[Waterkoeling] Nieuw budget 250€

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo mensen,

Ik ben zwaar teleurgesteld in men BigWater 745 setje.
CPU @ 1.55VCore resulteert in 42°c idle en 78°c stressed (gemeten met CoreTemp 0.95).

Nu wil ik graag een goed setje hebben die beter koelt, en liefts veel beter !

Momenteel heb ik een P35-DQ6 + E2160 @ 3.55Ghz + HD2900XT.
Nu met deze nieuwe set wil ik voorlopig alleen men CPU koelen.
Laterna koop ik mss een hele set koelblokken voor gigabyte mobo's en een R600 WC blok.
Nu is het ook zo dat ik over een maandje een Q6600 haal, en deze wil ik echt koel hebben voor te kunnen overclocken.

Nu heb ik zelf eens gekeken naar dingen maar ik kom er niet aan uit wat ik allemaal moet doen etc etc. Al de verschillende koppelingen enzo ...

Nu wou ik vragen als niet iemand hier een mooi setje voor mij kon samenstellen met een budget van 250€ ongeveer. En het liefste zo dat als ik het binnenkrijg hier dat ik alles direct kan aansluiten. Niet dat ik hier en daar iets tekort kom ofso .

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ?
Als radiator denk ik persoonlijk dat een 240mm goed is ? Als kast heb ik een Sharkoon Rebel9 en die is zeer klein dus ik moet denk ik al zoiezo de radiator buiten de kast gaan monteren. Maar dit maakt niet veel uit.

Als iemand dus iets weet, post het maar. Zefl ga ik ook nog eens zoeken.

Momenteel heb ik dit.

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/638z23k.png

Met verzendkosten (54.50$) zou ik uitkomen op 265.08$ ==> 192,533411€

Is dit beetje een goed WC setje zo ? Alles is btw 1/2" binnendiameter + de juiste aansluitingen al bij elke onderdeel meegeleverd.

EDIT2:

Heb de pomp vervangen door een Koolance PMP-450 High-flow Pump (1200L/uur , 5.7M opvoerhoogte)

Prijs ligt nu op 225.217897€.

Radiator verangen door een andere die wel 1/2" ID kon, kom uit op 229.946252€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik zou ten eerste een ander CPU blok nemen, zoals de Apogee GT of D-tek Fuzion, stuk goedkoper, en dat zijn op dit moment de beste cpu blokken.

als pomp een D5 of een DDC

radiator PA120.2

alles bij elkaar wat duurder maar dan heb je tenminste een goede set, en geen half werk zoals dat TT. ik denk namelijk dat je met de setup hierboven hebt uitgekozen niet veel beter temperaturen zal halen.

[ Voor 47% gewijzigd door Terryb47 op 15-07-2007 15:48 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
En dit dan ? Is dit beter ? Zolang ik maar betere temps krijg, anders koop ik me een ThermalRight 120 Extreme luchtkoeler voor op me CPU en toekomstige Q6600 ... :'( .

Dan kom ik op 316€ met verzending/BTW/Douane
Maar ik denk dat er toch wel shops zijn hier in BE/NL/DE die dit ook hebben niet ?

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/54cz6ls.jpg

EDIT1:

Ik kan bij AquaTuning ook wel iets moois vinden, alleen baal ik dat ik 10/8 mm slang moet pakken omdat 1/2" niet past op het radiator. Of gaat dit evengoed ? Want ik pak liever 1/2" als het gaat. CPU + Res ondersteunen al 1/2" alleen de pomp niet... :( .

Hier de foto :

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/689l79j.png

Iemand hulp ?

[ Voor 34% gewijzigd door 430xlkod op 15-07-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:19
Die dcc met andere top? Kan je er andere slangpilaren (hoe heet dat) erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
Heeft aquacomputer.de niks leuks voor je? Daar heb ik mijn set een tijd geleden gehaald en werkt tot nu toe nog steeds perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Op die Thermochills kan je gewoon een G3/8" naar 1/2" OD fittingen zetten. bij amerikaanse shops wordt dat samen aangeboden met het rad.

bij aquatuning hebben ze alles wat je zoekt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Terryb47 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:17:
Op die Thermochills kan je gewoon een G3/8" naar 1/2" OD fittingen zetten. bij amerikaanse shops wordt dat samen aangeboden met het rad.

bij aquatuning hebben ze alles wat je zoekt hoor.
Oke.

CPU blok = 1/2"
Res = 1/2"
Pomp = ???
Rad = 1/2"

En is dit een goede set ? Kan ik daar kamertemps mee halen en amper 10°c hoger mee zitten met een stressed cpu ? Want verschil nu hier tussen idle en stressed is 20-25°c :'( .

Liefst wil ik ergens 35°C draaien met cpu en amper 45°C krijgen met stressen...

Het klinkt stom, maar ik wel gewoon een kleine delta hebben tussen idle en stressed ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door 430xlkod op 15-07-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Nee sorry, heb er genoeg over gelezen en gehoord en weer genoeg. Ze zouden goed moeten koelen, en op site's doen ze het altijd goed, maar zodra je in huis komt ermee is de koelprestatie toch wat slechter dan hun voorstelde...

Ik vraag mij af, voor 250€ heb ik toch echt wel en degelijk WC setje ??
Of meen ik dit maar 7(8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/689l79j.png

Dit ziet eruit als een prima set hoor! Grotere slangen zijn niet altijd beter. Het ziet er wel leuker uit maar voor de temperatuur maakt het weinig uit.

Ik zou gewoon bij een site als aquatuning.de wat uitzoeken. Dat reservoir en die pomp zou ik er iig inhouden. Die zijn erg goed. Thermochill is ook een heel goed merk voor radiatoren. Dan heb je alleen nog blokjes nodig. Dan kun je gewoon blokjes nemen welke je lijken te bevallen of idd. voor die Swiftec of D-fusion gaan. Daar neem je gewoon koppelingen bij met 8/10mm PVC slang en je bent klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

430xlkod schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:06:
[...]

Nee sorry, heb er genoeg over gelezen en gehoord en weer genoeg. Ze zouden goed moeten koelen, en op site's doen ze het altijd goed, maar zodra je in huis komt ermee is de koelprestatie toch wat slechter dan hun voorstelde...

Ik vraag mij af, voor 250€ heb ik toch echt wel en degelijk WC setje ??
Of meen ik dit maar 7(8)7 ...
ik zou het niet zeggen als ik niet wist hoe ie koelde...

250 moet makkelijk kunnen , ik vind het al behoorlijk veel zou zelf nooit meer aan water beginnen, tenzij ge-chilled.
De aircoolers van tegenwoordig met goede fan zijn zo goed daar kan geen radiator gekoeld water tegenop.
Bijv:
Coolermaster geminni II met 2x silverstone Fm121 fans (12cm 110cfm) koelt elke waterkoeling er uit, kan je de fans ook nog laag zetten als je wilt. :)
en dan hebben we het nog niet eens over het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Vroeger was de delta meestal 5-10graden verschil, nu is het met dualcore and quadcore een delta van 15-20C niet zo raar meer. Ook niet met waterkoeling. Daarom raad ik ook mensen aan om een zo goed mogelijk rad te halen, die ouwe black ice en andere goedkope radiators voldoen niet meer.

wat je kan doen is bij ChilledPC kijken, daar verkopen ze de Swiftec MCP655 met vaste 1/2" fittingen, ben je gelijk klaar. Bij de Apogee GT en de MicroRes krijg je ook 1/2" barbs erbij, dus je hoeft alleen maar voor je radiator die 3/8 naar 1/2" OD barbs te kopen, wat slangen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Rol-Co schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:28:
[...]

ik zou het niet zeggen als ik niet wist hoe ie koelde...

250 moet makkelijk kunnen , ik vind het al behoorlijk veel zou zelf nooit meer aan water beginnen, tenzij ge-chilled.
De aircoolers van tegenwoordig met goede fan zijn zo goed daar kan geen radiator gekoeld water tegenop.
Bijv:
Coolermaster geminni II met 2x silverstone Fm121 fans (12cm 110cfm) koelt elke waterkoeling er uit, kan je de fans ook nog laag zetten als je wilt. :)
en dan hebben we het nog niet eens over het prijsverschil.
Dat zou je wel denken, ja. Maar een Coolermaster Gemini 2 is best wel beroerd qua koelingperformance als ik de reviews mag geloven. Dan kan je beter 60 euro uittrekken voor een Thermalright Ultra 120 Extreme.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Rol-co heeft dat ding dagen en dagen intensief getest, die weet wel waar hij over praat.
Anders zou je kunnen kijken of je nog ergens een Tuniq Tower 120 kan vinden :)

Voordeel van waterkoeling is dat je al je componenten kan koelen zonder herrie.
Alleen de echte high end setjes koelen een goede luchtkoeler er nog uit .... misschien

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ja dit bedoel ik.

Als je kijkt, een ThermalRight 120 Extreme koelt een E6600 stock op 22/23°c idle (dit zijn de temps van de cores zelf, van de IHS zijn 18/19°C).

Als ik dan bekijk, een Q6600 met deze koeler zit je op 35°c idle, 45°c stressed.
En overclocked naar 3.6Ghz kwam hij op 40°c idle, en 58°c stressed.

Ik weet niet als er een WC setje is die dit kan evenaren ... ?

Daarom twijfel ik echt aan deze lucktkoeler of een goed WC setje.
Daarij heb ik het gedacht, ik wil het graag stil hebben, zeker die 2900XT maakt een pokke herrie, voor die dan stiller te krijgen is WC handiger.

Maar dat is wel weer 2 keer zo duur dan de TR 120 XT....

EDIT1:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/cooler%20master%20gemini%20ii_04290750452/14550.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/cooler%20master%20gemini%20ii_04290750452/14549.png

Daarom dat ik dus twijfel tussen de ThermalRight Ultra 120 Extreme + 2 120mm's fans voor +-100€.
Of dat ik deze set WC haal ....

[ Voor 20% gewijzigd door 430xlkod op 15-07-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Luchtcooling is minder risico + makkelijker vervoer.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
Is die Termalright zo duur? Mijn Tuniq tower was 45 euro :?

Wat je moet overwegen (denk ik) is nou niet persee of je betere koeling wilt, voor veel meer geld, maar wat je er verder mee wilt. Je krijgt met waterkoeling wel een stil systeem, waar je je hele systeem mee koel kan houden. (Hoewel je altijd airflow in je kast nodig hebt)

Ik vind zelf het verschil tussen water en luchtkoeling te klein. Waterkoeling is in mijn ogen leuk voor de show, in casemods ed. En goed om een stil systeem te bouwen welke ook nog eens goed gekoeld is.

[ Voor 80% gewijzigd door Extera op 16-07-2007 00:19 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
MexxT schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:54:
Luchtcooling is minder risico + makkelijker vervoer.
Dit is dus wat ik ook dacht, het is allemaal minder risico en die luchtkoelers van tegenwoordig koelen vaker beter dan WC setjes...
Extera schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:15:
Is die Termalright zo duur? Mijn Tuniq tower was 45 euro :?

Wat je moet overwegen (denk ik) is nou niet persee of je betere koeling wilt, voor veel meer geld, maar wat je er verder mee wilt. Je krijgt met waterkoeling wel een stil systeem, waar je je hele systeem mee koel kan houden. (Hoewel je altijd airflow in je kast nodig hebt)

Ik vind zelf het verschil tussen water en luchtkoeling te klein. Waterkoeling is in mijn ogen leuk voor de show, in casemods ed. En goed om een stil systeem te bouwen welke ook nog eens goed gekoeld is.
Hij kost 57€, + 2 goeie casefan's kom je al gauw op 90-100€...
Ik wil dalijk hard gaan overclocken en daarom weet ik dus niet wat het beste is, als je kijkt naar de koelprestatie van een WC setje of de ultra 120 extreme dan denk ik dat die 120 extreme beter is.
Dus ik denk dat ik die maar haal dan....

Overigens heb ik juist een geprobeerd passief te draaien.
En het lukt aardig !

Ik draai nu dus 3.2Ghz (1.4Vcore) en alle fan's zijn uit, en heb temps van 43°C idle, en 65°C stressed >:) .

Best oke denk ik ?

In ieder geval, ik ga dan de thermalright ultra 120 extreme halen en mss over een jaartje ofso als ik terug de kriebels krijg een WC setje halen, tegen die tijd zal het dan ook weer goedkoper en beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Paddixx schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:36:
[...]

Dat zou je wel denken, ja. Maar een Coolermaster Gemini 2 is best wel beroerd qua koelingperformance als ik de reviews mag geloven. Dan kan je beter 60 euro uittrekken voor een Thermalright Ultra 120 Extreme.
Staat er ook vermeld welke fans ze gebruikt hebben, bij hwi kwam ie er ook niet goed uit maar daar hadden ze gewoon slechte fans.

Zoals extera al aangaf heb ik behoorlijk wat testjes gedraait, zowel met core2duo x6800 en een celeron 360
Met 2 goede fans koelt dat ding super, zeker omdat het een liggende koeler is en dus ook je geheugen en de chipset koelt. Dat is wel belangrijk als je gaat overklokken.

ik kon met de x6800 op 3800 mhz orthos draaien voor uren zonder problemen met een kamer temp van 21graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik snap echt niet hoe jullie erbij komen dat een luchtkoeler beter koelt dan een goede waterkoelset. Tuurlijk zijn er ook goede luchtkoelers en die zijn bijna allemaal beter dan setjes als van TT enz. Maar als je een Alphacoolset neemt kan ie daar al niet tegen op. Helemaal onder load merk je het verschil. Als je dan zelf een set samenstelt die voldoet aan je wensen kan daar echt geen luchtkoeler tegenop.

Dat onderhoud en moeilijk met vervoeren vind ik al helemaal een dom argument. Met een ~800 gram luchtkoeler moet je toch echt voorzichtiger (hoewel het ook wel meevalt) doen dan met een waterkoelset. Helemaal als alles intern zit. Als je nou iets externs hebt (een Reserator of een radiator op de top van je kast oid) kan ik me er nog wat bij voorstellen maar dat zit toch ook vast?

Onderhoud is echt onzin. Als het eenmaal draait, draait het zolang jij wilt. Het duurt wel wat langer voordat het draait maar dat is logisch. Je hebt veel meer onderdelen en je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn met vullen.

Het is natuurlijk wat je zelf wilt maar ga niet goede sets afkraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Rol-Co schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:11:
[...]

Staat er ook vermeld welke fans ze gebruikt hebben, bij hwi kwam ie er ook niet goed uit maar daar hadden ze gewoon slechte fans.

Zoals extera al aangaf heb ik behoorlijk wat testjes gedraait, zowel met core2duo x6800 en een celeron 360
Met 2 goede fans koelt dat ding super, zeker omdat het een liggende koeler is en dus ook je geheugen en de chipset koelt. Dat is wel belangrijk als je gaat overklokken.

ik kon met de x6800 op 3800 mhz orthos draaien voor uren zonder problemen met een kamer temp van 21graden.
Ze hadden bij die review van Anandtech (waar de grafiekjes een paar posts eerder vandaan komen) getest met deze fans: 2 x Scythe SFLEX SFF12F, 2 x Silverstone FM121 en 2 x Noctua NF-S12.

http://www.anandtech.com/...g/showdoc.aspx?i=2978&p=1

Maar ik ben wel blij om te horen dat het toch wel een goede koeler is, want ik was al een tijdje aan het kijken voor deze koeler, maar de niet zo positieve resultaten in de reviews hielden me tegen om er een aan te schaffen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Hoe we daarbij komen ? nou simpel , er ligt hier 30kg aan waterkoel spullen van swiftec/innovatek/asetek/enz enz

En aangezien ik een beetje aan overclocken doe heb ik al veel geprobeerd door de tijd heen en zie dat het verschil tussen lucht en water steeds kleiner word, zeker op de lange termijn (pc langer belast aan als 3-4 uur)

Het enige wat hier nog verschil geeft met de luchtkoelers van tegenwoordig is chilled water, ofwel gekoeld door een phase change of peltier.
Ik heb namelijk deze kast thuis staan en die is met moeite beter als bijv de tuniq tower 120.

Met het vervoer ben ik het gedeeltelijk met je eens, maar de waterkoelingsetjes die compleet in je kast zitten zijn niet beter als een heatpipe luchtkoeler dus dan kan je beter het laatste nemen, de setjes buiten je kast koelen beter maar zijn weer onhandig met vervoer.

Ik ben ook met je eens dat als je een wc set veel moet bijvullen dat je ergens een probleem hebt, dit zou normaal niet nodig zijn namelijk.
Kortom, water is leuk als het stil moet zijn,maar de nadelen wegen meestel zwaarder als de voordelen ervan en dus kiezen mensen voor een goede luchtkoeler.

@Paddixx

Ik vind het een beetje een rommelige test, ze kijken of ze de cpu verder kunnen overclocken, maar dat kan meerdere factoren hebben.
Eerlijker zou zijn door div koelers te testen met orthos voor 2 uur op een snelheid van bijv 3700mhz 1.5v en dan kijken welke temperatuur je hebt na die 2 uur, met allemaal dezelfde fans en kamertemperatuur...pas dan krijg je een goed beeld.
ik heb hem even opgezocht voor je , dit is de foto
en dit is in windows.
zelfs 3900mhz ook gedaan maar dan moest ik de kamertemperatuur verlagen naar 17 graden.

[ Voor 21% gewijzigd door Rol-Co op 16-07-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zit ook wel wat in natuurlijk. Ik ben wel bekend met je OC-praktijken ;) Verder ben ik het er niet mee eens dat een interne set altijd slechter presteert dan een goede heatpipekoeler. Die van mij trekt hem er zo uit maar ik ben dan ook wel een extreem geval. Maar bijvoorbeeld een 360 Thermochill radiator intern kan vaak wel en dat werkt toch echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

@Paddixx

Speciaal voor jou 8) aangezien jij een celeron 360 hebt...... ook met de geminni II

Screen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Rol-Co schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:44:
@Paddixx

Speciaal voor jou 8) aangezien jij een celeron 360 hebt...... ook met de geminni II

Screen :+
:9~

Misschien moet ik toch maar eens een normaal moederbord kopen die wel vcore settings heeft, zodat ik m'n Celeron D wat verder op kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Dus wat raden julllie mij aan ?

Die set wat ik heb samengesteld voor 220€, of de thermalright ultra 120 extreme ?
De gemini kan ik niet pakken omwille van dat men kast echt veel te klein is...
Een tower-model van luchtkoeler zal amper passen denk ik ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het ligt natuurlijk aan jezelf. We hebben zo'n beetje alles besproken wat de voor en-nadelen zijn. Zie ook dit topic. Persoonlijk zou ik voor een goede waterkoelset gaan. Die kun je gemakkelijk (goedko(o)p(er)) uitbreiden, bied meer koeloppervlak en koelt iets beter.

Voor de temperatuur maakt het niet heel veel uit. Waterkoeling is natuurlijk wel stiller omdat je er meer fans op kan zetten en dus een groter koeloppervlak hebt. Op een luchtkoeler kun je ook stille fans zetten maar die zal dan niet zo goed presteren. Vooral onder load zullen de verschillen er wel zijn.

Het ligt aan jou dus :) Kun je een 240mm rad. kwijt? Heb je het geld er voor over? Zijn temp's belangrijker dan stilte? Wil je makkelijk upgraden? Enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

En het pimp gehalte van water is ook leuk op verjaardagen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ja een 240mm rad kan ik wel kwijt, die mod ik dan bovenin de kast, kan ik alleen dus maar 1 5.25" bay niet gebruiken, maar dat boeit niet, heb er nog 8 over dan...

Ik denk dat ik dan dat setje bestel wat ik heb samengesteld met 1/2" slangen...

Juist werd de CPU te warm, en kreeg hem zelfs niet meer opgestart ookal had ik de fans terug op draaien gezet.... Kun je nagaan hoe slecht zo een TT setje is :s ...

EDIT:

Dan ga ik voor dit;

Swiftech Apogee GT 1/2"
Swiftech MCRes - Micro 1/2"
ThermoChill PA120.2 (+ 3/8" naar 1/2" buisfitting)
Laing DDC 1T (1/2" ??)
1/2" Blauwe Tygon slang

Wat voor fan's raden jullie me aan voor op de radiator ? En kan die pomp niet beter ? Of is dit een ideale combi kwa pomp en cpu-blok (over flow + pressure) want daar weet ik niks van ....

[ Voor 30% gewijzigd door 430xlkod op 16-07-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Vind je het gek dat die TT-set niet passief kan draaien met een enkel ALu rad, een zwakke pomp, dunne slangen en warme temps ;)

Persoonlijk zou ik de Laing DDC-pomp 12V Ultra kiezen. Zo ong. de beste pomp die er is. De rest ziet er allemaal erg goed uit. High-end setje :Y

Als fans zou ik Noctua kiezen. Je hebt de 1200 en 800 RPM versie. Ik heb zelf de 800 rpm versie die je echt niet hoort. Ook niet als je je oor erop hebt (of erin zoals mij gebeurde omdat ik hem niet hoorde :X )
. Hoewel ze natuurlijk stil zijn verplaatsen ze wel minder lucht dan een 3000 RMP fan maar dat is logisch. Een ander alternatief is Nexus maar daar heb ik weinig ervaring mee. Noctua's zijn iig goed en stil (ook na lange tijd). Mocht je meer airflow willen kun je naar Papst kijken maar die zijn vaak alweer wat luidruchtiger. Scythe fans zijn ook stil maar die verplaatsen nog minder lucht dan Noctua :P Mijn advies: Noctua ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Die Ultra DDC pomp ga ik niet pakken want dan zit ik met die plexi top erbij waar ik niks mee kan , en voor due 20€ ....

Dit is wat ik eigenlijk wou bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6cqlx1l

De fan's maken 24dB met 79m³/uur, ik heb een triple pack gepakt dan heb ik er 2 voor men rad, en nog 1 voor men outake in de kast.

Dit MOET toch wel goed koelen neem ik aan ?
Q6600 onder 40°C load :P ?

Ik zag dat de FuZion block een Q6600 op 1.6VCore hem op 40°c idle houdt en 63°c stressed, dit zijn zeer mooie temps als je het mij vraagt !
Dit was ook met een 240mm rad en een degelijke pomp...

Overigens, wat is de beste koelpasta voor een WC setje ?
Ik heb hier wit standaard spul en zalman grease, eventueel koop ik wel AS5 erbij of die nieuwe diamond shit...

[ Voor 30% gewijzigd door 430xlkod op 16-07-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Koelpasta is verder niks anders dan met een luchtkoeler :) AS5 is gewoon goed. Maar je kunt natuurlijk ook die nieuwe pakken of die met dat kwastje van Zalman. Schijnt ook goed te zijn. Iig niet die standaard troep ;)

Je moet nog wel spul heben tegen algen. Die fans zijn ook niet de stilste maar je zal iig goede temps hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
De thermochill radiators zijn juist optimized om goed te presteren met lage rpm fans.
die Nexus (aka Yate Loon's) zijn wat dat betreft in verhouding de beste stille fans die je maar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
TEAMIKKE schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:16:
Koelpasta is verder niks anders dan met een luchtkoeler :) AS5 is gewoon goed. Maar je kunt natuurlijk ook die nieuwe pakken of die met dat kwastje van Zalman. Schijnt ook goed te zijn. Iig niet die standaard troep ;)

Je moet nog wel spul heben tegen algen. Die fans zijn ook niet de stilste maar je zal iig goede temps hebben!
Die zalman heb ik ;), die word het dus ....
En goeie temps moet ik hebben >:) .
Terryb47 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:37:
De thermochill radiators zijn juist optimized om goed te presteren met lage rpm fans.
die Nexus (aka Yate Loon's) zijn wat dat betreft in verhouding de beste stille fans die je maar kan krijgen.
Ja dit heb ik ook gelezen/gezien, maar als je dan hoge flow fan's erop plaats zou het dan iets uitmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hoe meer cfm hoe beter natuurlijk - maar het verschil is niet groot, je hoeft niet op 5C verschil te rekenen. in verhouding tot oude rad designs, heb je nu veel minder cfm nodig om dezelfde zoniet betere resultaten te halen.

vergeet niet: stilte is 1 van de belangrijke redenen waarom mensen aan waterkoeling doen. Ik zit liever niet naast een "opstijgend vliegtuig" ;) vroeger had je geen keus, nu is dat wel anders gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Terryb47 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:29:
Hoe meer cfm hoe beter natuurlijk - maar het verschil is niet groot, je hoeft niet op 5C verschil te rekenen. in verhouding tot oude rad designs, heb je nu veel minder cfm nodig om dezelfde zoniet betere resultaten te halen.

vergeet niet: stilte is 1 van de belangrijke redenen waarom mensen aan waterkoeling doen. Ik zit liever niet naast een "opstijgend vliegtuig" ;) vroeger had je geen keus, nu is dat wel anders gelukkig.
Ja dan pak ik die fans en laat ze draaien @5/7 V, dan zijn ze stil en hebben nog veel CFM.
Ideaal denk ik zo :D .

Oke, deze week setje bestellen >:) .

EDIT

Wat zijn de verzendkosten naar BE/NL ?
Ik ken totaal geen Duits :o :'(

[ Voor 5% gewijzigd door 430xlkod op 16-07-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:19
430xlkod schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:10:
Die Ultra DDC pomp ga ik niet pakken want dan zit ik met die plexi top erbij waar ik niks mee kan , en voor due 20€ ....
klik. Top geeft wel wat winst, en mogelijkheid tot grotere stangpilaren.

[ Voor 5% gewijzigd door bassie op 17-07-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
430xlkod schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:32:
[...]

Ja dan pak ik die fans en laat ze draaien @5/7 V, dan zijn ze stil en hebben nog veel CFM.
Ideaal denk ik zo :D .

Oke, deze week setje bestellen >:) .
je moet wel rekening mee houden, vele fans zullen de CFM/DBA waar maken die ze claimen. en sommige fans, bijvoorbeeld bepaalde modellen van Papst ondervolten slecht. Ik kan dus niks zeggen over die no-name fans die jij in het plaatje hierboven wilt bestellen.

Van die Yate Loons/Nexus is het wel bewezen dat die gewoon van zichzelf al stil zijn en op 7v hoor je ze helemaal niet. (ik heb er zelf 4 van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Laatst online: 31-12-2024
430xlkod schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:32:
Wat zijn de verzendkosten naar BE/NL ?
Ik ken totaal geen Duits :o :'(
BeNeLux: starting from 7,90€
Austria, Denmark starting from 11,90€
England, France, Italy, Switzerland: starting from 18,90€
Alle of prices apply to normal packages to 4kg.

aquatuning vertaald ;)

...GPU - Coolly...ect :D Wel een beetje kromme vertaling dus, maar beter dan haast uit niets wijs kunnen worden.
Voor de fans moet je nu bij Exhaust kijken. Een Exhaust setje van Yate Loon kan ik je ook zeker aanraden. Stil en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
bassie_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:07:
[...]

klik. Top geeft wel wat winst, en mogelijkheid tot grotere stangpilaren.
Ik zal nog eens ff nadenken ;).
Terryb47 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 01:16:
[...]

je moet wel rekening mee houden, vele fans zullen de CFM/DBA waar maken die ze claimen. en sommige fans, bijvoorbeeld bepaalde modellen van Papst ondervolten slecht. Ik kan dus niks zeggen over die no-name fans die jij in het plaatje hierboven wilt bestellen.

Van die Yate Loons/Nexus is het wel bewezen dat die gewoon van zichzelf al stil zijn en op 7v hoor je ze helemaal niet. (ik heb er zelf 4 van)
In een review van 26 fan's was de slechtste fan maar te undervolten naar 3.6V ofsoiets, dus elke fan doet wel 5V (als het zou moeten) maar ik dnek dat ik gewoon op 7V ga draaien dan...

Toch bedankt voor je info ;).
coolfris schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:03:
[...]

BeNeLux: starting from 7,90€
Austria, Denmark starting from 11,90€
England, France, Italy, Switzerland: starting from 18,90€
Alle of prices apply to normal packages to 4kg.

aquatuning vertaald ;)

...GPU - Coolly...ect :D Wel een beetje kromme vertaling dus, maar beter dan haast uit niets wijs kunnen worden.
Voor de fans moet je nu bij Exhaust kijken. Een Exhaust setje van Yate Loon kan ik je ook zeker aanraden. Stil en niet duur.
Starting from 7.90€ (tot 4Kg zeker dan ?)

Zou mijn dingen meer als 4Kg zijn :P ... Denk het niet.
Die vertaling is wel wijs gevonden, kom er alleen nog niet aan uit _/-\o_ .

Maar ik weet genoeg, kijken voor die DDC Top, + een 10€ verzendkosten, komt in orde denk ik ;).

Okee.
Heb iets samengesteld nu (alweer :P)
Ik hoop dat het goed is.

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/628fzbo.png

CPU Block: Een van de beste koelblokken heb ik vernomen, dus daar twijfel ik niet over om deze te nemen dan.

Koppeling: Deze zijn voor de radiator, G3/8" naar 1/2" slangaansluiting. Zegt genoeg ?

Reservoir: Ook een van de beste, en hij ziet er niet slecht uit vind ik persoonlijk, daarbij is hij ook lekker klein en makkelijk te plaatsen in een kast (Zelfs kleine kasten zoals mijne :+ )

Fan's: Deze zag ik in een ooghoek staan en keek eens naar de spec's ervan, en deze waren niet slecht voor die prijs etc. (98m²/uur met 21dB) Deze kunnen zelfs gewoon op 12V mss draaien en lekkere temps voortbrengen :D.

Pomp: Een DDC Pro Light, op aanraden van andere mensen maar eentje gepakt met een top erop. Ziet er wat schoner uit maar als het wel goed werkt ?

Koppeling: Dit is voor de DDC Pro Light, deze heeft 1/4" op de top zitten dus een koppeling van 1/4" naar 1/2" slang is wel makkelijk denk ik zo.

Radiator: Goeie dingen over gehoord en zou al met zeer lage CFM al mooie temps voortbrengen, geen twijfel dat ik deze pak dan.

Slang: Dit is 1/2" slang (13mm binnen / 19m buiten ). Deze valt niet te missen in een WC setup denk ik :D .

Extra: Mooie UV blauwe spul voor toch wat kleur in je loop te krijgen....

Koelpasta: Nadat ik 2 potjes Zalman heb opgebruikt wil ik deze ook wel eens testen.

Extra: Slangklemmen, zeer makkelijk en erg sterk, handig voor een WC setup dus.

Iemand nog een op- of aanmerking mag het posten <+:) .

(PS: Dit alles is voor 283.31€ excl. verzendkosten )

EDIT:

Porto Belgien Niederlande Luxemburg:
bis 4kg: 6,90€
bis 8kg: 10,90€
bis 12kg: 12,90€
bis 20kg: 17,90€

Wil dus zeggen, het gaat dus om 283.31€ - 6% korting (had ik ergens gelezen) + 10.90€ = 277.21€ _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door 430xlkod op 17-07-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je hebt weer geen anti-alg spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
en je vergeet sowieso dat je 'n koelvloeistof op glycerol basis moet gebruiken voor laing pompjes om ze goed gesmeerd te houden :)

ennehm .. gebruik even de "gutschein" (kortingsbon):

alles-mit-rabatt

kom je uit op € 266 zonder verzendkosten, toch nog maar 16 over budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222204

Prodigys ik ga mijn highend swiftechset wegdoen als je interesse hebt moet je even een mail sturen naar ferryverhage@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:55:
Je hebt weer geen anti-alg spul ;)
Dit wist ik dat je ging zeggen, maar daar heb ik al spul voor, apart gekocht bij men TT setje...
Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:09:
en je vergeet sowieso dat je 'n koelvloeistof op glycerol basis moet gebruiken voor laing pompjes om ze goed gesmeerd te houden :)

alles-mit-rabatt

Tjah, die speciale koelvloeitstof wist ik niet, staat die ook op aquatuning ?
En die korting had ik al gedaan ;), maar waar staat die op de site zelf ?
Anoniem: 222204 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:17:
Prodigys ik ga mijn highend swiftechset wegdoen als je interesse hebt moet je even een mail sturen naar ferryverhage@hotmail.com
Stuur me maar wat info naar mij adres (prodigys_144@hotmail[.]com) en dan zie ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Welk CPU blok is nou beter de Dtek Fuzion of de Apogee GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
D-tek Fuzion hoewel het niet veel scheelt. Over het algemeen komt hij beter uit de tests hoewel het ook wel eens andersom is. Het hangt natuurlijk af van de rest van je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Als de 2 bases vergelijkt, kan ik niet echt zien wat nou beter zal presteren. Wel heeft de Fuzion de inlet op de center van het blok, terwijl de GTX meer oppervlakte bestrijkt met de doorstroom van hoek tot hoek.

Afbeeldingslocatie: http://site.sharkacomputers.com/images/dtek/fuzion/fz-base-lg.gif
Fuzion

Afbeeldingslocatie: http://www.subcooling.hu/eshop/images/apogee%20gt%20plate.jpg
GTX

Wat bij de Fuzion mooi zal zijn is 1 dikke inlet in het midden en 4 kleine outlets in alle hoeken die weer samen komen buiten het blok met dunnere slangetjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Bulls op 17-07-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik denk dat het juist die inlet is die daar goed zit. Daarna komt er flinke turbulentie om weer bij de outlet te komen. Als je op alle 4 de hoeken een kleine zou zettten is die turbulentie minder en is de doorgangopening ook kleiner dan de rest van je setup.

Edit: Aan de andere kant lijkt het natuurlijk wel dat de GTX meer oppervlak met het water heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door TEAMIKKE op 17-07-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Op 1 en dezelfde setup met een Q6600 3Ghz en 1.6Vcore (Puur voor wat warmte te krijgen)

En dit zijn de results :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarecanucks.com/imagehosting/8462c7b01438f5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Daarom heeft D-Tek natuurlijk ook ronde pennetjes en geen diamond shaped, op deze manier is er niet op een voorbeschreven route aangewezen.
(wat ik lees over de GTX als je de base een slag draait en dus verkeerd monteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Wat bepaald eigenlijk de goede werking van een blok.
Naar mijn idee is het gewoon de temp verschil tussen het water en de CPU.
(bij een radiator is het het verschil tussen water temp en lucht temp.)

Wat ik nu heb met een cheap ass Cooler Master Agua-trident (18 euro)

Idle:
Lucht temp = 30 graden
Water temp = 33 graden
Temp CPU = 36 graden

Dus eigenlijk is de CPU 6 graden warmer dan de lucht op idle.
Maar zal een High-end CPU blok het temperatuur verschil tussen water en CPU meer kunnen verlagen? In principe zal een goed blok de CPU op dezelfde graden als het water moeten kunnen brengen, maar helaas heb je ook nog geleiding van koelpasta en de heatspreader etc.

Ik wil graag een ander koelblok omdat dit blokje die ik nu heb, te kleine fittingen heeft en het 8/10 slang makkelijk eraf te trekken is zonder het schroefdopje los te halen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 17-07-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik denk dat het eerder aan je koppelingen ligt dan ;) Als ik dat vergelijk met mijn eigen setup:

-Alphacoolblokje (geen plexie)
-NexXos extreme 360
-Eheim 1000
-GPU en chipset ook in de loop

Idle op dit moment:

-CPU 22 graden
-Mobo 36 graden
-GPU 46 graden
-Kamertemp ~24 graden

Watertemp weet ik niet ;) Ik zou dus maar (theoretisch en aanmenend dat deze temps accuraat zijn) 2 graden verschil hebben. Opzich is dit logisch aangezien het water zo snel stroomt dat het in feite maar een heel klein beetje opwarmt. Die 6 graden verschil bij jou zou dan toch aan het blokje liggen. Ik vind 70 euro uitgeven aan een blokje wat teveel. Die van mij was 40 en voldoet verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:57:
Ik denk dat het eerder aan je koppelingen ligt dan ;) Als ik dat vergelijk met mijn eigen setup:

-Alphacoolblokje (geen plexie)
-NexXos extreme 360
-Eheim 1000
-GPU en chipset ook in de loop

Idle op dit moment:

-CPU 22 graden
-Mobo 36 graden
-GPU 46 graden
-Kamertemp ~24 graden

Watertemp weet ik niet ;) Ik zou dus maar (theoretisch en aanmenend dat deze temps accuraat zijn) 2 graden verschil hebben. Opzich is dit logisch aangezien het water zo snel stroomt dat het in feite maar een heel klein beetje opwarmt. Die 6 graden verschil bij jou zou dan toch aan het blokje liggen. Ik vind 70 euro uitgeven aan een blokje wat teveel. Die van mij was 40 en voldoet verder prima :)
Hoe kan je CPU 22°C zijn en je kamer 24°C ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
op dezelfde manier als mijn CPU 18 graden is terwijl mn kamer 25 graden is :P

gewoon 'n lekker brakke sensor.

Core 1 geeft 24 graden en core 2 geeft 25 graden.

Dan begin ik toch wel te denken dat m'n apogee GTX 'n delta T van 0 heeft met m'n kamer en dus ook dat m'n koelvloeistof 'n delta T=0 heeft met m'n kamer.

WOW * Pilske is breaking the laws of physics :P

[ Voor 0% gewijzigd door Pilske op 17-07-2007 16:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:06:
op dezelfde manier als mijn CPU 18 graden is terwijl mn kamer 25 graden is :P

gewoon 'n lekker brakke sensor.

Core 1 geeft 24 graden en cora 2 geeft 25 graden.

Dan begin ik toch wel te denken dat m'n apogee GTX 'n delta T van 0 heeft met m'n kamer en dus ook dat m'n koelvloeistof 'n delta T=0 heeft met m'n kamer.

WOW * Pilske is breaking the laws of physics :P
Is hier ook een medaille voor _/-\o_ ?

Dan koelt hij wel aardig goed, kamertemp 25 en je cores zijn evenwarm !
Dit wil ik dus ook bij men nieuwe set :P , maar met die Q6600 zal het niet gaan lukken denk ik :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Helaas kan ik van dat coolermaster blokje de koppelingen niet veranderen zonder het plexi uit te tappen.
De fittingen zijn kleiner dan de innovatek fittingen die ik gebruik (kwam ik later pas achter helaas)

@ Teamikke:
wat voor hardware heb je (mobo/CPU)

@ Prodigys:
Waarom neem je geen dualcore, zoveel voordeel heb je nog lang niet aan quadcore (lees: geen) tenzij je cinebench scores wilt verbreken.

[ Voor 22% gewijzigd door Bulls op 17-07-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
hoezo niet ? het is en blijft maar 'n processortje hoor .. als jij er rete goeie koeling op los laat wordt die zo koud als het kan. En misschien in combinatie met die diamantkoelpasta (waar ik laatst op frontpage iets over heb gelezen).

Kommaar op met die medaille :P ik denk alleen dat als er 'n externe thermometer op los wordt gelaten de temps rond de 27 graden zullen zijn .. is ook niet zo warm, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Trouwens als je Noctau fans neemt van 1200 rpm kun je ze nog zelf lager zetten? Hebben ze bijvoorbeeld ook een Tacho signal kabel (3 snoertjes in totaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ja én noctua levert zelf 'n verloopstukje mee waardoor je fan op 7V kan draaien ipv 12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nee ik wil ze regelen met een fan controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:10:
Helaas kan ik van dat coolermaster blokje de koppelingen niet veranderen zonder het plexi uit te tappen.
De fittingen zijn kleiner dan de innovatek fittingen die ik gebruik (kwam ik later pas achter helaas)

@ Teamikke:
wat voor hardware heb je (mobo/CPU)

@ Prodigys:
Waarom neem je geen dualcore, zoveel voordeel heb je nog lang niet aan quadcore (lees: geen) tenzij je cinebench scores wilt verbreken.
Tjah die Q6600 krijgt aardig mooie prijzen rond zijn hoofd geslingerd op verschillende sites.
Als ik dan moet kiezen weet ik het wel.
Daarbij ALS ik deze set op de Q6600 zet kan ik hem lekker overclocken naar 3.4-3.6Ghz ofso en da is hij nog snel(ler) als bijvoorbeeld een E6600 op 3.6Ghz...
En stel dat ik geen Q6600 haal, dan pak ik wel een E6750-E6850 ofso.

Maar dit ga ik nog afwachten, voorlopig is men E2140/E2160 goed genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik denk dat QuadCore op 3,6 even snel is als een DualCore op 3,6 in singlecore applicaties.

maargoed dit is offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:47:
Ik denk dat QuadCore op 3,6 even snel is als een Dualcore op 3,6 in singlecore applicaties.

Ja dat bedoel ik ook...

E6600 3.6Ghz
Q6600 3.6Ghz

Als je dan progjes hebt die maar 1/2 cores gebruiken zijn ze even snel, maar ga je programma's gebruiken die 3/4 cores gaan gebruiken dan kom je tekort met je E6600 (niet dat hij dan extreem langzaamis) maar dan ben ik wel voorbereid naar de toekomst toe, en daarbij vind ik voor die prijs hem echt niet duur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Bulls-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:47:
Ik denk dat QuadCore op 3,6 even snel is als een DualCore op 3,6 in singlecore applicaties.

niet als je 10 singlecore programma draait :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:09:

alles-mit-rabatt

Staat die smeerzooi ook op aquatuning ?
En waar staat precies die korting van 6% ? En wat houd die in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
glycerol based koelwater is het gewoon, onder bij de pomp staat aangegeven wat zij aanbevelen (wir empfelhen ofzo ;))

die 6% korting kun je gewoon altijd krijgen, moet je 'n account aanmaken en iets in je winkelwagen doen en dan onderaan de pagina in de geelachtige vlak (zeg ik uit mn gedachten) 'alles-mit-rabatt' invullen, krijg je overal 6% op .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:18:
glycerol based koelwater is het gewoon, onder bij de pomp staat aangegeven wat zij aanbevelen (wir empfelhen ofzo ;))

die 6% korting kun je gewoon altijd krijgen, moet je 'n account aanmaken en iets in je winkelwagen doen en dan onderaan de pagina in de geelachtige vlak (zeg ik uit mn gedachten) 'alles-mit-rabatt' invullen, krijg je overal 6% op .. :)
Maar wat houdt die 6% korting in ? Want rabatt, is dat niet iets met verpakking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dat is waarschijnlijk gewoon een kortings code die je "mag" invullen als je hem niet weet betaal je gewoon 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
430xlkod schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:57:
[...]

Maar wat houdt die 6% korting in ? Want rabatt, is dat niet iets met verpakking ?
nee jo, heb je nooit duits op school gehad?? Rabatt betekent Korting!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Voor de genen die al iets bij Aquatuning.de hebben besteld:
Ik wil ook graag wat bestellen en ze geven al hun informatie in de email voor betaling behalve de plaats.
Ik heb het opgezocht en kan "Bielefeld" vinden is dit juist? of moet het de plaats van de bank zijn "Sparkasse Gütersloh"

[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 18-07-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
aeroxtaxi schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:40:
[...]

nee jo, heb je nooit duits op school gehad?? Rabatt betekent Korting!!!
Nee heb nooit Duits gehad, zit in BE op school, ik krijg dus Frans ;) .
Bulls-NL schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:42:
Voor de genen die al iets bij Aquatuning.de hebben besteld:
Ik wil ook graag wat bestellen en ze geven al hun informatie in de email voor betaling behalve de plaats.
Ik heb het opgezocht en kan "Bielefeld" vinden is dit juist? of moet het de plaats van de bank zijn "Sparkasse Gütersloh"
En wat wil je hier mee zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
omdat je bij buitenlandse betaling ook de plaats van begunstige moet invullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
430xlkod schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:34:
[...]

Nee heb nooit Duits gehad, zit in BE op school, ik krijg dus Frans ;) .

[...]

En wat wil je hier mee zeggen ?
logisch dat je niet wist wat rabatt betekend .. iedere hollander kent alle vertalingen van korting :+

ennehm ik heb altijd gewoon als plaats de plaatsnaam van de bank ingevuld, maar nu ik de site eens goed heb doorzocht blijkt dat ze in Bielefeld zitten, zal dus niet zoveel uitmaken. Vul als plaatsnaam maar gewoon bielefeld in !! als het niet aankomt merk je het vanzelf .. (dan blijft het ook op je rekening hoor :P)

oh en uuhm als je ABN hebt, het geld gaat níet meteen van je rekening (zoals gebruikelijk bij 'n overboeking). Dus maak niet dezelfde fout als ik deed door het de dag erna nog 'n keer over te maken. Nou zijn ze bij AT.de niet de slechtsten en hebben ze het me terug overgemaakt, maar de overboeking staat dus onder 'status opdrachten' (alleen bij ABN, maar vast ook bij andere banken op deze manier..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb postbank, en ook 2x wat bij Innovatek webshop besteld. Daar bleef het geld ook tijdelijk nog op je rekening staan bij ingeplande opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
1 x D-Tek FuZion Universal 69,99 €
1 x Swiftech MCRES-Micro AGB 19,99 €
2 x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2 13,98 €
1 x Laing DDC-Pumpe 12V Pro Light 66,99 €
2 x 13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow) 3,98 €
1 x Thermochill PA120.2 Dual Radiator 79,99 €
3 x Schlauch PVC 19/13mm glasklar 5,37 €
12 x Schlauchschelle 12 - 20mm Stahl verzinkt 9,60 €
1 x AT-Protect-UV-blue 1000ml 9,99 €
1 x Korrosionsschutz AntiCorro-Fluid 50ml 4,49 €
1 x Wärmeleitpaste Arctic Silver 5 6,15 €
2 x 13mm (1/2'') Schlauchanschluss G3/8 mit O-Ring 3,98 €

Zwischensumme: 294,50 €
General Logistics Systems (Versand nach BE : 6.325 kg): 11,17 €
inkl. UST 19%: 48,80 €
Summe: 305,67 €

Waar staat dan die 6% korting :9 .
Ik heb elk 'tabblad' gekeken naar alles-mit-rabatt maar kon niks vinden :'( .

Mooi die Duitesers, heb het gevonden _/-\o_ .

Zo ziet het er nu uit >:) .

Rabatt Kupons:alles-mit-rabatt: - 17,67 €
inkl. UST 19%: 45,98 €
Summe: 288,00 €

Zijn er nog zo van die codes/trucjes :9~ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik zou geen UV kleurstof nemen als je ook anti corosie hebt, ik heb dat een keer gehad en al het kleurstof ging klonteren in brokjes. Je moet gewoon kant en klaar vloeistof nemen of een toevoeging wat zelf al een kleur heeft en anti alg/corosie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

AT-Protect-UV-blue Volgens mij is dat kant en klaar...
Daar hoeft geen anti corrosie meuk meer bij :S
Dus dat kun je uit je lijstje schrappen...

Kheb et zelf dr ook in, alleen dan de groene.
Zie avatar :P

Blijft mij prima helder! Geen klontjes of wat dan ook waargenomen...

Blijft het toch raar vinden dat hiervoor een apart topic gemaakt moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik had een paar jaar geleden Anti algae van Asetek en daarna wat UV blue kleurstof toegevoegt, dat was een drama. In het begin niets aan de hand maar de volgende dag was het UV weg en er zaten allemaal korreltjes en klontjes in mn water. Het CPU blok met roostertje was helemaal verstopt en de slangen waren aangeslagen. Ik kon toen mooi al mn blokjes gaan open maken en schoon maken en de slangen vervangen.

Dus wees gewaarschuwed met dat reagent troep wat niet al corrosion inhibitor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:38:
Ik zou geen UV kleurstof nemen als je ook anti corosie hebt, ik heb dat een keer gehad en al het kleurstof ging klonteren in brokjes. Je moet gewoon kant en klaar vloeistof nemen of een toevoeging wat zelf al een kleur heeft en anti alg/corosie.
Oke dan weet ik dat, bedankt voor de tip ;).
Anoniem: 134214 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:54:
AT-Protect-UV-blue Volgens mij is dat kant en klaar...
Daar hoeft geen anti corrosie meuk meer bij :S
Dus dat kun je uit je lijstje schrappen...

Kheb et zelf dr ook in, alleen dan de groene.
Zie avatar :P

Blijft mij prima helder! Geen klontjes of wat dan ook waargenomen...

Blijft het toch raar vinden dat hiervoor een apart topic gemaakt moet worden..
Ja ik heb de UV Bleu gepakt, deze koelvloeistof werd ook aangeraden bij mijn pomp (althans dat stond er : aangeraden AT-Protect). Dan hoeft die anti-corro shit er niet bij, die schrap ik dan.

Hopelijk deze week bestellen, zag dat de D-Fuzion al onbekend leverbaar was tesamen met de Swiftech Res-Micro :( ... Ookal moet ik 3-4 weken wachten maar dat spul wil ik toch hebben ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Moet je maar niet zo treuzelen met bestellen ;)

maar da's het nadeel van een grote bestelling van meerdere produkten, vaak wil je wel alles bij 1 winkel bestellen om de verzendkosten laag te houden, maar dan loop je groter kans dat ze iets niet hebben (en dat kan weken duren), of gewoon stomweg verkeerde dingen leveren.

ik hoop dat het bij jou niet het geval is, want terug sturen naar buitenland kost klauwen met geld tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Terryb47 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:08:
Moet je maar niet zo treuzelen met bestellen ;)

maar da's het nadeel van een grote bestelling van meerdere produkten, vaak wil je wel alles bij 1 winkel bestellen om de verzendkosten laag te houden, maar dan loop je groter kans dat ze iets niet hebben (en dat kan weken duren), of gewoon stomweg verkeerde dingen leveren.

ik hoop dat het bij jou niet het geval is, want terug sturen naar buitenland kost klauwen met geld tegenwoordig.
Iets verkeerd leveren is op hun kosten, anders is het wel anders ff geregeld bij mij.
Dat ik weken moet wachten intresseert mij niet, als ik maar de goede spullen krijg !

BTW, ik bestel dit pas als ik mijn WC setje verkocht heb :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Tja, dan zal ik toch mijn RMA soap terug naar Amerika delen...2x DDC terugsturen: € 49,-
Douanerechten (bij eerste keer verzenden): € 40

extra onnodige kosten gemaakt: € 89,- en dat alleen omdat ik perse een DDC2+Petratop wilde halen wat nog niet in Europa te koop was. Dat er iets stuk gaat, kan gebeuren. Maar het feit dat ik niet meer m'n computer meer aan laat staan 's nachts of wanneer ik naar werk ga/dat ik paranoia ben geworden dat m'n pomp ermee op houdt vind ik het meest vervelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

430xlkod schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:37:

inkl. UST 19%: 48,80 €
Summe: 305,67 €

Waar staat dan die 6% korting :9 .
Ik heb elk 'tabblad' gekeken naar alles-mit-rabatt maar kon niks vinden :'( .

Mooi die Duitesers, heb het gevonden _/-\o_ .

Zo ziet het er nu uit >:) .

Rabatt Kupons:alles-mit-rabatt: - 17,67 €
inkl. UST 19%: 45,98 €
Summe: 288,00 €

Zijn er nog zo van die codes/trucjes :9~ ??
Ik denk ook bij die Site te bestellen en waar vind ik dat rabat knopje? Zie hem nergens!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Darkasantion schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:46:
[...]

Ik denk ook bij die Site te bestellen en waar vind ik dat rabat knopje? Zie hem nergens!
Als je een account hebt aangemaakt en dan naar winkelmand gaat (Warenkorb)
Afbeeldingslocatie: http://img451.imageshack.us/img451/4149/guthabenjd8.jpg

edit: hmm je mag hem maar 1x gebruiken :(

[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 19-07-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

En dan? verder heb ik niks! Keinen Gutschein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Darkasantion schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:01:
En dan? verder heb ik niks! Keinen Gutschein!
Heb je iets in je kar zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ja eigenlijk de hele mikmak die ik will

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Je voert dus in die oranje balk daar "alles-mit-rabatt" in en dan boven de lijst van al je producten komt een zin te staan, als je dan door gaat naar je laatste scherm bij de betaling dan zie je daar die korting bij je prijsberekening.

EDIT:

Er stond in een artikel bij XS dat de D-Tek FuZion en de Apogee GTX 'bowed' wc koelblokken zijn.
Wat houdt die bowed in ?

Het ging over dat de CPU niet recht was en als hij hem zou lappen of niet, toen zei een member dat het niks uitmaaktte omdat de FuZion (wat hij had in dit geval) toch 'bowed' was ...

[ Voor 43% gewijzigd door 430xlkod op 19-07-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
/Kick O+

Iemand ?
Want ik vind er eerlijk gezegd niks over ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
430xlkod schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:33:
/Kick O+

Iemand ?
Want ik vind er eerlijk gezegd niks over ... :'(
ik weet het ook niet, maar ik heb even op een vertaal site gekeken:
bowed [bijv.nw. / bijw.] (concave)
concaaf
holrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Anatomy of a bow

ik heb zelf een Apogee GT, maar ben te lui om de bow te proberen - ik heb ook geen extra back plate voor m'n nieuwe mobo, moet je dus wel mee oppassen er zijn meerdere mensen die hun mobo hebben 'geknakt' - het kan een paar graden schelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Terryb47 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:41:
Anatomy of a bow

ik heb zelf een Apogee GT, maar ben te lui om de bow te proberen - ik heb ook geen extra back plate voor m'n nieuwe mobo, moet je dus wel mee oppassen er zijn meerdere mensen die hun mobo hebben 'geknakt' - het kan een paar graden schelen dus.
Oke, maar dit is toch slechter voor het contact ?
Ik snap dat de druk in de midden recht boven de Cores echt groot word en dus ook de overdracht. Maar als je zoveel mogelijk contact hebt met je IHS en je koelblok, en je mod er zelf een goede strakke mounting op dat hij ook echt druk heeft overal op de CPU ?

Eerlijk gezegt geloof ik niet in die 'bowed' zooi, kan toch niet goed zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Kan ik dit ook toepassen op mijn pomp ?

http://forum.effizienzgur...ml?referrerid=29#overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:09:
Ik denk dat het juist die inlet is die daar goed zit. Daarna komt er flinke turbulentie om weer bij de outlet te komen. Als je op alle 4 de hoeken een kleine zou zettten is die turbulentie minder en is de doorgangopening ook kleiner dan de rest van je setup.

Edit: Aan de andere kant lijkt het natuurlijk wel dat de GTX meer oppervlak met het water heeft.
Ik ben op een foto gestuit en nu zie ik dat wat ik bedacht had:
Bulls-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:45:
Wat bij de Fuzion mooi zal zijn is 1 dikke inlet in het midden en 4 kleine outlets in alle hoeken die weer samen komen buiten het blok met dunnere slangetjes.
al reeds in het blok aanwezig is.

Afbeeldingslocatie: http://www.anonforums.com/builds/teststation/bow/fuzion_oring.jpg
Bron

Hier zie je dat de top van het blok uit 2 delen bestaat en dan er daadwerkelijk 4 kleine outlets zijn die samenkomen.

Dit verklaard ook de opbouw van de base:
Afbeeldingslocatie: http://site.sharkacomputers.com/images/dtek/fuzion/fz-base-lg.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 20-07-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Iemand ? Zelf weet ik niet als ik die versie van pomp ga krijgen, zou wel mooi zijn voor het geld uit te sparen >:) .

En die top van een DDC, kan ik beter die zwarte Petra top pakken dan die plexi van (...?...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt niet zo heel veel...
Ik vind de zwarte mooier, alleen de plexi heeft 1 extra aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Anoniem: 134214 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:06:
Maakt niet zo heel veel...
Ik vind de zwarte mooier, alleen de plexi heeft 1 extra aansluiting :)
Ik heb gelezen en tests gezien met een gewone top / petra top / etc / etc ... en de Petra zou meer druk en flow geven... Als hij niet teveel meer kost dan me plexi top kies ik die.

Dat in combinatie met die mod wat ik gevonden heb moet het wel goed koelen neem ik aan ?
Maar weet iemand als die mod werkt ?

http://forum.effizienzgur...ml?referrerid=29#overview

[ Voor 4% gewijzigd door 430xlkod op 21-07-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn god... Bestel gewoon! 4 Pagina's lang en nog steeds niks in huis :S

Een pomp koelt niet... ;)
En die mod heb je niet nodig... Pomp is al een beest van een ding met zon top.
Gaat ie niet veel harder door koelen, maar je kunt het natuurlijk wel zelf proberen en dan je ervaring ermee posten.
Ik heb gewoon een DDC ultra gekocht, dan hoef je er zelf ook niet mee te rommelen...

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 21-07-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Anoniem: 134214 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:17:
Mijn god... Bestel gewoon! 4 Pagina's lang en nog steeds niks in huis :S

Een pomp koelt niet... ;)
En die mod heb je niet nodig... Pomp is al een beest van een ding met zon top.
Gaat ie niet veel harder door koelen, maar je kunt het natuurlijk wel zelf proberen en dan je ervaring ermee posten.
Ik heb gewoon een DDC ultra gekocht, dan hoef je er zelf ook niet mee te rommelen...
Haha, sorry :'( .

Ik moet eerst men oude Wc kwijt hebben voor ik die nieuwe koop, en verdere info vragen mag toch altijd ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224338

Lol ik weet niet of iemand een Bigwater set wil kopen, laat staan op tweakers. En zeker nu hij gebruikt is.
Pagina: 1 2 3 Laatste