Ze zijn binnen!
Ik had beloofd om jullie even op de hoogte te houden van mijn Ornec ervaringen.
Nadat ik op de site van Ornec zag dat mijn order verzonden was en zelfs al in Nederland, heb ik TNT even gebeld, men verwachtte de zending donderdag aan te zullen bieden. Echter vanmorgen om 7.45 uur stond TNT al voor de deur op m'n werk. Vroeger is nooit erg.
De dozen zagen er goed uit, verpakt om een wereldramp te overleven en keurig dicht, dus niet op een ruwe manier opengesneden zoals ik bij sommige horrorfoto's in dit topic zag.
Maar, dankzij jullie berichten over DHL en hier niet voor te kiezen, heb ik voor 60.00 euro meer toch maar voor TNT gekozen.
De versterkers een FV 34 A III (EL 34 SE), FV 34 C III (EL 84 PP) en de Pro 200 SE kwamen onbeschadigd uit de doos, pfieuw
Er stonden keurige grote pijlen op de doos, echter bij de FV 34 C III zat de versterker ondersteboven in de doos, gelukkig was alles toch nog heel.
Als eerste heb ik de Pro 200 SE uitgepakt, wat een beest zeg, hij is wel gewijzigd, op foto's die ik zag zaten de ingangen aan de zijkant, maar bij die van mij zitten ze aan de achterkant.
Buizen ingeprikt en gelukkig zat die mooie 274B gelijkrichter in de doos en niet de minder klinkende 5U4G.
Schakelaar om, muziek? Nee een knipperende rode LED, oei kapot, nee gelukkig niet het bleek een timer, ik heb het schema, maar die timer was niet getekend, weer een meevaller
Rekening met het feit dat buizen niet van verhuizen houden, de versterker een paar duizend kilometer had afgelegd, er waarschijnlijk wel mee gegooid is en hij koud uit de doos kwam, verwachtte ik weinig spektakel.
Ach, wat een vergissing, zelfs niet ingespeeld hoor je direct dat dit een hele mooie versterker is, muisstil bovendien en hij hangt aan een paar Klipschen, dus als er brom is laten ze brom horen
Zo uit de doos klinkt hij al mooier dan mijn zelfgebouwde 807 SE naar een schema van Triode Dick en die versterker klinkt echt heel fraai.
Morgen ga ik de rest van de versterkers even controleren.
En die problemen? Er was maar een probleem vermoedelijk, Ornec was niet helemaal eerlijk, als ze dat wel waren geweest had je meer begrip kunnen hebben.
Werkelijk de hele zolder is vergeven van de lakdamp, die versterkers zijn maar net droog en waarschijnlijk verzonden op het moment dat Yarland ze af had. Men kan waarschijnlijk de vraag niet aan.
Voorlopig is mijn vertrouwen in Ornec weer hersteld.
Veel luisterplezier,
Resorob.