[PHP/ASP] Yet Another "wat moet ik kiezen" topic

Pagina: 1
Acties:

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Dames, heren,

ik heb sinds 2 jaar enige ervaring met proggen in ASP omgeving: vbscript, access db, sql server, en meer van dat alles. Nu wil ik m'n eigen website online gaan brengen, maar schrik toch wat van ASP hosingkosten - ik kan niets goedkopers vinden dan 25 euro ex. btw!

Dus ben ik eens verder gaan kijken naar php hosts: hier heb ik al een perfecte account voor 6 euro per maand - dat scheelt toch wel ff!

Ik zou graag wat meningen horen van mensen die ervaring hebben met ASP en PHP, en die wellicht ook overgestapt zijn. Wat vind je wel/ niet goed aan PHP? Wat is beter bij ASP? Hoe moeilijk was de overstap naar mySQL?

Ik heb wat PHP source bekeken en moet zeggen dat de moed me wat in de schoenen zinkt wanneer ik dat vergelijk met vertrouwde, overzichtelijke, ASP vbscript code _/-\o_

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 22:44
MIsschien heb je hier wel wat aan:
[rml][ BC3] PHP of ASP[/rml]

ASP overzichtelijk? :?
PHP overzichtelijk? :?
Ik vind geen van beiden overzichtelijk.

trouwens, is dat 25 euro per maand of per jaar?

https://fgheysels.github.io/

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
ASP hosting vanaf 12€ per maand : http://www.sitehosting.be/sbh.asp

Ik gebruik deze zelf en heb er zeer goede ervaringen mee.

Verwijderd

Ik heb zelf een gratis account bij Brinkster, maar ben er nog niet echt intensief mee bezig. Weet dus ook niet hoe goed ze zijn.

ASP 3.0 en ASP.NET ondersteuning voor het General account (tot 500 MB dataverkeer)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 14:27 . Reden: Silly typo's ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

[search=asp vs php]
vele malen eerder besproken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:13

oZy

Mijn ervaringen zijn neutraal. Op mijn werk (als webdeveloper) ben ik genoodzaakt om met ASP 2.0 te werken en het bevalt me prima! ASP is makkelijk te leren en erg krachtig qua mogelijkheden. Bovendien ben ik helemaal weg van de samensmelting met andere MS producten als office, back-office of SAP, Crystal Reports etc.

Privé wil ik ook nog wel eens wat knutselen. En dat doe ik nou weer net in PHP :+ vooral omdat ik graag op alle markten thuis ben, en het gewoon leuk vind om te leren. Maar ook PHP vind ik lekker werken. Het komt allemaal wat minder overzichtelijk over (minder 'leesbare' code) in vergelijking met ASP, maar daar staat tegenover dat je meer vrijheid hebt in je keuzes, meer toegevoegde waarde kan krijgen door de vele gratis modules, en dat je vaak dezelfde functionaliteit in minder code kan maken (tov ASP).

In jouw geval zou ik voor PHP kiezen.. echt concrete reden heb ik niet, maar denk aan de grotere functionaliteit, en ook vooral de kans om iets nieuws te leren..! Daarentegen zou je natuurlijk ook weer ASP.NET kunnen gaan verkennen.. of CF.. of JSP... of....tja.. wat niet eigenlijk ;)

disclaimer: deze post bevat meningen die in mijn situatie feitelijk ondersteund zijn. Dit kan voor een ieder anders zijn, zie dit dus niet als een flamebait!

Verwijderd

in php kun je ook netjes en overzichtelijk coden 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 02:53:
in php kun je ook netjes en overzichtelijk coden 8)7
Ik wilde het niet zeggen maar misschien is php een goed idee, want dan kom je eindelijk eens in aanraking met het hele syntax-principe >:)

[ff serieus]
Lees eerst die eerder genoemde toppics even door.

Weet je het dan nog niet, dan moet je jezelf gewoon ff afwegen of je denkt ooit gebruik te gaan maken van het openen van dingen als een word-document vanuit je script-taal. Zoniet, kies dan fijn voor php. Het kan wel met php maar wie wil er nou php-hosting op een windows-machine... Verder zal php in de toekomst op een fijnere manier dan nu object-georienteerd worden en ook dat is goed om eens kennis mee te maken..
[/ff serieus
Pagina: 1