[F1 2026] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 62.990 views

Onderwerpen

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:03
Waarom kon Max Norris niet meer inhalen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bundin mooi betoog, maar wie heeft er beweerd dat ie niet kan rijden dan? Tis gewoon een lul van een vent, maar sturen kan ie wel. Gun het vrijwel alle andere coureurs meer dan hem inmiddels.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 08-03-2026 09:59 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:10
De race niet live gezien, maar het viel mij in de samenvatting op YT op dat het commentaar best geforceerd enthousiast aanvoelde van de internationale feed.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:40

Blokker_1999

Full steam ahead

MikeyMan schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:58:
@Bundin wie heeft er beweerd dat ie niet kan rijden dan? Tis gewoon een lul van een vent, maar sturen kan ie wel. Gun het vrijwel alle andere coureurs meer dan hem inmiddels.
Een beetje zoals zowat elke kampioen dus. De persoonlijkheid heeft hij al, nu de titel nog. :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Maarten_E schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:59:
De race niet live gezien, maar het viel mij in de samenvatting op YT op dat het commentaar best geforceerd enthousiast aanvoelde van de internationale feed.
Ook bij Sky trouwens.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Op een gegeven moment had ik het idee gehad om met 10 sec te skippen iedere keer als ik het woord battery of deployment hoorde. Dat maakte de race aanzienlijk korter :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Drials schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:55:
Dat gaat ongetwijfeld een combinatie van factoren zijn. Sowieso begonnen ze tegen het einde van de race door te hebben hoe ze op dit circuit het beste met hun energie moeten omgaan, maar ook de banden zijn op dat moment niet meer super natuurlijk. Max zijn mediums waren op dat moment mogelijks niet meer in staat om al te vlot uit de bochten weg te versnellen om zo een goede aanval te kunnen opzetten.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
@Bundin de beste man kan natuurlijk prima een auto besturen en werkt er hard voor. Maar de huidige reglementen bejubelen omdat je toevallig de beste auto hebt is wel vrij hypocriet.

Overigens vond ik dat ook van Norris toen die na 1 van de testsessies kritiek leverde op Verstappen omdat Verstappen toen al aangaf de nieuwe reglementen niks te vinden.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:18
Blokker_1999 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:02:
[...]

Dat gaat ongetwijfeld een combinatie van factoren zijn. Sowieso begonnen ze tegen het einde van de race door te hebben hoe ze op dit circuit het beste met hun energie moeten omgaan, maar ook de banden zijn op dat moment niet meer super natuurlijk. Max zijn mediums waren op dat moment mogelijks niet meer in staat om al te vlot uit de bochten weg te versnellen om zo een goede aanval te kunnen opzetten.
Jij hebt een andere race gekeken? :p

Toen Verstappen op de mediums reed en bij Norris aansloot maakte Norris een pitstop. Paar ronde later stopte Verstappen naar hard. Vervolgens kwam Verstappen er wel weer bij maar liet het uiteindelijk lopen?

Verstappen heeft dus nooit met mediums echt bij Norris gereden.

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:04
GAIAjohan schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:29:
Maar gezien ‘gut gut’ richting @toolkist zoveel kan betekenen, maar waarschijnlijk ‘klagen dat iemand mijn misinformatie terecht stelt’ ....
Nee!

Ik hou niet van bruine neus typetjes die zich als een wannabe moderator gaan gedragen en mij als gewoon mede forumgebruiker belerend willen aanspreken.
Als je het dan toch over posts wil hebben, die niks toevoegen, moet ie eerst eens in de spiegel kijken.

Daarom gut gut... Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Gezien de exacte regel tekst waarmee ik hem quote...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blokker_1999 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:02:
[...]

Hij reed op vrij verse hards.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
uchiha tijntje schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:02:
Op een gegeven moment had ik het idee gehad om met 10 sec te skippen iedere keer als ik het woord battery of deployment hoorde. Dat maakte de race aanzienlijk korter :P
Hier net zo... 'heeft hij genoeg energie om de actie af te maken?'.... wat een drama :X

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:58
Zelf nog niets gezien aangezien ik dit weekend in de weer ben met kinderfeestjes.

Wel wat data van de race voor de liefhebbers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWOlKhIrI2eYEYrXbAEsBFn4iQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFXXg5QddqSDumLrUIQSwBZP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Pmk7H7VrvLVdTFmceLIiHamo5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRpwqd9zl7MJawYtpTY37lIa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tof_0toWWMqAeHnjZXSm7yHuCcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLLIE644Rj16slqbYT93pybj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98TcONUfdOOXWShUEr4GGSL-RuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gN3DYgkHvpSNOt7vQ1LYC48X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H488cE9_z8OYmJuxEBzGZA2tSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFGqHwNuwRKqOEifb3JH3NRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_IDWfnqNiOyuawiIP-ToVG-G_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6bZfx2L3qvLJisgRyGwrnlv.jpg?f=fotoalbum_large

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Blik1984 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:05:
@Bundin de beste man kan natuurlijk prima een auto besturen en werkt er hard voor. Maar de huidige reglementen bejubelen omdat je toevallig de beste auto hebt is wel vrij hypocriet.

Overigens vond ik dat ook van Norris toen die na 1 van de testsessies kritiek leverde op Verstappen omdat Verstappen toen al aangaf de nieuwe reglementen niks te vinden.
Bejubelt hij de reglementen of zijn materiaal binnen de reglementen? Ik geloof wel dat ie 't naar zijn zin heeft gehad vooraan in ieder geval.

En dit is natuurlijk een knaller van een aanname, maar als Max van achter naar 1 was gereden zouden er denk ik een behoorlijk aantal gloedvolle posts staan over hoe RBPT/Ford toch maar mooi het beste hebben gemaakt van de emmer stront die deze reglementen zijn. Dat denken ze nu bij Merc en ik vind dat fair enough.
MikeyMan schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:58:
@Bundin mooi betoog, maar wie heeft er beweerd dat ie niet kan rijden dan? Tis gewoon een lul van een vent, maar sturen kan ie wel. Gun het vrijwel alle andere coureurs meer dan hem inmiddels.
Dat kan natuurlijk en ik snap dat het jouw beleving van de race kleurt, maar ik kan me het eindeloze klagen over Hamilton van een paar jaar geleden nog herinneren en dat maakte de racetopics niet bepaald gezelliger voor de neutrale lezer. Vandaar dat ik ff een spotlight zet op iemands prestaties ipv de persoonlijkheid, dat is naar mijn mening vooral relevant. Jij zegt "hij is alleen maar blij omdat hij wint", ik geef aan dat ik dat volkomen logisch vind. Maar ook ik zal hier niet wekelijks over doorgaan, ook daar kunnen we natuurlijk zonder :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 08-03-2026 10:20 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Was er al bang voor maar heb geen 5 races nodig om te besluiten dat ik het niet om aan te gluren vind.

De kwalificatie gisteren vond ik al een enorme sof. Je hoort die motoren ruim voor de bochten al helemaal inkakken en het klinkt ook nergens naar. Het voelt alsof ze de hele tijd met één arm op de rug gebonden rijden. Ik mis de spanning dat ze helemaal op de limiet rijden.

De racestart is ook zoiets. Allereerst dat pre-start gebeuren, het klinkt allemaal als een stel opgevoerde naaimachines.
De start ziet er voor mijn gevoel ook sloom uit.
Volgensmij benadert de ferrari (met hun andere turbo's) al wat meer wat er vorige jaren mogelijk was qua racestart. De ferrari's snijden als een mes door de boter. Dus dat gaan we nu waarschijnlijk elke keer zien.

Tijdens de race beetje stuivertje wisselen via batteryboost. En dat commentaar bij die overtakes voelt nu ook super artificial / geforceerd aan.

Met die 50/50 power delivery zijn er nog meer variabelen toegevoegd die het wel echt een ander spelletje maken. Het voelt voor mij kunstmatiger dan ooit.

Misschien verandert het nog maar ik verwacht dat ik het dit jaar veel meer via de geschreven pers, forum en samenvattingen ga volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 08-03-2026 12:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50
Ik heb inmiddels 3 rondes gekeken en ik kan de woorden accu, batterij, sparen en opladen niet meer horen. Verschrikkelijk :X

Roomba E5 te koop

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-03 11:04
enchion schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:08:
[...]

Auto`s hebben veel te veel grip, houden een meter aan ruimte over bij bocht exit.

Er gaat dus niemand crashen zo.
Dat is het nieuwe rijden racen, hard rechtuit rijden, aggressief remmen voor de batterij, oma je laten in halen in de bocht, pedal to the medal om je met de gespaarde energie als kanon af te schieten op het volgende rechte stuk -O-

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:08
sig69 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:16:
Ik heb inmiddels 3 rondes gekeken en ik kan de woorden accu, batterij, sparen en opladen niet meer horen. Verschrikkelijk :X
Om gek van te worden. Maar in 't engels zaten ze alleen maar te schreeuwen. Volgende race kijk ik zonder commentaar (kan dat?)

• Het Peertje
Ik heb de wedstrijd niet eens afgekeken...
En ik noem het met opzet zo, omdat dit gewoon geen racen meer is.

Inhalen is eigenlijk niet mogelijk (zie Norris en Verstappen). Als je dat toch doet, word je bestraft en mag je de plek meteen teruggeven (zie Russell en Leclerc).

Ze moeten liften om zo snel mogelijk te gaan. Dat klopt gewoon niet in mijn hoofd. Was natuurlijk al bekend, maar om het dan zo op de baan te zien.... Sja...

Noem het een wedstrijd, noem het competitie... prima. Maar noem het geen racen...
En dat geluid van die motor die inhoudt op de straights.... Doet gewoon pijn in het hart ;(

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
mathy_ schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:19:
[...]

Om gek van te worden. Maar in 't engels zaten ze alleen maar te schreeuwen. Volgende race kijk ik zonder commentaar (kan dat?)
Geluid uit doen ;)
Qua motor geluiden mis je ook niks

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Drials schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:55:
Verstappen heeft aangegeven dat hij veel last had van graining, problemen met het remmen en ook het sturen voelde niet heel goed aan. Daarnaast is de Red Bull power unit nog niet op het niveau van Mercedes en Ferrari. McLaren rijdt met een Mercedes power unit zoals we weten.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik probeer het ergens positief aan te vliegen en wacht wat races af voordat conclusies trek. Waar ik vooral moeite mee heb is dat het racen zelf zo onvoorspelbaar is, waarmee het inderdaad Mario Kart vibes geeft. Soms is de interval 1,5 seconde, een rechtstuk later ineens 0,5, dan weer 2, dan weer inhalen. Het geeft dan het gevoel dat het willekeurig is, goed race kwaliteiten om in te halen of om te verdedigen lijkt dan niet in te zetten te zijn. Ik had dat gevoel wat minder bij Norris en Verstappen dus wellicht is er een balans te vinden.

De keuze van Ferrari om geen van de rijders naar binnen te halen tijdens de VSC voelt dan wel als nostalgie O+ ik krijg daar altijd het idee dat ze graag niet winnen en hun strategie daar actief op afstemmen.

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:59:
Dat komt omdat ze bij de briefing van de FOM / FIA dat te horen hebben gekregen. Zo objectief zijn de commentaren niet..

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
babbelmb schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:30:
[...]

Dat komt omdat ze bij de briefing van de FOM / FIA dat te horen hebben gekregen. Zo objectief zijn de commentaren niet..
Zou me wel verbazen, waar kan ik hier meer over lezen?

• Chocoball
  • Nu online
J-M-T schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:28:
... Waar ik vooral moeite mee heb is dat het racen zelf zo onvoorspelbaar is, waarmee het inderdaad Mario Kart vibes geeft.
Red Bull komt de volgende race al met een upgrade :+

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/9e/c2/ce/9ec2cec8515b0c005a4b8bdb754b415f.jpg

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:29

mr thee

Prutser op het internet

Heb vorig jaar eens een aantal races / kwali`s gedaan zonder commentaar, ergens was dat ook wel fijn zonder al dat geschreeuw en gehype.

(ja ik spoor niet ;) )

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:53
Exocet schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:47:
Het feit dat Mercedes nog zo dik wint met zo een vroege stop, is natuurlijk wel zorgwekkend voor de rest. Ferrari zit er nog enigszins bij, de rest is kansloos.
En daarnaast is Mercedes bewust niet voluit gegegaan. Konden met gemak 30 sec uitlopen, wel apart dat Mclaren langzamer is dan tijdens de test dagen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bundin schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:32:
[...]

Zou me wel verbazen, waar kan ik hier meer over lezen?
Ze krijgen briefings over hoe ze bijv de verschillende modes moeten noemen en uitleggen om een uniforme boodschap over te brengen. Ook bijv hoe ze teams moeten noemen. Toen ze 2 jaar geleden structureel vcarb verkeerde noemde werden ze op hun vingers getikt. Will Buxton heeft toegegeven dat ze de Norris / Verstappen “strijd” in 2024 moesten hypen om de spanning erin te houden terwijl niemand er echt in geloofde.

Je denk toch niet echt dat ze toestaan dat er tijdens commentaar zware kritiek is hé?

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:12
Ik heb hem net teruggekeken, maar ik ben er nog niet uit of ik de nieuwe regels wat vindt, het inhalen en weer ingehaald worden voelt gewoon niet goed omdat het door de batterij komt en niet door racecraft. Ook de gaten zijn erg groot, Mercedes steekt er met kop en schouders bovenuit op dit moment, de rest zit daar mijlenver vanaf. Hopelijk trekt dat komende races rap bij, want weer jaren dominantie zit niemand op te wachten.
mathy_ schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:19:
[...]

F1TV heeft een FX audio track (via het tandwiel).

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 16:28
Ik ga het een aantal races aankijken. Normaal is deze GP behoorlijk saai en ondanks dat de batterij wellicht kunstmatig voelt (of is), geeft het wel actie op de baan. Ik mis daarbij wel continu informatie over de batterij per auto. In de timing tower zou dat een relevante toevoeging zijn imo.

Maar even een ander geluid en vanuit “het glas is half vol” bekeken. Ja het is niet meer de F1 zoals we gewend waren, maar het omgaan met je batterij is nu onderdeel van je race craft. Tot een paar jaar terug waren de wagens continu aan het wisselen tussen engine modes, dat is dan toch ook kunstmatig? Dat had een stuk minder effect dan dat de batterij nu heeft, maar op dat moment was dat onderdeel van het racen en moet je het gewoon beter gebruiken/doen dan je competitie.

Ik vond het juist wel vermakelijk om de eerste rondes te zien en dat de leiding zo vaak wisselde. Zet jij je batterij daar in? Dan doe ik het hier. Het is jammer dat een VSC roet in het eten gooide, want ik had wel willen zien hoe zich dat had ontwikkeld tussen Lec en Rus.

Stel het was niet de batterij, maar bijvoorbeeld de banden waarmee je door de ronde heen veel tijd zou kunnen winnen door ze agressiever te gebruiken dan de ander. Maar later zit je daardoor eerder op de blaren. Zouden we dat dan beter vinden? Wellicht, want het is helemaal in de hand van de coureur. Maar tot op zekere hoogte is dat de batterij ook.

Van de (super) clipping heb ik tijdens de race eigenlijk weinig last gehad. In de kwalificatie vond ik het verschrikkelijk, maar heb er nu niet giga veel van gemerkt.

Ik ben benieuwd wat de komende GP’s gaan brengen. Ik hou het glas nog even half vol :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Aardappelbakker vorig jaar kon je er na twee paarse sectoren wel vanuit gaan dat er een snelle tijd aan zat te komen. Das nu geen gegeven.

Andersom geldt ook. Twee schijt sectoren kunnen gevolgd worden door een snelle laatste sector.

Het is niet lineair, gaat met horten en stoten.

Nu denk ik dat dat de komende races wel geoptimaliseerd gaat worden.

Maar ik blijf erbij dat er vooral veel deployment en harvesting regeltjes geschrapt moeten worden.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
J-M-T schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:28:
Ik probeer het ergens positief aan te vliegen en wacht wat races af voordat conclusies trek. Waar ik vooral moeite mee heb is dat het racen zelf zo onvoorspelbaar is, waarmee het inderdaad Mario Kart vibes geeft. Soms is de interval 1,5 seconde, een rechtstuk later ineens 0,5, dan weer 2, dan weer inhalen. Het geeft dan het gevoel dat het willekeurig is, goed race kwaliteiten om in te halen of om te verdedigen lijkt dan niet in te zetten te zijn. Ik had dat gevoel wat minder bij Norris en Verstappen dus wellicht is er een balans te vinden.

De keuze van Ferrari om geen van de rijders naar binnen te halen tijdens de VSC voelt dan wel als nostalgie O+ ik krijg daar altijd het idee dat ze graag niet winnen en hun strategie daar actief op afstemmen.
Vooral het genoemde 'onvoorspelbare' maakt het dat de f1 momenteel minder is om naar te kijken. Op deze manier krijg je geen gevoel bij de wedstrijd, het lijkt inderdaad willekeur te zijn en zoals je in computerspelletjes hebt met een soort van catch up regel, degene die achter rijd krijgt kunstmatig meer vermogen om bij te blijven.

Het voelt en is gemaakt op dit moment en dan het upgehyped commentaar erbij alsof er geweldige dingen gebeuren op de baan. In het oude tijdperk zouden dit inderdaad geweldige gevechten geweest zijn, maar nu is het volledig kunstmatig.

• alexbl69
babbelmb schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:42:
[...]
Je denk toch niet echt dat ze toestaan dat er tijdens commentaar zware kritiek is hé?
Tijdens de wedstrijd het commentaar van knabbel en babbel ook... 'Ik vind dit eigenlijk best wel leuk!!!!'.

Hoezo scripted? :X

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:04:
[...]

Tijdens de wedstrijd het commentaar van knabbel en babbel ook... 'Ik vind dit eigenlijk best wel leuk!!!!'.

Hoezo scripted? :X
Ik denk dat ze het nog serieus menen ook... :X

Want er wordt ingehaald. Ook al is het vijftien keer achter elkaar dezelfde.

• NiaX
  • Niet online
Mog schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:51:
[...]

De F1 is nou eenmaal kunstmatig.
  • Kunstmatige bandendegradatie
  • Verplichte compound wisseling tijdens de race
  • Budgetplafond
  • Ontwikkelingsbeperkingen
  • Omgedraaide beloning qua windtunneltijd
  • Motorleveranciers moeten verplicht teams ondersteunen
  • Beperkingen brandstof en energie
  • Test restricties
  • Standaardisatie van onderdelen
  • Wijzigingen onder de rode vlag
Alle (auto)sport is kunstmatig, dat is de essentie van sport. Het is niet dat ze onderweg zijn om boodschappen te doen.

• Aardappelbakker
MikeyMan schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:59:
@Aardappelbakker vorig jaar kon je er na twee paarse sectoren wel vanuit gaan dat er een snelle tijd aan zat te komen. Das nu geen gegeven.

Andersom geldt ook. Twee schijt sectoren kunnen gevolgd worden door een snelle laatste sector.

Het is niet lineair, gaat met horten en stoten.

Nu denk ik dat dat de komende races wel geoptimaliseerd gaat worden.

Maar ik blijf erbij dat er vooral veel deployment en harvesting regeltjes geschrapt moeten worden.
Het liefste zou ik ook gewoon een volledige verbrandingsmotor zien, maar dat gaat niet meer gebeuren ben ik bang.

Ik denk dat als we wat meer informatie over de batterij zouden hebben via de timing tower op het scherm, dat het dan een stuk voorspelbaarder zou kunnen zijn voor de fans. ‘Ah, hij is trager in S1 en S2 maar ik zie de batterij wel verder oplopen. Dat wordt een overtake in S3’. Bij wijze van.

Ik probeer het positief te bekijken, ook omdat ik de sport an sich fantastisch vind. Zo lang het me vermaakt, dikke prima :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Aardappelbakker schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:57:
Van de (super) clipping heb ik tijdens de race eigenlijk weinig last gehad. In de kwalificatie vond ik het verschrikkelijk, maar heb er nu niet giga veel van gemerkt.
On-boards werden dan ook vakkundig geknipt had ik het idee. Juist toen ik het super clipping wilde laten horen aan mijn vrouw veranderde het beeld. Maar mss viel mij dit op omdat ik er echt kriebels van kreeg gisteren en er daarom extra op lette.

Helemaal neutraal zat ik er dan ook niet in mbt super clipping.

Mooie race van VER gezien, ondanks dat hij niet langs NOR kon komen waar hij er eerst met rasseschreden naartoe reed. Ben benieuwd wat MER nog aan reserves heeft.

Glas ook halfvol hier denk ik :+

www.google.nl

• Chocoball
  • Nu online
Het Formule 1 management zal dit gegeven vast gaan gebruiken dat de nieuw regels verbetering hebben gebracht. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kom7hlqhxrng1.jpeg

• Chocoball
  • Nu online
Cadillac heeft zijn 1e race achter de rug.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/s70ctv397sng1.jpeg

• Khun41
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
Meer informatie over de batterij zou misschien fijn zijn, maar leidt ook weer enorm af. Wil gewoon racen zien en niet zien wie nog het meeste vermogen overheeft. Straks staat het scherm voor 50% vol met informatie.

• Het Peertje
Chocoball schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:17:
Het Formule 1 management zal dit gegeven vast gaan gebruiken dat de nieuw regels verbetering hebben gebracht. :)
Ja, als je een overtake meteen weer terug moet geven omdat je batterij leeg is, telt ie dubbel.
Zo kan ik het ook ... _O-
"Polish a turd, it's still a turd.."

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aardappelbakker schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:15:
[...]

Het liefste zou ik ook gewoon een volledige verbrandingsmotor zien, maar dat gaat niet meer gebeuren ben ik bang.

Ik denk dat als we wat meer informatie over de batterij zouden hebben via de timing tower op het scherm, dat het dan een stuk voorspelbaarder zou kunnen zijn voor de fans. ‘Ah, hij is trager in S1 en S2 maar ik zie de batterij wel verder oplopen. Dat wordt een overtake in S3’. Bij wijze van.

Ik probeer het positief te bekijken, ook omdat ik de sport an sich fantastisch vind. Zo lang het me vermaakt, dikke prima :)
Nou, dat hoeft denk ik nieteens. De stap om mgu-h eraf te halen is denk ik positief.
70/30 zou denk ik ook prima haalbaar zijn.

Waar het m.i. mis gaat is met alle regeltjes rondom de basis configuratie.
Specificeer de accu, specificeer de kilos brandstof en laat ze het uitzoeken.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Hybride is leuk, mits het extra vermogen altijd aanwezig is. Zou mooi zijn als ze meer dan genoeg vermogen kunnen regenereren tijdens remmen (ook via de voorwielen). Meer naar voorbeeld van de WEC hybrids. Dan kunnen ze weer voluit racen, de huidige opzet is net Mario Kart.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:19
Stiekem viel dit nog best mee..

https://wren.co/join/Devian

• Aardappelbakker
MikeyMan schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:40:
[...]

Nou, dat hoeft denk ik nieteens. De stap om mgu-h eraf te halen is denk ik positief.
70/30 zou denk ik ook prima haalbaar zijn.

Waar het m.i. mis gaat is met alle regeltjes rondom de basis configuratie.
Specificeer de accu, specificeer de kilos brandstof en laat ze het uitzoeken.
Ik vind het idee goed, maar dan krijg je denk ik te grote verschillen tussen de fabrikanten. Dan krijg je 2002 vibes waarbij Minardi en Jordan 4 a 5 seconde per ronde langzamer zijn dan de top. Dat maakt het niet per definitie leuker.

Wat ook een optie is, stoppen met de "boost" en "overtake" modus en gewoon op racen aan laten komen. Zonder die twee standen, moet het denk ik wel haalbaar zijn om altijd energie in de batterij te hebben. Maar dat zal de actie op de baan niet ten goede komen.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:10
Het probleem is dat je over een ronde niet weet wat de prestatie waard is, omdat je niet op elk moment weet wat de batterij aan het doen is. Rijdt iemand er opeens 2 seconden achter omdat de auto ervoor is weggelopen of omdat hijzelf aan het opladen is?
Plotselinge sprongen in de timing tower kunnen ook niet 1-2-3 verklaard worden. Was het een momentje of opladen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:33
Eerste helft van de race was amusant, goede start voor de Ferrari's en dat biedt hoop. Maar het amusementsgehalte wordt wellicht ook nog veroorzaakt doordat alle teams nog aan het zoeken zijn. En waar ik enigszins voor vrees is dat overtakes toch lastiger worden zonder DRS zoals bij Max en Lando op het einde met name wanneer de verschillen kleiner worden en het veld meer in elkaar schuift.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Het was wel heel close tussen Franco Colapinto en Liam Lawson bij de start pff..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3h_dK3ePhHJzCcx0YeH_WjUtyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stt3dSnBRL3HXaXv3LOvuXcz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2026 12:13 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Aardappelbakker schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:56:
[...]

Ik vind het idee goed, maar dan krijg je denk ik te grote verschillen tussen de fabrikanten. Dan krijg je 2002 vibes waarbij Minardi en Jordan 4 a 5 seconde per ronde langzamer zijn dan de top. Dat maakt het niet per definitie leuker.

Wat ook een optie is, stoppen met de "boost" en "overtake" modus en gewoon op racen aan laten komen. Zonder die twee standen, moet het denk ik wel haalbaar zijn om altijd energie in de batterij te hebben. Maar dat zal de actie op de baan niet ten goede komen.
Ben het met je eens, die twee standen moeten eraf. Maakt het in mijn ogen Mario Kart. Altijd voldoende energie in de accu gaat alleen lukken als ze remenergie van de voorwielen kunnen regeneren.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:41
Ik heb me prima vermaakt. Sport evalueert, zowel kunstmatig (door regelwijzigingeb) als natuurlijk (door optimalisatie binnen regels). Het is duidelijk dat het voor iedereen zoeken is. Komende jaren zal t tempo wel weer verder toenemen. Net zoals bij elke eerdere regelwijziging.

Geef het gewoon de tijd om eraan te wennen. En voor iedereen die zegt dat het niet op deze wijze ‘heurt.’ De sport nu lijkt op geen enkele wijze op hoe het in de jaren 50 van de vorige eeuw was.

https://www.strava.com/athletes/38143282

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
Ik moet zeggen dat ik wel heb genoten...
spoiler:
Van de F2 races :+
F1 is op deze manier weinig boeiend. Na de kwalificatie zakte de hoop al, maar de race was overtreffend in negatieve zin. Gelukkig de eerste 2 races binnen het abonnement van afgelopen jaar, als de komende race weer zo triest overkomt was dat het voor dit jaar. Kan alleen maar hopen dat meer mensen met de portemonnee stemmen, want dat is het enige waardoor er iets kan veranderen.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Na deze race heb ik sterk het gevoel gekregen dat ze F1 aan het ver-amerikaniseren zijn. Het strategische racen is vervangen voor veel meer actie in de vorm van inhalen. Alleen het inhalen is meer voor de show dan het effectief is. De amusementswaarde is dus flink opgeschroefd met de regels maar ik heb niet het gevoel gekregen dat het hiermee de sport goed doet. De sport is wellicht zo wel toegankelijker geworden voor main stream publiek maar het pure, rauwe randje is er wel af.

Wat betreft de race zelf, tot lap 30 was het vermakelijk daarna eigenlijk niet meer met de wetenschap dat Mercedes overduidelijk de wedstrijd in de tas had.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:39
Miki schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:19:

Wat betreft de race zelf, tot lap 30 was het vermakelijk daarna eigenlijk niet meer met de wetenschap dat Mercedes overduidelijk de wedstrijd in de tas had.
Toto's gezicht sprak wat mij betreft boekdelen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen zin om op te staan, dus opgenomen. Net gekeken, stukken versneld afgespeeld na de VSC pitstops.

Ja, veel inhalen, zeker aan het begin, maar nog saaier dan DRS inhalen, omdat de ingehaalde auto geen batterij heeft of moet rechargen.

Met dank aan Ferrari die het nog een beetje leuk maakte.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Waah
  • Nu online
Ga me aansluiten bij de negatievelingen. Hele race wel gekeken, maar het is veel slechter te volgen nu. Had de timings erbij maar de rondetijden verschillen continu waardoor je niet weet of iemand er nu naartoe rijd of niet. Duidelijk dat de Mercs en Ferrari's aan het einde aan het sparen waren. En de eerste overtakes waren leuk! Tot je doorkreeg dat je vervolgens daarna weer een overtake terug kreeg. Dat maakt het niet echt spannend ofzo.

Ook veelnovertskes buitenom. Niet vreemd want in de bochten gaan ze niet meer voluit. Dus kan dit ook makkelijker. Dat maakt een overtake aan de buitenkant ook minder spectaculair. Eigenlijk heb ik helemaal geen speciale overtakes gezien.

Een foutje kan je nu ook oplossen met wat extra boost. Vroeger was een foutje meteen kansloos. Nu kun je wat extra boost gebruiken en proberen wat meer te laden voor de rest van de lap.

Dus nee tot nu toe is dit het nog niet. Zal het nog wat races aankijken maar de volgend race wacht ik wel op de 30 minuten-herhaling.

Voor mij is het een opeenstapeling:
- niet voluit rijden, is minder risico van de coureurs. De coureur maakt minder het verschil want ze rijden minder "on edge"
- inhalen is nu dmv boost op de rechte stukken. Verdedigen tegen een snellere auto is daardoor lastiger dan voorheen. Dus de snelste auto maakt meer het verschil, en dus minder de coureur.
- slipstream doet nauwelijks meer iets. Dat zag je tussen Norris en Max duidelijk. Eigenlijk is elke straight nu Monza geworden. Waar DRS ook weinig deed.
- nieuwe regs, dus veld ligt veel verder uit elkaar

Vooral dus negatieve zaken voor mij, die allemaal neerkomen op: "de coureurs maakt veel minder het verschil". Een deel zal zichzelf in de tijd wel oplossen, maar het grootste deel is gewoon inherent aan de regels.

Tel daarbij op dat ik het George gewoon niet gun. Goede coureur, maar wat een slang. Precies het tegenovergestelde van waar ik van hou in een coureur. Als coureur verdient die het wel na al die jaren Williams en zijn resultaten. Maar ik mag gelukkig kiezen om dat toch niet leuk te vinden om naar te kijken en luisteren.

Dus nog een paar races aankijken, en dan verwacht ik als het zo blijft dat ik de korte herhaling wel kijk op YouTube en het daar bij laat. Komt er mooi 3+ uur vrij elk weekend die ik dan anders kan besteden.

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13
Zo ik heb het 1e race weekend even op mij in laten werken.

Ik kijk F1 sinds begin jaren 90, eerst af en toe maar sinds Jos Verstappen in de F1 kwam echt fanatiek.
De discussies over nieuwe regels enz is er dan ook al zo lang ik mij kan herinneren.

De powermodes, DRS, Halo zijn een aantal zaken wat mij zo even te binnen schiet, dat was allemaal bagger volgens velen maar toch hebben ze het ermee moeten doen. De Halo is dan een veiligheidsding maar daarmee zijn echt wel levens gered.

Nu met de klapvleugels, Mariokart Powerupknop en de batterij heeft het in het begin van de race wel voor actie gezorgd. Daarna werd het toch weer een treintje, en dat is de afgelopen jaren toch niet anders geweest.

Uiteindelijk is het resultaat weer de top 4 teams die eigenlijk altijd al voor de meeste punten zorgen, Hadjar zonder ploffende motor en Piastri is gewoon domme pech anders zouden ze er denk ik gewoon bij zitten. Max komt toch weer redelijk snel door het veld.
Ferrari had achteraf beter ook kunnen pitten of in ieder geval naar Hamilton moeten luisteren en in ieder geval 1 auto moeten pitten onder de VSC. Dan had het wellicht nog voor wat meer actie gezorgd maar dat is achteraf.

Toen ze nog mochten tanken vond ik de mooiste tijd, meer pitstops doen met weinig brandstof. Je zou zeggen ze moeten nu toch wel een veilige manier kunnen bedenken om weer te gaan tanken.

Ik denk dat we echt nog een aantal races op diverse circuits moeten bekijken of het videospel gevoel minder zal worden maar uiteindelijk moeten alle teams het nu hiermee doen. En Mercedes heeft het nu gewoon het beste voor elkaar, het is aan de rest om er wat aan te doen.

Ik vond het toch een leuke race en geen spijt dat ik de wekker heb gezet.

• Aardappelbakker
gambieter schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:32:
Geen zin om op te staan, dus opgenomen. Net gekeken, stukken versneld afgespeeld na de VSC pitstops.

Ja, veel inhalen, zeker aan het begin, maar nog saaier dan DRS inhalen, omdat de ingehaalde auto geen batterij heeft of moet rechargen.

Met dank aan Ferrari die het nog een beetje leuk maakte.
En met DRS kon de ingehaalde auto vaak ook niet meer meekomen / terugvechten. Het gebeurde soms wel, dat er in een opvolgende DRS zone weer werd ingehaald, maar ook niet bijzonder vaak.

Ik vind het wel verfrissend dat het geen "slam dunk" is aan het einde van een recht stuk. In een aantal gevallen zeker wel, maar bijvoorbeeld Norris vs Verstappen aan het einde dan weer niet.

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:32
Het was een leuke race - of in elk geval de eerste helft - omdat het nieuwe concept niet optimaal is en iedereen moest wennen hoe nu effectief te racen. Daarom een gezellig rommeltje aan het begin met wat VSC's als extra variaties.

Ik denk dat op het moment dat als alle coureurs meer ervaring hebben en de engineers de kinderziektes hebben verholpen, er wel een groot risico is dat de inherente fouten van dit concept steeds duidelijker worden. Hopelijk zit het veld tegen die tijd wel iets dichter op elkaar, anders wordt het toch weer een optocht.

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• ethan..1
  • Laatst online: 16:16
Ik vond het niet tegenvallen eigenlijk t.o.v. vorige 5 seizoenen.

Had zelf het idee dat de regie veel dingen miste en weinig boordradio's waardoor het minder lijkt.
Je hoorde weinig emoties van de coureurs hierdoor.
Veel inhaalacties die je op plekken normaal nooit zag.

Laatste 5 jaar had je veel bandenmanagement, nu niet gezien, toen hielden ze ook in, totdat ze groen licht kregen van de race engineer schroef hem nu maar 100% open.
Of na 3 á 4 rondjes al banden wisselen bij een VS, nu blijf maar lekker buiten banden wissel niet nodig.

Denk zelf dat we dit jaar veel wisselende podiums gaan gaan krijgen. Merc/RB/Fer/McL

Maar goed heb ook de tijd gezien van de V10 en tanken en 2 banden fabrikanten, tja dat was super voor de kijker.
Nadeel was wel dat een rijder die na 8 rondjes al 1 minuut voorsprong had 😞 en een coureur die buiten de 107% viel en niet mee mocht doen, zitten we daar op te wachten.?

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Voor de eerste iteratie van een dergelijke grote wijziging in het concept van een auto was het eigenlijk best ok.

Dit heeft tijd nodig, zoals altijd met dit soort zaken. Het enige jammere was dat na ronde 30 het veld stabiliseerde.

Tweakers Discord

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:42
Ik vond het 10 x niks helaas… Ik was blij dat DRS is verdwenen, maar deze nieuwe manier van inhalen is nog kunstmatiger. De natuurlijke manier van inhalen op een recht stuk, via slipstream, zo laat mogelijk remmen en dan de bocht nog net halen is nu helemaal verleden tijd. Ook het compromis vinden per circuit tussen zoveel mogelijk downforce voor de bochten en zo weinig mogelijk downforce voor de rechte stukken, is bijna compleet verdwenen met het kunnen openen en sluiten van de achtervleugel en voorvleugel op het hele circuit. De motor is daardoor nog belangrijker geworden en wat we hebben gezien bij de start van het hybride tijdperk, is Mercedes opnieuw veruit de beste motor. Grote kans op een nieuwe jarenlange hegemonie van Mercedes dus.

De eerste voorzichtige conclusie is dan ook dat het klassieke racen wat ik, maar volgens mij ook Max, het mooiste vind, dood en begraven lijkt en dat de spanning met de voorsprong van Mercedes ook weer ver te zoeken lijkt. Dat laatste is misschien nog een beetje voorbarig om te concluderen, maar aan Toto Wolf’s non-verbale communicatie zie je gewoon… “We are back to dominating the field”.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Devian schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:45:
Stiekem viel dit nog best mee..
De eerste helft was prima te doen ja. Daarna werd het wel snel minder vond ik tenminste.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52
Volgende week direct een sprint weekend. Hoop op veel chaos en verassingen dan maar. Redelijk normale tijden in de ochtend in ieder geval.

• RobertMe
Khun41 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:20:
Meer informatie over de batterij zou misschien fijn zijn, maar leidt ook weer enorm af. Wil gewoon racen zien en niet zien wie nog het meeste vermogen overheeft. Straks staat het scherm voor 50% vol met informatie.
Norris vs Verstappen op een gegeven moment stond het accu niveau van beiden in beeld. Ik zat toen onbedoeld te kijken hoe vol de batterij van beiden was en hoe dit dus schommelde.

Echt geen idee of er verder iets op de baan gebeurde op dat moment 8)7 Maar blijkbaar moet ik wel een race gezien hebben?

Zelfde geldt overigens ook voor de coureurs. Norris gaf de schuld voor het over die cooling fan rijden aan het feit dat die "elke drie seconden" op het display moet kijken om te weten hoe het met de batterij zit etc.

• RobertMe
Aardappelbakker schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:15:
[...]

Hoezo niet? Ze rijden nu al op klimaatneutrale brandstof. Als ze daar meer PKs uit weten te halen (nu waarschijnlijk niet het geval?) zouden ze prima terug kunnen naar puur een ICE.

• Chocoball
  • Nu online
Grapje van Lance :)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/33z6w1tj8tng1.png

Overigens is Lance als 17e over de finish gekomen maar niet geclassificeerd omdat hij 15 ronden achterstand had en daarmee minder dan 90% van de totale race-afstand heeft kunnen voltooien.

[ Voor 64% gewijzigd door Chocoball op 08-03-2026 13:16 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:19
toolkist schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:58:
[...]

De eerste helft was prima te doen ja. Daarna werd het wel snel minder vond ik tenminste.
Ja, maar dat is normaal op Australië niet anders, of eigenlijk nog saaier.. Toch?

https://wren.co/join/Devian

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik denk dat Sebastiaan Vettel zich giga achter zijn oren krabt en waarom men niet gewoon met normale verbrandingsmotoren rijdt met die klimaatneutrale brandstof.
Ik ben bij ronde 40 in slaap gevallen, zegt genoeg (en ik kijk al vanaf `65)
Ik zie dadelijk nog net zoals in Formula E, die zones waar ze overheen moeten rijden om extra boost of anders te krijgen, oftewel wat Max al zei, "het lijkt meer op Mariokart". Niks met racen te maken, maar 100% managen.

@Shinji Omdat hij al jaren loopt te lobbyen met die neutrale brandstof en het ook laat zien.
https://www.formula1.com/...al.506aSfZUj632YOZTaiOpnv
https://www.motorsport.co...this-accusation/10701849/

[ Voor 29% gewijzigd door GameNympho op 08-03-2026 13:45 ]

• ethan..1
tweakduke schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:54:
Voor de eerste iteratie van een dergelijke grote wijziging in het concept van een auto was het eigenlijk best ok.

Dit heeft tijd nodig, zoals altijd met dit soort zaken. Het enige jammere was dat na ronde 30 het veld stabiliseerde.
Vond ik juist niet, er was in het middenveld genoeg gaande, maar ze hebben dit te weinig laten zien, maar wel veel top 6 positie gevechten met 2 sec. verschil.
Denk dat de regie ook zoekende is hierin, ohh hij komt een 1sec. dichterbij camera erop en verliest dan weer 1sec. en dit laten ze dan 2 tot 3 rondes zien.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ethan..1 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:11:
[...]

Vond ik juist niet, er was in het middenveld genoeg gaande, maar ze hebben dit te weinig laten zien, maar wel veel top 6 positie gevechten met 2 sec. verschil.
Denk dat de regie ook zoekende is hierin, ohh hij komt een 1sec. dichterbij camera erop en verliest dan weer 1sec. en dit laten ze dan 2 tot 3 rondes zien.
Acties die achter of midden in het veld gebeuren, komen al jaren weinig aan bod. Hooguit dat ze er een klein scherm aan besteden.

Tweakers Discord

• RobertMe
ethan..1 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:50:
Had zelf het idee dat de regie veel dingen miste en weinig boordradio's waardoor het minder lijkt.
"Laten we even een replay van Hadjar starten terwijl de leiders bijna bij de pit-entry zijn"
"Ow kijk, een Mercedes die wegrijdt uit de pitbox"
What the hell was dat? |:(

(Waar de Ferrari's waren? Geen idee)

• Chocoball
  • Nu online
Mercedes was vandaag ook het snelst bij de pit stops.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/guz74nxz6tng1.jpeg

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
GameNympho schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:09:
Ik denk dat Sebastiaan Vettel zich giga achter zijn oren krabt en waarom men niet gewoon met normale verbrandingsmotoren rijdt met die klimaatneutrale brandstof.
Ik ben bij ronde 40 in slaap gevallen, zegt genoeg (en ik kijk al vanaf `65)
Ik zie dadelijk nog net zoals in Formula E, die zones waar ze overheen moeten rijden om extra boost of anders te krijgen, oftewel wat Max al zei, "het lijkt meer op Mariokart". Niks met racen te maken, maar 100% managen.
Waarom specifiek Vettel?

• ethan..1
Anders richten wij Tweakers toch onze (T)FIA even op. 😎

Wat zien wij graag

1: Alleen V10 benzine motoren
2: 4 banden fabrikanten
3: Geen verplichte hoeveelheid brandstof
4: Tanken mag je lekker zelf weten
5 Geen verplichte pitstops
6: Er word niet gemanaged (direct diskwalificatie)

Link naar crowdfunding actie zie hieronder.

www.(T)FIA.net

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hallo boppers:

PC Specs

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ethan..1 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:29:

Wat zien wij graag

www.(T)FIA.net
60 kilo benzine, 5kw accu, succes. 2, 4 of 10 cilinders, zoek het maar uit.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 08-03-2026 13:31 ]

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-03 14:04
Bij de Q zag ik het als fan een beetje donker in, de race was nog best te pruimen. Q:4/10 R:6.5/10

De vraag is natuurlijk: wat kunnen ze op dit moment aan de regels doen om dat harvesten/clippen op te lossen? grotere accu? meer brandstof/meer fuelflow? harvesten op 2 assen? dat zijn allemaal aanpassingen die pas over 3/4jaar kunnen

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Begin bijna te denken dat er een gezamelijke therapiesessie moet worden opgezet met al die negativiteit hier. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-03 23:47
Waah schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:39:
Ga me aansluiten bij de negatievelingen.
Realisten bedoel je.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:44

Pierre

Van nature lui!

Het wordt wel een rustige topic reeks zo, als iedereen niet meer gaat kijken :+

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Negatievelingen denken altijd dat ze realisten zijn, zelfs als ze dat niet zijn. ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• DutchOwnage
  • Laatst online: 20:25
Had het erger verwacht. Best vermakelijke race eigenlijk. Hopelijk zal de dominante Mercedes wat minder dominant zijn op andere circuits, te beginnen volgende week.

Heb me in ieder geval genoeg vermaakt dat ik m'n abonnement maar ga verlengen.

Wel jammer dat we straks in April geen races hebben, maar dat is natuurlijk bijzaak.

• Sniffels
  • Laatst online: 08-03 14:04
DutchOwnage schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:03:
Had het erger verwacht. Best vermakelijke race eigenlijk. Hopelijk zal de dominante Mercedes wat minder dominant zijn op andere circuits, te beginnen volgende week.

Heb me in ieder geval genoeg vermaakt dat ik m'n abonnement maar ga verlengen.

Wel jammer dat we straks in April geen races hebben, maar dat is natuurlijk bijzaak.
Is dat al officieel van April?

• DutchOwnage
  • Laatst online: 20:25
Sniffels schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:04:
[...]

Is dat al officieel van April?
Nee. Maar wat denk je zelf? Volgende week komt de definitieve beslissing.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mog schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:22:
Dat laatste. Ford levert de sticker.
Ford doet het hybride gedeelte van de motor heb ik altijd begrepen en doen dus wel meer dan de sticker. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 08-03-2026 14:20 ]

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
Ben erg benieuwd naar China.
Ik vond het wel veel Mario kart verhouding. De eerste 10 ronden was leuk de laatste 20 ronden viel ik in slaap. Er zullen veel fans de f1 links laten denk dat ik ook na China helaas dat ook ga doen.
Formule1 is de koningsklasse van het racen en dat het afgelopen jaren steeds minder is geworden dit is ook de schuld van de Amerikanen. Hier in Nederland valt het ook steeds verder terug komt mede doordat het zo duur is geworden door Viaplay.

• Jasphur
  • Laatst online: 19:35
Nu pas teruggekeken en echt een prima race gezien. Soms het idee dat ik naar kart wagentjes aan het kijken was en vond dat eigenlijk helemaal niet erg. Benieuwd naar de rest van het seizoen wanneer de coureurs de ‘truukjes’ met recharge en deployment wat beter kunnen inzetten.

Heerlijk ook hoe Aston Martin deze race nog even als testdag gebruikte :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52

Wat zien wij graag

www.(T)FIA.net
En de F1 op een zwart wit TV kijken en met een lage resolutie via een modem verbinding.

Ouwe zak :+

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Wat zien wij graag

www.(T)FIA.net
Ik ben wel benieuwd als er qua auto geen regels zijn. Bouw maar de snelste voor het circuit. Wil je elektrisch: ga je gang! Wil je 12 cilinders? Doe je best! Straalmotor? Prima joh. Denk alleen wel even aan degene achter je.

Alleen regels over dat je anderen niet de baan af mag knallen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Jasphur
RobertMe schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:18:
[...]

"Laten we even een replay van Hadjar starten terwijl de leiders bijna bij de pit-entry zijn"
"Ow kijk, een Mercedes die wegrijdt uit de pitbox"
What the hell was dat? |:(

(Waar de Ferrari's waren? Geen idee)
Niks over COL zijn start ook…

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:42
Ik denk dat Max snel wat meer afleiding gaat zoeken om hef plezier in racen te houden. Dus meer GT3 races en misschien ook nog wel wat Endurace Racing. Verder haalt hij ook wel veel plezier uit sim racing. Want zijn interview bij Viaplay na de race spreekt boekdelen… hij vindt de nieuwe auto’s helemaal k#t.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Jasphur
PatrickC schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:52:
Ik denk dat Max snel wat meer afleiding gaat zoeken om hef plezier in racen te houden. Dus meer GT3 races en misschien ook nog wel wat Endurace Racing. Verder haalt hij ook wel veel plezier uit sim racing. Want zijn interview bij Viaplay na de race spreekt boekdelen… hij vindt de nieuwe auto’s helemaal k#t.
Prima hoor. Gaan we lekker door met Lindblad. Die had er zin in vandaag :P

• alexbl69
Evertt schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:25:
Formule1 is de koningsklasse van het racen en dat het afgelopen jaren steeds minder is geworden dit is ook de schuld van de Amerikanen.
Yep.

Krijg de indruk dat de 'veramerikanisering' van grote invloed is geweest op deze regelwijziging.

Wagens die qua niveau vrij dicht bij elkaar liggen (zie Russel en Leclerc vandaag) zullen elkaar heel vaak inhalen. Een inhaalactie kost nu zoveel energie dat je daarna een sitting duck bent en je tegenstander dus weer voorbij ziet komen.

Leuk voor de overtake-statistieken, maar met racen heeft dit natuurlijk niets te maken.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:29
Mog schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:31:

De battery en overtake graphic moet verplicht worden bij elk duel in beeld.
Dit is wel erg belangrijk voor ons als TV kijkers om duels te kunnen volgen.
Geen idee of de data klopt (waar haalt AWS die informatie vandaan?), maar het geeft wel extra info.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:24

Herman

FP ProMod

Wat zien wij graag

www.(T)FIA.net
7. Minstens twee doden per race-weekend

Als we dan toch helemaal terug in de tijd gaan.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Chocoball
  • Nu online
@Hompu @Mog Misschien dat dit helpt, is wel iets meer dan een sticker? :)

Chocoball in "[F1] Seizoen 2026"

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
:+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56

Wat zien wij graag

www.(T)FIA.net
Dan heb ik nog een paar dingen.
Zoals een nieuwe FIA voorzitter ik mis de tijden dat Max Mosley voorzitter was samen met Bernie dat was een goede duo.

En dat meer test dagen komen met meer ontwikkelingen. Ik mis dat een team een nieuwe motor heeft en daardoor sneller was.
Besparing is leuk maar helpt niet en hoort niet in de formule 1. En ik mis teams zoals Minardi en Jordan.

• RobertMe
Jasphur schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:48:
[...]

Niks over COL zijn start ook…
Bij de start replay startte ze op het eind ook een onboard (Lindblad?) die werd afgebroken terug naar live terwijl nog niks te zien was geweest (als in: onderweg naar T1 zonder inhaalactie).

Misschien zat de start van LAW / COL uiteindelijk dus ook wel ergens in de start replays die ze abrupt afbraken terwijl er IIRC live niet direct iets gebeurde.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord