[F1 2026] Race 8 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:43
KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:18:
[...]

Is het al niet dubieus dat ze wachtten met dubbel geel tot RUS er voorbij was? Er staat nota bene een auto in de muur in een van de snelste bochten op het circuit.
Dat doen ze alleen als Verstappen er zelf nog langs moet.

/s

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:18:
[...]

Is het al niet dubieus dat ze wachtten met dubbel geel tot RUS er voorbij was? Er staat nota bene een auto in de muur in een van de snelste bochten op het circuit.
Die systemen zijn nooit betrouwbaar geweest. Dit soort dingen zijn wel vaker gebeurd.
We kunnen nu ook zomaar krijgen dat de elektronische systemen nog een vlag aangeven, maar dat er beelden opduiken dat er twee vlaggen worden gezwaaid. Dan is het opeens wel tijd verwijderd en een straf.

Dit is de technologisch meest geavanceerde sport en het wordt geleid door amateurs. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sanderb schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:17:
Deze controverse is de FIA zelf schuld. Da moeten ze maar gewoon direct dubbel geel geven als er een auto van de baan schiet in Q. Dan heb je geen discussie
Er is altijd enige doorlooptijd.

Een regel als 'als je langs een gecrashte auto rijdt, vervalt je ronde', is snel gemaakt.

Boter > hoofd...

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:28

Format-C

Tracing Rays

Dennism schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:11:
[...]


Commentatoren geven dat idd aan, dat dit inlaps lijken te zijn.
Inlap
Outlap
Whatever lap..
Lap is Lap.
Deleten die Hap.

:o :+

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:20:
[...]
Dit is de technologisch meest geavanceerde sport en het wordt geleid door amateurs. :>
Gelukkig heeft vriend van de sport Ben Sulayem nu ongelimiteerd de tijd om daar iets aan te doen :+

  • Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MikeyMan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:21:
Een regel als 'als je langs een gecrashte auto rijdt, vervalt je ronde', is snel gemaakt.
Nou, exact dit! What if Russell er ook afgevlogen was, dan lag ie bovenop Max .. er moet een significante vertraging zijn. Maarja, enkel geel/dubbel geel .. ik zeg FIA :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2


  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
MikeyMan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:21:
[...]


Er is altijd enige doorlooptijd.

Een regel als 'als je langs een gecrashte auto rijdt, vervalt je ronde', is snel gemaakt.
Vooral als je dan de snelste ronde rijdt ook nog.

  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:37
toolkist schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:15:
[...]

Het bevoordelen van Mercedus vs Ferrari is in de data te zien? Show me.
Er is een duidelijke trend van wijzigingen van reglementen gedurende het seizoen voor andere teams (Ferrari/RB), waarbij Mercedes mag doorrijden en het pas voor het volgende seizoen word aangepast.

Maar da's een andere discussie. En eentje die niet zinvol is om te voeren hier of met een merc fan.

  • Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:23
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:20:
[...]

Die systemen zijn nooit betrouwbaar geweest. Dit soort dingen zijn wel vaker gebeurd.
We kunnen nu ook zomaar krijgen dat de elektronische systemen nog een vlag aangeven, maar dat er beelden opduiken dat er twee vlaggen worden gezwaaid. Dan is het opeens wel tijd verwijderd en een straf.

Dit is de technologisch meest geavanceerde sport en het wordt geleid door amateurs. :>
Zeker op dit circuit, maar financieel kan de FIA het op ieder circuit wel betalen: camera op ieder bocht, 10 poppetjes die elk naar een camera kijken en op een knop drukken als er 1 de muur in gaat... en eraf maar niet de muur in is het andere knopje... klaar...

  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:37
Alfa Novanta schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Nou, exact dit! What if Russell er ook afgevlogen was, dan lag ie bovenop Max .. er moet een significante vertraging zijn. Maarja, enkel geel/dubbel geel .. ik zeg FIA :/
Ja Russel kun je het lastig kwalijk nemen als de stewards zeggen dat dit oké is.

Tot het straks mis gaat in een andere race of quali. En dan is het opeens gevaarlijk van de coureur....

Slecht precedent van de FIA. Maar niet onbegrijpelijk van Russel.

  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:27:
[...]

Ja Russel kun je het lastig kwalijk nemen als de stewards zeggen dat dit oké is.

Tot het straks mis gaat in een andere race of quali. En dan is het opeens gevaarlijk van de coureur....

Slecht precedent van de FIA. Maar niet onbegrijpelijk van Russel.
Was ie geen Voorzitter van de GPDA?

  • Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:39
de vraag is, heeft verstappen z'n upgraded pakket nu aan gort gereden? Het leek erop dat de wielen de meeste impact absorbeerde.

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HL1JBmHWAAAFH9V.jpg

  • Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:29
Snapt het gezeur op Russell niet zo. Ik vind het een enorme kwal, maar dit heeft ie slim gespeeld.
Als veiligheid altijd op één zou moeten staan moet je niet gaan racen. Je werkt binnen de kaders van het regelement en verder ga je gewoon zo hard mogelijk.

  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MikeyMan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:30:
Was ie geen Voorzitter van de GPDA?
Volgens Wikipedia: Grand Prix Drivers' Association is Wurz de chairman, RUS is director, tezamen met Anastasia Fowle en SAI.

  • Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:30
Alfa Novanta schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Nou, exact dit! What if Russell er ook afgevlogen was, dan lag ie bovenop Max .. er moet een significante vertraging zijn. Maarja, enkel geel/dubbel geel .. ik zeg FIA :/
De FIA heeft altijd de mond vol over veiligheid, maar snelste ronde kunnen behouden terwijl er geel is, is wel heel bizar dat de regels dat toestaan. Er zou eigenlijk ook bij geel zodanig gelift moeten worden dat we het niet over tiendes van een seconde hebben, maar over veel meer.

En natuurlijk, slim dat hij het zo binnen de reglementen weet te doen, maar dan moet meneer voortaan ook zijn mond houden over anderen met "dangerous driviing" en "he turned in on me", want het grootste gevaar binnen de regels is blijkbaar Russell zelf.

  • Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:22
Transportman schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:39:
[...]

De FIA heeft altijd de mond vol over veiligheid, maar snelste ronde kunnen behouden terwijl er geel is, is wel heel bizar dat de regels dat toestaan. Er zou eigenlijk ook bij geel zodanig gelift moeten worden dat we het niet over tiendes van een seconde hebben, maar over veel meer.

En natuurlijk, slim dat hij het zo binnen de reglementen weet te doen, maar dan moet meneer voortaan ook zijn mond houden over anderen met "dangerous driviing" en "he turned in on me", want het grootste gevaar binnen de regels is blijkbaar Russell zelf.
Ik heb nieuws voor je, Russel zegt dat niet omdat hij het echt gevaarlijk vindt maar om anderen een straf aan te naaien, net zoals bijna het hele veld doet. En net zoals voetballers bij het minste of geringste gaan liggen etc etc

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:28

Format-C

Tracing Rays

Ach. Laat Russel maar lekker van pole vertrekken. Als ie alles volgens de regels gedaan heeft is het verdiend en dan had ie vandaag terecht pole. So be it.

Moet nog zien of hij na 1 ronde nog vooraan rijdt. Hij is dit seizoen al 2x eerder van Pole vertrokken om vervolgens niet te winnen.

We zullen zien.

Heb op zich niks op Russel tegen, maar hij zal nooit zeggen dat iets aan hem ligt als het niet goed gaat, en als ie de kans krijgt naait ie een ander een oor aan, of maakt opmerkingen over de board radio om erop te wijzen dat een ander "iets doet wat niet mag", en daar hou ik persoonlijk niet zo van. Hou t lekker bij jezelf zou ik zeggen. En steek daar je energie in. . Maar goed. Edit: maar dat doen de anderen ook wel eens, maar Russel net even wat vaker.

Ik ben daar heel anders in..als ik iets fout heb gedaan dan geef ik dat toe, zeg sorry, en ga door. En leef met de eventuele gevolgen. Maar ik ga zeker geen smoesjes lopen verzinnen of naar anderen wijzen. Dat vind ik echt zonde van mijn, en andermans tijd en energie... suck it up.

[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 17:57 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:29
Bartske schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:42:
[...]

Ik heb nieuws voor je, Russel zegt dat niet omdat hij het echt gevaarlijk vindt maar om anderen een straf aan te naaien, net zoals bijna het hele veld doet. En net zoals voetballers bij het minste of geringste gaan liggen etc etc
Dit doet elke coureur.
De confirmation bias gaat weer heel hard hier in de topic _/-\o_

  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, zolang er interpretatie mogelijkheden zijn, zul je dit krijgen en houden. Wil je dit soort dingen in de kiem smoren, moet je een auto geautomatiseerd en automatisch op 80% van de maximale brandstof toevoer gaan zetten.
offtopic:
Met momenteel weinig of geen gedoe, is er ook de 24 uur van Spa dit weekend! :$

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2026 17:53 ]


  • Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Transportman schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:39:
De FIA heeft altijd de mond vol over veiligheid, maar snelste ronde kunnen behouden terwijl er geel is, is wel heel bizar dat de regels dat toestaan. Er zou eigenlijk ook bij geel zodanig gelift moeten worden dat we het niet over tiendes van een seconde hebben, maar over veel meer.

En natuurlijk, slim dat hij het zo binnen de reglementen weet te doen, maar dan moet meneer voortaan ook zijn mond houden over anderen met "dangerous driviing" en "he turned in on me", want het grootste gevaar binnen de regels is blijkbaar Russell zelf.
daarom, niet liften maar gewoon ronde afpakken dan is het klaar. Maarja dát geldt bij DUBBEL geel. En dit knipperde groen/geel. Vraag mij wel af of er ook een marshal met een gele vlag (of 2) stond te zwaaien.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bartske schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:42:
[...]

Ik heb nieuws voor je, Russel zegt dat niet omdat hij het echt gevaarlijk vindt maar om anderen een straf aan te naaien, net zoals bijna het hele veld doet. En net zoals voetballers bij het minste of geringste gaan liggen etc etc
Ja maar nu is het Russel....

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25
Geschrokken reacties van het publiek
https://streamain.com/R38JktO5fSdRGrk/watch

en applaus van het publiek voor Verstappen
https://streamain.com/R29jmGHghvNCCeR/watch

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 27-06-2026 17:54 ]


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Format-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:43:
Ach. Laat Russel maar lekker van pole vertrekken. Als ie alles volgens de regels gedaan heeft is het verdiend en dan had ie vandaag terecht pole. So be it.
Dit dus. Ik ben em liever kwijt dan rijk maar als het volgens de regels is dan zijn de regels krom niet wat de coureur doet.

  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:34
Verstappen is verbaasd;
"Alleen stuurde ik in en was de auto ook meteen gewoon helemaal weg. Ik kon niet eens corrigeren. We moeten dus wel kijken met hoe de achtervleugel dicht gaat, of dat op tijd was of niet. Dit voelde namelijk wel heel apart."

"Als je een momentje hebt, dan kan je op zich wel corrigeren. Dan ga je van de baan af. Maar nu was de auto gewoon ineens helemaal weg."

  • Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56

Nemean

3:16

Format-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:43:
Ach. Laat Russel maar lekker van pole vertrekken. Als ie alles volgens de regels gedaan heeft is het verdiend en dan had ie vandaag terecht pole. So be it.

Moet nog zien of hij na 1 ronde nog vooraan rijdt. Hij is dit seizoen al 2x eerder van Pole vertrokken om vervolgens niet te winnen.

We zullen zien.

Heb op zich niks op Russel tegen, maar hij zal nooit zeggen dat iets aan hem ligt als het niet goed gaat, en als ie de kans krijgt naait ie een ander een oor aan, of maakt opmerkingen over de board radio om erop te wijzen dat een ander "iets doet wat niet mag", en daar hou ik persoonlijk niet zo van. Hou t lekker bij jezelf zou ik zeggen. En steek daar je energie in. . Maar goed. Edit: maar dat doen de anderen ook wel eens, maar Russel net even wat vaker.

Ik ben daar heel anders in..als ik iets fout heb gedaan dan geef ik dat toe, zeg sorry, en ga door. En leef met de eventuele gevolgen. Maar ik ga zeker geen smoesjes lopen verzinnen of naar anderen wijzen. Dat vind ik echt zonde van mijn, en andermans tijd en energie... suck it up.
Dat inderdaad, ik vond George bij Williams in het begin wel prima. Maar na die crash _die hij veroorzaakte_ met Bottas en zonder enige check een klap op zijn helm gaf, heeft hij bij mij alle respect verloren.

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Oeps... Ik ben de kwalificatie gewoon helemaal vergeten te kijken, was met andere dingen bezig. Een maat van me berichte me al dat de FIA weer lekker bezig was met hun actie bij Russel,

Net teruggekeken en ja dit is weer typisch z'n bijzonder gevalletje .... Hoe de f.. komt hij hier weer mee weg, kan het antwoord wel geven maar denk dat iedereen die zelf wel in kan vullen.

Zonde van de crash bij Verstappen, de auto leek gewoon zijn grip compleet te verliezen. Wat een drama voor Red Bull bij hun thuis race!

Hopelijk weet hij morgen de schade te beperken :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:11
Tsja, het is bekend dat even liften volstaat, iedere coureur doet dat. Dat dat voor de FIA volstaat, Russell daarmee aan de regels voldoet en alsnog genoeg marge heeft voor pole is heel krom, maar ligt niet aan Russell.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.


  • Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
G_Dragon schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:11:
Hoe de f.. komt hij hier weer mee weg, kan het antwoord wel geven maar denk dat iedereen die zelf wel in kan vullen.
Iets met het juiste paspoort.

Die zit morgen met een schrale anjer in de auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Frappuccino op 27-06-2026 18:16 ]


  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:20:
[...]
.

Dit is de technologisch meest geavanceerde sport en het wordt geleid door amateurs. :>
Ik twijfel, maar ik vind de America Cup, zeilen, technisch eigenlijk geavanceerder.
F1 is het nog wel van autosport misschien.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar


  • Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:53

Harrie

NederVlaming

Luapper schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:44:
[...]


Dit doet elke coureur.
De confirmation bias gaat weer heel hard hier in de topic _/-\o_
Goh, je hebt daar echt wel gradaties in, en eentje is de overtreffende trap volgens mij.

Zo eentje die zich voordoet als het beste jongetje van de klas, maar ondertussen eigenlijk hetzelfde of nog erger dan de rest is.

  • Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Harrie schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:26:
[...]

Goh, je hebt daar echt wel gradaties in, en eentje is de overtreffende trap volgens mij.

Zo eentje die zich voordoet als het beste jongetje van de klas, maar ondertussen eigenlijk hetzelfde of nog erger dan de rest is.
Daarom heeft Kimi voor mij al meer waardering en respect gekregen door gewoon 3 seconden langzamer te zijn in s3 en een eventuele pole laten varen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:37
Pjottski schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:29:
[...]

Daarom heeft Kimi voor mij al meer waardering en respect gekregen door gewoon 3 seconden langzamer te zijn in q3 en een eventuele pole laten varen.
Die heeft ook het verkeerde paspoort :+

  • Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Waah schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:44:
[...]

Die heeft ook het verkeerde paspoort :+
Klopt, tevens wel op 1 na het mooiste volkslied voor op de zondag. :+

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen


  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oke, de FIA was gewoon weer eens de FIA.
Laten we eerst bediscussiëren of het dubbel geel moet worden. En na 15s toch gedaan. Russel kon dus wel zijn ronde zetten, erachter niet.

htps://x.com/ChrisMedlandF1/status/2070906525241970847

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21

Spotmatic

Ken sent me

Dit is gewoon de loterij die de F1 is. Soms win je, soms verlies je. Nu trok Russell toevallig aan het langste eind. Uithuilen en weer door.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter


  • Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het punt is niet of de F1 soms een loterij is maar waarom en of dat wel nodig is danwel niet veel beter kan.

Ik ben vol vertrouwen. Ben Sulayem gaat dit oplossen!! 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift


  • Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:29
Ach, er zijn wel weer een paar pagina’s volgeschreven hier; GoT is toch het leukste onderdeel van F1 dit jaar :+

All your base are belong to us


  • Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:52:
Oke, de FIA was gewoon weer eens de FIA.
Laten we eerst bediscussiëren of het dubbel geel moet worden. En na 15s toch gedaan. Russel kon dus wel zijn ronde zetten, erachter niet.

htps://x.com/ChrisMedlandF1/status/2070906525241970847
Als dit beoordeeld was door de knmi dan was er al tijdens het uitbreken van de auto al code rood. :+

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen


  • Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:30
Pjottski schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:09:
[...]

Als dit beoordeeld was door de knmi dan was er al tijdens het uitbreken van de auto al code rood. :+
absoluut niet dan zou het nl voor de Q al vastliggen dat het rood was

  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:52:
Oke, de FIA was gewoon weer eens de FIA.
Laten we eerst bediscussiëren of het dubbel geel moet worden. En na 15s toch gedaan. Russel kon dus wel zijn ronde zetten, erachter niet.

htps://x.com/ChrisMedlandF1/status/2070906525241970847
Dit moet niet mogen. Hoe veel of hoe weinig clavgen ook.

Dus en de besluitvorming moet sneller, en de regels moeten aangepast.

  • Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

MikeyMan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:34:
[...]


Dit moet niet mogen. Hoe veel of hoe weinig clavgen ook.

Dus en de besluitvorming moet sneller, en de regels moeten aangepast.
Sowieso als Max eraf gaat op die plek kan eem ander dat ook overkomen dus zolang die auto daar nog staat moet het dubbel geel zijn in mijn ogen. Stel nou dat Rus er ook af geklapt was en Max aangereden had?

Het is niet een langzame bocht waar dit gebeurde dus het risico was er gewoon

Sys Specs


  • Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

De kleuren van de vlaggen zijn gewoon erg locatie gebonden. Op Monaco was dit instant rood, ik denk wegens uitloop mogelijkheden geeft het meer tijd voor de FIA om de juiste beslissing te nemen. Russel moet al remmen / van het gas af om de bocht te nemen, milliseconde later weer op het gas gaan zal zijn minilift acceptabel maken is vreemd.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
TinusXIII schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:13:
[...]

Enkel geel is toch lift is voldoende? Maakt niet uit hoe kort, liften is liften.
Onder enkel geel hoef je niet eens te liften. Je moet laten zien dat je geel gezien hebt. Ooit heeft eens een coureur een hand op gestoken voor een gele vlag, en naderhand aangegeven "ik had geel gezien, daarom stak ik mijn hand op" :+. En meer serieus: ergens in afgelopen jaren was er in Miami een gele vlag na een bocht (die bocht voor het lange rechte stuk na die chicane onder viaduct door). Daar was toen minimaal 1 coureur die "minder gas gaf" en dat was ook voldoende. Als in: acceleratiezone, en dan i.p.v. het gas 100% intrappen het maar 90% intrappen, ook dan "laat je zien geel gezien te hebben" (en passeer je op een lagere snelheid dan normaal, i.t.t. als je alleen maar een hand opsteekt).

  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ho pin tung op insta:
hopintung

By lifting entry T9, RUS basically recharges his battery more than he would normally have done. Therefore the time lost by the lift is largely gained back by the extra deploy and electric power he has available exit T10. Entry T9 before the lift RUS is

0.215 ahead of LEC. Mid corner T10 the gap drops to 0.058 and at the line the gap is back up to 0.236. There is nothing inherently good or bad about this; it is just a consequence of how these current generation cars function.
Onder:
https://www.instagram.com...igsh=MTYybzdscHM5Y3Vvaw==

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 27-06-2026 19:56 ]


  • Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Lollipop short: YouTube: Lift to Fly!

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:28

Format-C

Tracing Rays

Pole Lap van Russel:

YouTube: George Russell's Pole Lap | 2026 Austrian Grand Prix | Pirelli

Het is duidelijk dat hij NIET liftte (dat hoefde ook niet Edit: ik zag het iig niet naar heb dat blijkbaar niet goed gezien), en ook dat er een geel knipperende lamp was toen hij de gecrashte Verstappen passeerde.
Dus zijn Pole Lap is legit.

Waarom hij dan in het interview zegt dat hij wel liftte is wel wat vreemd. Maar goed.

Morgen de race.

Hopelijk is max zn auto dan gefixt, is zn versnellingsbak niet stuk omdat het een impact was ietwat schuin van achteren, en dat hij nog wat plaatsjes kan goedmaken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 21:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:43
Een kleine lift ga je ook niet terugzien in dat filmpje. Twee Posts boven je staat uitgelegd dat hij weldegelijk liftte.

  • Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Net de Q teruggekeken en nu bezig met de post-Q show op F1TV. Ik vind de analyse van het team (en vooral Montoya) best treffend.

Ze laten in de GPS trace zien dat RUS flink wat tijd verliest in bocht 9 op LEC. Montoya merkt op dat RUS dus z'n batterij kan opladen tijdens het liften. En idd, bocht 10 tot finish loopt hij weer in op LEC, waarschijnlijk door het gebruik van die accu. Montoya vindt dit slim van Russell, maar je ziet Brundle kijken: dit hoort niet.

Ik zie het volgende:
  • Russell jaagt als een dolle op de gele vlag af die hij prima boven aan de heuvel kan zien bij de ingang van bocht 9
  • Op dit stuk is hij sneller dan LEC
  • Besluit exact bij de vlag te liften om aan de regels te voldoen
  • In die minisector levert hij idd wat tijd in tov LEC (+0,051s)
  • Zodra hij VER aan de zijkant ziet staan, gaat hij weer vol op het gas
  • Vervolgens maakt hij dat tijdverlies dubbel en dwars goed in de laatste minisector (-0.099s)
En dat wringt bij mij. Russel heeft nooit de intentie gehad om rustig aan te doen. Je kan je zelfs afvragen of dit hoort in een Q en of er dan dus blijkbaar maar met dubbel geel gezwaaid moet worden, om coureurs geen voordeel te laten hebben. Maar feit is dat je bij een gele vlag er rekening mee moet houden dat je mogelijk moet stoppen. Sorry, maar dat doet hij echt niet. Dit is precies aan de meetbare regel voldoen (liften), en er vervolgens nog voordeel uit halen ook. Ja, behoorlijk gewiekst, en blijkbaar mag het. Dit is absoluut niet het enige voorbeeld in de afgelopen 10 jaar F1 wat betreft minimaal liften bij een gele vlag, dus RUS valt in zekere zin niets te verwijten. Maar nu haalt hij er een pole mee. Zijn gedrag achter het stuur, zijn commentaar in de bocht en zijn gejuich op de boordradio na s/f, bewijst voor mij zeer sterk dat hij nooit in zijn hoofd heeft gehad om de ronde af te breken en er maximaal voordeel uit te halen.

En als klapper op de vuurpijl, sorry om te zeggen, maar een jaar geleden had dit nooit zo gebeurd kunnen zijn, vanwege het nieuwe motorregelement. Ik was niet al te negatief tot nu, maar dit is wel weer de overtreffende trap. Een snellere ronde kunnen afleggen door je accu te laden bij een gele vlag 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW5xTXSON_ejC-xIzovrt4VvNXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZnK7DKMaLSaPCfn6uejpyMpa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Fauna op 27-06-2026 20:30 ]


  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:43
Gele vlag is liften, mogelijk moet stoppen is pas bij dubbel geel.

  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Damian

Insane Obtrusion

Waren jullie hier ook zo fanatiek geweest als het om Max ging in plaats van Engnek? Ik heb een @;&;€&/@ hekel aan Russel gekregen maar volgens mij deed hij het gewoon volgens de regels.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
Damian schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:38:
Waren jullie hier ook zo fanatiek geweest als het om Max ging in plaats van Engnek? Ik heb een @;&;€&/@ hekel aan Russel gekregen maar volgens mij deed hij het gewoon volgens de regels.
Dan moet je even de kwalificatie van Verstappen in Mexico terug zoeken waar die langs een gecrashte Bottas door jakkerde :+

En toen hier, in Oostenrijk, jaren terug Bottas door het grind ging "naast de stier" (tussen T4 en ik gok T6 is dat tegenwoordig?) en Hamilton er langs jakkerde is er ook veel over gediscussierd. Totdat op zondagmorgen FOM een video op YouTube zette met daarin de beelden van 360-graden camera van Hamiltons auto, en je ergens verstopt een gele vlag zag. Toen heeft Red Bull toch even bij de stewards aangeklopt en werd Hamiltons rondetijd verwijderd.

  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:37
Damian schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:38:
Waren jullie hier ook zo fanatiek geweest als het om Max ging in plaats van Engnek? Ik heb een @;&;€&/@ hekel aan Russel gekregen maar volgens mij deed hij het gewoon volgens de regels.
Ja, want de stewards zetten een onveilig precedent door zo snel "no further investigation" in te zetten. Puur omdat ze geen gezeik willen met de ceremonie.

0,051 verliezen op Lec door te "liften"? Waarbij je niet eens zeker weet of Russel daar überhaupt sneller zou zijn geweest. Je wil dan toch als stewards toch minstens de coureur even aan de tand voelen?

De stewards hadden dan alsnog de lap als "legaal" kunnen houden. Met een kanttekening dat dit een gevaar veroorzaakt voor de gecrashte coureur en dat hier aanpassingen mogelijk nodig zijn in de regels om de veiligheid te borgen.

Nu zeggen ze eigenlijk: ja, het is prima om zo door te knallen met als risico dat iemand er op dezelfde manier vanaf gaat. Heel simpel: stel dat dit door olie was gekomen, iets wat prima kan, dan weet je dat de volgende hem er precies zo tegenaan parkeert.

Persoonlijk boeit het me niet dat Russel zo rijd. Het is binnen de regels en hij vecht voor een kampioenschap. (De hypocrisie is wat veel mensen, waaronder ik, het probleem zien met Russel persoonlijk). Dit is niet om Russel of Max. Maar om de veiligheid van de coureurs.

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ample Energy schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:08:
Ach, er zijn wel weer een paar pagina’s volgeschreven hier; GoT is toch het leukste onderdeel van F1 dit jaar :+
Haha we zijn zelfs vermakelijker dan de formule 1 zelf? :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:37
G_Dragon schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:48:
[...]


Haha we zijn zelfs vermakelijker dan de formule 1 zelf? :9
Dat zegt meer over de staat van de F1 momenteel dan dat het een compliment is voor ons denk ik :+

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Waah schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:50:
[...]

Dat zegt meer over de staat van de F1 momenteel dan dat het een compliment is voor ons denk ik :+
Haha ja klopt, mijn opmerking was ook een beetje dubbel bedoel. Maar grotendeels als gekheid :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:35
Damian schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:38:
Ik heb een @;&;€&/@ hekel aan Russel gekregen maar volgens mij deed hij het gewoon volgens de regels.
Het gaat mij met name om de FIA. Veiligheid staat op nummer 1, behalve als er een crash is? Tuurlijk, ik snap ook dat race control afhankelijk is van wat de marshalls vlaggen (vlaggen ze met 1 gele vlag of 2? Gooien ze enkel of dubbel geel op de digitale borden)? Maar als zo'n crash LIVE uitgezonden wordt op de world feed, dan kun je als race control toch ook gewoon een rode vlag geven in het kader van veiligheid?

Je hoeft zelf geen gekke scenario's te verzinnen om de FIA inconsistent te noemen. Ze komen er zelf mee. 8)7

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Fauna schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:29:
Ik was niet al te negatief tot nu, maar dit is wel weer de overtreffende trap. Een snellere ronde kunnen afleggen door je accu te laden bij een gele vlag 8)7
Alleen is dit niet het geval. Het tijdverlies is beperkt door het bijladen van de accu, maar hij heeft nog steeds tijd verloren.

  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Damian schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:38:
Waren jullie hier ook zo fanatiek geweest als het om Max ging in plaats van Engnek? Ik heb een @;&;€&/@ hekel aan Russel gekregen maar volgens mij deed hij het gewoon volgens de regels.
Max had zeker straf gekregen.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:57:
[...]

Max had zeker straf gekregen.
Zo vermoeiend dit...

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Damian schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:38:
Waren jullie hier ook zo fanatiek geweest als het om Max ging in plaats van Engnek? Ik heb een @;&;€&/@ hekel aan Russel gekregen maar volgens mij deed hij het gewoon volgens de regels.
Ik denk dat het probleem dan ook mede is, dat dit volgens de regels is.
In deze sport die zoveel dodelijke ongelukken heeft gehad, staat veiligheid, terecht voorop. En daar gaat het hier dus mis. Aan de ene kant kan je race totaal gesloopt kan worden omdat ze niet even de snelheidslimiet in de pitstraat van Monaco, goed kunnen kalibreren en je zogenaamd een halve kilometer per uur te snel ging. Maar aan de andere kant kan je een beetje afremmen voor een gele vlag, niet wetende of er een marshal de baan op rent omdat iemand in levensgevaar is, en daar vanwege deze "suboptimale" regelgeving, nog een voordeel uit halen ook.

Los van wat je van Russel vind, ik ben ook niet bepaald gecharmeerd, is dit gewoon krom. En mensen zijn in de regel, vrij goed in overduidelijk onrecht herkennen. Dit soort situaties blijven maar komen en blijven maar voor discussie zorgen, omdat er geen consistente lijn is, de regels niet goed te verdedigen zijn en er een zekere mate van willekeur optreed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:37
Nee joh dit is een unieke gebeurtenis en dit gebeurt nooit. :+

Het is niet alsof dit in 2016 ook al een probleem was (Rosberg pakte pole onder geel) en die werd ook goedgekeurd. En toen was er ook al discussie dat dit niet in de geest van de regels is.

10 jaar later en nog altijd dezelfde discussie. Voor zoveel als er veranderd in de F1, blijft er ook zoveel gelijk....

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rTqmnB4VOoDyCKGcAfCW9ZduXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EQVu9mmdzbFk2qibGXNL9mQ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damian schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:38:
Waren jullie hier ook zo fanatiek geweest als het om Max ging in plaats van Engnek? Ik heb een @;&;€&/@ hekel aan Russel gekregen maar volgens mij deed hij het gewoon volgens de regels.
In aanvulling op @DaniëlWW2... Het gaat mij in eerste instantie niet om de persoon. Vind het vreemd dat er een Pole lap gereden kan worden terwijl er iemand in the line of fire in de banden staat. Vlag of geen vlag, wat mij betreft moet dat niet kunnen. M.i. schieten de regels tekort. En de batterij formule die we momenteel hebben verergert het nog. Vorig jaar had Russell hier geen Pole mee gehaald.

Los daarvan is de manier waarop Russell gelijk op de radio komt nogal unlikeable. En hypocriet.:P

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 27-06-2026 21:48 ]


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:37
MikeyMan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:47:

Los daarvan is de manier waarop Russell gelijk op de radio komt nogal unlikeable. En hypocriet.:P
Ja sommige mensen lijken vooral dat niet te begrijpen. Je kunt natuurlijk prima het ene weekend zeggen dat het levensgevaarlijk is om bij geel door te rijden, en vervolgens dit een jaar later zelf ook te doen....

Of klagen dat het levensgevaarlijk is om iemand wijd te duwen, om het vervolgens dit jaar zelf ook te doen. Mag allemaal

Maar het is wel hypocriet.

Op Max was destijds weinig commentaar. Dat hoefde ook niet want hij gaf toen zelf al toe dat die de gele vlag wel had gezien. :+

En als Max van de baan wordt gedrukt kan die best reageren in the Heat of the moment. Maar je hoort hem niet in de pers zeggen dat het gevaarlijk is. Eerder dat die het zelf ook gedaan zou hebben als de rollen andersom waren.

En elke driver is wel eens hypocriet. Alleen Russel is het elke keer. En dan gaat het mensen opvallen.

Ligt Russel onder een enorm vergrootglas? Zeker.
Is het soms wel zoeken naar spijkers op laag water? Zeker
Heeft die dat zelf gecreëerd? Ab-so-luut.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 27-06-2026 22:16 ]


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25
Zo te lezen was er inderdaad een defect aan de achtervleugel van Verstappen, die sloot niet goed.

https://www.telegraaf.nl/...kt-excuses/157923138.html

  • pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je zou denken dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Zodra er iets van geel is, waar jij op dient te reageren door te liften, dan telt die ronde niet. Die waarschuwing is er toch niet voor niets?

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
pjlgt schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:51:
Je zou denken dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Zodra er iets van geel is, waar jij op dient te reageren door te liften, dan telt die ronde niet. Die waarschuwing is er toch niet voor niets?
Maar bij enkel geel hoef je maar in die mini sector(en) minder snel te zijn / te bewijzen dat je "iets met het gaspedaal hebt gedaan" (of liften of als het tijdens acceleratie is "inhouden"). En dat betekent dat de rondetijd op andere plekken teruggewonnen kan worden.

Ga je voor enkel geel al een rondetijd afnemen kan een Q in de regen wel heel interessant worden.

Edit:
En voor dubbel geel is de regel dan al dat de rondetijd geschrapt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 27-06-2026 23:56 ]


  • Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:52
Volgens mij kan het allemaal veel simpeler, namelijk: een auto in de muur, vast in het gravel, stilgevallen naast de baan of andere gebeurtenis waar je er vanuit kunt gaan dat de auto niet meer rijdt en/of dat er marshalls op de baan moeten = rode vlag, direct.

Kan in sommige gevallen zeer ongunstig uitpakken voor iemand, maar soms ook weer wel gunstig doordat er nog genoeg tijd op de klok blijft om wel nog een snelle ronde te kunnen doen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord