| |
Universele Messenger voor je Mobiele Telefoon: MSN/ICQ werkt nu ook!!!!! | |
Wireless Village, dat deel uitmaakt van Open Mobile Alliance (OMA) heeft een open standaard ontwikkeld voor een soort van Instant Messenger (IM) op je telefoon. Wireless Village is dus een IM waarmee je vanaf je telefoon korte express berichten kan sturen naar mensen die je toegevoegd heb aan je 'My Friends' lijst. De SonyEricsson T630 was het eerste toestel wat Wireless Village ondersteund, en heeft dat verwerkt in 'My Friends'. Helaas hebben veel providers hun ondersteuning voor dit mooie stukje toekomst nog niet beschikbaar. T-Mobile schijnt zelfs de functie 'My Friends' helemaal uit de T630 gesloopt te hebben. Veel providers zullen dit namelijk zien als een grote bedreiging zijn voor hun massale inkomstenstroom die zei verwerven aan de verzonden SMSjes en MMSjes. Als Wireless Village het voor elkaar krijgt om hun stukje software in heel veel toestellen te krijgen, dan kan het wel een een hele grote hype worden, en ten koste gaan van SMS. | |
• Welke toestellen worden nu al ondersteund? ** Updated: 12-10-2004 ** • SonyEricsson T630 • SonyEricsson K500 • SonyEricsson K700 • SonyEricsson F500 • SonyEricsson S700 • SonyEricsson Z1010 • Nokia 3220 • Nokia 5140 • Nokia 6220 • Nokia 6230 • Nokia 6810 • Nokia 6820 • Nokia 7200 • Nokia 7610 • Motorola V5xx • Motorola V600 • Siemens S65 • Siemens SK65 | |
• Waar kan ik het vinden in mijn toestel? Waar jullie het programma kunnen vinden in jullie telefoon weet ik helaas niet aangezien ik daarvoor alleen maar de ervaring met mijn SonyEricsson T630 heb. Maar bij de SonyEricsson T630 is het te vinden onder het pictogram 'My Friends' oftewel 'Mijn Vrienden'. | |
• Hoe kan ik mijn telefoon instellen voor het gebruik van Wireless Village? Ik kan helaas niet vertellen hoe je alle toestellen moet instellen. Voor de SonyEricsson T630 kan ik het natuurlijk wel: 1: Ga naar de site van YamiGo. 2: Meld je aan en controleer je email voor het toegezonden wachtwoord. 3: Ga naar 'My Friends' toe in je T630, druk op 'Meer', 'Accounts' en 'Bewerken' en stel het volgende in: Gebruikersnaam: Voer hier je gebruikersnaam in die je bij de registratie gebrukt heb. Domein: yamigo.com Wachtwoord: Voer hier je door YamiGo gegeven wachtwoord in. Server: http://www.yamigo.com/wv/control WAP-profiel: Selecteer hier je account om via GPRS te internetten. | |
Helaas heb ik het nog niet mer iemand kunnen testen omdat ik een van de enige ben die een T630 heeft, geen T-Mobile heeft, en weet hoe het moet. Mijn gebruikersnaam: My Friends: Ginz2002 ICQ: 215411204 MSN: mobiel[at]ginz[punt]nl Wie wilt dit met mij uittesten? |
[ Voor 66% gewijzigd door Ginz op 25-04-2005 01:47 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"