Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Dit topic is een vervolg van:
Nieuwe versterker
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul deel 2

Mededeling aan de lezer:
De TopicStart (TS) is een verzameling meningen, ervaringen en ideeën van de verscheidene mensen die audio hebben gekocht in China. Ga nooit of te nimmer blind af op onze adviezen. Koop met gezond verstand.
Het gaat over zgn. grijsimport (dat is voor privepersonen toegestaan). Garantie is een probleem want opsturen is duur. Er is dus een zeker risico. Denk ook zelf na over wát je zoekt en hoe duur dat voor jou mag zijn. Je moet dit niet van je laatste geld kopen, maar als je het geld over hebt kun je vreselijk mazzel hebben. Het is dus net als beleggen.

intro
Voor wie goed oplet en wat verder kijkt dan de betere audiowinkel in de regio is het vast wel eens opgevallen dat er wel eens onbekende merken voorbijkomen met rare engelse of chinese namen zoals Opera (=Consonance), Ming Da (=Meixing), Aurum Cantus, Classic, Cayin (Spark), Dussun (voorh. Kursun),G&W, Jolida, Original, Xindac en Shanling. Dat zijn allemaal Chinese merken die hifi-apparatuur maken en meestal begonnen zijn met (of nog steeds) apparatuur maken voor westerse fabrikanten. De laatste jaren druppelen de apparaten dus ook door naar onze markt, maar dan niet via de 'normale' winkels en importeurs. Je hoort er echter niet veel over, en leest er ook bijna niet over in de bladen. Sterker nog: het is angstvallig stil rondom Chinese Hifi.

Niet zo vreemd want de Chinese hifi wordt via internet verkocht tegen chinese prijzen. Dan hebben we het niet over iets goedkoper maar over tot een faktor 10 goedkoper!
Ken je Mark Levinson? (de persoon en oprichter van Mark Levinson, Cello, en nu Red Rose Audio).
Die koopt 90% van zijn spullen in China en plakt er zijn eigen label op. Kijk eens op redrosemusic. De Red Rose Passion is een hele mooie 100Wsolid state versterker van $3000 (en zo in diverse bladen als 'goed' getest!). Hij is alleen exact gelijk aan een Dussun (voorh Korsun) DS99 van €182.
Daar komen dan wel forse transportkosten en BTW bij, maar het blijft dan nog steeds erg voordelig. Vooral kabels ea.
Het prijsverschil is gigantisch omdat veel 'high end' spul verkocht wordt voor wat een gek ervoor geeft. Waarom kost een Levis hier €150 en in de USA $70 en een namaak van goede kwaliteit in Turkije €40? Globalisering, outsourcing, marketing. De tussenhandel verdient gewoon aan de slechte arbeidsomstandigheden van de chinezen die op een soort van campus bij de fabriek wonen. Dan kun je beter direct bij hen kopen toch? Als je dan meer koopt verdienen zij (die het verdienen) er meer aan.

kwaliteit
Maar hoe zit het dan met de kwaliteit? Tja, in 1 woord: wisselend, maar meestal is het goed tot zeer goed. Er worden echt topproducten gemaakt die ook zeer goede recensies krijgen als er wel een officiele importeur is (dus ook Europese prijzen) en het wel gereviewed 'mag' worden. Voorbeelden hiervan: de E-sound E5 in Music Emotion (juli 2006) en de Opera Consonance Droplet CDP-5.
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/Droplet20CDP5-0.jpg.

De kwaliteit is meestal ver boven verwachting: dit is echter per merk verschillend en ligt natuurlijk aan de kwaliteitscontrole, en de artikelen die expliciet voor export bedoeld zijn hebben meestal betere componenten. Als je via vage website of Ebay besteld heb je kans dat je een artikel bedoeld voor de Chinese interne markt krijgt die wat minder goed is (en voor 220V ipv 230V). Als je alles goed doet heb je dus dezelfde kwaliteit als van de merken die hun spullen goedkoop in het verre oosten laten maken, zoals NAD, Denon, Quad, B&W, Prima Luna, Vincent, Red Rose (van Mark Levinson) en noem al die dure merken maar op. Als je de audiobladen leest, lees je soms waar ze hun producten laten maken. Ik las deze week dat die dure high end kabels voor 80% in China gemaakt worden (de beginnend importeur bedoelde hiermee ws. te zeggen dat bijna alle andere kabels inferieur waren) . De Chinese OEM's beginnen nu dus ook hun eigen producten onder hun eigen naam te verkopen. Zij hebben zeker wel kennis en ervaring (met name op het gebied van buizen en meubelmakerswerk) en zeker de intelectuele en artistieke capaciteiten.

in China worden ook producten gemaakt die met trots gemaakt worden. En van de grond af.
Aurum Cantus speakers worden daar ontwikkeld van de kast tot de drivers zijn helemaal eigen fabrikaat. Als je de fabriek wilt zien hoe het eraan toegaat: allemaal handarbeid.
De aluminium ribbon tweaters zijn zeer gewild bij zelfbouwers. Kijk maar eens op http://www.aurumcantus.com/]de website van Uarum Cantus daar staan ook alle drivers bij producten.
Op het AVtalk forum staat een thread over Aurum Cantus waarin iemand naar een show in London is geweest en ze daar gezien, direct gekocht heeft en daarna ook een dealerschap heeft gekregen. (Het is een onafhankelijk forum btw). De reacties zijn allemaal rezend enthousiast. En dan te bedenken dat de prijzen op Europees niveau, en dus aanzienlijk hoger liggen. Je kunt ook zien hoe een verzending aankomt en hoe het verpakt is.
Opera - Consonance is ook een merk dat zeer exclusief spul maakt en daar zeer trots op is. Het is ook minder goedkoop. Zij hebben een fabriekspand in het hart van de artistieke wijk van Beijing en willen daar absoluut niet weg vanwege de uitwisseling van ideeen met die kunstenaars. En ze verhuizen hun productie perse niet naar het (nog) goedkopere zuiden omdat daar zoveel piraterij en namaak gemaakt wordt
Ook G&W dat met de Chengua Universiteit samenwerkt heeft ook duidelijk een persoonlijke signatuur. De naam van de ontwerper staat er ook met name bij. (Niet echt communistisch eigenlijk.)

Bij sommige fabrikanten is het soms oppassen met welk product je kiest: ze nemen namelijk een ontwerp en passen het wat aan en maken daarmee hun eigen product. Net als in Japan 30 jaar geleden dus. Het kan dan gebeuren dat je een slecht ontwerp hebt dat kapot gaat of niet echt veilig is of gewoon niet goed klinkt. Dit komt wel voor bij sommige merken (Ming Da hebben een paar duds) en vooral bij spullen die alleen via E-bay verkocht worden is het risico hoger. Je kunt daarom beter bij een goede bekende webshop kopen.

garantie
Die zit er dus niet op, behalve wanneer expliciet vermeld: Ornec geeft garantie op DOA, bij Timaudio is er ook nog wel een mouw aan te passen. Pacific Audio is Nederlands en geeft wel garantie, nette prijzen èn bezorgd aan huis.
Bedenk wel goed dat garantie sowieso altijd op fabrieksfouten is, nooit op slijtage en verkeerd gebruik. Als een apparaat kapotgaat zijn er in 90% van de gevallen toch flinke kosten aan verbonden. Gaat een Chinees apparaat kapot dan kan hij meestal ook gewoon gemaakt worden. Alleen is het soms lastig met onderdelen.

waar te koop
Er zijn een aantal plaatsen waar je aan Chinese hifi kunt komen: soms rechtstreeks bij importeurs/winkels (oa. East West audio in Nijmegen, Cayin via Hay End audio, dan betaal je echter weer de hoofdprijs), maar meestal via webshops en via E-bay.
De bekendste en goedkoopste zijn:
Ornec (goed en zeer goedkoop) (Site werkt soms niet met IE of FF, Opera altijd goed.)
Pacific Audio even goedkoop, met garantie, aan huis bezorgd.
Cattylink bekend, goedkoop en in orde. Hier vind je een oude prijslijst
china-highend-hifi Prijzen door to door.
chinese-hifi.co.uk ook in orde. Prijzen incl verz.
timaudio ook in orde, staan alleen geen prijzen bij.
ChinaOEM-audio Levert nog wel maar is er in feite mee gestopt. AFRADER (quote Jan Hoppezak, lees deel 2 page 21-22)
Hifi-86 niets over bekend.
New York Sound levert vooral voor de US markt en is dus vaak ook 110V versie met verkeerde stekkers. Prijzen liggen ook hoger en communiceert niet best.
Je moet voor jezelf uitmaken waar je het voordeligst uit bent, sommigen rekenen prijzen incl. verzenden. Reken er wel op dat je +/- 4% importkosten aan de douane moet betalen + 19% btw over het totale bedrag van waren+transportkosten+invoerrechten. Dat is zomaar een paar honderd euro. Ornec krijgt een 50% discount bij DHL vanaf 21 kg maar je kunt beter via TNT laten versturen (zie ook bij betalen.

producten
Welke producten van goede kwaliteit kun je zoal voordelig kopen in China?

CD-spelers: er zijn diverse zeer goede cd-spelers in China te scoren. Tenslotte komen bijna alle cd-spelers uit China.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100061-M.jpg
Original 2008 CD Player
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100026-M.jpg
Shanling CD-T 80
Afbeeldingslocatie: http://china-highend-hifi.com/Shanling%20SCD-T200C%20-%20001.jpg
Shanling SCD-T200
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/sorgenti/lettori/esound-e5/esound%20e5-1.jpg
E-sound CD-E5
Afbeeldingslocatie: http://www.stereotimes.com/images/cd120Linear2.jpg
Opera Audio Consonance CD120 Linear review

Draaitafels: nee, daar hebben de meeste geen kaas van gegeten. Alleen Opera heeft een paar (echt) mooie draaitafels oa. de Droplet LP5.0 Turntable (broertje van de cd-speler op het plaatje hierboven).
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/dpLP5020small.jpg
klik hier voor een grote foto van deze geweldig mooie draaitafel

Dac's: wenig. Xindac heeft wel een mooie voor weinig geld.

Versterkers: ook deze zijn zeer ruim gesorteerd. En zijn (soms zeer fors bemeten en stabiele) transistorenversterkers voor stereo en surround, maar ook echt heel erg goedkope buizenversterkers, die bovendien nog zeer goed zijn, tot zeer dure.

Transistorversterkers:
Natuurlijk zijn transistorversterkers het meest gangbaar omdat ze zo praktisch zijn in gebruik en met een goede opbouw ook goed klinken. Strak en eerlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-1.jpg
G&W TW-2006X, 2x100W met flinke 400VA rinkerntrafo zodat hij ook bij lage impedanties stabiel blijft.
Deze hebben een aantal mensen gekocht tot zeer grote tevredenheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/chanping/6.10/No.6.10ddd.jpg
Classic No.6.10
Ook deze hebben een aantal mensen gekocht tot zeer grote tevredenheid. Zie deze plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/6245/cd1yz6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/6707/cd4le2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dussun.com/chinese/product/products/ds99_1.jpg
Dussun DS99
Deze viel wat tegen en is direct doorverkocht (met winst overigens :P)

Zware jongens:
wil je echt veel power kun je bv de Dussun V6i proberen. Output Power 2x600W / 2Ω; 2x300 W / 4Ω; 2x150 W / 8Ω
Afbeeldingslocatie: http://www.dussun.com/chinese/product/products/v6i_tx1_big.jpg.
Hiervan schijnt het geluid volgens sommigen dan weer kil te zijn...
Er zijn echter wel meer merken met dit soort krachtpatsers.

Buizenversterkers:
Vanwege de vermeende controverse aangaande buizenversterkers gaat het volgende stukje puur op mijn eigen conto.
[mening van buizenliefhebbers]

Daar zijn diverse typen in opbouw en buizen te vinden
Het nadeel van buizen is:
ze slijten (langzaam maar zeker)
opwarmtijd, pas na een minuut ofzo komt er geluid uit en dat word na verloop van 30 min steeds beter
vaak geringer vermogen
hoog energiegebruik
verkeerde/oude buizenversterkers klinken wat wollig, weinig bas/hoog (de vooroordelen hebben wel een grond van waarheid namelijk)

Belangrijker zijn de voordelen
Een moderne, fatsoenlijke buizenversterker klinkt neutraal met een strakke volle bas, een open en gedetailleerd middengebied en sprankelend hoog. De ruimtelijke weergave is zeer goed.
Het verschil is kan volgens de liefhebbers worden omschreven alsof je in een theaterloge zit en de vitrage weggeschoven is. Er is een enorme diepte in de denkbeeldige zaal voor je en tussen de instrumenten is een zwarte stilte.
Lees meer in de luistertest van de Yarland hieronder.
Let op: Dit is een 'mening' over buizenversterkers. Lang niet iedereen is het er mee eens. Het is een bekend twistpunt. Echter de meesten die het gehoord hebben zijn 'verkocht'. Heb je nooit naar een buizenversterker geluisterd begin er dan ook niet aan zonder je te verdiepen in de voor en nadelen, het geluid en de techniek!

Er zit ook nog verschil in buizenversterkers qua schakeling:
Push-Pull is krachtiger maar minder verfijnd
Parallel geschakeld levert meer vermogen op maar kan smering geven (en kost 2x zoveel buizen)
Penthode idem
Triode is mooier maar heeft minder vermogen
Single Ended Triode is het mooist

Dan kom je bij de buizen
EL34 20W Penthode
KT88 12W
845 20W dit levert een flink vermogen SET op maar iets minder verfijnd
2A3 3W SET (auw) maar erg mooi
300B 9W (oorspr voor bioscopen) is even goed of beter dan de 2A3 maar met meer vermogen
en dan nog de verschillen in merken

Een dubbele uitgangstrafo geeft meer en strakkere bas.

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/1927/12yarlandfv34aiiiwerkendinrekna3.jpg
Yarland FV-34AIII Tube Amplifier 230V version: € 139.00
Ongeevenaard geluid voor het geld. Mijn ervaring:

Vergelijkingde luistertest Yarland FV34AIII, Audio Note Oto SE, Mission Cyrus III, Image 65i

Ik heb ook een paar dagen een Mission Cyrus 3 te leen die een vriend ooit aangeraden heb. Dat is geen misselijke transistorversterker en koste toen zo'n fl 1600. Maar hij kan niet tippen aan de Yarland. Hij gaat harder en heeft wel die diepste bas, maar daar houd het op. De Cyrus 3 klinkt wat neutraler/feller in het hoog en de bassen zijn wat droger maar ook minder fel/snel. Maar dat is niet zo belangrijk. De Audio Note gaat wel diep en zeer vol (te?) en heeft ook veel diepte, maar weet de stemmen minder precies te scheiden. Ik kan de loopjes wel goed volgen. Het klinkt erg vol en mooi maar minder precies en gedetailleerd.

Er is wel iets anders typerends wat me wel duidelijk opviel en dan moet ik eerst even wat uitleggen: als je een instrument of stem op het podium hoort dan stel ik me die voor als een wolk. Dat hoor je in het echt ook. Die stem kan verder naar voren of achteren staan en groter of kleiner lijken. In het echt hoor je van een persoon ook niet alleen zijn mond maar ook zijn borstkast resoneren dus het is nooit een punt in de ruimte, maar het moet ook niet te groot worden. Op een studioopname is het dus wel een punt.

Als ik via de Yarland buizenversterker luister klopt dit redelijk goed. Niet te dichtbij en te klein, niet te ver weg en te groot. Het podium begint achter de speakers. Die wolk steekt af tegen de 'zwarte' achtergrond. Ik kan elk instrument precies plaatsen. Ik kan ingewikkelde loopjes ook prima volgen en stemmen van een koortje onderscheiden als aparte stemmen. Er zit ook veel diepte in (verschil tussen voorste stem en achterste instrument/nagalm/echo).
Als ik nu de Cyrus 3 gebruik lijkt het alsof de stem wat verder naar voren staat (geen probleem) maar als ik een stem of instrument hoor dat ie uit een wolk met ruis tevoorschijn komt. :S Als het geluid stopt, stopt het ook. Net of er zand op de vloer gestrooid is en dat weer verdwijnt, of als een druppel op het water valt dat je zo'n kroontje ziet. Bij ingewikkelde loopjes raak ik eerder de draad kwijt en een koortje lijkt meer op een uitgesmeerde brij. Stemmen/orgeltoon lopen ook wel eens 'vol' (net of je oren dichtzitten als het te hard gaat) En de ruimte loopt minder ver door naar achteren. Duidelijk minder diepte dus.

Ik heb een paar keer geswitched en ik hoor het steeds weer. Loopjes, koortje en vollopen heb ik samen met die vriend geconstateerd. Ik ga er geen oorzaken voor bedenken, maar ik weet wel dat ik de buizenversterker(s) veel schoner vind klinken. Het is dus duidelijk geen toevoeging (fijn clippen of harmonische vervorming) die de buizenversterker maakt maar juist het in tact laten van het originele signaal. Met de buizenversterker klinkt het meer zoals ik het in het echt ook hoor. Ik kan de Yarland vol opendraaien met het orgel van de St Eustache in Parijs (met van die volle zware tonen) en het blijft goed gaan. Met de Cyrus heb je het idee dat het 'te hard' gaat ook al draai ik hem niet verder open dan 9-10 uur (=~ zelfde luidsterkte).

De opstelling was identiek en ik heb vrij snel omgeplugd en heb steeds dezelfde paar nummers gebruikt. Mijn vriend was niet bevooroordeeld want hij weet niets van hifi enzo, hij zingt zelf in een koor. Hij heeft geen idee wat beter moet klinken of wat dan ook.
We (andere we) hebben in een andere sessie ook nog vergeleken met de Image i65/Yarland en Audio Note.
De Image i65 klinkt aardig overeenkomstig de Audio Note maar heeft iets exactere plaatsing en vooral veel minder scherpe s-en en flink wat meer power. Kost echter 2x zoveel als de Yarland en 1/3 van de AN. De Yarland blijft echter de beste qua plaatsing, ruimte, detail, dynamiek en ontbreken van de slissende essen.

Tuberolling
Ik heb 6 setjes andere buizen binnengekregen en na een paar uur inspelen wordt het geluid nog beter (iig anders). In deze versterker kun je een setje matched buizen (van gelijke specifikatie) eenvoudig omprikken.
Eindbuizen:
Een setje Electro Harmonics 6CA7 geeft al een flinke verbetering in het geluidsbeeld, de bas is ook flink zwaarder, maar juist niet <70Hz waar het nodig is. Het wordt tussen de 100-150Hz juist een beetje te zwaar.
Svetlana "winged c" EL34: nog beter geluid, neutraal, goede bas en heel veel ruimte en detail.
JJ KT77: dit is helemaal super, alles wat de Svetlana heeft in de overtreffende trap en vooral; meer dynamiek en punch. De bas <50Hz is nog steeds iets zwakker maar wèl hoorbaar.
Voorversterkerbuizen:
NOS 6n3p uit Saratov: dit maakt net zoveel verschil als de eindbuizen. Meer ruimte en minder scherp in het hoog.
RCA 5760: dit klinkt super. Wat een ruimte en detail! er zit alleen zo rond de 8kHz een heel klein smal piekje wat help met details hoorbaar maken maar soms net even een scherp randje kan geven. De Audio Note wordt hiermee icm de KT77 compleet voorbijgespeeld! :w

Afbeeldingslocatie: http://img234.echo.cx/img234/2458/200sea6gd.gif
De Yarland pro 200SE €390
Een Single ended triode 300B buizenversterker (2x10W met ongeveer het beste geluid dat uit een versterker te halen valt) voor zeer weinig geld.
Hij word uitgebreid besproken op Roehren und hoeren (een duits forum met veel info over vooral buizenversterkers en cd-spelers met buizenuitgangstrap). De 300B is ongeveer het summum wat er aan (buizen)versterking is als je met weinig vermogen toekunt.

luistertest Yarland pro200SE en Dussun DS99

We hebben deze versterker beluisterd onder nog niet optimale omstandigheden (bijna kale woonkamer, kabels waren minder goed) tegen de Dussun DS99. Weer game, set en match Yarland. De Dussun klinkt hard en schel in vergelijking met de Yarland 200SE. Die laat weer een supergeluid horen (ruimte, dynamiek, details), en deze keer mèt diep doorlopende strakke bas.
tuberolling
dit schijnt bij deze versterker wat lastiger te liggen: pyroFX bij het insteken van de verkeerde 300B buizen. :'(
Na reparatie en vervangen van de eindbuizen door JJ 300B is ook deze versterker echt heel veel beter gaan klinken. Dit gaan we nog n x vergelijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/english/product/images/16.2-2.jpg
Classic 16.2 Integrated Amplifier, idem alleen wat meer opties, nog betere afwerkin en makkelijker in onderhoud (en dus ook duurder).
. 300B single-end amplification
· without total loop feedback
· the best capacitors JENSEN M-Cap PHILIPS,etc.
· time-delay function when turn-on to prolong tubes’ service life.
· tube-usage-time accumulator to be easy to monitor tubes’ service life.
Used Tubes: 300B*2 6SN7*3 Parameter:
Power:9.5W(RMS)*2

En de cyber 300B monoblocks van Opera zijn zeker niet goedkoop maar mooi zijn ze wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/p-o-cyber300b.jpg

[/mening van buizenliefhebbers]
Tot zover mijn persoonlijk inzicht in buizenversterkers

Kabels en filters: hiermee kun je ook flink je slag slaan. Xindak heeft zeer goede kabels en Ornec voert het merk von Masoch (OEM fabrikant) die nog voordeliger zijn. Zeer goede kwaliteit en met zeer goede stekkers. Als je niet in kabels 'gelooft' kun je weinig geld uitgeven en toch goede kabels met goede stekkers verwachten. Als je denkt dat dit wel verschil uitmaakt is dit de kans om voor een bescheiden budget toch zeer goede kabels te scoren.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100437-M.jpg
Von Masoch AN-2 Analogue Interconnects 1 Meter: € 12.00
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100514-M.jpg
Von Masoch XF-Silver Loudspeaker Cable 2.5 Meter: € 83.00

Ornec voert ook een netstroomfilter dat goed werkt (beveiliging tegen overspanning en geen ruis of pieken op de sinus). Er is pas een powerbuy geweest op dvd.nl van het G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) en iedereen is er zeer tevreden over.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100307/1.jpg

Tuners: nee, niet doen.

Speakers: ja er zijn een flink aantal speakers te koop. Alleen dat is een beetje een gok omdat je speakers eigenlijk moet beluisteren icm je versterker. Maar Aurum Cantus maakt zéér mooie speakers met zeer goede ribbon tweeters die ook nog wel eens 2e-hands aangeboden worden. En Jungson heeft ook een aantal zeer goedkope en goede speakers met goede drivers.
Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/hifi/images/Leisure%202SE%20MKIIs.jpg
Aurum Cantus Leisure 2 SE Mk2. Lees maar eens op dit forum hoe enthousiast ze erover zijn (staan ook veel plaatjes bij hoe mooi ze afgewerkt zijn). Nog een ervaring.
Afbeeldingslocatie: http://images.nysound.com/products/classified/jus/jus-2424-01004-l.jpg
Junson Beauty Deity 5.

extra argumenten vóór:
1 China maakt al jaren OEM producten en heeft genoeg kennis in huis
2 veel zeer dure high-end producten worden in China gemaakt (Quad, B&W nautilus, Red Rose, Vincent, Nad, Prima Luna enz enz. Zij hebben hiervoor de laatste jaren veel dure machines voor aangeschaft.
3 de diverse 'audiofiele' bladen zoals Stereophile proberen de boel dood te zwijgen (ivm advertentieinkomsten) maar de schaarse testen die ik gevonden heb zijn allemaal ZEER, zeer lovend!!!
4 vwb luidsprekers: chinezen zijn zeer bedreven in meubelmakerswerk en hebben de tijd voor perfecte afwerking zoals 14 lagen handgelakt..
5 de ribbon tweaters van Aurum Cantus hebben wereldwijd een zeer goede reputatie.
6 chinezen zijn handelaars en zijn trots op wat ze doen: stel dat je apparaat kapot is balen zij daar ook van en zullen alles doen om je tegemoet te komen: op dat duitse forum bv las ik dat hij hem maar defect moest verkopen met de opbrengst als vergoeding en daarmee hij kreeg zo een nieuwe versterker opgestuurd (verzendkosten is bijna zelfde als nieuwprijs dus dat was wel praktisch)
7 als een versterker het doet doet ie het. Als hij direct kapot gaat kun je reklameren en als ie later kapot gaat moet je toch zelf de reparatie betalen want dan is het meestal toch pas na 5-10 jaar.
Met deze prijzen is een nieuw apparaat goedkoper dan hier laten repareren. (2 ervaringen)
8 van oa Timaudio weet ik dat hij het apparaat zelf eerst een aantal uren test voor ze op te sturen.
9 China heeft ook 220-240V/50Hz
10 ze kopen internationaal goede onderdelen (alps potten, WIMA condensatoren) in en verwerken die in hun producten
11 Chinezen hebben buizenversterkers altijd in ere gehouden en gebruiken die nog steeds oa in legermateriaal.
12 ze maken heel veel zelf en kunnen daardoor de onderdelen beter afstemmen. Zo maken ze bijvoorbeeld zelf de trafo's (met de nieuwste machines) voor die buizenversterkers. Westerse fabrikanten kopen al hun onderdelen los in en fabrieken daar dan een apparaat van.

Op audiocontruzioni, een italiaanse site, staan zeer veel recensies, plaatjes en ervaringen van mensen die zelf de gok gewaagd hebben en een chinese versterker of cd-speler gekocht hebben.

betalen
Ornec kun je gewoon geld overmaken naar Engeland en dan sturen ze het op direct vanuit Hong-Kong. Soms kun je met creditcard betalen, het is veiliger om via Paypal te betalen maar meestal betaal je dan 4% extra. Betaal echter nooit met Western Union Money transfer.

Reken wel op forse verzendkosten: zeker €10/kg en op 4% invoerrechten en als laatste over het totale bedrag 19% BTW. De apparatuur en verzendkosten maak je over, de invoerrechten en BTW betaal je aan de deur aan DHL of krijg je een rekening voor van TNT.
Verstuur je via DHL dan weet je zeker dat je BTW moet betalen, DHL geeft namelijk standaard aan (en vaak nog een te hoog bedrag ook) en dit word bij aflevering aan de deur betaald.. De mensen die via TNT hebben laten komen hebben veel vaker geluk, en de rekening komt achteraf en is dus beter te controleren.

Q: Hoe verloopt het kopen van spullen uit China?
A: Dat hangt af waar je koopt. Ornec heeft een profesioneel opgezette website waar je via Paypal of Bank Transfer kan betalen. Over het algemeen zijn de spullen binnen twee weken binnen, mits ze op voorraad zijn. Laatste tijd was dat vaak niet het geval bij Ornec. De correspondentie bij Coem en Tim loopt via de mail en zelfs wat vlotter dan met Ornec. Daar gaat vooralsnog mijn eigen voorkeur voor uit.

Q: En eeh, garantie?
A: Garantie?!? Wat is dat? :+ . Je moet er wel van bewust zijn dat op deze manier van kopen altijd een gokkans in zich heeft. Het enige waar je mee geholpen kan worden is DOA. Nu moet ik ook wel zeggen dat de kwaliteit van de producten over het algemeen goed is. Probeer zoveel mogelijk bij anderen te informeren naar de kwaliteit van de producten, daar is dit topic ook deels voor.

Q: Als die producten uit China zo goed zijn, waarom zien we ze dan niet vaak terug?
A: Die zie je regelmatig terug, alleen heb je dat niet door. De meeste fabrikanten produceren op OEM basis wel iets voor een westers merk! Dat gaat dan voor soms wel 3-4 keer zoveel over de toonbank. Daarnaast is het zo dat er weinig marge aan de Chinese artikelen hangt en je ze voor deze prijs niet op de Europese markt zal vinden.

Q: Hebben we het hier vooralsnog alleen over CD-spelers en versterkers?
A: Ja, de kwaliteit van DVD-spelers is vooralsnog niet zoo hoog dat het ook de moeite waard is om deze te importeren.
Kabels zijn weer wel een stuk goedkoper dan in Nederland. Binnekort verwacht ik daar een review over te kunnen schrijven.

Tot zover de berichten uit Shanghai en Hong Kong :+ Hier gaan we weer verder

Met dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Topic weer d:)b :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal de TS nog wel even actualiseren later, met dingetjes uit deel 2 erbij. Ik heb er al wat doublures uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
De openingspost mag wel wat meer info over DAC's bevatten, er is een hele riedel te krijgen. Zie ook deel 2 voor mijn Diyeden SVDAC01 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
4-legged-bird schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:27:
[...]

De Leisure 3SE is echt een klasse beter dan de 2SE. Maar.......de 3SE is alleen via officiele weg te krijgen.
en waar istie te krijgen? [kopen dan]
Voor zover ik weet zijn nieuwe 3SE's niet meer leverbaar via de Nederlandse importeur(s). Je zult ze tweedehands moeten zoeken (of de V3M kopen, maar die is veel duurder).

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199136

Mooi, deeltje 3 alweer!

Ik heb gisteravond de hele avond geluisterd naar Chris Jones, wat een mooie muziek, de AC Leisure 3 SE's lijken hiervoor gemaakt. Maar de kwaliteit van de opname is ook werkelijk subliem. Reden voor mij om meer van het stockfish label te gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Anoniem: 199136 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:57:
Mooi, deeltje 3 alweer!

Ik heb gisteravond de hele avond geluisterd naar Chris Jones, wat een mooie muziek, de AC Leisure 3 SE's lijken hiervoor gemaakt. Maar de kwaliteit van de opname is ook werkelijk subliem. Reden voor mij om meer van het stockfish label te gaan beluisteren.
mooi dat je zo kunt genieten van jouw speakers en chris jones.
mijn vraag is wat heb je voor de speakers betaald, en zijn ze dan incl. de stands?
En wat is eigenlijk de beste bestelmethode, bij Ornec?
Ik heb zelf een paar jm labs cobalt 816 jubile speakers
Maar zit te denken aan zo een stel speakers
ook een beetje vrouw vriendelijker. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209

@ MGSNK, ik ben je niet vergeten, waar moet die remote van mijn Classic 6.10 naartoe?

De verzekering hoeft hem, net als de Classic, niet te hebben.
Mail maar naar j*a*n*@h*o*p*p*p*e*z*a*k*.n*e*t

Nagenoeg het gehele aankoopbedrag kunnen claimen en retour gehad, de rekening van Fedex voor wat betreft de invoerrechten heb ik geweigerd (zie hun voorwaarden) en Fedex heeft deze gecrediteerd. :)

Hoe staat het met een inkoopactie of is daar te weinig animo voor?, ik lees het wel weer.

:P uiteraard zonder de *, das tegen de spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 20:33
tonysettanta schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:19:
[...]

mooi dat je zo kunt genieten van jouw speakers en chris jones.
mijn vraag is wat heb je voor de speakers betaald, en zijn ze dan incl. de stands?
En wat is eigenlijk de beste bestelmethode, bij Ornec?
Ik heb zelf een paar jm labs cobalt 816 jubile speakers
Maar zit te denken aan zo een stel speakers
ook een beetje vrouw vriendelijker. :*)
Ik heb deze speakers bij 4-legged-bird vandaan, maar dit was het laatste setje 3se's die hij had, ik heb ze dan oom tegen gereduceerd tarief kunnen meenemen. Inclusief stands nieuw in de doos met witte handschoentjes. Buiten het feit dat deze speakers misschien iets vrouwvriendelijker zijn, verwacht ik afhankelijk van je set ook nog el een forse verbetering in je geluidsbeeld. Als je de prijs wil weten die ik betaald heb moet je me maar even een berichtje sturen, ik weet niet of 4-legged het op prijs stelt als ik die hier noem. bouvr037 (aad) planet (dikke punt) nl

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
JTB81 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:50:
[...]

Ik heb deze speakers bij 4-legged-bird vandaan, maar dit was het laatste setje 3se's die hij had, ik heb ze dan oom tegen gereduceerd tarief kunnen meenemen. Inclusief stands nieuw in de doos met witte handschoentjes. Buiten het feit dat deze speakers misschien iets vrouwvriendelijker zijn, verwacht ik afhankelijk van je set ook nog el een forse verbetering in je geluidsbeeld. Als je de prijs wil weten die ik betaald heb moet je me maar even een berichtje sturen, ik weet niet of 4-legged het op prijs stelt als ik die hier noem. bouvr037 (aad) planet (dikke punt) nl
4-legged-bird heeft geen geheimen hoor! Prijs noemen mag van mij best, ik kan toch geen nieuwe 3SE's meer leveren helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Dan was het € 850,- voor de speakers incl. stands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
is er iemand die een ehadphone amp uit china heeft gehaald?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Bedankt Jeep, voor deze verhelderende toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exphy schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:19:
is er iemand die een ehadphone amp uit china heeft gehaald?
Nee nog niet op dit forum. Maar op bv Headfi wel. Het ligt er ook een beetje aan welke koptelefoon je hebt, maar de G&W T2.6F en de Cayin HA1A zijn erg goed (ook voor bv een Beyerdynamic 880 of Grado die wat feller zijn). De goedkopere G&W is ook goed, maar wel icm een Sennheiser (die wat minder sprankelend is).

Vraag aan de DAC kopers: kun je een kort stukje samenvatten zodat ik het er tussen kan plakken? Dan hebben we dat ook gecoverd. Ik ben niet zo heel erg thuis in opamps enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 10-02-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:45
Heb bij Ornec een Bada BH-1 koptelefoonversterker besteld. Zodra ie binnen is zal ik mijn bevindingen posten...

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Hoera Jeep. weer een deel drie. alleen er stond geen verwijzing van deel 2 naar drie in het vorige topic. maar ik heb hem weer gevonden, dus driemaal hoera. :) :*) _/-\o_

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en daarom kon ik lekker zelf de TS doen :) (lekker editten die lap :/)

@Voodooless
zou jij misschien nog ff een linkje naar deel 3 kunnen plaatsen bij je slotpost van dl2?

@geldersscheepje
mooi apparaat en niet duur. Dat erg goed schijnt te klinken ook. Maar houd er ff rekening mee dat ie behoorlijk warm wordt. En ik denk dat ie ook wel een weekje nodig heeft om in te spelen.

Wat voor buisjes zitten er eigenlijk in? Vaag Russisch type 6N(ofH)16B-Q??? Vaag type (lastig vervangen dus).

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-02-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:45
@jeep

Dat van die warmte had ik ook al gevonden. Ben van plan direct de dremel te hanteren en wat extra ventilatiesleuven aan te brengen.... :9~

Voor zover ik kan nagaan zijn de buizen niet zonder solderen te vervangen maar zouden ze ergens tussen de 900 :( en 5000 :) uur meegaan. Omdat het militairy grade zijn zouden ze langer meegaan???

Van de site bij Ornec:

Valve Tube HeadPhone / Pre Amplifier. R-Type transformer. WIMA bypass capacitor. Philips coupling capacitor. Alps Volume. 6N16B-Q military grade tube. Hitachi power MOSFET K214/J77. Gold plate RCA plug. Audiograded signal wire & power lead. The amp can used as both headphone amplifier and pre-amplifier to connect a power amplifier. 220V(+/-10%).

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:12:
@Voodooless
zou jij misschien nog ff een linkje naar deel 3 kunnen plaatsen bij je slotpost van dl2?
Done :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nog even gezocht op het type buis; het is een kleine dunne dubbeltriode, maar erg moeilijk te vinden. Alle hits zijn bijna uit china. Wel vond ik nog een andere koptelefoonversterker die ze ook gebruikt en daar stond het volgende bij:
Driver Tubes: 2x 6N16B-Q dual triode (socketed)
Driver Tube Life: Guaranteed 750 working hours minimum, 5000 working hours average.
Ze gaan dus relatief lang mee.

En nog een stukje over de Bada:
I own one. A 110v version. And for the price it is superb. No it's not a SinglePower, but it will knock your socks off with pleasing tube warmth, definition, somewhat ballanced sound and blackness. Just enough freq. extention and bass. For the money it is a must have. It's been to two HeadFi Meets and anyone who listened to it liked it very much.
Hier het hele stuk.

Ik heb nog wat gevonden op Ebay
De specs staan er ook bij. En erg goedkoop blijkbaar. Als je in Google zoekt in engelse pagina's en dan zonder de Q vind je er genoeg. Dus geen zorgen vwb vervanging na een jaar of 5 (5 jaar lang elke dag 3 uur aan!).

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 13-02-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184305

Heb net maar een nieuwe cartbridge besteld, de denon dl-103R, kost totaal 197 euro uit hong kong.

Mijn 25 jaar oude dl-103 ( van vader gehad) is "no more", maar vond het altijd een heel muzikaal geluid wat eruit kwam :)

Toekomstige vinyl setup is dus:

Jolida Jd-9 --- Thorens 321 ---- SME 3009 ----Denon Dl-103R

Ik heb vanmiddag naar de kapotte dl-103 zitten luisteren op mijn nieuwe hawthorne audio speakers, klonk erg goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan is die DL103 dus nog niet echt kapot? :? Spreken wij nog eens af binnenkort? Die Jolida ben ik nml ook erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 21:49
iemand ervaring met cayin s200 ?
kan geen leesbare ervaring vinden op het net
ben er toch heel erg in geintreseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
JTB81 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:17:
Dan was het € 850,- voor de speakers incl. stands.
bedankt, dat is echt supergoedkoop, als je nog eens zo een setje weet?
Graag een mailtje. anders kijk ik eens rond voor de nieuwere types.
en bied ik mijn jm labs aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
tonysettanta schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:44:
[...]

bedankt, dat is echt supergoedkoop, als je nog eens zo een setje weet?
Graag een mailtje. anders kijk ik eens rond voor de nieuwere types.
en bied ik mijn jm labs aan. ;)
Ik kan je niet mailen, er staat namelijk geen adres in je profiel, ik weet wel dat er nu een setje leisure 2 te koop staat op marktplaats. De aanbieder is actief op het htforum. Het is wel japanse import zonder originele stands, je krijgt er andere stands bij. Speakers zijn rosewood.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mensen die een atabiele eindversterker zoeken met een prachtig design: Classic heeft een zeer coole bak, zal het type nummer eens opzoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door Barry|IA op 15-02-2007 00:24 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 23:16
Oh ja, zekers, en ze hebben ook tube eindversterkers.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 16:23
Barry|IA schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:23:
Mensen die een atabiele eindversterker zoeken met een prachtig design: Classic heeft een zeer coole bak, zal het type nummer eens opzoeken.
http://www.ornec.com/prod...sic_8.0B_Power_Amplifier/

??

Zo te zien een monoblok.

• janjwjmc
kan iemand zijn top tien geven qua versterkers op orneq qua geluids kwaliteit
want dat mis ik in de openings post

Anoniem: 159816

janjwjmc schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:38:
Te persoonlijk.

• janjwjmc
maar mijn vraag is aan wie dat wil doen.
want bv van buizen verstekers staan er toch heel veel van op ornec
en hier heb ik toch geen kaas van gegeten.
en de buizen kenner kan toch aan de spec zien wat hij doet
voor het grootste deel bepaald het soort buis de sound
of zie ik dit verkeerd?

Anoniem: 181613

@ Balboa

Ik zie dat je je Yarland verkoopt. Wat wordt de upgrade? Voldoet hij op een bepaald vlak niet meer?

Heel spijtig dat je pech en onkosten hebt gehad anders had je waarschijnlijk je prijs iets lager kunnen houden vermoed ik en was ik wel een mogelijke kandidaat geweest.

stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
janjwjmc schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:38:
Dat heb ik wel gedaan, maar toen kreeg ik een lading kritiek over me heen. De buizenversterkers klinken het beste namelijk (mijn door luisteren gevormde oordeel). Maar dat is onmogelijk omdat het een ouderwets principe met veel harmonische vervorming is (gedeeltelijk gefundeerd vooroordeel).
Als je dan het verhaaltje over buizenversterkers leest kun je een aardige keuze maken. De Classic 16.2 is mijn droomversterker. De Bada Purer 3.8 schijnt ook een beest te zijn (als je meer vermogen nodig hebt en het milieu je worst zal zijn).

Maar, er zijn meer criteria dan alleen smaak. Vermogen, demping, stabiliteit: samenwerking met de speakers. Wil je ook HT doen? Moet de versterker snel aan en uit kunnen? Als je vaker snel ff een muziekje wilt spelen kun je beter geen buizenversterker nemen. Dat is meer voor een avond lekker luisteren, dan zet je gewoon een kwartiertje eerder de versterker vast aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-02-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:37:
Dat heb ik wel gedaan, maar toen kreeg ik een lading kritiek over me heen. De buizenversterkers klinken het beste namelijk (mijn door luisteren gevormde oordeel).
Als je dergelijke uitspraken zo stelling doet dan kun je die kritiek ieder moment weer verwachten ;)

Een top tien is gewoon onmogelijk: iedereen heeft zijn eigen favorieten, meningen, smaken en wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:37:
[...]
Dat heb ik wel gedaan, maar toen kreeg ik een lading kritiek over me heen. De buizenversterkers klinken het beste namelijk (mijn door luisteren gevormde oordeel).
En dus een subjectief oordeel.Je kunt nooit voor iemand anders bepalen wat hij/zij mooi vindt klinken.
Er zijn vast wel mensen die Torren het beste vinden klinken, zou je toch ook niet fijn vinden als ze dat zo stellig tegen jou gaan roepen?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199136

Even een vraagje voor mensen die binnenkort iets bij Ornec willen bestellen. Scheeld het veel als we samen bestellen, ik hoef namelijk alleen maar een paar speakerkabels en interconnects te heben. Maar dan betaal ik waarschijnlijk gigantische verzendkosten, dus misschien is dat te delen?

even een mailtje naar bouvr037 apenootje plane(e)t zwarte stip nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
volgens mij maakt het weinig uit. Gewoon met TNT. Een paar kabels wegen niet superveel dus dan valt het best mee. Zeker in vgl met wat dergelijke kabels hier kosten.

Over een 'top 10' : doe ik stellige uitspraken zonder te relativeren dan? Niet half zo erg als de mensen hier die het tegendeel beweren. Maargoed, ouwe discussie. Ik zeg er liever eerlijk bij dat voor hem een gewone goede transistorversterker misschien wel de betere keus is. Je kunt nou eenmaal niet voor iemand anders bepalen wat voor hem het beste is, tenminste... niet als hij verder geen omgevingsvariabelen en smaak aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
JTB81 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Ik kan je niet mailen, er staat namelijk geen adres in je profiel, ik weet wel dat er nu een setje leisure 2 te koop staat op marktplaats. De aanbieder is actief op het htforum. Het is wel japanse import zonder originele stands, je krijgt er andere stands bij. Speakers zijn rosewood.
je hebt gelijk mn adres staat er niet op, maar ik heb meen ik op deze site gelezen
dat de leisure 3 toch een stuk beter is, en ik weet op het moment nog niet
wat de vm 3 kost. ik zal eens gaan zoeken, of weet iemand waar ze te koop zijn
en wat ze nu kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 18:44
Maakt wel iets uit. Net een kleine bestelling ingevoerd van 5m kabel en 2m interconnects.
Enkelle order kost 39 met TNT. Dubbelen kost je 65 euro, wat dus 32,5 per persoon zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
tonysettanta schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:
[...]

je hebt gelijk mn adres staat er niet op, maar ik heb meen ik op deze site gelezen
en wat ze nu kosten?
Als je moet kiezen tussen de Leisure 2SE of de 3SE zou ik zeker de 3SE kiezen. Maar die is uitverkocht. Dan kom je dus op de V2M of V3M en dan zou ik weer de V3M kiezen. Maar......die kosten ongeveer 2200 euro per set (te koop via mij of via www.auditrade.nl). Ik heb nog een paar mooie demo-vloerstaanders van Aurum Cantus, de Melody M-103. Normale afmetingen en prachtig geluid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
4-legged-bird schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Als je moet kiezen tussen de Leisure 2SE of de 3SE zou ik zeker de 3SE kiezen. Maar die is uitverkocht. Dan kom je dus op de V2M of V3M en dan zou ik weer de V3M kiezen. Maar......die kosten ongeveer 2200 euro per set (te koop via mij of via www.auditrade.nl). Ik heb nog een paar mooie demo-vloerstaanders van Aurum Cantus, de Melody M-103. Normale afmetingen en prachtig geluid......
Ik heb even gespiekt, zijn zeer mooie speakers voor een mooie prijs. Vind alleen het crossover punt erg laag met 2200 Hz. Ik heb dezelfde tweeter als ik het goed heb en die crossed op 3000, ribbons kunnen toch ook niet veel lager als ik het goed heb?

AC kennende zullen ze het toch wel weer behoorlijk voor elkaar hebben. Succes met de verkoop. Inruil van een setje Leisure 3 zal er wel niet inzitten... hahaha.

edit: Ik heb de leisure 3 se's toch even te koop gezet zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56140.0

[ Voor 9% gewijzigd door JTB81 op 16-02-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195381

JTB81 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:48:
[...]

Ik heb even gespiekt, zijn zeer mooie speakers voor een mooie prijs. Vind alleen het crossover punt erg laag met 2200 Hz. Ik heb dezelfde tweeter als ik het goed heb en die crossed op 3000, ribbons kunnen toch ook niet veel lager als ik het goed heb?

AC kennende zullen ze het toch wel weer behoorlijk voor elkaar hebben. Succes met de verkoop. Inruil van een setje Leisure 3 zal er wel niet inzitten... hahaha.

edit: Ik heb de leisure 3 se's toch even te koop gezet zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56140.0
Ribbons kun je wel degelijk lager inzetten, hoe steil is het filter, 6db, 12db, 18db???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
woofer -12dB,tweeter -18dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:27:
volgens mij maakt het weinig uit. Gewoon met TNT. Een paar kabels wegen niet superveel dus dan valt het best mee. Zeker in vgl met wat dergelijke kabels hier kosten.

Over een 'top 10' : doe ik stellige uitspraken zonder te relativeren dan? Niet half zo erg als de mensen hier die het tegendeel beweren. Maargoed, ouwe discussie. Ik zeg er liever eerlijk bij dat voor hem een gewone goede transistorversterker misschien wel de betere keus is. Je kunt nou eenmaal niet voor iemand anders bepalen wat voor hem het beste is, tenminste... niet als hij verder geen omgevingsvariabelen en smaak aangeeft.
bedankt voor je support jeep
ik wil deze versterker icm surround versterker gaan gebruiken
ik heb deze boxen http://www.mordauntshort....PID=5&Title=Performance+6
dus met een goede stereo versterker kan ik er nog heel wat meer uit halen
alleen is het wel een hele gok voor mij om een versterker van een plaatje te kopen

dus feedback is altyd welkom d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 15:18

Daklem

Audio Nerd

Is de Opera Audio Consonance CD120 Linear nog ergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheldepilot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-12-2021
In december 2004 kocht ik de volgende Chinese audio

Bij chinese-hifi.co.uk een Korsun KS99 inclusief p&p voor Euro 340,94

Bij New York Sound een set Xindak FS 0.5 luidsprekerkabels ( p&p ) Euro 83,83
naheffing HDL Euro 31,16

Bij timaudio een Consonance CD 120 CD speler (p&p) Euro 489,00

Ik ben zeer tevreden over deze set en denk verder te tweaken door aanschaf van een
G & W TW 03 W netfilter en von Masoch netsnoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Scheldepilot schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:14:
In december 2004 kocht ik de volgende Chinese audio

Bij chinese-hifi.co.uk een Korsun KS99 inclusief p&p voor Euro 340,94

Bij New York Sound een set Xindak FS 0.5 luidsprekerkabels ( p&p ) Euro 83,83
naheffing HDL Euro 31,16

Bij timaudio een Consonance CD 120 CD speler (p&p) Euro 489,00

Ik ben zeer tevreden over deze set en denk verder te tweaken door aanschaf van een
G & W TW 03 W netfilter en von Masoch netsnoeren
Zo'n G&W netfilter stelt echt niks voor. Er zit maar één filter in voor alle contacten, dan is die echt overpriced, gezien je het voor veel minder zelf beter kunt maken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
he mensen kijk hier eens naar:
http://www.xs4all.nl/~viver/chinese%20hi-end/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry , weet je misschien een simpele goede DIY filter ? Geschikt voor een beginnend DIYer?

Jeep:

Nogal druk laatste weken (school) en volgende week op vakantie naar Schotland, mijn excuses voor het lange wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Heeft iemand al ervaring met de volgende stroomkabels:

VC-1 Schuko Power Cable 1.5 Meter ?

Value for your money? of mijn lapp kabels behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Powercables vervangen? Kom op zeg. In je muur zit het goedkoopste stuk VDE ellende dat je maar kunt vinden. Dan maakt die 1,5 meter ook niet meer uit.

[ Voor 16% gewijzigd door sebastius op 18-02-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die power-cables lopen vaak langs je speaker kabels en je interconnect, ook vlakbij je apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

sebastius schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:08:
Powercables vervangen? Kom op zeg. In je muur zit het goedkoopste stuk VDE ellende dat je maar kunt vinden. Dan maakt die 1,5 meter ook niet meer uit.
Zo denk jij dus ook over je coax signaal naar je tv? ach, in de grond ligt toch meuk, dus wat maakt dat stukkie dan uit naar mijn tv? 8)7 Goed onderbouwde mening heb je! :')

Als je het nut ervan wil discussieren, open je maar je eigen topic!

Ik denk dat die powercables gewoon degelijk zijn en straight to the point, maar heeft iemand hier ervaring mee met deze kabeltjes?

ps. robert, bedankt voor je steun :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 184305 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:55:
Barry , weet je misschien een simpele goede DIY filter ? Geschikt voor een beginnend DIYer?

Jeep:

Nogal druk laatste weken (school) en volgende week op vakantie naar Schotland, mijn excuses voor het lange wachten :(
Ik heb net een foto gemaakt van mijn DIY filter, maar mijn nieuwe laptop wil niets van mijn telefoon accepteren :(

In grote lijnen komt het er op neer dat ik mijn Sony SCD-XB780 QS een intern netfilter heb gegeven.

Benodigde onderdelen:

2x 3300pF (C1)
2x 1000pF (C2)
3x 0,22uF MKT/MKP
4x 3,7mH waarvan de R 510kOhm is.

Ben je voor 10 euro klaar, terwijl de schakeling niet onderdoet voor zo'n G&W filter. G&W gebruikt misschien wel dezelfde soort schakeling, maar wel voor 6 contacten! Bij zelfbouw doe je dat niet en maak je een filter per contact. Daarnaast kun je zelf bepalen welke componenten je uitkiest, zo heb ik de C's allemaal als MKP uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Inderdaad de Classic 8.0B. Prachtig apparaat, zowel van binnen als buiten.

De spec's van Ornec zijn nogal onduidelijk, maar het is gewoon een stereo eindversterker.

Kijk die afwerking:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.minhembio.com/bild/index.php?pic_id=35501.jpg

In het geheel (let op de dikke frontplaat):

Afbeeldingslocatie: http://bilder.minhembio.com/bild/index.php?pic_id=32269.jpg

De binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.minhembio.com/bild/index.php?pic_id=52071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bilder.minhembio.com/bild/index.php?pic_id=32938.jpg

Zo te zien een zware ringkern, 40.000uF aan CAPS, Nichicon condensators en mooie connectoren.
Ik wil zo'n ding wel eens proberen, lijkt mij echt veel bang for buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry,

Klinkt het iets beter met het filter? Met mijn vaders MIT kabels ( power-cord/filters) klinken mijn squeezebox en de t-amp een stuk rustiger in het hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 184305 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:52:
Barry,

Klinkt het iets beter met het filter? Met mijn vaders MIT kabels ( power-cord/filters) klinken mijn squeezebox en de t-amp een stuk rustiger in het hoog.
Ik heb geen idee, ik ben momenteel versterker- en speakerloos :P

Ga er in ieder geval maar vanuit dat er iets veranderd, dat had ik ook met het vervangen van de groepenkast. Het verschil is echter minimaal, maar het kan net dat beetje verschil maken, waardoor je meer van de muziek geniet. Of het psygisch is laat ik even over aan de rest, maar ik denk het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 21:07

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik ben niet tevreden met mijn Rotel RA-06 in combinatie met mijn B&W matrix 3 speakers.
Ik heb zelf het idee dat ik meer in de richting van buizen moet gaan zoeken.
Ik ga me maar eens inlezen, en vooral dit topic bijhouden.

Als iemand een tip heeft voor bij bovenstaande speakers hoor ik het graag.
Ze willen wel aardig wat vermogen hebben!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mud.Starrr schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:49:
Ik ben niet tevreden met mijn Rotel RA-06 in combinatie met mijn B&W matrix 3 speakers.
Ik heb zelf het idee dat ik meer in de richting van buizen moet gaan zoeken.
Ik ga me maar eens inlezen, en vooral dit topic bijhouden.

Als iemand een tip heeft voor bij bovenstaande speakers hoor ik het graag.
Ze willen wel aardig wat vermogen hebben!
Liever geen buizen op B&W, die zijn al warm van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Daklem schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Zo denk jij dus ook over je coax signaal naar je tv? ach, in de grond ligt toch meuk, dus wat maakt dat stukkie dan uit naar mijn tv? 8)7 Goed onderbouwde mening heb je! :')
Nee jij bent lekker bezig, een afgeschermde coaxkabel met een onafgeschermde stroomkabel vergelijken 8)7

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Daklem schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Als je het nut ervan wil discussieren, open je maar je eigen topic!

Ik denk dat die powercables gewoon degelijk zijn en straight to the point, maar heeft iemand hier ervaring mee met deze kabeltjes?

ps. robert, bedankt voor je steun :Y
Dat is heel wat anders. 50hz laat zich niet meer beïnvloeden, dat rammelt gewoon door. Op de coax staan heel veel hoogfrequent signalen en DIE zijn wel te beinvloeden.

Degelijke stroomkabels, daar ben ik het mee eens. Maar dan vanuit een brand-veiligheids-perspectief, en niet om je geluidskwaliteit merkbaar/meetbaar omhoog te krijgen.
Anoniem: 184305 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:20:
die power-cables lopen vaak langs je speaker kabels en je interconnect, ook vlakbij je apparatuur...
Ik neem aan dat je nog niet eens even voor de grap met een spectrum analyser (of een scoop) hebt gemeten wat voor straling er in de lucht hangt, ongeacht of je nu een afgeschermde voedingkabel gebruikt of niet? Lampje aan? 50hz. TV aan? 50hz. Stekker verkeerd om (fase en nul omgedraaid)? 50 hz en nog meer ellende. Jezelf meten? Je bent zelf ook een onwijze antenne voor die 50hz. Zodra je buurman z'n boormachine/oude stofzuiger aanzet? Hoppakee.

Je hele lichtnet is één grote antenne voor storing. Dat is niet erg, daarvoor zitten er goede filters in je apparatuur. Audiosignalen (je interconnects en dergelijke) zijn afgeschermd, en speakerkabels hebben nauwelijks tot geen waarneembare/meetbare last van die storing, omdat die storing zoo klein is dat het niet in staat is je conussen te bewegen/te beinvloeden.

[ Voor 29% gewijzigd door sebastius op 19-02-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

[quote]sebastius schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Degelijke stroomkabels, daar ben ik het mee eens. Maar dan vanuit een brand-veiligheids-perspectief, en niet om je geluidskwaliteit merkbaar/meetbaar omhoog te krijgen.
[quote]

Gast! Jij begint te bazelen over verbetering van geluidskwaliteit bladiebla. Ik heb het daar niet over! dus laten we pls geen kabeldiscussie hier gaan houden, wat ik dus ook al eerder in dit topic zei.

Ik weet wat stroomkabels kunnen doen en wat ze vooral niet doen.

Het enige wat ik vraag (en nog eens herhaal) is of iemand ervaring met stroomkabels van Ornec heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Barry|IA schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:02:
[...]
Liever geen buizen op B&W, die zijn al warm van zichzelf.
Tja ik vind dat dus tegenvallen, of heb ik gewoon een hele slecht combinatie?
Ik heb die rotel aangeraden gekregen juist omdat de B&W's zo warm zouden zijn.

Ik vind kwa klankkleur mijn vorige combi mooier (Eltax Millenium 500 + Marantz Model 2015).
Verder is alles in voordeel van de B&W's natuurlijk, alleen kon die Marantz ze helaas niet aan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat buizenversterkers "te warm" klinken is een ouderwetse gedachte, er zijn heel veel nieuwe buizenversterkers die net zo "kil" klinken als een Solid state.... Mijn pa gebruikt twee 25 watt 300B Monoblokken met zijn B&W 801 s2... dit gaat heel goed.

Verwacht geen diepe bas maar wel een heel mooi midden en hoog , het laag is gewoon strak.

Als je een buizen pre koopt kan je misschien ook wat meer warmte in je set brengen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 19-02-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

offtopic:
Dat jij nog leeft zeg! Hoe ist het met jou dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 184305 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:35:
Dat buizenversterkers "te warm" klinken is een ouderwetse gedachte, er zijn heel veel nieuwe buizenversterkers die net zo "kil" klinken als een Solid state.... Mijn pa gebruikt twee 25 watt 300B Monoblokken met zijn B&W 801 s2... dit gaat heel goed.

Verwacht geen diepe bas maar wel een heel mooi midden en hoog , het laag is gewoon strak.

Als je een buizen pre koopt kan je misschien ook wat meer warmte in je set brengen
Een buizen voorversterker heb ik ook aan zitten denken ja.
Ik mis vooral het midden, het hoog is prima.
Bassen zijn diep en strak, zouden van mij wel ietsje meer naar voren mogen komen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
tonysettanta schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:
[...]

en wat ze nu kosten?
Ik heb ze momenteel te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

* Hier stond blaat

[ Voor 88% gewijzigd door Oyster op 20-02-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op 18dB zal dat geen problemen opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het midden zit meestal wel goed met buizen versterkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188362

T-Amp Rules

Ik heb voor mijn studiootje de orginele t-amp gekocht om ff te proberen, klinkt i.d.d. verbazingwekkend goed maar in enkele hifi.nl kritieken kan ik wel in meegaan. De bas klinkt niet zo lekker strak en gedefinieerd als mijn G&W TW-2006 een beetje wollig eigenlijk. Heb de T-amp op verschillende speakers kunnen uitproberen en er een zwaarde voeding achter gegooid en sta nu in dubio om de Trends TA-10 voor mijn studiootje aan te schaffen omdat deze nog veel beter zou kinken.

Robert, ben jij tevreden over het laag uit je Trends?

b.t.w. Mijn G&W begint trouwens steeds beter te spelen, in het begin vond ik de versterker wat kil klinken maar dat is nu na een paar maanden inspelen wel anders.... dus voor mij (voorlopig nog ff G&W rules!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trend rules! Ik heb 96db/8ohm speakers , dus het laag is voor mij geen enkel probleem.... Ok het is geen diepe laag maar wel lekker snel en strak en een stuk realistischer dan de G&W.

Als je naar een wat diepere laag zoekt zou je Charlize kunnen uitproberen ( www.diyparadise.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat denk je maar. Je hebt open baffles, dus het rendement zakt als een baksteen (6db per octaaf in het laag (afhankelijk van je baffle)) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 20-02-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Pff. dacht ik wil ook weleens nette speakerkabeltjes zodat ik makkelijker kan aansluiten als ik verplaats en ik dan niet meer hoef te strippen. Mail dus even die Nederlandse zaak (uit de OP) en krijg leuk verhaaltje terug over "ingetogen" "meer detail", "warmer" en meer van dat soort gewauwel :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst lezen over de Hawthorne Silver iris drivers voordat je zulke uitspraken maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 184305 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:08:
Eerst lezen over de Hawthorne Silver iris drivers voordat je zulke uitspraken maakt :)
Wat ik ervan lees bevestigd alleen maar mijn uitspraken, behalve als er nieuwe natuurkundige wetten zijn uitgevonden sinds kort.

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 21-02-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
chinese hifi ?????????????
back to basic please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

janjwjmc schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:15:
chinese hifi ?????????????
back to basic please
Verklaar je nader svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok zal wel dan :) ik krijg nu ongeveer tot 50 hz en vandaar steeds lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weer een aantal da's binnen gekregen, gelukkig ZONDER btw en import heffing >:)
Het was wel ff zweten of alles wel fatsoenlijk en op tijd aan zou komen vanwege het
Chinees nieuwjaar. Er wordt daar behoorlijk wat af gefeest, en met een beetje pech geraakt
een zending zomaar weg.

Als proef had ik een Great March dac gekocht met upsampling tot 96 kHz.
Deze dac heeft 2 coaxiale(!), 1 optische en 1 usb digitale ingangen. Schakelen tussen de
diverse ingangssignalen gebeurt gewoon op het FiFo principe, er is dus geen schakelaar hiervoor
aanwezig.
Voor het analoog gedeelte zijn er gewone, ongebalanceerde rca-aansluitingen,
gebalanceerde 6,3mm jack aansluitingen en een 3,5mm jack hoofdtelefoon aansluiting.

Ik heb deze dac gemodificeerd zoals bij pacific valve audio. De eerste luisterindrukken zijn zeker
niet slecht te noemen, hij is ongeveer gelijk aan de SVDAC01+, echter er is wat minder lucht
en definitie. Voordeel is natuurlijk de diversiteit van aansluitmogelijkheden. Het is echter nu wel al
duidelijk dat deze dac het (klankmatig) nooit gaat halen bij de SVDAC01+ (en dat terwijl hij wel
een stuk duurder is!)

Ik heb hem gekocht omdat ik wil uitproberen wat via de usb-aansluiting op audio-vlak mogelijk
is. Tot op heden is het zeker geen tegenvaller.

In ieder geval is het weer een leuk testje :*)

Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/3_280x210/536/cecj9S1WOvJU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/3_280x210/533/ce4RcxkUb49Gg.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 195381 op 21-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
JTB81 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:28:
[...]

Ik heb ze momenteel te koop!
Ik zou ze graag willen luisteren en mb kopen maar ik moet eerst de JMLabs nog kwijt.
Ik zal ze te koop zetten op hifi.nl
ik ben ook maar een waoertje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
tonysettanta schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:48:
[...]

Ik zou ze graag willen luisteren en mb kopen maar ik moet eerst de JMLabs nog kwijt.
Ik zal ze te koop zetten op hifi.nl
ik ben ook maar een waoertje. ;)
haha, succes met de verkoop zal ik dan maar zeggen! Luisteren mag altijd, ook als je niet komt kopen.

(wat is een waoertje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

''Hifi uit china''

Volgens mij komt zo'n beetje alle hifi uit china? tenminste daar wordt het gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 194366 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:44:
''Hifi uit china''

Volgens mij komt zo'n beetje alle hifi uit china? tenminste daar wordt het gemaakt?
Lang niet alles wordt in China gemaakt, laat staan verkocht.
Maar dat had je kunnen weten als je dit topic eerst zou lezen, in plaats van gelijk posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 194366 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:44:
''Hifi uit china''

-8 overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

JTB81 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:21:
[...]
haha, succes met de verkoop zal ik dan maar zeggen! Luisteren mag altijd, ook als je niet komt kopen.

(wat is een waoertje?)
Dat hij in de WAO zit (wet arbeids ongeschiktheid).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Mud.Starrr schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:06:
[...]

Dat hij in de WAO zit (wet arbeids ongeschiktheid).
op zich vrij voor de hand liggend idd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
JTB81 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:21:
[...]

(wat is een waoertje?)
een waoertje ken je niet? [geintje] ik ben in de W.A.O
in ieder geval bedankt voor je aan bod _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
Ok, ik had al eerder een posting gedaan in het oude topic, waar al wel wat reacties op kwamen, nu ben ik verhuisd en echt toe aan wat spullen.

Ik heb echter geen flauw idee over hoe en wat.

Wat ik wil:

Een surround set, wat ook voor stereo doeleinden word gebruikt.

Dus 2 stevige frontspeakers zijn een must.

qua surround zie ik in de shops niet veel voorbijkomen, is het wel verstandig dit uit china te laten komen? Of kan ik, voor wat ik wil, beter het 1 en ander uit nederland halen.

Het idee was om eerst een goede receiver + frontspeakers te halen, en dit later uit te breiden met rear spakers, center en eventueel sub. Dit zodat het budget wat meer uitgesmeerd is en ik er wat meer aan uitgeven kan.

Ik dacht om het eerste gedeelte in 1000-1500 euro te gaan doen. Eventueel kan ik ook goede receiver halen + 2 achterspeakers, en later de front speakers halen en de rest.

Op dit moment heb ik hier in me nieuwe woning helemaal niks, geen radio, geen speakers of versterker, etc. Ik wil dus goed spul in huis halen, zodat ik niet als ik over 1-2 jaar wil uitbreiden naar 5.1/7.1 of iets in die richting ik nogmaals flink in debuidel moet tasten.

Dus concreet, welke merken/type moet ik aan denken, en china of eu?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Laatst online: 27-05 16:27
Ik heb zelf onlangs bij MM in Maastricht voor 400 euro een Onkyo TX-SR604E receiver gekocht. Als je naar iets vergelijkbaars opzoek bent zul je dat niet snel in China vinden voor een scherpere prijs. Kabels, speakers en DVD/CD-spelers kun je wel prima uit China laten komen

Amplifier Features
• 140 W/Ch., 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 channel driven)
• Wide Range Amplifier Technology (WRAT)
• Vector Linear Shaping Circuitry (VLSC) for front L/R channels
• Optimum Gain Volume Circuitry
• H.C.P.S.—high current power supply
• Discrete power amplifier circuitry for all channels
• High-current, low-impedance drive
• Aluminum heatsink
• Auto-protection circuitry

Audio/Video Processing and Connectivity Features
• DTS®,DTS® 96/24,DTS®-ES Discrete/Matrix, DTS® Neo:6 decoding
• Dolby® Digital, Dolby® Digital EX, Dolby® Pro Logic IIx decoding
• 192 kHz/24-bit DACs for all channels
• Advanced 32-bit processing DSP chip
• 2 HDMI inputs and 1 output
• Component video upconversion with Time Base Corrector (TBC)
• Composite to S-Video upconversion
• HDTV-capable (50 MHz) component video switching
• 3 component video inputs and 1 output
• 6 digital inputs (4 optical [1 front panel]/2 coaxial) and 1 optical output
• 5 S-Video inputs and 3 outputs
• 5 composite video inputs and 3 outputs
• 5 A/V inputs and 2 outputs
• 2 audio inputs and 1 output
• Front panel audio, video, S-Video, optical inputs
• Pure audio mode
• Color-coded 7.1-multichannel inputs (Ready for new DTS® and Dolby® Digital formats for high-definition discs)
• Powered Zone 2/Zone 2 lineout with 12 V trigger
• IR input
• A-form listening mode memory
• CinemaFILTER™
• Double Bass function
• Digital upsampling
• Non-scaling configuration
• Tone control (bass/treble) for front L/R channels
• Zone 2 volume control
• Late night mode (high/low/off)
• Speaker level adjustment
• Direct mode
• Subwoofer pre out
• Color-coded dual banana plug-compatible
speaker posts (including Zone 2)

FM/AM Tuner and Other Performance Features
• 40 FM/AM random presets
• RDS (PS/RT/PTY/TP)
• Auto/manual tuning modes
• Intellivolume
• Audyssey 2EQ™ to correct room acoustic problems
• Display dimmer (3 modes)
• On-screen display
• Headphone jack (standard)
• Audio mute (via remote)
• Sleep timer (via remote)
• Battery-free memory backup
• Heavy-duty power cord
• Large, non-resonant feet
• Heavy-gauge, anti-resonant, reinforced steel chassis
• Vibration-resistant cover
• Aluminum front panel
• Independent crossover adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod
• A/V synchronization function (up to 100 ms [10-ms steps])
• Preprogrammed RI (Remote Interactive) remote control with mode-key LEDs

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Mr. Dave schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:37:
Ik heb zelf onlangs bij MM in Maastricht voor 400 euro een Onkyo TX-SR604E receiver gekocht. Als je naar iets vergelijkbaars opzoek bent zul je dat niet snel in China vinden voor een scherpere prijs. Kabels, speakers en DVD/CD-spelers kun je wel prima uit China laten komen

mega opsomming geknipt
Ik ben het niet met je eens voor 500 euro heb je een hele behoorlijke buizenversterker uit china en die maakt drie keer gehakt van dat onkyo geval wat je nu hebt. Ik heb een denon uit een fors hogere prijsklasse, maar ook die wordt zoekgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
JTB81 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:40:
[...]

Ik ben het niet met je eens voor 500 euro heb je een hele behoorlijke buizenversterker uit china en die maakt drie keer gehakt van dat onkyo geval wat je nu hebt. Ik heb een denon uit een fors hogere prijsklasse, maar ook die wordt zoekgespeeld.
we hebben het over 6.1/7.1 geluid he? Ik heb, of ik heb weer neit goed gekeken, nog geen 7.1 buizenversterker gezien?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
2 kanaals spul kunnen ze in China perfect maken, 6.1/7.1 is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176821

Er zijn wel goede spullen uit China, maar of het goedkoper is? Wanneer je DVD-speler al uitgangen heeft kun je bijvoorbeeld een prima Dussun D9 kopen. En dan heb je echt een dijk van een geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry dat ik een weekje niks geantwoord heb (weggeweest)

ik zou er eens over nadenken wat je van je stereogeluid verwacht en wat van je surround. Wil je regelmatig gewoon een avond muziek genieten en ook lekker film kunnen kijken, of wil je echt overdonderend bioscoopgeluid en ook nog af en toe een cdtje draaien (even afreageren cq 8rgrondmuziek)?
Als je zegt:"ja, maar ik kan nooit een avond alleen maar muziek luisteren" dan wil dat meestal zeggen dat je installatie niet goed is. En dan hoeft het niet eens een high-end installatie te zijn.

Ga je fullout voor surround dan zou ik geen Chinese hifi nemen (hetzij de Dussun D9 met Aurum Cantus surroundopstelling oid). Wat ik een hele tijd gedaan heb (en dat werkte prima) is een redelijke surroundreceiver voor filmkijken en muzak (aangesloten op tv en dvd en evt pc of musicserver, surroundsp. en dan tapeout> stereo) en de stereo met lp, cd en receiver aangesloten op een echt audiofiele versterker en frontspeakers.

Met goede bas en goed verstaanbaar midden is een film al snel een spektakel. Om stereo echt goed te krijgen is heel wat meer nodig omdat je met name het fasegedrag echt goed moet krijgen.

Zou je voor die setup een leuk receivertje nemen en goede frontspeakers en midden en achter van relatief goedkoper spul, en die aansluiten op een goedkope Yarland oid. met een mooie cd-speler (en kabels). Dan heb je `n goed stereogeluid èn lekker homecinema geluid. Als je dan een avondje muziek gaat luisteren prik je gewoon ff de stekkers om voor de fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Op zich kun je prima HT versterkers kopen in China die daarnaast ook zeer goed kunnen meekomen stereo. Denk maar aan de volgende merken:

1) Cayin DP-12EX
2) Jungson AV 899
3) Jungson AV 1000 A (staat er nu een 2e hands te koop.

Bovengenoemde apparaten zijn zeer goed in HT en slaan zeker geen modder figuur in stereo.

Als je een mooie combinatie wil hebben van stereo en HT.
Dan kun je de Shanling SADV 2020 (processor met 4 kanaals versterker) nemen en die combineren met een mooie stereo versterker en DVD en CD speler. DAn heb je in stereo in een super set waarbij je ook nog erg goed films kan kijken.

ik ga zelf met een vergelijkbare set up draaien. Alles is besteld.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 21:19
Heb voor de gein zo'n stom T-ampje (de plastic speelgoedversie) gekocht.
Wat speelt dat dingetje verbazingwekkend goed zeg! Ik gebruik 'm op mijn
Apple bolletjes (gebruiken normaal de ingebouwde versterker van een iMac).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Zo ik heb net een mooie Jungson SACD speler met buizen besteld bij Pacific Audio. ben erg benieuwd hoe die mij gaat bevallen.

ik hoorde trouwens dat hun webshop ergens rond de 2e week maart actief is. Ben erg benieuwd naar hun andere prijzen want het was altijd lastig om prijzen te krijgen bij hun. Want om ze nu elke dag 6 keer te mailen ging mij eigenlijk ook erg ver :):):)

Zijn er trouwens meer mensen die spullen gekocht hebben bij Pacific Audio of die spullen daar gaan kopen.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik ga zeker eens rondkijken in hun webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zet m'n G&W te koop, omdat ik financieel aan het downgraden bent.

Modbreak:Advertenties mag je in vraag en aanbod doen

[ Voor 63% gewijzigd door voodooless op 02-03-2007 15:26 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.