Verwijderd
het wil nog wel eens helpen om de zoekfunctie te gebruiken, omdat er hier al vele heeeeeeele lange discussies over zijn gevoerd, dus....
Geen van beiden is echt moeilijk te noemen, dus waarom niet allebij?
En wat wil je?
Wil je LAMP, of NT/IIS?
LAMP -> PHP
NT/IIS -> ASP
En wat wil je?
Wil je LAMP, of NT/IIS?
LAMP -> PHP
NT/IIS -> ASP
Please, geen ASP-PHP war (100+ posts en van dat soort gezeik)...
Ik ken zelf eigenlijk alleen PHP, dus over ASP kan ik niet veel zeggen.
PHP is echt heel makkelijk (zeker als je enige programmeerervaring hebt) en vooral de drempel is heel laag. Alles wat je nodig hebt is ook zo'n beetje gratis en er is heel veel documentatie op het web te vinden.
ASP kun je VBScript in gebruiken (wordt meestal gebruikt geloof ik) en dat is eigenlijk ook wel heel makkelijk (misschien wel makkelijker), tenminste, als het echt veel op Visual Basic lijkt (daar heb ik wel veel ervaring mee en dat is echt een heel makkelijk te leren taal).
Binnenkort moet ik wel gaan ASP-en dus dan zal ik er wat meer over kunnen zeggen.
Maar er zijn natuurlijk nog veeeeeel meer redenen om de één te verkiezen boven de ander.
Ik ken zelf eigenlijk alleen PHP, dus over ASP kan ik niet veel zeggen.
PHP is echt heel makkelijk (zeker als je enige programmeerervaring hebt) en vooral de drempel is heel laag. Alles wat je nodig hebt is ook zo'n beetje gratis en er is heel veel documentatie op het web te vinden.
ASP kun je VBScript in gebruiken (wordt meestal gebruikt geloof ik) en dat is eigenlijk ook wel heel makkelijk (misschien wel makkelijker), tenminste, als het echt veel op Visual Basic lijkt (daar heb ik wel veel ervaring mee en dat is echt een heel makkelijk te leren taal).
Binnenkort moet ik wel gaan ASP-en dus dan zal ik er wat meer over kunnen zeggen.
Maar er zijn natuurlijk nog veeeeeel meer redenen om de één te verkiezen boven de ander.
ja, iedereen heeft z'n voorkeur maar meestal wordt het gekozen vanuit de database/webserver... LAMP is heel lekker, maar IIS/ASP/Win is daarentegen vaak 'de keus' van de systeembeeheerders.
Misschien wel 'leuk' om beide talen tegelijk te leren inderdaad... het hangt er allemaal vanaf wat je ermee wil doen, bla bla bla
Misschien wel 'leuk' om beide talen tegelijk te leren inderdaad... het hangt er allemaal vanaf wat je ermee wil doen, bla bla bla
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
laat ik dan maar beginne met eeeh... PHP.. zodra ik geld genoeg heb om ook goed boek van ASP te kope doe ik dat.. bedankt voor reacties
Of ga perl leren 
Als je dat eenmaal doorhebt is php een eitje, asp vast ook wel
Ik speel nu ook bijna alleen nog maar met php, maar toen ik laatst een oud cgi scriptje van me las verbaaste ik me toch dat perl voorzichtig gezegt ietsie pietsie compacter is
Als je dat eenmaal doorhebt is php een eitje, asp vast ook wel
Ik speel nu ook bijna alleen nog maar met php, maar toen ik laatst een oud cgi scriptje van me las verbaaste ik me toch dat perl voorzichtig gezegt ietsie pietsie compacter is
Verwijderd
zeg, ik denk dat ik wel weet wat jullie er mee bedoelen, maar wat is nu de exacte betekenis van "LAMP" ?
LAMP: Linux, Apache, MySQL & PHP.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 21:55 schreef tomato het volgende:
Please, geen ASP-PHP war (100+ posts en van dat soort gezeik)...[/quote]IHTML dan?
Draait trouwens op alle systemen. Errug fijn.
Please, geen ASP-PHP war (100+ posts en van dat soort gezeik)...[/quote]IHTML dan?
Draait trouwens op alle systemen. Errug fijn.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Ik zou die oranje uitproberen, en ergens anders domme vragen gaan stellen.
It's not a bug, it's a feature
Pagina: 1