• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11
Lynx schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:48:

Het artikel staat met vol met uitleg en foto's daarom is het beter om het artikel zelf te lezen.

https://www.the-race.com/...for-mclarens-tyre-tricks/
De link naar het artikel geeft "Forbidden" aan???

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Ingelogd schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:53:
[...]

De link naar het artikel geeft "Forbidden" aan???
https://www.the-race.com/...for-mclarens-tyre-tricks/

Dat zal 'm zijn...

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Nog 3 races tot de zomerpauze, te beginnen in Oostenrijk.

[F1 2026] Race 8 GP van Oostenrijk

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

McLaren en Red Bull gaan naar het ICA gerechtshof (van de FIA zelf) over de Monaco uitslag en de pitstraat straffen. McLaren lijkt het erom te gaan dat ze zich benadeeld voelen omdat ze de tijdstraffen wel hebben uitgediend. Red Bull lijkt het te gaan om het precedent dat een race uitslag nog zo laat veranderd kan worden.
https://www.motorsport.com/f1/news/what-happens-next-as-appeal-against-pierre-gaslys-f1-monaco-decision-goes-to-court/10832473/

Zoals ik al zei, dit gaat zo'n prachtige puinzooi worden. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:15:
Red Bull lijkt het te gaan om het precedent dat een race uitslag nog zo laat veranderd kan worden.
Red Bull doet al 20+ jaar mee en komt er nu pas achter dat de uitslag nog dagen na de race kan veranderen?

Waarom tekenden ze dan nog protest aan tegen de straf van Hamilton Silverstone '21? Want ze vinden het toch maar gek dat een uitslag dagen later nog aangepast kan worden.
En het staat zelfs onder elk FIA document, dat er protest aangetekend kan worden. Maar Red Bull komt er nu pas achter dat dat invloed op de uitslag kan hebben?

Erg raar verhaal.

• Chocoball
Op dinsdag 23 juni kwam de World Motor Sport Council (WSMC) in Macau bijeen om verschillende beslissingen te formaliseren in de vertaling en samenvatting.
  • Zoals eerder bekend veranderen in de komende 2 jaar de prestatieverhoudingen tussen de verbrandingsmotor en het hybride deel. In 2028 wordt de verhouding uiteindelijk 60:40 in het voordeel van de verbrandingsmotor.
  • Doordat de brandstofdoorvoer verhoogd wordt en het volume van de brandstoftank gelijk blijft is nu ook in het reglement opgenomen dat er minder verkenningsronden richting de startopstelling zullen zijn en dat sommige races met een paar ronden ingekort zullen worden.
  • Ondanks dat er geen ervaring met de nieuwe wagens op een natte baan is zijn er toch maatregelen genomen om de veiligheid te verhogen. Zo is er besloten dat het vermogen niet mag worden verhoogd via de Boost mode tijdens regenraces. De Overtake mode wordt volledig gedeactiveerd wanneer het asfalt minder grip biedt door natte omstandigheden.
  • Ook bij extreem hoge temperaturen is een regelwijziging gedaan. Bij een hittealarm is het gebruik van koelvesten verplicht maar dit alarm kan nu afzonderlijk worden afgegeven worden voor sprint- en grand prix races. Voorheen gold dit alarm voor het hele wedstrijdweekend. Wel moet het alarm altijd 24 uur voor aanvang van de betreffende sessies afgegeven worden.
  • In 2027 zijn zoals ook al eerder gemeld geen 3 testdagen maar 4 testdagen afgesproken. Door de situatie in het Midden-Oosten is nog onduidelijk of dat volgend jaar weer in Bahrein zal zijn. Ook schijnt er naar alternatieven gekeken te worden.
  • Als laatste betreft het een wijziging bij een raceonderbreking. Voorheen moesten de wagens in zo'n geval altijd geparkeerd worden bij de zogenaamde rode vlag-lijn. Volgens de nieuwe regels heeft de wedstrijdleider nu meer vrijheid en flexibiliteit om, afhankelijk van de kenmerken van het circuit, de parkeerzone voor de wagens individueel te bepalen.
https://www.auto-motor-un...eue-formel-1-regeln-2026/

De regels over Boost en Overtake in natte omstandigheden heb ik al opgenomen in de topic start. Voor wie wil weten wat er nog in andere raceklassen aan beslissingen is geformaliseerd zoals het feit dat circuit Zandvoort is opgenomen in het Formule E kampioenschap kan dat hier teruglezen: https://www.fia.com/news/...pproved-world-motor-sport

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

McLaren en Red Bull gaan naar het ICA gerechtshof (van de FIA zelf) over de Monaco uitslag en de pitstraat straffen. McLaren lijkt het erom te gaan dat ze zich benadeeld voelen omdat ze de tijdstraffen wel hebben uitgediend. Red Bull lijkt het te gaan om het precedent dat een race uitslag nog zo laat veranderd kan worden.
https://www.motorsport.com/f1/news/what-happens-next-as-appeal-against-pierre-gaslys-f1-monaco-decision-goes-to-court/10832473/

op veel fronten is dit seizoen het meest spraakmakende en bediscussieerde seizoen ooit(?) qua “reuring” en “buzz” op de socials en nieuws outlets, is er toch wel meer actie dan voorheen. Dat zal liberty(?) vast wel gechargeerd van zijn, de oorzaak/aanleiding daartoe is wat minder positief denk ik zo :+ maar misschien is dat wat men zoekt en wil bereiken.
offtopic:
De nba heeft ook een aardige transitie en herstructurering doorgaan. Puristen :r erop, “next gen” publiek vind geweldig. (“Vrij” lopen is voorheen een fout, nu: https://9gag.com/gag/apRO37D
* himlims_ Krijg video niet “embed”(?) “geëmbedded”(?) “ingesloten”(?) dus losse link

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Chocoball

In ieder geval is deze persoon erg blij met de huidige uitslag. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/v0v61fm2mb9h1.jpeg

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:29:
[...]

In ieder geval is deze persoon erg blij met de huidige uitslag. :)

[Afbeelding]
Nog wel. Stel je voor dat die nu weer afgepakt word. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:50
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:20:
[...]

Nog wel. Stel je voor dat die nu weer afgepakt word. :>
De wisseltrofee ;)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RobertMe schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:54:
[...]

Red Bull doet al 20+ jaar mee en komt er nu pas achter dat de uitslag nog dagen na de race kan veranderen?

Waarom tekenden ze dan nog protest aan tegen de straf van Hamilton Silverstone '21? Want ze vinden het toch maar gek dat een uitslag dagen later nog aangepast kan worden.
En het staat zelfs onder elk FIA document, dat er protest aangetekend kan worden. Maar Red Bull komt er nu pas achter dat dat invloed op de uitslag kan hebben?

Erg raar verhaal.
Nou, ik lees er niet in dat ze het maar stom vinden dat de raceuitslag nog na de wedstrijd aangepast kan worden hoor. Ik lees letterlijk "amid concerns over the sporting implications of the stewards' unprecedented decision" en da's veel breder dan dat. Het lijkt mij er om te gaan, dat de stewards dus blijkbaar een beslissing die meerdere (tientallen?) keren gemaakt is in de race, na de race slechts beperkt teruggedraaid wordt. En daar kun je best duidelijkheid over vragen lijkt me.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:21
naitsoezn schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:18:
[...]

Nou, ik lees er niet in dat ze het maar stom vinden dat de raceuitslag nog na de wedstrijd aangepast kan worden hoor. Ik lees letterlijk "amid concerns over the sporting implications of the stewards' unprecedented decision" en da's veel breder dan dat. Het lijkt mij er om te gaan, dat de stewards dus blijkbaar een beslissing die meerdere (tientallen?) keren gemaakt is in de race, na de race slechts beperkt teruggedraaid wordt. En daar kun je best duidelijkheid over vragen lijkt me.
Die nuance staat echter niet direct in de post waar op gereageerd wordt. Ik vind de discussie tussen de teams echter wel logisch. Aan de ene kant kan je zeggen, logisch dat de stewards het zo doen, want door geen protest aan te tekenen hebben RBR en MCL (en Mercedes) blijkbaar berust in de uitslag terwijl ze (verwacht ik) wisten van het protest van Alpine.

Aan de andere kant kan je zeggen, de Stewards constateren nu echteraf dat er een fout gemaakt waardoor je ook zou kunnen beargumenteren dat ze alles moeten ontwarren en misschien meer positie wisselingen moeten uitvoeren.

Denk echter wel dat de originele uitslag laten staan het minst bevredigend zal zijn voor de meeste partijen (anders dan Red Bull), immers je weet dat deze niet klopt en o.a. Gasly dus 'bestolen' is als je niets doet, wat niet goed voelt (in ieder geval voor mij als kijker). Maar ook de oplossing waarbij je alles moet aanpassen zal denk ik niet heel goed voelen, wat dat wordt een grote janboel.

Waardoor ik denk dat de oplossing waarbij Gasly zijn podium krijgt, maar er verder niet al te veel veranderd misschien wel de beste oplossing is. Al zal het nog steeds niet zaligmakend zijn en al helemaal niet alles goedmaken denk ik, immers een podium in Monaco is natuurlijk een van de meest speciale die je kan behalen, en Hadjar heeft nu die ervaring gehad, en niet Gasly. En voor Gasly zal het denk ik maar de vraag zijn of hij ooit nog weer een kans als deze krijgt in Monaco. Wel een troost voor Hadjer denk ik, daar toch gestaan te hebben, ook al raakt hij het officieel, in ieder geval voor nu, aan de tekentafel kwijt.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:36:
[...]

Die nuance staat echter niet direct in de post waar op gereageerd wordt.
Maar in de post waar op gereageerd wordt staat ook niet dat ze het gaat om het precedent dat een race uitslag nog zo laat veranderd kan worden. Er staat alleen "unprecedented decision". En het is een unprecedented decision om meerdere redenen. Sterker nog, dat de race-uitslag nog zo laat veranderd wordt is helemaal niet "unprecedented".

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2026 09:53 ]

• Dennism
naitsoezn schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:50:

Maar in de post waar op gereageerd wordt staat ook niet dat ze het stom vinden dat de uitslag nog na de race aangepast wordt.
Dat 'stom' staat dan ook niet in de reactie van @RobertMe, dus ik weet niet waar dat vandaan komt. Maar zijn reactie past prima bij deze quote uit de voorgaande post die enkel aangeeft:
Red Bull lijkt het te gaan om het precedent dat een race uitslag nog zo laat veranderd kan worden.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:55:
[...]

Dat 'stom' staat dan ook niet in de reactie van @RobertMe, dus ik weet niet waar dat vandaan komt. Maar zijn reactie past prima bij deze quote uit de voorgaande post die enkel aangeeft:

[...]
(ik had m'n post al aangepast maar voor de helderheid: ) De race-uitslag zo laat aanpassen is geen "unprecedented decision" en dat is wel de reden die genoemd wordt voor het bezwaar van redbull in het artikel. Oftewel: Ik weet niet waar opeens vandaan komt dat het redbull zou gaan om het (zo laat) aanpassen van de race-uitslag.

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2026 09:57 ]

• Dennism
naitsoezn schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:56:
[...]

(ik had m'n post al aangepast maar voor de helderheid: ) De race-uitslag zo laat aanpassen is geen "unprecedented decision" en dat is wel de reden die genoemd wordt voor het bezwaar van redbull in het artikel. Oftewel: Ik weet niet waar opeens vandaan komt dat het redbull zou gaan om het (zo laat) aanpassen van de race-uitslag.
Maar dat dus wat ik bedoelde, de quote uit de post waarop gereageerd wordt, geeft eigenlijk wat anders aan dan het artikel dat jij aanhaalt. Daarom zei ik dus dat de nuance die jij maakte niet in de post staat waarmee de discussie startte, en dat daarom diue reactie op die post niet vreemd is.

Dat laatste staat in deze post (als je de link niet volgt voor de nuance) DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2026"

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 25-06-2026 10:01 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:00:
[...]

Maar dat dus wat ik bedoelde, de quote uit de post waarop gereageerd wordt, geeft eigenlijk wat anders aan dan het artikel dat jij aanhaalt. Daarom zei ik dus dat de nuance die jij maakte niet in de post staat waarmee de discussie startte, en dat daarom diue reactie op die post niet vreemd is.
8)7 Wat een meta-discussie :F maar als er niet in het artikel staat dat het gaat om het (zo laat) aanpassen van de race-uitslag, dan is het toch bijzonder om te discussieren (naar aanleiding van dat artikeln) over dat Redbull beter zou moeten weten omdat ze genoeg ervaring heeft om te weten dat de race-uitslag nog aangepast kan worden :? :? :? :? :?

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2026 11:38 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:36:
[...]

Die nuance staat echter niet direct in de post waar op gereageerd wordt. Ik vind de discussie tussen de teams echter wel logisch. Aan de ene kant kan je zeggen, logisch dat de stewards het zo doen, want door geen protest aan te tekenen hebben RBR en MCL (en Mercedes) blijkbaar berust in de uitslag terwijl ze (verwacht ik) wisten van het protest van Alpine.

Aan de andere kant kan je zeggen, de Stewards constateren nu echteraf dat er een fout gemaakt waardoor je ook zou kunnen beargumenteren dat ze alles moeten ontwarren en misschien meer positie wisselingen moeten uitvoeren.

Denk echter wel dat de originele uitslag laten staan het minst bevredigend zal zijn voor de meeste partijen (anders dan Red Bull), immers je weet dat deze niet klopt en o.a. Gasly dus 'bestolen' is als je niets doet, wat niet goed voelt (in ieder geval voor mij als kijker). Maar ook de oplossing waarbij je alles moet aanpassen zal denk ik niet heel goed voelen, wat dat wordt een grote janboel.

Waardoor ik denk dat de oplossing waarbij Gasly zijn podium krijgt, maar er verder niet al te veel veranderd misschien wel de beste oplossing is. Al zal het nog steeds niet zaligmakend zijn en al helemaal niet alles goedmaken denk ik, immers een podium in Monaco is natuurlijk een van de meest speciale die je kan behalen, en Hadjar heeft nu die ervaring gehad, en niet Gasly. En voor Gasly zal het denk ik maar de vraag zijn of hij ooit nog weer een kans als deze krijgt in Monaco. Wel een troost voor Hadjer denk ik, daar toch gestaan te hebben, ook al raakt hij het officieel, in ieder geval voor nu, aan de tekentafel kwijt.
RBR tekent toch juist wel protest aan? Die hebben geen tijdstraf gekregen voor pitlane speeding, maar kunnen natuurlijk pas protest hebben aagetekend nadat die van Gasly was terug gedraaid. En daarom dus nu dat protest. Waarvoor had RBR direct na de race in protest moeten gaan dan? Want Hadjar stond op dat moment gewoon derde en had verder geen pitlane speeding penalty gehad.

• Dennism
Shinji schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:28:
[...]

RBR tekent toch juist wel protest aan? Die hebben geen tijdstraf gekregen voor pitlane speeding, maar kunnen natuurlijk pas protest hebben aagetekend nadat die van Gasly was terug gedraaid. En daarom dus nu dat protest. Waarvoor het RBR direct na de race in protest moeten gaan dan? Want Hadjar stond op dat moment gewoon derde en had verder geen pitlane speeding penalty gehad.
Dat heb ik inderdaad wat ongelukkig verwoord, van RBR is dat inderdaad logisch dat ze initieel berusten in de uitslag en pas in gang schieten nadat de uitslag aangepast is.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nog een paar races (tot de zomerstop) en dan mag Max weg bij Red Bull als hij dat zou willen. Hoewel Red Bull nu de sterkste motor heeft blijft de auto achter. Dit weekend groot updatepakket dus belangrijk weekend voor Red Bull.

Ben benieuwd wat Max gaat doen.

It’s the economy, stupid!

• Chocoball
Blijkbaar is bij de WSMC vergadering ook gestemd over de maximale termijn voor de FIA-presiident. Jean Todt had die regel ingevoerd dat een FIA-president maximaal 3 termijnen mag voorzitten maar meer dan 90% van de leden heeft ermee ingestemd om die regel te schrappen.

https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/ckg8kz8jpz0o
https://www.telegraaf.nl/...er-blijven/157817320.html

[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 25-06-2026 18:08 ]

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:46
Chocoball schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:07:
Blijkbaar is bij de WSMC vergadering ook gestemd over de maximale termijn voor de FIA-presiident. Jean Todt had die regel ingevoerd dat een FIA-president maximaal 3 termijnen mag voorzitten maar meer dan 90% van de leden heeft ermee ingestemd om die regel te schrappen.

Dit is corruptie van de bovenste plank. Welk argument zou je hebben om dit te schrappen? Voor zo'n beetje elke internationale organisatie is het verstandig om na verloop van tijd de leiding te laten rouleren.

Maar goed, met geld is veel te koop ... (o.a. stemmen in zo'n organisatie, zie ook de FIFA) ....

Money talks ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Extigo
  • Laatst online: 19-08 12:12

Dictatuur 101. Welkom Kim Jong Sulayem |:(

• Chocoball
Ook Chief engineer Paul Monaghan schijnt te gaan vertrekken bij Red Bull Racing en richting het team van Cadillac te gaan.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
dawg schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:15:
Nog een paar races (tot de zomerstop) en dan mag Max weg bij Red Bull als hij dat zou willen. Hoewel Red Bull nu de sterkste motor heeft blijft de auto achter. Dit weekend groot updatepakket dus belangrijk weekend voor Red Bull.

Ben benieuwd wat Max gaat doen.
Het gerucht gaat dat het nieuwe pakket ook het obesitas probleem van de RBR aanpakt en dat deze nu strak afgetraind het weekend in kan gaan. Als ik het goed heb zou de auto nu dus 12 kilo lichter zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:18
Wie zitten er eigenlijk in die WMSC?
The WMSC is made up of the FIA President, FIA Deputy President for Sport, 7 Vice-Presidents, 14 titular members and 5 members by right. All, with the exception of the FIA President and members by right, must represent a National Sporting Authority (ASN) with at least one event entered on the International Sporting Calendar, and be of different nationalities.
https://www.fia.com/world-motor-sport-council

De 2 meest bekende namen in deze council:
Fabiana ECCLESTONE (BRA)
Stefano DOMENICALI (ITA)
https://www.fia.com/sites..._members_12.12.2025_0.pdf

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:07
Toekomst blijft onduidelijk voor Max Verstappen

Voor het derde seizoen op rij wordt volop gespeculeerd over de toekomst van Max Verstappen.
Ondanks zijn contract tot en met 2028 bij Red Bull weigert hij voorlopig te bevestigen dat hij ook volgend seizoen voor het team rijdt.

Prestatieclausule speelt belangrijke rol
Volgens eerder uitgelekte informatie bevat Verstappens contract een prestatieclausule.
Als hij tijdens de zomerstop lager staat dan de tweede plaats in het kampioenschap, kan hij na dit seizoen vertrekken.
Daarnaast zou hij zelfs pas later in het seizoen officieel hoeven aan te geven of hij van die clausule gebruikmaakt.

Red Bull wil Verstappen koste wat kost behouden
Red Bull-topman Oliver Mintzlaff blijft ervan overtuigd dat Verstappen zijn carrière bij Red Bull zal afmaken.
Volgens hem biedt Red Bull het complete plaatje:
- competitieve Formule 1-auto
- eigen motorproject
- veel vrijheid buiten het racen
- ruimte voor nevenactiviteiten

Top van Red Bull aanwezig in Oostenrijk
Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk zijn onder anderen aanwezig:
- Oliver Mintzlaff
- Mark Mateschitz
- Chalerm Yoovidhya

Daarmee onderstreept Red Bull het belang van het thuisweekend én de toekomst van Verstappen.

Situatie anders dan vorig jaar
Vorig jaar maakte Verstappen vlak voor de zomerstop bekend dat hij bij Red Bull zou blijven.
Dit jaar is de situatie anders, omdat de prestatieclausule waarschijnlijk wél geactiveerd kan worden.

Manager Raymond Vermeulen: voorkeur ligt bij Red Bull
Vermeulen benadrukt dat het uitgangspunt nog altijd is om samen met Red Bull door te gaan.
"Ons doel is om dit avontuur samen met Red Bull af te maken."

Red Bull en Verstappen passen bij elkaar
Volgens Vermeulen sluiten de cultuur en mentaliteit van Red Bull perfect aan bij die van Verstappen.
Loyaliteit is altijd een belangrijk onderdeel geweest van de samenwerking.

Competitief pakket is absolute voorwaarde
Vermeulen maakt duidelijk dat er één belangrijke voorwaarde is:
Red Bull moet een auto leveren waarmee Verstappen kan meedoen om overwinningen en titels.

"Max is niet geboren voor het middenveld"
Vermeulen verwoordde het krachtig:
"Uiteindelijk is Max niet geboren om mee te doen in het middenveld."
Daarmee benadrukt hij dat sportieve prestaties belangrijker zijn dan contracten of geld.

Eigen Red Bull-motor verrast positief
Vooraf werd verwacht dat de nieuwe Red Bull Powertrains-motor mogelijk een zwakke plek zou zijn.
Volgens Vermeulen blijkt juist de krachtbron verrassend competitief te zijn.

Probleem ligt bij de auto
De basis van de motor klopt volgens het Verstappen-kamp.
De grootste winst moet nu komen uit de ontwikkeling van het chassis en de aerodynamica.

Gigantische update in Oostenrijk
Red Bull introduceert tijdens het raceweekend in Oostenrijk een omvangrijk updatepakket.
Binnen het team leeft de hoop dat hiermee een groot deel van de achterstand wordt weggewerkt.

Resultaten moeten snel verbeteren
Vermeulen erkent dat Red Bull momenteel niet staat waar het hoort.
Verstappen bezet slechts de zevende plaats in het wereldkampioenschap.

Slechtste kwalificatiereeks sinds Red Bull-debuut
Na zeven kwalificaties bedraagt Verstappens gemiddelde startpositie 7,7.
Dat is zijn slechtste gemiddelde sinds hij in 2016 overstapte naar Red Bull.
Alleen in zijn Toro Rosso-seizoen van 2015 presteerde hij minder.

Focus volledig op prestaties
Volgens Vermeulen draait momenteel alles om de ontwikkeling van de auto.
Pas wanneer duidelijk is hoe competitief Red Bull daadwerkelijk wordt, zullen verdere beslissingen volgen.

Daarom geen duidelijk antwoord over 2027
Verstappen wil zich niet vastleggen zolang nog niet duidelijk is hoe competitief Red Bull de komende maanden zal zijn.
Het huidige contract en de gemaakte afspraken bieden daarvoor ruimte.

Mercedes blijft genoemd worden
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft al jarenlang interesse in Verstappen.
Toch is het nog onduidelijk of daar daadwerkelijk een zitje beschikbaar komt.

George Russell verwacht te blijven
Russell verklaarde in Oostenrijk dat hij ervan overtuigd is ook volgend jaar voor Mercedes te rijden.
Daarmee lijkt een overstap naar Mercedes minder vanzelfsprekend dan eerder gedacht.

McLaren wordt steeds serieuzer genoemd
McLaren lijkt momenteel de meest realistische alternatieve bestemming.
Zak Brown is al langer gecharmeerd van Verstappen.

Contract Oscar Piastri biedt mogelijkheden
Het contract van Oscar Piastri bevat clausules waardoor hij mogelijk al na dit seizoen kan vertrekken.
Daardoor zou theoretisch ruimte kunnen ontstaan voor Verstappen.

Spanningen rond management Piastri
Daarnaast zou de relatie tussen Piastri's manager Mark Webber en de McLaren-leiding zijn verslechterd.
Ook dat voedt de speculaties over mogelijke veranderingen.

Lambiase vertrekt naar McLaren
Verstappens race-engineer Gianpiero Lambiase maakt vanaf 2028 de overstap naar McLaren.
uiteraard zal McLaren toejuichen als Verstappen uiteindelijk dezelfde keuze maakt.

Vermeulen gaat niet in op speculaties
Op vragen over Mercedes of McLaren wil Vermeulen niet reageren.
Volgens hem zijn dergelijke scenario's momenteel niet relevant.

Geen beslissing onder tijdsdruk
Vermeulen benadrukt dat Verstappen zich niet laat opjagen.
Eerst wil hij zien hoe de prestaties van de vernieuwde Red Bull zich ontwikkelen.

Loyaliteit blijft uitgangspunt
Tot slot onderstreept Vermeulen dat loyaliteit altijd de basis is geweest tussen Verstappen en Red Bull.
Alle eerdere contractverlengingen zijn volgens hem zorgvuldig en in goed overleg tot stand gekomen.

via
De Telegraaf

[ Voor 29% gewijzigd door d-vine op 27-06-2026 08:16 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:22
d-vine schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:10:

Voor het derde seizoen op rij wordt volop gespeculeerd over de toekomst van Max Verstappen.
Ondanks zijn contract tot en met 2028 bij Red Bull weigert hij voorlopig te bevestigen dat hij ook volgend seizoen voor het team rijdt.
Dank voor het doorplaatsen. Van mij mag het een veel kortere samenvatting zijn met een linkje naar het artikel. Dat artikel leest prettiger dan al deze tussenkopjes met daaronder steeds 1-2 regels. En artikel uit Telegraaf hoeft bijvoorbeeld niet vertaald te worden zoals artikelen uit AMuS.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:21
Ik denk dat iemand zijn AI prompt moet aanpassen inderdaad.

• d-vine
Toke_gt schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Dank voor het doorplaatsen. Van mij mag het een veel kortere samenvatting zijn met een linkje naar het artikel. Dat artikel leest prettiger dan al deze tussenkopjes met daaronder steeds 1-2 regels. En artikel uit Telegraaf hoeft bijvoorbeeld niet vertaald te worden zoals artikelen uit AMuS.
Ik doe de Telegraaf alleen uitgebreid als het ook een lang artikel is en veel zaken dekt zoals de vele speculaties en geruchten van de laatste tijd.
Erik zit nu eenmaal dicht bij de bron
Dit is een premium artikel die niet iedereen kan lezen.

Normaal zijn ze korter van me maak je geen zorgen ;)

• Toke_gt
d-vine schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:45:
[...]

Ik doe de Telegraaf alleen uitgebreid als het ook een lang artikel is en veel zaken dekt zoals de vele speculaties en geruchten van de laatste tijd.

Ik kan dit gewoon lezen bij Telegraaf, zonder abo. Maar het gaat me meer om de vele tussenkopjes en kleine stukjes tekst eronder. Dat leest totaal niet prettig en komt ook niet overeen met het artikel zelf.

• Shinji
Toke_gt schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:47:
[...]

Ik kan dit gewoon lezen bij Telegraaf, zonder abo. Maar het gaat me meer om de vele tussenkopjes en kleine stukjes tekst eronder. Dat leest totaal niet prettig en komt ook niet overeen met het artikel zelf.
Ik kan het niet lezen, ook zonder abo. Dus uitgebreider is fijn. De stijl zeg ik verder niks over.

• d-vine
[...]

Het is ook geen 1 op 1 kopie, maar samenvatting in list code beknopt of uitgegroeid
Het zijn er nu wat meer door de lengte van het stuk.
Voor de een prettig ander niet, zal kijken voor een volgende met vormgeving mits meerdere het vervelend vinden.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

d-vine schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:10:

Prestatieclausule speelt belangrijke rol
Volgens eerder uitgelekte informatie bevat Verstappens contract een prestatieclausule.
Als hij tijdens de zomerstop lager staat dan de tweede plaats in het kampioenschap, kan hij na dit seizoen vertrekken.
Daarnaast zou hij zelfs pas later in het seizoen officieel hoeven aan te geven of hij van die clausule gebruikmaakt.

Red Bull wil Verstappen koste wat kost behouden
Red Bull-topman Oliver Mintzlaff blijft ervan overtuigd dat Verstappen zijn carrière bij Red Bull zal afmaken.
Volgens hem biedt Red Bull het complete plaatje:
- competitieve Formule 1-auto
- eigen motorproject
- veel vrijheid buiten het racen
- ruimte voor nevenactiviteiten

Top van Red Bull aanwezig in Oostenrijk
Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk zijn onder anderen aanwezig:
- Oliver Mintzlaff
- Mark Mateschitz
- Chalerm Yoovidhya

Daarmee onderstreept Red Bull het belang van het thuisweekend én de toekomst van Verstappen.

Situatie anders dan vorig jaar
Vorig jaar maakte Verstappen vlak voor de zomerstop bekend dat hij bij Red Bull zou blijven.
Dit jaar is de situatie anders, omdat de prestatieclausule waarschijnlijk wél geactiveerd kan worden.

Manager Raymond Vermeulen: voorkeur ligt bij Red Bull
Vermeulen benadrukt dat het uitgangspunt nog altijd is om samen met Red Bull door te gaan.
"Ons doel is om dit avontuur samen met Red Bull af te maken."

Red Bull en Verstappen passen bij elkaar
Volgens Vermeulen sluiten de cultuur en mentaliteit van Red Bull perfect aan bij die van Verstappen.
Loyaliteit is altijd een belangrijk onderdeel geweest van de samenwerking.

Competitief pakket is absolute voorwaarde
Vermeulen maakt duidelijk dat er één belangrijke voorwaarde is:
Red Bull moet een auto leveren waarmee Verstappen kan meedoen om overwinningen en titels.

"Max is niet geboren voor het middenveld"
Vermeulen verwoordde het krachtig:
"Uiteindelijk is Max niet geboren om mee te doen in het middenveld."
Daarmee benadrukt hij dat sportieve prestaties belangrijker zijn dan contracten of geld.

Eigen Red Bull-motor verrast positief
Vooraf werd verwacht dat de nieuwe Red Bull Powertrains-motor mogelijk een zwakke plek zou zijn.
Volgens Vermeulen blijkt juist de krachtbron verrassend competitief te zijn.

Probleem ligt bij de auto
De basis van de motor klopt volgens het Verstappen-kamp.
De grootste winst moet nu komen uit de ontwikkeling van het chassis en de aerodynamica.

Gigantische update in Oostenrijk
Red Bull introduceert tijdens het raceweekend in Oostenrijk een omvangrijk updatepakket.
Binnen het team leeft de hoop dat hiermee een groot deel van de achterstand wordt weggewerkt.

Resultaten moeten snel verbeteren
Vermeulen erkent dat Red Bull momenteel niet staat waar het hoort.
Verstappen bezet slechts de zevende plaats in het wereldkampioenschap.

Slechtste kwalificatiereeks sinds Red Bull-debuut
Na zeven kwalificaties bedraagt Verstappens gemiddelde startpositie 7,7.
Dat is zijn slechtste gemiddelde sinds hij in 2016 overstapte naar Red Bull.
Alleen in zijn Toro Rosso-seizoen van 2015 presteerde hij minder.

Focus volledig op prestaties
Volgens Vermeulen draait momenteel alles om de ontwikkeling van de auto.
Pas wanneer duidelijk is hoe competitief Red Bull daadwerkelijk wordt, zullen verdere beslissingen volgen.

Daarom geen duidelijk antwoord over 2027
Verstappen wil zich niet vastleggen zolang nog niet duidelijk is hoe competitief Red Bull de komende maanden zal zijn.
Het huidige contract en de gemaakte afspraken bieden daarvoor ruimte.

Mercedes blijft genoemd worden
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft al jarenlang interesse in Verstappen.
Toch is het nog onduidelijk of daar daadwerkelijk een zitje beschikbaar komt.

George Russell verwacht te blijven
Russell verklaarde in Oostenrijk dat hij ervan overtuigd is ook volgend jaar voor Mercedes te rijden.
Daarmee lijkt een overstap naar Mercedes minder vanzelfsprekend dan eerder gedacht.

McLaren wordt steeds serieuzer genoemd
McLaren lijkt momenteel de meest realistische alternatieve bestemming.
Zak Brown is al langer gecharmeerd van Verstappen.

Contract Oscar Piastri biedt mogelijkheden
Het contract van Oscar Piastri bevat clausules waardoor hij mogelijk al na dit seizoen kan vertrekken.
Daardoor zou theoretisch ruimte kunnen ontstaan voor Verstappen.

Spanningen rond management Piastri
Daarnaast zou de relatie tussen Piastri's manager Mark Webber en de McLaren-leiding zijn verslechterd.
Ook dat voedt de speculaties over mogelijke veranderingen.

Lambiase vertrekt naar McLaren
Verstappens race-engineer Gianpiero Lambiase maakt vanaf 2028 de overstap naar McLaren.
uiteraard zal McLaren toejuichen als Verstappen uiteindelijk dezelfde keuze maakt.

Vermeulen gaat niet in op speculaties
Op vragen over Mercedes of McLaren wil Vermeulen niet reageren.
Volgens hem zijn dergelijke scenario's momenteel niet relevant.

Geen beslissing onder tijdsdruk
Vermeulen benadrukt dat Verstappen zich niet laat opjagen.
Eerst wil hij zien hoe de prestaties van de vernieuwde Red Bull zich ontwikkelen.

Loyaliteit blijft uitgangspunt
Tot slot onderstreept Vermeulen dat loyaliteit altijd de basis is geweest tussen Verstappen en Red Bull.
Alle eerdere contractverlengingen zijn volgens hem zorgvuldig en in goed overleg tot stand gekomen.

via
De Telegraaf
Dank, prima samengevat. Stijl ook goed genoeg. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Chocoball
d-vine schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:55:
[...]

Het is ook geen 1 op 1 kopie, maak samenvatting in list code beknopt of uitgegroeid
Het zijn er nu wat meer door de lengte van het stuk.
Voor de een prettig ander niet, zal kijken voor een volgende met vormgeving mits meerdere het vervelend vinden.
offtopic:
Ik zeg vooral doorgaan. Ook ik kreeg wel eens reacties dat ze soms erg lang zijn voor een samenvatting, en als ik een keer korter schreef was het ook niet naar wens. Soms kan ik dingen niet weglaten omdat dan misschien de context ontbreek, zo heeft AMuS wel eens de neiging een constatering te benoemen zonder enige toelichting verder. Door te blijven proberen en de terugkoppeling die je ontvangt ontwikkel je uiteindelijk een stijl die past, dat had ik ook in de dagen dat ik nog reviews schreef op Tweakers.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
[...]

Leest voor jou niet prettig, ik vond het prima. Bedankt @d-vine :)

Gamertag: FinrazielNL

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 15:06
d-vine schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:45:
[...]

Dit is ook nergens voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-06-2026 14:25 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

knip
offtopic:
kunt van Telegraaf vinden wat je vind, qua onderzoek laat soms te wensen over en gestuurd of gekeurd, maar er zit vaak meer kwaliteit en waarheid in dan bij de gemiddelde f1 blog/vlog kanaal :X waarbij factcheck onbekend is

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-06-2026 14:25 ]

• d-vine
Het gaat om Erik die een goede bron is niet om de Telegraaf.
Lees verder nog een keer je eigen reactie terug met dit taalgebruik

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-06-2026 14:26 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik ben erg blij juist met jullie samenvattingen, @Chocoball & @d-vine. Al het interessante nieuws gewoon hier op T.net. Veel dank heren! :)

It’s the economy, stupid!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
@d-vine Gewoon doorgaan, ik lees het graag 🙂

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dawg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:38:
Ik ben erg blij juist met jullie samenvattingen, @Chocoball & @d-vine. Al het interessante nieuws gewoon hier op T.net. Veel dank heren! :)
Ditto, vooral van de Duitse / Spaanse bronnen, komt soms interessant nieuws. nieuws outlet die niet genoemd mag worden heeft stiekem aardig wat “experts” van de zijlijn, of oud coureurs of andere specialisten uit de automotive.

Hoe dan ook, formule 1 media en tegenwoordig de socials, is altijd een circus geweest! Pitspoezen, dikke horloges, playboy coureurs, jetset lifestyle, etc etc. Dat is “interessant” voor de normale sterveling. En als er niets interessant is, dan maken zij het wel :+

Het is een groot marketing systeem, waarbij vele belangen, bakken vermogen, macht en politiek een belangrijke rol spelen. Gooi daar een vleugje reuring en drama overheen, heb je zowaar een eigen “media-sub-branche” gecreëerd. En wij maar klikken en like. :X

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:42
dawg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:38:
Dit inderdaad!
Ik heb geen zin om door te moeten klikken naar een externe link waar ik plat gebombardeerd wordt met een cookiewal en spam reclames. Sites als Telegraaf, Motosport.com, Formule1.nl etc zijn echt verschrikkelijke spam sites.
Ik vind het echt goud dat @Chocoball en @d-vine en anderen zulke berichten overnemen en hier plaatsen. Scheelt mij weer gedoe op andere sites.

Qua schrijfstijl is natuurlijk een kwestie van smaak daar kan je het als schrijver volgens mij nooit goed doen.

*sowieso

• Toke_gt
DonJunior schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Dit inderdaad!
Ik heb geen zin om door te moeten klikken naar een externe link waar ik plat gebombardeerd wordt met een cookiewal en spam reclames. Sites als Telegraaf, Motosport.com, Formule1.nl etc zijn echt verschrikkelijke spam sites.
Ik vind het echt goud dat @Chocoball en @d-vine en anderen zulke berichten overnemen en hier plaatsen. Scheelt mij weer gedoe op andere sites.

Qua schrijfstijl is natuurlijk een kwestie van smaak daar kan je het als schrijver volgens mij nooit goed doen.
Even voor de duidelijkheid: ik ben ook blij met signaleringen en samenvattingen van @Chocoball en @d-vine , daarover geen misverstand. Laten we het erop houden dat de smaken over schrijfstijl verschillen.

• Chocoball
Op 25 juni jl. bracht de FIA sectie C uit oftewel het technisch reglement voor 2027 uit. Het document beslaat 278 pagina's maar wat zijn de belangrijkste punten in de vertaling en samenvatting?
  • De nieuwe regels richten zich vooral op de aandrijflijn. Onder druk heeft de FIA ​​besloten om het vermogen van de verbrandingsmotor te verhogen om zo het lift-and-coast effect tijdens de kwalificatie te verminderen. In tegenstelling tot eerdere discussie wordt het elektrische vermogen niet verlaagd maar juist verhoogd.
  • Om dat te bereiken wordt de maximale energiestroom van de brandstof van de verbrandingsmotor verhoogd van 3.000 naar 3.150 MJ/u (megajoule per uur). Tegelijkertijd neemt het maximaal toegestane elektrische vermogen van de ERS-K toe van 350 kW naar 375 kW. Ook laten ​​de regels een hogere turbodruk toe van maximaal 5,0 barA, wat de verbrandingsmotor extra stuwkracht moet geven.
  • Een andere belangrijke wijziging is op het gebied van vermogensafgifte. In plaats van een lineaire afgifte, wordt het straks een complex en snelheidsafhankelijk profiel. De Overtake mode wat nu een puur energiebesparende oefening is geeft de coureurs straks een tactisch wapen in handen tijdens duels (hopelijk krijgt dit nog meer uitleg red.). Daarnaast wordt de bruikbare energie van de accu per ronde verhoogd, nu hebben de accu's een capaciteit van 4,0 megajoule en dat wordt verhoogd naar 4,5 megajoule.
  • Niet is er alleen naar de motoren gekeken ook worden er regels over aerodynamica, veiligheid en gewicht verder aangescherpt. Op het gebied van aerodynamica wordt de complexiteit van de onderkant van de auto verminderd en met name bij de voorrand (leading edge device). Er worden nu slechts 3 aerodynamische secties voorgeschreven in plaats van 5. Om de legaliteit van de plank te verbeteren zijn de regels over materiaalspecificaties aangepast. Ook gelden er straks gedetailleerde, geometrische specificaties voor de uitlaatpijp, zaken als wanddikte en doorsnede zijn nu vastgelegd. Verder past de FIA ​bij sommige aerodynamische flexibiliteitstests de belasting aan om ze zo op de nieuwe voertuigconcepten af te stemmen.
  • Op het gebied van veiligheid wordt de doorlooptijd voor veel statische belastingtests van de monocoque (survival cell) ​​verkort van 30 naar slechts 5 seconden. Voor meer realisme bij de crashtest, moeten teams de monocoque straks uitrusten met 12 kg ballast om het gewicht van de coureur te simuleren bij een dynamische frontale botstest. Verder om de gewichtsverschillen tussen coureurs te compenseren komt er een minimale massa voor coureurs inclusief ballast, deze is vastgesteld op 82 kg.
  • De aanpassingen voor 2027 moeten zorgen voor een beter uitgebalanceerd pakket. Hoewel de verbeterde prestaties van de verbrandingsmotor en het hybridesysteem bedoeld zijn om meer spanning op het circuit te bieden, zorgen de nauwkeurigere aerodynamische specificaties en vereenvoudigingen bij de veiligheidstests voor meer stabiliteit en duidelijkheid bij de ingenieurs.
https://www.auto-motor-un...fia-technik-details-2027/

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:02
DonJunior schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Dit inderdaad!

Vaak zijn de externe links snel verdwenen. Als er dan zonder quotes op gereageerd is is het niet meer te begrijpen

• Shinji
Nou, performance van RBR van dit weekend is hoopgevend. Wordt denk ik nog een lastige keuze voor Max mochten er onderhandelingen zijn / komen met MB. Is natuurlijk even afwachten hoe het op andere circuits is maar als dit het beeld wordt voor de rest dit seizoen kan RBR wellicht volgend seizoen misschien wel weer meedingen voor de WDC.

Ik hoop dat die dit seizoen in elk geval een win gaat hebben voor de statistieken (elk jaar sinds x met een win).

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Help!!!! schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:17:
[...]

Dank, prima samengevat. Stijl ook goed genoeg. :)
Mee eens. ( Bedankt @d-vine Edit, en ook @Chocoball )

Kon het prima weglezen en begrijpen... straight to the point. Niks mis mee (imho).

Als de RB het de komende races zo goed blijft doen (en dit een beetje doortrekt tot einde seizoen) twijfel ik er niet aan dat Max volgend jaar ook gewoon bij RB rijdt.

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 23:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Shinji schreef op zondag 28 juni 2026 @ 23:15:
Nou, performance van RBR van dit weekend is hoopgevend. Wordt denk ik nog een lastige keuze voor Max mochten er onderhandelingen zijn / komen met MB. Is natuurlijk even afwachten hoe het op andere circuits is maar als dit het beeld wordt voor de rest dit seizoen kan RBR wellicht volgend seizoen misschien wel weer meedingen voor de WDC.

Ik hoop dat die dit seizoen in elk geval een win gaat hebben voor de statistieken (elk jaar sinds x met een win).
maakt RBL er geen complete tering zooi van [..] blijft ie lekker daar tot einde contract 2028

• Waah
  • Laatst online: 19:51
Max gaat niet naar Merc. Zeker niet nu Antonelli daar zit. Heeft enkel wat te verliezen door daar heen te gaan verwacht ik.

Max blijft gewoon bij RBR of gaat wat anders doen.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:32:
Op 25 juni jl. bracht de FIA sectie C uit oftewel het technisch reglement voor 2027 uit. Het document beslaat 278 pagina's maar wat zijn de belangrijkste punten in de vertaling en samenvatting?
  • De nieuwe regels richten zich vooral op de aandrijflijn. Onder druk heeft de FIA ​​besloten om het vermogen van de verbrandingsmotor te verhogen om zo het lift-and-coast effect tijdens de kwalificatie te verminderen. In tegenstelling tot eerdere discussie wordt het elektrische vermogen niet verlaagd maar juist verhoogd.
  • Om dat te bereiken wordt de maximale energiestroom van de brandstof van de verbrandingsmotor verhoogd van 3.000 naar 3.150 MJ/u (megajoule per uur). Tegelijkertijd neemt het maximaal toegestane elektrische vermogen van de ERS-K toe van 350 kW naar 375 kW. Ook laten ​​de regels een hogere turbodruk toe van maximaal 5,0 barA, wat de verbrandingsmotor extra stuwkracht moet geven.
  • Een andere belangrijke wijziging is op het gebied van vermogensafgifte. In plaats van een lineaire afgifte, wordt het straks een complex en snelheidsafhankelijk profiel. De Overtake mode wat nu een puur energiebesparende oefening is geeft de coureurs straks een tactisch wapen in handen tijdens duels (hopelijk krijgt dit nog meer uitleg red.). Daarnaast wordt de bruikbare energie van de accu per ronde verhoogd, nu hebben de accu's een capaciteit van 4,0 megajoule en dat wordt verhoogd naar 4,5 megajoule.
  • Niet is er alleen naar de motoren gekeken ook worden er regels over aerodynamica, veiligheid en gewicht verder aangescherpt. Op het gebied van aerodynamica wordt de complexiteit van de onderkant van de auto verminderd en met name bij de voorrand (leading edge device). Er worden nu slechts 3 aerodynamische secties voorgeschreven in plaats van 5. Om de legaliteit van de plank te verbeteren zijn de regels over materiaalspecificaties aangepast. Ook gelden er straks gedetailleerde, geometrische specificaties voor de uitlaatpijp, zaken als wanddikte en doorsnede zijn nu vastgelegd. Verder past de FIA ​bij sommige aerodynamische flexibiliteitstests de belasting aan om ze zo op de nieuwe voertuigconcepten af te stemmen.
  • Op het gebied van veiligheid wordt de doorlooptijd voor veel statische belastingtests van de monocoque (survival cell) ​​verkort van 30 naar slechts 5 seconden. Voor meer realisme bij de crashtest, moeten teams de monocoque straks uitrusten met 12 kg ballast om het gewicht van de coureur te simuleren bij een dynamische frontale botstest. Verder om de gewichtsverschillen tussen coureurs te compenseren komt er een minimale massa voor coureurs inclusief ballast, deze is vastgesteld op 82 kg.
  • De aanpassingen voor 2027 moeten zorgen voor een beter uitgebalanceerd pakket. Hoewel de verbeterde prestaties van de verbrandingsmotor en het hybridesysteem bedoeld zijn om meer spanning op het circuit te bieden, zorgen de nauwkeurigere aerodynamische specificaties en vereenvoudigingen bij de veiligheidstests voor meer stabiliteit en duidelijkheid bij de ingenieurs.
https://www.auto-motor-un...fia-technik-details-2027/
5 bar turbo druk?? Zelfs top fuel drag auto's gaan niet zo hoog en je wilt niet zoveel bar bij deze turbo's toch? Veel te veel lag...

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 15:03
ArcticWolf schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:30:
[...]

5 bar turbo druk?? Zelfs top fuel drag auto's gaan niet zo hoog en je wilt niet zoveel bar bij deze turbo's toch? Veel te veel lag...
Een top fuel dragster is natuurlijk ook een supercharger, geen turbocharger.

Volgens mij is in Formule 1 termen 5 bar relatief normaal. In de jaren 80 ging de BMW F1 motor in kwalificatie-spec tot 5,5 bar.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:32:
Wanneer gaan ze nou eens beginnen te begrijpen dat KISS een goed principe is.
Waarom allemaal zo complex dan...? Laat ze het lekker uitzoeken. X benzine, Y battery. Good luck with it.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12
Waah schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:21:
Max gaat niet naar Merc. Zeker niet nu Antonelli daar zit. Heeft enkel wat te verliezen door daar heen te gaan verwacht ik.

Vermoed dat de wens aan de kant van Mercedes Toto Wolff om Verstappen in te lijven door de ontwikkeling van Antonelli ook wel wat minder is geworden.

Als ze Verstappen halen kost ze dat heel veel geld en zal Verstappen de status van eerste coureur af willen dwingen, wat tot allerhande complicaties kan leiden. Antonelli heeft al bewezen praktisch dezelfde racecraft als Verstappen te hebben. Natuurlijk, hij mist nog ervaring, maar dat komt vanzelf wel.

Als ik Mercedes was zou ik het voorlopig mooi even laten voor wat het is.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alexbl69 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Vermoed dat de wens aan de kant van Mercedes Toto Wolff om Verstappen in te lijven door de ontwikkeling van Antonelli ook wel wat minder is geworden.

Als ze Verstappen halen kost ze dat heel veel geld en zal Verstappen de status van eerste coureur af willen dwingen, wat tot allerhande complicaties kan leiden. Antonelli heeft al bewezen praktisch dezelfde racecraft als Verstappen te hebben. Natuurlijk, hij mist nog ervaring, maar dat komt vanzelf wel.

ieder team zal verstappen graag als piloot inlijven, maar [..] boeiend :X :+ heel dat silly-season, max zijn toekomst, lewis zijn relatie status, alonso zijn padel ranking [..] 8)7

• ArcticWolf
  • Niet online
mavamal schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Een top fuel dragster is natuurlijk ook een supercharger, geen turbocharger.

Volgens mij is in Formule 1 termen 5 bar relatief normaal. In de jaren 80 ging de BMW F1 motor in kwalificatie-spec tot 5,5 bar.
Maar dat was puur tijdelijk en die turbo lag was enorm destijds. Nu zullen ze wel het eea. kunnen opvangen met de MGU-H maar 5 bar is bizar hoog.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:42
ArcticWolf schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:30:
[...]

5 bar != 5barA
5barA - 1.013 = 3,987 bar.
Verschil zit hem in het meten relatief aan het atmosferisch niveau (bar) of relatief aan een vacuum (barA = bar absolute).

*sowieso

• ArcticWolf
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:07:
[...]

5 bar != 5barA
5barA - 1.013 = 3,987 bar.
Verschil zit hem in het meten relatief aan het atmosferisch niveau (bar) of relatief aan een vacuum (barA = bar absolute).
4 bar klinkt al beter 8) ik dacht dat die A een typo was

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waah schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:21:

Daarom ging zijn manager ook bij McLaren op de koffie zeker?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:22:
[...]

De druk bij Red Bull moet ook opgevoerd worden. Dus die bakken koffie hebben meerdere doelen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

YakuzA schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:22:
[...]

mag aannemen dat je ook wel snapt hoe dat soort spelletjes gespeeld worden?! doe zelf precies hetzelfde :+ linked-in recruitertjes op de deur - dan kan mijn werkgever kiezen; of mij meer betalen/andere positie, of afscheid nemen en ik ga elders werken voor betere condities. daarlangs zijn dat soort gesprekken best normaal, hoeft niet altijd iets achter te zitten

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2026 11:45 ]

• mavamal
himlims_ schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:44:
[...]

mag aannemen dat je ook wel snapt hoe dat soort spelletjes gespeeld worden?! doe zelf precies hetzelfde :+ linked-in recruitertjes op de deur - dan kan mijn werkgever kiezen; of mij meer betalen/andere positie, of afscheid nemen en ik ga elders werken voor betere condities. daarlangs zijn dat soort gesprekken best normaal, hoeft niet altijd iets achter te zitten
Als de manager van Verstappen /niet/ bij McLaren langs zou gaan, zou hij niet lang meer de manager van Verstappen zijn vermoed ik.

Die loopt ook gerust bij Audi binnen, of Cadillac. Als het maar een geloofwaardig bedrag is om je contract te verantwoorden. (maar gezien de uitspraken over willen winnen zijn er momenteel maar 4 teams realistisch: McLaren, Mercedes, Ferrari en Red Bull)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Hij heeft alleen nog niet bewezen dat hij net zo goed met druk kan omgaan.
Momenteel heeft mercedes een kanon op wielen maar dat kan zo weer veranderen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• mavamal
Antonelli zal heus niet de volgende Jacques Villeneuve of Damon Hill zijn, en de vraag is natuurlijk of Verstappen een "Vettel" of een "Schumacher" is.

(Zelfde vergelijkingen: Is Russel dan een "Berger", Norris een "Räikkönen" en Piastri een "Massa"? :P)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mavamal schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:29:
Antonelli zal heus niet de volgende Jacques Villeneuve of Damon Hill zijn, en de vraag is natuurlijk of Verstappen een "Vettel" of een "Schumacher" is.

(Zelfde vergelijkingen: Is Russel dan een "Berger", Norris een "Räikkönen" en Piastri een "Massa"? :P)
piastri; letterlijk mweh, bwoa ..... en dan vergelijking trekken met massa :? draai die twee eens lekker om :)

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2026 13:10 ]

• mavamal
himlims_ schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:09:
[...]

piastri; letterlijk mweh, bwoa ..... en dan vergelijking trekken met massa :? draai die twee eens lekker om :)

[YouTube: OSCAR PIASTRI Being KIMI RAIKKONEN For 8 Minutes]
Norris is wereldkampioen en werd vanaf het begin van zijn carrière als echt snel gezien, net als Räikkönen. Piastri werd 2e, net als Massa, met hoge verwachtingen maar ook wat rare momenten onder druk. Gaat niet per se over karakter, meer over carrièreverloop en gedrag op de baan. Maar goed, daarom ook tussen haakjes en de :P

• RobertMe
  • Laatst online: 21:52
himlims_ schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:09:
[...]

[YouTube: OSCAR PIASTRI Being KIMI RAIKKONEN For 8 Minutes]
Raikonnen is "met geluk" eenmalig WDC, Massa is 0-voudig WDC. Ik denk dus dat de vergelijking daar vandaan komt.

Maar Massa was denk ik nooit een echt top-coureur? Hij heeft met wat geluk eenmalig de kans gehad (en is virtueel een aantal seconden WDC geweest). Piastri is naar mijn idee dan toch beter. Raikonnen heeft in meerdere seizoenen laten zien gewoon echt een top coureur te zijn, en had wat geluk nodig voor een WDC. Net zoals Norris meerdere goede races heeft gehad en mst het geluk van een rocket-ship, een slechte RBR, en Piastri die het weggooide WDC is geworden.

Maar ja, qua persoonlijkheid is Piastri meer een Raikonnen. Maar naar mijn idee ging het om het racen en niet om de persoonlijkheid.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
[...]

Mwa, zou Verstappen per se eerste coureur willen zijn? Ik denk dat hij absoluut nooit tweede coureur zou zijn, dat weigert hij gewoon. Maar zoals je het hier stelt klinkt het alsof hij zou vinden dat zijn team maat enkel in dienst van hem zou rijden en dat denk ik niet eigenlijk... Ik denk dat Max het prima zou vinden als beide coureurs gelijke kansen krijgen. En als Kimi hem dan op kwaliteit er uit zou rijden, dan heeft hij duidelijk zelf werk te doen en kan ik me niet voorstellen dat hij het via een contract anders zou willen afdwingen.

Gamertag: FinrazielNL

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:31
Eerste coureur houdt ook in dat je als eerste nieuw beschikbare updates op je auto geschroefd krijgt, of in ieder geval als eerste de keuze krijgt of je deze wil of niet.

Hoe je het ook wend of keert, eerste coureur betekend meer priveleges.

Ook verwacht ik dat áls Verstappen al een overstap overweegt (of de kans daartoe krijgt) ik eerder denk dat hij naar McLaren gaat dan naar Mercedes.

Eric, Signing off !!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Eric H schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:45:
Eerste coureur houdt ook in dat je als eerste nieuw beschikbare updates op je auto geschroefd krijgt, of in ieder geval als eerste de keuze krijgt of je deze wil of niet.

Ook verwacht ik dat áls Verstappen al een overstap overweegt (of de kans daartoe krijgt) ik eerder denk dat hij naar McLaren gaat dan naar Mercedes.
het is inmiddels ook een veredeld redbull team geworden

• Shinji
Eric H schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:45:

Dat lijkt me zeer sterk, de banden tussen Toto en de Verstappens is bekend dat die heel goed zijn. Het lijkt mij dat de voorkeur qua volgorde voor Max zelf is: RBR, MB, stoppen.

Wat voor band ligt er tussen Verstappen en MCL dan? Tussen Max en MB weten we dat daar (orierenterende) gesprekken zijn geweest, wellicht geen concrete aanbieding maar er is regelmatig contact.

• Chocoball
Shinji schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:21:
[...]
Wat voor band ligt er tussen Verstappen en MCL dan? Tussen Max en MB weten we dat daar (orierenterende) gesprekken zijn geweest, wellicht geen concrete aanbieding maar er is regelmatig contact.
De enige connectie die Verstappen met McLaren heeft zijn de oud collega's zoals Rob Marshall, Will Courtenay en andere namen die daar al werken en straks Gianpiero Lambiase.

• Shinji
Chocoball schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:13:
[...]

De enige connectie die Verstappen met McLaren heeft zijn de oud collega's zoals Rob Marshall, Will Courtenay en andere namen die daar al werken en straks Gianpiero Lambiase.
Ja, GP was ik even vergeten, kan zijn dat die hem volgt, al had ik dat dan eerder andersom verwacht.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
2009, de BrawnGP. Jenson mocht een rondje in zijn winnende chassis (001).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:19
Shinji schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:04:
[...]

Ja, GP was ik even vergeten, kan zijn dat die hem volgt, al had ik dat dan eerder andersom verwacht.
Met alle respect voor GP, is een driver niet veel flexibeler dan een race engineer? Volgens mij is GP hoofd Racing maar toch.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Shinji
Goldman schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:52:
[...]

Met alle respect voor GP, is een driver niet veel flexibeler dan een race engineer? Volgens mij is GP hoofd Racing maar toch.
Waren er niet geruchten dat GP misschien Stella kon gaan vervangen?

• Toke_gt
Shinji schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:56:
[...]

Waren er niet geruchten dat GP misschien Stella kon gaan vervangen?
Hij wordt daar toch Chief Racing Officer? En niet race engineer van Norris/Piastri/wie dan ook? Bij RBR combineert hij dat vanwege band met Verstappen, maar hoe ik het begrepen heb gaat hij dat bij McL niet combineren. Inderdaad ook met een toekomstig perspectief op opvolging Stella.

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:31
Shinji schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:21:
[...]

Dat lijkt me zeer sterk, de banden tussen Toto en de Verstappens is bekend dat die heel goed zijn. Het lijkt mij dat de voorkeur qua volgorde voor Max zelf is: RBR, MB, stoppen.

Wat heeft Verstappen te zoeken bij Mercedes, oftewel, wie moet hij daar gaan vervangen.
Antonelli gaan ze daar niet opofferen, dat is bijna een 'pet-project;' van Toto geworden.
Dus dan zou hij naast Antonelli moeten komen, want dan offeren ze Russel op. Denk dat dat alleen maar voor gedonder gaat zorgen in de garage. Leuke banden tussen Toto en de Verstappens zijn leuk, maar dat is en zal nooit een reden zijn voor een coureur om over te stappen.

McLaren rijdt met Mercedes motoren en hebben al een keer aangetoond daarmee beter voor de dag te kunnen komen dan Mercedes zelf. Tel daarbij op dat GP naar McLaren gaat (en nog wat ander personeel wat al de kant is opgegaan). Het kan zomaar zijn dat Verstappen meer vertrouwen heeft in de capaciteiten van GP omdat hij al nauw met hem heeft samengewerkt en die samenwerking toch wel vruchtbaar is gebleken.

Ook is bekend dat Zak en Max een zeker soort van wederzijds respect hebben voor elkaar.

Eric, Signing off !!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:59
Tja op deze manier blijft hij gewoon, als het team in staat is de auto nog iets te verbeteren zijn ze gewoon weer het tweede team op de grid. Als dat gespeculeer. Ik zie hem nog eerder helemaal stoppen dan overstappen. De regels waar hij een hekel aan heeft geldden voor alle teams.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja, we kunnen het ook positief bekijken. Vele, vele grote namen zijn vetrokken bij RB, (ook paar grote namen aangetrokken trouwens), de motor zou niet veel kunnen zijn want nog nooit eerder gedaan maar ondertussen is de motor de beste vd grid en ze staan er nu (n=1) weer redelijk bij in racespeed.
En er komt binnenkort ook nog een hagelnieuw windtunneltje aan.

Het kan nog stuk slechter en er is dus misschien eigenlijk wel behoorlijk veel perspectief bij RB.

PC Specs

• ArcticWolf
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:12:
Tja, we kunnen het ook positief bekijken. Vele, vele grote namen zijn vetrokken bij RB, (ook paar grote namen aangetrokken trouwens), de motor zou niet veel kunnen zijn want nog nooit eerder gedaan maar ondertussen is de motor de beste vd grid en ze staan er nu (n=1) weer redelijk bij in racespeed.

Het kan nog stuk slechter en er is dus misschien eigenlijk wel behoorlijk veel perspectief bij RB.
Grote namen zegt ook niet zoveel... kijk maar naar Newey / AM :+

En had nooit een grote pet op van Laurent Mekkies, maar hij blijkt het nu toch aardig te doen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eric H schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:51:
[...]
Wat heeft Verstappen te zoeken bij Mercedes, oftewel, wie moet hij daar gaan vervangen.
Antonelli gaan ze daar niet opofferen, dat is bijna een 'pet-project;' van Toto geworden.
Dus dan zou hij naast Antonelli moeten komen, want dan offeren ze Russel op. Denk dat dat alleen maar voor gedonder gaat zorgen in de garage. Leuke banden tussen Toto en de Verstappens zijn leuk, maar dat is en zal nooit een reden zijn voor een coureur om over te stappen.
Einde jaar heeft Kimi toch een WDC op zak, dus dan zal het wel prima naast elkaar kunnen. :P

PSN

• Chocoball
Help!!!! schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:12:
Maak daar ergens begin volgend jaar van. :)

• Chocoball
Even de samenvatting van Adrian Newey over het seizoen tot nu toe. Omdat het bericht wordt afgebroken even de volledige quote.
Adrian Newey oulines what went wrong with AMR26: "On the chassis side, we're quite a long way overweight. Some of that comes from integrating the power unit and dealing with vibration issues we've had to work through with Honda, but we also didn't do as good a job as we should have on our side at saving weight. When you design in a rush, weight is the first thing that suffers because you don't have the time to thoroughly optimise everything.

"Aerodynamically, we also took a bold direction – which was largely pushed by me – without the luxury of exploring multiple concepts in depth because time was against us. I wouldn't say the direction we've taken is fundamentally wrong, but it has thrown up challenges we didn't anticipate."
Hele artikel hier https://www.crash.net/f1/...e-wrong-aston-martin-2026 (alleen gratis lezen met reclame)

• Extigo
  • Laatst online: 19-08 12:12
Ben benieuwd of dit iets gaat helpen

• ArcticWolf
  • Niet online
Extigo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:37:
Ben benieuwd of dit iets gaat helpen
[X]
Nope

Wat Verstappen gisteren ook zei, de batterij gaat op Silverstone nagenoeg altijd leeg zijn, er zijn nagenoeg geen recharge punten... dus ze rijden effectief continu met 550pk 8)7 wat een grap

• Shinji
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:46:
[...]

Nope

Wat Verstappen gisteren ook zei, de batterij gaat op Silverstone nagenoeg altijd leeg zijn, er zijn nagenoeg geen recharge punten... dus ze rijden effectief continu met 550pk 8)7 wat een grap
Ik volg het ook niet helemaal hoor, volgens mij laten ze nu minder harvesten, waardoor je met minder accu gaat rijden, waardoor op rechte stukken het verschil tussen met en zonder accu minder groot wordt?

• ArcticWolf
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:09:
[...]

Ik volg het ook niet helemaal hoor, volgens mij laten ze nu minder harvesten, waardoor je met minder accu gaat rijden, waardoor op rechte stukken het verschil tussen met en zonder accu minder groot wordt?
Yep, minder harvesting zodat de verschillen onderling minder groot zijn.

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-08 12:22
Club, Village en Brooklands zijn wel harde(re) remzones. Maargoed, we hebben afgelopen weekend ook gezien wat liften voor 5 honderdsten wel niet oplevert…

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Als ik Max was zou voor mij de enige mogelijke "transfer" een transfer naar Ferrari zijn. :p

-->Zou het geweldig vinden om Max in een Ferrari te zien boenderen. :)

Edit: maar het zou me niet verbazen dat Max tot zn F1 pensioen bij RB blijft rijden.

Edit; ben benieuwd naar Silverstone.

Machtig mooie baan. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 22:34 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ArcticWolf
  • Niet online
Thinlanet schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:27:
Club, Village en Brooklands zijn wel harde(re) remzones. Maargoed, we hebben afgelopen weekend ook gezien wat liften voor 5 honderdsten wel niet oplevert…
Denk niet dat die 3 remzones opwegen tegen de ICE deficit... maar we gaan het zien.
Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:30:
Als ik Max was zou voor mij de enige mogelijke "transfer" een transfer naar Ferrari zijn.

-->Zou het geweldig vinden om Max in een Ferrari te zien boenderen. :)

Edit: maar het zou me niet verbazen dat Max tot zn F1 pensioen bij RB blijft rijden.
Grappig, heb precies hetzelfde in m'n hoofd... ook al is Ferrari niet echt goed zou ik Verstappen graag een seizoen (of wat) bij Ferrari willen zien rijden.

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

ArcticWolf schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:34:
[...]

Grappig, heb precies hetzelfde in m'n hoofd... ook al is Ferrari niet echt goed zou ik Verstappen graag een seizoen (of wat) bij Ferrari willen zien rijden.
Als er 1 team is waarvoor je in je carrière wilt rijden (of wilt hebben gereden) als F1 coureur, dan is het (imho) Ferrari. :)

• alexbl69
  • Laatst online: 08:12
Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:42:
[...]

Als er 1 team is waarvoor je in je carrière wilt rijden (of wilt hebben gereden) als F1 coureur, dan is het (imho) Ferrari. :)
Als je last hebt van een chronisch te lage bloeddruk is dat inderdaad een verstandige keuze :+

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Haha. Dat is een ander verhaal... :p :+

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 22:49 ]

• Chocoball
Na Spielberg gaan we deze week gelijk door naar Silverstone.

[F1 2026] Race 9 GP van het Verenigd Koninkrijk

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:46:
[...]

Nope

Harvesting lekker vrij geven en maximale boost verlagen... Maar daar willen ze niet genoeg aan.

Heb het eerder gezegd, wat mij betreft doen ze dit per circuit. Monaco 350kw. Silverstone 150kw. En alles ertussen. Er valt echt wel een mouw aan te passen. Desnoods na fp2.

• Chocoball

Peak Pace | Austrian GP 2026 (Lollipopman Comics)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bernie houd er wel van om mooie quotes de wereld in te slingeren :)
At the Austrian Grand Prix, he returned to the paddock to share his thoughts on the current state of F1, including the position of four-time world champion Verstappen.

"If I had a team now, the first thing I'd like to do is [bring] Max onboard at whatever cost,” the 95-year-old said. “Because it's cheaper than me trying to improve the car.”
https://www.motorsport.co...f1-stars-future/10835364/

PSN

• Chocoball
Nieuwe motorproblemen voor Mercedes in de vertaling en samenvatting?
  • In Oostenrijk kwam Mercedes met nieuwe motoren aanzetten. Niet alleen voor het team zelf maar ook voor haar klantenteams. Deze motoren zijn nog zonder ADUO aanpassingen en die lijken er ook niet snel te gaan komen.
  • Sinds Canada zou de verbrandingsmotor van Red Bull de maatstaf zijn. Red Bull is niet eens met dat oordeel en is nog bezig met de FIA hierover. De FIA heeft aangegeven dat de evaluatie van alle relevante gegevens zich in de laatste fase bevinden. Overigens is de 2e ADUO periode al van start gegaan vanaf de grand prix van Monaco begin juni en zal na de grand prix van Hongarije eind juli weer eindigen.
  • Mercedes mag volgens de ADUO classificering aan 1 upgrade werken. De kans bestaat echter dat Mercedes daarmee Red Bull inhaalt en dat Red Bull vervolgens weer mag verbeteren. Daarom laat Mercedes de situatie liever zoals die nu is en denkt het team na om de upgrade pas volgend seizoen uit te brengen.
  • In Oostenrijk kwam Mercedes ook met maatregelen bedoeld om de betrouwbaarheid bij de motoren te verbeteren. Dat er problemen zijn met de betrouwbaarheid was al te merken aan de uitvalbeurten van Russell in Canada en die van Antonelli in Spanje.Dat kwam door problemen met de accu en in Oostenrijk kwamen er daarom aanpaste versies van de energy store en control electronics.
  • Overigens mogen verbeteringen om de betrouwbaarheid te verhogen op elk moment doorgevoerd worden, op voorwaarde dat de FIA ​​en de concurrentie het daarmee eens zijn. Vaak is er zelden weerstand, aangezien iedereen op een gegeven moment de goedkeuring van zijn rivalen nodig heeft.
  • Ondanks alle maatregelen was er in Oostenrijk wederom een probleem met de betrouwbaarheid. Na 23 ronden hield de wagen van Sainz ermee op en weer was het weer een probleem met de motorelektronica. Williams teambaas Volwes verweet zijn oude werkgever niets maar bij de motorafdeling van Mercedes zullen de alarmbellen wel zijn afgegaan. Want wat bij een klantenteam kan gebeuren kan ook bij het eigen team gebeuren. Teambaas Vowles wist ook te vertellen dat dit een nieuw probleem lijkt te zijn en wat mogelijk niet voor de race in Silverstone verholpen kan worden.
https://www.auto-motor-un...efekt-batterie-spielberg/

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

@Chocoball Sainz was inderdaad degene met de update.
Ik moest weer even nadenken omdat ze maar een paar auto's de nieuwe versie hadden gebracht:
https://www.the-race.com/...a-after-reliability-woes/
The Race understands it will only appear on one of the McLarens - Oscar Piastri’s MCL40.

Lando Norris is already on his final battery before he exceeds the maximum allowance for the season, which if changed now, would trigger a grid penalty.

Norris’s battery failure caused him to miss the Chinese Grand Prix on Sunday, he then suffered another battery failure in practice at Suzuka, putting him onto his third and final battery.

Only one Williams driver will have it too, Carlos Sainz, as Alex Albon is also in a precarious situation with his battery usage.

The Race understands both Alpine drivers Pierre Gasly and Franco Colapinto will be running the new battery specification.

PSN

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken