• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:17
Ik dacht bij de eerste foto die ik zag "oh, welk team is dit".

ik vind 't te weinig Ferrari, maar weet niet precies waarom. Misschien omdat inderdaad 't niet rood én 1 andere kleur is, maar 2?

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vind het vooral veel zwart, als dat allemaal rood was had ik me aan het wit niet zo gestoord.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:35

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik dacht, dat ze dit jaar juist kleinere banden hadden...

Werkt dat contra-gewicht voorop als active-aero?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DeKaerften schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:01:
[...]

Ik dacht, dat ze dit jaar juist kleinere banden hadden...

Werkt dat contra-gewicht voorop als active-aero?
contra-gewicht kun je beter als een mass-damper gebruiken in F1 :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:35
Nvt was al gepost.

[ Voor 95% gewijzigd door Amaze86 op 23-01-2026 15:20 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:19:
De W17 ziet er toch wel goed uit.
Goed als in afgewerkt en met detailwerk op de auto al ingevuld. :>
En dan lijken ze ook een goede motor te hebben vanwege dat compressievoordeel. Red Bull natuurlijk ook, maar die lijken alsnog minder overtuigd van hun zaken te zijn qua motor.
Herinner je je de zero-pods nog? Daarmee zou Mercedes ook gaan domineren en zou het een hele tijd duren voordat de concurrentie het had bijgehaald.

Liep achteraf toch iets anders zeg maar.

Dus leuk dat de auto "af" lijkt me vele details die anderen wellicht niet hebben. Maar dat betekent nog niet dat het daadwerkelijk werkt.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:17:
[...]

contra-gewicht kun je beter als een mass-damper gebruiken in F1 :)
Maar die zijn inmiddels alweer een tijdje verboden.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 12:47
Ben zeer benieuwd naar de voorvleugel van Mercedes. Blijkbaar hebben zij een voorvleugel waarbij maar één vlak wegklapt waar de andere teams er allemaal twee laten wegklappen.

Toen ik er het eerst over hoorde, dacht ik direct van "goed gevonden". Je kunt het systeem iets vroeger activeren bij het uitkomen van een bocht want je blijft iets meer downforce houden. De topsnelheid zal dan wel iets lager liggen.

Maar dat zal allemaal veel te simpel gedacht zijn :+

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 11:18
Mog schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:49:
[Afbeelding]
De verschillen qua intake. Dang. Die van Racing Bulls is 3-4x zo groot als die van Ferrari.
Qua looks vind ik die van Racing Bulls echt veruit het mooiste. De livery van hun ben ik niet zo'n fan van, maar de looks van het chassis zijn wel top.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:21:
[...]

Herinner je je de zero-pods nog? Daarmee zou Mercedes ook gaan domineren en zou het een hele tijd duren voordat de concurrentie het had bijgehaald.

Liep achteraf toch iets anders zeg maar.

Dus leuk dat de auto "af" lijkt me vele details die anderen wellicht niet hebben. Maar dat betekent nog niet dat het daadwerkelijk werkt.
Ja, maar daar weken ze van iedereen af en faalde het.
Van wat ik tot dusver nu zie, lijken ze op grote lijnen helemaal niet af te wijken. Maar er zit wel detail in die auto en strakke afwerking. En zoals ik in het verleden al zo vaak betoogde, onderschat Mercedes nooit bij een nieuwe motorformule. Ze zijn eigenlijk al decennia lang, vrij systematisch goed vanaf het begin.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:30

basvn

Breezand - NHN

Waarschijnlijk is dit de reden dat Williams er volgende week niet bij is

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:51

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhzpUx-eD4XO46AVXkJGOwojbNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VW7FFhsgY4hD1aJTe5bRACNX.png?f=fotoalbum_large

:+

"When you grow up your heart dies"

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:43

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:59
Dat denk ik ook. En dan op de achtervleugel geen HP onzin, maar gewoon FERRARI in dezelfde gele kleur.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:51

sjaool

Every life should have 9 cats

Siebeh schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:12:
[...]

Shell geel is mooier denk ik :P
Ik denk dat helemaal rood nog mooier is. ;)

"When you grow up your heart dies"

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Active aero op de SF-26 in actie:
https://www.reddit.com/r/...ro_in_action_on_the_sf26/

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:35
Ja die redditor die dat gemaakt heeft, die heeft geen smaak. Dit is niet beter dan de huidige auto.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48
YakuzA schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:46:
[...]

Jup, 2 posts boven je ;)

Dan Fallows weer terug naar de RB familie:

[...]
https://www.motorsport.co...n-f1-tech-chief/10792179/
Ik wou het nieuws net plaatsen maar zie weer huiswerk voor de topic start :)

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:25
Vleugels dicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9mLj0BTTIxAEV1u2bgaS13Qrmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2M3kgjIErEmiedCOeoigBkZd.jpg?f=fotoalbum_large
Vleugels open
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SA3ZEiPgaaTWP40ObEbLsD1WKG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl4QR26hlRGZNhlY0zo5Y2rd.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://x.com/xpbimages/s...&t=_UvjWR6qD7fBrXuV68G8Iw

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03 16:33
Via Reddit ook een clipje van gezien. Auto stuiterde nogal, maar misschien komt dat door de hobbelige baan en niet door de missende down force wanneer de kleppen open gaan.

• Chocoball
Waar McLaren en Ferrari volgende week pas op dag 2 starten met testen en Williams helemaal heeft afgezegd voor Barcelona zijn er signalen dat ook Aston Martin uitstelt en maandag gaat bepalen wat hun schema gaat worden. Gezien de bron is dit mogelijk clickbait en wat voorbarig omdat teams maximaal 3 van de 5 dagen kunnen testen. Of dinsdag een goede keus is moet nog blijken omdat dan regen voorspeld wordt, maandag is bewolkt maar droog, woensdag tot en met vrijdag wolken en zon.

Aston Martin's AMR26 will also have a delayed start to #F1 testing, with the team set to decide on its Barcelona runplan on Monday. More: www.planetf1.com/news/aston-m...

Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 23 januari 2026

• Chocoball
Haas heeft ook een flmdag gedraaid op het circuit van Fiorano.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23

AvK

Ready Set Go

Dat zag er beter uit dan ik had verwacht. Je kan goed zien dat de kortere afstand tussen de voor en achteras er voor zorgt dat de auto veel korter draait. Dan waren de oude auto's van vorig jaar enorme lompe bakken. (Waren het ook natuurlijk).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/OY4RXVgUZTzULMZsrtcTIyOh.png

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:51
Een eigen breaking bericht maken maken.

Je bent bij deze gepromoveerd tot Master of the topic Universe 8)

• Extigo
  • Laatst online: 18:44
Banden allocatie voor Barcelona
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G_f3-A3W0AA6bop?format=jpg&name=large

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-02 08:03
Extigo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:11:
Ai, Williams heeft de zaakjes niet goed op orde

[X]

[...]

[Afbeelding]
Het verbaast me vooral omdat Williams volgens mij echt al heel vroeg is begonnen met de 2026-auto. Dan verwacht je dat ze wel op tijd klaar zijn...

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03 12:16
Waarom is de banden allocatie zo random? Met opzet gedaan?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 22:21

DataGhost

iPL dev

Goldman schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:35:
Waarom is de banden allocatie zo random? Met opzet gedaan?
Kan je als team gewoon zelf kiezen. Dus dat doe je aan de hand van wat voor weer je verwacht en hoe je verwacht dat je auto gaat presteren / wat je precies wilt testen.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03 12:16
Ik vind het toch bijzonder om de harde band (in het geval van RB en RBR) helemaal niet te testen. Maar ze zullen vast hun redenen daarvoor hebben

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• RobertMe
Goldman schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:14:
Ik vind het toch bijzonder om de harde band (in het geval van RB en RBR) helemaal niet te testen. Maar ze zullen vast hun redenen daarvoor hebben
Veel te koud weer? Dus komen de harde banden niet op temperatuur en zijn ze nutteloos.

Daarnaast is het geen echte test maar meer een shakedown. Kijken of de volledig nieuwe motor ook functioneert. En dan ook nog volledig nieuwe auto's waar die nieuwe motor in moet, en de active aero etc. Deze dagen in Barcelona zijn er puur om te testen of de auto werkt en betrouwbaar is. Testen op ("volle") snelheid komt later in Bahrein.
En deze banden selectie is dus alleen voor Barcelona.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Goldman schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:14:
Ik vermoed dat ze vooral hun basisplatform gaan testen en pas later met variabelen zoals andere banden aan de slag willen gaan. Ook vermoed ik dat ze regelmatig naar de pit zullen gaan voor kleine aanpassingen en ze die banden dan eerder op temperatuur willen hebben.

Bij RBR spelen natuurlijk aardig wat dingen. Newey is weg, dit is hun eerste eigen PU, Ford kwam erbij terwijl Honda vertrokken is etc. Ze moeten nu een totaal nieuwe soort auto testen die veel actieve elementen heeft en dus geprogrammeerd moeten worden. En dan moeten ze hetzelfde ook doen voor de PU die mede vanwege het veel grotere hybride gedeelte, ook een stuk complexer zal zijn op softwaregebied. Daar sluit Ford ook voor aan, maar dat is voor hun ook vrij nieuw. Ik denk dat ze dus heel erg druk gaan zijn met de basis begrijpen, kijken hoe alles nu werkt en dingen aanpassen of proberen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chocoball
Kan een beschadigde voorvleugel straks nog wel vervangen worden in de vertaling en samenvatting.
  • Dit seizoen kan per knopdruk niet alleen de achtervleugel geopend worden maar ook de voorvleugel. Als de knop wordt ingedrukt komen de bovenste 2 elementen vlak te staan om zo de luchtweerstand te verminderen.
  • Hoe dit systeem precies werkt in niet geheel duidelijk, ook het reglement schrijft niet voor welke techniek gebruikt moet of mag worden. Teams zouden bijvoorbeeld voor een servomotor kunnen kiezen.
  • Audi technical director James Key verwacht dat de meeste teams voor een hydraulisch systeem zullen kiezen: "We hebben al zoveel ervaring opgedaan met hydrauliek in de achtervleugel dat het de meest logische aanpak is. Je wilt dat beide vleugels perfect synchroon bewegen. Dus we zullen waarschijnlijk ook hydraulische systemen aan de voorkant zien.".
  • Hij vult verder aan: "De aanpassing moet in zeer korte tijd gebeuren. Als je de activering in de garage bekijkt, kun je de beweging zelf niet eens waarnemen. De vleugel staat of in de ene of de andere positie. Het gaat ongelooflijk snel en maakt ook ongelooflijk veel lawaai. Er zijn enorme krachten aan het werk.".
  • Met een hydraulisch systeem aan de voorkant komen natuurlijk vragen wat de consequenties zijn in het geval van een ongeluk? Vanwege het hydraulisch systeem gaan er leidingen door het neusgedeelte en als de voorkant schade oploopt moet de coureur dan vroegtijdig opgeven omdat hij zonder werkende voorvleugel kansloos is? Een andere vraag is of de voorvleugel net zo snel vervangen kan worden als in de afgelopen jaren?
  • Key heeft daar het volgende antwoord op: "We hebben een oplossing gevonden waarmee we de vleugel tijdens een pitstop kunnen wisselen. En het mechanisme werkt daarna gewoon weer. De hydraulische aansluiting is vergelijkbaar met een snelkoppeling op een tuinslang.".
  • Meer dan dat wou Key niet prijsgeven. Het is wel duidelijk dat er een veiligheidsmechanisme in de voorvleugel moet worden ingebouwd om te voorkomen dat alle hydraulische vloeistof weglekt in geval van schade aan de leidingen. Of het vervangen van de voorvleugel net zo lang of langer duurt kwam geen antwoord op.

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2267008.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2267009.jpg
Activatiemechnische bij Racing Bulls en Red Bull

https://www.auto-motor-un...ydraulik-schaden-wechsel/

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door himlims_ op 25-01-2026 18:27 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Chocoball
Aangezien F1 TV in beperkte mate aanwezig zal zijn in Barcelona is er besloten een topic voor de shakedown dagen aan te maken.

[F1 2026] Pre-season testing (Barcelona)

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:30

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G_kq8mHWIAAjCH9?format=jpg&name=small

de RB22 (nu officieel)

meer foto's zullen wel volgen nog

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G_ktI1SWIAAx3d9?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 26-01-2026 08:51 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Waah
  • Laatst online: 00:10
Ben wel benieuwd naar die beweging dan. Want de enige beweging die ik heb gezien was van Ferrari en dat vond ik relatief traag ogen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

basvn schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:38:
[Afbeelding]

de RB22 (nu officieel)

[Afbeelding]
De leuke stukken zitten in de (aangedikte) schaduw, logisch wel. Nog een beetje geduld maar. Het ziet er wel heel smal uit, zero pods revival :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van de Sky website, eerste beelden van de test Mclaren:

Afbeeldingslocatie: https://liveblog.digitalimages.sky/lc-images-sky/lcimg-551893e9-6742-4789-942d-a9d489ef569a.png
Afbeeldingslocatie: https://liveblog.digitalimages.sky/lc-images-sky/lcimg-f8588120-ab1b-4c27-95b8-16fc48720159.png

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:26

MetalStef

gietijzer

Grijze auto, 81 op de rugvin en 1 op de neus?
Handig: 2 man in de auto: minder gezeik over papaya rules!

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03 17:25

bakvis

Tweakers.Nerd

Mad-Matt schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:17:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Duidelijk een livery render, gezien het gebrek aan details in de 'bargeboards', vloer en voorvleugel. Ze willen hun hand nog niet laten zien.

Mijn Specs

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

bakvis schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:21:
[...]

Duidelijk een livery render, gezien het gebrek aan details in de 'bargeboards', vloer en voorvleugel. Ze willen hun hand nog niet laten zien.
Hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik dit ook denk ja

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Formule1 spreekt over een livery speciaal voor de Barcelona Shakedown.. dit is dus niet hun 'final form'
https://www.formula1.com/...wn.75r8EThCadZoRnlMuVFUYC

*sowieso

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bargeboards vond ik altijd erg fragiel qua downforceverlies bij een touche. Ik ben benieuwd hoe deze zich gaan verhouden nu.
Zullen wel sterk zijn maar ogen erg kwetsbaar als je het van bovenaf bekijkt. Steken best wel uit.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik lees net dat Mercedes de eerste strijd gewonnen heeft tegen hun "grootste" concurrent. Mercedes was eerder op de baan dan Audi vanmorgen :o

• Senaxx
basvn schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:38:
[Afbeelding]

de RB22 (nu officieel)

[Afbeelding]
Lijkt het nou dat ze een variant van zeropods hebben? Ze hebben wel van die uitsteeksels aan de zijkanten om aan de minimale breedte te voldoen? Tenminste zo lijkt het. Er zit nog wel een redelijke sidepod opening, maar ze hebben ook die verplichte crash structure / breedte dingen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfqxNWQdBvR6EjopzuCyj4pWk88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/it2lRoNx72BcP60WwDHJBteX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 26-01-2026 09:59 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

crosspost (sorry mods).

Maar deze gozer livestreamt op YT en heeft best wat rijdende beelden vanuit de pits gevonden:
YouTube: F1 SHAKEDOWN TESTING - Day 1

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-03 15:10
Mad-Matt schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:17:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je mag toch hopen dat er nog wat kleur aan toegevoegd gaat worden want dit is wel echt heel erg saai (en lelijk)
Tot nu toe sowieso maar weinig interessante liveries. Vind die van Ferrari persoonlijk ook spuuglelijk, Audi en Haas weinig boeiends. Red Bull met dat blauw vind ik tot nu toe de mooiste.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JEightyFive schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:10:
[...]

Je mag toch hopen dat er nog wat kleur aan toegevoegd gaat worden want dit is wel echt heel erg saai (en lelijk)
Tot nu toe sowieso maar weinig interessante liveries. Vind die van Ferrari persoonlijk ook spuuglelijk, Audi en Haas weinig boeiends. Red Bull met dat blauw vind ik tot nu toe de mooiste.
Dit is voor de testdagen, ik verwacht dat er weer veel oranje op zit :)
Persoonlijk vind ik de VCarb het mooist. Haas en RBR zijn ook erg mooi.

Zie net een bewegend beeld van de Audi en ik vind het eigenlijk heel erg goed bij het merk passen. "Leasebak grijs"

[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 26-01-2026 10:47 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:38
DonJunior schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:38:
Formule1 spreekt over een livery speciaal voor de Barcelona Shakedown.. dit is dus niet hun 'final form'
https://www.formula1.com/...wn.75r8EThCadZoRnlMuVFUYC
Is dat het eigenlijk ooit bij de livery reveals? :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mad-Matt schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:14:
[...]

Dit is voor de testdagen, ik verwacht dat er weer veel oranje op zit :)
Persoonlijk vind ik de VCarb het mooist. Haas en RBR zijn ook erg mooi.

Zie net een bewegend beeld van de Audi en ik vind het eigenlijk heel erg goed bij het merk passen. "Leasebak grijs"
Hebben ze al beschadigde velgen en krassen op de lak? In ieder geval geen knipperlicht :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En de RBR:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.racingnews365.com/2026/Hadjar/_1095xAUTO_crop_center-center_75_none/AOC-52.avif?v=1769422114

• Jasphur
Vind het veel meer 'racewagens' nu. Heel benieuwd hoe het hele grid bij elkaar er uit ziet.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Jasphur schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:04:
[...]

Is dat het eigenlijk ooit bij de livery reveals? :P
Fair enough. Maar omdat mensen nu al struikelen over de kleuren dacht ik: 'ik vermeld het toch even'.
Weet nog dat RedBull dat een aantal jaren geleden deed (bij o.a. de RB14 en RB15), hele gave livery tijdens de tests en tijdens de echte races was het weer hetzelfde als altijd.

RB14 Test
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/02/red-bull-rb14-2.jpg

en RB15
Afbeeldingslocatie: https://img.redbull.com/images/c_crop,x_1172,y_0,h_1977,w_1187/c_fill,w_450,h_750/q_auto,f_auto/redbullcom/2019/02/13/c621506e-56c3-443c-a498-cb0b6008ead5/red_bull_racing_rb15_launch_2019_silverstone

*sowieso

• Senaxx
Ja het lijkt toch een vorm van zeropods op de Red Bull, auto is veel smaller dan vele andere auto's op de grid

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Senaxx schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:46:
[...]

Ja het lijkt toch een vorm van zeropods op de Red Bull, auto is veel smaller dan vele andere auto's op de grid
Zo veel smaller lijken ze toch niet?

• Senaxx
Mad-Matt schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:49:
[...]

Zo veel smaller lijken ze toch niet?
Geen enkele andere auto heeft van die uitstekende crash structure "dingen" aan de zijkant. Dit omdat de pods omdat de auto veel smaller is dan de regelementen toelaat. Dit was was destijds ook bij de zeropod mercedes zo. Het is niet zo extreem als bij Mercedes, maar zeker een stuk smaller dan de rest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/samSsIkEUAergMSGDnVjn3SeoXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a53qE9twK37G8Eg2YwJqfmvW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Senaxx op 26-01-2026 11:55 ]

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gaan de auto's nu meer met lucht koelen en daardoor kleine radiatoren, die voorheen meer in sidepods zaten?
Kan het daarom zijn dat de RBR en RB daardoor grotere luchtinlaat heeft bovenop?
Misschien wel te simpel gedacht denk ik.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Sepp14 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:56:
Gaan de auto's nu meer met lucht koelen en daardoor kleine radiatoren, die voorheen meer in sidepods zaten?
Kan het daarom zijn dat de RBR en RB daardoor grotere luchtinlaat heeft bovenop?
Zou zo maar kunnen natuurlijk.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Senaxx schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Geen enkele andere auto heeft van die uitstekende crash structure "dingen" aan de zijkant. Dit omdat de pods omdat de auto veel smaller is dan de regelementen toelaat. Dit was was destijds ook bij de zeropod mercedes zo. Het is niet zo extreem als bij Mercedes, maar zeker een stuk smaller dan de rest.

[Afbeelding]
Ja, hier zie je het wel goed ja.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sepp14 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:56:
Sidepods koelden vaak de ICE dacht ik, en de Airbox werd in het verleden gesplit naar intake voor de ICE motor en de koeling van hele electrapakket.

Dus met groter Electra pakket zal de snelste fix zijn om de airbox groter te maken.
En de minder krachtige ICE heeft weer minder koeling nodig, dus dan kan de radiator in de sidepod weer wat kleiner maken.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 26-01-2026 13:09 ]

PSN

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-03 13:04
Mercedes had voor het zero-pods design een nieuw soort koelsysteem ontwikkelt, omdat ze de ice anders onvoldoende gekoeld kregen. Het nadeel was dat een kleiner koelsysteem in de vorige regulations geen toegevoegde waarde had, omdat de sidepods een aerodynamische functie hadden.
Daarnaast was Honda van de 4 motorleveranciers de enige die luchtgekoeld werkte, heb ik ook begrepen. (even gecheckt: RBR, RB en McL hadden een A2A systeem en de reste W2A) Daarom klonk die ook anders, rauwer. (kennelijk dus niet, gezien McLaren niets aners klonk dan Mercedes) Gezien Red Bull Powertrains voornamelijk met die ICE ervaring heeft, kan het wel eens zo zijn dat ze daar nog steeds mee werken.

Koeling is dus zeker nog iets waar in de moderne formule 1 bijzondere dingen mee gedaan kunnen worden.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Heb ik iets gemist? Knipperende pitlichten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nv9lNEsG7ld7fhIv-9RGGRANWfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WknOztszJ6YzSDHmVfnvrYE8.jpg?f=fotoalbum_large

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

CreativeS schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:54:

[Afbeelding]
Gehele rulechange video, met specifiek het stukje over de lichten:

YouTube: Everything You Need To Know About the Formula 1 2026 Regulations

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:54:

[Afbeelding]
klopt speciaal voor stroll en ocon

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ook de reden waarom BMW niet in de F1 wil stappen (sorry, open doel).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

zonoskar schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:09:
Ook de reden waarom BMW niet in de F1 wil stappen (sorry, open doel).
Zeg je het net tegen de verkeerde... mijn hendel voor richting aangeven is versleten... ben soms de enige in de rij voor het verkeerslicht die 'm gebruikt. Allemaal - stuk voor stuk - luie varkens met grootheidswaanzin :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oChENaSTkh3Bb32Bbw7EmieJ2TU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xw2Qjs4NayklEFD7D8uDv2gW.jpg?f=user_large

Maar ook open deuren kunnen ontzettend flauw zijn... wees origineel, bedenk wat nieuws.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 27-01-2026 10:54 ]

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Dank je wel @majoh. Iets gemist dus O-)

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-03 11:51
CreativeS schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:18:
[...]

Zeg je het net tegen de verkeerde... mijn hendel voor richting aangeven is versleten... ben soms de enige in de rij voor het verkeerslicht die 'm gebruikt. Allemaal - stuk voor stuk - luie varkens met grootheidswaanzin :+

[Afbeelding]

Maar ook open deuren kunnen ontzettend flauw zijn... wees origineel, bedenk wat nieuws.
Aangezien mijn volgende auto een BMW is/wordt zei ik pasgeleden tegen de vrouw:
"wel mooi dat ik straks BMW rijd, dan hoef ik in ieder geval geen richting meer aan te geven"

Ze snapte hem niet _O-

Eric, Signing off !!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CreativeS schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:18:

[knip]
Verkeerslicht, die hebben toch geen functie meer tegenwoordig? Rood betekent vol op het gas en door, "Red is the new Orange". Dit is niet automerk gerelateerd overigens :+

Gelukkig worden ze in deze klasse nog wel gerespecteerd, door alle merken die deelnemen (y)

Testing, one, two ...

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11
hardware-lover schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:46:
[...]

Verkeerslicht, die hebben toch geen functie meer tegenwoordig? Rood betekent vol op het gas en door, "Red is the new Orange". Dit is niet automerk gerelateerd overigens :+

Gelukkig worden ze in deze klasse nog wel gerespecteerd, door alle merken die deelnemen (y)
Ging Norris (en velen die volgden) niet door knipperend rood na de crash van Stroll twee jaar terug?

• Chocoball
Williams zou op 3 februari a.s. een fysieke livery presentatie in haar fabriek geven. Dat wordt nu een online presentatie op dezelfde dag.

Williams' planned physical launch of its new livery on Feb 3rd at its factory has been changed into a virtual-only event, set for the same date. #F1

Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 27 januari 2026

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Shinji schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:03:
Ging Norris (en velen die volgden) niet door knipperend rood na de crash van Stroll twee jaar terug?
Is daarvoor ook zwaar bestraft, hij mocht dat jaar geen kampioen meer worden (van Verstappen) 😁

Testing, one, two ...

• RobertMe
hardware-lover schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:30:
[...]

Is daarvoor ook zwaar bestraft, hij mocht dat jaar geen kampioen meer worden (van Verstappen) 😁
Alsof die dat anders wel zou worden... Zelfs als Norris die race gewonnen had en Verstappen 0 punten had was Norris meen ik geen kampioen geworden (als de rest van de races zo verlopen waren als nu het geval was).

Die hele "hype" dat Norris nog een kans maakte dat jaar was echt zwaar overdreven. Net zo overdreven als bij Verstappen afgelopen jaar. Alleen lukt het die dan bijna wel door het geklungel van McLaren en Norris.

Edit:
Norris werd dus tweede op 63 punten achterstand. Die was dus nooit kampioen geworden wat de uitslag van Brazilië ook was. (Norris werd nu 6e met 8 punten vs 26 van Verstappen. Als Norris 26 punte pakte en Verstappen er 0 was dat 44 punten swing en kwam Norris er nog 19 te kort. En Norris won AD al met Verstappen 2e dus zelfs als Verstappen die race uit viel was Verstappen kampioen geweest).

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 27-01-2026 22:09 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waarom test niemand in Vanta Black? Zwartste zwart, niemand kan ooit iets pikken omdat het nagenoeg niet te zien is

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:38:
Waarom test niemand in Vanta Black? Zwartste zwart, niemand kan ooit iets pikken omdat het nagenoeg niet te zien is
Als een gok moet doen; gewicht? Zwart = veel pigment = gewicht, toch?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

himlims_ schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 00:21:
[...]

Als een gok moet doen; gewicht? Zwart = veel pigment = gewicht, toch?
Voor een testsessie maakt dat toch niet veel uit, dan weet je dat je in de praktijk nog iets sneller bent. Maar goed er zullen vast wel goede redenen zijn. Ik ben lang niet zo slim als al die F1 engineers

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:35
Iets namaken verstoord toch alle andere onderdelen omdat de aerodynamica compleet anders wordt en met de budget cap hebben ze daar geen budget voor, dus pikken heeft weinig zin.

• RobertMe
Transportman schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 07:50:
[...]

Iets namaken verstoord toch alle andere onderdelen omdat de aerodynamica compleet anders wordt en met de budget cap hebben ze daar geen budget voor, dus pikken heeft weinig zin.
Dat auto's niet één-op-één worden nagemaakt is natuurlijk zo. Maar toch spieken ze gewoon bij elkaar en worden ideeën overgenomen. Dus details verborgen houden kan wel degelijk nut hebben.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RobertMe schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:56:
[...]

Dat auto's niet één-op-één worden nagemaakt is natuurlijk zo. Maar toch spieken ze gewoon bij elkaar en worden ideeën overgenomen. Dus details verborgen houden kan wel degelijk nut hebben.
Nou dat, er is een reden dat iedereen renders laat zien bij de livery reveal, zo laat mogelijk je hand laten zien, dan kan niemand erop inspelen. Alles wat ze dan willen "pikken" duurt een aantal races en tot die tijd heb je een voorsprong.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:55

SomerenV

It's something!

Stel je voor dat een team hun officiële livery maakt met als basis Vanta Black of Black 4.0, behalve dan de sponsorlogo's enzo. Succes met het design kopiëren :+ Ik stem voor!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• RobertMe
SomerenV schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:49:
[...]

Stel je voor dat een team hun officiële livery maakt met als basis Vanta Black of Black 4.0, behalve dan de sponsorlogo's enzo. Succes met het design kopiëren :+ Ik stem voor!
Tegenwoordig moet meer dan 50-ish procent van de livery een kleur hebben. Dus dat moeten dan wel grote sponsor logo's worden om rond de 50% van de auto te bedekken (wat het effect vervolgens dus weer teniet doet).

Deze regel is er dit jaar omdat FOM/FIA bang was dat de auto's "overgewicht" zouden hebben en teams vervolgens allemaal met zwarte liveries komen om gewicht te besparen.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03 14:50
RobertMe schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:55:
[...]

Tegenwoordig moet meer dan 50-ish procent van de livery een kleur hebben. Dus dat moeten dan wel grote sponsor logo's worden om rond de 50% van de auto te bedekken (wat het effect vervolgens dus weer teniet doet).

Deze regel is er dit jaar omdat FOM/FIA bang was dat de auto's "overgewicht" zouden hebben en teams vervolgens allemaal met zwarte liveries komen om gewicht te besparen.
Zover ik weet gaat de regel waar aan jij refereert over verf, niet over kleur. De hele auto (inclusief onderkant vloer) in Vanta Black is 100% verf, dus voldoet aan de eis.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:25
Nivado schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:08:
[...]

Zover ik weet gaat de regel waar aan jij refereert over verf, niet over kleur. De hele auto (inclusief onderkant vloer) in Vanta Black is 100% verf, dus voldoet aan de eis.
Vanta Black is geen verf dus dat gaat niet op.

• Waah
  • Laatst online: 00:10
TinusXIII schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:26:
[...]

Vanta Black is geen verf dus dat gaat niet op.
Het is een spray coating tegenwoordig... Dus tja wat definieer je als verf? :+

• Jasphur
Bizarre side pods heeft die AM Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G_2Hbi6WwAETB9F?format=jpg&name=large

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 29-01-2026 19:07 ]

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27
Wauw. Vleugels staan bijna plat. Omgekeerde sidepods en achter de sidepods een aparte grote outtake. Ziet er bizar uit zo.

• RobertMe
Vergeet niet dat ze nu active aero hebben en de vleugels dus plat kunnen liggen. Misschien reed die dus met de uhm "straight speed" stand dinges.

En verder..., als je binnen 5 ronden stil valt heb je nog wel wat aan de betrouwbaarheid te doen. En een bijzonder ontwerp hoeft ook niet perse snel te zijn. Zie bv de zero-pods. En Newey heeft in het verleden ook wel eens slechte auto's afgeleverd.

• Chocoball
Mercedes heeft een mysterieus gat in de neus.

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:996/rt:fill/w:1770/plain/2268526.jpg

Volgens AMuS zou het gat bedoeld zijn voor het afstellen van de voorvleugel. Voorheen waren er 2 monteurs nodig om de voorvleugel aan beide kanten aan te passen. Door dit systeem is er nog maar 1 monteur nodig die gelijktijdig beide vleugelzijden aanpast. Door het wegvallen van de stelschroeven ontstaat er ook een aerodynamisch voordeel. Wel moet de Mercedes monteur dieper vooroverbuigen bij het afstellen. Bij nadere besturing door AMuS zouden ook Red Bull en McLaren dit systeem hebben, want bij beide teams ontbreken de stelschroeven en bevindt zich een gat hoger op de neus maar deze zijn lastiger te zien dan bij de Mercedes. Een team als Ferrari gebruikt nog steeds 2 stelschroeven op beide vleugelelementen.

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2268535.jpg

https://www.auto-motor-un...claren-verstellung-flaps/

• Jasphur
Chocoball schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:59:
Mercedes heeft een mysterieus gat in de neus.

[Afbeelding]

Volgens AMuS zou het gat bedoeld zijn voor het afstellen van de voorvleugel. Voorheen waren er 2 monteurs nodig om de voorvleugel aan beide kanten aan te passen. Door dit systeem is er nog maar 1 monteur nodig die gelijktijdig beide vleugelzijden aanpast. Door het wegvallen van de stelschroeven ontstaat er ook een aerodynamisch voordeel. Wel moet de Mercedes monteur dieper vooroverbuigen bij het afstellen. Bij nadere besturing door AMuS zouden ook Red Bull en McLaren dit systeem hebben, want bij beide teams ontbreken de stelschroeven en bevindt zich een gat hoger op de neus maar deze zijn lastiger te zien dan bij de Mercedes. Een team als Ferrari gebruikt nog steeds 2 stelschroeven op beide vleugelelementen.

[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...claren-verstellung-flaps/
Dit is nou echt zoiets waarvan ik dacht, waarom hadden ze dit niet al veel eerder.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-03 17:58

mr thee

Prutser op het internet

Voorkomt weer de mogelijke ^*&^-up van het te ver door draaien bij de pitstops (al zal dat denk ik weinig voorkomen, gok ik :? )

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• RobertMe
Jasphur schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:08:
[...]

Dit is nou echt zoiets waarvan ik dacht, waarom hadden ze dit niet al veel eerder.
Omdat..., de vleugelafstelling nu sowieso gekoppeld zal zijn aan het "active aero" element? Dus ze zullen waarschijnlijk niet "aan de vleugel draaien" maar aan "het motortje" (/hydrolisch systeem) dat de vleugel "bediend".

Waarbij de verschillende teams dus ook verschillende oplossingen hebben voor het afstellen. RB heeft volgens mij twee systemen / "blokken" aan weerszijden van de neus. Andere teams hebben één "blok" midden onder de neus.

En owja... Vroeger liep de vleugel uberhaupt niet door he. Onder deze regels is het pas 1 vleugel, uit meerder planes, die allemaal onder de neus door gaan. Vroeger waren de "extra" planes, die ze afstelden, onderbroken. En de planes zaten daarbij ook alleen naar beneden toe bevestigd (op het main plane). Dus er viel niks af te stellen aan de neus, want de vleugel was helemaal niet bevestigd aan de neus.

En v.w.b. deze nieuwe oplossing. * RobertMe mompelt iets over een front jack die daar ook staat. Diegene die ee afstelling aanpast zal dat dus aan de kant van de fastlane moeten staan en semi over de front jack heen reiken (waarbij de front jack pas "weg draait" op het moment dat de auto is opgekrikt). Ik vind het dus nog niet perse heel logisch v.w.b. pitstops.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er staat nu wel iemand pal voor de auto, die moet maken dat ie weg is voordat de krik omlaag gaat. Voorheen had je 2 monteurs naast de auto, die zullen veel meer tijd hebben dan 1 monteur voor de auto. In zo verre dat 2 sec veel tijd is natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 29-01-2026 21:55 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• RobertMe
mr thee schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:16:
Voorkomt weer de mogelijke ^*&^-up van het te ver door draaien bij de pitstops (al zal dat denk ik weinig voorkomen, gok ik :? )
Ik gok niet het verkeerd aanpassen, wel het "ongebalanceerd" aanpassen. Dus dat het aan een kant wel gedaan is maar aan de andere kant niet. (Of dat het aan een kant fout gedaan wordt en de andere kant goed).

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/astonmartinf1-on-tiktok-breaking-cover-on-the-amr26-v0-203k2tj3rbgg1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=6b457fd85d5174e9391caa1155ad5ee5b1510336

Die wielophanging achter ziet er toch ook wel bijzonder uit. Met de bovenste armen zo hoog (/recht?). En dan semi bevestigd aan de achtervleugel montage.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:34:
[Afbeelding]

Die wielophanging achter ziet er toch ook wel bijzonder uit. Met de bovenste armen zo hoog (/recht?). En dan semi bevestigd aan de achtervleugel montage.
Dat is de achterste van de triangle toch?

Dat zal dan een anti-squat suspension zijn, die op een bijzondere plek gemonteerd is thv de uitlaat.

PSN

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27
Anti squat, maar ik denk dat de ophanging ook kan dienen als een beam-wing op deze manier. Iets wat in deze reglementen afgeschaft zou zijn en behoorlijk DF kan genereren.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2026 topics: (volgt later)
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken