Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.850 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Sinds ruim een jaar woon ik in Shanghai. Net mijn Hafler voor en eind trap over laten komen. Een set goede speakers ontbreekt nog. Tijd om op luisterpad te gaan!

Als eerste op aanraden van een vriend/collega een paar weken terug Swans speakers beluistert. Dit merk staat ook wel bekend als HiVi. Twee modellen getest. Als eerste de 6.2F. Cosmetisch erg fraai, goede prijs, maar sound technisch absoluut mijn ding niet. Mijn voorkeur gaat uit naar een helder, open en eerlijke geluidsweergave. Maar ik vetrouw vaak in eerste instantie op mijn tenen. En die gaan nogal snel krom staan, zo ook hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.swanspeaker.com/product/image/diva6.2f_l.jpg

Vervolgens een kast van een speaker van het zelfde merk. Stukken strakker, maar veel te veel bas en te lelijk (groot, vierkant, lomp) om uberhaupt te overwegen. Ik weet eerlijk niet meer welk model het was. Communicatie in het Chinees is een grote barriere, en als ik niet echt geinteresseerd ben neem ik niet de moeite uit te zoeken hoe en wat. Ik kan zo snel geen foto vinden, als ik het goed heb begrepen wordt dit model niet meer geproduceert.

Een week later bij een Xindak dealer op bezoek geweest. Typisch Chinese winkel. Een garage onder/net voor een appartementencomplex. De enige speaker aldaar was de Compass 1.6 bookshelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.xindak.com/products/images/c1.6.jpg

Mooie speaker, zeker het overwegen waard. Maar geen liefde op het eerste gehoor. Ik miste de dimensionering, absolute controle om direct tot koop verleid te worden. Zeker een optie, maar eerst rustig verder zoeken/orienteren!

Vandaag weer op pad geweest, dit keer naar een wat grotere overdekte markplaats met vele kleine winkeltjes en dealers, ergens in een buurt waar ik nog nooit eerder geweest was. Begane grond office supplies. De twee verdiepingen daarboven Hi-Fi. Import (alle bekende merken vertegenwoordigd, B&W, KEF, Dali, MacIntosh, etc etc) en natuurlijk Chinese made Hi-Fi. Ik was in het bijzonder op pad gegaan om Aurum Cantus te beluisteren. De dealer was vandaag helaas gesloten, wegens het bijwonen van een beurs (als ik de op mijn GSM genomen foto van het bericht op de deur goed vertaald heb gekregen). Na een paar rondjes gelopen te hebben bij Jungson terecht gekomen. Erg mooie speakers voor weinig geld. Als eerste een setje bookshelfs.

http://www.jungson.com/co...pages/images/bdno1_fw.jpg

Mooie speakers, maar te weinig body, niet open genoeg. Daarom een paar floorstanders aan laten sluiten.

http://www.jungson.com/co...pages/images/bdno3_fw.jpg

Lekker rustig geluid, over-all zeker gezien het (indicatieve) prijskaartje onmogelijk een miskoop te zijn, en zeker de moeite waard om te herbeluisteren.

De markt waar ik vandaag geweest ben is de plek waar ik zal gaan slagen. Binnenkort (volgend weekend?) terug, en dan met eigen versterker en muziek.

Ik heb in deze post niet aangegeven op wat voor materiaal (versteker, cd speler, bekabeling etc.) de speakers aangesloten stonden. Dit is bewust zo. Ik ben momenteel aan het scannen welke bij voorkeur Chinese speakers op de short-list komen te staan.

Mbt prijzen kan ik kort zijn. In China krijg je nooit de juiste prijzen. Hier moet je echt voor onderhandelen. Onderhandelen doe je alleen maar op het moment dat je tot koop wilt overgaan. Maar de richtprijzen zijn aanzienlijk lager dan ik gewend ben ik NL. Reken maar eens Nederlandse prijzen zonder 50 tot 100% winst, zonder 19% BTW, zonder import belasting, zonder shipment kosten, en je krijgt een indruk van de locala Shanghainese prijzen.

Als ik er aan toe kom zal ik binnenkort een update posten.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Ha die C4M1, leuk verslag.
Wat doe je verder in Shanghai behalve HIFI shoppen?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze speakers?
http://www.china-highend-hifi.com/prod0212111125211124.htm

Ik heb inmiddels uit China een Melody buizenversterker (18W) en Cayin 17a cd-speler. Gekocht bij Ornec en NYsound, prima contact en levering. :*)

Zoek nu een passende speaker. Ik twijfel tussen Aurum Cantus en deze Ali. Zijn de ervaringen met China highend hifi of Cattylink eigenlijk goed?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede geintegreede versterker. Eerder heb ik mijn oog laten vallen op de Cayin 256Ai. Er is één zeer goede review over deze bak. Helaas krijg ik (misschien onterecht) de indruk dat de reviewer eigenbelang heeft bij deze goede review...

De Dusson V8 en V6 heb ik ook bekeken. De reviews over deze jongens zijn nou niet bepaald onverdeeld positief te noemen.

Over de Shanling A-300 kan ik niets vinden. Als je kijkt naar de afwerking is het om je vingers bij af te likken...maar hoe klinkt ie?? Weet iemand een review te vinden van deze versterker.

Als laatste, wie kan er wat meer vertellen over Shanling, wat voor een merk is het? Wat mij opvalt is dat het design van hun spullen onderling niet overeenkomt. Hun AV receiver lijkt op die van Denon, een CD-speler op Marantz enz. Is het onder het motto goed gejat is beter dan.... of is Shanling een OEM fabrikant??

Afbeeldingslocatie: http://www.charismaaudio.com/A300_product.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders, ik volg dit topic al een tijdje en zie dat de laatste tijd veel over speakers geproken wordt. Speakers zijn wat mij betreft dé dingen die je MOET beluisteren voordat je tot aanschaf overgaat. Zeker omdat Inclusief verzending het toch om vorse bedragen gaat. Ik heb laats bij Speakerland een zelfbouw speaker beluisterd met daarin de toplijn van Scanspeak. De ringradiator tweeter wordt gezien als één van de beste ter wereld en vind zijn weg in speakers van diverse fabrikanten met bedargen tot 40.000 p.s.! Persoonlijk vind ik het een geweldig klinkende speaker en kost €1000 p.s. en wat handenarbeid.
Ik heb dit weekend bij hobohifi meerdere speakers beluisterd. De nieuwe series van Dali hebben allen bandtweeters waarover zoveel gesproken wordt hier en klinken geweldig!. Bespaar jezelf telleustelling en kijk ook goed rond wat er te koop is in de reguliere handel... Je kunt er erg veel moois vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Mr. Dave schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:03:
Ha die C4M1, leuk verslag.
Wat doe je verder in Shanghai behalve HIFI shoppen?
Alles! Samenwonen, werken, eigen handel :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:30:
Iets anders, ik volg dit topic al een tijdje en zie dat de laatste tijd veel over speakers geproken wordt. Speakers zijn wat mij betreft dé dingen die je MOET beluisteren voordat je tot aanschaf overgaat. Zeker omdat Inclusief verzending het toch om vorse bedragen gaat. Ik heb laats bij Speakerland een zelfbouw speaker beluisterd met daarin de toplijn van Scanspeak. De ringradiator tweeter wordt gezien als één van de beste ter wereld en vind zijn weg in speakers van diverse fabrikanten met bedargen tot 40.000 p.s.! Persoonlijk vind ik het een geweldig klinkende speaker en kost €1000 p.s. en wat handenarbeid.
Ik heb dit weekend bij hobohifi meerdere speakers beluisterd. De nieuwe series van Dali hebben allen bandtweeters waarover zoveel gesproken wordt hier en klinken geweldig!. Bespaar jezelf telleustelling en kijk ook goed rond wat er te koop is in de reguliere handel... Je kunt er erg veel moois vinden.
Is er iets dat het beluisteren niet waard is? Ik ben me toendertijd rotschrokken (in de negatieve zin van het woord) van de kwaliteit van een Rotel en Arcam versterker die overal hoog aangeschreven werden.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat ik vrijdag in de bus kreeg? Een brief van een incassobureau dat ik de rekening van DHL nog moest betalen (ik had m aan de deur betaald en het bedrag klopte niet: te hoog. Ik had dus om een specificatie gevraagd en kreeg nogmaals een factuur). Ik heb er al weet ik hoe vaak over gebeld en gemaild en ze zijn gewoon doof.

Verzend dus nooit via DHL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:53:
weet je wat ik vrijdag in de bus kreeg? Een brief van een incassobureau dat ik de rekening van DHL nog moest betalen (ik had m aan de deur betaald en het bedrag klopte niet: te hoog. Ik had dus om een specificatie gevraagd en kreeg nogmaals een factuur). Ik heb er al weet ik hoe vaak over gebeld en gemaild en ze zijn gewoon doof.

Dat is mooi klote! Ik zou het eerst normaal proberen op te lossen. Heb je iets van documenten dat je betaald hebt achtergehouden? Probeer anders eens uit te zoeken wie het bezorgd heeft.
In het ergste geval kun je altijd nog een programma als Kassa benaderen.

Voor onze eigen business trouwens erg veel met DHL verstuurd, en onze ervaringen zijn zeer goed. Neemt niet weg dat het voor jou een vervelende situatie is.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4M1 schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:56:
[...]

Is er iets dat het beluisteren niet waard is? Ik ben me toendertijd rotschrokken (in de negatieve zin van het woord) van de kwaliteit van een Rotel en Arcam versterker die overal hoog aangeschreven werden.
Met speakers vind ik dat heel lastig omdat het heel persoonlijk is. Ik zal je vertellen wat mij is opgevallen. De op dit moment verreweg populairtse speakers, de B&W 800 serie, kunnen mij niet echt bekoren. Ik heb de 805s en de 804s, resp €1250 en €2000 beluisterd. Ook eveneens populaire speakers van Focal JMlab vielen tegen. Positief vielen speakers van Audio Physic en Dali op.
Dali Dali Mentor 6:
Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/company/release/images/dali_mentor/dali_mentor6.jpg

Om nog even terug te komen op de speakers (Ultimo) bij speakerland.
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocomponents.nl/speakers/scanspeak/reference/foto/ultimo.jpg
Ik heb je een week thuis gehad en was zeer onder de indruk. Het was een oase van rust en later op de buizenbak helemaal een genot.

Wat betreft Rotel en Arcam, maar ook Meridian, NAD en consorten. Het is zeker niet slecht maar ik vind het ook allemaal niet bijzonder. Ik denk dat je dan beter Advance Acoustic (ook Chinees) kunt kopen voor een derde van de prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
[...]
Wat betreft Rotel en Arcam, maar ook Meridian, NAD en consorten. Het is allemaal niet slecht maar ook niet bijzonder. Ik denk dat je dan beter Advance Acoustic (ook Chinees) kunt kopen voor een derde van de prijs.
Bedankt voor de tip, maar ik ben al voorzien van een mooie set Haflers.
Neemt niet weg dat als ik nu een nieuwe versterker zou willen aanschaffen dit hoogswaarschijnlijk van Chinese makelij zou zijn. Op 20 minuten van mijn appartement kan ik werkelijk alle merken in alle rust beluisteren.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker vervelend voor je. Ik hoop maar dat je bewijs hebt van je betaling aan de deur, anders kun je nog wel eens aan het kortste eind trekken. Belangrijkste is dat je je niet laat intimideren door het incassoburo. Als je in je recht staat niet betalen!! Zelfs niet als er wordt gedreigd met een rechtzaak. Reageer op alle brieven die ze schrijven en doe in iedere brief jouw verhaal. Verstuur ze niet met post maar met fax én e-mail. Schrijf ook een aangetekende brief met ontvangstbevestiging met je verhaal inclusief kopieën van je betalingsbewijs en zeg dat je verder geen boodschap aan het incassoburo hebt. Ga ze niet bellen en in discussie!! Ze hebben het dossier niet en kunen niet inhoudelijk op de zaak ingaan.

Succes!

Ik ben benieuwd naar jou mening op een vorige post van mij. Wil je eens kijken?
Verwijderd in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..."

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4M1 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:26:
[...]

Op 20 minuten van mijn appartement kan ik werkelijk alle merken in alle rust beluisteren.
Ook de Chinese en waar is dat??

Edit:
LOL: laat maar ik zie dat je in China woont ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39

Zijn ze dan ook lekker snel mee, bijna een jaar na dato 8)7 Hoop dat je nog een betaalbewijs hebt, anders ga je waarschijnlijk aan het kortste eind trekken. Succes!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
[...]

Met speakers vind ik dat heel lastig omdat het heel persoonlijk is. Ik zal je vertellen wat mij is opgevallen. De op dit moment verreweg populairtse speakers, de B&W 800 serie, kunnen mij niet echt bekoren. Ik heb de 805s en de 804s, resp €1250 en €2000 beluisterd. Ook eveneens populaire speakers van Focal JMlab vielen tegen. Positief vielen speakers van Audio Physic en Dali op.
Dali Dali Mentor 6:
[afbeelding]
Zie ik daar Ribbon tweaters? Ga van het weekend AC's beluisteren met ribbon's. Ben erg benieuwd of het inderdaad zo helder en open is zoals op veel plekken te lezen valt.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4M1 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:10:
[...]

Zie ik daar Ribbon tweaters? Ga van het weekend AC's beluisteren met ribbon's. Ben erg benieuwd of het inderdaad zo helder en open is zoals op veel plekken te lezen valt.
Inderdaad zitten er bandtweeters in de Dali's ;)
Er is op dit forum verteld dat in de AC voor de eigen Chinese handel andere (lees slechtere) componenten gebruikt worden dan de AC's bedoeld voor export. Probeer daar eens de vinger tussen te krijgen over wat waar is. Ik ben erg benieuwd en ook over je luisterervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal over de zogenaamd slechtere componenten en/of export modellen zijn volgens betrouwbare bron niet (meer) waar.
Het verhaal ging dat de B keus in China zou worden verkocht en de A modellen met de A componenten zouden worden geexporteerd.
Heden te dage is het zo dat ook de Chinees redelijk kapitaalkrachtiger wordt en zodoende geen genoegen neemt met een B kwaliteit.
Het verhaal gaat tevens dat diverse personen/importeurs bij bijvoorbeeld geimporteerde luidsprekers de filters en spoelen vervangen, zulks lijkt me moeilijk te controleren; men kan wel zoveel zeggen om bepaalde prijzen te rechtvaardigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
C4M1 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:10:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen, ik heb na de Leisure 3 se's nu de Melody 103 van AC staan. Ik vind het een zeer prettige speaker die bijna lief klinkt. AC is geen in your face speaker, maar redelijk laid-back en je kunt er uren naar luisteren zonder moe te worden.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ttnx lui. Gelukkig bewaar ik alles. Soms lastig terugvinden maar de kwitantie heb ik nog! Staat niet eens een handtekening op van die oet*** van een bezorger. Lekker accuraat weer. Ik heb dus de kwitantie gescand en gemaild naar het incassoburo. Het is dus hoogstens een 'hun woord tegen het mijne' en ik heb een rechtsbijstandverzekering. Ze kunnen van mij dus 13 hoog de boom in!

Leuk dat je post C4M1! Erg informatief.
Die Swans, daar zitten toch ook wel ribbontweeters in? Oh ja, de M1 en de T600/700. De M1 (link) lijkt mij een heel lekker snel klein speakertje. Niet veel bas maar wel snel. Die grote speakers met dubbele bassdrivers zijn ook niet mijn ding: de impedantie zakt dan al snel erg laag. En wat ik van de B&W Matrix hier van Mudstar gehoord heb is de bas niet werkelijk beter. Maargoed, ik ben geen fan van B&W.

Ik ben ook wel benieuwd wat de Junson BD 5 en 8 naar klinken. Die zien er uit alsof ze een strakker geluid geven. Als kan dat maar het idee zijn want de grote basdrivers zitten daar gewoon aan de zijkant (grote basdrivers = kans op flodderbas). Kijk een naar de magneet achter die F5 uit de Swans M1: even breed als de kevlar konus! Ali kan ik weinig over zeggen, maar het lijken me een beetje speakers toegesneden op buizenversterkers. Hoog rendement roeptoeters. Kan wat bundelen in het hoog en wat nasaal klinken (kàn, hoeft niet).

Cattylink is wel ok voor wat ik gelezen heb. China High End goochelt misschien wat met paypal (een amerikaan schreeuwde nogal dat ie opgelicht was ivm lege paypal account maar het verhaal van CHE klonk mij zeer geloofwaardig), is imo ook wel ok.

@Swiss77
Shanling staat zeer goed bekend. Moet je eens in de Engele audiobladen kijken. Allemaal erg lovend, en dat voor prijzen die behoorlijk hoog liggen! Die 300 versterker is trouwens vrij nieuw. Logisch dat er weinig over te vinden is. T is volgens mij ook wel een OEM fabrikant maar je ziet het inmiddels overal onder eigen vlag. Goede CD-spelers. Wat jij zag op Ornec ed wat niet matched is ouwe meuk. De 300 versterker en cd-speler past erg mooi bij elkaar. En die dure spaceships ook wel (leuke tienerkamerlook met die blauwe inertiadampers, polarized aluminium hull en phazecoils! :+).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:29:
[...]

Inderdaad zitten er bandtweeters in de Dali's ;)
Er is op dit forum verteld dat in de AC voor de eigen Chinese handel andere (lees slechtere) componenten gebruikt worden dan de AC's bedoeld voor export. Probeer daar eens de vinger tussen te krijgen over wat waar is. Ik ben erg benieuwd en ook over je luisterervaring.
Dat is zo makkelijk nog niet om de vinger tussen te krijgen. Je mag hier al blij zijn als je niet met namaak wordt opgezadeld! Chinezen zijn verschrikkelijk lieve, symphatieke en zelfs bijna onderdanige mensen. Als het om handelen en afspraken maken gaat laten ze een heel andere sluwe kant zien. En wat in China als sluw / doorgewinterd wordt gezien, wordt door Westerlingen vaak als achterbaks ervaren.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:19:
Het verhaal over de zogenaamd slechtere componenten en/of export modellen zijn volgens betrouwbare bron niet (meer) waar.
Het verhaal ging dat de B keus in China zou worden verkocht en de A modellen met de A componenten zouden worden geexporteerd.
Heden te dage is het zo dat ook de Chinees redelijk kapitaalkrachtiger wordt en zodoende geen genoegen neemt met een B kwaliteit.
Het verhaal gaat tevens dat diverse personen/importeurs bij bijvoorbeeld geimporteerde luidsprekers de filters en spoelen vervangen, zulks lijkt me moeilijk te controleren; men kan wel zoveel zeggen om bepaalde prijzen te rechtvaardigen!
Het klopt toch wel gedeeltelijk. Een aantal van de top modellen worden alleen voor export gebruikt. De internationale AC site is www.aurumcantus.com, de Chinese site is http://www.haihuang-audio.com. Zie het verschil in modellen. Ik heb even gebeld met het hoofdkantoor in China, en ze bevestigen dat er een verschil is tussen modellen voor domestical sales en export. Ze verzekerden me echter dat de componenten identiek / gelijkwaardig zijn.
JTB81 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:38:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen, ik heb na de Leisure 3 se's nu de Melody 103 van AC staan. Ik vind het een zeer prettige speaker die bijna lief klinkt. AC is geen in your face speaker, maar redelijk laid-back en je kunt er uren naar luisteren zonder moe te worden.
Nogmaals, door de communicatieproblemen probeer ik de luistersessies momenteel simpel te houden, maar ik begrijp dat mensen het op prijs stellen als ik de producten iets detailleerder kan omschrijven. Ik zal mn best doen bruikbare feedback te geven.
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 01:38:
Leuk dat je post C4M1! Erg informatief.
Die Swans, daar zitten toch ook wel ribbontweeters in? Oh ja, de M1 en de T600/700. De M1 (link) lijkt mij een heel lekker snel klein speakertje. Niet veel bas maar wel snel. Die grote speakers met dubbele bassdrivers zijn ook niet mijn ding: de impedantie zakt dan al snel erg laag. En wat ik van de B&W Matrix hier van Mudstar gehoord heb is de bas niet werkelijk beter. Maargoed, ik ben geen fan van B&W.

Ik ben ook wel benieuwd wat de Junson BD 5 en 8 naar klinken. Die zien er uit alsof ze een strakker geluid geven. Als kan dat maar het idee zijn want de grote basdrivers zitten daar gewoon aan de zijkant (grote basdrivers = kans op flodderbas). Kijk een naar de magneet achter die F5 uit de Swans M1: even breed als de kevlar konus! Ali kan ik weinig over zeggen, maar het lijken me een beetje speakers toegesneden op buizenversterkers. Hoog rendement roeptoeters. Kan wat bundelen in het hoog en wat nasaal klinken (kàn, hoeft niet).
De Swans die ik beluisterd heb hadden geen Ribbon tweaters. Ik ben vooralsnog mn interesse in het merk een beetje verloren. Ik kan het anderen overigens wel aanraden eens te gaan luisteren. Ze maken mooi afgewerkte complete speakers tegen een aardige prijs. Ik ken een aantal mensen die speakers van dit merk hebben. Ik vind het persoonlijk gewoon helemaal niks.

Met Junson bedoel je denk ik Jungson. Helaas zijn er niet veel shops die dit merk verkopen in Shanghai en hebben ze niet alles op voorraad. Het is dus vaak even roeien met de riemen die je hebt. Ik zal er op letten als ik binnenkort langsga of ze er tussen staan.

Ik moet voor mn versterker nog even powercables halen. Dat worden waarschijnlijk Xindaks. En een netfilter. Waarschijnlijk G&W. Iemand ervaringen met deze merken?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb n G&W 03 netfilter. Werkt prima. Ik ga er alleen geen verhalen over wonderbaarlijke geluidsverbetring aan ophangen. Ik hoor namelijk totaal geen verschil terwijl ik zo de verschillende interconnects kan herkennen. Stoorcomponenten worden er wel netjes uitgehaald. Powerkabels idem.

Oh ja, ik ben ook wel erg benieuwd als je die Nanzidu speakers tegenkomt. Dat zijn die rondomstralende piramides.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 ben benieuwd, vanmiddag lagen mijn nieuw te beluisteren Xindak FS-1 kabels nog op de DHL (jajajajajajaja, ik heb het ook gelezen en hoop dat ik geen gelazer heb!!) post te Frankfurt.
Wanneer ik ze morgen heb zou dat betekenen dat de firma Xindak ze binnen een week tijd speciaal op lengte heeft gemaakt; ik heb 2x3.5 m. laten maken.
De totale levertijd vanaf het moment van bestellen is dus nog geen twee weken, da's netjes te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa een bladzijde terug:

[/q] De overige producten bij Ornec zijn m.i. niet duurder geworden. Sinds "Crafty" daar geweest is zijn ze duurder geworden (advocaat van de duivelmode) [/q]

Grappig, ik heb nog geen Yarland verkocht en ben nu al baas over het wereldwijde prijsbeleid.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de geringe productie capaciteit en de grote vraag naar de Yarland buizenversterkers.

Een tikkie duurder mag toch wel als er: normale verzendkosten, een reparatie afdeling en garantie afhandeling in Nederland tegenover staat? Of vloek ik nu in de kerk?

Groet Roland
www.crafty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:10:
ja, ik heb n G&W 03 netfilter. Werkt prima. Ik ga er alleen geen verhalen over wonderbaarlijke geluidsverbetring aan ophangen. Ik hoor namelijk totaal geen verschil terwijl ik zo de verschillende interconnects kan herkennen. Stoorcomponenten worden er wel netjes uitgehaald. Powerkabels idem.

Oh ja, ik ben ook wel erg benieuwd als je die Nanzidu speakers tegenkomt. Dat zijn die rondomstralende piramides.
Mijn ervaring is wellicht gelijk aan die van jou. Tot dusverre heb ik geluid alleen maar slechter horen worden met wat goedkope netfilters ertussen. Voor het kleine prijsje van de G&W's hier in China durf ik het echter wel te proberen.
Zal eens kijken of ik de Nanzidu's tegenkom. Ben je serieus een koop aan het overwegen, of vind je het puur interessant om te kijken of een speaker met zo'n vorm daadwerkelijk audioprestatie kan leveren?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk ervaring met de Cayin cdt-17a? :)

Ik heb onlangs mijn Original CD-A8T kunnen verkopen en ben nu op zoek naar iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het G&W filter, ik deze thuis aangesloten op mijn stereo en mijn eerste druk was dat de bas wat strakker is geworden. Maar voor de rest geen 'verbetering' in het geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roland (Crafty)
het ging over prijzen bij een ander. Dat de Yarland prijzen bij Ornec ineens heel onevenredig de lucht in gaan heeft toch niks met jou van doen? Was gewoon grappig bedoeld hoor. :)

Als jij ze verkoopt met winst is toch niks mis mee? Een andere Nederlandse winkel (weet ff niet meer waar) verkoopt ze ook voor de dubbele prijs.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 18:38
Ja ja, nog een trotse bezitter van de G&W TW-2006X versterker, heb hem vandaag binnen gekregen van Ornec. Super verpakt en in perfecte staat alleen de handleiding begreep ik niet helemaal, ben nu flink aan het luisteren moet nog ff nieuwe speakers versieren, heb nu een stel oude B&W DM-10's. Nog steeds klinkt het allemaal super, hij begint net een beetje warm te worden en hij klinkt gewoon lekker, ben zeker tevreden beter detail en ook en in het laag wat meer gecontroleerd dan me oude Japanse barrel die langzaam aan het sterven was.

Hoeveel van jullie hebben eigenlijk nog een rekening gekregen van TNT? heb namelijk het gevoel dat hij is geopend, want er zit gele tape over de originele G&W tape.. ach ja, who cares ben tevreden...

En damn wat is ie zwaar... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ganja-Cape schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:13:
Hoeveel van jullie hebben eigenlijk nog een rekening gekregen van TNT? heb namelijk het gevoel dat hij is geopend, want er zit gele tape over de originele G&W tape.. ach ja, who cares ben tevreden...

En damn wat is ie zwaar... >:)
Volgens mij openen ze verpakkingen meestal niet, maar gaat het gewoon onder de x-ray door. Maar er zijn vast mensen die ervaring hebben met het werken bij koeriersdiensten en dit kunnen ontkrachten of bevestigen.

Voor de bezitters van G&W netfilters / Xindak powercables. Welke model hebben jullie tegen welke prijs gekozen en waarom? Ik zag hierboven een PC-03 voorbij komen. Ik twijfel zelf nog even tussen een PC-02 en een PC-03.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D gisterochtend reeds mijn Xindak kabels ontvangen, bijzonder goed verpakt en snel verstuurd uit China.
Alles klopt, spade-aansluitingen voor op de speakers en banaan-aansluitingen voor op de nog uit te zoeken versterker, voorlopig nog steeds Marantz.
Lengte keurig 3.5 meter, precies goed, jammer dat ik zondag pas echt de tijd heb om eens te gaan luisteren.
Ben benieuwd of het fenomeen "cable burn in" echt van toepassing is, volgens vele natuurkundigen is dit absolute kolder; ik merk het wel.
Dat het maar heel snel zondag mag worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij leek het wel of een amateur Hans Klok de doos bewerkt had: "Kijk eens, er zit geen zak coke in het midden" |:( :X Net de buizen niet geraakt gelukkig. Hij zat ook behoorlijk flink dichtgetaped met gele tape.

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/696/1verpakkingtripleboxis6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/5870/2metdankaandedouanexf5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/1773/4doosyarlandnofllz5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is niet specifiek aan DHL hoor. Een dergelijk verzoek heb ik ook al 's van UPS gehad. Ze doen gewoon heel simpel bij gevallen waarbij zij denken dat er niet betaald is: direct een incassobureau erachteraan. D'r zijn gewoon te veel klanten die niet betalen.

Ik heb uiteindelijk (heeft wel ff geduurd, en hun dus wel wat gekost :+) een betalingsbewijs op weten te duiken en dat gefaxed naar dat incassobureau. Niks meer van gehoord sindsdien. (Ergo: rekening naar UPS.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:41:
Bij mij leek het wel of een amateur Hans Klok de doos bewerkt had: "Kijk eens, er zit geen zak coke in het midden" |:( :X Net de buizen niet geraakt gelukkig. Hij zat ook behoorlijk flink dichtgetaped met gele tape.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad niet normaal meer. :/ :|

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, maargoed. Dat is niet het enige wat ik op DHL aan te merken heb he? Ornec zgn korting geven boven 21 kg, àltijd aangifte doen en dan ineens porto opgeven zònder die korting. En dan is ineens het bedrag aan de deur €35 hoger, terwijl ik toch wel mag aannemen dat 1x met de barcodescanner erover genoeg is om te weten hoeveel de porto werkelijk bedraagt. Reklameren kan niet zonder eerst €40 te betalen. In plaats van een specificatie te sturen, nogmaals een rekening aanmaken is ook gewoon een slordige fout. Op email wordt niet gereageerd, er word niet gekeken of er werkelijk betaald is, er word alleen vanzelf herinneringen en aanmaningen gestuurd. Dit is geen correct zakendoen. Daarom raad ik DHL dus af. (FYI: ik ben beroepshalve inkoper en ass. bedrijfsleider geweest, en zo ga je dus niet met je klanten om).

En dan nog eens de bezorger: te lui om de lift naar boven te nemen en dan ook nog eens niet eens de moeite nemen om een naam of handtekening op de kwitantie te zetten. Bij TNT gaat ook wel eens wat fout, maar daar werken tenminste mènsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Gisteren weer op luisterpad geweest. Vergezeld door een van mn Chinese collega's die ook het HiFi virus te pakken heeft. Thuis heeft hij een mooie set staan bestaande uit een Denon geintegreerde versterker, een Arcam cd-speler, en Chario speakers. Allemaal import, en zeker niet misselijk gezien het gemiddelde Chinese inkomen. Omdat hij weinig Engels spreekt en ik weinig Chinees, zijn de handen en voeten goed te pas gekomen.

Na eerst een rondje langs de twee volledige verdiepingen gelopen te hebben viel ons oog op een setje Vincent speakers, met name vanwege de fraaie looks. De Vincent LS-310.

Afbeeldingslocatie: http://www.vincent-tac.de/pic/LS310bfrontal_2.jpg

Hoewel de speakers er fantastisch uitzien, konden we dat over het geluid niet zeggen. Weinig reden er nog veel tijd en woorden aan te besteden.

Op naar Aurum Cantus.

Allereerst de Leisure 3 serie beluisterd. Fantastisch mooie speaker, met een nog mooiere ribbon tweater erin gemonteerd. Het hoog open, rustig, eerlijk. Vrouwenstemmen komen er geweldig uit. De mid en laag scoorden minder.

Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/aurumcantu-loudspeaker/images/Leisure3SEMKII.jpg

Vervolgens de AC-782 2005, ook wel bekend als Music Goddess 2 aangesloten.
Wederom een prachtig hoog, maar nu wat meer pit in het laag. Een speaker die direct tot hoog in mijn huidige top 3 doordringt, zeker gezien het vriendelijke prijskaartje van onder de 600 euro voor de set. Qua looks net even minder, de afwerking met 14 lagen pianolak voorbeeldig.

Afbeeldingslocatie: http://www.passionhifi.com/music%20goddess%202%20rosewood.bmp

Vervolgens naar Jungson, waar ik vorige week een bezoek aan had gebracht. Waar de speaker vorige week zo mooi en rustig overkwam, zo bleek kwamen ze na het beluisteren van de AC's over. Ik en mn Chinese collega begrepen elkaar met de woorden "meiyou chi fan", wat wel zoveel betekend als "niet gegeten", duidend op het gebrek aan energie in de speakers.

Omdat het inmiddels tegen 5en liep zijn we alletwee onze eigen weg gegaan.
Het lag in de planning vandaag met mn eigen versterkers de AC's te beluisteren als final sessie voor koop. Omdat het plenst van de regen stel ik de trip een weekje uit, mij de gelegenheid gevend dit stukje te typen.

Naast de speakers komen er waarschijnlijk Xindak powerkabels (PC-02) voor mn Haflers, en een netfilter bij het pakket in. Over het netfilter twijfel ik nog tussen de Xindac XF 1000, en de G&W TW-05D of de G&W TW-06D. Als iemand hier in kan adviseren, graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/pc-02-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.av169.com/editer/UploadFile/2006825163814194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kbpshop.com/images/item/big/20050804225622.jpg

Na wat research werk op AC kom ik zojuist de Moon River's tegen. In de AC shop hadden ze alleen de Moon River II, met Mark Levinson OEM staan. Prijskaartje boven de 1400 euro, meer dan ik momenteel wil uitgeven. Maar de Moon River I gaat voor rond de 900 euro de deur uit. Mocht iemand de Music Goddess II en Moon River I wel eens naast elkaar beluisterd hebben, dan ben ik zeer benieuwd naar de bevindingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/AC,%20Moon%20River%20II,%20001.jpg

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:10:

Niet tegengekomen, helaas :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 21:45
Mocht iemand de Music Goddess II en Moon River I wel eens naast elkaar beluisterd hebben, dan ben ik zeer benieuwd naar de bevindingen.
[afbeelding]
Hier zou 4-legged-bird je bij moeten kunnen helpen, deze heeft ze alletwee thuis gehad. Ik heb de Moon River 1 uitgebreid mogen beluisteren en naast het feit dat de looks veel beter zijn als die van de Music Godess 2 (beetje rare vierkante kasten) klinkt de Moon River 1 werkelijk subliem, helaas ook een beetje buiten mijn budget.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:> vanmiddag dus maar eens mijn nieuwe Xindak FS-01's aangesloten, de standaard koperplaatjes van de luidsprekers vervangen door zelfgemaakte jumpers en toen kon het luisteren beginnen.
Wat opvalt is dat de bas veel strakker en gecontroleerder lijkt dan met de vorige kables, het midden en hoog vallen mij tot nu toe enigzins tegen.
Volgens mijn maatjes klinkt deze Xindak "neutraal", maar toch leek mijn zelfbouw kabel van koper en zilverdraad "sprankelender"; we zullen het over een week of wat wel weer eens heel exact gaan beluisteren.

Ben nog zwaar aan het twijfelen tussen de Classic 6.10 versterker (die ik al eens eerder had maar vroegtijdig overleed) en de JungSon JA 88E, volgens kenners schijnt de Classic voller te klinken in het gehele frequentiegebied en zou de JungSon vooral in het hoog "iets dunner zijn".
Is er ondertussen al iemand met de JungSon JA 88E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt een trend te gaan worden; nadat Ornec enige prijzen verhoogd heeft, doet CoemAudio Australie hetzelfde. (wie volgt?)
Het lijkt erop dat populaire producten duurder mogen worden, men heeft blijkbaar niet te klagen over klandizie.
China hi-fi is populair!
Overgens vind ik Ornec schandalig duur met zijn verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:28:
Het lijkt een trent te gaan worden; nadat Ornec enige prijzen verhoogd heeft, doet CoemAudio Australie hetzelfde. (wie volgt?)
Het lijkt erop dat populaire producten duurder mogen worden, men heeft blijkbaar niet te klagen over klandizie.
China hi-fi is populair!
Overgens vind ik Ornec schandalig duur met zijn verzendkosten!
Laat ze de producten maar duurder maken, daar verliezen ze uiteindelijk alleen maar klanten mee. De meeste mensen hier kopen niet bij Ornec omdat de producten zo geweldig zijn, maar omdat de prijs zo laag is/was.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je nou bij COEM-audio Australia iets kopen? Ze zijn sowieso al duurder.
Ik zie net dat ze zgn. Soundright kabels hebben, - DF, -LF, LN. Die zien er toch wel verdacht hetzelfde uit als de van Masoch, maar dan duurder.

@Barry. Ja, dat zal wel zo zijn. Maar daar begint het toch mee? Wat dat betreft gaat het om concurrentie. Zo begon het immers ook met Japanse auto's. Eerst omdat ze lekker goedkoop waren. Maar nu zijn het de beste autos die er zijn als je naar onderhoud ed kijkt. (ook toevallig, ik lees net dat Toyota in verkoop ook GM voorbij is en de grootste autofabrikant is)
Ik denk dat het er toch meer aan ligt dat mensen zich realiseren hoe onrealistisch en schandalig hoog de prijzen van andere 'high-end' merken zijn. Ik ga toch echt niet shoppen voor een nieuwe cd-speler van €2000 als ik weet dat ik een betere uit China haal voor €500-€1000. En eerlijk gezegd: hier in de winkel had ik bv. een Prima Luna of Unison Research S2K nooit kunnen (of willen) kopen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Hehe, wat is dit topic aanstekelijk, ik hield die chinese Hifi al een tijdje in het ook, alsook de topic's op GoT omtrend hetzelfde topic. En nudat m'n oude trouwe CD speler de geest heeft gegeven heb ik meteen maar een volledige set spullen besteld bij Ornec.

Het volgende komt hopelijk zo gauw mogelijk mijn kant uit:

- Classic 8.0b Eindversterker
- Classic 10.0 Voorversterker
- Original A8S Cd speler

Waarom deze spullen? Gezien de set zeer uiteenlopende sets zal gaan aansturen wou ik graag wat reserve in kracht alsook flexibiliteit op gebied van impedantie. Dat zou dus goed moeten zitten met die eindversterker. De voorversterker heb ik gekozen omdat ik er een nodig heb (:p) en omdat ik eerlijk gezegd geen benul had waarop te letten voor de rest. Enige eis voor mij was 2 uitgangen (voor als ik nog meer power wens ) en een AB. De CD speler heb ik gekozen vanwege de prijs en het feit dat er volgens de product omschrijving verschillende BB componenten inzitten. Mischien een slechte verantwoording maar ik heb nu eenmaal een zwak voor Burr Brown :9~

Nu maar duimen dat de levering geen eeuwigheid op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Orbit schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:03:
Hehe, wat is dit topic aanstekelijk, ik hield die chinese Hifi al een tijdje in het ook, alsook de topic's op GoT omtrend hetzelfde topic. En nudat m'n oude trouwe CD speler de geest heeft gegeven heb ik meteen maar een volledige set spullen besteld bij Ornec.

- Original A8S Cd speler

Waarom deze spullen? Gezien de set zeer uiteenlopende sets zal gaan aansturen wou ik graag wat reserve in kracht alsook flexibiliteit op gebied van impedantie. Dat zou dus goed moeten zitten met die eindversterker. De voorversterker heb ik gekozen omdat ik er een nodig heb (:p) en omdat ik eerlijk gezegd geen benul had waarop te letten voor de rest. Enige eis voor mij was 2 uitgangen (voor als ik nog meer power wens ) en een AB. De CD speler heb ik gekozen vanwege de prijs en het feit dat er volgens de product omschrijving verschillende BB componenten inzitten. Mischien een slechte verantwoording maar ik heb nu eenmaal een zwak voor Burr Brown :9~

Nu maar duimen dat je geen ontzettende miskoop doet van spullen die je nooit hebt beluisterd, bedoel je... ;)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
C4M1 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:15:
Nu maar duimen dat je geen ontzettende miskoop doet van spullen die je nooit hebt beluisterd, bedoel je... ;)
Ja. Want je kunt met een cd-speler flink de boot in gaan he? :P (magic boat?)

Dat zal wel loslopen denk ik. Dat spul is allemaal zo goedkoop, en Classic is een degelijk merk. Daar zul je niet verkeerd aan doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

C4M1 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:15:
[...]

Jij hebt makkelijk lullen ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:21:
[...]

Ja. Want je kunt met een cd-speler flink de boot in gaan he? :P (magic boat?)

Dat zal wel loslopen denk ik. Dat spul is allemaal zo goedkoop, en Classic is een degelijk merk. Daar zul je niet verkeerd aan doen hoor.
Je hebt wel gelijk. Maar ik betaal liever 1000 euro voor iets waar ik waanzinning blij mee ben dan 200 euro voor iets wat ik nog maar moet zien. Ik zie het eerste geval als een situatie waarbij elke cent zn waarde waard is, en het tweede het omgekeerde. Maar ok, zo negatief ben ik ook weer niet. Het is vast en zeker mooi spul, wat als het niet bevalt zonder veel schade weer doorverkocht kan worden. Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven en dat we hier straks een mooie review van je zullen krijgen.
blobber schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:22:
[...]
Jij hebt makkelijk lullen ;)
:)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
C4M1 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:03:
Je hebt wel gelijk. Maar ik betaal liever 1000 euro voor iets waar ik waanzinning blij mee ben dan 200 euro voor iets wat ik nog maar moet zien. Ik zie het eerste geval als een situatie waarbij elke cent zn waarde waard is, en het tweede het omgekeerde. Maar ok, zo negatief ben ik ook weer niet. Het is vast en zeker mooi spul, wat als het niet bevalt zonder veel schade weer doorverkocht kan worden.
Zeker. Maarik zit met mijn versterkertje van €300 waar ik blij mee ben alsof ie €3000 gekost heeft. Beter nog: ik zit nu niet met het gevoel van 'had ik maar die of die gekocht' als ze die net niet hadden staan. En ook niet met de zorg van verantwoording van het aankoopbedrag (pijn in de portemonnee).
Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven en dat we hier straks een mooie review van je zullen krijgen.
Zeker, wij wachten gespannen af :X :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Hehe, alle argumentatie is al voor mij gedaan.

Aan de prijzen die Ornec telt + transport + taxen zit je nog steeds zo goedkoop dat het spul wel HEEL erg moet tegenvallen wilt het zijn geld niet waard zijn.

Bovendien waren de reacties die ik heb gevonden over de voor en eindversterker in het algemeen erg positief. Enkel de CD speler is echt een wilde gok, maar zoals ik al zei, het moet wel erg gek lopen eer het z'n geld niet waard is.

Normaal ben ik ook het soort persoon dat liever 1000 Euro spendeerd met volledige tevredenheid ipv 200 Euro met enkele bedenkingen. In dit geval gaat het me echter veel meer om een goede prijs / prestatie verhouding.

Ik heb ook veel te weinig referentie materiaal om echt te gaan becritiseren. M'n liefde voor home audio is nog maar heel pril. Ik ben eigenlijk een verloren gelopen Car Audio liefhebber, en ja, dat zijn appelen met peren gaan vergelijken. Je zou ervan versteld staan hoe anders we de zaken moeten aanpakken in Car Audio vergeleken met Home Audio.

Ik ben trouwens op een audio-buy-rampage de laatste tijd :) Ik heb me net 2 Dynaudio MD130 tweeters aangeschaft voor in m'n wagen. Dat word weer knoeien om die bakbeesten netjes ingebouwd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
JTB81 schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:15:
[...]

Hier zou 4-legged-bird je bij moeten kunnen helpen, deze heeft ze alletwee thuis gehad. Ik heb de Moon River 1 uitgebreid mogen beluisteren en naast het feit dat de looks veel beter zijn als die van de Music Godess 2 (beetje rare vierkante kasten) klinkt de Moon River 1 werkelijk subliem, helaas ook een beetje buiten mijn budget.
Bijna goed.....Ik had de Music Goddess en de Moon Goddess II. De Moon River heb ik wel gehoord, maar niet gehad. De Music Goddess vond ik wat lastig aan te sturen, maar met de juiste aansturing een prachtspeaker. En erg mooi afgewerkt. De Moon River vond ik een matige luidspreker. Toch een stuk dunner dan de Music Goddess én de Moon Goddess II. Die laatste heb ik nu (nog even) en dit is werkelijk een fantastische luidspreker. Mark Levinson verkoopt ze voor $8000,- en dat zijn ze zeker waard, als je niet weet dat ze eigenlijk 3250 euro kosten.... Mooi gelijkmatig klankbeeld, strak en diep laag, helder hoog. Een wereldtopper wat mij betreft.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Original A8S Cd speler

Dan hoop ik dat je meer succes hebt als ik.
22 Maart heb ik een Shanling sacd300 en een CayinA88 besteld en betaald.(Beide merken zouden volgens hun site binnen 72 uur verstuurd worden)
Nu is het 27 April en na veel heen en weer (vooral heen-) gemail en vele telefoongesprekken met beloftes van de man uit Engeland krijg ik helemaal niets en heb ik PayPal ingeschakeld om mijn geld terug te halen.......
Dus ik zou Ornec ff links laten liggen als ik jullie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen bij Pacific Audio (www.pacificaudio.nl) zijn zonder meer goed te noemen, zeker als je bedenkt dat je in veel gevallen slechts een beetje meer betaald (vergeleken met Ornec) voor de zekerheid van een twee jarige garantie (voor wie hier om geeft) en het feit dat ze de spulletjes bij je thuis brengen.
Ik krijg bij deze club weer een ouderwets "buurtwinkel" gevoel.
In ieder geval hebben zij het goed begrepen hoe er service gegeven moet worden.

Ondertussen heb ik ook een firma gevonden die naar mijn kapotte Classic 6.10 zou willen kijken, momenteel zitten ze in een opstartfase voor een nieuw te beginnen bedrijf; www.apparatenreparatie.nl, net als bij Pacific Audio verloopt emailcontact zeer duidelijk en voorspoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:53:
.

Ondertussen heb ik ook een firma gevonden die naar mijn kapotte Classic 6.10 zou willen kijken, momenteel zitten ze in een opstartfase voor een nieuw te beginnen bedrijf; www.apparatenreparatie.nl, net als bij Pacific Audio verloopt emailcontact zeer duidelijk en voorspoedig.
Daar heb ik een aantal keren wat dingen laten repareren en tot volle tevredenheid. Op mijn laatste mail (garantiekwestie) kreeg ik echter geen antwoord en als je op de betreffende site kijkt, zie je dat ze gestopt zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheldepilot
  • Laatst online: 20-12-2021
4 weken geleden heb ik bij ORNEC een Powerfilter en een netsnoer besteld en betaald.
Ik kreeg direct een orderbevestiging.
Tot op heden heb ik taal nog teken van ORNEC gehoord.
Ook ontving ik geen tracking nummer.
Op e-mails wordt niet gereageerd.
Is het gebruikelijk dat een verzending via ORNEC zo lang moet duren en dat communicatie zo slecht verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

4-legged-bird schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:43:
[...]

Bijna goed.....Ik had de Music Goddess en de Moon Goddess II. De Moon River heb ik wel gehoord, maar niet gehad. De Music Goddess vond ik wat lastig aan te sturen, maar met de juiste aansturing een prachtspeaker. En erg mooi afgewerkt. De Moon River vond ik een matige luidspreker. Toch een stuk dunner dan de Music Goddess én de Moon Goddess II. Die laatste heb ik nu (nog even) en dit is werkelijk een fantastische luidspreker. Mark Levinson verkoopt ze voor $8000,- en dat zijn ze zeker waard, als je niet weet dat ze eigenlijk 3250 euro kosten.... Mooi gelijkmatig klankbeeld, strak en diep laag, helder hoog. Een wereldtopper wat mij betreft.
Bedankt voor je feedback 4-legged-bird!

Vandaag weer op pad geweest om te luisteren. Dit keer met mn Haflers in een grote reiskoffer als metgezel. Als eerste de Music Goddess laten aansluiten. Wat een fijne speaker, voor zn prijs.

Vervolgens de Moon River II laten aansluiten. Na een aantal tracks beluisterd te hebben werd het mij meer en meer duidelijk hoeveel beter deze speaker is dan de Music Goddess. Het begint bij de fantastische 10" woofer, die de veel kleinere woofers van de Music Goddess volledig ovetroeft. Sneller, dieper, gecontroleerder. Een tweede zwaartellend punt is dat de Music Goddess tov de Moon River II erg wollig klinkt. Had ik de Moon Rivers maar niet aangesloten. Dan was ik nu thuis zeer tevreden geweest met de Music Goddessen.

Vervolgens een rondje gelopen en bji een tweede hands winkel een paar Tannoy Canterbury's aan het werk mogen zien. Wat een bakbeesten!

Conclusie van vandaag: In de prijsrange zijn de Music Goddessen tot nog toe het beste wat ik beluisterd heb. Ik denk dat je alleen 2e hands een vergelijkbare of betere prijs/kwaliteit verhouding zult aantreffen. Of je moet genoegen nemen met monitoren. Omdat de Moon Rivers II een stuk duurder zijn, boven het budget dat ik oorspronkelijk in gedachten had, plus het feit dat er in die prijsklasse een hoop alternatieven te vinden zijn heb ik deze luisterdag met gemengde gevoelens afgesloten. Keuzes & dilemma's.
Tijd om eens goed na te denken de komende tijd, en wellicht toch ook eens de 2e hands markt nader verkennen hier in Shanghai. Hoewel je dan veelal op import uitkomt, met relatief hoge prijzen.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scheldepilot schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:47:
4 weken geleden heb ik bij ORNEC een Powerfilter en een netsnoer besteld en betaald.
Is het gebruikelijk dat een verzending via ORNEC zo lang moet duren en dat communicatie zo slecht verloopt?
tja, niet fijn. Het gaat niet altijd zo snel nee (dwz, nà de betaling). Maar meestal loopt het wel los. Je kunt natuurlijk ook ff bellen (engeland valt wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4M1, als je thuis ruimte voor die Canterbury's hebt, direct doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:04:
C4M1, als je thuis ruimte voor die Canterbury's hebt, direct doen!
plaats hebben en plaats krijgen zijn 2 verschillende dingen Afterlife. Hoewel mn Chinese vriendin wel meer toelaat dan de gemiddelde Nederlandse dame :)
Momenteel zijn ze naast te groot ook iets te duur. Maar ik sluit me bij je aan dat het fantastische zeer muzikale speakers zijn. En als je van een beetje een klassieke inrichting houdt zouden ze niet misstaan naast je pool tafel, whiskey verzameling en onder je opgezette dierenhoofdencollectie ;)

Edit: lijkt dat mn geheugen me in de steek heeft gelaten! Ik bedoelde niet de Canterbury's maar de Westminsters!

Afbeeldingslocatie: http://galerie.hifi-forum.de/data/media/10/100_08190.jpg

En voor de duidelijkheid: ik ben niet die lelijke Duitser ;)

[ Voor 16% gewijzigd door C4M1 op 29-04-2007 02:14 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:27:
[...]

tja, niet fijn. Het gaat niet altijd zo snel nee (dwz, nà de betaling). Maar meestal loopt het wel los. Je kunt natuurlijk ook ff bellen (engeland valt wel mee).
Als er opgenomen wordt is dat inderdaad een optie.(afgelopen do. en vrijdag 8 keer gebeld-nobody home) }:|
Ook niet in de USA......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
Volgens mij wordt niet de Moon Goddess II maar de Moon River II door Red Rose Music (van Mark Levinson) verkocht onder de naam "The Classic". Belangrijk verschil is dat de ribbon van de Goddess werkt vanaf 3200Hz, terwijl die van de River al vanaf 1800Hz speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa

- Original A8S Cd speler
Ben heel erg benieuwd hoe die Classics zijn. Met name die 8.0B. Lijkt mij dat je een mooie set voor die prijs in huis haalt!

Kijk uit naar je ervaringen, nu maar hopen dat de dozen snel op de stoep staan.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb vandaag wat kabels besteld bij Ornec, ik kreeg de melding van Paypal dat betalen momenteel niet mogelijk is. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Balboa schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:26:
[...]

Ben heel erg benieuwd hoe die Classics zijn. Met name die 8.0B. Lijkt mij dat je een mooie set voor die prijs in huis haalt!

Kijk uit naar je ervaringen, nu maar hopen dat de dozen snel op de stoep staan.
Wel, ik keek hiernet met een klein hartje naar de status van mijn order en het staat nu vermeld als 'Ready to dispatch' en het tracking nummer is ook al gekend.

Dat lijkt dus prima te verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orbit schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:35:
[...]

Wel, ik keek hiernet met een klein hartje naar de status van mijn order en het staat nu vermeld als 'Ready to dispatch' en het tracking nummer is ook al gekend.

Ik hoop voor je dat het lukt allemaal.
Ik heb zelf inmiddels mijn conflict opgewaardeerd tot claim bij Paypal na nog een leveringsbelofte :z (maar geen trackinginfo) van ornec en een verzoek om het conflict te sluiten. :Z (dan ben ik het haasje want opnieuw openen is er niet bij)
We wachten af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Putifar schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:57:
[...]

Volgens mij wordt niet de Moon Goddess II maar de Moon River II door Red Rose Music (van Mark Levinson) verkocht onder de naam "The Classic". Belangrijk verschil is dat de ribbon van de Goddess werkt vanaf 3200Hz, terwijl die van de River al vanaf 1800Hz speelt.
Bij mijn weten is het toch echt de Moon Goddess II. Als ik de foto's zie van de Classic, de Moon Goddess II en de Moon River II, lijkt het me toch echt de Moon Goddess II te zijn. Maar ik heb het misschien mis? Volgens mij is de MRII trouwens nóg goedkoper dan de MGII en zou de oplichting door Red Rose nog groter zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door 4-legged-bird op 02-05-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheldepilot schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:47:
Ja, dit jaar schijnbaar wel. Maar als je serieus je geld terug gaat halen reageren ze redelijk snel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Taal noch teken van Ornec, is er een conflict tussen Paypal en Ornec? Wel balen zeg, ik had die kabels graag bij ze willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
4-legged-bird schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:45:
[...]

Volgens mij is de MRII trouwens nóg goedkoper dan de MGII en zou de oplichting door Red Rose nog groter zijn.
Inderdaad. Maar het is natuurlijk niet de gek die het vraagt... ;)

Hier nog even een url van de MRII en een andere met de MGII en tot slot die van Red Rose. Zoek de verschillen... Het is jammer dat Red Rose geen specs vermeld, maar uit de review van de Red Rose Classic maak ik op dat het de MRII moet zijn. Er wordt gerept over een 10'' woofer, net als de MRII. De MGII heeft een 8'' woofer.

Hoe dan ook: ik heb beide modellen nooit gehoord, maar het lijken me hele fijne luidsprekers die ik graag een keer zou willen beluisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Putifar op 02-05-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Ha ik tref het . net terug uit Australie. voor mijn werk als officer security Whitney houston maakte daar haar nieuwste cd. daarvoor zat ik al 7 weken in florida voor Wacko Jacko. ;) ik zit nu in het wereldje van de Celebrities. volgende maand ga ik naar Tailand want daar neent sylvester stallone zijn nieuwste film Rambo 4 op. :9 moeten we de zaak in de gaten houden op de set. zolala jullie horen heb ik veel te weinig tijd om van mijn buizenamp te genieten. maar het klinkt nog steeds werelds. _/-\o_

Greetings the Bucanier. :w

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhh nofi maar wat heeft dat met chinese hifi te maken?

ontopic:

ik ben bezig met een pickup te organiseren. Ik weet dat china lekker cheap is (en mijn huidige setup er eigenlijk ook vandaag komt ). Alleen vind ik nergens een nette pikcup voor 100-200E.

Waarom dat bedrag? Ik vond pickups van 800E, maar daarvoor heb ik ook een nette Marantz.

Iemand een leuk chinees alternatief?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Boudewijn schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 01:32:

ontopic:

ik ben bezig met een pickup te organiseren. Ik weet dat china lekker cheap is (en mijn huidige setup er eigenlijk ook vandaag komt ). Alleen vind ik nergens een nette pikcup voor 100-200E.

Waarom dat bedrag? Ik vond pickups van 800E, maar daarvoor heb ik ook een nette Marantz.

Maar Marantz stelt niks voor op platenspeler gebied. Zoek op Marktplaats naar een 2e hands Thorents, die zijn wel rond de 200 euro te krijgen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer 7 maanden de Original CD A8T te hebben gebruikt, ga ik binnenkort de Original 2008F bestellen, maar even wachten op geld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 01:32:
Uhh, niks :P

Ik ben behoorlijk op de hoogte van platenspelers. Maar het enige dat in de buurt komt is een Opera Consonance LP 2.0 of 6.0. Maar die zijn al heel erg duur en niet te bestellen uit China (ik ben nog geen site tegengekomen die ze verkocht). Je kunt beter op Hifi.nl naar een 2e hands kijken of een nieuwe Pro-ject. Liever geen Thorens. Die nieuwe modellen zijn sowieso Pro-ject oems.

Afbeeldingslocatie: http://www.phonophono.de/images/produkte/project_debut_piano3.jpg
Met de ProJect Debut III SpecialEdition heb je al echt een hele mooie draaitafel voor €400.

Afbeeldingslocatie: http://www.phonophono.de/images/produkte/300/300_project_2xperiencev.jpg
Of de Xperience.

En dit ging dus ook niet over Chinese Hifi... Maar de mooiere draaitafels komen nu eenmaal traditiegetrouw uit Europa en Amerika. Hoe goed die van Opera zijn kan ik niet zeggen.
Je kunt er wel goed een phono-voorversterker kopen natuurlijk (Dussum mju3i bij Ornec of Jolida JD9 bij Timaudio)

Ik zie net op hifi.nl dat hier in Ede iemand een Regaq Planar2 te koop heeft voor €180. Das ook niet duur voor een goede draaitafel. Glazen plateau, RB200 arm.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Orbit schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:35:
[...]

Whiiieeeee

Net telefoon gekregen van m'n oukes, er zijn 2 grote zware dozen geleverd afkomstig uit china :)

Dat word klokkijken tot ik naar huis kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat staat er echt een Clasic Original op je te w88 he? Dat ging toch best snel alles bij elkaar.
Dat word een druk weekendje dan. Veel plezier.
Enne... graag je bevindingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Have fun Orbit!

Heb jij wel met paypal kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Hehe, vandaag kon ik echt niet snel genoeg thuis zijn, hopelijk ben ik niet geflitst :p

Mijn vriendin was al zo vriendelijk geweest om de dozen op te pikken bij m'n ouders en ze thuis uit te pakken. Daar heb ik dus al geen tijd mee verloren.

Spijtig genoeg is er bij TNT iets misgelopen want ik heb maar 2 van de 3 dozen ontvangen met daarin de voorversterker en de cd speler. Doos 3 zal dus wel zeer binnenkort geleverd worden gezien ze toch gelijktijdig vertrokken zijn in china.

In ieder geval, de voorversterker en de CD speler kan ik al even kort reviewen.

Zowel de voorversterker als de CD speler geven een erg solide indruk, ze wegen dan ook meer dan ik ooit had durven verwachten. De frontplaten zijn ridicuul dik en de knoppen voelen stevig aan, alsof je jarenlang ingedrukt kunnen worden zonder slijtage. De knopjes van de voorversterker zijn echter niet allemaal even mooi gecentreerd in de openingen van de frontplaat. Spijtig vind ik zelf maar ik ben een beetje aan het mierenneuken. De afstandsbediening van de cd speler is SOLIDE ALUMINIUM en heeft een erg hoge 'bling' factor, echt stoer!, De afstandsbediening van de voorversterker daarentegen is van het generisch type en zal best wel zijn functie vervullen maar is te lelijk voor woorden. Al bij al zijn beide zappers erg onpractisch, de ene door z'n lelijkheid en de ander door z'n gewicht :) Dat word dus even programmeren op m'n Logitech harmony voor optimaal gebruiksgemak.

Momenteel kan ik uiteraard enkel de klank van de CD speler beoordelen, de pre amp heeft zonder eindversterker namelijk bitter weinig nut :) Nu ben ik niet zo'n audiofiel die kan strooien met indrukwekkende termen maar ik zal toch een poging wagen.

Het gevoel dat ik kreeg na een eerste luistersesie deed me vooral denken aan het gevoel dat ik heb na het dragen van een nieuwe bril met een aangepast voorschrift. Eerst wat onwennig maar na enkele minuten word de wereld zo veel scherper opgenomen dan voorheen. Het is onmiskenbaar dat de cd speler een serieuse stap vooruit is op gebied van detailering en dynamiek. Na 5 minuten heb ik al details ontdekt die ik voorheen nooit thuis heb kunnen waarnemen (en waarvan ik wist dat ik ze moest horen). Het geluidsbeeld is ook veel breder geworden, op 'O fortuna' van Carl Orf was ik meteen zwaar onder de indruk van de breedte van het koor. Kortom, ik moet mijn mening herzien, voor mij was een cd speler een cd speler, maar dat blijkt dus echt niet waar te zijn ...

Voila, dat waren de eerste indrukken, ik ga verder luisteren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Mr. Dave schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:05:
Have fun Orbit!

Heb jij wel met paypal kunnen betalen?
Ik heb gewoon met Visa betaald, dat bracht minder kosten met zich mee en minstens evenveel veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31
C4M1 schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:58:
[...]
Edit: lijkt dat mn geheugen me in de steek heeft gelaten! Ik bedoelde niet de Canterbury's maar de Westminsters!

[afbeelding]
Wat moesten deze jongens nog kosten 2e hands? _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:39:
Taal noch teken van Ornec, is er een conflict tussen Paypal en Ornec? Wel balen zeg, ik had die kabels graag bij ze willen bestellen.
Eerst was de Shanling niet op voorraad,toen waren de buizen vd Cayin stuk en de Shanling was ok!"No Problem, Sir."
Nu zou de Shanling weer stuk zijn en volgende week geleverd worden. :Z
Ik heb er woensdagmiddag een PayPal claim van gemaakt
Dus het zou zomaar kunnen dat het ff rustig wordt met de relatie PayPal/Ornec........

Overigens wens ik Orbit veel plezier met z'n spullen.Aan de apparatuur ligt het niet.
Ik weet wel "iets" van Chinese Quality Control en da's een vd beste in de wereld.(in tegenstelling tot bv de Amerikaanse)
Een kapotte cd speler (zoals in mijn geval de Shanling) gaat de fabriek niet uit-basta!
Ik hoop dat de rest van Orbit's zending snel arriveert.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch al eerder gezegd: als je geen stalen zenuwen hebt moet je niet in het buitenland bestellen? Nooit van je laatste centjes doen. Maar als je gewoon geld overmaakt komt het er ook wel hoor. Ze zijn echt wel eerlijk. En als iedereen met Paypal gaat lopen heen en weren worden ze alleen maar hardstikke gek van je en gaan de zaken alleen maar slechter lopen. Dat wil nml zeggen dat je ze niet vertrouwd en dan lopen ze geen stap meer extra voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:00:
ik heb toch al eerder gezegd: als je geen stalen zenuwen hebt moet je niet in het buitenland bestellen? Nooit van je laatste centjes doen. Maar als je gewoon geld overmaakt komt het er ook wel hoor. Ze zijn echt wel eerlijk. En als iedereen met Paypal gaat lopen heen en weren worden ze alleen maar hardstikke gek van je en gaan de zaken alleen maar slechter lopen. Dat wil nml zeggen dat je ze niet vertrouwd en dan lopen ze geen stap meer extra voor je.
Nooit van je laatste centjes doen? Dus dan calculeer je maw het evt. verlies van je geld in.Of ik begrijp je verkeerd...
Ik heb al heel wat in het buitenland besteld via het internet .Van Amerika tot Australie.Nog nooit iets misgegaan.
Vlak voordat het bij audiospeurders misging(heb je vast wel meegekregen) heb ik ook na 30 dagen mijn geld teruggevraagd en gekregen ,na 3 telefoontjes en de nodige mails.Dat ging om een Denon element van 130 euro maar drie maanden later konden veel mensen fluiten naar hun betaalde plasmascherm.Of het nou in Nederland of in China of de U.K. (in onsgeval) besteld wordt-30 dagen is een goede maatstaf.Dat houdt de nederlandse wet ook niet voor niets aan en de leverancier scherp.Kun je altijd later weer bestellen als de zooi er wel is.
Geen conflicten-iedereen tevreden.

Als ze "eerlijk" zijn vertellen ze ook eerlijk wat er aan de hand is en dan heb ik alle begrip.Ik voel wel aan wanneer ik ge-bullshit wordt en da's hier het geval.
Als anderen daar geen moeite mee hebben;ieder z'n meug.Dan is deze club niet voor mij dus.....
Weer wat geleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat advies van "die laatste centjes" was idd gegeven in de starterspost, echter hebben we hier te maken met "serieuze bedrijven" alhans, dat vinden ze zelf; en serieuze bedrijven behoren serieus te werk te gaan.
Wanneer dit niet het geval is komt daar stront van.
Mijn ervaring met CoemAudio destijds heb ik voorgelegd aan de maker van Classic in China, de reacties logen er niet om.
Dit soort van bedrijven berokkend de Chinese maker van mooie spullen schade door zo te handelen.
Ik betaal alles alleen nog maar per creditcard, wanneer er iets niet goed gaat bestaat de gegoede mogelijkheid om het betaalde (minus een eigen risico) terug te laten boeken, goed het kost even wat moeite maar dat had (en heb) ik er dan ook wel voor over!
Vertrouwen moeten ze verdienen en een eerste aanzet tot dit vertrouwen zou bijvoorbeeld eerlijke informatie en het beantwoorden van mail en telefoon kunnen zijn, zo niet.. >:) gaat het feest niet door, simpel....maar simpel is soms lastig.
Iedereen moet voor zich zelf maar uitvinden en weten wat hij/zij goed vind om te doen in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:51:
dat advies van "die laatste centjes" was idd gegeven in de starterspost, echter hebben we hier te maken met "serieuze bedrijven" alhans, dat vinden ze zelf; en serieuze bedrijven behoren serieus te werk te gaan.
Wanneer dit niet het geval is komt daar stront van.
Mijn ervaring met CoemAudio destijds heb ik voorgelegd aan de maker van Classic in China, de reacties logen er niet om.
Dit soort van bedrijven berokkend de Chinese maker van mooie spullen schade door zo te handelen.
Ik betaal alles alleen nog maar per creditcard, wanneer er iets niet goed gaat bestaat de gegoede mogelijkheid om het betaalde (minus een eigen risico) terug te laten boeken, goed het kost even wat moeite maar dat had (en heb) ik er dan ook wel voor over!
Vertrouwen moeten ze verdienen en een eerste aanzet tot dit vertrouwen zou bijvoorbeeld eerlijke informatie en het beantwoorden van mail en telefoon kunnen zijn, zo niet.. >:) gaat het feest niet door, simpel....maar simpel is soms lastig.
Iedereen moet voor zich zelf maar uitvinden en weten wat hij/zij goed vind om te doen in zo'n geval.
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden... _/-\o_
(Maar daar ben jij ook tekstschrijver voor..)
Overigens Jan; dat "buurtwinkelgevoel" bij P.A.; krijg je er ook zegeltjes? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al eens iets gewogen wat van Ornec afkomstig was,(Orbit?) en klopt dat met wat ze ervan bakken op de bestelsite?(9kilo optellen bij een Mingda 34ab versterker bv.)
Zomaar een detail.........ben ik wel benieuwd naar eigenlijk......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:22:
[...]

Overigens Jan; dat "buurtwinkelgevoel" bij P.A.; krijg je er ook zegeltjes? ;)
:P alleen vliegmijlen.

Wat ze wel doen is de door hun in het verleden geleverde goederen inruilen wanneer je nieuw spul besteld omdat je wilt veranderen of wilt opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed!
Jammer dat ze geen Cayin leveren...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
Nou ik heb mijn grootste angst paar dagen geleden binnen gekregen, een envelop van TNT na het bestellen van mijn G&W TW-2006X bij Ornec. Was een beetje bang om hem open te maken, want ik schatte dat het een bedrag van rond de 100 euro zou zijn... Maar tot mijn GROTE verbazing bleek dit maar 8,26 euro te zijn! Dat viel dus gelukkig zwaar mee, al met al kan ik niet klagen. Super versterkertje, maar ~2,5 weken hoeven wachten en geen extra kosten van TNT of de douane :D

Afbeeldingslocatie: http://www.ganjacape.nl/etc/rekening_tnt.gif

Afgelopen donderdag ook een stel Paradigm Monitor 11 v4 gescoord om mijn oude B&W DM10's te vervangen en dat is een FLINKE vooruitgang! Was nog wel even een moelijke keuzen tussen de Klipsch RF-62 en de Monitor 11 maar uiteindelijk voor de Paradigm gegaan omdat die toch wat meer allround waren dan de RF-62 met zijn hoorn.

Afbeeldingslocatie: http://www.ganjacape.nl/images/content/paradigm_monitor_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd!
Klopte het gewicht een beetje met wat ze je gerekend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
Ja het gewicht klopt perfect, de versterker zelf weegt zo'n 11KG + plus de berg piepschuim, plastic, karton en hout om en in de doos kom je denk ik wel rond de 13KG.

Ook vond ik nog de URL van de website van G&W (achter op de handleiding), die staat namelijk niet in de first post en ook na heel wat pogingen van mij op google etc leverde niks op. Het is namelijk http://www.gwtsinghua.com/ niet dat je er veel aan hebt met al die chinese tekens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi,
Sjieke luidsprekers trouwens.Ik heb zelf Klipsch RF7 maar dus nog geen goede versterker... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
RF-7... damn u :P

Dat is nog een stapje hoger dan wat ik nu heb staan, heb veel klipsch geluisterd omdat ik gewoon viel voor de open en helderheid, maar soms vond ik bij de lager klasse het balans tussen hoog en mid niet helemaal lekker, het klinkt gewoon super alleen met sommige muziek vond ik het een beetje raar uitvallen. Maar dan heb ik het niet over de RF-83 of RF-7 want dat klinken gewoon super, maar zo rijk ben ik niet :P

Voor een versterker, tja ik ben zeer tevreden met mijn TW-2006X maar of 2x100watt genoeg is voor die RF-7's? natuurlijk heb je wel het voordeel dat die Klipsch speakers super gevoelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganja-Cape schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:24:
RF-7... damn u :P

Dat is nog een stapje hoger dan wat ik nu heb staan, heb veel klipsch geluisterd omdat ik gewoon viel voor de open en helderheid, maar soms vond ik bij de lager klasse het balans tussen hoog en mid niet helemaal lekker, het klinkt gewoon super alleen met sommige muziek vond ik het een beetje raar uitvallen. Maar dan heb ik het niet over de RF-83 of RF-7 want dat klinken gewoon super, maar zo rijk ben ik niet :P

Voor een versterker, tja ik ben zeer tevreden met mijn TW-2006X maar of 2x100watt genoeg is voor die RF-7's? natuurlijk heb je wel het voordeel dat die Klipsch speakers super gevoelig zijn.
Ja, heel gek dat de RF-5 bv niet zomaar dezelfde is als de Rf-7 maar dan met minder diep laag.
Hij klink gewoon lang niet zo goed...
Andere hoorndriver-groot verschil.....bij RadioRoelandschap voor 899/stuk overigens.
Ik viel ook voor de openheid en de tweeweg snelheid van deze speakers.Andere grote speakers klinken vaak toch traag en zelf luisterde ik altijd naar kleine actieve nearfields dus dan moet je echt wel met iets goeds komen als je dat in het groot wil benaderen.Ik beluister ze trouwens nog steeds het liefst als nearfields.
3.5 meter uit elkaar en zelf ook zoiets ervan af.Hoeft het ook niet zo hard en je kamer doet nauwelijks mee in het geluid.(behalve het laag dan, maar op 38% van de achtermuur zittend is dat goed te doen.Dan zit je net op een goed punt in de staande golf van je kamer)
2x 10 watt klasse A buizen is evt genoeg voor de RF-7 (rendement 104 db of zoiets) als je er geen disco mee wilt vullen.Het belangrijkste vind ik hoe de eerste watt klinkt.
.Maar ik ga voor iets met KT88 of 6550 buizen in PP.Het laag is dan strakker dan single end in dezelfde prijsklasse.In het algemeen dan.....(voor ik de hele horde SE luisteraars over me heen krijg) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Orbit schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:48:
Hehe, vandaag kon ik echt niet snel genoeg thuis zijn, hopelijk ben ik niet geflitst :p

Mijn vriendin was al zo vriendelijk geweest om de dozen op te pikken bij m'n ouders en ze thuis uit te pakken. Daar heb ik dus al geen tijd mee verloren.

Spijtig genoeg is er bij TNT iets misgelopen want ik heb maar 2 van de 3 dozen ontvangen met daarin de voorversterker en de cd speler. Doos 3 zal dus wel zeer binnenkort geleverd worden gezien ze toch gelijktijdig vertrokken zijn in china.

In ieder geval, de voorversterker en de CD speler kan ik al even kort reviewen.

Voila, dat waren de eerste indrukken, ik ga verder luisteren !
En, de rest ook al binnen?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:47:
Heeft er iemand al eens iets gewogen wat van Ornec afkomstig was,(Orbit?) en klopt dat met wat ze ervan bakken op de bestelsite?(9kilo optellen bij een Mingda 34ab versterker bv.)
Zomaar een detail.........ben ik wel benieuwd naar eigenlijk......
Ik denk dat het in jouw geval niet op zal gaan, maar er bestaat een verschil tussen massa-gewicht, en volume gewicht. Je kunt altijd voor shipment afmetingen dozen en totaal gewicht opvragen. Deze gegevens moeten ze kunnen verstrekken. Het is dan een kleine moeite bij de express dienst na te gaan wat de kosten zijn. En reken daar dan ook even een 30-40% korting bij die ze ontvangen.
Aan het einde van de rit is denk ik toch het belangrijkste of je tevreden bent met de totaalprijs. Het is altijd lastig 100% na te gaan wat de daadwerkelijke shipmentkosten waren. Sommige traders rekenen vaak een zeer lage productprijs en pakken de winst vervolgens op de shipment. Het komt uit de lengte of uit de breedte.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Balboa schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:14:
[...]

En, de rest ook al binnen?
Yup, net al een berichtje gekregen op MSN van m'n moeder met de boodschap dat er ALWEER een doos uit china is toegekomen :)

Dat word dus alweer klokkijken tot ik naar huis kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo audioliefhebbers,

Mijn ervaringen met Ornec will ik toch ook wel even met jullie delen. Op een mooie avond, 21 maart jl., besloot ik dat ik vanwege tijdgebrek niet toe zou komen aan het bouwen van een stel OTL monoblokken met de Russische 6C33C, maar aangezien ik toch van mooi buizengeluid in de huiskamer wilde genieten en niet alleen op zolder, besloot ik bij Ornec te bestellen, ook afgaande op de positieve ervaringen hier op dit forum. :)

Nu, zoals al gemeld, je moet een sterk hart hebben als je drie versterkers tegelijk bestelt en na de opdrachtbevestiging van Ornec niets meer hoort. In eerste instantie wordt er nog wel op je mail gereageerd, maar op een gegeven moment houdt het op. Bovendien had ik net drie Yarland versterkers besteld, voor de prijsverhoging, dus ik was al bang voor nattigheid. En ja hoor die kreeg ik ook, problemen met de buizen zouden er zijn, de buizen zouden gesmolten zijn, Yarland wilde niet meer leveren, Yarland had z'n prijzen verhoogd etc. etc. ik werd gedwongen om alternatieven uit te zoeken. Heb ik ook gedaan en afgelopen vrijdag 4 mei had ik een gesprek met Martin, deze man zou de manager zijn, ik zou mijn alternatieve keuze per e-mail doorgeven.

In het weekend heb ik mijn alternatieven doorgemaild en tijdens het lezen van de berichten op dit forum, dacht ik, laat ik ook nog eens de orderstatus checken en ja hoor vanmorgen om 1.59 uur in Arnhem bij TNT geland. M.a.w. allemaal smoesjes over die problemen, het zijn namelijk exact de versterkers die ik besteld had, nu alleen maar hopen dat ze ook in de doos zitten. _/-\o_

Overigens, ik had net als een ander forumlid vorige week last van gierende hartkleppen, de telefoon in Engeland wer namelijk niet meer opgenomen. :?

Klopt, het nummer bleek veranderd, dat stond namelijk ook op de site dus ze zijn (hoop ik) wel eerlijk maar proberen door allerlei vage problemen om leveringsproblemen te verdoezelen.

Als ze daar van meet af aan eerlijk in zouden zijn zou het wat beter voor je gemoedsrust zijn.

Ik ben heel erg benieuwd hoe mijn versterkers klinken, ik heb een Pro 200 SE, een FV 34 A III en een FV 34 C III besteld.

Jullie horen van mij als ze echt binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganja-Cape schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:34:
Nou ik heb mijn grootste angst paar dagen geleden binnen gekregen, een envelop van TNT na het bestellen van mijn G&W TW-2006X bij Ornec. Was een beetje bang om hem open te maken, want ik schatte dat het een bedrag van rond de 100 euro zou zijn... Maar tot mijn GROTE verbazing bleek dit maar 8,26 euro te zijn! Dat viel dus gelukkig zwaar mee, al met al kan ik niet klagen. Super versterkertje, maar ~2,5 weken hoeven wachten en geen extra kosten van TNT of de douane :D

[afbeelding]

Afgelopen donderdag ook een stel Paradigm Monitor 11 v4 gescoord om mijn oude B&W DM10's te vervangen en dat is een FLINKE vooruitgang! Was nog wel even een moelijke keuzen tussen de Klipsch RF-62 en de Monitor 11 maar uiteindelijk voor de Paradigm gegaan omdat die toch wat meer allround waren dan de RF-62 met zijn hoorn.

[afbeelding]
Mooie speakers hoor, heb ik ook gehad :)
Nu wel wat beters staan, maar nog steeds een v.d. betere speakers in die prijsklasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Jah, m'n geluk moest ergens eens ophouden, nietwaar?

Heb zonet de 8.0b aangesloten en op het eerste zicht lijkt het een DOA. Het ledje word rood waneer de amp ingeschakeld word en daar blijft het dan bij. Er komt geen noot muziek uit. De CD speler en pre amp doen het wel want als ik deze beiden aansluit op m'n ouwe philips amp komt er wel muziek uit.

Het ledje op de pre amp word trouwens na 2-3 sec na het aanzetten groen ipv rood dus ik vermoed dat de eindversterker om een of andere reden in 'protectie' vast zit.

Nu maar eens testen hoe Ornec een DOA afhandeld, spannend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orbit schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:00:
Jah, m'n geluk moest ergens eens ophouden, nietwaar?

Heb zonet de 8.0b aangesloten en op het eerste zicht lijkt het een DOA. Het ledje word rood waneer de amp ingeschakeld word en daar blijft het dan bij. Er komt geen noot muziek uit. De CD speler en pre amp doen het wel want als ik deze beiden aansluit op m'n ouwe philips amp komt er wel muziek uit.

Het ledje op de pre amp word trouwens na 2-3 sec na het aanzetten groen ipv rood dus ik vermoed dat de eindversterker om een of andere reden in 'protectie' vast zit.

Nu maar eens testen hoe Ornec een DOA afhandeld, spannend :p
Ik zal voor je duimen Orbit.
Hier een reactie van een forum in de U.K. waar ik ook slecht Ornec-nieuws gepost heb.

Send a recorded mail to Ornec threatening them with the small claims court pointing out Sale Of Goods Act, and ring Trading Standards as well. I had problems with Ornec with a faulty amplifier last year and eventually got all my money back using the above recorded mail method. Had to use it twice though (once for amplifier refund, and once for shipping costs refund). The hilarious thing was they denied they were a UK company so don't have to comply with UK Sale Of Goods Act, even though the first few lines of their homepage states, "We are a UK based company".
Ik weet niet of dit ook voor nederlanders met klachten opgaat, maar......
Misschien heb je er wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Och, ik maak me niet zo veel zorgen, ik heb een goede rechtsbijstands verzekering afgesloten die ik ook mag hanteren voor andere dingen dan m'n wagen. Een aagetekend schrijven van een advocaat wil meestal wel helpen om dingen een beetje sneller te laten verlopen.

Bovendien heb ik via visa betaald, ik kan nog ruim 3 weken gewoon mijn geld terug eisen via die weg.

Eerst maar eens zien wat ze antwoorden, ik geef ze 48 uur.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.