[F1 2026] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:12

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/qFVWuGbeN2uAkYmwj3axZQzE.jpg
RONDE 1: AUSTRALIAN GRAND PRIX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/2jRp2wK2i6L8jwnZy8QidIof.jpg
Topicregels

💬️

• Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWWnMMUouFMQAHS15yJXqyCBzI8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hvvnvj3AmMbgQedNEYJDnfpV.png?f=user_large
vr 6 mrt
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 02:30
Lokale tijd: 12:30
Practice 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 06:00
Lokale tijd: 16:00
za 7 mrt
Practice 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 02:30
Lokale tijd: 12:30
QualifyingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 06:00
Lokale tijd: 16:00
zo 8 mrt
RaceAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 05:00
Lokale tijd: 15:00
Circuit
▸ Naam: Albert Park Circuit▸ Aantal ronden: 58
▸ Locatie: Melbourne, Australië▸ Lengte circuit: 5,278 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 306,124 km
Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/c_fit,h_704/q_auto/v1740000000/common/f1/2026/track/2026trackmelbournedetailed.webp
Bandenoverzicht
Voor het raceweekend in Melbourne zijn de volgende bandentypes gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/a5b68358-8cb9-43b4-b130-3b50c4e2266d/1920_01-au26-preview-en.jpg?10000

Terug naar boven

[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 04-03-2026 17:01 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:56

basvn

Breezand - NHN

daar gaan we weer! ik ben heel benieuwd naar AM dit weekend..

[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 04-03-2026 08:22 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Chocoball
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:840/rt:fit/w:1500/plain/2275810.jpg

De speciale achtervleugel van Ferrari komt nog niet actie in Melbourne. De verwachting is wel dat de vleugel ergens voor de grand prix in Canada tot inzet komt. Wel ging Ferrari als de brandweer bij de proefstarts in Bahrein. Audi was bij alle proefstarts het langzaamste van hun plek, de vraag zal zijn of dat in Melbourne net zo zal zijn.

https://www.auto-motor-un...el-1/technik-tricks-2026/

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

Damian

Insane Obtrusion

Kijken of de FIA deze niet vergeten is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9XkQDahwvSt-DBMila31rzGT40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hc6f9yDLP1GhLcXzQeEuqVh0.png?f=fotoalbum_large

Dus ik gok P19 voor BOT. Voor de 2 AM's en Checo.

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 04-03-2026 08:24 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Damian schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:23:

[Afbeelding]

Was dat niet maximaal een jaar geldig?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

tlpeter schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:28:
[...]

Als het goed is niet, strafpunten verlopen wel, maar dit soort penalty's niet.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:02
tlpeter schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:28:
[...]

De regels zijn in 2025 aangepast dat met ingang van 2026 straffen 1 jaar blijven staan.

Gezien Bottas zijn straf in 2024 heeft gekregen is deze dus onbeperkt geldig. (Net zoals Button nog een openstaand bonnetje van Monaco 2017 heeft bv).,

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De organisatie van de Formule 1 Grand Prix van Australië heeft besloten om de snelheidslimiet in de pitstraat te verlagen van 80 naar 60 kilometer per uur. Dit vanwege de uitbreiding van de pitstraat met een elfde team.
De pitlane wordt langzamer dit weekend.

/edit:
Aargh, toch weer niet :P
The FIA has confirmed that the speed limit in the pit lane for the Australian Grand Prix will not be reduced this year.

Earlier this week, a report emerged in which the Australian GP's chief events officer Tom Mottram detailed the change.
https://racingnews365.com...n-gp-pit-lane-speed-limit

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2026 09:28 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

YakuzA schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:26:
[...]

/edit:

[...]
Fijn dat er ook aan voortschrijdend inzicht gedaan wordt door de FIA 😉

Te koop....

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-03 15:13
YakuzA schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:26:
[...]

/edit:

[...]
Ik ben wel benieuwd hoe hard ze de motoren zullen laten revven in de pitlane, zodat de batterij bij de pit-exit weer volledig is opgeladen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JustM3 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:37:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe hard ze de motoren zullen laten revven in de pitlane, zodat de batterij bij de pit-exit weer volledig is opgeladen.
Pit limiter was normaal gewoon een rev limiter in een bepaalde versnelling dacht ik, dus wel benieuwd hoe ze dat willen doen.

PSN

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Its good to be back _/-\o_
Heb nu al heel veel zin in Zondag!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-03 23:08
Gaan we voor het eerst in jaren de 107% regel opnieuw zien actief worden? Looking at you AM.
Als er bij AM (en dan vooral Honda) tegen de zomerbreak geen aanzienlijke verbetering komt, dan zie ik Alonso stoppen. Denk niet dat hij nog eens een jaar als destijds bij Mclaren-Honda kan verdragen.

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-03 15:13
YakuzA schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:46:
[...]

Pit limiter was normaal gewoon een rev limiter in een bepaalde versnelling dacht ik, dus wel benieuwd hoe ze dat willen doen.
Dat kan natuurlijk nogsteeds, alleen is de versnelling lager en de rev hoger

• RobertMe
  • Laatst online: 10:02
JustM3 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:37:
[...]

Dat hebben we al gezien met de testdagen. Gewoon plankgas terwijl ze op de krik staan. Het geluid van de wheelguns werd daarbij volgens mij zelfs overstemd door de motor.

Edit:
Alhoewel dat natuurlijk weer was voor de turbodruk en niet voor recharge.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 04-03-2026 11:14 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Lekker om terug te zijn met veel onbekende factoren door het nieuwe reglement. Alleen zou ik graag wel willen dat het allemaal sneller blijft gaan en niet dat de regels ervoor zorgen dat de auto's langzamer gaan.

Overigens hebben we waarschijnlijk al wel 1 zekerheid te pakken en dat is een dubbele DNF van Aston Martin. Zondag weten we meer...

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:15
Vind een start in Australië toch altijd een beetje een soort van anticlimax. Heb zin in het seizoen, maar jammer dat alle trainingen, kwali en race op onmogelijke tijden zijn.

Ben wel enorm benieuwd naar de krachtsverhoudingen, ik denk eigenlijk dat Mercedes/McLaren ruim bovenaan zullen uitkomen deze race

[ Voor 27% gewijzigd door Blik1984 op 04-03-2026 11:32 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
G_Dragon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:53:
Its good to be back _/-\o_
Heb nu al heel veel zin in Zondag!
Jij gaat race om 5 uur kijken? :O :O

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Een echte F1-Fan kijkt niet naar de tijden.

Ik slaap dit weekend lekker op de bank, kan ik blijven liggen voor de sessies en daarna hopelijk nog een uurtje pakken voordat het geschreeuw van de koters losbarst.

• azerty
  • Laatst online: 10:35
Het enige probleem wat ik zie is dat de bakker om 5u nog niet open is :(

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
plizz schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:37:
[...]

Ik ga mijn best doen door mijn wekker te zetten, dat is toch een traditie die je in leven wil houden als fans? :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:06
Heerlijk om kwartier voor de start het bed uit te rollen en met een bakkie koffie en halverwege de race afbakbroodjes op de bank te zitten.

Het F1 biertje bewaar ik voor de middag- en avondraces.

iRacing Profiel

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cigarguy schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:06:
Heerlijk om kwartier voor de start het bed uit te rollen en met een bakkie koffie en halverwege de race afbakbroodjes op de bank te zitten.

Het F1 biertje bewaar ik voor de middag- en avondraces.
Hier dezelfde traditie! Genieten als Melbourne als eerst is.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-03 22:32
Misschien dit keer niet vroeg uit bed omdat zoonlief de puber ook wil kijken en als ik die om 5 uur wakker maak... Heeft het hele huis er de hele dag last van 🤣

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Socials op stil, geen radio aan en algeheel mediaverbod, ook voor de kinderen. Brunchen bij vrienden, en daar lekker samen kijken.

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HCkA9TgawAIeC2L?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Begrijp ik uit dit plaatje correct, dat SM-A1, SM-A2 & SM-A3 in alle "grip" condities geactiveerd zijn en SM-A4 en SM-A5 alleen wanneer er géén low grip conditie is? Daarbij er vanuit gaande, dat een low grip conditie iets is van regen of olie op de baan oid?
edit:
Oh en 1, 2 & 3 zijn in "normal" grip condities ook een paar meter langer, schijnbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door DeKaerften op 04-03-2026 13:37 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:48

Pierre

Van nature lui!

Zo heb er wel zin in komend weekend, ben donders nieuwsgierig.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11:26

Internet Janny

He does it for free

G_Dragon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Ik ga mijn best doen door mijn wekker te zetten, dat is toch een traditie die je in leven wil houden als fans? :o
Ik kijk al jaren niet meer live.

Zero compensation

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Drwho1 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:57:
Gaan we voor het eerst in jaren de 107% regel opnieuw zien actief worden? Looking at you AM.
Als er bij AM (en dan vooral Honda) tegen de zomerbreak geen aanzienlijke verbetering komt, dan zie ik Alonso stoppen. Denk niet dat hij nog eens een jaar als destijds bij Mclaren-Honda kan verdragen.
Met AM bedoel je AST (Aston Martin)? Ja, dat moet je wel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 04-03-2026 13:54 ]

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:22:
[...]

Hier dezelfde traditie! Genieten als Melbourne als eerst is.
Traditioneel weer ff wat nachtjes doorhalen dit weekend :Y

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:05
DeKaerften schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:37:
Begrijp ik uit dit plaatje correct, dat SM-A1, SM-A2 & SM-A3 in alle "grip" condities geactiveerd zijn en SM-A4 en SM-A5 alleen wanneer er géén low grip conditie is? Daarbij er vanuit gaande, dat een low grip conditie iets is van regen of olie op de baan oid?
edit:
Oh en 1, 2 & 3 zijn in "normal" grip condities ook een paar meter langer, schijnbaar.
Ik ben ook wel benieuwd, heb nog niet heel actief gezocht als ik eerlijk ben, maar is er ergens een goede uitleg over de nieuwe SM en OT modi ?

en jep: ik zet ook traditioneel de wekker op 10 minuten voor 5 :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Gwindorian op 04-03-2026 14:22 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik heb d'r wel weer zin in. Ben heel benieuwd hoe dit seizoen gaat verlopen. De wekker staat al :D

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gwindorian schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:21:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd, heb nog niet heel actief gezocht als ik eerlijk ben, maar is er ergens een goede uitleg over de nieuwe SM en OT modi ?

en jep: ik zet ook traditioneel de wekker op 10 minuten voor 5 :*)

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:21
Vroegah wel eens een wekkertje gezet, toen had je ook niet veel keuze. Tegenwoordig doe ik lekker op mijn eigen tijd opstaan en stream ik de race vanaf de start wel even terug.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Blik1984 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:31:
Vind een start in Australië toch altijd een beetje een soort van anticlimax. Heb zin in het seizoen, maar jammer dat alle trainingen, kwali en race op onmogelijke tijden zijn.

Ben wel enorm benieuwd naar de krachtsverhoudingen, ik denk eigenlijk dat Mercedes/McLaren ruim bovenaan zullen uitkomen deze race
Eens en eens.

Al denk ik dat RBR het onverwacht goed gaat doen. :P

It’s the economy, stupid!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoe dan ook, er zijn veel onbekende variabelen komend weekend, dus sowieso spannend!

Te koop....

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:46
Drwho1 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:57:
Deze eerste race gaan ze niet meerijden, zegt men. Als ze wel de kwalificatie proberen mee te rijden, dan zou dat zomaar een 107% regel gevalletje kunnen worden.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

GP3 engine? :P Het zit niet mee voor die ouwe Alonso :P
Ik twijfel nog een beetje om de race live te kijken. Zal er meer aan liggen wat ik zaterdagavond besluit te gaan doen (to beer or not to beer :9B)

Vaak bu'j te bang!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Damian schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:23:

[Afbeelding]

Denk dat die idd niet vergeten gaat worden :P
Why Valtteri Bottas has a grid penalty for 2026 Australian GP – already
https://www.motorsport.co...lian-gp-already/10801809/

PSN

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 20:07

AvK

Ready Set Go

Hier gewoon lekker uitslapen.... dat heb ik ook wel verdiend na een week hard werken. En dan op mijn gemak de race terug kijken. Om 5 uur opstaan trek ik domweg niet meer 'op mijn oude dag' zal ik maar zeggen.
De trainingen en de kwali kijk ik overdag terug.

Verwacht trouwens dat heel veel teams komend weekend de race ook gaan opvatten als een training. Degene die wint heeft sowieso gewoon geluk. Er zijn zo ontzettend veel variabelen op dit moment. Zelfs Cadillac zou in theorie kunnen winnen. Zou wat zijn trouwens.... :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Waah
  • Laatst online: 12:00
AvK schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:13:
Hier gewoon lekker uitslapen.... dat heb ik ook wel verdiend na een week hard werken. En dan op mijn gemak de race terug kijken. Om 5 uur opstaan trek ik domweg niet meer 'op mijn oude dag' zal ik maar zeggen.
De trainingen en de kwali kijk ik overdag terug.

Verwacht trouwens dat heel veel teams komend weekend de race ook gaan opvatten als een training. Degene die wint heeft sowieso gewoon geluk. Er zijn zo ontzettend veel variabelen op dit moment. Zelfs Cadillac zou in theorie kunnen winnen. Zou wat zijn trouwens.... :)
Veel zaken zijn misschien onbekend voor ons. Maar ik verwacht gewoon dat ze Cadillacs niet gaan winnen. En dat er best grote verschillen zullen zijn

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06:29
plizz schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:37:
[...]

Hier vanuit Mexico zaterdag 22:00

Wat een mooie tijd zeg 8)

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06:29
Waah schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:20:
[...]

Veel zaken zijn misschien onbekend voor ons. Maar ik verwacht gewoon dat ze Cadillacs niet gaan winnen. En dat er best grote verschillen zullen zijn
Een cadilac in de top 10 zal al een verrassing zijn.

• Chocoball
  • Nu online
Wie zijn er uitgenodigd voor de FIA persconferenties?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/k0ioz5bnnzmg1.png

• Pierre
  • Laatst online: 11:48

Pierre

Van nature lui!

AvK schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:13:
Ach ik stap iedere dag om 6 uur in de auto, ben het gewend om vroeg op te staan dus ik kijk lekker live. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-03 18:52
Damian schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:55:
Een echte F1-Fan kijkt niet naar de tijden.
Juist wel!

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 20:07

AvK

Ready Set Go

Pierre schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:46:
[...]

Ach ik stap iedere dag om 6 uur in de auto, ben het gewend om vroeg op te staan dus ik kijk lekker live. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ja klopt. Ik heb een collega die elke dag om half zes, uiterlijk 6 uur opstaat. In het weekend maximaal een uurtje later. Die is ook niet meer de jongste. Het is een genen kwestie denk ik.
En daarbij.... vroegah koste me het ook geen moeite om vroeg op te staan. Liever niet, maar als het werk het vroeg stond ik er gewoon. Dat lukt me nu niet meer. Ach. Mooie tijd was dat. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-03 17:24
Pierre schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:46:
[...]

Wekker gaat hier tussen 2:00-3:00. F1 is uitslapen voor hier :) Alleen de races die juist in de avond gereden worden zijn drama voor mij.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Eindelijk weer F1! Ik ben wel benieuwd of de nieuwe regels een goede verandering zijn, ik ben er nog niet van overtuigd..

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53

rammes

koekebakker 1e klas

Heerlijk de eerste race in Australie, vroeg opstaan, brak zijn, en dan weer zoals vanouds F1 kijken, ik kan niet wachten!

LETS RACE!

Ik zou het doen!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoop dat de kleine krimp in gewicht en formaat van de wagens wat helpt in het close racen, goed voor spektakel en spanning. Lekkere close racing zoals Max vs Charles in 2021 :)

LinkedIn
Instagram

• Chocoball
  • Nu online
Sector 2 heeft amper remzones, dus energie terugwinnen zal lastig worden. Bepalend zal zijn welk team zijn efficiëntie bij het energiemanagementsysteem het beste op orde heeft.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:17

DDX

gysman11 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:45:
Socials op stil, geen radio aan en algeheel mediaverbod, ook voor de kinderen. Brunchen bij vrienden, en daar lekker samen kijken.
En dan open je de f1 tv app en zie je het podium in beeld ofzo |:(

https://www.strava.com/athletes/2323035

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:05:
[...]

Ze doen een hoop dingen slecht, maar echt lompe spoilers geven ze niet in de app. De foto is vaak een 'random' foto, soms spoilt daar wel een crash, dat dan weer wel. Maar ook geen push notificiatie van de winnaar oid.

[ Voor 12% gewijzigd door IJsbeer op 05-03-2026 08:08 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:38
Halve race voor Aston Martin: https://racingnews365.nl/...ektrocuteert-in-een-stoel

Dan vraag je je af waarom de FIA zo'n auto dan goedkeurt. :?

• alexbl69
  • Laatst online: 10:49
-tom-562 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:32:
GP3 engine? :P Het zit niet mee voor die ouwe Alonso :P
Ik twijfel nog een beetje om de race live te kijken. Zal er meer aan liggen wat ik zaterdagavond besluit te gaan doen (to beer or not to beer :9B)
Tom Coronel vertelde deze week in de podcast 'F1 aan tafel' dat uit data bleek dat een F3 auto in Bahrein sneller door een bocht ging dan een F1.

Misschien is die F3 engine wel het geheime wapen :+

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
Willem30 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:15:
Halve race voor Aston Martin: https://racingnews365.nl/...ektrocuteert-in-een-stoel

Technische keuring gebeurt natuurlijk bij stilstand (de crashtest dan weer niet lijkt me maar daar zullen ze wel geen 20 rondjes over doen)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:55
Heerlijk dat de hele circus weer gaat beginnen, iedergeval zin. Laat ze die Aston Martin maar goed testen dit jaar, ze hebben het hele seizoen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:05
G_Dragon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Maar dit, zondagochtend als eerste van het gezin wakker, in je eentje met een bak koffie op de bank de F1 race kijken. Betere aftrap van het seizoen kun je niet hebben wat mij betreft.

*sowieso

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

En soms wordt er iets spoiled doordat de race die eigenlijk om 09:00 had moeten eindigen nog steeds in progress staat als je de app na 11u opent :+

PSN

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:00
[...]

Werkelijk nog nooit gehad en ik kijk de meeste races later terug. Het vervelendste is dat als je in de auto zit en het radio nieuws komt er op waar ze de uitslag zeggen. Ik ben er ondertussen wel bedacht op.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36

JB

Cédric roelt!

Willem30 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:15:

Zou best een vlieg op de muur willen zijn in die meetings met Stroll Sr. :D Stopt bakken met geld in dat team en dan komt rookie Cadillac gewoon nog beter uit de startblokken :X

Mijn boefje is liev!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 11:39
De tijd dat ik m'n wekker ga zetten voor een F1 race ligt wel achter mij. Gewoon lekker uitslapen zondag, rustig opstaan met een bakkie en een croisantje uit de oven, niet op m'n telefoon kijken en om 09.00 de tv aan. Dikke prima.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
JB schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:07:
[...]

Zou best een vlieg op de muur willen zijn in die meetings met Stroll Sr. :D Stopt bakken met geld in dat team en dan komt rookie Cadillac gewoon nog beter uit de startblokken :X
Misschien moeten ze eens wat geld uittrekken voor een goede ontwerper. :+

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

yay, bottas mag gewoon vanaf p19 starten:
Valtteri Bottas has been told he won't have to serve a lingering grid penalty at Formula 1's Australian Grand Prix.
https://www.motorsport.co...-drop-after-all/10802066/
But on Thursday the FIA confirmed a tweak to a different article, B2.5.4b, means that rule will now be applied retroactively, so Bottas will be able to line up in the spot he qualified. "Apparently it's vanished thanks to some new regulation," Bottas said. "So no grid penalty."

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 05-03-2026 09:17 ]

PSN

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

JB schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Als ik één ding geleerd heb van de succesvolle teams en bedrijven waar ik gewerkt heb, dan is dat vertrouwen een essentieel onderdeel is van een goed presterend team.
Als ik hoor dat Stroll Sr. bij elke vergadering aanwezig is, dan weet je eigenlijk al dat er geen vertrouwen is binnen dat team. Een CEO hoort helemaal geen tijd te hebben om alles bij te wonen.
Dat je binnen zo'n cultuur ook met zeer goede mensen niets voor elkaar krijgt is in mijn ogen dan ook totaal geen verassing.

Ik ga overigens wel mijn wekker zetten zaterdag- en zondagochtend. Ik ben veel te benieuwd hoe het gaat uitpakken met de nieuwe auto's. Persoonlijk verwacht ik zeer grote onderlinge verschillen.
Mijn voorspelling is de volgende pikorde (tijdens kwalificatie, de race zou wel eens verassend kunnen gaan uitpakken):
  1. Mercedes
  2. McLaren
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Haas
  6. Alpine
  7. Racing bulls
  8. Williams
  9. Cadillac
  10. Audi
  11. Aston Martin

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:48:
[...]

En soms wordt er iets spoiled doordat de race die eigenlijk om 09:00 had moeten eindigen nog steeds in progress staat als je de app na 11u opent :+
Scheelt wel, dan kan je een hele rode vlag periode wel doorspoelen :P

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:17

DDX

IJsbeer schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:07:
[...]

Ze doen een hoop dingen slecht, maar echt lompe spoilers geven ze niet in de app. De foto is vaak een 'random' foto, soms spoilt daar wel een crash, dat dan weer wel. Maar ook geen push notificiatie van de winnaar oid.
Recent gelukkig niet meer, maar ik heb al wel eens een spoiler gehad dat je de winnaar zag in thumbnail.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Met nieuwe regelementen is zo'n eerste race weekend altijd spannend. Ik ben vooral erg benieuwd welke coureurs er het beste mee omgaan. Er zijn toch wel wat opties gekomen waarbij het belangrijk is hoe de coureur ze inzet.

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:37
[...]

Ik kijk vaak terug via f1 tv en heb nog nooit een spoiler gezien.
Mijn workflow: telefoon op 'slaapstand', zo krijg ik geen push berichten of berichten van vrienden. F1 app openen, en de stream naar mn chromecast sturen. Telefoon uit, en genieten, net alsof het live is maar dan goed uitgeslapen :z

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Mijn "probleem" met Formule 1 is dat alles tot in het extreme uitgedacht, voorbereid en gesimuleerd is. Ik kijk al meer dan 30 jaar alles, dus ik zal het niet saai noemen. Maar het wordt pas echt leuk wanneer er zich plotseling een situatie voordoet waar men niet op voorbereid is en er improvisatie gevraagd wordt. Het liefst pas tijdens de race of zelfs puur van de coureur.
Dit nieuwe reglement kan daar de komende tijd wel eens voor gaan zorgen. Gecombineerd met een stratencircuit zoals Melbourne kijk ik nu al uit naar een mooie weekend met hopelijk veel verrassingen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:16

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zinloze discussie, maar hard werken en lang werken zijn 2 los staande dingen.

Ik heb er weer enorm veel zin in, maar schandalig dat een team als AM het zo slecht op orde heeft. Ford (motoren), Cadillac (ferrari motor) en zeker Audi zijn nieuw, maar die hebben hun zaakjes een stuk beter op orde.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Luapper schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:42:
[...]

Ik kijk vaak terug via f1 tv en heb nog nooit een spoiler gezien.
Mijn workflow: telefoon op 'slaapstand', zo krijg ik geen push berichten of berichten van vrienden. F1 app openen, en de stream naar mn chromecast sturen. Telefoon uit, en genieten, net alsof het live is maar dan goed uitgeslapen :z
Ik kijk zelf zelden terug, maar volgens mij was het ding dat wanneer je "kijk vanaf het begin" klikt terwijl de uitzending nog bezig is, je een fragment zag van het livebeeld, voordat hij naar het begin schakelde. En da's lullig als dat net een halve seconde van de podiumceremonie is...
Daarnaast was het geloof ik een ding dat aan het einde van de liveuitzending, je er dan uitgegooid werd.

Van beide heb ik overigens geen idee of dat nu nog steeds een ding is, ik kijk eigenlijk nooit vertraagd.

iRacing Profiel

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-03 15:06
Wild Chocolate schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:33:
[...]

Ik kijk zelf zelden terug, maar volgens mij was het ding dat wanneer je "kijk vanaf het begin" klikt terwijl de uitzending nog bezig is, je een fragment zag van het livebeeld, voordat hij naar het begin schakelde. En da's lullig als dat net een halve seconde van de podiumceremonie is...
Daarnaast was het geloof ik een ding dat aan het einde van de liveuitzending, je er dan uitgegooid werd.

Van beide heb ik overigens geen idee of dat nu nog steeds een ding is, ik kijk eigenlijk nooit vertraagd.
Afgelopen jaar was dit nog een probleem

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:15
DaWaN schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:20:
[...]

Als ik één ding geleerd heb van de succesvolle teams en bedrijven waar ik gewerkt heb, dan is dat vertrouwen een essentieel onderdeel is van een goed presterend team.
Als ik hoor dat Stroll Sr. bij elke vergadering aanwezig is, dan weet je eigenlijk al dat er geen vertrouwen is binnen dat team. Een CEO hoort helemaal geen tijd te hebben om alles bij te wonen.
Dat je binnen zo'n cultuur ook met zeer goede mensen niets voor elkaar krijgt is in mijn ogen dan ook totaal geen verassing.

Ik ga overigens wel mijn wekker zetten zaterdag- en zondagochtend. Ik ben veel te benieuwd hoe het gaat uitpakken met de nieuwe auto's. Persoonlijk verwacht ik zeer grote onderlinge verschillen.
Mijn voorspelling is de volgende pikorde (tijdens kwalificatie, de race zou wel eens verassend kunnen gaan uitpakken):
  1. Mercedes
  2. McLaren
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Haas
  6. Alpine
  7. Racing bulls
  8. Williams
  9. Cadillac
  10. Audi
  11. Aston Martin
Ja, zo denk ik er ook over, in ieder geval betreffende de top-4

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:14
Wild Chocolate schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:33:
[...]

Terugkijken doe ik vrijwel altijd met MultiViewer op de PC, dan heb je en geen thumbnails, en geen problemen met per ongelijk bij live beginnen (als het vinkje goed staat) en nog nooit gehad dat je er uit gegooid wordt op het moment de live stream eindigd. Lekker uitgesapen en zonder zorgen de race kijken!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-03 15:37

Orphu

(Space)nerd

Blik1984 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:31:

Moet je voorstellen hoe het is als je elders dan in Europa woont en de races op europese tijden gereden worden :+

Verder zin in dit nieuwe seizoen, tijd om de race van 2016 even terug te kijken en zien of de gekte gelijkwaardig is.

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Orphu schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:27:
[...]

Moet je voorstellen hoe het is als je elders dan in Europa woont en de races op europese tijden gereden worden :+

Verder zin in dit nieuwe seizoen, tijd om de race van 2016 even terug te kijken en zien of de gekte gelijkwaardig is.
Ideaal, toen ik jaaaren geleden in Jakarta werkte, werkte ik ook op zondag. En dan kon ik na mijn werk zo het sportcafé in om met een hapje eten de race te kijken! :Y) :9B oOo

iRacing Profiel

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DaWaN schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:20:
[...]

In dit geval heeft Stroll het team gekocht omdat hij een groot fan de sport is. Dat maakt natuurlijk wel verschil. Zijn andere bedrijven bemoeit hij zich duidelijk minder mee.

Of het goed is, is een ander verhaal (nee w.m.b.)

• d-vine
  • Nu online
AI slop hoeft hier niet.

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-03-2026 09:14 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Is dit echt? :o

[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-03-2026 09:15 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:05
Is dit een retorische vraag?

tip: kijk goed naar de letters in de achtergrond

*sowieso

• Chocoball
  • Nu online
Aan het einde van de formation lap, 5 seconden 'pre-start'. Straight mode gaat aan na bocht 1.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4vvs11jom7ng1.jpeg

• Chocoball
  • Nu online
Power unit informatie voor Australlië.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ckcveinrj7ng1.png

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Uiteraard smakeloze AI slob.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:40:

[Afbeelding]
5 SM acts :P

PSN

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Als die-hard F1 fan ben ik het wel effe kwijt met als die termen. Ik zal er aan moeten wennen denk ik. Ik heb het ook veel te druk gehad om mij hier in te verdiepen dus zal het op me af laten komen zondag.

• ResuCigam
  • Laatst online: 05-03 15:58

ResuCigam

BOFH

Chocoball schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:40:

[Afbeelding]
Dit is toch niet meer te snappen/volgen voor niet technische mensen?

We do what we must because we can.

• Chocoball
  • Nu online
ResuCigam schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:53:
[...]

Er staat bji voor teams en motorfabrikanten dus komt vast goed. :)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29
[...]

Deze data is dan ook niet bedoeld voor de niet technische mensen, maar voor de teams.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:32
[...]

Er staat toch ook boven dat dit informatie voor de teams is? Dus niet voor niet technische mensen?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08
Worst case scenario is dat de race “leuk” wordt doordat er per ongeluk allerlei overtake momenten ontstaan door accu en geklooi waar we weinig van mee krijgen. Dus dat het voor de willekeurige kijker spectaculair lijkt te zijn terwijl het in werkelijkheid door gebrek aan performance komt of technische beperkingen die willekeurig voor dit circuit van toepassing blijken.

De podcast van The Race was ook werkelijk vernietigend.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:12
[...]

Wat een clown show is dit hele F1 circus aan het worden.....................

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Chocoball schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:57:
[...]

Er staat bji voor teams en motorfabrikanten dus komt vast goed. :)
Waarom dan hier plaatsen?
spoiler:
Grapje heh. 8)

It’s the economy, stupid!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
aveenhuysen schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:12:
[...]

Lees eerst eens goed, voordat je dit sentiment gaat aanwakkeren.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Een hoop gevoelens vanuit de onderbuik hier. Laten we eens de eerste 5 races kijken en dan voorzichtig een oordeel gaan vormen.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:11
aveenhuysen schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:12:
[...]

En hoeveel heb je de afgelopen 11 jaar meegekregen / er op gelet (/ en vooral jezelf geïrriteerd aan) hoeveel, waar en wanneer een coureur (extra) aan het rechargen was, (meer of minder) aan het deployen was, etc?

Het elektrische aspect is groter geworden, maar zoveel verandert er in feite niet...

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

henri86 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:52:
[...]

En hoeveel heb je de afgelopen 11 jaar meegekregen / er op gelet (/ en vooral jezelf geïrriteerd aan) hoeveel, waar en wanneer een coureur (extra) aan het rechargen was, (meer of minder) aan het deployen was, etc?

Het elektrische aspect is groter geworden, maar zoveel verandert er in feite niet...
Hoeveel heb jij meegekregen van de pre-season testdagen, reacties van rijders en reacties van specialisten?

Melbourne is gelukkig op 2 banen na (Monza en Jedah) de slechtste voor het regenereren, dus ik verwacht deze race een snelle conclusie of het inderdaad huilen gaat worden.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
˙pooɯ ǝp uᴉ lɐɐɯǝlǝɥ lɐ uǝq 'ɹǝpun-uʍop uǝuuᴉƃǝq sʇǝʍɹǝpno ɹǝʞʞǝ˥ ˙ԀℲ ǝʇsɹǝǝ ǝp ʇǝɯ ʇsɹɐqsol puǝʞǝǝʍǝɔɐɹ ʇǝɥ ɹooʌ ɹnn ƃᴉʌǝʇs uǝǝ ƃoN
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord