Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:29:
ik denk dat je er meer aan hebt eens een paar te gaan luisteren. Toch denk dat een Yarland toch wel een leuk begin zou kunnen zijn. De FV-34B dan. Al moet ik wel zeggen dat je misschien beter uit bent met andere speakers. B&W 303 zou ik niet echt blij van worden. Dan is zo'n buizenversterker al flink overkill. Ik zou je gewoon zo'n kleine Yarland aanraden en dan eens gaan shoppen voor betere speakers met die Yarland onder je arm.
Of anders een simpele Meixing zoals de MC34B. Je kunt via Ebay ook al heel goedkoop een vglb yarland FV34C kopen (dat hele kleintje), dan hou je nog flink geld over voor een paar 'echte' speakers.

Hoi Jeep,

Wat bedoelje precies met overkill? Bedoel je dat een buizenversterker met gemak B&W 303 aan kan? Of dat de speakers een te lage 'geluidsrendement' hebben om het verschil te horen. Ik moet zeggen dat ik best tevreden met de speakers maar beter kan altijd.

Ik twijfel of ik niet een tweede set moet 'bouwen' maar goed wat heb ik nu:
B&W 303 speakers met van der hul D352 speakerkabels

Musical fidelity A1 versterker met een belden powercable (Onlangs alle elco's vervangen, nieuwe speakersterminals, nieuwe alms-potmeters en een netsnoeraansluiting gemaakt zodat ik andere netsnoeren kan proberen)

Harman Kardon HD7425 CD speler (dual 18 bit) met een MIT 330 HE interlink

Project 1.2 draaitafale met een Benz Micro MC element en Project phonobox

oh ja een pulti-stekkerdoos met een MIT Z-chord II

Het geheel is aangesloten op een apart fasedraad en een fuse-automaat van kemp/Siemens. Dus geen magnetisch afgeschermde automaat. En ik heb voor de set een aparte aardpin maar dat blijkt ook een overkill te zijn omdat alles 'zwevend' staat (zonder aarde).

De speler is aan vervanging toe. Echter ik heb bij vergelijkende luistertest nog niet een zo dusdanig 'beter' klinkende speler gehoord in de prijsklasse tot 750 euro dat op dit moment al de speler wil vervangen. En nu ik weet heb van de chinese audiomarkt wil ik eerst ook verder speuren en kijken of bijv. een shanling speler een optie is.

Ik weet dat een budgetset betreft maar wil geleidelijk upgraden naar iets anders en graag beginnen met een buizenversterker. Ik heb dat altijd al gewild en graag mee doen met de 'big boys'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:29:

@ Robert
ik kan ff niet antwoorden want mijn mail-pc is dood
maar ik wil m wel kopen, alleen moet ik mijn vrouw nog ff duidelijk vragen.
Computers altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim van tim audio raad mij de Xiangsheng Music Curve D-2020-KT88 aan voor 88dB/W/m aurum cantus speakers.

Technique Data:
*Power Output: 2×40W ( 8 ohms standard)
2×30W (8 ohms triode)
*Frequency Response: 20Hz - 30kHz ±1db
*THD: < 1%(1kHz)
*Input Sensitivity: 500mV
*Input Impedance: 100 Kohms
*Output Impedance: 4 ohms, 8 ohms
*S/N: 89dB
*Tubes for Preamp. part: 12AT7×2, 12AU7×2, 6N6×2
Tube for rectifying:5Z4P×2
Power Tube:KT88 x4
*Size: 460×180×360mm
*Net Weight: 24Kg
*Power Output: 40W x2

Afbeeldingslocatie: http://www.xshn.com/office/upimage/2005121154942.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xshn.com/office/upimage/20051226121260.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xshn.com/office/upimage/20051224155218.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xshn.com/office/upimage/20041123150740.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xshn.com/office/upimage/200535222635.jpg

Kan verder geen info over deze amp vinden, behalve de link naar de pagina die tim meestuurde, helaas erg brakke babelfish achtige vertaling, de gebruikers ervaringen zijn nauwlijks te begrijpen :p
http://www.xshn.com/offic...p?class=16&serial=English (2e van boven)

Bij tim kost deze amp 556 dollar inc shipping.

Iemand ervaring met Xiangsheng producten? Of kan iemand deze amp aan/af raden/commentaar geven aan de hand van de technische info en plaatjes? Vind de amp er persoonlijk best mooi uitzien, maar om nou blind af te gaan op de tips van een sales man... :P 't word tijd dat er nedelandse retailer komt waar we alle exotische amps kunnen beluisteren :>

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 13:45 . Reden: link gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:32:
[...]Jeep zegt dat je gewoon geduld en stalen zenuwen moet hebben.Dan komt het allemaal goed... ;)

Bytheway; kan iemand nog een faxnr. achterhalen van die klup?
Hoewel ik net lees in de betreffende wet dat e-mail notification voldoende is....

Ook zie ik dat het met Easyjet maar 70 euri (incl) kost om heen en weer te vliegen en Mr. Ornec op z'n bek te slaan.(als ik er toch ben voor een evt. rechtzaak)
Weinig geld-veel plezier :) Wie gaat er mee?
Mijn (dreig-) mail van vorige week heeft precies zijn effect niet gemist. Na iets meer dan 3 maanden staat hier sinds vanmiddag een CEC CD-5300 te blinken. Eind goed al goed maar inderdaad, stalen zenuwen helpen. Op deze manier is het bijna gokken, je winst kan héél groot zijn maar het is afwachten hoe het afloopt...

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Gefeliciteerd met je aanwinst. :)

Heeft er laatst nog iemand een product
van Yarland binnengekregen, via Ornec
of anderszijds?

[ Voor 109% gewijzigd door Gluten Parody op 22-05-2007 16:20 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Mijn (dreig-) mail van vorige week heeft precies zijn effect niet gemist. Na iets meer dan 3 maanden staat hier sinds vanmiddag een CEC CD-5300 te blinken. Eind goed al goed maar inderdaad, stalen zenuwen helpen. Op deze manier is het bijna gokken, je winst kan héél groot zijn maar het is afwachten hoe het afloopt...

Geert
Mooi dat dat is opgelost! Jammer dat het zo gegaan is. Mijn bestelde Yarland is niet van mijn Visa account afgeschreven. Ik vind het wel prima zo en ga ergens anders wat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
]eep schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:29:
ik denk dat je er meer aan hebt eens een paar te gaan luisteren.
dat je misschien beter uit bent met andere speakers dan B&W 303
Dan is zo'n buizenversterker al flink overkill. qua geluidskwaliteit
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:17:
Wat bedoelje precies met overkill? Bedoel je dat een buizenversterker met gemak B&W 303 aan kan? Of dat de speakers een te lage 'geluidsrendement' hebben om het verschil te horen. Ik moet zeggen dat ik best tevreden met de speakers maar beter kan altijd.

Ik twijfel of ik niet een tweede set moet 'bouwen' maar goed wat heb ik nu:
B&W 303 speakers met van der hul D352 speakerkabels

Musical fidelity A1 versterker met een belden powercable (Onlangs alle elco's vervangen, nieuwe speakersterminals, nieuwe alms-potmeters en een netsnoeraansluiting gemaakt zodat ik andere netsnoeren kan proberen)

Harman Kardon HD7425 CD speler (dual 18 bit) met een MIT 330 HE interlink

Project 1.2 draaitafale met een Benz Micro MC element en Project phonobox

...kabelsalade...

Ik weet dat een budgetset betreft maar wil geleidelijk upgraden naar iets anders en graag beginnen met een buizenversterker. Ik heb dat altijd al gewild en graag mee doen met de 'big boys'. :P
Jij bent Richard he? K dan weet ik waar we 't over hebben.

versterker
Die A1 is al behoorlijk aardig versterkertje. Heb ik ook ooit willen hebben. Maar toen een Cyrus 2 gekocht (ivm betere bedrijfszekerheid). Al kan het zijn door de leeftijd en de hoge temperatuur dat ie aardig aan z'n eind is. Maar in principe heb je al een aardig goede versterker.
Je zou voor n goedkoop leuk buizenversterkertje kunnen gaan: Aria mini met EL84 dit kost geen drol, maar echt veel zal er niet veranderen.

speakers
Ik heb laatst mijn surround speakertjes (kleine Goodmans) eens aangesloten op mijn dure set. Dat was echt sneu. Er viel gewoon niet meer uit die speakertjes te halen. Sommige speakers blijven opschalen naarmate de set beter wordt, zoals mijn oude LS3/5a's. Ik ben bang (B&W klank kennende) dat die goedkope 303's ook niet echt veel meer valt te halen dan wat je er nu uit kunt halen. Speakers maken gewoon het grootste deel van het geluid uit.
Daar kun jij IMHO nu de meeste winst mee halen.

kabels
En dan kun je kabels wisselen tot je een ons weegt. Met die DM 303 wordt dat niks beter. Zonde van het geld. Zeker die netsnoeren.

cd
ik weet n heel mooie cd-speler te koop. Als je geluid uit de >>€1000 klasse wilt: HMZS 33 gemod door Machmat. Is in Apeldoorn. €350.

Je mag ook wel hier eens langskomen met je speakers en A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemient
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 10:20
Jeep,

Heb je een foto van de cd-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:09:
]eep schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:29:
ik denk dat je er meer aan hebt eens een paar te gaan luisteren.
dat je misschien beter uit bent met andere speakers dan B&W 303
Dan is zo'n buizenversterker al flink overkill. qua geluidskwaliteit

[...]

Jij bent Richard he? K dan weet ik waar we 't over hebben.

Je mag ook wel hier eens langskomen met je speakers en A1.

Richard, klopt ja. Ik neem aan dat je op hifi.nl achter het een en ander bent gekomen. Maar goed...trouwens die netkabels hebben me niet veel gekost hoor en leverde wel enige verbetering op.

Trouwens is jouw naam dan Robert? (hij wees mij o.a. op deze topic)

Maar goed speakers upgraden is een optie en waarschijnlijk voor nu ook de beste optie. Echter het zullen 'boekenplank' modellen moet zijn anders wordt mijn vrouw niet vrolijk. Ik geloof niet dat de versterker op zijn eind is omdat de meest essentiele onderdelen vervangen zijn. Tenzij de ringtrafo ook aan slijtage onderhevig is. Ik ben geen supertechneut en neem aan dat die nog wel mee kan :S

En nu komt het...De cd-speler is vandaag vervangen door een HD970 van Harman Kardon. Cadeau van mijn vrouw. We hebben meerdere getest (cambridge, marantz, nad) en deze kwam uiteindelijk als beste uit de 'luistertest'.

Ik zou het inderdaad leuk vinden om langs te komen en te luisteren wat en hoe het verschil is met mijn speakers en versterker.

Trouwens voor alle 'nieuwelingen' in de buizenwereld is de site van quality hifi een absolute aanrader. In lekentaal wordt daar simpel de verschillen e.d uitgelegd.
http://www.qualityhifi.nl..._door_Hay_Kockelmans.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Gefeliciteerd met je aanwinst gvc, stalen zenuwen zeker.

3 maanden wachten, maar dan heb je ook wat.

Hoe klinkt ie?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:15:Gefeliciteerd met je aanwinst gvc, stalen zenuwen zeker.
3 maanden wachten, maar dan heb je ook wat.
Hoe klinkt ie?
Klinkt gewoon waanzinnig. Men vorige speler was 10 jaar oud en het is duidelijk dat er ondertussen wel één ander geëvolueerd is in de digitale techniek. (Wat ik al wel langer wist maar het thuis zelf kunnen vergelijken is nog wat anders). Wat enorm opviel was de krachtige laagweergave (zonder de indruk te hebben dat het laag geboost is) en de enorme transparantie. Ik had toevallig gisteren heel de dag i.d. studio gewerkt, waar we een 2000€ Apogee DAC gebruiken, en had alle eindmixen mee naar huis genomen op CD. Vanmiddag CD-tje in de nieuwe speler en ik werd precies zo de studio ingeflitst!
Ook mooi is dat je via de remote de dithering/filtering/oversampling kan instellen. Dan kan je één en ander rustig tijdens het luisteren vergelijken. In mijn geval bijzonder handig om mijn werk te testen.
Nu nog wat gaan genieten...

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh. ik heb zeer onbezonnen een buizenversterker gekocht. Merk onbekend

technische info is als volgt:
Tubes: EL34B×4 , 6N1×4
Output power : 52W×2 RMS (8 ohm)
Lose true degree : 2%(40W)
Frequency response : 20Hz---60Hz (±1.5dB10W)
SNR : 85dB(A weight)
Load impedance : 8ohm or 4ohm
The power consumption of power source:220W
Signal inputs level:300mv
Length 470mmx Height 180mmx Depth 310mm
Weight: 23kg
Power: 220 / 110v

foto uploaden lukt me helaas niet Hoe moet dat eigenlijk. Totale kosten voor de versterker is 316 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
clemient schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:26:
Heb je een foto van de cd-speler?
yup zelfde als deze
Afbeeldingslocatie: http://i17.ebayimg.com/01/i/000/91/7e/2237_10.JPG
De afstandbediening sla je een inbreker nog mee knockout. :Y) Ik heb m bij die jongen gehoord en hhij klonk echt super. Er zitten dezelfde buisjes in als de VV van mijn Yarland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.ebay.nl/PROFES...0QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:58:

foto uploaden lukt me helaas niet Hoe moet dat eigenlijk. Totale kosten voor de versterker is 316 euro!!
Is dat inclusief de 205 pond = 300 euro voor verzending?? In dat geval heb je een goede deal gemaakt :)
Je weet natuurlijk niet hoe die klinkt maar met die ringkerntrafo's ziet het er i.i.g. goed uit voor je.
Als je dan ook nog geen importkosten hoeft te betalen (als je geluk hebt) is het helemaal feest.

Ook een manier van verkopen (zie advertentie): YOU WANT IT?? YOU WANT THIS WONDERFUL shining thing put it in you house to show your friends how the music is????

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de yaqin mc-10l krijgt goed reacties ( de mc10 zaten een paar fouten in ) maar dit is de verbeterde geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die ken ik. Voor de prijs is het wel ok.

Degene die die cd-speler te koop heeft staan had deze ook gekocht. Ik heb ze dus kunnen vergelijken.
Hij klinkt goed en heeft power genoeg, maar vergeleken met mijn SET mist hij de verfijning en ruimtelijkheid. Maar wel net ff meer vermogen en dynamiek voor wat minder gevoelige speakers. Dus voor je huidige speakers wel geschikt (qua power dan).

Hij ziet er in het echt trouwens best mooi uit en het is een enorm bakbeest. Die kappen zijn donkergroen metallic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:34:
[...]

Is dat inclusief de 205 pond = 300 euro voor verzending?? In dat geval heb je een goede deal gemaakt :)
Je weet natuurlijk niet hoe die klinkt maar met die ringkerntrafo's ziet het er i.i.g. goed uit voor je.
Als je dan ook nog geen importkosten hoeft te betalen (als je geluk hebt) is het helemaal feest.

Ook een manier van verkopen (zie advertentie): YOU WANT IT?? YOU WANT THIS WONDERFUL shining thing put it in you house to show your friends how the music is????
Inderdaad. Ik vond het ook helemaal over top. Yeah I feel horny now. Give it to me!

Ik ben nog wel even gaan googlen en kwam er wel achter dat de versterker niet geheel hard wire is. En dus waarschijnlijk een printplaat heeft, de potmeters geen almps zijn en de buizen wel erg naamloos zijn, van 'electronic tube'. Dat is toch geen merk?

anyway, het ging enigzins per ongeluk. Laat ik 's bieden en uh..vijf minuten later had ik hem voor slechts 10,00 euro. Met dank aan Jeep. Zijn geen drol link kwam uit op ebay waar inderdaad voor geen drol deze o.a. aangeboden werd. Er staan ook andere bij zoals meixing mingda...zeker de moeite waard om te kijken.

Trouwens met 205 pond was ik er niet, De postal insurance van 35 pond moest daar ook nog bij. Het totaal komt uit 370 euro. Mocht het totaal ruk zijn verkoop ik het weer of eerst het advies van Jeep opvolgen en met de versterker andere speakers gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Geert
Nou, gefeliciteerd! :P

Ik krijg maar geen bevestiging van mijn aangetekende stukken dus we gaan het maar mailen en faxen.
Alle kosten die ik evt. moet maken zijn voor hun dus als ze verstandig zijn sturen ze alsnog wat op.
Groetjes,
BOKITO ;) (op een ouwe fiets moet je het leren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:05:
[...]

Ik ken enkel de signaalsterktes zoals het in audioland gebruikt wordt en dan praten we over de spanning van het signaal niet over het vermogen van het signaal. Vandaar de 6dB. Als ik in m'n mixer 2 gelijke signalen bij elkaar optel komt er 6dB bij. Een twee keer zo sterk signaal. (en ja, 4x zoveel vermogen, maar dat is niet van belang). Wellicht verschilt het in vakgebieden wat er bedoeld wordt met "een twee keer zo sterk signaal".

Verder wilde ik "10x het vermogen klinkt maar 2x zo hard" relativeren. Niet iedereen ervaart dat precies zo. Verschilt ook nog per frequentie en intensiteit (de phon curven liggen ook niet evenwijdig aan elkaar).
Ja, en er is ook nog zoiets als het verschil tussen db en dba(gefilterd voor het menselijk gehoor gebruikt bij geluidssterktemetingen)
Kortom, genoeg mogelijkheden om dingen verschillend te interpreteren, dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:00:
[...]Nou, gefeliciteerd! :P
Ik krijg maar geen bevestiging van mijn aangetekende stukken dus we gaan het maar mailen en faxen. Alle kosten die ik evt. moet maken zijn voor hun dus als ze verstandig zijn sturen ze alsnog wat op.
Groetjes,
BOKITO ;) (op een ouwe fiets moet je het leren)
Ik heb ook geen antwoord gekregen op die laatste mail. Ook de mail die ze zouden versturen wanneer de bestelling geshipped werd heb ik nooit gezien. Het was dus een complete verrassing toen ze gisteren plots aan de deur stonden. Waarschijnlijk bedoelen ze het allemaal niet slecht maar is het administratief gewoon een puinhoop.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:43
Hoi,

wie heeft voor mij een tip om eens te beginnen met een redelijke, goedkope buizenversterker? De speakers zijn van AC en 88dB, dus hij moet redelijk wat vermogen hebben. De buizenbak hoeft niet heel hard te gaan maar fluisteren is natuurlijk ook nix.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:44:

Ik ben nog wel even gaan googlen en kwam er wel achter dat de versterker niet geheel hard wire is. En dus waarschijnlijk een printplaat heeft, de potmeters geen almps zijn en de buizen wel erg naamloos zijn, van 'electronic tube'. Dat is toch geen merk?

anyway, het ging enigzins per ongeluk. Laat ik 's bieden en uh..vijf minuten later had ik hem voor slechts 10,00 euro. Met dank aan Jeep. Zijn geen drol link kwam uit op ebay waar inderdaad voor geen drol deze o.a. aangeboden werd. Er staan ook andere bij zoals meixing mingda...zeker de moeite waard om te kijken.

Trouwens met 205 pond was ik er niet, De postal insurance van 35 pond moest daar ook nog bij. Het totaal komt uit 370 euro. Mocht het totaal ruk zijn verkoop ik het weer of eerst het advies van Jeep opvolgen en met de versterker andere speakers gaan beluisteren.
LOL wat n stunt! 10 ballen plus de rest! Al haalt ie volgens mij wel wat winst uit de verzendkosten. maargoed voor 23 kg is dat natuurlijk wel een hoop.

Er zitten gewoon Shu Guang buizen in. Gewone chinese buizen dus. Maar zelf daarmee klinkt ie evengoed heel goed.
JTB81 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:12:
Hoi,

wie heeft voor mij een tip om eens te beginnen met een redelijke, goedkope buizenversterker? De speakers zijn van AC en 88dB, dus hij moet redelijk wat vermogen hebben. De buizenbak hoeft niet heel hard te gaan maar fluisteren is natuurlijk ook nix.
Wat dacht je van deze? KT88 SET 2x15W voor 7 GBP+ 100 GBP verzendkosten. De trafo is wel erg klein, maar eigenlijk is het een koptelefoonversterker.
Niet erg serieuze tip mss (van Ebay kopen) maar ik ben er wel erg nieuwsgierig naar.

Verder kun je eigenlijk elke buizenversterker wel proberen want met 88dB/W wordt het sowieso geen fluisteren. Je zou die kleine Yarland met EL84 of vglb kunnen proberen, of een SET kan ook wel. Ligt ook een beetje aan de grootte van je (huis)kamer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Bedankt voor je antwoord,

ik had mijn oog ook laten vallen op een MC-10L, maar na heffingen en verzending is het een duur geintje vind ik zelf, zeker omdat het dan via air-mail zou moeten komen want 45 werkdagen is echt heel lang. Ik zou op 180 GBP uitkomen en er wordt dan verzonden met DHL, dus dan zou de gehele versterker op een 360 euro uitkomen (met importheffing 4% en 19% belasting) klopt die berekening ongeveer? Dit vind ik vrij veel omdat de versterker slechts 50 pond moet opbrengen.

Zou die hoofdtelefoon-versterker aardig klinken dan? Lijkt mij een beetje magertjes en ook echt een gok in het onbekende.

Mijn huiskamer is 55 m2, geen kleintje dus.

[ Voor 30% gewijzigd door JTB81 op 23-05-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm, tja. Weet je wat het is? Een goede versterker is nu eenmaal zwaar. En zeker een buizenversterker met goede trafo's.

Over koptelefoonversterkers: dat kan best. Die van Cayin HA1A met EL84 is best erg goed. En die heeft ook maar een vrij kleine trafo. Dat heeft (zo uit mijn hoofd) als gevolg dat m.n. de bassen wat minder diep zijn. Opera heeft er ook 1 met 2A3 buizen.

Hetzelfde versterkertje is er in diverse smaken met andere buizen. Dus dat is de KT88 met 15W nog best aardig wat vermogen.
Anders moet je deze eens kijken: 4xEL34 PP (lijkt heel erg op Yarland, zelfde fabriek?) Die weegt 15 kg, dus dat is wat goedkoper dan de Yaqin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
toch is deze verkoper duurder met verzenden, ik zal er maar eens een nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
He jeep,

ik las een stuk over buizen op de site.http://www.qualityhifi.nl

Let ook eens op het rendement van een luidspreker, dat scheelt in het benodigde versterker vermogen (en dus ook in uw portomonnee!). Heeft u (gemiddeld genomen) met een speaker met een rendement van 91 dB voldoende aan een versterker van 2 x 20 watt, dan heeft u met een speaker met een rendement van 85 dB 2 x 80 watt nodig.

mijn luidspeakers zijn 88 DB
de specificaties van de amp staan hieronder.
is dit een goede combinatie, en hoeveel vermogen heb ik dan .ik neem aan dat jij daar wel een rekensommetje voor hebt :9

output power 40Wx2
output impedance 4Ω、8Ω
input voltage 350mv
input impedance 100K
total harmonic distortion ≤1%
frequency respond 18Hz ~ 50KHz±1dB
S N R 86dB
input jacks 2 groups
output jacks 2 groups
vacuum tube 805x2 6L6x2 12AX7x2 12AU7x2

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:15:
toch is deze verkoper duurder met verzenden, ik zal er maar eens een nachtje over slapen.
Klopt absoluut dat Takhei55 op ebay overdreven veel geld vraagt voor verzending. Ik geloof, net zoals Jeep, dat hij daar zijn winst uithaalt. Volgens mij zou namelijk verzendkosten niet meer moeten dan ze bv. op ornec.com weergeven. Dus ongeveer max 200 euro. Maar dan heb ik nog wel te maken met de aanschafprijs van de versterker. Die was nu eur 10,50. Het komt uit de lengte of de breedte.... :Y

Ik moet zeggen in vind 10,50 wel lachen. Hopelijk vergaat me het lachen niet als ik, zoals jij zegt, 4% importheffing 19% belasting moet betalen. Maar hoe reken ze dat dan?? Kan iemand mij dat uitleggen? Als importheffing en belasting berekenen over de verkoopprijs heb ik toch no worries? 23% van 10,50 is niks. Of reken ik dat verkeerd? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de berekening van de BTW; meestal gaat 't zo: de waarde opgegeven door de afzender bedraagt xxx.
De berekening is dan als volgt: prijs van de goederen + 100 % van de vrachtkosten + het bedrag van de invoerrechten = belastbare maatstaf, hierover wordt de 19 % BTW berekend, soms nog met een extra opslag wat ze heel mooi "voorschotprovisie" zullen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd BTW gaat over de hele mep. Daarom is het maar hopen dat ie door de douane zeilt.

Ik denk dat 'uitschotprovisie' een betere term zou zijn :P

@ Bucanier: volgens die berekening zit je dan met je 40W in 88dB/W precies op hetzelfde geluidsniveau.

Ware het niet dat het nogal een simpele weergave van de natuurkundige feiten is. Mijn oude Rogers BBC LS3/5a's hadden maar een rendement van 82,5 dB/W alleen wel @16Ω. Die heb ik met n 30W transistorversterkertje opgeblazen (omdat die het ws benauwd kreeg). Maar het was n perfecte match met een 25W Audio Innovations 500 (4xEL34 pp). Dat ging ècht hard zat. Terwijl je volgens jouw voorbeeld dan iets van 150W nodig zou moeten hebben. Ok 16Ω maakt het 3dB makkelijker (de helft minder vermogen nodig) maar dan nog. Die AI 500 deed het met zijn 25W gemakkelijker dan mijn eerdere 50W Mission Cyrus.

@voodooless
klopt, bedankt voor de aanvulling. Vreemd alleen dat ik wel de woofer opgeblazen heb he? Als ie ging clippen.
Andersom verlies je echter ook vermogen, bij halvering van de impedantie heb je 2x zoveel vermogen nodig.

@all
ik zit nou eens te neuzen op Ebay (blijft een vage toko, maarja) kom ik een Aurum Cantus Leisure 6 tegen! :?

Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/03/i/000/9e/7a/601f_1.JPG
design: 2 ways 2 units
frequence:40Hz-40kHz
impedance:8Ω
sensitivity:88dB/W/M
dimension:450mm×260mm×320mm
tweeter:APR 1.0 aluminium ribbon tweeter
power :50-200W
mdiwoofer:AC165AVM/50SC 6.5"

Het lijkt dus op een Leisure 3 maar dan met een type 1 ribbontweeter (de duurste en grootste). Oftewel een Volla met het uiterlijk van de Leisure SE

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:29:
Ok 16Ω maakt het 3dB makkelijker (de helft minder vermogen nodig) maar dan nog.
Bij de meeste amps geldt niet dat je minder vermogen nodig hebt, maar dat je simpelweg minder vermogen eruit krijgt bij hogere impedantie. Is vermoedelijk ook de rede waarom jou 30W transistor de boel gesloopt heeft. Die kreeg vermoedelijk maar 15W eruit geperst bij 16 Ohm en heeft dus flink zitten clippen met dergelijke relatief laagrendement speakers.

Buisjes zijn hier weer van voordeel omdat ze ten eerst zacht clippen en ten tweede best hoge spanningen kunnen uitgeven en dus op hogere impedanties nog steeds aardig wat vermogen kunnen leveren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:47:
de berekening van de BTW; meestal gaat 't zo: de waarde opgegeven door de afzender bedraagt xxx.
De berekening is dan als volgt: prijs van de goederen + 100 % van de vrachtkosten + het bedrag van de invoerrechten = belastbare maatstaf, hierover wordt de 19 % BTW berekend, soms nog met een extra opslag wat ze heel mooi "voorschotprovisie" zullen noemen.
mmh..dan kan het nog een duur geintje worden. Ik wacht af. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog even een quote van Head-Fi over die chinese versterkers:

Buyer beware !

Don't be in a rush !

I'm sure there may not be any issues with this or another seller as this can easily be confirmed through the feedback rating. But to the newbie and oldie for that matter, BAD sounding valve amps are in bundance and even more so
these days with so many factories in China jumping on the band wagon or
copying proven designs.

Yes, the opportunity is certainly there to pick up something that sounds nice at a bargain price, but you have to do your homework to avoid being stuck with a dud. Reading the feedback comments from buyers of these valve amps is not an accurate indicator of the sonic quality/performance of these amps. Think about it, one line to write your impressions about the sale !

Then there's the fact that so many of these chinese amps use tubes that are difficult to find replacements for or can't be substituted for N.O.S. or new russian made ones. So stick with ones that use proven push-pull or SET designs that utilize tube type of the likes of EL84, EL34, 6550 etc. Better yet, source out the better deals for known valve amps ( heavily reviewed ) like Little Dot, Caiyin, Consonance, Jolida, Darkvoice, Ming Da, Antique Sound Lab or respective OEM's.

That aside, if you are thinking of buying the integrated amps to drive speakers, check what impedance your speakers are and or if they present a difficult load ( eg. most Dynaudios ). Some of these so called valve amps from china claim they can drive 4 and 8 ohms and some don't even say that.
Valve amps that truly meet both impedances will have separate sets of speaker terminals, one set for 4 ohm and the other for 8 ohms as they come off different taps of the transformer.

I have taken the punt on some of these amps just to see how they are put together and did come across a dud where upon opening the case, I found the separate 4 & 8 ohms taps were wired together from the same tap off the transformer. I have also found things like stereo headphone sockets wired in a mono configuration and heater & earth wires not properly wound or shielded to avoid hum and transformers poorly wound etc........

I can't stress strongly enough for you to do your research before committing yourself as once it's bought and it turns out to be a dud, you'll have trouble off loading it ( unless it's into the bin ) !

Ik denk dat at toch wel even goed is om te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:29:
@all
ik zit nou eens te neuzen op Ebay (blijft een vage toko, maarja) kom ik een Aurum Cantus Leisure 6 tegen! :?

[afbeelding]
design: 2 ways 2 units
frequence:40Hz-40kHz
impedance:8Ω
sensitivity:88dB/W/M
dimension:450mm×260mm×320mm
tweeter:APR 1.0 aluminium ribbon tweeter
power :50-200W
mdiwoofer:AC165AVM/50SC 6.5"

Het lijkt dus op een Leisure 3 maar dan met een type 1 ribbontweeter (de duurste en grootste). Oftewel een Volla met het uiterlijk van de Leisure SE
Volgens mij bestaat dit type officieel niet, maar ik kan er nast zitten.

Bedankt voor het stuk over chinese buizenversterkers. Ik heb de MC-10L zelf gehoord en vond deze erg ok. Maar ik weet natuurlijk niet hoe die opgebouwd is. Ik ben nog erg aan het twijfelen. Sowieso omdat ik hem naast mijn surround versterker wil gebruiken en dan dus iedere keer mijn front's moet omprikken.

[ Voor 4% gewijzigd door JTB81 op 24-05-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Of de pre-out van je surroundbak naar de line-in
van je buizenbak leggen. Zit je wel met 2 volume-
knoppen wanneer je films kijkt, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Gluten Parody schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:16:
Of de pre-out van je surroundbak naar de line-in
van je buizenbak leggen. Zit je wel met 2 volume-
knoppen wanneer je films kijkt, maar het werkt wel.
dat is niet eens zo'n stom idee, het lastige alleen is dat je fronts precies goed af moet stemmen op de rest en laat ik daar nou net een mooi meetmicrofoontje voor hebben bij mijn denon. Dus dat wordt een beetje lastiger maar is wel zeker een idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
He jeep bedankt voor de uitleg.
ik had de verkeerde luidspeaker neer gezet. :?
maar nu heb ik wel de juiste gegevens, nou als ik dit dan zo bekijk moet dit helemaal de pan uitswingen met die 40 Watt single ended Amp met die 805 tubes. :P :9

model: Standaard

omschrijving: 3 weg basreflex syteem
soort: zuil
afmetingen:

94 x 25,4 x 24 cm

vermogen: 100 Watt
rendement: 90 dB/1W/1m
impedantie: 6-8 ohm
frequentie: 20-22.000 Hz
hoog: Seas KT 19 F
midden: Vifa K10 MD 19
laag: Viva 21-WP-250

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
JTB81 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:27:
[...]

dat is niet eens zo'n stom idee, het lastige alleen is dat je fronts precies goed af moet stemmen op de rest en laat ik daar nou net een mooi meetmicrofoontje voor hebben bij mijn denon. Dus dat wordt een beetje lastiger maar is wel zeker een idee!
Dat doe ik al van het begin af aan, werkt perfect. en wat die volume betreft. gewoon de buizen amp helemaal open draaien, en dan regel je de rest met de surroundversterker _/-\o_

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Bucanier schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:30:
[...]

Dat doe ik al van het begin af aan, werkt perfect. en wat die volume betreft. gewoon de buizen amp helemaal open draaien, en dan regel je de rest met de surroundversterker _/-\o_
Is het niet zo dat ik de buizenbak dan zwaar overstuur als ik die helemaal open zet? Bijkomend nadeel is dat mijn vriendin niet meer "even" muziek kan luisteren omdat de buizen eerst warm moeten zijn en om dat ding nu iedere keer voor 2 nummers aan te moeten zetten...

[ Voor 19% gewijzigd door JTB81 op 24-05-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Geef die vriendin een microsetje van 60 euro bij de BCC.
Buizenversterkers zijn alleen voor echte mannen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Gluten Parody schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:59:
Geef die vriendin een microsetje van 60 euro bij de BCC.
Buizenversterkers zijn alleen voor echte mannen.

:+
jep en dan zeker 12 speakers en 3 versterkers in de woonkamer, dacht et niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep

You really got me shitting in my pants now. Straks komen er nog extra kosten bij en is de amp een 'dud'!

Ik heb op Head hifi gekeken en de link geprobeerd die meteen uitkwam op ebay, of course
( http://stores.ebay.co.uk/apple1917 ). Maar één ding snap ik niet. Iedereen maar dan ook iedereen laat positieve reacties achter.
Er worden zelfs voor GBP 0,99 MHZS cd-spelers aangeboden en die gaan ook voor die prijs weg! en de verzendkosten zijn normaal.

Zijn de gasten doof? Of hebben ze geen ' verstand van hifi ' Ook in die ene regel waarin je feedback achter kunt laten kun je best iets kwijt over het geluid. Ik neem aan wanneer iemand een buizenamp of een chinese cd-speler zoekt deze persoon enigzins verhoogde interesse heeft in hifi en niet alleen iets zegt over de supersnelle levering. De Apple 1917 heeft de afgelopen maand 85 items verkocht en niemand heeft klachten! Hoe kan dat?? It blows my mind? Vrienden van hem ofzo? Zijn het afgekeurde partijen?

Ik ga de Yaqoin MC10-L eerst goed beluisteren voor ik reactie achterlaat (en hopen die ie niet meteen speakers vernield als het een 'dud' is). Ookal geloof ik wat bucanier, ooit eens schreef, gelijk heeft. Waarschijnlijk levert de MC10-L wel veel power maar is de plaatsing en detail slecht. Laat ik dat nou belangrijk vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik heb hem even kort kunnen beluisteren en hij is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:59:
Ik heb hem even kort kunnen beluisteren en hij is zeker niet slecht.
@JTB81

bedoel je de Yaquin MC-10L? Hoe zou je hem omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat was ik die dat zei, niet Bucanier, maargoed. Vergeleken met een trans is de ruimtelijkheid veel en veel beter. Maar de single ended triodes kunnen dat echt als de beste.

De Yaqin die ik gehoord heb had wel andere voorversterkerbuizen erin maar hij klonk krachtig, open (maar iets een zweem erover), transparant (maar niet super), veel diepte, zwarte achtergrond. Stemmen stonden mooi een stukje naar achteren maar een beetje als een wolk ipv een punt. Klank was neutraal met goede bas. Goede dynamiek. Dat tussen haakjes was met mijn Yarland 34A wel duidelijk beter, maar die had weer wat minder diepe bas en weinig vermogen voor betr. speakers (grote ACR)

Hij had de Yaqin ook via Ebay, net als de MHZS cd33 en beide apparaten waren gewoon zonder meer goed. De Yaqin ziet er in echt echt trouwens erg mooi afgewerkt uit. Met blauw oplichtende letters achter de zwarte frontplaat.

Waarvan ik wel weet dat het slechte versterkers zijn: sommige Meixing/Ming Da (zoals de 67 phonotrap) en de Music Angle (Angel?) 845 waar de aardedraad niet vast zit om brom te voorkomen. En een Yarland A1 (?, die brede die Ornec niet verkoopt) waar onveilige schakelaars voor triode ultralineair opzitten. Goed, dat boost je vertrouwen natuurlijk ook niet. Maar verder hoor ik eigenlijk ook alleen maar positieve dingen over Chinese spullen. Kijk, als je gewoon een goed oud ontwerp kopieert en netjes aan elkaar soldeert kan er natuurlijk ook niet heel erg veel fout gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg wie heeft verstand van coderingen op buizen.

1. zijn de EL34B en de EL34 gelijk aan elkaar?
2. In de voorversterker van de Yaqin zitten 6N1 buizen in? is er een europese of amerikaanse tegenhanger? Ik kan via google/internet niets vinden over andere coderingen.
3. Is een 6N1 buis gelijk aan de russische 6N1P buis?

@jeep. bedankt voor je recensie. Als ik goed lees zou mijn MF A1 wel's (met gemak) de MC-10L kunnen verslaan.
Want de plaatsing, ruimtelijkheid en klankdiepte is goed te noemen van de A1.
De precisie (wolk-puntverhaal) vind ik in de A1 redelijk tot goed.
De dynamiek en het laag zijn de minpunten in de A1. De attack kan beter en wat betreft transparantie komt het geheel wat vermoeiend over.
Te weinig transparant dus en het geluid is enigzins gekleurd, warm gekleurd zullen we maar zeggen (de amp wordt tenslotte ook 70 graden heet, als het niet meer is) maar dat vind ik best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik heb helemaal de stunt van mijn leven, ik bied mijn buizenamp te koop aan een kleine 14 dagen geleden. krijg ik vervolgens een mail van een Amerikaan die het volle bedrag wil neertellen. met wat heen en weer van berichten sturen, en met de mededeling dat hij zijn agent langs zal sturen om het apparaat op te halen waneer het geld is gestort.

krijg ik vandaag een aangetekende check ter waarde van 5000 euro op mijn naam. ik stond met verbazing te kijken. ik vervolgens een mail sturen op dat wel klopt, krijg ik een mail terug everthing is ok. the rest of the money is for you, no problem at all. god bless you. _/-\o_

ik heb maar 1500 dollar gevraagd. ik zal dinsdag gelijk naar de bank om het te innen. het zal mij benieuwen. :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weird verhaal. Maar het echt is heb je een leuk zakcentje verdiend. Ben ook benieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:06:
ik heb helemaal de stunt van mijn leven, ik bied mijn buizenamp te koop aan een kleine 14 dagen geleden. krijg ik vervolgens een mail van een Amerikaan die het volle bedrag wil neertellen. met wat heen en weer van berichten sturen, en met de mededeling dat hij zijn agent langs zal sturen om het apparaat op te halen waneer het geld is gestort.

krijg ik vandaag een aangetekende check ter waarde van 5000 euro op mijn naam. ik stond met verbazing te kijken. ik vervolgens een mail sturen op dat wel klopt, krijg ik een mail terug everthing is ok. the rest of the money is for you, no problem at all. god bless you. _/-\o_

ik heb maar 1500 dollar gevraagd. ik zal dinsdag gelijk naar de bank om het te innen. het zal mij benieuwen. :P :9
En heb je het apparaat al opgestuurd?

Ik heb zo'n vermoeden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Zo te lezen wordt het apparaat afgehaald wanneer
Bucanier de centjes van de geïnde cheque op zijn
rekening heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 He mister, I've got a nice Classic 6.10 for sale....in ieder geval heel veel plezier met de munten (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EL34=EL34B=6CA7=~KT77 zijn allemaal uit te wisselen.

De 6N1 is de Pi afgelaten denk ik, want ik zag ook een 6N3 zonder p waarvan ik weet dat het een 6N3p is. De H is cyrillisch voor N.
6N3 is dus de ECC88, E88CC, 6DJ8, CCa, 6922, E188CC, E288CC, 7308, 8223, CV2492, 6H23pi
De 6N3p heeft alleen een hogere gloeispanning, maar ws is de versterker gemaakt voor een ECC88.

En verder denk ik dat - als hij gearriveerd is en een beetje ingespeeld- het net anderom dan je denkt. De A1 is leuk, maar haalt het niet bij een echte buizenversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OT :Jeep, werkt je e-mail al? Ik wil de jolida komende week wel gaan adverteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Volgens mij ben ik slachtoffer van een grote zwendelzaak die zich heeft afgespeeld via marktplaats.
zoals ik al zei heb ik een check ontvangen met een te hoog bedrag.

de naam heb ik opgezocht, dit blijkt Monsieur Effiong Umoh te zijn.
hier de link van een eerdere zwendel :(
http://www.gatsbyonline.c...spx?page=text&id=79&cat=4

ik wacht het nog even af af wat de bank dinsdag zegt.

ik ben er niet gerust op, die vent heeft nu mijn adress. :'( :'( :'( :'( :'( :(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wou net zeggen, hier ruikt iets niet fris :(
Ik denk dat als je hem wilt cashen er ineens geen geld is...
Net als "ik heb een hele grote erfenis ontvangen maar ik kan er niet aankomen. Je krijgt 10% als je me kunt helpen" Klinkt als een Nigeriaanse scam!
NOOIT geld overmaken met Western Union of Moneygram!!!

@Robert, nee, alleen webmail. Ik moet ff kijken hoe we uitkomen want ik moet nu n andere videokaart kopen, maar ik wil m wel.

offtopic:
Garantie, ja..... ja. Nederlandse winkel. Maar ze laten je gewoon 2 maanden zonder pc zitten ook al heb je een onderdeel net nieuw gekocht. En dan zeggen ze "geen garantie want er is een onderdeel doorgebrand". Een powertransistor van mn net nieuwe videokaart FLITS, paf! Dat stomme ding is vanaf nieuw nog nooit stabiel geweest. Edit: ff voor de duidelijkheid: ik heb natuurlijk wel garantie bij 1to0, maar ze doen er nogal moeilijk over en laten je gewoon zitten met garantie van de fabrikant en hun beoordeling van het "probleem". Ik denk dat Peak wel weet wat het probleem met hun X1650XT kaarten is. Maar zolang kan ik (mijn vrouw eigenlijk) echt niet zonder email-pc zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ ]eep: stel die toko voor dat ze je een eenvoudig
videokaartje lenen tot je eigen kaart weer terug is.
Soms wil de pc-zaak op de hoek nog wel eens een
tweedehands kaartje uitlenen voor een paar weken,
tegen een sixpack bier ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal.

Ik lees dit draadje al sinds het begin.
Omdat nu mijn financien het toe laten heb ik besloten de Bada DC-222 te bestellen bij
Pacific Audio. (wat een mooi ding _/-\o_ )

Ik heb ooit een buizenversterker gehad en was meteen verkocht.

De levertijd is volgens hun opgave 1 tot 2 maanden, hebben jullie er al ervaring mee dat dit sneller gaat?
Ik heb al aanbetaald enzo.

(uiteraard als ie binnen is zal ik m uitgebreid testen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PA bestelt het ook gewoon bij hun contact in China. Dus dat duurt vast wel zolang. Als het per zeevracht komt (goedkoopst) dan zit je daar wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:14:
NOOIT geld overmaken met Western Union of Moneygram!!!
Geld ontvangen via WU of Moneygram, daar is niks mis mee. Maar zorg er wel voor dat je 't geld binnen hebt voordat je uitlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:59:
EL34=EL34B=6CA7=~KT77 zijn allemaal uit te wisselen.

De 6N1 is de Pi afgelaten denk ik, want ik zag ook een 6N3 zonder p waarvan ik weet dat het een 6N3p is. De H is cyrillisch voor N.
6N3 is dus de ECC88, E88CC, 6DJ8, CCa, 6922, E188CC, E288CC, 7308, 8223, CV2492, 6H23pi
De 6N3p heeft alleen een hogere gloeispanning, maar ws is de versterker gemaakt voor een ECC88.

En verder denk ik dat - als hij gearriveerd is en een beetje ingespeeld- het net anderom dan je denkt. De A1 is leuk, maar haalt het niet bij een echte buizenversterker.
Thanks Jeep,

Een vriend van me, die ook redelijk veel verstand heeft van oude radio/zendtechniek, gaf het volgende nog aan m.b.t. de buizen: '6N1 is chinees, een ECC88 zal ook wel werken met een weerstandje in serie met de anode.
Ding lijkt tot 300V te werken en een ECC gaat maar tot 180V, gloeidraadspanning is 6,3V en dat is standaard
Je moet wel de voetjes veranderen maar dat stelt niks voor als het ooit nodig is'

Verder gaf hij t.a.v. de 'EL34B buizen het volgende nog aan: 'EL34, EL34B, 6CA7, KT77 allemaal hetzelfde, minimale verschillen. (B versie heeft een grotere ballon en kan wat meer dissiperen)
Zowel de gewone als de B versie zijn enkelvoudige penthode'

Maar in een boek over buizen las ik het volgende over de ECC88: 'Omdat zijn steilheid in audioapparatuur niet veel van die van een ECC81, is er vanwege de lagere versterkingsfactor en de andere lage grenswaarden, weinig reden om deze buis buis anders te gebruiken dan als cascode-amp' Als dat verhaal zou volgen zou de buis het slecht doen in een Push-pull amp.

Misschien is het beste wel de 6N1 te blijven gebruiken. Ik wil de schema's nog doornemen van 6N1P

@bucanier: Ga je nu bezoek krijgen van een pissige bokito wanneer je weigert de amp af te staan ookal is de cheque 'gebounced'? :( Ik hoop het niet voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder gaf hij t.a.v. de 'EL34B buizen het volgende nog aan: 'EL34, EL34B, 6CA7, KT77 allemaal hetzelfde, minimale verschillen. (B versie heeft een grotere ballon en kan wat meer dissiperen)
Zowel de gewone als de B versie zijn enkelvoudige penthode'
Nee dat is niet waar. KT77 is een kinkless tetrode ipv penthode. Maar je kunt hem zo op de plaats van een EL34 prikken alleen zijn pin 1 en 8 (toch?) verbonden wat hem dus gelijk in triode schakelt. En de KT77 van JJ klink echt veel beter dan elke EL34. Ik heb al deze (huidige productie) buizen geprobeerd.
weinig reden om deze buis buis anders te gebruiken dan als cascode-amp' Als dat verhaal zou volgen zou de buis het slecht doen in een Push-pull amp
Deze redenatie kan ik volstrekt niet volgen :? Dat een buis niet geschikt is als eindbuis... etc
W8 nou 1st maar tot je hem in huis hebt en oordeel dan.

6n1p heeft idd hogere anodespanning dan ECC88, niet gloeispanning. Maar ik vraag me af hoe de amp geschakeld is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:08:
[...]
Geld ontvangen via WU of Moneygram, daar is niks mis mee. Maar zorg er wel voor dat je 't geld binnen hebt voordat je uitlevert.
Dit is wat Marktplaats ervan zegt; geen gebruik maken dus van WU, Bidpay en Moneygram . Ze zullen dat niet voor niets zeggen... ;)

BELANGRIJK BERICHT VAN MARKTPLAATS: TIPS VOOR VEILIG HANDELEN

Kopen en verkopen via internet is handig, voordelig en heel erg leuk. Het is echter wel belangrijk om veilig te handelen. Maak nooit grote bedragen over naar iemand die u niet kent. Bij grote bedragen is het ALTIJD de moeite om bij de verkoper langs te gaan en het product persoonlijk te inspecteren. Wees voorzichtig als een koper meer biedt dan de vraagprijs, wil betalen met een cheque of woonachtig is in het buitenland. Wij adviseren u geen gebruik te maken van Western Union, BidPay en MoneyGram als u zaken doet met een onbekende. Kijk voor nog meer tips op:
http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik zie dat mijn order opeens "ready to dispatch" aangeeft. :?
Wellicht zien ze toch nog het licht voordat woensdag de claim richting County Court gaat (plus 80 pond sowieso voor Ornec) nadat het laatste ultimatum verloopt.
Ik heb er nog maar eens een email aan gewijd aan de Chinamen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat ik werkelijk trackinginfo heb.
Dat zou nog eens zaken doen zijn.En een gedeelte van je geld terugkrijgen ,en de zooi geleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:37:
Wij adviseren u geen gebruik te maken van Western Union, BidPay en MoneyGram als u zaken doet met een onbekende.
Wanneer je pas uitlevert wanneer je 't echte geld in je handjes of op je rekening hebt (dus niet alleen de cheque) is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep,

Nee ik bedoeld het anders. De EL34 is goed geschikt als eindbuis. Het ging om de ECC88. Die zou als voorbuis niet zo geschikt zijn in een push-pull amp maar wel in een cascode-amp.
Zo bedoelde ik het. Voor wat betreft de KT77 zal ik eerst de tech.spec. bekijken.Wel heb ik alvast jouw info gekopieerd voor later, wanneer ik buizen wil verwisselen.

@bucanier. En heb je die cheque vandaag kunnen cashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ben vandaag eerst naar de politie geweest.
ze zitten met de neus er boven op, dit blijkt om een grote orginisatie te gaan. :(
de bank daar in tegen zegt, ze betalen het wel uit in voorbehoud, maar zij sturen de check op naar de betreffende bank.
Dan pas krijgen ze bericht dat de check een vervalsing is, en de bank eist dan het geld terug, helaas is dan het teveel betaalde geld al verdwenen incl je buizen amp. en jij moet dan maar zien hoe je die 5000 euro terug moet betalen. :(

ik heb nu het volgende bedacht. ik stuur nu een mail met de boodschap dat de buizen amp stuk is ,en dat ik vraag om een adres om de check terug te sturen. dat adres speel ik weer door aan de politie. Zo wek ik dan geen argwaan op. ik doe net of ik nergens wat van af weet.

ik hou jullie wel op de hoogte. :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook Robin Hoods aanwezig op het net.Vandaag zijn er twee paketten uit China aangeboden bij mij.(helaas niet thuis-morgen weer) en tot mijn grote vreugde is het volledige restbedrag terug gestort op mijn PayPal rekening.Is dat zaken doen of is dat zaken doen. :*) :*) :*)
(Wat een eikels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Mijn cd-speler is vandaag vanuit Hong Kong verzonden met Hong Kong Post. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb een tracking nummer gekregen en dat nummer wordt ook herkend en het pakketje heeft de eindbestemming nederland volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eh, gorilla, wat ga jij dan doen als alles in orde is? Ik neem aan dat je dan vraagt hoe ze het bedrag willen hebben? Je wilt toch niet zeggen dat jij dat geld ook nog eens gaat houden en de spullen wel aannemen? En waarom zijn het eikels dan? Dat Paypal het bedrag terugvordert als de verzending al op weg is kunnen zij toch niks meer aan doen? Volgens mij bedoelen ze het alleen maar goed en dan ga jij zoiets denken?

HK post is gewoon TNT geloof ik (daar komt het mee aan). Goed kans dat je door de douane komt zonder kleerscheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:54:
Eh, gorilla, wat ga jij dan doen als alles in orde is? Ik neem aan dat je dan vraagt hoe ze het bedrag willen hebben? Je wilt toch niet zeggen dat jij dat geld ook nog eens gaat houden en de spullen wel aannemen? En waarom zijn het eikels dan? Dat Paypal het bedrag terugvordert als de verzending al op weg is kunnen zij toch niks meer aan doen? Volgens mij bedoelen ze het alleen maar goed en dan ga jij zoiets denken?

HK post is gewoon TNT geloof ik (daar komt het mee aan). Goed kans dat je door de douane komt zonder kleerscheuren.
Ja ]eep, ze zijn erg zielig-ik moet er bijna van huilen :'(
Ten eerste zijn het twee overschrijvingen in ponden vanuit ornec dus ze hebben het zelf op mijn rekening geplempt.
PayPal kan bovendien alleen terug vorderen wat ik al gekregen had.en dat was niet veel.Verder konden ze niets voor mij doen.Begrijpelijk, want het is gewoon een bank en geen politiebureau.
Dat dit nog redelijk afloopt(als ik geen DOA's krijg) is maar aan 1 persoon te danken en dat ben ik zelf.(en evt H.M.courtservice en de duitser die mij het faxnr gaf).
Waarom ik het eikels vind heb ik je al uitgelegd.Maar vooruit;
een klant een maand laten zweten met 1259 euro in je handen (vanaf de PayPal claim tot nu)-geen antwoord op aangetekend schrijven/fax/email en wachten tot 1 dag voor de deadline terwijl ze weten dat ze er niet onderuitkomen is op zijn minst onbeschoft en zeker niet goed bedoeld,maar zoals ik al eerder zei;sommige mensen hebben daar allemaal geen moeite mee.Ik wel.
En nee, ik ga ze niet nog meer vragen.Nu zijn zij aan de beurt,en dat gaat heeeeeeeeeeeeel lang duren als het aan mij ligt.Geld wat niet van mij is blijft ook niet van mij.Maar het lijkt me gezond dat ze eens voelen hoe dat is als een ander niet thuis geeft in zaken doen.
Driewerf schande! :( :( :(

Het mooiste zou overigens zijn als ze de zending alsnog om laten keren.Ben ik meteen van die klup af.
Wellicht zijn ze toch nog zo helder.... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bucanier
Wat ik hier uit leer is dat je dus wel je 5000 euro krijgt. De bank zijn cash gaat innen bij de buitenlandse bank en als dat dus niet lukt ze vrolijk weer bij jou d'r hand ophouden en die 5000 euro terug eisen.

Lekker zaken doen! Amp weg en schulden bij de bank. Ik zal dus nooit met cheques, moneygram en dergelijke gaan werken. Alleen maar met paypal en credit-card. Dat zijn toch, de meer, veilige manieren van zaken doen. Met nadruk op veiliger. Paypal, enz. is ook niet heilig.

Ik mag aannemen dat die persoon niet zo dom is om zijn adres te geven zodat de cheque terug kan. Ik blijf graag op de hoogte van verdere ontwikkelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:20:
@bucanier
Wat ik hier uit leer is dat je dus wel je 5000 euro krijgt. De bank zijn cash gaat innen bij de buitenlandse bank en als dat dus niet lukt ze vrolijk weer bij jou d'r hand ophouden en die 5000 euro terug eisen.

Lekker zaken doen! Amp weg en schulden bij de bank. Ik zal dus nooit met cheques, moneygram en dergelijke gaan werken. Alleen maar met paypal en credit-card. Dat zijn toch, de meer, veilige manieren van zaken doen. Met nadruk op veiliger. Paypal, enz. is ook niet heilig.
Klopt. PayPal kan alleen terughalen wat er op dat moment op de rekening van de ander staat.Als dat weinig is heb je voorlopig pech......Enige voordeel is dat PP errug snel gaat.
Als je overigens op de hoogte bent vd wetgeving is geld terughalen via de rechter-of het dreigen daarmee- het goedkoopst voor jou en het duurst voor de tegenpartij.(mits het een geregistreerd bedrijf is)
Dan komen ze eerder over de brug ( weet ik inmiddels:-)
Bij een creditcardmaatschappij betaal je denk ik toch een soort eigen risico.Ik heb daar overigens geen ervaring mee.Maar bij wat schimmige transacties-waar je eigenlijk sowieso niet op moet ingaan- denk ik toch het veiligst.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mijn cd-speler is vandaag vanuit Hong Kong verzonden met Hong Kong Post. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb een tracking nummer gekregen en dat nummer wordt ook herkend en het pakketje heeft de eindbestemming nederland volgens de site.
Ik heb zelf vanuit een HK een doos souvenirs verstuurd via HK Post (Parcelpost, goedkoopste manier). Dat zou er drie maanden over doen maar het was er na zes weken al.

For what it's worth.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Het mooiste zou overigens zijn als ze de zending alsnog om laten keren.Ben ik meteen van die klup af.
Wellicht zijn ze toch nog zo helder.... :)
Dat lijkt inderdaad hetgeval.Scheelt weer een hoop gedoe.
Ik ben voorlopig klaar ermee.De mazzel allemaal. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
het zou bij mij via air-mail verzonden worden wat maximaal 20 werkdagen zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Ik heb net een Yarland FV34 AIII via de firma Timaudio besteld. :Y Goede communicatie tot nu toe, goede prijs. Hopen dat alles probleemloos verloopt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomen op een eerdere vraag van mij. Kent echt niemand deze versterker of uberhaupt het merk? De specs zijn ok en voor het geld wil ik best een gokje wagen. Maar als er meer over bekend is wil ik dat natuurlijk graag weten.

Te vinden op Ebay bij een aantal aanbieders

AUDIOROMY KT88

Afbeeldingslocatie: http://hugo.it-combine.com/kt88.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:20:
@bucanier

Ik mag aannemen dat die persoon niet zo dom is om zijn adres te geven zodat de cheque terug kan. Ik blijf graag op de hoogte van verdere ontwikkelingen
Ik heb vandaag bericht gehad van die betreffende persoon.
hij schrijft : u heeft als het goed is een check ontvangen van mij. Helaas is er wat mis gegaan.
Mijn Agent heeft er per ongeluk een te hoog bedrag op gezet,namelijk 5000 euro.

Om dit op te lossen kan u het volgende doen ,stuur het geld terug via Western Union , U mag zelf 5% houden van het geld. ik geef u een adres van mijn zuster in Atlanta .GA daar kunt u het geld aan overmaken, nogmaals mijn exuses voor deze toestand. god bless you en you family .

En nog een heel bla bla verhaal, ik zal het artikel er morgen wel even opzetten, want engels lezen kan ik moeilijk, Ik zal dit ook weer doorgeven aan mijn collega's bij de Politie,deze zitten er met de neus bovenop.Het blijkt dat dit om een grote georganiseerde misdaad gaat,

Ik zit er mooi mee in mijn maag ,omdat die vent mij adres heeft. :X
trouwen de amp heb ik afgelopen maandag verkocht aan iemand anders die netjes gelijk betaald heeft handje contant en heeft hem gelijk meegenomen.

Ik hou jullie op de hoogte van dit gebeuren.
:/

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, dat zijn de bekende internet scams. Maak je over dat adres maar geen zorgen, die gast komt echt niet naar je toe. Die wil alleen je geld en verder niets.

Er zijn op internet wel enkele counterscams te vinden. Die gasten zijn eigenlijk maar half zo slim als ze lijken en zijn dus zelf ook makkelijk in de maling te nemen ;) Hilarisch om te lezen :P

Let in ieder geval goed op wat je doet. En de politie... die kan er toch niets aan doen, want het hele gebeuren speelt zich in het buitenland af.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad best hilarisch om te lezen. Alsof je een volslagen idioot bent!
Ik denk niet dat het zo'n internationaal operende bende dat ze 'housecalls' doen.

Ik zou me daar niet druk om maken. Wel zullen ze nog via de mail je gaan bedreigen enzo (dat ik heb ik wel's gehad). Maar dat stopt snel wanneer je vraagt of hij ff wil langskomen.

God bless and your family and jezus will pay the bill......................NOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:07:
Even terugkomen op een eerdere vraag van mij. Kent echt niemand deze versterker of uberhaupt het merk? De specs zijn ok en voor het geld wil ik best een gokje wagen. Maar als er meer over bekend is wil ik dat natuurlijk graag weten.

Te vinden op Ebay bij een aantal aanbieders

AUDIOROMY KT88

[afbeelding]
Ik heb de audioromy enkel en alleen op ebay gezien. Verder nergens eigenlijk, er zijn geen reviews beschikbaar en kennelijk heeft het merk/bedrijf ook geen eigen website. Beetje vreemd en jammer wel!

Een paar pagina's terug op dit forum worden nog wel enkele tips aangereikt en bezwaren gegeven m.b.t. de aanschaf van chinese amps (misschien handig om die nog's te lezen)

O.a. is het zo dat fabrieken die zulke amps maken als paddestoelen uit de grond schieten en mogelijk (nadruk op mogelijk) niet geheel aan de verwachtingen voldoen.

Ik heb via Takhei55 op ebay een yaqin MC10-L amp aangeschaft voor zeer weinig.
Echter Yaqin is ook een wat onbekender merk maar heeft wel enige reviews en een eigen website e.d. Dat komt, voor mij, wel wat betrouwbaarder over.

Helaas kan ik je nog niet vertellen hoe die Yaqin klink omdat de amp nog niet binnen is en kan dus ook nog geen uitspraak doen of Takhei55 een goeie ebayer is(eerst zien en luisteren).

Maar mensen waren wel lovend over hem en de geleverde items. Zijn verzendkosten zijn wel wat aan de hoge hand trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik niks heb laten horen. Had er ff geen zin in met die stoorzender (gorilla). Dat iemand er van baalt is te begrijpen maar dat ie zich dan als een hork moet gaan gedragen ben ik het niet mee eens.

Over de Yaqin is idd wel het een en ander te vinden.

Over Audioromy niet echt. Zoek eens met google op bepaalde typenamen zou ik zeggen. Maar ik heb niet de indruk dat ie slecht is. Qua specs en ook qua gewicht ziet het er goed uit.
Volgens mij had er iemand op roehren und hoeren er ook een maar ik kan het ff niet vinden. Of kijk ff op audiocontruzioni.
Ik heb ff geen zin om al dat italiaans voor je te vertalen hoor.
Oeps, dat is n mr Lieung. Da's wat anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Swiss77,

Kwam de Audio Romy wel tegen op een DVD van twee Australische Tube Amp Doctors, "it posessed relatively good build quality", nou da's duidelijk zichtbaar, de versterker ziet er helemaal niet verkeerd uit.

Aleen het model wat ze onder handen namen, klonk niet zo indrukwekkend als het er uit zag, in dat geval was het een EL 34 PP. Voldoende power maar rauw en onbeschaafd. Maar men heeft de schakeling gedeeltelijk aangepast en de buizen in triode geschakeld, dat hielp. :)

Men was minder te spreken over het feit dat de behuizing niet was geaard en in geval van panne onder spanning zou komen te staan. Verder was de amp niet zo makkelijk te modificeren omdat alles op printplaten zat (bij dat model) maar dat bood wel het voordeel dat de behuizing "leeg" is en ruimte biedt aan onderdelen. De voeding was ook tamelijk goedkoop opgebouwd met grote filterweerstanden ipv smoorspoelen, maar na diverse mod's klonk die specifieke versterker zeer goed.

Of alle Audio Romy's dezelfde probleempjes vertonen weet ik niet, maar dat model dus wel.

Hopelijk heb je hier iets aan bij het maken van je keuze.

Maar als ie niet te duur is "What the heck" gewoon proberen. ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MPSDH

De versterker waar je info over zoekt is een "Music Angel", bij de Music Angel staat op het typeplaatje deze fabrikant.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:39:
Tim van tim audio raad mij de Xiangsheng Music Curve D-2020-KT88 aan voor 88dB/W/m aurum cantus speakers.

Technique Data:
*Power Output: 2×40W ( 8 ohms standard)
2×30W (8 ohms triode)
*Frequency Response: 20Hz - 30kHz ±1db
*THD: < 1%(1kHz)
*Input Sensitivity: 500mV
*Input Impedance: 100 Kohms
*Output Impedance: 4 ohms, 8 ohms
*S/N: 89dB
*Tubes for Preamp. part: 12AT7×2, 12AU7×2, 6N6×2
Tube for rectifying:5Z4P×2
Power Tube:KT88 x4
*Size: 460×180×360mm
*Net Weight: 24Kg
*Power Output: 40W x2

Kan verder geen info over deze amp vinden, behalve de link naar de pagina die tim meestuurde, helaas erg brakke babelfish achtige vertaling, de gebruikers ervaringen zijn nauwlijks te begrijpen :p
http://www.xshn.com/offic...p?class=16&serial=English (2e van boven)

Bij tim kost deze amp 556 dollar inc shipping.

Iemand ervaring met Xiangsheng producten? Of kan iemand deze amp aan/af raden/commentaar geven aan de hand van de technische info en plaatjes? Vind de amp er persoonlijk best mooi uitzien, maar om nou blind af te gaan op de tips van een sales man... :P 't word tijd dat er nedelandse retailer komt waar we alle exotische amps kunnen beluisteren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
operatingeskimo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:46:
Ik heb net een Yarland FV34 AIII via de firma Timaudio besteld. :Y Goede communicatie tot nu toe, goede prijs. Hopen dat alles probleemloos verloopt... :|
Hi, ik had Tim ook al voor een opgave gemaild. Hij bood /m aan voor
286 dollar (? ;)) inclusief verzenden. Ook bij mij heeft Ornec niets op
mijn credit card aangeslagen, dus order geannuleerd onder het mom
van 'aan mijn lijf geen polonaise'.

Ben benieuwd hoe snel je 'm krijgt! Heeft Tim je een schatting van de
levertijd gegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 31-05-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Gluten Parody schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:14:
[...]

Hi, ik had Tim ook al voor een opgave gemaild. Hij bood /m aan voor
286 dollar (? ;)) inclusief verzenden. Ook bij mij heeft Ornec niets op
mijn credit card aangeslagen, dus order geannuleerd onder het mom
van 'aan mijn lijf geen polonaise'.

Ben benieuwd hoe snel je 'm krijgt! Heeft Tim je een schatting van de
levertijd gegeven?
Ik moest 306 dollar betalen :'( Nou ja die paar dollars zit ik niet mee, hij is toch al goedkoop zat :)
Verder moest ik betalen per bank transfer en dat duurt een paar dagen. Hij zou me op de hoogte houden over tracking info. Als ik nieuws heb laat ik het je wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jay!
order: 2007-05-12

G&W TW-2006X integrated amplifier Ready to Dispatch

Betaald met UK debitcard, hij wordt hier naar Ierland gestuurd. Ga er eens lekker mee spelen, icm Mordaunt-Short 902 speakertjes. Nou nog een behoorlijke DAC.

Sneller dan ik verwacht had, gezien de berichten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Mag ik vragen of er Tweakers zijn die deze cd speler in hun setup hebben of hebben gehad ?

Original 2008F
Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/7936/originaluf2.jpg

En wat vinden jullie van deze cd speler .

Mvg Lord Elrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hele goeie cd speler
safe bet
Anders moet je ff in 1 van de eerdere topics kijken, daar stond wat meer over in.

Ik zou hem niet kiezen, maar anderen vinden hem geweldig. Ik zou eerder voor de Opera Reference CD120-10 Silver gaan of de Shanling CD-T80 (met buisjes) of SCD-S300.
En die MHZS die ik gehoord heb was ook echt super, qua build en geluidskwaliiteit. Alleen de rangschikking van de knopjes op de voorkant vond ik niet zo. Maar ook die inschakelvertraging vanwege de buisjes is echt supermooi.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat is redelijk voor die bak?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Resorob en Jeep,

Bedankt voor jullie reacties. Ik neem alle tips mee in het maken van mij uiteindelijke keus. Het moet er maar eens van komen.

Even wat anders. Via een van laatste posts ben ik op timaudio.com gekomen. Daar staan zeker ook interessante speakers zeg. Ik ben vrij bekent in het zelfbouwsircuit en kan vrij vlot zien welke componenten gebruikt worden. Het zijn niet de eerste de beste. Het merk Master en BLaudio maken beide gebruik van Dynaudio drivers. Het merk Compact zo te zien (erg kleine foto's) maakt gebruik van ScanSpeak en Vifa. Met het filter en de kast kan van alles fout gaan maar het is i.i.g. een goede basis. De drivers van het merk Swan zijn van HiVi, voor mij wel onbekend trouwens. Als je de pijzen van de losse drivers van het type Diva6.1 bij elkaar opteld zit je toch aan 300 dollar voor de set. Ik zal zelf niet snel speakers kopen puur van een plaatje en specs maar het kan echt iets goeds zijn.

2e ding wat me opvalt is dat tussen het merk ShenYa een AV-amp staat van het merk Vincent. Zou ShenYa OEM voor Vincent zijn of gewoon een foutje van Tim?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Mijn amp, Yaqin MC10-L is binnen ;) ;) .

Zeer vlot trouwens, precies 7 dagen en totaal onbeschadigd. Zat dus zeer goed verpakt, volgens mijn vrouw (die het pakket aannam). :*)

Morgenavond ga ik het geheel aansluiten. Ben benieuwd.

Trouwens hoe zit dat met de douane? Kan ik nog een naheffing verwachten of moet ik zulke heffingen gelijk betalen aan de transporteur (TNT)?

Niet dat ik verdere heffingen heb gekregen maar vraag me nu wel af of ik dus daadwerkelijk mazzel heb gehad en de amp zonder problemen door de douane is gezeild!!!!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:53:
Hallo allemaal

Mag ik vragen of er Tweakers zijn die deze cd speler in hun setup hebben of hebben gehad ?

Original 2008F
[afbeelding]

En wat vinden jullie van deze cd speler .

Mvg Lord Elrond
Leuk voor de prijs, maar niet de meest muzikale cd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:05:
Hoi!

Zeer vlot trouwens, precies 7 dagen en totaal onbeschadigd. Zat dus zeer goed verpakt, volgens mijn vrouw (die het pakket aannam). :*)

Trouwens hoe zit dat met de douane? Kan ik nog een naheffing verwachten of moet ik zulke heffingen gelijk betalen aan de transporteur (TNT)?

Niet dat ik verdere heffingen heb gekregen maar vraag me nu wel af of ik dus daadwerkelijk mazzel heb gehad en de amp zonder problemen door de douane is gezeild!!!!!! d:)b
Ik ben benieuwd, is het echt zo'n bakbeest?
Ik zou niet te vroeg juichen, je kunt zelfs na een maand nog een naheffing krijgen van TNT :/

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:05:
Hoi!

Hoi,

jij had ook bij takei op ebay besteld net als ik, welke verzendvorm heb jij gekozen? Ik heb namelijk die van 10 - 20 werkdagen, dat is de snelste die hij aanbied. Als dat 7 dagen zou zijn zou echt geweldig zijn dan heb ik mijn cd-spelert volgende week al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:29:
[...]

Leuk voor de prijs, maar niet de meest muzikale cd speler.
Dan neem ik aan dat je hem gehoord hebt. Wat is volgens jou dan een echte goede in die prijsklasse? Ben ook nog op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, ik heb net mijn reaktie hierboven geedit, daar staat wat ik eerder zou kiezen. Op dat duitse forum had ik wel gelezen dat mensen vaak hun Original na een tijdje weer verkopen. Ik denk dat dat Toch wel een teken is dat ze muzikaal niet kunnen boeien ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:31:
Ehh, ik heb net mijn reaktie hierboven geedit, daar staat wat ik eerder zou kiezen. Op dat duitse forum had ik wel gelezen dat mensen vaak hun Original na een tijdje weer verkopen. Ik denk dat dat Toch wel een teken is dat ze muzikaal niet kunnen boeien ofzo.
Interesting...
Heeft er iemand ervaringen met de Jungson Moon Harbour hdcd? Is ook een hele mooie solide speler waar ik her en der goeie dingen over heb gelezen. Kost ook minder dan de 2008F.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.