Twente komt eraan!
Mercedes en Ferrari zitten er goed bij, Red Bull er ver achter (ondanks de tweede pitstop en start van P20).
De soft banden gingen bij anderen 5 rondjes mee, hard of medium was de beste optie.JoteW schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:08:
[...]
En nog 4 set softs, maargoed de hards zullen voor hem wel beter werken dan hier
Ik denk dat een 3- of 4-stop ook niet zo’n heel geweldig idee is.JoteW schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:08:
[...]
En nog 4 set softs, maargoed de hards zullen voor hem wel beter werken dan hier
Bi-zar danHolk schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:09:
[...]
De soft banden gingen bij anderen 5 rondjes mee, hard of medium was de beste optie.
Twente komt eraan!
Ver en Nor hebben toch wel een extra stop gemaakt toch? dus het verschil is wat minder als je nu zietHolk schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:08:
Mercedes en Ferrari zitten er goed bij, Red Bull er ver achter (ondanks de tweede pitstop en start van P20).
ik denk dat het dichterbij is dan we denken
maar ik vind het leuker als waar ik voor vreesde
*sowieso
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Een stop is 25-30 seconden, dus nog steeds ruim team 3/4. Jammer dat Hadjar en Piastri er niet mee doen om te tonen hoe het echt in elkaar steekt.Wognummer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:11:
[...]
Ver en Nor hebben toch wel een extra stop gemaakt toch? dus het verschil is wat minder als je nu ziet
"When you grow up your heart dies"
Ik wel. een rookie kan niet de info geven die Bot en Per wel kunnen geven, met hun ervaring.DonJunior schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:12:
Perez terug vond ik al vreemd, maar hij doet gewoon wat ie moet doen: een kleurloze wedstrijd rijden. Snap echt niet dat ze naast BOT gewoon een rookie hadden gezet. Laat maar jagen.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
| 1 | RUS | 1:23.034 |
| 2 | ANT | 1:22.992 |
| 3 | LEC | 1:22.899 |
| 4 | HAM | 1:22.764 |
| 5 | NOR | 1:22.953 |
| 6 | VER | 1:22.906 |
Maybe, maar PIA ging een stuk beter hier dan NOR. (totdat ie 'm stuk maakte vanmorgenMog schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:12:
Mercedes is niet zo dominant als ik had verwacht. Ferrari veel beter dan verwacht. Verstappen rijdt een dijk van een race (20>6). McLaren lijkt het vierde team.
dat ze niet het snelste zijn 100% maar binnen 10 seconden van de winnaar zie ik ze wel rijdenBiaggioLuciano schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:13:
[...]
Een stop is 25-30 seconden, dus nog steeds ruim team 3/4. Jammer dat Hadjar en Piastri er niet mee doen om te tonen hoe het echt in elkaar steekt.
Er zal een seconde of 20 af kunnen maar dan zit RB er nog 14-20 seconden achterWognummer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:11:
[...]
Ver en Nor hebben toch wel een extra stop gemaakt toch? dus het verschil is wat minder als je nu ziet
"het is nog steeds rustig hier in niemandsland"Marc H schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:14:
[...]
Ik wel. een rookie kan niet de info geven die Bot en Per wel kunnen geven, met hun ervaring.
Nee zonder gekheid ik snap wat je zegt, maar die 'rookies' hebben ook gewoon F3 en F2 ervaring en hebben vaak echt wel gevoel bij een auto. Deze auto's voelen sowieso nieuw aan voor alle rijders.
Ontopic: PER ging wel netjes aan de kant voor NOR en VER
*sowieso
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Rondetijden voor ronde 50
| 1 | RUS | 1:23.087 |
| 2 | ANT | 1:22.903 |
| 3 | LEC | 1:23.200 |
| 4 | HAM | 1:23.310 |
| 5 | NOR | 1:22.763 |
| 6 | VER | 1:22.738 |
Out for a stroll
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Iets zegt me dat Lewis juist het meest begrijpt dat een race niet over is tot de geblokte vlag gepasseerd isKeep pushing you never know
wel leuk iemand de bingokaart al klaarBiaggioLuciano schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:18:
[...]
Iets zegt me dat Lewis juist het meest begrijpt dat een race niet over is tot de geblokte vlag gepasseerd is
Best crowd ever?
| 1 | RUS | 1:23.106 |
| 2 | ANT | 1:22.558 |
| 3 | LEC | 1:23.049 |
| 4 | HAM | 1:23.008 |
| 5 | NOR | 1:22.784 |
| 6 | VER | 1:22.683 |
VER wel elke keer sneller.. maar toch niet er voorbij..StefanVerkerk schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:20:
Rondetijden voor ronde 52
1 RUS 1:23.106 2 ANT 1:22.558 3 LEC 1:23.049 4 HAM 1:23.008 5 NOR 1:22.784 6 VER 1:22.683
*sowieso
https://www.formula1.com/en/page/vote
Pfff, PIA staat er niet bijsjaool schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:22:
Stemmen maar weer.
Niet gestart....
Stem mogelijkheid is bij mij al gesloten?sjaool schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:22:
Stemmen maar weer.
*sowieso
Dikke winst dus? Melbourne is normaal gesproken 57 ronden slaapverwekkend.
Heel fijn, vanaf het moment dat de jongens wakker waren kon ik rustig aan doen hier. De eerste boterhammetjes zitten er alweer in.
> Does nothingsly___ schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:27:
Tja...dit gaat een lang seizoen worden met die gentleman up front
> P3 WDC
*sowieso
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is dat Ferrari de strategie weer eens niet op orde had, anders was het een stuk spannender voorin.sly___ schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:27:
Tja...dit gaat een lang seizoen worden met die gentleman up front
Maar Mercedes lijkt echt ver voor te liggen. Niet alleen de motor, maar ook hun banden...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hoe vaak ?sjaool schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:29:
Inhalen of ingehaald worden, that is the question.
How do you save a random generator ?
Attent. Maar normaal kijk ik de races altijd savonds terug. Dan mijd ik dit topic (en internet in het algemeen) als de pest de hele dag.G_Dragon schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:28:
Mooie race!
Uitslag even tussen spoilertags voor wie nog moet kijken
..
Lijkt me vreemd als mensen dit topic gaan lezen terwijl ze nog moeten gaan terugkijken.
*sowieso
De eerste 30 ronden redelijk vaak. Toen waren de mushrooms op.
Dat Russell dit een geweldige wagen vindt is natuurlijk wel te snappen. Die is niet meer objectief.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik ben totaal niet overtuigd van Russell. Antonelli zat de hele tijd dicht achter hem. Ferrari zit er goed bij. Zelfs Verstappen had om het podium kunnen vechten bij een eerlijke kans.
En dan gaat elk circuit weer anders zijn. En McLaren en Red Bull zijn doorgaans erg goed in doorontwikkelen.
De battery en overtake graphic moet verplicht worden bij elk duel in beeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Mog op 08-03-2026 06:32 ]
T was gelukkig niet zo bedroevend als gosteren geschets werd na de kwali.
Vanaf P20 starten en eindigen in de punten zou ik niet noemen: 'niets'sjaool schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:33:
Max dus DotD en FL. Lekker score maar levert niets op.
*sowieso
Nou, dit is toch raar!Danfoss schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:36:
Fijn voor het publiek om in een box te gaan staan met de interviews
wss om de rijders te spare tegen de warme zon zo direct na een race? Het is nu 23 graden daar (dat valt opzich nog wel mee eigenlijk maar who knows)Danfoss schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:36:
Fijn voor het publiek om in een box te gaan staan met de interviews
*sowieso
Box boxshoombak schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:28:
Blij dat dit voorbij is, ik ga m'n accu opladen
Wat ik benieuwd naar ben is waarom ze batterij al gewisseld hebben. Niet logisch om dit onderdeel in pool op te nemen omdat batterijen minder worden naarmate tijd. En ontwikkeling ook qua batterij gaande is.Lekker Ventje schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:31:
Zei Russell I love the engine? Lekker opportunistisch dan.
Maar DotD en FL leveren toch echt niets op.DonJunior schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:33:
[...]
Vanaf P20 starten en eindigen in de punten zou ik niet noemen: 'niets'
P6 was het maximaal haalbare zoals hij al voorspeld had.
Je vraagt je af wat hij had kunnen doen als hij gisteren normaal had kunnen kwalificeren.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 08-03-2026 06:40 ]
Vermakelijke race, is weleens anders geweest hier de laatste paar jaar.
Heel benieuwd wat China en vooral Japan gaan brengen, dit was iig al een behoorlijke vooruitgang
En van de vliegende start van Leclerc:
[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2026 06:44 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is toch niet wat ze wilde bij de FIA
Dat is verwacht. Dat zie je bij elke flinke regalement wijziging.MrSparkels schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:47:
Begin van de race was grappig en lag het lekker bij elkaar....aan het einde toch een hoop auto's in de top 10 op een ronde gezet....![]()
Dat is toch niet wat ze wilde bij de FIA
*sowieso
Sprint Race is om 4 uur snachts (aldus mijn iCal agenda) .. noem dat maar 'normaal'. hahahasjaool schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:58:
Volgende week China al. Dan iets normalere tijden. De race start om 8 uur 's ochtends.
Maar de echte race is wel beter ja.
*sowieso
Ja, dat dan weer wel. Dat wordt mushroom galore. En dan na dat uurtje terug het bed in.DonJunior schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:59:
[...]
Sprint Race is om 4 uur snachts (aldus mijn iCal agenda) .. noem dat maar 'normaal'. hahaha
Maar de echte race is wel beter ja.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 08-03-2026 07:01 ]
Ik geloof niet dat Ferrari de strategie niet goed had. Ze gingen voor de 1 stopper, hadden ze waarschijnlijk niet gered als ze bij de eerste VSC naar binnen waren gegaan (bij de 2e hadden ze pech).Mog schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:28:
[...]
Het is dat Ferrari de strategie weer eens niet op orde had, anders was het een stuk spannender voorin.
Dat Mercedes niet meer hoefde te stoppen had denk ik niemand voorzien. Dit was gewoon een goede race van Ferrari (en een betere van Mercedes).
Ik geloof ook dat RB er niet ver vanaf zit. Dit gaat denk ik best een mooi seizoen worden.
Na een paar paddo's zie je gelijk overal dat porpoising weer terug, no thx.sjaool schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:00:
[...]
Ja, dat dan weer wel. Dat wordt mushroom (?) galore. En dan na dat uurtje terug het bed in.
Caffeine of
Welke coureur is niet opportunistisch? Ok misschien dat Max als die had gewonnen wel had gezegd wat een kut reglementen. Maar Norris riep eerst ook Max moet niet zeiken. Tot die in Melbourne niet kon winnen. Toen was die het ineens roerend met hem eens.Lekker Ventje schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:31:
De eerste tien rondes bieden een klein lichtpuntje voor de toeschouwers maar de rest was slaapverwekkend. Ik sluit me aan bij de mening van Max.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zo F1 onwaardig…
Zwaar teleurgesteld eigenlijk. Had het vandaag nog een kans willen geven maar het werd al vrij snel duidelijk dat het nu eerder een computerspelletje geworden is.
Heeft dus bij niks meer met puur racen te maken!
Mijn abbo liep nog tot na china volgende week dus die ga ik nog kijken en daarna zal ik het na meer dan 20 jaar trouwe fan wel zien in de samenvattingen!
Interessante race, veel uitvallers en een kapotte motor van Hadjar, alleen even wachten wat de precieze oorzaak is.
In race pace liggen de top 4 teams wel dicht bij elkaar. Norris en Max op ruim een halve minuut, maar hebben de extra pit gedaan. Vanaf p7 alles op een rondje of meer gezet is wel pittig.
Prima race om ochtend mee te starten. Fijne dag allen!
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hahaha, bijna zelfde post op zelfde moment LOLhoevenpe schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:39:
Net teruggekeken, start voelde heel traag en onnatuurlijk. Constante positiewisselingen, amusant maar heeft imo teveel weg van MarioKart dan keihard racen.
Hier ook, ik zat te wachten tot ze driftend door de bocht gingen voor een extra boost.mikkelnl schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:41:
Beetje dubbel gevoel: eerste 30% van de race is leuk te kijken, maar ik hou steeds het "mario kart paddestoelen gebruiken"-gevoel.
Max als bullet van P20 naar P6...mathy_ schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:44:
Hier ook, ik zat te wachten tot ze driftend door de bocht gingen voor een extra boost.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Niet elke race heeft dezelfde compounds.Lynx schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:56:
Je kan dus bijna 50 ronden op harde band, 20 op medium en 5 op rood? Elke race wordt dus 1-stopper met maximaal sparen op de zachtere compounds. Dat icm de motorregels kun je wel veilig concluderen dat de coureurs werkelijk de enige racers zijn binnen de gelederen van fabrikanten, FIA en FOM.
De eerste tien rondes bieden een klein lichtpuntje voor de toeschouwers maar de rest was slaapverwekkend. Ik sluit me aan bij de mening van Max.
Verder gewoon een vermakelijke race met zoals altijd minder actie zodra de gaten groter worden.
En Ferrari strategie is duidelijk nog steeds Ferrari strategie…
Met harde hand vast houden aan hun originele plan en daarmee alle kans op winst laten glippen.
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 08-03-2026 09:07 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mjah... Er was wat actie op de baan, maar ook veel stuivertje wisselen. Dat zal de komende races wel glad gestreken worden.jaapstobbe schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:36:
Wat een verschil in reacties vergeleken met gisteren, wellicht omdat Max liet zien met +14 dat het voor hem toch nog een succesvol jaar kan worden? Al denk ik dat het al in de tas is voor Mercedes.
M.i. is dit onhoudbaar, er moeten regels gaan wijzigen.
Hoop vooral dat het de volgende race wat minder makkelijk wegrijden wordt voor Mercedes.
McLaren viel tegen ook. Dacht dat die al een jaar bezig waren aan de nieuwe auto.
En die gladjakker die zo blij is met een draak van een motor en een auto... Omdat ie wint...
Eerste helft was wel vermakelijk, tweede helft heel erg saai.
Is gewoon Mario Kart, volgende race krijgen de coreurs bananen mee.Blik1984 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:25:
Niet de race gezien, wel de lange samenvatting. Leuk hoor, al de positiewisselingen, maar jammer dat het zo ontzettend kunstmatig tot stand moet komen. Vooralsnog geen groot fan
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Mooi, maakt je alert op je 'verslaving'CyBeRSPiN schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:30:
Irritant dat nu.nl niet aan spoiler alerts doet. Uit routine die app geopend voordat ik bedacht dat de race al gereden was
Eerste helft was wel vermakelijk, tweede helft heel erg saai.
Ben er maar in een half uur doorheen geskipped. Op naar China om te zien of het gevoel hetzelfde blijft.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Lekker Ventje schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:31:
Onnodig zuur als je 't mij vraagt. Eens ff terug de geschiedenisboeken in...MikeyMan schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:11:
[...]
*knipje*
En die gladjakker die zo blij is met een draak van een motor en een auto... Omdat ie wint...
2019-2021: drie seizoenen bij Williams in een totaal niet competitief apparaat met nul kans op promotie naar Mercedes zelf want de Hamilton/Bottas dynamiek was prima.
2022: door elkaar geschud worden met rugpijn als gevolg in de porpoising Mercedes. Op papier goede resultaten met veel top 5 maar zeker niet in een wagen die echt meedeed voor de titel.
2023: het Verstappen seizoen waar verder iedereen volslagen kansloos was.
2024: opnieuw in het vierde snelste team, op ruime afstand van McL, Ferrari en RB. Titel niet eens ene beetje in het zicht geweest.
2025: Russell deed leuk mee voor top 5 posities, maar had duidelijk geen McLaren onder zijn reet.
En volgens Wikipedia in 2006 begonnen met kartwedstrijden die belangrijk genoeg waren om daar te noteren. Vanaf 2014 in raceklasses.
De beste man is dus al een kleine 20 jaar aan het werken richting een F1 kampioenschap, heeft 7 jaar in een niet-competitieve bak zijn werk gedaan en ziet nu dat zijn team en engineers in een seizoen met beroerde regels wel een op dit mooment competitief apparaat hebben neergezet en dat hij een goede kans maakt op meer wins de komende races. Mag hij dan blij zijn met het materiaal? Binnen de regels die er nu liggen heeft hij gewoon gelijk: de motor is tot zover goed, het chassis ook.
Ik vind 'm ook niet de leukste uitstraling op de grid hebben, maar laten we wel wezen: zijn baan is races winnen, geen (social) media awards.
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/fdpHVJpBbj4t6Cvf9jLTwhD5.webp?f=fotoalbum_large)