php/asp wanneer gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet niet direct of m'n vraag hier hoort, maar ik vroeg me af wanneer je juist php of asp gebruikt. Maken jullie de hele website in php of wanneer bv een pagina enkel uit tekst bestaat html ?!

Ik kan begrijpen dat je een forum etc in php of asp schrijft maar als je bv een introductie pagina hebt, schrijf je deze dan bv in een txt file om ze nadien te gaan uitlezen ?! Als deze vraag hier niet hoort, alvast mijn excuses.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 22:29

Gerco

Professional Newbie

Meestal heb ik niet een aantal verschillende statische pagina's, maar gewoon een klein systeempje met templates en content.

Op die manier heb je dus nooit .html bestanden, maar alleen een soort showpage.php en de bijhorende database. Als je een site hebt die je nooit update (lijkt me sterk), zou ik geen php gebruiken, maar dat is me nog niet overkomen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

PHP en andere serverside scripttalen (CF, JSP etc) zijn handig als gegevens server-side bij wilt houden.
Als je dynamiek nodig hebt dus.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:46
Als je een newbie bent op dit gebied, raad ik je aan om PHP te leren. Het is ten eerste open source (:P) en ten tweede makkelijker te leren als ASP naar mijn mening.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

[search=php vs asp]
maar heb je enig idee waar je over praat???

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op maandag 25 maart 2002 23:09 schreef dikkiedik het volgende:
Als je een newbie bent op dit gebied, raad ik je aan om PHP te leren. Het is ten eerste open source (:P) en ten tweede makkelijker te leren als ASP naar mijn mening.
gaaan we weer.....

ik ben ook ooit newbie geweest... en heb PHP nog nooit gemist....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Het is ten eerste open source (:P)
Dus?
en ten tweede makkelijker te leren als ASP naar mijn mening.
Je zegt het zelf al subjectief. En het leuke is als je het idee er achter begrijpt maakt 't eigenlijk geen r**t uit waar je het mee programeerd.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55

Spooksel

Spooksel!

Op maandag 25 maart 2002 21:48 schreef Blizard het volgende:
Maken jullie de hele website in php of wanneer bv een pagina enkel uit tekst bestaat html ?!
Als een pagina geen PHP code (hoeft te) bevat(ten) dan maak (ik iig) hem gewoon HTML... dat geeft dan weer mee in de parse tijd!

Over die intro waar je het over hebt: gewoon HTML laten om bovenstaande reden...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:05

Basszje

Reisvaap!]

Dus niet. Ik ben asp'er , maar doe nu ook PHP.
Oke ranzig kan met ASP big time, maar PHP is ook niet zo gestructureerd.

Dacht ik lekker OO bezig te gaan :( .

nee, geen access specifiers, geen Function overloading, geen echte abstract classes, geen var types definieren . Blegh :(

Denk dat ik JSP maar eens ga proberen :)

[edit]
Owja dus vergeet ook gelijk maar static functions, information hiding ( alles public ) etc etc etc.

En dan die onoverzichtelijke function libraries. oef.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

het is tijd voor perl bazzje!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 01:29 schreef Basszje het volgende:
nee, geen access specifiers, geen Function overloading, geen echte abstract classes, geen var types definieren . Blegh :(
ASP.NET al geprobeerd?

Verwijderd

ASP/PHP/Weet ik veel wat gebruik hangt af van je platvorm en van wat je moet gaan maken. Ik zou beginngen met ASP, dat vind ik super makelijk om te leren, maar PHP is ook niet slecht.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vroeg me niet af of ik nou php of asp moest gebruiken hoor. Ik vroeg me meer af _wanneer_ juist. Ik wou gewoon eens weten of jullie een pagina die minder dynamisch is (die misschien nooit meer een update krijgt) ook in asp of php opbouwt of hem in een gewoon html-tje zwiert.

Ik dacht dat jullie misschien 1 template maakten en dan bv alles uitlazen uit je database of een txt-filetje ?!

Verwijderd

Ooooowwww.....
Ik vroeg me niet af of ik nou php of asp moest gebruiken hoor. Ik vroeg me meer af _wanneer_ juist. Ik wou gewoon eens weten of jullie een pagina die minder dynamisch is (die misschien nooit meer een update krijgt) ook in asp of php opbouwt of hem in een gewoon html-tje zwiert.
Als een pagina nooit (nou nooit) meer up-ge-date wordt wil ik wel es een html-tje bouwen. Maar voor de rest gewoon .asp waarvan de inhoud uit een database komt (Access/SQL Server/Oracle)
Ik dacht dat jullie misschien 1 template maakten en dan bv alles uitlazen uit je database of een txt-filetje ?!
Zo'n template maak ik ook maar dan wel met CSS, zodat ik voor tonen van gegevens dezelfde functies kan gebruiken en d.m.v. andere ID's of andere CSS bestanden de layout veranden.

D'r zijn ook niet echt regeltjes voor, gewoon per situatie ff kijken wat 't beste is.

Verwijderd

Ik bouw tegenswoordig alles waarbij dynamiek nodig is met PHP en templates.
Als je eenmaal handig bent met PHP valt je al snel op dat een heleboel dingen automatisch dynamisch worden. Simpel voorbeeldbeeldje: een pagina waar vroeger alleen maar
code:
1
2
<html><head><title>Hallo</title></head><body bg color="navy">
Hallo wereld!</body></html>

wordt dan heel snel:
PHP:
1
<?echo "<html><head><title>Hallo</title></head><body bg color=\"navy\">Hallo wereld!<br>Het is nu ". date("d-m-Y", time()) ."</body></html>";?>

Gewoon omdat het leuk is.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

[b]Op dinsdag 26 maart 2002 20:13 schreef [..]
PHP:
1
<?echo "<html><head><title>Hallo</title></head><body bg color=\"navy\">Hallo wereld!<br>Het is nu ". date("d-m-Y", time()) ."</body></html>";?>

Gewoon omdat het leuk is.
Totdat je er natuurlijk achterkomt dat color='navy' exact hetzelfde doet als color=\"navy\" met het enige verschil dat je je code beter kan lezen.

Iemand die zegt dat PHP beter is dan ASP lult uit zijn nek. Hetzefde geldt voor iemand die zegt dat ASP beter is dan PHP.

Elke taal heeft zijn voordelen en nadelen. Helaas lopen er ontzettend veel idioten rond die altijd een voorkeur geven aan een taal en dan daar alles in willen gaan doen. Dat is buiten het kortzichtigheid van die persoon gewoon ontzettend dom en achterlijk.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1