Blijvende luchtbellen stroom in nieuwe setup

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik sinds kort een wc setup liggen die ik aan het inbouwen ben.

Nu ben ik zover gekomen dat de vloeistof in de setup kon en ik buiten de kast kon gaan testen.
Ik heb de onderdelen in de volgende volgorde geplaatst: MCP665>D-Tek Fuzion>EK Waterblock NF4>PA 120.2>Swifftech microres en dat was het kringetje.

Nu heb ik in de slang tussen de EK block en de radiator een kleine luchtbellen stroom. Eigenlijk valt het niet direct op je moet net vanuit de goede hoek kijken. Wat wel meer opvalt is dat het chipset blockje meer lawaai maakt dan de Fuzion (waar je gewoon water hoort stromen) maar de chipsetblock zoemt gewoon.

Nu heb ik samen met mijn vader alles nog nagelopen en alles nog iets vaster gedraaid. De luchtbellen stroom wil niet weg.

Er lekt nergens wat ofzo het setje draait nu ongv. 1,5 uur en nog is het niet weg.

Wat wij gedaan hebben =

slangenklemmen vaster gedraaid
fittings nog eens nagelopen en de inbusboujes ook nagelopen.

Alles zit nu dus echt gewoon goed vast.

Mijn vader denkt dat er ergens nog valse lucht aangezogen wordt.
Ikzelf denk dat het mogelijk is dat als het chipset blockje te weinig doorlaat de druk na het chipset blockje te laag is om de luchtbellen stroom weg te blazen.

Straks keek ik even en zag even zo gauw geen luchtbellen in die slang maar toen alles iets verschoof kwam er weer een veel lucht door de slang.

Nu wilde ik vragen of het erg is dat er continu zo'n luchtbellen stroom in de slang zit.

Mss komt het wel vaker voor maar dat weet ik dus niet want dit is mijn eerste setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Houd je blokjes een schuins, op de kop en even schudden. Iig zodat de lucht eruit kan lopen. Vooral met blokjes die horizontaal hangen (GPU) wil de lucht er nogal eens traag uitkomen in de vorm van kleine bubbeltjes.

Bij het chipsetblokje hoor je wss het water erin vallen. Dat komt dus omdat er nog lucht in zit. Even voorzichtig schudden en bewegen haalt het er vaak wel uit. Na verloop van tijd gaat het er ook wel uit alleen dat is negatief voor je prestaties.

Kijk ook even bij je radiator. Houd die met de kant waar de koppelingen zitten omhoog. Dan schuift/glijdt /stroom de lucht omhoog en wss zie je het daar dan ook omdat er nogal eens wat lucht ook daar blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd even je blokjes schudden, of in mijn geval me kast kantelen, anders moet je even de slang na je blokje dicht knijpen. Niet te hard maar gewoon dat er geen water door heen stroomt, dat een paar keer herhalen en soms ook voor het blok herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
Geprobeerd maar er blijft lucht doorheen gaan.

Ga nu het blockje ff afkoppelen en dan hem er opnieuw aanzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jut schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:02:
Geprobeerd maar er blijft lucht doorheen gaan.

Ga nu het blockje ff afkoppelen en dan hem er opnieuw aanzetten....
Vaker proberen, heftiger schudden enz. Het kan niks anders zijn dan lucht ;) Als je hem er opnieuw aan doet krijg je juist extra lucht erin. Anders gewoon ff een nachtje laten lopen. Na verloopt van tijd gaat het er vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist wanneer het water warm is wil lucht sneller ontsnappen. Zet daarom je fan even uit, en stress je systeem even met het resevoir open zodat je lucht kan ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien als je alles loskoppelt en onderaan de vloeistof er in pompen en bovenaan in een bak opvangen, dan moet de lucht er wel uitgaan want lucht wil altijd naar boven. en dat over lucht aanzuigen kan niet, er zou dan eerder vloeistof uit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
Slang opnieuw geknipt en blokje dr weer aangezet. Nadat ik paar keer knijp voor en achter het blokje is de luchtstroom vrijwel weg op enkele kleine luchtmolecultjes na.

Na het typen van bovenstaand stukje ff weer gekeken en ik zie helemaal nix meer.
Wss kan lucht niet zo gemakkelijk weg uit het kleine blokje. En nu na weer een gekeken te hebben nog steeds helmaal in orde (kleine miniscule luchtbelletjes zijn helemaal weg).

Bedankt voor jullie tips :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:19

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik hoor elke 30sec een stroom luchtbellen door mijn pomp gaan :)
Op het moment heb ik geen ontluchting systeem meer :(. Maar het draait alweer een aantal weken zo, dus zo'n ramp is et niet. Meestal helpt het een aantal keer je pomp aan en uit zetten de meeste lucht wel naar je hoogste punt verplaatsen. Anyway, tis nu al verholpen, dus tis alleen voor't archief.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
Net de setup verplaatst. Na aanzetten een minuutje of wat luchtbellen en daarna gaat 't vanzeluf weer weg.
Pagina: 1