Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.855 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Na keurig contact met meneer Timaudio een Yarland FV34A III besteld. ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hdcd? Ik zou eerst eens naar de software kijken wat er aan hdcd is. Als ze in een cd-speler een cd-rom drive inbouwen is ie vaak ook hdcd (niet perse slecht). Als je beter dan cd wilt zou ik naar SACD kijken.

Verder is de Jungsun wel goed. Ik vind m persoonlijk lelijk/onhandig met die schuine kanten. Maar hij is wel erg solide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JTB81

Ik heb voor de airmailversie gekozen. Er was trouwens ook geen verdere optie. Die is dus supersnel.

Echter ik heb pech gehad :( Ik trek hierbij dus ook mijn woorden in van de vorige opmerking,want:

mijn amp zat goed verpakt. Dat zondermeer maar een of andere kl*t* chinees of nederlander heeft kennelijk mijn amp laten vallen. De doorzichtige plastic front heeft een barst en de volumepotmeter zit scheef :( :(

Wie weet wat er intern nog mis gegaan met bijv. printplaten e.d. Ik baal behoorlijk. :'(
Plus daarbij komt dat de bouw degelijk overkomt maar dat er wat betreft de ' voorversterkerlampen' is er iets speciaals aan de hand is.
Drie van die buisvoeten wijzen één en dezelfde kant op en de vierde zit een kwartslag gedraaid.

Op zich geen ramp maar hoe zit het met de aansluitingen onder de buisvoet? Hebben ze daar rekening mee gehouden? :?

Indien niet. Dan kloppen mogelijk de aansluitingen van de buis niet en kan er dus iets kapot gaan, lijkt me. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om mijn speakers of iets dergelijks op te blazen. Mooi shit dus.

Trouwens ik heb ook voor postal insurance moeten betalen. Kan ik nu de amp gewoon kosteloos terugsturen en dat ze me een nieuwe gaan leveren? Of draai ik op voor de verzendkosten?

voor nu ben ik niet blij en hoop morgen de amp aan te kunnen sluiten om hem te testen

Als iemand meer info heeft over postal insurance hoor ik dat graag.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
buizen kunnen er maar op 1 manier in

Wel balen, maar dit lijkt me typisch een gevalletje transportschade. Maar ik vraag me af wat je dan vergoed krijgt omdat de waarde zo laag was. Ik zou het de verkoper iig laten weten en hem vragen of hij nu ook een nieuwe opstuurt.

Ik zag trouwens ook nog een andere aanbieder van die Audioromy KT88. Er staat ook een interne foto bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lijkt me dat je je speakers niet 1-2-3 nuket.
gewoon even de spanning op je luidspreker-terminals nameten, en dan weet je het he ;)

dat van die gedraaide buizen: check onderkant eens, ze zijn genummerd gezien vanaf de onderzijde (dus aanzicht is onderzijde). En dan met name gloei en massa... daaraan zie je vaak al of ze goed zitten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 03:22:
lijkt me dat je je speakers niet 1-2-3 nuket.
gewoon even de spanning op je luidspreker-terminals nameten, en dan weet je het he ;)

dat van die gedraaide buizen: check onderkant eens, ze zijn genummerd gezien vanaf de onderzijde (dus aanzicht is onderzijde). En dan met name gloei en massa... daaraan zie je vaak al of ze goed zitten.
Voordat bronco.b zijn amp echt sloopt moet hij dus niet de spanning op de luidspreker-terminals meten. Althans niet zonder dat de speakers aangesloten zijn. Ik heb altijd geleerd dat je een buizenamp niet moet aanzetten zonder dat er een belasting (de speakers) zijn aangesloten.
correct me if i'm wrong.

Balen voor je bronco.b, ik hoop voor je dat de verkoper wilt meewerken om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 09:43
Hey Bronco, dat is effe goed balen zeg.

Ik zou inderdaad eerst contact opnemen met de verkoper, met een beetje mazzel stuurt hij je een nieuwe op. Ik zou hem foto's mailen van de schade en het apparaat vooral nog niet gaan gebruiken!

Succes!

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:55:
[...]

Voordat bronco.b zijn amp echt sloopt moet hij dus niet de spanning op de luidspreker-terminals meten. Althans niet zonder dat de speakers aangesloten zijn. Ik heb altijd geleerd dat je een buizenamp niet moet aanzetten zonder dat er een belasting (de speakers) zijn aangesloten.
correct me if i'm wrong.

Balen voor je bronco.b, ik hoop voor je dat de verkoper wilt meewerken om het op te lossen
dummyload? ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste allen,

ik kreeg de volgende reactie terug in enigzins gebrekkig engels:

hello sir
let me explain that how the insurance works, it only work for the item get loss during the deliver, but they do not take care of damage!! please understand, so that here are 2 opitions that can provide to you!!

1!! send a refund to you of GBP8 for the repair fees

2 send back the amp to me and get a replacement, you need to take the cost from the way to me, and l will take the cost from me to you, need to remind that all the replacement only will ship with surface(50 days), so please wait for a little time!! thanks

dus de postal insurance stelt dus weinig tot niets voor en koste, verplicht, 35 pond extra (plusminus 50).
De 8 pond refund is de prijs dat ik voor de amp heb betaald.

om de amp terug te sturen kost me weer 100 euro minimaal en dan gaat hij dus via de boot een nieuwe zenden wat dus weer 2 a 3 maanden gaat duren. En dan is het nog afwachten in wat voor
staat de tweede aankomt!

Ik denk dat refund van de aanschafpijs en de verzekering een betere optie is.

het jammere is dat het inderdaad een typische gevalletje is van transportschade. Voor de koper vervelend en ook voor de verkoper.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een refund is lijkt mij idd ook de beste optie. Begrijp ik goed dat hij wilt refunden zonder dat je de amp terug moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Tja, als je de versterker voor 8 pond hebt gekocht
krijg je bij refund ook maar 8 pond. Bummer |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Gluten Parody op 02-06-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:29:
Een refund is lijkt mij idd ook de beste optie. Begrijp ik goed dat hij wilt refunden zonder dat je de amp terug moet sturen?
Nee hij wil de amp terug (vandaar die 100 euro). Dus op mijn kosten moet de beschadigde amp terug. Hij levert mij, via boot ipv via airmail, een nieuwe amp (dat gaat dus 2 a 3 maanden duren) :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Werkt de amp wel? Of heb je het nog niet durven proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de boel niet opnaaien hoor, maar hoe moet je ooit weten of hij hem zo niet opgestuurd heeft? Kan hij dat hard maken dan? Ik vind een refund van 8 pond in dit geval ook echt niet reeel. Hij rekent er natuurlijk op dat mensen niet voor veel geld (98%) zo'n ding terugsturen.

Maar je kunt natuurlijk ook eens vragen bij de transporteur wat ze voor schade vergoeden. Dat gaat meestal per kg. Naar alle redelijkheid mag je van een transporteur toch aannemen dat hij niet jouw spullen beschadigd, en zo ja dat hij het vergoed. Als je hem met TNT gekregen hebt zou ik gewoon eens bij het postkantoor vragen.

Wat je ook kunt voorstellen is de beschadigde versterker hier verkopen en hem het geld sturen en dat hij voor dat geld voor een nieuwe zorgt.

En wat je ook kunt doen is eens met je creditcardmaatschappij overleggen, als je daarmee betaald hebt.

Wat je ook nog kunt doen is m zo goed als het gaat in orde maken en gewoon gebruiken. Ik neem aan dat ie gewoon werkt. De elektronica zal door een ingedeukte hoek echt nog wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:30:

Maar je kunt natuurlijk ook eens vragen bij de transporteur wat ze voor schade vergoeden. Dat gaat meestal per kg. Naar alle redelijkheid mag je van een transporteur toch aannemen dat hij niet jouw spullen beschadigd, en zo ja dat hij het vergoed. Als je hem met TNT gekregen hebt zou ik gewoon eens bij het postkantoor vragen.
Als de vervoeder de schade heeft veroorzaakt dan is de vervoerder in principe (beperkt) aansprakelijk. Die aansprakelijkheid is internationaal geregeld. De maximale uitkering die je op basis van internationaal vervoer (CMR voorwaarden) kunt krijgen is 8,33SDR per kilo. één SDR is ongeveer 1,35 euro. Dat is dus ongeveer 11.25 euro per kilo.
Voorwaarde hiervoor wel is dat de schade bij aflevering ontdekt wordt en ook direct aangetekend wordt op de vrachtbrief. Meld je schade pas later dan kan de vervoeder in de regel niet meer aansprakelijk worden gesteld. Je kunt het uiteraard wel proberen maar de kans is erg klein dat ze hier in mee gaan.

Edit1: De uitkering is overigens nooit meer dan de waarde van de vervoerde zaken zelf. Als op de pakbon/vrachtbrief 8GBP staat is dat ook de verzekerde waarde.

Edit2: Dit is puur vervoerdersaansprakelijkheid!. Het staat dan ook los van een eventuele verzerkering die is afgesloten door (ver)koper. Met een dergelijke verzekering is vergoeding op basis van het volledige bedrag gewoon mogelijk. Al geld hier meestal ook dat de verzekerde waarde gelijk is aan de waarde in de vrachtbrief.
Dit vrachtbedrag verlagen kan invoerrechten schelen maar ook een eventuele schadeclaim beperken. Houd hier dus rekening mee.

Edit3: Je vertelde dat alles heel goed verpakt was. Bepaal voor je zelf of het aannemelijk is dat die schade is onstaan door een val. Je zou bijvoorbeeld toch eerder verwachten dat de buizen breken bij een val. Als de kans klein is zou de versteker wel eens zo opgestuurd kunnen zijn. In dit geval pak de refund en zie of er nog wat van de versterker te maken valt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ swiss Je hebt gelijk. Op de bon staat een maximum bedrag van 50 euro. Ik kan daar helemaal niets mee. Ik probeer nu een wat hogere refund er uit te slepen omdat de postal insurance niet zo veel stelt. De ebayer reageert vlot en is ook uitermate vriendelijk. Bedankt trouwens voor je info..Uitermate zinvol. De amp heeft op de bon te weinig gekost om een claim of e.d in te dienen.

Dat de buizen door de val niet zijn gebroken komt doordat deze apart in waren ingepakt in piepschuim en bubbenplastic. :*) De amp moet op een hoek zijn gevallen waardoor de scheur in de front is ontstaan. :( De volumepotmeter is nog wel goed, alleen ietswat verbogen maar dat is eenvoudig op te lossen door een andere en veel betere erin te plaatsen.

Ik heb nu te kennen gegeven dat ik geen refund wil als me een nieuwe front kunnen leveren (waar een scheur in zit, net alsof het glas is gebroken)
en zelfs nog de shipping-cost op me wil nemen als dat niet belachelijk veel kost. Wie weet is dat een optie.

@jeep
Trouwens jeep hebt gelijk. De amp verslaat met gemak de musical fidelity A1. Mijn god wat een geluidsverbetering. Net alsof er een wollen deken van de speakers af is gegaan d:)b .

De articulatie is beter, de plaatsing en doortekening van het geluid is beter. De bassen zijn retestrak en gaan superlaag als dat moet (o.a. bij kruder&dorfmeister. Die gasten gebruiken zeer lage bassen).

Wel heeft de amp neiging tot slissen bij stemmen, er treedt dan een kleine vervorming op die onnatuurlijk klinkt. Maar dat is slechts enkele malen waargenomen. Ook is de 'attack' van de amp lekker krachtig.

Door de bank genomen presteert de amp boven, maar dan ook echt boven verwachting. ;) Zeer muzikaal en vertoont veel rust. De A1 geeft een veel meer blurry (vertroebeld) geluidsbeeld dat vermoeiend is.

Mogelijk dat ook het aantal watts een belangrijke rol speelt want de A1 gaat tot 20 watt en MC-10L tot 50Watt en dat hoor je uiteraard ook. De MC10-L is wel een beest van een amp. Ik kan horen dat hij vooral veel power heeft.

Mogelijk dat de amp inderdaad niet de meest genuanceerder of detailrijke amp is maar in vergelijking met een 'transistoramp' verslaat de buizenamp met gemak in ieder geval de musical fidelity A1.

De beste vergelijking die ik kan maken is dat ik gevoel heb een hoofdtelefoon op te hebben. Want vaak hoor ik het detailrijke van muziek het beste op een hoofdtelefoon. Dat hoor ik nu ook maar dan uiteraard zonder hoofdtelefoon. Zeer prettig

In feite heb je zelfs twee keer gelijk. Want de B&W 303 zijn nu tot het maximum geupscaled (zoals jij het noemde) en worden nu tot de laatste druppel uitgewrongen. Er zit niet meer in terwijl ik hoor dat de amp meer kan dan dat.

Kortom deze jongen is dik tevreden d:)b Qua geluid dan!!

ps. of de amp als beschadigd is verstuurd zal altijd een vraag blijven. 8 pond voor een amp is tenslotte belachelijk weinig ookal waren de verzendkosten belachelijk hoor (300 euro). Het komt uit de lengte of de breedte.

Ik hou jullie op de hoogte!! Trouwens hoe gaat het met dat chequeverhaal van, hoe heet die ook al weer???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dat was plaatsgenootje Bucanier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Ik zou jullie nog even op de hoogte houden van dat checkverhaal. ;)
nou ik heb een mail gehad over dat ik het het veel betaalde bedrag terug kon storten via Western united.
Ik ben daar niet op in gegaan, omdat ik al aangifte had gedaan wegens oplichting en valsheid in geschrifte.

ik heb hem een mail gestuurd dat ze'n check vals was en dat ik geen geld kon innen bij de bank.
vervolgens heb ik daar een link bij gegedaan van een eerdere poging tot oplichting met dezelfde check, en dat ik de politie had ingeschakeld en de federale opsporingsdienst.
Ik heb hem gezegd dat hij mij met rust moest laten ,en dat hij geen contact meer moest opnemen met mij.

Ik heb tot nu toe niks meer van hen gehoord, dus ik denk dat ik daar vanaf ben, (hoop ik)
de check heb ik verscheurd.
ik heb onertussen mijn amp aan en ander verkocht, en nu wacht ik vol spanning af op mijn nieuwe die moet deze week binnenkomen als het goed is, ik wacht nog op een trackingnummer bij Ben van chinese-hifi.co.uk ik wacht nu al 20 dagen.

Even over Alcatrash, wie bin jie dan. :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Even een punt van orde:
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:31:
PayPal kan bovendien alleen terug vorderen wat ik al gekregen had.en dat was niet veel.Verder konden ze niets voor mij doen.Begrijpelijk, want het is gewoon een bank en geen politiebureau.
please repeat after me:

Paypal is geen bank!
Paypal is geen bank!
Paypal is geen bank!
Paypal is geen bank!

Ze gaan het wel worden, maar met het huidige beleid gaat dat niet al te lang duren voordat de BNL of de ECB ze hun bankvergunning weer afneemt. Hun enige keuze om bank te worden en te blijven is zich gaan gedragen als een bank. En dat houdt in dat ze een enorme waslijst klachten van consumentenorganisaties aan moeten gaan pakken. Dat terzijde. Op dit moment geldt maar 1 motto:

Paypal is geen bank! Ze zijn een bedrijf waar jij een overeenkomst mee hebt. Ze hebben geen regels, anders dan het consumentenrecht. Ze hebben geen opsporingsmogelijkheden of -bevoegdheden. Ze kunnen geen zekerheden verstrekken, ze hebben geen plicht overeengekomen lasten na te komen, anders dan consumentenrechtelijk. Qua juridische status is het niet anders dan de sigarenboer op de hoek.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:57:
@ swiss Je hebt gelijk. Op de bon staat een maximum bedrag van 50 euro. Ik kan daar helemaal niets mee. Ik probeer nu een wat hogere refund er uit te slepen omdat de postal insurance niet zo veel stelt. De ebayer reageert vlot en is ook uitermate vriendelijk. Bedankt trouwens voor je info..Uitermate zinvol. De amp heeft op de bon te weinig gekost om een claim of e.d in te dienen.

Dat de buizen door de val niet zijn gebroken komt doordat deze apart in waren ingepakt in piepschuim en bubbenplastic. :*) De amp moet op een hoek zijn gevallen waardoor de scheur in de front is ontstaan. :( De volumepotmeter is nog wel goed, alleen ietswat verbogen maar dat is eenvoudig op te lossen door een andere en veel betere erin te plaatsen.

Ik heb nu te kennen gegeven dat ik geen refund wil als me een nieuwe front kunnen leveren (waar een scheur in zit, net alsof het glas is gebroken)
en zelfs nog de shipping-cost op me wil nemen als dat niet belachelijk veel kost. Wie weet is dat een optie.

@jeep
Trouwens jeep hebt gelijk. De amp verslaat met gemak de A1. Mijn god wat een geluidsverbetering. Net alsof er een wollen deken van de speakers af is gegaan d:)b .

De articulatie is beter, de plaatsing en doortekening van het geluid is beter. De bassen zijn retestrak en gaan superlaag als dat moet (o.a. bij kruder&dorfmeister. Die gasten gebruiken zeer lage bassen).

Wel heeft de amp neiging tot slissen bij stemmen, er treedt dan een kleine vervorming op die onnatuurlijk klinkt. Maar dat is slechts enkele malen waargenomen. Ook is de 'attack' van de amp lekker krachtig.

Door de bank genomen presteert de amp boven, maar dan ook echt boven verwachting. ;) Zeer muzikaal en vertoont veel rust. De A1 geeft een veel meer blurry (vertroebeld) geluidsbeeld dat vermoeiend is.

Mogelijk dat ook het aantal watts een belangrijke rol speelt want de A1 gaat tot 20 watt en MC-10L tot 50Watt en dat hoor je uiteraard ook. De MC10-L is wel een beest van een amp. Ik kan horen dat hij vooral veel power heeft.

Mogelijk dat de amp inderdaad niet de meest genuanceerder of detailrijke amp is maar in vergelijking met een 'transistoramp' verslaat de buizenamp met gemak in ieder geval de A1.

De beste vergelijking die ik kan maken is dat ik gevoel heb een hoofdtelefoon op te hebben. Want vaak hoor ik het detailrijke van muziek het beste op een hoofdtelefoon. Dat hoor ik nu ook maar dan uiteraard zonder hoofdtelefoon. Zeer prettig

In feite heb je zelfs twee keer gelijk. Want de B&W 303 zijn nu tot het maximum geupscaled (zoals jij het noemde) en worden nu tot de laatste druppel uitgewrongen. Er zit niet meer in terwijl ik hoor dat de amp meer kan dan dat.

Kortom deze jongen is dik tevreden d:)b Qua geluid dan!!

ps. of de amp als beschadigd is verstuurd zal altijd een vraag blijven. 8 pond voor een amp is tenslotte belachelijk weinig ookal waren de verzendkosten belachelijk hoor (300 euro). Het komt uit de lengte of de breedte.

Ik hou jullie op de hoogte!! Trouwens hoe gaat het met dat chequeverhaal van, hoe heet die ook al weer???
Goed te horen dat je zo tevreden bent over de amp, dat geeft de burger moed, ik ga hem dan ook nog een keer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:13:
Even een punt van orde:

[...]

please repeat after me:

Paypal is geen bank!
Paypal is geen bank!
Paypal is geen bank!
Paypal is geen bank!

Ze gaan het wel worden, maar met het huidige beleid gaat dat niet al te lang duren voordat de BNL of de ECB ze hun bankvergunning weer afneemt. Hun enige keuze om bank te worden en te blijven is zich gaan gedragen als een bank. En dat houdt in dat ze een enorme waslijst klachten van consumentenorganisaties aan moeten gaan pakken. Dat terzijde. Op dit moment geldt maar 1 motto:

Paypal is geen bank! Ze zijn een bedrijf waar jij een overeenkomst mee hebt. Ze hebben geen regels, anders dan het consumentenrecht. Ze hebben geen opsporingsmogelijkheden of -bevoegdheden. Ze kunnen geen zekerheden verstrekken, ze hebben geen plicht overeengekomen lasten na te komen, anders dan consumentenrechtelijk. Qua juridische status is het niet anders dan de sigarenboer op de hoek.
Da's dan wel jammer and repeating after you paypal is geen bank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Bucanier schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:25:
[...]

Even over Alcatrash, wie bin jie dan. :*)
Sorry, was even in de war met Balboa. Die had ook een buizenversterker te koop staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:25:
[...]

Ik heb tot nu toe niks meer van hen gehoord, dus ik denk dat ik daar vanaf ben, (hoop ik)
de check heb ik verscheurd.
Maar Bucanier. Had de politie dan geen interesse naar de cheque??? Had je toch beter aan hen kunnen geven? Maar goed je zult allerwaarschijnlijkst niets meer horen van die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb inmiddels een keus kunnen maken voor mijn nieuwe aanschaf.
Het is geworden: Een Yarland pro 88 Se en een Opera Consonance ref 2.3 cdspeler.
Ik heb het besteld bij Timaudio omdat meneer Ornec een beetje rommelig overkomt in de berichten. Van Timaudio krijg ik iedere keer keurig antwoord en dat staat me wel aan hoewel hij wat duurder is dan de rest. Hij doet me overigens een interlink twv 40 euro kado.
De Yarland moet besteld worden en ik wacht nog op een mailtje als hij alles binnenheeft en een trackingnummer kan produceren,
Ik ben in totaal 1600 euro kwijt, hij verlaagt de bon voor me zodat de importkosten wat lager zullen uitvallen bij een check, het wordt verstuurd met TNT. ( dat wil ik sowieso want die eikels van DHL zitten ergens bij Rotterdam en als je ze twee keer mist moet je gelijk 80 kilometer rijden ipv even naar het postkantoor lopen.)

Ik zal jullie op de hoogte houden en ook foto's maken met een review want de Yarland KT88 wordt nergens besproken en ik denk dat het wel een brute bak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over dat slissen: dat gaat denk ik nog wel weg als je hem een tijdje gebruikt hebt. Dat was bij mij ook. Na een uur of 25 is dat wel ingespeeld.
De Shuguang EL34B buizen die erin zitten zijn gewoon goed, neutraal en met goede dynamiek en ruimtelijkheid. Maar het kan nog beter. *Sylvana =C= EL34, Mullard EL34 of JJ KT77) Ze klinken soms wel wat aan de scherpe kant van neutraal.

Maar eerst maar eens inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:09:
Ik heb inmiddels een keus kunnen maken voor mijn nieuwe aanschaf.
Het is geworden: Een Yarland pro 88 Se en een Opera Consonance ref 2.3 cdspeler.

Ik ben in totaal 1600 euro kwijt, hij verlaagt de bon voor me zodat de importkosten wat lager zullen uitvallen bij een check, het wordt verstuurd met TNT. ( dat wil ik sowieso want die eikels van DHL zitten ergens bij Rotterdam en als je ze twee keer mist moet je gelijk 80 kilometer rijden ipv even naar het postkantoor lopen.)

Ik zal jullie op de hoogte houden en ook foto's maken met een review want de Yarland KT88 wordt nergens besproken en ik denk dat het wel een brute bak is.
Mooie amp om te zien die pro 88SE! Zou je trouwens de bon wel willen verlagen? want als hij verzekerd wordt verzonden kan dat ongunstig uitpakken. Zie voorgaande berichten. maar 1600 euri voor beide machines is wel weinig zeg!!!! Echt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:08:
[...]

Maar Bucanier. Had de politie dan geen interesse naar de cheque??? Had je toch beter aan hen kunnen geven? Maar goed je zult allerwaarschijnlijkst niets meer horen van die gast.
Ze hebben daar een copie van gemaakt, net zoals de bank dat ook gedaan heeft

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Shanling CD300 Top-loaded Full-balanced Tube Output besteld. Kan niet meer wachten. :D Ben benieuwd. Dit is een grote stap vooruit t.o.v. mijn vorige cd speler. Zal wel wat foto's maken als het eenmaal binnen is en een korte review.
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:09:
Na ongeveer 7 maanden de Original CD A8T te hebben gebruikt, ga ik binnenkort de Original 2008F bestellen, maar even wachten op geld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:53:
Net Shanling CD300 Top-loaded Full-balanced Tube Output besteld. Kan niet meer wachten. :D Ben benieuwd. Dit is een grote stap vooruit t.o.v. mijn vorige cd speler. Zal wel wat foto's maken als het eenmaal binnen is en een korte review.

[...]
Shanling ziet er erg mooi uit, gefeliciteerd :)
Nu die bijpassende versterker nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:15:
over dat slissen: dat gaat denk ik nog wel weg als je hem een tijdje gebruikt hebt. Dat was bij mij ook. Na een uur of 25 is dat wel ingespeeld.
De Shuguang EL34B buizen die erin zitten zijn gewoon goed, neutraal en met goede dynamiek en ruimtelijkheid. Maar het kan nog beter. *Sylvana =C= EL34, Mullard EL34 of JJ KT77) Ze klinken soms wel wat aan de scherpe kant van neutraal.

Maar eerst maar eens inspelen.
@jeep,

inderdaad, nu de amp een paar dagen speelt neemt het slissen geleidelijk af (overigens kwam het al sporadisch voor :*) . Voor het geval je denk dat dat bij iedere S er meteen al slissen ontstaat).

Mogelijk hebben de buizen een poosje stil gestaan en dan is het gas e.d. nog niet goed verdeelt.

Pentode amp vertonen wel meer de neiging tot slissen dan single ended triodes amps. Maar daar is de prijs ook na...Ik blijf erbij dat een gemiddelde torren/elco amp met gemak weggespeeld kan worden door een willekeurig, enigszins goed opgebouwde buizen amp.

Maar goed da's mijn mening!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( POTVERDIKKEME!!!, heb ik net mijn weekje vrij omgezet met een collega zodat hij iets leuks kan gaan doen op zaterdag 23 juni aanstaande, zie ik op de site van de jongens van Pacific Audio dat ze op juist die zaterdag een open dag organiseren te Amsterdam.
Ze zullen een drietal opstellingen verzorgen zodat een breder publiek kennis kan maken met de muziekale geneugten uit het verre Oosten, en er staat idd voor elk wat wils :9
:'( 'k zou er zohoooo graag bij willen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:59:
[...]

Mooie amp om te zien die pro 88SE! Zou je trouwens de bon wel willen verlagen? want als hij verzekerd wordt verzonden kan dat ongunstig uitpakken. Zie voorgaande berichten. maar 1600 euri voor beide machines is wel weinig zeg!!!! Echt top
Ja, ik denk dat die KT88 buizen wel mooi zullen zijn, ik heb electrostaten dus veel vermogen is een wens, ook de dubbele trafo's waren een eis voor me (tip uit een verhaal van Jeep).

De bon is idd qua verzekerde waarde lager maar het is en blijft een gok. Ik gok op positief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:19:
:( POTVERDIKKEME!!!, heb ik net mijn weekje vrij omgezet met een collega zodat hij iets leuks kan gaan doen op zaterdag 23 juni aanstaande, zie ik op de site van de jongens van Pacific Audio dat ze op juist die zaterdag een open dag organiseren te Amsterdam.
Ze zullen een drietal opstellingen verzorgen zodat een breder publiek kennis kan maken met de muziekale geneugten uit het verre Oosten, en er staat idd voor elk wat wils :9
:'( 'k zou er zohoooo graag bij willen zijn.
Toch eens ff uitvinden of ze daar de Aurum Cantus hebben staan. Ik wil ze nu toch wel een keer horen.
Ik zie overigens op http://www.aurumcantus.com/index.htm dat daar heel andere typen staan dan die te koop zijn bij Ornec e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pfff hehe, nou mooi mijn reaktie weg met de omschakeling. En dan mn nieuwe videokaart die ik maar niet aan de gang krijg (1950pro trekt teveel stroom op de 12V :()

@mrchiau
dus je hebt nu een CD A8T en die ga je dus niet upgraden naar een 2008F maar naar een Shanling CD300? Die is wel heel mooi ja. Ook echt een mooi design. Maar da's wel ff 2x zo duur bijna.

@Swiss77
Op de engelse site van Aurum Cantus zie je alleen de export modellen van AC. De modellen die je veelal via internet aangeboden ziet worden zijn de modellen voor de chinese markt.

@Bronco.b
Vergeet niet dat ik jouw versterker al gehoord heb :) En dat was best ok. Veel power, ruimte en mooie klank. Denk je dat je dat front wel goed erop krijgt als je een ander perspex frontje hebt?
Ik vind het leuk dat je er zo blij mee bent. En het is natuurlijk ook wel leuk om gelijk te krijgen, maar daar ging het mij niet om.
Eerst maar eens kijken of je hem weer helemaal goed krijgt. En dan eens kijken naar andere speakers. En daarna als je aan het nieuwe geluid gewend bent eens kjken naar een setje matched cryo KT77.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, ik ga inderdaad niet upgraden naar 2000 F. De A8T is inmiddels verkocht en ik wil niet een kleine stap (waarom nou een kleine stap dacht ik bij mezelf hehe) maar een grote stap vooruit... :) Maar goed, nou is het wachten op het trackingnummer; hopelijk binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks... maar breng me nou niet op ideeen haha
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:10:
[...]

Shanling ziet er erg mooi uit, gefeliciteerd :)
Nu die bijpassende versterker nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 03:38:

@Bronco.b
Vergeet niet dat ik jouw versterker al gehoord heb :) En dat was best ok. Veel power, ruimte en mooie klank. Denk je dat je dat front wel goed erop krijgt als je een ander perspex frontje hebt?
Ik vind het leuk dat je er zo blij mee bent. En het is natuurlijk ook wel leuk om gelijk te krijgen, maar daar ging het mij niet om.
Eerst maar eens kijken of je hem weer helemaal goed krijgt. En dan eens kijken naar andere speakers. En daarna als je aan het nieuwe geluid gewend bent eens kjken naar een setje matched cryo KT77.
Hee Jeep, Ik hoor nu even niets van takhei55 (de ebayer) wat best vreemd is want hij reageerde voortdurend zeer vlot. Hij wilde foto's hebben van de beschadigde front en heb deze ook gestuurd. Mogelijk dat zijn firewall de foto tegenhoudt. Hij wil me een nieuwe front leveren voor ongeveer 15 euro.

Mij best, ookal was gratis beter geweest. Voor mijn gevoel doet hij zijn best en dat kan ik wel waarderen. Dus dan ben ik ook wel bereid te betalen. Een frontje erop zetten is niet zo'n probleem. Een paar inbusmoertjes los draaien en klaar is kees.

Voor nu laat ik de amp zo omdat een enorme verbetering is met eerst maar de informatie aangaande KT77 is uiteraard in een documentje opgeslagen voor later.

Nu alleen nog een andere cd-speler en speakers. Ik heb namelijk besloten een tweede 'set te bouwen'. Maar daar gaat wel weer wat tijd overheen. Tenslotte moeten de pegels er ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
De postbode is vandaag aan de deur geweest, helaas was ik er niet, maar het heeft er alle schijn van dat ik vrijdag mijn MHZS cd33 kan gaan beluisteren. ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De G&W TW 2006X is binnen! Vandaag afgeleverd op mn werk met TNT. Moest nog 60 euro importkosten betalen, wat het totaal op 350 euro brengt. Gelijk aangesloten met een QED J2P op mn Terratec Aureon USB, foobar2000+KS+SRC en Mordaunt Short 902 speakers. Heerlijk geluid, helemaal gecontroleerd, neutraal, veel power.

Ik had foobar echter eerst met ASIO4ALL ingesteld, echter dan komt er om 1 of andere reden een hoge pieptoon door het geluid, zelfs als de volumeknop op 0 staat. Dan maar terug op Kernel Streaming. Vreemd dat de piep niet met mn hoofdtelefoon te horen is. Ook hoor je zelfs met een USB geluidskaart nog wat ruisjes op de speakers als je geen muziek speelt en de versterker wat opendraait. Ook dit zal wel normaal zijn (of met de gevoeligheid van de versterker te maken hebben) UIteraard hoor je er niks van tijdens het luisteren. Toch wordt de volgende upgrade een behoorlijke DAC denk ik zo.

Nog wat pics ntrlk:

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1169_6999819fdeb961f9cd56ed4f108f31d7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1169_0537ca7f890a1bb976ed8f03920dd71a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1169_4725a8f78826077d7b8a7f18e2898837.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bronco.b
ik kwam net een paar hele leuke kleine monitorspeakertjes van Acoustic Energy 100i tegen waarvan ik denk dat ze je systeem veel minder beperken. Ze kosten maar €185. Imo geen geld!
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/markt/images/793_ae%202%20int.jpg
Ik denk dat dat lekker snelle dynamische speakertjes zijn met een goede ruimtelijkheid. En zeker niet duf! Niet al teveel lage bas, maar wel snel. Zelf ooit overwogen (voorganger dan) ipv LS3/5a. Hele mooie kleine monitorluidspreker. Ik wordt hier een beetje hebberig van, als ik niet al beter zou hebben. specs fabr.
Nog n stel reviews
Volgens mij zou dit een super combinatie zijn!!!

En het is ws niet ver bij mij vandaan ;)
Sterker nog: volgens mij zit ie in Ede zelfs.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acoustic energy ken ik wel. Ik heb zelfs nog even aan quad gedacht (veel meteen af. zijn 84db) of totem, tannoy

Maar goed ik ga me eerst verdiepen in prijzen e.d. en moet ook eerst weer geld bij elkaar sprokkelen eer ik weer wat anders kan kopen. Bedankt in ieder geval voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:30:
Acoustic energy ken ik wel. Ik heb zelfs nog even aan quad gedacht (veel meteen af. zijn 84db) of totem, tannoy

Maar goed ik ga me eerst verdiepen in prijzen e.d. en moet ook eerst weer geld bij elkaar sprokkelen eer ik weer wat anders kan kopen. Bedankt in ieder geval voor de tip.
Ik kan je aanraden om ook eens naar de nieuwe speakers van Dali te luisteren. Deze speakers (met ribbon tweeters) klinken echt geweldig! Ik heb ze geluisterd en vergeleken met B&W 805, Acoustic Psysic en een aantal JMLabs in de zelfde prijsklasse. De Dali's staken er met kop en schouders boven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet je, daar ging het me niet om. Het is zo weinig geld dat je bijna 1:1 kunt oversteken en dat je dan toch al flink verbetert. Kun je daarna sparen voor iets 'echt moois' (hoewel mij die AE al echt mooi lijken). (Je gaat toch je MF A1 toch ook verkopen?)

Ik heb vandaag bij robert de Jolida phono-pre opgehaald. Ziet er wel een beetje leeg uit, maar wel erg netjes gemaakt! RF gevoelige delen netjes afgeschermd met dik blik. De low output is idd niet echt spannend; gewoon een verzwakkertje achter de high output. :Z
Er zitten 2 'Jolida' 12AX7a buisjes in.
Nu even flink experimenteren hoe ik de dipswitches moet zetten. Veel keus. En hoe moet dat nu met een trafo ertussen? 1st maar eens als MM.

@ Robert: dat schroefje van dat plaatje was trouwens gewoon een beetje naar binnen geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,
Ik volg al een tijdje dit topic omdat ik graag een buizenversterkertje wil proberen en op zoek was naar advies. Nav de goede ervaringen en berichten over de Yarland FV34A heb ik die begin mei via Ornec besteld. Ik krijg nu echter een mail van Ornec dat Yarland 'out of business' is en of ik een ander product wil bestellen.. minder.. Heeft iemand iets soortgelijks gehoord, of zou dit een techniek zijn om te vertragen of niet te hoeven leveren tegen de lage today only prijzen? Wellicht sowieso een waarschuwing voor geinteresseerden in Yarland producten.. grt jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jeep,

Goed dat dat is opgelost! Die low-output is idd. brak ... doffer . Veel luistergenot gewenst :)
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Yarland out of business is lijkt me erg sterk, ze zijn in mei verhuist naar een nieuw bedrijfspand. En ik heb vorige week nog contact met ze gehad. Ik heb ze uiteraard niet gevraagd of ze nog in business waren, maar ik krijg in ieder geval mijn bestellingen toegestuurd en de mail wordt beantwoord.

Dit is een behoorlijk schadelijke roddel van Ornec.

Yarland is al langere tijd niet gelukkig met de dumpprijzen van Ornec (heel erg zacht uitgedrukt).Het zou goed kunnen dat ze daarom niet meer leveren aan Ornec. Tijdens mijn bezoek aan Yarland in China was er al sprake van dat ze niet meer aan Ornec wilden leveren.

Groet Roland
Yarland distributeur Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach bestel gewoon bij timaudio he :) mijn jolida jd-9 kwam daar ook vandaan en ik vond het een hele fijne onderhandeling. Goede communicate ( een persoon waar je tegen praat) en een fijne prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niets ten nadele van Roland (crafty) natuurlijk
maar het maakte het wel betaalbaarder. En zoveel anders lagen de prijzen nou ook weer niet tov andere online verkopers. Maar als Yarland nu ook niet meer genoegen wenst te nemen met chinese prijzen en hoort van de prijzen die door europese importeurs worden gevangen... Tja.
Op zich is de FV34C leuk, maar ik als (relatieve) buizenkenner heb er ook niet voor gekozen. Al vind ik de prijs wel netjes.

Op de site van Ornec staat idd dat Yarland "out of stock" is. Dat pakken ze dan niet echt handig aan blijkbaar. Slechte inkoop onderhandeling.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil alleen maar rechtzetten dat Yarland niet out of business is. Ik ga niet over het prijsbeleid van Yarland.

Maar ik begrijp de frustratie van Yarland: de af fabriek prijs wordt erg onder druk gezet omdat bepaalde webshops besloten hebben onderling op prijs te gaan concurreren. Dan kom je op een gegeven moment geen steek verder met je merk en heeft iedereen lol en een mooie marge op je ontwerpen en al het werk dat je er in steekt behalve jij.

Daar wilde ik het bij laten, ik heb er al weer veel meer over gezegd dan ik van plan was.

Groet,
Roland Breteler
Distributeur Yarland Nederland

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 04:24 . Reden: grammatica, volledigheid, etc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:46:
Ik wil alleen maar even rechtzetten dat Yarland niet out of business is. Ik ga niet over het prijsbeleid van Yarland.
waarom krijg ik dan geen bericht van ornec over de yarlands en waarom doen ze dan net of hun neus bloed, ik heb namelijk wel betaald voor een yarland, deze was dan voor een maat bedoeld ,maar de bestelling loopt al vanaf 11 mei.
als je ze dan belt is het....... ,geen probleem hoor het komt er aan echt waar over een paar dagen heb je track, jaja bla bla ik geloof er niet meer in. vooral nu ik dit gelezen heb.

ik vind ze moeten eerlijk zijn ,.....en als er wat is de klant mailen over het hoe en wat. :(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:46:

Maar ik begrijp de frustratie van Yarland: de af fabriek prijs wordt erg onder druk gezet omdat bepaalde webshops besloten hebben onderling op prijs te gaan concurreren. Dan kom je op een gegeven moment geen steek verder met je merk en heeft iedereen lol en een mooie marge op je ontwerpen en al het werk dat je er in steekt behalve jij.

Daar wilde ik het bij laten, ik heb er al weer veel meer over gezegd dan ik van plan was.

Groet,
Roland Breteler
Distributeur Yarland Nederland
Ik ben het met je eens Roland. We willen uiteraard graag goedkoop en mooi apparatuur hebben maar om nou de chinesen nog meer 'uit te knijpen' dan nodig is gaat mij ook te ver.

Het jammere is wel, dat wanneer ze betere prijs voor de amps zouden krijgen, de werkomstandigheden danwel de werknemers van Yarland er verdomd weinig van zullen merken. Lijkt me.
Het management steekt dat extra verdiende geld uiteraard allemaal in hun eigen zakken. Kijk naar ons eigen verziekte kapitalistische maatschappij.

Maar goed, da's mijn mening en laten we er verder maar geen politiek forum van maken want er zijn toch te veel meningen

@jeep...mmmhh. Ik had nog niet bedacht dat ik inderdaad 1:1 de speakers zou kunnen ruilen. Ik hou voorlopig de A1 nog wel want mijn vrouw wil niet over op buizen en als ik volledig zou overstappen staat de buizenamp als snel zo'n 8 uur op een dag te branden. Beetje jammer om met buizen naar radio te luisteren. :(

Vandaar dat ik een tweede set wil hebben. Kan ik op een aparte kamer heerlijk naar mijn cd'tjes luisteren terwijl beneden de A1 staat te gloeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helemaal eens met je 'politiek' verhaal
Laat die Chinezen ajb ook een beetje lekker verdienen.

over die A1: die is daar toch ook absoluut niet voor geschikt? Die vreet net zo hard stroom! Die gebruikt ook zo'n 100W continu.
Ik had daarvoor speciaal een surround receiver gekocht. (Die heb ik trws ook nog staan om te verkopen) om de 'dure' buizen te sparen. Maar aangezien buizen nu spotgoedkoop zijn vgl met 10 jaar geleden vind ik dat iets minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Eindelijk na 27 dagen, vandaag mijn mingda MC805-AA. :9

Alles uitgepakt, een geweldig apparaat. Maar de pret was al gauw voorbij want , er is een power triode stuk. de 805 eindbuis. baal baal baal. :( mailtje gestuurd naar Ben , geen antwoord, gebeld geen antwoord, heel nederland afgebeld voor een eindbuis maar helaas nergens te krijgen. :'(

Nu kan ik noodgedwongen weer een paar dagen wachten, want ik heb de buizen maar bij de tubestore besteld en dat duurt ook weer 4 dagen. had ik net lekker een paar dagen vrij genomen om eens lekker te genieten, kan ik nog niks. ;(

En dit alles komt gewoon door het vervoer, er wordt gewoon mee gemept met de spullen, en de zwakste plek is natuurlijk de buis en dan vooral als je van die grote power triodes er in heb zitten.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ach, gelukkig hebben we de foto's nog. :) (hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Bucanier schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:57:
[...]

waarom krijg ik dan geen bericht van ornec over de yarlands en waarom doen ze dan net of hun neus bloed, ik heb namelijk wel betaald voor een yarland, deze was dan voor een maat bedoeld ,maar de bestelling loopt al vanaf 11 mei.
als je ze dan belt is het....... ,geen probleem hoor het komt er aan echt waar over een paar dagen heb je track, jaja bla bla ik geloof er niet meer in. vooral nu ik dit gelezen heb.

ik vind ze moeten eerlijk zijn ,.....en als er wat is de klant mailen over het hoe en wat. :(
Ik kreeg net bericht van Timaudio dat ze wachten op nieuwe voorraad van Yarland. Timaudio reageert elke keer vlot op email, ik heb wel vertrouwen in die gasten. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Nou hier dan de beloofde foto's van mijn nieuwe installatie

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/7967/afbeelding005at8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/3586/afbeelding006fz1.th.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Bucanier op 11-06-2007 22:01 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier, Ik heb mijn bestelling 13 mei gedaan. Ik neem aan dat navraag bij Ornec een soortgelijk verzoek op zal leveren, graag iets anders bestellen.. Mocht jij wel een versterker geleverd krijgen, graag even laten weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bucanier,

de chinese TNT en de europese TNT moeten hun mensen beter opleiden. Als er fragile op staat betekend dat niet extra hard gooien!!!

Ze snappen het waarschijnlijk niet dat iets 20 kilo kan wegen en ook nog's breekbaar kan zijn.

Anyway..Lekker lullig voor je en uh...mooie bak om te zien! Hoe zijn de trafo's?

@Jeep, Tell me something..Die A1 verbruikt continue 85watt in Klasse A terwijl de Yaqin
Max 130Watt verbruikt als die 'aan het werk is'.

Maar onderschat mijn echtgenote niet. Die wil namelijk ook goed geluid en vind dat 'buizengedoe' er gevaarlijk uitzien 8)7 . Plus daarbij komt dat de buizenbak in een ruime kast staat maar de deuren wel open moeten staan bij gebruik....en dat wil ze niet. :(

Ik wil niet het risico lopen dat de deuren dicht doet en de bak oververhit raakt. Tja..het euvel van samenwonen hé maar ze is wel lief!! :Y

Trouwens weet of heeft iemand nog een leuke digitale, coax, kabel!!! Tips, prijzen enz. zijn welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Bucanier schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:38:
Eindelijk na 27 dagen, vandaag mijn mingda MC805-AA. :9

Alles uitgepakt, een geweldig apparaat. Maar de pret was al gauw voorbij want , er is een power triode stuk. de 805 eindbuis. baal baal baal. :( mailtje gestuurd naar Ben , geen antwoord, gebeld geen antwoord, heel nederland afgebeld voor een eindbuis maar helaas nergens te krijgen. :'(

Nu kan ik noodgedwongen weer een paar dagen wachten, want ik heb de buizen maar bij de tubestore besteld en dat duurt ook weer 4 dagen. had ik net lekker een paar dagen vrij genomen om eens lekker te genieten, kan ik nog niks. ;(

En dit alles komt gewoon door het vervoer, er wordt gewoon mee gemept met de spullen, en de zwakste plek is natuurlijk de buis en dan vooral als je van die grote power triodes er in heb zitten.
Tja en weg is je voordeel van verkoop in het verre china. Dit is namelijk wel garantie / vervoersverzekering van de te leveren partij. Heb dat zelf ook gehad met mijn spullen bij Pacific Audio.

Was ook een buis kapot en deze werd gewoon zonder mokken vervangen.

Ik zag trouwens dat Pacific Audio een paar leuke aanbiedingen heeft tijdens hun demo dag.

Je krijgt bij bestellingen gratis kabels of zelfs een MP3 speler. Kijk dat maakt het verschil met China toch kleiner. Ook geven ze demo korting op de aanwezige apparatuur :):)

ik ga maar is kijken misschien zie ik nog wat leuks staan.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Wie gaan er allemaal naar de demo dag van Pacific Audio?

Op de site staat: Zaterdag 23 juni houden wij ‘open huis’ in Amsterdam (11.00u tot 17.00u).

Weet iemand al waar in Amsterdam?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Dave op 12-06-2007 12:51 ]

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie ze nog niet gezien heeft hier wat foto's van de Yarlandfabriek. Te vinden op de site van Crafty. Ik schrok er eventjes van en had me er iets anders bij voorgesteld. Ze zou je bijna schamen dat je tot voor kort voor 139 euro een Yarland kon kopen waar de tussenhandel ook nog op verdiend heeft.

Ik moet zeggen dat het toch knap is van die Chinezen dat ze daar goed klinkende versterkers kunnen produceren vooral als je kijkt naar de apparatuur waar ze op testen. De ouderwetse speakers staan op een rol koperdraad, de speakekabel zijn echt dropveters.

Afbeeldingslocatie: http://crafty.nl/nieuws/images/BowieYarlandVoicing.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crafty.nl/nieuws/images/BowieYarlandvoicingtwee.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crafty.nl/nieuws/images/BowieYarlandTweakinProgress.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crafty.nl/nieuws/images/BowieYarlandTrafo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crafty.nl/nieuws/images/BowieYarlandTrafowikkelen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crafty.nl/nieuws/images/BowieYarlandtestdept24hours.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:53:
Bucanier, Ik heb mijn bestelling 13 mei gedaan. Ik neem aan dat navraag bij Ornec een soortgelijk verzoek op zal leveren, graag iets anders bestellen.. Mocht jij wel een versterker geleverd krijgen, graag even laten weten..
ik heb vandaag dezelfde mail gehad. komen ze wel lekker op tijd mee aan :(

Dear H. Pasterkamp, Your order 2007-04-05 KCO-19317 has not been accepted as we have recieved news from our Chinese dispatch office that we will not be able to fulfill your order as the Yarland item has been discoutinued by the manufacturer. Please place a new order for a different item(Same Prices) and mention that you have made payment for order KCO-19317 on the customer comment box and we shall proceed with your order. If you would like a refund instead, please send us your bank details so we can refund you your payment. Please do not hesitate to contact us if you need further help or advice. Thank You Andrew Customer Support Team UK Office :+44(0)8703403151 US Office :+1(0)3602267619 http://www.ornec.com

plof. 8)7

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ook Timaudio heeft een delay met Yarland,

Yarland Pro-88SE not hand yet, delay is due to manufacturer will produce 230V version for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
vinz98 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:32:
Ook Timaudio heeft een delay met Yarland,

Yarland Pro-88SE not hand yet, delay is due to manufacturer will produce 230V version for you.
Klopt, dat vertelden ze mij ook. Yarland vertelde Tim dat het 5-7 dagen ging duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een werkplaats in Nederland waar bijvoorbeeld meubels, antiek, instrumenten of electronica gerepareerd worden ziet er niet zo gek veel anders uit. Ik heb een tijdje bij een orgel restaurateur in Nederland gewerkt dat ziet er net zo uit.

Das het lastige van een foto zonder commentaar. Waar je nu een rekje ziet met versterkers die aanstaan, staat er als bijschrift de versterkers worden 24 uur getest voor ze verzonden worden....

Dit zijn trouwens foto's van de oude fabriek Ik neem aan dat de nieuwe fabriek wat minder huiselijk en netter is. Ze draaien met deze speakers:
http://www.troelsgravesen.dk/JBL_L100.htm
Als je dropveters wilt zien, zie je kennelijk dropveters. Daar waar ik normale speakerkabels zie.

Het gaat er daar nu eenmaal wat anders aan toe dan hier. Ik was zelf eerder geschrokken van zon grote witte schone hal met duizend Chinezen in lange rijen aan het werk. Dit is een kleine werkplaats / fabriek waar nog erg veel met de hand gedaan wordt.

Een van de redenen om Yarland te bezoeken was om zeker te weten dat er daar geen gekke dingen gebeuren. En iedereen die wat meer van China weet snapt nu goed waar ik het over heb.

Groet Roland
Die zich voorneemt, zich wat minder druk te maken over commentaar op Yarland.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Mr. Dave schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:40:
Wie gaan er allemaal naar de demo dag van Pacific Audio?

Op de site staat: Zaterdag 23 juni houden wij ‘open huis’ in Amsterdam (11.00u tot 17.00u).

Weet iemand al waar in Amsterdam?
Je moet ze even emailen dan krijg je het adres per email.

Heb ik ook gedaan.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Roland,

Maak je inderdaad niet druk. Veel mensen hebben nu eenmaal schrikbeelden van 'sweathops'. Ik ook. Dat komt door hollywood en alle shit dat daar vandaan komt.

Ik neem simpelweg aan dat ze je heus niet de fabriek laten zien als het werk in mensonterende omstandigheden zou plaatsen vinden. Dat zit wel snor maar volgens mij betaald het wel slecht. Kan haast ook niet als de winstmarges zo laag zijn.

Enough Said! En....ga je ook nog boekenplankmodellen speakers voeren vanuit China???? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, namelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:26:
[...]

Hoe is'tie nou, Orbit?
Al vorderingen met de vriendelijke chinees gemaakt?
Alles verloopt correct tot nog toe hoor. Ik heb spijtig genoeg zelf wat weinig tijd om de boel snel te laten verlopen.

Na enkele telefonische contacten (van mijn kant) kreeg ik wat tips om te gaan testen maar hij zal toch echt terug moeten naar hun om vervangen te worden. Nu ben ik TNT aan het overtuigen deze gratis op te sturen naar hun kantoren in Engeland. Er is ten slotte toch iets misgelopen tijdens het transport gezien de waterdichte QC bij de chinesen. Eens die daar is toegekomen word er meteen een nieuwe opgestuurd vanuit china.

Al bij al maak ik me weinig zorgen, steeds erg correct behandeld geweest bij Ornec, al moet je wel bellen (maar dat is zowat bij elke firma het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Enough Said! En....ga je ook nog boekenplankmodellen speakers voeren vanuit China???? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, namelijk!!
[quote]

Mischien ga ik zelf nog zoiets ontwikkelen. Maar daar heb ik voorlopig geen plannen voor liggen.

Ik hou het voorlopig bij Yarland als Chinees hifi merk. Het kost veel tijd en moeite om iets uit China te halen. En voor je precies weet wat je aan een bedrijf hebt, ben je maanden verder.

Ik kijk wel naar andere Chinese merken en producten. Maar een groot deel van de Chinese fabrikanten kan geen spullen leveren met een CE keurmerk. Dat maakt voor een enkele webshop aankoop zoals hier niet zoveel uit. Maar als importeur / distributeur ben je strafbaar als je spullen zonder CE keurmerk verkoopt.

Groet Roland

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 02:36:
Groet Roland
Die zich voorneemt, zich wat minder druk te maken over commentaar op Yarland.
Ik bedoel het helemaal niet als commentaar in de negatieve zin. Jeep verteld op pagina 1 dat één van de Yarlands een extreem goede versterker is. Mijn punt is alleen dat ik het knap vind dat ze daar toe in staat zijn zonder fancy meet- en luisterapparatuur. Want laten we eerlijk zijn die speakes zijn echt niet veel soeps. Ik zie ook nergens een scope o.i.d. staan. Verder probeer ik juist te zeggen dat het met al handenarbeid bijna schandalig is dat het eindproduct zo wienig moet kosten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik had net de marketing director van Yarland op msn. Yarland is inderdaad gestopt met leveren aan Ornec. Leuke trap na dus, de roddel verspreiden dat Yarland failliet is :(

@ Swiss. Ik heb daar wel meetapparatuur gezien en volgens mij ook op de foto gezet. Alleen niet alle foto's waren even scherp. Vreemd dat je ervan uitgaat dat ze die versterkers zonder meetapparatuur ontwikkelen omdat er geen scope of meetapparatuur op de foto's te zien is.

De baas van Yarland heeft een laptop en er stonden moderne computers op het kantoor, ik neem aan dat ze daar het meeste op ontwikkelen. Ze zullen vast een aantal simulatie programma's hebben.

Je kijkt erg vanuit een westers perspectief. De meeste Chinezen die ik daar tegenkwam waren westers gekleed en waren continue aan het bellen met hun mobieltje. Op 200 meter van het hotel zat een McDonalds en er rijden daar zeer luxe audi's en bmw's rond, pal naast een krakkemikkige driewieler die overbeladen is met 2e hands koelkasten. Verder vlakbij het hotel: winkelcentrum met Adidas, Nike, Philips, Sony alles tegen westerse prijzen. Nog 1dan: aan boord van China Air iedereen een lcd tv'tje in de hoofdsteun voor hem met keuze uit 20 a 30 speelfilms, business news, radio etc.

Ik zeg niet dat het in heel China zo is, maar je zou je verbazen over de grote steden daar.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd zou ik een korte review geven van mijn nieuwste aanwinst: de Shanling CD300 toploading full balanced valve cd speler. Gisteren werd het eindelijk bezorgd. Ik kon niet heel lang luisteren; hoogstens 30 minuten, maar ga in het weekend zeker uitgebreid luisteren.

De Shanling komt in de plaats van mijn vorige cd speler, de Original CD A8T. Mijn review is dan ook gebaseerd op de Original als referentiepunt. Wat mij opvalt is het feit dat ik de instrumenten beter van elkaar kun onderscheiden. Ik hoor ook meer detail en rust in het geluid. Wat mij opviel is dat bij een nummer (ik ben even de naam kwijt) van K. Melua, de achtergrondmuziek meer naar voren komt als het ware. Het is tevens detaillistisch. De bas gaat dieper dan vroeger. Zal dat door de buizenuitgang komen? Anyway, het is echt lust voor mijn oren :D

De bouw kwaliteit is natuurlijk super en het ding is gebouwd als een tank, wat ten goede komt, dunkt me, voor de stabiliteit. De cd speler staat ook op vier stevige voeten. Hij is breder dan mijn Dussun versterker. De letters en cijfers van de display heeft een licht blauwe kleur. Je kunt kiezen om de belichting te verminderen of helemaal uit te zetten.

Er is wel 1 minpuntje en dat is de ab. Het is van plastic en het voelt niet stevig aan. Het batterij deksel klikt weliswaar goed aan bij de behuizing, maar is niet stevig. Je kan het nog steeds een beetje bewegen. Batterij is trouwens meegeleverd. De bovenkant (dus waar de knoppen zijn) is een beetje zilver/goudkleurig. De knoppen voelen een beetje fragiel aan. De onderkant heeft een bruine kleur. Niet echt mooi eigenlijk. Jammer. Konden ze niet van de Original afkijken??

Foto’s volgen…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Na het lezen van deze thread ben ik zeer enthousiast geraakt over het fenomeen chinese hi-fi. Ik ben met name geinteresseerd in buizenversterkers, omdat ik daar bijna alleen maar positieve berichten over lees. Ik ben echter een totale noob op dat gebied, dus zal me daar eerst eens wat meer in moeten verdiepen voordat ik er zelf een aanschaf.

Ik zou bijvoorbeeld graag willen weten waar ik rekening mee moet houden bij het aansturen van mijn huidige speakers. Ik zag dat ze bij Yarland testen met JBL Century speakers. Ik ben zelf in het bezit van de Century Gold speakers van dat merk:

Frequency Response: 50Hz – 20kHz ±1.5dB
38Hz – 22kHz – 6dB
Sensitivity: 90dB for 2.83V @ 1 meter
Recommended Maximum 200 watts continuous
Power Handling: 800 watts peak
Nominal Impedance: 6 ohms
Crossover Frequencies: 600Hz, 2800Hz
Low-Frequency Transducer: Century 1200
Mid-Frequency Transducer: Century 500
High-Frequency Transducer: 050 Gold
Internal Volume: 1.8 cubic feet
Tuning Frequency: 32Hz
Dimensions (HxWxD): 26-1/2 x 15 x 11-7/8"
673 x 381 x 302mm
Weight: 60 lbs

Wie van jullie zou mij kunnen vertellen welke buizen-amp deze speakers goed zou kunnen aansturen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Maandag nieuwe buizen besteld bij de tubestore in canada.
vandaag bezorgd door UPS, lekker snel. :*)
maar een van de buizen die rammelt als je hem beweegt komt vanuit de binnekant (rooster). Baal. :(
die andere rammelt niet. ik heb de ene er dus ingedaan en geprobeerd, het apparaat werkt en klinkt mooi. moet eerst een 30 uurtjes indraaien dus ik kan nog wel even.

De Eindbuizen worden gigantisch heet de hitte straalt er af, ze branden ook erg mooi, je kan er een krant bij lezen. :9
maar ja, nu kan ik eerst weer bellen met de tubestore of ze een andere buis willen opsturen of zou die buis het even goed doen (Jeep).

Vervolgens kreeg ik nog een mailtje van Ben uit engeland ,dat ze sturen een nieuwe buis op, en ik had nog een een set interlinks van hun tegoed vanwege de vertraging en ze vroegen of ik dat ontvangen had.

Nee dus..... :? TNT opgebeld en inderdaad er was nog een pakketje voor mij, maar dat zijn ze kwijt, ze gingen er vanuit dat ze dat ook afgelevert hadden. :X

Ik heb wel een pech hoor de laatste tijd. ik bel binnenkort wel even met mathijss uit apeldoorn dat die een paar mooie buizen voor me regelt de 805, worden ze gelijk getest en dan weet ik zeker dat ik een goede deal heb gemaakt.

kleine stuurbuisjes heb je nooit geen problemen mee met vervoer. maar de grote power triodes dat is altijd maar afwachten of ze heel aankomen.

Al met al, het loopt nu wel lekker uit de hand met al die extra kosten.
Ik ga eerst maar eens genieten van mijn nieuwe amp en dan zie ik volgende week wel weer verder :+

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:47:
Hallo mensen,

Na het lezen van deze thread ben ik zeer enthousiast geraakt over het fenomeen chinese hi-fi. Ik ben met name geinteresseerd in buizenversterkers, omdat ik daar bijna alleen maar positieve berichten over lees. Ik ben echter een totale noob op dat gebied, dus zal me daar eerst eens wat meer in moeten verdiepen voordat ik er zelf een aanschaf.

Ik zou bijvoorbeeld graag willen weten waar ik rekening mee moet houden bij het aansturen van mijn huidige speakers. Ik zag dat ze bij Yarland testen met JBL Century speakers. Ik ben zelf in het bezit van de Century Gold speakers van dat merk:

Frequency Response: 50Hz – 20kHz ±1.5dB
38Hz – 22kHz – 6dB
Sensitivity: 90dB for 2.83V @ 1 meter

Wie van jullie zou mij kunnen vertellen welke buizen-amp deze speakers goed zou kunnen aansturen?

Alvast bedankt!
En wat heb je nu achter de speakers hangen? Welke amp heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bronco B.:

Op dit moment zijn ze aangesloten op een Rotel RC-1090 voorversterker met daaraan een Rotel RB-1080 eindversterker. Bronnen zijn PC/Laptop ( + Foobar2000) via Trends Audio UD-10 en een Oppo 981HD, beiden aangesloten op een gemodificeerde Zhaolu D2.5A DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
de Mingda 805 AA staat nu 7 uur te draaien.
hij klinkt geweeeeeeeldig goed :9~ , Maar hij wordt gigantisch heet echt je kunt er letterlijk een ei op bakken
de trafo's kan ik gebruiken om er een pannetje vlees op te laten sudderen, :*) en hij speelt maar door.

ik ben dik maar ook dan dik tevreden, hier kan volgens mij dan ook niks meer tegen op in deze prijsklasse. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Bucanier
ik denk dat de kans groot is dat je met 2 losse (niet gematchte) buizen je geluid scheef gaat trekken als hij geen autobias heeft (die kans is di klein) en zolang je de bias ook niet met en potmetertje ingesteld hebt. De kans is immers groter dat ze verschillend meten dan hetzelfde.

Ik denk omdat dat de buizen van hetzelfde merk zijn (shu guang is de enige die ze maakt) en sowieso unmatched zijn dat je ze gewoon kunt gebruiken.
de trafo's kan ik gebruiken om er een pannetje vlees op te laten sudderen, en hij speelt maar door.
Je kunt hem natuurlijk ook (net als in een chinees restaurant) als warmhouder voor de babi pangang of de tja siew ab gebruiken :9

@Tula
met 90dB for 2.83V @ 1 meter @6Ohm kun je met bijna elke buizenversterker aansturen. En zeker als ie 4 en 8Ohm klemmen heeft (specs vermelde de minimum impedantie niet).
Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de grootte van je huiskamer en welke volumes je wilt kunnen spelen, maar met 10W kun je al echt heel veel herrie maken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:05:
@Jeep, Tell me something..Die A1 verbruikt continue 85watt in Klasse A terwijl de Yaqin
Max 130Watt verbruikt als die 'aan het werk is'.
Probeer eens wat je voor die A1 kunt vangen... (kost niks toch? want dat is di wel bepalend) en kijk dan eens wat je er voor in de plaats kunt zetten (en reken de stroomkosten eens uit, ik schat ook zo'n €25/j extra). Met het overschot kun je weer wat anders leuks doen.
Maar onderschat mijn echtgenote niet. Die wil namelijk ook goed geluid en vind dat 'buizengedoe' er gevaarlijk uitzien 8)7 .
Een T-ampje? Of wat anders leuks.
Plus daarbij komt dat de buizenbak in een ruime kast staat maar de deuren wel open moeten staan bij gebruik....en dat wil ze niet. :(

Ik wil niet het risico lopen dat de deuren dicht doet en de bak oververhit raakt. Tja..het euvel van samenwonen hé maar ze is wel lief!! :Y
Ik hoop dat dat niet betekend dat ze oerlelijk is >:)
Dit had die jongen waar ik de Yaqin heb beluisterd precies eender! Hij had een 12V 12cm computerfannetje achter in de kast gemaakt en bijna de hele achterkant eruitgezaagd.
Denk aan een afzuigkap en vind iets uit. (Als je maar niet het fannetje aan een hardboard achterkant gaat vastschroeven want dat krijg je een klankkast.)

Het kan trouwens voor de versterker niet veel kwaad dat ie warm wordt, maar voor de kast wel! (met wat er verder nog in staat). Je kunt anders ook wel lekker gedroogde appeltjes maken enzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep.

En bedankt hé. :( Nee ze is niet oerlelijk maar wel stronteigenwijs ;) . Geintje!!

Maar goed een gemodificeerde A1 en daar bedoel ik mee dat de A1 nieuwe elco's, speakeraansluitingen, almpspotmeter heeft en de A1 nu een netsnoeraansluiting beschikt ongeveer tussen de 125 en 200 euro max. oplevert. Het is nu tenslotte een ' vintage' amp en daar hebben mensen weer geld voor over.

Ach joh, het heeft allemaal geen haast. Ik ben namelijk een deeltijdstudent die aan het afstuderen is en heb nu helaas te weinig tijd om mee bezig te houden met audioapparatuur.

Komt allemaal wel!!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tula,

Jeep heeft gelijk. Mijn gedachte was dezelfde met een gevoeligheid van 90db kan bijna iedere buizenamp de speakers aansturen.

Kijk ook eens op:
http://www.qualityhifi.nl...t_voorkomende_buizen.html

Voor info over de type buizenamps.

Een push pull is bijv. veel voorkomende amp en in feite ook de goedkoopste
terwijl een single ended troide amp het mooist zou moet klinken maar uiteraard meer geld kost.

Ik kan alleen maar zeggen als je nu met een gewone amp speelt een push-pull amp een zeer grote vooruitgang is. Tenminste dat is mijn ervaring.

Ik heb een yaqin MC10-l met twee behoorlijke eindtrafo's en behoorlijk powertrafo. Ik zelf vind dat, na veel info gelezen te hebben, belangrijk ivm vervorming/lineariteit e.d. Te kleine trafo kan alsnog butgeluid opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep,

Bedankt voor de uitleg, ik heb de specs rechtstreeks overgenomen uit de manual
en daar kon ik niks over minimale impedantie vinden:

http://www.lansingheritag...ers/1996-century-gold.htm

Zal dan denk ik ook geen probleem zijn :) Mijn woonkamer is niet erg groot, dus herrie
hoef ik niet echt te maken. Als het maar mooi klinkt!

@bronco.b

Bedankt voor de link, ik had jeep's uitleg over verschillende amps hier ook ergens
in de thread gelezen, heel verhelderend. Misschien is het ook wel handig als ik eens
ga luisteren hoe verschillende buizen-amps klinken. Die open dag bij Pacific Audio
lijkt me bijvoorbeeld wel wat.

Thanks for the pointers, ik zal me er nog eens wat meer in gaan verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Dit is misschien een rommeltje om te lezen, maar dit heb ik via de vertaalmachine omgezet in het nederlands rechtstreeks van de ontwerper van de yarland .
let vooral op de uitspraken van hem over de copies van Union Research. Veel plezier ermee. :9

verscheidene jaren, kan het materiaal veroorzaken dat ik betaal aandacht niets dan soort drie kenmerken heb: Men is het correcte prachtige goed; Twee zijn omhoog vrij de correcte kleding; Drie zijn de prestaties-aan-prijs verhouding zijn een inkeping anders boven iedereen.Ik dacht dat, Wenzhou de akoestische materiaalfabriek brandt elegant elegant te brandenFV34AZonder twijfel is gelijktijdig mooi en prestaties-aan-prijs verhouding twee superioriteit.Zodra geopend in de heldere knappe elektronische producten van vorige herfstNanning, ontdekte ik de fabriek deze slechts verkoopprijs aantoonde1000Yu Yuan de fusietype gallbladder machine, veroorzaakt loonsaandacht zich aan maar eigenlijk is zijn verkoopprijs, in plaats daarvan zijn uitgaande verschijning.

Schijnt samengekomen te zijn alvorens te modelleren
Product van Italië gewoonlijk was duidelijke boete.In geluid, ItaliëSonus Faber、Het Onderzoek van de eenstemmigheid、PATHOSDe fabrieksproducten keeled over gedronken grote hoeveelheden van muziek correcte amateur door de aantrekkelijke uitgaande verschijning en het uitstekende geluid.DoorHet Onderzoek van de eenstemmigheid(Geluid) de gallbladder machine is een voorbeeld, begint het van bij het begin van de jaren '90 om zich op demeanor volledig te baseren Eenvoudig 2Klappen in de mens de prijs Hallo-EindMarkt.Weegt vanuit de correcte invalshoek, deze machine het vlotte geluid van de overvloedige Looppas niet kon bereiken maakt graad die men de lijst slaat om in verrassing uit te roepen, maar zijn mooie logische opeenvolging mooie verse modellering is eenvoudig artistieke goederen van uitstekende kwaliteit, keek het licht de uitgaande verschijning laat de menselijke hartbeweging voldoende, wordt de tijd onverwacht het voorwerp dat het multitudinous fabriekenspoor imiteert.
Kijkt als binnenlands zeer vele mug de kleine fabriek om zelfde te zijn, elegant brandt de FV34A wordt geimiteert door Union Research . Het Onderzoek van de eenstemmigheid Product.Het lijkt schijnbaar op S2 (S2Ja Eenvoudig 2 De versie van de verbetering, maar ik geloof in de modellering onlangs niet zoals voordien), gebruiken zij allen de mooie kersen knedende raad, aanpassen vormen het contrast intense harmonische gezicht door de roestvrij staal correcte malende knop en de drager en het zwarte lichte kabinet van Azië, de algemene uitgaande verschijning verschijnen magnificently en expensively natuurlijk.Allebei in het schijnbaar verschil zijn slechtsFV34ABedekte vele één met een laag maar in de transformator om dalingen op te poetsen schrijft de fijne perzik houten spaander, op deze houten ontmoete spaander een traditionele vorm in“Gallbladder”Karakter en fabrikantennaam.
FV34A 12kg Ongeveer het gewicht belangrijkste deel komt uit drie transformatoren (twee outputtransformatoren en een machtstransformator lijken en 焗 op het zwarte kabinet van Japan, verdeelt het kabinet in twee structuren, het gebruik 1.5De dikke plaatijzerprocessen„II“Font, de algemene starheid is goed.Boven kabinet is hoofdzakelijk drie transformatoren verstrekt het schild en de beschermende functie, na kabinet wordt geladen met de lijnraad en het verwante extra deel.
Probeer te luisteren FV34A Voordien, was de auteur eens zorgvuldig begrijpt het en S2 In binnenkant en buitenkant ontwerpverschil, zowel is elk correct spoor allen gebruik een dubbele primaire triode samenstelling en het negatieve stadium van de poolbestuurder drijft aan EL34 De elektrodenbuis maakt het enige eind ultralinear (Kies uit-Gebeëindigde Ultralinear) Vergroot, is elke correct spooroutput zelfde, maar FV34AHet niveau van de aandrijving eigenlijk enS2Volledig verschillend,S2 De voor niveau uitbreiding is het gebruik 12AU7(ECC82/5960) Dubbele triode,FV34AIs eigenlijk gebruik 5670(De in eigen land geproduceerde buis is6N3T) Deze twee elektronenbuizen geen kwestie is in transconductance GM Werkend plaatvoltage En Evenals versterkingsfactor De parameters hebben bepaald verschil.
Beknopt redelijke samenstellingen
Ontmantelt zijn grootboekmuur, kan deze machine interne beknopt keurige bedradingsambacht zien.om de vervelende ambacht te verminderen, heeft het niet bouwt een loods de lassenambacht gebruikt, slechts is lassen samen met de Boliviaanse raad van de gloeidraadlijn installeert het belangrijkste deel anti om het deel aan te passen, binnen de vliegtuigen niet heeft een koorts heeft gebruikt het tonische deel, het deel is in de marktvoorwaarde het gemeenschappelijke product gebruikt.om de hoog-gedrukte cocurrent machtslevering zuiverder te veroorzaken om te zijn, is de rimpeling lager, het gebruik met hoog voltage van de machtslevering de volledige brugrectificatie, door twee 120μF/400VDe elektrische capaciteit van de filter en een impedantierol (Vernauwing) Stelt, de filter samen.Zijn bile-duct gloeidraad vier gebruikt de wisselstroomlevering.De gloeidraad gebruikt wanneer de wisselstroomlevering hoewel het lawaai groter kan zijn dan de direct current levering lichtjes, wanneer als aangewezen ontwerp, het lawaai dat) ook aan de graad blokkeert kan verminderen die negeert, gelijktijdig betreffende het bile-duct leven verbetert om bepaald voordeel, een timbre mellower aard te hebben.
te verminderen stoort wederzijds,FV34ATwee groepen signalen verliezen het menselijke eind om de audio merk-en-onderbrekingsvoorwaarde voor speciale doeleinden van de frequentie zwart-witte controle uiterst te gebruiken, het eind het buisgebruik de vaste bias manieruitbreiding.Vergelijkt de auto bias lijn, is de vaste bias lijnverdienste de actieve status is stabiel, bovendien is de output lichtjes beter, maar sommige mensen de correcte ontoereikende aard die becommentari�ërt dit soort lijn om weer te verschijnen ook vlot is.Gekeken op de dat ervaring, ontwerpt het goede weefgetouw om het gelijkaardige probleem, zeer velen niet te hebben gallbladder van het naammerk machine als Het Onderzoek van de eenstemmigheidEvenalsAndion、Audio Nota、 De Audio van de kanarieAllen heeft gebruik het vaste bias ontwerp.Om het geluid om te zijn en de verminderde vervorming stabieler te veroorzaken,FV34ANegatief koppelt vast is terug6dBDit ondiep koppelt maakt tezelfdertijd timbre mooier ook terug om de goede voorbijgaande staatsreactie te handhaven.
Deze machine drie transformatoren allen is fabriekscirkel het systeem.Het is goed - het geweten, wat wanneer de machtstransformator de ontoereikende stroomsterkte verstrekt of de lading niet kan weerstaan, kan de versterker beïnvloeden de tendens, het correcte gebied evenals correcte kalme vlot.Nagedacht moet twee behandelen EL34De consumptie van de gloeidraadmacht evenals moet bepaalde levering met hoog voltage van de restmacht hebben, is deze waarde van de de transformatorcapaciteit van de machinemacht groter dan120w。De gemeenschappelijke gallbladder aanpasbare depressor outputimpedantie heeft16Ω、8ΩMet4ΩAfdeling,16ΩDe impedantieoutput is ongewoon binnen momenteel geweest,8ΩMet 4ΩDe output is gewone gallbladder machine basis“Regeling”MaarFV34AElk correct spoor is slechts uitgerust met de positieve en negatieve twee outputterminal, de zuidelijke fabriek die, oorspronkelijk het wordt onderzocht de complexe ambacht te verminderen, is de de outputimpedantie van de outputtransformator het auto-aangepaste ontwerp, kan de verbinding4-8 OMEGADe correcte doos van de impedantie.
Verstrekt in galkanaal, twee5670De drijfbuis selecteert de V.S.SYLVANIA Militaire buis. Momenteel in de markt zeer moeilijk om gloednieuw gevonden te hebben5670om de volledige machinekwaliteit te waarborgen, waarborgde de fabriek door strikt testonderzoek, de gebruiker slaagt in het verkrijgen neemt5670Het waarde verminderingstarief is niet hoger dan10% Het beroepsleven niet lager is dan 10.000 uren. Na onderzoek, zijn verwijderings tarief de berg bereikt onverwacht vast te maken, gezegd volgens de fabriek, zelfs als hun datum aan het weefgetouw overzee ook is met dit soort buis is, dus kan het worden gezien deze buis de verzekering van uitstekende kwaliteit heeft.TweeEL34Is gebruik na de de dageraadbuis van Tchang-cha van het testpaar, is de prestaties-aan-prijs verhouding goed.FV34ADe grenzen van de inputstop doet de kosten twee groepen slechts gebruiken RCA Het gouden-plateren verliest de menselijke stop, over het eindgebruik van de correct spooroutput het gold-plated zuivere koperproduct op grote schaal, de krachtbron het menselijke te gebruiken eind verliest kan uitwisselen de lijn bij zal CEIDe scheidingsverbinding, zegt door zijn duizend verkoopprijzen Yuan, redelijk ook berekent zijn deze regelingen.
De correcte muzikale betekenis is rijk
Contacteert verscheidene enige eindversterkers door de auteur de ervaring om te kijken dat, is de bile-duct enige het eindoutput van de pantserklasse12wWanneer, hoewel de aandrijvende kracht niet te lichtjes berekent, maar wanneer de gelijken sommige gevoeligheden (efficiency) de lage correcte doos misschien eerbiedig ruimte overmaats luistert, is de bovendien ruimte correcte absorptie goed, kan de versterkeroutput absoluut de capaciteit niet hebben om te doen van wat men zou houden, daarom gebruikt FV34AWanneer aandacht aan de bovengenoemde vraag zou moeten besteden.Verzamelt het publiek nemen de auteur in Peking proberen om aan deze machine te luisteren aangezien het voorbeeld, eerbiedig de ruimte ongeveer is luistert 15m',FV34APast aan ProAc[[的]] T2000Si(87dB)、 KEF[[的]]Q1(91dB) Wanneer twee kleine correcte dozen het goede tonen heeft.
Door SONY CDP-XB740+FV34AAanpassingQ1Wanneer voorzijde, mijn geprobeerd eens luisteren om dicht bij het oor te trekkenQ1Dit keer heeft de correcte doos en geen elektrisch huidig lawaai, verklaarde dit deze machine signal-to-noise verhouding zeer hoog is, veroorzaakt dit ook muziekdetail dat het aan originele staat om duidelijk teruggeeft te zijn. FV34ATimbre is niet uiterst volledig, maar is geen dun, dynamisch werkingsgebied in velen patronen verschillend merkEL34In het enige eindgallbladder goed van machinevertoningen, luistert „Hifi Koorden DENON„Wanneer een kleine schotel kan weer verschijnen de sprightly meter, is de muzikale instrumentenbetekenis van werkelijkheid ook helder, is de akoestische beeldlocalisatie nauwkeurig; Luistert aan „Dynamische Keizer Qin“ het geluid van de tijdpiano hoewel de glans zeer, maar correcte rijke krachtig heeft.Het geeft eigen inleidende indruk is de tonaliteit vlotte verschillend, het goede ritmegevoel heeft, zijn pientere toont timbre ook het bile-duct inherente mild-mannered kenmerk.
DoorArcam CD27+FV34AAanpassingProAc T2000SiToen, zodra de correcte duidelijkheid en de resolutie evenals het ritmegevoel beter zijn dan het bovengenoemde combinatieplan, dit ook verklaarde heeft het capaciteit te antwoorden het perifere materiaal het kenmerk.Luistert aan Gugo“Nacht van deepness”Wanneer, de drumbeat samenkleving krachtig is, is de energie met lage frekwentie zeer ook rijk; Het luisteren aan“Gele Rivier”Wanneer de eerste de muziekbeweging van pianoconcerto, het ook lijkt spiritedly stormlopen zingt, tweedleenergie is sturen goed; Het luisteren aan“Liang Zhu” Wanneer vioolconcerto het uitstekende droevige vioolgeluid de muzikale betekenis betoverend is, goed aan originele staat de koele mooie ideale voorwaarde die dat soort vaag spoor moeilijk teruggeeft te breken.Eigenlijk,FV34AHet timbre goed zet „Rivier het water van de Rivier“ van het in een kleine schotel om mogelijk te zijn om te begrijpen dat, houdt van luister aan de geluiden van mensen, stringed instrumenten of de klassieke lichte muziekvriend, signaal vond de sympathieke snaar op zijn lichaam.
Maar heeft geen alternatief dan heeft erkennen, relatief vóór één of andere betere enige eindversterker geluisterd, FV34ASpeelt de complexe muziek in het kader van het grote volume over deze waarzeer als vestigen“Geluid van het getijde”、“De expositie van de tekening”Wanneer, zijn hoeveelheidsgevoel met lage frekwentie en het gebiedslocalisatie van de lijnsnaar lichtjes onvoldoende calmly duidelijk is, hebben het detail en de akoestische graad van de beeldcondensatie ook lichtjes inferieur.Dit laat ook 12 vrienden toe wie enigszins aan minachting voorstelt.Om wat maar kunt u verzoeken? Wij in gezegd wanneer het materiaal als dit zulke ook geen alternatief dan heeft hun verkoopprijs te kijken, u onmogelijk om geen akoestische trouw van de eerlijke prijsmachine te verzoeken duur kunnen met zijn het keer 23 van weefgetouwen als gelijke te behandelen.Ik dacht altijd moeten het weefgetouw goed is, eerst zijn vervaardiging denken en het geluid en de prijs worden verschillen zodat veel voorbij redelijke vergelijking, of niet te zijn, besprak opnieuw de ultrawaarde of niet, slechts heeft dan de billijkheid.Daarom houden I en meer vrienden één soort appreciatiemanier om het, gedachte te beoordelen het het laatst dit niveau in dergelijke de massaenergie van het verkoopprijswoord inderdaad zeldzaam heeft te zijn.
Ik dacht als aanpast KEF Q1、VE EVO1De correcte doos van de contourgevoeligheid, luistert bovendien eerbiedig het milieu binnen15m'Wanneer ongeveer, als niet ook benadruktHifiHet correcte effect, verzoekt slechts om timbre en de muzikale betekenis besteedt gelijke aandacht aan, datFV34A[[的]]12wDe output vergroot de tendens.Vestigt de hoge voorbijgaande complexe muziek zeer, kan ook u bepaalde tevreden te stellen graad geven (eigenlijk,FV34AGecoördineerde gevoeligheid slechts dan 87dB[[的]] Si van ProAc T2000Heeft ook de goede hoorbaarheid).
Van kan de te zeggen aard spelen,5670 De substitutiebuis is inferieur aan12AHet reeksgalkanaal is zo rijk, maar het kon nog met het binnenlandse product6N3T/JGaat binnen5185、6385、6AQ8Met ECC42Uitwisseling, maarEL34De uitwisselingsbuis ook velen, in het prestige het goede hebben van de marktvoorwaarde E-H、GEHet grote schild, Simens etc., hun verkoopprijzen één, het correcte effect ook is niet verschillend, heeft mogelijk de rentelezer te zijn te voelen.
Conclusie
In vandaag Hifi markt blaast hevig“Slechte bedrijfsvoorwaarden”Time, in eigen land veroorzaakt gallbladder machinemerk vele tegen-velen, maar een akoestisch product de reden die kan baseren komt aan een einde en heeft de ontwikkeling, is de correcte ingeboren aard de preconditie.Niet alleen moet het goede materiaal het goede geluid hebben, moet ook de vlotte harmonische muziekmacht hebben, als dit kan de beweging van het luisteraarhart in de akoestische trouw, de bovendien verkoopprijs redelijk maken om op het product het modelleringsontwerp toe te voegen om de menselijke indruk te maken opnieuw diepgaand te zijn, die met succes absoluut niet ver weggaat. Brandt elegant deze duizend Yuan fusiesmachine om mogelijk te zijn te zeggen zal zijn op korte termijn marktvoorwaarde niet een kleine lichtende vlek, hoort momenteel het geluid en de zaag zal de het werk substantiehoeveelheid maken te wegen, met“De ultraklep van het ding”Een woord beschreef het ook, geloofde ik in geen geval de fabriek als maakt de verdere verbetering van het deel en de ambacht kan, dan zijn akoestische trouw bereikte nieuw niet hoogst moeilijk is. Als in uw familie de gevoeligheids hoge correcte doos heeft, wil niet teveel zilveren muntstukken besteden om de versterker te verwerven, gewoonlijk ook zijn vele muziek die waardeert eenvoudig gevoel uitdrukt en elegant hoofdzakelijk, toen ik dacht FV34AIs in het zelfde prijs beste verkiezen,DIYE en ras kan ook het voor de stichtingsspelen.
Groet yarland

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Kun je 'm niet naar het Engels laten vertalen?
Dan is er misschien nog chocola van te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben van plan een interview met de ontwerper van Yarland te houden. Als er iemand een vraag heeft ik leg hem graag aan Daikai voor.

Het kan wel even duren aangezien hij alleen Chinees spreekt. En het dus heen en weer vertaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Bij Ornec hebben ze als today only de Meixing MingDa MC845-C tube monoblock amplifier (Today Only) €587.00

Is dit wat?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja das zeker wat. Zwaar! :+

zonder gein: kijk op http://www.roehren-und-hoeren.de
de moderator noemt ze: meine lieblinge. Echt wel goed: SET 845, flinke dubbele trafos.

@crafty
dat is een heel goed idee...
Ik probeer eens wat te bedenken...

-zijn ze bekend met de diverse fora (zie hier een voorbeeld van de FV66 of pro200SE, waar men modificaties uitvoerd op hun producten? En zo ja, nemen ze ook wel eens ideen over?

- waarom gebruiken ze meestal standaard Shuguang buizen? Sommige modellen zijn nog flink te verbeteren met andere buizen voor relatief weinig meerprijs (zoals mijn FV34A met KT77)
(al proef ik uit het lange verhaal hierboven dat ze graag een binnenlands product gebruiken)

-waarom maar 2 ingangen? Dat is echt minstens 1 (eigenlijk 2) te weinig. En een line uitgang zou ook wel handig zijn. Dat kost toch niet echt veel meer?

-hebben ze ook plannen voor een eenvoudige mooie 2A3 of KT88 SET versterker?

-waarom lijken de diverse modellen zo weinig op elkaar? De ene keer een houten console, dan weer een frontje dan een klein hoekje. De 200SE in alu (mooi!). Dan weer een wipschakellaar voor ingangskeuze (jakkes) dan weer een draaischakelaar (beter).

-hebben zij een inspiratie, een voorbeeld waar ze op willen lijken?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:12:
Kun je 'm niet naar het Engels laten vertalen?
Dan is er misschien nog chocola van te maken. :P
ik ben enige de dus niet niet snapt die het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:44:
[...]

ik ben enige de dus niet niet snapt die het ;)
Och het was te proberen, (lol) maar het ging mij om dat ene stukje dat van dat ze dus gecopieerd worden door Unison researsch, daar geeft hij een hele uitleg over, hij noemt namelijk ook de S2 . hij zegd dus dat ze daar de apmp helemaal opfleuren met mooi duur hout uit azie en een paar mooie knoppen erop en ga zo maar door, de binnenkant daar veranderd niet zoveel aan. Zeg nou maar zelf de gelijkenis is intentiek,

Maar genoeg, ik heb zelf maar eens even met yarland gebabbelt, en ik kreeg vandaag een leuke mail.

Dear Sir,

Thank you for your letter.Pls kindly let me know your business line,are you retail shop or want to be our distributor? So that i could see how to cooperate with you.

Thank you very much for your reply.

Yours bowie Xu

zo ik denk dat ik maar eens wat ga beginnen met Yarland. :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Bucanier schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:53:
[...]

...hij zegd dus dat ze daar de apmp...

zo ik denk dat ik maar eens wat ga beginnen met Yarland. :9
Qua spelling ga je al aardig op de chinees lijken... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam een handige link tegen voor wie wil weten hoeveel vermogen je nou nodig hebt met bepaalde speakers:
Hoeveel vermogen heb je nodig met bepaalde speakers
What's in a Watt
En hoe moet je die decibellen nou opvatten:
0 dB Hearing Level of human beings
20 dB Noise of falling tree leaves
40 dB Noise of living room, with windows closed
60 dB Normal conversation with two people
70 dB Discussion with group of people
80 dB Loud TV, playing action movie.
90 dB Loud music. Neighbour will enjoy it too
100 dB Very Loud music. Neighbour will complain
105 dB Extreme loud music. Neighbour calls police
110 dB Discotheque at normal idiot sound level
115 dB Discotheque at full idiot sound level
120 dB Pain level
125 dB Permanent hearing damage

Hier staat de tabel: http://www.jacmusic.com/h...n-a-watt/sound-level2.PDF
Ik moet er wel bij zeggen dat dit ws geldt voor een nominale impedantie van 8 Ohm. Bij 4 Ohm heb je 2x meer nodig.

Als je speakers een rendement van 87dB/W hebben haal je met een 8W versterker 96dB. Dat ligt qua geluidsstertke tussen Loud music. Neighbour will enjoy it too en Very Loud music. Neighbour will complain.
Met mijn speakers en versterker haal ik dus net niet Extreme loud music. Neighbour calls police :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik kom maar tot 116 db :*)

Helaas heb ik geen nieuwe spullen uit China voor jullie. Wel is het tweede kanaal van mijn magische boot ondertussen ook geupgrade naar AD811 IV convertors. Subliem :D

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus 1 dB past full idiot sound level >:)

Wat heb je er nu onderhand allemaal aan verbeterd dan?

Ik ben trouwens de Jolida JD9 phono aan het inspelen. Ik kom er achter dat al die instellingen met muizetrappetjes voor de ingangsimpedantie (100-47kOhm) gain (MM, HiO MC en MC) en capaciteit allemaal leuk en aardig zijn maar hij klinkt het best als ik alles op 0 laat staan (niet gebruik dus). Met mijn trafo ervoor gaat het al snoeihard. En als ik m op de stand zet waar hij volgens mij op zou "moeten" staan krijg ik soms wat vervorming in signaalpieken. Dus ik laat m lekker zonder instellingen spelen.

Als ik de trafo er niet voor doe heb ik niet genoeg gain voor mijn Dynavector Karat 17d2 met 0.2 mV (erg laag!). Dan moet ik de gain op hi output MC zetten en wordt het geluid wat doffer en minder sprankelend. Net als met elke andere die ik aan zet. Je hoort direct dat er meer elektronica tussen komt. Ook zonder trafo doet ie het het best heel erg goed.

Op MM klinkt ie dynamischer dan mijn Musical Fidelity X-LP en het lijkt (let op; lijkt. CD is platter) minder diep. Maar dat komt ws puur door het grote verschil in versterkingsniveau. Het is lastig om m op hetzelfde geluidsniveau te krijgen en als je hem harder hebt staan lijkt het altijd dynamischer en minder diep en meer nadruk op ritme dan op melodie.
Op MC klinkt ie nog steeds even goed (even zonder de trafo mee te rekenen) maar echt onvergelijkelijk beter dan de X-LP. De X-LP maakt dat je het voordeel van MC gewoon kwijt bent. Het ruist en klinkt slap. Maar de Jolida knalt er gewoon uit zelfs met de laagst mogelijke spanninkjes.

edit @ hieronder
idd mooi die Melody met die 101 bol. Maar wel DUUR. Bij Ornec hebben ze ook ineens een hele stapel nieuwe Melodys. Ook duur trouwens.

En weer jammer dan dat er op de frontpage van hifi.nl dan weer een onzin artikel als dit tegenover staat: Bij veel lezers van HiFi.nl thuis geen Hifi-installatie
Alsof je zonder 500W versterker geen echte muziek kunt maken 7(8)7
Bovendien kloppen de berekeningen niet. Alleen in het vrije veld (cq dode kamer) neemt het volume met 6dB per verdubbeling van de afstand af. Door de reflecterende wanden en plafond is dat hoogstens 3 a 4 dB (afhankelijk van de nagalmtijd van de ruimte). En ze vergeten te melden dat je 2 speakers hebt en dus 3dB meer. Verder zou ik in een harde kamer niet >3m van m'n speakers gaan zitten omdat je dan erg dicht bij de galmstraal in de buurt komt (het punt waar de galm even luid is als het directe geluid) waardoor je dus weinig meer verstaat laat staan nog een duidelijke ruimtelijke plaatsing waarneemt. Hoe zacht je 'm ook zet.
Er zijn veel hifi versterkers op de markt met bekrompen vermogens en die kunnen geen realistisch dynamisch geluidsbeeld neerzetten
Dat heeft meer met de kwaliteit van de voeding te maken lijkt mij zo. En een klasse A versterker (buizen) hoeven niet "ineens" piekspanningen te leveren omdat ze die al continu leveren. En die klinken ook bij laag volume al heel vol en mooi.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk stukje op hifi.nl, de Melody Astro black 22

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=3030

de prijs lijkt minder leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Alleen al voor die gave 101D zou je 'm kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very overpriced lijkt me

maar wel mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding die Melody, maar blijkbaar niet echt geschikt voor mijn muzieksmaak. Naast singer-songwriter (Luka Bloom, Will T. Massey, Matthew Sweet, Indigo Girls) luister ik ook graag naar stevige rock (Dream Theater, Queensryche) en zwaar klassiek (Mahler, Bruckner, Berlioz), en dat trekt 'ie blijkbaar niet zo goed...

Die 101D is wel gaaf, maar zijn daar ook vervangingsexemplaren voor te krijgen? Behalve dan bij Melody zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk snap ik iets niet. Ik heb nu een buizenamp en het geluid is werkelijk verbluffend. Vooral omdat ik het gevoel heb dat het geluid uit het niets komt. Het staat er gewoon ineens. De klankdiepte en definitie is zoveel beter dan een standaard amp alsook de transparantie.

Maar hoe kan het eigenlijk?? Technisch gezien is heeft een buizenamp een veel hogere vervorming dan een standaard amp. Mijn amp kent een vervorming van minder dan 2% terwijl een standaardamp minder dan 0,1% vervorming kent.

Ook is het aantal watts van de buizenamp ligt lager dan gemiddelde standaard, hifi-amp. Maar toch weet een buizenamp van gemiddeld 10 watt al een gehele kamer te vullen dan een 50watt standaard amp.

Hoe kan het dan dat een buizenamp beter presteerd dan een standaardamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja. Daar hadden we het al eerder over en dat werd een soort van geloofsoorlog.
Mijn idee daarover is dat een buis gewoon een geschikte techniek voor audiotoepassingen is door de manier waarop ze werken. De vervorming die buizen produceren zijn eigenlijk alleen harmonische vervormingen. En die zijn door de manier waarop onze oren werken voor ons zeer moeilijk waarneembaar omdat het vervormingen zijn die alle instrumenten uit zichzelf ook al produceren (boventonen; die de klankkleur maken).

En er zijn meerdere soorten van vervorming. Transistoren maken transient intermodulatievervormingen en daar reageren onze oren (hersenen eigenlijk) meer allergisch op omdat ze niet natuurlijk zijn. TIM-v is vervorming die optreed als de sinus van + naar - gaat. Dit verstoort de exacte waarneming van 'puntbronnen' en kleine signalen die we nodig hebben voor ruimtelijke informatie zoals nagalm en echo.

Buizen hebben het ook makkelijker dan transistoren vanwege de hoge ruststroom. Als er energie geleverd moet worden is die er al. Er hoeft dus niet ineens een piek geleverd te worden.

Dat buizen meer watt lijken te leveren is voor een gedeelte waar, en voor een gedeelte nep. Als buizen hoog uitgestuurd worden (richting clippen gaan) krijg je dynamiekcompressie. De pieken worden niet hoger maar de rest ertussen wel; het lijkt daardoor harder te gaan.
Aan de positieve kant heb je ook minder vermogen nodig omdat de dynamiek en klankkleur ook bij laag vermogen al optimaal is. Een trans. moet je al snel harder etten om het lekker te laten klinken (of de "loudness"knop indrukken :x).

Er stond ergens op hifi.nl wel een stuk van Peter van Willenswaard die eea uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Jeep!

Met name het stuk over de natuurlijkheid van het geluid klink zeer plausibel. Met trans. mis ik, na verloop van de tijd, de natuurlijke klank en krijg dan ook last van luistermoeiheid.

Verder kon ik zelf geen omschrijving geven waarom ik denk dat het geluidsbeeld als het ware 'er ineens staat'. Maar zo voelt het wel. Gewoon bam, het geluid is er gewoon. Accuraat, precies en vanuit het niets lijkt het.

Ik dacht zelf ook al dat het ligt in het vermogen maar het ruststroomverhaal klink kloppend en zo klinkt het ook. Als een amp voldoende vermogen heeft zakt die als het ware ook niet weg en blijft het geluidsbeeld staan als een huis. Ook bij lage volume.

sowieso vind ik dat de grootste winst. Bij een laag volume klinkt alles nog steeds detailrijk en puntig. Trouwens een SET kent inderdaad alleen maar harmonische vervorming maar een push-pull penthode kent (helaas) wel een derde, niet harmonische vervorming.

Maar ik geloof niet dat ik het waarneem of niet kan waarnemen omdat ik sowieso de amp niet zover opendraai dat de amp 'buiten adem' komt.

Je verhaal was mooi en bondig waarbij de psycho geluidswaarneming weer een belangrijke rol in speelt.

Dat gaat soms verder dan wetenschap. Je kunt alles in schema's zetten, testen, verklaren, enz. maar het zijn de hersenen die registreren en die weten verdomd goed wanneer iets natuurlijk is en klopt en wanneer niet.

ps. trouwens mijn set staat op de hoofdpagina van 'mooiste AV sets' op hifi.nl. Best geinig dat die daar staat.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.