Yup, dit haat ik als fan. Laat men laatste ronde racen tegen elkaar...Hippocampus schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:29:
Lol, dus geen race meer.
FIA wat een aanfluiting!!
Ben er helemaal klaar mee.
Ben er helemaal klaar mee.
#mn telefoon zit vast in mn tv
[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 05-07-2026 17:30 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Toto een appje gestuurd?
---RAWE CEEK!!!---
Dit slaat ook nergens op.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat een enorme shit show weer vandaag…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Too little, too late.
SAFETY CAR IN THIS LAP
5 Jul 2026, 17:29:51, Lap 52
SAFETY CAR IN THIS LAP
5 Jul 2026, 17:29:51, Lap 52
Wat een affluiting...
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 05-07-2026 17:31 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
FIA /wedstrijdleiding weer heerlijk competent.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat een ruk vertoning.
Zou Videoland al terugkrabbelen?
Zou Videoland al terugkrabbelen?
Goede keuze van Mercedes met Russel
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Wat een verschrikkelijke wijven sport is dit geworden, zeg
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Olav deed de aanname dat de achterblijvers niet ver genoeg weggekomen waren nadat ze de SC mochten inhalen.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Niet schelden a.u.b., dat doet de F1 echt heel veel pijn.Robbie T schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:30:
Wat hebben ze de F1 verneukt zeg.
Aanfluiting zal je bedoelen.G_Dragon schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:30:
Wat een affluiting...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit is nog meer controversieel dan Abu Dhabi 2021...
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
En hier zit je dan anderhalf uur voor uit te zitten.
Wow.
Goed bezig FIA.
#Superfail
Wow.
Goed bezig FIA.
#Superfail
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik ben benieuwd naar de statement van FIA straks na de race. Er moet een verklaring zijn waarom de SC niet naar binnen mocht. Er moet echt iets aan de hand zijn geweest op de baan.
Waarom haalden ze Lewis binnen? Wat een prutsers weer bij Ferrari.
Balen voor Max en Kimi.
Balen voor Max en Kimi.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Waar is Michael Masi als je hem nodig hebt.
"When you grow up your heart dies"
Haha ja stomme autocorrectie..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
zo, lekkere win voor Leclerc. Was ook alweer ff geleden, USA 2024.
Russell 2e
Zero compensation
This is called Safety Car racing.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Uiteindelijk zullen de geschiedenisboeken zeggen dat F1 niet is geëindigd met de 2026-regels, maar met het ontslag van Masi
All your base are belong to us
Ik heb echt geen goed woord hiervoor over.. wat een aanfluiting
Haha, LEC had ook liever een normaal race einde gehad
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
Het is Charles gegund. Maar ik had hem toch liever op een de normale manier zien winnen. Wat een aanfluiting deze race. Silverstone delivers again? Wat een onzin!
Said no one, ever.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Die heeft best een Jojo weekend zo.
Idd. Vroeg me sws al af waarom ze die 4 / 5 ronden voor t einde nog binnen haalden.VincentG schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:31:
Waarom haalden ze Lewis binnen? Wat een prutsers weer bij Ferrari.
De mensen van Ferrari kunnen ze beter wegsturen en voor Lada laten werken.
Gekke kalkoen die LEC. Haha. Nou, gefeliciteerd Charles.
HAM nog in onderzoek zo na de race, hij kan nog even tellen.... buiten de punten vallen met 5 sec tijdstraf?
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 44 (HAM) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:03:34)
5 Jul 2026, 17:32:29, Lap 52
HAM nog in onderzoek zo na de race, hij kan nog even tellen.... buiten de punten vallen met 5 sec tijdstraf?
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 44 (HAM) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:03:34)
Wat een stom eind, die laatste ronde safetycar was nergens voor nodig.
Tja, vergissing is snel gemaakt als de tekst op de knoppen ondersteboven staat
Fia wilde geen herhaling van 2021, anders had Russel P2 verloren.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dus ergens in de loop van de maandag horen we de voorlopige uitslag, en woensdag weten we wie er écht op 't podium gestaan hebben?StefanVerkerk schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:33:
Gekke kalkoen die LEC. Haha. Nou, gefeliciteerd Charles.
alleen moet men eens consequent zijn. Dan geen gezeik over iedereen!
Homeservertje: Ryzen 5 8600G (AM5 B650) / 16GB / 24TB
6 rondjes over op een langere baan, 1 auto eraf die nog intact is met een plek met een tractor dichtbij, geen schade aan de barriere, de safetycar rijdt nog expres langzaam.
En dan nog niet kunnen herstarten.
Dan heb je je procedures echt niet op een rijtje.
En dan nog niet kunnen herstarten.
Dan heb je je procedures echt niet op een rijtje.
How do you save a random generator ?
Omdat Mercedes het ook had kunnen doen. Het is een gok, alhoewel een redelijk veilige gok als een team er vanuit gaat dat er nog wel geracet gaat worden. Maar dan loopt het opeens anders.Format-C schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:33:
[...]
Idd. Vroeg me sws al af waarom ze die 4 / 5 ronden voor t einde nog binnen haalden.
De mensen van Ferrari kunnen ze beter wegsturen en voor Lada laten werken.
Nou, ik ga de laptop uitzetten. We zien de uitslag straks wel weer, want HAM kan echt nog wel eens serieus uit de top 10 vallen. Wat een lacher weer dit. De uitslag wordt weer ver na de race bepaald. Hoe ga ik ze dat hier op de verjaardag uitleggen haha.
Groeten!
Groeten!
weet ik.. niet op de troll reagerentoolkist schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:34:
[...]
Ferrari had 1+2 gepakt als de SC wel naar binnen was gegaan.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Ik ken de beste man niet persoonlijk, dus het zal mij aan m'n anus jeuken of hij wel of niet wereldkampioen wordtArcticWolf schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:35:
[...]
Jawel, je kan onmogelijk Russell niet haten... ik gun alles iedereen het WDC behalve Russell, wat een kwal.
Zero compensation
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor, thanks
per aspera ad astra
Vorige race toen Russell volgens velen hier niet genoeg afremde voor een gele vlag was het nog een schande dat hij pole kreeg... Zeer onveilig en safety gaat boven alles...
Nu laten ze de safety car een ronde langer doorrijden omdat er blijkbaar ergens toch een onveilige situatie was en is het een schande. Beter die race gewoon doorzetten, dat was vele malen beter geweest...
Het is lastig om het goed te doen bij de Tweakers, maar goed, jammer van die laatste ronde, dat wel.
Nu laten ze de safety car een ronde langer doorrijden omdat er blijkbaar ergens toch een onveilige situatie was en is het een schande. Beter die race gewoon doorzetten, dat was vele malen beter geweest...
Het is lastig om het goed te doen bij de Tweakers, maar goed, jammer van die laatste ronde, dat wel.
Juist niet, met nog een ronde racen was het 1 - 2 geworden, nu 1 - 3
En ik gun alles iedereen het WDC behalve Antonelli. Wat nu?ArcticWolf schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:35:
[...]
Jawel, je kan onmogelijk Russell niet haten... ik gun alles iedereen het WDC behalve Russell, wat een kwal.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Z'n sexy wimpersLAD93 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:35:
[...]
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor, thanks. Vraag me vooral af wat er dan wel likeable is aan RUS?
Mja, als de FIA achteraf een goeie uitleg heeft ook prima toch? Maar voor nu redelijk onduidelijk.Snowdog schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:35:
Vorige race toen Russell volgens velen hier niet genoeg afremde voor een gele vlag was het nog een schande... Zeer onveilig en safety gaat boven alles...
per aspera ad astra
weet ik.. niet op de troll reagerenCharles Hill schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:36:
[...]
Juist niet, met nog een ronde racen was het 1 - 2 geworden, nu 1 - 3
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Ach die Kimi, ik gun hem het WDC echt wel.
Ik gun niemand het WDC behalve Stroll!Maarten_E schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:36:
[...]
En ik gun alles iedereen het WDC behalve Antonelli. Wat nu?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Het probleem is dat de SC naar binnen zou gaan, de backmarkers al ingehaald hadden en toen reed de SC door.Snowdog schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:35:
Vorige race toen Russell volgens velen hier niet genoeg afremde voor een gele vlag was het nog een schande dat hij pole kreeg... Zeer onveilig en safety gaat boven alles...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geen idee wie jarig is, maar proficiat aan degene.StefanVerkerk schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:35:
Nou, ik ga de laptop uitzetten. We zien de uitslag straks wel weer, want HAM kan echt nog wel eens serieus uit de top 10 vallen. Wat een lacher weer dit. De uitslag wordt weer ver na de race bepaald. Hoe ga ik ze dat hier op de verjaardag uitleggen haha.
Groeten!
Volgende race is Spa, dat wordt dus helemaal een drama.
Precies dit! Maak niet alle fans eerst blij met een dood vogeltjeDaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:37:
[...]
Het probleem is dat de SC naar binnen zou gaan, de backmarkers al ingehaald hadden en toen reed de SC door.
En ze denken idd dat het "DRS" systeem van Max het niet goed deed.
[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 05-07-2026 17:39 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:25
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Anticlimax met het einde, maar goed wel fijne opsteker voor Leclerc.
Verstappen die weer zo raar eraf vliegt, de auto is onbetrouwbaar als het maar kan zijn.
Antonelli jammer, maar mechanische pech kan gebeuren.
Verstappen die weer zo raar eraf vliegt, de auto is onbetrouwbaar als het maar kan zijn.
Antonelli jammer, maar mechanische pech kan gebeuren.
Echt wtf. had de halve race al gemist en hoopte nog op een leuk einde.
Werd weer typisch FIA, Ferrari confirmed en ook nog Britten op het podium, het publiek mag tevreden zijn...
Wat een shitshow, ongekend
Werd weer typisch FIA, Ferrari confirmed en ook nog Britten op het podium, het publiek mag tevreden zijn...
Die jongen doet niets fout. Ik zie geen reden om het hem niet te gunnenMaarten_E schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:36:
[...]
Je zou maar een duur kaartje hebben gekocht voor deze shitshow.PalingDrone schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:39:
Zero compensation
Knap lullig voor HAM, groot risico genomen door nieuw rubber te halen, plekje verloren en dan achter de safetycar over de finish hobbelen...
Ik gun het iedereen.
Maar Max net even wat meer.
Maar Max net even wat meer.
Die schuiver zag er ook niet uit als een driver error... achterkant schoof ineens opzij zonder aanleiding, zag er vreemd uit.Format-C schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:38:
Denk dat die Mailander gewoon per ongeluk doorreed. En dat die eigenlijk de ojts in had gemoeten 1 einde voor t einde.
En ze denken idd dat het "DRS" systeem van Max het niet goed deed.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Maar eindelijk heeft LEC eens geen pech en dat gun ik hem wel
Heb niks tegen de jongen zelf, maar wel veel tegen de entourage en hype er om heen. Kan hij niks aan doen, ik weet het.Charles Hill schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:39:
[...]
Die jongen doet niets fout. Ik zie geen reden om het hem niet te gunnen
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hamilton, en dus ook nog Ferrari, is hier echt niet bevoordeeld...PalingDrone schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:39:
Misschien de rest ook maar niet meer kijken als je zo verblind bent.
Hij maakt het vooralsnog allemaal waar. Door mechanische pech staat hij niet nog verder bovenaan. Met hetzelfde materiaal als zijn meer ervaren teamgenoot.Maarten_E schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:40:
[...]
Heb niks tegen de jongen zelf, maar wel veel tegen de entourage en hype er om heen. Kan hij niks aan doen, ik weet het.
Waarom zijn die commentatoren zo boos? Laatste ronde racen had niks uit gemaakt want Leclerc mag zelf bepalen wanneer hij op het gas gaat. Dat doet ie dan in de laatste ronde.
2021 vibes, en nu doet Ferrari het wel goed. Wordt het Lewis niet gegund door de race director.Hippocampus schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:39:
Knap lullig voor HAM, groot risico genomen door nieuw rubber te halen, plekje verloren en dan achter de safetycar over de finish hobbelen...
Ik denk dat je in de minderheid gaat zijn, want ik gun het ook juist RUS vooral niet…Maarten_E schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:36:
[...]
Hier nogmaals de beelden van Verstappen, waar de auto een uit stapje maakte...
[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 05-07-2026 17:47 ]
Juist wel. Voor de finish dus nog 1 ronde vol gas.Viswinkel schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:43:
Waarom zijn die commentatoren zo boos? Laatste ronde racen had niks uit gemaakt want Leclerc mag zelf bepalen wanneer hij op het gas gaat. Dat doet ie dan in de laatste ronde.
Mijn boefje is liev!
Dus jij denkt dat Charles tot de finishlijn ging toeren?Viswinkel schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:43:
Safetycar moet naar binnen en dan heeft Leclerc een heel rondje om te kiezen waneer hij op het gas gaat. Dat gaat hij niet doen in bocht 1 dus waarom is iedereen zo verontwaardigd?sjaool schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:43:
[...]
2021 vibes, en nu doet Ferrari het wel goed. Wordt het Lewis niet gegund door de race director.
Hoezo Ferrari?StefanVerkerk schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:29:
Haha, wat een fuckup van Ferrari en de FIA. Jeetje mina.
Eh?Viswinkel schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:43:
Ze zijn boos omdat de SC niet 1 ronde eerder binnenkwam en niemand weet eigenlijk waarom... Er was zat tijd om 1 ronde nog te racen, nu was het gewoon een SC finish.
Die gingen er vanuit dat ronde 52 nog onder groen zou worden gereden, omdat de inzet van race control (in overleg met teambazen) is om onder een groene ronde te eindigen, de SC naar binnen zou komen en het nu een beetje als een sof eindigt.Viswinkel schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:43:
Ja tuurlijk. Waarom niet? Dan was dit ook gewoon de eindstand geweest.sjaool schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:44:
[...]
Dus jij denkt dat Charles tot de finishlijn ging toeren?
Dat zou hij niet doen natuurlijk, want zodra ze de start/finish lijn voorbij zijn mag er dan worden ingehaald. Als hij dan nog niet op het gas is wordt hij zoek gereden dan...Viswinkel schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:43:
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Guttegut wat een frustratie.toolkist schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:41:
[...]
Hamilton, en dus ook nog Ferrari, is hier echt niet bevoordeeld...
Misschien de rest ook maar niet meer kijken als je zo verblind bent.
Er kan genoeg gebeuren bij een herstart, daar had iedereen toch wel op gehoopt lijkt mij.
Ik ga de rest ook nog wel kijken maar alleen het stuk tot VER er af vliegt want daarna was het weer als vanouds ondoorgrondelijke FIA tv.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/atpedxNTgxNT82Vz0sC8jNFv.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/qchNUTmtsYqoVYwyWKTLbK0F.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr1nYpDskrkNugA2jrAtmsNx.jpg?f=user_large)