@Chocoball Volgens mij is het heel simpel. Als Red Bull een auto bouwt die races kan winnen, dan doet Max dat, en hoeft ie niet weg...
Alsof ze dat kunnen beloven… Is al hele tijd niks meer en de tent loopt leeg.MikeyMan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:50:
@Chocoball Volgens mij is het heel simpel. Als Red Bull een auto bouwt die races kan winnen, dan doet Max dat, en hoeft ie niet weg...
Mijn boefje is liev!
Nee dat kunnen ze niet, en daarom krijg je nu deze situatie...JB schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:50:
[...]
Alsof ze dat kunnen beloven… Is al hele tijd niks meer en de tent loopt leeg.
Precies, zinkend schip zoals ik zei.JB schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:50:
[...]
Alsof ze dat kunnen beloven… Is al hele tijd niks meer en de tent loopt leeg.
En dan die blabla van Red Bull dat Max royaal betaald word enz. Max doet het niet voor het geld, Max doet het voor het racen en voor de fun. En als dat er niet meer is gaat ie verder zoeken.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Volgens mij is het momentum gewoon kut. Max kan nergens heen, maar de clausule kan nu wel gebruikt worden.MikeyMan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:51:
[...]
Nee dat kunnen ze niet, en daarom krijg je nu deze situatie...
Mijn boefje is liev!
Je bent bekend met de term gardening leave?Waah schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:27:
[...]
Dan was die al binnen. Dat die als gast op bezoek was in Silverstone en niet als medewerker zegt genoeg over hoe graag men Horner wil.
Hij is net een jaar ontslagen en mocht dus helemaal niks concurrerends doen dat jaar. En er zijn voldoende geruchten dat hij wel terug wil komen in de ene of andere vorm (alleen CEO i.p.v. ook TP? Overnemen van Alpine met een consortium? Naar Aston Martin? ...).
Tsjah, ik geloof nog steeds dat ie overal terecht kan. Misschien niet voor 50, 60, 70 miljoen per jaar... Maar das glad te strijken.JB schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:52:
[...]
Volgens mij is het momentum gewoon kut. Max kan nergens heen, maar de clausule kan nu wel gebruikt worden.
Wat betreft dat laatste zinnetje dat zelfs een tussenjaar een optie is. Volgens mij heeft Verstappen al veel vaker aangegeven dat weg weg is en dat hij een sabbatical niet als optie ziet.
McLaren is ingewikkeld want beide rijders hebben een contract t/m 2027, maar Mercedes is nog steeds mogelijk. Tuurlijk gaat Toto nu niet zeggen dat Max volgend jaar welkom is als de contracten van beide rijders verlopen. Maar het feit dat er nog weinig concreets is voor volgend jaar bij Merc zegt ook genoeg.JB schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:52:
[...]
Volgens mij is het momentum gewoon kut. Max kan nergens heen, maar de clausule kan nu wel gebruikt worden.
En contracten zijn alles behalve heilig in de F1, er zijn honderden clausules en voorwaarden waar wij niets van weten.
Damian schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:18:
[...]
McLaren is ingewikkeld want beide rijders hebben een contract t/m 2027, maar Mercedes is nog steeds mogelijk. Tuurlijk gaat Toto nu niet zeggen dat Max volgend jaar welkom is als de contracten van beide rijders verlopen. Maar het feit dat er nog weinig concreets is voor volgend jaar bij Merc zegt ook genoeg.
En contracten zijn alles behalve heilig in de F1, er zijn honderden clausules en voorwaarden waar wij niets van weten.
Sowieso 1 anderehimlims_ schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:42:
[...]
dat had mclaren ook 100% aan zichzelf te danken
@Waah 8x wereld kampioen, 6x constructuur - hoeveel team managers hebben dat bereikt?
En wat voor coureurs geld, geld ook voor teambazen. Met een goede wagen kan je heel veel. Met een slechte wagen een stuk minder. Feit dat de teambazen daar verantwoordelijk voor zijn, betekent niet dat ze daar ook extreem veel invloed op hebben. Ze kunnen de boel ook volledig slopen, en dat lijkt de laatste jaren bij RBR toch gebeurd te zijn door management en Horner.
Horner heeft zeker grootse dingen gepresteerd met RBR. Maar de vraag is of een andere teambaas dat ook niet had gekunt. Dat zul je niet snel weten natuurlijk. Maar het feit blijft dat Horner nog altijd niet in de F1 werkt. Dus blijkbaar zit men toch niet te springen....
In het geval van Mercedes is het wel aardig standaard om pas laat de contracten te verlengen. Dat hebben ze altijd gedaan, ook in de tijd van Lewis. Dus wat dat betreft zegt dat eigenlijk nog heel weinig. Dat is een beetje Toto's standaard manier van handelen.Damian schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:18:
[...]
McLaren is ingewikkeld want beide rijders hebben een contract t/m 2027, maar Mercedes is nog steeds mogelijk. Tuurlijk gaat Toto nu niet zeggen dat Max volgend jaar welkom is als de contracten van beide rijders verlopen. Maar het feit dat er nog weinig concreets is voor volgend jaar bij Merc zegt ook genoeg.
Het tegenovergestelde van Ferrari zeg maar met Leclerc
Sorry maar hier moet ik wel om lachen. Zowel Wolff als Brown wippen zonder erover na te denken 1 van hun coureurs (Russell en Piastri) als ze Max kunnen krijgen.
En anders lekker GT3 / endurance racen. Max komt echt wel ergens terecht.
Ik denk wel dat het nu of nooit is, als hij wil overstappen. Het zal wel komisch zijn als hij bij Mercedes gaat rijden. Voor de diehard Max fans is Toto zo'n beetje de satan van de F1. Ben benieuwd hoe die fans gaan reageren.MikeyMan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:55:
[...]
Tsjah, ik geloof nog steeds dat ie overal terecht kan. Misschien niet voor 50, 60, 70 miljoen per jaar... Maar das glad te strijken.
Die rennen direct naar de Verstappenshop om een nieuw shirtje met een ster op de borst te kopen. Nou ja… online rennen is dat tegenwoordigR_Zwart schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:56:
[...]
Ik denk wel dat het nu of nooit is, als hij wil overstappen. Het zal wel komisch zijn als hij bij Mercedes gaat rijden. Voor de diehard Max fans is Toto zo'n beetje de satan van de F1. Ben benieuwd hoe die fans gaan reageren.
Horner zijn gardening leave verliep op 9 april dit jaar, dus ik gok dat ie ondertussen wel met wat teams aan het praten is her en derWaah schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:49:
[...]
Sowieso 1 andere![]()
En wat voor coureurs geld, geld ook voor teambazen. Met een goede wagen kan je heel veel. Met een slechte wagen een stuk minder. Feit dat de teambazen daar verantwoordelijk voor zijn, betekent niet dat ze daar ook extreem veel invloed op hebben. Ze kunnen de boel ook volledig slopen, en dat lijkt de laatste jaren bij RBR toch gebeurd te zijn door management en Horner.
Horner heeft zeker grootse dingen gepresteerd met RBR. Maar de vraag is of een andere teambaas dat ook niet had gekunt. Dat zul je niet snel weten natuurlijk. Maar het feit blijft dat Horner nog altijd niet in de F1 werkt. Dus blijkbaar zit men toch niet te springen....
Mijn diepte punt was op spa; dat een club van die nep-f1-hooligans, het Mercedes merchandiser stand in de fik zette; dame stond zelfs nog in hokje. Kansloos volkR_Zwart schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:56:
[...]
Ik denk wel dat het nu of nooit is, als hij wil overstappen. Het zal wel komisch zijn als hij bij Mercedes gaat rijden. Voor de diehard Max fans is Toto zo'n beetje de satan van de F1. Ben benieuwd hoe die fans gaan reageren.
@Waah heb nog nooit ferrari, mercedes of andere fans bewust brand zien stichten vanwege een logo wat ergens staat...... dat is voetbal niveau. betreft tennis; ga eens naar de Libéma Open
[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 07-07-2026 12:40 ]
De die-hard Max fans zullen vast enthousiast zijn. Zelf ben ik ook fan van Max (bedoel, wat een talent) maar ik heb toch weinig met Toto. Elke coureur die daar zit wordt al snel zuur en negatief (lewis, maar zeker Russel maakte een enorme ommezwaai toen die daar ging racen). En elke coureur die daar weg is bloeit op (zie Bottas). Ondanks het succes heb ik niet het idee dat het eenzelfde werksfeer is als bij bijvoorbeeld een Red BullR_Zwart schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:56:
[...]
Zelf ben ik ook wel fan van Red Bull. Juist vanwege de manier waarop ze zich manifesteren.
Gelukkig gebeuren dat soort zaken ook door Mercedes fans. En door Ferrari-fans. Idioten heb je overal. Maar het aantal idioten bij F1 is wel heel erg laag, voor een sport waar de passie best hoog is. Misschien dat bij Tennis er minder gedoe is, maar ook een stuk minder passie onder de fanshimlims_ schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:58:
[...]
Mijn diepte punt was op spa; dat een club van die nep-f1-hooligans, het Mercedes merchandiser stand in de fik zette; dame stond zelfs nog in hokje. Kansloos volk
Ja, die term ken ik.RobertMe schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:52:
[...]
Je bent bekend met de term gardening leave?
Hij is net een jaar ontslagen en mocht dus helemaal niks concurrerends doen dat jaar. En er zijn voldoende geruchten dat hij wel terug wil komen in de ene of andere vorm (alleen CEO i.p.v. ook TP? Overnemen van Alpine met een consortium? Naar Aston Martin? ...).
Ja, die is al voorbij
en ja, je kan al ruim voordat iemand van zijn gardening leave komt bekend maken dat je een deal hebt gesloten. Sterker, meestal is er eerst een aankondiging dat iemand bij een ander gaat werken en DAN komt er gardening leave. Niet andersom.
Ik denk dat genoeg teams heb willen hebben, maar ze staan niet te springen.... En aangezien Horner waarschijnlijk 100 miljoen mee heeft gekregen voor het verbreken van zijn contract, plus dat die toch al een leuk salaris had verwacht ik.... hoeft Horner het voor het geld niet te doen.
Dus die zal, net als Max, een behooooooorlijk eisenpakket hebben. En ik denk dat die eisen veeeeeeel te hoog liggen voor veel teams. Dan gaat het niet om eisen als salaris, maar eisen als macht over het team. En aangezien Horner zeer veel macht had bij RBR, zal hij met minder vast geen genoegen nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 07-07-2026 12:11 ]
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken