HiFi uit China versus de bekende commerciële HiFi deel 13 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Aangezien het al een lange tijd geleden was dat het vorige deel er was en jammer genoeg op slot ging, leek het mij een leuk idee om een nieuwe topic te openen.

Toestemming voor dit is er van @teacher

Zelf heb ik er niet zoveel verstand van maar lees graag mee met jullie allemaal :)

Wat willen we graag zien eigenlijk alles van leuke koopjes uit China, van kabels tot versterkers.
Maar ook welke websites je kan gebruiken om het te kopen.
Zelf ben ik voornamelijk geïnteresseerd in de bekabeling.

Maar de discussie over het nut van een betere kabel kan beter gevoerd worden in:
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

De vorige delen kan je hier vinden:
Vorige delen:
HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 11
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 7
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul deel 3
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul deel 2
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul
Nieuwe versterker
Mededeling aan de lezer:
Hou het netjes, beleeft en heb respect voor elkaar!
Gun elkaars visies en geef elkaar de ruimte.
Het vorige deel werd gesloten omdat het hier aan ontbrak!
Laten we er voor verzorgen dat deze open mag blijven :) veel plezier

Dit topic is een verzameling meningen en ervaringen van tweakers die Chinese audio apparatuur hebben gekocht via diverse routes. Ook al kunnen we je aardig op weg helpen, blijf je eigen verstand gebruiken. Ga nooit of te nimmer blind af op onze adviezen maar informeer jezelf goed voor je wat koopt.
Weet je iets niet zeker en kun je het via zoeken niet vinden: vraag het hier. Er is al een hoop kennis aanwezig en we kennen redelijk wat apparaten.
Er zijn hier niet alleen liefhebbers maar ook officiële importeurs die meelezen (uit interesse, niet alleen uit commercieel belang). Op Ebay is niet iedereen blind te vertrouwen.

Het gaat meestal over zgn. grijze import (dat is voor privé-personen toegestaan). Garantie is een probleem want opsturen is duur. Er is dus een zeker risico. Denk daarom ook zelf na over wát je zoekt en hoe duur dat voor jou mag zijn en denk aan de BTW want daar kom je bijna nooit onderuit tegenwoordig.
Je moet dit niet van je laatste geld kopen, maar als je het geld over hebt kun je vreselijk mazzel hebben.

Wat is er dan zo interessant aan Chinese Hifi? De prijs van de mooie spullen; Chinese hifi wordt via internet verkocht tegen chinese prijzen. Dan hebben we het niet over iets goedkoper maar over tot een faktor 10 goedkoper!
Er zijn veel merken speakers, versterkers en cd-spelers die in China worden gemaakt, zoals Quad, B&W, Prima Luna, Vincent, Red Rose en noem al die dure merken maar op. Als je de audiobladen leest, lees je soms waar ze hun producten laten maken. Vaak worden die produkten wel in het westen ontworpen maar soms ook in China. De Chinese OEM's beginnen nu dus ook hun eigen producten onder hun eigen naam te verkopen.
Vooral kabels worden in de winkel voor woekerprijzen verkocht (veel marge) en worden gewoon in China gemaakt. Ik las toevallig dat de dure high end kabels voor 80% in China gemaakt worden (de beginnend importeur bedoelde hiermee te zeggen dat bijna alle andere kabels inferieur waren).
Het prijsverschil is gigantisch omdat veel 'high end' apparatuur verkocht wordt voor wat een gek ervoor geeft, zgn. marktconform. Die prijzen zijn echter gebaseerd op westerse (zeer hoge) lonen. Waarom kost een Levis (productiekosten<$10?) hier €150 en in de USA $70? Globalisering, outsourcing, marketing. De tussenhandel verdient gewoon aan de slechte arbeidsomstandigheden van de chinezen. Nu wonen de werknemers van deze audiofabriekjes wel niet in sweatshops, maar dan kun je beter direct bij hen kopen toch? Als je dan meer koopt verdienen zij (die het verdienen) er meer aan.
Kwaliteit
Maar hoe zit het dan met de kwaliteit? Tja, in 1 woord: wisselend. China heeft (terecht) de naam veel namaak en illegale rommel te produceren. Maar de audioapparatuur is meestal goed tot zeer goed. Er worden echt topproducten gemaakt die ook zeer goede recensies krijgen als er wel een officiele importeur is (tegen westerse prijzen). Voorbeelden hiervan: de E-sound E5 in Music Emotion (juli 2006), de Opera Consonance Droplet CDP-5 en de Pure Sound/Bewitch A30 in Hifi+ 52 juli 07. Een vrij recente review was een Yarland FV-34CIIISA gereviewed door TNT ( je kunt het hier zelf nalezen).

Het is slim hier in de thread even te kijken naar ervaringen van mensen.
Interne markt en exportkwaliteit.
De kwaliteit is meestal ver boven verwachting: dit is echter per merk verschillend en ligt natuurlijk aan de kwaliteitscontrole. De artikelen die expliciet voor export bedoeld zijn hebben meestal betere componenten. Als je via een vage website of Ebay besteld heb je kans dat je een artikel bedoeld voor de Chinese interne markt krijgt die wat minder goed is (en voor 220V ipv 230V). Ook vinden afgekeurde apparaten die het wel doen toch weer hun weg via Ebay. Als je weet wat je doet heb je high-end kwaliteit voor een laag budget. Maar let wel op. En vooral: google het merk en type zodat je voorinformatie hebt.
Gezocht mede acteur(s).
Mocht je toch nog iets in de TS willen hebben of wil je mede acteur willen en de TS in goede banen willen leiden laat het maar weten.
Bron.
Een aantal stukken tekst is van het vorige deel HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 hierin gekopieeerd om toch een beetje dat extra informatie te geven, alle credits van die stukken aan de makers van het vorige deel.
NIET VERGETEN!
Hou het netjes, beleeft en heb respect voor elkaar.
Gun elkaars visies en geef elkaar de ruimte.
Het vorige deel werd gesloten omdat het hier aan ontbrak!
Laten we er voor verzorgen dat deze open mag blijven :) veel plezier

[ Voor 86% gewijzigd door NicoHF op 13-06-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:30

Grozno

acts without consequence!

Mijn audiogear bestaat momenteel voornamelijk uit MiniDSP en Topping spul, en ook S.M.S.L en Hidisz zijn prima merken om er een paar te noemen. Zo zullen er vast nog zat andere merken zijn die tegenwoordig prima apparatuur produceren.
Er zijn ook genoeg winkels te vinden waar deze merken te krijgen zijn volgens mij.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hier Aiyima A07 / Douk Nobsound HiFi 6J2 reeds aantal jaren in gebruik, prijs/kwaliteit prima spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als er iemand wil meeschrijven aan een verse topicstart, tag me even, dan voeg ik je toe.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben naar Chinese versterkers aan het kijken om het bakbeest in de man-cave te vervangen. Die produceert meer warmte dan geluid. Een zuinige en goedkope versterker zou me flink wat geld kunnen sparen in stroom en koeling. Ik denk dat het een Fosi Audio V3 gaat worden (de gewone, niet de mono) met de 32V voeding. Rationeel gezien is dat alles wat ik nodig heb en het kost nog geen 100 euro. Irritationeel als ik ben wil ik er eigenlijk ook nog een DAC bij zodat ik mijn computer via een optische kabel kan aansluiten. Net zo irrationeel wil ik eigenlijk de 48V voeding, want stel je voor dat ik ooit in de verre toekomst....
Ik moet mezelf nog even overtuigen dat ik altijd later nog een losse DAC kan kopen, net al een groter voeding.

Als alternatief heb ik de Ayima A07 of A07 Max of de Douk D3. Bij die laatste wacht ik nog op reviews maar op papier is het een interessante keuze.

Als ik toch besluit een geintegreerde versterker te nemen wordt het waarschijnlijk de Loxije A30, dat lijkt ook een heel aardige versterker te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-06-2024 00:53 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Review van de Fosi Audio V3: https://www.audiosciencer...3-amplifier-review.45757/

Review van de Loxjie A30: https://www.audiosciencer...0-amplifier-review.17547/

[ Voor 32% gewijzigd door Grozno op 13-06-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
De Aiyima Max is ook te gebruiken als mono blok(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Zojuist de TS een kleine update gegeven, tips en suggesties zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:01
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:51:
Ik ben naar Chinese versterkers aan het kijken om het bakbeest in de man-cave te vervangen. Die produceert meer warmte dan geluid. Een zuinige en goedkope versterker zou me flink wat geld kunnen sparen in stroom en koeling. Ik denk dat het een Fosi Audio V3 gaat worden (de gewone, niet de mono) met de 32V voeding. Rationeel gezien is dat alles wat ik nodig heb en het kost nog geen 100 euro. Irritationeel als ik ben wil ik er eigenlijk ook nog een DAC bij zodat ik mijn computer via een optische kabel kan aansluiten. Net zo irrationeel wil ik eigenlijk de 48V voeding, want stel je voor dat ik ooit in de verre toekomst....
Ik moet mezelf nog even overtuigen dat ik altijd later nog een losse DAC kan kopen, net al een groter voeding.

Als alternatief heb ik de Ayima A07 of A07 Max of de Douk D3. Bij die laatste wacht ik nog op reviews maar op papier is het een interessante keuze.

Als ik toch besluit een geintegreerde versterker te nemen wordt het waarschijnlijk de Loxije A30, dat lijkt ook een heel aardige versterker te zijn.
Ik heb de fosi v3 in gebruik heel tevreden over maar ik zou toch de andere voeding aanraden ik heb de 32v maar zou het nu anders doen.

Wat betreft de loxjie zou ik nu eerder voor de a40 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Finesse schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:30:
De Aiyima Max is ook te gebruiken als mono blok(je).
Ik snap de obsessie met monoblocks niet zo (anders dan wanneer je een oneven aantal speakers hebt).
Mocht je daar anders over denken dan kun je op kickstarter.com nog de Fosi V3 Mono kopen tegen early-bird prijzen. IIRC €220 euro voort twéé stuks inclusief voeding. Veel goedkoper wordt het niet.

Hoewel ik niks met monoblocks heb kan ik op grond van de specs/meetresulaten en de prijs niet anders dan me afvragen of het niet toch iets voor mij is. (grrr, domme onderbuik die altiijd de beste deal wil, ook al weet ik dat het rationeel geen verschil gaat maken in mijn situatie).

[ Voor 26% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-06-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Ik snap de obsessie met monoblocks niet zo (anders dan wanneer je een oneven aantal speakers hebt).
Mocht je daar anders over denken dan kun je op kickstarter.com nog de Fosi V3 Mono kopen tegen early-bird prijzen. IIRC €220 euro voort twéé stuks inclusief voeding. Veel goedkoper wordt het niet.

Hoewel ik niks met monoblocks heb kan ik op grond van de specs/meetresulaten en de prijs niet anders dan me afvragen of het niet toch iets voor mij is. (grrr, domme onderbuik die altiijd de beste deal wil, ook al weet ik dat het rationeel geen verschil gaat maken in mijn situatie).
Monoblock heeft het voordeel dat de kanalen gescheiden zijn en je ook twee aparte voedingen hebt één per kanaal.
Daardoor kan je het maximale per kanaal eruit persen en ben je minder afhankelijk van de limieten van de voeding.
Maar bij een goed gebouwde versterker met twee kanalen zou daar eigenlijk geen spraken van mogen zijn lijkt mij.
Plus ziet er gaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

KernelPanic schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:08:
Ik heb de fosi v3 in gebruik heel tevreden over maar ik zou toch de andere voeding aanraden ik heb de 32v maar zou het nu anders doen.
Kun je uitleggen waarom?

Van wat ik zo aan reviews lees zou die versterker met 32V/5A voeding echt 150W moeten kunnen leveren. Dat is royaal meer dan ik nodig heb.

Deze versterker is voor mijn man-cave met goedkope luidsprekers waar ik maar een meter vanaf zit. Alles zou goed genoeg moeten zijn.

Stiekem ben ik ook wel een beetje benieuwd wat het met mijn Focal luidsprekers in de woonkamer doet. Rationeel gezien zou het geen verschil moeten maken omdat ik daar al een prima versterker heb. Maar dat is een complexe Denon AVR met talloze systemen die het geluid beinvloeden. Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd afgesteld. Ik heb niet te klagen hoor, ik mis niks, ik ben vooral nieuwsgierig. Helaas is nieuwschierigheid in de audio-wereld als snel erg duur ;).
Dat aspect is waarom ik toch een beetje naar die 48v/10A voeding kijk.
Wat betreft de loxjie zou ik nu eerder voor de a40 gaan.
Heb je daar een specifieke reden voor?
Ik heb de a40 gezien maar die is weer een stuk duurder dan de a30.

Mijn wens was eigenlijk om onder de €100 te blijven. Fosi v3 met 32/5 voeding voldoet daar aan (ongeveer €85).
De Loxieje A30 is dubbel zo duur, zo'n €170. Voor dat prijsverschil zou ik ook een uitstekend DAC kunnen kopen. Dat heb ik liever omdat ik liever 1 kastje met 1 voeding heb, volgens mij is dat zuiniger*.

De A40 is weer een stuk duurder, zo'n €250, oftewel drie keer zo duur als de Fosi V3.

Het is de bedoelding dat de apparaatuur zichzelf terugbetaalt. Mijn huidige versterker gebruikt 50W en kost me zo'n €50 per jaar aan stroom (hij staat niet de hele dag aan), grofweg 1 euro per Watt per jaar dus.

Zo'n Fosi v3 lijkt op laag volume zo'n 15W te gebruiken, dat spaart mij dus €35 per jaar. (En de 32V/5A voeding zou dat probleemloos moeten kunnen leveren.)

De Fosi v3 32V/5A (zonder een DAC) betaalt zichzelf na iets meer dan 2 jaar terug.
De Fosi v3 48V/10A (zonder een DAC) betaalt zichzelf na iets meer dan 3 jaar terug.

De Loxieje A30 heeft bijna 5 jaar nodig om zichzelf terug te verdienen (als die ook ongeveer 15W gebruikt).
Een losse DAC is iets goedkoper maar zou het totaal verbruik waarschijnlijk verhogen. Ik denk dat het netto ook op 5 jaar neer komt.

De Loxieje A40 heeft al meer dan 7 jaar nodig om zichzelf terug te verdienen. Dat is nog te overzien, al beginnen andere zaken dan mee te spelen zoals het risico dat het apparaat voor die tijd stuk gaat, of dat ik verhuis en/of mijn behoeftes veranderen.

Als de A40 een wezelijk voordeel heeft dan is het geld wel te overzien, maar als er toch geen merkbaar voordeel is anders dan wat onhoorbare decimalen achter de komma dan heb ik andere prioriteiten (prijs, verbruik, formaat).

* dit is op niks gebaseerd anders dan mijn onderbuik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

NicoHF schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:41:
Maar bij een goed gebouwde versterker met twee kanalen zou daar eigenlijk geen spraken van mogen zijn lijkt mij.
Dat is een beetje mijn mening. Ik snap dat het in theorie meer vermogen en minder verstoring zou moeten geven omdat losse doosjes makkelijker te isoleren zijn. Ik betwijfel een beetje hoeveel je daar in praktijk van merkt buiten de meest extreme opstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:01
Het volume wat van de fosi v3 met de 32v voeding valt me tegen. Momenteel stuur ik er vrij eenvoudige Boston Acoustics A25 bookshelfs op zolder mee aan waarbij ik nu het volume op driekwart heb staan.

Op moment dat je het bij Fosi zelf koopt is de 48v maar iets van 10 dollar duurder (en vaak coupons beschikbaar). Dan heb je voor weinig extra geld gewoon meer ruimte om bv staanders aan te sturen.

De loxjie a40 is inderdaad een stuk duurder en het verschilt wat je er mee wil natuurlijk. Als een wat meer all in one oplossing, meer power dan a30, uitstekende dac, hdmi arc (implementatie niet 100%), phono in. De a40 is vrijwel identiek met de smsl A0300.

Maar met audio is zoals zoveel altijd iets beter beschikbaar het is maar net hoeveel je wil uitgeven.

De fosi v3 is gewoon een uitstekende simpele amp voor weinig geld.

Edit: volgens audio Science review:
32v op 4ohm 62w max
48v op 4ohm 141w max

32v op 8ohm 34w max
48v op 8ohm 89w max

[ Voor 6% gewijzigd door KernelPanic op 13-06-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

KernelPanic schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:26:
Het volume wat van de fosi v3 met de 32v voeding valt me tegen. Momenteel stuur ik er vrij eenvoudige Boston Acoustics A25 bookshelfs op zolder mee aan waarbij ik nu het volume op driekwart heb staan.
Goed om te te weten, het verbaast me een beetje maar ik heb er gewoon geen gevoel voor. Ik heb dit ook al van iemand anders gehoord dus ik ga je advies maar volgen, als ik inderdaad de Fosi V3 neem.
Op moment dat je het bij Fosi zelf koopt is de 48v maar iets van 10 dollar duurder (en vaak coupons beschikbaar). Dan heb je voor weinig extra geld gewoon meer ruimte om bv staanders aan te sturen.
Dusver heb ik nog niet beter gezien dan €20 goedkoper. Nu zijn die twee tientjes in absolute zin niet veel geld, maar de versterker zelf wordt voor €68 euro verkocht. Een voeding van €40 is relatief gezien dan best veel en voor de GAN variant willen zelfs €100 hebben, meer dan de versterker zelf kost. :)

Wat bedoel je precies met "bij Fosi zelf". Via fosiaudio.com? Op hun AliExpress webshop zijn de prijzen meestal lager. Meestal. Op dit moment heeft fosiaudio.com een vaderdagsaanbieding van 20%. Helaas niet op de GAN-voeding. Het model met de reguliere 48V/5A voeding kost nu $109 oftewel €97 euro. Net onder de grens van €100 die ik in gedachte had. Het begint zo wel heel goed te klinken.
De loxjie a40 is inderdaad een stuk duurder en het verschilt wat je er mee wil natuurlijk. Als een wat meer all in one oplossing, meer power dan a30, uitstekende dac, hdmi arc (implementatie niet 100%), phono in. De a40 is vrijwel identiek met de smsl A0300.
Ik wil vooral youtube kijken en achtergrond muziek spelen in een hokje op zolder. Het hoeft niet hard en het hoeft niet goed te zijn. Ik zou een SPDIF ingang willen, dat heeft de a30 ook, omdat ik weinig vertrouwen heb in de geluidskaart van het computertje daar en er al een SPDIF-kabel ligt. Maar eerlijk gezegd is dat een verwachting, geen ervaring, en een kabeltje trekken is ook geen ramp.
Edit: volgens audio Science review:
32v op 4ohm 62w max
48v op 4ohm 141w max
Ik zou denken dat 62W zat is, ook al is dat piekvermogen. Maar ik ga gewoon lekker FOMO de 48V voeding nemen. Als ik er nog langer over nadenk wordt mijn tijd duurder dan die voeding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:29

Theo

moederbord

Finesse schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:20:
Hier Aiyima A07 / Douk Nobsound HiFi 6J2 reeds aantal jaren in gebruik, prijs/kwaliteit prima spul.
Ik heb hier sinds een paar jaar ook een Aiyima A07 (of een A08) staan; het is één van de weinige versterkers met een ingebouwde voeding en een TPA3255 versterkerchip. (uitgang 2x150 watt geloof ik, en enkel aux en BT in). Het voordeel van een ingebouwde voeding is dat uit ook echt uit is. Veel van de Chinese class D versterkers werken op 12-40 Vdc en hebben dus een adapter nodig die dan 24/7/365 in het stopcontact zit. Specifiek deze versterker heeft dus de voeding intern zitten, en de aanknop schakelt ook echt de 230 volt naar de voeding af.

Ik ontwikkel beroepsmatig zelf electronica, waaronder voedingen, waardoor ik erg kritisch ben over wat ik aan 230 wil hangen en wat niet. De standaard regel is dat alles dat van Ali komt niet aan het lichtnet mag hangen (dus ook geen el-cheapo ladertjes). De voeding die in deze versterker zit die is netjes en solide gebouwd gelukkig :) Protip; aan de uitgang van de versterker zit een potmeter om de uitgangsspannig af te stellen. Het is aan te bevelen hiermee de uitgangsspanning te verlagen. Het standbyverbruik daalt daarmee van 5 naar 4 watt, en de condensatoren op de uitgang die zouden dan in theorie geen 15 jaar maar 20 jaar mee kunnen gaan terwijl het niks doet in geluidskwaliteit.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik heb zelf niet de minste notie betreffende electronica. Maar wel een interessante uitleg die je geeft.
Zelf gebruik ik een externe voeding voor mijn Aiyima a.07. Deze namelijk:
https://nl.aliexpress.com/i/1005001493689010.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Ik zoek paar mooie 'high end' speakerkabels die heel mooi afgewerkt zijn Bi-wire 2x bij de versterker en 4x bij de speaker aansluiting.
Minimaal 3mm ader dikte en moet puur koper zijn.

Iemand nog tips daarvoor?

Ik vind de audioquest 44 volledig afgemonteerd een hele mooie kabel, maar veel te duur.
Dus ik zoek eigenlijk een look a like of de oem versie daarvan

Maar geen goedkope kwaliteit waarin bv aluminium in verwerk zit of slechte aansluitingen, moet wel echt goede kwaliteit zijn.
Ze komen aan hele dure speakers te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door NicoHF op 14-06-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Dit soort informatie is ook leuk om te weten.
Kwam dit nog tegen in het vorige topic van Anoniem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cs4z37CividzlCBdXrnS5I9v5bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lojC5G3pjXbOzsLNCAtTucaI.jpg?f=fotoalbum_large

Het is jammer dat bijna alles is verwijderd door hem.
Als jullie dit soort informatie ook weten en nog meer merken kennen post ze vooral!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:30:
[...]
Ik gaf de mogelijkheid tot gebruik mono blok van de Aiyima a.07 puur als informatie voor diegene die dat nog niet zou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

NicoHF schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:31:
Ik zoek paar mooie 'high end' speakerkabels die heel mooi afgewerkt zijn Bi-wire 2x bij de versterker en 4x bij de speaker aansluiting.

Ik vind de audioquest 44 volledig afgemonteerd een hele mooie kabel, maar veel te duur.

Maar geen goedkope rommel moet wel echt goede kwaliteit zijn.
Misschien zit er er naast, maar dit gaat wat voorbij aan het onderwerp van dit topic toch?
Als je specifiek audiokabels uit China zoekt, dan zijn ze vast te vinden. Maar wat je bedoelt met goedkope rommel snap ik dan niet helemaal, als je audioquest te duur vindt.

Zoiets: https://nl.aliexpress.com...e9-4022-9e82-a83d3556c009

[ Voor 19% gewijzigd door Grozno op 14-06-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Grozno schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Misschien zit er er naast, maar dit gaat wat voorbij aan het onderwerp van dit topic toch?
Als je specifiek audiokabels uit China zoekt, dan zijn ze vast te vinden. Maar wat je bedoelt met goedkope rommel snap ik dan niet helemaal, als je audioquest te duur vindt.
Wat ik daarmee bedoel zijn kabels van paar euro waar aluminium in verwerkt zit en waar geen puur koper in zit, kabels met slechte aansluitingen, goedkope materialen.

Ik zoek goede kwaliteit en dit is helemaal conform topic

Edit

Zal het wel even iets anders formuleren

[ Voor 4% gewijzigd door NicoHF op 14-06-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

NicoHF schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:31:

Omdat je zelf al verwijst naar Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 wil ik toch even vragen wat prioriteit heeft? Gaat het je vooral om het uiterlijk?

Ik weet namelijk niet helemaal wat ik van je vraag om 3mm bi-wired moet maken. Is dat omdat je het mooi vindt of omdat je het op een of andere manier nodig hebt?

Persoonlijk zou ik geen 3mm kabels willen, dat is maar onhandig.
Wat vind jij duur en goedkoop? Als ik audioquest kabel op zoek zie ik een prijs van 1000 euro voor 3m kabel. Dat vind ik ook wel vrij duur.....
Voor een stuk minder dan dat je iemand vinden die kabels op maat maakt. Ik heb geen ervaring met audiokabels, maar USB & HDMI-kabels worden voor een paar euro op maat gemaakt. Als je wat meer betaalt zullen ze dat vast heel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:38:
[...]

Omdat je zelf al verwijst naar Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 wil ik toch even vragen wat prioriteit heeft? Gaat het je vooral om het uiterlijk?

Ik weet namelijk niet helemaal wat ik van je vraag om 3mm bi-wired moet maken. Is dat omdat je het mooi vindt of omdat je het op een of andere manier nodig hebt?

Persoonlijk zou ik geen 3mm kabels willen, dat is maar onhandig.

[...]

Wat vind jij duur en goedkoop? Als ik audioquest kabel op zoek zie ik een prijs van 1000 euro voor 3m kabel. Dat vind ik ook wel vrij duur.....
Voor een stuk minder dan dat je iemand vinden die kabels op maat maakt. Ik heb geen ervaring met audiokabels, maar USB & HDMI-kabels worden voor een paar euro op maat gemaakt. Als je wat meer betaalt zullen ze dat vast heel goed doen.
toon volledige bericht
Bi-wire niet perse om dat het moet maar echt voor de looks.
Heb namelijk 4 aansluitingen per speaker, 2 voor het hoog en 2 voor het laag.

En 3mm dikte voor de weerstand die wil ik niet te hoog hebben.
Ze komen aan een NAD M22 die heeft 300w per kanaal en gaat op sommige avonden flink open.

Het gaat mij echt om de looks maar moet wel kwaliteit hebben.

Qua budget niet hoger dan €100.

Lengte hoeft trouwens maar 1.5 meter per kanaal te zijn maar 2 meter mag ook.

Ik geloof niet zo in dure kabels maar wil wel uitstekende kwaliteit hebben en moet er mooi uit zien.
Uiterlijk vind ik belangrijk.
Het meeste geld stop ik in de audio apparatuur en akoestiek.

Hoop dat dit het een en al verduidelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

NicoHF schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:57:
Bi-wire niet perse om dat het moet maar echt voor de looks.
Heb namelijk 4 aansluitingen per speaker, 2 voor het hoog en 2 voor het laag.
Ok, over smaak valt niet te twisten :)
En 3mm dikte voor de weerstand die wil ik niet te hoog hebben.
Ze komen aan een NAD M22 die heeft 300w per kanaal en gaat op sommige avonden flink open.
Lengte hoeft trouwens maar 1.5 meter per kanaal te zijn maar 2 meter mag ook.
Hoe kom je dan bij 3mm? Dat is echt heel erg dik.
Bedoel je echt 3mm doorsnee of eigenlijk 3 mm2 oppervlak?
Jij hebt aan 1mm ook genoeg.

Je kan uitrekenen hoeveel je nodig hebt:
https://soundcertified.co...KER_WIRE_GAUGE_CALCULATOR

Met jouw specs kom ik net boven de 1mm uit en dat is alleen nodig als je versteker langere tijd op maximaal vermogen speelt.

Niks mis met een beetje overkill, maar 3mm is gewoon onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dat je amp 300W kan leveren betekent niet dat dit bij hoge volumes ook daadwerkelijk geleverd wordt. Dat is ook wel even iets om in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik heb die fosi monoblocks besteld via de kickstarter. Benieuwd hoe ze klinken en of ze uberhaupt aan gaan komen. Ik wil a/b testen met een NAD 3020 II en kijken wat het verschil precies is (behalve meer vermogen?). Zal het laten weten wat de resultaten zijn als het zover is.
Pagina: 1