Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 16:18
Op de site van Nokia is weer een nieuwe telefoon te bezichtigen:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/BaseProject/Sites/NOKIA_MAIN_18022/CDA/Categories/Phones/PhoneModels/Nokia5140/_Content/_Static_Files/mi_5140.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/u/2064.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vergelijking.be/toestellen/Nokia_5140.jpg
de specs:
Full Specifications

General

Tri-Band Operation
EGSM 900, GSM 1800, and GSM 1900 networks in Europe, Africa, Asia-Pacific, North America, and South America where these networks are supported
Automatic switching between bands

Size
Weight: 100.8 g (with BL-5B battery)
Dimensions: 106.5 mm x 46.8 mm x 23.8 mm, 86 cc

Display and User Interface

Main Display
27.3 mm x 27.3 mm display
High-resolution, passive-matrix color display
Supports up to 4096 colors within 128 x 128 pixels
5 lines for text in basic mode with 16-pixel font

Navigation
Three soft keys with four-way scroll
Configurable right and left soft keys
List and grid menu
New animated active menu graphics

Durability
Xpress-on™ shells provide protection against splashes and dust
Inner module resists splashes and dust when shells and keymat are in place
Improved durability to offer protection against accidental bumps
Bottom flap gives extra protection for connectors

Integrated VGA Camera
Resolution up to 640 x 480
Self timer function (10 sec)
Phone display used as a viewfinder
Standard, portrait, and night modes
Gallery for storing video clips, audio clips, images, ringing tones, and graphics
3 image quality options: High, normal, basic.
Video player and recorder: H.263 format

Phone Features
Personal shortcuts
Timed profiles (incl. 2 My Styles)
Alarm clock
Stereo FM radio
Radio as alarm clock alert
Extensive calendar with busy view of the week, improved notes view for each day, snooze on calendar alarm
Notes
To-do list (up to 30 entries)
Automatic key guard
Flashlight
Thermometer
Decibel meter
Wallet
WIM (Wireless Identity Module)
Stopwatch
Countdown timer
Wallpaper: Full-screen color image
Changeable color schemes
Calculator

Messaging and Imaging

Multimedia Messaging (MMS)
Multimedia messaging (MMS) with compatible devices: Send and receive messages with text, a sound clip, and an image or a video clip to other compatible devices
Max message size: Up to 100 kB per MMS
Distribution list

Email
Over SMS
Java midlet

Presence
Chat: Instant messaging
Presence-enhanced contacts

Text Messaging (SMS)
SMS distribution list
Up to 150 text messages or 50 picture/concatenated messages
Concatenated SMS: Send and receive up to 450 characters in one message consisting of several ordinary messages
Predictive text input: Support for all major European languages

Templates
Quick and easy sending of predefined messages
Insert smileys with the editor

Imaging
Picture viewer
Shared user memory for phonebook contacts; MMS messages; Gallery containing images, ringing tones, and recordings; calendar notes; and applications. See Memory Functions below.
Images: 10 preset wallpapers, 10 preset SMS pictures, 5 animated MMS message templates in the phone
Image editing
Business card with image
Image Uploader

Games
Adventure Race
Possibility to download Java games via Java™ technology (MIDP 2.0)
Max download size: 64 kB per application
Max midlet size: 128 kB per application

Java™ Applications
Fitness Coach. Fitness Coach midlet helps you plan and record your activities
Downloadable games and personal applications via Java™ technology (MIDP 2.0)
Max download size: 64 kB per application
Max midlet size: 128 kB per application

Connectivity and Data Transfer

Connectivity
Pop-Port™ interface
Connect phone wirelessly or with Connectivity Cable DKU-5 to a compatible phone or a compatible PC
Infrared
Send and receive images, video clips, audio files, and graphics
Install applications with Nokia PC Suite for the Nokia 5140 phone
Browsing XHTML (WAP 2.0) over TCP/IP stack
OMA Forward Lock for content protection
OMA Super Distribution over infrared and MMS
SyncML

Data Transfer
EDGE Class 6 (3+1, 2+2)
GPRS (General Packet Radio Service) Multislot Class 10 (3+2, 4+1)
Up to 57.5 kbit/s in GPRS networks
Circuit-Switched Data
HSCSD (High-Speed Circuit-Switched Data)
Multitasking
TCP/IP

Call Management
Speed dialing: Up to 9 names
Last-number redial from dialed calls list (Dial key brings out the dialed calls list)
Automatic redial (max 10 attempts)
Automatic answer (works with headset or car kit only)
Call waiting, call hold, call divert, call timer
Automatic and manual network selection
Caller identification with image
Closed User Group
Fixed Dialing Number, allows calls only to predefined numbers
Conference call (up to 5 participants)
Vibrating alert

Voice Features
Voice dialing
Voice commands
Voice recording
Integrated handsfree speaker
Automatic volume control

Ringing Tones
Fixed ringing tones: 10 polyphonic tones, 10 monophonic tones, and 1 Nokia tone
Polyphonic tones
Monophonic tones

Software
PC Suite

Personalize
Java midlets
Graphics, icons, and logos
Games: Possibility to download Java games via Java™ technology (MIDP 2.0)
Polyphonic tones
Monophonic tones

Power Management

Battery Capacity Talk time Standby time
BL-5B 760 mAh Up to 2 h - 5 h Up to 150 h - 300 h
ik zelf vind het wel een hele mooie telefoon met heel veel goeie specs!

wat mij wel erg rottig werken lijkt is de " push-to-talk " functie:
Nokia brengt in het tweede kwartaal van 2004 de Nokia 5140 op de markt. Een telefoontje met een ' push-to-talk'-functie. Bekenden hoeven elkaar niet te bellen, maar kunnen direct met elkaar praten door een knop in te drukken op het toestel.
In de VS is push-to-talk al veel langer beschikbaar op sommige mobiele netwerken, Nokia brengt het ook in Europa op de markt. Gratis zal push-to-talk hier niet zijn. De verbinding verloopt via GPRS en eventueel uitbreiding van GSM-netten met EDGE-technologie.

De 'push-to-talk'-functie is in principe een half-duplex voice-over-ip-verbinding. Als de een praat, moet de andere luisteren, en kan niet terugpraten: "over, over en sluiten".

Volgens Nokia zullen er in 2004 nog veel meer push-to-talk-telefoontjes op de markt komen, en zal dit uiteindelijk een normale functie op een mobiele telefoon zijn.

De 5140 is verder voorzien van een ingebouwd zaklampje, een camera en een tri-bandverbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door msG-Gsm op 22-11-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
aan het uiterlijk te zien een opvolger van de 5210 welke ik persoonlijk oerlelijk vind,
de specs zijn er wel flink op vooruit gegaan.
zou push-to-talk aanslaan in Nederland? Ik denk het niet.

Leuke telefoon in een lelijk jasje is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
push-to-talk is dus gewoon een walkie talkie functie zeg maar?

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het, wederom, weer geen mooi nieuw nokia-tje. Deze lijkt er wel erg 'plastic-achtig' uit.. zoals hierboven gezegd, de specs zijn idd beter geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Het ziet er niet echt uit als 1 geheel eigenlijk. Inderdaad b-tje playmobil achtig :o

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

En wat zijn ze bij Nokia weer vergeten?
Juist, Bluetooth! |:(
Ik snap het echt niet, ze willen die techniek graag mainstream hebben, waarom wordt dit dan niet gewoon in elk iets meer dan standaard mobieltje ingebouwt?

edit:

Niet eens infrarood :o
Je zult dus een kabeltje moeten kopen om je gemaakte foto's op je pc te krijgen...

[ Voor 24% gewijzigd door _WgV_ op 22-11-2003 21:13 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is de opvolger van de 5100 en zelf vind ik hem ook niet erg mooi! De techniek push-to-talk zal niet erg aanslaan hier in nederland. Nederlanders zijn wat at betreft erg nuchter daarin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25

bemeall

Down Under!

Het lijkt erop dat nokia zijn best doet om de telefoons steeds lelijker te maken..
Vind ik tenminste.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
(jarig!)
bemeall schreef op 22 november 2003 @ 22:39:
Het lijkt erop dat nokia zijn best doet om de telefoons steeds lelijker te maken..
Vind ik tenminste.
En dan nemen ze ook vaak dezelfde hardware voor verschillende mobieltjes. Het is niet meer bij te houden wat nu allemaal bij nokia uitkomt. En er zit bijna geen echt strakke phone tussen. Ze zijn allemaal lelijk imho

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

kheb zelf n 5100. Ben R zeer tevreden mee en over het design hoor je mij niet klagen.
Dit design vind ik wel wat minder. Zit die camera mou aan de voorkant(bij oor)?
Waarom nou nog steeds geen BT???

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik vraag mij trouwens af of dit toestel ooit wel gaat uitkomen.

• Nokia`s nieuwste toestellen hebben allemaal twee nullen aan het einde: 6100, 7200, 7700, 6600, etc...
• Hij lijkt meer dat erg op de Nokia 5210, maar daar is al een opvolger voor, de Nokia 5100
• Om 1 of andere reden lijkt de telefoon niet op de nieuwe stijl die Nokia op dit moment is ingeslagen mbt de 7600, 7700, 7200 etc..

[Edit]

Dom, dom, dom. Als hij op de site staat, dan zal hij vast en zeker wel uitkomen....

[ Voor 14% gewijzigd door Ginz op 23-11-2003 03:56 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

verkeerde knopje

[ Voor 97% gewijzigd door Ginz op 23-11-2003 03:56 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nokia echt niet meer, elk toestel is van binnen onderhand hetzelfde met een ander buitenkantje eromheen.

Laten ze eens wat met nieuwe functies gaan doen zoals standaard integratie van BT en verbeteringen aan het camera, scherm en geluid zodat het meer in de buurt komt van de samsung toestellen die op dat gebied gewoon superieur zijn.

Heb al 3 jaar geen nokia toestel meer gehad en als ik al die nieuwe type's zo zie zal mijn volgende toestel gewoon een Z600 of T630 van SE worden omdat die wel BT heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 16:18
hier kan je op de site kijken: http://www.nokia.com/nokia/0,,48662,00.html
Ik zelf vind deze telefoon ook echt niet in vallen als een bom >:)
Ik ben zowiezo geen Nokia liefhebber meer; het uiterlijk is niks en ook nog geen BT of IR dus ja wat heb je aan die camera?
Mijn opvolger word zekerste weten een SE of een Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik dit hele oude topic schop maar....

Is er al iemand die deze telefoon heeft en er wat meer over kan vertellen?
Ik vroeg mij namelijk of je met deze telefoon wel afbeeldingen kunt verzenden via infrarood, ik heb nu een 6610 en dat gaat dus niet.

OMA Super Distribution over infrared and MMS: betekent dit dat je via infrarood dus afbeeldingen e.d. kunt versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schop! Niemand die dit ding heeft toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
  • Laatst online: 11-08 16:18
Ik kan hem als het goed is deze week ophalen. Dan komt er ook gelijk een GPS-shell omheen. Zal gelijk even posten hoe ie t doet. Maar als iemand het apparaat al in z'n bezit heeft..... gaat uw gang, ik ben ernstig benieuwd.

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
Heb het toestel net opgehaald. Eerste indruk is goed. Ligt goed in de hand ,maar zoals in andere topics al te lezen is had het display beter gekund. Ik heb t apparaat echter om andere redenen als een super display gekocht dus maakt voor mij niet ernstig veel uit. Helaas druk dit weekend dus verwacht vanaf zondag meer te kunnen posten. Verzenden van pic's dmv IR zal ik ook even testen.

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
Hierbij alsnog een korte indruk van de 5140:

Het toestel voelt goed aan. De kunststof shell is prima voor mij. Waterdicht is ie zeker niet. Er zijn diverse gaatjes in de shell voor oa speaker en lampje (bovenkant). Zou em niet onder water houden iig. Het display zou beter kunnen. Als je een achtergrondje insteld is er zonder schermverlichting vrijwel niets te lezen. Zeker niet als de screensaver aangaat. Aan de onderkant is een klein rubber klepje waar de aansluitingen voor headset, oplader ed achter zitten. Heel erg naar als je even snel je headsetje wilt inpluggen. Gewoon onmogelijk, dat klepje had anders gemoeten. Als je een carkit hebt gaat dit toesten nooit passen.
Bluetooth had dit opgelost maar dat is iets dat Nokia niet belangrijk schijnt te vinden.

Camera is verder standaard. Omdat het display niet zo'n goede kwaliteit heeft zijn de foto's erg slecht te zien en je kan niet goed zien of de kwaliteit in orde is. Als je een foto naar een e-mail adres stuurt dan valt het allemaal erg mee en ziet de foto er netjes uit. Video werkt prima en ook hier weer het display dat het geheel niet optimaal werkbaar maakt.

De menu's zijn niet erg duidelijk. De kleuren zien er niet uit en ook de betekenis ervan is niet duidelijk genoeg.

Extra Items die prima werken zijn oa:
-kompas
-thermometer
-decibelmeter
-lampje

De foto's via IR versturen werkt bij mij nog niet. Ik denk dat het aan mn pc ligt dus ik moet nog even verder sleutelen daaraan.
De PTT functie (push to talk) is voor zover ik weet nog niet beschikbaar binnen het KPN netwerk. Deze functie is dus nog niet te gebruiken. Ik denk dat deze fuinctie wel erg interessant kan zijn. Vooral bedrijven die nu portofoons gebruiken hoeven zich geen zorgen meer te maken over bereikbaarheid en TCO van de apparatuur. Voor de "gewone" consument zie ik er weinig voordelen in.

De GPS shell laat nog op zich wachten, zodra die binnen is zal ik er wat over posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
Ir is getest en werkt prima. Een foto selecteren en via opties naar send via IR gaan. Toestel voor je IR poort zetten en het komt allemaal prima aan. Valt me wel op dat er rond de randen een groene waas zit. Iemand enig idee waar dat vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ben je aan deze mobiel gekomen :? Ik ben dringend op zoek maar heb hem tot op heden nog bij geen winkel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
Ik heb hem gewoon bij de belcompany gehaald. Was wel gelijk de eerst en laatste overigens. Volgens mij kan je ze bij albesteld.nl kopen, daar zijn ze al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zie dit toestel wel zitten, vooral omdat er dingen op zitten die ik vrijwel nergens anders in een telefoon zie (kompas, GPS, zaklamp, thermometer).

Overal wordt geklaagd dat dit toestel zo moeilijk verkrijgbaar is, maar goed ik kan wachten. Die GPS shell lijkt nog langer te gaan duren, "september" was het laatste dat ik hoorde maar dat lijkt ook wat langer te gaan duren. Ik probeer het voor elkaar te krijgen dat ik de 5140 + GPS shell bij een 2-jarig Hi 20 abbo zonder bijbetaling krijg, desnoods met tegoedbon voor die shell als-ie er komt (zoals ik zei, geen haast), maar dat is me tot nog toe alleen bij The Phone House gelukt (en die hebben weer de 5140 niet op voorraad), iemand nog suggesties?

ThaChief, een paar vraagjes:
- hoe presteert de accu in de praktijk?
- kan deze eigenlijk alleen MIDI's als beltoon gebruiken of ook digital audio (WAV dan wel MP3)?
- werkt die email client een beetje makkelijk?
- hoe is het geluidsvolume?
- hoe is de radio?
- door die dikkere shell, voel je het trilalarm nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dreamvoid schreef op 16 augustus 2004 @ 18:09:
Ik zie dit toestel wel zitten, vooral omdat er dingen op zitten die ik vrijwel nergens anders in een telefoon zie (kompas, GPS, zaklamp, thermometer)
zaklampje is het denk. lijkt mij dat er niet veel licht uit komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 16-08-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
Accu presteerd prima. Ik ben net 4 dagen naar t buitenland geweest en heb niet op hoeven laden. Accu stond op 20% toen ik weer thuis was. Heb ongeveer uurtje gebeld en een stuk of 30 sms-jes verstuurd. En nog een uurtje of 2 arkanoid zitten spelen, minuutje of 10 met t lampje aan (dat overigens wel degelijk een behoorlijk stukje licht oplevert!), 20 foto's gemaakt, 5 filmpjes gemaakt. Ik vind die accu dus wel prima.

Heb tot nu toe alleen midi files in t geheugen staan. Of er ook mp3's of wav's afgespeeld kunnen worden weet ik dus niet. Maar ben al progjes tegengekomen die mp3 naar midi kunnen converteren dus moet geen probleem geven.

E-mail cliënt heb ik even getest met instellen van het apparaat. Verder werk ik niet met een GSM als cliënt omdat ik meestal en laptop meezeul waar ik de 5140 achterleg om via IR het net op te gaan. Maar eerste indruk was prima.

Geluidsvolume is prima maar is niet te vergelijken met polyfone toestellen. Het kan best hard maar zoals mijn oude toestel, nee dat gaat ie niet halen.

Radio is echt verrassend goed. Ik verbaasde me over de prima kwaliteit en dat headsetje dat erbij zit doet t hartstikke prima.

Dikte van de shell valt overigens wel mee. Voorkant is inderdaad grotendeels van rubber maar achterkant is van hard plastic en de trillingen komen prima over.

Wel kwam ik erachter dat t kompas absoluut niet werkt in een auto (teveel magnetische storing). En de GPS shell heeft aan de achterzijde een verdikking zitten. Je 5140 blijft dus niet zoals je em uit de doos haalt. Maar ik heb die GPS shell ook nog niet in mn handen gehad dus of t lastig werkt of dat ie opeens te zwaar word kan ik niet vertellen. Levering rond eind sept is ook mijn laatste info.

Ik ben nog steeds erg tevreden! Kom maar op met die vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Vind het een erg mooi en robuust toestel, niet zo ielig als al die Samsung klep-telefoontjes. Maar ik vroeg me af hoe dik hij nou ongeveer was! Misschien zou je wat vergelijkende foto's kunnen maken naast CD-hoesjes ofzo? Ik heb nu namelijk een Samsung C100 die erg plat is en daardoor makkelijk in mijn broekzak glijdt. Nu zag ik op nieuwemobiel.nl dat hij maar 3mm dikker is, maar ik vraag me af hoe erg je dat merkt. Kan je daar opheledering over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30

netblade

Sunrise

Ojjorz schreef op 17 augustus 2004 @ 11:03:
Vind het een erg mooi en robuust toestel, niet zo ielig als al die Samsung klep-telefoontjes. Maar ik vroeg me af hoe dik hij nou ongeveer was! Misschien zou je wat vergelijkende foto's kunnen maken naast CD-hoesjes ofzo? Ik heb nu namelijk een Samsung C100 die erg plat is en daardoor makkelijk in mijn broekzak glijdt. Nu zag ik op nieuwemobiel.nl dat hij maar 3mm dikker is, maar ik vraag me af hoe erg je dat merkt. Kan je daar opheledering over geven?
Ik denk dat de cover van deze telefoon ook wat ruuwer is.
Zodat deze niet uit je hand glijd.

De c100 is een rot toestel, zelf ook gehad, en hij is bijzonder traag to nokia.
Maar dat is een samsung kwaal

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
Ik denk dat hier voldoende info te vinden is over omvang en uiterlijk van de 5140:

http://www.mobile-review.com/review/nokia-5140-en.shtml

Iemand al nieuws over de GPS shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk idd een (rode) 5140 besteld, volgende week komt-ie. Wat betreft de GPS shell: "begin september" volgens de Nokia Nederland accessoire vertegenwoordiger eergisteren. Praktijk dus: "eind september" als we mazzel hebben. De prijs wordt 150 euro bij de grote ketens, dus waarschijnlijk iets van 130 bij al die discount webshops.

Ik ben benieuwd hoe die GPS shell in de praktijk werkt. Ik neem aan dat je de telefoon/GPS functie niet tegelijk kan gebruiken. Die 2 seconden update rate klinkt goed, en het is een complete 12 channel parallel receiver dus dat zou ook goed moeten zijn, en de "30-85" mA verbruik is met een 760 mAh accu ook wel te doen voor de meeste toepassingen (ik ga er oa. vluchten mee loggen). Ik weet niet of er ook een ook kan logger-functie in 3D (latitude/longitude/elevation) bij zit, anders moet ik daar zelf maar een Java progje voor gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAChief
Ik ben ook erg benieuwd naar de GPS performance. 2 Sec is op zich niet veel en 12 kanaals ontvangers zijn tegenwoordig al oud te noemen. Flight-log zal er niet bijzitten vrees ik. Zeker niet 3d, maar wie weet. Als Dreamvoid een progje gaat schrijven wil ik die zeer gaarne gebruiken. Ik ga die GPS ook gebruiken voor flight logs, tenminste als dat mogelijk is. In t vliegtuig waar ik mee vlieg zit de-icing in de voorruit en dan doet je GPS mooi niets meer. Line of sight is dus niet helemaal de correcte term in dit geval. Over het min of meer gelijktijdig gebruik van GPS en GSM functionaliteit heb ik ook al wat vragen uitstaan maar niemand die er its over kan zeggen. Ook vraag ik me nog af hoe die shell de connectie met de GSM doet. Volgens mij is de aansluiting van het toetsenbordje de enige mogelijkheid al lees ik ook over RFID functies die al in het device zitten. Op foto's lijkt de shel aan de onderkant net iets langer. En de antenne en ontvanger zitten aan de achterkant van het toestel. Dat is misschien de verklaring waarom alle foto's van die GPS module voor-aanzicht foto's zijn. Is dus nog even afwachten of het toestel nog wel handzaam is met het GPSje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
2 seconde update rate zal wel bepaald zijn door het stroomverbruik, meer updates = meer stroom (en meer data!). Zo te zien zit er al een log app bij, de "Trip Computer":

"Ever wonder how much ground you've covered, and how quickly? The trip computer keeps track of current and accumulated trip data, like course, speed, elevation, distance, and time. You can customize the view to see the combination of fields you choose."

Het probleem voor flight logging is dat er geen barometrische hoogtemeter bij zit dus elevation data is er maar met een (fluctuerende) nauwkeurigheid van +/- 30 meter. Maar als ik echte nauwkeurigheid nodig heb vlieg ik wel met een gecertificeerde logger, dit is toch meer om te gebruiken als aardigheidje en zo beschouw ik het ook.

Inderdaad had ik ook al gezien dat er alleen maar foto's zijn van de voorkant van die GPS shell dus hij zal idd wel dikker zijn :D Ik hoop dat het desondanks gewoon mogelijk is om 24/7 met die GPS shell rond te lopen om ook gewoon mee te bellen, en die lelijke rode gewoon thuis te laten.

Op foto's lijkt de shel aan de onderkant net iets langer.

Als die gewoon over de connectors aan de onderkant heen schuift vind ik dat prima, ben je ook gelijk van dat irritante klepje af :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 03-09-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Het is inmiddels januari, weet iemand al waar die GPS shell voor de 5140 blijft? Eerst Q3 2004, dan "augustus", "september", dan "oktober", en de laatste tijd hoor ik al helemaal geen nieuws meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site kwam ik de Shell tegen.
Je kan hem hier bestellen voor 121.95.
Als je hem besteld, laat even weten of het werkt. Ik heb ook interesse.

Groeten,

Baster

Ik zie net dat hij pas verwacht wordt Q1 2005 (staat onder de advertentie op de site)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is de GPS-Shell al verkrijgbaar. Ik zag hem o.a. bij MobilePlaza voor € 150,- staan. Iemand al ervaringen met dat ding? Ik ben er erg benieuwd naar.

Lijkt me ten eerste leuk om als gadget te hebben, maar kan daarnaast ook erg praktisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een nokia 5140, maar kan ik die ook in een carkit stoppen?

ik denk als oplossing het klepje er helemaal afhalen. dan zou het toch moeten kunnen, of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:08
beste tweakers

ik heb sinds lange tijd ook dit toestel maar ik ben de beveiligingscode kwijt.
ik heb deze indertijd veranderd van de standaard 12345 naar een andere code maar deze weet ik niet meer!

is er een manier om daar toch achter te komen? kunnen ze mij in een gsmwinkel verder helpen? of is er een manier om de code terug naar de standaard te zetten.

ik ben 90 % zeker dat deze standaard code 12345 was; maar misschien ben ik daar ook mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Bij nokia is dat idd gewoon 12345
Pagina: 1