[F1 2026] Race 8 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18

Chocoball

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7oqW5vvOLukmiYSTVwHuSWAK.jpg
RONDE 8: AUSTRIAN GRAND PRIX
Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3lUwISs9OvTp0Eb6YdqHyUNw9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ydWfNmyeo3JgUm1Sc8a3dDLq.png?f=user_large
vr 26 jun
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Lokale tijd: 13:30
Practice 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Lokale tijd: 17:00
za 27 jun
Practice 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Lokale tijd: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Lokale tijd: 16:00
zo 28 jun
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Lokale tijd: 15:00
Circuit
▸ Naam: Red Bull Ring▸ Aantal rondes: 71
▸ Locatie: Spielberg, Oostenrijk▸ Lengte circuit: 4.326 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 307,018 km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/np712NskxsGZta6SQIZzSDy6lOg/?url=https%3A%2F%2Fmedia.formula1.com%2Fimage%2Fupload%2Fc_fit%2Ch_704%2Fq_auto%2Fv1740000000%2Fcommon%2Ff1%2F2026%2Ftrack%2F2026trackspielbergdetailed.webp
Banden
Voor het raceweekend in Spielberg zijn de volgende bandentypes gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/e2984438-bec0-4093-96e5-55b2a7b47f9b/1920_08-at26-preview-en.jpg?10000

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 24-06-2026 09:17 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:54

basvn

Breezand - NHN

in Oostenrijk is het ook heerlijk warm, ben benieuwd of we nog plofjes gaan zien. of andere oververhitting problemen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18
Met 4 staight line zones zullen vooral de teams met een sterke motor in het voordeel zijn. Toch kan energiemanagement van belang zijn omdat sommige van de 10 bochten harde remzones hebben.

Bij de ideale lijn worden op sommige plekken de kerbstones meegenomen wat in voorgaande jaren nog wel eens tot schade aan de voorvleugel kan leiden. Ook zijn weer de nodige track limit overtredingen te verwachten. Chaos wordt vooral verwacht tijdens Q1 van de kwalificatie met 22 wagens op de baan.

Regen wordt er komend weekend niet verwacht maar wel zon en temperaturen van boven de 30 graden. Pirelli neemt de 3 zachtste banden mee (C3, C4 en C5) naar Ooostenrijk en hoewel bandenslijtage daar normaal geen rol speelt kan het door de hoge baantemperaturen wel eens anders zijn. Door de vele bochten naar rechts zal vooral de band linksvoor het moeilijk gaan krijgen.

https://www.auto-motor-un...s-verkehr-gp-oesterreich/

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18
Blijkbaar reed Audi In Barcelona met een opgewaardeerde motor na heet ADUO oordeel. Ook Ferrari komt naar Oostenrijk met een opgewaardeerde motor en andere brandstof waardoor er 7 pk meer ter beschikking zou zijn. Tevens is de 'Macarena' vleugel van McLaren hier te verwachten.

  • henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:37
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/384ioo.jpg

Dit is die waar Antonelli wint:

Instagram

  • Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
Volop aandacht naar Red Bull vanwege de aangekondigde updates.
Deze race is altijd wel leuk om te zien, hopelijk is dat met deze nieuwe auto's ook het geval :)

  • AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Favoriete baan van mij. Inderdaad wordt het errug warm. Dat gaat nog problemen geven met de nieuwe motoren...... En gaan de banden het houden. Laat maar komen. Je kunt toch niet buiten zitten in die hitte. Dan maar kijken met de ventilator aan en een koel pilsje. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Voor wie de lay-out niet meer weet, heeft Red Bull alvast een Flying Lap gemaakt

  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

McLaren nu ook op vrijdag met de opzijnkop achtervleugel:
McLaren to trial upside-down rear wing at F1's Austrian GP
McLaren will run the experimental rear wing as a test item in Friday practice at the Red Bull Ring
https://www.motorsport.co...-f1-austrian-gp/10832747/
The new rear wing is seen as a test item, so it is not expected to be used in Austria beyond Friday practice.
@Chocoball Ze plannen voorlopig dus schijnbaar alleen nog voor de 2 FP's op vrijdag om deze te testen :)

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 24-06-2026 09:45 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Een van mijn favoriete banen, ben heel benieuwd hoe het dit weekend eruit gaat zien!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:43:
Een van mijn favoriete banen, ben heel benieuwd hoe het dit weekend eruit gaat zien!
Hopelijk voor de coureurs niet zo heet als in Nederland pfff

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

G_Dragon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:43:
Een van mijn favoriete banen, ben heel benieuwd hoe het dit weekend eruit gaat zien!
Hopelijk niet teveel track limits dit jaar O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Hopelijk niet teveel track limits dit jaar O-)
Track limits zijn volgens mij al een jaar of 2 geen issues meer? Nu ze veel beter / strenger / sneller monitoren.

  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

YakuzA schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Hopelijk niet teveel track limits dit jaar O-)
Volgens mij is dat wel een van de dingen die Kimi van een overwinning weten te houden... en een motor die ermee ophoudt. :+

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord