Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:35:
[...]
Bronco b, wat heb je nou uiteindelijk betaald voor je MC10L incl. verzending en heb je nog import moeten betalen achteraf? Ik ben op ebay aan het kijken en kom leuk spul tegen, een Yaqin met KT88 buizen bijvoorbeeld. Misschien dat ik toch maar eens een gok waag.
Uh..10,41 euro voor de MC10-L amp

en 356 euro (240 GBP) voor verzending en verzekering
KT88 buizen moeten weer mooier klinken dan de EL34. Tenminste dat heb ik me laten vertellen.
Maar goed de verzendkosten van MC10-L hadden goedkoper gekund bleek achteraf. Trouwens apparatuur boven de 20Kg is altijd airmail.
Ebayer Leshele bijvoorbeeld rekend gemiddeld 172 GBP aan verzendkosten incl. verzekering
(bij hem heb ik de MHZS cd33 besteld. Hij heeft een goed assortiment, relatief lage verzendkosten, houdt je keurig op de hoogte en kan goed engels schrijven).
Ebayer jennychan4028. Die doet het voor 170 GBP aan verzendkosten incl verzekering
Ebayer ecbuy365 rekend gemiddeld 120 GBP verzendkosten incl verzekering (maar heeft minder keus)
Ebayer Apple1917 rekend gemiddeld 208 GBP verzendkosten incl. verzekering
Doordat Takhei55 dus i.v.m de anderen duurder is met de verzendkosten is wel de kans zeer groot dat je de gewenste item voor de bodemprijs krijgt zonder dat je de bieding in de gaten hoeft te houden.
Bij de anderen zul je de biedingen meer in de gaten moeten houden en betaal je per definitie meer voor de item doordat er dus geboden wordt Maar daar staat dus wel tegenover dat je lagere verzendkosten hebt. Je kunt zelf uit gaan rekenen hoe je wil gaan per auction, afhankelijk van de verzendkosten. Maar goed je zou kunnen zeggen dat de verzendkosten incl. verzekering, gemiddeld op 180GBP liggen (da's dus afgerond 270 euro).
Belasting betalen blijft natuurlijk een grillig verhaal

. Laat de item in ieder geval onder de noemer 'gift' versturen en geef bij de ebayer aan dat ze op de doos bijv. aangeven dat de totaal waarde van de item bijv. 50 euro is. Op die manier kun je enigszins de kosten drukken
Maar goed als de douane om wat voor reden dan toch je item er tussenuit pakt rekent de douane het volgende: de prijs van het goed + verzendkosten wordt bij elkaar opgeteld en dan wordt er 4% importheffing gerekend en 19% BTW alsook, volgens iemand van dit forum, een soort van 'voorschotheffing'. Echter hoe hoog die is weet kennelijk niemand

.
Maar als ik alle verhalen op dit forum lees gebeurt het zelden dat je bijbetaald. Tenzij de Ebayer DHL gebruikt. Die rekenen kennelijk meteen extra geld

. Dus via TNT versturen.
Hopelijk heb je er wat aan
trouwens kijk's naar deze eindbuizen, Wicked!! (of het daadwerkelijk iets is? Ik ken het type buis totaal niet!)
http://cgi.ebay.nl/2007-N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 29-06-2007 22:54
]