Toon posts:

Waarom PHP i.p.v. ASP??

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hier zo de berichten lees zijn jullie vrijwel allemaal PHP 'fans' en lees ik nooit wat over ASP. Wat zijn de grote voordelen van PHP boven ASP?
Zijn er sites waar duidelijk uitgelegd wordt wat je (en hoe) je bv. een database met PHP kan koppelen? met een simpel text boxje?

Verwijderd

Het grote voordeel van PHP boven ASP is dat het veel meer wordt ondersteund door hosting providers. Daarnaast is de PHP code heel wat simpeler dan ASP code.
En, boven alles: PHP is niet door Microsoft bedacht. }>

Kijk eens op www.helpdesk.vuurwerk.nl voor info over PHP.

Verwijderd

klingt mischien gek.. maar als t.net nu met asp was gebouwd, hoe werd er dan over gedacht?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Precies andersom.

Punt.

Soort zoekt soort.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Grote voordeel van PHP volgens mij is dat het gratis is en dat je een volledig gratis ontwikkelomgeving kunt gebruiken. Ja, ik weet het, voor sommigen is dit geen belemmering, maar als je wat professioneler bezig gaat zijn, is het een groot voordeel als je zonder veel kosten legaal bezig kan zijn.
Dat PHP makkelijker zou zijn weet ik niet hoor. Nou kan ik er niet veel over zeggen, omdat ik ASP niet ken, maar ik dacht dat dat voor een groot deel uit VBScript bestaat (of iig qua syntax) en dat is dus echt simpel. PHP is makkelijk als je C gewend bent, maar ik heb nog nooit één regel in C geschreven (OK, misschien een paar, maar geen honderd), maar ik vind PHP toch vrij makkelijk te leren.
Ik denk dat het allebei vrij makkelijk te leren talen zijn, alleen wel compleet verschillend.
En PHP wordt inderdaad veel vaker ondersteund door hosting providers.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:34
Volgens mij ondersteunt *nix geen ASP, en dan is het over het algemeen wel redelijk snel bekend wat er voor een webserver gekozen wordt....

(maar ja, mijn IIS 5 op Win2K heeft vandaag wel 10.000 requests in 8 minuten overleefd... :()

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wow... 10.000 in 8 min... ;)

Verwijderd

hmmm, er was toch wel een ASP achtige voor *nix??

anyway, misschien is het wel zo dat sommige t.net zien, weten dat het op PHP draait, en dus zien wat je ermee kan en daar vervolgens ook mee aan de slag willen.
Veel mensen echter zijn met PHP begonnen omdat het vanaf het begin cross platform was en ASP niet.
Ik denk dat PHP wat dat betreft wel een voorsprong heeft opgebouwd. En aangezien dat ik de eerste nog moet tegenkomen die een project in PHP ombouwd naar ASP denk ik dat dat voorlopig ook wel zo zal blijven...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat Config zegt slaat nergens op. PHP wordt is zo populair omdat de combinatie Apache, PHP & MySQL zo sterk is (goedkoop, snel, simpel enz.).
Pagina: 1