• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:14
RBR mag na hun protest bij de FIA komen om uitleg te ontvangen waarom ze volgens de geldende regels mbt ADUO toch echt de sterkste motor gebouwd hebben.

Ik vind het ongelooflijk knap wat ze daarmee gepresteerd hebben. Los van het elektronisch deel dat dan wrs minder goed werkt is dit toch wel een enorme prestatie van het team. En wat mij betreft ook van Horner. Hij heeft dit indertijd in gang gezet en geleid.

Stroll mag dan Newey verleid hebben om naar AM te gaan. En een hoop andere kopstukken hebben RBR inmiddels verlaten. Maar ik ben van mening dat degene die de meeste impact gehad heeft op het success van Red Bull Racing dit weekend aan de kant staat om zijn aankomende boek te presenteren...

Dat hij zich op zijn zachtst gezegd niet netjes heeft gedragen werkt nog steeds tegen hem, maar er lopen op de paddock grotere smeerlappen rond. Ik zou als ik Stroll of de grote baas van Ferrari was toch eens gaan bedenken of je die niet gewoon moet binnenhalen

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:03
Een samenvatting van wat Erik van Haren vanuit Silverstone weet te melden.
  • Red Bull is het niet eens met de FIA dat zij momenteel de sterkste verbrandingsmotor hebben. Daarop heeft de FIA alles nog eens doorlopen. De autosportfederatie zou volgens bronnen 10 mensen vrij hebben gemaakt en heeft de hernieuwde beoordeling 8 dagen in beslag genomen. Het resultaat blijft echter ongewijzigd.
  • FIA directeur Tombazis heeft Red Bull uitgenodigd om alle data stap voor stap door te nemen en te voorzien van uitleg Dat gesprek vindt dit weekeinde plaats op Silverstone. Ook zullen Red Bulls sportbaas Mintzlaff en mede-eigenaar Mark Mateschitz dit weekeinde aanwezig zijn. Verder zal er gesproken worden met FIA president Ben Sulayem over de betrokkenheid van Red Bull in de autosport in zijn algemeen.Komende week staat er ook nog een gesprek tussen Tombazis en Red Bull op het schema, met o.a. teambaas Mekies wat een technisch inhoudelijke gesprek zal zijn.
  • De ADUO uitslag lijkt eerder een nadeel dan een voordeel voor Red Bull te zjin. Zeker omdat dan alleen wordt gekeken naar de benzinekrachtbron en niet naar de elektromotor, want iedereen is ervan overtuigd dat Mercedes dát veel beter voor elkaar heeft. Alle partijen zijn jaren geleden overeengekomen dat er tijdens de tests van de FIA alleen naar de verbrandingsmotor gekeken zou worden. De andere motorenleveranciers kunnen nu upgrades doorvoeren, inclusief Mercedes, die upgrades kunnen weer gebruikt worden voor bijvoorbeeld de accu. Als niemand de verbrandingsmotor ver genoeg ontwikkelt, dan staat Red Bull ook bij het volgende ADUO meetpunt eind deze maand wederom bovenaan en kan het weer geen upgrades ontwikkelen.
  • Insiders in de paddock vragen zich af of Red Bull teambaas Mekies en zijn team het allemaal wel slim aangepakt hebben en het politieke spel achter de schermen beter hadden moeten spelen. Iets wat Ferrari, die al maandenlang bezig is met ADUO, wel heeft gedaan. .Ook ex-teambaas Horner en topadviseur Helmut Marko, wisten als geen ander hoe ze dat spelletje moesten spelen. Dit weekeinde is Horner eventueel als gast te zien op Silverstone.
  • Dan nog even over de interesse van Mercedes in het minderheidsbelang (24%) van Otro Capital in Alpine. Horner zou eerder met een groep investeerders bezig zijn geweest om dat aandeel over te nemen. Mercedes toonde toen eveneens interesse maar trok zich later terug omdat de vraagprijs niet marktconform was. Bronnen beweren dat de interesse van Mercedes niet serieus was en dat een (laag) bod gedaan werd via WhatsApp. Overigens kan Otro Capital zijn aandelen tot september van dit jaar niet van de hand doen. Tot die tijd heeft Renault, de eigenaar van Alpine, een vetorecht.
Het betreft een premium artikel achter een betaalmuur https://www.telegraaf.nl/...in-paddock/158186302.html

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:59:
  • De ADUO uitslag lijkt eerder een nadeel dan een voordeel voor Red Bull te zjin. Zeker omdat dan alleen wordt gekeken naar de benzinekrachtbron en niet naar de elektromotor, want iedereen is ervan overtuigd dat Mercedes dát veel beter voor elkaar heeft. Alle partijen zijn jaren geleden overeengekomen dat er tijdens de tests van de FIA alleen naar de verbrandingsmotor gekeken zou worden. De andere motorenleveranciers kunnen nu upgrades doorvoeren, inclusief Mercedes, die upgrades kunnen weer gebruikt worden voor bijvoorbeeld de accu. Als niemand de verbrandingsmotor ver genoeg ontwikkelt, dan staat Red Bull ook bij het volgende ADUO meetpunt eind deze maand wederom bovenaan en kan het weer geen upgrades ontwikkelen.
Snap niet dat de teams hiervoor gekozen hebben. Is toch volkomen onlogisch?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59
warp schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:28:
[...]

Als RBPT is het opzich logisch dat ze er mee ingestemd hebben, ze hadden waarschijnlijk, als nieuwe motorbouwer, bij lange na niet verwacht de sterkste ICE te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 04-07-2026 15:51 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

warp schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:28:
[...]

Ja en nee; stel ik denk te weten sterk elektronisch vermogen te hebben…

Wat ik volkomen onlogisch vind; er zijn 2 vormen van aandrijving, echter wordt er maar één daarvan gebruikt ter bepaling ontwikkeling en beperkingen daarvan. Waarom niet verbrandingsmotoren EN electrische aandrijving beide beoordelen; gemiddelde = benchmark

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het probleem hier lijkt te zijn dat er geen goede criteria zijn om de gehele PU te meten.
De weeffout is dan ook ADUO, niet een meetmechanisme.

Daarnaast is het natuurlijk erg wrang voor Red Bull dat ze een behoorlijke goede motor hebben gebouwd en er nu effectief voor gestraft worden. Want als dit zo doorgaat, dan gaan ze een ontwikkelachterstand van jaren opbouwen. De andere fabrikanten, in het bijzonder Mercedes, hebben geen belang om updates aan hun verbrandingsmotor of turbolader te introduceren. Want dat kost ze alleen maar ADUO tokens. Dit zullen ze pas doen als ze hun elektrische systemen fors hebben doorontwikkeld. En de teams die echt ver achterliggen, kunnen doorontwikkelen tot het punt dat ze een ADUO token hebben in plaats van twee. En dan steeds inzetten op de elektrische systemen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• warp
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:57:
Ja en nee; stel ik denk te weten sterk elektronisch vermogen te hebben…

Wat ik volkomen onlogisch vind; er zijn 2 vormen van aandrijving, echter wordt er maar één daarvan gebruikt ter bepaling ontwikkeling en beperkingen daarvan. Waarom niet verbrandingsmotoren EN electrische aandrijving beide beoordelen; gemiddelde = benchmark
Dat zeg ik :P

50% van de aandrijving komt niet van de ICE, dus het is gewoon niet logisch om het electro gedeelte niet mee te nemen in de beoordeling.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

warp schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:15:
[...]

Dat zeg ik :P

50% van de aandrijving komt niet van de ICE, dus het is gewoon niet logisch om het electro gedeelte niet mee te nemen in de beoordeling.
Ok ok, was niet helemaal helder, gezien niet benoemd. Je zegt dat niet snapt dat men ingestemd heeft :+ maar als team denkt een bepaald voordeel te kunnen behalen (met wetenschap dat Electra niet mee telt) ik juist voorstander ben.

• Chocoball
Als we meerdere media mogen geloven komt Bahrein dit seizoen nog terug op de kalender en wel tussen de grand prix van Azerbeidzjan en die van SIngapore. Daarmee wordt het meteen een triple header.

Azerbaijan Grand Prix 25 - 27 sep
Bahrein Grand Prix 2 - 4 okt
Singapore Grand Prix 9 - 11 okt

De beslissing zal volgens FOM CEO Domenicali nog voor de zomerstop genomen worden.

Ergens hoop ik dit niet want dat betekent echt een puist werk om dit in de topic start aangepast te krijgen. Helemaal als Saoedi-Arabië ook nog terugkomt aan het einde van het seizoen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 05-07-2026 11:06 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De aanpassingen van regels en marges, brachten iets aan verbetering en balans, waardoor de kwalificatie beter te kijken was vond ik.

Echter was dat vandaag op Silverstone duidelijk niet het geval; diverse auto’s waarvan vermogen terugviel, gelimiteerd in aantal toeren of maximaal vermogen. Erg jammer, en beschamend.

Dat beloofd weinig goed voor de race van zondag. Zal wel weer Mario kart worden, en yo-yo “gevechten”……

• Chocoball
De door Pirelli gekozen bandentypes t/m Hongarije.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/a74c90c0-9d67-478b-b5c6-bd314dee5a59/1920_nominationstable-be-hu-26-en.jpg?10000

[ Voor 247% gewijzigd door Chocoball op 05-07-2026 09:50 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

himlims_ schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:41:
De aanpassingen van regels en marges, brachten iets aan verbetering en balans, waardoor de kwalificatie beter te kijken was vond ik.

Echter was dat vandaag op Silverstone duidelijk niet het geval; diverse auto’s waarvan vermogen terugviel, gelimiteerd in aantal toeren of maximaal vermogen. Erg jammer, en beschamend.

Dat beloofd weinig goed voor de race van zondag. Zal wel weer Mario kart worden, en yo-yo “gevechten”……
Silverstone staat niet voor niks in de top3 van circuits waar ze problemen met het recharged zouden gaan hebben :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-08 06:57
Dit is 'gegokt en verloren' door RB. En daar gaan ze met een beetje pech jaren last van hebben, omdat de andere teams inderdaad geen enkele prikkel hebben om iets aan die verbrandingsmotor te doen.

Al vind ik het ook wel een debiel voorstel. Zit je daar met zo veel knappe koppen bij elkaar, en besluit je om de helft te monitoren en op de andere helft haast carte blanche te geven. Dan moet je toch weten wat er gaat gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door Pannencouque op 06-07-2026 11:02 . Reden: typo ]

• Chocoball
Over de frictie tussen de Red Bull leiding en het Verstappen kamp in de samenvatting.
  • De Red Bul top wil dat Verstappen aangeeft ook volgend jaar voor Red Bull te zullen rijden. Verstappen weigert dat tot nu toe en laat zich ook niet onder druk zetten. Ook weigert hij de prestatieclausule uit zijn contract te laten halen omdat het jaren geleden zo is afgesproken.
  • Verstappen voelt zich niet gehoord door het team en zijn engineers, eerder in Canada en nu ook weer in Silverstone. Race engineer en Head of Race Engineering Gianpiero Lambiase wordt vanwege zijn overgaan naar McLaren in 2028 niet meer over alles geïnformeerd door het team van technical director Pierre Waché. Waché is bang dat Lambiase geheime informatie meeneemt en dat maakt de situatie niet makkelijker.
  • Nu Red Bull momenteel niet tot de top behoort worden ook monteurs verleidt om naar andere teams over te stappen waar ze 30% meer kunnen verdienen zoals bij Cadillac en Aston Martin.
  • Het probleem met de achtervleugel in Silverstone was anders dan in Spielberg maar het resultaat was hetzelfde dat de vleugel niet geheel sloot. Vraag is ook hoe de rest van het seizoen zal verlopen. Red Bull heeft al veel geld uitgegeven aan upgrades en alle schades helpen ook niet mee met het budgetplafond.
  • Op de vraag of Verstappen vertrouwen heeft dat het team de situatie kan omdraaien reageert hij met dat het mooi zou zijn om eerst races te finishen, er gaat nu teveel mis en dan bedoelt hij niet alleen de snelheid.
  • Vanavond vliegt Verstappen samen met zijn vader en manager naar huis. Met Formule 1 en met zijn team wilde Verstappen eventjes helemaal niets meer te maken hebben.
Het betreft een artikel achter een betaalmuur wat niet iedereen kan lezen https://www.telegraaf.nl/...e-resetten/158299007.html

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 05-07-2026 22:41 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Chocoball schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:26:
Over de frictie tussen de Red Bull leiding en het Verstappen kamp in de samenvatting.
  • De Red Bul top wil dat Verstappen aangeeft ook volgend jaar voor Red Bull te zullen rijden. Verstappen weigert dat tot nu toe en laat zich ook niet onder druk zetten. Ook weigert hij de prestatieclausule uit zijn contract te halen omdat het jaren geleden zo is afgesproken.
  • Verstappen voelt zich niet gehoord door het team en zijn engineers, eerder in Canada en nu ook weer in Silverstone. Race engineer en Head of Race Engineering Gianpiero Lambiase wordt vanwege zijn overgaan naar McLaren in 2028 niet meer over alles geïnformeerd door het team van technical director Pierre Waché. Waché is bang dat Lambiase geheime informatie meeneemt en dat maakt de situatie niet makkelijker.
  • Nu Red Bull momenteel niet tot de top behoort worden ook monteurs verleidt om naar andere teams over te stappen waar ze 30% meer kunnen verdienen zoals bij Cadillac en Aston Martin.
  • Het probleem met de achtervleugel in Silverstone was anders dan in Spielberg maar het resultaat was hetzelfde dat de vleugel niet geheel sloot. Vraag is ook hoe de rest van het seizoen zal verlopen. Red Bull heeft al veel geld uitgegeven aan upgrades en alle schades helpen ook niet mee met het budgetplafond.
  • Op de vraag of Verstappen vertrouwen heeft dat het team de situatie kan omdraaien reageert hij met dat het mooi zou zijn om eerst races te finishen, er gaat nu teveel mis en dan bedoelt hij niet alleen de snelheid.
  • Vanavond vliegt Verstappen samen met zijn vader en manager naar huis. Met Formule 1 en met zijn team wilde Verstappen eventjes helemaal niets meer te maken hebben.
Het betreft een artikel achter een betaalmuur wat niet iedereen kan lezen https://www.telegraaf.nl/...e-resetten/158299007.html
Dit zou toch direct een reden moeten zijn voor Verstappen om tabee te zeggen? Waché is sowieso een lul met vingers die de ballen verstand heeft van het ontwerpen van auto's (al zijn ontwerpen moesten gecorrigeerd en bijgestuurd worden door Newey en sinds laatsgenoemde is vertrokken, zien we het resultaat - die auto is al volkomen k*t sinds Miami '24) en dan heeft die gast ook nog het gore lef om Verstappens race engineer informatie te onthouden? Daamee geeft Mekies dus ook meteen een brevet van onvermogen af...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Chocoball schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:26:
Race engineer en Head of Race Engineering Gianpiero Lambiase wordt vanwege zijn overgaan naar McLaren in 2028 niet meer over alles geïnformeerd door het team van technical director Pierre Waché. Waché is bang dat Lambiase geheime informatie meeneemt en dat maakt de situatie niet makkelijker.
Schitterende combinatie ook. Met als hamvraag, wie zit er nu dan naast GP die wel alle informatie heeft en eigenlijk het echte werk doet? Of zit er nu een blinde op een van de hoogste functies zonder iemand die hem de weg wijst?

En sure, dit soort zaken is vrij standaard, afbouwen van kennis deling naar personeel dat vertrekt (+ vervolgens nog eens gardening leave). Maar dan heb je dus wel al iemand anders ernaast die later de functie zal vervullen en dus wel alle informatie heeft en gebruikt.

Edit:
En die prestatieclausule is bij mijn weten ook vrij standaard voor top-coureurs bij top-teams. Als Red Bull die clausule eruit wil halen geven ze daarmee dus direct aan dat ze incompetent zijn en geen auto kunnen leveren die voldoet aan de/een prestatieclausule.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 05-07-2026 22:09 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Chocoball geen kritiek naar jou, maar Jos moet eens kappen zich te bemoeien met de sport van z'n zoon. Het is lastig te bewijzen maar ik denk dat Jos wel enigszins negatieve invloed heeft gehad op de operatie binnen RBR. Het zou jammer zijn als de carrière van Max uit elkaar valt vanwege een vervelende ouder...

Even in context... ik rij wekelijks dressuur wedstrijden (individueel zonder ouders), maar heb echt medelijden met de vrouwen en mannen die "geholpen" worden door hun ouders... vreselijk.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:47
Wok schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:58:
[...]

Dit zou toch direct een reden moeten zijn voor Verstappen om tabee te zeggen? Waché is sowieso een lul met vingers die de ballen verstand heeft van het ontwerpen van auto's (al zijn ontwerpen moesten gecorrigeerd en bijgestuurd worden door Newey en sinds laatsgenoemde is vertrokken, zien we het resultaat - die auto is al volkomen k*t sinds Miami '24) en dan heeft die gast ook nog het gore lef om Verstappens race engineer informatie te onthouden? Daamee geeft Mekies dus ook meteen een brevet van onvermogen af...
Dat is toch heel normaal aangezien hij gaat overstappen en weg gaat na dit seizoen?

• Chocoball
ArcticWolf schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:17:
@Chocoball geen kritiek naar jou, maar Jos moet eens kappen zich te bemoeien met de sport van z'n zoon. Het is lastig te bewijzen maar ik denk dat Jos wel enigszins negatieve invloed heeft gehad op de operatie binnen RBR. Het zou jammer zijn als de carrière van Max uit elkaar valt vanwege een vervelende ouder...

Even in context... ik rij wekelijks dressuur wedstrijden (individueel zonder ouders), maar heb echt medelijden met de vrouwen en mannen die "geholpen" worden door hun ouders... vreselijk.
Martin Brundle was laatst van mening dat het kamp Verstappen hun best heeft gedaan om Newey, Horner, Marko, Wheatley, Monaghan en anderen weg te krijgen.. De reactie van Jos "Weer zo'n idioot die denkt te weten hoe het is.".

De vraag is heeft Jos zich afgelopen jaren teveel met de sport, het team en zijn zoon bemoeit? Newey zou om Horner vertrokken zijn, net als Marshall eerder. Horner was meer bezig met alle macht naar zich toe te trekken. Op dat laatste had Jos kritiek.

Manager Vermeulen bemoeit zich vooral met de carrière van Max. Natuurlijk wordt Jos ook betrokken maar ik vraag mij af hoe groot zijn rol is nog is, in ieder geval niet zo sterk als in de begindagen?

• SomerenV
  • Registratie: November 2010

SomerenV

It's something!

ArcticWolf schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:17:

Volgens mij valt de (negatieve) invloed van Jos tegenwoordig wel mee. Iedereen kent hem inmiddels wel, en hij zal ongetwijfeld het beste willen voor z'n zoon en daarmee soms juist het tegenovergestelde bereiken, maar of dat ook echt wat doet? Verstappen is mondig genoeg om z'n mannetje te staan. Zijn carrière gaat echt niet uit elkaar vallen omdat ie een wat heetgebakerde vader heeft. Als dat de spuigaten uitloopt mag ie gewoon een tijdje thuisblijven (wat niet de eerste keer zou zijn).

RBR was zonder Jos ook gewoon een puinhoop met een hoop verschillende belangen vanuit een hoop verschillende mensen, en hoe de vork echt in de steel heeft gezeten zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Los daarvan zit het met de carrière van Max wel goed. Die heeft meer buiten de F1 en binnen de F1 heeft ie ook al lang en breed z'n strepen verdiend. Dat gaat echt niet zomaar weg vanwege een vervelende ouder.

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Even wat anders dan gezeur over batterijen want ik ben net terug van vakantie.
Langs musea met wat interessante autos, te beginnen in Spiers. In het Techniek Museum stond bij binnenkomst al een oude Sauber:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gkiTGO8azRNVbp2kZ_PFrAqJkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGyvJ0pXUHZwPYu6bn6QjnZL.jpg?f=fotoalbum_large

en binnen een Ligier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L64XCMToEEK6s_ewiu0Xemc1SaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7cyF4F00sQJMweX0aaBQs0r.jpg?f=fotoalbum_large

En deze weet ik ff niet zeker, Megatron? Het was hier 28523miljard graden en het museum bestaat uit een paar hallen met gesmolten asfalt eromheen dus mijn vermogen om te onthouden liep wat terug...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWSVMDoTjYd-kAHXr2jQxfF2FZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJECLKLouNmxa2h42i0RSmDC.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna waren we in het Porsche Museum in Stuttgart waar deze McLaren mp4 staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WApRQ49NkG3RIzgnJR1Kykq0AIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFk8jdv7MrDOwLvmgLtD0g4j.jpg?f=fotoalbum_large
(de _echt_ oude heb ik blijkbaar niet op mijn telefoon.. en ik weet niet zeker of deze ook echt )

.. en toen door, op zoek naar een auto zoals gisteren als eerste over de finish kwam in het Mercedes museum, ook in Stuttgart (dit is de aanrader, laat Porsche maar zitten en bespaar je de tijd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJ6tUEJzTMa3_VfTdTHCeO_osiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsYPKBXcAp38GFRtcQVtgZS0.jpg?f=fotoalbum_large

(ik weet dat het de medical car is, laat me nou)

En nog wat oudjes, toen auto's nog vooral een motor met vleugels of alleen een motor waren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rtopD1kcPaKXSfvBggqxiCUVnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BX3hkPLlZe2hh3Ici2YqBgjo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2ldBa5AKd_MXGzFmOcZG6A7ZDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hC36v9esjfZt97wAFvyywb6.jpg?f=fotoalbum_large

En een 44 zoals we die het liefste zien, in stukken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Xob4oadSryWCV31-NiWDMPuvHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aNfOBdyL7p0cM6zSrhGKNBh.jpg?f=fotoalbum_large

En een 44 waarmee Lewis won (ik weet ff niet meer welke dit is, de foto is ruk want er waren inmiddels verveelde tiktokmeisjes overal op die rand gaan zitten hersendoden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNray84l3C0_RxpMwx2awUPOG_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQk83hgzcAcuA3sA026JN9nn.jpg?f=fotoalbum_large

Als laatste de auto die het 8e constructeurs op rij won (maar dan aan de muur geschroeft):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RI3Ut7d3Q8qKs_w9TI0sZYz_Ybw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKXmJI9DdfVCHbSR5BKWvzsm.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al best een leuke vakantie gehad (dit zijn 2 dagen van de 2 weken) en ik denk dat het Mercedes museum best de moeite waard is, ook zonder deze F1 bolides.

I have usernames older than you.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

mr thee

Pessimist op het internet

Ja het technik-museum is inderdaad een dikke aanrader, is wel aan te raden om in de herfst/winter te gaan, vorig jaar dat ik er was was het er ook erg warm :X (das niet echt fijn rondhuppelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR_2Vb1l0wF5mOMNF3mx_cseGzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJxDhEpGVGswKlacolD30U3R.jpg?f=fotoalbum_large staat echt gigantisch veel moois :9~ :9~

[ Voor 51% gewijzigd door mr thee op 06-07-2026 12:01 ]

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-08 22:53
Wok schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:58:
[...]

Waché is sowieso een lul met vingers die de ballen verstand heeft van het ontwerpen van auto's (al zijn ontwerpen moesten gecorrigeerd en bijgestuurd worden door Newey ...
Inderdaad, want Newey heeft nu weer een top auto ontworpen. O wacht....

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-08 22:53
Maar wat zou Verstappen dan gedacht hebben van dit jaar; compleet nieuwe motor en auto, ik doe meteen mee met de eerste plek?
pjottum schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:51:
.. en toen door, op zoek naar een auto zoals gisteren als eerste over de finish kwam in het Mercedes museum, ook in Stuttgart (dit is de aanrader, laat Porsche maar zitten en bespaar je de tijd):
[Afbeelding]

(ik weet dat het de medical car is, laat me nou)
De Safety Car reed de pits in en kwam dus niet als eerste over de finish, sterker nog, die kwam helemaal niet over de finish ;).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SomerenV schreef op zondag 5 juli 2026 @ 23:29:
[...]

Volgens mij valt de (negatieve) invloed van Jos tegenwoordig wel mee. Iedereen kent hem inmiddels wel, en hij zal ongetwijfeld het beste willen voor z'n zoon en daarmee soms juist het tegenovergestelde bereiken, maar of dat ook echt wat doet? Verstappen is mondig genoeg om z'n mannetje te staan. Zijn carrière gaat echt niet uit elkaar vallen omdat ie een wat heetgebakerde vader heeft. Als dat de spuigaten uitloopt mag ie gewoon een tijdje thuisblijven (wat niet de eerste keer zou zijn).

RBR was zonder Jos ook gewoon een puinhoop met een hoop verschillende belangen vanuit een hoop verschillende mensen, en hoe de vork echt in de steel heeft gezeten zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Los daarvan zit het met de carrière van Max wel goed. Die heeft meer buiten de F1 en binnen de F1 heeft ie ook al lang en breed z'n strepen verdiend. Dat gaat echt niet zomaar weg vanwege een vervelende ouder.
Het kan soms geen kwaad om een ander als bijt-hond te gebruiken. Zodoende kunnen Raymond Vermeulen en Max een beetje uit de wind blijven in de persoonlijke relatie. Jos vind het blijkbaar prima om die rol te pakken.
WoodyRS schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:52:
Maar wat zou Verstappen dan gedacht hebben van dit jaar; compleet nieuwe motor en auto, ik doe meteen mee met de eerste plek?
De motor was vast ingecalculeerd. Maar dat de auto zo ruk zou zijn? Incl dan 2x een falende achtervleugel.

Van een topteam als Red Bull zou je toch beter verwachten. Alhoewel het de vorige twee seizoenen qua auto natuurlijk ook achteruit ging.

En als de FIA dan ook nog eens zegt dat het de beste motor / ICE is. Maar die toch best wat problemen oplevert (slechte starts, niet zo snel als de concurrentie, vastslaan bij remmen, ...).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WoodyRS schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:52:
Dat moet wel de insteek zijn van een topteam ja.
Is dat heel anders voor de andere teams?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk eerder dat de kwaliteit (er is telkens wel weer iets kapot) van de auto Verstappen frustreert, niet zozeer dat hij niet mee kan doen vooraan.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08 12:45
Laten we ook McLaren niet vergeten te noemen in het rijtje; Waar zijn ze nou...
Leuk zo'n compleet gele tribune, maar echt iets om voor te juichen hebben ze in dat kamp nou ook niet echt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:16:
Ik denk eerder dat de kwaliteit (er is telkens wel weer iets kapot) van de auto Verstappen frustreert, niet zozeer dat hij niet mee kan doen vooraan.
Kapot is 1 ding... De hekken in is weer wat anders ;)

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:57
Misschien moeten alle Verstappen fanboys even wakker worden. Andere regels brengt altijd verandering met zich mee in de sterkte van de teams. RB is geen Williams of AM geworden…. Max z’n stijl paste uitzonderlijk goed bij de generatie auto’s in z’n topjaren. Deze blijkbaar wat minder, daarbij net wat pech en het is een kutjaar voor hem. Zo werkt het in F1

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:56:
[...]

De Safety Car reed de pits in en kwam dus niet als eerste over de finish, sterker nog, die kwam helemaal niet over de finish ;).
Ok ok ok - Ik kon het einde niet aanzien, dus zette de stream af voor het zover was - you got me :D :D

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-08 23:30
Will Buxton tweet dat er groot autosportnieuws naar buiten komt vandaag:

Rarara, wat zou het zijn? Hij was de eerste die dit meldde op de dag dat Hamilton naar Ferrari werd aangekondigd las ik net.

https://x.com/wbuxtonofficial/status/2074082643583402417?s=46

[ Voor 17% gewijzigd door Otto Jans op 06-07-2026 13:37 ]

• Chocoball
Otto Jans schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:33:
Will Buxton tweet dat we heel groot autosportnieuws naar buiten komt vandaag:

Rarara, wat zou het zijn?

Hearing a big announcement is on the way before the end of the day. If it is what I think it is, it’s absolutely massive.
Indycar nieuws misschien, op een enkele podcast na doet hij toch niet zoveel meer met F1?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fiorano schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:18:
Misschien moeten alle Verstappen fanboys even wakker worden. Andere regels brengt altijd verandering met zich mee in de sterkte van de teams. RB is geen Williams of AM geworden…. Max z’n stijl paste uitzonderlijk goed bij de generatie auto’s in z’n topjaren. Deze blijkbaar wat minder, daarbij net wat pech en het is een kutjaar voor hem. Zo werkt het in F1
Hoezo fanboys, ik denk dat heel veel Verstappen fans al hadden ingecalculeerd hadden dat hij geen wereldkampioen zou worden en wellicht ook geen race zou winnen, maar wat er nu gebeurt met Red Bull als team is gewoon zwaar teleurstellend. Bouw je een redelijke motor, heb je je auto niet op orde en krijgen ze het ook niet gefixed.
En over de stijl, elke racecoureur heeft liever een auto waar je niet afhankelijk bent van hoeveel batterij je op kan laden door langzamer te gaan...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Rarara, wat zou het zijn? Hij was de eerste die dit meldde op de dag dat Hamilton naar Ferrari werd aangekondigd las ik net.

Als hij zegt autosport nieuws, verwacht ik eerlijk gezegd dat het niet over F1 gaat, anders zou het dat wel zou zeggen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rijstijl? Zet hem in een GT4 of een GT3 en hij rijdt ook vooraan. Geloof niet dat het daar aan ligt...

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-08 15:53
Ik denk dat geen enkele rijstijl, van welke coureur op de grid dan ook, past bij een achtervleugel die niet (goed) sluit.
Zet Max in de Mercedes en hij rijdt "gewoon" vooraan.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:02
pjottum schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:51:
Even wat anders dan gezeur over batterijen want ik ben net terug van vakantie.
Langs musea met wat interessante autos, te beginnen in Spiers. In het Techniek Museum stond bij binnenkomst al een oude Sauber:

Daarna waren we in het Porsche Museum in Stuttgart waar deze McLaren mp4 staat:

(de _echt_ oude heb ik blijkbaar niet op mijn telefoon.. en ik weet niet zeker of deze ook echt )

Beide techniek museums (Speyer en Sinsheim) zijn de moeite waard. Maar Stuttgart (Porsche en MB) staan op een hoger niveau. Porsche zeker niet overslaan, werken veel meer met wisselend aanbod dan MB.

• alexbl69
  • Laatst online: 08:12
Peter Windsor maakt een mooie vergelijking...

De Lotus 49 van Jim Clark uit 1967 had een hogere topsnelheid dan wat de F1 wagens gisteren hebben gehaald.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Damian
  • Laatst online: 21-08 16:24

Damian

Insane Obtrusion

Nu P2 en P3 dit seizoen nagenoeg al onhaalbaar zijn voor Max en het ook wel een beetje "waar rook is, is vuur" zie ik toch wel iets gebeuren eigenlijk aankomende periode...

Max naar Mercedes of McLaren zou een optie zijn. Vooral Piastri laat niet hele veel soeps zien dit seizoen. En dan is er nog GP Lambiase...

Het Will Buxton stukje is natuurlijk even afwachten, hij heeft afscheid genomen van het F1 wereldje, dus ik vermoed dat het Indycar gerelateerd is...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Danfoss
  • Laatst online: 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Chocoball schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:38:
[...]

[...]

Indycar nieuws misschien, op een enkele podcast na doet hij toch niet zoveel meer met F1?
Het is wel bijzonder dat hij dezelfde woorden gebruikt als toen Lewis aankondigde naar Ferrari te gaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBTWlD1tn_duVdC1D_6K507W1Q4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pEoXuQvcPoAmvuC05vk04vjR.png?f=fotoalbum_large

Sys Specs

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-08 23:30
Danfoss schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:23:
[...]

Het is wel bijzonder dat hij dezelfde woorden gebruikt als toen Lewis aankondigde naar Ferrari te gaan. [Afbeelding]
Yes.

We gaan het meemaken vandaag. Ik verwacht groot F1 nieuws.

Waarom? Exact dezelfde tweet als de dag dat Hamilton naar Ferrari werd aangekondigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Otto Jans op 06-07-2026 15:29 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:55
Otto Jans schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Yes.

Waarom? Exact dezelfde tweet als de dag dat Hamilton naar Ferrari werd aangekondigd.
1 of 2 jaar verlenging voor Lewis bij Ferrari dus :X Nou massive news hoor :+

• Chocoball
Den_S85 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:37:
[...]

1 of 2 jaar verlenging voor Lewis bij Ferrari dus :X Nou massive news hoor :+
De terugkeer van Michael Masi als racing director :+

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:40:
[...]

:+
Toto Wolff: I wish Abu Dhabi 2021 had been handled like the F1 British GP
Toto Wolff joked that the 2021 race mattered a little more to Mercedes, but both he and George Russell believe the correct procedures were followed at Silverstone
https://www.motorsport.co...e-f1-british-gp/10836904/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:21

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:49:
[...]
but both he and George Russell believe the correct procedures were followed at Silverstone
Of course they do...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRo2slB8-8Dni0cJMomyNsOeais=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/OZ4H7ZXBvu3j1r4F9RHs5FXF.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Otto Jans schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Yes.

Max naar Mercedes dus. :7

It’s the economy, stupid!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:21

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Chocoball schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:40:
[...]

Oeh, of Christian Horner.. die was er ook uit het niets

Weddings are basically funerals with cake.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Nu ben ik triggered 🤨. F5 F5 F5 etc

• Chocoball
Lynx schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Nu ben ik triggered 🤨. F5 F5 F5 etc
Om het nog spannender te maken, waarschijnlijk gaat het om 2 verschillende dingen, F1 en niet F1 gerelateerd? Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/thomas-m%C3%A4her-saying-he-doesnt-believe-will-buxtons-tweet-is-v0-0gnsesjjimbh1.jpeg?auto=webp&s=99d16e659d3af5ef4b3759e7204a8378edf27594

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-08 09:28
Chocoball schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:05:
[...]

Om het nog spannender te maken, waarschijnlijk gaat het om 2 verschillende dingen, F1 en niet F1 gerelateerd?

[X]

[Afbeelding]
Indycar? Las dat uit die hoek ook een aankondiging komt.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik ben er volledig klaar voor om compleet underwhelmed te zijn!

per aspera ad astra

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:16
FastForwardNL schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:10:
[...]

Indycar? Las dat uit die hoek ook een aankondiging komt.
Maar zou dat dan in een schaal passen van 'Absolutely Massive' als het 'slechts' om Indycar zou gaan?
Misschien dat ik me vergis hoor, maar ik ken eigenlijk weinig autosport fans die echt warmlopen voor Indycar buiten Amerika.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01
Komt niet in "business hours" iig

en dan gaat het over Bahrein 🥱😅

[ Voor 39% gewijzigd door Lynx op 06-07-2026 17:48 ]

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik kan bijna niet wachten.. Bijna.

• JB

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IObhP3q8bQ0qnqmNIkJBzWn3WrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCiVV1kBj7CFqLowov9mWLGM.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• Geoslogos
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21-08 13:37
Zou wat zijn, Max naar McLaren… Heel benieuwd hoe dat zou gaan naast Norris!

• Harrie
  • Laatst online: 12:35

Harrie

NederVlaming

Graag geen clickbait posten, al helemaal als het niet klopt.

[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2026 09:09 ]

• warp
  • Niet online
Clickbait.

[ Voor 56% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2026 09:10 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Fucking linkdroppers. Ik hou van je @Chocoball, voor je samenvatting len van dingen die er wel toe doen!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geoslogos schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:34:
Zou wat zijn, Max naar McLaren… Heel benieuwd hoe dat zou gaan naast Norris!
Moeten we niet onderhand een 5e f1 topic in leven roepen? “[F1] speculaas, geruchten toekomst Max?”

Niemand weet wat er echt speelt! Alleen Max, manager, Jos, en vrouwtje hebben hier zicht op.

McLaren zou mooi zijn; gezien halve team RBL werknemers zijn.

Echter is McLaren een dochter team, qua toekomst zou een fabrieksteam meer potentie hebben.

Er zijn contracten (die eigenlijk geen k*t betekenen; zie onze Gido. En een driver die 0 motivatie heeft - wil een team ook niet dwingen te blijven.

• Max heeft contract tot 2028
• Max heeft een “exit” clausule
• Redbull heeft veel te bieden
• In F1 is -niets- zeker noch gegarandeerd
• Euro’s, commerciële belangen en marketing “exposure” is waar alles om draait

My 2ct; Max blijft tot 2028 bij Redbull - mocht er ooit nog een uitstapje gemaakt worden?’ Zal dat net als Lewis team Rood zijn

• Harrie
  • Laatst online: 12:35

Harrie

NederVlaming

Goh, ik denk dat wat in het artikel staat best wel kan kloppen, en dat er best wat volk van Red Bull naar Cadillac is gegaan en gaat.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02

franssie

Save the albatross

Harrie schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:44:
[...]

Goh, ik denk dat wat in het artikel staat best wel kan kloppen, en dat er best wat volk van Red Bull naar Cadillac is gegaan en gaat.
En daarom is het clickbait en speculaastie. Je brengt de linkdump als nieuws, en dat is het dus niet.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• warp
  • Niet online
Harrie schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:44:
In het artikel wordt geen woord over Max gerept, en ook niet dat Horner naar Cadillac gaat. Clickbait dus.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb echt zo'n hekel aan dit vaag gehint.
Zeg gewoon iets als het mag en zwijg anders. :>

Zeker als het straks toch niet zo spectaculair blijkt te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2026 19:19 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chocoball
Speciaal voor @pjottum, meer details over de volgende Formule 1 motoren in de vertaling en samenvatting.
  • FIA president Ben Sulayem heeft in Silverstone met de pers gesproken over de volgende motorgeneratie. Het staat praktisch vast dat het een V8-motor gaat worden.
  • Een nieuw element is gegarandeerde levering door onafhankelijke motorfabrikanten zoals Cosworth of Ilmor. Daarmee zouden klantenteams uit de invloedsfeer van motorfabrikanten en hun respectievelijke teams kunnen komen. Als de kosten voor het bouwen van motoren naar beneden gaat zouden de huidige klantenteams zoals McLaren en Alpine ook hun eigen V8-motoren kunnen bouwen. McLaren staat open voor het idee, Alpine (Renault) niet.
  • Om Formule 1 aantrekkelijk te houden met een duurzamer bedrijfsmodel moeten de motoren eenvoudiger en goedkoper worden volgens hem. Hij vindt de huidige V6-motoren nog steeds te complex, te duur en niet mooi klinken.
  • De V8-motoren zullen een hybride element krijgen maar niet zo krachtig als nu, mogelijk ergens tussen de 10-15 procent maar in ieder geval lager dan nu, Dan de vraag of het een atmosferische motor of met een turbo moet worden. Een turbo betekent weer meer kosten, meer gewicht en haalt het geluid weg. Hybride betekent vooral extra gewicht. Als het aan de FIA ligt hebben de motorfabrikanten straks alleen de keuze tussen hybirde of een turbo.
  • Een atmosferische V8-motor houdt meer brandstofverbruik in. Aangezien de nieuwe generatie wagens ook nog eens met ongeveer 100 kg lichter moeten worden wordt het lastig als er brandstof voor een hele race moet worden meegenomen. Daarom verricht de FIA een studie wat de voor- en nadelen zijn van de terugkeer van tanken tijdens de race.
Afbeeldingslocatie: https://images.nu.nl/m/pcjxojjaz31o_std1024/666/0/7108/5331/verstappen-doet-met-tegenzin-mee-aan-lego-race-op-silverstone.jpg

https://www.the-race.com/...-engine-builder-revealed/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

10-15% hybride lijkt me dan ook weer een beetje ver gaan... 25-30 zou toch moeten kunnen.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:18:
Ik heb echt zo'n hekel aan dit vaag gehint.
Zeg gewoon iets als het mag en zwijg anders. :>

Zeker als het straks toch niet zo spectaculair blijkt te zijn.
Helaas is de hele F1 één groot hypecircus! En het is zelden echt groot nieuws. Zie ook de meeste Breaking posts hier.

• Chocoball
Tk55 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Helaas is de hele F1 één groot hypecircus! En het is zelden echt groot nieuws. Zie ook de meeste Breaking posts hier.
Behalve mijn eigen F1 Breaking posters natuurlijk :)

• Chocoball
Nou het grote nieuws van Buxton is inderdaad over Indycar. Dixon en Rosenqvist hebben voor meerdere jaren getekend bij McLaen in Indycar.

[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 06-07-2026 20:38 ]

• Danfoss
  • Laatst online: 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dat nieuws van Buxton ging echt over de Indycar en McLaren die Dixon en Rosenqvist aangetrokken hebben en Lundgaard mag vertrekken. Non nieuws dus...

Sys Specs

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

mr thee

Pessimist op het internet

Juist ja :O

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik ben compleet underwhelmed.

per aspera ad astra

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is Indycar überhaupt een ding :? :')

Indycar is toch waar ze alleen maar in het rond rijden?

[ Voor 42% gewijzigd door evilution op 06-07-2026 20:23 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-08 16:46
evilution schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:13:
ja net als voetbal, ieder z'n ding

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

N.a.v. Trump en FIFA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKSkwUFNmEzijmZCgfG7bgmWMX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dDyX4aNd9LNLaj8LSDEL6xh.jpg?f=fotoalbum_large

• Chocoball
Zal ik de F1 Breaking poster generator met iedereen delen, kunnen vast wel meer bij :+

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Dan nog steeds zou Max kampioen zijn btw...

Want bij Formule 1 rijden ze van A naar B?

En Indy heeft ook "road courses" en niet alleen ovals. Weet ik zelfs als leek / niet Indy kijker.

Daarnaast is Buxton nu voor het tweede jaar Indy verslaggever. Dus als er "huge" nieuws te melden is kan (en zo blijkt) dat ook gericht zijn aan zijn Indy volgers. Terwijl dat voor de "buitenwereld" dus zeker niet "huge" hoeft te zijn.
Interesting...

Mercedes was in de kwalificatie sneller door het gaspedaal los te laten richting de finishlijn.
Lees dat opnieuw: Mercedes was sneller door geen gas te geven...
TL;DR: de regels stellen dat de afbouw van het vermogen geleverd door de MGU-K in Silverstone maximaal 50kW per seconde mag zijn. Als je vervolgens bv nog 350mW te verbruiken hebt in de ~3 seconden dat je full throttle naar de finish gaat kun je bv kiezen voor om 150 / 100 / 50 te doen. Of bv 175 / 125 / 0. Waarbij dat laatste sneller is doordat je initieel sneller accelereert. Alleen mag dat niet, omdat je deployment dan zou afbouwen van 125 naar 0 wat natuurlijk groter is dan de maximaal toegestane 50. Behalve dan dat de regels een uitzondering maken op "gas los", dan mag je wel instantaan naar 0kW deployment. Daarom dus dat de Mercedes coureurs het gas los lieten. Ze mogen daardoor initieel meer vermogen laten leveren door de hybride motor én ze kunnen daarmee binnen de gestelde limieten en regels blijven. En de negatieve impact van "gas los" is dus kleiner dan de positieve impact van harder accelereren.

"Leuke" maas in de regels dus. Die uiteraard niet op elk circuit werkt maar nu goed uit kwam doordat de finish lijn zo kort na de bocht ligt.

• Geoslogos
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21-08 13:37
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:19:
Interesting...

Mercedes was in de kwalificatie sneller door het gaspedaal los te laten richting de finishlijn.

[YouTube: Lift off to go faster - Mercedes' ingenious qualifying trick explained]

TL;DR: de regels stellen dat de afbouw van het vermogen geleverd door de MGU-K in Silverstone maximaal 50kW per seconde mag zijn. Als je vervolgens bv nog 350mW te verbruiken hebt in de ~3 seconden dat je full throttle naar de finish gaat kun je bv kiezen voor om 150 / 100 / 50 te doen. Of bv 175 / 125 / 0. Waarbij dat laatste sneller is doordat je initieel sneller accelereert. Alleen mag dat niet, omdat je deployment dan zou afbouwen van 125 naar 0 wat natuurlijk groter is dan de maximaal toegestane 50. Behalve dan dat de regels een uitzondering maken op "gas los", dan mag je wel instantaan naar 0kW deployment. Daarom dus dat de Mercedes coureurs het gas los lieten. Ze mogen daardoor initieel meer vermogen laten leveren door de hybride motor én ze kunnen daarmee binnen de gestelde limieten en regels blijven. En de negatieve impact van "gas los" is dus kleiner dan de positieve impact van harder accelereren.

"Leuke" maas in de regels dus. Die uiteraard niet op elk circuit werkt maar nu goed uit kwam doordat de finish lijn zo kort na de bocht ligt.
En dit is dus precies wat er mis is met de huidige motorformule. Dit is geen racen meer, maar meer een AI-spelletje wie het meest handig is met het laden en ontladen van de batterij.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-08 06:01

Internet Janny

He does it for free

Heb anders gisteren een leuke race gezien op een normaal circuit hoor ;) leuker dan de hedendaagse F1.

[ Voor 14% gewijzigd door Internet Janny op 06-07-2026 21:49 ]

Zero compensation

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:19:
Interesting...

[YouTube: Lift off to go faster - Mercedes' ingenious qualifying trick explained]

Ik snap dit duidelijk niet....

Je komt uit de bocht, maar je moet rekening houden met wat je na de streep doet of zoiets?? Hoezo kun je dan niet na de streep gas los doen? Heb je dan niet tot aan de streep vol vermogen? Of heeft dit te maken met dat de ICE niet super veel koppel geeft uit zo'n bocht of zoiets?

[ Voor 3% gewijzigd door R.E. op 07-07-2026 08:35 ]

Vette shit!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:12
R.E. schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Je komt uit de bocht, maar je moet rekening houden met wat je na de streep doet of zoiets?? Hoezo kun je dan niet na de streep gas los doen? Heb je dan niet tot aan de streep vol vermogen? Of heeft dit te maken met dat de ICE niet super veel koppel geeft uit zo'n bocht of zoiets?
De vraag is: wil je dit überhaupt nog begrijpen?

Dit hele gedoe heeft niets meer met autosport, of in ieder geval racen, te maken. Het lijkt er gelukkig op dat de FIA dit ook inziet, omdat ze plannen hebben om - ook heel rigoureus - terug te gaan naar de V8 motoren.

Heb zelf zoiets van ik zit de tijd tot we daar zijn wel even uit. Kijk af en toe nog een race, hoewel ik niet zoals tot vorig jaar m'n sociale agenda er meer op afstem. In het proberen te begrijpen van elke batterij-tweak steek ik al helemaal geen energie.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

R.E. schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Ze mogen ook maar x MJ aan energie uit de accu halen per ronde. Op de streep wil je dus 0MJ resterend hebben. De andere teams doen dat door tot aan de streep te deployen, Mercedes doet dat door al (iets) eerder het maximale te verbruiken.

En ja, de elektro motor heeft een veel hogere koppel dan de ICE. Daarom dat je het liefst maximaal wilt deployen vanaf het moment dat je weer gas geeft. Alleen betekent maximaal deployen dus óf dat je niet meer binnen de regels af kunt bouwen, óf dat de accu tussentijds leeg is / je niet meer mag verbruiken tijdens de ronde. Geen idee of je dan ook een straf krijgt als "onverwacht" de accu leeg is waardoor je dus niet meer binnen de regels de deployment kunt afbouwen. En "het systeem" dus rekening moet houden met hoeveel er nog in de accu zit en maximaal niet meer mag deployen dan dat het ook weer kan afbouwen. Dus in het geval dat er nog 300 in de accu zit nooit meer dan 150 kunnen deployen voor een seconde want dan mag 150 / 100 / 50 / 0 binnen de regels. En als er nog 400 in de accu zit dus maximaal 175 voor één sec kunnen deployen want dan mag 175 / 125 / 75 / 25.

• Grrrrrene
  • Niet online
Damian schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:22:
Nu P2 en P3 dit seizoen nagenoeg al onhaalbaar zijn voor Max en het ook wel een beetje "waar rook is, is vuur" zie ik toch wel iets gebeuren eigenlijk aankomende periode...
Huh? P2 en P3 onhaalbaar? In Oostenrijk is hij gewoon 2e geworden en ook in Silverstone was hij op weg naar een podium finish. Red Bull heeft een heel goede stap gezet en als ze die achtervleugel fixen, is de RBR gewoon een goede auto die zich kan meten met de Mercedes en Ferrari en iets voor de McLarens zit.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met de verhouding tussen Kimi Antonelli en George Russell in Silverstone. Ja, George is ingelopen met zijn mooie 2e plek in de race, maar hij heeft dit weekend laten zien dat Kimi wederom de snellere en meer constante coureur was. George moet zich zorgen maken, want Kimi gaat niet iedere race uitvallen met pech en op pure snelheid finisht George gewoon achter hem. Bovendien gaat George, gegeven de betrouwbaarheid van Mercedes, nog wel eens vaker uitvallen, dus dat middelt normaalgesproken uit over een seizoen en dan heeft hij gewoon niet genoeg snelheid om Kimi te verslaan.

Je moet naar het grotere plaatje kijken, niet alleen de laatste 1-2 races. Bij RBR zie je een trend dat ze een flinke stap hebben gezet sinds Oostenrijk en bij George zie je dat hij gewoon niet zo snel is als Kimi, behalve op heel specifieke circuits, maar meestal niet.
Max naar Mercedes of McLaren zou een optie zijn. Vooral Piastri laat niet hele veel soeps zien dit seizoen. En dan is er nog GP Lambiase...

Het Will Buxton stukje is natuurlijk even afwachten, hij heeft afscheid genomen van het F1 wereldje, dus ik vermoed dat het Indycar gerelateerd is...
Wat moet Max nu bij McLaren? Die zijn sinds de Oostenrijk-upgrade van RBR gewoon een trager team in mijn ogen. Ik denk echt dat Max met de huidige RBR voor podia kan strijden. Geen kampioenschap, daarvoor zijn Ferrari en Mercedes gemiddeld genomen gewoon te sterk. We moeten alleen zien wat de ADUO gaat doen met de verhoudingen. Ik vind het echt een bizarre regel, zoals hierboven al besproken: waarom zijn de teams daarmee akkoord gegaan? Ik snap wel dat er alleen naar de ICE wordt gekeken, maar die extra ontwikkelingstjid moet dan ook verplicht in performance van de ICE worden gestoken. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als RBR vanaf nu een procent of 2-3 minder vermogen laat zien. De motor een heel klein beetje downtunen om te zien of ze onder de prestaties van Mercedes kunnen uitkomen. Wordt er naar historische meetresultaten gekeken, of alleen naar de afgelopen x-aantal races?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Damian
  • Laatst online: 21-08 16:24

Damian

Insane Obtrusion

Grrrrrene schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:43:
[...]

Huh? P2 en P3 onhaalbaar? In Oostenrijk is hij gewoon 2e geworden en ook in Silverstone was hij op weg naar een podium finish. Red Bull heeft een heel goede stap gezet en als ze die achtervleugel fixen, is de RBR gewoon een goede auto die zich kan meten met de Mercedes en Ferrari en iets voor de McLarens zit.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met de verhouding tussen Kimi Antonelli en George Russell in Silverstone. Ja, George is ingelopen met zijn mooie 2e plek in de race, maar hij heeft dit weekend laten zien dat Kimi wederom de snellere en meer constante coureur was. George moet zich zorgen maken, want Kimi gaat niet iedere race uitvallen met pech en op pure snelheid finisht George gewoon achter hem. Bovendien gaat George, gegeven de betrouwbaarheid van Mercedes, nog wel eens vaker uitvallen, dus dat middelt normaalgesproken uit over een seizoen en dan heeft hij gewoon niet genoeg snelheid om Kimi te verslaan.

Je moet naar het grotere plaatje kijken, niet alleen de laatste 1-2 races. Bij RBR zie je een trend dat ze een flinke stap hebben gezet sinds Oostenrijk en bij George zie je dat hij gewoon niet zo snel is als Kimi, behalve op heel specifieke circuits, maar meestal niet.

[...]

Wat moet Max nu bij McLaren? Die zijn sinds de Oostenrijk-upgrade van RBR gewoon een trager team in mijn ogen. Ik denk echt dat Max met de huidige RBR voor podia kan strijden. Geen kampioenschap, daarvoor zijn Ferrari en Mercedes gemiddeld genomen gewoon te sterk. We moeten alleen zien wat de ADUO gaat doen met de verhoudingen. Ik vind het echt een bizarre regel, zoals hierboven al besproken: waarom zijn de teams daarmee akkoord gegaan? Ik snap wel dat er alleen naar de ICE wordt gekeken, maar die extra ontwikkelingstjid moet dan ook verplicht in performance van de ICE worden gestoken. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als RBR vanaf nu een procent of 2-3 minder vermogen laat zien. De motor een heel klein beetje downtunen om te zien of ze onder de prestaties van Mercedes kunnen uitkomen. Wordt er naar historische meetresultaten gekeken, of alleen naar de afgelopen x-aantal races?
Ik heb het over de WDC eindstand ;) Daar is P2 of P3 echt wel teveel gevraagd nu hoor.

En RBR is een zinkend schip wat hij moet verlaten voor het te laat is.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

[...]

Huh? P2 en P3 onhaalbaar? In Oostenrijk is hij gewoon 2e geworden en ook in Silverstone was hij op weg naar een podium finish.
Na de slow puncture van Russell, de time penalty van Hamilton, de problemen bij Antonelli en een gelukkige VSC reed hij inderdaad derde. Poe poe.

Beetje raar dat je zegt dat Antonelli laat zien beter te zijn dan Russell als je de problemen weglaat. Maar dan ook zegt dat Verstappen derde lag zonder te vermelden dat dat juist was door de problemen van anderen.
Verstappen was realistisch gewoon 5e at best. Achter de Mercedes en Ferrari op zijn minst.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 16:16

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

[...]

Om eerlijk te zijn zie ik Max eerder vertrekken dan switchen. Waar kan hij heen? Mercedes heeft een prima duo. Ferrari heeft een 7-voudig wereldkampioen die het goed doet en Leclerc die vastgelegd is voor jaren nog. Mclaren doet het niet best op het moment. Voor de rest bungelt alles erachteraan. Het is gewoon treurig wat RBR laat zien, zo slecht deed Horner het volgens mij niet.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:12:
Het is gewoon treurig wat RBR laat zien, zo slecht deed Horner het volgens mij niet.
horner was er van dag 1; redbull is horner, horner is redbull (of was). Wat zij allemaal bereikt hebben staat volgens mij niet ter discussie. Ieman die horner als 'slecht' bestemeld, heeft geen idee hoe het circus werkt. Denk dat ieder team graag horner binnen zou halen.

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 07-07-2026 10:18 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 21:41
himlims_ schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:17:
[...]

horner was er van dag 1; redbull is horner, horner is redbull (of was). Wat zij allemaal bereikt hebben staat volgens mij niet ter discussie. Ieman die horner als 'slecht' bestemeld, heeft geen idee hoe het circus werkt. Denk dat ieder team graag horner binnen zou halen.
Dan was die al binnen. Dat die als gast op bezoek was in Silverstone en niet als medewerker zegt genoeg over hoe graag men Horner wil.
Mad-Matt schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:12:
[...]

Om eerlijk te zijn zie ik Max eerder vertrekken dan switchen. Waar kan hij heen? Mercedes heeft een prima duo. Ferrari heeft een 7-voudig wereldkampioen die het goed doet en Leclerc die vastgelegd is voor jaren nog. Mclaren doet het niet best op het moment. Voor de rest bungelt alles erachteraan. Het is gewoon treurig wat RBR laat zien, zo slecht deed Horner het volgens mij niet.
Onder Horner was het ook niet allemaal geweldig. In de Hybrid era was er pas aan het einde een auto die competitief was. En uiteindelijk hadden ze Max nodig om in het laatste seizoen van de regelementen te winnen, want de auto van Merc was toch echt wel beter de tweede helft van 2021.

De ground effect era was ook niet enkel rozegeur en maneschijn. Ja, Red Bull was dominant.... Maar dat was anderhalf jaar. Daarvoor deden ze het goed, maar ook daar was Max wel de hoofdreden van het succes.

Met een slechte auto wordt je geen wereldkampioen. Maar met een middelmatige auto KAN Max wel wereldkampioen worden.

Momenteel zijn ze het 4e team in de standings. En ze lijken er weer aardig bij te zitten.... Als ze geen problemen hebben met de auto. Maar wel team heeft dit jaar geen problemen? Het zijn nieuwe regulations. Dus gaan er zaken mis. Die gingen ook mis onder Horner.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 07-07-2026 10:27 ]

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:47
RobertMe schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:58:
[...]

Na de slow puncture van Russell, de time penalty van Hamilton, de problemen bij Antonelli en een gelukkige VSC reed hij inderdaad derde. Poe poe.

Beetje raar dat je zegt dat Antonelli laat zien beter te zijn dan Russell als je de problemen weglaat. Maar dan ook zegt dat Verstappen derde lag zonder te vermelden dat dat juist was door de problemen van anderen.
Verstappen was realistisch gewoon 5e at best. Achter de Mercedes en Ferrari op zijn minst.
Gaf Verstappen zelf ook aan, dat het geen podium was omdat Red Bull zo goed was.

• Waah
TinusXIII schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:27:
[...]

Gaf Verstappen zelf ook aan, dat het geen podium was omdat Red Bull zo goed was.
You can't win if you don't finish.

Mercedes is machtig, maar breekbaar. En Ferrari komt met stappen dichterbij op deze manier, zonder per se de snelste auto te hebben.

• Snowdog
  • Laatst online: 05:58
Waah schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:27:

[...]

Met een slechte auto wordt je geen wereldkampioen. Maar met een middelmatige net niet top auto KAN Max wel wereldkampioen worden.
Een middelmatige auto is een auto uit het midfield, daarmee breekt Max ook geen potten en wordt Max ook geen wereldkampioen. Vorig seizoen hadden ook wel een iets betere auto dan "middelmatig", de McLaren was alleen nog een stuk beter en zelfs toen, met alle blunders van McLaren, is het niet gelukt.

Dit seizoen hebben ze ook een auto die beter dan middelmatig is (ondanks de betrouwbaarder), maar je ziet ook wel dat er echt 0% kans is dat hij ooit in de buurt van het wereldkampioenschap komt.

• Waah
Snowdog schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:38:
[...]

Een middelmatige auto is een auto uit het midfield, daarmee breekt Max ook geen potten en wordt Max ook geen wereldkampioen. Vorig seizoen hadden ook wel een iets betere auto dan "middelmatig", de McLaren was alleen nog een stuk beter en zelfs toen, met alle blunders van McLaren, is het niet gelukt.

Dit seizoen hebben ze ook een auto die beter dan middelmatig is (ondanks de betrouwbaarder), maar je ziet ook wel dat er echt 0% kans is dat hij ooit in de buurt van het wereldkampioenschap komt.
Dat ligt natuurlijk aan de rest van het seizoen. Als Merc verder wegzakt en red bull kan opeens meerdere races 1e plaats pakken... En Merc heeft dezelfde hoeveelheid uitvallen als nu... Dan gaat het rap.

De kans is niet groot. Maar halverwege het seizoen vorig jaar had ook niemand verwacht dat Max nog op 2 punten zou naderen....

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Waah schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:41:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan de rest van het seizoen. Als Merc verder wegzakt en red bull kan opeens meerdere races 1e plaats pakken... En Merc heeft dezelfde hoeveelheid uitvallen als nu... Dan gaat het rap.

De kans is niet groot. Maar halverwege het seizoen vorig jaar had ook niemand verwacht dat Max nog op 2 punten zou naderen....
dat had mclaren ook 100% aan zichzelf te danken :+

@Waah 8x wereld kampioen, 6x constructuur - hoeveel team managers hebben dat bereikt?

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 07-07-2026 10:45 ]

• Chocoball
Nog wat meer details over de frictie tussen de Red Bull top en Verstappen in de samenvatting.
  • Verstappen had commentaar op de afstelling in Montreal en ook afgelopen weekeinde in Silverstone. In Silverstone wou Verstappen met een andere afstelling en frisse motor uit de pitstraat van start maar net als in Montreal besloot het team anders.
  • De starre houding van Red Bull is opvallend maar kan ook niet los gezien worden van de onderhandelingen tussen het team en Verstappen. Zo heeft Verstappen nog steeds niet aangegeven of hij ook volgend jaar voor Red Bull zal rijden.
  • Het stoort Red Bull dat ze weer in de wachtkamer zitten en men had meer verwacht. In hun ogen mag Verstappen ook meer dankbaarheid tonen, gezien het feit dat hij al honderden miljoenen op zijn bankrekening heeft mogen mogen bijschrijven. Terwijl het team even lijkt te vergeten dat Verstappen meerdere kampioenschappen voor het team heeft binnengehaald. (wat niet in het artikel staat is dat Verstappen amper mediaverplichtingen zou hebben en toch vorstelijk voor wordt beloond in hun ogen).
  • Vorig jaar rond deze tijd waren er ook 2 kampen, Horner met zijn team tegenover de Oostenrijkse kant met Marko en daarachter Verstappen. Het resultaat is dat zowel Horner als Marko uiteindelijk zijn vertrokken. Daarmee is ook een hoop kennis vertrokken en waren de heren ook niet vies van de nodige politieke spelletjes. De vacatures die daarna zijn ontstaan werden opgevuld door medewerkers uit de voetbaltak van Red Bull en ontberen de nodige kennis en ervaring. De enige met meerjarige ervaring in de Formule 1 is teambaas Mekies maar die lijkt vooral naar de nieuwe beleidsbepalers te luisteren.
  • De komende weken zal duidelijk worden of Verstappen voldoende vertrouwen heeft of de beleidsbepalers de situatie kunnen veranderen. Gezien de spanningen lijkt Verstappen na 12 jaar Red Bull toe aan een andere uitdaging. Zelfs een vroegtijdig vertrek uit de Formule 1 of een tussenjaar zijn serieuze opties.
Wederom een artikel achter een betaalmuur https://www.limburger.nl/...-nu-verder/158344485.html

• JB

JB

Cédric roelt!

Dus er is geen nieuws (mbt F1) van Will, we weten dat het een puinhoop is bij RBR en dat Max nog niet wil tekenen en/of gebruik wil maken van zijn exit clausule.

Als Max blijft bij RBR, dan wordt het er evengoed niet beter op met de inmiddels “Franse” invasie. Leegloop != zicht op een goed seizoen

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken