Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 49.654 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan me daar toch niet in vinden, dat speakers het belangrijkst in de setup zijn. Misschien ook omdat ik een beetje vreemd bezig geweest ben; eerst klasse 250 euro stereo speakers op een middle-of-the-road surround versterker (MS-902+Yamaha), toen dezelfde speakers+G&W 2006x, toen de bron (PC) aangepakt met een Micro DAC. De eerste combi was op dat moment prima, bij de tweede sloeg ik achterover van hoeveel power en tegelijkertijd detail er was en met de laatste verandering is het pas echt muziek geworden. Daarmee bedoel ik maar dat de bron en versterking heel wat in huis moeten hebben om het maximale uit de speakers te halen (wat ze in mijn geval nu ongetwijfeld doen). Nou zal mijn referentiemateriaal wellicht wat raar zijn ;), maar slechte versterking met een simpele geluidskaart als bron geven zelfs speakers in deze prijsklasse niks te doen. Nu zal er vast weer verbetering zijn als de speakers ik de speakers vervang, maar ik verwacht eigenlijk niet opnieuw wereldschokkende verschillen. De toekomst zal het leren waarschijnlijk. Ik geef het sp>amp>bron>kabels 30%>30%>30%>10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Anoniem: 13443 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:33:
Meestal voel ik aan mijn water of ik mail heb. Maarja... ;)
Tja dat komt misschien omdat er geen water is in Ede, haha,
Leuk ik zie je zaterdag, in de toekomst kunnen we ook mijn cambridge 640 vergelijken met jouw spullen. Ik zet het verslag in dit topic, wellicht leuk voor anderen om te lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door hemaworst op 08-07-2007 15:13 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205004

@wagenveld

Speakers zijn echt het beangrijkste component in een systeem. Probeer maar eens in een blinde test het verschil te horen tussen vijf versterkers in de zelfde prijsklasse. Daarna het zelfde maar dan met 5 paar speakers. Bij de versterkers is het moelijk, zo niet onmogelijk om een goede score te halen. Bij de speakers kun zonder al te veel moeite 100% score halen. Alle speakers klinken gewoon anders.

Een geluidskaart en helemaal die onboard dingen zijn echt dramatisch slecht. Het verbaast me niks dat jij zo'n groot verschil merkt. Een soundblaster live bijvoorbeeld klinkt ook over de S/Pdif nog slecht. De kaart resampled alles naar 48khz en doet dat niet bepaald secuur. Bas wordt zwaar aangezet en in het hoog hoor je artifecten. Ik heb nog wel een paar tips voor je om het geluid uit je PC nog iets beter te krijgen. Je kunt er bijvoorbeeld voor zorgen dat je Windows Kmixer omzijlt. Ook deze resampeld alles naar 48 khz. Je kunt hier kernelstreaming voor gebruiken. Als je wilt weten hoe en wat, drop me a line...

Een goede versterker en een SACD speler op brakke speakers klinkt ook brak. Terwijl een MP3 via een ipod op goede speakers met idem versteker waanzinnig kan klinken.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 08-07-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:45:
[...]

Ben je dan niet een beetje te kritisch?
Ik kan ook prima genieten van een setup die me een arm en een been kost, maar als ik dan later thuiskom en m'n T+A TMR 80's weer aanzwengel (20 jaar oud, 3-weg transmissielijn zuilen, toen 1400 gulden per stuk) sta ik meteen weer met beide beentjes op de grond. Verdorie, dat klinkt ook helemaal niet verkeerd! :)
Te kritisch denk ik niet. Ik heb echt een hoop speakers beluisterd. Allemaal hadden ze iets irritants (meestal nasaal/neuzig). Als ik me na 20 minuten ga ergeren aan een speaker ga je zoiets niet kopen natuurlijk. De eerste speaker die klinkt zoals ik denk dat het moet klinken begint helaas bij 1500euro per stuk. Ik kan mij verder wel vinden in je verhaal. Mijn 15 jaar oude Infinity Kappa's klinken naar mijn mening beter dan het meeste wat ik gehoord heb in de prijsklasse onder die 1500 euro. Ik moet overigens ook nog eens gaan luisteren naar een setje AC's met bandtweeter. Wie weet is dat wel heel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:35
ik weet, dat is heel mooi...

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

ik weet ook sinds afgelopen woensdag, dat is heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

@wagenveld.

Ik kan me geheel in jouw verhaal vinden. Het is bullshit dat speakers alles uitmaken in de set. Ik draai nog steeds met een stel B&W 303. Ja totally budgetspeakers!

Maar door de amp te upgraden is een duidelijk kwaliteitsverschil te horen in de speakers. Kan het beter? Uiteraard kan het beter maar ik wil geen fallussymbool (vloerstaander) in mijn huiskamer.

Waarschijnlijk komt dat omdat ik niet hoef te compenseren.

@Beetle. Heb je al een 'recensie' geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bronco.b. aangezien bij mij de audiofiele benadering ontbreekt, vind ik het wat moeilijk om een recensie te schrijven zeker over mijn eigen set. Voor wat dat betreft ben ik nogal een nuchtere West-fries (kop van Noord-Holland dus niet de regio waar ze een eigen taal hebben.).
En kom ik al gauw op een recensie als: het klinkt wel lekker.
Al zeg ik er nu wel bij dat ik vooral in het hoog veel meer hoor en een verbetering is ten opzichte van mijn vorige speakers, de bas vind ik echter wat bonkerig. Dit laatste heeft waarschijnlijk met de plaatsing van de speakers te maken.

Liever nodig ik iemand uit om te komen luisteren en hem of liever haar een mening te laten neerpennen. Ik zal ervoor zorgen dat de Nespresso aan staat en ik kan er dan ook nog eens wat van opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:43:
Kan me daar toch niet in vinden, dat speakers het belangrijkst in de setup zijn.
...
Daarmee bedoel ik maar dat de bron en versterking heel wat in huis moeten hebben om het maximale uit de speakers te halen (wat ze in mijn geval nu ongetwijfeld doen).
...
Ik geef het sp>amp>bron>kabels 30%>30%>30%>10%
Dat kan zo zijn voor een specifiek stel speakers. Maar voor andere niet. Ik bedoel het in zijn algemeen betreffende een soort apparaat en de natuurkundige gegevens. (ik heb al wel 20 jaar ervaring om dat zo in te schatten).

Er zijn idd. redelijk voordelige speakers die met mindere kwaliteit apparatuur wel redelijk klinken maar met betere apparatuur steeds beter gaan klinken en alle verbeteringen laten horen. Lastig aan te sturen maar wel dankbaar. Mijn oude LS3/5a's (lastige impedantie, laag rendement) zijn daar een voorbeeld van en ik denk de AC Leisure ook. Garbage in, garbage out. Music in, music out.

En dan zijn er ook luidsprekers die al snel een mooi geluid geven maar waar het ook al snel stopt. Een laag plafond. Zei ik Bose? Nee toch? Nee ik zei geen Bose toch? Met elektronica om de weergave netjes te makenen daardoor, of gewoon slordig faseverloop. Maar dat kunnen ook hele dure speakers zijn die toch al snel aan hun plafond zitten. Music in, still garbage out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep,

Het is waarschijnlijk een discussie waar je niet uit komt. Maar ik vind je verhaal nogal zwart-wit gesteld. Als dus iets in je signaalweg (bron, kabels, amp, kabels, speakers) van mindere kwaliteit is. Is het volgens jou music in, still garbage out?

Sorry hoor maar uh..Onzin! Ik heb door steeds een component te upgraden altijd een verbetering gehoord op eenvoudige speakers. Dan nog kwaliteitsapparatuur is natuurlijk een relatief begrip. Ik kan me derhalve wel vinden in het verhaal dat duur spul niet per definitie kwaliteitspul is. Hoor ik daar bose?

Maar iedereen zijn set kan altijd beter. Er is geen plafond in geluidsland. Je moet, denk ik, altijd wel een weloverwogen keuze maken in wat je gaat upgraden op basis van je aanwezige apparatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 10-07-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Denk ook dat het van geval tot geval verschilt, ik ben het er ook mee eens dat speakers een groot deel van het geluidsbeeld bepalen, maar om te zeggen dat speakers het belangrijkst zijn full stop, nee.

@SWISS77: dit is mijn huidige opstelling:
CDImage in Monkey's Audio > foobar2000 > resampler (SRC) 48KHz> ASIO4ALL > Aureon USB mkII > Micro DAC > G&W amp

Tussen de USB geluidskaart en de DAC een optische kabel om de rest van de zooi weg te filteren. Als bron ideaal, en super gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wagenveld schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:31:

@SWISS77: dit is mijn huidige opstelling:
CDImage in Monkey's Audio > foobar2000 > resampler (SRC) 48KHz> ASIO4ALL > Aureon USB mkII > Micro DAC > G&W amp
Dat resamplen is alleen nodig met de meeste onboard, SB-live en andere vaak oudere kaarten omdat deze alleen op 48khz functioneren. In deze gevallen is het heel verstandig om het resamplen softwarematig te doen. Jouw Terratec heeft de Via Envy chipset en die werkt WEL op 44,1khz (+ 48, 96, 192khz) en kan dat als zodanig ook bitperfect uitsturen. Dat resamplen kun je dus maar beter uitzetten op voorwaarde dat je ASIO of Kernelstreaming blijft gebruiken. Doe je dat niet gaat het geluid door de Kmixer van windows en is het signaal alsnog 48khz.

Met een geluidskaart die een Via Envy chipset heeft kun je dus bitperfect signaal op de S/Pdif krijgen mits je ASIO of Kernelstreaming gebruikt. Foobar ondersteund beide. Ik heb dit getest met mijn Via Envy geluidskaart en krijg netjes een 44,1khz signaal uit de S/Pdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wagenveld schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:31:
Denk ook dat het van geval tot geval verschilt, ik ben het er ook mee eens dat speakers een groot deel van het geluidsbeeld bepalen, maar om te zeggen dat speakers het belangrijkst zijn full stop, nee.
De speakers die bij je thuis staan heb je ooit gekocht omdat je die het best vond klinken. Natuurlijk als je een upgrade doet van een CD speler of versterker kan het verschil enorm zijn. Maar het is nog steeds jouw geluid maar dan verfijnder, rustiger, gecontroleerder en meer van dat soort termen. Dit is alleen niet wat ik beoel.

Als je met niets begint en je gaat bij Hobo zitten luisteren knappe jongen als je in een AB vergelijk direct verschil hoort tussen twee CD spelers die gelijkwaardig geprijst zijn. Bij een AB vergelijk van speakers hoor je WEL direct en overduidelijk verschil. Dit verschil noem ik het karakter van de speaker. Ik zeg bewust niet beter of slechter want dat is erg persoonlijk. Je kunt met een super CD speler het uiterste uit een speaker persen maar je kunt hiermee niet het karakter van de speaker bepalen.

Edit: Daarnaast hoef bij het vervangen van je CD speler niet na te denken waar deze in je huis komt te staan. Bij speakers is dat natuurlijk wel anders. Sommige speakers kunnen ergens heel mooi klinken maar bij je thuis niet om aan te horen zijn door staande golven bijvoorbeeld. Een mooie CD speler klinkt overal mooi.

Dit bedoel ik met dat speakers het belangrijkste onderdeel van de set zijn.

@Bronco.B. Ik heb nooit beweerd dat speakers alles in een set uitmaken (alsof de rest van Audiosonic mag zijn) of zei ik nou Bose ;) Speakers hebben de moeilijkste taak in de audioketen

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 09-07-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 205004 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:37:
Jouw Terratec heeft de Via Envy chipset
De Via envy is er alleen in een PCI uitvoering. Neemt echter niet weg dat de rest van het verhaal wel klopt ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk Voodooless.
Dan zijn alle Aurun's uitgerust met Via Envy behalve de USB versie. Forgive me dat ik er vanuit ging dat de Aurun USB ook een Via Envy heeft :o . Wel zo logisch gezien de rest uit die serie. Welke chip er dan in zit kan ik niet zo snel vinden maar dat deze geen 44,1khz doet staat vast. http://newsen.terratec.ne...req=viewarticle&artid=319

Laat mijn eerdere uitleg dan maar van pas komen voor iedereen die ovderweegt een andere geluidskaart aan te aanschaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 09-07-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 205004 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:16:
Dan zijn alle Aurun's uitgerust met Via Envy behalve de USB versie. Forgive me dat ik er vanuit ging dat de Aurun USB ook een Via Envy heeft :o .
Alweer mis ;) alleen de 5.1 spy en de 7.1 space (of ik het de namen andersom) hebben de envy chip, de rest van de aureons (de nieuwe versies dus) hebben geen envy chip meer :(

De meeste USB chipjes doen gewoon zo'n beetjes alles wat je erin stopt :)

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 09-07-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een paar keer op het punt gestaan om met een laatste bod(je) een amp op Ebay te kopen. Steeds niet gedaan vanwege de onzekere factor in de zin van wat je kunt verwachten. Ik ben aan het lezen op diverse forums en moet zeggen dat de Ebaymoed steeds verder zakt. Voorbeeld:

Vraag: hi, i have a yaqin MC10K amplifier 220v 50/60 hz version.The voltage where i live is 240v is it ok to use? thankyou.
Antwoord: ...especially since that amp will only work for about three months before it pops a resistor and a tube, as the bias was mis-adjusted from the factory. Mine was.

Samen met de berichten op Duitse forums ben ik wel een beetje genezen van de Ebay tubes, hoe verleidelijk ook. Geen aarding en dat soort zaken zijn ook nog eens levensgevaarlijk. Ik ben ook niet het type dat toch een Landwind koopt ondanks de wetenschap dat je opgevouwen wordt bij een crash. Dit gezegd hebbende lijkt mij Iets meer geld uitgeven voor een 'echt' Chinees merk bij PA (met garantie) een beter plan. Wat zij verkopen moet immers CE en RoHS gecertificeerd zijn.

If it sounds to good to be true, it is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 09-07-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:44:
[...]

Alweer mis ;) alleen de 5.1 spy en de 7.1 space (of ik het de namen andersom) hebben de envy chip, de rest van de aureons (de nieuwe versies dus) hebben geen envy chip meer :(

De meeste USB chipjes doen gewoon zo'n beetjes alles wat je erin stopt :)
Mijn geluidskaart heb ik gekocht 1,5 a 2 jaar geleden en ik praat vanuit mijn wetenschap van toen. Maar thx voor de verheldering i.i.g.

Toch wel auw! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 219813 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:44:
Het is waarschijnlijk een discussie waar je niet komt. Maar ik vind je verhaal nogal zwart-wit gesteld. Als dus iets in je signaalweg (bron, kabels, amp, kabels, speakers) van mindere kwaliteit is. Is het volgens jou music in, still garbage out?
ik probeer het altijd simpel voor te stellen: je begint met bepaalde muzikale informatie. Die wil je in principe alleen weergeven, dus (via elektrische) energie omvormen van putjes of een golfvorm naar luchtdrukverschillen.
Het enige wat je daar voor moet doen is dus omvormen en energieniveau (amplitude) verhogen. Je wilt dat zo exact mogelijk doen. Oftewel: je (muzikale) informatie behouden. Elke kleine verandering op de x of y-as (x=faseverschuiving; y=vervorming) zorgt voor verlies van informatie. En je verliest altijd wel wat.

Elk 'slecht' component (schakel in de keten) zorgt voor verlies van informatie.
En de kans daarop is volgens mijn inschatting bij
  • speakers 40%
  • versterkers 30%
  • optische-speler 20% (draaitafel 40%, percentages veranderen evenredig)
  • kabels en aansluitingen 10% (of 2% als jij niet in kabels 'gelooft')
Zo moet je die %% zien.

En dat komt puur door de natuurkundige gegevens: speakers zetten energie om van elektrisch naar kinetisch, een draaitafel andersom, versterkers worden door die omzetting van de speakers beinvloed. CD-spelers zitten met digitaal-analoog conversie (aangenomen dat in het optische gebied alles pefect gaat) en voorversterking. En overal in de keten zitten overgangsweerstanden en capaciteiten. Vandaar dat kabels en pluggen ook nog een stukje invloed hebben.
Mijn 'plafond' is dan gewoon dat 100% van de informatie behouden blijft.

Net als op school een 10 zonder fouten is wil dat niet zeggen dat de test moeilijk of makkelijk was. Een goede set kan meer en moeilijkere testen aan dan aan een simpel setje. Simpel is een elektronisch instrument, moeilijk is de menselijke stem (omdat wij die zo goed kennen) of een vol orkest. Er is geen enkele stereo die een straaljager kan nadoen op volle sterkte. Dan ligt het er dus aan welke informatie er in gestopt wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 09-07-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Anoniem: 205004 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:48:
[...]

Mijn geluidskaart heb ik gekocht 1,5 a 2 jaar geleden en ik praat vanuit mijn wetenschap van toen. Maar thx voor de verheldering i.i.g.

Toch wel auw! 8)7
# Audio resolution: 16 bit
# Sample rates o analogue: 32, 44,1 and 48 kHz o digital: 48 kHz
Mnjah, ga niet zomaar resamplen natuurlijk. Ding kan alleen maar 48KHz digitaal doen, het idee is nog eens bitperfect te gaan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 205004 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:45:
Ik heb nu een paar keer op het punt gestaan om met een laatste bod(je) een amp op Ebay te kopen. Steeds niet gedaan vanwege de onzekere factor in de zin van wat je kunt verwachten. Ik ben aan het lezen op diverse forums en moet zeggen dat de Ebaymoed steeds verder zakt. Voorbeeld:

Vraag: hi, i have a yaqin MC10K amplifier 220v 50/60 hz version.The voltage where i live is 240v is it ok to use? thankyou.
Antwoord: ...especially since that amp will only work for about three months before it pops a resistor and a tube, as the bias was mis-adjusted from the factory. Mine was.

Samen met de berichten op Duitse forums ben ik wel een beetje genezen van de Ebay tubes, hoe verleidelijk ook. Geen aarding en dat soort zaken zijn ook nog eens levensgevaarlijk. Ik ben ook niet het type dat toch een Landwind koopt ondanks de wetenschap dat je opgevouwen wordt bij een crash. Dit gezegd hebbende lijkt mij Iets meer geld uitgeven voor een 'echt' Chinees merk bij PA (met garantie) een beter plan. Wat zij verkopen moet immers CE en RoHS gecertificeerd zijn.

No it isn't! The best thing in life are free.

Als je alleen leest over de risico's van beleggen zul je nooit een hoog rendemenst halen. Ik zeg in de topicstart niet voor niets dat het net is als beleggen: er zit een risico aan. Ebay heeft dan idd het hoogste risico, maar ook de grootste winstkansen. Ornec ed hebben al veel minder risico maar zijn ook gemiddeld duurdere producten. En PA is nog weer minder risico.

Heb jij trouwens je lichtnetspanning wel eens gemeten? Ik kom niet boven de 224V uit!

En wat dan nog? Dan moet je repareren na 2 jaar? Mijn Audio Note ging ook kapot na de garantie: 4 mnd w88 en €400 dokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205004 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:45:

Neem via crafty dan een buizenamp van Yarland. Dan heb je garantie en de meeste zijn zeer te spreken over de yarland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeep, Tuurlijk het is een gok. Maar ik lees ook berichten dat deze amps ronduit gevaarlijk kunnen zijn. Een financieel risico oke, maar een paar honder volt op de kast van je buizenbak is niet bepaald prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 205004 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:43:
@Jeep, Tuurlijk het is een gok. Maar ik lees ook berichten dat deze amps ronduit gevaarlijk kunnen zijn. Een financieel risico oke, maar een paar honder volt op de kast van je buizenbak is niet bepaald prettig.
ja maar... dat is nou toch ook juist de bedoeling van dit topic? Dat je dat niet gebeurt. Je moet ook niet zomaar op iets bieden (he? bronco.b ;)) En laat je toch niet zo bang maken.
Wat je hier trouwens zegt over spanning op je kast is niet reeel. Geaarde kast, geaard stopcontact> geen spanning op de kast. De enige waarbij ik weet dat de aarding niet in orde is (was) is de Music Angel 845. Daarom heb ik ook al eerder duidelijk gezegd mijn bedenkingen te hebben bij Music Angel! Maar er zijn ook zat modellen die wel goed zijn.

Ik las trouwens in Hifi News & RR (beste blad ongeveer) over een show in Amerika. Daar zag ik echt heel veel onbekende namen, maar wel bekende plaatjes. :/ De versterkers van Audioromy en Yaqin (de 100B KT88) en mr Lieung 845 allemaal onder een engelse naam! Ik denk dat ze ook wel weer 'iets' duurder zijn dan op Ebay met weinig verschil onder de motorkap. Dus, dat relativeert de Ebay koudwatervrees wel weer hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep,

Never spijt gehad van impulsieve aankoop!! Maar uh..aangezien je zo bekend met het chinese buizenspul en ik mijn MC10-L waarschijnlijk met gemak via marktplaats kan verkopen (ookal ben ik zeer tevreden over de amp) voor een leuke prijs.

Ben ik zo koopgeil >:) dat ik zit te denken aan een triode versterker.

Weet jij iets over de kwaliteit van de onderstaande amps?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...em=300127604141&rd=1&rd=1 (betreft een Yaqin MC-100B)
en
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...em=300127603739&rd=1&rd=1 (betreft een Yaqin 300B)

Vooral de MC100B komt 'lekker over' omdat die, zoals ik kan beoordelen geen exotische buizen heeft. En even een vraag in zijn algemeenheid.

Zijn die audioromy amps wat? Ik vind ze er namelijk niet zo mooi uit zien maar uiterlijk vind ik niet belangrijk. Zolang de kwaliteit maar goed is.

Daarna ga ik langzaam op zoek naar nieuwe, bijpassende speakers zodat het echt music in, music out gaat worden ;)

Andere tips, merken, enz. zijn uiteraard ook welkom (bijvoorbeeld ik zit niet te wachten op een amp met exotische buizen die ik lastig kan vervangen).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 10-07-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vooral de MC100B komt 'lekker over' omdat die, zoals ik kan beoordelen geen exotische buizen heeft. En even een vraag in zijn algemeenheid.
300B? niets exotisch aan. Wel duurder gemiddeld dan een KT88 trouwens.
300B x 2 / 6SN7 x 2 / 12AT7 x 2 / 274B x 1
Alleen die 274B ken ik zo 1-2-3 niet (maar dat zegt niet zoveel).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn,

Precies...bij de 300B amp stond één buis die ik niet herkende, de 274B buis!

Overigens Boudewijn. Ik heb je mailtje gelezen ben alleen even te hufterig geweest om niet te reageren! Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@bronco: np. Zie het wel komen.

Over die 274B:
Dat is een duur buisje,
http://www.sophiaelectric.com/pages/se/274b.htm

Western-electrics.... als hij sneuvelt zou ik er een andere in zetten. Ik ben nml van mening dat een rectifier tube nou ook weer niet zo gek veel invloed heeft.

Dat is een gelijkrichter voor 660V @160mA. (dus een watt of 165)
Filamentsvoltage is 5V.

Als je deze buis neemt:
http://www.r-type.org/exhib/aaa0145.htm

Ook 4 pins, en betere max specs (750V @ 250mA). Alleen max 2A filamentsstroom ipv 2.5A.

Baco heeft hem liggen voor 15E.
http://www.baco-army-goods.nl/product_837.html

Op ebay moet je ook wel op min. 75E rekenen bij zo'n 274B trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 10-07-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn. Jeetje...dat is inderdaad fors zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

daarom kom ik met die link naar die buis bij baco.
ik ken de 274b niet, maar het lijkt me dat het effect van die 'goedkope' (of niet overpriced ;) ) buis te verwaarlozen is.

pin me er echter aub niet op vast.
de 274b zal zelfs eerder gaan 'sighen' dan die 5R4GY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:00
Hiephoi, feest, jippie!

Het pakjesmannetje stond vanochtend aan de deur met
een goed verpakte Yarland FV-34A. Eerste indruk: het
hoog is wel erg aanwezig en ik hoor bij s-klanken wat
geslis. Hopelijk verdwijnt dat met het inspelen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:29:
Hiephoi, feest, jippie!

Het pakjesmannetje stond vanochtend aan de deur met
een goed verpakte Yarland FV-34A. Eerste indruk: het
hoog is wel erg aanwezig en ik hoor bij s-klanken wat
geslis. Hopelijk verdwijnt dat met het inspelen.
Gefeliciteerd. Altijd feest als dat soort pakketten binnen komen! Ben na een paar dagen inspelen benieuwd naar de luistervaringen.

Overigens mijn amp sliste ook in begin maar dat verdween praktisch naar 2 dagen inspelen. Behalve bij 1 opname..maar dat ligt dus aan de opname.

@boudewijn
Sighen :? , wat is dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 10-07-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

als je teveel vermogen uit een rectifier tube probeert te trekken, dan zal het geluid van je versterker een beetje vervormen.

meen dat de term sighen was, maar weet het niet 1-2-3 zeker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de 274B is gewoon van Shuguang. Dat kun je op de plaatjes ook wel zien. Die hebben ze bij BTB gewoon voor €25.
Ik ben zelfs een Golden Dragon tegen gekomen voor $15,95 bij tubesdirect. Dus zo'n moeilijke buis is het niet.

@bronco.b
tja, dat kun je doen. Maar wat je nu heb is ook niet verkeerd. Ja, het kan altijd beter en mooier.
De keuze tussen de KT88 PP of de 300B is meer een kwestie van smaak. De KT88 heeft power en dynamiek (zelfs nog meer in UltraLineair), de 300B heeft minder vermogen maar wel ruimte en doortekening. Ik schat dat de 300B meer jouw smaak is.

In uitvoering vind ik de KT88 wel supermooi met die bias adjust meetpunten en pots. Dubbele trafo's en voorv buizen. Super. De 300B is ook een vette bak. Met AB en ook goede vv buizen. En flinke trafo's.

Maar het zijn beide zware bakken. Dat gaat dus altijd per vliegtuig en dus duur. Je weet niet wat voor speakers je er uiteindelijk op gaat gebruiken (laag rendement> KT88, hoog > 300B). Dus tja. Je zult de meeste winst IMHO nu halen uit andere speakers.

@ Alcatrash. Geduld, geduld. Dat slissen wordt minder met inspelen.
Wel tzt andere buizen erin (dan hou je de Shuguang als reserve) want dan speelt ie nog beter. Bij BTB-elektronik hebben ze 6N3p uit st Petersburg voor €6,50 die erg goed zijn en KT77 voor een hele nette de laagste prijs en verzendkosten gelijk aan NL. Dan heb je voor €50 totaal een compleet setje. En nogmaals: een flinke verbetering.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-07-2007 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Het is al een stuk beter dan gisteren (versterker heeft
continu staan spelen). Die buisjes lijken me wel wat,
bedankt voor de tip! ]eep, ik las in je review op Ornec
dat ook jouw Yarland een beetje bromt als je je hoofd
in de speaker duwt. De versterkertrafo's hoor ik ook
duidelijk vijftighertzen als ik binnen een halve meter
afstand van de versterker kom. Verder komt er een
flinke klap uit de versterker als ik 'm aan zet (net een
beeldbuis die aan het degaussen slaat). Is dit normaal
en kan het geen kwaad in de toekomst?

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 11-07-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@alcatrash,

Ik neem aan dat je bedoelt dat een klap uit je speakers komt? Apart zeg...ik ben er niet mee bekend. En alle buizenbakken brommen een beetje als je hoofd in de speaker duwt. Zelfs de betere transistor amp doet dat.

@jeep,

Thanks for the info. Trouwens de KT88 verbruikt maar liefs 300watt. Da's wel verdomd veel zeg. Bij de B300 amp kon ik even niet zo snel terug vinden hoeveel die verbruikt. Maar dat zal ook wel fors zijn, lijkt me. Niet echt fijn maar ja het is niet anders.

Overigens werkt de b300 het beste met speakers met een gevoeligheid vanaf 89db...is het evenwel mogelijk om het toch aan te sluiten op speakers met een gevoeligheid van 88db? Of wordt dan modder?

Ik heb nu een bieding lopen op een B300 amp en zie wel ff wat er van komt. Misschien toch nog even rustig aan doen. Twijfel, twijfel.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 11-07-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Overigens werkt de b300 het beste met speakers met een gevoeligheid vanaf 89db...is het evenwel mogelijk om het toch aan te sluiten op speakers met een gevoeligheid van 88db? Of wordt dan modder?
Zal wel lukken, alleen "kunnen ze niet hard". Audio-technisch zal het wel in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ bronco.b: nee, die klap lijkt van de transformators te komen. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 11-07-2007 11:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bronco, geef even mij even aan op welke versterker je een bieding doet, anders zit ik misschien in je vaarwater en dat wil ik voorkomen (kan hier of via PM).

Gisteren greep ik net naast een 300B amp, jaja, ik ben ook aardig kooplustig maar die prijzen zorgen er ook gewoon voor. (met dank aan Numico of moet ik zeggen Danonde kan ik mijzelf belonen :-)

Morgen ga ik mijn EL34 versterker ophalen bij UPS Amsterdam, en (op jullie advies :-) ben ik nu aan het jagen op een KT88 en een 300B.

Een uiteindelijke shoot out zal dan bepalen welk van de 4 zijn weg gaat vinden naar marktplaats, mocht er belangstelling zijn om mee te luisteren geef mij dan even een seintje, ik verwacht dat dit zal gebeuren ergens over een maand of 2 á 3.

Tevens gisteren voor nog geen 90 euro incl. een MS 12B phono amp gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@alcatrash. Okee! 7(8)7 De mijne vertoont enige brommen en wanneer ik heb inschakel hoor ik een zeer licht uhhh...klapje.

Firing up zullen we maar zeggen! Maar of een flinke klap goed is? Misschien dat iemand anders er een goeie uitspraak over kan doen.

@Beetle....mmmh...Ik zal je inderdaad even mailen. Éen bieding eindigt vandaag en daar ben ik dus voor in de race. De andere eindigt over 1 dag en doe ik niet aan mee omdat ik vanmiddag naar schiphol ga en dan voor een week in Italie zit.

Ik mail je over de exacte gegevens van de bieding ;) En uhh. goed idee om elkaar enigszins niet in de weg te zitten.

@Boudewijn. Hard hoeft het ook niet. Het moet wel dynamiek hebben bij een laag volume. Dat is het meest belangrijke eigenlijk.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 11-07-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:57:

Wel tzt andere buizen erin (dan hou je de Shuguang als reserve) want dan speelt ie nog beter. Bij BTB-elektronik hebben ze 6N3p uit st Petersburg voor €6,50 die erg goed zijn en KT77 voor een hele nette de laagste prijs en verzendkosten gelijk aan NL. Dan heb je voor €50 totaal een compleet setje.
Done O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmmmhhh....Ik ga daar ook maar's kijken! Thanks for the tip.

Trouwens hou er wel ff rekening mee dat bij een internationale bankoverschrijving er extra kosten aan verbonden zijn. Bij mijn weten tussen de 7.50 en 15.00 euro.

Werkelijk belachelijk en is volgens de consumentenbond illegaal ook omdat er binnen de EU vrij vervoer van geld, goederen en personen geldt. Dus mag de bank geen kosten rekenen maar die vuile fli**ers van de postbank rekende een jaar geleden bij mij wel extra kosten voor een terratec geluidskaart vanuit Duitsland. :(

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 11-07-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gluten Parody schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:25:
Het is al een stuk beter dan gisteren (versterker heeft
continu staan spelen). Die buisjes lijken me wel wat,
bedankt voor de tip! ]eep, ik las in je review op Ornec
dat ook jouw Yarland een beetje bromt als je je hoofd
in de speaker duwt. De versterkertrafo's hoor ik ook
duidelijk vijftighertzen als ik binnen een halve meter
afstand van de versterker kom. Verder komt er een
flinke klap uit de versterker als ik 'm aan zet (net een
beeldbuis die aan het degaussen slaat). Is dit normaal
en kan het geen kwaad in de toekomst?
Ik weet niet of je ermee bekend bent, maar zet altijd het volume op 0 als je in- of uitschakelt en als je omschakelt! De conussen mogen niet bewegen. De versterker zelf doet 'DOiZzzzz...' en dat lijkt idd wel op een monitor die degausst.
Die brom is net hoorbaar op hoogrendement speakers. Eigenlijk is het een compliment dat ie zo stil is. Ik heb andere buizenversterkers gehad/gehoord die in vergelijking al flink kabaal maakten ook al stonden ze op 0.

Die KT77 zijn trouwens veruit de beste van alle setjes die ik al uit de beste buizen had voorgeselekteerd (behalve Mullard EL34s dan). EH 6CA7, =C= EL34, SG EL34B (de originele) en JJ KT77. Ik denk ook niet dat je met (superdure) NOS buizen beter resultaat zou kunnen halen dan de fundamenteel andere KT77.

@bronco.b
een 300B gebruikt wel minder maar niet veel. Schat zo'n 200W.

Wat denk je dat het verschil is tussen 88 en 89dB als 1 dB de maat is van 'net hoorbaar verschil'?
Je ruimte en akoestiek maakt meer verschil.

Ik kwam trouwens een leuk filmpje tegen over 'hoe maak je een triode' ivm 100 jaar triodes.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-07-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ bronco.b: binnen de Europese Economische Ruimte kun je gratis
internationale betalingen doen. Bij betalingen naar het verre oosten
betaal je natuurlijk wel transactiekosten.

@ ]eep: die BOINGH! bij het opstarten, daar zal ik dus aan moeten
wennen... fijn dat het geen defect is! :) Ik had over die JJ buisjes al
veel goeds gelezen. BTB heeft ze voorradig dus die zullen ergens
volgende week wel hier op de deurmat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik zit een beetje te dubben of ik nou bergen met cd'tjes moet gaan kopen of dat ik een DAB ontvanger zal neerzetten naast mijn mooie chinese spullutjus. Weet iemand of de kwaliteit van die uitzendingen en de apparaten wel okay (genoeg) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13528

In de UK is men op grote schaal overgestapt van FM naar DAB: voor zover ik begrijp is men daar erg ontevreden over de geluidskwaliteit. De BBC heeft de meeste stations teruggeschroefd naar een bitrate van 128 kbps: het niveau van een net aan te horen MP3 (http://digitalradiotech.co.uk/dab/bbc_dab.htm). Het hangt dus sterk af van het station waar je naar luistert maar IMHO ben je met een dikke stapel CD's beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Gluten Parody schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:59:

@ ]eep: die BOINGH! bij het opstarten, daar zal ik dus aan moeten
wennen... fijn dat het geen defect is! :) Ik had over die JJ buisjes al
veel goeds gelezen. BTB heeft ze voorradig dus die zullen ergens
volgende week wel hier op de deurmat liggen.
Ik heb die buizen die Jeep aanbevolen heeft ook besteld. Ben benieuwd hoewel ik zowieso erg tevreden ben over de Yarland. Ook de slanke bas is behoorlijk bijgetrokken en verder klinkt het gewoon erg lekker. Mijn Shengya A10 CS staat voorlopig even achter gesloten deuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Eskimo, wat voor speakers heb jij aan je Yarland geknoopt?

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/82088311.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/82088315.jpg

Lange sluitertijd + flits, zo hard gloeien ze in het echt niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/82088316.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/82088412.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Gluten Parody op 12-07-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vinz98 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:56:Ik zit een beetje te dubben of ik nou bergen met cd'tjes moet gaan kopen of dat ik een DAB ontvanger zal neerzetten naast mijn mooie chinese spullutjus. Weet iemand of de kwaliteit van die uitzendingen en de apparaten wel okay (genoeg) is?
waarom geen satellietontvanger? Heb je gelijk digitale tv en radio in digitale kwaliteit. Ik heb echt meer zenders dan ik me ooit had kunnen voorstellen en het klinkt prima. Alleen dat geleuter van die zelfingenomen dj's moest je eruit kunnen knippen. Radio is nou niet echt een medium wat blijft hangen. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Mooie foto's Alcatrash! Nikon D50 he? Beter dan ik met m'n geleende cameratje.

Ik heb trouwens nog wat nieuws betreffende buizen:
  1. dit hoorde ik op de open dag van PA. Omdat bijna alle buizen lood bevatten zal het importeren van buizen -vanwege Europese richtlijnen- nog wel eens lastig kunnen worden. Zoals in importverbod.
    Afbeeldingslocatie: http://www.tubesdirect.com/images/design/products/logo_ei.gif
  2. Ik heb wat nagevraagd over de EI buizen. Sommige schijnen namelijk erg goed te zijn (ECC 82 en 83, EL84 en KT90) al zijn ze wat wisselvallig. De Italiaanse importeur heeft het er nogal moeilijk mee om de fabriek te bezoeken en de toevoer is zeer onregelmatig. Maar,... ze bestaan dus nog wel! Ze werken alleen 's zomers vertelde hij, omdat het teveel geld kost om de fabriek 's winters warm te stoken. })

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 12-07-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chips, moest invoerbelasting betalen maar ach dat mag de pret niet drukken, gisteravond laat na mijn werk opgehaald zojuist geinstalleerd. Geluid heb ik nog niet, moet alles nog aansluiten maar moet alweer naar mijn werk :'(

Foto's heb ik al wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070712/102109.jpg

Deze is wat onscherp, ik dacht dat één van de buizen wat teveel gloeide, echter de gloeidraaden komen wat meer uit het metalen hulsje waar ze in zitten, weet iemand of dit vaker voorkomt?
Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070712/102141.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 12-07-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ Beetle73: een van de voorbuisjes in mijn Yarland
heeft hetzelfde. Hij lijkt helderder te gloeien, maar het
uitstekende deel is gewoon iets groter dan bij de andere
buis. Als je balans goed is, dus het stereobeeld niet 1
kant op trekt, zou ik me er geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben maar begonnen met thuis werken :-), alles doet het. Het stereobeeld is mooi in het midden, geen brom. Een zeer lichte ruis, als het volumeknopje richting de max gaat.
Eerste album op de draaitafel Orion - The Hunter (AOR) klinkt al super, nu lekker laten inspelen. :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 12-07-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er zitten natuurlijk flinke trafo's op en de voorbuizen zijn ook van een beter type dan de standaard 12AX7/12AU7. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de 'touch and feel' van die MA is. Doet het solide en luxe aan of is het een blikken doos met plankjes? En mss een foto van een iets andere hoek zodat de wangen er wat beter uitkomen.

Of die ene gloeidraad wat uitsteekt is niet echt belangrijk. Hij hoeft immers alleen maar te gloeien. Er gaat verder geen signaal door.

Over de functie van die buizen: de middelste (dual triode) verdeelt het signaal van boven en onderkant sinus (push en pull), de 6sl7 (ook dubbeltriodes) versterken van ingangssignaal tot signaal voor de eindbuizen. Die pakken dan elk de boven en onderkant van het signaal.

Die buizen met groene oplichtende stip zijn blijkbaar magic eyebuizen en geven een signaalsterkte aan. Waarvan weet ik dus niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 12-07-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeep: Het is een stevige bak van 22 Kilo en voelt echt solide aan. Ook het houtwerk is helemaal mijn smaak. Zou jij mij kunnen vertellen wat nu precies de functie is van al die buizen (9 Stuks)?
4X EL34 dat zijn de eindbuizen, die twee links en rechtsvoor zijn voor de voorsterker dacht ik. Zover kan ik het nog wel volgen maar dan heb ik er nog 1 in het midden met een hekwerkje eromheen en achterin staan er ook nog eens twee buizen met een groenoplichtende strip. Weet je ook welke buizen ik als vervanger moet gaan nemen op termijnof als reserve set?

Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070712/164223.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070712/164158.jpg

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 13-07-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Gluten Parody schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:57:
Eskimo, wat voor speakers heb jij aan je Yarland geknoopt?
Ik speel met een stel Visaton B200's in een open baffle. Met een heel dun amerikaans speakerdraadje ertussen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam tijdens het surfen deze pagina's tegen. Dit is nog eens wat je noemt een zelfbouwproject! Ik hoop dat de maker een energiecentrale in zijn tuin heeft ;)

Veel lees, nou ja kijkplezier...

De onderdelen:
http://www.diyparadiso.com/olconstrpic.htm

Het Prototype:
http://www.diyparadiso.com/olprotopic.htm

Toen het project af was:
http://www.diyparadiso.com/olpic.htm

Edit: Ik kwam ook interessante info tegen oven Chinese buizenamps. Een aantal staan bekend als een YAW wat zoveel betekend als YET Another Willamson. Voor zo ver ik gelezen heb heeft deze man in de jaren 40/50 buizenamps ontworpen. Zijn schema's worden ook nu nog door veel zelfbouwers gebruikt en ook door Chinese bouwers. Er zijn veel tweaks te vinden op het net voor Willamson versterkers wat een voordeel kan zijn. Als iemand hier meer van weet fill me in...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 12-07-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:35:
waarom geen satellietontvanger? Heb je gelijk digitale tv en radio in digitale kwaliteit. Ik heb echt meer zenders dan ik me ooit had kunnen voorstellen en het klinkt prima. Alleen dat geleuter van die zelfingenomen dj's moest je eruit kunnen knippen. Radio is nou niet echt een medium wat blijft hangen. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Ha! Goed idee, ik heb er nog 1 staan en heb ooit een satkabel naar de huiskamer getrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vinz98 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:43:
[...]

Ha! Goed idee, ik heb er nog 1 staan en heb ooit een satkabel naar de huiskamer getrokken...
Even een wat radiobitrates via de sat

Radio 1 en 2 192kb/s
3FM 224kb/s
Radio 4 en CAZ, Concertradio 256 kb/s

192kb/s voor de de rest van de Nederlandse zenders. o.a. Sky Radio, Radio 747, 538, Veronica, Kink FM, RTL FM, Clasic FM, FunX, Juize FM + alle regionale omroepen.

Als we dan toch bezig zijn:
192kb/s voor TMF, MTV Hits, MTV Base, MTV2 Eur, VH-1, VH-1 Classic, TV Oranje en Trace TV
256kb/s voor MTV Nederland, MTV Music en Mezzo.

192kb/s voor Nederland 1, 2 en 3 en de SBS groep.
256kb/s voor de RTL groep.

Note: De bitrates zijn oke. Helaas is net al op de analoge FM bij het overgrote deel de audio een limiter gegaan. Dit gebeurt om het signaal zo hard mogelijk uit te sturen. Het resultaat mag duidelijk zijn totaal geen dynamiek. Radio 538 is de koning van deze verkrachting. De concertzender en Radio 4 doen het wat dat betreft heel wat beter.

Edit: TV bitrates zijn variabel. Verder ook niet van belang voor een audio topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 13-07-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets anders dat ik ben tegengekomen is dat de Music Angel 845 en de Yarland FV-66S schematisch de zelfde versterker zijn. Ze verschillen ook in de opbouw maar op een klein aantal punten.

De MA 845 intern:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/music-angel-845-cinese/dentro.jpg

Close up:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/music-angel-845-cinese/dentro-1.jpg

Het schema van de MA 845 en Yarland FV-66S:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/music-angel-845-cinese/schema%20600.jpg

Hier nog wat afbeeldingen intern van de MA KT88:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/music-angel-xd-se-kt88/dentro%20music%20angel.jpg

En nog één:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/music-angel-xd-se-kt88/dentro%2022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
euhmm ik heb wel een duidelijke voorkeur qua afwerking....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm, ik heb net ook maar ns wat geboden op Ebay. Hopelijk is het wat. 10 NOS 5670 RCA. Daar kan ik vast nog wel een paar van missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Tsjeemig, ik heb een naheffing gekregen van 79 euri van TNT. Da's wel een hoop zeg, klopt volgens mij niet. Ik ga daar wel even een bezwaar over indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hm, da's wel veel. Zeker omdat Timaudio $125 als
pakketwaarde opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:16:
Hm, da's wel veel. Zeker omdat Timaudio $125 als
pakketwaarde opgeeft.
En ik maar denken dat Timaudio Duits was :? (dus geen invoerrechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

JTB 81Zegt:
euhmm ik heb wel een duidelijke voorkeur qua afwerking....

Welkom in de wondere wereld van de vrije bedrading, de meest exclusieve buizen amps worden zonder printplaat in elkaar gezet.

Hoe de versterker er van binnen uit ziet zegt helegaar niks over de geluidskwaliteit. De goedkope serie van Yarland is op een printplaat gebouwd. De duurdere pro serie bestaat uit een bult onderdelen die zonder printplaat aan elkaar geknoopt zijn.

Zie bijvoorbeeld deze Audio note Ongaku voor 89.200$. Een print plaat kon er voor dat geld helaas niet meer af :) (even afgezien dan van die plaat voor de voedings elco's)
http://www.audionote.co.uk/news/images/ongaku_inside_01.jpg

Ik ga er vanuit dat de versterker met de printplaat je voorkeur heeft. Boven een bepaald bedrag zie je geen printplaten meer in de buizenversterker "scene".

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 14-07-2007 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Die met de printplaat heeft inderdaad de voorkeur, maar niet omdat er een printplaat in zit. Ik weet dat hardwired over het algemeen beter is, maar de hardwired versie op de foto is zeer, zeer rommelig. De foto die jij laat zien is ook al weer stukken netter bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Ja daar heb je gelijk in. Excuseer me voor de belerende toon.

Het is soms gissen wat iemand precies bedoeld en wat zijn kennis nivo is. Een leek zou duidelijk een voorkeur voor een printplaat hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 14-07-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Hier een verslag van mijn bezoek aan Jeep. Ik zal proberen een klein verslag te doen, maar aangezien ik nog niet zolang met muziek bezig ben(5 maanden) heb ik moeite om mijn belevingen om te zetten in woorden. Ik hoop dat jullie er toch wat aan hebben.

Net bij Jeep wezen luisteren naar zijn Yarland. Ik had mijn eigen cambridge 640a bij me.
Ik was een beetje te vroeg, sorry Jeep. Het was erg leuk, heerlijke broodjes gegeten.
We hadden mijn versterker aangesloten, klonk mij, alhoewel op andere speakers, vertrouwd in de oren. Eerst wat Madeleine Peyroux geluisterd. Ik vond het mooi, maar vond het, net als thuis, wat "plat" klinken. Daarna zette Jeep een orgel plaat op, ik weet niet meer welk stuk, maar volgens mij speelde het spook in de tekenfilm serie "the ghostbusters" dat stukje ook altijd. Het stuk wordt steeds drukker, steeds meer melodieen door elkaar heen. Ik vond het nogal herrie, één grote brij van geluid. Ik zou dit zelf meteen uitzetten.
Daarna zette Jeep en cd van Björk op, een nummer met allemaal havengeluiden, zoals scheepshoornen, windgeruis, vogels etc. Tijdens het luisteren vroeg me af wie hier naar zou willen luisteren.

Daarna zijn Yarland aangesloten, WAT EEN VERSCHIL!
Madeleine Peyroux klonk alsof ze in de huiskamer stond, instrumenten veel duidelijker van elkaar te onderscheiden. Met het orgelstuk werd het verschil tussen mijn cambridge nog veel duidelijker. De ingewikkelde melodieen waren precies te volgen, geen brij van geluiden. Ook bij de CD van Björk was het verschil enorm, ik waande me midden in de haven, nu was het nummer wel leuk om naar te luisteren.

Daarna heeft Jeep nog het verschil laten horen tussen de standaard buizen en die hij er in heeft zitten. De standaardbuizen klonken wat scheller, ik vond het wat vermoeiender om naar de luisteren.

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn eerste aanraking met buizen is mij erg positief bevallen. Ik had verwacht om hele kleine verschillen te horen, heel geconcentreerd te moeten analyseren, maar het verschil was vanaf de eerste noten duidelijk waar te nemen.
Minder blij was ik natuurlijk dat mijn versterker van 600E volledig in het niet valt bij zo'n relatief goedkope Yarland. Ik ga zo ff kijken wat dat op marktplaats doet.

Natuurlijk hebben we veel meer vergeleken(geluisterd naar zijn platenspeler en zijn audionote versterker), maar ik moet nu eten maken. Wellicht wil Jeep nog wat zeggen over onze ervaringen. Ik denk dat hij beter onder woorden kan brengen hoe de versterkers zich verhouden.

Jeep, in iedergeval bedankt voor de leuke middag en je gastvrijheid!!!

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

operatingeskimo schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:58:
Tsjeemig, ik heb een naheffing gekregen van 79 euri van TNT. Da's wel een hoop zeg, klopt volgens mij niet. Ik ga daar wel even een bezwaar over indienen.
Nou , mijn naheffing (vandaag op de mat gevallen) is via FEDEX 240 euro met een pakketwaarde van 500 USD. Dat klopt ook niet echt, ik kom dan op 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
hemaworst schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:12:

Daarna zette Jeep en cd van Björk op, een nummer met allemaal havengeluiden, zoals scheepshoornen, windgeruis, vogels etc. Tijdens het luisteren vroeg me af wie hier naar zou willen luisteren.
Dat was zeker 'Cvalda' van Selmasongs. Prachtige filmmuziek van de film Dancer in the Dark.
Leuk dat je zo enthousiast bent over de Yarland! Ik ervaarde hetzelfde met de 34A tegen mijn
NAD C350 (zelfde segment als jouw versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Morgen komt er een mannetje van Ornec bij me thuis, hij zal een amp ophalen die verkeerd geleverd is.

Hij is dit weekend in nederland om de stranden te bezoeken in katwijk .
Hij blijkt ook nog een afleveradres te hebben in Duitsland. :?

hij belt me op met de mededeling of hij even langs kon komen om te praten over het hoe en wat.
Het zal mij benieuwen of hij me'n huis kan vinden.

Hier de link van het adres in Duitsland waar Ornec veel aan levert.

www.sonidoa.de
Ps, dure gast

[ Voor 12% gewijzigd door Bucanier op 14-07-2007 20:47 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--- Offtopic ---

Uber tube !!

In de jaren 30 gemaakt. In totaal 9 stuks. 8 van deze monsters met waterkoeling zaten in een radiozender goed voor niet minder dan 500kilowatt!! De negende die je hier op de foto ziet is de reserve tube.

Afbeeldingslocatie: http://hawkins.pair.com/mexblaster/we-320a.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 14-07-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
muziek die we gedraaid hebben:
Björk - Volta
Rammstein - Mutter
Jean Guiliou speelt op het orgel van de St Eustache Bachs Toccata und fugue
David Sylvian - Secrets of the beehive (mijn referentie cd)
Tracy Chapman (hemaworst de CD ik de LP)
Katie Melua op LP

Ik vond de cambridge 640 versterker nou niet echt om over te schrijven. Een leuk begin maar teveel toeters en bellen voor mij. En dat gaat toch ten koste van het geluid. Het geluid smeert wat uit. Je hoort niet een stem maar een wolk. En veel baspower zit er ook niet echt in. Plaatsing en vooral diepte laat nogal te wensen over. Een T-ampje klinkt toch beter. De 540 cd-speler klinkt wel ok, wat frisser dan mijn Myriad. Maar ik had het idee dat het allemaal wat minder verfijnd klonk.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik standaard kabels heb gebruikt voor de Cambridges. Maar die heb ik ook gebruikt voor mijn Audio Note. En toen werd Rammstein echt metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ha, jij bent vast ook bekend met de 'When poets dreamed of angels'-test :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 14-07-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

David Sylvian is ook m'n referentie LP, maar dan 'Gentlemen take polaroids' (als 'Nightporter' overtuigt, is 't goed) en als referentie CD Bliss - Loveprayer ('Closer to the truth' eist gigantisch veel van het hoog en mid). Voor 't laag en de ruimtelijkheid gebruik ik ook Bach's Toccata en Fuga in D mineur, maar dan uitgevoerd door Marie-Claire Alain.

En verder moeten ook Bruce Springsteen, Dream Theater, Indigo Girls, etc. lekker klinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
jeep als je naar mij toe komt neem dan ook even wat van je eigen cd muziek mee.
en stuur even een mailtje hoe laat je in de middag komt.

tot horens. :z

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:42:
muziek die we gedraaid hebben:
Björk - Volta
Rammstein - Mutter
Jean Guiliou speelt op het orgel van de St Eustache Bachs Toccata und fugue
David Sylvian - Secrets of the beehive (mijn referentie cd)
Tracy Chapman (hemaworst de CD ik de LP)
Katie Melua op LP

Ik vond de cambridge 640 versterker nou niet echt om over te schrijven. Een leuk begin maar teveel toeters en bellen voor mij. En dat gaat toch ten koste van het geluid. Het geluid smeert wat uit. Je hoort niet een stem maar een wolk. En veel baspower zit er ook niet echt in. Plaatsing en vooral diepte laat nogal te wensen over. Een T-ampje klinkt toch beter. De 540 cd-speler klinkt wel ok, wat frisser dan mijn Myriad. Maar ik had het idee dat het allemaal wat minder verfijnd klonk.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik standaard kabels heb gebruikt voor de Cambridges. Maar die heb ik ook gebruikt voor mijn Audio Note. En toen werd Rammstein echt metal.
Wat kost dat ding van je? Misschien dat ik mn 540a maar eens op marktplaats donder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 14:35
Anoniem: 224050 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:19:
Het is gelukt ik heb mijn eerste stukje Chinese HiFi binnen. De speakers zijn een beetje op de groei gekocht daar ik over ± 9 maanden ga verhuizen.

Aanschouw:
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu maar wachten op de rest >:) >:)
Ziet er goed uit! Welke kasten zijn dat trouwens van IKEA voor die lp's? Heb ik nl. nog nooit gezien.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ 4-legged-bird: ze heten expedit en je hebt ze in diverse kleuren en maten. 8, 16 en 32 vaks, de 8 kun je leuk op zijn kant zetten en LP's erin en je audio spullen er bovenop.

Het nadeel van de 32 vaks kast is dat hij geen volledige LP belading aankan. Hoe dat met de 8 en 16 vaks zit weet ik niet. Als ik ben verhuisd ga ik de 32 vaks lijmen kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 14:35
@Beetle73
Bedankt voor je snelle antwoord! Ga ik zeker eens even kijken! Ik heb nu zelfgemaakte kasten en dat is toch niet zo top (maar wel stevig trouwens.....). Hoe bevallen je AC's? Ik zag nog geen beschreven ervaringen?????

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

In navolging om mijn Yarland kt88 nóg mooier te laten klinken (de originele Shuguang buizen zijn inmiddels door Electro Harmonix platinum vervangen) heb ik voor mijn Martin Logans (electrostaten) nieuwe elko's besteld bij Caps and Coils (Crafty dus). Let op: dit is geen reclame, je moet jezelf even inlezen op deze site en je eigen keus maken -> http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Voor het hoog/mid Claritycap PX'en en voor het laag bypass condensatoren van 1 nano Fahrad van Vishay. Hiervoor was ik ommenabij 50 euro kwijt.

Het was snel gepiept, oude elco's eruit (eerst een foto gemaakt en deze uitgeprint en met pen de waardes bij de oude elko's gezet) en de nieuwe erin. Ik moest ze wel stapelen vanwege de grootte anders pasten ze niet op de printplaat.

Het geluid...fenomenaal, het geluid is rustiger en het frequentie gebied van hoog naar laag is gelijkwaardiger, je hebt ook de neiging harder te gaan draaien maar dat is even wennen denk ik.
Het hoog is zijdezacht, shakers doen het erg goed, koper van bekkens klinkt "dikker" (alsof het metaal iets dikker is, je hoort niet alleen het hoog van de aanslag en de begintranscienten maar ook de body van het volume van het metaal, als iemand dit nog volgen kan...). Stemmen klinken zeer geprononceerd (prettig) aanwezig en spelen de hoofdrol zoals het bedoeld is overigens, Grand Piano....geweldig, ik kan nog wel even doorgaan maar zal dat niet doen.

De bypass caps zijn ook goed voor je laag, het wordt er wat punchier van, de kinkdrum kickt meer en het laag van orgels (jeep opletten) klinkt in de lage registers heel gelijkmatig en het lijkt wel of de laagfrequentie van je speakerspecs wat naar beneden gehaald wordt. Ik heb alleen een nadelig bij-effect en dat is dat mijn buizenversterker te snel zijn max bereikt door de grotere dynamiek van het laag. Ik heb toch een mooie REL storm 5 sub staan dus die Vishays soldeer ik ff los aan een kant en laat ze zitten voor als ik later een zwaardere versterker neem voor het laag (iets idvv een Vincent).

Dat was het wel, ik zou zeggen lees je even in en pak de soldeerbout en je weekend heeft weer een leuke invulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:47:
Wat kost dat ding van je? Misschien dat ik mn 540a maar eens op marktplaats donder :)
De Yarland FV34A heeft Crafty voor ? €400? En €50 voor andere buizen. Bij Timaudio weet ik het niet. Maar dat weten anderen wel.
De Audio Note heb ik te koop op hifi.nl voor €1200. Maar dat bedoelde je ws niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Ik heb even contact gehad met Crafty: hij vertelde dat hij de FV34Aiii niet op voorraad heeft, Dit kan nog wel een maandje of 5 duren.
We hebben ervoor gekozen alle Yarlands eerst te beluisteren en vervolgens alleen die versterkers in ons assortiment op te nemen die we zelf erg goed vinden. Het nadeel daarvan is dat we als distributeur niet gelijk de volle range leverbaar hebben, het voordeel is dat we een aantal populaire Yarland types zoals de FV34BIII die in vergelijking met de FV34A en de FV34C ontzettende door de mand valt uit niet gaan verkopen.
Hij noemt dezelfde prijzen als ]eep(400E)

[ Voor 3% gewijzigd door hemaworst op 16-07-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Slechts ter info: via Timaudio had ik de FV34A na 5 weken
binnen, voor zo'n 300$ inclusief verzenden.

Zonet kwam het pakjesmannetje mijn bestelling van BTB
brengen, ik ben erg benieuwd hoe de KT77's het er vanaf
brengen. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Gluten Parody op 16-07-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:40:
Slechts ter info: via Timaudio had ik de FV34A na 5 weken
binnen, voor zo'n 300$ inclusief verzenden.

Zo, dat is dus omgerekend 230 euro! Das geen geld. Aangezien crafty ze pas over een half jaar heeft wel een mooie optie.
Moet ik tim gewoon mailen voor een prijsvoorstel voor de FV34A inclusief verzenden?
die $300,-, is dat inclusief BTW en 4% invoerrechten of moet ik dat er nog bijtellen? Zoja dan wordt het totaal bedrag dus 284Euro? Sorry voor deze lekenvraag, maar ik ben gewend om alles gewoon in Nederland te halen (en te pinnen of chippen ;) )

Groeten en bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door hemaworst op 16-07-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Hey Allemaal,

Ik heb een vraagje, namelijk of een buizenversterker genoeg vermogen zou leveren voormijn dali ikon 6 speakers. Ik zit er aan te denken om ipv de g&w 2006x en overige transistors die ik gehad heb eens buizen te proberen. En aangezien ik fan ben van de chinezen zal het wel weer import worden ;) Ik heb geprobeerd achter mijn vraag te komen door te googlen, maar kom dan eigenlijk tot de conclusie dat 10 tot 20 watt niet voldoende vermogen is. is dit ook echt zo? dus, Een buizen versterker van rond de 10 tot 12 watt, is dat voldoende voor de specs van mijn ikon's?:

specs:
  • Nominal impedance 6 ohms
  • Sensitivity 91.5dB
  • Recommended amplifier power 25�150 watts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:40:

Ik ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ hemaworst: stuur Tim een mailtje en hij helpt je verder op weg.
BTW en invoerrechten betaal je alleen als je eruit wordt gepikt door
de douane. Tim stuurt een vrachtbrief mee waar op staat dat het om
een 'sample' gaat van een waarde van $125. Ik heb geen naheffing
gehad (nog niet, mijn bovenbuurman volgens mij wel).

Dit weekend had ik een setje Audio Physic monitors te logeer, die
speelden erg lekker op de Yarland ondanks hun rendement van net
87 dB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:53: Ik heb geen naheffing
Wil je nu zeggen dat jouw buurman jouw naheffing heeft betaald >:) ?!?!? haha :+ .
Helaas woon ik op de bovenste verdieping, dus dat gaat helaas niet op :'(
Bedankt voor je reactie, ik ga hem ff mailen.
Franck schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:44:
..., namelijk of een buizenversterker genoeg vermogen zou leveren voormijn dali ikon 6 speakers. Ik zit er aan te denken om ipv de g&w 2006x en overige transistors die ik gehad heb eens buizen te proberen. , maar kom dan eigenlijk tot de conclusie dat 10 tot 20 watt niet voldoende vermogen is. is dit ook echt zo? dus, Een buizen versterker van rond de 10 tot 12 watt, is dat voldoende voor de specs van mijn ikon's?:

specs:
  • Nominal impedance 6 ohms
  • Sensitivity 91.5dB
  • Recommended amplifier power 25�150 watts
Ik heb ze ook en vroeg me precies hetzelfde af, alcatrash geeft aan dat die van hem op een minder efficiente speaker heel goed klinken. ]eep heeft mij aangeboden om zijn Yarland eens om mij Dali Ikon 6 speakers aan te sluiten. We hebben nog geen datum afgesproken, maar als ik weet hoe het klinkt dan laat ik het je weten,

[ Voor 13% gewijzigd door hemaworst op 16-07-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
hemaworst schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:21:
Wil je nu zeggen dat jouw buurman jouw naheffing heeft betaald >:) ?!?!? haha :+ .
Forumwise was operatingeskimo zonet mijn bovenbuurman, want hij zat
1 post boven mij. :+ Ik meen me te herinneren dat hij wel een naheffing
kreeg op een zending van Timaudio.

@ Franck: 12 buizenwatts zijn wel erg mager voor de Dali Ikon 6. Wellicht
is de Music Angel die Beetle73 hier onlangs showde een leuke kandidaat.
De Ikon heeft weliswaar een hoog rendement maar door de dubbele woofer
is het impedantieverloop misschien een probleem voor de kleine Yarland.

[ Voor 12% gewijzigd door Gluten Parody op 16-07-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Franck: mocht je een keer langs willen komen in Alkmaar met je Ikon's is dit geen enkel probleem.
En ik krijg binnenkort nog een 15watt buizen binnen deze wil ik misschien gaan gebruiken voor hoofdtelefoon doeleinde, maar is ook zeer geschikt om uit te proberen op je Ikon's denk ik.
Gewoon een kwestie van uitproberen.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 16-07-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb ze ook en vroeg me precies hetzelfde af, alcatrash geeft aan dat die van hem op een minder efficiente speaker heel goed klinken. ]eep heeft mij aangeboden om zijn Yarland eens om mij Dali Ikon 6 speakers aan te sluiten. We hebben nog geen datum afgesproken, maar als ik weet hoe het klinkt dan laat ik het je weten,
Top ik blijf graag op de hoogte!
Anoniem: 224050 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:24:
@Franck: mocht je een keer langs willen komen in Alkmaar met je Ikon's is dit geen enkel probleem.
En ik krijg binnenkort nog een 15watt buizen binnen deze wil ik misschien gaan gebruiken voor hoofdtelefoon doeleinde, maar is ook zeer geschikt om uit te proberen op je Ikon's denk ik.
Gewoon een kwestie van uitproberen.
Ik ga er even over denken, die dali's zijn niet heel klein ;) opzich heb ik wel vakantie elke woensdag dus het zou wel heel leuk zijn! Super bedankt voor je aanbod!

Bucanier, heb jij de MC805-AA nog? ben je er tevreden over?

[ Voor 22% gewijzigd door Franck op 16-07-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
[b]
Daar ben ik dik maar dan ook dik tevreden over. :*)

Jeep is bij mij op bezoek geweest ,en die heeft bij mij heerlijk genoten, (ook van het lekkers) :P :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:53:
@ hemaworst: stuur Tim een mailtje en hij helpt je verder op weg.
BTW en invoerrechten betaal je alleen als je eruit wordt gepikt door
de douane. Tim stuurt een vrachtbrief mee waar op staat dat het om
een 'sample' gaat van een waarde van $125. Ik heb geen naheffing

Dit weekend had ik een setje Audio Physic monitors te logeer, die
speelden erg lekker op de Yarland ondanks hun rendement van net
87 dB. :)
Zoals Hemaworst al zei kunnen we het je binnenkort precies vertellen. Maar ik denk dat het wel zal lukken.
De dubbele woofer geeft idd een lagere impedantie, maar als je dan nog steeds op 91dB op 6 Ohm uitkomt dan zal dat erg weinig verschil maken met 88dB op 8 Ohm nominaal (mss dat er een impedantiedal op een frequentie buiten die van de woofers ligt?). Eigenlijk zou 1 woofer 88 dB op 8Ohm hetzelfde volume moeten geven als een dubbele 91dB op 4Ohm. Theoretisch zeg ik dat het lukt (binnen de parameters van een normale woonkamer).
Franck schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:57:
Omdat ik vanmiddag bij hem geweest ben (het was gezellig tnx Bucanier d:)b ) zal ik hier ook maar even op antwoorden. Ja en JA! Erg. Ik heb mijn oren maar n's even te luisteren gelegd en dat klonk echt 'wow'. SET met veel power en nog steeds die precieze exacte tekening en ruimte. Het klonk eigenlijk net als de 805 eindblokken bij PA. Hetzelfde karakter met op details wat verschil. De speakers waren anders (3-weg vloerstaanders) dus dat kon ik ook niet echt horen.

Wat mij opviel aan het totaal van het geluid was dat (ook lage) bassen heel makkelijk rolden. Alles was gewoon (zeer) goed. Alleen het hoog was niet echt sprankelend zoals met een ribbon of elektrostaat maar typisch voor een dome tweeter. En in het laag zat iets een resonantie of piek op ca 75Hz. Maar minder erg dan bij mij op 120 Hz. Dat verschil tussen vloerstaander en monitor was voor mij duidelijk te horen. Net wat je gewend bent (of smaak zo je wilt).
In de versterker zaten 2 mooie NOS Telefunken 12AU7 en de 12AX7 waren (tot mijn verbazing) EH. Die waren volgens Triode Dick erg goed icm de 805's. Ik vroeg of ie nog andere had en hij had nog Philips Miniwatt's liggen. Volgens Machmat de beste. Bucanier hoorde eigenlijk geen verschil. Dat hebben we dus maar direct even uitgetest! En ja hoor, we moesten Machmat toch wel gelijk geven. Het klonk gewoon net even wat frisser en... die piek in de bas was nagenoeg weg. Klopt helemaal met dit verhaal ervaringen vv buizen TubeTown. Ik had ook het vermoeden dat de ruimtelijkheid ook net een tikkie beter was. Die bleven er dus in.

Toen nog even surround geluisterd; DVD Marco Borsato met Rood. Eerst via stereo en dat klonk heel ruimtelijk (ik vond het wel lekker klinken al klonk het erg gemaakt commercieel, Marco leek net uit de center te komen en ik had heel niet door dat het geen surround was |:( ). Toen over de Marantz surround en voorLi+Re over de Ming Da (op vol vermogen-als eindtrap) de rest door de Marantz zelf. Dat ging wel ERG hard 7(8)7 (mijn vrouw zei dat ze sinds Marco hoofdpijn had al is ze gek op M Borsato). Het kwam wel als een golf over me heen. En je zit er middenin. Het vervormde echter wel behoorlijk. De Ming Da begon m toch te knijpen met 40W. Maar het ging ook wel erg hard. De center was trouwens ook een beetje kansloos ding dat 'er bij zat'.
Desalnietteplus voor een bioscoopervaring zeer geslaagd.

offtopic:
Enne, we hebben hele verse vis uit Urk. En lekker en plezierig gegeten ook al kwam het dak bijna naar beneden (het lekte ineens alsof iemand de stop uit de badkuip had getrokken).
En de saucijzenbroodjes waren ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Bedankt Jeep,

ik vond het ook reuze gezellig, enne wat je vrouw betreft sorry voor de hoofdpijn, jammer dat hij ging vervormen, de image daar in tegen kon nog veel harder, zonder enige vervorming, maar dan miste je weer alle details. Als de mingda wat beter is ingespeeld dan zal hij misschien nog wat harder gaan.

ik hoor niet zoveel details meer. Mijn oren zijn al een beetje verpest. :?
En ik moet trouwens de SACD nog helemaal instellen (heb ik nog steeds niet gedaan) doe ik morgen wel even.
wat die broodjes betreft die komen bij de bakker weg, daar is Urk trots op. :9 :9

In ieder geval ik vond een geslaagde middag. ik hoop alleen dat je het droog hebt gehouden in het restaurant op de haven ,en dat je bord niet is weggespoeld. ha ha. en zet je open gewerkte 805 tube maar bij je verzameling.

Groetjes Bucanier. :z

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Franck, in het weekend is ook geen probleem (mits het niet al te zonnig is).
Dan is het misschien makkelijker een auto te regelen, aan je reactie maak ik op dat je niet de beschikking hebt over een auto of in ieder geval 1 die te klein is om je Ikon's in te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bijna tijd voor deel 4 jongens. Als iemand zich aan een nieuwe TS wil wagen, zal ik deze sluiten zodra er een nieuw topic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mag ik hem aanmaken? dan doe ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Ik heb een mailtje van TIm gekregen.
Hi Kaiton,
Many thanks for your taking time to write us!
I have no experience with Dali Ikon 6 speakers, but usually you can't consider 12W of a tube amplifier as the same as that of a solid one, tube amplifier's driving capacity is much stronger!

Yarland FV-34A (genuine 230V version) U$350 including shipping cost by TNT. (it increased recently due to China currency increasement and TNT shipping rate increasement )

we can send it as sample and delcare it at lower price, therefore buyer can probably pay low customs tax)

Yarland Pro-88SE (genuine 230V version) U$801 including shipping cost.

thanks and best regards!
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Deze mag op slot: op naar deel 4 alweer: Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.