Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 01:21:
Transistoren maken transient intermodulatievervormingen en daar reageren onze oren (hersenen eigenlijk) meer allergisch op omdat ze niet natuurlijk zijn.
Dat heeft niets met transistoren te maken. Buizen in push-pull configuratie hebben hier net zo hard last van. Alles wat + en - in twee apparte delen van de amp laat doen heeft daar last van. Dit los je op door een amp niet in push-pull te gebruiken of in classe A te zetten (of classe D ;) ). Dat geld voor zowel buizen als transistoren.

En bronco.b: 3e orde vervorming is nog steeds harmonisch (al klinkt dat misschien niet zo ;) ).

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 19-06-2007 11:40 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:37:
[...]

Dat heeft niets met transistoren te maken. Buizen in push-pull configuratie hebben hier net zo hard last van. Alles wat + en - in twee apparte delen van de amp laat doen heeft daar last van. Dit los je op door een amp niet in push-pull te gebruiken of in classe A te zetten (of classe D ;) ). Dat geld voor zowel buizen als transistoren.

En bronco.b: 3e orde vervorming is nog steeds harmonisch (al klinkt dat misschien niet zo ;) ).
op de site van qualityhifi.nl wordt het volgende gezegd:
Een pentode geeft naast tweede harmonischen ook de oneven derde harmonische vervorming. Indien u weet dat muiekinstrumenten van nature ook even harmonischen produceren van de grondtoon en nooit oneven harmonischen, zult u begrijpen dat triodes de voorkeur hebben voor de verwende muziekluisteraar.

Misschien is dit een punt van discussie. Echter het bovenstaande heb ik eerder gelezen in 'buizenboeken'. De vraag is of het er toe doet. Push pull heeft hier, zo treffend als je zegt, daar per definitie last van. Echter ik merk hier niets van. Tenzij ik waarschijnlijk een SET amp hoor. Dan hoor ik het mogelijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Even of oneven maakt niet uit, het is allemaal harmonische vervorming. Dat stukje tekst van je spreekt dat ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harmonischen wil zeggen: een zoveelste veelvoud van de grondtoon. Als je een toon van 1000 Hz hebt is de 1e harmonische 2000 Hz, de 2e 4000Hz enz. (ehm, nou heb ik het idee dat ik het niet goed nummer). Maar in ieder geval: een snaar met een grondtoon van 1kHz kan wel degelijk op 3kHz trillen en toch blijven het allemaal harmonischen.

Ik zei het trouwens al direct: transistor<>buis word al snel een soort van geloofsoorlog. Ik wil dat niet opnieuw laten oplaaien. Ik ben ook niet voldoende technisch onderlegd (ik heb geen elektronica gestudeerd) om dat precies uit te leggen. Dus laten we daar maar even niet op doorgaan. Daar hebben we het trouwens al uitgebreid over gehad (in deeltje 2?)

Al weet ik voor mezelf wel dat ik niet snel weer een transistorversterker zal kopen omdat mijn ervaring me zegt voorzichtig te zijn.
Meest recente ervaring: de vader van Robert had zijn 300B buizenblokken weggedaan en er een (volgens de recensies) hele goede digitale versterker voor gekocht (ik weet niet meer welke, maar hij koste iets van €1000). Heel gewild in de US. "Veel beter nog dan de T-amp". Nou, het deed me niks (op een paar B&W Matrix 801). En hem eigenlijk ook niet. En daar baalde hij wel een beetje van.

edit: Oh ja dat wou ik zeggen! :

@bronco.b
Ik snap nu wel waarom jij die versterker "perongeluk" gekocht hebt voor €10 zonder gezeur van de verkoper. Ik zie nu ineens op een Ebay shop het bod voor een Music Angel 845 versterker (die met die foute aarde: onveilig) omhoogschieten van GBP 19 naar GBP 1600 naar GBP 1650. Dat is €2500 + de verzendkosten!!! Stelletje idioten! 8)7
Geen wonder: dan heb je in 1 klap het hele jaar eten op tafel (voor chinese begrippen dan).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij klint idd. voor geen meter op de 801's... maar stukken beter op de hawthornes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:40:
Meest recente ervaring: de vader van Robert had zijn 300B buizenblokken weggedaan en er een (volgens de recensies) hele goede digitale versterker voor gekocht (ik weet niet meer welke, maar hij koste iets van €1000). Heel gewild in de US. "Veel beter nog dan de T-amp". Nou, het deed me niks (op een paar B&W Matrix 801). En hem eigenlijk ook niet. En daar baalde hij wel een beetje van.
Laat me raden: NuForce :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
NuForce of Lyngdorf. Ik heb de NuForce ref. 8 even gehad, maar dat is niks. Lyngdorf is al wat beter, maar ook niet alles. Voor een buizen v.s transistor vergelijk zou ik persoonlijk beiden versterkers links laten liggen en eerder neigen naar een Classé, Bryston, Parasound, etc.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als die Nuforce nog slechter is dan Parasound dan is het echt een enorm trieste vertoning :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
voodooless schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:34:
Als die Nuforce nog slechter is dan Parasound dan is het echt een enorm trieste vertoning :X
De JC1 en HCA-3500 laten de NuForce blokjes echt heeeel ver achter zich. De HCA-1000 klinkt trouwens al beter dan de ref 8. Destijds had ik een Marantz SR6400 en 2 NuForce ref 8 blokjes. Ik hoorde geen verschil met de Marantz en de NuForce.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red wine audio sig 30, matched gewoon niet lekker met de B&W's verder wel een hele muzikale versterker ( op de hawthornes iig.) en zo te lezen ook met Omega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:33:
Red wine audio sig 30, matched gewoon niet lekker met de B&W's verder wel een hele muzikale versterker ( op de hawthornes iig.) en zo te lezen ook met Omega's.
Komt er nu iets anders voor in de plaats? Je pa was toch helemaal tevreden met de 300B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:33:
T-amp spull, geen wonder. Dat kleine T-ampje is heel erg leuk voor het geld, maar meer ook niet. Ik kan me goed voorstellen dat een mooie buizenamp gehakt maakt van dat ding met de juiste combo.

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 19-06-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet die nog niet, hij stapt misschien over naar hawthornes en dan waarschijnlijk ook de augies erbij. Deze combo doet bepaalde dingen beter dan de buizen - B&W's , en bepaalde dingen weer niet. Mijn eigen t-amp klinkt wat energieker , naar voren. Die van hem is wat netter en helderder. Iets minder warm klinkend.

T-amp geluid is niet vergelijkbaar met het buizen geluid. Heel anders. Het ligt meer aan de combinatie van speakers en versterkers. Die kleine t-amps moet je ook niet beoordelen op in-efficiente speakers. + de input caps zijn belangrijk, vond mijn trends een beetje te steriel klinken zonder de Papier-olie caps. Maar toch klonk hij al muzikaler dan de G&W tw2006x.

Maarja , zo een goedkoop chinees buizen ampje + makkelijke speakers is al gauw eeeeerg muzikaal . T-amps zijn gewoon leuk omdat ze goed klinken voor weinig geld, en ook nog is geen onderhoud of wat dan ook vragen. Niet dat buizen zo moeilijk zijn, maar toch.....

Wat maakt het ook uit, Ik ben een beetje van de Hi-Fi hobby afgestapt want geniet net zoveel van de muziek met computer speakers en 40 euro koptelefoons. (zolang er maar een aardig balans in het bas en midden zit . en het hoog smooth is.) Ga misschien later weer verder als ik klaar ben met school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:10:
Wat maakt het ook uit, Ik ben een beetje van de Hi-Fi hobby afgestapt want geniet net zoveel van de muziek met computer speakers en 40 euro koptelefoons. ... Ga misschien later weer verder als ik klaar ben met school.
Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat je ook net op het verkeerde spoor zit. Ik snap ook wel waar je vandaan komt. Je zit imho een beetje teveel te klooien zodat je aan de essentie van de muziek voorbij gaat. De muziek moet je boeien. Die pc speakertjes klinken ook best aardig goed. Het klinkt idd naar mijn idee is naar wat jouw smaak is. Maar het klinkt wel wat futloos en beleefd. Het grijpt je nou niet bij je kl*ten. En dat doet een goede stereo wel.

Wacht maar eens af zaterdag bij Pacific audio. Ik denk dat die Leisure 2SE die opgesteld staan ook jouw smaak overlappen. Ik neem mijn Yarland mee. Als het ff kan dan kon ik hem opstellen. Ik denk dat ik er al vroeg (rond een uur of 11) ben (mijn vrouw wil ook nog ff de stad in daarna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:40:

@bronco.b
Ik snap nu wel waarom jij die versterker "perongeluk" gekocht hebt voor €10 zonder gezeur van de verkoper. Ik zie nu ineens op een Ebay shop het bod voor een Music Angel 845 versterker (die met die foute aarde: onveilig) omhoogschieten van GBP 19 naar GBP 1600 naar GBP 1650. Dat is €2500 + de verzendkosten!!! Stelletje idioten! 8)7
Geen wonder: dan heb je in 1 klap het hele jaar eten op tafel (voor chinese begrippen dan).
Het was wel de beste per ongeluk aanschaf die ik ooit heb gedaan, dat wel. Maar de Yaqin MC10-L is meerdere malen bij ebayer Takhei55 over de toonbank gegaan voor 10 euro. Zijn verzendkosten worden mondjesmaat wel steeds meer opgeschroefd. Van 205 pond naar 245 pond.

Het is werkelijk ongelooflijk dat er mongolen zijn die koste wat het kost die bieding moeten winnen. 2500 euro voor een amp en zeker nog 150 pond aan verzendkosten. Had je net zo goed binnen europa een mooie buizenamp kunnen kopen, lijkt me.

Nadeel is dat chinezen steeds meer het geld gaan ruiken en de consument alleen maar de prijzen opdrijven op deze manier.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Wie gaan er allemaal naar de demo dag van Pacific Audio?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:48:
[...]

Die pc speakertjes klinken ook best aardig goed. Het klinkt idd naar mijn idee is naar wat jouw smaak is. Maar het klinkt wel wat futloos en beleefd. Het grijpt je nou niet bij je kl*ten. En dat doet een goede stereo wel.
Ze klinken een stuk minder een onboard geluidskaart / slechte opstelling/ winamp .
Ik heb er nu 2 staan in stereo + foobar en dat rocked de pannen weg :) Ook erg sprankelend. * hoge tonen omhoog gehaald .

Ik heb idd. een beetje teveel zitten klooien , kon een paar weken geen muziek meer aanhoren :|
Dus ik ga waarschijnlijk weer verder met die hobby als ik wat meer tijd en geld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Dave schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:23:
1 (vroeg dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Het is in Amsterdam, bedoelen ze daarmee Purmerend?
Pacific Audio V.O.F. · Graanstraat 85 · 1446 CW · Purmerend

(als adressen niet mogen dan mag het weggemodeerd worden hoor...)

[ Voor 10% gewijzigd door vinz98 op 20-06-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( ik wil wel maar ik kan niet! *BAAL!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uit de email:
De open dag is op het volgende adres:

Paul Oorbeek
Osdorperban 793
1069 GA Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:48:
[...]

Wacht maar eens af zaterdag bij Pacific audio. Ik denk dat die Leisure 2SE die opgesteld staan ook jouw smaak overlappen. Ik neem mijn Yarland mee. Als het ff kan dan kon ik hem opstellen. Ik denk dat ik er al vroeg (rond een uur of 11) ben (mijn vrouw wil ook nog ff de stad in daarna).
Jammer dat Amsterdam zo ver weg is. Was anders zeker interessant geweest. De Leisure 2se zijn aardig maar komen in het laag toch echt serieus tekort. Ik heb de 3 SE gehad en die zijn alweer een flink stuk beter in het laag. Maar de Melody die ik nu heb is dan toch weer een stapje
beter Zowel in het hoog als in het laag. Voor het geld zijn het stuk voor stuk zeer goede speakers hoor. Zou heel graag willen komen, nog iemand die vanuit het uiterste Zuiden gaat (Zuid-Limburg)?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

aha, dank je.
Wij gaan ook, ik weet nog niet hoe laat. Ik hoop je nog te treffen. Je bent met een Jeep zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:54:
Een pentode geeft naast tweede harmonischen ook de oneven derde harmonische vervorming. Indien u weet dat muiekinstrumenten van nature ook even harmonischen produceren van de grondtoon en nooit oneven harmonischen, zult u begrijpen dat triodes de voorkeur hebben voor de verwende muziekluisteraar.
Het is geen punt van discussie. Het is simpelweg onzin en negeren is het beste.

Een enkele noot op een instrument met metalen snaren of bijvoorbeeld een klarinet, saxofoon is genoeg om bovenstaande onzin onderuit te schoppen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:20:
[...]

aha, dank je.
Wij gaan ook, ik weet nog niet hoe laat. Ik hoop je nog te treffen. Je bent met een Jeep zeker?
Jammer genoeg heb ik totaal geen tijd ivm met mijn afstudeerscriptie die af moet. Ik had graag enkele van het forum wel willen ontmoeten.

Voor diegene die gaan....Uiteraard veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben niet met een Jeep ;)
offtopic:
jeep is n acronym en een geuzennaam van mijn voorletters J.P.E.E. Mijn neefje maakte mij vroeger belachelijk om al mijn voorletters en noemde mij jeep. Vandaar.
En Jeep is n cartoondiertje uit Popeye trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:31:
[...]

Het is geen punt van discussie. Het is simpelweg onzin en negeren is het beste.

Een enkele noot op een instrument met metalen snaren of bijvoorbeeld een klarinet, saxofoon is genoeg om bovenstaande onzin onderuit te schoppen.
Okee, is dat ook weer opgelost. Kon het trouwens toch al niet horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
De bestelde Yarland is nu bij Timaudio binnengekomen. Vers van de pers. Tim gaat em eerst testen en daarna op transport naar Nederland. Begint nu wel te kriebelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
Ben benieuwd wanneer ik mijn tracking info krijg, heb vlak
na jou besteld. Hij is in ieder geval eerlijk in de volgorde
van afwikkeling... ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tim, die goed Duits spreekt, heeft op het Duitse forum al goed te verstaan gekregen hoe "wij" zakendoen. En hij heeft dat goed begrepen! Hij doet het dus heel netjes allemaal. Toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje?

Wie heeft ervaringen met Aurum Cantus, type Leisure en/of Quadral, type rondo? Beide zien er namelijk wel gelikt uit en hebben een ribbon-tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:20:
Vraagje?

Wie heeft ervaringen met Aurum Cantus, type Leisure en/of Quadral, type rondo? Beide zien er namelijk wel gelikt uit en hebben een ribbon-tweeter.
Ik heb een leisure 3 SE gehad, wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Het is weer zover.

bestelling van 5 mei bij ornec, na veel gebel en mails bleek dat het pakket vast zat in china vanwege incorrecte papieren. weer gebeld met ornec. vervolgens krijg ik een trackingnummer wat niett werkt.
vorige week. de papieren zijn in orde bevonden, en ze sturen de versterker op.

vandaag 22-06-2007 pakket afgeleverd, wat schetst mijn verbazing. juist de verkeerde versterker.
weer gebeld met ornec. ze zouden kijken wat ze kunnen doen.

het is de laatste tijd wel een bende hoor. mijn andere pakket uit china zijn ze nog steeds kwijt, en dit speelt ook al een paar weken.
mijn defecte buis bij Ben China-hifi.uk heb ik ook nog steeds niet, nog niet eens een mail.

ik denk dat ik er maar mee stop, want dit kost veel te veel tijd en energie.
ik baal vreselijk :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:20:
[...]

Ik heb een leisure 3 SE gehad, wat wil je weten?
@JTB81 Wat jij van het geluid vond en vooral van de ribbon tweeter. Plus de reden dat je weer hebt besloten ze weg te doen. Wat miste je? Anders had je ze wel gehouden toch?

En hoe is het 'laag' van de speaker?

@bucanier Zeer vervelend allemaal en al helemaal van die ene buis die nog steeds niet binnen is.

@allen: Misschien een rare vraag maar een Australiër mailde me of ik tevreden ben met mijn Yaqin MC10-L en of ik problemen heb gehad met dat de gloeidraad van de EL34B een te hoge spanning door kreeg waardoor de kathode een vreemde oranje gloed vertoont. :S

Uhh....mij zegt dat totaal niets (zo'n buizenexpert ben ik nog niet) maar ik merk wel de afgelopen dagen dat de amp een zachte maar wel hoorbare 'microfoon-achtige hum' geeft. Dat had ik eerst niet. :N De amp was zo stil als een muis. Dus wat kan de reden van de hum zijn? een aardlus? Correctie het is idd een aardlus!
En natuurlijk is het weer de f**king radio, die mijn vrouw nog steeds gebruikt, dat zorgt voor al die ellende. D'r komt zoveel rommel van af van cia-kabels dat het verboden zou moeten zijn!!

Verder vraag ik me af of de gloeidraad lusjes mooi op een rij moeten liggen of dat er wel ruimte tussen mag zitten (ziet er wat rommelig uit en wanneer de amp uit is, zien de gloeidraden van de EL34B er ' verkoold' uit. Is dat normaal? :S

En veel plezier morgen bij pacific..het zou leuk zijn om foto's te zien!!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeeeeeel veeeeeeeeeeel plezier iedereen die morgen naar de open dag van Pacific Audio gaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Inderdaad veel plezier iedereen die morgen naar de open dag van Pacific Audio gaat, ik kan er helaas niet bij zijn.

Ik verwacht wel een verslag met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ idd, veel foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
heel veel foto's!

want anders ...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas geen digitale camera. En de spiegelreflex ga ik niet een dag meezeulen. Ik zal anders PA zelf wel ns vragen.

Ik heb lekker geen last van rommel op het lichtnet meer sinds ik dat G&W netfilter gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
He Jeep ga lekker slapen.
morgen is de grote dag :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:43:
ik heb helaas geen digitale camera. En de spiegelreflex ga ik niet een dag meezeulen. Ik zal anders PA zelf wel ns vragen.

Ik heb lekker geen last van rommel op het lichtnet meer sinds ik dat G&W netfilter gebruik.
Jeep de rommel van het lichtnet is geen probleem. Dat probleem is in zijn geheel getackeld door een eigen fasedraad en aardpin. Maar de kabel van UPC, de coax van de kabelexploitant is en blijft een probleem. Ik zou de tuner het liefst uit het raam gooien maar ja, ik woon niet alleen hé :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:51:
[...]

@JTB81 Wat jij van het geluid vond en vooral van de ribbon tweeter. Plus de reden dat je weer hebt besloten ze weg te doen. Wat miste je? Anders had je ze wel gehouden toch?

En hoe is het 'laag' van de speaker?
Ik ben helemaal verliefd geworden op het hoog van een ribbon tweeter zeker in deze prijsklasse. Zeer helder, sprankelend en snel zonder ooit maar vervelend te worden. Het plukken aan een acoustische gitaar klinkt echt zeer realistisch en natuurgetrouw. (ben zelf gitaarist) Het laag van de 3 se is verbluffend voor zo'n kleine speaker, maar haalt het natuurlijk niet bij de grotere jongens. Ik heb ze weg gedaan omdat ik voor een vriendelijke prijs de Melody's kon krijgen, weer van AC dus en weer de ribbon tweeter alleen nu een grotere. Deze lopen veel lager door wat natuurlijk begrijpelijk is aangezien de kast veel groter is en er een grotere woofer inzit.

Ik heb nu een probleem met één van mijn woofers maar door de duitse importeur krijg ik kostenloos een nieuwe opgestuurd. In een aantal bepaalde nummers zit een bepaalde frequentie waarbij de woofer opgeblazen klinkt, iets wat hij uiteraard niet is. Ik heb dit eerder gehad en toen heb ik het kunnen verhelpen, maar deze keer dus niet. Lang leve de garantie dus!

Mocht je overwegen om Aurum Cantus speakers te kopen dan kan het lonen om even contact met me op te nemen. Mijn e-mail staat in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Timaudio mailde dat mijn spullen bij hem binnen zijn. Het gaat op de testbank en maandag stuurt hij alles op. Ik vind het jammer dat Ornec zo zijn eigen winkel aan het verpesten is maar ja dat is zoals het gaat.

De open dag (open huis):

Het is een net nieuwbouw appartement wat met veel smaak is ingericht. Ik heb niet veel verstand van triodes, pentodes enzo dus inhoudelijk kan ik niet veel vertellen over de techniek die er staat. In de grote ruimte stonden enorme Luidsprekers (Infinity's) en Mingda monotrappen. Wat zijn die in het echt groot zeg, bruut gewoon. Die trafo's zijn giga. Ik vond de set wat te veel body hebben, maar ja, ik ben electrostaat liefhebber dus ik hou van los en doorzichtig geluid. In de kleine ruimte stond precies de set die ik mooi vind:
De Cayin Sparc 88 en de Aurum Cantus. Dat klonk heel erg lekker, crispclear en vooral: lichtvoetig. Just the way I like it. Ook de schakelaar om de buis setting te veranderen is erg makkelijk, deze haal je al spelend over, no problem.
De Aurum Cantusjes zijn inderdaad juweeltjes, hebben een fijn hoog wat ver doorloopt en een direct en mooi laag. Ze gaan niet super laag maar dan neem je er maar een subje bij voor die lage prijs. De afwerking is mooi, het hout is mooi bewerkt en afgerond, netjes gelakt. De achterkant is netjes met grote stevige banaanterminals zoals je ze verwacht. De ribbontweeter ken ik al van de Philips isophase tweeters, het hoog heeft de snelheid van electrostaten. Deze combi met de laagspeaker die rustig en direct klinkt is erg goed en maakt het een snelle lichte speaker waar je veel mee kunt.

De heren van Pacific maken een serieuze indruk en hebben veel vertrouwen gewekt bij me en ik denk dat ik in de toekomst hun diensten zal gebruiken maar ik had nét bij Timaudio besteld anders had ik die Cayin genomen bij ze, maar dat vond ik erg lullig om te zeggen tegen iemand die zo zijn best doet dus dat heb ik maar achterwege gelaten.

Ik heb erover gedacht om mijn camera mee te nemen maar ik vind dat een beetje raar staan het is geen dierentuin. Vandaar: geen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Heb sinds een week mijn MHZS CD33 binnen, de eerste indruk is wat een apparaat, mooi zwaar en degelijk opgebouw, zware ringkern-trafo en voor dat geld onverslaanbaar. Zeer strak design en de afstandsbediening lijkt wel van lood zo zwaar. Mooie vergulde aansluitingen en een zeer mooie sound. Zie hieronder de pics (sorry voor de vingerafdrukken):

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4kc0xe1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/53ucscy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6gah6ir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh, vinz; dan heb ik jou nog gezien
ik was er pas om 12u vanwege file. Ik had n geel hemd aan. Jij was met je vrouw zeker he?

ik maak morgen wel ff verslagje. Nu zit ik net ff en ga eerst wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:05:
oh, vinz; dan heb ik jou nog gezien
ik was er pas om 12u vanwege file. Ik had n geel hemd aan. Jij was met je vrouw zeker he?

ik maak morgen wel ff verslagje. Nu zit ik net ff en ga eerst wat anders doen.
Ja, je kwam met je Yarland aan, we gingen op dat moment net weer weg. Ik was toen ik terugreed wel benieuwd eigenlijk of je Yarland nou goed wilde vlammen met die Aurum speakers. Was je tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat het erg goed klonk. Toegegeven dat het niet echt heel erg snoeihard ging, maar genoeg voor burengerucht. Dat viel me erg mee. Ik vond het een sublieme combinatie als je geen heel erg grote kamer hebt.
Maarre, ik had je wel gewoon ff willen ontmoeten hoor. Dat vind ik wel leuk. En Paul ook wel. Ik had m namelijk al eea vertelt. En hij leest dit ook. :w
Ik heb m trouwens gezegd dat jullie graag foto's willen zien. Dus hij zou er een paar nemen (toch?).

Verslag open dag Pacific Audio

Na een half uurtje file dan toch eindelijk in Osdorp aangeland. Mooie nieuwe flatgebouwen aan de rechterkant van de weg, duidelijk onder architectuur gebouwd. Een mooie lichtgroen glanzende geheel glazen voorgevel met kap die er als een tafel met als rood glanzend satijnen houten binnenbekleding overheen staat. En KLENG! Daar stonden we bijna onvrijwillig geparkeerd op de hoge scherpe verkeersheuvel. |:( :X
Maargoed: toch geparkeerd. Met de versterker onder de arm de gebouwbrede houten trap op, op naar de entree. En toen deed de intercom het ook nog eens niet. Dan maar wachten tot er iemand uitkomt. "Ah, ik zie het al. Jullie komen zeker voor Paul?" vraagt een aardige meneer (de buurman die ook al van de hobby afweet) blijkt later. Naar boven en aanbellen. Mijn vrouw draagt de buizen in een schoenendoos voor me uit. Eenmaal binnen blijkt het een mooi ruim appartement. Net nieuw en mooi licht en strak ingericht. Met een erg mooie bamboe vloer. Ik raak al meteen in oosterse sferen. We komen binnen in de woonkamer en daar komt de muziek ons al tegemoet. En in die kamer staat het toch wel aardig vol met dozen en apparatuur. Ons word al snel een heerlijk kopje koffie aangeboden en de pret kan beginnen.

In de woonkamer staat een grote set opgesteld: de eigen Infinity IRS Sigma (?) luidsprekers die aangestuurd worden door een set Meixing MC3008-A einversterkers op een gemodificeerde Meixing MC-7R voorversterker (binnenkant is kompleet leeggehaald en andere JJ 2A3 stuurbuizen). Een Jungson toverboot SACD zorgt voor het signaal. Deze speakers zijn echt niet makkelijk aan te sturen (sommige Infinity's staan bekend als 'amp-killers'). Maar met deze 40W gaat het echt goed. ...

Op de AC Leisure 2SE (Chinese uitvoering) klinkt de cd die ik zelf heb meegenomen precies zoals het hoort. Track6 van David Sylvians "secret of the Beehive" waarmee ik altijd in een keer kan horen of het klopt. Ik hoor 5 gitaren. Een stem van de juiste afmetingen met voldoende bostkas. Een basekick rechts in de verte. Gemene essen slissen niet. Helemaal goed.

Ik maak m morgen wel even af. Ik begin nu echt moe te worden... :O

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 03:23 . Reden: te snel op het knopje gedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-legged-bird schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:43:
[...]

Bijna goed.....Ik had de Music Goddess en de Moon Goddess II. De Moon River heb ik wel gehoord, maar niet gehad. De Music Goddess vond ik wat lastig aan te sturen, maar met de juiste aansturing een prachtspeaker. En erg mooi afgewerkt. De Moon River vond ik een matige luidspreker. Toch een stuk dunner dan de Music Goddess én de Moon Goddess II. Die laatste heb ik nu (nog even) en dit is werkelijk een fantastische luidspreker. Mark Levinson verkoopt ze voor $8000,- en dat zijn ze zeker waard, als je niet weet dat ze eigenlijk 3250 euro kosten.... Mooi gelijkmatig klankbeeld, strak en diep laag, helder hoog. Een wereldtopper wat mij betreft.
Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar aangezien ik interesse heb in AC vloerstaanders. zie ik graag een kleine onduidelijkheid voor mij uit de weg geruimd.

Graag zou ik weten welke van de twee speakers nu in jullie oren (JTB, Putifar en 4 legged) beter klinken de Moon River of Moon Goddess.

@JTB heb je een mail gestuurd

@Putifar, ik ga voorlopig met je vergelijking mee, dat de Red Rose Classic een kopie is van de Moon River.

@ 4-legged
Mijn onduidelijkheid bestaat uit het volgende je schrijft dat de Moon Goddess duidelijk beter klinkt dan de Moon River. (prima dat kan). Daarna schrijf je dat de Red Rose Classic gelijk is aan de Moon Goddes. (dit klopt naar mijn idee niet) Dit omdat volgens de onderstaande afbeelding de Moon River gelijk is aan de Red Rose Classic en niet de Moon Goddess

Red Rose Classic
Afbeeldingslocatie: http://www.redrosemusic.com/images/Classic.jpg

Moon River II
Afbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/AC,%20Moon%20River%20II,%20001.jpg

Voor de voledigheid een linkje met een afbeelding van de Moon Goddess en deze ziet er toch echt anders uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.goldenagemusic.se/images/aurumcantus/moongfri_boss.jpg
Nu is mijn vraag haal jij de Moon Goddess en Moon River door elkaar en vind jij de Moon River beter, of was de Moon Goddes beter en heb jij je vergist vwb de vergelijking met de Red Rose Classic? Alvast bedankt voor het antwoord. Ik kan nu geen maan meer 8)7 gezien het tijdstip, ik duik te bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 03:34:
Ik kan nu geen maan meer 8)7 gezien het tijdstip, ik duik te bed.
Nu al? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Mocht er interesse zijn voor een powerbuy / IA / SK voor AC producten, dan wil ik vanuit Shanghai kijken of er iets te organiseren valt. c.vanvelthoven at gmeel com :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81

@ 4-legged
Mijn onduidelijkheid bestaat uit het volgende je schrijft dat de Moon Goddess duidelijk beter klinkt dan de Moon River. (prima dat kan). Daarna schrijf je dat de Red Rose Classic gelijk is aan de Moon Goddes. (dit klopt naar mijn idee niet) Dit omdat volgens de onderstaande afbeelding de Moon River gelijk is aan de Red Rose Classic en niet de Moon Goddess

Red Rose Classic
[afbeelding]

Moon River II
[afbeelding]

Voor de voledigheid een linkje met een afbeelding van de Moon Goddess en deze ziet er toch echt anders uit:
[afbeelding]

Nu is mijn vraag haal jij de Moon Goddess en Moon River door elkaar en vind jij de Moon River beter, of was de Moon Goddes beter en heb jij je vergist vwb de vergelijking met de Red Rose Classic? Alvast bedankt voor het antwoord. Ik kan nu geen maan meer 8)7 gezien het tijdstip, ik duik te bed.
Ik heb ze allebei beluisterd bij 4-legged en ik weet zeker dat hij de Red Rose Classic (en dus de Moon River 2) beter vind klinken. Ik overigens ook, helaas zijn deze speakers bij mijn weten niet meer te krijgen en als 4-legged ze weg doet zit ik op eerste rang hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de AC speakers is het vooral belangrijk welk type ribbontweeter erin zit. De 2 (klein), 3 (groter) of 3 (grootst). Want dat maakt toch wel het grootste onderscheid in de kosten en de klank.
C4M1 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 07:11:
Mocht er interesse zijn voor een powerbuy / IA / SK voor AC producten, dan wil ik vanuit Shanghai kijken of er iets te organiseren valt. c.vanvelthoven at gmeel com :)
Dat kan natuurlijk. Enige voordeel dat ik zo kan bedenken is dat je kans hebt de btw te ontlopen. Die kisten zijn zo groot dat het qua opsturen weinig voordeel oplevert. En de modellen die in China verkocht worden kan Pacific audio ook leveren voor een nette prijs. En dan met garantie en zonder risico van beschadiging onderweg. En ze worden bij je thuis afgeleverd met niet goed niks gekocht garantie.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
[afbeelding]
Dat is niet de Moon Goddess maar de Music Goddess II. Enne... hoe al die AC's klinken weet ik niet, ik heb ze nog nooit gehoord.

[ Voor 0% gewijzigd door Putifar op 24-06-2007 16:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Putifar schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:26:
[...]

Dat is niet de Moon Goddess maar de Music Goddess II. Enne... hoe al die AC's klinken weet ik niet, ik heb ze nog nooit gehoord.
MG I of II maakte mij niet zoveel uit, maar bedankt voor de medeling, heb het plaatje gewijzigd en de MG I lijkt inderdaad iets meer op de River.

Maar mijn vraag aan 4-legged blijft staan. Gelukkig heeft JTB al aangegeven dat 4-legged zich ws heeft vergist. (of ik heb het niet goed begrepen)
De reden van mijn vraag is dat ik bijzonder veel interesse heb in de Moon River, ik kan deze speaker regelen via iemand (2de Hands in het buitenland). Tuurlijk koop ik ze niet op het oog, maar als ik nu al aantal reacties krijg dat de Moon River bagger zijn voor hun geld, dan bespaar ik mijzelf in ieder geval een ritje van enkele KM's ruim 1000.
Dus mijn vragen: Aan welk bedrag moet ik voor dit soort speakers denken? En wat is gewoon een te hoog bedrag? Maw welke prijs geeft een juiste weergave van de kwaliteit?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je even hier bij china highend hifi kijkt zie je welke het is en wat ie kost (1900pp all incl).

In Duitsland heeft de moderator erzkanzler (Martin) van R&H dit setje ook gehad. Heel tevreden mee.
Ik denk dat het zijn setje is? Nu van Vincent?
Afbeeldingslocatie: http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/images/Upload/bilder/Erzkanzler/trash/vinni_2.jpg

Let wel zijn commentaar: dit is de versie 1, dwz zonder de zijwaartse woofer! Dat houd in dat de bas onder de 55 Hz wegvalt. Maar de impedantie is wel makkelijker.

Röhren und Hören

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, op de site van China HighEnd staat de Jungson JA-88D.
Het verbaasd me dat ik twee versies zie; een "standaard" versie en een "Class A" versie.
Op de site van Jungson zie ik slechts een uitvoering staan en dat is de Class A versie die blijkens de site dus de standaard schijnt te zijn, ik zal ze eens mailen.
Ik heb niet direct behoefte aan een Class A versterker en vind de prijs van de "standaard" bijzonder aantrekkelijk.
Heeft er iemand ervaring met het verzenden door China HighEnd, zijn hun prijzen idd "door to door" dus inclusief de invoerrechten enz.?, ik kan het me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wel
maar de communicatie is belabberd

En je wilt vlgs mij echt wel klasse A, maargoed. Prijzen lijken als 2 druppels water op die van PA. Bij PA kun je die ook bestellen (je kunt het iig vragen) en geen gezeik met verzenden/garantie/communicatie. Dus ik snap je reden niet zo (behalve dan dat de prijs op het 1e gezicht lager lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer PA dezelfde kan leveren dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.
Ik stream enkel mijn enorme mp3 (LAME VBR en 320 kbps) collectie vanaf mijn G5 naar de versterker en ook wat internetradio (veelal op slechts 128-160 kbps) en de versterker zal een groot deel van de dag aanstaan, klasse A vreet teveel energie voor mijn reguliere gebruik.
Mijn cd speler gaat de deur uit, gebruik hem slechts een aantal uren per jaar :|
Naar mijn overtuiging zal ik aan het "standaard" model JA-88D voldoende hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep dank voor je antwoord het plaatje wat je erbij hebt gezet is volgens mij een Moon Goddess, ze lijken ook zo ontzettend op elkaar als het frontje er opzit, optisch zie je alleen aan de onderkant een verschil (het doek).

Ik heb ze inderdaad bij china high end gezien (daar komt mijn plaatje ook vandaan).

Heb jij bij PA toevallig ook het power filter van G&W gezien? Dit is de volgende tweak aan mijn set, en het zou mooi zijn als ik deze voor ongeveer dezelfde prijs incl 2 á 3 VC 1 power cables bij PA kan krijgen.

Mijn duurste tweak heb ik gisteravond gedaan, ik heb via eBay een set Moon Rivers gekocht en nu maar hopen dat het geen oplichter is, liefhebbers voor een paar BNS SC II speakers? :D

(jammer Pacific Audio verkoopt geen Power Filter van G&W)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:43:
Bij de AC speakers is het vooral belangrijk welk type ribbontweeter erin zit. De 2 (klein), 3 (groter) of 3 (grootst). Want dat maakt toch wel het grootste onderscheid in de kosten en de klank.

[...]

Dat kan natuurlijk. Enige voordeel dat ik zo kan bedenken is dat je kans hebt de btw te ontlopen. Die kisten zijn zo groot dat het qua opsturen weinig voordeel oplevert. En de modellen die in China verkocht worden kan Pacific audio ook leveren voor een nette prijs. En dan met garantie en zonder risico van beschadiging onderweg. En ze worden bij je thuis afgeleverd met niet goed niks gekocht garantie.
Als je aantal setjes speakers verstuurd kun je al per gedeelde container versturen, een kapitaal besparend op verzendkosten.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
@jan hoppezak.

Voorzover ik de Jungsons ken is er alleen een JA-88D klasse A versie en die is in een standaard versie en een luxe versie te verkrijgen. Waarbij de luxe versie zwart met een chrome voorkant is.

volgens mij heeft PA de Jungson op voorraad staan want hun levertijd staat op nog geen week volgens mij.

Voor onder de 1.000,00 euro is het wel 1 van de mooiste versterkers die er is.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:00:
Mijn duurste tweak heb ik gisteravond gedaan, ik heb via eBay een set Moon Rivers gekocht en nu maar hopen dat het geen oplichter is, liefhebbers voor een paar BNS SC II speakers? :D
Oei, jij durft! Als je ze besteld hebt bij de 'concentration store' : mooie prijs, iets goedkoper dan china-highend-hifi.com. Ik hoop van ganser harte dat het goed uitpakt. Hou ons svp op de hoogte. Ik ben zelf ook zeer geïnteresseerd in deze luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Mengyue buizenversterker met EL84 eindbuizen

Dit zag ik op marktplaats, bij de buizenversterkers.
Dit lijkt ook veel verdacht op de yarland.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50196728

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ jan hoppezak
wel beetje overkill voor mp3tjes niet? Niet echt audiofiel. (ga dan tenminste over op lossless flac/ape/wv)

@bucanier
dat is de aria mini met EL34 ipv 6p1. In veel verschillende vermommingen te vinden. Is een kloontje van een bekend klein amerikaans versterkertje van Music Angel.
hier nog 1 met mooiere plaatjes en beschrijving.

@C4M1
Dat zou mooi zijn. Al zit je nog wel zonder garantie en moet jij dan alles verzorgen (en burn-in check doen). En ik vind het wel jammer tegenover PA. Ik kreeg de indruk dat het echt een toffe peer is die het echt niet voor het geld doet. Hij verdient er natuurlijk wel aan maar niet 2x over de kop.
Ik vind het een heel tof idee van je. Maar inkoopacties gaat vaak veel gedoe inzitten (en het mag niet hier op GoT). Ik zou zelf wel zin hebben in een Leisure 6.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:29:
@ jan hoppezak
wel beetje overkill voor mp3tjes niet? Niet echt audiofiel. (ga dan tenminste over op lossless flac/ape/wv)
ik weet het, maar het oog wil ook wat, I've got the hots for design!
En het is schandalig maar wanneer ik mijn collectie lossless zou hebben opgeslagen dan zou ik meer nodig hebben dan mijn huidige 1.5 TB 8)7 (dit is mijn huidige totale opslagcapaciteit voor muziek, films, foto's, documenten en een complete back up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JTB81

Ik heb de MHZS cd33 inmiddels ook aangeschaft en kwam nog de volgende engelse thread tegen dat interessant is ivm de discussie over wel of geen fake onderdelen :S in de speler en eventuel tweaks die uit te voeren zijn.
http://rockgrotto.proboar...n=print&thread=1174083222

(en op de site staan een aantal leuke inside close up foto's. Weaked!!)

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de speler.

@jeep. Zeg had jij niet recentelijk ook een MHZS cd33 aangeschaft? Zo ja, hoe vind je hem klinken en zo nee. Vergeet dan maar mijn vraag. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:29:
Helaas is het vaak zo dat die lossless Flac bestanden gemaakt (en aangeboden) worden door een Cd speler op de ingang van de geluidskaart aan te sluiten terwijl ze gewoon het Wav. bestand van de audiocd hadden kunnen rippen met b.v. Wavelab en het vervolgens om zetten naar Flac.

Door die analoge interlink met de PC gooi je het kind met het badwater weg IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Bedoel je dat de analoge uitgang van de cd-romspeler wordt gebruikt?
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, omdat het dan ook een dik uur duurt
voordat je flac-bestandje klaar is (speelduur van de cd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zouden ze FLAC analoog opnemen en MP3 digitaal. Gewoon rippen met EAC, gaat altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Daarbij, sinds wanneer zijn we afhankelijk van "aangeboden" FLACs, rippen doe je nog altijd zelf met EAC van je eigen cd's. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagenveld schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:56:
Daarbij, sinds wanneer zijn we afhankelijk van "aangeboden" FLACs, rippen doe je nog altijd zelf met EAC van je eigen cd's. Toch?
idd

hmm, vandaag ff zitten surfen, lastig, lastig, lastig..bij Correct in Rotterdam de Rotel RA-04 en de AudioLab 8000S beide voor 400 eurs per stuk.
Of toch de Classic 6.10?; iemand ervaring met Rotel en of AudioLab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en, net bericht terug uit het verre Oosten van JungSon over de "2" soorten uitvoeringen van de JungSon JA-88D:

"Dear Jan,

Thank you for your inquiry about JungSon JA-88D amp. JA-88D is class A integrated amp. Now there are two versions with the same specifications. One is for Chinese domestic market and still called JA-88D. The other is for overseas markets and called CA-280 IA. There is no so-call standard version. By the way, the website you mentioned is not JungSon authorized dealer which sell Chinese domestic products to overseas. Be careful about it. "

Het is en blijft in de beide gevallen een klasse A versterker, zonde dus om die de gehele dag aan te hebben staan voor de achtergrondmuziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik wil mijn MHZS wat gaan modificeren. Er schijnen namelijk goede resultaten kunnen worden gehaald door het veranderen van onder andere de caps. Nu staat er vervang de 0.22uf/630v cap. Maar moeten de exemplaren waarmee ik het vervang ook hetzelfde voltage hebben of mag dat ook meer zijn? Als dat zo is dan wil ik ze vervangen door betere mundorf exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Gluten Parody schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:33:
Bedoel je dat de analoge uitgang van de cd-romspeler wordt gebruikt?
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, omdat het dan ook een dik uur duurt
voordat je flac-bestandje klaar is (speelduur van de cd).
Nee, dan hangen ze een marantz cd-82 aan een 8 kanaals terratec kaart. Ik heb al meermaals gezien dat dat "in" is in een nieuwsgroep achtig ding bijv. FTD.

Maar ja het is verder geen topic. ik vind de tip van EAC al goed genoeg. Dat wist ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geweldig die manual.

Ik heb Timaudio een berichtje gestuurd want het trackingnummer is nog immer niet gekomen, ik vind het toch wel spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:00:
@jeep. Zeg had jij niet recentelijk ook een MHZS cd33 aangeschaft? Zo ja, hoe vind je hem klinken en zo nee. Vergeet dan maar mijn vraag. ;)
nee, niet aangeschaft maar wel gehoord. En ook wat er aan getweakt is.
Een hele simpele is andere buisjes erin (tuberolling). Russische 6N3p of amerikaanse 5670 of 396A
Hier zie je alle equivalenten
Verder was hij door machmat gemodificeerd (die heeft die buisjes ook) door het digitale filteropamp te verwijderen.
De speler zoals ik hem gehoord heb was super: enorme ruimte en luchtigheid, fijne details, muzikaliteit en body maar wel neutraal. Wat daar verder aan condensatoren veranderd is weet ik zo niet.

@ Jan Hoppezak
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:14:
hmm, vandaag ff zitten surfen, lastig, lastig, lastig..bij Correct in Rotterdam de Rotel RA-04 en de AudioLab 8000S beide voor 400 eurs per stuk.
Of toch de Classic 6.10?; iemand ervaring met Rotel en of AudioLab?
Tja, ik ken ze wel maar niet die specifieke modellen. Het zijn wel echt zeer goede keuzes voor een laag budget. Rotel is echt een voorproefje van high-end ook in de goedkoopste versterkers. Maar het blijft een instappertje (vlg mijn 1e echte versterker). En stal je van de phono ook niet teveel voor.

Ik denk dat je met de Classic of de G&W toch wel een paar stapjes hoger zit. Daar zit iig al een flink zwaardere voeding in (terwijl Rotel al super is voor het geld met z'n voeding). En een goede zware voeding is heel, heel belangrijk.
De Classic 6.10 heeft trouwens ook een afstandbediening(kje).

Wil je lekker mp3tjes enz draaien kun je dat volgens mij ook wel met een G&W TW-268LM of TW-2008X (erg goed zelfs). Die zien er ook zeer goed uit (looks en specs). Ik heb ff met m'n vingers aan de 2006X gezeten en die knoppen voelen wel even wat anders aan dan,... ehhh. aan dan... welke sub €2000 versterker waar ik ooit aan heb gezeten. G&W heeft ook een goede reputatie. Die 268 heeft heel wat prijzen gewonnen. Wat ik ook erg leuk vind: er zitten exact dezelfde gouden knoppen op als op mijn Audio Note! Voor €300
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl//components/com_virtuemart/shop_image/product/10010722-Lkopie.jpg
Chic hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JTB81 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:00:
Ik wil mijn MHZS wat gaan modificeren. Er schijnen namelijk goede resultaten kunnen worden gehaald door het veranderen van onder andere de caps. Nu staat er vervang de 0.22uf/630v cap. Maar moeten de exemplaren waarmee ik het vervang ook hetzelfde voltage hebben of mag dat ook meer zijn? Als dat zo is dan wil ik ze vervangen door betere mundorf exemplaren.
Meer voltage mag altijd, minder nooit.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep

Bedankt Jeep voor de buizen toelichting voor MHZS cd33.

Zeg aangezien je zo'n buizenman bent! Kan ik even een (vreemd) probleem aan je voorleggen?

Ik heb het gevoel dat gloeidraden van EL34B eindbuizen van de Yaqin MC10-L van hun plek zijn 'verschoven'. Het klinkt vreemd maar het lijkt net alsof ze eerst keurig op een rij lagen en nu alsof ze uiteen gaan staan en de draden 'rommelig' lijken.

Iemand vertelde me dat ik mogelijk de gloeidraad spanning moest controleren. Want deze kon wel's verkeerd zijn afgesteld waardoor de gloeidraad teveel spanning krijgt en dus de levensduur e.d afneemt.

Of is dit je reinste onzin? 8)7

mocht je daar iets over weten hoor ik het graag.

ps. ik heb van de ebayer waar ik de buizen-amp heb gekocht keurig een nieuwe front gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:25:
@jeep

Bedankt Jeep voor de buizen toelichting voor MHZS cd33.

Zeg aangezien je zo'n buizenman bent! Kan ik even een (vreemd) probleem aan je voorleggen?

Ik heb het gevoel dat gloeidraden van EL34B eindbuizen van de Yaqin MC10-L van hun plek zijn 'verschoven'. Het klinkt vreemd maar het lijkt net alsof ze eerst keurig op een rij lagen en nu alsof ze uiteen gaan staan en de draden 'rommelig' lijken.

Iemand vertelde me dat ik mogelijk de gloeidraad spanning moest controleren. Want deze kon wel's verkeerd zijn afgesteld waardoor de gloeidraad teveel spanning krijgt en dus de levensduur e.d afneemt.

mocht je daar iets over weten hoor ik het graag.

ps. ik heb van de ebayer waar ik de buizen-amp heb gekocht keurig een nieuwe front gekregen.
is idd wel goed om te checken, bij te weinig spanning krijg je kathode-vergiftiging en bij teveel spanning toast je eea ;)

Of een gloeidraad door warmte kan vervormen in die mate en situatie weet ik echter niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 03:29:
Wanneer PA dezelfde kan leveren dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.
Ik stream enkel mijn enorme mp3 (LAME VBR en 320 kbps) collectie vanaf mijn G5 naar de versterker en ook wat internetradio (veelal op slechts 128-160 kbps) en de versterker zal een groot deel van de dag aanstaan, klasse A vreet teveel energie voor mijn reguliere gebruik.
Mijn cd speler gaat de deur uit, gebruik hem slechts een aantal uren per jaar :|
Naar mijn overtuiging zal ik aan het "standaard" model JA-88D voldoende hebben.
Misschien kun je het beste eerst wat fatsoenlijks kopen om je MP3's / Flacs enz. mee af te spelen.

Boven - Transporter $2000,- Hoop geld maar speelt menig veel duurdere CDspeler volledig zoek.
http://www.stereophile.com/mediaservers/207slim/

Onder - Squeezebox €300,- (voor slaapkamer in nieuwe huis) Speelt in de klasse van CDspelers +/- 600 euro. Gewoon erg goed dus.
Afbeeldingslocatie: http://hugo.it-combine.com/transporter.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.slimdevices.com/images/transporter-gallery/3.jpg
Ik heb beide in bezit en het is mijn beste investering in jaren geweest. Je speelt er niet alleen je eigen muziek mee af maar ook internetradio.

Als een klasse A versterker al te veel stroomverbruik heeft voor het afspelen van MP3's... Heb je er dan al bij stilgestaan dat een Mac G5 140 watt idle verbruikt en in max load 604 watt!!. Niet een echt een zuinige manier om MP3's en internetradio af te spelen.
De squeezebox en Transporter vebruiken zo'n 10 á 15 watt. Mijn zelfgemaakte NAS (hangt in de meterkast) is op basis van een fanless Via Epia moederbord en verbruikt 20 watt... Totaal dus >40watt (ex. versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die squeezeboxs zijn idd. heel handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swiss77... goed punt! En dan hebben we het nog niet eens over het lawaai dat de meeste pc's maken. Mijne in de woonkamer is nu wel superstil maar de meeste pc's leveren toch behoorlijk ruis op. Daar zit je dan met je 110dB signaal-ruisafstand van je 'high-end' geluidskaart met 80dB muziek en 50dB ventilatoren geronk en harddisk gegier, cq opstijgend vliegtuig optische drive.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:25:
lijkt mij ook dat ze dan te warm worden > uitzetting. Maar hoe zie jij dat? :?

nee. Als je daar ongerust over bent moet je eens opletten wat er gebeurt als je hem aanzet. zie je dat dan gebeuren?
Je kunt natuurlijk wel de gloeispanning gaan meten (pin 2 en 7 moet 6.3V zijn) plaatje kijk hier maar er is een veel simpelere manier: het is een gloeidraad. De kleur die hij uitstraalt is gerelateerd aan de temperatuur van de gloeidraad en dus de verweking van het metaal (hoe heter hoe zachter). Hij hoort oranje te zijn. Wordt de gloeidraad van de EL34 te heet dan wordt ie geel, en wit is echt foute boel. Die hoort te gloeien, geen licht te geven.

Als dit het geval is dan zou ik echt even bij een kundig iemand langsgaan (niet bij mij dus :)) zoals machmat. Kun je gelijk mooiere voorbuisjes erin laten zetten. De eindbuizen zou ik gewoon KT77 doen. Die heeft ie niet imo.
top!

@ wie er een MHZS speler heeft gekocht even een vraag

De buisjes die erin zitten, zijn dat 12AX7 of nog 6n3p?
Ik zie dat de cd66 ineens gewone 12AX7 buisjes hebben (icm met 6Z4 rectifier bij de cd88)
Lijkt mij geen vooruitgang aangezien 12AX7/ecc88 nogal overgewaardeerd zijn. Volgens TriodeDick:
Amperex Bugle boy ECC88: Vandaag de dag de meest gebruikte dubbeltriode in commerciële ontwerpen. En mijns inzien ook de meest overschatte buis. Andere typenummers, maar ongeveer dezelfde inhoud: 6DJ8, 6922. Deze triode is ontwikkeld voor hoogfrequent gebruik. Maar bleek ook voor audio bruikbaar. De klankbalans is wat hard. (oneven harmonischen?) Niet echt ruimtelijk, niet open en niet schoon. Beetje mediocre triode. Ik zeg het nog maar eens, er zijn zo veel betere. En zeker veel voordeliger. De vraagprijzen zijn volslagen idioot.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep. Van welk typenummer wil je dit precies weten?

Want Zoals je weet heeft de CD33 6n3p Buizen en de heeft de cd66 inderdaad de 12AX7 buizen aan boord.

Ik snapte dat ook al niet want ik heb twee buizenboeken gelezen en die zeggen beide ook dat ECC88 but zijn te gebruiken voor audio toepassingen

Trouwens ik laat de gloeispanning maar controleren door een vriend van me want de buizen lichten namelijk oranje, tegen geel aan op. Ik neem geen risico's. Ookal denk ik dat er weinig aan de hand is anders was de boel toch al door gefikt?

Ik zie wel en moet nog 8 weken geduldig wachhten tot de MHZS cd33 binnen is. Ik heb de boel via seamail laten versturen. Wel zo goedkoop.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een leuke aanschaf gedaan op eBay 70 pond inclusief verzendkosten, voor mijn eerste stapje richting buizen nu maar hopen dat het niet op een teleurstelling uitdraait.
Ik zal straks wat plaatjes doorgeven eerst wat specs
2 X 15 W
EL84 / 6P14 x 4
6N3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatjes zijn wat aan de grote kant vandaar even een linkje.

Hier een fotootje van het binnenwerk

http://hi-end.on9mart.com...-6bkbk/TIA09-photo_09.jpg

En de buitenkant
http://hi-end.on9mart.com...-6bkbk/TIA09-photo_03.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Vandaag de Yarland FV 34 ontvangen. Zat goed verpakt, was met zorg gedaan. Heb net even geluisterd, klinkt zo uit de doos erg lekker. Erg doortekend geluid, rust, dynamische slanke bas zijn woorden die me nu even te binnen schieten. O ja, geen brom of bijgeluiden. Ben helemaal tevreden en dat voor dat geld...
Kortom Timaudio en deze amp highly recommended!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beetle

Je hebt dus music angel 6p1 gekocht. Lijkt qua uiterlijk veel op de yarland versterkers. Hij heeft echter wel hoog rendementspeakers nodig gezien de gevoeligheid van 90dB. Wat is de gevoeligheid van je speakers?
De amp is wel handmade gezien het soldeerwerk. Ben benieuwd hoe die gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

105 Euro voor een nette Yarland lookalike? Incl. verzending?
Beetle73, woon je naast de verkoper? Of wordt die versterker per postduifestafette verstuurd?

/me wil voor die prijs ook wel 's een buizen-experiment wagen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ eskimo: hoe heeft Timaudio de amp verzonden, via DHL?
En kreeg je een naheffing aan de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Beetle73
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:12:
Zojuist een leuke aanschaf gedaan op eBay 70 pond inclusief verzendkosten, voor mijn eerste stapje richting buizen nu maar hopen dat het niet op een teleurstelling uitdraait.
Ik zal straks wat plaatjes doorgeven eerst wat specs
2 X 15 W
EL84 / 6P14 x 4
6N3
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/AI-MA-MENG-HD-EL84-6bkbk/TIA09-photo_03.JPG
ja dat is dus die waar we het over hadden. Niet de 6P1 maar de 6P14P. Wel zo handige buisjes. Die zijn tenminste goed verkrijgbaar met plenty keuze. En bovendien zijn het goedklinkende types.
Als ie net zo goed klinkt als de Yarland FV34C (dat verwacht ik wel) dan heb je daar een leuk versterkertje aan. Dat kan Bucanier je wel vertellen.
De vv buisjes zijn dus dezelfde als in de MHZS cd33, en de eindbuizen zijn exact gelijk aan EL84/6BQ5. De beste buisjes daarvoor zijn de
Sovtek EL84M
A military-spec version of the standard Sovtek EL84 - the Sovtek EL84M's extended voltage tolerance - improved plate dissipation - and rugged construction make it equivalent to the RCA 7189. Chosen by Matchless for their designs - the EL84M also features higher transconductance - more power - and longer life than the less expensive EL84 - making it perfect for hi-end audio applications. However - many musician's prefer the regular EL84's warm distortion to the EL84M's tighter - cleaner tone. For all Hi-Fi users - the EL84M is definitely the tube of choice.
@bronco.b
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:46:
@jeep. Van welk typenummer wil je dit precies weten?
Want Zoals je weet heeft de CD33 6n3p Buizen en de heeft de cd66 inderdaad de 12AX7 buizen aan boord.
Ik zie het al: zo waren ze al. Dan is het wel duidelijk dat ik (als ik er 1 kies) toch wel de cd33 word want zo'n bovenlader lijkt me echt niks. Ik heb maar 12cm hoogte en daar krijg ik mijn hand met cd niet echt lekker tussen. En bovenop staan al een draaitafel en versterker. En die buisjes zijn voor mij dan helemaal onbegrijpelijk.

Die kleur die je beschrijft is normaal. Maar even meten kan geen kwaad als je weet wat je doet. Denk er wel aan dat - ook al staat een buizenversterker een week uit - je nog steeds een levensgevaarlijke opdoffer kunt krijgen. Dus kijk waar je die pinnen prikt.

@operatingeskimo
operatingeskimo schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:27:
Vandaag de Yarland FV 34 ontvangen. Zat goed verpakt, was met zorg gedaan. Heb net even geluisterd, klinkt zo uit de doos erg lekker. Erg doortekend geluid, rust, dynamische slanke bas zijn woorden die me nu even te binnen schieten. O ja, geen brom of bijgeluiden. Ben helemaal tevreden en dat voor dat geld...
Kortom Timaudio en deze amp highly recommended!
Je had toch dezelde als ik (de FV34AIII)? Er zijn 3 types FV34, namelijk een A (2xEL34 SET), B (4xEL34 PP) en C (4xEL84 PP).
De klank zoals je die nu omschrijft is idd hetzelfde als bij mij toen met de originele buizen. Je moet m echt even een goeie dag inspelen dan klinkt het al minder scherp.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep

Tja, ik snap de bovenladers ook niet. Ze zeggen dat die stabieler zijn en bla, bla..maar ze zijn naar mijn idee inderdaad verrekte onhandig. Plus dan moet je er ook nog steeds een puck op leggen voor een perfecte werking (wordt er bijgeleverd). Het is net alsof je vinyl bezig bent.

Nee da's niks voor mij en dan die buizen...Zeer vreemd. Het lastige is dat je weinig recensies tegenkomt van de MHZS spelers. Dus of de cd66 of cd88 het beter of minder goed doet dan de cd33 is dus moeilijk te zeggen.

Ik heb de speler voor de belachelijke prijs van 190 euro op de kop getikt. Maar goed de verzending is via seamail. Ik ben benieuwd hoe die klinkt en mogelijk dat ik hem voor 200 euro laat tweaken door Machmat. Aangezien jij vond dat hij goed klinkt en de eigenaar van een getweakte speler na de tweak ook zeer tevreden was.

Maar goed..ik moet wel een beetje rustig aan doen. Ik heb mezelf weer veel te gek 8)7 laten maken door de goedkoper prijzen. Dit is voor nu wel even het laatste wat ik aanschaf. Op termijn komen de speakers weer aan de beurt.
:Y

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Gluten Parody schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:24:
@ eskimo: hoe heeft Timaudio de amp verzonden, via DHL?
En kreeg je een naheffing aan de deur?
Via TNT. Geen naheffing aan de deur. Maar ik ga er wel van uit nog wat te moeten betalen achteraf. Omdat Tim een lagere waarde nl. $ 125 op de formulieren heeft gezet en het als "sample" verstuurd krijg ik waarschijnlijk daar een aanslag over en niet over het werkelijk betaalde bedrag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Je had toch dezelde als ik (de FV34AIII)? Er zijn 3 types FV34, namelijk een A (2xEL34 SET), B (4xEL34 PP) en C (4xEL84 PP).
De klank zoals je die nu omschrijft is idd hetzelfde als bij mij toen met de originele buizen. Je moet m echt even een goeie dag inspelen dan klinkt het al minder scherp.
Jeep,
Ik heb inderdaad de FV34AIII. Vandaag vrij dus ik ga em even lekker in laten spelen. Heeft het trouwens zin om er andere(betere) buizen in te zetten? Welke zouden dat zijn en waar koop je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Mijn spullen uit China zijn ook binnen, twee loodzware dozen. Het kwam via Timaudio, het heeft er qua reis 3 dagen over gedaan om hier te komen. Het werd verstuurd via Fedex terwijl ik expliciet gevraagd heb om via TNT te versturen. Er was geen naheffing aan de deur. Tim heeft overigens een lagere waarde opgegeven voor me (525 dollar).

Ik kan niet wachten tot ik vanmiddag thuis ben om mijn Yarland KT88 en Opera Consonance 2.3 uit te pakken. Ik zal foto's maken.

Hoe maak je overigens het beste die hosted thumbnails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@vinz98 _/-\o_ foto's! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:29:
105 Euro voor een nette Yarland lookalike? Incl. verzending?
Beetle73, woon je naast de verkoper? Of wordt die versterker per postduifestafette verstuurd?

/me wil voor die prijs ook wel 's een buizen-experiment wagen... :)
Gekocht via eBay mijn winnende bod was 9,99 (ook het enige bod). En de verzendkosten zijn 59 pond, + 15 pond aan vezekering. Kom dus op een totaal van 84 pond. Mits de douane niet moeilijk doet. Maar voor iets wat 9,99 euro kost zullen ze niet al te moeilijk doen ga ik vanuit. Ook wil ik bij de verkoper een tweede versterker kopen (voor dat geld waarom niet). Scheelt misschien in de verzendkosten.

@ afterlife de versterker laat ik Surface versturen dat scheelt de helft. Hierbovenop wel 15 pond om het verzekerd te versturen. Verwachte aankomst tijd tussen de 5 en 7 weken..... We wachten rustig af.

@ Bronco.b de speakers welke ik ga gebruiken (hopelijk zijn ze volgende week binnen).
Hebben de volgende specs:
4 Ω ± 20%
200 W
91 ± 2 dB/w/m
35 Hz-40 kHz ±2 dB

@ Jeep dank voor de buizentip mocht ik ze gaan vervangen heb ik een leuke tip meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De veiling van de volgende 3 items lopen vannacht af dus....... waag een gok. Of wacht anders even af of mijn levering goed is aangekomen, kun je altijd nog besluiten om iets bij ze te kopen.

http://cgi.ebay.nl/MA-6P1...0QQtcZphotoQQcmdZViewItem

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ik heb een Yaqin MC10-L buizenamp onlangs gekocht die me zeer goed bevalt en bij diverse ebayers ook voor een appel en ei te koop is.

Ach joh, Iedere moment lopen er op ebay wel veilingen af van buizenamp waar geen hond op heeft geboden. Zo ben ik per ongeluk ook aan de yaqin gekomen en uhhh....totaal geen spijt van. Integendeel, ik had dat veel eerder moeten doen.

Het is alleen ff neuzen wie nu precies de goedkoopste verzendkosten hanteert. Ik weet wel wanneer je boven de 20Kg uitkomt dat het uitsluitend via airmail verzonden kan worden.

@beetle73

Welke speakers heb je gekocht dan!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:00 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.