Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 15:08
Paulie72 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:09:

Zijn er trouwens meer mensen die spullen gekocht hebben bij Pacific Audio of die spullen daar gaan kopen.
Als het goed is krijg ik over en week of 2 miin meixing 368B van pacific audio binnen _/-\o_ _/-\o_

Goede comunicatie van die jongens trouwens!

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:52
disbehave schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:19:

Ik zet m'n G&W te koop, omdat ik financieel aan het downgraden bent.
.... 750 euro? Grapje neem ik aan? :?

[ Voor 35% gewijzigd door een moderator op 02-03-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184305

Gluten Parody schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:10:
Heb voor de gein zo'n stom T-ampje (de plastic speelgoedversie) gekocht.
Wat speelt dat dingetje verbazingwekkend goed zeg! Ik gebruik 'm op mijn
Apple bolletjes (gebruiken normaal de ingebouwde versterker van een iMac).
T-amps zijn niet stom! En nu op naar de diyparadise charlize of een trends ta-10! Om ze echt goed te kunnen beoordelen moet je wel efficiente speakers hebben, ik heb laatst weer even 90db speakers op de t-amp aangesloten en het klonk allemaal heel moeilijk en rommelig. De ta2024 chip heeft eigenlijk maar 5 pure watts. Heb de trends ta-10 laatst vergeleken met de audion 300B's op mijn Hawthorne audio drivers. De t-amp heeft een hele directe snelle presentatie met een goede bas , heel diep. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs. De 300B klonk wat meer naar achter, wat rustiger en had minder impact in het laag.... het hoog was net even wat afgeronder. Uiteindelijk is de 300B versterker wat makkelijker op de oren. Met jazz prefereer ik de 300B's maar met rock/pop en films is de t-amp toch beter.

De verschillen zijn uiteindelijk niet super groot, gewoon een ander soort geluid . Het zijn allebei erg muzikale versterkers en de t-amp is belachelijk goed voor het geld. Ik denk dat de t-amp met wat tweaks en mods wel beter kan, maar in stock vorm is die al erg goed. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs.

De hawthornes zijn trouwens ook erg goed, heel realistisch en 3D ! zeker op het niveau van de B&W 801s (s2) Niet dat dat zo makkelijk vergelijkbaar is ( de B&W's klinken heel anders met 200 watt transistoren ) Maar het leuke is dat 3 watt als 100 watt klinkt , de t-amp heb ik nog niet horen clippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
Anoniem: 184305 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:30:
[...]

T-amps zijn niet stom! En nu op naar de diyparadise charlize of een trends ta-10! Om ze echt goed te kunnen beoordelen moet je wel efficiente speakers hebben, ik heb laatst weer even 90db speakers op de t-amp aangesloten en het klonk allemaal heel moeilijk en rommelig. De ta2024 chip heeft eigenlijk maar 5 pure watts. Heb de trends ta-10 laatst vergeleken met de audion 300B's op mijn Hawthorne audio drivers. De t-amp heeft een hele directe snelle presentatie met een goede bas , heel diep. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs. De 300B klonk wat meer naar achter, wat rustiger en had minder impact in het laag.... het hoog was net even wat afgeronder. Uiteindelijk is de 300B versterker wat makkelijker op de oren. Met jazz prefereer ik de 300B's maar met rock/pop en films is de t-amp toch beter.

De verschillen zijn uiteindelijk niet super groot, gewoon een ander soort geluid . Het zijn allebei erg muzikale versterkers en de t-amp is belachelijk goed voor het geld. Ik denk dat de t-amp met wat tweaks en mods wel beter kan, maar in stock vorm is die al erg goed. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs.

De hawthornes zijn trouwens ook erg goed, heel realistisch en 3D ! zeker op het niveau van de B&W 801s (s2) Niet dat dat zo makkelijk vergelijkbaar is ( de B&W's klinken heel anders met 200 watt transistoren ) Maar het leuke is dat 3 watt als 100 watt klinkt , de t-amp heb ik nog niet horen clippen :)
Buiten de geluidsvormen om zou ik graag wat meer horen over hoe de TA-10 nu echt klinkt. Niet of hij veel bass heeft of niet, maar hoe het zit met bijvoorbeeld detail, timbre, attack, timing, en ritme? En ander geluid is logisch, maar of hij ook goed klinkt is een heel ander verhaal.

Met alle respect naar de TA-10, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een set Hawthornes baffles op een 5 watt t-amp even goed klinken als een set B&W 801's op 300B's. Dat gezegd, ik ben er erg nieuwschierig naar en zou graag een keer een TA-10 op mijn set aansluiten (AKG K-1000 en Audiolab Super Laudate's (92db)). Wie weet heb ik het bij het verkeerde eind, en dat zou zeer cool zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

digitalmind schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:24:
[...]

Buiten de geluidsvormen om zou ik graag wat meer horen over hoe de TA-10 nu echt klinkt. Niet of hij veel bass heeft of niet, maar hoe het zit met bijvoorbeeld detail, timbre, attack, timing, en ritme? En ander geluid is logisch, maar of hij ook goed klinkt is een heel ander verhaal.

Met alle respect naar de TA-10, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een set Hawthornes baffles op een 5 watt t-amp even goed klinken als een set B&W 801's op 300B's. Dat gezegd, ik ben er erg nieuwschierig naar en zou graag een keer een TA-10 op mijn set aansluiten (AKG K-1000 en Audiolab Super Laudate's (92db)). Wie weet heb ik het bij het verkeerde eind, en dat zou zeer cool zijn. :)
Beide versterkers waren aangesloten op de Hawthorne's. en bron was een wadia 23

Ik was ook erg sceptisch over de trends, na het lezen van de 6moons review kon ik het gewoon niet laten om hem te bestellen, en ik was nog steeds verrast, ook al waren mijn Blaudio#s geen perfecte match met deze versterker. De hawthornes zijn een heel ander verhaal met deze versterker.

Ja, deze versterker is goed, de 6moons review is recentelijk ook uitgebreid naar 3 pagina's , ik herken de trends in die review. Het is een hele snelle open klinkende versterker, ook een vrij volle klank . Zit ergens tussen de gemiddelde transistor en buizen versterker in qua klanktype.... Ik ben van plan om er een buizen pre bij te doen :) Ritmisch is deze zeker, oa. door de snelheid. Jouw speakers zijn misschien net even teveel op hogere volumes.

Ik ben op dit moment op vakantie, maar ben misschien (even over nadenken) bereid om hem eventueel op te sturen, dat je em een paar dagen kan uitproberen. Maar voor 100 euro kan je hem net zo goed bestellen en weer doorverkopen als je het niks vind ( hij moet wel een paar weken inspelen , aan het begin klinkt die sisserig en mechanisch)

Waarom de gok niet nemen, ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat je er geen spijt van gaat krijgen _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 28-02-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik weet niet of het een beetje in dit topic kan, maar ik heb de volgende vraag.

Ik kan voor een vrij redelijke prijs (denk ik) aan een Sophia Electric 300B MKII komen.
(1800 euro).
En het volgende set: Micrex P1 + R1 (voor + eind) (samen tegen 3000 euro).

Wat vinden jullie hiervan (indien iemand ermee bekend is), en vooral hoe verhoud dit zich tot het chinese Hifi waar ik hier veel lagere prijzen bij zie staan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
digitalmind schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:27:
[...]

Voor reguliere marktplaats bezoekers moet je altijd hoog inzetten. Het bedrag wat ik wil hebben is uiteraard lager, vandaar bij interesse mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Paulie72 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:09:
Zo ik heb net een mooie Jungson SACD speler met buizen besteld bij Pacific Audio. ben erg benieuwd hoe die mij gaat bevallen.

ik hoorde trouwens dat hun webshop ergens rond de 2e week maart actief is. Ben erg benieuwd naar hun andere prijzen want het was altijd lastig om prijzen te krijgen bij hun. Want om ze nu elke dag 6 keer te mailen ging mij eigenlijk ook erg ver :):):)

Zijn er trouwens meer mensen die spullen gekocht hebben bij Pacific Audio of die spullen daar gaan kopen.
Ja ik ga ook bij hun kopen, maar wacht nog even tot het huis helemaal klaar is, wil niet geld tekort hebben bij eventuele onvoorziene zaken. Maar dat setje met speakers komt er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
Anoniem: 184305 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:35:
[...]

Ik was ook erg sceptisch over de trends, na het lezen van de 6moons review kon ik het gewoon niet laten om hem te bestellen, en ik was nog steeds verrast, ook al waren mijn Blaudio#s geen perfecte match met deze versterker. De hawthornes zijn een heel ander verhaal met deze versterker.

Ja, deze versterker is goed, de 6moons review is recentelijk ook uitgebreid naar 3 pagina's , ik herken de trends in die review. Het is een hele snelle open klinkende versterker, ook een vrij volle klank . Zit ergens tussen de gemiddelde transistor en buizen versterker in qua klanktype.... Ik ben van plan om er een buizen pre bij te doen :) Ritmisch is deze zeker, oa. door de snelheid. Jouw speakers zijn misschien net even teveel op hogere volumes.

Ik ben op dit moment op vakantie, maar ben misschien (even over nadenken) bereid om hem eventueel op te sturen, dat je em een paar dagen kan uitproberen. Maar voor 100 euro kan je hem net zo goed bestellen en weer doorverkopen als je het niks vind ( hij moet wel een paar weken inspelen , aan het begin klinkt die sisserig en mechanisch)

Waarom de gok niet nemen, ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat je er geen spijt van gaat krijgen _/-\o_
Ik luister niet vaak op volumes waarvan ik zeg dat ik een groot vermogen nodig zal hebben -- maar 5 watt is natuurlijk niet veel. Voor de 100 euro die hij kost is het inderdaad nog wel te proberen. Misschien als ik eenmaal een receiver heb met preouts (puur voor films/xbox... voor muziek houd ik het bij mijn cd speler. :)) zou ik hem als versterker voor rear's kunnen gebruiken, mocht hij beter zijn dan de receiver zelf. Helaas zitten er nog wat andere aankopen aan te komen, anders zou ik hem inderdaad kopen. Wat ik misschien alsnog doe, volgende maand. Puur voor de gein en mocht het wat zijn, dan zal hij vrolijk blijven. Zal wel grappig staan, de TA-10 naast een Pass Labs, wat bijna meer koelblok is dan versterker. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
disbehave schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Voor reguliere marktplaats bezoekers moet je altijd hoog inzetten. Het bedrag wat ik wil hebben is uiteraard lager, vandaar bij interesse mailen.
''Reguliere marktplaats bezoekers'' zijn ook gewoon mensen, die je niet hoeft op te lichten. Ik snap niet wat iedereen loopt te zeiken over marktplaats, maar ik heb daar tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee.

750 Euro voor een basic ampje vind ik erg overdreven veel geld, zeker als je ziet wat 'ie nieuw moet kosten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 18:20
digitalmind schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:27:
[...]

Voor dat geld haal ik er liever 2 uit China.... met bekabeling erbij!!

.... of een Rotel met garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door PHiXioN op 28-02-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199136

Zo sinds gisteren zijn de Aurum Cantus leisure 3 SE's de deur uit en zijn de Aurum Cantus melody 103's ervoor in de plaats gekomen. Dit is toch wel een stapje omhoog. DIt zijn echt vloerstaanders die door de grotere woofer meer body hebben en beter doorlopen in het laag. Zeker tijdens mega lage basnoten van een acoustische bas zoals op de cd van Peter Cincotti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164791

Mr. Dave schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:31:
2 kanaals spul kunnen ze in China perfect maken, 6.1/7.1 is een ander verhaal
En daar is de ellende dus begonnen...
stereo behoort dubbel mono te zijn, 6.1 hoort 7xmono te zijn...
Maar aangezien de idiote consument over het algemeen geen stuiver wil uitgeven en wel 7 x 150watt wil hebben word er ergens op bezuinigd... en dat is toch echt kwaliteit.
Die chinezen zijn met oude techniek die veel verder doordacht is verder gegaan, gebruik zelf ook al jaren een set versterker, en wil niet eens meer versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 16:30
Klopt, een 7.1 receiver van 400 euro kun je niet vergelijken met een monoblok van 400 euro.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

en waar kopen jullie die chinese rommel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
disbehave schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:19:
Ik zet m'n G&W te koop, omdat ik financieel aan het downgraden bent. Interesse? mail naar hvangrondelle ..a.. yahoo punt com.
Prachtig eufemisme voor: ik wil er flink geld aan verdienen. _/-\o_
Van mij mag je maar ik weet waar het goedkoper te halen valt. :) Wie niet waagt die niet wint. En laten we eerlijk zijn: ik denk wel dat ie het waard is. Als je ziet wat je voor dat geld in de winkel kunt kopen slaat dit zeker geen slecht figuur.

Ik krijg nu de aanbieding op mijn Audion ote om hem om te ruilen voor een kit 1 met 300B buizen (met reserve erbij). Hmm, dacht ik geld over te houden aan de verkoop. Maarja, een kit 1 met JJ300B buizen is ook niet misselijk. Vervelende is alleen dat ik m zo lelijk vind en hij ws maar 1 ingang heeft.

@ eyerule: je kunt toch wel lezen hoop ik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

sorry startpost gemist..

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 64755 op 01-03-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en dat noemt zich EYErule (in het land der blinden zeker) :P

ik zag net in de STEREO (märz) dat ze de Shanling cd-t80 getest hebben. Hij moet zgn €800 kosten en zelfs dan nog kwam hij al zeer goed uit de bus! En dan schat ik de duitse bladen over et algemeen toch een behoorlijk stuk hoger in dan de nederlandse (laat staan amerikaanse).

En in Hifi News & Record Review stond die Shanling CDT500 cd-speler (met die blauwe lampjes X) voor 3600 GBP! En ook enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 64755 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:30:
en waar kopen jullie die chinese rommel als ik vragen mag?
Als het rommel is, hoef je dat niet te weten ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik ben zeer tevreden over de "rommel" die ik in china besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:52
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:32:
[...]
Ik krijg nu de aanbieding op mijn Audion ote om hem om te ruilen voor een kit 1 met 300B buizen (met reserve erbij). Hmm, dacht ik geld over te houden aan de verkoop. Maarja, een kit 1 met JJ300B buizen is ook niet misselijk. Vervelende is alleen dat ik m zo lelijk vind en hij ws maar 1 ingang heeft.
Jeep is het deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.diyparadiso.com/teksten/issue1-2/ANkit1mod1_files/image016.jpg

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 184305 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:35:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ga je een losse pre aansluiten op een intergrated amp :?

Ik blijf jouw stellingen een beetje richting HTforum niveau gaan sinds je dat T-bakje hebt :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12
Volgens mij heb ik robert1325 nog nooit iets slecht zien vinden.
Behalve als ie het weer ging verkopen dan. :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Gluten Parody schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:18:
_/-\o_ Fantastische goal,

Eerlijk is eerlijk, met zo een spits worden we wereldkampioen :+ .

Ontopic:

Inmiddels heeft mijn Classic combo (6.10 + 01b) al uren gedraaid (wat zeg ik, toch al gauw 4-5 maanden) en het klinkt fantastisch. Het enige klote is dat alle slechte cd's of mp3's door de mand vallen :X .

[ Voor 3% gewijzigd door MGSNK op 02-03-2007 10:32 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb maandag mijn Magic Boat onder handen genomen en de OPA2604's vervangen door LM4562's. Dat was een mooie upgrade. Tevens heb ik de kabeltjes naar de terminals vervangen door 0.4mm<sup>2<sup> zilver (de oude kabeltjes braken toch af door de demontage ;) ). Die plastic XLR terminals moeten nu echt snel weg, want die zijn behoorlijk brak.

Ik wil binnenkort de IV opamps vervangen door mooie current feedback exemplaren, maar die zijn lastig te vinden in DIP8.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 02-03-2007 11:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199136

Ontopic:

Inmiddels heeft mijn Classic combo (6.10 + 01b) al uren gedraaid (wat zeg ik, toch al gauw 4-5 maanden) en het klinkt fantastisch. Het enige klote is dat alle slechte cd's of mp3's door de mand vallen :X .
Dat is het nadeel van een beetje fatsoenlijke apparatuur en fatsoenlijke speakers, shit in = shit out. In een goedkope set wil er met loudness en andere geluids"verbeteraars" nogal een hoop verbloemd worden.

Ik heb gisteravond nog even de kans gehad om wat uitgebreider naar mijn AC Melody's te luisteren. Dit is toch wel een flinke stap voorruit ten opzichte van de AC Leisure 3 SE's die ik hiervoor had. Het laag is minder rommelig, de speakers lopen veel verder door naar beneden en er zit niet zo'n piek in het middengebied. Het hoog is net als bij de Leisure 3 zeer goed te noemen, mits de sound van de ribbon tweeter je bevalt.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 199136 op 02-03-2007 11:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:10:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ga je een losse pre aansluiten op een intergrated amp :?

Ik blijf jouw stellingen een beetje richting HTforum niveau gaan sinds je dat T-bakje hebt :P
Je kan de trends ta-10 ook als power amp gebruiken ( jumpers) , Htforum vind ik nou niet zo een interessant forum, veel te veel arcam ;)
Gluten Parody schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:18:
Ik ben 18, tuurlijk vind ik dan heel veel spullen goed, maar naarmate ik spullen koop en verkoop kom ik steeds een stuk verder. De G&W was een leuke versterker voor het geld, lekker veel power en het klonk dan ook als een echte transistoren bak. Dat soort geluid, is niet echt waar ik naar op zoek ben ( eerst dacht ik dat wel)

Hebben jullie ooit een t-amp gehoord op efficiente speakers? T-amps clippen heel lelijk als ze niet goed gematched zijn ( nog erger dan SET versterkers)

Ik zoek een Hi-Fi set waarmee ik naar muziek kan luisteren, ik kom er nu steeds dichterbij :9~ , mijn squeezebox heeft een pre-amp nodig , ( 1.0v output) , dus een buizen pre lijkt me dan een goede keuze, de trends vervang ik misschien ooit nog voor een buizen bakje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey, wanneer ben je jarig geweest? En dus al een jaar niet langsgeweest? :P
Dat was wel een beetje een inkoppertje dat je alles mooi vind tot je het verkoopt, maar ik verkoop mijn Audio Note ook, en die is echt niet slecht hoor. Niks van mijn audiospullen die ik verkoop is slecht trouwens. En soms ben ik er behoorlijk aan gehecht. Dan is het meer 'een goed nieuw thuis' voor m zoeken dan verkopen.

Maar nou zit ik toch een beetje met die Kit 1 die ik kan omruilen. Hij is echt leeeeeelijk. Hij is matzwart, open trafo's. En wat ook erg onpraktisch is: er zit maar 1 ingang op. Ik heb er toch minimaal 2 nodig (LP CD) en dan kan ik m niet eens voor radio gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6691/kitonebovenmv3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/2778/kitoneachterww7.jpg

Dan heb ik wel een mooie versterker qua geluid (hoop ik) maar dan moet ik wel gaan modificeren met extra ingangen en kappen (en dan nog vind ik m niet mooi).
Het moet wel in de huiskamer komen te staan tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
ugh :r talk about ugly.

Ga maar eerst eens na of dat ding uberhaupt nog wel geluid kan produceren...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja hij is 100% ok en hij wil m ook wel komen demonstreren. Hij moet er een flink eind voor rijden dus dat is wel ok lijkt me.
Misschien dat iemand anders wel van audioporno houdt (opengewerkte modellen)? Het botst wel een beetje met mijn gevoel voor esthetiek moet ik zeggen hoor. Ik denk dat het geluid wel in orde is. Audio Note gebruikt goede onderdelen (en trafos) en er zitten betere JJ 300B buizen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195381

voodooless schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:28:
Ik heb maandag mijn Magic Boat onder handen genomen en de OPA2604's vervangen door LM4562's. Dat was een mooie upgrade. Tevens heb ik de kabeltjes naar de terminals vervangen door 0.4mm<sup>2<sup> zilver (de oude kabeltjes braken toch af door de demontage ;) ). Die plastic XLR terminals moeten nu echt snel weg, want die zijn behoorlijk brak.

Ik wil binnenkort de IV opamps vervangen door mooie current feedback exemplaren, maar die zijn lastig te vinden in DIP8.
Je kunt ook BrownDog (of equivalente) adapters gebruiken om twee single opamps te plaatsen.
Bij de Diyeden GM1 Dac heeft dat behoorlijk wat winst opgeleverd.

Deze dac klinkt inmiddels naar behoren, was echter wel een erg uitgebreide, en kostbare,
modificatie. Klankmatig is hij net een ietsje beter dan de svdac01+, nog strakker en drukvoller laag
en net een ietsje meer lucht.
Een eerlijk vergelijk is het echter niet helemaal omdat ik er ingrijpender aan gemodificeerd heb.

Het geluidsverschil zit'em hoogstwaarschijnlijk in de gebruikte Xilinx chip, welke het spdif
signaal "opnieuw opbouwd".
Hierdoor is deze dac zogenaamd loopwerk onafhankelijk, en heeft dus erg weinig last van jitter.
(draai nu trouwens met Vista, kunt er de samplerate vast instellen op 44,1 en klinkt perfect!)

Deze dac zou een perfecte partner voor een laptop kunnen zijn, jammer dat hij uit productie is,
en nog hier en daar nog maar mondjesmaat leverbaar is.

Voor de BrownDogs kun je hier kijken:
http://cimarrontechnology...ction=VIEWCATS&Category=5

Ik kan je verloop printjes leveren met twee ic-voetjes (met gedraaide, vergulde contacten) waarop
ook nog plaats is voor buffer elco's. Dit is voor opamps zeeer belangrijk. Ik wil nog gaan
experimenteren met Black Gate NX versies die als e-cap geschakeld worden. Dit schijnt voor
opamps de ideale oplossing te zijn. Op de printjes is hiervoor plaats. Ik heb er nog een paar liggen,
kosten 10 euro per stuk incl. porto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Anta-flu schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:16:
[...]

Als het goed is krijg ik over en week of 2 miin meixing 368B van pacific audio binnen _/-\o_ _/-\o_

Goede comunicatie van die jongens trouwens!
Dat is een erg mooie versterker. Heb hem een keer mogen horen daar ga je veel plezier aan beleven. Het mooie van buizen is dat je lekker kan genieten en dan later met andere buizen kan gaan tweaken. Vaak levert dat nog een behoorlijk winst op in geluidskwalitiet.

Als je hem heb ben ik benieuwd naar je ervaringen. In wat voor set ga je de versterker trouwens gebruiken.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zag net dat ze op hifi.nl een paar aardige stukjes algemene kennis hadden staan over waarom luidsprekers in een kast zitten (over box en baffle)
en over versterkerklassen. Misschien wel leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
@paulie72

De versterker komen ze morgen brengen _/-\o_ .

Mijn cd speler: arcam cd73T
Luidsprekers : Goodmans imagio ic 130
Interlink : Wireworld ...(type ben ik even kwijt)
Speakerkabel : Zelfgemaakt 4mm gevlochten (voorheen vd hull cs122, IK hoor geen verschil).

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:44:
ik zag net dat ze op hifi.nl een paar aardige stukjes algemene kennis hadden staan over waarom luidsprekers in een kast zitten (over box en baffle)
en over versterkerklassen. Misschien wel leuk om te lezen.
omg, en ik quote van dat artikel

(...) Bovendien is het impulsgedrag wat slechter dan bij een gesloten luidspreker, maar dat is bij goede constructies nauwelijks hoorbaar.

en uit een willekeurige recentie over kabels:

Zowel qua opbouw als qua klank nemen deze kabels duidelijk afstand van de originelen en positioneren zij zich akelig dicht bij de fundamentele correctheid en vanzelfsprekendheid die zo kenmerkend is voor Siltechs eigen Signature lijn.

_O-

Het verschil tussen gesloten of bas reflex in nauwelijks hoorbaar, maar een kabel van 2000 euro ipv "normale kabel" is een wereld van verschil 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
killu schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:16:
[...]

omg, en ik quote van dat artikel

(...) Bovendien is het impulsgedrag wat slechter dan bij een gesloten luidspreker, maar dat is bij goede constructies nauwelijks hoorbaar.

en uit een willekeurige recentie over kabels:

Zowel qua opbouw als qua klank nemen deze kabels duidelijk afstand van de originelen en positioneren zij zich akelig dicht bij de fundamentele correctheid en vanzelfsprekendheid die zo kenmerkend is voor Siltechs eigen Signature lijn.

_O-

Het verschil tussen gesloten of bas reflex in nauwelijks hoorbaar, maar een kabel van 2000 euro ipv "normale kabel" is een wereld van verschil 8)7 :+
De enige manier waarop de duurdere zware kabels die ze daar reviewen zullen leiden tot meer voldoening van de geluidskwaliteit, is als je ze gebruikt om die reviewer er hard mee tegen zijn billen aan te klatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18

voodooless

Sound is no voodoo!

... niet alweer over kabels he...

Na een tijdje luisteren kan ik zeggen dat de opamp upgrade naar de LM's een groot succes is :) Ik ga het niet in audiofiele bewoordingen vertellen. Laten we het er maar op houden dat het weer een stapje beter is geworden ;)

[ Voor 77% gewijzigd door voodooless op 03-03-2007 18:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
aaaah kabels!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 16:18
:( heb een vraag aan pacific audio gemaild heb nog geen antwoord.
hebben jullie daar ervaring mee is nu ongeveer 4 dagen geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I'm a believer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Het was niet mijn bedoeling een kabel discussie op te starten, alleen maar om aan te geven dat ik vind dat ze zo op mij onbetrouwbaar over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
killu schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:16:

Siltech is tevens een sponsor van hifi.nl, go figure.
Ze maken daar leuke reviews, lekker luchtig...
Inhoudelijk raakt het noch kant noch wal en om maar niet te praten over een kritische blik op zaken.
Zeker als de spullen die gereviewd worden van een sponsor van hifi.nl komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik ben van plan zeer binnenkort het volgende aan te schaffen:
2x Mission m35
1x Original A6s (A8s zonder HDCD support)
1x Classic 6.10 versterker
En redelijke speakerkabels/interlink.

Prijs wordt zon 1000 + 2x 320 voor de missions.

Iemand nog tips/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
killu je reactie slaat nergens op.
De stukjes waar ik naar verwijs zijn gewoon stukjes algemene kennis van elektuur. Die komen dus uit een hele andere bron. Jij gaat de hele boel lopen neersabelen aan de hand van 1 foute quote van een recensie over kabels (en bedankt he, dat je daar weer over begint! :( )die jou niet aanstaat. En daarom verkondigt elektuur ook onzin? Jij zit gewoon met foute quotes de boel zwart te maken.

jongens, jullie kunnen toch ook wel de bullshit uit een verhaal filteren en gewoon de goede informatie eruit halen? Het gaat niet over kabels maar over kasten, en verschillende soorten amps. Ik zie ook heus wel dat het vaak gekleurde verhalen zijn op hifi.nl, maar het zijn wel mensen die van muziek houden.

Ook het stukje Demo of nep vind ik wel een goed stukje dat een hoop beginners hier goed zouden kunnen lezen. Er zijn nou eenmaal winkels die trucjes uithalen, en winkels die het echt wel goed met je voorhebben.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-03-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:45:

jongens, jullie kunnen toch ook wel de bullshit uit een verhaal filteren en gewoon de goede informatie eruit halen? Het gaat niet over kabels maar over kasten, en verschillende soorten amps. Ik zie ook heus wel dat het vaak gekleurde verhalen zijn op hifi.nl, maar het zijn wel mensen die van muziek houden.
Zelf krijg ik altijd de indruk dat ze meer van dure apparatuur houden dan van de muziek zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Rambo schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:55:
2x Mission m35

De Missions (M35i) staan voor 200 euro/stuk bij Correct.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Rambo schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:55:
2x Mission m35

suggesties: koop de von masoch interconnects, evenals speaker kabels.
Hele goede kwaliteit kabels. Dan ben je ongeveer 100 euro kwijt voor de kabels, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Erik Jan schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:43:
[...]

De Missions (M35i) staan voor 200 euro/stuk bij Correct.
Betrouwbare zaak? Ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Rambo schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:05:
[...]

Correct is een erg goede zaak, ook erg groot. Ga er eens kijken en vergelijken zou ik zeggen.

De KEF Q4 is er (nu) 99 euro, geen geld. Het is dat ik geen ruimte heb voor vloerstaanders maar anders...........

[ Voor 19% gewijzigd door PHiXioN op 04-03-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03
Rambo schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:05:
[...]

Mijn Mission komen er ook vandaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Niceee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Zou dit wat zijn?

http://www.ornec.com/prod..._TW-A8SE_Power_amplifier/

2 x 50W Class A eindversterker? 50W is toch heel wat bij klasse A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
PHiXioN schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:22:
Zou dit wat zijn?

http://www.ornec.com/prod..._TW-A8SE_Power_amplifier/

2 x 50W Class A eindversterker? 50W is toch heel wat bij klasse A?
50 Watt klasse A is net zo veel als 50 Watt klasse A/B, D, etc.

Je ziet klasse A alleen weinig met dat soort vermogens omdat de warmte ontwikkeling en het stroomverbruik te hoog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
Hij is binnen! _/-\o_ _/-\o_

Even een paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.aad9f67bb4.jpg
(klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.71fe180f08.jpg
(klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.abd72789b4.jpg
(klikbaar)

De buizen moeten nog inspelen, maar het klinkt nu al zeer goed.
In vergelijking met mijn vorige transistor versterker, klinkt het veel natuurlijker (is moelijk uit te leggen).
Ik ben er zeer blij mee :*)

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190992

Is de beschermingskooi van plastic of van metaal eigenlijk. Die ming da's zien er erg aantrekkelijk uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Mooi man. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Hoi

Ik ben op bezoek geweest bij Yarland in Wenzhou China. Ik heb een aantal foto's op mijn site gezet. Een uitgebreider verslag volgt snel.

http://www.crafty.nl/nieuws/YarlandWenzhou.php

Groeten Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ziet er gaaf uit, ik ben benieuwd naar je verslag. Hoe kom je daar überhaupt terecht? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Leuk Roland! Betekent dit dat je gaat overwegen om
meer Yarlands in je assortiment op te nemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 06-03-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
Anoniem: 190992 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:07:
Is de beschermingskooi van plastic of van metaal eigenlijk. Die ming da's zien er erg aantrekkelijk uit moet ik zeggen.
De bovenste plaat is van plectieglas en de rest is helemaal van metaal. Heel netjes afgewerkt en ziet er goed uit.
Het geluid wordt met de dag beter lijkt het wel.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@PHiXioN

Vliegen heel ver en lang vliegen :)

@Alcatrash.
Er komen inderdaad meer Yarlands in mijn assortiment. Ik kan alleen nog niet zeggen welke precies. Eerst wil ze ik allemaal gaan beluisteren op diverse luidsprekers. Ik denk dat er een paar zullen afvallen.

Groeten Roland

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 07-03-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
leuk om te zien Roland, die foto's. Dat ze de trafo's ook helemaal zelf maken... schijnt nogal een kunst te zijn.

Ik kan je trouwens zo ook wel vertellen welke modellen de moeite waard zijn: de FV34 A B en C als goedkope keus (A=beste geluid, B=veel power en C is gewoon een snoepje) de FV-66S als SET met veel power en de Pro-200SE met beste geluid. Het is alleen even zoeken naar mooie buizen waarmee je voor weinig geld toch flink wat beter geluid kunt krijgen. Want volgens mij zitten alleen in de FV-34C standaard mooie Russiche buisjes. Daarom klinkt die ook zo goed. Mijn FV34A is met andere buizen echter flink beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeep

Dank voor de tips. Over een tijdje heb ik ze allemaal in huis. Die pro 200 se heb ik al in huis gehad. Daar was ik dan net weer niet zo stuk van. Mischien wat aan sleutelen.

Groeten Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209

Roland, net ff je site bezocht, en doorgeklikt naar de site van buyoyo.
Daar staan leuke speakerkabels op, heb je ervaring met deze kabels?
Met name de kabels van Choseal(Qiuyeyuan), enig idee hoe deze kabels zich verhouden in kwaliteit tot de kabels die op Ornec.com te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe geen zaken meer met buyoyo. Nooit meer.

Ik zal eens zoeken naar die kabels, ik heb er nog niet van gehoord. Ben ook niet zo van de kabels eigenlijk. Er zijn leukere tweaks. Hmm de fabriek heeft zelf ook een site, ze komen uit Shenzhen das in ieder geval wat info.

Vraagt samples aan :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 08-03-2007 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Zit net een beetje te surfen naar audio enzo en kijk op de website van pacific audio en zie dat hun webshop actief is :):):)

Ben is lekker aan het rondsnuffelen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18613

>:) Ik zag net dat Pacific Audio zijn website heeft vernieuwd!

Ziet er zeer goed uit één verbetering van 100% , mooie foto's met prijzen !!!
Heb maar gelijk een HD-Cd besteld de 'Original CD-2008-mk2' ; 8)
Positieve verhalen gelezen over deze winkel bovendien geven ze 2 jaar garantie, persoonlijk Heb ik geen zin om te klooien met belasting en import, plus hoe komt het allemaal aan, beschadigd of niet :'(
Ik wil zekerheid en garantie _/-\o_

Voor de prijs hoef je het trouwens ook niet te laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
De site is nog wel een beetje in het beta-stadium hoor.
Er wordt bijvoorbeeld niet vermeld of speakers per stuk
of per set geprijsd zijn. En de spellchecker mag er wel
eens overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
ja spelling checker doet nog wel wonderen ja. Maar ziet er wel stukken betere uit dan die slome ouwe site die ze eerst hadden want dat was niet om aan te zien.

De prijzen zien er wel netjes uit als ik zo een beetje vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:01:
De site is nog wel een beetje in het beta-stadium hoor.
Er wordt bijvoorbeeld niet vermeld of speakers per stuk
of per set geprijsd zijn. En de spellchecker mag er wel
eens overheen :)
Vergeleken, met al die andere Chinese audio websites, vind ik deze toch de mooiste, alles staat beschreven, veel foto’s en stabiel O-)
Ach en die aantal vertalingen naar het Engels dat zal echt nog wel worden verbeterd.
Deze vernieuwde website van Pacific Audio is echt 100x beter dan de oude, ik had binnen 20 tellen mijn favoriete spelers gevonden, bekeken, en gekocht ! wat wil een mens nog meer :9
Ik vind het een keurige site, ze hebben mij hierdoor ervan overtuigd iets te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Anoniem: 18613 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 01:15:
[...]

Vergeleken, met al die andere Chinese audio websites, vind ik deze toch de mooiste, alles staat beschreven, veel foto’s en stabiel O-)
Ach en die aantal vertalingen naar het Engels dat zal echt nog wel worden verbeterd.
Deze vernieuwde website van Pacific Audio is echt 100x beter dan de oude, ik had binnen 20 tellen mijn favoriete spelers gevonden, bekeken, en gekocht ! wat wil een mens nog meer :9
Ik vind het een keurige site, ze hebben mij hierdoor ervan overtuigd iets te kopen!
Hoelang werk je er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:+ domme vragen domme antwoorden, Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

Volgens mijn juiste gegevens zit Pacific Audio in Purmerend !
En ik woon in Ridderkerk, en werk ik in Rotterdam, raar verhaal.

Of mag je niet meer enthousiast zijn over iets waar je vol van bent?

Ik vind Audio al heel me leven echt iets geweldig, en toen ik me meer in chinese audio ging verdiepen dat ook nog eens bespreekbaar werd gemaakt op tweakers.net vond ik het helemaal Eureka!

Ik krijg echt het idee dat het hedendaags zeer bijzonder is om positief over iets te zijn.
We zeiken liever alles direct af, en we vertrouwen niemand meer!

Lekker frustro!!!, en ga vooral zo door |:(

Mijn lijfspreuk is dan ook!;
Het leven is mooi!, maar je moet het wel willen zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 14:10

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 18613 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:26:
:+ domme vragen domme antwoorden, Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Bijt van je af The-Peet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Sssst, hij is undercover. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 11-03-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok. Klaar! Ontopic weer.
De site van PA ziet er nu goed uit, en het zijn leuke lui die gewoon van audio houden. De prijs is alleen wel weer net wat hoger dan zelf bestellen. En daar krijg je dan weer 2 jaaar garantie voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-03-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Het blijft een afweging die je moet maken gokken of zekerheid. Als je zelf in China bestelt wordt garantie erg moeilijk, wel heb je een goede kans dat je geen BTW en importheffing hoeft te betalen. Via PA ben je iets duurder uit, maar wel 2 jaar garantie en je hebt netjes BTW en importheffing betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Mr. Dave schreef op maandag 12 maart 2007 @ 06:23:
Het blijft een afweging die je moet maken gokken of zekerheid. Als je zelf in China bestelt wordt garantie erg moeilijk, wel heb je een goede kans dat je geen BTW en importheffing hoeft te betalen. Via PA ben je iets duurder uit, maar wel 2 jaar garantie en je hebt netjes BTW en importheffing betaald.
@ Mr Dave

Kijk en zo moet je het ook zien. Uiteraard kan het altijd goedkoper maar dan moet je voor jezelf ook de risico's daarvan overwegen. Ik heb zelf 2 linker handen en zal dus niet snel een apparaat openmaken om die te repareren en daarom betaal ik graag wat meer voor die extra service en garantie.

Ik heb meegemaakt dat het apparaat me totaal niet beviel en toen kreeg ik bij Pacific Audio gewoon me geld terug. Heb dat uiteindelijk weer besteed aan een ander apparaat bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613

ey,

zo'n powerfilters van G&W zijn deze aan te raden? Wie heeft deze reeds besteld en heeft merkbare verschillen waargenomen mbt rust brengen in de muziek.

Is echt geen geld...veelal betaal je het 5-10 voudige

groeten, s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die powerbuy lijkt verleden tijd maar toch wil ik binnenkort mijn nieuwe versterker gaan bestellen.
Om de portokosten uit het verre oosten te drukken en dus evenredig te delen vraag ik me af of er meer mensen zijn die wonen/werken in de buurt van Rijswijk en die ook bij Ornec iets overwegen te gaan bestellen?
Ik ga nog steeds voor de Classic 6.10 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Anoniem: 199209 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:11:
die powerbuy lijkt verleden tijd maar toch wil ik binnenkort mijn nieuwe versterker gaan bestellen.
Om de portokosten uit het verre oosten te drukken en dus evenredig te delen vraag ik me af of er meer mensen zijn die wonen/werken in de buurt van Rijswijk en die ook bij Ornec iets overwegen te gaan bestellen?
Ik ga nog steeds voor de Classic 6.10 :9
Opzich lijkt die 6.10 mij ook wel wat. Enig idee waar het totaal op uit zou komen met verzendkosten en btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 maal de 6.10 maakt 518 euro en de verzendkosten met TNT 195 euro (28kg) maakt een totaal van 713 eurs ex. de eventuele later na te betalen heffingen.
Met TNT is de kans hierop niet groot maar zeker niet uit te sluiten.
Wanneer je 1 exemplaar besteld zijn de verzendkosten 133 eurs met TNT, het portovoordeel is dus 31 eurs.
Wellicht is er een korting onderhandelbaar met de boy's van Ornec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 12:22
De shanling cd T80
http://shop.pacificaudio....=com_virtuemart&Itemid=26

Ik kan hem voor 450 euro krijgen. (das 150 minder dan PA) Dat is met alle heffingen en belastingen transport bla bla.

7 dagen niet goed geld terug en doa garantie. (geen reparatie)

Ik overweeg om er een te halen. Heeft iemand anders nog intresse? dan kunnen we samen misschien wat met de prijs doen.

Of deze, de T100 :P :9
Voor 1600 euro >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Dekaasboer op 12-03-2007 21:36 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Anoniem: 199209 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:43:
2 maal de 6.10 maakt 518 euro en de verzendkosten met TNT 195 euro (28kg) maakt een totaal van 713 eurs ex. de eventuele later na te betalen heffingen.
Met TNT is de kans hierop niet groot maar zeker niet uit te sluiten.
Wanneer je 1 exemplaar besteld zijn de verzendkosten 133 eurs met TNT, het portovoordeel is dus 31 eurs.
Wellicht is er een korting onderhandelbaar met de boy's van Ornec.
Ik zie trouwens dat PA ook Classic apparatuur verkoopt hoe verhoud die apparatuur zich t.o.v. Jungson en G&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Classic is erg goed van kwaliteit. Ik zou zeggen: op gelijke hoogte als G&W en Jungson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
OOh ok maar wel een stuk betaalbaarder dan Jungson als ik dat zo bekijk.

Ik ga weer is effe verder snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik blijf dat werk van Jungson (met name de JA 88D) prachtig vinden, het feit dat de klasse A versterker mij iets te veel stroom vreet doet mij besluiten een andere versterker te kiezen.

:9 wie kan mij meer vertellen over de Jungson JA-88E?, op het net kan ik niet veel vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 199209 op 13-03-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan mijn advies geven over een geïntegreerde versterker.

Ik zit echt in dubio met deze twee;

Mexing Mingda MC368B

Of deze;

Meixing Mingda MC-88-C

Wie heeft ervaring met één van deze versterkers? en wil deze delen door even in details te treden.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
@the peet

Ik kan je allen wat vertellen over de meixing 368B , die heb ik zelf net 2 weken in huis _/-\o_

Wat wil je precies weten?

Zolang als ik hem heb bevalt hij prima, voldoende power, mooi gedetailleerd stereobeeld, zuiver,enz enz.
Hiervoor had ik een klasse A transitor versterker, maar IK vind hem nu al veel natuurlijker klinken.
En als je ooit buizen gaat wisselen ben je niet zo heel veel kwijt.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Ik zou ook gaan voor de MC368B want voorzover ik ergens gelezen heb is dat de opvolger van die MC-88C. Ik zal is kijken of ik dat boven tafel kan krijgen.

heb de MC-368B ooit bij een vriend mogen horen en moet zeggen een erg mooie versterker hoor.

Die gaat je veel luisterplezier opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo te zien zit het voornaamste verschil in de eindbuizen: 4x 6550 tegen KT88
En 4 eindbuizen wil zeggen push-pull (of parallel), dwz: meer power en dynamiek, maar minder precieze afbeelding.
Ik denk dat KT88 wat makkelijker te tuberollen is (zijn iets meer merken van), maar Tungsol maakt weer mooie 6550. De voorbuizen zijn allemaal nou niet van die spannende buizen (ecc82 en 83). Mijn voorkeur gaat naar geen van 2en uit (Meixing verschilt in kwaliteit van product tot product), maar als ik moest kiezen (met het oog op die Tungsol voor een extra €120) zou ik de 6550 kiezen.

Ik zou eerst eens even nagaan hoeveel Watt je precies nodig hebt. Een single ended triode klinkt namelijk nog een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 04:20:
En 4 eindbuizen wil zeggen push-pull (of parallel), dwz: meer power en dynamiek, maar minder precieze afbeelding.
Ik denk dat KT88 wat makkelijker te tuberollen is (zijn iets meer merken van), maar Tungsol maakt weer mooie 6550. De voorbuizen zijn allemaal nou niet van die spannende buizen (ecc82 en 83). Mijn voorkeur gaat naar geen van 2en uit (Meixing verschilt in kwaliteit van product tot product), maar als ik moest kiezen (met het oog op die Tungsol voor een extra €120) zou ik de 6550 kiezen.

Ik zou eerst eens even nagaan hoeveel Watt je precies nodig hebt. Een single ended triode klinkt namelijk nog een stuk beter.
Wat voor buizen versterker zou jij aanraden in de prijsklasse tot 1000 euro?
Ik weet nog steeds niet wat ik wil, heb nu een Rotel RA-06 (verder zie specs pagina).
Denk dat ik buizen wil hoewel ik soms het verhaal krijg dat rock/metal er niet op klinkt en dat is toch voor mij een belangrijk genre.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rock/metal klinkt er juist WEL op! En dan bedoel ik niet omdat het zo 'fijn' gaat clippen. Het klinkt veel 'voller'. Al ligt dat ook een beetje aan welke versterker je hebt. Met transistoren vind ik dat altijd veel te levenloos en uitgemergeld (om het even anders te zeggen dan 'strak en neutraal op de verkeerde manier'). Op mijn Audio Note stampt en rolt het over je heen als een stoomtrein. Met mijn Yarland is het meer richting garagerock omdat er wat minder lage bas in zit.

Welke je dan precies moet kiezen is lastig zo ff te zeggen. De Yarland FV66s of Pro 88se is misschien wat. Of de Classic 16.0. Of de Image 65i? Misschien moet je eens langskomen om mijn Audio Note te horen? (die te koop staat, maargoed ik ga geen verkooppraatje houden) Dan zul je verbaasd staan wat 10W kan doen voor Metallica.

edit: nou, bij mij klinkt Metallica anders behoorlijk goed hoor. Ik heb zelfs the black album op 180gr vinyl en dat klinkt echt wel goed.

Ik zit net te bedenken dat Bucanier hier was met zijn 65i. Zie de startpost. Al die verschillende loopjes kon je met mijn Yarland juist erg goed onderscheiden. Dan wordt Metallica weer een stel zeer goede muziekanten die ingewikkelde dingen doen, ipv één brei.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-03-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Metallica klinkt toch overal slecht op?
En dat zegt een Metallica fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:55:
Rock/metal klinkt er juist WEL op! En dan bedoel ik niet omdat het zo 'fijn' gaat clippen. Het klinkt veel 'voller'. Al ligt dat ook een beetje aan welke versterker je hebt. Met transistoren vind ik dat altijd veel te levenloos en uitgemergeld (om het even anders te zeggen dan 'strak en neutraal op de verkeerde manier'). Op mijn Audio Note stampt en rolt het over je heen als een stoomtrein. Met mijn Yarland is het meer richting garagerock omdat er wat minder lage bas in zit.

Welke je dan precies moet kiezen is lastig zo ff te zeggen. De Yarland FV66s of Pro 88se is misschien wat. Of de Classic 16.0. Of de Image 65i? Misschien moet je eens langskomen om mijn Audio Note te horen? (die te koop staat, maargoed ik ga geen verkooppraatje houden) Dan zul je verbaasd staan wat 10W kan doen voor Metallica.

edit: nou, bij mij klinkt Metallica anders behoorlijk goed hoor. Ik heb zelfs the black album op 180gr vinyl en dat klinkt echt wel goed.

Ik zit net te bedenken dat Bucanier hier was met zijn 65i. Zie de startpost. Al die verschillende loopjes kon je met mijn Yarland juist erg goed onderscheiden. Dan wordt Metallica weer een stel zeer goede muziekanten die ingewikkelde dingen doen, ipv één brei.
De Classic 16.0 ziet er alleen al super mooi uit :9~
En de Yarland pro 200SE? is dat vergelijkbaar? of niet voor dat genre?
Ik ben wel benieuwd naar het geluid van die A-Note versterker, je hebt meer versterkers staan begrijp ik?
Mischien kan ik een keer langskomen voor een luisterdag, desnoods mijn speakers mee?
Moet je niet te ver wonen ;).

PS: Mijn speakers zijn B&W matrix 3 S2.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paulie72 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:11:
Ik zou ook gaan voor de MC368B want voorzover ik ergens gelezen heb is dat de opvolger van die MC-88C. Ik zal is kijken of ik dat boven tafel kan krijgen.

heb de MC-368B ooit bij een vriend mogen horen en moet zeggen een erg mooie versterker hoor.

Die gaat je veel luisterplezier opleveren.
:( nou dat heb ik weer hoor, dat is nu werkelijk altijd zo, zit je weken te twijfelen, ben je eindelijk dicht bij je definitieve keuze, dan halen ze de MC-88C uit de collectie omdat hij niet meer leverbaar is! ( oud model ) nou vraag ik je..

Hoe kan een buizenversterker een oud model zijn????

Alle Tips zijn welkom hoor!

Ik lees inderdaad ook zeer goede recensies over de Meixing Mingda Mc-368B.

Maar ook over de MC368B-90 !!

Tjee, hebben jullie dat nu ook, dat je zo ontzettend twijfelt met een keuze van een versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 04:20:

Jeep, Techinische reus!, kun je dit ook een beetje in normale taal formuleren zodat de elke enthousiaste beginneling het ook kan begrijpen!

Ik weet dat heel erg veel mensen deze topics lezen, en ook mensen die net komen kijken maar wel een warm gevoel koesteren voor een buis.
Een kleine verheldering doet wonderen, want wat voor jullie o zo logies is, is voor een beginneling een openbaring.

Push-Pull betekend: Meer power en dynamiek, maar minder precieze afbeelding.

Na mijn weten is het uitgangsvermogen niet echt relevant 10 of 50 Watt is niet het voornaamste waar je op moet letten.

Waar moet je nu echt specifiek rekening mee houden bij de aanschaf van je eerste buizenbak!

Wij wachten op het advies van elke ervaren buizen gebruiker.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 18613 op 14-03-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die site en assortiment van de boy's van Pacific Audio wordt steeds mooier, vindt alleen de collectie speakerkabels wat tegenvallen, wie heeft er urls voor het online bestellen van mooie OCC speakerkabel?, liefs kabel met mooie 24 KT vergulde tulpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Tsja, ik vind PA toch net effe iets te duur, ik heb een aantal dingen (o.a. via Ornec) besteld in China en nooit problemen gehad. Ik denk dat je bij zelf bestellen (mits je geen BTW en importheffing betaald) zo'n 30% goedkoper uit bent, dit is dan wel zonder garantie.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.