Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:51:

Als een klasse A versterker al te veel stroomverbruik heeft voor het afspelen van MP3's... Heb je er dan al bij stilgestaan dat een Mac G5 140 watt idle verbruikt en in max load 604 watt!!. Niet een echt een zuinige manier om MP3's en internetradio af te spelen.
De squeezebox en Transporter vebruiken zo'n 10 á 15 watt. Mijn zelfgemaakte NAS (hangt in de meterkast) is op basis van een fanless Via Epia moederbord en verbruikt 20 watt... Totaal dus >40watt (ex. versterker)
ik weet het, en mijn nieuwe MacPro zal dan wel iets zuiniger zijn mijn mijn G5 staat 24/7 aan en maakt met de gemodificeerde fans nauwelijks geluid, ook de gebruikte harde schijven zijn fluisterstil.
De mp3's en internetradio gebruik ik enkel wanneer ik thuis werk en wanneer ik weg ben staat de G5 in de meeste gevallen dus gewoon volop te crunchen; het is mijn werkpaard en gebruik hem voor het schrijven van uren dus is het stroomverbruik voor mij op die manier iets minder van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
operatingeskimo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:34:
[...]Ik heb inderdaad de FV34AIII. Vandaag vrij dus ik ga em even lekker in laten spelen. Heeft het trouwens zin om er andere(betere) buizen in te zetten? Welke zouden dat zijn en waar koop je die?
voorbuizen staat hierboven al ^bij de MHZS CD33. Die zijn hetzelfde. 2C51, 6N3pi (= cyrillisch 6H3P) 5670, 396A. Ik heb de 5670 CBS Hytron van Machmat. Ik heb ook nog n paar andere. H3D die die MHZS CD33 had laten modificeren bij machmat (zie verhaal) had er russische buizen in die cryogenisch behandeld zijn en was daar zeer over te spreken.

Voor de EL34 zou ik absoluut de JJ KT77 aanbevelen. Die zijn beter dan welke EL34 ook. Die koop je goedkoop bij btb-elektronik.de. Die zijn goed en goedkoop met opsturen. Je hebt ze zo binnen. Ze hebben ook leuke russische 6N3p voor €6,50. Dat is n stuk goedkoper dan NOS van Machmat en zijn best goed (beter dan de Chinese).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Duitsland had iemand dat kleine HIFI versterkertje met 6N13P en 6N8P buizen gekocht die je op Ebay veel ziet. Die is er ook in KT88 SET.
Afbeeldingslocatie: http://img153.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-32502/loc1178/86017_IMG02411_122_1178lo.jpg
Hij was er zeer over te spreken kwa geluidskwaliteit. Hij wordt weliswaar erg warm en hij vind m absoluut lelijk(er zit wat oxidatie aan de sokkel). Maar hij is er wel erg positief over, al ligt zijn verwachting laag. (Waarom?) Het is wel een SET, maar de trafo's zijn nogal klein.
Musik-Power ist völlig ausreichend, ich habe heute mal die Abwesenheit der Familie zum Aufdrehen genutzt - mehr Power, als nötig. Die Auflösung und der Klang sind super, kein Brummen oder sonstige Störungen. Die Bühne ist beeindruckend (liegt vermutlich aber am NAD). Klassik: Die Mozart-Messe in C Moll (Claudio Abbado, mit der hinreißenden Arleen Auger und Barbara Bonney) ist grenzenlos gut. Ahhh. Das Domine.... Die Streicher spielen ordentlich auf, sind gut voneinander trennbar, über alle Bereiche ein sauberer Sound. Die Magnetostaten harmonieren mit dem kleinen Amp wunderbar.
En dan is hij "entäuscht' :? (moet je nagaan: op een paar magnetostaten en dat speelt gewoon) Het oog wil ook wat zegt ie dan. Dan had ie maar de zilveren moeten kopen. Hij had er alles bij elkaar €150 voor betaald!

Wel zeg ik er bij, neem de KT88 versie. Dat kabeltje op de eindbuis staat honderden V op. Als je kinderen hebt kan dat slecht aflopen. Dat trekt een kind natuurlijk als een magneet zo'n los kabeltje. Er zit ook geen kap bij!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:59:

@beetle73

Welke speakers heb je gekocht dan!
Uiteindelijk toch de Aurum Cantus Moon River II ook via eBay van een particulier in Italië

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 03:34:
[...]

@ 4-legged
Mijn onduidelijkheid bestaat uit het volgende je schrijft dat de Moon Goddess duidelijk beter klinkt dan de Moon River. (prima dat kan). Daarna schrijf je dat de Red Rose Classic gelijk is aan de Moon Goddes. (dit klopt naar mijn idee niet) Dit omdat volgens de onderstaande afbeelding de Moon River gelijk is aan de Red Rose Classic en niet de Moon Goddess

Nu is mijn vraag haal jij de Moon Goddess en Moon River door elkaar en vind jij de Moon River beter, of was de Moon Goddes beter en heb jij je vergist vwb de vergelijking met de Red Rose Classic? Alvast bedankt voor het antwoord. Ik kan nu geen maan meer 8)7 gezien het tijdstip, ik duik te bed.
De foto die je erbij zette was van de Moon Goddess, terwijl ik de Moon Goddess II heb. Die heeft een extra woofer aan de zijkant, net als de Red Rose Classic. Volgens mij is de Red Rose Classic gelijk aan de Moon Goddess II en niet aan de Moon River. De Moon Goddess II is in elk geval nog een klasse hoger dan de Moon River en zéker beter dan de Music Goddess.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
JTB81 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:12:
[...]

Ik heb ze allebei beluisterd bij 4-legged en ik weet zeker dat hij de Red Rose Classic (en dus de Moon River 2) beter vind klinken. Ik overigens ook, helaas zijn deze speakers bij mijn weten niet meer te krijgen en als 4-legged ze weg doet zit ik op eerste rang hahahaha.
Nogmaals: ik heb de Moon Goddess II Afbeeldingslocatie: http://www.audio-markt.de/_markt/uploaded/1765882874_g.jpg, niet de Moon 2. River 2. Die heb ik wel gehoord (even), maar die is echt een stuk minder dan de Moon Goddess II. En volgens mij is de Red Rose dus gelijk aan de Moon Goddess II en niet aan de Moon River 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

De foto's zijn te bekijken op deze link: ( je kunt nog wat naar rechts scrollen dan zie je meer thumbnails)

http://home.planet.nl/~teuni605/index.htm

Ik heb er af en toe een CD doosje bij gelegd omdat je dan een referentiekader hebt hoe groot iets in werkelijkheid is. De doos was iig supergroot.

Alles is inmiddels aangesloten en draait lekker, geen mankementen.

[ Voor 9% gewijzigd door vinz98 op 28-06-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Geweldig _/-\o_ vinz98! _/-\o_

Hier kan de rest een voorbeeld aan nemen.

Zo doe je dat!

Mooi spul zeg.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals: ik heb de Moon Goddess II [afbeelding], niet de Moon 2. River 2. Die heb ik wel gehoord (even), maar die is echt een stuk minder dan de Moon Goddess II. En volgens mij is de Red Rose dus gelijk aan de Moon Goddess II en niet aan de Moon River 2.
Ach ik moest snel beslissen en heb voor een leuke prijs een paar Moon Rivers gekocht ze komen aanstaande woensdag binnen (een kennis van mij pikt ze op hij rijdt op Italië)

@ Vince, dat ziet er fantastisch uit zeg :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56
4-legged-bird schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Nogmaals: ik heb de Moon Goddess II [afbeelding], niet de Moon 2. River 2. Die heb ik wel gehoord (even), maar die is echt een stuk minder dan de Moon Goddess II. En volgens mij is de Red Rose dus gelijk aan de Moon Goddess II en niet aan de Moon River 2.
Sorry Jeroen, ik haal ze dus blijkbaar nog steeds door elkaar. Maar feit blijft dat ze erg mooi zijn!

@ Vince, wat heeft het moeten kosten als ik vragen mag? Zeer mooie cd-speler.Zelf ben ik niet zo weg van de vormgeving van Yarland, maar desalniettemin een mooie set!

[ Voor 13% gewijzigd door JTB81 op 28-06-2007 21:29 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Yarland
Pro-88SE U$782.5 including shipping cost
Opera Consonance CD2.3 U$1311 including shipping cost
-----------------------------------------+Total
$ 2093.50

komt op 1,557.78 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over vormgeving gesproken. Wat vind je hier dan van?
Afbeeldingslocatie: http://www.vacuumtube.com/88se_1.jpg
TRI - A88SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het interessant vind.

Ik heb een paar keer gemaild met een Australiër over de Yaqin MC10-L.

Hij heeft recentelijk een tweede buizen-amp aangeschaft, een Audioromy met 845 eindbuizen en mij zijn recensie gestuurd dat mogelijk interessant voor geïnteresseerden.

Hello i recieved the audioromy with the 845 tubes, and i tell you it sounds much nicer than the mc10L.

The 845 tubes look awsome in the amp and sound even better, i love this amp who knows it probably sounds as good as the audio note ongaku which costs $400.0000.

I bought the amp from takhie on ebay, if your thinking of getting another tube amp you cant beat the 845 tubes, a MIDRANGE TO DIE FOR.

Voor zover zijn bevindingen. Eventuele foto's zijn hier te vinden. http://cgi.ebay.co.uk/AUD...00122424326QQcmdZViewItem

@jeep. Het ontwerp van de TRI A88SE ziet er mooi kaal en strak uit....En een mooie rooie kleur. Of iedereen dat aan zal spreken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:31:
Yarland
$ 2093.50

komt op 1,557.78 euro
Really cool stuf man! :) :) En dan weer's die prijs...Daar krijg je 'slechts' een topmodel cd-speler van musical fidelity voor.

Geeft me het gevoel van 'Zeg maar nee...dan krijg je er twee'. Twee machines voor de prijs van één en wel verdomd goed verpakt zeg! Altijd een pluspunt want..man..wat gaan ze bij de post toch slecht om met je spullen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:39:
[...]

Uiteindelijk toch de Aurum Cantus Moon River II ook via eBay van een particulier in Italië
Ik heb dit merk nog niet in actie gehoord, jammer genoeg. Maar gezien de positieve reacties alhier ben ik wel benieuwd hoe het klinkt. Je bent in ieder geval lekker bezig. Mooie amp en speakers. Nu nog een chinese cd-speler? Of heb je die al...

@jeep, was jij niet van plan zulke speakers aan te schaffen? Je woont tenslotte in de buurt..als het kan zou ik ze wel's bij je willen beluisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:07:
[...]

Ik heb dit merk nog niet in actie gehoord, jammer genoeg. Maar gezien de positieve reacties alhier ben ik wel benieuwd hoe het klinkt. Je bent in ieder geval lekker bezig. Mooie amp en speakers. Nu nog een chinese cd-speler? Of heb je die al...

@jeep, was jij niet van plan zulke speakers aan te schaffen? Je woont tenslotte in de buurt..als het kan zou ik ze wel's bij je willen beluisteren. :)
Eigenlijk ben ik wel tevreden met mijn CD speler de Philips CD 304 deze matched wel goed met mijn versterker de Scylla 80s. Maar je weet maar nooit, volgend jaar ga ik verhuizen heb ik ws iets meer ruimte misschien wel een derde set up (buizen, transistor en home cinema) enne luisteraars zijn altijd welkom.

ps: maar als ik wel een cd speler ga aanschaffen wat zijn de voors en tegens tussen de MHZS 66 (bovenlader) en 33 kwa prijs schelen ze maar 2 euro op de site waar ik kijk.

66 heeft 2 X 12AX7
33 heet 2 X 6N3
en de 66 heeft nog een BNC aansluiting..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:07:@jeep, was jij niet van plan zulke speakers aan te schaffen? Je woont tenslotte in de buurt..als het kan zou ik ze wel's bij je willen beluisteren. :)
Ja. Maar mijn vrouw niet. :P
Hoewel: ze vond die Leisure 2SE met stands wel mooi. Maar dan worden het toch de Leisure 6.

Ik zie trouwens net dat Pacific audio de Leisure 6 heeft toegevoegd aan de lijst.
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/8d1411f96c54a444348058f68dfd4f5e.jpg
Met de G1 ribbontweeter. Die alleen al is behoorlijk duur. Maar dat zie je aan de prijs dan ook wel terug! Hij is wel 3x zo duur als de Leisure 2SE. Pfew. Maarja, 1.5x goedkoper dan de Volla en wel gelijkwaardig. En ook goedkoper dan de 2e hands aanbieding van de Volla die ik vorig jaar zag. Maar dat wordt dan wel sparen en flink veel overredingskracht.
vinz98 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:31:
Yarland
$ 2093.50
komt op 1,557.78 euro
Ik vind het toch een heel bedrag. Relatief valt t wel mee natuurlijk. En wat je er voor terugkrijgt is zeker niet mis. Ik vind het wel veel vermogen hoor. Ik vraag me af of die speakers dat ook echt nodig hebben. Ik zou het bij single ended houden. Maar misschien is dynamiek voor jou belangrijker dan voor mij.

Die namen van die speakers ben ik ook steeds mee in de war. Maar het model tweeter is denk ik van zeer groot belang. De G2 is echt maar klein en moet boven het middengebied inzetten (2500 Hz). De G3 is een stuk groter en pakt meer van het voor stemmen belangrijke middengebied mee.

De Music Goddess is die dikke lelijke met de woofer voor en G2.
De Moon River is een wat slanker model en is er in 3 soorten: de 1 de II en de mini. En hij heeft een G3 tweeter. En als ik het nu goed zie heeft de MR II geen ribbontweeter meer?
En dan de Moon Goddess, die heeft ook alleen een G2 tweeter.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:48:ps: maar als ik wel een cd speler ga aanschaffen wat zijn de voors en tegens tussen de MHZS 66 (bovenlader) en 33 kwa prijs schelen ze maar 2 euro op de site waar ik kijk.

66 heeft 2 X 12AX7
33 heet 2 X 6N3
en de 66 heeft nog een BNC aansluiting.
En vergeet de 4 pond meer verzendkosten niet!
Die veilingprijzen zijn natuurlijk geen indicatie. Ik zou het wel weten. De CD33! Ik zie verder geen verschillen dan balanced out (LB) toploading (ZK als in zwaar k..) en 12AX7 buisjes (saaie rotbuizen). De CD33E die ik gehoord heb was super.
CD-spelers die in mijn lijstje staan zijn de Opera CD120-10 (of linear), Shanling CD-T80 en de Junsun Moon Habor (lelijk schuine kant, super houten AB).
Je moet ook eens even zoeken wat de voor/nadelen zijn van een Sony of Philips pickup. Dat had iets te maken met cd-tjes die niet af te spelen zijn.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot vorige maand heeft er ook nog een set Volla's op Marktplaats te koop gestaan met een vraagprijs van 1700 euro.
Nadat ik deze speaker heb gehoord heb ik even te lang gewacht om de knoop door te hakken en dus waren ze verkocht voor 1600,--.
Waar ze wel voor hebben gezorgd, is dat ik voor het eerst in ruim 10 jaar heb besloten heb om andere speakers te nemen.

@Jeep, dank voor de tip mocht ik de 33 tegenkomen voor een leuke prijs pak ik hem misschien wel mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beetle73. Op ebay ga je cd33 absoluut tegen komen voor een leuke prijs en aangezien die minder weegt dan 20kg is de speler te verzenden via surfacemail. Wat weer een leuke besparing oplevert.Ik heb de speler voor 190 euro (incl. verzending) op de kop getikt.

trouwens technische gezien lijken de Shanling cd-T80 en de HMZS cd33 enigzins op elkaar.

Afgezien dat de Shanling klasse A onderdelen gebruik zoals een BB dac en Up-amp.
En bij de MHZS minder goed (kunnen) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:49:
Voor wie het interessant vind.

Ik heb een paar keer gemaild met een Australiër over de Yaqin MC10-L.

Hij heeft recentelijk een tweede buizen-amp aangeschaft, een Audioromy met 845 eindbuizen en mij zijn recensie gestuurd dat mogelijk interessant voor geïnteresseerden.

Hello i recieved the audioromy with the 845 tubes, and i tell you it sounds much nicer than the mc10L.

The 845 tubes look awsome in the amp and sound even better, i love this amp who knows it probably sounds as good as the audio note ongaku which costs $400.0000.

I bought the amp from takhie on ebay, if your thinking of getting another tube amp you cant beat the 845 tubes, a MIDRANGE TO DIE FOR.

Voor zover zijn bevindingen. Eventuele foto's zijn hier te vinden. http://cgi.ebay.co.uk/AUD...00122424326QQcmdZViewItem
Bronco b, wat heb je nou uiteindelijk betaald voor je MC10L incl. verzending en heb je nog import moeten betalen achteraf? Ik ben op ebay aan het kijken en kom leuk spul tegen, een Yaqin met KT88 buizen bijvoorbeeld. Misschien dat ik toch maar eens een gok waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep

Geinig ontwerp de TRI - A88SE. Waar koop je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die is duur hoor ($2000)
www.vacuumtube.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:35:
[...]

Bronco b, wat heb je nou uiteindelijk betaald voor je MC10L incl. verzending en heb je nog import moeten betalen achteraf? Ik ben op ebay aan het kijken en kom leuk spul tegen, een Yaqin met KT88 buizen bijvoorbeeld. Misschien dat ik toch maar eens een gok waag.
Uh..10,41 euro voor de MC10-L amp ;) en 356 euro (240 GBP) voor verzending en verzekering :|

KT88 buizen moeten weer mooier klinken dan de EL34. Tenminste dat heb ik me laten vertellen.

Maar goed de verzendkosten van MC10-L hadden goedkoper gekund bleek achteraf. Trouwens apparatuur boven de 20Kg is altijd airmail.
Ebayer Leshele bijvoorbeeld rekend gemiddeld 172 GBP aan verzendkosten incl. verzekering
(bij hem heb ik de MHZS cd33 besteld. Hij heeft een goed assortiment, relatief lage verzendkosten, houdt je keurig op de hoogte en kan goed engels schrijven).

Ebayer jennychan4028. Die doet het voor 170 GBP aan verzendkosten incl verzekering
Ebayer ecbuy365 rekend gemiddeld 120 GBP verzendkosten incl verzekering (maar heeft minder keus)
Ebayer Apple1917 rekend gemiddeld 208 GBP verzendkosten incl. verzekering

Doordat Takhei55 dus i.v.m de anderen duurder is met de verzendkosten is wel de kans zeer groot dat je de gewenste item voor de bodemprijs krijgt zonder dat je de bieding in de gaten hoeft te houden.

Bij de anderen zul je de biedingen meer in de gaten moeten houden en betaal je per definitie meer voor de item doordat er dus geboden wordt Maar daar staat dus wel tegenover dat je lagere verzendkosten hebt. Je kunt zelf uit gaan rekenen hoe je wil gaan per auction, afhankelijk van de verzendkosten. Maar goed je zou kunnen zeggen dat de verzendkosten incl. verzekering, gemiddeld op 180GBP liggen (da's dus afgerond 270 euro).

Belasting betalen blijft natuurlijk een grillig verhaal 7(8)7 . Laat de item in ieder geval onder de noemer 'gift' versturen en geef bij de ebayer aan dat ze op de doos bijv. aangeven dat de totaal waarde van de item bijv. 50 euro is. Op die manier kun je enigszins de kosten drukken

Maar goed als de douane om wat voor reden dan toch je item er tussenuit pakt rekent de douane het volgende: de prijs van het goed + verzendkosten wordt bij elkaar opgeteld en dan wordt er 4% importheffing gerekend en 19% BTW alsook, volgens iemand van dit forum, een soort van 'voorschotheffing'. Echter hoe hoog die is weet kennelijk niemand :N .

Maar als ik alle verhalen op dit forum lees gebeurt het zelden dat je bijbetaald. Tenzij de Ebayer DHL gebruikt. Die rekenen kennelijk meteen extra geld :( . Dus via TNT versturen.

Hopelijk heb je er wat aan

trouwens kijk's naar deze eindbuizen, Wicked!! (of het daadwerkelijk iets is? Ik ken het type buis totaal niet!)
http://cgi.ebay.nl/2007-N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een MHZS CD88 uit Hong Kong laten overkomen en ben daar meer dan te vreden over...
Ik heb wel de standaard JJ ECC83 vervangen door Telefunken ECC83 (<>). Daarnaast is de EY2 vervangen door Telefunken OB2 (spanningsbuis) en wat reserver buisjes besteld van het type 6Z4 (7 pins). De spanningskabel is vervangen door een W&M Audio type Tornado.

Alles bij elkaar maakt deze toch al goede cd-speler, nog een klasse beter.. :9 :9

Hoe de verhoudig ligt met de MHZS CD33 weet ik niet, maar het gewicht van de cd speler (17,5 kg), de verkrijgbaarheid van de voorversterker buisjes hebben mij de doorslag geven om te kiezen voor een CD88. (CD66 is bijna indentiek, heeft alleen geen "voedings"buisje)

Gr,
Machiel

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:50:
trouwens kijk's naar deze eindbuizen, Wicked!! (of het daadwerkelijk iets is? Ik ken het type buis totaal niet!)
http://cgi.ebay.nl/2007-N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
ja daar heb ik ook al met verstand naar zitten kijken. (8>
Volgens mij is het een dubbeltriode. De 2 anodedraden wijzen daar natuurlijk ook op. Hij heeft een flink vermogen, maar dat komt dan ws omdat de 2 buizen parallel geschakeld (zijn of push-pull). Het ziet er wel heftig vet uit. Maar als de buis aan vervanging toe is, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:14:
[...]

ja daar heb ik ook al met verstand naar zitten kijken. (8>
Volgens mij is het een dubbeltriode. De 2 anodedraden wijzen daar natuurlijk ook op. Hij heeft een flink vermogen, maar dat komt dan ws omdat de 2 buizen parallel geschakeld (zijn of push-pull). Het ziet er wel heftig vet uit. Maar als de buis aan vervanging toe is, wat dan?
de amp heeft 30 watt vermogen en een maximaal verbruik van 160 watt. Zou die klasse A zijn? en dus parallel geschakeld?

Maar ik zou niet zo snel aan deze amp beginnen. Een behoorlijk exotische buis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, wat vinden we van de 300B buis (in single ended)? Ik heb gehoord dat het de koning van de triodes is. Klopt dit? Wat zijn de nadelen van de 300B in de zin van levensduur en misschien prijs of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De complimenten dat de boel weer snel in de lucht is!!

Ja de 300B buis is inderdaad een leuke buis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 300B is idd een erg goede buis. Ontwikkeld voor versterking in cinemas ed. Nadeel is dat ie maar 10W heeft (al is dat meestal genoeg) en de prijzen die ervoor betaald worden soms. Dan moet je even de test 'grote eindbuizentest' lezen bij triode dick
Prijzen varieren van €50 - €500 per buis. De buis is desondanks wel zo populair dat er geen NOS buis meer te vinden is bijna.

je bedoelt deze? Qua buizen en gewicht lijkt het me wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 01:47:
de 300B is idd een erg goede buis. Ontwikkeld voor versterking in cinemas ed. Nadeel is dat ie maar 10W heeft (al is dat meestal genoeg) en de prijzen die ervoor betaald worden soms. Dan moet je even de test 'grote eindbuizentest' lezen bij triode dick
Prijzen varieren van €50 - €500 per buis. De buis is desondanks wel zo populair dat er geen NOS buis meer te vinden is bijna.

Het gewicht is natuurlijk brutogewicht maar toch...ook de binnenkant van de bak ziet er goed uit...Zou haast gaan bieden met drie uur voor de boeg en met nog geen enkele bieding op de bak.

Trouwens vandaag heb ik een test gehouden tussen een 47labs amp (model 4717 shigaraki)
Afbeeldingslocatie: http://www.dinew-hifi-system.de/images/produkte/47lab_verstaerker_kl.jpg

En moet zeggen dat een boeiende test was.

De 47 labs amp bestaat uit een amp met een aparte voeding en is verdomd licht.Qua detaillering in het middengebied was de 47 labs amp beter dan de Yaqin MC10-L. De Yaqin was daarentegen voor wat betreft de 'attack' beter dan de 47 labs.

Eigenlijk was een vergelijk tussen de amps slechts te maken omdat ze beide totaal verschillende pluspunten en minpunten hadden.

Wel moet ik zeggen dat de 47 labs-amp voor een transistor amp zeer natuurlijk klonk en ook geen luistermoeiheid opleverde, wat over het algemeen wel het geval is bij transistor. Anyway..47 labs is een mooie amp! Alleen de 'looks' zijn wat minder maar ach...de gaat het niet om...het gaat om het geluid.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt. 47 labs is echt super. Minimalisme op en top. Daarom klinkt het ook zo goed. Alleen heeft ie weinig tot geen energiereserves. En dat hoor je dus. Maar dat zijn ook precies de punten waar jouw Yaqin wat zwakker in is.

Ja sorry ik zeg het verkeerd. Haast... Daaor het minimale circuit klinkt de 47Labs zo precies. De Yaqin is push-pull en heeft daardoor nog meer dynamiek maar is wat minder precies met afbeelden. Met een SET heb je misschien iets minder power maar wel het beste van beiden.

Ik vind de 47 labs Shigaraki trouwens erg mooi qua design. Past perfect in onze inrichting. Smaken verschillen he? B)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:03:
klopt. 47 labs is echt super. Minimalisme op en top. Daarom klinkt het ook zo goed. Alleen heeft ie weinig tot geen energiereserves. En dat hoor je dus. Maar dat zijn ook precies de punten waar jouw Yaqin wat zwakker in is.
@Jeep,

Ik begrijp wat je bedoelt alleen je zin is verkeerd, denk ik. De Yaqin is zwakker in detaillering, dat klopt maar heeft meer energierereserves en daardoor meer 'attack'. Zou bedoelde het toch?

De 47 labs is absoluut een topmachine. Mogelijk zou Ko (47labs amp eigenaar) de amp nog's naast een SET moeten zetten. Mogelijk dat je dan het beste van twee werelden krijgt. Detail en attack. Het was in ieder geval een leuke testmiddag!

trouwens moet je deze bak zien. Zeer mooi om te zien. Of het wat is
http://cgi.ebay.nl/New-GS...tegoryZ3280QQcmdZViewItem

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vorige aangepast...

ja mooi qua afwerking. Wel vage schakelaartjes die daar bovenop zitten. Voor triode/ultralinear en???
Maar qua buizen vind ik het veel minder mooi. 12AX7 en 12AU7 als vv en dan 4 EL34 als eind. Nee.

Relyon was ik al wel eerder tegengekomen en dat ziet er wel goed uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep! ik heb nog even extra gekeken. Vaag dat er steeds meer 12AX7 en 12AU7 buizen gebruikt worden. Qua eindbuizen weet ik nog zo niet. Het zou moeten kunnen, denk ik.

Kende het merk al? Relyon? Never heard of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 01:47:

Ik weet niet welke je bedoeld Jeep. De link naar ebay is de homepage van een winkel waar meerdere 300B amps staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien bedoelde Jeep deze...gewoon via de lijst van de ebayer opgespoord
http://cgi.ebay.nl/300B-C...egoryZ14973QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurum Cantus MK2 leisure 3
staan voor 400 euro te koop binnen nederland. Is dit een goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal zaken gekocht bij onze vrienden uit HongKong, echter als ik wil betalen dan krijg ik een foutmelding ongeldige verzekeringskosten. Dit zorgt ervoor dat ik niet kan betalen via Paypal. Ook niet als ik rechtstreeks wil overmaken via Paypal gebruik makend van het item nummer.

Het gekke is dat ik bij alle 3 de chinese handelaren deze foutmelding krijg en dus niet kan betalen. Tot nu toe heb ik dit nog nooit gehad (en ik heb aardig wat zaken gekocht via eBay echter nooit vanuit Hongkong.

dit is de foutmelding:
Plaatje verwijderd probleem is opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kun je de verkopers niet een mailtje sturen? het is hun geld tenslotte dus dan willen ze wel. Of Ebay?

@swiss77
ja sorry die bronco.b aanwees bedoelde ik. Al is het geen schoonheid, het ziet er van binnen wel goed uit. En hij is silver mooier dan zwart denk ik.
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:04:
Dan moet je wel even de link geven zodat wij ook kunnen bieden >:)
als het echt de Leisure 3SE is dan is dat een goede koop ja. maar laat je niet bulshitten; die op hifi.nl is de Leisure 2SE. Evengoed is het een goede koop maar het is zeker geen Leisure 3SE! Het is trouwens niet in NL maar in Namen, Belgie. Ik wil verder geen vooroordelen over belgen oprakelen maar als ik die belgische ads zie dan is er altijd wat mee. Denken ze soms dat ze ons voor de gek kunnen houden?

Op het plaatje zie je direct dat de tweeter maar klein is; 70mm= G2.

Dit is de Leisure 2 SE MKII
Afbeeldingslocatie: http://i8.ebayimg.com/01/i/000/a6/80/b9ee_2.JPG

En dit is die van hifi.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/markt/images/2214_1_Aurum_Cantus__s.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beetle

Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat de insurance fee niet klopt omdat het seamail betreft en seamail mogelijke lagere insurancekosten kent? :S

Anyway...Zodra je met een ebay-itemnummer te maken hebt van zal paypal automatisch de invoice pakken die ebay in het systeem staat. Er is is directe koppeling tussen paypal en ebay (dan verdient paypal meer). :Y

Ik wilde leshele betalen (voor de MHZS cd33) in euro i.p.v. in GBP. Dat scheelt mij weer geld namelijk. Leshele vond dat prima maar hij kon echter geen euro invoice maken.

Ik heb het probleem als volgt getackeld. In het hoofdmenu kun je het emailadres opgegeven waar je betaling naar toe moet en daaronder om wat voor soort betaling het gaat. :)

Je kunt, dacht ik, kiezen uit drie opties: Ebay item, service en goods.

Ik heb 'goods' aangegeven. Daarna kun je van alles als bericht bijvoegen in je betaling.
Daar heb ik het itemnummer vermeld en de opbouw van de kosten en bla ba..zodat leshele duidelijk kan zien wat ik heb gekocht en waar ik voor betaal.

Uiteraard ook leshele, via de mail, op de hoogte gesteld van deze alternatieve betaling. Vond die geen enkel probleem en binnen een dag kreeg ik mailtje dat de betaling was ontvangen en de goods on the way waren!

Trouwens dat geintje scheelde toch weer 3,50 voor één item. Dus al je meerdere items bij een ebayer hebt kan dat wel's oplopen.

Want paypal rekende een hogere conversieprijs dan de EX universal currency converter. Leshele gebruikt deze site namelijk voor de conversie. Die ik uiteraard ook heb gebruikt en dat scheelde dus weer een paar euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bronco.b dank voor de tip zoals je ziet heb ik je andere tip ook opgevolgd en heb ik ook een MHZS 33 aangeschaft.
Dit omdat mijn huidige cd-speler aardig in trek is onder mensen die graag modificaties uitvoeren en ik heb van modificaties geen kaas gegeten.
Vanaf mijn eerste voortgezette opleiding zit ik al in de commerciële hoek en heb ik elke technische hoek gemeden (dit vanwege mijn 2 linkerhanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beetle73. Lachen! Ik ben benieuwd wat jij van de speler zult vinden. Ik moet nog twee maanden wachten! :(

Maar goed ik ging voor cheap as possible

Wat heb jij incl. verzending betaald, als ik vragen mag?

Trouwens ik heb nog een aantal oude berichten van je bekeken maar je bent lekker bezig. Je hebt gewoon een compleet nieuwe set bij elkaar gehakt of niet? Wat heb je nu allemaal gekocht?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco.b
Even in beeld en woord:
Versterkers mits 1 van de twee buizen gaat weer de verkoop in, indien geen van de twee buizenversterker de Scylla eruit speelt hou ik de Scylla en blijf ik spelen met een transistor en een buizensetup.

Speakers:
Afgelopen zondag de BNSen verkocht, Moon Rivers zijn binnen.

CD Speler mijn Philips CD 304 staat te koop dit omdat er redelijk vraag naar is door mensen die graag modificeren en dat laatste is nu net geen hobby van mij. Dus een vervanger MHZS 33 is onderweg.

Platenspelers een stuk of 4 de getoonde heb ik in gebruik.

Netkabel gekocht moet nog binnen komen, als deze bevalt dan ben ik van plan er nog een paar te koop. Op dit moment maak ik gebruik van standaard netkabel.

Speakerkabel Canare deze wil ik "upgrade" door er een mooi jasje omheen te maken het ziet er nu een beetje uit als een grondkabel.

Volgende upgrades welke ik op het programma staan:
G&W netfilter
netkabels
interlinks
Daarna ben ik denk ik wel klaar 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:42:
Misschien bedoelde Jeep deze...gewoon via de lijst van de ebayer opgespoord
http://cgi.ebay.nl/300B-C...egoryZ14973QQcmdZViewItem
Ja die had ik ook gezien, maar ja er stonden meer 300b amps.

@Jeep, nee een beauty is het zeker niet! Maar wat je zegt, hij is mooi gemaakt. Er zit in vergelijking met andere amps eigenlijk niets in. Komt dat doordat het maar één buis per kanaal is (geen pushpull schakelling). Lijkt een beetje op het ideale versterker ontwerp. 'Een draad die versterkt'. Helaas zijn de verzendkosten aan de hoge kant 170 pond. Ik wil best een gokje wagen maar zit echt in over het vermogen. 2x 9 watt. Mijn spekers hebben een redement van 89db. Hier wat specs:
Nominal Impedance: 6 ohms
Power Rating: 30 to 250 watts RMS
Crossover Frequencies: 500Hz, 4.5kHz
Frequency Response: 39Hz-35kHz +/-2dB
Sensitivity: 89dB 2.8V/1 meter

Zal dit goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij moet jij eens wat spul in de opruiming doen :X
Ik denk dat jij de MA EL34 het mooist gaat vinden (mits die niet bromt ofzo). Niet helemaal handige keus die 2 buizenversterkers omdat ze redelijk op elkaar lijken. De kleine 6p14/EL84 zal wel beter klinken maar niet zo hard gaan (is ook maar 8-10W). Maar waarom heb je nou niet die MA 300B genomen ipv die EL34 :'(

Maargoed, ik heb mijn '12W' Yarland op de Leisure 2SE gehoord en daar kwam best veel muziek uit. Pas wanneer ik hem tot 3 uur draaide begon het te clippen en dat heb ik met mijn speakers niet.
De L2SE heeft ongeveer hetzelfde rendement en impedantie. Dus ik denk dat 9W best goed zal gaan.

Die 2 CD spelers is trouwens tot a a a a l geen vergelijk. Die MHZS kun jij trouwens nog modificeren met je 2 linkerhanden. Andere buisjes erin zetten stelt echt niks voor.

Hoe sluit jij trouwens die draaitafel aan op je versterker? Daar zit nog een phonotrap voor neem ik aan?

Ik vond op het duitse RuH forum nog een stukje over eigen import. De moderatoren hebben als policy hier niet over schrijven om problemen te voorkomen. :? Maargoed: stukje maar even overgenomen voordat het weg is:
Wenn ich den Thread so verfolge, brauchen wir tatsächlich einige (nicht auf China beschränkte) Warnungen. Geld zu verlieren, finde ich nicht reizvoll. Das Risiko muß man allerdings kalkulieren. Daher ist ein Austausch über das Thema Zuverlässigkeit, Kommunikation, Qualität und Preiswürdigkeit angebracht.

In diesem besonderen Fall stand von chh noch die Angabe über den Preis für das shipping aus (vereinbart war fob), und ich vermutete, daß vor dem Bezahlen der S+H-Kosten gar nichts versandt wird. Es stellte sich heraus, das der freundliche Mensch, der die email bearbeitete einfach einige Wochen nicht da war, und keinen Vertreter hat (und keinen Autoresponder). Das führte zu wochenlangen Verzögerungen.

Meine summarische Aussage ist die:
chh (China Highend Hifi- ]eep) kommuniziert nicht, liefert aber nach entsprechender Zeit und in guter Qualität.
Richtonaudio (aus 321)(Ebay - ]eep) liefert auch, die Qualität der Ware ist u.U. nicht top, er macht das Geld mit dem shipping und handling.
leshele (auch 321) liefert und ist ok, hat aber eine ähnliche Politik bezüglich der S+H-Kosten.

Ornec kann ich nicht beurteilen, was Lieferung und Qualität angeht, aber die Preise scheinen sehr in Ordnung zu sein.

Timaudio bekommt hier im Forum gute Noten, aber ich kann keine Preise entdecken (vermutlich steht irgendwo, daß man per email Angebote bekommt, aber ich finde die Webpage extrem irritierend - das mag aber daran liegen, daß ich am Mac arbeite und die Darstellung nicht hinkommt oder an mir selbst).

Bei den Chinesen habe ich bislang noch nicht von Betrug und Totalausfall gehört. Lediglich die Qualität gibt uns ab und zu Gelegenheit, unsere Kenntnisse zu vertiefen.

Es gibt also keinen Grund, keine Chinaböller zu bestellen, wenn alles sonstige stimmt.
Dezelfde persoon heeft ook al een mail aan CHH gestuurd dat ze hun communicatie eens moeten verbeteren. De persoon die de mails beantwoord schijnt gewoon weken weg geweest te zijn zonder vervanging |:(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jeep dat klopt ik mag inderdaad wat gaan opruimen ben al begonnen, de BNS speakers heb ik zondag verkocht, de Philips CD speler is bijna verkocht.
Voor de rest valt het nogal mee twee platenspelers vind ik prettig, één staat in de woonkamer en de ander in mijn Audio/HT kamer.

Als phono pre gebruik ik NAD.

Waarom geen 300B? Zoals jij dat stelt, misschien een verkeerde keus van mij wat te wijten is aan mijn gebrek aan kennis.

Ik weet het niet, mijn keuze baseerde ik op twee zaken.
1. Aan het begin van dit topic staat iets positiefs over triode mode
2. Ik ben ook afgegaan op het aantal watts. De 300B heeft 9 watt staan tegenover de EL 34 50 watts x 2 in utlra-linear mode 20watts x 2 for triode mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

[b]]eep schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:58:
Die 2 CD spelers is trouwens tot a a a a l geen vergelijk. Die MHZS kun jij trouwens nog modificeren met je 2 linkerhanden. Andere buisjes erin zetten stelt echt niks voor.
Dat klopt. Bijna elke CD-speler met een beetje ruimte overigens en de MHZS heeft een hoop ruimte. Als je een beetje handig bent met een soldeerbout tenminste. Kijk hier ook eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 16:56
Digidoo schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:08:
[...]

Dat klopt. Bijna elke CD-speler met een beetje ruimte overigens en de MHZS heeft een hoop ruimte. Als je een beetje handig bent met een soldeerbout tenminste. Kijk hier ook eens...
Grappenmaker, dat ben ik. Maar er zijn maar weinig mensen die me echt kunnen/willen helpen. Dus ik wacht nog even totdat ik meer zekerheid heb omtrent het modificeren.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:03:
@ Jeep
Als phono pre gebruik ik NAD.

Waarom geen 300B? Zoals jij dat stelt, misschien een verkeerde keus van mij wat te wijten is aan mijn gebrek aan kennis.

Ik weet het niet, mijn keuze baseerde ik op twee zaken.
1. Aan het begin van dit topic staat iets positiefs over triode mode
2. Ik ben ook afgegaan op het aantal watts. De 300B heeft 9 watt staan tegenover de EL 34 50 watts x 2 in utlra-linear mode 20watts x 2 for triode mode.
Oei. Nad PP? Dat kleine dingetje? Dan valt er nog heel veel winst daar te halen! Zo'n mooie draaitafel en dan zo'n slap instappertje als phono-pre. Die X-LP die ik te koop heb is al vele malen beter.

T was ook niet om je af te zeiken hoor. Alleen jammer. Want je gaat hem toch weer verkopen als ik het goed zie. Dan had je net zo goed een mooie single ended kunnen proberen. Met dat kleine KT88 dingetje had je leuk kunnen proberen: 15W is goed te doen op die speakers.
Met buizen moet je echt anders leren tellen met Watts. Maar dat zul je met dat kleintje wel merken. De ervaring die je gaat opdoen is ook wat waard toch?

Over de MHZS zou ik willen zeggen: laat hem eerst eens lekker inspelen als je de hele set hebt staan en ga de set leren kennen. Anders heb je van de modificaties ook geen lol. En als je het geluid eenmaal kent ga je beginnen met een paar andere buisjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JTB. Niet wachten maar doen is het devies :*)

Als jij dan je speler om zeep helpt weet ik in ieder geval dat ik die tweak niet hoeft te doen! >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beetle,

Ik denk dat de MA EL34 inderdaad een goeie keus is voor iemand met weinig ervaring met buizen. In ieder geval heb je een troide.

Gewoon lekker gaan luisteren. Je hebt in ieder geval mooi spul bij elkaar gevonden.

Een ding (en ik zeik echt niet snel) :N .Je hebt inderdaad zulke mooie draaitafel(s) en dan een NAD PP!!

Echt zonde... Je kunt een behoorlijke verbetering halen met oa.
een Project phonotrap, je hebt er zelfs een met buizen.

Of nog beter een black cube (ik ben even het merk kwijt, Leneman, dacht ik?).

Maar vooral de black cube is een pracht ding en kost 2e hands tussen 150 -300 euro. Maar dan heb je ook wat. Je kunt meerdere impedanties instellen al naar gelang je element.

Ik draai thuis met de simpele 'The phono box' van Project en een MC Benz Micro element. De phono box klinkt best aardig met de MC-element en is al te krijgen voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:04:
Zeker een goede koop! En zéker voor 400 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jeep ik las het niet als afzeiken hoor dus dat zit wel goed.

Zoals ik het nu zie heb ik wat speelgoed gekocht om wat vergelijkingen te maken.
Voor wat betreft de NAD deze heb ik leuk op de kop weten te tikken, voorlopig doe ik het ermee of er moet iets leuks op mijn pad komen.

Nu eerst mijn speakers afwachten gisteravond waren ze nog in Bologna nu maar hopen dat ze morgen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep, ik heb je hierboven een vraag gesteld in een topic dat begon met een quote van Bronco. Denk dat je er overheen gelezen hebt. Verwijderd in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dit topic al heel lang te volgen en mis straks een keer wat moois kopen :)

Maar mijn (noob) vraag is:

Moet je bv de Yarland FV-34AIII als preamp zien?
Of is dit een compleet ding waar je direct je boxen op aansluit?
Dit omdat mij 12watt RMS beetje weinig lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

'T is echt een complete versterker ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat scheelt centjes ;)
Kga binnenkort verhuizen en dan wil ik een fatsoenlijke set kopen...

Qua boxen maakt het dan dus ook niet echt uit?
KEF Q5 kan er dus gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:01:

Dit omdat mij 12watt RMS beetje weinig lijkt...
Tenzij je een vette houseparty wilt houden in een gymzaal ofzo....
Voor thuisgebruik gaat-ie echt knetter hard hoor 7(8)7 , en bovendien blijft het op hoog volume ook mooi klinken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

'T gaat misschien wel redelijk hard, maar ik zou hem niet gebruiken voor een feestje. Met 90 dB speakers kom je met 12 W tot maximaal 101 dB. Dat is op zich zeker niet misselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:54:
@Jeep, ik heb je hierboven een vraag gesteld in een topic dat begon met een quote van Bronco. Denk dat je er overheen gelezen hebt. Verwijderd in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..."
Nee hoor, ik had al direct eronder beantwoord. 89dB/W @ 6Ohm is best netjes en niet al te moeilijk. Het is niet super, maar je kunt er flink herrie mee maken. Als je versterker ook een 4Ohm uitgang heeft is het geen punt.
Het is natuurlijk wel van belang wat voor kamer je hebt en wat je wilt gaan spelen: voor snoeiharde house of orkest of orgel op volle sterkte in een grote sterk gedempte kamer zou ik wat anders proberen. Ik heb een woonkamer van 35m2 en met 10W kan ik op 92dB speakers echt een flink volume halen. Meer dan ik nodig heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 02:52:
[...]

Nee hoor, ik had al direct eronder beantwoord. 89dB/W @ 6Ohm is best netjes en niet al te moeilijk. Het is niet super, maar je kunt er flink herrie mee maken. Als je versterker ook een 4Ohm uitgang heeft is het geen punt.
Het is natuurlijk wel van belang wat voor kamer je hebt en wat je wilt gaan spelen: voor snoeiharde house of orkest of orgel op volle sterkte in een grote sterk gedempte kamer zou ik wat anders proberen. Ik heb een woonkamer van 35m2 en met 10W kan ik op 92dB speakers echt een flink volume halen. Meer dan ik nodig heb.
Bedankt voor je antwoord Jeep. Keus blijft moeilijk hoor .Alhoewel ik geen snoeiharde house draai, speel ik wel op behoorlijke volumes. ;-} Er bestaat ook zoiets als een 845 buis. Schijnt gelijkwaardig te zijn aan de 300B maar dan met dubbel vermogen. Heb je ervaring met deze buis?

edit: Ik heb ook nog een 211 buis gezien. Die heeft ook 20 watt in single ended. Is dit (ook) een bekende?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:08:
Bedankt voor je antwoord Jeep. Keus blijft moeilijk hoor .Alhoewel ik geen snoeiharde house draai, speel ik wel op behoorlijke volumes. ;-} Er bestaat ook zoiets als een 845 buis. Schijnt gelijkwaardig te zijn aan de 300B maar dan met dubbel vermogen. Heb je ervaring met deze buis?

edit: Ik heb ook nog een 211 buis gezien. Die heeft ook 20 watt in single ended. Is dit (ook) een bekende?
En wat dacht je dat ik deed met Rammstein, the Prodigy en Metallica? Achtergrondmuziekje als mijn schoonouders op bezoek komen? B-)
De 845 is zeker een interessante buis met heel veel power en toch muzikaal. De 211 kun je iets minder vermogen uit halen, maar is ook een stuk makkelijker aan te sturen omdat het voltage de helft lager ligt. Hier maar weer een linkje naar RuH met de Yarland FV66SE. Er zijn ook diverse Meixing versterkers met 845. Schijnen mensen ook erg blij mee te zijn. En bij PA hadden ze dus de Meixing met 805 eindbuizen: das de overtreffende (eind)trap!
845, 211 en 805 zijn wel alleen chinese buizen opnieuw in productie; goedkoop maar je weet nooit of het beter had gekund (NOS is zeldzaam en dus achterlijk duur). 300B is veel meer keus in, maar daar betaal je dan ook fors meer voor (andere dan chinese).

Maar wacht eerst maar eens tot je de 2 MA hebt en ga dan zelf eens luisteren. De ene heeft alleen 8Ohm aansluitingen en 'maar' 10W, de andere 8 en 4 Ohm aansluitingen. Dan kun je horen hoeveel 10W eigenlijk is. En met de 4 en 8 Ohm aansluitingen kun je wel bedenken wat het effect voor je AC MR is.

Er staat trouwens ook veel geschreven over de Yaqin MC-10L zie ik nu.
Die Röhren kannst Du tauschen, aber unbedingt danach den Ruhestrom neu Einstellen. Dafür benötigst Du einen Messadapter, am besten den bereits oben beschriebenen:
http://tubeampdoctor.shop...?cPath=74&products_id=492
Oder das komplette Messgerät mit 4 Adaptern, dann geht es wesentlich schneller. Guitarman hat so eins im Einsatz und kann Dir was dazu erzählen.
Den Ruhestrom bitte nicht höher als 35mA drehen, die Werkseinstellung an meinem Gerät war ziemlich hoch. Mit diesen Messadapter misst man den Spannungsabfall über einem 1Ohm Messwiderstand. Dann ist es auch ganz einfach weil in diesem Falle gilt mV=mA.
Die Vorstufenröhren bitte nur Quartettweise tauschen, alles andere macht keinen Sinn.

Auch beim Einstellen eines Röhrenverstärkers gehören die Boxen angeschlossen.

Wichtig auch, dass der Lautstärkeregler beim Einstellen der Röhren auf 0 steht!
Ook over de Yaqin 300B in dat topic:
Übrigens, als ich heute bei meinem Röhrenhändler ein paar Röhren abholen war stand da gerade zur Reparatur ein Yaqin 300B SE-Amp .Einer der Kathodenelkos ist explodiert und hat das ganze Gerät zugesaut.Nach Aussage von Peter ( meinem Röhrenhändler ) ist das Gerät an div. Stellen typisch Chinakistenmäßig total unterdimensioniert. Alleine diese Tatsache ist es evtl. wert ein paar Euros mehr zu investieren.
Klinkt niet echt als een aanbeveling -O-
Over een Music Angel:
die Elkos an meinem MA waren wohl auch etwas unterdimensioniert.
Auf dringenden Rat von Martin habe ich die ausgetauscht.
Der läuft jetzt zur vollsten Zufriedenheit, kein Rauschen oder Brummen mehr. Aber "ab Werk" eine mittlere Katastrophe.
Ik hoop dat jullie duits een beetje kunnen volgen anders moet ik dat allemaal gaan vertalen :/

In duitsland hebben ze ook een importeur die Yaqin verkoopt met garantie.
www.destiny-audio.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat is wel goed kansloos, te lichte (op het gebied van spanning) elko's.
zonde, want dat kan een duuuuur geintje worden als dat goed fout zit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep

Thanks voor de info. Ik was dit forum als eens tegengekomen maar kom hem niet meer terugvinden.

Es ist ja sonneklar dat ik dus wel het geheel moet controleren. Ik vraag een vriend van of die het technische duits gewauwel snapt en weet wat die moet om het anders in te stellen.

De buizen 'starten' namelijk ook steeds later op. Ik ga eraan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

bronco, check je elco's anders eens.
het kan zijn dat die lekken of 'gewoon' teruglopen :/dat geeft berg zooi en gevaar.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:17:
bronco, check je elkco's anders eens.
het kan zijn dat die lekken of 'gewoon' teruglopen :/dat geeft berg zooi en gevaar.
Zit ik toevallig net aan te denken. Het zijn erg kleine elco's die ik zag op de foto op de duitse site. Maar wel rubycon. Het wordt een tijd dat een technische cursus ga volgen en (goed) leer solderen. Hee wat weer een gedoe.

Ik ben steeds afhankelijk van anderen en dat kost geld. ;(

Trouwens ik heb nog een opknap (kleine mankementjes hoor) musical fidelity A1 liggen waar ik wel 'technisch dealtje' mee wil sluiten. Voor meer info kun je me mailen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Vandaag net nieuwe KT88's besteld via Tonefactory. Electro-harmonix zijn daar in de actie
voor 22.50. Goede prijs als je er veel nodig hebt, doe er eventueel je voordeel mee.

edit: gistermiddag besteld, betaald met Ideal en vanmiddag hier per postpakket afgeleverd...da's wel erg snel!

[ Voor 24% gewijzigd door vinz98 op 05-07-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:20:
[...]

Er zijn ook diverse Meixing versterkers met 845. Schijnen mensen ook erg blij mee te zijn. En bij PA hadden ze dus de Meixing met 805 eindbuizen: das de overtreffende (eind)trap!
Ja Ja die heb ik dus de single end Meixing MingDa MC-805-AA valve amplifier. :9 :P

het ultieme geluid _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet helemaal op de hoogte wat goede KT88 zijn. Maar t is wel een nette prijs.

Ik kwam nog een hele interessante link tegen waar de verschillen uitgelegd worden over hoe een EL34 is opgebouwd met verschillende lasmethoden, getters, sokkel enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt ik heb mijn eerste stukje Chinese HiFi binnen. De speakers zijn een beetje op de groei gekocht daar ik over ± 9 maanden ga verhuizen.

Aanschouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070705/095846.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070705/101639.jpg

Nu maar wachten op de rest >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Pics zonder een eerste indruk te vermelden.... Schande :S :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beetle73.

Wicked d:)b

Recensie volgt nog?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste indruk is er ook nog niet :-(, kreeg ze gisteravond binnen, ik heb ze neergezet foto's gemaakt. Daarna gelijk naar een cursus gebarentaal. En nu op mijn werk, life is so hard :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjonge, jij hebt nog meer platen dan ik! Ik heb maar 9 vakjes vol van dezelfde Ikea kast (ideale kast voor platen he?). En dan een NAD PP. Schande }:|

Ze zien er mooi uit hoor. Met de betere bandtweeters. :Y Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat klinken. Maar denk er aan dat je een aantal dingen hebt die wel flink in moeten spelen!

Je hoeft je recensie trouwens niet in gebarentaal te doen hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ongeveer de helft van mijn LP's :$ , de Ikea kast zakt namelijk een beetje door.

Als je de inhoud van de ikea kast met deze twee foto's bij elkaar doet heb je mijn hele collectie.
Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070705/114504.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/79966/20070705/122445.jpg
en nee de verwarming staat niet aan.

Alles wat in de dozen op de grond staat is bedoeld voor de verkoop.

Voor wat betreft het inspelen van de speakers dat is al gedaan door de vorige eigenaar, de speakers zijn twee jaar geleden door hem zelf geimporteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beetle73. uh..handig he die kasten van cd-kasten.nl. Ik heb er ook twee. Verdomd stevig en er kan lekker veel in hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco.b, ik lees net even wat na en zie dat ik je vraag betreffende CD 33 nog niet heb beantwoord. Ik heb er net geen 190 euro voor betaald dit is inclusief surface mail en verzekering. Enne superkasten inderdaad, ook die voor LP's.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beetle73. Kijk 's aan. Dan weet ik zeker dat ik niet teveel betaald heb. Het is alleen wel lang wachten voor het d'r is maar ja...heb geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ik heb ook nog niet zoveel haast, eerst de CD304 verkopen (staat nu een bod van 50€), mocht deze eerder verkocht zijn heb ik altijd tijdelijk nog wel een dvd-speler die ik er op aan sluit. Heb trouwens nog even gekeken en ik kom afgerond op een heel getal uit op 189,--.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
wie weet wat?

Bij sommige cd's en dan praat ik vooral over orgels cd's, komt het soms voor dat bij een bepaald nummer mijn woofer als een razende te keer gaat. hij begint te klapperen en het laag begint te vervormen. als ik de volumeknop dan terug draai is het euvel weg.

Let wel alleen bij bepaalde nummers en dan vooral als ik een orgel cd draai waar een 32 voet pedaal in verwerkt zit. zoals jullie weten draai ik met de 805 amp.

Ik heb soms het idee dat hij de lage weergave niet meer kan verwerken, let wel het komt zo nu en dan voor. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/322509/20070611/200632.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/322509/20070613/183516.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Bucanier op 05-07-2007 20:22 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 02:28:
Ik ben nog niet helemaal op de hoogte wat goede KT88 zijn. Maar t is wel een nette prijs.

Ik kwam nog een hele interessante link tegen waar de verschillen uitgelegd worden over hoe een EL34 is opgebouwd met verschillende lasmethoden, getters, sokkel enz.
Ik heb met Triode Dick gemaild en hij vertelde dat er veel uitval is in de KT88 JJ buizen, deze zijn erg goed maar dus snel defect, hij adviseerde me om de EH te nemen, deze zijn erg fijn vind hij. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Bucanier schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:46:
wie weet wat?

Bij sommige cd's en dan praat ik vooral over orgels cd's, komt het soms voor dat bij een bepaald nummer mijn woofer als een razende te keer gaat. hij begint te klapperen en het laag begint te vervormen. als ik de volumeknop dan terug draai is het euvel weg.

Let wel alleen bij bepaalde nummers en dan vooral als ik een orgel cd draai waar een 32 voet pedaal in verwerkt zit. zoals jullie weten draai ik met de 805 amp.

Ik heb soms het idee dat hij de lage weergave niet meer kan verwerken, let wel het komt zo nu en dan voor. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat komt ws omdat je versterker weinig tot geen tegenkoppeling heeft en Bassluidsprekers met een poort vinden dat niet zo fijn, weinig tegenkoppeling is wel het beste geluid. Oplossing Poort dichtstouwen met een sok en weer testen.

(Hoe weet ik dat, ik heb hetzelfde met mijn Yarland KT88 gehad en Triode Dick hierover gemaild en dit was zijn antwoord.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nogal logisch, BR heeft twee impedantiepieken waar je amp tegenaan loopt, gesloten heeft er maar een. Je mag dus fluiten naar de controle over de woofer ;)

Dat kun je echter ook eleganter oplossen voor een zobel over je speaker te zetten die de impedantie voor de versterker netjes glad strijkt zodat de controle bewaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Wat is een zobel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is een impedantiecorrectienetwerkje om de impedantie glad te strijken. 't zijn voor het laag helaas best kostbare geintjes vanwegen de flinke spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep. Jij hebt onderstaande qoute enkele pagina's terug op de site gezet:

quote:

Die Röhren kannst Du tauschen, aber unbedingt danach den Ruhestrom neu Einstellen. Dafür benötigst Du einen Messadapter, am besten den bereits oben beschriebenen:
http://tubeampdoctor.shop...th=74&products_id=492

Oder das komplette Messgerät mit 4 Adaptern, dann geht es wesentlich schneller. Guitarman hat so eins im Einsatz und kann Dir was dazu erzählen.

Den Ruhestrom bitte nicht höher als 35mA drehen, die Werkseinstellung an meinem Gerät war ziemlich hoch.

Mit diesen Messadapter misst man den Spannungsabfall über einem 1Ohm Messwiderstand. Dann ist es auch ganz einfach weil in diesem Falle gilt mV=mA.

Die Vorstufenröhren bitte nur Quartettweise tauschen, alles andere macht keinen Sinn.
Auch beim Einstellen eines Röhrenverstärkers gehören die Boxen angeschlossen.
Wichtig auch, dass der Lautstärkeregler beim Einstellen der Röhren auf 0 steht!

Ik kreeg via de mail, omdat die 'buizenvriend' op vakantie is in Brazilie, het volgende terug op het onderwerp:

Die gloeidraden staan gewoon op wisselspanning, zit niks tussen trafo en
gloeidraad (hooguit een zekering). Dat langzaam starten zal wel
verbeelding zijn.
Een laag ingestelde (anode) ruststroom zou minder problemen (vervorming)
kunnen geven in combinatie met de verschillen en toleranties die buizen
van verschillende merken onderling kunnen hebben. Zinnig als je veel wilt
verwisselen/vergelijken. Of het echt zo kritisch is weet ik niet dan zou
ik de specs van de verschillende merken eens moeten vergelijken. Ik geloof
er niet echt in.

De spanningen in de versterker worden voor het grootste deel bepaald door
de trafo's en daar kan bijna niets aan stuk , de spanningen lijken me niet
gestabiliseerd m.u.v. een paar elco's zit er niets in. Ik zou me geen
zorgen maken. Als de gloeispanning echt te hoog is dan is een weerstandje
in serie zo geregeld. een te hoge anodespanning merk je meteen, blauwe
gloed en zelfs flitsen in de buis. daar is bij jou geen sprake van.
En als er een buis uitfikt wat dan nog die chinese dingen kosten twee keer
niks.

ik heb in ieder geval geen last van flitsen of een blauwe gloed in de buizen. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

voodooless schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:59:
Dat is een impedantiecorrectienetwerkje om de impedantie glad te strijken. 't zijn voor het laag helaas best kostbare geintjes vanwegen de flinke spoelen.
Is dat niet ook een beetje op te lossen met een bypass condensator van 0.01 mf over de bestaande scheidingsfilter-laag-condensatoren? Het zal het niet halen met een correctie netwerkje maar benadert ook een rustiger laag.
Quote: Een leuk trucje is een kleine bypass condensator met een hele kleine waarde over een grotere
condensator zetten. De vishay mkp 1837 condensator is hier heel geschikt voor. Kosten 50 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam nog wat leuks tegen:
een bezoekje aan de TJ buizenfabriek
Het is maar een klein fabriekje maar er werken wel zeer ervaren ambachtslieden. Hier een paar plaatjes. Er staan er meer en een wat uitgebreider verhaaltje in de link (klik kop).

Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-dimension.com/pictures/tubes/fullmusic/factory/image3-300x300.jpg
binnenwerk word geasembleerd in een schone kast
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-dimension.com/pictures/tubes/fullmusic/factory/image6-300x300.jpg
bodem inzetten
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-dimension.com/pictures/tubes/fullmusic/factory/image8-300x300.jpg
binnenwerk inzetten
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-dimension.com/pictures/tubes/fullmusic/factory/image10-300x300.jpg
getter flashen
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-dimension.com/pictures/tubes/fullmusic/factory/image12-300x300.jpg
vacuum maken

De ouwe baas in het verhaal is mr Liu die in 1955 afstudeerde en veel van buizen weet. Leuk kijkje in de keuken.

@bronco.b
offtopic:
rare layout heb jij voor quoten hoor :/ waarom niet tussen [ q ] en [ / q ] ?

Ik denk ook niet dat er veel aan de hand is. De informatie was ook bedoeld voor als je gaat tuberollen.

@vinz
Ik zat eigenlijk meer aan de
Afbeeldingslocatie: http://www.tonefactory.nl/shop2/images/genalex%20kt88.jpg
Genalex Gold Lion te denken.
Maar die is wel nogal wat duurder. Tung Sol 6550 schijnen ook zeer zeer goed te zijn!

@Bucanier
volgens mij draai je hem dan ook wel flink ver open alstie gaat fladderen he? Ik heb het nog nooit gehad eigenlijk. Misschien moet je de speakers dan op 4 Ohm aansluiten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:04:
I
@Bucanier
volgens mij draai je hem dan ook wel flink ver open alstie gaat fladderen he? Ik heb het nog nooit gehad eigenlijk. Misschien moet je de speakers dan op 4 Ohm aansluiten?
Ik heb even mijn techische man gesproken, hij heeft toen voor mij de filters gemaakt de standaard filters zijn toen al direct verwijderd.
Deze filters waren toen al 350 euro per stuk vanwege de zeer dure onderdelelen die hij gebruikt heeft.

Er zat al een zobel netwerk bij in gebouwd, maar hij zal morgen even langs komen om alles door te meten, staande golf en zo en meer van die techische hoogstandjes.
met de waarden die uit de metingen komen zal hij de filters aanpassen.

Ik hoef me daar mij dan ook geen zorgen meer over te maken. ;)
De luidspeakers (filters) waren toen ook al zo ontworpen om speciaal orgelmuziek te kunnen draaien vooral orgels die daar een 32 voet pedaalwerk in gebruiken.

En inderdaad de volumeknop gaat vaak ver open :P

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bucanier schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:27:
... zal hij de filters aanpassen.

Ik hoef me daar mij dan ook geen zorgen meer over te maken. ;)
De luidspeakers (filters) waren toen ook al zo ontworpen om speciaal orgelmuziek te kunnen draaien vooral orgels die daar een 32 voet pedaalwerk in gebruiken.

En inderdaad de volumeknop gaat vaak ver open :P
mooi

Dus mijn muziekkeuze had ik dus wel goed bekeken toen jij bij mij was he? Ik had wel zo'n vermoeden, maar de meesten vinden die orgelmuziek niet zo _O-
Daar moet ik nog wel wat op vinden want de Yarland kan die 10 meter pijpen niet zo goed aan.

Ik heb trouwens een adresje gevonden waar je voor een hele redelijke prijs EI Elite buizen kunt kopen. Die schijnen super goede 12AX7, EL84, 12 AU7 en KT90 te maken. De Elite modellen schijnen ook constanter van kwaliteit te zijn, de gewone worden wel omschreven als "de beste en de slechtste". Dus ik ben benieuwd...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep ik wist niets af van [q] en [q] maar nu dus wel :*)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

vinz98 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:22:
Is dat niet ook een beetje op te lossen met een bypass condensator van 0.01 mf over de bestaande scheidingsfilter-laag-condensatoren? Het zal het niet halen met een correctie netwerkje maar benadert ook een rustiger laag.
Dat moet je zeker NIET zomaar doen. Door de impedantiepieken krijg je ook hier vreemde effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Bucanier schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:26:
[...]

Ja Ja die heb ik dus de single end Meixing MingDa MC-805-AA valve amplifier. :9 :P

het ultieme geluid _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Interessante versterker, voor een goeie prijs. Zou je ervaring in termen van 'het ultieme geluid' is wat uitgebreider kunnen neerzetten? Bij welke muzieksoorten komt hij het beste tot zijn recht? Welke speakers heb jij er aan hangen? En, in welke prijsklasse van speaker (en evt. cd speler) moet je denken om deze versterker (goed) tot zijn recht te laten komen?
Daarnaast geef je aan de volumeknop regelmatig ver open te draaien. Ik vind muziek persoonlijk altijd erg prettig als deze vrij hard staat. Zodat je de muziek bijna voelt, en er midden in zit. Maar bij een betere set zal het volume daarbij minder een rol spelen kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ oh ben jij het
ik ga niet voor Bucanier spreken hoor, maar ultiem houd eigenlijk wel in dat je het voor alle soorten muziek kunt gebruiken. Bij mij is dat ook wel nodig omdat ik alle soorten ook idd draai. Ik heb een paar Reference3A MC met een behoorlijk hoog rendement (93dB/W) en daarmee kan ik met 10W al zoveel herrie maken dat je dat echt voelt. Maar ook als het zacht staat komt alles al goed tot zijn recht incl laag en hoog. Met een buizenversterker hoef je dus niet hard te draaien om je midden in de muziek te voelen.
Als jij snoeihard wilt spelen ligt dat dus met name aan het rendement van je speakers. En wil je superstrakke droge keiharde bas dan zou ik je geen buizenversterker aanraden. Maar ja, dan mis je weer veel muziek. Ik houd daar niet zo van, ook in PA niet (dat snoeiharde strakke).

Edit:
hmm, blijkbaar komen er geen EI elites meer in Italie. Ik kreeg net een mailtje terug. "Production has stopped. Try Golden Dragons" bla bla What else is new... :/

Ik heb de Jolida JD9 eens helemaal opengeschroefd. Er zitten netjes vergulde buisvoetjes in. En voor de rest ziet het er allemaal netjes uit. Ik heb de originele 'Jolida' buizen (zal wel SG of EH zijn) er uitgehaalds en de Golden Dragons uit mijn Audio Note erin gezet. Het resultaat is wel beter. Ik heb nu wat meer bas en ook meer lineair. De synthetische bassen (die spelen zo'n eigen deuntje en dan echt heel laag <100Hz) van Björks Hyperballad klinken nu bijna net zo als op cd (en dat is knap lastig voor een draaitafel!). Ruimtelijkheid is ook wat beter.

Ik zal zo ff foto's u/l.

Oh, offtopic. Nou ja. Weenie. Anyway. Die chinese sites zijn weleens lastig te begrijpen als je ze met babelfish probeert te vertalen. Toch?
Nou kwam ik net zoiets tegen. Het heeft meer met homecinema en software te maken. Maar evengoed: het is weleens fijn dat die chinezen zo behulpvaardig zijn.

Dus voor alle homecinema fanaten en anderen die van chinese spullen houden. Check deze link: the backstroke of the west.
*O* _O- 7(8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Inmiddels heb ik alle Yarland versterkers kritisch beluisterd en met elkaar kunnen vergelijken. De FV34CIII is vanaf direct te koop, de volgende modelllen volgen later dit jaar in mijn assortiment.

-PM 7 Buizen voorversterker met drie ingangen.

-FV34AIII Single ended versterker op basis van de EL34B eindbuis. Tweemaal 12 watt vermogen.

-FV35AIII Push pull versterker op basis van 2A3 buizen. Twee maal 10 watt vermogen.

-Pro 88 SE Push pull versterker op basis van de KT 88 buis. We bieden dit model aan met JJ buizen ipv. de standaard bijgeleverde Chinese buizen. Twee maal 40 watt vermogen.

Deze modellen konden in de standaard versie niet overtuigen.
FV34BIII
PRO200SE
FV66S
Daar gaan we eerst aan sleutelen, mochten we ze goed aan de praat krijgen dan volgen deze modellen in 2008.

Vriendelijke Groet
Roland
www.crafty.nl

PS: KT 88 JJ buizen waren onbetrouwbaar, dat probleem schijnt al een tijdje opgelost te zijn. Het verschil in geluidskwaliteit tussen een Shuguang KT88 en een JJ KT 88 is zeer groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep,

jezus wat was dat lachen zeg _O- . Ik snapte ik het eerst niet want het laden van de foto's duurde even. Maar het wachten werd rijkelijk beloont. Echt Super!!! d:)b 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crafty! Zijn die T-ampjes inderdaad zo geweldig dat ze een gemiddelde versterker eruit spelen? Want nu snap ik Jeep zijn opmerking ook wel. De musical fidelity A1 die ik heb verbruikt namelijk 85 watt per uur en da's dus veel.

Dan kan ik gezien de lyrische recensies beter een T-amp nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Bronco B.

Als je op je energie rekening wilt bezuinigen neem dan een Super T-amp. De standaard T valt wat eerder af in het laag. http://www.michael.mardis.com/sonic/measure/default.html

Over de geluidskwaliteit van de T-amps: erg goed voor het geld, maar ik vindt zelf de Yarland FV34CIII stukken beter klinken. Maar die verbruikt wel aardig stroom < 80 Watt.

Groet Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:31:
Dus voor alle homecinema fanaten en anderen die van chinese spullen houden. Check deze link: the backstroke of the west.
*O* _O- 7(8)7
It's "all of your base" all over again :D
Afbeeldingslocatie: http://www.winterson.com.nyud.net:8090/pics/sw053ab.jpg
:')

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.