[Waterkoeling] Nieuw budget 250€

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
oei ja nu zie ik het ook, de in en outlet van de CPU blok heb je inderdaad andersom, en de D-Tek is juist ontworpen om het op de goede manier aan te sluiten. Als je dat anderom doet gaat de waterflow totaal anders en waarschijnlijk niet eens goed verdeeld over de gaatjes in de extra kamer.

Ik denk dat je er zo 10 graden af haalt.

Ik heb met 27 graden case temp 30 graden CPU op idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
Heb het even omgedraaid mensen.

Die temps wat ik eerst postte dat was op men E2140 CPU.
Ik heb nu men E2160 erin zitten, en hij heeft veel hogere temps.
Zelfs nu na het omdraaien zijn men temps +2°C geworden :P .

Met de E2140 zat ik op 1.6Vcore op 63°C stressed voor cores.
Met de E2160 zat ik op 1.6Vcore met stressed de cores op 75°C !

Juist had ik ff CPu op relaxte speed lopen met een 1.46Vcore , en toen werd hij 60°c max stressed.
Nu na omdraaien slangen haal ik 63-65°C stressed !

Maar zoals ik zei, deze E2160 heeft altijd al een temp probleem gehad...
Maar evengoed, met de E2140 die altijd op kamertemp zat met men TT set zit ik nu aan 40°C idle zoiets :( .

Ik snap er niks van. Heb tegelijk juist met het switchen van de slangen ook ff de "bowed" techniek gedaan. Mss dat de temps daarom hoger zijn ? Maar ik ben zeker, vaster dan dit kan ik het niet draaien, dan plooit men mobo 180°c schat ik :9 .

ATM zit ik met de E2160 op 1.46Vcore (Cores idle = 36°C , Cores stressed = 64°C , Casetemp = 26.1°C )

@MikeVM, wat bedoel je met een blok bijplaatsen ?

PS: Het komt er dus op neer, de E2140 met 1.6Vcore heeft dezelfde temps dan de E2160 op 1.46VCore, zo slecht is deze CPU :P . Mounten heb ik al 6 keer gedaan ondertussen ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door 430xlkod op 15-08-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 01:26

MikeVM

- Baloo -

een radiator waar water doorstroomt, als je met fans voluit veel lager komt, dan is het een teken dat uw water niet genoeg warmte kan afgeven als je fans te laag staan, maar dat kost dan weer een hoop geld :)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Idd. Kijk eens of ze lager zijn als je fans sneller draaien. Ik denk het haast niet maar goed. Ik denk toch dat je mounting slecht is. Welke koelpasta gebruik en gebruik je echt niet teveel? Je moet er als het ware nog door kunnen kijken.

En wat bedoel je precies met ''core'' temp? Lees hem eens uit met speedfan oid zodat we hem even kunnen vergelijken met soortgelijke systemen.

Laat hem ook eens stock lopen. Mijn E6300 draait maar op 1.35v terwijl die toch op 2.8 Ghz loopt. Hij gaat zelfs nog hoger maar dat is hier niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Speedfan geeft verkeerde temps aan denk ik . Die zit altijd op de temp van het water.

Zal ff screens maken van verschillende progjes met idle temps ;).

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/54e7urs.png

Snap er niks van -O- .

EDIT:

Dit is met :

Fan 1 : 12V (zuig)
Fan 2 : 12V (zuig)
Fan 3 : 12V (blaas)
Fan 4 : 5V (blaas)

Watertemp is 28.3°C.

[ Voor 24% gewijzigd door 430xlkod op 15-08-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het komt er dus op neer dat je idle temp rond de 29 graden zit en dat is niks om je zorgen over te maken :) Dat je watertemp ong. hetzelfde is klopt wel want die warmt nauwelijks op door de hoge snelheid.

Gewoon normale temps dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
TEAMIKKE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:56:
Het komt er dus op neer dat je idle temp rond de 29 graden zit en dat is niks om je zorgen over te maken :) Dat je watertemp ong. hetzelfde is klopt wel want die warmt nauwelijks op door de hoge snelheid.

Gewoon normale temps dus :)
Wil je zeggen dat die Everest dan niet klopt (BETA), en die gewone wel ?
En hoe kan het dat de cores @ 22°C zijn bij speedfan :9 .

Just asking ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
430xlkod schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:57:
[...]

Wil je zeggen dat die Everest dan niet klopt (BETA), en die gewone wel ?
En hoe kan het dat de cores @ 22°C zijn bij speedfan :9 .

Just asking ;) .
De cores zitten onder de heatspreader. De IHS (heatspreader) zorgt ervoor dat je de core niet zo snel crusht en dat je een groter opp. hebt waar de warmte van wordt afgevoerd. Helaas werkt het averechts aangezien de warmte binnenin juist blijft hangen. Dat is de CPU temp. De cores liggen hieronder en daar wordt het dus direct van gemeten. Dit verklaart het verschil (correct me if I'm wrong maar zo zat het dacht ik wel :) ).

Waarom die Beta het fout heeft zou ik niet kunnen zeggen. Sommige progjes werken bij een mobo nou eenmaal beter :) Ik ga zelf altijd uit van Speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
De progjes geven alleen maar weer wat de sensor uitleest, dit kan in princiepe niet anders zijn per programma maar helaas is het wel zo. Ik gebruik TAT voor het uitlezen.

Maar hoe hoog zit je je CPU te klokken dat hij 1,6vcore nodig is?

Ik heb een E6600 op 3,2 draaien en word max ampre 48 graden met voluit belasing ingame (met videokaart bij de loop in) Heb je de radiator wel goed ontlucht?

En BTW de inlet van de D-Tek is de fitting die in het midden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
TEAMIKKE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:30:
[...]

De cores zitten onder de heatspreader. De IHS (heatspreader) zorgt ervoor dat je de core niet zo snel crusht en dat je een groter opp. hebt waar de warmte van wordt afgevoerd. Helaas werkt het averechts aangezien de warmte binnenin juist blijft hangen. Dat is de CPU temp. De cores liggen hieronder en daar wordt het dus direct van gemeten. Dit verklaart het verschil (correct me if I'm wrong maar zo zat het dacht ik wel :) ).

Waarom die Beta het fout heeft zou ik niet kunnen zeggen. Sommige progjes werken bij een mobo nou eenmaal beter :) Ik ga zelf altijd uit van Speedfan.
Ja oke, maar de cores kunnen nooit koeler zijn dan de omgevingstemp.
Voor mij heeft Coretemp 0.95 altijd de juiste temps gegeven, maar nu door de MS update moet je telkens die signed drivers uitzetten tijdens booten, zonder dat werkt Coretemp 0.95 niet :( .

Het kan dat speedfan het juist heeft, en ik hoop het ook. Anderzijds heb ik juist de nieuwste BETA gevonden van Everest (1091 BETA) en die geeft zelfde temps aan. Het is alleen de laatste officiële die ongeveer dezelfde temps geeft als speedfan....

Ik zie het nog wel, verkeerde mount kan niet, ben geen beginneling, en heb hem meerdere keren gemount. Fusion is bowed nu, dus die moet wel beter koelen nu. In / Outlet heb ik geswitched..
Dus er kan verder niks fout zijn. Wel vind ik dat het water aan de hoge kant is (30.1°C nu) . Kamertemp is ATM 25.3°C. Verder warmt het water mss 0.5°C op met CPu @ stress, dus rad krijgt het wel gekoeld.

In ieder geval, ik ga nog eens afwachten nu paar komende dagen. Tijd voor nieuwe CPU vind ik.

Dit is ook niet alles :

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6gl6lw1.png

Ram liep vroeger 2.3VDimm 600Mhz CL5, nu zelfs met 2.5Vdimm wil het niet lukken :( .
2.4Vdimm is in dit geval wel te hoog, maar wou ff dat het ram zeker niet geen tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

3.40Ghz met 1.35vCore met een E6600...
Temps rond 48 @ fullload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
:X Vind je het gek dat die zo warm wordt met die snelheid! Ik zou echt niet klagen dan hoor ;)

[ Voor 42% gewijzigd door TEAMIKKE op 15-08-2007 19:56 ]

• Bulls
heb je de CPU op meer dan dubbele snelheid lopen? dan heb je het wel knap voor elkaar normaal zouden ze daar een phasechange voor gebruiken oid.

Anoniem: 218209

kdacht dat de E2140's @air 3.2ghz konden halen...? zijn E2140 doet @1.2v dachtk 3.2ghz ofzo.. prima @air lijkt mij

• Bulls
hmm vreemd dat ze dan zo laag geklokt zijn standaard, zal wel een waterd down 4400 zijn of zo

edit: Zou je niet ook je NB gaan waterkoellen als je de vcore torenhoog hebt lopen?

[ Voor 31% gewijzigd door Bulls op 16-08-2007 12:28 ]

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:13:
heb je de CPU op meer dan dubbele snelheid lopen? dan heb je het wel knap voor elkaar normaal zouden ze daar een phasechange voor gebruiken oid.
Hij loopt tot nu toe op max 414 x 9 met 1.66Vcore in windows, niet bench stable maar wel gebruiks stable dat was op 1.59Vcore, nu met 1.66 is hij wel stable ;). Stom dat er op 415 een wall zit :( .

Mijn E2140 doet 1.2Vcore met hoogste 415 x 8, ook wall op 415 dus ;).
Als hij 3.2Ghz doet met 1.2Vcore wil ik niet weten wat ik haal op 1.6-1.7 VCore >:) .

In ieder geval, ik ga van de temps van speedfan uit, deze kloptte vroeger ook gelijk met coretemp 0.95, dus dan zal hij het wel goed hebben .

Over de 415 wall, ik heb op alle2 cpu's pinmod gedaan (266 - 333 fsb) en ze werken alle 2 niet.
Jammer, want wou toch wel 4Ghz halen met ze beide.

Over rad, alles is ontlucht, zit nergens meer lucht in dus dat zit snor ;) .
TEAMIKKE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

:X Vind je het gek dat die zo warm wordt met die snelheid! Ik zou echt niet klagen dan hoor ;)
Vind je dat hoog dan :P ?
Bulls-NL schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 03:19:
hmm vreemd dat ze dan zo laag geklokt zijn standaard, zal wel een waterd down 4400 zijn of zo

edit: Zou je niet ook je NB gaan waterkoellen als je de vcore torenhoog hebt lopen?
E2140/E2160 kunnen ook vaker een E6600 zijn , maar als de L2 cache mislukt en ze houden nog maar 1MB over dan maken ze zo een cpu als deze. Want beide cpu's wat ik heb doen 3Ghz @ stock vcore. De E2140 doet zelfs 3.2Ghz met 0.1VCore minder ;) .

Als ik de NB wil koelen, hoe zit het dan met men SB en al de rest wat 1 keten is door die heatpipe ?
Als ik NB wil koelen liggen men SB + Mosfets @ cpu allemaal bloot...
Of ik moet NB + SB blok kopen, en mosfets koelen met home-made sink...

En wat heeft de NB te maken met de VCore :p ? Temp van NB zal niet zo hoog omhoog gaan erdoor ?

• Bulls
Wanneer je voltages en mhz gaat verhogen heeft de NB ook meer te verwerken, ook als je het geheugen erbij klokt. En dan wordt hij vanzelfsprekend ook warmer. Maar als je temps gewoon binnen de perken blijven van de NB is het verder ook geen probleem, zeker als je systeem nog steeds stabiel is.
De SB zou ik in geval van waterkoeling niet zo in acht nemen, deze is meestal voor de PCI-e controller.
En als je die niet zit te klokken (de PCI-e poort) dan word deze ook niet heter dan anders. Verder is met waterkoeling het alsnog handig om een redelijke airflow te hebben.

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:22:
Wanneer je voltages en mhz gaat verhogen heeft de NB ook meer te verwerken, ook als je het geheugen erbij klokt. En dan wordt hij vanzelfsprekend ook warmer. Maar als je temps gewoon binnen de perken blijven van de NB is het verder ook geen probleem, zeker als je systeem nog steeds stabiel is.
De SB zou ik in geval van waterkoeling niet zo in acht nemen, deze is meestal voor de PCI-e controller.
En als je die niet zit te klokken (de PCI-e poort) dan word deze ook niet heter dan anders. Verder is met waterkoeling het alsnog handig om een redelijke airflow te hebben.
Ik heb een 120mm fan outtake, en de fan van de voeding als outtake (ookal mag die er niet bij geteld worden), dan heb ik 120mm fan die ram + NB koelt, en een 80mm op de SB. Verder heb ik dus gewoon men rad + 4 fans als intake...

• Bulls
je kan beter je radiator als outtake doen, anders jaag je al het warmte wat je met water uit je CPU haalt lekker je kast in zodat alle andere componenten lekker "gekoeld" worden met warme lucht.

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:02:
je kan beter je radiator als outtake doen, anders jaag je al het warmte wat je met water uit je CPU haalt lekker je kast in zodat alle andere componenten lekker "gekoeld" worden met warme lucht.
Die lucht daarvan is amper +2°C kamertemp ;).
Dat zal het dus ook niet maken, heb overigens juist zitten clocken, max out volt op NB gaf me 39°C ;) .

• Bulls
Als ik mn PC een tijdje zwaar belast en het water komt rond de 38 graden dan is het lucht wat boven uit mn radiator komt ook behoorlijk warm, ik zou dat niet graag de kast in blazen.

Maar als het lucht bij jouw uit de radiator niet erg warm aanvoelt dan twijfel ik of het wel goed werkt,
Het verschil tussen water temp en CPU temp bepaald de preformance van je blok, en het verschil tussen water temp en lucht temp bepaald hoe goed de radiator zn werk doet, als de radiator niet goed de warmte afgeeft aan de lucht die erdoor heen gaat kan of er nog teveel lucht inzitten of hij doet het niet goed.

Nou is de Thermochill 1 van de beste radiatoren dus daar zal het niet aan liggen. Weet je zeker of je de radiator goed ontlucht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:55:
Als ik mn PC een tijdje zwaar belast en het water komt rond de 38 graden dan is het lucht wat boven uit mn radiator komt ook behoorlijk warm, ik zou dat niet graag de kast in blazen.

Maar als het lucht bij jouw uit de radiator niet erg warm aanvoelt dan twijfel ik of het wel goed werkt,
Het verschil tussen water temp en CPU temp bepaald de preformance van je blok, en het verschil tussen water temp en lucht temp bepaald hoe goed de radiator zn werk doet, als de radiator niet goed de warmte afgeeft aan de lucht die erdoor heen gaat kan of er nog teveel lucht inzitten of hij doet het niet goed.

Nou is de Thermochill 1 van de beste radiatoren dus daar zal het niet aan liggen. Weet je zeker of je de radiator goed ontlucht hebt?
1.66Vcore, 16°c kamer, core = 21 idle, 53 stressed , klopt dat ?
Water is steeds 29-30, schommelt, deze wordt niks warmer als ik zit te stressen.
Heb nu alleen 2 fans op 12V zuigen.

En alles is ontlucht ja ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
idle kan je CPU nooit koeler zijn dan het water, het is eerder nog 1 graad warmer.

Ik zit nu op 29 graden water en ook 29/30 graden CPU de lucht is ongeveer 25 graden.
de fans draaien op 1100 rpm (noctuas) Alleen als ik de PC aan zet als hij een lange tijd uit is geweest dan geeft TAT aan dat de CPU koeler is dan het water maar dat kan betekenen dat de temp sensor in mn water niet acuraat is onder de 28 graden.(of andersom)

Maar jou idle is een behoorlijk stuk lager dan je stressed, nou heb je ook een hoge vcore, maar ga er vanuit dat je idle water temp is dus 30 dan is je stressed temp 23 graden warmer. in princiepe zou het water dan ook moeten opwarmen, anders geeft je CPU niet goed de warmte af aan het water wat dus betekend dat je koelblok niet goed contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Jullie zitten ook allemaal op std. Vcore te crossen, of 'iets' hoger. Ik zit voor men 24/7 setup op 1.44Vcore in windows, en dan zijn mijn temps bij everest 35°C idle ongeveer, als dan men water 28°C is, als die sensor klopt, dan zitten men cores er niet veel boven.

Kamer = 25.1°C
Water = 28°C
Cores = 35°C idle
VCore = 1.44V

Dat is dus amper 7°C bovenop men water met een toch redelijk hoge VCore...

Stressed ligt het anders. Op 1.44VCore zit ik dus op 35 idle, maar stressed is anders.

Kamer = 25.5°C
Water = 30.8°C
Cores = 59°C stressed
VCore = 1.44V

Temps stressed zijn na 4 uren gemeten ;) .

Delta idle/stressed water = 5.7°C
Delta idle/stressed water = 24°C

Ik zie toch niet iets wat fout is ? Of heb je soms een visie op iets ?

Als ik std Vcore zou pakken dan zullen de cores ook wel temp krijgen van het water net zoals bij jou.
Maar ik draai nooit std. :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 10:54
430xlkod schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 01:33:
Jullie zitten ook allemaal op std. Vcore te crossen, of 'iets' hoger. Ik zit voor men 24/7 setup op 1.44Vcore in windows, en dan zijn mijn temps bij everest 35°C idle ongeveer
...
Maar ik draai nooit std. :P .
Ik ook niet..

Kamertemperatuur 21C: Afbeeldingslocatie: http://img180.imagevenue.com/loc394/th_08715_Fuzion_temps_122_394lo.jpg

Is 24/7 met een Fuzion & PA120.3 plus een EK-FC8800GTS in de loop @ 600/1000.., fans op laag. Systeem staat al een paar dagen aan.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
toch vind ik je stressed temp 10 graden te hoog :) maarja vcore doet de temp snel stijgen.

Ik haal op std vcore 3,2 ghz (E6600) max niet de 50 graden en dat is dan met kamer temp van 27 gemeten. Ik schroef de boel ook niet zover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:32:
toch vind ik je stressed temp 10 graden te hoog :) maarja vcore doet de temp snel stijgen.

Ik haal op std vcore 3,2 ghz (E6600) max niet de 50 graden en dat is dan met kamer temp van 27 gemeten. Ik schroef de boel ook niet zover op.
1.36Vcore, en ik zit ook aan max 50°C stressed ;) . Dus het klopt wel wat ik heb 8) .
Dan gaat speedfan officiëel de vuilbak in, en vanaf nu alleen Everest. Dom dat Coretemp0.95 niet werkt, was nog het beste progje, en ook het juiste !
rabor schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:15:
[...]
Ik ook niet..

Kamertemperatuur 21C: [afbeelding]

Is 24/7 met een Fuzion & PA120.3 plus een EK-FC8800GTS in de loop @ 600/1000.., fans op laag. Systeem staat al een paar dagen aan.
Ja die temp heb ik idle ook ongeveer op 1.66VCore, maar omdat men kamertemp +4-5°c is, zit ik op 35°C ipv jou 29°C. Dus dat verschilt niet veel. Daarbij heb ik een PA120.2, en geen 3 :P .
Dus dan hoef ik me niks zorgen te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door 430xlkod op 17-08-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Ik ook niet..

Ik zit met mijn PA120.3 en E6600 + 8800GTS op ongeveer dezelfde temps.
Gister heel ff gekeken met orthos, dan kom ik op een max temp van 45graden. met mn E6600 @ 3.33 1.35vcore.

Dus ik denk dat die temps van je niet heel super zijn maar ook niet heel slecht.
Zeker niet met zon belachelijk hoge vcore :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Na 15-20 minuten stressen op prio 10 lopen de temps langzaam weer ietsie terug. Het maximum wat ik heel even zag was core1 39C & Core 2 40C, maar daar houdt het wel op..:

Afbeeldingslocatie: http://img168.imagevenue.com/loc1179/th_45200_WC-stress_122_1179lo.jpg

Kun je toch wel optimaal noemen denk ik.. ;)

Oja, & alle voltages staan op auto..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Probeer eens TAT dat progje gebruik ik en ben er wel over te spreken, ook de stresser die erin zit laat de temp nog hoger oplopen dan met Orthos stress. Door gewoon gebruik zal de temp dan nooit hoger worden dan wat hij met TAT laat zien tijdens beide cores op 100% te laten draaien.

Zo kun je mooi de Max temp bekijken.

http://www.techpowerup.com/downloads/392/mirrors.php

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 17-08-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Bulls-NL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:48:
Probeer eens TAT dat progje gebruik ik en ben er wel over te spreken, ook de stresser die erin zit laat de temp nog hoger oplopen dan met Orthos stress. Door gewoon gebruik zal de temp dan nooit hoger worden dan wat hij met TAT laat zien tijdens beide cores op 100% te laten draaien.

Zo kun je mooi de Max temp bekijken.

http://www.techpowerup.com/downloads/392/mirrors.php
Thnx :) , maar had ik al. Daarom weet ik ook dat Everest & TAT dezelfde temperaturen weergeven, maar ik gebruik liever Everest omdat ik hiermee fijn m'n temps in de sysbalk kan monitoren: Afbeeldingslocatie: http://img124.imagevenue.com/loc765/th_52987_Everest_122_765lo.jpg µTorrent draait op Core 0 = Core 2 in Everest => 25C / Core 1 => Idle 21C (kamertemp).

De max workload van TAT is trouwens wel wat hoger met 44C op beide cores..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
TAT werkt hier niet op Vista X64 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 09:45

charlie7

pr0

Even een vraag tussendoor. Ik ben nieuw met watercooling maar wil het wel graag. Ik heb gekeken wat Prodigys koopt en vanauit dat een eigen set samengesteld. Kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze is, en wat er misschien veranderd moet worden.

Mn systeem

E6600
8800gts 320 (foxconn)
P5N-E SLI

wat ik wil kopen :

D-Tek FuZion Universal 69,99 €
Zalman WM-GWB8800 GTS 58,90 €
Swiftech MCRES-Micro AGB 19,99 €
2x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2 €13.98
Laing DDC-Pumpe 12V Pro Light 66,99 €
Black ICE Radiator GT Xtreme 240 - black 74,90 €
3x Schlauch PUR 8/6mm UV-Aktiv Blau (transparent) € 7.05
Wärmeleitpaste Arctic Silver 5 6,15 €
14x 8/6mm (6x1mm) Anschraubtülle G1/4 1,19 €16.66
AT-Protect-UV-blue 1000ml 9,99 €
Korrosionsschutz AntiCorro-Fluid 50ml 4,49 €
___________________________________________Totaal : 349,09

Daar ligt mijn max ook ongv, op 350euro.

Alvast bedankt.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt beter een cooltek radiator nemen.
Die is beter en goedkoper...

Man wat mis ik het grote waterkoelings topic...
Er wordt maar kris kras gepost :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

[...]
Ik ook niet..

Ik krig een virusmelding als ik je plaatje wil bekijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Charlieevs schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 03:08:
Even een vraag tussendoor. Ik ben nieuw met watercooling maar wil het wel graag. Ik heb gekeken wat Prodigys koopt en vanauit dat een eigen set samengesteld. Kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze is, en wat er misschien veranderd moet worden.

Mn systeem

E6600
8800gts 320 (foxconn)
P5N-E SLI

wat ik wil kopen :

Alvast bedankt.
Aquatuning raad niet aan die anti-corro te mengen met die AT-Protect-Bleu.
Hun zeggen dat die AT-Protect-Bleu de pomp smeert en er al spul inzit tegen algen etc...
Je moet het zelf weten. Waarom pak je die dure rad als je ook een PA120.2 kan krijgen voor 5€ meer ? Naar mijn mening en inzien is die toch stukje beter met de minste hindering in flow.
Anoniem: 134214 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 09:28:
Je kunt beter een cooltek radiator nemen.
Die is beter en goedkoper...

Man wat mis ik het grote waterkoelings topic...
Er wordt maar kris kras gepost :S
We kunnen dalijk van dit topic een algemene maken. Zoveel mensen die hier al hebben gepost met een vraag over dit en dat :P .

Modje, titelfix _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 09:45

charlie7

pr0

Oke, misschien slim ja. Is de rest van deze set wel goed op elkaar afgesteld en heeft het genoeg koelvermogen voor mijn systeem?

alvast bedankt.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Charlieevs schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:58:
Oke, misschien slim ja. Is de rest van deze set wel goed op elkaar afgesteld en heeft het genoeg koelvermogen voor mijn systeem?

alvast bedankt.
Als je die rad verandert in een PA120.2 dan heb je bijna hetzelfde als mij.
Het houdt zelfs mijn veruktte en verkeerd geproduceerd E2160 redelijk koud.
Dus op een E6600 moet het zeker lukken. Ondanks dat mijn CPU al zoiezo 10°c warmer is dan een gewone kan ik nog tot 1.66VCore gaan met mooie temps. Dus jou moet het zeker lukken.
Alleen, ik zie 14x 8/6mm (6x1mm) Anschraubtülle G1/4, weet je zeker dat het klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Charlieevs schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 03:08:
wat ik wil kopen :

Alvast bedankt.
- voor een E6600 & 8800GTS zou ik eerder aan een triple rad denken
- ipv die Zalman zou ik een D-Tek GFX of Swiftech MCW60 nemen (Zalman heeft trouwens G1/8 ;) )
&
- zou ik liever 11/8mm Masterkleer hebben ipv 6mm pur, met uiteraard Anschraubtülle AG 1/4" auf 11/8mm.
Anoniem: 103524 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:49:
[...]

Ik krig een virusmelding als ik je plaatje wil bekijken 8)
Ik zie het ja.. een reclame voor een spywarescanner die zelf spyware bevat.. lekker dan ;) .
Meteen maar ff op zoek naar een andere pic-host die hier werkt. Thnx.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Sorry mensen maar ik ben niet erg tevreden over men WC set. De temps vallen me echt tegen. Zeker als ik mensen hier zie met ongeveer gelijk setup die veel hogere VCore hebben als mij met een temp van -10/15°c van mij.

Heb toen straks een goed getest.

E2160, 3Ghz, 1.4VCore, Kamertemp = 26.3°C, (Zalman Grease).

Idle : 33.2°C / 33.8°C
Stressed : 58.3°C / 58.9°C

E2140, 3Ghz, 1.4VCore, Kamertemp = 26.6°C, (Std. witte knooi).

Idle : 31.1°C / 34.6°C
Stressed : 58.2°C / 58.4°C

Daarbij zat ik met std Vcore en std snelheid op 28°C idle, en 50°C stressed.

De temps zijn voortgekomen uit PA120.2 (2 fans op 12V zuigen) , DDC Ultra (18W) , D-Tek Fuzion .

Iemand hier een verklaring voor ?
Ik heb trouwens de Fuzion ligt bowed... En hij zit er rete strak op (schroefen piepen zo hard aangedraait).

EDIT:

ZElfde kamertemp en 1.46VCore heb ik 36°C idle en 63°C stressed, rechtevenredig met de bovenstaande temps dus....

Ik snap er niks meer van :'( .

EDIT 2:

Kunnen jullie zelf ook eens kijken ;) .

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4pwyowo.jpg

Groene CCFL's staan normaal uit ;) , anders is het een kermis !

Klikbaar en zeer goed inzoombaar :+ .

[ Voor 18% gewijzigd door 430xlkod op 20-08-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Idd een klein mysterie.. het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat er een grote luchtbel in je rad zit, of dat de vloeistof niet goed door je radiator stroomt.. een gebrek aan airflow is het iig niet, en ik neem ook niet aan dat je de beschermfolie op je blok hebt laten zitten :+ .

Wel zou je - wanneer je geen shroud gebruikt - de fans het beste kunnen laten blazen vanaf de andere kant, maar dat levert hooguit 2 (of was het 4?) procent winst op.

We denken nog ff verder.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Kamertemp = 26.3°C
Is dat de kamertemp. of de omgevingstemp. van je kast? Die is namelijk wel een stuk hoger dan de meeste hebben. Hier is het meestal 18°C kamertemp :X

Verder verdenk ik toch weer de koelpasta. Lucht in je radiator lijkt mij ook een hele goede mogelijkheid.

Een longshot kan nog zijn dat je IHS niet recht is. Maar dat zal wel het laatste zijn als we er niet uitkomen. Hoe clockt hij verder? Kan ook zijn dat je gewoon pech hebt met je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
rabor schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 02:41:
Idd een klein mysterie.. het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat er een grote luchtbel in je rad zit, of dat de vloeistof niet goed door je radiator stroomt.. een gebrek aan airflow is het iig niet, en ik neem ook niet aan dat je de beschermfolie op je blok hebt laten zitten :+ .

Wel zou je - wanneer je geen shroud gebruikt - de fans het beste kunnen laten blazen vanaf de andere kant, maar dat levert hooguit 2 (of was het 4?) procent winst op.

We denken nog ff verder.
Dan zal ik ze eens laten blazen ;) .
Beschermfolie is idd ervan af :P . Luchtbel in rad kan, hoe krijg ik die er GOED uit ? Want ik schud met men kast tot er bijna alles uitvalt, zo heb ik VEEL lucht eruit gekregen, maar het kan nog steeds dat er ergens lucht vast zit.
TEAMIKKE schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

Is dat de kamertemp. of de omgevingstemp. van je kast? Die is namelijk wel een stuk hoger dan de meeste hebben. Hier is het meestal 18°C kamertemp :X

Verder verdenk ik toch weer de koelpasta. Lucht in je radiator lijkt mij ook een hele goede mogelijkheid.

Een longshot kan nog zijn dat je IHS niet recht is. Maar dat zal wel het laatste zijn als we er niet uitkomen. Hoe clockt hij verder? Kan ook zijn dat je gewoon pech hebt met je CPU.
Dat is de kamertemp, de temp in de kast is hetzeflde, want hij staat bijna altijd open... Daarbij heb ik een zeer warme kamer altijd al gehad ;). Koelpasta kan niet, er zit nu weer zalman shit onder, heb men base van Fusion terug un'bowed gemaakt, die is nu KAARS recht, en men CPU had ik al eens recht gelapt. En ja hij is recht, alle 2 de onderdelen zijn nu recht.

Daarbij moet ik wel vertellen dat de CPU mss wel een slecht exemplaar kan zijn. Dat sluit ik ook niet buiten, daarom heb ik al voor iets winst te krijgen hem een tijdje geleden gelapped.

Verder clockt hij goed, kijk maar een screen paar posten terug...

EDIT :

Toen ik men base terug wou krijgen (recht) toen bekeek ik men mounting plaat eens, die stond gewoon BOL zo hard had ik de blok op me cpu gedraait, dus daar lag het niet aan :9 .
Daarbij was de pasta mooi verdeeld over de hele cpu met een typisch adruk zoals jullie zelf wel weten.

[ Voor 6% gewijzigd door 430xlkod op 20-08-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Als je water ook te warm wordt betekend dat je radiator niet goed gekoeld word, maar wat ik uit eerdere berichten kan geloven blijft het water redelijk koel, dus nog harder op je radiator blazen/zuigen heeft dan ook geen nut. Pas als je water tegen de 40 graden aankomt kan het helpen om de fans harder te laten blazen. Je moet het zoeken tussen de overdracht van de CPU op het water. En dat is dus bij het koelblok, cores>pasta>IHS>pasta>heatsink>water ergens tussen deze elementen zit het probleem. Aangezien het water niet te heet wordt, kan het er ook op wijzen dat er dus geen mega luchtbel in de Rad zit.

Hoe staat het met de temp terugval als je stopt met stress? bij mij knalt het vrijwel gelijk terug naar water temp. Als je cpu langzamer afkoelt terwijl je niet meer stressed dan is er zeker weten iets mis tussen de overbrenging.

Als dat zo is, kun je kijken waar het mis is. Heb je het koelblok al open gehad om te kijken of er geen rommel in zit? Of het koelblok wel goed contact maakt etc.

Aangezien je de IHS ook al gelapped hebt, heb je toch geen garrantie meer, dus kun je misschien overwegen om de IHS eraf te halen (Bulls-NL, noch tweakers.net is aansprakelijk voor eventueele aangebrachte schade wat kan optreden bij verwijdering van de IHS)

succes..

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 20-08-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou trouwens je inlet/outlet op je rad omdraaien.
Nu zit er een rare bocht in je slangen die er niet hoeft te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Of je systeem even goed stressen voor een uurtje zodat het water goed warm wordt. Als je radiator dan warm aanvoelt of er warme lucht vanaf komt dan weet je zeker dat die goed is :) Mocht dit niet het geval zijn dan weet je dat er nog lucht inzit.

Het lijkt me onwaarschijnlijk aangezien je radiator recht opstaat dus de lucht zal sowieso naar boven gaan en dat zou je dus moeten zien bij je slangen mocht er wat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:47:
Als je water ook te warm wordt betekend dat je radiator niet goed gekoeld word, maar wat ik uit eerdere berichten kan geloven blijft het water redelijk koel, dus nog harder op je radiator blazen/zuigen heeft dan ook geen nut. Pas als je water tegen de 40 graden aankomt kan het helpen om de fans harder te laten blazen. Je moet het zoeken tussen de overdracht van de CPU op het water. En dat is dus bij het koelblok, cores>pasta>IHS>pasta>heatsink>water ergens tussen deze elementen zit het probleem. Aangezien het water niet te heet wordt, kan het er ook op wijzen dat er dus geen mega luchtbel in de Rad zit.

Hoe staat het met de temp terugval als je stopt met stress? bij mij knalt het vrijwel gelijk terug naar water temp. Als je cpu langzamer afkoelt terwijl je niet meer stressed dan is er zeker weten iets mis tussen de overbrenging.

Als dat zo is, kun je kijken waar het mis is. Heb je het koelblok al open gehad om te kijken of er geen rommel in zit? Of het koelblok wel goed contact maakt etc.

Aangezien je de IHS ook al gelapped hebt, heb je toch geen garrantie meer, dus kun je misschien overwegen om de IHS eraf te halen (Bulls-NL, noch tweakers.net is aansprakelijk voor eventueele aangebrachte schade wat kan optreden bij verwijdering van de IHS)

succes..
ATM:

Kamer = 26.9°C
Water = 28.8°C

Zo is het wel eigenlijk altijd, water is altijd +2-3°c warmer dan men kamertemp...
Op stressed gaat het water 2°C omhoog. Als ik stress stop zet dan zit de cpu ook weer binnen 0.5sec op zijn idle temp van 32°C ongeveer.

IHS ga ik er niet van halen omdat ik toch volgende week een andere CPU krijg (E6750). En deze gaat naar een vriend van me.

Over je opstelling daar;

cores>pasta>IHS>pasta>heatsink>water

Daar zit het probleem zoiezo al ;). Maar dat kan er toch niet voor zorgen dat men water op +2°c zit dan kamertemp en dat de stressed temp zo hoog is ?

Systeem loopt nu al 3 uur en heb geen luchtbel meer gezien... Als ik er mee rammel komt er ook niks meer. Aangezien mijn fittingen bovenaan zitten moet het luct wat erin KAN zitten toch stijgen neem ik aan ?

EDIT:

Blok heb ik al 4 keer los gehad ondertussen, en ziet er gewoon normaal uit ;).
Anoniem: 134214 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:04:
Ik zou trouwens je inlet/outlet op je rad omdraaien.
Nu zit er een rare bocht in je slangen die er niet hoeft te zitten ;)
Ik heb het extra zo gedaan nu dat ik makkelijk men blok aan de kant krijg. Die bocht zal toch niet voor iets 'ergs' zorgen neem ik aan :9 ?
TEAMIKKE schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:17:
Of je systeem even goed stressen voor een uurtje zodat het water goed warm wordt. Als je radiator dan warm aanvoelt of er warme lucht vanaf komt dan weet je zeker dat die goed is :) Mocht dit niet het geval zijn dan weet je dat er nog lucht inzit.

Het lijkt me onwaarschijnlijk aangezien je radiator recht opstaat dus de lucht zal sowieso naar boven gaan en dat zou je dus moeten zien bij je slangen mocht er wat zitten.
Als jij het verschil kan voelen in lucht van 28°c of 30°c mag je hier even komen voelen :P .
Gisteren avond was men rad ijskoud, ik schat 15°C (raam stond open) en nog was me water temp 25°C en CPu zat op 28°c idle. Mss helpt het iets in jullie redenaties ?

Ik zie juist dit nog :
Bulls-NL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:32:

Daar zit ik dus ook op ;) .

Maar vind het toch te hoog, 50°c voor stressed. Als ik zie Rabor haalt amper 40°c stressed met 1.55VCore en kamertemp van 21°C, zo iets wil ik halen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das een PA120.3 he ;)

Ehm over die bocht, niks ergs natuurlijk,
Maar vindt het er lelijk uitzien vandaar... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Anoniem: 134214 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:48:
Das een PA120.3 he ;)

Ehm over die bocht, niks ergs natuurlijk,
Maar vindt het er lelijk uitzien vandaar... :>
Hij heeft een PA120.3 + 8800 + CPU in de loop.
Ik heb een PA120.2 + CPU + NIKS ...

Moet toch ongeveer hetzelfde zijn schat ik ? Anders koppel ik mijn 120 + 240 mm rads van men TT set ook even aan >:) . Dan boeit me die kleine doorgang ook niet echt ...

Over die bocht, tjah, ik heb liever dat ik men blok er nog goed uit krijg dan dat ik zit te kloten met zeer korte slangen ;).

WEl ff erbij zegge, ikhoor nu af en toe nog eens lucht ontsnappen en verdwijnen in men res, dus er zit nog lucht in men rad. Maar hoe krijg ik het er uit :'( ? Heb de pc al helemaal plat gehad bijna, niet helemaal want dan zuigt de pomp weer lucht aan bij het res. En soms ontsnapt er weer iets en dan is het weer stil voor een uur ... Echt kl*te dit, dacht ik toch een goeie WC te hebben en valt het tegen *O* .

Komt wel goed denk ik :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als jij het verschil kan voelen in lucht van 28°c of 30°c mag je hier even komen voelen :P .
Gisteren avond was men rad ijskoud, ik schat 15°C (raam stond open) en nog was me water temp 25°C en CPu zat op 28°c idle. Mss helpt het iets in jullie redenaties ?
Brakke sensors lijkt me dan :X Niet te druk om maken als het allemaal goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Als het hier normaal koel is in mn kamer komt mn max temp ook niet boven de 45 graden, maar als je toch een andere CPU krijgt binnenkort zal ik me hier ook niet druk om maken.

Nieuwe CPU nieuwe temps :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Same here. Ik zie hem eigenlijk nooit hoger dan 40 graden. Al helemaal niet met zo'n C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Oke mooi dan.
Hopelijk doet mijn nieuwe CPU het dan goed :) .
Otherwise toch eens die WC goed bekijken etc ...

EDIT:

Mocht het zijn, ik denk van niet, dan maak ik wel iets met nog een mooi rad erbij ;).
Heb nog een Opel Kadette radiateur liggen van 35 x 55 CM _/-\o_ .
Maak ik daar snelkoppelingen op zoals hydraulic koppelingen werken en dan kan ik altijd hem ertussen koppelen of niet ;) .

[ Voor 56% gewijzigd door 430xlkod op 20-08-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Of je een extra radiator nodig hebt hangt ook weer af van de cappaciteit van je huidige, je water wordt nauwelijks warmer onder load dus dat betekend dat je water goed gekoeld wordt. Je probleem ligt echt ergens anders. Pas als je water veel te warm wordt moet je voor uitbreiding zorgen.

mijn water wordt nu soms zelfs 36 graden of als het echt heel warm is hier in mijn kamer en ik heb de raam niet open (muggen) dan kan het zelfs onder zware belasting wel 39 graden worden. Dit gebeurd omdat ik ook mn videokaart in de loop heb zitten en die dumpt dan veel warmte in het water, maar zelfs dan is mn cpu niet veel warmer dan 47 graden terwijl de GPU wel meer dan 53 is.

Ik heb zelfs getest als ik dan de fans harder zet dat het amper in graden daalt, de fans dan vol open zetten levert voor mij alleen maar meer lawaai op terwijl het niets in prestaties verbeterd.
Ik heb mijn waterkoeling meer om de stilte, en om een beetje extra te klokken.
Zolang mn CPU temps onder max load onder de 50 blijven met zelfs 30 graden lucht temp in mn kamer ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bulls-NL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:05:
Of je een extra radiator nodig hebt hangt ook weer af van de cappaciteit van je huidige, je water wordt nauwelijks warmer onder load dus dat betekend dat je water goed gekoeld wordt. Je probleem ligt echt ergens anders. Pas als je water veel te warm wordt moet je voor uitbreiding zorgen.

mijn water wordt nu soms zelfs 36 graden of als het echt heel warm is hier in mijn kamer en ik heb de raam niet open (muggen) dan kan het zelfs onder zware belasting wel 39 graden worden. Dit gebeurd omdat ik ook mn videokaart in de loop heb zitten en die dumpt dan veel warmte in het water, maar zelfs dan is mn cpu niet veel warmer dan 47 graden terwijl de GPU wel meer dan 53 is.

Ik heb zelfs getest als ik dan de fans harder zet dat het amper in graden daalt, de fans dan vol open zetten levert voor mij alleen maar meer lawaai op terwijl het niets in prestaties verbeterd.
Ik heb mijn waterkoeling meer om de stilte, en om een beetje extra te klokken.
Zolang mn CPU temps onder max load onder de 50 blijven met zelfs 30 graden lucht temp in mn kamer ben ik tevreden.
Dat klopt, mijn water warmt amper 2-3°c op onder stressed. Dus dan ligt het gewoon aan de CPU, goed dat ik een nieuwe krijg dan ;).
Over het 2de verhaal kan ik niet oordelen, dat is jou mening, maar geef je wel grotendeels gelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Mensen, ben er totaal tevreden mee !
Het komt nu uiteindelijk tot zijn recht ! De sensor van men watertemp was gewoon hele tijd brak... :O .

Heb hem nu vervangen door een echte ge'eickte' (?) exemplaar. Deze is nauwkeuriger dus >:) .

Nieuwe CPU = nieuwe temps, en ik vind ze zeer mooi :o _/-\o_ .

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/6c7q1qr.png

Weet zelf ook dat ik +15°C moet doen bij G0 hoor :9 . Alsnog toppie temps.

EDIT:

Op 1.51 Vcore zit ik op 15°C idle en 29°C stressed... Echt PRACHTIG :D .

(In het echt zou het dan 30°c idle zijn en 44°c stressed, nog steeds PRACHTIG :D .)

[ Voor 16% gewijzigd door 430xlkod op 22-08-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
edit:
Sorry foutje, dat ging over de voltages.
Lekker resultaat trouwens :Y)

[ Voor 85% gewijzigd door Slitch op 25-08-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Slitch schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:35:
edit:
Sorry foutje, dat ging over de voltages.
Lekker resultaat trouwens :Y)
Ja bedankt !

Ik heb inmiddels stevig overclocked maar men PC loopt niet 100% (raid errors) en kan ATM _niks_ uploaden :'( .

offtopic:
Weet iemand waar je nozzles kan vinden voor de Fuzion blok ? Zou graag namelijk men base terug licht bowed hebben plus een (shower head) nozzle erin. Blijkt dat het zeer goed helpt, en als ik stressed nog °C eraf kan doen wil ik het wel :D

EDIT:

Problem fixed !

Direct men results posten van vorige nacht in begin van de week.

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4qe1toi.png

EDIT2:

VCore van bovenstaande was 1.66Vcore, en hij was juist niet Prime stable...
Temps op die snelheid etc waren 30°C idle en 55°C stressed met kamertemp van 21°C en water op 25°C. Temps zijn van CoreTemp 0.95 + 15°C afwijking van de G0 revisie !

[ Voor 26% gewijzigd door 430xlkod op 25-08-2007 19:40 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste