Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.849 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:12:
Tsja, ik vind PA toch net effe iets te duur, ik heb een aantal dingen (o.a. via Ornec) besteld in China en nooit problemen gehad. Ik denk dat je bij zelf bestellen (mits je geen BTW en importheffing betaald) zo'n 30% goedkoper uit bent, dit is dan wel zonder garantie.
Tja, wat de importheffing en BTW betreft: voor mijn laatste zending dac's kreeg ik deze week ook
nog ff een presentje van TNT :X

En dat zo'n kleine maand na de levering 8)7

Leuk hoor, alle dac's al verkocht zonder btw en importheffing |:(

Maar ja, de ene keer zit het mee, de andere keer tegen.
In ieder geval heb ik mijn Great March I dac geluidstechnisch beter gekregen dan de SVDAC01+,
al is het verschil niet erg groot te noemen. Prijstechnisch is deze dac minder interessant voor de
koopjesjagers daar de modificatie echt de pan uit gerezen is :X
Voordeel is echter dat ik nu twee coaxiale digitale aansluitingen, een optische en een usb aansluiting
heb. Geluidstechnisch heb ik tussen de verschillende ingangen geen gehoormatig verschil kunnen
vaststellen. Ander bijkomend voordeel zijn de gebalanceerde uitgangen.

Al met al kost mij deze dac nu tegen de 600 euro, en da's nou niet echt goedkoop meer te noemen.

Even offtopic:

Weet iemand waar ik het beste 220V grondkabel kan kopen zoals die in iedere meterkast door
de energie leverancier wordt binnengebracht?

@EXPHY
Ik heb een aantal VitaminQ 0,1 uF condensatoren op de kop kunnen tikken. Als je interesse hebt
moet je je even melden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Maar je hebt dan wel weer een Wormaapje blij gemaakt, Alex (al moet ik m'n PC weer gaan verslepen, dammit :P)

* Wormaap is zojuist terug (ofja, eigenlijk al 3 kwartier) van alexbartels en heeft daar een SVDAC01+ 'meegenomen'
Klinkt inderdaad érg goed, morgen maar eens meenemen naar m'n ouders om'n daar rustig op m'n set aan te sluiten, ben benieuwd wat'ie daar doet :)

Was gezellig BTW :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:01:
Maar je hebt dan wel weer een Wormaapje blij gemaakt, Alex (al moet ik m'n PC weer gaan verslepen, dammit :P)

* Wormaap is zojuist terug (ofja, eigenlijk al 3 kwartier) van alexbartels en heeft daar een SVDAC01+ 'meegenomen'
Klinkt inderdaad érg goed, morgen maar eens meenemen naar m'n ouders om'n daar rustig op m'n set aan te sluiten, ben benieuwd wat'ie daar doet :)

Was gezellig BTW :P
Het is altijd leuk te horen dat ik weer iemand heb kunnen verblijden :*)

Ben benieuwd hoe het op jouw set klinkt, misschien toch maar ff je Rega player digitaal koppelen
en vergelijken ;)

Hou ons maar op de hoogte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor. :/ voor technische uitleg weerrrr: zie startpost.
Iedereen die zich netjes gedraagt is welkom in Ede. :) Van mij mag je je speakers meenemen. NP

De Yarland 200Pro moet je denk ik wel wat aan veranderen en 300B buizen zijn duur. Maar het voornaamste is: denk je genoeg te hebben aan 8W? Je speakers zijn 90dB/W 4.5Ohm nominaal ( !!!), dus de impedantie zakt ws behoorlijk. Ik heb ongeveer 3dB meer en dat gaat net lekker hard genoeg met 10W tegen minimaal 6 Ohm. Die Matrix 3se zakt ws wel tot 3 Ohm. Dus je hebt nog wel wat power nodig.

Wat wel belangrijk is, is wel dat je een 4 (4 en 8)Ohm uitgang hebt. Anders gaat het denk ik niet goed klinken (smal en naar achteren). Misschien dat de FV66s net genoeg heeft met zn 20W.

Nog even een korte uitleg voor als ik wat cryptisch was:
de KT88 en 6550 zijn redelijk goede buizen. Over het algemeen klinken ze beter dan de bekende EL34 die je veel tegenkomt in oa. gitaarversterkers (omdat ze lekker stevig zijn). Dat zijn penthodes of (kinkless) tetrodes (=KT). EL84 klinken ook goed.
Beter zijn de triodes, liefst direct heated en single ended geschakeld, die simpeler van opbouw zijn, maar voor geluidsversterking is dat meestal juist goed. Dat zijn dus buizen zoals de 2A3, 300B, 211, 845, 805 (3W, 8W, 18W, 23W, 40W). Die gebruiken alleen wel erg veel stroom; zo het 15-voudige voor de hele versterker.
Het verschil zit m in de opbouw: kathode, anode, scherm ertussen, gloeispanning, voorspanning.

Er zit niet alleen verschil in klank in het type buis, maar per type ook per fabrikant. Je kunt dus de klank beinvloeden door een ander merk buizen erin te prikken. Tuberollen noemen ze dat (vanwege de draaiende beweging bij het uitnemen). Het best klinken vaak de oude productie buizen van voor '75. Zgn. NOS-buizen (new old stock). Omprikken gaat niet altijd even simpel: meestal moet de bias van de buis afgeregeld worden. Als je een fixed bias of autobias hebt ipv een potmetertje valt er niks af te stellen en kun je beter matched buizen gebruiken. En dan is tuberollen heel makkelijk.

Nu over push-pull, parallel en single ended:
PP doet de ene buis push en de ander pull, oftewel allebei 1 kant van de sinus. > dubbel vermogen. Dat moet dus wel netjes overlappen anders krijg je vervorming en versmering van het geluid: plaatsing (van instrumenten op het denkbeeldige podium) word minder precies.
Bij parallel doen 2 buizen hetzelfde werk en heb je dus ook meer power. Je hebt geen probleem met overlappen alleen kan de ene buis net wat ander signaal geven dan de ander (het is tenslotte analoge techniek) en kun je dus ook weer wat versmering krijgen.
SE (single ended) doet 1 buis per kanaal het hele werk. Het kost ff een bak stroom (ruststroom=power) maar dan heb je ook het zuiverste geluid (qua fase).

Voor de transistor liefhebbers: ik probeer het ff simpel uit te leggen binnen de verzameling buizenversterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 03:01:
Sorry hoor. :/ voor technische uitleg weerrrr: zie startpost.
Iedereen die zich netjes gedraagt is welkom in Ede. :) Van mij mag je je speakers meenemen. NP

De Yarland 200Pro moet je denk ik wel wat aan veranderen en 300B buizen zijn duur. Maar het voornaamste is: denk je genoeg te hebben aan 8W? Je speakers zijn 90dB/W 4.5Ohm nominaal ( !!!), dus de impedantie zakt ws behoorlijk. Ik heb ongeveer 3dB meer en dat gaat net lekker hard genoeg met 10W tegen minimaal 6 Ohm. Die Matrix 3se zakt ws wel tot 3 Ohm. Dus je hebt nog wel wat power nodig.

Wat wel belangrijk is, is wel dat je een 4 (4 en 8)Ohm uitgang hebt. Anders gaat het denk ik niet goed klinken (smal en naar achteren). Misschien dat de FV66s net genoeg heeft met zn 20W.
.......knip.......
Ja ik wist al dat ze power honger zijn.
Ik dacht dat de Y. 200 pro meer vermogen had, verkeerd gelezen/onthouden denk ik.
Bedankt voor de info zover.
Ik mail je nog wel een keer (als ik wat ruimer in de tijd zit) om langs te komen, want ik vind het wel intressant en je kunt me vast een eind verder helpen + uitleggen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is trouwens iemand die de Yarland FV66s gekocht heeft. Hij heeft speciaal bij Timaudio gevraagd naar trafos met 230V wikkeling en 845 buizen. Hij werd eerst nml met 220V trafo's en 845 buizen geleverd maar is nu normaal gesproken met 211 buizen uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:22:
[...]

Het is altijd leuk te horen dat ik weer iemand heb kunnen verblijden :*)

Ben benieuwd hoe het op jouw set klinkt, misschien toch maar ff je Rega player digitaal koppelen
en vergelijken ;)

Hou ons maar op de hoogte >:)
Momenteel bezig met de Apollo te vergelijken met de SVDAC01.

Dit is een beetje eng :P
De SVDAC01 (hierna Diyeden wegens luiheid :P) heeft duidelijk meer detail, de Apollo klinkt wat meer laid-back. De Diyeden laat echt elk rocheltje in een stem overduidelijk horen. Van de ene kant heel mooi, van de andere kant neigt'ie wat naar kil, waar de Apollo warm blijft.
Welke van de twee mijn voorkeur krijgt ben ik nog niet uit, wat op zich al een enorm pluspunt voor de Diyeden is, aangezien de Apollo wel even 5 keer zoveel heeft gekost ;)

Mijn laptop wordt uiteraard compleet weggespeeld, maar dat spreekt voor zich natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:46:
[...]

Momenteel bezig met de Apollo te vergelijken met de SVDAC01.

Dit is een beetje eng :P
De SVDAC01 (hierna Diyeden wegens luiheid :P) heeft duidelijk meer detail, de Apollo klinkt wat meer laid-back. De Diyeden laat echt elk rocheltje in een stem overduidelijk horen. Van de ene kant heel mooi, van de andere kant neigt'ie wat naar kil, waar de Apollo warm blijft.
Welke van de twee mijn voorkeur krijgt ben ik nog niet uit, wat op zich al een enorm pluspunt voor de Diyeden is, aangezien de Apollo wel even 5 keer zoveel heeft gekost ;)

Mijn laptop wordt uiteraard compleet weggespeeld, maar dat spreekt voor zich natuurlijk :)
Kun je met jouw huidige speakeropstelling en acoustiek ook verschil horen in soundstage?
Kan me voorstellen dat de afbeelding veel losser, breder en dieper zou kunnen zijn >:)
Wat de warmte betreft moet je de SVDac01+ nog ff de tijd gunnen om in te spelen, want hij is nu gewoon nog niet op niveau.

Misschien nog even een lullige tip:
Als je nou een gordijn voor je speakers hangt als je naar de SVDAC01+ luistert heb je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde laid-back en warm geluid als je bij je Rega Apollo hebt 8)

Grapje hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zó laid-back is't geluid van de Apollo nou ook weer niet :P

Qua soundstage kan ik geen grote verschillen ontdekken, morgen eens beter luisteren, want nu heb ik de kans niet meer. Wel praktisch BTW, ik kan met 1 druk op de knop wisselen tussen de DAC en de analoge output van de Apollo :) Vergelijken wordt wel nog iets lastiger doordat de DAC een dB of 3 meer output heeft dan de analoge uitgang (waar dat door komt mag Joost weten) en dat al heel snel 'gedetailleerder' klinkt, omdat't domweg harder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Mr. Dave schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:12:
Tsja, ik vind PA toch net effe iets te duur, ik heb een aantal dingen (o.a. via Ornec) besteld in China en nooit problemen gehad. Ik denk dat je bij zelf bestellen (mits je geen BTW en importheffing betaald) zo'n 30% goedkoper uit bent, dit is dan wel zonder garantie.
Ik heb nog nooit géén BTW en importheffing moeten betalen (lees: altijd wél)!!!! Ik snap niet waarom sommigen hier daar wél onderuit komen?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Heb je door TNT of DHL laten bezorgen?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na mijn debacle met CoemAudio heb ik de rekening van de invoerrechten en kosten van Fedex simpelweg geweigerd, ze hadden in hun algemene voorwaarden staan dat wanneer de geadresseerde niet zou betalen zij (Fedex) het bedrag van de invoerrechten en kosten zouden verhalen op de afzender, CoemAudio bestond inmiddels niet meer en dat was dus hun probleem; ik kreeg een credit van de eerder ontvangen rekening.

Het schijnt dat er bij verzending door TNT minder vaak sprake is van rekeningen voor de invoerrechten en kosten achteraf, let wel; het betreft hier zendingen uit het verre oosten.
Ik maak dus wel mee dat het bij zendingen uit de US met TNT ALTIJD raak is voor wat betreft de kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:44:
Hier is trouwens iemand die de Yarland FV66s gekocht heeft. Hij heeft speciaal bij Timaudio gevraagd naar trafos met 230V wikkeling en 845 buizen. Hij werd eerst nml met 220V trafo's en 845 buizen geleverd maar is nu normaal gesproken met 211 buizen uitgerust.
Als ik verder kijk bij yarland kom ik de volgende 2 versterkers tegen.
Pro 88SE en FV-34B III.
Die hebben beide hogere wattages dan de FV66S.
Weet iemand de verschillen (]eep)?
Zijn die gewoon heel veel duurder? zit er een ander nadeel aan?
Want anders lijken me die wel intressant.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Mud.Starrr schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:31:
[...]

Als ik verder kijk bij yarland kom ik de volgende 2 versterkers tegen.
Pro 88SE en FV-34B III.
Die hebben beide hogere wattages dan de FV66S.
Weet iemand de verschillen (]eep)?
Zijn die gewoon heel veel duurder? zit er een ander nadeel aan?
Want anders lijken me die wel intressant.
Dat zijn geen single ended versterkers, maar push-pull.Hierboven heeft Jeep een mooie Uitleg gegeven :)

[ Voor 7% gewijzigd door blobber op 17-03-2007 17:14 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

blobber schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:13:
[...]

Dat zijn geen single ended versterkers, maar push-pull.Hierboven heeft Jeep een mooie Uitleg gegeven :)
Ah ok, bedankt en weer wat geleerd.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:11:
die powerbuy lijkt verleden tijd maar toch wil ik binnenkort mijn nieuwe versterker gaan bestellen.
Om de portokosten uit het verre oosten te drukken en dus evenredig te delen vraag ik me af of er meer mensen zijn die wonen/werken in de buurt van Rijswijk en die ook bij Ornec iets overwegen te gaan bestellen?
Ik ga nog steeds voor de Classic 6.10 :9
Ik wil ook de binnenkort bij Ornec gaan bestellen, ik kan alleen niet kiezen tussen de Classic 6.10 of de G&W TW-2006X. Mail me anders maar even, het adres staat in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
@ Posstema en Jan Hoppezak.

De classic zijn populaire versterkers geworden.

Ik zag dat deze nog onder de 500,00 kost.

Bij Ornec komt ie uitgaande van invoer en BTW rond de 425,00 en 475,00 euro.

Bij Pacific Audio is die met garantie 449,00 euro dit is inclusief verzendkosten volgens mij.

Dus dan heb je voor niet al teveel geld een erg mooie versterker thuis staan waar je veel plezier aan gaat beleven.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:51
Heeft iemand ervaring met de Shanling CD-T80 CD speler?
Lijkt mij wel een interessante speler.

Hij moet gaan draaien op mijn G&W 2006.

Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het ook graag :)

[ Voor 11% gewijzigd door TLer op 20-03-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik laatst een test in what-hifi van gelezen ( slecht blad, weet het maar die fotoos zijn zo mooi)
Kreeg 4 sterren, geloof dat die een wat softe presentatie had...

Zo , net een paar onderdelen voor mijn t-amp besteld , Oil caps van obbligato , PEC carbon volume pot , panasonic fm 3300Uf ..... Word mijn eerste diy projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Spannend! Als het goed uitpakt (het geluid dan)
ga ik je misschien wel na-apen.

@ alexbartels: is er een kansje dat je binnenkort
weer gemodificeerde dakjes aanbiedt? Deze keer
wel met verrekende heffing...

[ Voor 45% gewijzigd door Gluten Parody op 21-03-2007 09:53 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLer schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:10:
Heeft iemand ervaring met de Shanling CD-T80 CD speler?
Lijkt mij wel een interessante speler.

Hij moet gaan draaien op mijn G&W 2006.

Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het ook graag :)
Scanner werkt niet dus hier de review overgetypt:

Shanling might not yet have the impressice pedigree of brands like arcam or roksan, but it still makes some impressive machines. The company's flagship player, the 4000 pound CD-t300, , impressed us back in september , so we jumped at the opportunity to test this model. Unfortunately, first impressions are a touch dissapointing. The cd-t80 has none of it's big brother's visual flair; it's an ordinary rectangular box next to the cd-t300's space age design. In fact , the junior player barely looks related until you spot some similarities in electronic technology - the use of valves ( dat is bijzonder :? )and the fine quality of finish. Judged on build and finish, this unit is exceptionally good. It feels like a michine from a couple of price classes higher ;( , and even makes the impressive arcam feel just a little ordinary once the price differential is taken into account. All the controls work with top-class precision, and the disc tray slides in a manner that shames the agricultural affair used in the Cyrus. Fortunately , for the homegrown brands , shanling hasn't produced the great all-rounder this exceptional build-quality threathens.

Don't get us wrong, the cd-t80 has plenty of sonic strenths: it's refined, lacking of any form of harshness , and has an organic midrange performance that isn't dissimilar to what you hear from Roksan's Kandy. Add decent detail resolution, and a large , well defined stereo image into the equation, and you see that the cd-t80 is very much a serious Cd-contender. Things don't stop here: press the 24bit/192khz upsampling button on the chunky metal remote, and the presentation improves, becoming smoother and even more fluid, while the sense of space improves dramatically with large scale classical like Mahler's symphony no.10. However there are negatives too. The player isn't the most energetic of things to start with, and the upsampling mode robs the cd-t80 of sparkle. Overall , this is a machine for those who want to chill out with sinatra or luxuriate in small scale classical. Play eminem, massive attack, or tchaikovsky, and the cyrus and roksan serve you better. Rhythmically, things are a little sloppy, while the player's punch and dynamic reach fail to match its main rivals. This Cd player needs to learn to dance.

4sterren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:51:
Spannend! Als het goed uitpakt (het geluid dan)
ga ik je misschien wel na-apen.

@ alexbartels: is er een kansje dat je binnenkort
weer gemodificeerde dakjes aanbiedt? Deze keer
wel met verrekende heffing...
Als er genoeg animo is wel, ik bestel per 4 stuks anders zijn de transportkosten te hoog.
Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
@Alex: Wil je mij ook op de hoogte houden Alex? Ik heb ook wel interesse in een goede betaalbare DAC. Grondkabel wordt veel verkocht op Marktplaats e.d. (als je dit bedoelt: http://www.marktplaats.nl.../83408942-grondkabel.html ). Als het dikker (en langer) moet kun je beter hier kijken: http://www.elektro-online.nl/grondkabel%20nexans.htm

Weet iemand trouwens een betrouwbare bron voor de Trends TA-10 versterkertjes? Crafty.nl is er helaas mee gestopt.

[ Voor 42% gewijzigd door dennis808 op 21-03-2007 19:44 ]

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis808 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:20:
@Alex: Wil je mij ook op de hoogte houden Alex? Ik heb ook wel interesse in een goede betaalbare DAC. Grondkabel wordt veel verkocht op Marktplaats e.d. (als je dit bedoelt: http://www.marktplaats.nl.../83408942-grondkabel.html )

Weet iemand trouwens een betrouwbare bron voor de Trends TA-10 versterkertjes? Crafty.nl is er helaas mee gestopt.
Ok, doe ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:44:
[...]

Als er genoeg animo is wel, ik bestel per 4 stuks anders zijn de transportkosten te hoog.
Ik hou je op de hoogte!
Ik volg dit topic al een tijdje met veel leesplezier en ben zeer geïnteresseerd geraakt in je gemodificeerde dac. Ik draai momenteel met een Squeezbox via de dac van mijn Rotel receiver en denk dat dit stukken beter kan. Ik wil de gok wel nemen door er ook eentje bij je te bestellen. Kosten zijn nog steeds zo rond de €200? Wil je me berichten over de details als je zo ver bent?

edit:typo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de trends ta-10 bij buyoyo besteld, maar geloof dat de eigenaar van crafty niet zo positief over dit Aziatische bedrijf was.... anders kan je ook bij http://www.audiomagus.com/ kijken.

Ben nog steeds aan het genieten van mijn simpele setup ( kan de fotoos weghalen als ze niet gewild zijn):

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/baffles/P1010101.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/baffles/P1010106.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht er iemand bij Buyoyo gaan bestellen..ik wil er ook iets van weghebben (ubergeile OCC luidsprekerkabel), wellicht samen kopen en de hoge verzendkosten delen?

@ Possstema: ben er ook nog niet uit, Pacific Audio lijkt aantrekkelijk, zeker omdat ze ook thuisbezorgen, ben op dit moment nog met een andere partij bezig dan Ornec of Pacific Audio voor de Classic 6.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi jan hoppezak, Denk bij luidsprekerkabels ook eens aan de anti-cable, is maar 3 euro per meter en is beter dan nordost solar wind speakerkabel! Volle klank met zuiver hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:56:
Denk bij luidsprekerkabels ook eens aan de anti-cable, is maar 3 euro per meter en is beter dan nordost solar wind speakerkabel! Volle klank met zuiver hoog.
Volgens mij wil ik dezelfde richting uit als jij met je setup; zoveel mogelijk luisterplezier voor je geld.
Erg leuke foto's trouwens, totaal anders dan de showrooms die je op diverse fora tegenkomt.
Ik zie een TA-10, een audiostramer (soundbridge), een 19" unit (eindtrap of DAC?) en zelfbouw boxen.

Ik lees dit topic ook al sinds deel 1 en nu ik de terminologie een beetje begrijp ben ik erachter dat hifi niet meteen hi-cost hoeft te zijn. ik ga proberen met een klein bugdget een mooie set samen te stellen om op gemiddeld tot laag volume (woon in gehorige flat) van muziek te genieten.
Enige nadeel van een Class-T versterker is dat ze efficientere (en dus vaak duurdere) spekers vereisen.

Anyway, ik ben zeker geinteresseerd in het samen kopen/bestellen/verzenden van apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Putifar schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:01:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje met veel leesplezier en ben zeer geïnteresseerd geraakt in je gemodificeerde dac. Ik draai momenteel met een Squeezbox via de dac van mijn Rotel receiver en denk dat dit stukken beter kan. Ik wil de gok wel nemen door er ook eentje bij je te bestellen. Kosten zijn nog steeds zo rond de €200? Wil je me berichten over de details als je zo ver bent?

edit:typo 8)7
@Putifar / Alcatrash / Dennis808

Er zijn nu alweer drie gegadigden voor een dac, ik ga morgen, als ik tijd heb, ff kijken of ik zelf
nog wat kleine dingetjes wil meebestellen voor mezelf, dan kan in principe weer besteld gaan worden.
Ik zal nog eens goed gaan doorrekenen waar we dan in totaal op uitkomen.

Wordt vervolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis808 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:38:
[...]

Volgens mij wil ik dezelfde richting uit als jij met je setup; zoveel mogelijk luisterplezier voor je geld.
Erg leuke foto's trouwens, totaal anders dan de showrooms die je op diverse fora tegenkomt.
Ik zie een TA-10, een audiostramer (soundbridge), een 19" unit (eindtrap of DAC?) en zelfbouw boxen.

Ik lees dit topic ook al sinds deel 1 en nu ik de terminologie een beetje begrijp ben ik erachter dat hifi niet meteen hi-cost hoeft te zijn. ik ga proberen met een klein bugdget een mooie set samen te stellen om op gemiddeld tot laag volume (woon in gehorige flat) van muziek te genieten.
Enige nadeel van een Class-T versterker is dat ze efficientere (en dus vaak duurdere) spekers vereisen.

Anyway, ik ben zeker geinteresseerd in het samen kopen/bestellen/verzenden van apparatuur :)
Bedankt, Idd. een ta-10 naar een gemodificeerde squeezebox ( boldercables ) en dat aangesloten op hawthorne audio silver iris OB's.... ( dat 19' inch unit is denk ik mijn dvd spelertje ;) ) De speakers zijn heel efficient , merk niks van het beperkte vermogen. www.hawthorneaudio.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex,

Heb je deze site wellis bekeken? ze hebben ook de SVDAC01 plus en clear plus...
http://www.diykits.com.hk/dac.html

Robert

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zijn er eigenlijk ook goede losse 5.1 DACs? Lijkt me veel handiger om gewoon één goede DAC te hebben, met een aantal inputs. CD, DVD en HTPC kunnen dan goedkoop zijn, aangezien je die toch allemaal digitaal aansluit. Ook kan je dan leuke dingen doen met bijv. twee losse stereoversterkers of monoblokken.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik Jan schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:23:
Zijn er eigenlijk ook goede losse 5.1 DACs? Lijkt me veel handiger om gewoon één goede DAC te hebben, met een aantal inputs. CD, DVD en HTPC kunnen dan goedkoop zijn, aangezien je die toch allemaal digitaal aansluit. Ook kan je dan leuke dingen doen met bijv. twee losse stereoversterkers of monoblokken.
http://www.nysound.com/ex...tion=shopping&category=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Dat zijn of amps of stereo DACs, zoals het meeste wat ik kan vinden. Ik ben bang dat ik me hiermee toch op een niche-markt begeef.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12
Erik Jan schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:23:
Deze worden over het algemeen "Processors" genoemd en zijn bijna allemaal slechts bestemd voor de zeer high-end markt, en dat brengt helaas wel een flink prijskaartje met zich mee. Behalve de eerder gelinkte dan, deze zijn nog zeer goed te betalen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door digitalmind op 22-03-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet zo lang geleden ook een creative ddts-100 gehad, dit is een processor bedoeld voor computer doeleinden ... met burr brown chips. Maar je kan hem zo aansluiten op je dvd speler . Ondersteund DTS DD, EX, weet ik veel allemaal. Klonk helemaal niet slecht , na een tijdje was ik het weer zat ( kijk veel praatfilms/ relatief weinig actie spectakel) dus heb ik het doosje maar met 130 euro winst verkocht op ebay . ( had hem van marktplaats voor 60 )

Hij word niet meer geproduceerd , en is dus moeilijk te vinden .
http://us.creative.com/pr...category=136&product=9468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:39:
Alex,

Heb je deze site wellis bekeken? ze hebben ook de SVDAC01 plus en clear plus...
http://www.diykits.com.hk/dac.html

Robert
Yep, kunnen niet meer leveren trouwens,,,,
De clear plus versie heeft andere uitgangscondensatoren, is voor de rest niets aan veranderd.

Toch bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das jammer, goeie prijs... Wil ooit nog is een DAC voor mijn dvd speler . Zat meer te denken aan een Non-OS dac ( monica 2 bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
Hey Alex, even een vraagje over de DAC's die jij kunt bestellen, waar bestelde je ze, en om welke types gaat het? Ik dacht namelijk dat je bij http://www.diykits.com.hk/dac.html bestelde.

Ik zat zelf te denken aan een Zhaolu DAC om van mijn X-Box (XBMC) naar een Trends TA-10 amp te gaan om een low budget streaming hifi oplossing te bouwen. Als kabels (nee niet over kabels beginnen!) QED Qunex interlink en bovengenoemde no-cable speakerkabel, of wellicht wat Chinese kabels tegelijk met de T-Amp bestellen.
Ben nog aan het twijfelen over luidsprekers, blijf ik low budget met Klipsch vloerstaanders, of toch maar voor een product van eigen bodem gaan met de Crafty Azumi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet voor een zhaolu dac gaan als ik jouw was, volgens mij een vrij analytische DAC... Je kan beter voor iets muzikaals gaan zoals een DAC-AH... De xbox doet standaard al interne upsampling van 44,1 khz naar 48khz, die is niet zo geweldig .

De crafty azumi's zullen vast wel goed zijn maar ik heb met iemand (Shep) van audiocircle gecommuniceerd , die heeft ook de trends ta-10 en de azumi maar is uiteindelijk naar een grotere T-amp gegaan met meer vermogen( Little dot t100) Vooral met vrouwen stemmen liep het dicht. (had ik ook met mijn Blaudio's)

Klipsch zijn zo te lezen (6moons ) wel goed... maar naar mijn idee ( kan het ook mis hebben)zijn de Klipsch speakers toch commerciele speakers van een wat lager prijsniveau met beperkingen die je kunnen gaan irriteren . De hawthornes hebben mij totaal 450 euro gekost , op het hawthorneforum kan je reacties lezen van mensen die hun dynaudio's , snells, magnepan en martin logan speakers hebben ingewisseld voor deze . Lijkt mij dat die mensen wel weten wat mooi is, Veel buizenapparatuur ook. Er staat trouwens een review op tnt-audio.

Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk, maar ik heb bij mijn zoektocht naar mijn eerste speakers ( B&W 603s3) veel budget speakers gehoord, en die zaten helemaal niet op het niveau van de Blaudio's en de hawthornes. Laat jezelf niet beperken door afstand , wees avontuurlijk :)

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb vier vragen:

1) wat is het voordeel om "jumpers" te gebruiken ipv de standaard koperplaatjes achter op de speakerterminals?
2) zijn er mensen die ervaring hebben met de Choseal (Qiuyeyuan) OCC speaker kabel?
3) zijn er mensen die ervaring hebben met de Xindak FS-1 of FS 01 speaker kabel?
4) wie heeft er ooit besteld bij de webshop van Buyoyo.com en hoe zijn je ervaringen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.Ik heb met mijn blaudio's de standaar jumpers vervangen voor anti-cable jumpers, dit leverde een behoorlijk grote verbetering, vooral in het hoog.

2. Geen ervaring mee, mijn tip blijft speltz anti-cable/ IC's

3. zie punt 2.

4. Daar heb ik mijn trend ta-10 vandaan, ongeveer twee tot drie weken wachten, verder alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:56:
1.Ik heb met mijn blaudio's de standaar jumpers vervangen voor anti-cable jumpers, dit leverde een behoorlijk grote verbetering, vooral in het hoog.
Hou het alsjeblieft bij je eigen 'waarneming'.
De jumpers zullen nooit veel verbetering opleveren tenzij je oorspronkelijke jumpers van een draad zijn in de dikte 'floss draad'.Het koperenplaatje doet z'n werk prima.
Als je iets aan speakers wil verbeteren zul je eerder naar de filters moeten kijken en of je drivers.
Mijn tip is: steek dat overgebleven geld in goede speakerkabels.

[ Voor 3% gewijzigd door MGSNK op 24-03-2007 13:08 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die jumpers zijn gemaakt van anti-cable speakerkabel (heeft me misschien 50 eurocent gekost), dit is een forum dus ja mijn eigen waarneming :) Waarom wel goede speakerkabels maar geen goede jumpers?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:19:
die jumpers zijn gemaakt van anti-cable speakerkabel (heeft me misschien 50 eurocent gekost), dit is een forum dus ja mijn eigen waarneming :) Waarom wel goede speakerkabels maar geen goede jumpers?
Omdat een speakerkabel enige toegevoegde waarde heeft als verbinding tussen speakers en versterker. Een jumper kabel is hooguit 10 cm lang, zo niet korter. Ik kan me daarbij niet voorstellen dat er op 10cm winst valt te behalen.
Maar goed, kabels, daar is dit topic niet voor.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik ben absoluut geen techneut maar weet wel dat lengte niet alles bepaald in een kabel...en weet wat ik gehoord heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? hmm, ik twijfel nog sterk tussen de SC-03 en de FS-1 speakerkabel, beide van Xindak, de versterker gaat de JungSon JA88-E of toch weer de Classic 6.10 worden.
Zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum voor wat betreft de Xindak kabels?
Kabels van SoundRight zien er ook niet vervelend uit, echter lijken die dingen vooralsnog nergens te bestellen en de info die ik kan vinden op 't net is veelal in het Italiaans en Bulgaars geschreven, en dat zijn niet mijn beste talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik ff afwezig was; tijdje internetstoring gehad...
Volgens mij zijn Xindac kabels uitstekend, maar zit er niet veel verschil in met von Masoch kabels (=OEM vlgs Ornec). Ik heb daar alleen nog maar een powerkabel van, maar het is prima gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik volg al lange tijd dit forum en dit heeft me e.e.a. bijgebracht. Zo'n 2 jaar geleden kocht ik een paartje ensemble reference one speakers van zo'n 12 jaar oud. Afgelopen jaren heb ik hier versterkers aan gehad van marantz (pm 14), classe (cap 90 ?), en de unico van unison reseach. Allemaal hun eigen kwaliteit maar het klonk nooit zoals in mijn beleving van jaren terug toen ik ze gehoord heb. (weet niet meer op welke set dat was). De speakers waren het mooiste tweewegsysteem wat ik zelf ooit gehoord had. Dit kwam weer terug toen ik ze kon beluisteren bij een kennis met een voor en eind bak (buizen) van audioresearch. Gefrustreerd toen ik eenmaal weer thuis was, m.n. omdat de A.R set 7000 eurootjes kostte. O.a. via info van dit forum heb ik het aangedurft om een chinese buizenbak te kopen via pacific audio. Jongens zonder in veel superlatieven te vervallen deze versterker (mingda MC368-B90) heeft een verschrikkelijk goede prijskwaliteitsverhouding. De openheid, dynamiek en kracht heb ik nog nooit bereikt met voorgaande en eerdere versterkers. Ik weet van andere ensemble's bezitters dat buizen erg goed matchen met deze speaker maar dan nog ben ik verbaasd over wat ik hoor en wat ik daarvoor betaal. Voor evt serieuze liefhebbers die zoeken naar zo'n versterker, en die wonen in de buurt (eindhoven) mag je best eens komen luisteren. Met dank aan forum en de hard werkende chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb de Xindak SC-01, ben er erg tevreden over, prima gemaakt en afgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 04:15:
Hoi, ik volg al lange tijd dit forum en dit heeft me e.e.a. bijgebracht. Zo'n 2 jaar geleden kocht ik een paartje ensemble reference one speakers van zo'n 12 jaar oud. Afgelopen jaren heb ik hier versterkers aan gehad van marantz (pm 14), classe (cap 90 ?), en de unico van unison reseach. Allemaal hun eigen kwaliteit maar het klonk nooit zoals in mijn beleving van jaren terug toen ik ze gehoord heb. (weet niet meer op welke set dat was). De speakers waren het mooiste tweewegsysteem wat ik zelf ooit gehoord had. Dit kwam weer terug toen ik ze kon beluisteren bij een kennis met een voor en eind bak (buizen) van audioresearch. Gefrustreerd toen ik eenmaal weer thuis was, m.n. omdat de A.R set 7000 eurootjes kostte. O.a. via info van dit forum heb ik het aangedurft om een chinese buizenbak te kopen via pacific audio. Jongens zonder in veel superlatieven te vervallen deze versterker (mingda MC368-B90) heeft een verschrikkelijk goede prijskwaliteitsverhouding. De openheid, dynamiek en kracht heb ik nog nooit bereikt met voorgaande en eerdere versterkers. Ik weet van andere ensemble's bezitters dat buizen erg goed matchen met deze speaker maar dan nog ben ik verbaasd over wat ik hoor en wat ik daarvoor betaal. Voor evt serieuze liefhebbers die zoeken naar zo'n versterker, en die wonen in de buurt (eindhoven) mag je best eens komen luisteren. Met dank aan forum en de hard werkende chinezen.
Mingda MC368-B90 zat ik ook naar te kijken.
Nou weet ik nog steeds niet waar je aan kunt zien of het single ended is of niet, dus dat vroeg ik me nog af.
Maar hij heeft wel hogere wattage wat ik nodig heb.
Ik woon niet in de buurt van eindhoven, maar ik houd me toch aanbevolen eens te komen luisteren.
Neem dan mijn eigen set mee om te vergelijken als dat ok is.
]eep zit in Ede dat is wel dichterbij :P Maar die heeft deze vast niet toevallig ook staan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb wel wat anders staan :)
single ended is heel makkelijk te herkennen: single ended heeft een single eindbuis per kanaal.

Solidtube z'n verhaal is dus alweer een voorbeeld dat buizen gewoon erg goed klinken. Ondank hun nadelen hebben ze blijkbaar het onontkenbare talent mensen blij te maken.

@jan hoppezak
Die nieuwe Jungson JA-88E ziet er ook wel veelbelovend uit moet ik zeggen. Power genoeg, mooie houten AB. En een XLR ingang. Dat zie je nog niet veel in deze prijsklasse.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:
single ended is heel makkelijk te herkennen: single ended heeft een single eindbuis per kanaal.

Solidtube z'n verhaal is dus alweer een voorbeeld dat buizen gewoon erg goed klinken. Ondank hun nadelen hebben ze blijkbaar het onontkenbare talent mensen blij te maken.

@jan hoppezak
Die nieuwe Jungson JA-88E ziet er ook wel veelbelovend uit moet ik zeggen. Power genoeg, mooie houten AB. En een XLR ingang. Dat zie je nog niet veel in deze prijsklasse.
offtopic:
Kun je me een mailtje sturen zodat ik je e-mail adres heb?
Dan kunnen we eens wat afspreken, want Ede is heel dichtbij.
Mijn e-mail staat in mijn profiel.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:26:
:? hmm, ik twijfel nog sterk tussen de SC-03 en de FS-1 speakerkabel, beide van Xindak, de versterker gaat de JungSon JA88-E of toch weer de Classic 6.10 worden.
Zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum voor wat betreft de Xindak kabels?
Kabels van SoundRight zien er ook niet vervelend uit, echter lijken die dingen vooralsnog nergens te bestellen en de info die ik kan vinden op 't net is veelal in het Italiaans en Bulgaars geschreven, en dat zijn niet mijn beste talen.
Jan,

Xindak=SOUNDRIGHT

Trouwens, toen ik bij Ornec Von Masochs bestelde kreeg ik SOUNDRIGHTS..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:05:
[...]

Jan,

Xindak=SOUNDRIGHT

Trouwens, toen ik bij Ornec Von Masochs bestelde kreeg ik SOUNDRIGHTS..!
;) weet ik, ik ga mijn kabels bestellen bij NYSound, leuke prijzen in dollars en de meerprijs van een extra paar meter kabel is daar bijzonder goed te betalen, ze claimen dat ze de niet standaard lengtes (in mijn geval 2x3.5 meter) binnen twee weken kunnen leveren.
Voor de Classic of de JungSon wordt het Pacific Audio (misschien beide om het verschil te ervaren), de andere club mailt niet terug en Pacific komt thuis, lekker makkelijk en superservice!!
Ik denk dat zij hier in de beginfase bewust voor gekozen hebben en daar een flink deel marketingbudget in gestopt hebben, wanneer hun aantal orders groeit (en met al die tevreden klanten gaat het snel) kunnen ze deze service denk ik niet lang volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:

@jan hoppezak
Jeep, ik heb sinds een week Martin Logan Aerius electrostaten. Mijn huidige eindversterker gaat bij moeilijke muziek zoals The Wall in de protectie. Het komt doordat ze qua impedantie zakken tot onder de 2 ohm. Kan ik daar een buizenamp voor gebruiken of ben ik `veroordeeld` tot de Dussun V8i omdat deze rated 2 ohm aan kan.
Is het overigens echt zo dat china-highend-hifi de belastingen al in de prijs verwerkt heeft zitten want dan zijn ze volgens mijn veruit de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kunt dat het best met een paar Krell's aansturen ;)
Met een buizenversterker gaat dat echt niet lukken ben ik bang. Als een normale buizenversterker 8r de eindtrafos geen weerstand ziet gaat ie heel erg heet worden en doorbranden. Je moet gewoon een kloeke eindversterker met flinke krachtreserve hebben, dus flinke trafos en grote caps.

De Classic 6.6 ziet er wdb ook goed bemeten uit. Specs (wij kunnen 2 ohm) zeggen imo niet zoveel als wel 2x450VA en 100mF. ≥ 245 W (4Ω, RMS), ≥160 W (8Ω, RMS)
Afbeeldingslocatie: http://personales.ya.com/diazign/Personal%20Web%20Page_archivos/image055.jpg

De Bada Purer 3.8H ziet er ook zwaar uit maar ik kan er geen specs van vinden.

De Dussun V8i is natuurlijk nog een flink stuk zwaarder met 2x1000VA.en 2x60 mF, 1000W 2Ω, 500W 4Ω. De specs zien erg wel opvallend 100% ideaal uit.
De V6i zou je ook al genoeg aan moeten hebben: 2x600VA, 2x 32mF, 2x600W 2Ω.

De Shanling A-300 ziet er trouwens ook goed uit qua vermogen en heeft een buizen voortrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me recent een "oude" Thorens TD160MKI met nieuw clearaudio aurum classicelement en een musical fidelity XLPS phono-amp aangekocht. De aankoop van een tubeamp is daardoor deels uitgesteld. Balboa's Pro 200SE die hij te koop stelt is me nog ietsje te duur voor mijn budget. Nu vroeg ik me af of de Yarland FV34CIII die crafty aanbieden een aanrader zouden zijn om "enkel" mijn analoog geluid 'thorens' te versterken. Ten slotte is 299 nu niet dé kost om er even mee te spelen. Alleen vraag ik me af of dit enig verschil zal maken met mijn huidige NAD. Indien niet kan ik de 299 euro natuurlijk voor andere audio spullen houden. Wat denken jullie?

groet,

stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh, dat is een vrij nieuwe review, die had ik nog niet gelezen. Maar als voor zo'n zware versterker vooral het voorversterkergedeelte er positief uitsteekt is dat toch wel een beetje sneu he?

De review bevestigd ook wel een beetje dat ik liever wat anders uit zou kiezen. Denk daarbij ook aan het commentaar van 'orakel in ruste' Norman (COEM-audio) dat de Dussuns in het begin hard liepen maar dat nu de meesten wat anders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
even oftopic.
ben net terug uit de states florida heb er 7 weken gezeten.

vele versterkers gezien en beluisterd. ook mooie buizenamps en meer van dat stuff.
de prijzen liggen beduidend lager dat in dit apenland. 30 a 40 %
kortom een geweldige ervaring. ps dit was al voor de 4e keer dat ik daar geweest ben.

we gaan nu weer vrolijk verder.
groetjes aan iedereen op dit forum. :P

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:26
Na 2 maanden wachten eindelijk de Bada PH-1 koptelefoonversterker binnen. Wel even schrikken: geen doos maar een papieren zak met heel veel plakband en stickers. Na de zak en plakband bubbeltjesplastic, een plastic zak, de bestelde interlinks (Xindak AC-1) weer twee lagen bubbeltjesplastic, een doos, weer een laag bubbeltjesplastc, weer een doos, piepschuim en eindelijk de versterker zelf met een mooie maar voor mij onleesbare Chinese handleiding. Apparaat is zelf aan alle kanten netjes beschermd met dopjes over de cinch aansluitingen en de volumeknop. Bijgesloten een rekening van 26 dollar.... 8) BTW anyone?? (totaal betaald 143 euro, inclusief interlinks en verzending - Ornec).

Eerste indruk: netjes afgewerkt, alles goed passend, vergulde aansluitingen, soepel lopende potmeter, zwaar (6kg!), Chinese? stekker... gelukkig wel 220V (met wat marge hier te gebruiken).

Aangesloten op een NAD S-500 CD speler en een Sennheiser HD-250 linear II koptelefoon. De kop op de achterzijde om en een fel blauwe led begint te branden. Na zo'n 30 seconden de eerste tonen (pfff was de inschakelvertraging vergeten :+). Alles werkt :) .

Het geluid: warm, bas wat wollig, stemmen worden helder weggezet, hoge tonen aanwezig maar niet scherp of opdringerig. Daardoor wel heel prettig om naar te luisteren, je zult niet snel luistermoe worden. Naarmate de buizen verder opgewarmd zijn wordt het geheel steeds muzikaler voor mijn gevoel, kan niet goed aangeven waar het aan ligt.

Met name stemmen worden heel mooi weggezet, bas blijft wat achter maar juist daardoor een heel mooi, muzikaal geheel. Na enkele cd's te hebben geluisterd is ie wel behoorlijk warm geworden, het lijkt m'n klasse A versterker wel ;) . Nou ja het ding verbruikt zo'n 50 watt en die moeten toch ergens heen...

Al met al een goede koop, voor dit geld kun je hier niets beters krijgen. Aanrader :Y

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent er soms iemand het merk YAQIN ?

www.yaqin.eu

gezien het via een 'europese site' wordt aangeboden vermoed ik dat de vermelde prijzen incl BTW zijn.

op hear.nl staat de MC-10L te koop
http://www.hear.nl/2dehan...nd-buizen-versterker.html

stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie dingen over gelezen... vooral hun el84 en 6l6 versterkertjes zijn lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Yaqin heb ik juist slechte dingen over gelezen, bij Roehren und Hoehren bijvoorbeeld had iemand er eentje en die bromde als een gek.Ergens anders las ik dat er ontwerpfouten inzaten en dat het soldeerwerk soms erg slecht is.Dat is één van de redenen dat ik het niet heb aangedurfd.De andere was dat het model echt monsterlijk groot is (dimension : 520mm x 430mm x 300mm ), maar dat is een kwestie van smaak denk ik :) .Op ebay kom je ze ook vaak tegen.
Het voordeel van die advertentie is wel dat je hem kunt gaan zien en beluisteren.Wie weet valt het mee :)

[ Voor 14% gewijzigd door blobber op 02-04-2007 17:10 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was een oudere versie ( geloof MC-10) ipv 10L , hij was toch verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:19:
dat was een oudere versie ( geloof MC-10) ipv 10L , hij was toch verbeterd?
Dat wist ik niet, jammer want nu heb ik geen idee of ze het over de nieuwe of de oude versie ze het hadden op Roehren und Hoehren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken hem toevallig ook. Degene van wie ik mijn voorversterkerbuisjes heb heeft er ook 1. Hij is mooi afgewerkt. Knoppen voelen ook goed aan enzo. Klinkt ook goed voor het type schakeling en de buizen die erin zitten. Ik vond m wel op de Image 65i lijken qua klank.

Het is voor jou natuurlijk dichtbij, dus misschien wel een kans om te gaan luisteren, al is de prijs niet echt laag te noemen. Het merk wordt veel op Ebay aangeboden. Ik zie hem daar dan ook al staan voor €300. Het lijkt er dus op dat er een 'slimme' Vlaming een handeltje wil op gaan zetten.

Verder zou ik zeker de Shuguang buizen vervangen voor Cryotubes: JJ KT77 of Svetlana =C= EL34. En verder vond ik mijn simpele Yarland hem even simpel naar huis spelen als je van exacte plaatsing, precisie en een zeer mooi ruimtelijk beeld houdt. Als je van lompe power houd is deze beter.

Dus: misschien is het jouw smaak qua looks en sound, dan zou ik zeker eens gaan luisteren. Maar bedenk wel dat je met zelf in China bestellen goedkoper uit bent. Ik zie hetzelfde item trouwens op marktplaats staan voor €600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resultaten van de digital amp shootout zijn binnen , zitten ook een paar chinese amps bij.

Geintegreerde amps
http://www.stereomojo.com/SHOOTOUT2007INTEGRATEDS.htm
Eindversterkers
http://www.stereomojo.com/AmpSHOOTOUTPowerAmps.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Leuk die testjes :) Ik zie dat de UcD (Nomad Niagara) er ook bij staat, helaas weinig details over welke versie. De kast komt in ieder geval van onze Belgische vrienden van Hexateq-av ;) De conclusies deel ik echter niet, zeker niet als ik de opbouw van de winnende amp zie. Er zit niet eens een degelijke voeding in :X En de kritieken over de UcD snap ik ook totaal niet: kartonnen bass, te overdreven, "splashy" hoog? Ik heb van die dingen geen last in ieder geval... Ik ben wel benieuwd wat er precies in zit.

Zo zie je maar weer hoe waardeloos dergelijke oordelen zijn, zeker als je hier nog maar eens de review van hifi.nl naast zet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 03-04-2007 10:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een lijst van de geteste versterkers daar kan je misschien uit afleiden wel versie ze hebben gebruikt :

http://www.stereomojo.com/AMPSHOOTOUT_000.htm#shootout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, daar staat verder niets zinnigs. Hexateq weet het zelfs niet. Vermoedelijk halen ze lang niet het onderste uit de pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheldepilot
  • Laatst online: 20-12-2021
Wie kent de Yaqin MS-300B geintegreerde versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
O-) onderste uit de kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja, daar was ik al achter. Ik dacht: laat staan, kijken wie het als eerste ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, t was toch een leuke blind test? Ik vind het wel goed gedaan. Ik vond alleen wel raar dat de Little Dot in de 1e ronde wat slecht afkwam en later bijna gelijk aan de winnaar gewaardeerd werd. En dat ze hele dure versterkers naast hele goedkope en erg commerciele kandidaten gezet hebben.

Wat me verder wel opviel dat de bewoordingen en beoordelingen niet erg positief overkomen. Dat kun je van HiFi.nl wel verwachten van een €100 apparaat (bevooroordeeld luisteren) maar van een best wel duur apparaat van €2000 niet echt.

Wat ik ook wel grappig vond dat de Little Dot een buizenvoortrap heeft. En dat dat tussen al dat 'digitale geweld' niet eens echt opviel. Alleen in positieve zin van 'het klinkt wel naar buizen' maar niet daar echt rekening mee gehouden werd dat die er ook echt inzaten. Niet van: 'oh, vervorming:buizen! Weg ermee'.

Mud-starr is hier gisteren langsgeweest met zijn B&W matrixen en Rotel RA-06.
We hebben leuk vergeleken. Zoals verwacht is mijn Yarland 10W SET net wat te weinig voor de basweergave, maar er kwam toch nog aardig wat muziek uit voor die speakers die tot 3 Ohm zakken. Het ging nog wel hard ook (apocalyptica en wat flinke orgelpijpen). Hier deed mijn Audio NOte het toch wel weer erg goed met z'n 4 Ohm uitgang. De bas was wat minder strak dan de Rotel maar het midden was een stuk beter en het hoog minder aggressief. Qua ruimtelijkheid kon de Yarland zijn troeven ten opzichte van de Audio Note niet uitspelen omdat we de opstelling van de speakers niet echt goed konden krijgen. Een echt mooi ruimtelijk beeld viel er niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De little dot is niet iedereen even positief over, de tube stage schijnt niet helemaal goed te zijn .... En er waren ook nog een aantal andere dingen niet helemaal goed , kan het me nu even niet herinneren. Vond het zelf heel leuk om te lezen en toch een verassing dat ook de onkyo goed eruit kwam.

Ohja, leuke winkel dit:

http://www.tube-fidelity....rde-versterkers-c-24.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
Er staat in de Hifi Video Test (HVT) van deze maand een test van mijn chinese speakers, de Aurum Cantus Melody 103. De conclusie: “De M-103 is een makkelijk klinkende luidspreker die in combinatie met een goede versterker tot hele fraaie dingen in staat is” De rest moet je zelf maar lezen!

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de geteste little dot die zonder tube stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bij Jeep langs geweest...

Geluisterd naar zijn twee buizen amps ( yarland SET en Audio note) en mijn Trends t-amp.

De Yarland SET was natuurlijk het beste , maar ik vond de audio note het lekkerste klinken , gewoon muzikaal en vol. Mijn trends t-amp was niet heel veel minder dan de buizen versterkers, dat was toch een verassing voor mij. Hij miste wat in de ruimte en het laatste beetje realisme.

Net thuis weer geluisterd, en vind het in mijn eigen kamer toch een stuk beter/ rustiger klinken dan in de huiskamer van Jeep. Volgens mij is het nogal een moeilijke kamer ( veel galm)

Ik heb nu even geen zin om uitgebreider te schrijven,
Bedankt voor de gezellige middag!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) zojuist mijn nieuwe speakercables besteld, het is de Xindak FS-1 geworden, de inmiddels zowel nationaal als internationaal vele malen goed beoordeelde kabel.
In totaal wordt de kabel 3.5 meter lang gemaakt door Xindak en voorzien van banana's voor de versterkeraansluiting en spades voor de luidsprekerkant.
Besteld bij NYSound voor het totaalbedrag van $ 222,= en dat is omgerekend 166 eurs inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Jeep,

Allereerst dank voor al het interessante nieuws.
Iets over Chinese DAC's:
kijk eens op http://www.diykits.com.hk/index.html
Daar staat onder DAC: de Zhaolu D 2.5. Deze kleine doos gooit hoge ogen in reviews. Zeker voor zijn prijs. Bovendien kan je zonder solderen de OpAmps verwisselen. En kan je je koptelefoon erop aansluiten.
Laat je oog ook eens gaan over de website van www.vocativeaudio.com
Daaar staan ook leuke, wat prijziger, DAC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
huh? Ik ben niet echt heel erg thuis in DAC's hoor (ook niet echt naar op zoek trws). Vocative audio ziet er wel interessant uit.

Slecht nieuws: Ik zag gisteren dat de prijzen van alle Yarlands bij Ornec flink duurder zijn geworden. Mijn versterkertje is van €140 > €300 gegaan! :( Wel vreemd, want de 34-B is maar €219 en heeft meer buizen (=duurder). Lijkt me dus vrij arbitrair.
De 34-C is ook flink duurder maar nog onder de €200 ( €179).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik ben me vandaag een beetje aan het inlezen over DAC's en externe geluidskaarten etc.
En ik weet van mezelf eigenlijk niet zo goed waar ik nu precies naar moet zoeken. :$

Wat ik wil doen is het volgende:
Ik wil de optische output naar een 'kastje' sturen die daar dan weer een signaal van maakt en dat weer via tulpjes naar de versterker uitstuurt.

Moet ik dan richting de DAC's gaan kijken?
Want ik vind de prijzen en de reviews die hier zo voorbij komen namelijk wel erg interessant.
Maar het belangrijkste voor mij is dat de boel ontkoppeld is dmv. de optische kabel, ivm een nogal irritante aardlus.

Zou zo'n Zhaolu D2.5 dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan moet je inderdaad kijken naar een DAC. Dat heeft echter alleen maar nut als je optische uitgang op de PC ook in staat is om 44.1 Khz uit te sturen. De meeste onboard kaarten kunnen enkel en alleen 48 Khz aan. Let daar dus op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB DACs schijnen heel goed te zijn, de Mhdt lab paradisea usb plus is heel populair .... of een Mhdt lab constantine usb plus( zonder buisje) ... dan hoef je geen digitale uitgang op je Pc te hebben, klinkt waarschijnlijk ook beter dan een interne geluidskaart met digitale uitgang. ( er is een vergelijkingen geweest met de paradisea, USB vs. een gemodde denon 2900. USB won het makkelijk. ( meer focus , details enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb een MacBook Pro, maar op de site staat bij de specificaties alleen 'optische output' :')
Dus ik heb geen idee wat er uitgestuurd wordt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met USB maakt het zowiezo niet zoveel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja de reviews die ik kan vinden zijn inderdaad erg positief.
En het apparaat ziet er ook wel gruwelijk tof uit. :o

Alleen 500 dollar is nogal boven m'n budget.
Het bedrag dat ik wil uitgeven is ongeveer tussen de 150 en 200 euro.

Ooh en:
The headphone / line output jack accommodates optical digital audio output, analog audio output with a 24-bit, 44.1-192 kHz D/A converter, digital audio output up to 24-bit stereo and 44.1-192 kHz sampling rate and supporting encoded digital audio output (AC3 and DTS).

[ Voor 39% gewijzigd door Sjoewe op 09-04-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan word het iets moeilijker... je zou misschien kunnen kijken naar een DAC-AH of de Zhaolu... De eerste heeft een wat warmere klank /muzikaal, de zhaolu gaat meer voor de details en klinkt wat koeler . ( algemeen) Ik weet niet wat voor signaal je optische uitstuurt,

misschien kan je dan ook een trends Trends UD-10 USB naar Spdif converter erbij doen.

Zhaolu, Lite DAC-AH, Diyeden Svdac
http://www.diykits.com.hk/

(ga in ieder geval niet voor de "Dac in the box" of " pro dac", die hebben brom/ruis en zijn geen echte upgrade van je interne geluidskaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:43
De MacBook Pro heeft een optische uitgang (met 3.5mm stekkertje).
Je kunt dus elke DAC met optische ingang gebruiken. Of eventueel
een Airport Express, werkt ook perfect!

Afbeeldingslocatie: http://www.electronix.com/catalog/images/50-703.jpg

Zie net dat de Yarlands wel fors duurder zijn geworden bij Ornec.
De FV34A is naar 299 eutjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Gluten Parody op 11-04-2007 16:45 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gluten Parody schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:32:
Zie net dat de Yarlands wel fors duurder zijn geworden bij Ornec.
De FV34A is naar 299 eutjes.
Dat zei ik zondag al. ;) Wel 'toevallig' dat de FV34A zoveel duurder is geworden. Raar dat ik de enige ben die er een review op Ornec voor geschreven heeft. Lijkt me toch niet dat ie duurder is om te maken dan de 34B.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:50:
[...]

Dat zei ik zondag al. Wel 'toevallig' dat de FV34A zoveel duurder is geworden. Raar dat ik de enige ben die er een review op Ornec voor geschreven heeft. Lijkt me toch niet dat ie duurder is om te maken dan de 34B.
Denk dat ze bij Ornec of Yarland het grote westerse geld hebben geroken. Is idd aparte prijsverhoging. Met name de versterkers die blijkbaar wat meer deze kant uit geexporteerd zijn.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoiets heet marktwerking.. vraag en aanbod.. blablabla... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
voodooless schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:16:
Zoiets heet marktwerking.. vraag en aanbod.. blablabla... :+
Marktwerking? Joh ;) Het is nog steeds niet zo erg als een aantal bekende audiomerken die meerdere keren over de kop gaan voordat ze verkocht worden. Maar een prijsstijging van +/-30% is niet mis. Het blijven goede producten voor een leuke prijs, maar wel jammer als je er net 1 wilde kopen maar nu tegen deze prijzen aanloopt.

De overige producten bij Ornec zijn m.i. niet duurder geworden. Sinds "Crafty" daar geweest is zijn ze duurder geworden (advocaat van de duivelmode O-) )

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel mij enige tijd geleden ook al op dat JungSon aan het assortiment was toegevoegd en de Xindak producten geheel zijn verdwenen.
Mijn Xindak FS-1 speakerkabels komen volgens de leverancier eind volgende week bij mij aan, ben zeer nieuwsgierig.
Gebruik tot op heden zelf geknutselde kabel, een mix van een aparte koper en zilverdraad (4 en 2 mm.) en vergulde pluggen van ahum...Oehlbach :X
Volgens velen zijn die Xindak kabels een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mij viel net wat op op de site van Ornec: over de prijzen van Yarland

weet je wat de grap is? Als je via 'today only' besteld, betaal je de oude
prijs (- €10)
Vandaag staat de FV-34C voor €114 en de FV66S voor €289 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody