OMFG430xlkod schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:49:
[...]
Haha, sorry.
Ik moet eerst men oude Wc kwijt hebben voor ik die nieuwe koop, en verdere info vragen mag toch altijd ?
Dat gaat heel lang duren dan voordat jij dan wat besteld hebt
Anoniem: 134214
OMFG430xlkod schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:49:
[...]
Haha, sorry.
Ik moet eerst men oude Wc kwijt hebben voor ik die nieuwe koop, en verdere info vragen mag toch altijd ?
Dat dacht ik ookal, daarom ga ik nu deze middag bestellenAnoniem: 134214 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:14:
[...]
OMFG
Dat gaat heel lang duren dan voordat jij dan wat besteld hebt
"Watercooling Myths Exposed"Bulls-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:57:
dat valt ook weer te betwisten,
meer flow betekend sneller water rond en heeft het dus minder tijd om warmte op te nemen en af te geven. Als het langzamer stroomt zit het langer in de radiator en ook langer in de koelblokken.
Ik denk dat het ene de andere weer opheft en dus in princiepe niet veel uitmaakt hoe snel het water stroomt.
Maar je kan ook denken, de CPu blok krijgt nu sneller achter elkaar koud water, dus koelt hij sneller af. Maar die link van CoolFris vind ik 100% kloppen !Bulls-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:57:
dat valt ook weer te betwisten,
meer flow betekend sneller water rond en heeft het dus minder tijd om warmte op te nemen en af te geven. Als het langzamer stroomt zit het langer in de radiator en ook langer in de koelblokken.
Ik denk dat het ene de andere weer opheft en dus in princiepe niet veel uitmaakt hoe snel het water stroomt.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 21-07-2007 18:20 ]
Dat is wat ik ook eigenlijk bedoelde, mss presteert die D-Fuzion wel net dat iets beter met die mod, dan als ik gewoon de DDC op Pro laat lopen...Anoniem: 134214 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:18:
Het maakt in zoverre uit, dat je een 10x zo sterke pomp nodig hebt om 1graad meer koeling te krijgen...
Je setup is een gesloten loop, dus al het water wat erin zit zit evenlang in die loop.
Of het water dan bv 50x rond gepompt is of 1x maakt niet uit.
De totale tijd die het water in contact is geweest met het koelblok/rad is gelijk...
Wat wel weer zo is dat sommige blokken wel een bepaalde minimale flow of druk moeten hebben om goed te presteren. Alles wat boven dit minimale level komt betekent niet perse dat ie veel beter gaat koelen... Het blok presteerd immers al goed
Het zal dan gaan om tienden van graden...
Dan unmod ik de pomp gewoon terugBulls-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:11:
je moet wel bedenken dat de bowed base premanent is en dat het niet zo goed kan zijn voor je mobo en/of CPU omdat er meer druk komt.
zou je nog beter de IHS kunnen verwijderen voor beter contact (alleen is dat ook riskant voor je CPU)
Helaas kun je niet de bowed base en unmodded DDC testen. of je moet 2 pompen hebben.
Anoniem: 103524
Ik hoop niet dat er iets fout is gegaan, heb de betaling op de 14de juli geschied, maar tot op heden nog niets van die lui gehoord...Maar hoe zo iets fout? heb je slechte berichten gehoord?430xlkod schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:33:
Even nog een kort vraagje.
Over de betaling naar aquatuning , is daar al ooit iets fout gegaan bij iemand ?
Nee dat niet, maar ik wou weten als iemand slechte ervaring ermee heeft.Anoniem: 103524 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:14:
[...]
Ik hoop niet dat er iets fout is gegaan, heb de betaling op de 14de juli geschied, maar tot op heden nog niets van die lui gehoord...Maar hoe zo iets fout? heb je slechte berichten gehoord?
Bij mij gaat het ff over 300€, dus ik hoop niet dat het mis gaat !Anoniem: 103524 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:31:
Ik kreeg na het bestellen een mail met betalingsinstructies, ik bezig natuurlijk om het bedrag over te boeken, bleek dat het bic-nummer niet geaccepteerd werd. Op de site van Aquatuning.de bij betalings gegevens gekeken alwaar ik een bic-nummer vond die wel werd geaccepteerd..Ik hoop dat het goed is gegaan nu, het bedrag is wel van mijn rekening afgeschreven. Net weer een reactie gestuurd met de vraag hoe het ermee zitafwachten maar even..
Njah, ik heb 22e besteld, gisteren betaald, en verder niks gehoord. Maar als het zo snel bij jou gaat dan is er toch iets mis bij TrennerBulls-NL schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:07:
Ik had de 17e besteld, 18e betaald, 19e was het afgeschreven en 23e heb ik verzend bevestiging gekregen en kan de zending volgen. En dat het eerst volgende werkdag geleverd wordt.
Morgen lekker D-Tek installeren
Wel in de buurt van een redelijke fuck wel, heb ze nu 4 keer gemaild met de vraag hoe het ermee staat nu, maar men weet niet terug te reageren. Ik hoop eigenlijks niet op een ghost-transaction.Wel heb ik net mijn product op de site van hun gecheckt en kwam erachter dat de voorraad indicator nu op niet op voorraad staat wat toen wel zo was..pffft, ik wil handenarbeid..430xlkod schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:11:
[...]
Njah, ik heb 22e besteld, gisteren betaald, en verder niks gehoord. Maar als het zo snel bij jou gaat dan is er toch iets mis bij Trenner.
Ik hoop dat ik goed betaald heb.
Als je hem hebt, kun je dan wat foto's + temps sturenBulls-NL schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:20:
Vandaag niets gehadhoor ik bij de 5% kans dat het niet de volgende werkdag geleverd wordt
een buitenlandse overboeking duurt ongeveer 5 werkdagen, kan ook iets minder zijn maar reken maar op een week430xlkod schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:19:
Oke dat is mooi !
Even tussendoor. Ik heb de 23e Juli betaald, en op heden nog niks gehoord. Kan dit zo lang duren met een overboeking naar Duistland toe ? En uit Bull-NL zin bericht kan ik uitmaken dat ik een mail krijg als hun het geld hebben gekregen ?
/me Wacht geduldig af als hij niks fout heeft gedaan...
Oke dat is mooi !aeroxtaxi schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:28:
[...]
een buitenlandse overboeking duurt ongeveer 5 werkdagen, kan ook iets minder zijn maar reken maar op een week
Ik zou eens uitzoeken waar het geld gebleven is, en als het wel klopt allemaal.Anoniem: 103524 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:48:
Aquatuning.de heeft niet de mogelijkheid om je lopende bestellingen te bekijken ben ik al wel achter, dit doordat ik de hele site bijna binnenste buiten het gekeerd. Maar goed, inmiddels 14 dagen verder en geen sprankje van een poststuk te bekennen gehad duik in week drie in. Lichtelijk gallisch geworden wel dat men na 5 berichtjes niets laat horen.
Je hebt dus geen bericht ontvangen dat het geld aangekomen was ?Anoniem: 103524 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:09:
Zonet een bericht gekregen dat het artikel niet op voorraad was en dat men zo snel als mogelijk over zal gaan tot leveren.
Weer wat gerust nu..
Jezus, zit ik er dalijk op te wachten (mooi pakketje @ deur) en blijkt dan dat ze geen geld hebben gekregen ...Anoniem: 103524 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:26:
Nee heb ik niet gekregen, ik denk dus dat je alleen af moet gaan op een verzendbericht van de produkten...
Daar zeg je iets. Als freezinghardware nu eens wat meer WC spul had, en dan nog iets goedkoper worden dan nu (want ze zijn prijzig) dan konden we daar bestellen ...
Daarom dat ik wel moest bestellen bij aquatuning.Bulls-NL schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:34:
de meesten zijn tevreden met "een koelblokje" en "een radiator" daar gaat het niet om een bepaald type of merk dus kun je genoeg in nederland krijgen. Maarja als je wat betere dingen wilt hebben dan moet je toch in DE of UK bestellen.
Oke, de prijs zou me nu ook nog niet zoveel uitmaken. Maar ze hebben ook niet alles in hun assortiment, vooral de echt high-end blokken.PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:54:
Ik vind het assortiment van Freezinghardware niet tegenvallen. Ze zijn idd wel wat duurder maar het is verder wel echt een prima zaak. Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd alles bij FH bestelt (Alleen mijn eerste set niet maar toen was OC-shop nog de enige in NL die WC meuk verkocht dus het moest toen wel daar)
Deze week heb ik weer wat meuk besteld bij FH.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 28-07-2007 21:35 ]
Het is toch evengoed handig voor te posten heAnoniem: 134214 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:34:
Die kenden denk de meeste hier al
Ik iig wel, XS heb ik helemaal doorgespit. Daar komen een hoop experts die vanalles echt doormeten etc.
Maar idd daar kun je zien dat een thermochill aars kikt...
Pressure drop en performance!
En ik ben er zelf ook heel erg blij mee moet ik zeggen
In die link kun je ook zien dan een cooltek helemaal geen verkeerd ding is...
Beter dan een BIX etc etc... Behalve dan een watercool bij een hele lage CFM.
Mee eens. FH was de enige shop die de 480GTX Extreme had in NederlandPilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:54:
Ik vind het assortiment van Freezinghardware niet tegenvallen. Ze zijn idd wel wat duurder maar het is verder wel echt een prima zaak. Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd alles bij FH bestelt (Alleen mijn eerste set niet maar toen was OC-shop nog de enige in NL die WC meuk verkocht dus het moest toen wel daar)
Deze week heb ik weer wat meuk besteld bij FH.
Ja oke, maar de Fusion/GT/GTX blokken hebben ze toch niet, en dat is wat veel mensen tegenhoudt volgens mij.TEAMIKKE schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:33:
[...]
Mee eens. FH was de enige shop die de 480GTX Extreme had in Nederland
[ Voor 29% gewijzigd door 430xlkod op 31-07-2007 13:44 ]
Toch niet toevallig een CPU block waar je op wacht zeker ?Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:33:
Even een update, zonet bericht ontvangen dat een artikel spoedig moet gaan arriveren, detail daarbij, B&G heeft nu de mogelijkheid het binnen een paar dagen enwel het zelfde arikel te leveren..ga ik dan met de drie weken aus dahr..
Nee een pomp die klaarblijkelijk niet op voorraad was, gisteren een verzendbericht gehad dat the pump is shipped..430xlkod schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:43:
[...]
Toch niet toevallig een CPU block waar je op wacht zeker ?
Mijn hele bestelling was al klaar voor te verzenden, alleen die stomme Fusion houdt me tegen nu. Kan ik daar op gaan wachten...
Oke, mooi dat het bij jou TOCH nog goed afloopt.Anoniem: 103524 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:14:
[...]
Nee een pomp die klaarblijkelijk niet op voorraad was, gisteren een verzendbericht gehad dat the pump is shipped..
Handenarbeid, alles uit elkaar halen enjoy..
Dit klopt wel in grote delen.r.marijnissen schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:06:
Ik ben het niet helemaal eens met Rolco zijn bewering dat luchtkoelers tegen ECHT GOEDE wc koeling op kan.
Tuurlijk zijn er tegenwoordig betere cpu koelers als de:
Coolermaster geminni II
Dit is dan ook wel de zo wat grootste cpu koeler die je ooit in een case krijgt.
WC:
* Punt bij wc is dat je met een groter oppervlakte kan koelen dan bij een at on luchtkoeler.
Zo groot als je wilt.
Maar wat zie je dan:
Men stelt een goed wc setje samen en zet er slechts een 2x120mm rad in.
Hoe goed je onderdelen ook zijn je rad met fans koelen de boel.
-------
wc 2x120mm vs een Coolermaster geminni II
is niet zo groot dat klopt.
Maar dat is dan ook wel de max voor een lucht cpu koeler.
Omdat je groter niet kwijt kan. En hem vergelijkt met een wc set die kwa rad oppervlak ongeveer even groot is.
Prijs vs koeling is wel het beste met een luchtkoeler.
Maar als ik de Coolermaster geminni II vergelijk met mijn set:
2x autorad + 3x140mm fan
1x 3x120mmfan + fans
eheim 1250
Dan zie je een Q6600@ 3.5Ghz op 41 graden max @ full load.
Een Coolermaster geminni II heb ik ook getest en die gaf 60 graden en haalde max 3.2Ghz.
En dan draaide de fans al @ tornado en mijn wc was stil.
Getest met een systeem dat ik voor iemand heb gebouwd en daar heb ik die
Coolermaster geminni II dan ook opgezet.
Hoe Meer rad oppervlak je hebt hoe dichter je bij idle temp komt, ook stressed.
Kamertemp zul je nooit halen Aangezien je altijd verliest in matriaal geleiding.
--------------
Tja wil je dat kopen in de winkel dan ben je duur uit.
Maar kom op rolco(en heb jouw projeckten ook vaak zat voorbij zien komen)
Zijn we tweakers of niet.
Ga naar de auto sloop, koop 3x een autorad waar je 6 fans opzet en je hebt
rad koeling @ 4x 3x120mm blackice gevallen met 12 fans.
Een goed autorad= 5cm dik en van vol koper, koelt super.
* Ben je zon kleine 300€ kwijt en je hebt super koeling.
* Is zuinig (extra stroom = pomp+fans) Phase change is uiteraad leuk maar wat een verbruik zeg.
* Gaat vele pc,s mee
-----------
In de toekomst zijn de kosten alleen een nieuw cpu blok bij ander socket maar zelfs dat is te vermaken.
Ik hanteer een vga koelblok dat niet het geheugen koelt dus die kan ik meenemen naar elke vga.
-----
Je kunt de beste pomp, wcblokken etc hebben maar de rads+ fans doen het werk.
Dus ik zeg veel oppervlakte creeren.
En je loopt de beste thermalright 120/Coolermaster geminni II voorbij.
Klinkt stom, maar deze is wel waar:430xlkod schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:15:
[...]
Dit klopt wel in grote delen.
Maar er zijn mensen die vinden 300€ voor een goede WC cooling teveel en pakken dan goede lcuhtkoelers die dan wel 20°C hoger liggen ofso, maar dit is eenmaal wat je krijgt.
Je moet geld durven uitgeven voor goed spul.
Idd, als je iets wil moet je er iets in de plaats voor geven.Anoniem: 134214 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:10:
[...]
Klinkt stom, maar deze is wel waar:
Je bent toch niet voor niks tweaker
Hoe meer hoe beter is niet waar.r.marijnissen schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:46:
Mijn punt is meer dat een goed presterende set niet alleen bestaat uit goede onderdelen.
Maar vooral ook uit veel rad oppervlak.
Hoe meer hoe beter.
En dan is een cpu luchtkoeler niet te vergelijken met wc.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Indeed...r.marijnissen schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:46:
En dan is een cpu luchtkoeler niet te vergelijken met wc.
Heb toevallig vanmiddag een pakketje gearriveerd gekregen, pffft 3 weken is een ferme tijd wel te noemen. Mocht ik in de toekomst nog iets nodig hebben denk ik dat er een soort van planning in acht moet worden gehouden..430xlkod schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:41:
[...]
Oke, mooi dat het bij jou TOCH nog goed afloopt.
Mijn bestelling is ATM = wird gepackt .
Dus nog ff, en dan kan ik weer stevig overclocken, want deze Intel koeler laat niks toe.
Nahh, dat is ook niet allesMikeVM schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:52:
zet dan een bong cooler
zoek maar eens op wiki
Duhh uiteraad is er een grens.430xlkod schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:47:
[...]
Hoe meer hoe beter is niet waar.
Je moet kijken dat je juist iets meer koelopp hebt dan wat je aan W verbruikt.
Met andere woorden, heb je een setup van onderdelen die samen 600W verstoken, dan kun je het beste zorgen dat je een rad hebt die tot 700W kan koelen ofso.
Je kan toch nooit lager koelen dan je luchttemp, dus ooit houdt het op met rads bij te plaatsen, als je ucht 18°C is, dan kun je nog 50 ofwel 1000 rads erbij zetten, temp zal nooit zakken onder de 18°C.
Bouw dan een waterchiller...430xlkod schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:53:
[...]
Nahh, dat is ook niet alles.
(btw, ik ken een bong cooler)
Ja dat klopt, je zal nooit alles krijgen op de temp van wat je lucht krijgt.r.marijnissen schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:21:
[...]
Duhh uiteraad is er een grens.
En van 60 graden naar 40 graden is makkelijker dan van 40 naar 30 graden.
Ik bedoel uiteraard dat een goede wc setup wel voorzien moet zijn van ruim koel oppervlak.
Voorbeeld:
Men koelt chipset, vga, cpu.
Met 2x 120mm rad.
Dan heb je dus minder dan 1x 120mm per onderdeel om te koelen.
Als je dan ook nog overklokt......
Gelijk aan lucht temperatuur haal je nooit, er zit altijd geleidings weerstand in.
Dus 18 graden lucht is mischien max 21 graden haalbaar.
Ik ken iets van waterchillers, maar men kennis is er niet groot van.r.marijnissen schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:26:
[...]
Bouw dan een waterchiller...
Ik ga ooit nog mijn rad in een vijver koelen of rad buitenhuis hangen en 6x tornado erop.
Vijver is altijd koel, zeker een grote.
Geen slecht idee, maar als het werkt ?MikeVM schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:48:
zijn er geen waterkoeling blokjes waar je je luchtkoeler bovenop zet, dit heeft toch het ultiem koelings effect? ook al gaat je waterkoeling stuk
doet de luchtkoeler het verder
Een WC setup met Noctua's op 5V, of je pakt zo een luchtkoeler met ook een Noctua op V, zal niet veel meer lawaai zijn. Maar alsnog heb je gelijk, ze maken meestal meer lawaai, dus echt nuttig is het niet.Bulls-NL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:24:
Meestal neem je waterkoeling om van die lawaai zoem fannetjes af te zijn, en dan wil je ze er nog eens bij gaan gebruiken?
Dat DataCooler bagger geval gebruikt een waterkoelblok met ook een fan op een heatsink wat eraan vast zit, maar dat ding heeft dat wel nodig en werkt alsnog voor geen meter.
Ik heb het getest met mijn brakke TT set, duurde 1min ongeveer en toen ging PC uit, CPU dus te warm. De temp die loopt ook heel langzaam op, en koelt dus niks meer af als de pomp niet meer draait.TEAMIKKE schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:19:
Gigabyte heeft wel zoiets. Op het waterblok zit een fan die voor de componenten rondom airflow verzorgt maar die helpt niet als de pomp uitvalt.
Dat weet ik niet...Anoniem: 103524 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:09:
Wat is je werkelijke wachttijd nu?
mijn pc maakt met de gebruikte koeling bijna geen lawaai, maar alsk waterkoeling heb, kan ik nog beter koelen,Bulls-NL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:24:
Meestal neem je waterkoeling om van die lawaai zoem fannetjes af te zijn, en dan wil je ze er nog eens bij gaan gebruiken?
Dat DataCooler bagger geval gebruikt een waterkoelblok met ook een fan op een heatsink wat eraan vast zit, maar dat ding heeft dat wel nodig en werkt alsnog voor geen meter.
Anoniem: 224338
Volgens mij neem je meestal waterkoeling voor betere temps en daardoor kloks, fans zijn zoiezo nodig, als hij daardoor stil is, is dat mooi meegenomen.Bulls-NL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:24:
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 224338 op 12-08-2007 01:40 ]
Dat je fans nodig hebt ga ik niet ontkennen maar ik ga wel ontkennen dat je fans nodig hebt op je rad.Anoniem: 224338 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:36:
[...]
Volgens mij neem je meestal waterkoeling voor betere temps en daardoor kloks, fans zijn sowieso nodig, als hij daardoor stil is, is dat mooi meegenomen.
Was ook niet zo bedoeldAnoniem: 224338 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:29:
Ik heb toch nergens gezegd dat er fans op de radiatoren moeten? Alleen dat meerdere wel eens wat zouden kunnen uitrichten.
Het zijn niet de beste foto's, maar het is toch ietsAnoniem: 224338 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 03:35:
Hoe duur is het nou uiteindelijk geworden en welke onderdelen zijn het nou uiteindelijk geworden?
Ben de draad beetje kwijt geraakt.
Offtopic
Krijg vandaag oppeens een mail van aquatuning dat ze mijn betaling hebben ontvangen... helemaal niets betaald maarja. Als ik strax een gratis waterkoelset erbij krijg ter waarde van 300 euro ben ik alleen maar blij.
[ Voor 4% gewijzigd door 430xlkod op 14-08-2007 11:15 ]
Ik zou je vraag hier stellen: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjesAnoniem: 103524 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:53:
Wat kan ik verwachten van een EK Water Block WAVE am2 Copper buiten het feit om dat er water doorgaat? ik bedoel, heeft iemand een ervaring wat met dit blokkie?
Als je dat maar weet !MikeVM schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:11:
no offence prodigy, maar wat ben ik blij dat ik een P182 heb en men kabels kan wegsteken waar ik wil,
ik word ziek van zoveel kabels
Het werktTEAMIKKE schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:38:
Sowieso een hele drukke kast. Maar dat geeft nietZolang het werkt
Ik vind het wel wat hebben.
Nee niet in mijn geval, want ik wou rad voor CPU hebben.Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:56:
Je kunt ook je rad omdraaien met de openingen onderin.
Is dat niet makkelijker?
[ Voor 10% gewijzigd door 430xlkod op 15-08-2007 00:06 ]
[ Voor 77% gewijzigd door MikeVM op 15-08-2007 00:11 ]
Ik vind de P190 toch mooier en meer geschikt voor mijMikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:10:
ik raad je echt een P182 aan!!!
kijk naar het filmpje met rodney de Goof en je weet wat je wilt
Videohttp://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81820
tenzij je een modder bent natuurlijk, die vind het maar nix
[ Voor 6% gewijzigd door MikeVM op 15-08-2007 00:41 ]
Die voedingen moet ik ook niet hebbenMikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:40:
ik denk dat je daar wel vanaf kunt geraken op vraag en aanbod,
de P190 is eigenlijk niet zo duur
als je ziet dat er voor 200 euro aan voedingen inzit
[ Voor 47% gewijzigd door Bulls op 15-08-2007 01:38 ]
Ik moet wel 350€ dokken voor die kast danMikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:18:
ik zeg net dat jer er makkelijk vanaf kunt raken op vraag en aanbod
Die zie je wel, maar niet uit het punt waar ik de foto heb genomen. Daarbij zijn de slangen echt DIK !Bulls-NL schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:30:
Jammer dat je de D-Tek niet kan zien zitten, maar verder wel aardig gelukt zo.
Ik zou liever de radiator in de bovenkant plaatsen, waarschijnlijk past het net voor de voeding als ik het zo zie. En als je de radiator aan de bovenkant hebt werkt het gelijk als outtake fan.
Zou ik wel in het hoofd houden als je een andere kast besluit te nemen
ps: push/pull setup voor deze radiator is een beetje overbodige luxe, omdat de air restrictie erg laag is van de lamellen, volstaat aan een enkele zijde fans.
Ik denk dat het wel klopt....., maar wanneer je je slangen omdraait zullen je temps zo'n 25-30C zakken... Het water komt nu nl binnen op je outlet..430xlkod schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:02:
Kamertemp = 25.7°C
Setup = hierboven ergens ...
VCore = 1.62
Stressed = CORES @ 63°C | CPU @ 57°C
VCore = 1.41
Stressed = CORES @ 58°C | CPU @ 53°C
Zijn dit wel mooie temps ? Ik ben er niet onder de indruk van eerlijk gezegt.
[ Voor 8% gewijzigd door rabor op 15-08-2007 15:55 ]
Kepi_nl
Tjah, ik vind 4 fans toch niet slecht, heb ze toch maar liggen hier ...MikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 03:15:
kben volledig met je eens jongen, al doen die 2 op 12 toch veeeel meer af dan 4 op 5
DAMN !rabor schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:02:
[...]
Ik denk dat het wel klopt....., maar wanneer je je slangen omdraait zullen je temps zo'n 25-30C zakken... Het water komt nu nl binnen op je outlet..
Plus ik zou misschien het blok even loshalen, controleren of hij goed contact maakt. Sterkte.
De motor ervan kan er gerust tegenBulls-NL schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:11:
Nouja Ik ben van mening dat een fan op een fan hebben blazen niet veel nut heeft omdat je met de blazende fan op de zuigende blaast, en daarbij de zuigende fan aan het mee helpen bent waardoor hij meer toeren draaid dan wat de motor op dat moment gebruikt. En daarbij gaat hij dus meer geluid maken.
En de Thermochill radiator heeft de lamellen zo ver uit elkaar staan dat er minder blaas/zuig kracht nodig is om goede airflow te hebben.
Maargoed wat je zelf het beste lijkt moet je doen, maar ik zou in ieder geval even testen of het wel zoveel in temp uitmaakt, je hoeft natuurlijk niet gelijk de 2 fans op 12 volt te zetten. (4 fans op 5v maken meer lawaai dan 2 op 7.5v, omdat het meer motortjes heeft, de lucht wrijving maakt dan minder geluid) )
Ik zou gewoon eerst alleen de slangen even omdraaien, & wanneer je daarna geen idle-temperatuur hebt van gelijk aan- of max. 2 graden boven kamertemperatuur dan zou ik hem even reseaten (met wat minder of meer thermische pap).430xlkod schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:58:
DAMN !
Je bent de eerste die het opmerkt !!
Haha wat een kneus ben ik zeg !OMG man, dat ik dat niet gezien heb
.
Kepi_nl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq