voodooless schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:28:
Ik heb maandag mijn Magic Boat onder handen genomen en de OPA2604's vervangen door LM4562's. Dat was een mooie upgrade. Tevens heb ik de kabeltjes naar de terminals vervangen door 0.4mm<sup>2<sup> zilver (de oude kabeltjes braken toch af door de demontage

). Die plastic XLR terminals moeten nu echt snel weg, want die zijn behoorlijk brak.
Ik wil binnenkort de IV opamps vervangen door mooie current feedback exemplaren, maar die zijn lastig te vinden in DIP8.
Je kunt ook BrownDog (of equivalente) adapters gebruiken om twee single opamps te plaatsen.
Bij de Diyeden GM1 Dac heeft dat behoorlijk wat winst opgeleverd.
Deze dac klinkt inmiddels naar behoren, was echter wel een erg uitgebreide, en kostbare,
modificatie. Klankmatig is hij net een ietsje beter dan de svdac01+, nog strakker en drukvoller laag
en net een ietsje meer lucht.
Een eerlijk vergelijk is het echter niet helemaal omdat ik er ingrijpender aan gemodificeerd heb.
Het geluidsverschil zit'em hoogstwaarschijnlijk in de gebruikte Xilinx chip, welke het spdif
signaal "opnieuw opbouwd".
Hierdoor is deze dac zogenaamd loopwerk onafhankelijk, en heeft dus erg weinig last van jitter.
(draai nu trouwens met Vista, kunt er de samplerate vast instellen op 44,1 en klinkt perfect!)
Deze dac zou een perfecte partner voor een laptop kunnen zijn, jammer dat hij uit productie is,
en nog hier en daar nog maar mondjesmaat leverbaar is.
Voor de BrownDogs kun je hier kijken:
http://cimarrontechnology...ction=VIEWCATS&Category=5
Ik kan je verloop printjes leveren met twee ic-voetjes (met gedraaide, vergulde contacten) waarop
ook nog plaats is voor buffer elco's. Dit is voor opamps zeeer belangrijk. Ik wil nog gaan
experimenteren met Black Gate NX versies die als e-cap geschakeld worden. Dit schijnt voor
opamps de ideale oplossing te zijn. Op de printjes is hiervoor plaats. Ik heb er nog een paar liggen,
kosten 10 euro per stuk incl. porto.