[F1 2026] Race 8 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Met 4 staight line zones zullen vooral de teams met een sterke motor in het voordeel zijn. Toch kan energiemanagement van belang zijn omdat sommige van de 10 bochten harde remzones hebben.

Bij de ideale lijn worden op sommige plekken de kerbstones meegenomen wat in voorgaande jaren nog wel eens tot schade aan de voorvleugel kan leiden. Ook zijn weer de nodige track limit overtredingen te verwachten. Chaos wordt vooral verwacht tijdens Q1 van de kwalificatie met 22 wagens op de baan.

Regen wordt er komend weekend niet verwacht maar wel zon en temperaturen van boven de 30 graden. Pirelli neemt de 3 zachtste banden mee (C3, C4 en C5) naar Ooostenrijk en hoewel bandenslijtage daar normaal geen rol speelt kan het door de hoge baantemperaturen wel eens anders zijn. Door de vele bochten naar rechts zal vooral de band linksvoor het moeilijk gaan krijgen.

https://www.auto-motor-un...s-verkehr-gp-oesterreich/

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Blijkbaar reed Audi In Barcelona met een opgewaardeerde motor na heet ADUO oordeel. Ook Ferrari komt naar Oostenrijk met een opgewaardeerde motor en andere brandstof waardoor er 7 pk meer ter beschikking zou zijn. Tevens is de 'Macarena' vleugel van McLaren hier te verwachten.

  • henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:20
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/384ioo.jpg

Dit is die waar Antonelli wint:

Instagram

  • Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 21:28
Volop aandacht naar Red Bull vanwege de aangekondigde updates.
Deze race is altijd wel leuk om te zien, hopelijk is dat met deze nieuwe auto's ook het geval :)

  • AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21

AvK

Ready Set Go

Favoriete baan van mij. Inderdaad wordt het errug warm. Dat gaat nog problemen geven met de nieuwe motoren...... En gaan de banden het houden. Laat maar komen. Je kunt toch niet buiten zitten in die hitte. Dan maar kijken met de ventilator aan en een koel pilsje. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:17
Voor wie de lay-out niet meer weet, heeft Red Bull alvast een Flying Lap gemaakt

  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

McLaren nu ook op vrijdag met de opzijnkop achtervleugel:
McLaren to trial upside-down rear wing at F1's Austrian GP
McLaren will run the experimental rear wing as a test item in Friday practice at the Red Bull Ring
https://www.motorsport.co...-f1-austrian-gp/10832747/
The new rear wing is seen as a test item, so it is not expected to be used in Austria beyond Friday practice.
@Chocoball Ze plannen voorlopig dus schijnbaar alleen nog voor de 2 FP's op vrijdag om deze te testen :)

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 24-06-2026 09:45 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Een van mijn favoriete banen, ben heel benieuwd hoe het dit weekend eruit gaat zien!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:43:
Een van mijn favoriete banen, ben heel benieuwd hoe het dit weekend eruit gaat zien!
Hopelijk voor de coureurs niet zo heet als in Nederland pfff

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

G_Dragon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:43:
Een van mijn favoriete banen, ben heel benieuwd hoe het dit weekend eruit gaat zien!
Hopelijk niet teveel track limits dit jaar O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Hopelijk niet teveel track limits dit jaar O-)
Track limits zijn volgens mij al een jaar of 2 geen issues meer? Nu ze veel beter / strenger / sneller monitoren.

  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

YakuzA schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Hopelijk niet teveel track limits dit jaar O-)
Volgens mij is dat wel een van de dingen die Kimi van een overwinning weten te houden... en een motor die ermee ophoudt. :+

"When you grow up your heart dies"


  • Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15
Alle ballen op Max. Kilo's zijn er af en daarmee mss ook balans in de auto. Op basis van de afgelopen kwalificaties is alleen het gewicht al voldoende om mee te doen om pole. Als het gevoel er ook is kan Max zomaar 3-5 tiende vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Lynx op 24-06-2026 11:31 ]


  • mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
Oostenrijk is ook een circuit dat Verstappen goed ligt, dus er is misschien wel iets mogelijk. Toch denk ik dat er voorlopig geen wonderen verwacht mogen worden.

  • Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 13:18
Als het zo gehyped wordt valt het vaak tegen:)

  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Siebeh schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:56:
Als het zo gehyped wordt valt het vaak tegen:)
Alleen als jij je mee laat slepen door de hype. ;)

"When you grow up your heart dies"


  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lynx schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:31:
Alle ballen op Max. Kilo's zijn er af en daarmee mss ook balans in de auto. Op basis van de afgelopen kwalificaties is alleen het gewicht al voldoende om mee te doen om pole. Als het gevoel er ook is kan Max zomaar 3-5 tiende vinden.
of daarmee de balans in de auto zit, zien we vrijdag pas natuurlijk. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:34
Las dat het daar nu ook 35+ is....it's going to be fun! :+

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kleine 40c daar op zaterdag en zondag. Veel plezier d:)b

Heel eerlijk? Vraag me af of dat nog verantwoord is eerlijk gezegd.

[ Voor 38% gewijzigd door DutchOwnage op 24-06-2026 13:09 ]


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
mavamal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:35:
Oostenrijk is ook een circuit dat Verstappen goed ligt, dus er is misschien wel iets mogelijk. Toch denk ik dat er voorlopig geen wonderen verwacht mogen worden.
Maar Russell heeft er ook 3x gewonnen:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mn2s6uxz309h1.jpeg

En iedereen weet toch dat Russell de goat is.

  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Mclaren gaat een eigen versie van de macarena wing presenteren

https://www.the-race.com/...-f1-rear-wing-in-austria/

Her en der gelezen dat Mercedes wat problemen heeft met warm weer in combinatie met het accu/ elektrisch pakket.
Als de geruchten kloppen en ze hebben er niets op verzonnen kan het misschien leuk worden.

  • mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
RobertMe schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:33:
[...]

Maar Russell heeft er ook 3x gewonnen:
[Afbeelding]

En iedereen weet toch dat Russell de goat is.
GP 3 en Formule 2 tellen we niet mee, toen had hij geen competitie. En in 2024 won hij alleen maar omdat Verstappen en Norris elkaar eraf reden. :+

(grap uiteraard, maar als ik serieus ben: Russell en Antonelli beiden niet echt meesters van dit circuit. Niet zoals Leclerc en Verstappen zijn/waren, in ieder geval)

  • Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 21:28
DutchOwnage schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:08:
Kleine 40c daar op zaterdag en zondag. Veel plezier d:)b

Heel eerlijk? Vraag me af of dat nog verantwoord is eerlijk gezegd.
Waar zie je dat staan ?
Als ik nu kijk dan is het vrijdag maximaal 32, zaterdag 33 en zondag 34. Alleen op zondag wat bewolking, geen regen.

  • kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Red Bull zou met upgrades komen die er voor zorgen dat ze niet meer het overgewicht issue hebben. Ben benieuwd.

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:56:
[...]


Waar zie je dat staan ?
Als ik nu kijk dan is het vrijdag maximaal 32, zaterdag 33 en zondag 34. Alleen op zondag wat bewolking, geen regen.
https://www.weeronline.nl/Europa/Oostenrijk/Spielberg/4894206/weersverwachting-14dagen

Of heb ik een verkeerde Spielberg?

  • pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:56:
Red Bull zou met upgrades komen die er voor zorgen dat ze niet meer het overgewicht issue hebben. Ben benieuwd.
Dus eigenlijk downgrades :+

  • kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

pjlgt schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:01:
[...]

Dus eigenlijk downgrades :+
Jij houdt meer van de vollere types begrijp ik? :Y)

  • Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 21:28
Ja is de verkeerde, je moet deze hebben
https://www.weeronline.nl.../weersverwachting-14dagen

Weeronline zit een 1-2 graden hoger dan de site die ik had, komt ongeveer op hetzelfde neer. Maar het is geen 40 ;)

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:26:
[...]

Ja is de verkeerde, je moet deze hebben
https://www.weeronline.nl.../weersverwachting-14dagen

Weeronline zit een 1-2 graden hoger dan de site die ik had, komt ongeveer op hetzelfde neer. Maar het is geen 40 ;)
Ah duidelijk. Thx (y)

  • Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
kevlar01 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:56:
Red Bull zou met upgrades komen die er voor zorgen dat ze niet meer het overgewicht issue hebben. Ben benieuwd.
Hopelijk kunnen ze de strijd aangaan met Mercedes.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky


  • Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lynx schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:31:
Alle ballen op Max. Kilo's zijn er af en daarmee mss ook balans in de auto. Op basis van de afgelopen kwalificaties is alleen het gewicht al voldoende om mee te doen om pole. Als het gevoel er ook is kan Max zomaar 3-5 tiende vinden.
Ik denk dat 3 tot 5 tienden wel heel enthausiast is . ik gok op 1 of 2 tienden als ze de 7KG eraf weten te halen. Het zou mooi zijn als het meer is want dan kan je die extra kilo's op een tactische plek inzetten. Voor max het liefst op het puntje van de neus

En als de andere ook een stapje maken dan zal het niet heel veel zijn. Daarnaast is het geen garantie dat als je auto lichter wordt je belans ook beter wordt.

Als het pakket echt goed werkt dan zal Verstappen meer afstand nemen van Hadjar in de kwalificaties.

We gaan het zien. Het zou wel gaaf zijn als Kimi, Ham en Ver met elkaar kunnen vechten voor de overwinning.

  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vw2CEgPy_5bVndb6ZoL-OOQ2zSk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IFPfKN8fyJGp8pvEHe4V6WnG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ7FAO0alf5Gr0XsuAD9pi3zbf0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KVv9vgEoD8sYa0ojM6LOWXE6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h66TU-jLyhfVVtJcxAEnfdahRfc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hfPVnNcxsUTQKfzOVjJZi252.png?f=user_large

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mercedes lijkt tegen een (onmiddellijk) verbod aan te gaan lopen van hun nieuwe diffuser nadat Ferrari erachteraan is gegaan.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/1ue91jb/ferrari_seems_to_have_won_the_political_battle/
https://autoracer.it/diffusore-mercedes-la-fia-verso-il-ban-ferrari-ha-vinto-la-battaglia/

[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2026 21:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:10
De actie vindt dit seizoen echt niet op de baan plaats, of wel :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie


  • redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02
Ferrari die een keer iets voor elkaar krijgt en dan ook nog tegen Mercedes? Dit is wel een heel apart seizoen aan het worden :+

[removed]


  • PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

  • Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32
PalingDrone schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:16:
[...]

Da's gewoon koel vergeleken met hier :o
Vergis je niet, zat er een paar jaar geleden met 30 graden op de zondag en dat was absoluut niet fijn. Je zit open en bloot in de bergen, waarbij het niet waait. Het was nog benauwder dan hier in Nederland.

Sterkte voor de tweakers die dit weekend aan de baan zitten _/-\o_

  • kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Den_S85 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:55:
[...]

Vergis je niet, zat er een paar jaar geleden met 30 graden op de zondag en dat was absoluut niet fijn. Je zit open en bloot in de bergen, waarbij het niet waait. Het was nog benauwder dan hier in Nederland.

Sterkte voor de tweakers die dit weekend aan de baan zitten _/-\o_
De zonnekracht is ook sterker in Oostenrijk doordat je in de bergen zit. UV kracht 9 maximaal t.o.v. max 8 in Nederland

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
De grand prix race van Oostenrijk is tot heat hazard verklaard.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLpFLs_W0AAIrmL.jpg

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
4 junioren komen in actie tijdens de 1e vrije training in Oostenrijk.

Aston Martin
Jak Crawford i.p.v. Lance Stroll

Ferrari
Dino Beganovic i.p.v. Charles Leclerc

Haas
Ryo Hirakawa i.p.v. Esteban Ocon

Racing Bulls
Ayumu Iwasa i.p.v. Liam Lawson

  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:20:
De grand prix race van Oostenrijk is tot heat hazard verklaard.

[Afbeelding]
Dit betekend dus verplichte koelvesten aan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:34
Ik dacht wel idd na de ellende van SGP 2 jaar geleden toch? Maar nu ook met een systeem dat het koelvest koud blijft? Gaf wel wat extra kilos meen ik te herinneren.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
YakuzA schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:40:
[...]

Dit betekend dus verplichte koelvesten aan?
Ja, daarmee worden koelvesten verplicht en anders extra ballast.
B1.5.10 Heat Hazard
If the Official Weather Service predicts that the Heat Index will be greater than 31.0°C at some time during the Sprint or the Race at a Competition, or at the sole discretion of the Race Director, a “Heat Hazard” may be declared twenty-four (24) hours prior to the scheduled start of the Competition. Once a Heat Hazard is declared it shall remain in force for the Competition. All Competitors will be notified via the official messaging system. Once a Heat Hazard is declared:

a. All components of the Driver Cooling System, with the exception of any cooling medium and any items of a driver’s personal equipment that form part of the system must be fitted.

b. At the start of any Sprint or Race for which a Heat Hazard has been declared, all components of the Driver Cooling System must be fitted. The system must be functional and available for use by the driver, meeting the specific provisions included in Article C14.6.1 for these sessions.
However, any driver may elect not to wear any items of personal equipment that form part of the Driver Cooling System. In such circumstance, all other components, including any cooling medium, of the Driver Cooling System must be fitted. In addition, the difference in mass between the driver’s personal equipment normally used and any items of a driver’s personal equipment that form part of the system must be compensated by the fitting of 0.5kg of ballast in the cockpit, such ballast designated for this purpose will be included in sum of masses
described in Article C4.6b.

c. In accordance with Articles C4.1 and C4.6 the Heat Hazard Mass Increase shall apply.

[ Voor 80% gewijzigd door Chocoball op 25-06-2026 12:10 ]


  • Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:10
Goldman schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:00:
Ik dacht wel idd na de ellende van SGP 2 jaar geleden toch? Maar nu ook met een systeem dat het koelvest koud blijft? Gaf wel wat extra kilos meen ik te herinneren.
Als iedereen dezelfde kilo's meedraagd, veranderd er natuurlijk niks

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie


  • mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:58

mr thee

Prutser op het internet

Er Zullen denk ik een aantal het in de kwali op de mediums proberen, softs Zullen het denk ik niet volhouden met dit weer.

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"


  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:00:
[...]

Ja, daarmee worden koelvesten verplicht en anders extra ballast.


[...]
Thanks :)

ik wist niet meer vanaf welk jaar ze geen ballast meer mee mochten nemen als alternatief :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 21:28
mr thee schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:16:
Er Zullen denk ik een aantal het in de kwali op de mediums proberen, softs Zullen het denk ik niet volhouden met dit weer.
Het is maar een kort circuit, dat scheelt.
Maar zullen ze vast proberen tijdens de training.

  • Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19:22

Internet Janny

He does it for free

YakuzA schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:40:
[...]

Dit betekend dus verplichte koelvesten aan?
En ook drinkstops zoals bij het WK?

Zero compensation


  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Internet Janny schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:54:
[...]

En ook drinkstops zoals bij het WK?
Nee, ze rijden niet in een overdekt stadion met Airco, dus een drinkpauze is niet nodig :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:34
Mij lijkt een mass-pitstop wel grappig met zijn allen zodat we 3min reclames kunnen kijken

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Internet Janny schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:54:
[...]

En ook drinkstops zoals bij het WK?
Ze kunnen gewoon drinken tijdens het rijden terwijl er nog zo gezegd wordt don't drink and drive :+

  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
een soort van vijf verplichtte plaspauzes waar iedereen de auto uitmoet, een halve liter drinkt en weer erin moet. we zijn geen amerikanen toch

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Beeld inclusief rode pijl waar het om draait. Door kartels aan de rand te gebruiken wordt de diffusor kunstmatig verlengd, is er meer oppervlak en meer downforce te behalen.

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2303294.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2303296.jpg

https://www.auto-motor-un...or-streit-verbot-ferrari/

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 25-06-2026 15:16 ]


  • Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:34
Dat is ook voor het eerst denk ik bij Mercedes. Meestal hebben die al overlegd

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Wat begon met 4 junioren in de 1e vrije training zijn er nu 6 geworden.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xhvpepj1gi9h1.png

  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16

Damian

Insane Obtrusion

Ben benieuwd wie er hier goed gaat.

Achterbanden temp is een dingetje hier, daar heeft Ferrari dus mogelijk een voordeel met hun nieuwe velgen. Ff kieken wat de long runs op gebruikte banden doen in FP2, dan moeten we al mogelijk wat kunnen zien. Afgelopen race gingen ze ook erg lekker, dus mijn voorspelling:

Ferrari
Mercedes
McLaren

Welke rijder van het team durf ik niet te zeggen, dat fluctueert zo de laatste tijd. Denk wel dat Lando het lekker gaat doen, die gaat altijd wel lekker hier. Verder leuk om weer te zien wie het bij Ferrari en Mercedes gaan doen :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:33
Updates!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAoYWoAEvrjy?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAnVWcAA3uVW?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAl1XcAEdkgC?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAnpXwAAxgLp?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunApBXoAAUiX9?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAntW0AEfEvE?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAo4XUAAbx2-?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAqZWMAI6DCi?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAqHXcAEDjt3?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAqmWwAA6x7a?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLunAmOW4AAGfSM?format=jpg&name=4096x4096

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RBR zou aardig wat gebracht hebben.
Hele nieuwe sidepod, andere bargeboards en aanpassingen aan de vloer. Hopelijk is die auto nu eindelijk niet meer te zwaar en kan die eens goed afgesteld worden.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/1ufowj1/upgraded_red_bull_for_austrian_gp_before_after/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:58

mr thee

Prutser op het internet

Hopen dat het werkt, (en dat dat afstellen nou eindelijk eens makkelijker gaat) :)

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"


  • loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:32:
RBR zou aardig wat gebracht hebben.
Hele nieuwe sidepod, andere bargeboards en aanpassingen aan de vloer. Hopelijk is die auto nu eindelijk niet meer te zwaar en kan die eens goed afgesteld worden.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/1ufowj1/upgraded_red_bull_for_austrian_gp_before_after/
Er ging een gerucht over een front suspension aanpassing, maar zo te lezen is alleen de achterkant aangepast.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Hoe staat het met de motorcomponenten per coureur na Barcelona.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2yxaml5yol9h1.jpeg

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Goedemiddag! Airco op standje vrieskist (volledig op zonnestroom op dit moment), Multiviewer aan... even FP1 meekijken.

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
NOR staat voorlopig nog in de pits, een probleem met zijn motor. De vloer is onder de auto vandaan gehaald.

Deze sessie ook veel rookies: CRA, BEG, BRO, HIR, IWA, ARO.

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Ook problemen voor VER? Hij moet stoppen aan het einde van de pitstraat.

YELLOW IN PIT LANE
26 Jun 2026, 13:33:31

[ Voor 23% gewijzigd door StefanVerkerk op 26-06-2026 13:34 ]


  • Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:34
StefanVerkerk schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:33:
Ook problemen voor VER? Hij moet stoppen aan het einde van de pitstraat.
Fordje heeft er weinig zin in... :+

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Eigenlijk wel raar dat er geen flag panels hangen in de pitstraat maar de marshalls wel in de fastlane gaan staan met een gele vlag...

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Hirakawa (rookie bij Haas) heeft een monteur aangereden in de pitstraat bij het stoppen bij de pitbox.

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
VER doet wederom een poging om te vertrekken, maar 10 meter uit de pitbox staat hij weer stil. LOL.

YELLOW IN PIT LANE
26 Jun 2026, 13:43:10

[ Voor 3% gewijzigd door StefanVerkerk op 26-06-2026 13:44 ]


  • Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:34
Tweede poging van Max mislukt ook....

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
En de derde poging voor Verstappen. Kijken hoe ver hij nu komt...

  • Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:18
Mooie upgrades @RBR :)

  • AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:30
StefanVerkerk schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:48:
En de derde poging voor Verstappen. Kijken hoe ver hij nu komt...
Nou hij is de pitlane in ieder geval uit

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
StefanVerkerk schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:35:
Eigenlijk wel raar dat er geen flag panels hangen in de pitstraat maar de marshalls wel in de fastlane gaan staan met een gele vlag...
Omdat er best veel gele vlaggen in de pitstraat kunnen zijn? Elke zoveel meter staat een marshall klaar met een gele vlag als ik mij niet vergis. Worden dan best veel dure panelen die de wereld over moeten en maar zelden gebruikt worden.
Daarnaast kunnen marshalls ook met het gevaar "mee lopen" (auto die door de pits wordt geduwd en 1 of 2 marshalls met een vlag bij lopen), dat kan een LED paneel ook niet.

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
GP roept VER op het allerlaatste moment binnen om door de pits te rijden
"No no no I cannot"
"Ok ok"

Leuk stukje radio.

  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:33
Oh Mercedes maar een seconde sneller op deze lange baan :+

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Maar goed dat er geen sprintweekend is dit weekend in Oostenrijk. Wat een gedoe met de auto van VER en HAD.

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Zo te zien test de FOM ook met een FPV drone deze FP1. Beeldkwaliteit kan nog wel wat beter... :)

  • pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Topspeed Russel: 322 km/h, Max: 303 km/h. Iets met motor en standen....

  • cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50
pilskes schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:09:
Topspeed Russel: 322 km/h, Max: 303 km/h. Iets met motor en standen....
Daarom krijgt mercedes ook aduo tokens.

  • Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:30
cvs79 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Daarom krijgt mercedes ook aduo tokens.
Is dit gewoon niet super slim gedaan van Merc? Verbrandingsmotor niet upgraden en de rest wel?

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Gaat weer lekker bij Red Bull... Not..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Nou, bij Perez ook. Rode vlag. Geen practice starts?

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
G_Dragon schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:29:
Gaat weer lekker bij Red Bull... Not..
Misschien zijn ze van slag omdat hun chief engineer Paul Monaghan schijnt te vertrekken naar Cadillac.

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Chocoball schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:37:
[...]

Misschien zijn ze van slag omdat hun chief engineer Paul Monaghan schijnt te vertrekken naar Cadillac.
Ja dat zou heel goed kunnen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Uitslag 1e vrije training.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLvZ41tWEAA1xoy.jpg

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
McLaren heeft de introductie van hun 'macarena' vleugel uitgesteld omdat ze tegen allerlei problemen aanliepen om het werkend te krijgen.

https://www.the-race.com/...own-rear-wing-in-austria/

  • Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
Je zou het gewicht misschien eerder vanuit een onderdeel als de monocoque verwachten (iets met een zware constructie/crashstructure). Besparing van gewicht uit een herziene achterophanging lijkt mij lastig. Maar wellicht hebben ze wat van de vloer kunnen schrapen wat natuurlijk best een groot onderdeel is.

  • TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

TTLCrazy

Listen to Frankie

Waarom duurt het altijd 5 tot 6 minuten voordat de ronde tijden zichtbaar zijn? Ik zie dat bij practice, maar ook kwalificatie en zelfs de race.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied


  • Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22

Pierre

Van nature lui!

Dat ziet er ook niet uit die reclame zo fake

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.


  • albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Stoeltje Max zit niet goed vast lijkt wel. On board is nu uit, maar het was net te zien. Apart...

Te koop....


  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max is ook absoluut niet te spreken over hoe de PU zich gedraagt.
En dan bedoel ik niet het gebruikelijke van hem, nee echt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22

Pierre

Van nature lui!

albino71 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:12:
Stoeltje Max zit niet goed vast lijkt wel. On board is nu uit, maar het was net te zien. Apart...
Wat een blunder dit, bizar

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.


  • Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:18
albino71 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:12:
Stoeltje Max zit niet goed vast lijkt wel. On board is nu uit, maar het was net te zien. Apart...
lijkt me ook dat daar een boete voor kan komen.

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Uitslag 2e vrije training.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLwJevZWUAAj6nU.jpg

  • cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50
0,5 seconde op zo’n korte baan. Meer als een seconde op iets als spa dus. Gaat lekker met die updates

  • AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:30
cvs79 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:28:
[...]

0,5 seconde op zo’n korte baan. Meer als een seconde op iets als spa dus. Gaat lekker met die updates
Ach, Red Bull heeft ook wel een geschiedenis een flinke sprong in performance van vrijdag op zaterdag te maken. Geen garantie natuurlijk, we zullen zien

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Thinlanet schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Je zou het gewicht misschien eerder vanuit een onderdeel als de monocoque verwachten (iets met een zware constructie/crashstructure). Besparing van gewicht uit een herziene achterophanging lijkt mij lastig. Maar wellicht hebben ze wat van de vloer kunnen schrapen wat natuurlijk best een groot onderdeel is.
Teams hoeven alleen zichtbare wijzigingen te melden. En het gewicht zal wel "onder de motorkap" vandaan komen. Dus hoeven ze niet te melden.

En die regels zijn ze nogal letterlijk in. IIRC was het Williams, die eens een straf hebben gekregen voor het niet melden van een visuele wijziging. Terwijl in hun verdediging het design exact hetzelfde was, alleen was de carbon fiber andersom gelegd. Maar ook dat kan weer gevolgen hebben. De trucjes met de flexende voor en achtervleugel zitten in de "eigenschappen" van het carbon fiber en hoe dat gelaagd is. Waardoor (een aantal) lagen in een andere richting leggen effect kan hebben op de flexibiliteit ervan, ondanks exact dezelfde afmetingen / "tekening".

  • hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:17
albino71 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:12:
Stoeltje Max zit niet goed vast lijkt wel. On board is nu uit, maar het was net te zien. Apart...
Ik weet dat er gedoe is over z'n stoeltje volgend seizoen maar zo letterlijk? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
De vrijdaganalyse in de vertaling en samenvatting.
  • Mercedes was vandaag snel, niet alleen op een ronde maar ook in de longrun. Daarachter zit McLaren gevolgd door Red Bull en Ferrari.
  • Met 1.07,014 was Antonelli vandaag het snelst van allemaal. Russell belandde op de 6e plaats omdat hij geen perfecte ronde voor elkaar kreeg. Beide coureurs reden hun longrun op de medium band met een gemiddelde rondetijd van 1.11,2
  • McLaren volgt daarachter, Piastri verloor 2,5 tienden op de tijd van Antonelli, gevolgd door Norris op de 3e plek. Norris kwam in de 1e vrije training niet verder dan 9 ronden door een hydraulisch probleem. In de longrun reed Norris een gemiddelde tijd van 1.11,4 maar had eerder last van bandenslijtage dan Mercedes.
  • Red Bull begon de eerste vrije trainingen met technische problemen. Bij Hadjar moest de power unit gewisseld worden, Verstappen had last van softwareproblemen. Ondanks dat het team dat wist te verhelpen klaagden beide coureurs over de balans van de wagen. Verstappen reed in de longrun een gemiddelde tijd van 1.11,7. Red Bull heeft dus nog wat huiswerk te doen.
  • Met de overwinning in Barcelona, een verbeterde motor en nieuwe onderdelen hoopte Ferrari vandaag op meer maar na de vrijdagtraining lijkt dat nog niet het geval. Hamilton eindigde op de 5e plek en ook hij reed in de longrun een gemiddelde tijd van 1.11,7. Ferrari worstelt met consistentie en zit ook nog niet op hetzelfde niveau als Mercedes of McLaren. Ook de Scuderia heeft ook nog wat huiswerk te doen.
  • In het middenveld vielen Racing Bulls en Audi op. Ausi is ook met nieuwe onderdelen naar Oostenrijk gekomen maar had er meer van verwacht maar het circuit ligt de Audi's niet.
  • Cadillac is ook met een groot upgrade pakket gekomen maar had daar weinig aan door allerlei technische problemen. Vlak voor het einde van de 2e training had de wagen van Perez problemen met de ontsteking. In de 2e training kwam hij niet verder dan 2 ronden. Teammaat Bottas kwam niet verder dan 6 ronden.
  • Met een buitentemperatuur van 32 graden en een asfalttemperatuur van bijna 50 graden hebben de banden het bijzonder zwaar. Pirelli is met de zachste banden naar Oostenrijk gekomen maar hadden deze omstandigheden niet verwacht, Gedacht werd aan een 1 of 2 bandenwissels maar de banden vertonen bij de longruns meer slijtage en gaat Pirelli nu uit van van 2 bandenwissels op zondag.
  • Naast banden wordt het ook vooral letten op de remmen. Door de hitte klaagden sommige coureurs en een aantal maakten ook een uitstapje naast de baan. Waarschijnlijk is dit het enige wat Mercedes op zondag kan afremmen of de accu het team weer in de steek laat.
https://www.auto-motor-un...ercedes-training-analyse/
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord