Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 49.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:47:
Wat kost dat ding van je? Misschien dat ik mn 540a maar eens op marktplaats donder :)
De Yarland FV34A heeft Crafty voor ? €400? En €50 voor andere buizen. Bij Timaudio weet ik het niet. Maar dat weten anderen wel.
De Audio Note heb ik te koop op hifi.nl voor €1200. Maar dat bedoelde je ws niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik heb even contact gehad met Crafty: hij vertelde dat hij de FV34Aiii niet op voorraad heeft, Dit kan nog wel een maandje of 5 duren.
We hebben ervoor gekozen alle Yarlands eerst te beluisteren en vervolgens alleen die versterkers in ons assortiment op te nemen die we zelf erg goed vinden. Het nadeel daarvan is dat we als distributeur niet gelijk de volle range leverbaar hebben, het voordeel is dat we een aantal populaire Yarland types zoals de FV34BIII die in vergelijking met de FV34A en de FV34C ontzettende door de mand valt uit niet gaan verkopen.
Hij noemt dezelfde prijzen als ]eep(400E)

[ Voor 3% gewijzigd door hemaworst op 16-07-2007 10:13 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40
Slechts ter info: via Timaudio had ik de FV34A na 5 weken
binnen, voor zo'n 300$ inclusief verzenden.

Zonet kwam het pakjesmannetje mijn bestelling van BTB
brengen, ik ben erg benieuwd hoe de KT77's het er vanaf
brengen. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Gluten Parody op 16-07-2007 12:41 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:40:
Slechts ter info: via Timaudio had ik de FV34A na 5 weken
binnen, voor zo'n 300$ inclusief verzenden.

Zo, dat is dus omgerekend 230 euro! Das geen geld. Aangezien crafty ze pas over een half jaar heeft wel een mooie optie.
Moet ik tim gewoon mailen voor een prijsvoorstel voor de FV34A inclusief verzenden?
die $300,-, is dat inclusief BTW en 4% invoerrechten of moet ik dat er nog bijtellen? Zoja dan wordt het totaal bedrag dus 284Euro? Sorry voor deze lekenvraag, maar ik ben gewend om alles gewoon in Nederland te halen (en te pinnen of chippen ;) )

Groeten en bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door hemaworst op 16-07-2007 15:55 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Hey Allemaal,

Ik heb een vraagje, namelijk of een buizenversterker genoeg vermogen zou leveren voormijn dali ikon 6 speakers. Ik zit er aan te denken om ipv de g&w 2006x en overige transistors die ik gehad heb eens buizen te proberen. En aangezien ik fan ben van de chinezen zal het wel weer import worden ;) Ik heb geprobeerd achter mijn vraag te komen door te googlen, maar kom dan eigenlijk tot de conclusie dat 10 tot 20 watt niet voldoende vermogen is. is dit ook echt zo? dus, Een buizen versterker van rond de 10 tot 12 watt, is dat voldoende voor de specs van mijn ikon's?:

specs:
  • Nominal impedance 6 ohms
  • Sensitivity 91.5dB
  • Recommended amplifier power 25�150 watts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:40:

Ik ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ hemaworst: stuur Tim een mailtje en hij helpt je verder op weg.
BTW en invoerrechten betaal je alleen als je eruit wordt gepikt door
de douane. Tim stuurt een vrachtbrief mee waar op staat dat het om
een 'sample' gaat van een waarde van $125. Ik heb geen naheffing
gehad (nog niet, mijn bovenbuurman volgens mij wel).

Dit weekend had ik een setje Audio Physic monitors te logeer, die
speelden erg lekker op de Yarland ondanks hun rendement van net
87 dB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:53: Ik heb geen naheffing
Wil je nu zeggen dat jouw buurman jouw naheffing heeft betaald >:) ?!?!? haha :+ .
Helaas woon ik op de bovenste verdieping, dus dat gaat helaas niet op :'(
Bedankt voor je reactie, ik ga hem ff mailen.
Franck schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:44:
..., namelijk of een buizenversterker genoeg vermogen zou leveren voormijn dali ikon 6 speakers. Ik zit er aan te denken om ipv de g&w 2006x en overige transistors die ik gehad heb eens buizen te proberen. , maar kom dan eigenlijk tot de conclusie dat 10 tot 20 watt niet voldoende vermogen is. is dit ook echt zo? dus, Een buizen versterker van rond de 10 tot 12 watt, is dat voldoende voor de specs van mijn ikon's?:

specs:
  • Nominal impedance 6 ohms
  • Sensitivity 91.5dB
  • Recommended amplifier power 25�150 watts
Ik heb ze ook en vroeg me precies hetzelfde af, alcatrash geeft aan dat die van hem op een minder efficiente speaker heel goed klinken. ]eep heeft mij aangeboden om zijn Yarland eens om mij Dali Ikon 6 speakers aan te sluiten. We hebben nog geen datum afgesproken, maar als ik weet hoe het klinkt dan laat ik het je weten,

[ Voor 13% gewijzigd door hemaworst op 16-07-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
hemaworst schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:21:
Wil je nu zeggen dat jouw buurman jouw naheffing heeft betaald >:) ?!?!? haha :+ .
Forumwise was operatingeskimo zonet mijn bovenbuurman, want hij zat
1 post boven mij. :+ Ik meen me te herinneren dat hij wel een naheffing
kreeg op een zending van Timaudio.

@ Franck: 12 buizenwatts zijn wel erg mager voor de Dali Ikon 6. Wellicht
is de Music Angel die Beetle73 hier onlangs showde een leuke kandidaat.
De Ikon heeft weliswaar een hoog rendement maar door de dubbele woofer
is het impedantieverloop misschien een probleem voor de kleine Yarland.

[ Voor 12% gewijzigd door Gluten Parody op 16-07-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

@Franck: mocht je een keer langs willen komen in Alkmaar met je Ikon's is dit geen enkel probleem.
En ik krijg binnenkort nog een 15watt buizen binnen deze wil ik misschien gaan gebruiken voor hoofdtelefoon doeleinde, maar is ook zeer geschikt om uit te proberen op je Ikon's denk ik.
Gewoon een kwestie van uitproberen.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 16-07-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb ze ook en vroeg me precies hetzelfde af, alcatrash geeft aan dat die van hem op een minder efficiente speaker heel goed klinken. ]eep heeft mij aangeboden om zijn Yarland eens om mij Dali Ikon 6 speakers aan te sluiten. We hebben nog geen datum afgesproken, maar als ik weet hoe het klinkt dan laat ik het je weten,
Top ik blijf graag op de hoogte!
Anoniem: 224050 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:24:
@Franck: mocht je een keer langs willen komen in Alkmaar met je Ikon's is dit geen enkel probleem.
En ik krijg binnenkort nog een 15watt buizen binnen deze wil ik misschien gaan gebruiken voor hoofdtelefoon doeleinde, maar is ook zeer geschikt om uit te proberen op je Ikon's denk ik.
Gewoon een kwestie van uitproberen.
Ik ga er even over denken, die dali's zijn niet heel klein ;) opzich heb ik wel vakantie elke woensdag dus het zou wel heel leuk zijn! Super bedankt voor je aanbod!

Bucanier, heb jij de MC805-AA nog? ben je er tevreden over?

[ Voor 22% gewijzigd door Franck op 16-07-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
[b]
Daar ben ik dik maar dan ook dik tevreden over. :*)

Jeep is bij mij op bezoek geweest ,en die heeft bij mij heerlijk genoten, (ook van het lekkers) :P :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Gluten Parody schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:53:
@ hemaworst: stuur Tim een mailtje en hij helpt je verder op weg.
BTW en invoerrechten betaal je alleen als je eruit wordt gepikt door
de douane. Tim stuurt een vrachtbrief mee waar op staat dat het om
een 'sample' gaat van een waarde van $125. Ik heb geen naheffing

Dit weekend had ik een setje Audio Physic monitors te logeer, die
speelden erg lekker op de Yarland ondanks hun rendement van net
87 dB. :)
Zoals Hemaworst al zei kunnen we het je binnenkort precies vertellen. Maar ik denk dat het wel zal lukken.
De dubbele woofer geeft idd een lagere impedantie, maar als je dan nog steeds op 91dB op 6 Ohm uitkomt dan zal dat erg weinig verschil maken met 88dB op 8 Ohm nominaal (mss dat er een impedantiedal op een frequentie buiten die van de woofers ligt?). Eigenlijk zou 1 woofer 88 dB op 8Ohm hetzelfde volume moeten geven als een dubbele 91dB op 4Ohm. Theoretisch zeg ik dat het lukt (binnen de parameters van een normale woonkamer).
Franck schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:57:
Omdat ik vanmiddag bij hem geweest ben (het was gezellig tnx Bucanier d:)b ) zal ik hier ook maar even op antwoorden. Ja en JA! Erg. Ik heb mijn oren maar n's even te luisteren gelegd en dat klonk echt 'wow'. SET met veel power en nog steeds die precieze exacte tekening en ruimte. Het klonk eigenlijk net als de 805 eindblokken bij PA. Hetzelfde karakter met op details wat verschil. De speakers waren anders (3-weg vloerstaanders) dus dat kon ik ook niet echt horen.

Wat mij opviel aan het totaal van het geluid was dat (ook lage) bassen heel makkelijk rolden. Alles was gewoon (zeer) goed. Alleen het hoog was niet echt sprankelend zoals met een ribbon of elektrostaat maar typisch voor een dome tweeter. En in het laag zat iets een resonantie of piek op ca 75Hz. Maar minder erg dan bij mij op 120 Hz. Dat verschil tussen vloerstaander en monitor was voor mij duidelijk te horen. Net wat je gewend bent (of smaak zo je wilt).
In de versterker zaten 2 mooie NOS Telefunken 12AU7 en de 12AX7 waren (tot mijn verbazing) EH. Die waren volgens Triode Dick erg goed icm de 805's. Ik vroeg of ie nog andere had en hij had nog Philips Miniwatt's liggen. Volgens Machmat de beste. Bucanier hoorde eigenlijk geen verschil. Dat hebben we dus maar direct even uitgetest! En ja hoor, we moesten Machmat toch wel gelijk geven. Het klonk gewoon net even wat frisser en... die piek in de bas was nagenoeg weg. Klopt helemaal met dit verhaal ervaringen vv buizen TubeTown. Ik had ook het vermoeden dat de ruimtelijkheid ook net een tikkie beter was. Die bleven er dus in.

Toen nog even surround geluisterd; DVD Marco Borsato met Rood. Eerst via stereo en dat klonk heel ruimtelijk (ik vond het wel lekker klinken al klonk het erg gemaakt commercieel, Marco leek net uit de center te komen en ik had heel niet door dat het geen surround was |:( ). Toen over de Marantz surround en voorLi+Re over de Ming Da (op vol vermogen-als eindtrap) de rest door de Marantz zelf. Dat ging wel ERG hard 7(8)7 (mijn vrouw zei dat ze sinds Marco hoofdpijn had al is ze gek op M Borsato). Het kwam wel als een golf over me heen. En je zit er middenin. Het vervormde echter wel behoorlijk. De Ming Da begon m toch te knijpen met 40W. Maar het ging ook wel erg hard. De center was trouwens ook een beetje kansloos ding dat 'er bij zat'.
Desalnietteplus voor een bioscoopervaring zeer geslaagd.

offtopic:
Enne, we hebben hele verse vis uit Urk. En lekker en plezierig gegeten ook al kwam het dak bijna naar beneden (het lekte ineens alsof iemand de stop uit de badkuip had getrokken).
En de saucijzenbroodjes waren ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Bedankt Jeep,

ik vond het ook reuze gezellig, enne wat je vrouw betreft sorry voor de hoofdpijn, jammer dat hij ging vervormen, de image daar in tegen kon nog veel harder, zonder enige vervorming, maar dan miste je weer alle details. Als de mingda wat beter is ingespeeld dan zal hij misschien nog wat harder gaan.

ik hoor niet zoveel details meer. Mijn oren zijn al een beetje verpest. :?
En ik moet trouwens de SACD nog helemaal instellen (heb ik nog steeds niet gedaan) doe ik morgen wel even.
wat die broodjes betreft die komen bij de bakker weg, daar is Urk trots op. :9 :9

In ieder geval ik vond een geslaagde middag. ik hoop alleen dat je het droog hebt gehouden in het restaurant op de haven ,en dat je bord niet is weggespoeld. ha ha. en zet je open gewerkte 805 tube maar bij je verzameling.

Groetjes Bucanier. :z

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

@Franck, in het weekend is ook geen probleem (mits het niet al te zonnig is).
Dan is het misschien makkelijker een auto te regelen, aan je reactie maak ik op dat je niet de beschikking hebt over een auto of in ieder geval 1 die te klein is om je Ikon's in te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Bijna tijd voor deel 4 jongens. Als iemand zich aan een nieuwe TS wil wagen, zal ik deze sluiten zodra er een nieuw topic is :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mag ik hem aanmaken? dan doe ik het graag.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Ik heb een mailtje van TIm gekregen.
Hi Kaiton,
Many thanks for your taking time to write us!
I have no experience with Dali Ikon 6 speakers, but usually you can't consider 12W of a tube amplifier as the same as that of a solid one, tube amplifier's driving capacity is much stronger!

Yarland FV-34A (genuine 230V version) U$350 including shipping cost by TNT. (it increased recently due to China currency increasement and TNT shipping rate increasement )

we can send it as sample and delcare it at lower price, therefore buyer can probably pay low customs tax)

Yarland Pro-88SE (genuine 230V version) U$801 including shipping cost.

thanks and best regards!
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Deze mag op slot: op naar deel 4 alweer: Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.