[F1 2026] Race 2 GP van China Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:38
basvn schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:06:
[...]

Ondanks de slechte start van Max kon hij wel weer zo naar voren schieten. ze zijn een stuk beter dan het back&midfield. en die kunnen ze zonder problemen zo inhalen
Tot de SC ging hij niet zo snel naar voren toch? Daarna wel dankzij de versere banden maar tot die tijd ging het niet zo hard volgens mij?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:17
GP zit zich al weer op te vreten. Beide RBs op soft dat wel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:24
Ik zal maar zeggen dat ik me er ook prima mee vermaak. Jammer dat het niet tot het einde een gevecht was, maar er was daadwerkelijk even strijd tussen 3 auto's en dat vond ik mooi om te zien.
Ik verwacht ook dat Russell dit jaar relatief simpel WDC wordt, maar daar heb ik geen probleem mee op zich, ik heb niets tegen die jongen. Zou mooi zijn als Ferrari dan nog iets dichterbij komt zodat daar nog wat spanning komt.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Opvallend als je zo met VER meekijkt is dat hij nu veel meer in de bochten aan het corrigeren is dan voorgaande jaren

*sowieso

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:24
Interessant hoe de onboard steeds gecut wordt op het moment dat de batterij leeg is...

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:49
Wat een fake gedoe met rondes lang stuivertje wisselen tussen P1 en P2. Op papier klinkt het fantastisch, maar in de praktijk zit je gewoon naar een opladende batterij te kijken. De inhaalacties zit ook nul moeite achter en verdedigen heeft geen zin, 3 bochten later is jouw batterij weer vol en die van je tegenstander leeg.

• loekf2
jaapstobbe schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:18:
Interessant hoe de onboard steeds gecut wordt op het moment dat de batterij leeg is...
Yup viel mij ook op.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

masauri

aka qwybyte

We volgen ver, hij gaat het rechte stuk op, batterij gaat leeg en camera schakelt dan over naar een puntje waar geen geluid te horen is...
Als ge er op let valt het echt hard op wat de regie doet...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:30
Auto van RedBull lijkt sowieso flink verbeterd t.o.v. de sprint

[ Voor 5% gewijzigd door talkatoo op 14-03-2026 08:22 ]

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25
jaapstobbe schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:18:
Precies wat mij opviel, bijna komisch.

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09
TURN 15 INCIDENT INVOLVING CARS 5 (BOR) AND 6 (HAD) NOTED - IMPEDING
14 Mar 2026, 08:21:24

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:49
Het is China hé, alles wat ze niet willen delen snijden ze er gewoon uit.

• rik86
  • Laatst online: 12:44
En dat is eigenlijk wel m’n grootste bezwaar; dat zo’n ingrijpende regelwijziging ongewenste effecten heeft is niet zo raar; maar dat zo proberen te verhullen terwijl iedereen t echt wel ziet…

En F1 is altijd al een soort van managen geweest, ik ka me niet heugen dat we seizoenen hebben gehad waar alles voluit gaan zonder rekening te houden met brandstofverbruik/ bandenslijtage de winnende strategie was; daar op de beste manier mee omgaan hoort er ook bij;

Ik hoop vooral dat we niet een te dominant team houden

• mikkelnl
Het is volgens mij heel simpel: de nieuwe regels zijn top voor de nieuwe(re) kijkers (Netflix-publiek, Amerikanen / AppleTV).

Het entertainment-gehalte is hoger, maar als je langer kijkt, of de regels dieper leest, is het simpelweg kunstmatig en minder 'race-craft' dan vroeger.

Dat is objectief.

Hoe je het resultaat ervaart is subjectief, en ik snap heel goed als mensen het wel leuk vinden - maar ik denk dat de bestaande fans het heel onnatuurlijk vinden.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
probleem met die batterijen is dat we de status niet weten. We weten niet of een inhaalactie "artificial" is of "echt".

Inhalen met DRS was ook artificial maar dat was zichtbaar.

Nu vooral strategie dat we niet zien, het zal heel veel helpen als batterij level/gebruik/verbruik zichtbaar is (echt zichtbaar, niet de AWS interpretatie).

Ik kan niet enthousiast worden van een inhaalactie als ik niet weet of het een genuie overtake is of stuivertje wisselen.

Kan best leuk worden om te kijken als je meer inzicht hebt in de gebruikte strategie van de coureur.

• DonJunior
  • Nu online
Ypuh schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:24:
Het is China hé, alles wat ze niet willen delen snijden ze er gewoon uit.
Uhm sorry? De videofeed wordt gewoon in Engeland gemixt en doorgestuurd. Daar heeft China helemaal NIETS mee te maken.

YouTube: How Formula 1 is Filmed (It's a Technical Masterpiece)

*sowieso

• StefanVerkerk
FIA STEWARDS: TURN 15 INCIDENT INVOLVING CARS 5 (BOR) AND 6 (HAD) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - IMPEDING
14 Mar 2026, 08:26:33

• Khun41
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 13:51
DonJunior schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:28:
[...]

Uhm sorry? De videofeed wordt gewoon in Engeland gemixt en doorgestuurd. Daar heeft China helemaal NIETS mee te maken.

YouTube: How Formula 1 is Filmed (It's a Technical Masterpiece)
Klopt, heeft China inderdaad niks mee te maken. Was vorige week ook al zo. Er wordt bewust weggeschakeld wanneer de auto's van het gas gaan en daar zijn ze gewoon op gecoached.

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:06
Ik vond de SR nog geeneens tegenvallen, en nee ben geen voorstander van Duracell racing.

Ik zie liever dit dan laatste 5 seizoenen start 1.2 Sec / 1.7 /2.4/ 3.5 voorsprong en fuel/banden managen.

Ik denk wel dat bij lange afstand circuits dit saai gaat worden zoals Spa, maar korte circuits incl. Monaco en stratencircuits ik ben wel benieuwd.

En rijders en teams kunnen wel klagen, maar je begint allemaal vanaf nul. En sommige praten als een verlengstuk hiervan.

Team Merc heeft zich het beste ontwikkeld, en als ze dan gaan roepen tja met z'n auto word ik ook WK, of je hebt de auto '26 niet voldoende ontwikkeld of je bent de verkeerde kant opgegaan.

Gunfactor is soms ook ver te zoeken.

• StefanVerkerk
ethan..1 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:34:
Ik zie liever dit dan laatste 5 seizoenen start 1.2 Sec / 1.7 /2.4/ 3.5 voorsprong en fuel/banden managen.
Ja, de afgelopen jaren was het soms ook erg saai door al het managen. Dus als de FIA en FOM dan met nieuwe reglementen komen, dan verwacht je toch dat het beter wordt. Wordt het nog slechter... 8)7

• StefanVerkerk
HAD weer met de hakken over de sloot naar Q3. Dejavu. _O-

• DonJunior
  • Nu online
BOR kwam daar héél goed weg..

*sowieso

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:43
[Roland] schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:25:
probleem met die batterijen is dat we de status niet weten. We weten niet of een inhaalactie "artificial" is of "echt".

Inhalen met DRS was ook artificial maar dat was zichtbaar.

Nu vooral strategie dat we niet zien, het zal heel veel helpen als batterij level/gebruik/verbruik zichtbaar is (echt zichtbaar, niet de AWS interpretatie).

Ik kan niet enthousiast worden van een inhaalactie als ik niet weet of het een genuie overtake is of stuivertje wisselen.

Kan best leuk worden om te kijken als je meer inzicht hebt in de gebruikte strategie van de coureur.
Ik vond het met DRS wel spannend of een coureur binnen een seconde van zijn voorganger kon komen. Nu is het erg kunstmatig.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47
Dat knoppie op het stuur bij merc …

• rik86
  • Laatst online: 12:44
StefanVerkerk schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:38:
[...]
Ja, de afgelopen jaren was het soms ook erg saai door al het managen. Dus als de FIA en FOM dan met nieuwe reglementen komen, dan verwacht je toch dat het beter wordt. Wordt het nog slechter... 8)7
Maar met zo’n grote herziening qua regels is dat niet zo gek toch? Dat t niet gelijk raak is. We zitten aan t begin van een overgangsseizoen; maar ze moeten wel zaken aan blijven passen in het seizoen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Khun41 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:32:
[...]

Klopt, heeft China inderdaad niks mee te maken. Was vorige week ook al zo. Er wordt bewust weggeschakeld wanneer de auto's van het gas gaan en daar zijn ze gewoon op gecoached.
Het is ook gewoon kut om te zien en om te horen. Prima om dat niet prominent front and central op beeld te tonen tocht?

Iedereen weet inmiddels wel dat dit kut is. Dat er iets aan moet gebeuren. Wat is de meerwaarde om daarover te blijven zeiken? Denk je echt dat ze dit zo proberen te "verbergen" ofzo zodat het lijkt alsof er niets aan de hand is? Dat is niet zo. Iedereen is er van doordrongen dat dit gewoon helemaal kut is. Geen reden om dat kutte expliciet in beeld te brengen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• StefanVerkerk
Oei, RUS staat stil.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:44
Dat maakt het wel interessanter

• mikkelnl
Oeh, wordt het morgen toch spannend?

• StefanVerkerk
RUS rijdt volgens de telemetrie constant in 1e versnelling.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48

krietjur

Where am I?

Gelukkig, ook Mercedes kan dus technische problemen krijgen ;)

• loekf2
ctrl-alt-del en Woody’s rocket ship doet het weer met impulse power

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:14
Jongste Polesitter ooit? :D

• StefanVerkerk
Gelukkig kon Russell nog terug rijden naar de pits, ze hadden de verkeerde brandstof in de auto gepompt, nu hebben ze nog een paar minuten om de speciale brandstof er in te gieten. O-) /s

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12:07

Internet Janny

He does it for free

Net de sprint highlights gekeken, wat een aanfluiting weer.
Wat is er gebeurd met Russel?

Zero compensation

• loekf2
Internet Janny schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:56:
Net de sprint highlights gekeken, wat een aanfluiting weer.
Wat is er gebeurd met Russel?
De hydrazine was op.

(electronisch issue, denk versnellingsbak)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:39

Quad

Doof

RBR langzamer dan een Alpine. ;(

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• StefanVerkerk
Nou ja, wel weer leuk voor ANT dan. Van harte Toto!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:39
Dit is ANT zoooo gegund!!!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• DonJunior
  • Nu online
ANT pole.

*sowieso

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Mooie voor ANT!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:44
Wel knap van Russell om die ronde er nog uit te poepen.

Als Kimi nu nog leert starten dan kan hij ook wel eens een race winnen

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Holk schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:02:
Wel knap van Russell om die ronde er nog uit te poepen.

Als Kimi nu nog leert starten dan kan hij ook wel eens een race winnen
Alsof hij mag winnen :P
Met deze q uitslag lekker uitslapen morgen dus ;)

Zero compensation

• DonJunior
  • Nu online
ANT Youngest Grand Prix Pole position sitter.
Volgens mij was dat record eerst voor Max niet? (weet ik niet zeker)

[ Voor 45% gewijzigd door DonJunior op 14-03-2026 09:04 ]

*sowieso

• DonJunior
  • Nu online
Internet Janny schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:03:
[...]

Alsof hij mag winnen :P
Met deze q uitslag lekker uitslapen morgen dus ;)
Doe dat vooral... dat zure gedoe begint ook wel irritant te worden namelijk.

*sowieso

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DonJunior schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:04:
ANT Youngest Grand Prix Pole position sitter.
Volgens mij was dat record eerst voor Max niet? (weet ik niet zeker)
Vettel volgens mij :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:13
Yup.
Ricciardo perste er toen in Mexico nog even een geweldig laatste Q3 rondje uit om Max bij z'n laatste kans om de jongste te worden naar P2 terug te duwen als ik het me goed herinner :D

• TinusXIII
Hopelijk heeft Antonelli morgen wel een beetje een goede start zodat de Mercedessen nog een beetje met elkaar kunnen vechten.

• henri86
DonJunior schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:05:
[...]

Doe dat vooral... dat zure gedoe begint ook wel irritant te worden namelijk.
Dit inderdaad.
Het meest vervelende aan F1 dit jaar zijn de mensen die alleen maar na elke sessie moeten komen zeggen hoe kut ze het vonden. Kijk dan lekker niet en blijf weg met je negativiteit. Leuker voor jezelf, en veel leuker voor de rest.

We hebben vandaag een van de beste Sprints gehad en een spannende Q3, waarbij in de laatste flyers na S2 er minder dan 1/10s tussen Antonelli, Norris, Leclerc zat en het op S3 aankwam. Met Hamilton en Piastri in dezelfde ballpark.

Ik vind het energie-spelletje ook wel leuk om te zien. Ipv DRS open en een 'free pass' krijgen als in er voorbij vliegen op het rechte stuk en vervolgens lekker in je ritme door en weg rijden, zijn deze inhaalacties nu niet meer 'free' en moet je werken om zo'n fly-by op het rechte stuk echt te voltooien. Veel beter imo.
En dat de snelste bochten niet meer op z'n allersnelst genomen worden heeft ook een voordeel voor het racen: waar voorheen auto's die op het punt stonden een inhaalactie in te zetten bij het aankomen voor zo'n snelle bocht niets anders konden doen dan inhouden en weer achter de auto aan te sluiten, hebben ze nu meer een kans om samen de bocht in te gaan en aan de buitenkant te blijven hangen.

[ Voor 34% gewijzigd door henri86 op 14-03-2026 09:19 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:24
morgen MER 1-2 weer...

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:43
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/t76fayhnyyog1.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 14-03-2026 09:18 ]

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:43
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/c8jdp8fsxyog1.jpeg

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kan er apart "zuur" topic komen? :?

Best of je wel/niet leuk vindt, wel/niet blijft kijken, maar ga lekker lopen zeuren in je Whatsapp 'note-self' ofzo...

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Jake schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:17:
Kan er apart "zuur" topic komen? :?

Best of je wel/niet leuk vindt, wel/niet blijft kijken, maar ga lekker lopen zeuren in je Whatsapp 'note-self' ofzo...
Een forum zonder discussieaspect is geen forum meer. En daar horen ook meningen bij die niet iedereen welgevallen.

Zero compensation

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
De weekenden erna ook.... :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Internet Janny schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:20:
Een forum zonder discussieaspect is geen forum meer. En daar horen ook meningen bij die niet iedereen welgevallen.
offtopic:
Welke discussie? Ik lees vooral erg zure reacties, die niets met de GP van China te maken hebben.

• mikkelnl
henri86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:13:
[...]
En dat de snelste bochten niet meer op z'n allersnelst genomen worden heeft ook een voordeel voor het racen: waar voorheen auto's die op het punt stonden een inhaalactie in te zetten bij het aankomen voor zo'n snelle bocht niets anders konden doen dan inhouden en weer achter de auto aan te sluiten, hebben ze nu meer een kans om samen de bocht in te gaan en aan de buitenkant te blijven hangen.
Recht praten wat krom is. Maar hey, ik ben negatief dus niet meer welkom :+

[ Voor 40% gewijzigd door mikkelnl op 14-03-2026 09:24 ]

• henri86
Internet Janny schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:20:
[...]

Na elke sessie komen zeggen "ik vind het kut, ik kijk niet meer" draagt toch niets bij. Kijk dan ook niet meer, hoef je jezelf niet meer te pijnigen en irriteer je de rest niet.

Ook als je geen fan bent van de regels, moet je na deze kwalificatie gewoon kunnen zeggen: "Ik ben geen fan van de huidige regelementen, maar de strijd om pole was toch wel spannend!" (je had Kimi, Lando en Charles in beeld, en na S2 zat er minder dan 1/10s tussen). Kan je dat niet en alleen maar focussen op het slechte, kan je beter wegblijven imo.

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 14-03-2026 09:35 ]

• henri86
mikkelnl schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:23:
[...]

Ik zie ze liever met elkaar kunnen racen dan 10km/u harder in een treintje achter elkaar door de bochten gaan.

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 12:35
henri86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:25:
[...]

Na elke sessie komen zeggen "ik vind het kut, ik kijk niet meer" draagt toch niets bij. Kijk dan ook niet meer, hoef je jezelf niet meer te pijnigen en irriteer je de rest niet.

Ook als je geen fan bent van de regels, moet je na deze kwalificatie gewoon kunnen zeggen: "Ik ben geen fan van de huidige regelementen, maar de strijd om pole was toch wel spannend!". Kan je dat niet en alleen maar focussen op het slechte, kan je beter wegblijven imo.
De kwalificatie spannend noemen, hoe dan? De gaten zijn enorm en slecht te volgen.

Piastri zit dicht op Antonelli voor de eerste twee sectoren en dan bij start finish ineens 6 tiende er achter :| Dan wil ik als kijker graag een manier zien zodat ik kan volgen / begrijpen waardoor dat komt. Een batterijtje in de timing tower of naast de timing per coureur onder in beeld zou al zeer veel schelen.

Verder wel eens met je :)

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:46
Het begint nu ook wel op te vallen dat ze de live telemetry op de halo weg schakelen voor het eind van de rechte stukken. Dat ze liever niet willen laten zien hoe de auto's op lange rechte stukken bewust langzamer gaan.

Wat een grap.

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Justevo schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:37:
Het begint nu ook wel op te vallen dat ze de live telemetry op de halo weg schakelen voor het eind van de rechte stukken. Dat ze liever niet willen laten zien hoe de auto's op lange rechte stukken bewust langzamer gaan.

Wat een grap.
Ja, dat valt zo op dat het in dit topic nu al 178 keer vermeld is.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb deze kwalificatie zowel Nederlands als Engels gekeken, maar er wordt bijna niks uitgelegd. Lijkt wel of ze een batterij spreekverbod hebben.
Wel steeds heel enthousiast doen als iemand een snelle eerste sector rijdt, maar als die rijder op de streep er dik achter zit, doen ze alsof ie het net niet heeft gehaald.

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:38:
Ik heb deze kwalificatie zowel Nederlands als Engels gekeken, maar er wordt bijna niks uitgelegd. Lijkt wel of ze een batterij spreekverbod hebben.
Wel steeds heel enthousiast doen als iemand een snelle eerste sector rijdt, maar als die rijder op de streep er dik achter zit, doen ze alsof ie het net niet heeft gehaald.
Ik geloof niet zo zeer dat ze een spreekverbod hebben, maar ze proberen het inderdaad wel mooier te maken dan het is. Volgens mij bij Norris, die had redelijke tijden op de eerste twee sectoren, dus die waren ze helemaal aan het hypen, maar op de streep zat hij er een halve seconde achter. En dan doen ze inderdaad alsof het nét niet genoeg was.
Dat is overigens niet nieuw, zo deden ze het de afgelopen seizoenen ook al.

[ Voor 4% gewijzigd door NiaX op 14-03-2026 09:41 ]

• DonJunior
  • Nu online
mikkelnl schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:23:
[...]

Je bent welkom en zeker mag je negatief zijn. Dat is niet wat er gezegd wordt. Wat het probleem is dat mensen het topic gaan opzoeken om een oneliner te schrijven: "het is kut", "ik ga niet meer kijken" (maar vervolgens een dag later toch nóg een keer komen klagen), "morgen uitslapen want onze Max is niet eerste" .. en daarmee niks bijdragen aan iets van een discussie.

Er kan volgens mij genoeg gediscussieerd worden over technieken, rijders en teams. maar dat gebeurd niet door die mensen. DAT is jammer.

Dus wees zeker kritisch en negatief mag ook maar kom niet alleen oneliners plaatsen over hoe kut het allemaal is. (waarmee ik niet zeg dat JIJ dat doet he.. begrijp me niet verkeerd)

*sowieso

• Justevo
NiaX schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:38:
[...]

Ja, dat valt zo op dat het in dit topic nu al 178 keer vermeld is.
De vorige 178 keer ben ik hier niet geweest, so couldn't care less. Kan wij mij betreft niet genoeg gemeld worden hoe het verziekt wordt.

• Aardappelbakker
Justevo schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:37:

Wat een grap.
Dit is echt gewoon triest. Ik heb liever dat ze het gewoon laten zien en dan maar "omarmen". Het is eenmaal zo, laat het gewoon zien, leg het uit en we gaan er dan waarschijnlijk vanzelf mee leren leven.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 09:46

Blokker_1999

Full steam ahead

Justevo schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:41:
[...]

De vorige 178 keer ben ik hier niet geweest, so couldn't care less. Kan wij mij betreft niet genoeg gemeld worden hoe het verziekt wordt.
Zoals @DonJunior, kom dan niet met oneliners, maar geef argumenten. Ga in discussie. Dat is het doel van een forum. In discussie gaan met elkaar. Dat is bijdragen.

En wat hoopt iedereen te bereiken met continue te roepen hoe ruk het is? Je wint er niets mee. Er is geen prijs voor beste afkraker, beste oneliner of wat dan ook. F1 leest hier ook niet mee. Jij voelt je slecht met de huidige F1 dus moet iedereen zich maar slecht voelen? Is het dat?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Exocet
  • Niet online
Na afloop van de race blikt Max kort terug op de race. Bij de start verloor de viervoudig wereldkampioen meteen veel terrein. Max vertelt: "Ik had geen vermogen. Ik denk dat het hetzelfde was wat Lawson had in Australië." Over de rest van de race is Max niet te spreken: "Het was helemaal niets. Daar hoeven we het niet over te hebben. We hadden geen balans, geen grip en de banden waren eraan." Hij voegt toe: "Ik heb weinig woorden op dit moment. Alles wat fout kon gaan, ging fout. De start is een probleem wat we moeten oplossen, maar daarna was de balans ook overal en ergens. We hadden de hoogste bandendegradatie van iedereen, wat oncontroleerbaar is. Plus nog wat andere dingen op de auto." Met het oog op de kwalificatie zegt hij afsluitend: "We gaan wel wat proberen."
https://news.verstappen.com/nl/article/13951/

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:33
Blokker_1999 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:46:
[...]
Zoals @DonJunior, kom dan niet met oneliners, maar geef argumenten. Ga in discussie. Dat is het doel van een forum. In discussie gaan met elkaar. Dat is bijdragen.
In de GP-racetopics komt het natuurlijk wel vaker voor dat er tientallen reacties zijn alleen met WTF, Wow, Hahaha of andere korte uitingen. Laten we niet doen alsof er altijd hele beschouwingen worden gegeven.
Dit zijn uitingen van frustratie, teleurstelling, zorgen bij het begin van het seizoen. Hoort er ook bij.

• Lynx
Waché bezig aan z’n laatste seizoen lijkt me. Een gemiddelde engineer kan downforce creëren of drag verminderen maar de goede kunnen daar in een sweet spot vinden EN de auto rijdbaar houden. Iets wat nu drie seizoenen op rij niet gelukt is. Je hebt er niks aan als je een half seizoen nodig hebt om al je fouten te corrigeren. Als de auto dan ten minste nog snel is …

• Justevo
[...]

En wat hoopt iedereen te bereiken met continue te roepen hoe ruk het is? Je wint er niets mee. Er is geen prijs voor beste afkraker, beste oneliner of wat dan ook. F1 leest hier ook niet mee. Jij voelt je slecht met de huidige F1 dus moet iedereen zich maar slecht voelen? Is het dat?
*knip*
Onvriendelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 14-03-2026 10:17 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Helemaal mee eens. Dit is echt Jip en Janneke racen. Als je dit spannend vind ben je easily entertained hoor. Uit gewoonte kijk ik nog (een beetje vanuit m’n ooghoek terwijl ik andere dingen doe) maar eigenlijk geen idee waarom nog.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 14-03-2026 10:17 . Reden: quote aangepast ]

• ethan..1
Heb mij toch wel weer vermaakt met de kwali.,

Er zijn verschillende soorten kijkers, sommige naar prestatie of development en sommige naar entertainment.

Entertainment level is voor mijzelf omhoog gegaan.

Kan mij wel voorstellen als je puur voor de prestaties kijkt dat dit tegenvalt.

Ben bang dat dit erger gaat worden helaas.

Andere gaan weg en andere sluiten juist aan.

Ik kijk inmiddels al uit naar de wedstrijd morgen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat zijn er ineens veel moderators in dit topic :+,

• Exocet
  • Niet online
Lynx schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:55:
Waché bezig aan z’n laatste seizoen lijkt me. Een gemiddelde engineer kan downforce creëren of drag verminderen maar de goede kunnen daar in een sweet spot vinden EN de auto rijdbaar houden. Iets wat nu drie seizoenen op rij niet gelukt is. Je hebt er niks aan als je een half seizoen nodig hebt om al je fouten te corrigeren. Als de auto dan ten minste nog snel is …
En dan met deze uitspraken komen:
Pierre Wache: 'We zijn er nog niet helemaal'

Pierre Waché, technisch directeur van Oracle Red Bull Racing, laat na de sprintkwalificatie op vrijdag voor de Grand Prix van China weten: “Onze afstelling voor de sprintkwalificatie verliep niet zoals we hadden gehoopt, dus we moeten onze prestaties analyseren en kijken hoe we ons kunnen verbeteren voor de sprintrace en de kwalificatie. We begrijpen steeds meer en verbeteren ons elke week.”
https://news.verstappen.com/nl/article/13950/

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:17
Abbonement op F1Tv pro opgezegd. Wou dit weekend nog een kans geven maaar naar de sprintrace ben ik er wel klaar mee. Konings klasse motorsport waar de staat van de batterij een inhaalactie bepaalt...

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:38

SomerenV

It's something!

Net vol goede moed aan de Sprint begonnen maar nadat Hamilton op een recht stuk in werd gehaald door Russel omdat Hamilton opeens flink wat snelheid inleverde ben ik door de race gaan skippen. Wat een treurnis. Commentaar ging ook grotendeels over batterijen laden en het inzetten van de overtake modus. Daar kijk ik geen F1 voor. Gevechten en inhalen verliezen zo al hun glans.

Kwali ook een beetje doorheen geskipt omdat het me gewoon echt niet meer boeit. De race kijk ik nog, maar als die me tegenstaat ga ik ook lekker skippen. Abonnement is inmiddels opgezegd dus na dit weekend is het klaar. Geen zin meer om hier nog tijd en geld aan te besteden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Exocet
  • Niet online
[...]

Je mag toch een mening geven, ik ben juist blij met deze teksten, want dat geeft aan dat de meesten het met mij eens zijn.
Ik vind het helemaal niks, ik kijk al sinds 1993 en dit is echt het slechtste seizoen ooit. Je hebt gewoon geen idee meer wat er aan de hand is, en je weet helemaal niet meer of een coureur iets fout doet of dat z'n batterij gewoon op is.
Echt bizar dat de F1 een Formule E light is geworden.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dat de implementatie van de regels nog niet vlekkeloos verloopt en het racen nu niet oogt zoals jij graag ziet, dat is helemaal fair om te uiten en verpest het voor jou als kijker en fan.

Alleen... oneindig dit uiten voegt ook niets toe. Dus hou het redelijk en ga aub niet op elkaar lopen zeuren. Dat voegt al helemaal niets toe.

Tweakers Discord

• Lynx
Positieve noot… top tien zit rond een seconde van elkaar. We zijn afgelopen reglement wat verwend geraakt waar honderdsten het verschil kunnen maken maar desondanks zitten er veel verschillende fabrikanten en teams “relatief” dicht bij elkaar. In werkelijkheid is het niet zo spannend omdat elke redelijke coureur de maximale performance van de auto wel weet te benaderen omdat het verschil op het rechte stuk gemaakt wordt maar toch… op papier ligt het dicht bij elkaar.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:25
[...]
Gezien alle zure snel-opgever-opzeggers in dit forum zijn we snel van dat gezeur af :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Je mag toch een mening geven, ik ben juist blij met deze teksten, want dat geeft aan dat de meesten het met mij eens zijn.
Ik vind het helemaal niks, ik kijk al sinds 1993 en dit is echt het slechtste seizoen ooit. Je hebt gewoon geen idee meer wat er aan de hand is, en je weet helemaal niet meer of een coureur iets fout doet of dat z'n batterij gewoon op is.
Echt bizar dat de F1 een Formule E light is geworden.
Ik heb in ieder geval niet meer het idee dat ik naar ‘the pinnacle of motorsport’ zit te kijken nee. Jammer

• mikkelnl
DonJunior schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:41:
[...]

Je bent welkom en zeker mag je negatief zijn. Dat is niet wat er gezegd wordt. Wat het probleem is dat mensen het topic gaan opzoeken om een oneliner te schrijven: "het is kut", "ik ga niet meer kijken" (maar vervolgens een dag later toch nóg een keer komen klagen), "morgen uitslapen want onze Max is niet eerste" .. en daarmee niks bijdragen aan iets van een discussie.

Er kan volgens mij genoeg gediscussieerd worden over technieken, rijders en teams. maar dat gebeurd niet door die mensen. DAT is jammer.

Dus wees zeker kritisch en negatief mag ook maar kom niet alleen oneliners plaatsen over hoe kut het allemaal is. (waarmee ik niet zeg dat JIJ dat doet he.. begrijp me niet verkeerd)
Ik neem het niet persoonlijk hoor, ik zie alleen weinig van dat soort "het is kut" posts. De meeste (en ik hoop ook de mijne) zijn onderbouwd kritisch. Maar die worden dan m.i. op dezelfde hoop geveegd als "het is kut" en gezien als "zuur".

• henri86
Aardappelbakker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:35:
[...]

De kwalificatie spannend noemen, hoe dan? De gaten zijn enorm en slecht te volgen.

Piastri zit dicht op Antonelli voor de eerste twee sectoren en dan bij start finish ineens 6 tiende er achter :| Dan wil ik als kijker graag een manier zien zodat ik kan volgen / begrijpen waardoor dat komt. Een batterijtje in de timing tower of naast de timing per coureur onder in beeld zou al zeer veel schelen.

Verder wel eens met je :)
Batterijtje is nog niet zó simpel om weer te geven. Want wat wil je zien?
SoC? Weet je nog weinig, want hoeveel van de toegestane 9MJ is al verbruikt en hoeveel van de toegestane 9,0MJ is al opgewekt? Stel er wordt 50% SoC (dus 50% van 4MJ batterij capaciteit = 2MJ beschikbaar in de batterij) weergegeven, dan kan dat alles betekenen tussen:
- 100% SoC bij begin ronde, nu 2MJ verbruikt, 0MJ opgewekt, dus nog max 7,0MJ te verbruiken en max 9,0MJ op te wekken.
- 100% SoC bij begin ronde, nu 9MJ verbruikt, 7MJ opgewekt, dus nog 0MJ te verbruiken en nog max 2MJ op te wekken.
- 0% SoC bij begin ronde, nu 0MJ verbruikt, 2MJ opgewekt, dus nog max 9MJ te verbruiken en nog max 7MJ op te wekken.
- 0% SoC bij begin ronde, nu 7MJ verbruikt, 9MJ opgewekt, dus nog max 2MJ te verbruiken en 0MJ op te wekken.
Dus 50% SoC geeft alleen aan dat er energie in de batterij zit, maar je weet niets over hoeveel er nog verbruikt mag worden. Dat kan in theorie 0MJ zijn of 9MJ zijn en alles daar tussenin.

Hetzelfde geldt voor het percentage energie aangeven dat nog verbruikt mag worden. Leuk om te zien als iemand nog bijv. 30% (3MJ) van z'n energie mag verbruiken, maar dat kan betekenen dat hij 0% SoC heeft en dus 0MJ kan verbruiken of >75% SoC heeft en dus die volle 3MJ in één keer kan verbruiken.

Wat je dus eigenlijk (minimaal) wil weten:
- SoC of van de batterij; is er nog energie beschikbaar om te gebruiken? Mis je deze info is het leuk en aardig om te weten dat energie verbruikt mág worden, maar vraag je je af waarom deze dan niet (volledig) verbruikt wordt (niet voldoende energie in de batterij beschikbaar)
- %/9MJ verbruikt; is er nog energie die besteedt mag worden? Mis je deze info is het leuk en aardig om te weten dat energie verbruikt kán worden, maar vraag je je af waarom deze dan niet (volledig) verbruikt wordt (limiet van max. 9MJ verbruik bereikt).
En voor het totaalbeeld eigenlijk ook nog:
- %/9MJ opgewekt; is er nog energie die opgewekt mag worden? Mis je deze info is het leuk en aardig om te weten dat er energie verbruikt mág danwel kán worden, maar vraag je je af waarom deze dan niet (volledig) verbruikt wordt (limiet van max. 9MJ opwekken bereikt en ze willen bijv. de volgende ronde (recht stuk) niet met te weinig energie starten).
En dan wordt het moeilijker om het duidelijk weer te geven (voor alle auto's, in bijv. de timing toren).

;)

• Aardappelbakker
henri86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:28:
[...]

SoC? Weet je nog weinig, want hoeveel van de toegestane 9MJ is al verbruikt en hoeveel van de toegestane 9,0MJ is al opgewekt? Stel er wordt 50% SoC (dus 50% van 4MJ batterij capaciteit = 2MJ beschikbaar in de batterij) weergegeven, dan kan dat alles betekenen tussen:
- 100% SoC bij begin ronde, nu 2MJ verbruikt, 0MJ opgewekt, dus nog max 7,0MJ te verbruiken en max 9,0MJ op te wekken.
- 100% SoC bij begin ronde, nu 9MJ verbruikt, 7MJ opgewekt, dus nog 0MJ te verbruiken en nog max 2MJ op te wekken.
- 0% SoC bij begin ronde, nu 0MJ verbruikt, 2MJ opgewekt, dus nog max 9MJ te verbruiken en nog max 7MJ op te wekken.
- 0% SoC bij begin ronde, nu 7MJ verbruikt, 9MJ opgewekt, dus nog max 2MJ te verbruiken en 0MJ op te wekken.
Dus 50% SoC geeft alleen aan dat er energie in de batterij zit, maar je weet niets over hoeveel er nog verbruikt mag worden. Dat kan in theorie 0MJ zijn of 9MJ zijn en alles daar tussenin.

Hetzelfde geldt voor het percentage energie aangeven dat nog verbruikt mag worden. Leuk om te zien als iemand nog bijv. 30% (3MJ) van z'n energie mag verbruiken, maar dat kan betekenen dat hij 0% SoC heeft en dus 0MJ kan verbruiken of >75% SoC heeft en dus die volle 3MJ in één keer kan verbruiken.

- SoC of van de batterij; is er nog energie beschikbaar om te gebruiken? Mis je deze info is het leuk en aardig om te weten dat energie verbruikt mág worden, maar vraag je je af waarom deze dan niet (volledig) verbruikt wordt (niet voldoende energie in de batterij beschikbaar)
- %/9MJ verbruikt; is er nog energie die besteedt mag worden? Mis je deze info is het leuk en aardig om te weten dat energie verbruikt kán worden, maar vraag je je af waarom deze dan niet (volledig) verbruikt wordt (limiet van max. 9MJ verbruik bereikt).
- %/9MJ opgewekt; is er nog energie die opgewekt mag worden? Mis je deze info is het leuk en aardig om te weten dat er energie verbruikt mág danwel kán worden, maar vraag je je af waarom deze dan niet (volledig) verbruikt wordt (limiet van max. 9MJ opwekken bereikt en ze willen bijv. de volgende ronde (recht stuk) niet met te weinig energie starten).
En dan wordt het moeilijker om het duidelijk weer te geven (voor alle auto's, in bijv. de timing toren).

;)
Ik zou graag willen zien wat er in de batterij zit wat dan ook in diezelfde ronde nog gebruikt mag worden. Stel er zit 80% in, maar er mag nog maar 30% gebruikt worden. Dan wil ik een batterij zien van 30%. Zit er 20% in maar mag er nog 80% gebruikt worden, dan wil ik een batterij zien van 16%. De visualisatie van KERS was naar mijn idee goed.

Als het niet eens op een makkelijke manier te visualiseren is, dan is het systeem naar mijn idee ongeschikt om zo’n groot onderdeel te zijn van de F1 / het rijden. Het maakt de sport niet volgbaar.

• ethan..1
Is het ook niet zo dat de verwachting hoger was van diegene die nu teleurgesteld is.?

Ik zie het straks juist spannender worden vooraan en in het midden als Audi en Williams dichter bij het veld gaan komen.

Er is één volledig race weekend geweest en 2/3 weekend.

McL zie ik straks ook snel aansluiten bij de top 6 met een Alphine en Haas in de buurt. 😋

RB gaat in het middenveld rijden en realistisch gezien niet meedoen met de grote motorfabrikanten of accu.

Ford is in het verleden niet echt een topper geweest in de F1 net als Honda.

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:33
Dennisdn schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:21:
[...]
Gezien alle zure snel-opgever-opzeggers in dit forum zijn we snel van dat gezeur af :)
Wedden van niet? FOMO kicks in en het circus herhaalt zich race na race...

Onderweg naar Tertius

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:59

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik blijf blijkbaar de vreemde eend in de bijt die het racen toch echt wel beter vind geworden. Kwali blijft een beetje vreemd, maar ik heb geen moeite met het managen van de accu tijdens de races. Managen van onderdelen is altijd aanwezig geweest en het is nu iets extremer geworden. We gaan nou eenmaal de elektrische kant op. Formule 1 is altijd de ontwikkelklasse geweest van de auto-industrie.

Maar wat ik wel gezien heb is een spannende sprint. Veel overtakes, veel side by side, ik heb genoten. 100x beter dan de DRS optochtjes van vorig jaar.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
Wat gek dat ik niets meer hoor over dat Mercedes bij een warme motor een grotere compressie heeft en t/m Juni hiermee mag blijven rijden, ik mag toch aannemen dat de snelheidswinst die ze nu hebben vooral op de rechte stukken daar toch verantwoordelijk voor is. bedoel je gaat sneller terwijl de rest in kak, je ook meer batterij overhoud enz of zie ik dit dan helemaal verkeerd. Of heeft de snelheid die ze nu hebben daar niets mee te maken, en zo ja is het toch bijzonder dat je nog maanden mag doorrijden met een illegale motor? dus even flink punten sprokkelen voor het nieuwe reglement ingaat, dit gebeurde toch ook ooit met Ferarri en vorig jaar de flexwing van McClaren waarmee ze toch veel punten scoorden en pas na de reglement verandering zag je dat ze weer inleverden.
Misschien zie ik het wel verkeerd maar ik zie het wel als slim spelen om sterk te starten gebruik maken van grijs gebied en zo alvast een buffertje opbouwen.. tja

[ Voor 7% gewijzigd door merlin1201 op 14-03-2026 10:52 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• DonJunior
  • Nu online
Erazzzer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:46:
Ik blijf blijkbaar de vreemde eend in de bijt die het racen toch echt wel beter vind geworden. Kwali blijft een beetje vreemd, maar ik heb geen moeite met het managen van de accu tijdens de races. Managen van onderdelen is altijd aanwezig geweest en het is nu iets extremer geworden. We gaan nou eenmaal de elektrische kant op. Formule 1 is altijd de ontwikkelklasse geweest van de auto-industrie.

Maar wat ik wel gezien heb is een spannende sprint. Veel overtakes, veel side by side, ik heb genoten. 100x beter dan de DRS optochtjes van vorig jaar.
Wij zijn blijkbaar 'easily entertained'. Ik vind het ook echt wel prima kijken.

Vanochtend heb ik ook F1Academy zitten kijken. Die hebben gewoon simpele auto's. Geen DRS, geen batterijen, geen getrut.. maar man dat was saai om te kijken. Dan is F1 (met al zijn opsmuk) echt wel leuker om te kijken.

*sowieso

• TinusXIII
Voor Red Bull komt de lentestop straks wel goed uit. Flink wat werk voor ze, al was dat natuurlijk wel verwacht dat ze niet gelijk meedoen om de knikkers.

Al hoop ik dat Ferrari en McLaren het Mercedes nog een beetje lastig kunnen maken.

• ethan..1
merlin1201 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:50:
Wat gek dat ik niets meer hoor over dat Mercedes bij een warme motor een grotere compressie heeft en t/m Juni hiermee mag blijven rijden, ik mag toch aannemen dat de snelheidswinst die ze nu hebben vooral op de rechte stukken daar toch verantwoordelijk voor is. bedoel je gaat sneller terwijl de rest in kak, je ook meer batterij overhoud enz of zie ik dit dan helemaal verkeerd. Of heeft de snelheid die ze nu hebben daar niets mee te maken, en zo ja is het toch bijzonder dat je nog maanden mag doorrijden met een illegale motor? dus even flink punten sprokkelen voor het nieuwe reglement ingaat, dit gebeurde toch ook ooit met Ferarri en vorig jaar de flexwing van McClaren waarmee ze toch veel punten scoorden en pas na de reglement verandering zag je dat ze weer inleverden.
Misschien zie ik het wel verkeerd maar ik zie het wel als slim spelen om sterk te starten gebruik maken van grijs gebied en zo alvast een buffertje opbouwen.. tja
Ik volg F1 niet op de voet zoals misschien anderen hier, maar is dit al een feit of is er een vermoeden.

Stel dat het wel zo is maar wel volgens het reglement, dan zijn ze innovatief geweest.

Dan zijn ze scherper dan andere teams fabrikanten.

• ethan..1
Wel grappig wat ik zo hier en daar lees.

Als ik kijk naar team Merc. de balans van die auto is gewoon top, en dat nog andere teams het daar nog niet op orde hebben, gewoon geen correctie op het stuurwiel.

Laten we dan maar met modder gooien over compressie verhouding andere brandstof en etc.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:22

Major_ton

Shoot!

henri86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:28:
[...]

;)
Met zo'n complexe uitleg laat je precies zien waarom er zoveel negativiteit is. Voor de kijkers is het onnavolgbaar, voor de coureurs is het niet leuk en op het gebied van engineering voelt het ook niet aan als vooruitstrevend.

Some infinities are bigger than others.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

MazeWing

The plot thickens...

ethan..1 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:40:
Ford is in het verleden niet echt een topper geweest in de F1 net als Honda.
Honda als motorleverancier:
Constructors' Championships: 6 (1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991)
Drivers' Championships: 6 (1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 2021)
Race victories: 89
Podiums: 223
Pole positions: 90
Fastest laps: 76
En dan heb je eigenlijk nog 2022, 2023, 2024 en 2025 waarin ze voor een groot deel zijn opgegaan in Red Bull Power Trains.

Honda is dus wel degelijk een topper (geweest)!

Ford (Cosworth) heeft trouwens 176 wins op naam, dus ook die zijn heel succesvol geweest.

Wikipedia: Formula One engines

[ Voor 14% gewijzigd door MazeWing op 14-03-2026 11:30 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DonJunior schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:51:
[...]

Wij zijn blijkbaar 'easily entertained'. Ik vind het ook echt wel prima kijken.

Vanochtend heb ik ook F1Academy zitten kijken. Die hebben gewoon simpele auto's. Geen DRS, geen batterijen, geen getrut.. maar man dat was saai om te kijken. Dan is F1 (met al zijn opsmuk) echt wel leuker om te kijken.
Het ding is, het is geen racen. Goed, bocht 1 bracht wat echte actie, maar dat komt vooral doordat het niet echt een harde remzone is.

Alle actie in de remzones is verdwenen. Noem me ouderwets, maar dat vind ik racen. Wie remt er later? Haalt ie de bocht nog? Switch back of niet?

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:50
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:44:
[...]

Voor mij was het met één mailtje geregeld en kreeg ik mijn geld terug.
Simpelweg "I'm paying for F1, not Mario Cart" was genoeg reden...
Dat verbaasde me, maar aan deze kant net zo.
In December m'n jaar-abbo verlengd.
Gisteren gemailed "geen harvesting championship voor mij", en inmiddels heb ik m'n $$ (100%) al terug.

• henri86
Major_ton schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 11:24:
[...]

Met zo'n complexe uitleg laat je precies zien waarom er zoveel negativiteit is. Voor de kijkers is het onnavolgbaar, voor de coureurs is het niet leuk en op het gebied van engineering voelt het ook niet aan als vooruitstrevend.
Ach, het kan zoals met alles ook eenvoudiger, ligt er maar net aan hoe diep je involved wil zijn ;)
Met vol gas weten we ook niet in welke motorstand er gereden wordt en in hoeverre de ICE maximaal benut wordt.
Bij de snelheid in bochten weten we ook niet hoeveel marge ze hebben.
Etc. etc.

Persoonlijk zou ik die limieten gewoon weg willen hebben. Laat de teams maar uitzoeken hoeveel ze kunnen/willen opwekken in een ronde.
Enige dat ik dan (eigenlijk ook nu) zou willen zien is een regel dat je geen snelheid mag verliezen voor de (lift&coast voor de) braking zone. Dus dat een auto in plaats van bijv. versnelt naar 330+ km/u en dat vervolgens weer terug laat lopen naar 300km/u, versnelt naar slechts 310km/u en dat vast kan (moet) houden tot er geremd wordt of even ge-lift&coast.

[ Voor 9% gewijzigd door henri86 op 14-03-2026 11:40 ]

• Brakius
  • Laatst online: 11:37
Hierboven geven we de "schuld" aan de motor RB/Ford, echter je hoort Max klagen over de bestuurbaarheid. Wordt een lang jaar, maar ze blijven echt wel ontwikkelen.

Heeft iemand enig idee waarom Mercedes al 2e batterij vorig keer in de pool gepakt heeft? En mogen zij batterijen verder ontwikkelen? En maakt bedrijfstemperatuur voor een batterij ook wat uit (impact bij paar rondjes dat energie sneller uit accu kan gaan?). En had koude temperatuur ook impact op de batterij? En zou ene de batterij beter verwarmen dan ander?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord