ASP of PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:52

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik moet mijn baas overtuigen om PHP te gebruiken op het NT platform in plaats van ASP. Maar ik heb daarvoor sterke argumenten nodig. 1 daarvan is dat het OpenSource is en dus regelmatig bugfixes enzo maar ik moet meer hebben. Wie heeft er nog een paar goeie argumenten?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Je had natuurlijk ook de zoekfunktie kunnen gebruiken om te zoeken op '%PHP%ASP%' en '%ASP%PHP%' .....

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:49

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ehmz:
-PHP izze gratiz
-PHP izze C++-georienteerd
-PHP izze snel(ler)?
-PHP izze het beste alternatief voor ASP :)
-PHP izze gewoon bot...:)

Kweet, geen sterke argumenten, maar als je op deze 'argumenten' voortborduurd dan kun je een heel end komen denk ik.
Ik wou m'n baas ook overtuigen om PHP te draaien op hun NT-server, maar 't mocht niet baten, waarschijnlijk door gebrek aan argumentatie van mij en om 't feit dat ze een tfosorcim-certified solution provider zijn, alles is M$, dus helaas heeft mijn kruistoch wat betreft PHP bij dit bedrijf gefaald...;(

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Waarom *MOET* je je baas overhalen dan? ik bedoel als je het MOET zal je er wel redenen voor hebben, maar die vraag je juist.

de hele dag al nix op 't forum, komt er wat. is 't zo'n vage posting , voorlopertje op vrijdag de 13e ofzo?

--Ray

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ok, het zit zo. We moeten voor een klant op zijn NT server met een MS SQL Server een webapplicatie ontwikkelen, ik ken alleen PHP en heb geen zin om ook nog eens ASP te gaan leren dus ik wil php op die server installeren. Ik weet wel dat ik PHP wil omdat ik normaal alleen op linux werk maar hoe vertelt mijn baas dat aan die klant. Het moet wel een geloofwaardig verhaaltje zijn.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:49

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik zat dus pcies met hetzelfde probleem, ik heb meer affiniteit en ervaring in PHP, maar toch moest ik ASP doen, het is heel lullig o p zich, maar het enigste voordeel wat ik kan noemen is dat ik nu wel twee script-talen ken ASP en PHP.
Ik had het ook liever bij PHP gehouden, maar als dat er niet in zit bij 't bedrijf, dan toch ook maar ff ASP d'r bij leren en ASP is nog eenvoudiger, jah, alleen de Basic-achtige-structuur die bevalt me niet, maar daar moet je maar door heen prikken...

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

'k neem aan dat de klant op uur basis betaald? ontwikkeltijd is korter in php dan in asp (in jouw geval) dus 't kost veeeeeeeeeel minder geld..

daar moet die klant toch voor gaan lijkt me..

behalve als jullie 't op project basis hebben aan genomen dan ben je screwed ;)

--Ray

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Kijk dat is een goed argument. Nog meer suggesties?

Verwijderd

trap je baas omdat ie je dit aan wil doen?

--Ray

Verwijderd

6 simpele redenen :
- php is minder code dan asp
- php is geen microsoft product, dus goed
- je hoeft geen IIS te draaien, maar Apache
- php is VEEL sneller
- php heeft veel minder security leaks oftewel geen)
- php is gratis

dit een paar goede ?? :)

Verwijderd

Wow en wederom een asp vs php thread/flame met allemaal flink doordachte argumenten. mensen we hebben deze discussie 1 a 2x per week inmiddels, en we weten allemaal dat argumenten als "het is gratis" ,"het is geen ms" ect pure onzin is...

jongens... genoeg.. laten we afspreken nog maar 1x per week zo'n thread?

dan later afbouwen naar eens per 2 weken ofzo?

*zucht*

--Ray

Verwijderd

6 simpele redenen :
- php is minder code dan asp

ASP is geen taal dus die vergelijking lijkt me een beetje vreemd, zeker als je iets als Perl gebruikt wat in heel weinig tekens heel veel kan doen (een eigenschap die niet door iedereen gewaardeerd wordt ;))

- php is geen microsoft product, dus goed
Meen je dit hou echt? :?

- je hoeft geen IIS te draaien, maar Apache
ASP kan ook met Apache.

- php is VEEL sneller
Benchmark resultaten?

- php heeft veel minder security leaks oftewel geen)
Meest security leaks in een script zitten in het script en niet de omgeving. Zelfde programmeur: evenveel kans op dat soort dingen.

- php is gratis
ASP ook als je toch al NT hebt.

dit een paar goede ?? :)
Nee dus.

Verder sluit ik me aan bij Yarvje. (Liever helemaal geen ASP vs PHP meer...)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:39
holy shit dude wat een onzin allemaal..

volgens mij is ASP net zo gratis als PHP (ze hebben toch al NT server)

ASP is een scripttaal.. kan weinig aan fout gaan volgens mij ? dus dat het van micysoft is boeit geen fock..

als je Basic kent kun je volgens mij ASP sneller leren als PHP

ASP is (weer volgens mij) net zo snel als PHP, het is maar net wat voor DBMS je erachter hangt (het zou kunnen dat mysql sneler is als sqlserver.. dat weet ik echt niet)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 12:38 schreef Arien het volgende:
Verder sluit ik me aan bij Yarvje. (Liever helemaal geen ASP vs PHP meer...)[/quote]Jamaar we zijn het *ZO* gewend en het is zo verleidelijk altijd om te reageren (sterker nog ik had ook al 'n msg getikt waar ik al die argumenten afschoot toen ik bedacht "waar ben ik mee bezig?!") dat langzaam afbouwen wellicht beter is ;)

--Ray

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 10:08 schreef Nestor_ het volgende:
Ehmz:
-PHP izze gratiz
-PHP izze C++-georienteerd
-PHP izze snel(ler)?
-PHP izze het beste alternatief voor ASP :)
-PHP izze gewoon bot...:)

Kweet, geen sterke argumenten, maar als je op deze 'argumenten' voortborduurd dan kun je een heel end komen denk ik.
Ik wou m'n baas ook overtuigen om PHP te draaien op hun NT-server, maar 't mocht niet baten, waarschijnlijk door gebrek aan argumentatie van mij en om 't feit dat ze een tfosorcim-certified solution provider zijn, alles is M$, dus helaas heeft mijn kruistoch wat betreft PHP bij dit bedrijf gefaald...;([/quote]-ASP is gratis
-sowhat? c++ georienteerd? Is dat een argument
-Php is sneller, ik betwijfel dat en al zou dat zo zijn dan heb jer nog weinig aan, je site is nauwelijks afhankelijk van je scripting snelheid maar voor 99% van je DB Calls

Kortom onzinnige ongefundamenteerde argumenten, kom met iets beters joh.

Verwijderd

We zijn het *ZO* gewend en het is zo verleidelijk altijd om te reageren (sterker nog ik had ook al 'n msg getikt waar ik al die argumenten afschoot toen ik bedacht "waar ben ik mee bezig?!") dat langzaam afbouwen wellicht beter is ;)

Ontwenningsverschijnselen enzo... ;)

Als nou ASP met CGI vergeleken werd en VBScript met PHP dan zaten we al wat meer op koers.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

-ASP is gratis
Server waar je asp op moet draaien niet, of wil je op PWS gaan draaien. Oke er is nu Chillisoft(das ASP voor Apache) Maar het is nog vrij nieuw en ik heb nog weinig ervaringen erover gehoord, iemand?

Dat is zeker een goed argument. Het is de denkwijze die je je zelf hebt aangeleerd en C++ is heel anders dan VB-script.

-Php is sneller, ik betwijfel dat en al zou dat zo zijn dan heb jer nog weinig aan, je site is nauwelijks afhankelijk van je scripting snelheid maar voor 99% van je DB Calls
Snelheid winst hangt af van de code en niet van de DB. Want het maakt niet uit of ASP of PHP gebruikt de DB heb je bij beide. En als ze al een MS-SQL hebben gaan ze echt geen andere aanschaffen hoor.

Kortom onzinnige ongefundamenteerde argumenten, kom met iets beters joh.
ASP of PHP zijn aan elkaar gewaagd en de een is niet VEEL beter. Het is wat je gewend bent en wat je prettig vindt om te werken.

Maar ik heb begrepen dat ASP een verzamelnaam is voor diverse talen. Ik heb me laten wijs maken dat je met ASP ook Perlscript kan gebruiken. Is dat niet wat voor je? Dan blijf je in je C omgeving en heb je de klant toch tevreden gesteld.
Ik ben er trouwens niet zeker van hoor. Heb pas 1 les ASP gehad en we hebben het toen voornamelijk of HTML gehad (*Gaaap*)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Op een win32 platform is PHP nog niet zo stabiel als op het UNIX/Linux platform, misschien dus toch beter om bij ASP te blijven (al kun je natuurlijk ook gemakkelijk het platform zelf de schuld geven van de crashes :) ).
Maar php4.0.3 is uit, dus misschien is dat ondertussen op gelost.

Het gratis zijn van PHP is tov. ASP trouwens geen argument.

Hier is een argument: Ik ken geen ASP en het gaat veel tijd(=geld) kosten om dat te leren.

It's not a bug, it's a feature

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 14:29 schreef LuCarD het volgende:

Maar ik heb begrepen dat ASP een verzamelnaam is voor diverse talen. Ik heb me laten wijs maken dat je met ASP ook Perlscript kan gebruiken. [/quote]asp+ wordt nog veel grappiger, kan je iedere taal gebruiken die onder door de .net omgeving (c#,vbscript, javascript, perl ik heb zelfs al asp+ pages gezien met cobal)

grappige zooi

--ray

Verwijderd

Dat is zeker een goed argument. Het is de denkwijze die je je zelf hebt aangeleerd en C++ is heel anders dan VB-script.
Als het nou ook nog waar was dat PHP C++ georienteerd is. Verder is ASP geen taal.

Maar ik heb begrepen dat ASP een verzamelnaam is voor diverse talen. Ik heb me laten wijs maken dat je met ASP ook Perlscript kan gebruiken.
ASP is geen verzamelnaam voor diverse talen. Zie ASP als CGI en niet als een taal.
Je kunt inderdaad PerlScript gebruiken in ASP, als er maar een AcitveX (of hoe het deze week ook heten mag) scripting host engine voor is.

HTH

Verwijderd

asp+ wordt nog veel grappiger, kan je iedere taal gebruiken die onder door de .net omgeving (c#,vbscript, javascript, perl ik heb zelfs al asp+ pages gezien met cobal)

Zie hierboven. Kan nu dus al als er een scripting host dinges voor is.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 15:22 schreef Yarvje het volgende:
asp+ wordt nog veel grappiger, kan je iedere taal gebruiken die onder door de .net omgeving (c#,vbscript, javascript, perl ik heb zelfs al asp+ pages gezien met cobal)

grappige zooi

--ray[/quote]Heb jij toevallig wat voorbeelden daarvan??? URL naar de site of zo? Of moet ik de MS site gaan omspitten???

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

true , maar voor asp heb je er een paar scripting engines 3-5 ofzo? en .net zijn ze inmiddels over de 20

--Ray

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 14:29 schreef LuCarD het volgende:
-ASP is gratis
Server waar je asp op moet draaien niet, of wil je op PWS gaan draaien. Oke er is nu Chillisoft(das ASP voor Apache) Maar het is nog vrij nieuw en ik heb nog weinig ervaringen erover gehoord, iemand?[/quote]Lees 4guysfromrolla daar stond er een artikel over, maar welke idioot gaat asp draaien in een unix omgeving voor dat geld kun je beter een nieuw systeem kopen en daar iis op knallen, oh IIS is onderdeel van SP6 en dat is wel degelijk gratis, maar jullie linux/php/apache freaks lullen altijd maar over wat geld voor een licentie, wat maakt dat nou uit als je weet dat een asp programmeur zo een 1500 piek per dag kost wat maakt dan 1 licentie nou uit.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 15:27 schreef LuCarD het volgende:
Heb jij toevallig wat voorbeelden daarvan??? URL naar de site of zo? Of moet ik de MS site gaan omspitten???[/quote]Ik weet waar ze staan op de ms site alleen niet uit m'n hoofd. zal vanavond wel even posten als ik thuis ben.

--Ray

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- php is geen microsoft product, dus goed[/quote]Wat een argument, slaat echt nergens op. Waarom zou een product goed zijn als het geen Microsoft is? Waarom zou een product bij voorbaat slecht zijn als het van Microsoft is?!?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- je hoeft geen IIS te draaien, maar Apache[/quote]Tja, dit kan je net zo goed als een nadeel zien :)...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- php is VEEL sneller[/quote]Ligt er maar net aan hoe je je ASP code schrijft...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- php heeft veel minder security leaks oftewel geen)[/quote]ASP zelf heeft naar mijn weten ook zo goed als geen security leaks....<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- php is gratis[/quote]ASP zelf kost ook niets :)...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 15:27 schreef LuCarD het volgende:
Heb jij toevallig wat voorbeelden daarvan??? URL naar de site of zo? Of moet ik de MS site gaan omspitten???[/quote]asp+/.net

met cobal http://msdn.microsoft.com/library/techart/PDC_cobol.htm

met eifel
http://msdn.microsoft.com/library/techart/PDC_eiffel.htm

d'r staan nog wel wat leuke articles op msdn maar die kan je uiteraard niet linken

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp

dan technical articles -> microsoft.net openklikken..

have fun

--Ray

Verwijderd

waarom wil die klant eigenlijk dat je het in ASP maakt??

of weet de klant niet wat hij wil?

Verwijderd

Welke idioot gaat asp draaien in een unix omgeving voor dat geld kun je beter een nieuw systeem kopen en daar iis op knallen, oh IIS is onderdeel van SP6 en dat is wel degelijk gratis

Als je op *nix bezig bent kun je beter helemaal geen ASP gebruiken. Als je alleen VBScript of JScript kent pech, maar welke serieuze ontwikkelaar kent er nou alleen die twee?

Als je weet dat een asp programmeur zo een 1500 piek per dag kost wat maakt dan 1 licentie nou uit.

Maakt ook niet uit. Maar Apache, PHP, Linux ed zijn open source en dat is voor mij bv wel een reden om niet IIS te draaien op NT.

Verwijderd

waarom wil die klant eigenlijk dat je het in ASP maakt?? Of weet de klant niet wat hij wil?

Een klant wil een werkend produkt, en hoe het werkt maakt 99.999% echt niet uit.

Verwijderd

Tis maar wat je gewend bent. Ik gebruik PHP en ik heb het gevoel dat de ondersteuning voor PHP veel uitgebreider is dan ASP. Daarnaast is PHP portable naar zo'n beetje elk platform, ik weet niet hoe dat met die chillisoft ASP variant is...

En ik zou wel eens wat leuke benchmarks willen zien van de nieuwste ASP versie op IIS in vergelijking met PHP4.0.3/Zend Optimizer op Apache.

Ik DENK (!!) dat php dat gaat winnen, maar het ligt heel erg aan het soort algoritme waar je mee gaat testen.

Verwijderd

Ik denk dat dat toch appels met peren vergelijken is.

Verwijderd

En ik zou wel eens wat leuke benchmarks willen zien van de nieuwste ASP versie op IIS in vergelijking met PHP4.0.3/Zend Optimizer op Apache.

En ASP met welke taal/scripting engine??? Waarom zo hard proberen twee verschillen dingen te vergelijken???

ASP is geen taal... Hoe moeilijk is dat om te begrijpen?

Verwijderd

Whatever...voor mijn part gebruik je ASM met ASP. Er zit dus een groot verschil tussen ASP en PHP, alleen wordt er alleen over ASP gepraat, nooit over de engine die erbij zit.
Ik was altijd stellig overtuigd dat ASP de Visual Basic kant op ging.

Als je er alle kanten mee op kan qua engines, lijkt me het wel leuk om te zien als iemand die VB gewend is jouw COBOL achtige ASP pagina's moet gaan verbouwen...

Verwijderd

Er zit dus een groot verschil tussen ASP en PHP, alleen wordt er alleen over ASP gepraat, nooit over de engine die erbij zit.
Ik was altijd stellig overtuigd dat ASP de Visual Basic kant op ging.

ASP is een idee zoals CGI een idee is.
PHP is een taal.

Als je er alle kanten mee op kan qua engines, lijkt me het wel leuk om te zien als iemand die VB gewend is jouw COBOL achtige ASP pagina's moet gaan verbouwen...

;) Als er een scripting-host-ActiveX-component-weet-ik-veel-hoe-het-vandaag-heet voor COBOL is gaat dat lukken.

Verwijderd

mhmm, dan gaat de hele ASP vs. PHP discussie dus gewoon nergens over....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 19:23 schreef The Daan het volgende:
mhmm, dan gaat de hele ASP vs. PHP discussie dus gewoon nergens over....[/quote]serieus joh?

--Ray

Verwijderd

mhmm, dan gaat de hele ASP vs. PHP discussie dus gewoon nergens over....

We got a winner. :)

Verwijderd

Ja, maar niet in de zin van argumenten die wel of niet waar/onderbouwd zijn, maar in de zin van 2 totaal verschillende dingen die niet te vergelijken kunnen worden terwijl dat wel overal op internet gedaan wordt.

Verwijderd

Niet in de zin van argumenten die wel of niet waar/onderbouwd zijn

Is waar, maar die argumenten zijn vaak gebasseerd op gebrekkige kennis, net als de aanname dat het om gelijksoortige dingen gaat.

Verwijderd

Vaak wordt er een probleem van gemaakt omdat veel internetservers allemaal onder linux/unix draaien en daar is PHP3/4 al aardig ingeburgerd. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op ASP is goed, alleen de omgeving waarin het draait is wat minder bekend omdat het gewoon duur is. Op Unix/Linux servers draait ASP tegenwoordig perfect met de applicatie van ChilliSoft.

Verwijderd

Vaak wordt er een probleem van gemaakt omdat veel internetservers allemaal onder linux/unix draaien en daar is PHP3/4 al aardig ingeburgerd.

En Perl, Python, etc...

Het slaat natuurlijk helemaal nergens op ASP is goed, alleen de omgeving waarin het draait is wat minder bekend omdat het gewoon duur is.

Nou dacht ik zo'n 25% van het web op IIS draait dus dat zal wel meevallen met onbekendheid. Het kost trouwens alleen NT en dat is in veel bedrijven toch al aanwezig. IIS is verder gratis.

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 18:08 schreef Arien het volgende:
Welke idioot gaat asp draaien in een unix omgeving voor dat geld kun je beter een nieuw systeem kopen en daar iis op knallen, oh IIS is onderdeel van SP6 en dat is wel degelijk gratis

Als je op *nix bezig bent kun je beter helemaal geen ASP gebruiken. Als je alleen VBScript of JScript kent pech, maar welke serieuze ontwikkelaar kent er nou alleen die twee?[/quote]Ik weet zo een beetje alles wel van vbscript wat er te weten is en voor mij is dat ruim voldoende want ik leg vrijwel al mijn functionaliteit in de database,asp is voor mij alleen een tool om de data op de juiste manier er uit te krijgen. en ik denk toch dat ik me wel redelijk serieus ontwikkelaar mag noemen, maar ja zal wel weer het verhaal van oh ik werk met unix en alles wat nt is is niet serieus te nemen.

Verwijderd

Als je op *nix bezig bent kun je beter helemaal geen ASP gebruiken. Als je alleen VBScript of JScript kent pech, maar welke serieuze ontwikkelaar kent er nou alleen die twee?

Ik weet zo een beetje alles wel van vbscript wat er te weten is en voor mij is dat ruim voldoende want ik leg vrijwel al mijn functionaliteit in de database,....

Data doe je in een database. Functionaliteit is scripting/programmering, dus in jouw geval iets met VBScript.

... asp is voor mij alleen een tool om de data op de juiste manier er uit te krijgen.

VBScript is dus die tool. ASP is geen taal, geen tool, alleen een concept.

en ik denk toch dat ik me wel redelijk serieus ontwikkelaar mag noemen, maar ja zal wel weer het verhaal van oh ik werk met unix en alles wat nt is is niet serieus te nemen

Hoor je mij niet zeggen. Maar wil je vergelijken dan zal je toch van meer dan een ding moeten weten.

Waar ik op doelde is dat ik iemand die één of twee talen beheerst niet echt een serieus ontwikkelaar kan noemen, maar dat is alleen MHO. :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 11:37 schreef Arien het volgende:
Waar ik op doelde is dat ik iemand die één of twee talen beheerst niet echt een serieus ontwikkelaar kan noemen, maar dat is alleen MHO. :)[/quote]Dus je moet als ontwikkelaar eerst 'n berg talen kennen voor je serieus genomen wordt? Zou het niet zo zijn dat je probleem oplossend/analyserend vermogen in oorde moet zijn en waarmee je dan je oplossing uit programmeert er eigenlijk niet zo heel erg veel toe doet (mits je wel natuurlijk enigsinds de juiste tool gebruikt om iets te doen geen web apps met asm gaan maken ofzo)

just my 2 cents

--Ray

Verwijderd

Zou het niet zo zijn dat je probleem oplossend / analyserend vermogen in orde moet zijn en waarmee je dan je oplossing uit programmeert er eigenlijk niet zo heel erg veel toe doet....

Als dat oplossend/analyserend vermogen goed zit leer je een nieuwe taal zo. En je probeert eens iets nieuws bijvoorbeeld. Of een klant vraagt ergens om.

(mits je wel natuurlijk enigsinds de juiste tool gebruikt om iets te doen geen web apps met asm gaan maken ofzo)

En als je maar een of twee tools hebt, beperk je je keuze dus wel erg...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 12:10 schreef Arien het volgende:

(mits je wel natuurlijk enigsinds de juiste tool gebruikt om iets te doen geen web apps met asm gaan maken ofzo)

En als je maar een of twee tools hebt, beperk je je keuze dus wel erg...[/quote]Vraag is of je dat minder serieus maakt? neem bijvoorbeeld iemand die al z'n oplossingen maakt met oracle/oracle forms (geen idee of 't nog bestaad maar 'k heb 't vroeger op school wel es gehad) zich daar helemaal in gespecialiseerd heeft en alleen opdrachten krijgt van mensen die * DIE * oplossing willen hebben, maakt hem dat 'n minder serieuze ontwikkelaar??

waar het dus eigenlijk op neer komt:

Specialisatie maakt minder serieus?

ps. dit is wel de leukste asp vs php thread die we in weken gehad hebben hier ;)

[frustratie edit]
ARRGG KLOTE SMILEYS STEEDS!
[/frustratie edit]

--Ray

Verwijderd

Nee, maar specialisatie geeft aan dat er meer is, met speciale aandacht voor dat ene ding dat specialisatie is.

Specialisatie maakt niet minder serieus, gebrek aan kennis/vaardigheden maakt minder serieus.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 12:45 schreef Arien het volgende:

Nee, maar specialisatie geeft aan dat er meer is, met speciale aandacht voor dat ene ding dat specialisatie is.

Specialisatie maakt niet minder serieus, gebrek aan kennis/vaardigheden maakt minder serieus.[/quote]Dus iemand die slechts 2 talen tot in details beheerst is wel degelijk een serieus ontwikkelaar? ;)

--Ray

Verwijderd

Dus iemand die slechts 2 talen tot in details beheerst is wel degelijk een serieus ontwikkelaar? ;)

Als dat het enige is wat mij betreft niet. Maar dat is slechts MHO. :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 13:16 schreef Arien het volgende:
Dus iemand die slechts 2 talen tot in details beheerst is wel degelijk een serieus ontwikkelaar? ;)

Als dat het enige is wat mij betreft niet. Maar dat is slechts MHO. :)[/quote]Grin jammer, 't idee was om je op andere gedachten te brengen ;)

--Ray

Verwijderd

Grin jammer, 't idee was om je op andere gedachten te brengen ;)

Dat gaat niet lukken ben ik bang... :)

Verwijderd

mgoed dan zit deze thread denk ik 'n beetje aan z'n eindje. en is voor t eerst sinds tijden 't niet op een asp vs php -> windows vs unix battle afgelopen. bedankt voor je bijdragen!

--Ray

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Precies, en nu maar hopen dat die klant het niet erg vindt dat ik php installeer op die NT server van em.

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Data doe je in een database. Functionaliteit is scripting/programmering, dus in jouw geval iets met VBScript.[/quote]Weleens van transact sql gehoord? Ik weet niet wat voor database jij gebruikt maar tegenwoordig kan met databases iets meer als data in opslaan en data asp geen echte taal is weet ik ook wel wijsneus, ik ben niet op dit forum om woordspelletjes te houden.

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 13:16 schreef Arien het volgende:

Als dat het enige is wat mij betreft niet. Maar dat is slechts MHO. :)[/quote]Ik denk dat jij je echt heel belachelijk maakt, als jij de mate van serieusheid gaat meten in het aantal talen wat je kent ben je toch echt verkeerd bezig, iemand die 2 talen perfect beheerst zal over het algemeen met weinig moeite andere talen kunnen leren.

Verwijderd

Weleens van transact sql gehoord?
Ja. Dus?

Ik weet niet wat voor database jij gebruikt maar tegenwoordig kan met databases iets meer als data in opslaan....
Weet ik. Maar aan alleen die database heb je weinig als je nog wat met input en output wil gaan doen.

...en data asp geen echte taal is weet ik ook wel wijsneus
(vet van mij)
Ik zou pas een grote bek geven als je echt wist waar het over ging... ASP heeft namelijk niets met een programmeertaal te maken. Dat "geen echte taal" slaat dus echt nergens op.

Verwijderd

Ik denk dat jij je echt heel belachelijk maakt, als jij de mate van serieusheid gaat meten in het aantal talen wat je kent ben je toch echt verkeerd bezig, iemand die 2 talen perfect beheerst zal over het algemeen met weinig moeite andere talen kunnen leren.

En zal dus dat ook wel doen...

Verder ging het over MHO, dus als je het daar niet mee eens bent, ben je het er niet mee eens. /me krijgt het vermoeden dat raptorix misschien tot die mensen behoort die 1 of 2 talen kennen (liefst VBScript en/of JScript) en zich dus diep beledigd voelt... :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 15:32 schreef Arien het volgende:
Verder ging het over MHO, dus als je het daar niet mee eens bent, ben je het er niet mee eens. [/quote]Of hij had z'n woorden boekje niet bij en heeft geen idee wat MHO is ;)

--Ray

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder ging het over MHO, dus als je het daar niet mee eens bent, ben je het er niet mee eens. * raptorix krijgt het vermoeden dat raptorix misschien tot die mensen behoort die 1 of 2 talen kennen (liefst VBScript en/of JScript) en zich dus diep beledigd voelt... :)[/quote]Ik ken wel degelijk meer talen maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, maar ik ontwikkel al mijn applicaties in combinatie met vbscript sqlserver, ik ben nog niets tegen gekomen wat daarin niet ging.

Kijk we weten allemaal wel hoe goed jij bent en hoe patserig je doet (moet je niet even vermelden dat je heel stoer aan de overkant van de oceaan zit).

Verwijderd

Zover ik weet is het gevolg van het gebruik van ASP of een langzame ODBC of een lame COM interface, waardoor het geheel wat langzamer wordt dan de native PHP database DLL's

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 00:45 schreef Pasz het volgende:
Zover ik weet is het gevolg van het gebruik van ASP of een langzame ODBC of een lame COM interface, waardoor het geheel wat langzamer wordt dan de native PHP database DLL's[/quote]Vertel es waarom is COM zo "lame" en "Traag" volgens jou?

--Ray

Verwijderd

Ik ken wel degelijk meer talen...
Dus waarom dan zo reageren? Je voelde je blijkbaar erg aangesproken ofzo.

...maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan,...
Wat heeft meerdere talen met moeilijk doen te maken? Of vind jij het moeilijk? Dat zou weer een hoop verklaren.

...maar ik ontwikkel al mijn applicaties in combinatie met vbscript sqlserver, ik ben nog niets tegen gekomen wat daarin niet ging.
Ik wil het eerste OS dat je daarin geprogrammeerd heb graag zien. ;) Flauw, maar om aan te geven dat een ontwikkelaar oplossingen ontwikkelt en een serieuze ontwikkelaar dus meer dan een, twee tools wil hebben om dat voor elkaar te krijgen. Vandaar mijn commentaar (dat trouwens IMHO was).

Kijk we weten allemaal wel hoe goed jij bent...
Hoe goed ik ben weet jij niet, maar ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was. En als je dan alleen dit soort antwoorden kunt geven op iets wat gewoon een mening is en niet meer dan dat...

...en hoe patserig je doet (moet je niet even vermelden dat je heel stoer aan de overkant van de oceaan zit).

Waarmee doe ik patserig? Daarmee? Dat ik in dat draadje over die MS dev dagen vroeg waar dat was? Wat is daar patserig aan? Iedereen met een paar duizend gulden kan dat doen, dus hoe kan je daar mee patsen? :?
Ik neem aan dat je die jongen die een draadje had het feit dat hij terug was uit de VS ook voor patser hebt uitgemaakt? Zie je er niet staan. Vergeten misschien...? Zou het even doen, of zie je zelf ook wel dat het nergens op slaat? En anderen die vertellen daar naar toe te gaan ook? Ook even doen joh. Patsers zij het, zeg er wat van.

btw Microsoft is een amerikaans bedrijf en er zijn wel meer beurzen, events, congressen, ed in de VS waar mensen uit de hele wereld naar toe gaan. Vandaar mij vraag waar het was.

Maar goed, dat is allemaal erg off-topic. On-topic heb je blijkbaar niet veel te melden. En aan je reactie te zien is het ego dat in de weg zit het jouwe.

HAND

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 08:31 schreef Arien het volgende:
Ik ken wel degelijk meer talen...
Dus waarom dan zo reageren? Je voelde je blijkbaar erg aangesproken ofzo.
Jij zij in je bericht erboven "Arien krijgt het vermoeden dat raptorix misschien tot die mensen behoort die 1 of 2 talen kennen (liefst VBScript en/of JScript) en zich dus diep beledigd voelt... "
Dus het was niet vreemd dat ik zo reageerde

...maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan,...
Wat heeft meerdere talen met moeilijk doen te maken? Of vind jij het moeilijk? Dat zou weer een hoop verklaren.

Ik vindt het helemaal niet moeilijk maar op dit moment voldoet het prima voor mij, dus op het moment nog niet echt heel veel behoeft om tijd in andere talen te steken

...maar ik ontwikkel al mijn applicaties in combinatie met vbscript sqlserver, ik ben nog niets tegen gekomen wat daarin niet ging.
Ik wil het eerste OS dat je daarin geprogrammeerd heb graag zien. ;) Flauw, maar om aan te geven dat een ontwikkelaar oplossingen ontwikkelt en een serieuze ontwikkelaar dus meer dan een, twee tools wil hebben om dat voor elkaar te krijgen. Vandaar mijn commentaar (dat trouwens IMHO was).
Heel leuk je had vast zeker een goed cijfer voor nederlands, en het ging erop dat <b>Ik</b> al mijn applicaties ontwikkel op deze manier. Ik zeg niet dat het mogelijk is om daar alles in te doen.

Kijk we weten allemaal wel hoe goed jij bent...
Hoe goed ik ben weet jij niet, maar ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was. En als je dan alleen dit soort antwoorden kunt geven op iets wat gewoon een mening is en niet meer dan dat...
En jij weet ook niet goed hoe ik ben, maar ik merk wel dat jij nogal fel op mijn antwoorden reageert, het is nogal makkelijk om voor elke message iemand proberen neer te sabelen, dit forum gaat naar mijn wete over behulpzaamheid en dat probeer ik tenminste te zijn, en fouten zijn menselijk, ok als iemand een fout maakt, tuurlijk mag je dat verbeteren maar ga niet zitten leuten als iemand asp als een taal beschouwt, ok formeel heb je gelijk maar dat kan je ook wel op een wat minder kattige toon zeggen.

Maar je bekijkt het maar ik kap deze discussie en ga me tijd beter besteden, ik hoop dat jij dat ook doet[/quote]

Verwijderd

Het ging erom dat ik al mijn applicaties ontwikkel op deze manier. Ik zeg niet dat het mogelijk is om daar alles in te doen.

Wat ik bedoelde met die serieuze ontwikkelaar en die twee talen enzo, was dat je de tools moeten hebben om in principe alles te kunnen doen. Maar nogmaals dat vind ik en is dus erg IMHO.

Dit forum gaat naar mijn wete over behulpzaamheid en dat probeer ik tenminste te zijn, ...

Daarom kom ik hier, ik kom hier niet om te vragen...

... en fouten zijn menselijk, ok als iemand een fout maakt, tuurlijk mag je dat verbeteren maar ga niet zitten leuten als iemand asp als een taal beschouwt, ok formeel heb je gelijk maar dat kan je ook wel op een wat minder kattige toon zeggen.

Point taken. Sorry als die reactie bot overkwam, maar er zijn hier zoveel mensen die ASP als een taal beschouwen dat als ik zoeits zie er een waas voor mijn ogen komt. ;)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

• Blue-eagle
  • Niet online
Sorry, lag ff te maffen van deze thread ;)
Gebruik php. Klaar.

Verwijderd

Zinnige bijdrage Blue-Eagle, slaap eens door.

Gebruik wat je lekkerder vin werken, je bedrijf je voorschrijft, ervaring mee hebt, je klant je voorschrijft.. etc.

Dit soort vergelijken zijn ongeveer even nuttig als win-linux flamewars... Er is namlijk geen objectief 'betere' aan te wijzen.

Verwijderd

Jullie zitten alle 2 te pitten, we zijn offtopic afgedwaald en opzoek naar de definitie van 'n serieuse programmeur. Raptorix en Arien hebben 'n duidelijk menings verschil en vechten dat op het persoonlijk vlak uit, misschien tijd voor 'n nieuw topic anders? mits beide heren nog geintreseert zijn teminste.

--Ray

• raptorix
Mmm laten we het over leuke dingen hebben in plaats van dit soort discussies te houden

• Blue-eagle
  • Niet online
Aaaah... lekker gemaft.
Nog wat gebeurt hier? Nee?!
Nouja... dan niet hé?
Goed, ASP kan niks minder dan PHP, maar dan moet je wel allemaal dure add-ons (was andere naam voor, ben net wakker...) kopen.
PHP is een erg goed, zoniet hét alternatief voor ASP.
Vooral door de verwarring met ASP en ASP+ kiezen veel mensen nu juist voor PHP.
Simpelweg omdat het veel mooier is. (dat was een punt, ok?)

• The - DDD
  • Laatst online: 24-04 22:08
Amphora: Bekijk het is vanuit een ander standpunt.

Wat is voor jezelf beter?? Als je het in ASP moet doen, dan moet je regelen dat je een cursus ofzo van je baas krijgt, heb je er weer een papiertje bij, kun je bij een eventuele andere werkgever laten zien wat je kunt, ben je meer waard, dus krijg je meer geld.

Iedereen begint altijd oeverloos te discusiëren van welke van de twee nou beter is. Nou volgens mij is er gewoon geen verschil, ja ok ASP is object oriented opgezet en PHP niet.

PHP C++ gebaseerd?
Nou dan ga je toch ASP-en in JScript.

Waarom je ASP of juist PHP kiest? Gewoon afhankelijk van wat je hebt staan bij de klant. Heeft die klant geen *nix staan. Dan is het natuurlijk van de zotte om daar een *nix bak neer te planten.

*nix of WinNT, allebij hebben ze hun voor en nadelen. En hou alsjeblieft is een keer op met loze argumenten gooien.

Linux gratis, laat me niet lachen man. Als je zo'n ding goed geconfigureerd wil hebben staan dan ben je daar minstens net zoveel geld voor kwijt als voor een WinNT systeem.

Die NT licentie kost de kop niet (wat is nou een paar duizend piek voor een lange termijns investering.).

Vergeet niet dat je voor *nix wel een gespecialiseerde persoon nodig hebt die er wat van snapt. Ik bedoel Win NT daarmee kun je samen met een helpdesk nog wel een heel eind komen. *nix niet, daar moet gelijk iemand voor langs komen die weer vet veel geld per uur kost.

Dus kwa prijskaartje denk ik zelfs da *nix implementatie in eerste instantie zelfs duurder is dan WinNT.

En dan hebben we het over een goed proffesioneel geconfigureerde oplossing die up to date gehouden wordt.

Verwijderd

Geez, is het niet makkelijker om te zeggen dat het afhangt van de persoonljke mening van de programmeur:???????????????

• raptorix
Programmeurs hebben altijd de persoonlijke opvatting dat hun persoonlijke voorkeur beter is als persoonlijke voorkeur van andere programmeurs, je moet dit overigens niet te persoonlijk gaan op vatten, want deze uitspraak doe ik op persoonlijke titel.

Verwijderd

Amphora, als ik jou was zou ik toch voor ASP gaan.

Je had het over Win NT en MS SQL Server. ASP sluit daar goed bij aan, dat is zijn natuurlijke omgeving. Als je PHP hier tussen zet, zet je PHP in feite tussen een stel vreemden. Dat leidt alleen maar tot een slechte integratie lijkt mij. PHP hoort bij Linux en Apache. Misschien ook bij Win, maar dat is geen logische eerste keus.

Bovendien is de Win versie van PHP nooit zo stabiel als de originele.

Dat PHP veel sneller is dan ASP is niet waar hoor. Ik heb de link naar de benchmark even niet. En dan nog. De load ligt toch bij de SQL Server en MS SQL Server moet toch erg goed zijn.

Ik zou het leren van ASP in de baas zijn tijd als verrijking zien van je eigen CV. En ik zou de keus maken niet op basis van voorliefde (ASP sukt en PHP rocks :P), maar op basis van redelijk argumenten. ASP heeft zijn voordelen wel (betere ontwikkeltools, betere extensibility e.d.). En ik zou de baas niks willen opdringen als ik daar ZELF geen goede argumenten voor kon bedenken.

Ik ga binnenkort ook ASP en daarmee mijn 3de scripting'taal' leren. :'(? Nee :)

edit: ik bedoelde niet taal maar 'taal' :)

Verwijderd

Jeeeeeeeezus zeg :Z

dat een thread mensen zooo lang bezig houd zeg :?

asp, php wat maakt het eigenlijk uit?
sluit me aan bij vxmv, als je toch vind dat asp zo'n simpele taal is dan zou het toch makkelijk te leren moeten zijn???
ik begrijp al die drukte makerij niet zo, makkelijk of niet staat in ieder geval leuk op je cv als je iets extra's kunt, of dat nou php of asp of c (liefst wel c natuurlijk)is maakt niet zoveel uit.

en om van het gezeik af te zijn, als je de waarde niet in ziet van asp of php moet je het bij het tegengestelde of whatever else houden, je moet het niet gebruiken.

gaat er toch om hoe je een probleem oplost en hoe je de ingezette middelen toepast?????
dat het gebruik van een 'inferieure' taal je een minder goede programmeur maakt slaat al helemaal nergens op:?

gewoon niet zeiken en het allemaal het gebruiken (althans de verschillende talen dan):P

bedoel, wil je absouluut geen microsoft produkten gebruiken ga dan voor java/ejb ofzo, ben je echter een beetje open-minded en bereid om meerdere dingen te leren is het misschien ook nog leuk om je in het nieuwe dot net te verdiepen, kan je je webpagina's ook in c++ schrijven, net als dat c georienteerde php :Z

p.s arien je bent echt een relaxte gast, blijf ik graag wat extra uurtjes voor wakker:r:r:r

bijdehand...

Verwijderd

ASP: MS, je kunt mooi activex objectjes gebruiken enzo, integratie met office, word documentjes uitpoepen(spelling controle in je management modules :) )
is vbscript, dus vrij makkelijk.

PHP: ja, geen MS, mits goed geconfigureerd meer functies, wat dacht je van flash generen, met GD & TTFlibs erin, mooi PNG'tjes produceren, file uploads zonder gepiel. is wel C-achtig, moet je wel van houden

beide heeft voordelen en nadelen, ik zou zeggen zet het voor jezelf op een rijtje...
en zoek het internet eens af op beschikbaarheid van sourcecodes voor wat jij zou willen bouwen
Pagina: 1