Toon posts:

[PHP] of [ASP] wat is het beste voor ons project

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

We willen met een vriendengroep een web-aplicatie gaan maken. Deze moet gaan bestaan uit een webserver en een mailserver die met elkaar gaan communiceren via een internet pagina.

Nu komt het probleem, we hebben nog niet kunnen kiezen wat betreft de scripttaal die we willen gebruiken. Het is namelijk de bedoeling dat een gebruiker een upload naar de server kan heeft en dat daarbij een mailtje naar de webserver wordt gestuurd.

We vragen nu niet om complete scripts, we willen alleen jullie advies en bevindingen, voornamelijk over PHP en ASP. Het is belangrijk dat er een goede communicatie mogelijk is tussen de diverse services.

dank u ;)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Nu komt het probleem, we hebben nog niet kunnen kiezen wat betreft de scripttaal die we willen gebruiken. Het is namelijk de bedoeling dat een gebruiker een upload naar de server kan heeft en dat daarbij een mailtje naar de webserver wordt gestuurd.
Beiden zijn uitstekend te gebruiken voor hetgeen je wilt. Je moet alleen kiezen voor die taal waar je al enige affiniteit mee hebt.
Voor een volledige discussie over PHP vs ASP kan je het beste even de search raadplegen ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Hoi,

Ik heb niet echt zin in een mogelijke flame-war, of yet another PHP vs ASP topic. Zoals DeverauX al zegt, vind je hier op GoT al honderden dergelijke topics:

Een greep uit het uitgebreide gamma:
PHP of ASP voor website ?
ASP.net of PHP
PHP of ASP
PHP, ASP of misschien Ultradev?
[rml][ PHP/ASP] Yet Another "wat moet ik kiezen" topic[/rml]
gebruik ASP vs PHP
ASP of PHP
PHP of ASP
PHP of ASP
php/asp wanneer gebruiken ?
PHP / ASP dillemma - overtuig mijn klant!
[rml][ PHP / ASP] Ik twijfel....[/rml]
Waarom PHP i.p.v. ASP??
ASP vs PHP
PHP of ASP

Veel leesplezier. ;)

PS: kijk ook eens naar ASP.NET

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.