Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Azerbeidzjan is ‘gewoon’ Europaasing schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:28:
[...]
Voorlopig zie ik nog geen berichten mbt Bahrein en Saoudi-Arabië. En dan hebben we het nog niet eens gehad over Azerbeijan, Qatar en Abu Dhabi. Vijf races in het Midden Oosten. Nu zou je denken dat die laatsten geen gevaar lopen maar het conflict in het Midden Oosten treft ook deze landen en het is nog niet voorbij daar.
Dus wie weet hebben we een heel kort seizoen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De verwachting is dat ergens volgende week, tijdens of na de grand prix van China een besluit over april zal worden genomen.asing schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:28:
[...]
Voorlopig zie ik nog geen berichten mbt Bahrein en Saoudi-Arabië. En dan hebben we het nog niet eens gehad over Azerbeijan, Qatar en Abu Dhabi. Vijf races in het Midden Oosten. Nu zou je denken dat die laatsten geen gevaar lopen maar het conflict in het Midden Oosten treft ook deze landen en het is nog niet voorbij daar.
Dus wie weet hebben we een heel kort seizoen.
Netjes gedaan maar je weet dat daar al een gratis app voor bestaat of is dit voor een andere doelgroep?Toppe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:37:
Voor de geintereseerde: Ik verveelde me en dacht ga Ai eens een app laten maken... Omdat moeders 25x per week vraagt wanneer de volgende race is, of wie kampioen is dacht ik laat ik een simpele app maken waar allerlei simpele feitjes in staan.
Nu in Nederlands en engels volledig werkend en ben nog bezig met Frans, Spaans en Duits. Ook darkmode zit er in.
[Afbeelding]
Je kan hem hier vinden: https://evertjob.github.io/F1-Info/
Het ophalen van de sessie info kan wat duren in verband met technische beperking van de API, hij slaat het wel lokaal op.
Standen kan ik pas morgen daadwerkelijk controleren, de API spuugt nu namelijk nog helemaal niets uit
https://play.google.com/s...d=nl.deepapp.RaceCalendar
Het is best on topic, want gezien de vele 'glitches' oftewel bugs het afgelopen weekend kunnen diverse teams nog wel wat hulp gebruiken bij het programmerenhimlims_ schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:56:
[...]offtopic:
bizar wat je in elkaar kunt draaien door samen met AI te werken. Heb deze week mijn eerste extentie voor Chrome/firefox gepubliceerd, icm met AI een weekje mee bezig geweest. Normaal had me dat weken gekost
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik maak dit niet echt direct gericht op de punten stand, het zit er in omdat het kan. Ik vind het veel leuker om totaal nutteloze, maar toch interessante feitjes toe te voegen.schumi2004 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 07:29:
[...]
Netjes gedaan maar je weet dat daar al een gratis app voor bestaat of is dit voor een andere doelgroep?
Wie heefft er bijvoorbeeld kinderen, wat is de zwaarste crash van een coureur en wat is de maximale G-kracht op een bepaald circuit.
Gister weer een nieuwe versie uitgebracht en ben nu weer bezig met een update. Als je geintereseerd bent kan je het dus wel in de gate houden en als mensen het leuk vinden wil ik er misschien wel een apart topic voor openen
Fact: Ik schrijf zelf dus geen regel code en toch heb ik al ruim 1700 regels. Ik verwacht dat deze ruim verdubbeld gaat worden als ik alles er in heb wat ik er nu in heb zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 09-03-2026 10:21 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Mijn vraag ook specifiek wanneer de nieuwe topics worden gestart.
Vorig jaar was dat op de dinsdagen geloof ik altijd.
Maar zou wellicht handig zijn als dan de url naar het race specifieke topic erbij wordt gezet.
Of is dat onhandig (snap ik ook hoor)
*sowieso
Persoonlijk kies ik liever voor een webapp dan voor een "echte" app uit de store. Dan heb ik gewoon één link die ik via Firefox op al mijn apparaten kan gebruiken. Of dat nu mijn iPhone is of mijn Android-tablet. Bij de webapps die ik echt vaak gebruik, kies ik "Zet op beginscherm"schumi2004 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 07:29:
[...]
Netjes gedaan maar je weet dat daar al een gratis app voor bestaat of is dit voor een andere doelgroep?
De link naar de aparte racetopics staat in de topicwaarschuwing:DonJunior schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:36:
@Chocoball klopt het dat in de TS geen vermeldingen staan naar de aparte race topics hier op Tweakers?
Mijn vraag ook specifiek wanneer de nieuwe topics worden gestart.
Vorig jaar was dat op de dinsdagen geloof ik altijd.
Maar zou wellicht handig zijn als dan de url naar het race specifieke topic erbij wordt gezet.
Of is dat onhandig (snap ik ook hoor)
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
De racetopics gaan op de woensdag voor het raceweekend om 8.00 open
https://www.the-race.com/...-as-early-as-round-three/🚨 F1 Could Change Its 2026 Rules as Early as Round Three
— RBR Hub (@RBRHub) 9 maart 2026
F1 chiefs and teams will consider making adjustments to the 2026 regulations as early as the third race of the season, the Japanese GP at the end of March. Discussions are scheduled to take place after this weekend’s… pic.twitter.com/Dj9Lv5Lsrt
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
iemand een tip voor leuk alternatief?
f1-reader doet volgens mij niet heel veel meer dan rss feeds indexeren, en samenvatting publiseren. vond het een fijne manier van info screenen
Teveel gekeken naar de banden opwarmen en de batterij niet goed genoeg bekeken.
https://www.motorsport.co...s-they-lined-up/10803679/F1 start issues: Why so many drivers had flat batteries as they lined up on the grid
Many drivers arrived on the grid with a depleted battery before the start of the Australian Grand Prix as they struggled with management on the formation lap
But why did so many cars arrive on the grid without energy? This is linked both to the limited amount of energy available and to the way drivers warm up their tyres and brakes.
To try to warm the tyres and brakes, drivers generally adopt quite an aggressive driving style during the formation lap, alternating constant cycles of acceleration and braking. The battery therefore comes under heavy stress, because the car repeatedly transitions from low to high speeds and energy consumption increases significantly during the acceleration phases.
[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2026 13:49 ]
PSN
De seizoensopening in Australië heeft meteen veel discussie losgemaakt over de nieuwe regels. Het racen lijkt nu meer lijkt te draaien om energiebeheer dan om het racen. Als het klopt dat de FIA en teams na een paar races al naar aanpassingen gaan kijken, hoop ik vooral dat ze kiezen voor wijzigingen die het racen weer wat “vrijer” maken.
Online al best wel wat ideeën gevonden. Hieronder een lijstje van de ideeën die ik gevonden had (gesorteerd op realiteit):
Meest realistisch
- Maximale MGU-K output verlagen (bijv. 350 → ~250 kW) zodat energie langer beschikbaar blijft
- Meer electrische energie per ronde beschikbaar maken waardoor coureurs minder hoeven te sparen
- Batterij verdeling minder agressief maken zodat energie niet halverwege een recht stuk op raakt (minder clipping)
- Het overtake/boost systeem minder krachtig of korter maken
- Software-aanpassingen aan energy recovery en superclipping zodat snelheidsverlies minder abrupt is
- Actieve aerodynamica minder agressief of simpeler maken qua modi
- Overtake-boost alleen in specifieke zones te laten gebruiken
- Grotere energiebuffer zodat auto's langer op maximale power kunnen rijden
- Een groter deel van het totale vermogen weer uit de verbrandingsmotor laten komen
- Simpelere ERS-regels zodat coureurs minder systemen hoeven te managen
De optie die ik het meest realistisch vind "limiteren max MGU-K output op 250 kW" staat er niet eens tussen?Woudloper schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:22:
[...]
De seizoensopening in Australië heeft meteen veel discussie losgemaakt over de nieuwe regels. Het racen lijkt nu meer lijkt te draaien om energiebeheer dan om het racen. Als het klopt dat de FIA en teams na een paar races al naar aanpassingen gaan kijken, hoop ik vooral dat ze kiezen voor wijzigingen die het racen weer wat “vrijer” maken.
Online al best wel wat ideeën gevonden. Hieronder een lijstje van de ideeën die ik gevonden had (gesorteerd op realiteit):
Meest realistischMiddelgrote aanpassingen
- Meer electrische energie per ronde beschikbaar maken waardoor coureurs minder hoeven te sparen
- Batterij verdeling minder agressief maken zodat energie niet halverwege een recht stuk op raakt (minder clipping)
- Het overtake/boost systeem minder krachtig of korter maken
- Software-aanpassingen aan energy recovery en superclipping zodat snelheidsverlies minder abrupt is
Meer radicale ideeën
- Actieve aerodynamica minder agressief of simpeler maken qua modi
- Overtake-boost alleen in specifieke zones te laten gebruiken
Ik ben benieuwd waar de FIA uiteindelijk op uitkomt, maar hopelijk ligt de focus vooral op één ding: zorgen dat coureurs weer zoveel mogelijk gewoon kunnen racen.
- Grotere energiebuffer zodat auto's langer op maximale power kunnen rijden
- Een groter deel van het totale vermogen weer uit de verbrandingsmotor laten komen
- Simpelere ERS-regels zodat coureurs minder systemen hoeven te managen
Dan gaan we weer terug naar 33 seconden MGU-K uit de batterij ipv de huidige 25 die blijkbaar te weinig is?
(ik had ergens online die berekening gezien
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2026 14:43 ]
PSN
Dit denk ik ook ja. Als ze het goed willen doen moeten ze dat per circuit bepalen.YakuzA schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:42:
[...]
De optie die ik het meest realistisch vind "limiteren max MGU-K output op 250 kW" staat er niet eens tussen?
Dan gaan we weer terug naar 33 seconden MGU-K uit de batterij ipv de huidige 25 die blijkbaar te weinig is?
(ik had ergens online die berekening gezien)
Dit lijkt mij de enige logische oplossing, de andere oplossingen vergen toch meer aanpassingen aan de auto en het batterij ontwerp zelf denk ik.YakuzA schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:42:
[...]
De optie die ik het meest realistisch vind "limiteren max MGU-K output op 250 kW" staat er niet eens tussen?
Misschien meer brandstof toelaten? Maar meestal zijn de tanks zo strak ontworpen dat er niet heel veel buffer in de brandstoftanks zit om meer brandstof te tanken.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Goede toevoeging, dank! Die heb ik inmiddels ook in het rijtje gezet.YakuzA schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:42:
[...]
De reden dat ik die zelf niet had meegenomen is eigenlijk vrij simpel: de meeste discussies die ik tot nu toe zag gingen vooral over deployment, clipping en het boost/overtake systeem. De MGU-K output zelf kwam ik minder vaak tegen in de eerste artikelen en analyses.
Maar hoe meer je erover nadenkt, hoe logischer het eigenlijk wordt. Door het maximale MGU-K vermogen wat te verlagen (bijv. richting ~250 kW) kan dezelfde hoeveelheid energie over een langere periode gebruikt worden. Dat zou juist kunnen helpen om het clipping-probleem op langere rechte stukken wat te verminderen zonder dat je het hele concept van de nieuwe power units hoeft om te gooien.
Dus wat mij betreft inderdaad één van de realistischer tweaks waar de FIA relatief eenvoudig naar zou kunnen kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Danfoss op 09-03-2026 15:06 ]
https://www.skysports.com...-engine-supplier-mercedes
Wou Ron Dennis daarom niet naar Honda in 2015 ? Verder zag je dat ook goed dat jaar bij Lotus op Spa, gingen toen opeens als de brandweer met de +++ modus
[ Voor 5% gewijzigd door mr thee op 09-03-2026 15:39 . Reden: Typen = lastig ]
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Staan inderdaad wel interessante stukken in:mr thee schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:28:
Mclaren is niet blij over hoe weinig info ze krijgen van Mercedes, hoe men de software moet gebruijken. Men is dus al weken bezig hierover.
https://www.skysports.com...-engine-supplier-mercedes
Wou Ron Dennis daarom niet naar Honda in 2015 ? Verder zag je dat ook goed dat jaar bij Lotus op Spa, gingen toen opeens als de brandweer met de +++ modus
"So, I have to say, since we are a customer team [of Mercedes], this is the first time that we feel we are on the back foot even when it comes to the ability to predict how the car will behave and the ability to anticipate how we can improve the car."
Following the race Stella was asked about James Vowles, the team principal of fellow Mercedes' customer Williams, saying that his team had been "caught off guard" by their supplier's efficiency in terms of deployment.
PSN
Maar komt dat niet enerzijds doordat de teams nu zelf zaken moeten doen (wanneer opladen of deployen, voorheen deed de fabrikant dit?) en anderzijds dat de vorige keer dat er echt nieuwe motoren waren al 13 jaar geleden is.YakuzA schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:38:
[...]
Staan inderdaad wel interessante stukken in:
[...]
Hoe Mercedes Wiliams (potentieel) in 2014 naaide zal Vowles niet weten. Die werkte en niet bij Williams en had niks met motoren te maken (want was strategist bij Mercedes).
En hetzelfde zal voor Stella gelden. Die zat toen misschien nog bij Ferrari?
Nog los van het feit dat teams toen uberhaupt niet dezelfde mappings etc hoefden te krijgen.
Oftewel: als je jaren aan extra informatie wilt hebben moet je het zelf doen, in dit geval dus een motor bouwen.
Dat is hetzelfde als met de banden tests. Ook daarvan is IIRC door de kleinere teams geklaagd dat de grote teams, met budget om een bandentest te doen, meer informatie hebben / kennis opdoen dan dat "publiekelijk" wordt gedeeld.
Das wel een simplificatie... Hoe dat is verdeeld over de ronde is nogal belangrijk.Danfoss schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:05:
Ik vond deze op Reddit. Dit geeft wel aan dat Melbourne een van de slechtste circuits was. Plaatje is gemaakt met de data uit dit artikel: https://wgmotorsport.hu/cikk/total-reset
[Afbeelding]
Maar tis wellicht een start in de analyse
Het lijkt toch echt wel iets anders in elkaar te zitten (inmiddels)... Als klantenteams gaan klagen, klopt er iets nietRobertMe schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:10:
[...]
Tsja, dan hadden die klanten teams ook maar zelf een motor moeten bouwen. Vanaf het moment dat het er toe deed, en de verplichting er was, reden alllen met dezelfde spec. Je kunt denk ik ook niet perse verwachten dat Mercedes al die extra motoren al vroegtijdig klaar heeft en tegelijkertijd motoren van de wat oudere spec ongebruikt bij het grof vuil zet.
En zelf de motor bouwen geeft natuurlijk veel meer voordelen. Zoals veel meer en veel eerder inzicht in de werking van de motor. En de mogelijkheid om de motor aan te passen op de auto.
/f/image/kI9KfPrpYTW9rP0fOrRHQc3R.png?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Was niet nodig, @YakuzA haalde 3 posts boven jou al een soortgelijk artikel aan, en daar heb ik net op gereageerd.JB schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:36:
Dan hier nog een keertje![]()
[...]
Het lijkt toch echt wel iets anders in elkaar te zitten (inmiddels)... Als klantenteams gaan klagen, klopt er iets niet
Daarnaast zullen klantenteams altijd klagen. Dat is nu net de hele reden waarom Ron Dennis, en Lawrence Strulovic, naar Honda gingen. Defacto fabrieksteam en dus ook een innige samenwerking (werkte voor beide alleen niet zo goed, tot nu toe). Want de fabrikant van jouw motor (Merc / Ferrari) zal altijd een voordeel hebben.,
Dit zijn inderdaad de quotes uit het artikel in:JB schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:36:
Dan hier nog een keertje![]()
[...]
Het lijkt toch echt wel iets anders in elkaar te zitten (inmiddels)... Als klantenteams gaan klagen, klopt er iets niet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
mr thee in "[F1] Seizoen 2026"
(ook nog misleidend/klikbaiterig omdat ze een Norris foto bij quotes van Stella plaatsen
PSN
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken