Eey, ik kom er niet helemaal uit wat ik nou moet kiezen. Ik kan gewoon html schrijven, verder heb ik behoorlijk verstand van Flash actionscript. Nou wil ik onder MS beginnen met het maken van bijv. een guestbook of drop notes en dergelijke. Ik ben geen echte coder, gebruik liever editors, en heb nog nauwelijks ervaring met PHP en ASP etc. Wat kan ik nou het beste gaan leren? ASP of PHP, dus toch gewoon gaan coden - OF kan ik beter omdat ik prima overweg kan met Dreamweaver, Ultradev goed gaan leren... Iemand tipz???
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.
In editors kan je ook normaal coden (in normale editors dan), en dat heeft dus weinig met de te kiezen taal te maken.
Maar ik vergelijk het altijd met OS'es.
PHP staat tot linux als
ASP staat tot Windows.
Naar mijn mening.
In editors kan je ook normaal coden (in normale editors dan), en dat heeft dus weinig met de te kiezen taal te maken.
PHP staat tot linux als
ASP staat tot Windows.
Naar mijn mening.
Sluit ik me bij aan.....
Voor mij was de keuze dus makkelijk..... Php
Voor mij was de keuze dus makkelijk..... Php
aka Crypto T
M jah, maar ik script duz niet veel, alleen actionsscript dat wel heel erg veel, maar ik zit een beetje twijfelen wat nou de voordelen zijn van het echte coden, of het in elkaar zetten met Ultradev...Op donderdag 28 juni 2001 23:50 schreef Nielsz het volgende:
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.
PHP staat tot linux als
ASP staat tot Windows.
Naar mijn mening.
Als ik het nou zou kunnen (coden van PHP/ASP) dan zou ik het ten eerste gebruiken voor het maken van een guestbook. Ik ben vorige week naar What The Web Can Be geweest van promate, en daar heb ik een promotie gezien van Ultradev, wat duz gewoon in Dreamweaver verwerkt zit zodat als ik nou al met Dreamweaver kan werken ik daar denk ik best snel vertrouwd mee raak. Maar ik hoor ook van veel mensen dat je toch het best nog gewoon PHP kan leren als je iets als een guestbook, forum etc. wil maken...
Je kan in allebei de talen forums, guestbooks, blaat, enzo maken.
Alleen hoe je het doet is anders.
Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan de koppeling van asp aan databases.
Echte nadelen heb ik van php nog niet gevonden.
Als het al kan -met een soort van WYSIWYG gaan scripten-, dan biedt het nooit de flexibiliteit die jij wilt.
Ik zou zeggen: duik gewoon de code in, lees wat tutorials en je hebt het binnen no-time onder de knie.
Helemaal als je al wat kunt action-scripten. PHP heb je erg snel onder de knie, en kan je ook onder Windows draaien. ASP heeft een brakke syntax (en lijkt op zich wel meer op actionscript), maar is niet gratis.
Ik zou zeggen: duik gewoon de code in, lees wat tutorials en je hebt het binnen no-time onder de knie.
Helemaal als je al wat kunt action-scripten. PHP heb je erg snel onder de knie, en kan je ook onder Windows draaien. ASP heeft een brakke syntax (en lijkt op zich wel meer op actionscript), maar is niet gratis.
Verwijderd
De koppeling met Databases kan je op verschillende manieren leggen, ik neem aan dat je doelt op ODBC koppelingen? DSN-less is een stukje eenvoudiger.Op vrijdag 29 juni 2001 00:01 schreef Nielsz het volgende:
Je kan in allebei de talen forums, guestbooks, blaat, enzo maken.
Ik vind persoonlijk ASP niet erg moeilijk, ik had de basis zeer snel onder de knie. En met behulp van PWS / IIS heb je ook zeeeer snel en simpel een webservertje lopen om alles lokaal te kunnen testen.
Misschien is ColdFusion iets voor jou ?
PHP met Apache en MySQL heb je ook zo aan de praat onder windows om te testen enzo...Op vrijdag 29 juni 2001 01:25 schreef SpiritX het volgende:
[..]
De koppeling met Databases kan je op verschillende manieren leggen, ik neem aan dat je doelt op ODBC koppelingen? DSN-less is een stukje eenvoudiger.
Ik vind persoonlijk ASP niet erg moeilijk, ik had de basis zeer snel onder de knie. En met behulp van PWS / IIS heb je ook zeeeer snel en simpel een webservertje lopen om alles lokaal te kunnen testen.
Verderis PHP meer cross-platform dan ASP en daardoor heb je meer aan PHP als je een site ergens wilt hosten. Ik zou dus voor PHP gaan.
- This line is intentionally left blank -
Ik doelde dus op de manier waarop ik sqlquery's uitvoer. Probeer maar eens een limit te doen. (oplossing: top geloof ik) De helft van de commando's die ik op school geleerd heb werken niet als ik connect naar een access database. Ik probeerde uit een telefoonlog de laatste 10 gesprekken te laten zien. Dit was me in php veel sneller gelukt.Op vrijdag 29 juni 2001 01:25 schreef SpiritX het volgende:
[..]
De koppeling met Databases kan je op verschillende manieren leggen, ik neem aan dat je doelt op ODBC koppelingen? DSN-less is een stukje eenvoudiger.
Access is leuk voor thuis, en voor een relatie- of facturatieprogramma met 1 of 2 gebruikers. Maar 't is dus absoluut niet bedoeld voor internet.Op vrijdag 29 juni 2001 01:42 schreef Nielsz het volgende:
De helft van de commando's die ik op school geleerd heb werken niet als ik connect naar een access database.
Een access-db gaat flippen als je met veel gebruikers aan komt zetten, en daar komt bij dat de serverload onwijs hoog wordt bij een grote DB. De hele file moet in het geheugen geladen worden namelijk. En als je dan een DB hebt met 15 miljoen records, dan gaat je server dat niet fijn vinden.
Dus mocht je ASP willen doen, gebruik dat dan in ieder geval niet in combinatie met Access.
Hehe, mijn stagebedrijf, een groot bedrijf, gebruikte asp+access voor het intranet. Werkte prima. Waren max 1000 computers in totaal die er gebruik van maakte. En het was een goed intranet, dus er wed intensief gebruik van gemaakt.Op vrijdag 29 juni 2001 01:47 schreef Pelle het volgende:
[..]
Access is leuk voor thuis, en voor een relatie- of facturatieprogramma met 1 of 2 gebruikers. Maar 't is dus absoluut niet bedoeld voor internet.
Een access-db gaat flippen als je met veel gebruikers aan komt zetten, en daar komt bij dat de serverload onwijs hoog wordt bij een grote DB. De hele file moet in het geheugen geladen worden namelijk. En als je dan een DB hebt met 15 miljoen records, dan gaat je server dat niet fijn vinden.
Dus mocht je ASP willen doen, gebruik dat dan in ieder geval niet in combinatie met Access.
edit: dat scrippie wat ik had gemaakt gooide om de 10 seconden de load naar 99%... haha, leuke grafieken kreeg je dan... Dat scrippie is toch maar niet op het intranet gezet
"limit" werkt ook niet op alle databases.Ik doelde dus op de manier waarop ik sqlquery's uitvoer. Probeer maar eens een limit te doen. (oplossing: top geloof ik) De helft van de commando's die ik op school geleerd heb werken niet als ik connect naar een access database.
correctie: dat is je met mysql sneller gelukt.Ik probeerde uit een telefoonlog de laatste 10 gesprekken te laten zien. Dit was me in php veel sneller gelukt.
maar even terug on-topic. Je kan ook beginnen met UltraDev, als je dat handig vindt, en dan in de code kijken hoe de zaken werken. Alhoewel ik moet toegeven dat de code die deze pakketten genereren waarschijnlijk niet zo makkelijk te doorgronden is als voorbeeldcodes in tutorials.
Today's subliminal thought is:
Ik probeerde uit een telefoonlog de laatste 10 gesprekken te laten zien. Dit was me in de combinatie php/mysql veel sneller gelukt.
't Kan wel, maar Access is er gewoon wat minder geschikt voor. Als die 1000 gebruikers allemaal tegelijk lekker bezig zouden zijn, zou de performance al bruut achteruit gaan... maar een paar (ik geloof tot 10 of zo) gebruikers die precies tegelijk een request doen, zou nog net moeten gaan... (ik gebruik Access graag voor kleine dingen, 't is wel makkelijk dat je gewoon de db kan uploaden en dat het draait.... ) Maar ja zelfs mysql is beter dan AccessOp vrijdag 29 juni 2001 01:49 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Hehe, mijn stagebedrijf, een groot bedrijf, gebruikte asp+access voor het intranet. Werkte prima. Waren max 1000 computers in totaal die er gebruik van maakte. En het was een goed intranet, dus er wed intensief gebruik van gemaakt.
Exact expert nodig?
Mischien is Serverside Javascript iets voor je, als je al goed in ACtionscript kan werken. Actionscript lijkt namelijk heel veel op Javascript.
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Cold fusion is heel simpel om te leren, lijkt heel veel op html. Dus daar kan je heel snel mee aan de slag.
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Hoezo brakke syntax? Asp is niet eens een taal. Maar je zal ongetwijfeld vbscript bedoelen, mag jij nog eens uitleggen waarom dat dan brak is? Overigens is actionscript vrijwel identiek aan javascript.Op vrijdag 29 juni 2001 00:15 schreef Pelle het volgende:
ASP heeft een brakke syntax (en lijkt op zich wel meer op actionscript), maar is niet gratis.
Asp draait op meer platformen als php. Daarnaast krijg je op ASP gratis support van proffesionals.Op vrijdag 29 juni 2001 01:32 schreef Knutselsmurf het volgende:
[..]
PHP met Apache en MySQL heb je ook zo aan de praat onder windows om te testen enzo...
Verderis PHP meer cross-platform dan ASP en daardoor heb je meer aan PHP als je een site ergens wilt hosten. Ik zou dus voor PHP gaan.
Wat een onzin, als je gewoon je sql execute gebeurt er zelfde als dat je query zou executen vanaf de access query prompt.Op vrijdag 29 juni 2001 01:42 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ik doelde dus op de manier waarop ik sqlquery's uitvoer. Probeer maar eens een limit te doen. (oplossing: top geloof ik) De helft van de commando's die ik op school geleerd heb werken niet als ik connect naar een access database. Ik probeerde uit een telefoonlog de laatste 10 gesprekken te laten zien. Dit was me in php veel sneller gelukt.
Ja, lekker logisch, maar die syntax is niet 100% hetzelfde als bij mysql. Dus wat ik op school het lopen leren, werkt niet als ik 'm via asp/access dump.Op vrijdag 29 juni 2001 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je gewoon je sql execute gebeurt er zelfde als dat je query zou executen vanaf de access query prompt.
Lekkere school heb jij als je daar sql leert via MySQl, wel eens van sql standaarden gehoort?Op vrijdag 29 juni 2001 12:00 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ja, lekker logisch, maar die syntax is niet 100% hetzelfde als bij mysql. Dus wat ik op school het lopen leren, werkt niet als ik 'm via asp/access dump.
[...lekkere school, idd. ze zijn vergeten de gezakten te bellen...]Op vrijdag 29 juni 2001 12:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lekkere school heb jij als je daar sql leert via MySQl, wel eens van sql standaarden gehoort?
Maar we kregen dus gewoon les in sql, en gebruikten mysql ervoor.
Maar volgens mij ligt mysql dichter bij sql dan de access versie, toch?
Nee, ik vermoed dat access er dichter bij ligt.Op vrijdag 29 juni 2001 12:06 schreef Nielsz het volgende:
[..]
[...lekkere school, idd. ze zijn vergeten de gezakten te bellen...]
Maar we kregen dus gewoon les in sql, en gebruikten mysql ervoor.
Maar volgens mij ligt mysql dichter bij sql dan de access versie, toch?
En ik vermoed van nietOp vrijdag 29 juni 2001 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, ik vermoed dat access er dichter bij ligt.
Iemand 'objectief' die ff zijn mening wil spuien?
Serverside Javascript? Nooit van gehoord...Op vrijdag 29 juni 2001 10:16 schreef mocean het volgende:
Mischien is Serverside Javascript iets voor je, als je al goed in ACtionscript kan werken. Actionscript lijkt namelijk heel veel op Javascript.
Loop ik achter, of bedoel je gewoon Java? Of Java Server Pages (JSP)?
kwee nie.. is If Exists(qeurietje) ... standaard SQL? Mijn Access ondersteunt dat niet...
Access kan wel een hoop extra's (vb script in je queries
) maar volgens mij (voor zover ik weet wat standaard sql is) wordt het meeste wel ondersteunt. Maar ik denk dat mysql dat ook wel doet, tenministe, zou stom zijn als dat niet zo is. Als je wilt dat mensen je produkt willen gebruiken, zul je je op z'n minst de standaard moeten volgen. In ieder geval bij een db wel erg essentieel lijkt me...
Access kan wel een hoop extra's (vb script in je queries
Exact expert nodig?
Op vrijdag 29 juni 2001 11:52 schreef raptorix het volgende:
Hoezo brakke syntax? Asp is niet eens een taal. Maar je zal ongetwijfeld vbscript bedoelen, mag jij nog eens uitleggen waarom dat dan brak is? Overigens is actionscript vrijwel identiek aan javascript.
Even een voorbeeldje dan maar, om het even duidelijk te krijgen:
code:
1
| Response.Write |
Dit is dus geen ASP, maar VBscript? Ok, maar wat is ASP dan wel, als het geen taal is?
Met brakke syntax bedoel ik dit trouwens:
code:
1
2
3
| For i = 1 to 30 step 1 'hier je code Next i |
Dit is veel mooier, overzichtelijker, uitwisselbaarder met andere talen (C(++), Perl, Java(script)):
code:
1
2
3
| for (i=1; i<+30; i++) {
/* hier je code */
} |
Ook het feit dat ASP geen statement-afsluiting kent dmv een ';'. Om een statement over verschillende regels uit te smeren, moet je dus allerlei truukjes uithalen.
Correct me if I'm wrong
Binnen ASP kun je ook javascript aan de serverside draaien.Op vrijdag 29 juni 2001 12:26 schreef Pelle het volgende:
[..]
Serverside Javascript? Nooit van gehoord...
Loop ik achter, of bedoel je gewoon Java? Of Java Server Pages (JSP)?
<%language=jscript%>
voor de hele source als jscript (dacht ik..)
ik gebruik nog weleens
<script language="javascript" runat="server">
</script>
Exact expert nodig?
Op vrijdag 29 juni 2001 11:53 schreef raptorix het volgende:
Asp draait op meer platformen als php. Daarnaast krijg je op ASP gratis support van proffesionals.
Als je Windows95 t/m XP Professional gaat meerekenen, dan misschien wel ja
Maar draait ASP op Unix? Op linux? Op FreeBSD? Op Solaris? Itrix? Op Os X?
Die gratis support is trouwens niet echt gratis, want ASP kost geld...
En een beetje programmeur weet de professionals die 'm gratis willen helpen wel te vinden. Newsgroups, fora, mailinglists etc....
Daar is niet zo lang geleden een discussie over geweest, maar ASP is zeg maar de verzamelnaam voor scripttalen die je binnen IIS kan draaien. Als je php onder iis installeert valt vanaf dat moment php ook onder het kopje 'asp'. In het normale taalgebruik/spraakgebruik wordt met ASP meestal Vbscript bedoelt.Op vrijdag 29 juni 2001 12:33 schreef Pelle het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf geen ASP en alles wat ik ervan weet is wat ik bij anderen gezien heb, dus forgive me mijn onwetendheid.
Even een voorbeeldje dan maar, om het even duidelijk te krijgen:
code:
1 Response.Write
Dit is dus geen ASP, maar VBscript? Ok, maar wat is ASP dan wel, als het geen taal is?
Tjah da's een kwestie van smaak. Ik vind de het in c-syntax-like talen leuk dat je een for loop op 1 regel kan zetten, maar vind de vb manier net zo makkelijk werken.Met brakke syntax bedoel ik dit trouwens:
code:
1 2 3 For i = 1 to 30 step 1 'hier je code Next i
Dit is veel mooier, overzichtelijker, uitwisselbaarder met andere talen (C(++), Perl, Java(script)):
code:
1 2 3for (i=1; i<+30; i++) { /* hier je code */ }
Je kan een statement afsluiten met een : om daarachter verder te gaan...Ook het feit dat ASP geen statement-afsluiting kent dmv een ';'. Om een statement over verschillende regels uit te smeren, moet je dus allerlei truukjes uithalen.
var1="hallo": var2="wereld"
Over meerdere regels verspreiden is soms wel lastig (vooral in VB trouwens, in vbscript ben je een stuk vrijer met hoe je je source wilt neerzetten), maar ja, ik moet eerlijk zeggen, ik prog veel in VB/vbscript en 't is niet iets wat ik bewust mis of zo...
Exact expert nodig?
Aha, dan snap ik 'm. Gelukkig draai ik gewoon ApacheOp vrijdag 29 juni 2001 12:39 schreef Crazy_D het volgende:
Daar is niet zo lang geleden een discussie over geweest, maar ASP is zeg maar de verzamelnaam voor scripttalen die je binnen IIS kan draaien. Als je php onder iis installeert valt vanaf dat moment php ook onder het kopje 'asp'.
Beetje raar dan dat een vb-script-file de extensie .asp krijgt (waar je .vbs ofzo zou verwachten).
Maar wel iets waar je je aan ergert als je een C-syntax gewend bent. Vooral het gebruik van { en } vind ik erg handig en overzichtelijk.Over meerdere regels verspreiden is soms wel lastig (vooral in VB trouwens, in vbscript ben je een stuk vrijer met hoe je je source wilt neerzetten), maar ja, ik moet eerlijk zeggen, ik prog veel in VB/vbscript en 't is niet iets wat ik bewust mis of zo...
Oh ja, nog een voordeel van PHP boven ASP:
echo is korter dan response.write
PHP want dat ondersteund nagenoeg elke host, is platform onafhankelijk, is snel en heeft vele mogelijkheden.
Uhmmm ja en nee. Ja omdat je zodra je bv php installeert, die bestanden over het algemeen wel .php heten (maar ja, da's de extensie waaraan de php engine gekoppelt is), nee omdat .asp is zeg maar gekoppelt aan de asp dll, de parser dus die het vbscript en javascript eruit haalt en eventueel zelf wat mee doet, of doorstuurt naar de juiste dll (isapi dll's doen dat volgens mij). Nou ja zoiets dan...Op vrijdag 29 juni 2001 13:14 schreef Pelle het volgende:
[..]
Aha, dan snap ik 'm. Gelukkig draai ik gewoon Apache
Beetje raar dan dat een vb-script-file de extensie .asp krijgt (waar je .vbs ofzo zou verwachten).
En je kan ook javascript en vbscript door elkaar gebruiken.. hoe zou die file dan moeten heten? .vbsjs?
Dat heb ik juist met If.. End if.. als ik dan opeens in c-like zit met de {} ben ik ff de weg kwijtMaar wel iets waar je je aan ergert als je een C-syntax gewend bent. Vooral het gebruik van { en } vind ik erg handig en overzichtelijk.
Oh ja, nog een voordeel van PHP boven ASP:
echo is korter dan response.write
Exact expert nodig?
Verwijderd
raptorix: Asp draait op meer platformen als php.
Welke heel veel platformen zijn dat dan waar ASP draait (met VBScript en/of JScript support)?
Welke heel veel platformen zijn dat dan waar ASP draait (met VBScript en/of JScript support)?
Verwijderd
raptorix: Check www.chilisoft.com
Okay, en dan zie ik:
(Geinig trouwens dat nou juist Sun dat produkt heeft.
)
Maar waarom denk jij dat PHP op deze en meer platformen niet draait?
Ik denk dat je met de source en een compiler op zo ongeveer elk mainstream platform dat ding wel gecompileerd krijgt.
Okay, en dan zie ik:
En inderdaad met VBScript en JScript ondersteuning.Sun Chili!Soft ASP for:
Solaris Servers
Linux Servers
AIX Servers
HP-UX Servers
Windows Servers
Maar waarom denk jij dat PHP op deze en meer platformen niet draait?
Ik snap niet wat jullie hier zitten te zeuren,ieder taaltje heeft zijn voor en nadelen, maar als programmeur makt het geen reet uit wlke je in programmeerd,het enige is dat je niet alles uit je hoofd kent, maar daar heb je reference boekken voor
Naja whatever, ik vind dat hele chiliasp toch onzin, het is volgens mij goedkoper om een extra win2k bak te kopen als een hele omgeving te bouwen met chiliasp dus lijkt me in 98% van de gevallen een beetje nutteloos
Verwijderd
suggestie: ASP.NET (IDE = Visual Studio.NET).
Is nu in fase bèta 2.. Ik ben zelf van mening dat dit een gigantische verbetering is van ASP. Check. www.asp.net www.gotdotnet.com
Is nu in fase bèta 2.. Ik ben zelf van mening dat dit een gigantische verbetering is van ASP. Check. www.asp.net www.gotdotnet.com
Verwijderd
Leer PHP.
Ik ben ook geen linux fan, aanhanger, developer, draaier, o.i.d.
Maar php roelt.
Ik ben ook geen linux fan, aanhanger, developer, draaier, o.i.d.
Maar php roelt.
ik zou ook voor PHP gaan, ASP (vb) komt bij mij meer over als een complete bende..
De defenitie van ASP die ik hier heb:
An open, compile-free application environment in which you can combine HTML, scripts, and ActiveX server components to create powerful Web-base business solutions.
An open, compile-free application environment in which you can combine HTML, scripts, and ActiveX server components to create powerful Web-base business solutions.
Verwijderd
Klinkt goed toch?Op vrijdag 29 juni 2001 16:23 schreef Timpie2000 het volgende:
Verwijderd
Mee eens, ASP is niet alles, ASP.NET echter doet zeker niet onder voor "concurrenten" IMHO. Dus áls je ASP wilt gaan leren, ga dan meteen voor ASP.NETOp vrijdag 29 juni 2001 16:23 schreef Timpie2000 het volgende:
ik zou ook voor PHP gaan, ASP (vb) komt bij mij meer over als een complete bende..
Om maar wat te noemen..ASP.NET is different than its predecessor in two major ways: it supports code written in compiled languages such as Visual Basic, C++, C#, and Perl, and it features server controls that can separate the code from the content, allowing WYSIWYG editing of pages.
Verwijderd
Ben duz ook geen scripter,, 
Maar als je dus ASP wilt gaan doen, kun je hier DW ultradev voor gebruiken.
Bestaat er ook zoiets voor PHP?? Had wel gehoord dat er op de exchange site van macromedia een uitbreiding stond voor ultradev om er ook php mee te kunnen doen. Hoorde tegelijkertijd dat die uitbreiding nogal brak was,
Bestaat er ook zoiets voor PHP?? Had wel gehoord dat er op de exchange site van macromedia een uitbreiding stond voor ultradev om er ook php mee te kunnen doen. Hoorde tegelijkertijd dat die uitbreiding nogal brak was,
Verwijderd
Nielsz: Ik probeerde uit een telefoonlog de laatste 10 gesprekken te laten zien. Dit was me in de combinatie php/mysql veel sneller gelukt.
En in de shell nog veel sneller (waarbij n 10 niet eens nodig is, is default 10).
En in de shell nog veel sneller (waarbij n 10 niet eens nodig is, is default 10).
code:
1
| $ tail n 10 telefoon.log |
Verwijderd
Seraph: Ik ben geen echte coder, gebruik liever editors, en heb nog nauwelijks ervaring met PHP en ASP etc. Wat kan ik nou het beste gaan leren? ASP of PHP, dus toch gewoon gaan coden - OF kan ik beter omdat ik prima overweg kan met Dreamweaver, Ultradev goed gaan leren... Iemand tipz???
Gewoon gaan coden. Je loopt op een gegeven moment toch tegen de beperkingen van een Dreamweaver oid aan, dus begin gelijk maar met coden (zo moeilijk is het niet als je al ActionScript ervaring hebt).
En wat betreft ASP of PHP of wat dan ook: Neem hetgene dat jou het meeste ligt.
Gewoon gaan coden. Je loopt op een gegeven moment toch tegen de beperkingen van een Dreamweaver oid aan, dus begin gelijk maar met coden (zo moeilijk is het niet als je al ActionScript ervaring hebt).
Verwijderd
Ik moet bij de < en de % shift indrukken, en het = teken zit ook te ver weg.Op vrijdag 29 juni 2001 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
<%= is korter als echo
Verwijderd
Ja dat ding bestaat, en is ook zeer brak, moet je ff kijken op php.pagina.nl maar al die dingen zijn zo gelimiteerd dat je er niks aan hebt.Op vrijdag 29 juni 2001 19:26 schreef Miel99 het volgende:
Ben duz ook geen scripter,,
Ik heb 1 semi-handige extension voor DW gevonen, dan kan je header.php includen met php: "include();" staat dus in je bestand en DW laat header.php en de rest van het bestand ook zien.
Maar dat ding fucked met me code (die extension) en nu gebruik ik DW alleen nog voor de reference, (zelden)
Verwijderd
Liever degenene die het best bij je besturingssysteem past!Op vrijdag 29 juni 2001 19:39 schreef Arien het volgende:
Seraph: Ik ben geen echte coder, gebruik liever editors, en heb nog nauwelijks ervaring met PHP en ASP etc. Wat kan ik nou het beste gaan leren? ASP of PHP, dus toch gewoon gaan coden - OF kan ik beter omdat ik prima overweg kan met Dreamweaver, Ultradev goed gaan leren... Iemand tipz???![]()
*nix: PHP
MS: ASP
(en waarom vragen mensen toch altijd wat *nix betekend?)
Verwijderd
Nee, dan zet je bovenaan het bijvoorbeeld javascript .asp bestand een code die aangeeft dat het javascript isOp vrijdag 29 juni 2001 13:26 schreef Crazy_D het volgende:
blablabla
Nou ja
En je kan ook javascript en vbscript door elkaar gebruiken.. hoe zou die file dan moeten heten? .vbsjs?
Verwijderd
joska: Liever degenene die het best bij je besturingssysteem past!
Ja ja...

Waarom vragen mensen toch altijd wat *nix betekent?
*nix betekent gewoon zoals het klinkt: niks.
Ja ja...
Waarom vragen mensen toch altijd wat *nix betekent?
Ja, zeg dan gewoon Unix. Alsof er Linux staat. Kan er net zo goed Unox staan.Op vrijdag 29 juni 2001 23:36 schreef Arien het volgende:
joska: Liever degenene die het best bij je besturingssysteem past!![]()
Ja ja...![]()
Waarom vragen mensen toch altijd wat *nix betekent?![]()
Voor hoever ik het nu een beetje bekeken heb kan ik toch maar het beste beginnen aan een goed php-boek... waar ik het toch hoofdzakelijk voor zal gebruiken iz guestbooks (voor hoever ik het nu bedenk), maar dat zal nog wel meer worden als ik er een beetje mee ga spelen. In hoeverre iz Access handig voor een guestbook (in combi met php), en als dit niet handig iz wat voor database moet ik dan gebruiken.
En nog iets belangrijks. Ik ben heel erg veel bezig met Flash, en wat ik nou vervelend vind aan mijn Flashsites is dat ik ze niet dynamisch genoeg vind, duz ik wil een guestbook a la http://www.jailbitch.com en http://www.ultrashock kunnen maken. Actionscriptwize zal het wel lukken, maar welke taal kan ik voor het dynamische gedeeltje hierbij het beste gebruiken?
En nog iets belangrijks. Ik ben heel erg veel bezig met Flash, en wat ik nou vervelend vind aan mijn Flashsites is dat ik ze niet dynamisch genoeg vind, duz ik wil een guestbook a la http://www.jailbitch.com en http://www.ultrashock kunnen maken. Actionscriptwize zal het wel lukken, maar welke taal kan ik voor het dynamische gedeeltje hierbij het beste gebruiken?
Verwijderd
waaat?Op vrijdag 29 juni 2001 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Asp draait op meer platformen als php. Daarnaast krijg je op ASP gratis support van proffesionals.
op meer platforms, yeah right: PHP-installation help page
en bij php krijg je support van profs. Oh. Bij PHP krijg je advies en hulp van zon beetje alle PHP coders ( kijk maar eens goed rond, omdat php opensource freakjes aantrekt.... )
ik bedoel dit niet als flame ofzo, ik ben het hier alleen heel erg niet mee eens :-)
---------
nu nog als advies, ultradev is niet slecht, maar dan kan je php wel vergeten ( ultradev ondersteunt dacht ik niet php ) en wordt het dus asp
als je lekker met notepad aan de gang wil, raad ik php aan. ( oke bevooroordeelt, maar toch ) ( ps, ASP = handig als je VB kent, PHP vooral als je C++ doet, ervaring )
Verwijderd
Dat wil niet zeggen dat PHP beter is, maar dat jij gewoon slecht kan omgaan met ASP.Op vrijdag 29 juni 2001 01:42 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ik doelde dus op de manier waarop ik sqlquery's uitvoer. Probeer maar eens een limit te doen. (oplossing: top geloof ik) De helft van de commando's die ik op school geleerd heb werken niet als ik connect naar een access database. Ik probeerde uit een telefoonlog de laatste 10 gesprekken te laten zien. Dit was me in php veel sneller gelukt.
Ik moet toch wat hebben om te meppeOp zaterdag 30 juni 2001 03:39 schreef TheViP het volgende:
[..]
waaat?
op meer platforms, yeah right: PHP-installation help page
en bij php krijg je support van profs. Oh. Bij PHP krijg je advies en hulp van zon beetje alle PHP coders ( kijk maar eens goed rond, omdat php opensource freakjes aantrekt.... )
ik bedoel dit niet als flame ofzo, ik ben het hier alleen heel erg niet mee eens :-)
Iz er nou iemand die zo weet met welke taal de guestbooks van Ultrashock en of Jailbitch zijn gemaakt?
http://www.ultrashock.com
http://www.jailbitch.com
Verwijderd
FlashOp zaterdag 30 juni 2001 18:08 schreef Seraph het volgende:
Iz er nou iemand die zo weet met welke taal de guestbooks van Ultrashock en of Jailbitch zijn gemaakt?
Hmmmm die was te verwachten natuurlijkOp zaterdag 30 juni 2001 12:18 schreef DaGuru het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat PHP beter is, maar dat jij gewoon slecht kan omgaan met ASP.![]()
Verwijderd
Tweede poging: FLASH!Op zaterdag 30 juni 2001 19:43 schreef Seraph het volgende:
en nou minder grappig, k vroeg met welke taal...
(en als je dat geen taal vindt, moet je daar niet bij mij over komen klagen)
Zit gewoon in een frameset hoorOp zaterdag 30 juni 2001 21:03 schreef joska het volgende:
[..]
Tweede poging: FLASH!
(en als je dat geen taal vindt, moet je daar niet bij mij over komen klagen)
grrrr, ik kan mij niet herrineren dat flash een mogelijkheid had om dynamische data te onthouden. hoe wordt dat dan gedaan, explain, wordt er dan met behulp van actionscript naar een externe swf geschreven
... niks flash duz, tiz wel in flash gemaakt, maar er iz ook een scriptje voor het onthouden van de ingevoerde data van het guestbook, en die taal zou ik graag willen weten...
je kunt in flash txt files inlezen... die txt files kunnen natuurlijk ook .pl, .php, .asp etc. zijn....Op zondag 01 juli 2001 04:56 schreef Seraph het volgende:
grrrr, ik kan mij niet herrineren dat flash een mogelijkheid had om dynamische data te onthouden. hoe wordt dat dan gedaan, explain, wordt er dan met behulp van actionscript naar een externe swf geschreven... niks flash duz, tiz wel in flash gemaakt, maar er iz ook een scriptje voor het onthouden van de ingevoerde data van het guestbook, en die taal zou ik graag willen weten...
die kan je dan gebruiken voor het opslaan en inlezen van data!
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1