In het begin vond ik de battle wel tof. Lekker stuivertje wisselen een paar ronden lang. Een écht gevecht!alexbl69 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:07:
[...]
Yep.
Krijg de indruk dat de 'veramerikanisering' van grote invloed is geweest op deze regelwijziging.
Wagens die qua niveau vrij dicht bij elkaar liggen (zie Russel en Leclerc vandaag) zullen elkaar heel vaak inhalen. Een inhaalactie kost nu zoveel energie dat je daarna een sitting duck bent en je tegenstander dus weer voorbij ziet komen.
Leuk voor de overtake-statistieken, maar met racen heeft dit natuurlijk niets te maken.
Banden die daadwerkelijk op zijn zie je, een wagen die zich verremd zie je, een wagen die de bocht niet kan nemen zie je, wheelbanging zie je. Een volle of lege batterij? Hier heb je een balkje...
De wagens hebben volgens mij best wat potentie, maar dat hele boost & overtake gebeuren mogen ze er wat mij betreft meteen uit slopen. Stop er dan ook een grotere batterij in en regeneratie op alle vier de wielen zodat je tenminste een volle ronde plank gas kunt gaan. Als wagens elkaar inderdaad makkelijker kunnen volgen nu dan heb je geen pleisters nodig a la overtake modus. Het enige issue is dat door de active aero er minder slipstream is, maar ik heb eerlijk gezegd liever iets tragere wagens op het rechte stuk en dus meer slipstream, dan hoe het nu is.
Toegegeven, de race was minder kut dan ik had verwacht, maar de nasmaak is niet perse heel lekker. Er is potentie, maar zoals het nu in elkaar zit voelt het allemaal heel erg als facade, wat in een raceklasse als de F1 nergens op slaat.
:strip_exif()/f/image/NrQPxRypgeJ2cuIBjGE8qWra.jpg?f=fotoalbum_large)