[WC] Schroefdraad Swiftech Storm kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

ik heb net mijn 2ehandse Swiftech storm binnengekregen, nou zat er veel algengroei in dus heb ik em schoon gemaakt.

Ik probeerde het blok in elkaar te zetten en alles ging goed tot het laatste schroefje, die ging namelijk niet verder dan het begin van het schroefdraad. Ik haalde toen alle schroefjes eruit en begon eerst met dat gaatje (in de hoop dat het dan wel zou lukken) maar nee niet gelukt . Nu heb ik hem met een tang 85% erin geschroefd en ik heb hem op lucht/water dichtheid getest(blok in een pan met water, blazen op een inschroefverbinding en met mijn duim de andere blokkeren)

ik zag geen bubbeltjes en merkte ook dat er helemaal geen lucht uit ontsnapt...maar is het wel veilig om dit in een loop te zetten? zoniet wat moet ik doen om het schroefje er helemaal in te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Een wat afwegen met elkaar, of je koopt een nieuw exemplaar, of je gaat metaalbewerken. Een goede mogelijkheid is de vier gaatjes op teboren en middels een tapsetje nieuw schroefdraad draaien..Je kunt vanaf m4 naar m5 gaan zodat je probleem wel moet zijn opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
dan zal ik uitsluitend het defecte schroefdraad her-tappen, maar als je zegt dat de schroef er moeilijk ingaat, zou je het zelfs kunnen her-tappen met hetzelfde schroefdraad zodat je de bramen verwijderd.
je moet pas een groter type nemen als de schroef te los erin zit.