Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.852 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4M1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:30:
[...]

Ik denk dat het in jouw geval niet op zal gaan, maar er bestaat een verschil tussen massa-gewicht, en volume gewicht. Je kunt altijd voor shipment afmetingen dozen en totaal gewicht opvragen. Deze gegevens moeten ze kunnen verstrekken. Het is dan een kleine moeite bij de express dienst na te gaan wat de kosten zijn. En reken daar dan ook even een 30-40% korting bij die ze ontvangen.
Aan het einde van de rit is denk ik toch het belangrijkste of je tevreden bent met de totaalprijs. Het is altijd lastig 100% na te gaan wat de daadwerkelijke shipmentkosten waren. Sommige traders rekenen vaak een zeer lage productprijs en pakken de winst vervolgens op de shipment. Het komt uit de lengte of uit de breedte.
Ah, vandaar.Niet dat ik hem besteld heb(kon ik daar ook nog achteraan), maar het zou goed kunnen.
Hij bestaat nl uit een versterker en een losse voeding.Veel volume dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orbit schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:36:
Och, ik maak me niet zo veel zorgen, ik heb een goede rechtsbijstands verzekering afgesloten die ik ook mag hanteren voor andere dingen dan m'n wagen. Een aagetekend schrijven van een advocaat wil meestal wel helpen om dingen een beetje sneller te laten verlopen.

Bovendien heb ik via visa betaald, ik kan nog ruim 3 weken gewoon mijn geld terug eisen via die weg.

Eerst maar eens zien wat ze antwoorden, ik geef ze 48 uur.
Mijn eerdere opmerking over "aan de apparatuur ligt het niet" neem ik bij deze terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 18:38
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:17:
[...]

Mooie speakers hoor, heb ik ook gehad :)
Nu wel wat beters staan, maar nog steeds een v.d. betere speakers in die prijsklasse :)
Lol! klopt had een oud topic van jou hier op GoT gevonden toen ik me aan het oriënteren was, met als ik het goed herinner positieve feedback over ze, dus dus een klein beetje heb ik ze door jouw gekocht :P Ze kosten normaal 650euro/stuk maar RAF heeft ze nu staan voor 399euro/stuk dus voor deze prijs klasse zit ik helemaal goed. Ben er super tevreden mee en nog steeds vol op aan het genieten en wat heb je nu dan staan? :)

En Orbit! Hoop het beste voor je!

@gorilla, Ik denk niet dat het aan de kwaliteit ligt, zelfs een 'westers' product kan kapot zijn als je hem koopt. Eerder geef ik de schuld aan de reis van een paar 1000 kilometer en alle post Harry's die hem van busje naar busje gooien, heb veel in magazijnen gewerkt en zulke situaties vaak genoeg gezien, ook al stond er met koeien letters breakable, fragile op enzo.

[ Voor 21% gewijzigd door Ganja-Cape op 07-05-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganja-Cape schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:04:
[...]

Lol! klopt had een oud topic van jou hier op GoT gevonden toen ik me aan het oriënteren was, met als ik het goed herinner positieve feedback over ze, dus dus een klein beetje heb ik ze door jouw gekocht :P Ze kosten normaal 650euro/stuk maar RAF heeft ze nu staan voor 399euro/stuk dus voor deze prijs klasse zit ik helemaal goed. Ben er super tevreden mee en nog steeds vol op aan het genieten en wat heb je nu dan staan? :)
:)

Ik heb nu Onix speakers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganja-Cape schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:04:
[...]

@gorilla, Ik denk niet dat het aan de kwaliteit ligt, zelfs een 'westers' product kan kapot zijn als je hem koopt. Eerder geef ik de schuld aan de reis van een paar 1000 kilometer en alle post Harry's die hem van busje naar busje gooien, heb veel in magazijnen gewerkt en zulke situaties vaak genoeg gezien, ook al stond er met koeien letters breakable, fragile op enzo.
Nee, weet ik, het was eigenlijk niet serieus bedoeld.Ik heb er nu maar een knipoog van gemaakt in de post.
Maar dat vond ik eerder wat ongepast tov. iemand midden in z'n rouw-proces.. ;)
(Ik zou er iig. stevig van balen.)
En Ganja.....niets ten nadele van iedereen die Harry heet op dit forum.Toch? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ dat Onix ziet er wel strak uit, ik zou ze wel eens willen horen spelen, van het forum op hun site wordt ik vooralsnog weing wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij mag je komen luisteren hoor...

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:22:
:9~ dat Onix ziet er wel strak uit, ik zou ze wel eens willen horen spelen, van het forum op hun site wordt ik vooralsnog weing wijzer.
Jan,

Het forum is nog niet erg actief, omdat er in NL nog niet zo veel bezitters van Onix luidsprekers zijn.
Onix was voorheen alleen rechtstreeks uit Amerika te bestellen dit vormde een barriere om de luidsprekers aan te schaffen. Nu is er sinds kort een importeur in de Benelux en is dat langzaam aan het veranderen :)

Voor meer ervaringen kun je daarom het beste op het amerikaanse forum kijken http://av123forum.com/ en anders kun je even een mailtje sturen naar rsav123@mac.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orbit schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:00:

Heb zonet de 8.0b aangesloten en op het eerste zicht lijkt het een DOA. Het ledje word rood waneer de amp ingeschakeld word en daar blijft het dan bij. Er komt geen noot muziek uit. De CD speler en pre amp doen het wel want als ik deze beiden aansluit op m'n ouwe philips amp komt er wel muziek uit.
Staat ie niet verkeerd ingesteld? Bridged ofzoiets? Wel jammer .

Ik kwam net iets tegen op audiocircle wat misschien wel interessant voor sommige is , dit gaat over de dussun ds99...:

Mark,
As best as you can remember, how does it fair compared to the Jungson 88-C?
BTW, I sold it last year and the new owner was smitten by it.

------------------------------------------------------------------------------
Much better than the Jungson 88-C which sounded a little more sterile to my ears. Again the issue is system synergy, I certainly wouldnt write off this amp till you tried it on the home trial plan,its a no-loss situation ...IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:18:
[...]

Staat ie niet verkeerd ingesteld? Bridged ofzoiets? Wel jammer .
Gezien er op heel de versterker welgeteld 1 knop staat (aan/uit) vermoed ik dat ik daar toch al zeker niets verkeerds doe :)

Na enkele vruchteloze pogingen heb ik gisteren hem trouwens toch even in gang gekregen, het ledje werd plotseling zonder aanwijsbare reden groen en hoppa, we hadden muziek. Echter, enkele minuten later werd het ledje weer rood, eveneens zonder aanwijsbare reden en het was was gedaan met geluid.

Duidelijk iets niet helemaal snor met de amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een andere interlink geprobeerd? heb je de voorversterker verbonden met een kabel tv box ofzo? probeer anders alleen je voorversterker aan te sluiten zonder bronnen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Als de LED rood blijft ligt dat vast en zeker niet aan een interlink of voorversterker. 'T is vast een of andere protectieschakeling die defect is.

Gewoon terug ermee. Ik geef trouwens die rechtsbijstandverzekering niet veel kans om verhaal te gaan halen in het buitenland. Dan maar via Visa... (als het echt zover komt).

Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Ik heb het als volgt aangesloten:

Cd speler analog out ==> line in 1 (of 2 of 3 of 4) op Pre amp

Pre amp out A (of out B ) ==> input amp

amp speakerterminals ==> speakers

Als ik zonder iets te verplaatsen de interconnect uit de amp trek en die nar de cd in van m'n oude amp leid dan heb ik meteen muziek, lijkt me dus veilig om te concluderen dat het probleem in de eindamp zit.

De interconnects zijn idd van erbermelijke kwaliteit maar werken wel met m'n oude apparatuur. Ik ga ig voor de zekerheid een setje betere interconnects halen in de mediamarkt vanavond. Want die dat ik nu gebruik zijn echt wel erg low budget. Het lijkt me echter sterk dat dit de reden zou zijn van het niet functioneren van de amp. Het probleem is namelijk niet dat hij geen signaal krijgt, maar dat hij in beveiliging blijft zitten, gezien het rode lampje niet groen wil worden.

De trafo hoor ik anders wel zoemen dus hij doet 'iets'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vervelend voor je. Heb je al gewoon contact met Ornec gehad eigenlijk? Gewoon gemeld dat de eindversterker kapot aangekomen is?

van hun website (help-FAQ):

7. What is your refund policy?

By law, customers located in the European Union also have the right to withdraw from the purchase of an item within seven working days of the day after the date the item is delivered. For more information see Your Statutory Rights.[Top]

If you are not satisfied with your any of our product, please call 00441865246010 for a Return Material Authorization (RMA) request within 7 working days of the receipt of the product. Configure-to-order, personalized or other customized product may not be returned for refund or exchange under any circumstances unless DOA.
Within 7 working days of purchase, you may return any our products for any reason for a refund, exchange or credit (minus shipping and handling charges). If the item to be returned or exchanged is defective or is the result of an error on Ornec's part, Ornec will refund all shipping charges.[Top]

10. Is there any Warranty?

We provide DOA (Dead on arrival warranty only) for any other warranty please contact manufacture. Warranty void if seals of any kind are broken or the unit has been opened or modified

Dus je hebt gewoon recht op garantie dat het ding werkt. En je mag hem altijd binnen 7 dagen retourneren (maar dan ben je de porto kwijt). Je moet hem dus iig NIET OPENMAKEN.

Je kunt natuurlijk balen, maar dit soort dingen heb je zelfs in Nederland nog bij bepaalde winkels (zoals Seats en Sofa's: garantie tot de deur). Gewoon doen wat je moet doen: melden bij Ornec dat je product DOA is en eigenlijk zorgen dat je bewijs hebt (aangetekende brief). Maar probeer zo snel mogelijk te bellen of te mailen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik dacht misschien dat er ergens een stroompje op stond, heb ik wel is gehad in me eigen set, input board van mijn cambridge 640a kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn binnen!

Ik had beloofd om jullie even op de hoogte te houden van mijn Ornec ervaringen.

Nadat ik op de site van Ornec zag dat mijn order verzonden was en zelfs al in Nederland, heb ik TNT even gebeld, men verwachtte de zending donderdag aan te zullen bieden. Echter vanmorgen om 7.45 uur stond TNT al voor de deur op m'n werk. Vroeger is nooit erg.

De dozen zagen er goed uit, verpakt om een wereldramp te overleven en keurig dicht, dus niet op een ruwe manier opengesneden zoals ik bij sommige horrorfoto's in dit topic zag.

Maar, dankzij jullie berichten over DHL en hier niet voor te kiezen, heb ik voor 60.00 euro meer toch maar voor TNT gekozen.

De versterkers een FV 34 A III (EL 34 SE), FV 34 C III (EL 84 PP) en de Pro 200 SE kwamen onbeschadigd uit de doos, pfieuw :)

Er stonden keurige grote pijlen op de doos, echter bij de FV 34 C III zat de versterker ondersteboven in de doos, gelukkig was alles toch nog heel.

Als eerste heb ik de Pro 200 SE uitgepakt, wat een beest zeg, hij is wel gewijzigd, op foto's die ik zag zaten de ingangen aan de zijkant, maar bij die van mij zitten ze aan de achterkant.
Buizen ingeprikt en gelukkig zat die mooie 274B gelijkrichter in de doos en niet de minder klinkende 5U4G.

Schakelaar om, muziek? Nee een knipperende rode LED, oei kapot, nee gelukkig niet het bleek een timer, ik heb het schema, maar die timer was niet getekend, weer een meevaller ;)

Rekening met het feit dat buizen niet van verhuizen houden, de versterker een paar duizend kilometer had afgelegd, er waarschijnlijk wel mee gegooid is en hij koud uit de doos kwam, verwachtte ik weinig spektakel.

Ach, wat een vergissing, zelfs niet ingespeeld hoor je direct dat dit een hele mooie versterker is, muisstil bovendien en hij hangt aan een paar Klipschen, dus als er brom is laten ze brom horen :'(
Zo uit de doos klinkt hij al mooier dan mijn zelfgebouwde 807 SE naar een schema van Triode Dick en die versterker klinkt echt heel fraai.

Morgen ga ik de rest van de versterkers even controleren.
En die problemen? Er was maar een probleem vermoedelijk, Ornec was niet helemaal eerlijk, als ze dat wel waren geweest had je meer begrip kunnen hebben.

Werkelijk de hele zolder is vergeven van de lakdamp, die versterkers zijn maar net droog en waarschijnlijk verzonden op het moment dat Yarland ze af had. Men kan waarschijnlijk de vraag niet aan.

Voorlopig is mijn vertrouwen in Ornec weer hersteld.

Veel luisterplezier,
Resorob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:19
Ik ben benieuwd wat je van de FV34A vindt. Die heb ik net besteld
(dus ik hoop dat het goed afloopt...).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toch wel in de 'today only' hoop ik? (=oude prijs).

Zeg Resorob? Problemen met kiezen? >:) Ik ben blij voor je dat alles in 1x goed is. Vergeet niet de buizen te rollen (verruilen tegen betere, bv matched cryo JJ KT77). Voor de FV34C zal dat niet veel uitmaken want daar zitten mi al Sovtec in of niet?

De Pro200SE einbuizen rollen doe je ook niet zomaar ff (mss de voorbuizen). Aansluitingen a/d 8rkant lijkt me wel prettiger. Wel nog een vraagje over de volumeknop: is 'tie getrapt of gaat 'ie met 1 vloeiende beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:53:
De Pro200SE einbuizen rollen doe je ook niet zomaar ff (mss de voorbuizen). Aansluitingen a/d 8rkant lijkt me wel prettiger. Wel nog een vraagje over de volumeknop: is 'tie getrapt of gaat 'ie met 1 vloeiende beweging?
Zitten in de Pro200Se de electron tubes? Ik heb ze allemaal, behalve de 300B's vervangen voor electro harmonix. Echte aanrader. De 300b's zijn nu van JJ. Bij het "rollen" van deze bij de eerste keer voor andere 300B's ging het niet goed. Dit scheen te maken te hebben met de bias. Audioservice heeft uiteindelijk de boel keurig gerepareerd en opnieuw afgesteld. Ben nu weer erg tevreden.

Veel plezier met je aanwinsten en ik ben benieuwd welke je uiteindelijk het meeste bevalt. Die van Jeep is een zeer goede/waardige tegenstander
;)

Ben ook benieuwd of die volumeknop traploos is. Als je dan toch een minder puntje wilt bespreken is dat deze. Maar dat mag de pret niet drukken. :P

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
]eep, wat voor buisjes had jij ook weer in je FV34A gestopt?
Kon het zo gauw niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Ik heb op 1 mei wat kabels besteld bij Ornec, ik kreeg de melding van Paypal dat betalen momenteel niet mogelijk is. Vervolgens een mailtje of 4 naar Ornec verstuurd. Tot op heden taal noch teken van Ornec. Blijkbaar is er een conflict tussen Paypal en Ornec. Ik zie het niet zo zitten om opnieuw te bestellen en dan met VISA te betalen aangezien ze niet eens de moeite nemen om op mijn mailtjes te reageren. Wel balen zeg, ik had die kabels graag bij ze willen bestellen.

Dan heb ik nog een andere vraag. Ik heb een USB-HD met zo'n 250 gig. aan muziek, momenteel heb ik een toslink van mijn PC naar mijn Onkyo lopen, prima geluid. Verkopen ze in china HIFI-spul waarmee ik mijn USB-HD rechtstreeks (zonder PC) aan mijn Onkyo kan knopen?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
K'heb net even telefonisch contact gehad met Ornec en de persoon aan de andere kant van de lijn was best vriendelijk. Ietwat gebrekig engels, ik veronderstel dus ook met Chinese roots.

In ieder geval, hij klonk oprecht verbaasd dat ik met die spulen een DOA heb mogen ontvangen en ging eerst eens zijn licht opsteken bij het kantoor in china, om te zien of er geen eenvoudige oplossing is voor het probleem. Zelf heb ik daar geen probleem mee, als ze me zo een oplossing kunnen bieden dan spaar ik een hoop verzendkosten uit.

Nu krijgt de beste man weer 48 uur, vrijdag hang ik opnieuw aan de lijn als hij me nog niet heeft gecontacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Jeep,

Ja ik werd een beetje hebberig toen ik die (op 21 maart nog zeer) lage prijzen zag, bovendien dacht ik misschien nog iets te kunnen verkopen om de kosten te drukken, maar het zou ook goed kunnen, dat ik de suggestie van mijn 11-jarige meisje terharte neem "Papa, je kan ze toch gewoon allemaal houden?" >:)

Kijk, da's nog helemaal niet zo'n slecht idee, de versterker aan passen aan de muziek.
Jammer alleen dat er tegenwoordig zoveel bar slecht afgemixte CD's bestaan, die vallen allemaal genadeloos door de mand, maar da's een andere discussie :(

:9

Voor wat betreft de buizen, die laat ik even zitten totdat e.e.a. is ingespeeld, Zo uit de doos zet de 200 al een indrukwekkend plaatje neer.
Dat doen weinig versterkers 'm na in deze en hogere prijsklasse, hij is (voorlopig) z'n geld zeker waard.

De 300B en 274 B zijn van Electron, de voorbuizen van EH, de volumeregelaar is denk ik een blauwe ALPS, geen stappenschakelaar.

De andere versterkers moet ik even nakijken, ik weet niet meer zo uit het hoofd wat daar in zit, ik had het te druk met luisteren naar de 200. Mijn buizenmaat Cees kwam gister toevallig langs om mijn Akai tapedeck terug te brengen en heeft ook nog even geluisterd.

Hij was zeer onder de indruk en Cees heeft al zo'n beetje alles gehoord van T-Amp tot UCD modules, klasse A Monoblokken met buizenvoortrap, 300 B van Triode Dick met KR en originele WE 300 B's tot aan een Ongaku toe. Een zeer geoefend oor en objectief oordeel dus.

@ mr Dave: Give these guys a call and see what's up, let even op het nieuwe nummer van Ornec (staat op de site). Vermoedelijk krijgen ze bij Ornec een heleboel mailtjes en reageren ze alleen op mail van klanten die al besteld hebben, niet slim dat ben ik met je eens.

Bij mij werden de eerste twee mails snel beantwoord en daarna was het radiostilte, toen ben ik maar gaan bellen.

En ik moet je zeggen, ik was blij verrast dat iemand de telefoon opnam, mijn order kende en wist wat er besteld was.
Betere communicatie zou voor meer vertrouwen kunnen zorgen, maar vermoedelijk hebben ze al genoeg omzet as is.

Jullie horen van mijn ervaringen met de andere versterkers.

Resorob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

C4M1 schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:58:
[...]

plaats hebben en plaats krijgen zijn 2 verschillende dingen Afterlife. Hoewel mn Chinese vriendin wel meer toelaat dan de gemiddelde Nederlandse dame :)
Momenteel zijn ze naast te groot ook iets te duur. Maar ik sluit me bij je aan dat het fantastische zeer muzikale speakers zijn. En als je van een beetje een klassieke inrichting houdt zouden ze niet misstaan naast je pool tafel, whiskey verzameling en onder je opgezette dierenhoofdencollectie ;)

Edit: lijkt dat mn geheugen me in de steek heeft gelaten! Ik bedoelde niet de Canterbury's maar de Westminsters!

[afbeelding]

En voor de duidelijkheid: ik ben niet die lelijke Duitser ;)
Even hierover nog...

Heb je die dingen weleens gehoord?

De tranen sprongen bij mij in m'n ogen... Niet om aan te horen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij ook, maar dat was in een slechte kamer en veeeeeeel te hard ( hi-fi show)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:06:
Ik heb op 1 mei wat kabels besteld bij Ornec, ik kreeg de melding van Paypal dat betalen momenteel niet mogelijk is. Vervolgens een mailtje of 4 naar Ornec verstuurd. Tot op heden taal noch teken van Ornec. Blijkbaar is er een conflict tussen Paypal en Ornec.
Ja, en dat duurt i.e.g.nog 3 dagen.Dus ik zou het volgende week nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alcatrash,

Je vroeg je af wat ik vond van de FV 34 A?
Daar krijg je spijt van.

Spijt dat je 'm niet eerder hebt besteld :) wat een fantastische versterker, zeker voor dat geld, ik begin me zelfs een beetje schuldig te voelen tegenover die hardwerkende Chinezen, dat wij die mooie spullen voor zo weinig geld kunnen kopen.

Echt, zelfs met de originele Electron (is dat geen Shuguang?) buizen zet de niet ingespeelde versterker een mooi breed stereobeeld neer, met performers die de juiste afmetingen hebben, strakke bas, mooi betrokken geluid niet overdreven warm maar heel mooi schoon zonder vervelend helder te zijn. Stemmen die uit een zwarte diepte komen en voor je neus worden neergezet, dat doet mijn zelfgebouwde 807 SE die aan onderdelen al het viervoudige kostte niet een twee drie beter.

Als je er een mooie CD speler aan hangt met een fatsoenlijke interlink, een paar nette luidsprekers met dito kabels dan word je beloond met veel luisterplezier, o ja zorg voor een goede CD als je gaat luisteren, je komt er heel snel achter welke dat zijn :'(

Even ter info, ik speel met een Pioneer PD S707 met "Stable Platter", Xindak luidsprekerkabels en Klipsch RB 25 op zandgevulde Atacama Nexus stands, heel bescheiden dus, maar top klinkend.

Veel plezier met je FV 34 A, al vrees ik dat je er wel een tijdje op zult moeten wachten en uitvluchten aan zult moeten horen over technische problemen, smeltende buizen, en een nare Yarland die z'n prijzen heeft verhoogd. Inmiddels denk ik toch dat mijn overdreven levertijd alles te maken heeft gehad met de groeiende populariteit van Yarland en de achterblijvende productie.

Maar als het een troost is, de versterker is het wachten meer dan waard.
Good things come to those who wait ;)

Resorob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Kijk, dat geeft de burger moed! :)
Het heeft geen haast, huidige versterker
doet het nog prima, maar zoals altijd wil
ik het natuurlijk het liefst gisteren in huis
hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gluten Parody schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:32:
]eep, wat voor buisjes had jij ook weer in je FV34A gestopt?
CBS Hytron 5670 voorversterkerbuisjes (NOS) matched
JJ KT77 eindbuizen (matched)
beide kun je zo omprikken.

De JHY-5670 komen bij Machmat vandaan (€23)
de JJ bij BTB-elektronik.de (goedkoop en maar €6 verzendkosten), maar je kunt ook bij cryoset kopen. BTB heeft ook goede Russische 6N3p vv-buizen die ook zeer goed klinken (imo net iets minder ruimtelijk dan de CBS, maar stukken beter dan de chinese).
Dit had ik er voor betaald:
6N3P Russia 6h3n, ähnlich 2C51 2x 6,50
KT77 JJ Red Label 2 Paar 29,90

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:20:
Ik blijf dat werk van Jungson (met name de JA 88D) prachtig vinden, het feit dat de klasse A versterker mij iets te veel stroom vreet doet mij besluiten een andere versterker te kiezen.

:9 wie kan mij meer vertellen over de Jungson JA-88E?, op het net kan ik niet veel vinden.
Ik heb Jungson in china een e-mail gestuurd en het heeft wel een poosje geduurt
maar ik de e-mail waar ik vroeg wat de specs van de JA 88E waren kreeg ik dezelde te zien
dan die van de 88 C.
Heb toen wederom een e-maiol gestuurd en gevraagd of de 88E dezelde versterker was dan de 88C
maar dan in een nieuw jasje.
dit werd bevestig,
Dus de Jungson 88E is precies dezelfde verstreker dan de oudere 88 C maar dan ij een
nieuwe verpakking!!

Dus kijk naar de specs van de jungson 88C voor de specs van de 88E

Ik had er wel interesse in maar nu ik weet dat het deselfde vertsreker is dan de C heb ik besloten maar gelijk een 88 D aan te schaffen:)

ik hoop dat ik jullie hiermee hebb geholpen _/-\o_

greetzzz rolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx, ondertussen had ik de specs ook al, daar deze versterker volgens een aantal mensen wat "dunner klinkt" in het hoog (vergeleken met de 6.10) doe ik hem niet; hoewel de looks voortreffelijk zijn!
Ik ga zo goed als zeker nogmaals een Classic 6.10 bestellen, bij Pacific Audio, geen zin in Ornec gezever of eigen import met een hoop gedoe qua verzending.

Hmmm, wanneer je die 88D hebt staan (welke speakers sluit je er op aan??) zou ik graag eens komen luisteren :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:06:
[...]

Ja, en dat duurt i.e.g.nog 3 dagen.Dus ik zou het volgende week nog eens proberen :)
Nou, dit schiet niet op.
PayPal heeft maar een klein beetje weten los te peuteren en gaan nog voor de rest.
Ik ga Ornec maar eens voorstellen om alsnog te leveren.Lijkt me de snelste manier om dit op te lossen.
Mijn orderstatus staat tenslotte nog op processing......wat een gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Doe je best gorilla. Ik hoop dat je problemen snel worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant;de Engelse wet geeft ook genoeg aanknopingspunten om ze te grijpen;

What The Law Says

If you buy anything on the internet from a seller in the United Kingdom, you're protected by the same laws that apply to goods and services bought from shops or other local suppliers. These include the Sale of Goods Act 1979 (as amended), the Supply of Goods and Services Act 1982 (as amended) and the Trade Descriptions Act 1968. They say that any goods you buy have to be of satisfactory quality, as described, and fit for any specified purpose. Services must be carried out with reasonable skill and care, within a reasonable time and at a reasonable charge - if no charge is agreed before.

Consumers are now also protected by The Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 2000. These help by giving consumers:

- The right to receive clear and comprehensive information about the goods or service before deciding to buy, including the supplier's name, the price including taxes, delivery costs and arrangements and how you can pay.

- You must also be told that you have the right to cancel.

- When you have placed an order you should get written confirmation of this information - fax, email or letter. This should also include information about how you cancel the order and by when.

- The seller must deliver the goods or services within 30 days unless you agree something else. If this doesn't happen you must be refunded within 30 days.

Kijk eens; in Engeland vinden ze 30 dagen ook wel genoeg...
Nog even informeren of dit ook voor "dutch consumers" werkt.(lijkt me wel)
Wellicht grijp ik ze dan alsnog bij de kladden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@gorilla

kun je eens vertellen hoe PAYPAL de zaak oppakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:24:
@gorilla

kun je eens vertellen hoe PAYPAL de zaak oppakt?
Je kunt een geschil starten en dat binnen 20 dagen tot een claim opwaarderen.
Dan krijg je -als Ornec niet reageert- automatisch geld terug na 10 dagen.
Maar Ornec had genoeg tijd om zijn rekening bijna leeg te trekken.
Ze lopen liever het risico dat er niemand meer met Paypal kan betalen dan dat ze me mijn geld teruggeven.
Paypal zegt per automatisch bericht dat je nu maar niets meer moet doen en dat ze zullen proberen om de rest ook nog terug te halen.
Yeah, right :z
Nou,dat zullen we nog wel eens zien.......! 8)

Ik ben er in ieder geval al achter dat het een echt brits bedrijf is,mooi....
http://wck2.companieshous...aed7a3b8c7db6/compdetails

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:38:
@Alcatrash,

Je vroeg je af wat ik vond van de FV 34 A?
Daar krijg je spijt van.

Spijt dat je 'm niet eerder hebt besteld :) wat een fantastische versterker, zeker voor dat geld, ik begin me zelfs een beetje schuldig te voelen tegenover die hardwerkende Chinezen, dat wij die mooie spullen voor zo weinig geld kunnen kopen.

Echt, zelfs met de originele Electron (is dat geen Shuguang?) buizen zet de niet ingespeelde versterker een mooi breed stereobeeld neer, met performers die de juiste afmetingen hebben, strakke bas, mooi betrokken geluid niet overdreven warm maar heel mooi schoon zonder vervelend helder te zijn. Stemmen die uit een zwarte diepte komen en voor je neus worden neergezet, dat doet mijn zelfgebouwde 807 SE die aan onderdelen al het viervoudige kostte niet een twee drie beter.

Als je er een mooie CD speler aan hangt met een fatsoenlijke interlink, een paar nette luidsprekers met dito kabels dan word je beloond met veel luisterplezier, o ja zorg voor een goede CD als je gaat luisteren, je komt er heel snel achter welke dat zijn :'(

Even ter info, ik speel met een Pioneer PD S707 met "Stable Platter", Xindak luidsprekerkabels en Klipsch RB 25 op zandgevulde Atacama Nexus stands, heel bescheiden dus, maar top klinkend.

Veel plezier met je FV 34 A, al vrees ik dat je er wel een tijdje op zult moeten wachten en uitvluchten aan zult moeten horen over technische problemen, smeltende buizen, en een nare Yarland die z'n prijzen heeft verhoogd. Inmiddels denk ik toch dat mijn overdreven levertijd alles te maken heeft gehad met de groeiende populariteit van Yarland en de achterblijvende productie.

Maar als het een troost is, de versterker is het wachten meer dan waard.
Good things come to those who wait ;)

Resorob.
hey ,

heb je al eens een luistertest gedaan tssn je aangekochte yarlands en welke er "het beste" scoort?

mvg, stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
ik heb een andere buizenamp besteld bij ornec, omdat volgens samier de Yarlands op zijn. de fabriek moet zeker overuren draaien. :)
maar nu heb ik een meixing mingda mc-34 a besteld, maar ik kom niet uit de benaming van de tube. er staat namelijk dat er voor de eindbuis de 6N5 voor gebruikt is. nu heb ik het hele internet afgesnuffeld maar ik kom alleen de 6AB5 en 6AB7 tegen maar of dit dezelfde buis is. Jeep weet jij wat voor buis dit is en waar ik deze kan vinden. ik heb alle bekende buizen pagina's al afgesnuffeld. :?

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is iig een Russische typebenaming
ik zal ns zoeken, maar vlgs mij is dat eerder een vv-buis

nee, dat is zo'n oog, zoals vroeger in buizenradio's zat voor zenderafstemming :D

In de MC34A ziiten gewoon super standaard buisjes: EL34, 12AU7 en 12AX7. Wel van Electro Harmonics.
T is qua buizen dezelfde als mijn oude Audio Innovations 500. Die klonk ook prima (en was ietsje duurder ook F3950 geloof ik))

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stefan_82,

Heb de verschillende versterkers inmiddels allemaal een beetje aan de tand gevoeld, maar ja het zijn er wel 3 en ze komen allemaal koud uit de doos.

Een hele eenvoudige conclusie is dat ze allemaal lekker klinken, lekkerder dan verwacht, tenslotte ben ik een zelfbouwer die graag z'n onderdelen uitzoekt voor het beste resultaat en dit zijn fabrieksproducten en daar had ik nooit zoveel mee op. Ik moet mijn mening herzien lijkt het, zo te horen heeft Yarland een goede job gedaan.

En zoals mijn audiomaat Cees ook al zei, "Die schema's zijn zo eenvoudig, die moeten bijna wel goed klinken en dat doen ze ook."

Maar je wil graag weten welke het beste klinkt, laat ik je zeggen dat het niet eens zo eenvoudig te zeggen is, vanmiddag heb ik bijvoorbeeld met veel plezier naar de FV34CIII, de EL84PP zitten luisteren.

Even uit de losse pols zal ik de FV34AIII de EL34SE en de Pro 200 SE boven de EL84 waarderen, niet omdat die "slechter" is, maar omdat die andere twee het "nog mooier" doen, net even iets losser en vanzelfsprekender. Dan zou ik nu ook nog niet eens tussen de FV34AIII en de 200 SE willen kiezen, daarvoor heb ik ze ook te kort gehoord.

Dus ik ga die twee graag nader aan de tand voelen, om te horen waar ze steekjes laten vallen, dat zal best moeilijk zijn, ze klinken namelijk gewoon goed.

Dus ja, momenteel toch even Pro 200 SE, FV34A, FV34C.

Al ben ik eerlijk genoeg om toe te geven, dat ik misschien wel vindt dat de 200 SE beter zou moeten klinken omdat hij meer kostte en een 300B SE versterker is, maar het zou toch best kunnen dat na intensief luisteren de FV34A opeens mijn voorkeur heeft.

Ik laat het nog weten, echt, maar ik heb even tijd nodig om te luisteren, heel vervelend, al dat muziek luisteren ;)

Resorob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
MC34-AII valve tube stereo integrated power amplifier
dit zijn de specificaties jeep.
ik hoor het wel.
groetjes bucanier ;)

parameter (Integrated)

* output power 13Wx2
* signal-to-noise ratio 86dB
* output impedance 4Ω 8Ω
* input jacks 2 groups
* input sensitivity 250mv
* output jacks 2 groups
* input impedance 100K
* frequency respond 18Hz ~ 35KHz±1dB
* total harmonic distortion <0.8%
* vacuum tube 6N5x2 6H1x2 6922x2
* supply voltage AC110V/220V 60Hz/50Hz
* power consumption 125W
* volume 32Lx25Wx18H(cm)
* weight 18kg

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh, dus het is de A II met die single ended eindbuizen
eerst ff de voorbuizen:
de 6922/E88CC is een premium military version van de ECC88/6DJ8
The Russian near equivalent of the ECC88 / 6DJ8 is the 6H1pi (H is cyrillische N) Same pinout and nearly the same specs, only higher heater current.
The old production Russian premium E88CC / 6922 is the 6H23pi.
Dus... ECC88, 6922, 6H1, allemaal hetzelfde (op gloeispanning na mss)

Nu de eindbuizen:
Introduction of the Tuning EyeThis tube became the most popular type used in radio sets. 6H5, registered October 24, 1936 by Raytheon.
Afbeeldingslocatie: http://home.pacbell.net/philbert/tuning_eye/images/ge%20tuning%20eye.jpg
Ik neem aan dat die het niet is ;)
Ik ben ook iets tegengekomen van 6N5S/6AS7(G), die hebben ze iig bij BTB.
Afbeeldingslocatie: http://www.terraaudio.com/upload_files/Untitled-1%20copy.JPG
lijkt er wel op he?

Herstel: ik lees ergens over de 6080/6AS7W een dubbel power triode is, dus dat wil zeggen dat ie niet SE is.
6080WC GE Jan Twin Triode Power Amplifier (= 6AS7-G)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ja dat zijn ze ;) ik dacht eerst dat ze op de 300b leken, maar inderdaad dat wat jij uitgezocht hebt dat moeten ze gewoon zijn . andere mogelijkheden zijn er gewoon niet.
hartelijk bedankt Jeep voor de speurtocht in het buizenland :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotendeels door dit topic ben ik tot de aankoop van een buizenversterker over gegaan, ben een redelijke audio leek, ik wist niet wat ik zag, al die rare lampjes op die electronica ^.^ Heb denk ik nog nooit een buizen versterker gehoord, maar door alle positieve verhalen hier en elders op het net heb ik er maar gewoon een besteld bij ornec, een yarland 34A, beetje impulsieve actie, maar ja, voor het geld hoef je het niet te laten als het echt zo'n fantastich geluid geeft ;) en meteen maar geregistreerd op got om jullie te vervelen met newb vragen 8) .

Ben ook op zoek gegaan naar nieuwe speakers om deze amp te vergezellen, en om in de sfeer van de china import te blijven kwam ik natuurlijk uit bij Aurum Cantus. Er zijn een aantal zeer positieve reviews over de melody 103, nou zijn deze nog redelijk prijzig, 1500 euro pp. Echter heeft deze vloerstaander ook een klein broertje in boekeplank formaat, de 103s, deze is te krijgen voor net geen 1000,- euro bij de nederlandse importeur, meer richting het budget wat ik in gedachten had. Over de 103s heb ik geen reviews over kunnen vinden, heeft iemand hier ervaring met deze speaker? En hoe deze het doet tegenover de speakers uit de leisure serie?

Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/aurumcantus-download/gallery/MelodyM-103s-1ss.jpg

Vind em best lelijk, maar ja, als er maar fijn geluid uitkomt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Wedstrijdje doen wie z'n 34A het eerst heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@mpsdh @ Alcatrash
ik heb de 34A ook op het oog, ben benieuwd naar jullie verslag

@gorilla
zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dat gaat nog wel even duren. Ik heb een week
geleden besteld en de status van mijn order is
nog steeds 'web clearing'. Daarnaast zijn de
Yarlands waarschijnlijk niet aan te slepen, dus
ik ben niet verbaasd als het ding pas over twee
maanden arriveert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:54:
ok, ik dacht misschien dat er ergens een stroompje op stond, heb ik wel is gehad in me eigen set, input board van mijn cambridge 640a kapot :(
Dat heb ik ook met mijn 540A gehad. Inputselector IC naar de BBQ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb nu sinds een maand of 5 een Shanling CD-S100 HDCD/CD player, een geweldige speler die elke maand beter lijkt te gaan klinken. Ik ben sinds gisteren in het bezit van de Jazz at the Pawnshop SACD : 30th Anniversary 3 SACD / 1 DVD. De SACD's klinken geweldig op mijn Onkyo SACD-speler. Als ik de SACD's in mijn shanling HDCD/CD speler stop dan blijkt pas echt wat een goede CD-speler de shanling is, perfect ruimtelijk beeld. MIjn Onkyo SACD-speler wordt compleet weggespeeld als ik hierop de CD-laag beluister. Nu nog een 34A om de boel compleet te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Dave op 17-05-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Alcatrash, ik had ook een 34A besteld, met today only. Mijne staat ook op webclearing maar volgens mij houd dat in dat ie geannuleerd is. Heb jij hem ook met today only besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:56:Aan de andere kant;de Engelse wet geeft ook genoeg aanknopingspunten om ze te grijpen;

What The Law Says

If you buy anything on the internet from a seller in the United Kingdom, you're protected by the same
<knip>

Kijk eens; in Engeland vinden ze 30 dagen ook wel genoeg...
Nog even informeren of dit ook voor "dutch consumers" werkt.(lijkt me wel)
Wellicht grijp ik ze dan alsnog bij de kladden......
Ik heb 17 februari by Ornec een CD-speler ter waarde v.e. kleine 800€ besteld. Tot op heden nog niets gezien. Al verschillende mails gestuurd en ondertussen ook gevraagd om de bestelling te anulleren en mijn geld terug te storten maar geen reactie... Ik hoor je graag zeggen dat je ze 'bij de kladden' gaat grijpen maar ik vraag me af hoe je dat aanpakt. Betekent dat een advocaat inhuren?

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
17 februari!! :( Daar zit iets behoorlijk fout. Ik heb plm 8 maanden terug een aantal maal telefonisch contact met ze gehad over een bestelling en dat is toen allemaal wel opgelost. Hoewel ik ze toen wel elke dag zelf maar ben gaan bellen omdat zij zelf praktisch nooit terug bellen of mailen.
Heb je ze al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze nog niet gebeld maar was wel van plan om dat morgen te doen. Ik heb zo de indruk dat ze daar gewoon niet reageren vooraleer iemand verschrikkelijk boos wordt. Waar ik ondertussen wel voor vrees is dat ze daar financiële problemen hebben en het geld er gewoon niet meer is...

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:47:
Grotendeels door dit topic ben ik tot de aankoop van een buizenversterker over gegaan, ben een redelijke audio leek, ik wist niet wat ik zag, al die rare lampjes op die electronica ^.^ Heb denk ik nog nooit een buizen versterker gehoord, maar door alle positieve verhalen hier en elders op het net heb ik er maar gewoon een besteld bij ornec, een yarland 34A, beetje impulsieve actie, maar ja, voor het geld hoef je het niet te laten als het echt zo'n fantastich geluid geeft ;) en meteen maar geregistreerd op got om jullie te vervelen met newb vragen 8) .
Rare lampjes? Dat is wel het begin van de audio hoor. Maargoed, wel gedurfd ja. 8)
Ben ook op zoek gegaan naar nieuwe speakers om deze amp te vergezellen, en om in de sfeer van de china import te blijven kwam ik natuurlijk uit bij Aurum Cantus. Er zijn een aantal zeer positieve reviews over de melody 103, nou zijn deze nog redelijk prijzig, 1500 euro pp. Echter heeft deze vloerstaander ook een klein broertje in boekeplank formaat, de 103s, deze is te krijgen voor net geen 1000,- euro bij de nederlandse importeur, meer richting het budget wat ik in gedachten had. Over de 103s heb ik geen reviews over kunnen vinden, heeft iemand hier ervaring met deze speaker? En hoe deze het doet tegenover de speakers uit de leisure serie?

Vind em best lelijk, maar ja, als er maar fijn geluid uitkomt :9
Wie is dan wel de nederlandse importeur? Wod-audio, Pacific Audio of Boelsz audio? Boelsz mag zichzelf dat wel 'officiele' importeur noemen maar daar betaal je dan ook wel het dubbele voor.
De speaker is op zich wel goed lijkt me zo: zelfde ribbontweeter als de Leisure 3SE en iets grotere basdriver (180 vs 165mm).
rendement is eigenlijk overal hetzelfde:
Sensitivity(2.83V/1m):88dB (of 87dB)
Impedance:8 ohms (minimum 6.4 ohms)
Je zou ook bij pacific audio kunnen kijken. Of nog goedkoper: de Leisure 2SE op Ebay (€366 + aardig wat verzendkosten).

Ik denk dat het volume wat je er mee haalt krap aan is. In een kleine woonkamer zou het net gaan. Maar erg hard zul je dan niet kunnen spelen. 2x10W is 13 DB boven op genoemde rendement op 1 meter en elke meter verder is 3-6 dB minder (afhankelijk van de akoustiek en nagalmtijd van je kamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
operatingeskimo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:52:
Alcatrash, ik had ook een 34A besteld, met today only. Mijne staat ook op webclearing maar volgens mij houd dat in dat ie geannuleerd is. Heb jij hem ook met today only besteld?
Uiteraard ook via Today Only besteld. Web clearing stond er al direct nadat
ik de order had geplaatst, dus dat heeft niets met annuleren te maken. Naja,
laten we het maar het beste van hopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:59:
Waar ik ondertussen wel voor vrees is dat ze daar financiële problemen hebben en het geld er gewoon niet meer is...

Geert
Ik kan me haast niet voorstellen want ze bestaan toch alweer een paar jaar. Wat wel gek is is dat hun tel. nr. op de website niet meer bestaat. Ik heb ze begin deze week nog geprobeerd te bellen over mijn bestelde 34A.
Weet iemand op dit forum een werkend nummer van Ornec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:29:
[...]Ik kan me haast niet voorstellen want ze bestaan toch alweer een paar jaar. Wat wel gek is is dat hun tel. nr. op de website niet meer bestaat.
Op die laatste mail die ik van hen ontving stonden volgende nrs:

Customer Support Team
UK Office :+44(0)8703403151
US Office :+1(0)3602267619

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, ik d8 dat ik mn reaktie kwijt was. Pc sloeg op tilt op het moment dat ik op 'verstuur bericht' drukte. :(
ff ergste dubbelpost aangepast

En wie is dan de echte importeur? Pacific-, Wod- of Boelsz-audio? (kijk bij Wod-audio eens in het menu onder Händler)
Op Ebay wordt ook nog een Leisure 2SE aangeboden.

Probleem is alleen dat deze speakers allemaal net aan genoeg rendement hebben.
Design: 2-way vented-box
Frequency Response: 45Hz-40kHz (ongeveer)
Sensitivity (2.83V/1m): 88dB (of 87 dB)
Impedance: 8 ohms (minimum 6.4 ohms)
Power Requirement: 50-200W recommended

Dat is maar net genoeg voor een 10W SET. Je zult dan niet erg hard kunnen spelen of je moet een niet te grote kamer hebben. 2x10W geeft 13dB meer dan het opgegeven rendement als je op 1m zit, elke meter meer geeft 3-6dB minder (afhankelijk van de nagalmtijd van je kamer).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:37:
[...]

Op die laatste mail die ik van hen ontving stonden volgende nrs:

Customer Support Team
UK Office :+44(0)8703403151
US Office :+1(0)3602267619

Geert
Dat zijn andere nummers dan die op de site staan en die ik gebeld heb. Succes morgen ik ben erg benieuwd wat ze zeggen. Zelf ga ik volgende week nog eens bellen om te vragen wat dat webclearing nou betekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Goed idee, misschien kun je ontfutselen hoe Yarland aan
Ornec levert op 't moment (zal wel beroerd zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:20:

Wie is dan wel de nederlandse importeur?
Met de importeur bedoelde ik idd Boelsz, staat op de aurum cantus site onder dealers. Pasific audio heb ik ook gemaild over de 103 en 103s, maar nog geen antwoord gekregen, zou mooi zijn als die daar veel goedkoper zijn natuurlijk ^_^
Ik denk dat het volume wat je er mee haalt krap aan is. In een kleine woonkamer zou het net gaan. Maar erg hard zul je dan niet kunnen spelen. 2x10W is 13 DB boven op genoemde rendement op 1 meter en elke meter verder is 3-6 dB minder (afhankelijk van de akoustiek en nagalmtijd van je kamer).
Bedankt voor de waarschuwing, zou een beetje zuur zijn om 2 maanden op die speakers te zitten wachten en dan 1 minuut na levering er achter te komen dat er nauwlijks geluid uitkomt :P Waar kan ik bij speakers op letten of ze gevoelig genoeg zijn of niet, de dB? Moet die het liefst groter of kleiner zijn dan de 88dB van de 103s?

Ze komen te staan in een kamer van 4x5m 2,5 hoog, redelijk gehorig apartement, dus draai bijna nooit echt hard, maar er moet natuurlijk wel wat geluid uit komen. Moeilijk, wat is hard voor mij en wat voor jouw :+ Kan natuurlijk de gok nemen iom boelz of pasific, bij beide mag je producten retouneren dacht ik, kost alleen een hoop geduld, 2 maanden :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:22:
Ik heb eens gekeken naar die Onix Speakers. ik zie dat vrijwel in de gehele lijn de ringradiator tweeter XT-300 van Vifa zit. Goede Tweeter hoor daar over geen misverstand. Alleen haalt ie het echt niet bij zijn betere zusje. Het zelfde bedrijf als Vifa maakt onder een ander de merknaam Scanspeak ook een ringradiator genaamd 'Relevator'. Dit is echt een van de mooiste 'conventionele' tweeters die ik tot nu toe gehoord heb. des al niet te min denk ik dat Onix met de Vifa unit voor het geld mooie speakers maakt. Helemaal met de huidige dollar/euro koers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
beste jeep deze heb ik nu voor mij zelf besteld, de image heb ik verkocht.
alleen deze kun je ook schakelen in triode, is dit een betere amp dan de image, kun je hier eens even je licht over laten schijnen. ik heb zeze besteld bij hifi china in engeland.

Meixing MingDa MC3008-AB tube integrated amplifier

Retail Price: € 1,853.00

Specification
Maximum Output:40Wx2
Output Impedance:4Ω-8Ω
Input Level:350mv
Input Impedance:100k
Total Harmonic Distortion:≤1%
Frequeney responese:18Hz-22KHz±1Db
Signalto Noise Ratio:91Db
Input Jacks:2
Output Jacks: 2
Vacuum Tubes:805×2 300Bx2 12AU7×2 12AX7x2
Supply Votage:AC110V/220V 60Hz/50Hz
PowerConsumption:372W
Dimensions:44Lx36W×26H(cm)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als er nog iemand een echt mooie cd-speler zoekt

ik weet een MHZS CD33 te koop voor €350, gemod door Machmat; NOS buizen en voortrap gemod (IC opamp eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:55:
Bedankt voor de waarschuwing, zou een beetje zuur zijn om 2 maanden op die speakers te zitten wachten en dan 1 minuut na levering er achter te komen dat er nauwlijks geluid uitkomt :P Waar kan ik bij speakers op letten of ze gevoelig genoeg zijn of niet, de dB? Moet die het liefst groter of kleiner zijn dan de 88dB van de 103s?

Ze komen te staan in een kamer van 4x5m 2,5 hoog, redelijk gehorig apartement, dus draai bijna nooit echt hard, maar er moet natuurlijk wel wat geluid uit komen. Moeilijk, wat is hard voor mij en wat voor jouw :+ Kan natuurlijk de gok nemen iom boelz of pasific, bij beide mag je producten retouneren dacht ik, kost alleen een hoop geduld, 2 maanden :z :z
OK, weer ff uitleg: dB is een logarithmische schaal. Dus 10 dB (10 decibell= 1 bell) klinkt voor ons oor als 2x zo hard, maar in energie gerekend is het 10x zoveel vermogen. Dus met dezelfde speakers klinkt een versterker van (echte) 100W 2x zo luid als 1 van 10W. Als voor jouw speakers 88dB/W opgeven worden dan kunnen ze 88dB geluidsdruk leveren gemeten op 1 meter afstand in een echovrije meetkamer (als in open veld = zonder bijkomende echo) met een input van 1W.
2 speakers geven dan 91 dB (op 1 meter) = 10 log 2 meer.
Verder nog even over de impedantie (schijnbare weerstand van de speaker): als de impedantie halveert moet je 2x meer vermogen kunnen leveren om hetzelfde volume te krijgen. Dus 10 W bij 8 Ohm geeft evenveel als 20W bij 4 Ohm. Dus als de speakers een minimum van 6,4 Ohm hebben is dat alleen maar gunstig.

Dus een speaker van 88 dB/W geeft evenveel geluidsdruk met een versterker van 28W als mijn speakers van 92,5 dB/W met een 10W versterker.

Voor wat je opgeeft (4x5m) en met een cd-speler met een stevige uitgangsspanning van 2,5 mV kun je denk ik wel redelijk hard spelen. Het is zeker niet dat je niks hoort, of op fluistertoon. Er zal best wel een normaal volume uitkomen om eens ff lekker te blazen. Maar geen orkest op volle sterkte.

Persoonlijk zou ik de gok wel aandurven met die combinatie in die ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

3dB is toch 2x zohard, of zie ik dat nou verkeerd? en niet 10dB.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bucanier schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:23:
Meixing MingDa MC3008-AB tube integrated amplifier

Retail Price: € 1,853.00

Specification
Maximum Output:40Wx2
Output Impedance:4Ω-8Ω
Input Level:350mv
Input Impedance:100k
Total Harmonic Distortion:≤1%
Frequeney responese:18Hz-22KHz±1Db
Signalto Noise Ratio:91Db
Input Jacks:2
Output Jacks: 2
Vacuum Tubes:805×2 300Bx2 12AU7×2 12AX7x2
Supply Votage:AC110V/220V 60Hz/50Hz
PowerConsumption:372W
Dimensions:44Lx36W×26H(cm)
Tja, dat is natuurlijk erg mooi. Voor 's winters dan :P. Tja, da's SET en dan ook nog eens met flink vermogen. De 300B's worden gebruikt om de stroom op te peppen voor de 805 eindbuizen/kernreactors. Het kost een beetje veel stroom, maar dat zal ook wel erg goed klinken. Precies, met veel ruimtelijkheid en ook nog eens power. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:56:
nope! de Bell schaal is geijkt aan het menselijk gehoor (dB(A) schaal volgt ook de gemiddelde gehoorcurve). 1 Bell meer klinkt als 2x zo luid!
Dus 100W klinkt maar 2x zo hard als 10W (gelijke speakers, ruimte enz). Daarom zijn die Watts van versterkers ook zo overrated. Als de voeding inkakt bij zakkende impedantie is al dat zgn. vermogen 'verdampt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
He Jeep bedankt voor de uitleg, :)
Maar ik kreeg vandaan een mail van ben uit engeland, dat deze amp niet meer gemaakt wordt vanwege problemen. :'( :'( nu heeft hij mij een alternatief aangeboden. Volgens mij is dit hetzelfde apparaat. qua model dan.
Alleen die 300B tubes die zitten er niet meer op, deze zijn volgens mij dan weer vervangen voor de 6L6.

Many thanks for purchase from us, we are sorry but we do not have this model
instock at the moment, and this model is nolonger produced by Meixing Audio
factory due to a defect on it, the instead model is MC805AA, the only difference
is the driver valve changed from 2A3 to EL34/6L6. here is the specfications:

MC805-AA

output power 40Wx2
output impedance 4Ω、8Ω
input voltage 350mv
input impedance 100K
total harmonic distortion =1%
frequency respond 18Hz ~ 50KHz�1dB
S N R 86dB
input jacks 2 groups
output jacks 2 groups
vacuum tube 805x2 6L6x2 12AX7x2 12AU7x2
supply voltage AC110V/220V 60Hz/50Hz
Power consumption 365W
volume 44Lx36Wx26H(cm)
weight 28kg

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Boudewijn schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:56:
Wat je zegt is waar, alleen geldt dat bij hoogfrequent signalen. dwz zendsignalen.

Een hoogfrequente plugcombinatie (bv televisieplug male->female)) kost je 3 dB en dat is een halvering van je signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:19:
@mpsdh @ Alcatrash
ik heb de 34A ook op het oog, ben benieuwd naar jullie verslag

@gorilla
zijn er al nieuwe ontwikkelingen?
Nou, in die zin dat ik ze gewezen heb op de wet en ze een ultimatum gesteld van 7 dagen na ontvangst van mijn aangetekende brief.
Ik heb ze nog de mogelijkheid gegeven om 1 vd twee artikelen wel te leveren(de Cayin zou wel te leveren zijn) en de rest te refunden.(het is verstandig om ze een uitweg te bieden voor procesvoeren en uiteindelijk is dat voor mij ook het beste)
Ik wacht nog op terugzending van hun ontvangst-handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:08:
[...]

Ik heb 17 februari by Ornec een CD-speler ter waarde v.e. kleine 800€ besteld. Tot op heden nog niets gezien. Al verschillende mails gestuurd en ondertussen ook gevraagd om de bestelling te anulleren en mijn geld terug te storten maar geen reactie... Ik hoor je graag zeggen dat je ze 'bij de kladden' gaat grijpen maar ik vraag me af hoe je dat aanpakt. Betekent dat een advocaat inhuren?

Geert
Ik ga eerst aan de gang met het ECC in Utrecht als mijn aangetekende brief niets uitricht.
http://www.consumenteninformatiepunt.nl/
Dwz. als ze meer kunnen dan vriendelijk vragen.
Verder heb ik op een Duits forum iemand om info gevraagd die geld heeft teruggevorderd en gekregen.
Ook heb ik gevraagd in Engeland of ik als nederlander een County Court Claim kan indienen.(kantonrechter)
Hoor ik nog van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:51:
ik heb een andere buizenamp besteld bij ornec.
Al tracking info? (of elke andere vorm van contact?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:55:
[...]

Met de importeur bedoelde ik idd Boelsz, staat op de aurum cantus site onder dealers. Pasific audio heb ik ook gemaild over de 103 en 103s, maar nog geen antwoord gekregen, zou mooi zijn als die daar veel goedkoper zijn natuurlijk ^_^

[...]

of je pakt je versterker onder de arm en je komt hier luisteren... Ik heb de 103 hier staan. En als je ze dan wil bestellen zou ik dat via WOD doen, hoe wat en waarom bespreken we dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 19-05-2007 09:54 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orbit schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:57:
K'heb net even telefonisch contact gehad met Ornec en de persoon aan de andere kant van de lijn was best vriendelijk. Ietwat gebrekig engels, ik veronderstel dus ook met Chinese roots.

In ieder geval, hij klonk oprecht verbaasd dat ik met die spulen een DOA heb mogen ontvangen en ging eerst eens zijn licht opsteken bij het kantoor in china, om te zien of er geen eenvoudige oplossing is voor het probleem. Zelf heb ik daar geen probleem mee, als ze me zo een oplossing kunnen bieden dan spaar ik een hoop verzendkosten uit.

Nu krijgt de beste man weer 48 uur, vrijdag hang ik opnieuw aan de lijn als hij me nog niet heeft gecontacteerd.
Hoe is'tie nou, Orbit?
Al vorderingen met de vriendelijke chinees gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:59:
Ik heb ze nog niet gebeld maar was wel van plan om dat morgen te doen. Ik heb zo de indruk dat ze daar gewoon niet reageren vooraleer iemand verschrikkelijk boos wordt. Waar ik ondertussen wel voor vrees is dat ze daar financiële problemen hebben en het geld er gewoon niet meer is...

Geert
Jeep zegt dat je gewoon geduld en stalen zenuwen moet hebben.Dan komt het allemaal goed... ;)

Bytheway; kan iemand nog een faxnr. achterhalen van die klup?
Hoewel ik net lees in de betreffende wet dat e-mail notification voldoende is....

Ook zie ik dat het met Easyjet maar 70 euri (incl) kost om heen en weer te vliegen en Mr. Ornec op z'n bek te slaan.(als ik er toch ben voor een evt. rechtzaak)
Weinig geld-veel plezier :) Wie gaat er mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb geen stalen zenuwen, ik bestel voorlopig niets bij Ornec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:32:
[...]

Jeep zegt dat je gewoon geduld en stalen zenuwen moet hebben.Dan komt het allemaal goed... ;)

Ook zie ik dat het met Easyjet maar 70 euri (incl) kost om heen en weer te vliegen en Mr. Ornec op z'n bek te slaan.(als ik er toch ben voor een evt. rechtzaak)
Weinig geld-veel plezier :) Wie gaat er mee?
Dankjewel, maar ik kan wel voor mezelf spreken hoor. :(

Als jij vind dat je genoeg geduld hebt gehad is het misschien wel tijd voor wat verbale overredingskracht? En met stroop vang je meer vliegen dan met azijn, dus probeer de toon meegaand te houden maar laat goed voelen dat je het zat bent. En dit ook op internet gaat rondvertellen, dat je bij diverse fora zit en bla bla.
Direct kwaad worden en je geld terugtrekken is niet de slimste manier, het is tenslotte het uitspelen van je troeven. Je moet niet gelijk een rechtszaak aan gaan spannen, maar eerst ermee dreigen en laten zien dat je best bereid bent om ervan af te zien als de dingen op een zakelijke manier afgehandeld kunnen worden.

Zorgen dat het contact goed blijft en proberen een werkende communicatie op te bouwen levert je meer op. Dan kun je op iemands gemoed gaan werken (social engineering).

Zonder spierballen heb je niks aan stalen zenuwen, en zonder verstand heb je niks aan spierballen.

BTW: die chinezen halen hun Paypalaccount vaak snel weer leeg. Ze zeggen omdat ze bang zijn voor internetfraude/gehackt worden, maar mss is het ook vanwege hun slechte bedoelingen. Het wil zeker niet zeggen dat ze ineens failliet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Zit ik me net te bedenken laat ik maar eens een Yarland FV-34AIII gaan aanschaffen. Voor de heb zeg maar... Nou dat had ik me eerder moeten bedenken zeg. €299 bij Ornec! De laatste keer dat ik keek was ie nog €140. Zal wel oud nieuws zijn maar toch balen.

Andere vraag, Ik was op zoek naar een goede chinese transistorbak maar na het horen van een buizenbak ben ik aardig om. Mijn budget €1000 inlc verzending en customs. Ik heb werkelijk geen idee welke, de keus is gewoon te groot en mijn technische kennis van buizenversterkers te klein. Als we uitgaan van een Ornecprijs van 500 a 600 euro wat is dan de beste versterker?? Laatst dus een 'Menno van der Veen - UL40' buizenbak met twee KT88's gehoord in single ended. Erg mooi maar ik mis voor mijn speakers iets aan vermogen. Met bijvoorbeeld de Yarland Pro-200SE heb ik dat zelfde probleem denk ik. Wat is een absolute killer voor dat geld en waarom?
Ik zal mij ondertussen wat meer inlezen over de techniek zodat ik later iets specifieker vragen kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de eerste was geen vraag, maar het antwoord is: wacht op de 'today only' aanbiedingen. Daar Komt de FV34AIII nog gewoon voor de oude prijs voorbij. De anderen ook trws.

Voor de 2e: zoek maar eens uit hoeveel Ohms uitgang je nodig hebt (4 of 8 ). En dan hoeveel watt. Wat was het vermogen van die KT88SE en bij hoeveel Ohms uitgang?
Ik denk dat je met de Yarland FV66S het meeste waar voor je geld hebt en een redelijk vermogen (met de 845 23W, met de 211 die nu standaard is iets van 18W). Als je echt meer nodig hebt dan moet je naar een 805 SE, maar dat kost bakken stroom, dan kun je beter naar een met 4 eindbuizen gaan kijken (push-pull).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Dankjewel, maar ik kan wel voor mezelf spreken hoor. :(
Weet ik, ik wou je alleen ff kietelen om je er weer in te mengen. ;)
Al het vriendelijk zijn en vervolgens dreigen heb ik al gedaan.Met verzoek om deellevering van het item wat wel in stock is.Maar wel binnen 7 dagen na ontvangst vd aangetekende brief.(of de fax die ik ga sturen als ze weigeren te tekenen)Faxnr heb ik inmiddels(als het nog werkt)
En als je de discussie een beetje volgt dan wist je dat de telefoon meestal niet opgenomen wordt.So far for het verbale gedeelte dus.
Al je communicatie kan tegen je gebruikt worden in een zaak dus dreigen met andere dan legal actions(behalve in dit forum dan om je ff af te reageren :) ) is onverstandig dus dat moet je m.i. mensen ook niet aanraden.En mijn badnews campagne op Hifi-choice-forum heeft hij vast al meegekregen,lijkt me.
Ik ben enige dagen in het britse recht gedoken en weet inmiddels wel wat ik wel en niet moet doen.
Wordt vervolgd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:19:
[...]

Al tracking info? (of elke andere vorm van contact?)
Die van mij (heb ik voor me'n maat besteld) die staat al op tracking, het is zo namelijk ze accepteren geen paypal meer .in de eerste plaats had ik ook betaald met paypal, maar er werd niks ingehouden van mijn paypal account. na een tijdje gewacht te hebben heb ik gebeld met Ornec, en die zeiden tegen mij gewoon opnieuw bestellen en betalen rechtstreeks met de creditcard.

ik heb dat vervolgen gedaan en hoppa na 4 dagen track, geen veredere problemen gehad. en ik heb paypal gebeld en die zeiden dat er inderdaad geen geld was ingehouden.

ze zijn lastig ik weet het want ik spreek uit ervaring, want ik heb daar al meer dan 21 bestellingen geplaatst. gewoon blijven bellen en er drul op houden Samier die gaat daar over.

Maar ik heb nu een ander adres waar ik het bestel, en dat is ook in engeland bij Hifi china uk, de link staat in de starttopic. en die is ook heel goed, nog geen problemen gehad,en de mails worden netjes beantwoord . probeer het anders daar in het vervolg.

in ieder geval veel succes met je verdere conflict tussen ornec en jou. ik hoop dat het allemaal goed komt. :P

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Die van mij (heb ik voor me'n maat besteld) die staat al op tracking, het is zo namelijk ze accepteren geen paypal meer .in de eerste plaats had ik ook betaald met paypal, maar er werd niks ingehouden van mijn paypal account. na een tijdje gewacht te hebben heb ik gebeld met Ornec, en die zeiden tegen mij gewoon opnieuw bestellen en betalen rechtstreeks met de creditcard.

ik heb dat vervolgen gedaan en hoppa na 4 dagen track, geen veredere problemen gehad. en ik heb paypal gebeld en die zeiden dat er inderdaad geen geld was ingehouden.

ze zijn lastig ik weet het want ik spreek uit ervaring, want ik heb daar al meer dan 21 bestellingen geplaatst. gewoon blijven bellen en er drul op houden Samier die gaat daar over.

Maar ik heb nu een ander adres waar ik het bestel, en dat is ook in engeland bij Hifi china uk, de link staat in de starttopic. en die is ook heel goed, nog geen problemen gehad,en de mails worden netjes beantwoord . probeer het anders daar in het vervolg.

in ieder geval veel succes met je verdere conflict tussen ornec en jou. ik hoop dat het allemaal goed komt. :P
Dank je wel.
Goed te horen dat ze nog leven.
Paypal werkt sinds mijn terugroep actie niet meer inderdaad.(anders gaat het linea recta naar mij toe)
Als (ik bedoel natuurlijk wanneer ;) )ze me niet alsnog de Cayin leveren maar wel het geld ga ik het daar inderdaad proberen.Ik heb al contakt met hem.(ene Ben...jaja :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Dank je wel.
Goed te horen dat ze nog leven.
Paypal werkt sinds mijn terugroep actie niet meer inderdaad.(anders gaat het linea recta naar mij toe)
Als (ik bedoel natuurlijk wanneer ;) )ze me niet alsnog de Cayin leveren maar wel het geld ga ik het daar inderdaad proberen.Ik heb al contakt met hem.(ene Ben...jaja :) )
Welke Cayin heb jij interesse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
vinz98 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Wat je zegt is waar, alleen geldt dat bij hoogfrequent signalen. dwz zendsignalen.

Een hoogfrequente plugcombinatie (bv televisieplug male->female)) kost je 3 dB en dat is een halvering van je signaal.
Als je praat over een halvering van een signaal dan is het -6dB.
-3dB is een halvering van het vermogen.

Wat betreft de gevoelsmatige verdubbeling/halvering, als je dit test met een groep mensen en je laat ze aangeven wanneer ze vinden dat een geluid 2x zo hard is zal de een dit bij 5dB doen en de ander bij 15dB. Gemiddeld zal het in ieder geval ergens rond de 10dB liggen. Het verschilt maar net wat je onder 2x zo hard verstaat.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:45:
[...]

Als je praat over een halvering van een signaal dan is het -6dB.
-3dB is een halvering van het vermogen.

Wat betreft de gevoelsmatige verdubbeling/halvering, als je dit test met een groep mensen en je laat ze aangeven wanneer ze vinden dat een geluid 2x zo hard is zal de een dit bij 5dB doen en de ander bij 15dB. Gemiddeld zal het in ieder geval ergens rond de 10dB liggen. Het verschilt maar net wat je onder 2x zo hard verstaat.
Eh, hallo. Ga jij je natuurkunde eens ophalen! Totaal overbodige opmerking. Dat is allang in een iso-norm vastgelegd.1 Bell (==10 dB) meer is 2x zo hard en een ver-10-voudiging van de energie. Dus een verdubbeling van de energie is 10x10log2~=3 dB meer.

Als je het over geluidsstrekte hebt heb je het over decibellen. En die meeteenheid is nou eenmaal zo gedefinieerd dat 1 Bell meer 2x zo hard is en een verschil van 1 decibell is net goed te onderscheiden. Het is een logaritmische schaal van het verschil tussen de maximale en minimale luchtdruk (in Pa) veroorzaakt door de geluidstrilling. De schaal is nou eenmaal naar de menselijke maat gekozen. Als je geluid in amplitudes moet gaan meten in Pascal, ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 09:59:
Weet ik, ik wou je alleen ff kietelen om je er weer in te mengen. ;)
Ahum, gekieteld worden door een gorilla.... :X :/
Gezien in het licht van het nieuws van afgelopen week lijkt me dat niet zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:06:
[...]

Eh, hallo. Ga jij je natuurkunde eens ophalen! Totaal overbodige opmerking. Dat is allang in een iso-norm vastgelegd.1 Bell (==10 dB) meer is 2x zo hard en een ver-10-voudiging van de energie. Dus een verdubbeling van de energie is 10x10log2~=3 dB meer.

Als je het over geluidsstrekte hebt heb je het over decibellen. En die meeteenheid is nou eenmaal zo gedefinieerd dat 1 Bell meer 2x zo hard is en een verschil van 1 decibell is net goed te onderscheiden. Het is een logaritmische schaal van het verschil tussen de maximale en minimale luchtdruk (in Pa) veroorzaakt door de geluidstrilling. De schaal is nou eenmaal naar de menselijke maat gekozen. Als je geluid in amplitudes moet gaan meten in Pascal, ... 8)7
Ik ken enkel de signaalsterktes zoals het in audioland gebruikt wordt en dan praten we over de spanning van het signaal niet over het vermogen van het signaal. Vandaar de 6dB. Als ik in m'n mixer 2 gelijke signalen bij elkaar optel komt er 6dB bij. Een twee keer zo sterk signaal. (en ja, 4x zoveel vermogen, maar dat is niet van belang). Wellicht verschilt het in vakgebieden wat er bedoeld wordt met "een twee keer zo sterk signaal".

Verder wilde ik "10x het vermogen klinkt maar 2x zo hard" relativeren. Niet iedereen ervaart dat precies zo. Verschilt ook nog per frequentie en intensiteit (de phon curven liggen ook niet evenwijdig aan elkaar).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Ik ben een ietswat nieuw op het forum en dat komt omdat ik deze forum tegenkwam toen ik google'de of ornec een goed bedrijf is om zaken mee te doen. Zoals ik lees op het forum heeft via paypal bestellen geen zin maar alleen rechtstreeks met credit card. Zijn de ervaringen dan wel zodanig dat ze redelijk om tijd leveren. Of is dan ook weer nagelbijten of ze überhaupt leveren?

Ik wil best de nodige risico's lopen maar wel geen 4á 5 maanden wachten tot er iets gebeurt. En trouwens wat is o.a. aan te raden als buizenversterker? Ik zat namelijk zelf te denken aan een mexing mingda MC-34A, MC34B, MC34BII of MC34-AII. Wie heeft ervaring met dit merk?

Hoop vragen zoals je ziet,

groeten Bronco.b 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 04:20:
Voor de 2e: zoek maar eens uit hoeveel Ohms uitgang je nodig hebt (4 of 8 ). En dan hoeveel watt. Wat was het vermogen van die KT88SE en bij hoeveel Ohms uitgang?
Ik denk dat je met de Yarland FV66S het meeste waar voor je geld hebt en een redelijk vermogen (met de 845 23W, met de 211 die nu standaard is iets van 18W). Als je echt meer nodig hebt dan moet je naar een 805 SE, maar dat kost bakken stroom, dan kun je beter naar een met 4 eindbuizen gaan kijken (push-pull).
Voor zover ik begrepen heb is deze versterker in triode instelling 2x13watt met KT88 buizen. Aan hoeveel ohm heb ik geen idee van. Andere beluisterde speakers hadden een rendement van +/- 90db (wat wel erg goed gaat) terwijl die van mij blijven steken op 86db. Op mijn speakers kwam de versterker soms echt wat adem te kort. Is het uit te rekenen hoeveel vermogen ik nodig heb om deze speakers tot een acceptable geluidsdruk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4 dB meer
dat is dus ongeveer 30W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ bronco.b: met creditcard bestellen is geen garantie dat
je bestelling snel afgehandeld wordt. Het blijft afwachten
hoe snel het Ornecmannetje jouw order gaat bekijken en
vervolgens of die spulletjes wel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:33:
Hoi! Ik ben een ietswat nieuw op het forum en dat komt omdat ik deze forum tegenkwam toen ik google'de of ornec een goed bedrijf is om zaken mee te doen. Zoals ik lees op het forum heeft via paypal bestellen geen zin maar alleen rechtstreeks met credit card. Zijn de ervaringen dan wel zodanig dat ze redelijk om tijd leveren. Of is dan ook weer nagelbijten of ze überhaupt leveren?

Ik wil best de nodige risico's lopen maar wel geen 4á 5 maanden wachten tot er iets gebeurt. En trouwens wat is o.a. aan te raden als buizenversterker? Ik zat namelijk zelf te denken aan een mexing mingda MC-34A, MC34B, MC34BII of MC34-AII. Wie heeft ervaring met dit merk?

Hoop vragen zoals je ziet,

groeten Bronco.b 8)7
He Bronco.
ik heb zelf niet zoveeel ervaring met de Mingda amps, maar het schijnt dat ze zeer goed uit de bus komen. :9
ze hebben al verschillende Awards mogen ontvangen voor hun modellen, als ik jou was zou ik voor een single ended gaan, deze klinkt veel directer. (zie eerdere vragen over deze amps) zelf heb ik nu de MC 805 AA besteld, en deze heb ik weg bij chinese-hifi.co.uk . deze leverancier is ook zeer goed in het afhandelen van orders. ik vermoed zomaar dat vele orneckopers over zullen stappen bij Ben. :*)

ik spreek uit ervaring, want ik had daar MC 3008 AB besteld ,en die bleek niet meer gemaakt te worden vanwege problemen. Ik kreeg gelijk netjes een mail van Ben dat deze er niet meer was en dat deze vervangen kon worden door de MC805 AA. en dat mijn teveel betaalde geld direct terug geboekt zou worden.

Vandaag kreeg ik een mailtje van ben, met de mededeling dat het geld terug is geboekt op mijn Paypal-account.

Hi,Henk, The order is now changed to MC805AA, and this is the part payment refund, We will despatch the amp in next 4-5days as the model is not instock, but we guaranty you will get it in no more than 10days.
once again I do apologise for the inconvenienc.

Ja zo zie je maar geweldige service, en...... ze accepteren paypal. dus ... de keuze ligt aan je zelf.
Of bij ornec of bij Ben. Wat die keuze van jou betreft kijk eens op de website van www.mei-xing.com ,daar vind je een heleboel info ;) ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden, en ik wens je veel succes met je keuze, en dat je een heleboel plezier mag beleven van je buizenamp.

Groeten, Bucanier. :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
edit: niet goed gelezen :)

[ Voor 72% gewijzigd door Gluten Parody op 21-05-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:32:
Heb waarschijnlijk iets gemist, maar is Ben van
hifi-china?
'Ben' is volgens mij van chinese-hifi.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:41:
[...]

He Bronco.
ik heb zelf niet zoveeel ervaring met de Mingda amps, maar het schijnt dat ze zeer goed uit de bus komen. :9
ze hebben al verschillende Awards mogen ontvangen voor hun modellen, als ik jou was zou ik voor een single ended gaan, deze klinkt veel directer. (zie eerdere vragen over deze amps) zelf heb ik nu de MC 805 AA besteld, en deze heb ik weg bij chinese-hifi.co.uk . deze leverancier is ook zeer goed in het afhandelen van orders. ik vermoed zomaar dat vele orneckopers over zullen stappen bij Ben. :*)

ik spreek uit ervaring, want ik had daar MC 3008 AB besteld ,en die bleek niet meer gemaakt te worden vanwege problemen. Ik kreeg gelijk netjes een mail van Ben dat deze er niet meer was en dat deze vervangen kon worden door de MC805 AA. en dat mijn teveel betaalde geld direct terug geboekt zou worden.

Vandaag kreeg ik een mailtje van ben, met de mededeling dat het geld terug is geboekt op mijn Paypal-account.

Hi,Henk, The order is now changed to MC805AA, and this is the part payment refund, We will despatch the amp in next 4-5days as the model is not instock, but we guaranty you will get it in no more than 10days.
once again I do apologise for the inconvenienc.

Ja zo zie je maar geweldige service, en...... ze accepteren paypal. dus ... de keuze ligt aan je zelf.
Of bij ornec of bij Ben. Wat die keuze van jou betreft kijk eens op de website van www.mei-xing.com ,daar vind je een heleboel info ;) ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden, en ik wens je veel succes met je keuze, en dat je een heleboel plezier mag beleven van je buizenamp.

Groeten, Bucanier. :)
Hoi Bucanier.

Inmiddels heb inderdaad al veel info gelezen op deze topic en dus gelezen dat een single ended inderdaad met mooiste zou moeten klinken. Echter dan neemt de prijs ook flink toe (482 op de ornec-site en nog eens 250 euro verzend en mogelijk de kans op dat ik invoerrechten moet betalen)

Ik wil eerst graag wat 'minder type' proberen voor ik een 'echte buizenversterker aanschaf' De MC34-A is een push-pull penthode buizenversterker en heeft meerdere awards gewonnen. plus de prijs is nog redelijk vriendelijk 550 euro via de site www.china-highend-hifi.com (van door to door, incl. alles).

Echter op de ornec site wordt de MC34-A wel behoorlijk afgeschoten. Dus wat is dan een leuke versterker? Lastig hoor! Ik MC805 AA ziet wel super uit en is dubbel zo zwaar als de MC34-A Dus dat zegt wel wat, denk? Of zegt gewicht weinig? Ik heb in ieder geval niets aan de Yarland versterkers want de B&W 303 speakers die heb zijn 88db en de mc34-A kan al met speakers van 86 db.

Ik ga ook maar's een boekje aanschaffen over buizenversterkers. Altijd goed om te verdiepen. Bedankt voor je reactie en mocht je tips en trucs weten hou ik me uiteraard aanbevolen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat je er meer aan hebt eens een paar te gaan luisteren. Toch denk dat een Yarland toch wel een leuk begin zou kunnen zijn. De FV-34B dan. Al moet ik wel zeggen dat je misschien beter uit bent met andere speakers. B&W 303 zou ik niet echt blij van worden. Dan is zo'n buizenversterker al flink overkill. Ik zou je gewoon zo'n kleine Yarland aanraden en dan eens gaan shoppen voor betere speakers met die Yarland onder je arm.
Of anders een simpele Meixing zoals de MC34B. Je kunt via Ebay ook al heel goedkoop een vglb yarland FV34C kopen (dat hele kleintje), dan hou je nog flink geld over voor een paar 'echte' speakers.

@ Robert
ik kan ff niet antwoorden want mijn mail-pc is dood
maar ik wil m wel kopen, alleen moet ik mijn vrouw nog ff duidelijk vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
http://images.google.nl/i...%3Fq%3D833%2Btube%26svnum
%3D10%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN

Dit is ook leuk , als teminste deze link werkt.
Anders moet je maar eens op de google zoeken naar de 833 tube. de wavac 833 amp.
Hie praat je teminste over een buizenamp single ended op deze buizen staat 2 kilowat, en ze gebruiken bijna 16 ampere. :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 02:59:
http://images.google.nl/i...%3Fq%3D833%2Btube%26svnum
%3D10%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN

Dit is ook leuk , als teminste deze link werkt.
Anders moet je maar eens op de google zoeken naar de 833 tube. de wavac 833 amp.
Hie praat je teminste over een buizenamp single ended op deze buizen staat 2 kilowat, en ze gebruiken bijna 16 ampere. :P :9
Holy moly, wat een machine... 8)7

Voordeel is wel dat je geen lamp in de kamer aan hoeft aan te doen. Scheelt weer in stroom :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.