Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Had zo in een Benetton B192 kunnen stappen.d-vine schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:49:
Een hele mooie helm van Oscar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Zal voor Mercedes wel niks uitmaken, je hoort ze niet klagen?YakuzA schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:43:
[...]
https://www.motorsport.co...-from-june-2026/10801028/
I’d de 130 graden en ambient test beiden 16:1
Okay, smaak valt over te twisten. Vind m juist wel wat hebben. En denk op afstand ook goed herkenbaar.
(Zal mij verder een reet roesten, net als livery en decals, kleuren van racepak, grafisch ontwerp van helm of nummer van coureur op de auto)
Ieder zijn hobby - maar nu ben benieuwd, wat maakt Oscar zo suf?
Komt mij over als solide driver, draait om racen - de rest is bijzaak, heeft soms zijn momentjes, net als iedereen. Kan eigenlijk weinig slechts zeggen over hem. Lijkt me een no-nonsens persoonlijkheid.
Maar goed, wat weten wij nu echt? Ik ken of heb niemand ooit gesproken van huidig veld
Die mening kan je toch gewoon hebben zonder maar weer ellenlange betogen te moeten houden? Just deal with it... ja het kan echthimlims_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:21:
Ieder zijn hobby - maar nu ben benieuwd, wat maakt Oscar zo suf?
https://www.the-race.com/...t-due-to-safety-concerns/
Ik had ook gelezen dat de verplichte 2 pitstops in Monaco ook zijn geschrapt.Chocoball schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:43:
Daar zul je het gedonder al hebben![]()
Gisteren zijn de laatste versies van de F1 reglementen (2026-02-27) openbaar gemaakt waarbij bepaalde zaken weer zijn aangepast, zoals de kwalificatie waar ik laatst al iets over schreef.https://www.fia.com/news/...ments-2026-f1-regulations
- Bij de reguliere kwalificatie, duurt Q3 straks 1 minuut langer en gaat van 12 naar 13 minuten.
Kwalificatie
Sessie Tijdsduur Aantal coureurs UitgeschakeldQ1 18 minuten 22 6 Q2 15 minuten 16 6 Q3 13 minuten 10 0 - Verder zijn de 3 verplichte bandenwissels in Monaco weer geschrapt.
- Ook is de aangepaste regel over de compressietest toegevoegd. Vanaf 1 juni wordt de compressieverhouding bij de motor ook bij een temperatuur van 130°C gemeten.
En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat RBR dit perfect uitgespeeld heeft, aangezien zij als eerste wisten dat Mercedes met de compressie aan het klooien was.
Kijk nog even bij het tweede punt in mijn berichtmasauri schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:10:
[...]
Ik had ook gelezen dat de verplichte 2 pitstops in Monaco ook zijn geschrapt.
Chocoball schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:47:
[...]
Kijk nog even bij het tweede punt in mijn bericht
Is het nog geen volgend weekend ?
Eerst zou het na de zomerstop worden wat eind augustus is en daarna zijn er nog maar 12 races en 2 sprintraces.Lynx schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:46:
Juni is wel erg snel voor een blok dat nu brand new op de grid staat. Kan me haast niet voorstellen dat mercedes niet voorbereid was op dit geintje. Misschien gaan ze voor een potje chicken met de FIA en laten ze 4 teams met illigale motoren verschijnen in de eerste race in juni.
En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat RBR dit perfect uitgespeeld heeft, aangezien zij als eerste wisten dat Mercedes met de compressie aan het klooien was.
Naast de controle bij 2 verschillende termperaturen is deze regel uit het reglement ook interessant om te weten:
Dus gaat niet alleen om een 16:1 compressieverhouding bij beide temperaturen maar er mag dus ook niet iets zijn wat de compressieverhouding ongeacht de temperatuur kan verhogen. Benieuwd hoe de FIA dat gaat controleren?Any component, assembly, mechanism, or integrated arrangement of components that is designed or functions to increase the compression ratio in operating conditions beyond 16.0 is prohibited.
dat was ook meer sarcastisch...CreativeS schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:31:
[...]
Die mening kan je toch gewoon hebben zonder maar weer ellenlange betogen te moeten houden? Just deal with it... ja het kan echt
opmerking als driver x vind ik lame, voegt veel toe
En? Van jou voegt toch ook niets toe? Scroll door, doe ik ook.himlims_ schreef op zondag 1 maart 2026 @ 01:13:
[...]
dat was ook meer sarcastisch...
opmerking als driver x vind ik lame, voegt veel toe
Is die niet gewoon een sleepnet? Wat de reden ook is, 1:16 moet 1:16 blijven. Ik lees er in dat ze iets vermoeden maar nog geen idee hebben hoe of wat de overtreding veroorzaakt. Dat zou vervolgens ook kunnen verklaren waarom de FIA het ontwerp initeel goedgekeurd heeft. Als er op tekening of beschrijving niks vermeld staat over een specifiek materiaal wat kan vervormen dan kunnen ze het ook niet weten. Niet alleen zou merc dan netjes om de controle regels heen gewerkt hebben, maar ook nog eens “als ze het niet vragen, moet je het ook niet zeggen” tot in de puntjes toegepast hebben.Chocoball schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:31:
[...]
Dus gaat niet alleen om een 16:1 compressieverhouding bij beide temperaturen maar er mag dus ook niet iets zijn wat de compressieverhouding ongeacht de temperatuur kan verhogen. Benieuwd hoe de FIA dat gaat controleren?
Voor mij stinkt het toch dermate hard dat het op ordinair valsspelen begint te lijken. Heel slim … dat wel…
Deze aanvulling doet denken aan de regel dat vanaf dit seizoen de remmen alleen met lucht gekoeld mogen worden en niet door andere systemen, vloeistoffen of faseveranderende materialen. Benieuwd of McLaren nog steeds profijt heeft van wat ze vorig jaar hadden om de banden perfect op temperatuur te houden, hoewel ik later begreep dat het niet alleen door de remkoeling zou komen..Lynx schreef op zondag 1 maart 2026 @ 07:24:
[...]
Is die niet gewoon een sleepnet? Wat de reden ook is, 1:16 moet 1:16 blijven. Ik lees er in dat ze iets vermoeden maar nog geen idee hebben hoe of wat de overtreding veroorzaakt. Dat zou vervolgens ook kunnen verklaren waarom de FIA het ontwerp initeel goedgekeurd heeft. Als er op tekening of beschrijving niks vermeld staat over een specifiek materiaal wat kan vervormen dan kunnen ze het ook niet weten. Niet alleen zou merc dan netjes om de controle regels heen gewerkt hebben, maar ook nog eens “als ze het niet vragen, moet je het ook niet zeggen” tot in de puntjes toegepast hebben.
Voor mij stinkt het toch dermate hard dat het op ordinair valsspelen begint te lijken. Heel slim … dat wel…
Ik verwacht dat de verhoging van de compressie alleen draaiend plaatsvindt en dat de FIA niks gaat vinden met meten of berekenen, of ze nu bij 20C of 130C meten/rekenen.Lynx schreef op zondag 1 maart 2026 @ 07:24:
[...]
Is die niet gewoon een sleepnet? Wat de reden ook is, 1:16 moet 1:16 blijven. Ik lees er in dat ze iets vermoeden maar nog geen idee hebben hoe of wat de overtreding veroorzaakt. Dat zou vervolgens ook kunnen verklaren waarom de FIA het ontwerp initeel goedgekeurd heeft. Als er op tekening of beschrijving niks vermeld staat over een specifiek materiaal wat kan vervormen dan kunnen ze het ook niet weten. Niet alleen zou merc dan netjes om de controle regels heen gewerkt hebben, maar ook nog eens “als ze het niet vragen, moet je het ook niet zeggen” tot in de puntjes toegepast hebben.
Compressieverhouding is een erg lastig dingetje, daarom heeft de FIA het op geometrische verhouding gegooid want echt meetbaar is het niet... geruchten gaan dat oudere generatie motoren (de V8 en de V6 voor de introductie van HCCI) ook hoger liepen omdat bij de compressieslag de drijfstang iets langer werd (door het lager of materiaal zelf is mij een raadsel).
Hoger dan 18:1 is al bizar moeilijk dus veel hoger dan dat is het nooit geweest (maar waarschijnlijk wel iets hoger maar toen kraaide er niemand na omdat 18:1 al moeilijk is om te bereiken).
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 01-03-2026 15:56 ]
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Here's something interesting -
— Sundaram R (@f1statsguru) 2 maart 2026
The 2026 calendar year is EXACTLY the same as 2015. Every date of the year falls on the SAME day. And strangely… it also has some very familiar F1 storylines.
▪️Both began with a British defending world champion (Hamilton/Norris)
▪️A… pic.twitter.com/zDWDOSUOB5
Here's something interesting -
The 2026 calendar year is EXACTLY the same as 2015. Every date of the year falls on the SAME day. And strangely… it also has some very familiar F1 storylines.
▪️Both began with a British defending world champion (Hamilton/Norris)
▪️A Mercedes-powered team took both the drivers' and constructors' championships the year before
▪️Both drivers' champions had won their first title with that team the year before (Hamilton-Mercedes/Norris-McLaren)
▪️Both followed the end of a four-year Red Bull drivers’ title streak (Vettel/Verstappen)
▪️Both years marked Honda starting a new works partnership (McLaren/Aston Martin)
▪️Both featured Fernando Alonso entering a Honda era alongside Jenson Button and Stoffel Vandoorne in the wider team.
▪️Both Honda projects are surrounded by serious pre-season question marks over reliability and competitiveness.
Same calendar. Different era. Familiar patterns.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Toeval, I think not! Erg benieuwd naar zondag in ieder geval. Meteen maar even terugkijken na het wakker worden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niet alles draait om zoveel mogelijk pk's uit een motor persen. Ik kan perfect geloven dat het maar een paar pk verschil gaat maken. Grotere compressie = krachtigere ontploffing. Dus kan je ook redeneren dat je minder brandstof nodig hebt om een even grote ontploffing te hebben als bij 16:1. Het kan dus goed zijn dat ze zich richten om een lager verbruik ipv meer pk. Iedere kg minder brandstof is winst.Thinlanet schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:00:
En blijkbaar is het effect van een hogere compressieverhouding zo groot dat men er wat aan wil doen. Althans meer dan de 2-3pk die Toto Wolff riep tijdens de test in Barcelona.
Die wijziging moet ik gemist hebben. Ik heb vooral onthouden dat de diameter iets groter wordt bij de schijven vooraan. En dat er niet mag gekoeld worden met vloeistoffen maar dat was voordien al zo, dacht ik. Is nu dus de eerste keer dat ik hoor over "enkel met lucht"Chocoball schreef op zondag 1 maart 2026 @ 11:51:
[...]
Deze aanvulling doet denken aan de regel dat vanaf dit seizoen de remmen alleen met lucht gekoeld mogen worden en niet door andere systemen, vloeistoffen of faseveranderende materialen. Benieuwd of McLaren nog steeds profijt heeft van wat ze vorig jaar hadden om de banden perfect op temperatuur te houden, hoewel ik later begreep dat het niet alleen door de remkoeling zou komen..
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
- Er is binnen de paddock serieuze zorg over hoe de 2026-auto’s zich in races gaan gedragen, met name door de sterke nadruk op elektrisch vermogen en energiemanagement;
- De 50/50-verdeling tussen verbrandingsmotor en elektrische aandrijving wordt gezien als technisch innovatief, maar mogelijk problematisch voor het raceverloop, omdat coureurs in bepaalde scenario’s energie moeten sparen in plaats van continu aan te vallen;
- Sommige coureurs hebben intern aangegeven dat de nieuwe generatie auto’s minder “natuurlijk” aanvoelt, mede door de manier waarop energie moet worden opgebouwd en ingezet;
- Volgens The Race is er geen reden voor acute paniek, maar wél sprake van structurele keuzes in het reglement die niet eenvoudig met een kleine aanpassing zijn te corrigeren als ze in de praktijk tegenvallen;
- De F1-leiding benadrukt dat het te vroeg is om harde conclusies te trekken op basis van simulaties. Men wil eerst zien hoe het pakket zich daadwerkelijk gedraagt zodra er getest en geracet wordt;
- Er wordt achter de schermen wel gesproken over mogelijke finetuning, vooral als zou blijken dat energielimieten het racen zichtbaar negatief beïnvloeden;
- De discussie draait dus minder om een specifieke “truc” van één fabrikant, maar om het fundament van het 2026-concept zelf, namelijk de balans tussen duurzaamheid, technologische relevantie en sportieve aantrekkelijkheid.
Momenteel zitten we in stage 3 of 4:tlpeter schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:43:
Tja, elke keer als er nieuwe regels zijn komt dit weer terug. Geeft het een paar races en dan vinden de teams toch weer mogelijkheden om harder te rijden. Eerst maar eens zien allemaal.
https://barnliferecovery.com/the-7-stages-of-grief/
Stage 5 is de realisatie dat ze allemaal ingestemd hebben met de regels
Stage 7 begint altijd in race 1 van de nieuwe regs.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2026 11:01 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er staat niet letterlijk dat alleen lucht gebruikt mag worden maar wel dat vloeistofkoeling verboden is:Kenhas schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:16:
Die wijziging moet ik gemist hebben. Ik heb vooral onthouden dat de diameter iets groter wordt bij de schijven vooraan. En dat er niet mag gekoeld worden met vloeistoffen maar dat was voordien al zo, dacht ik. Is nu dus de eerste keer dat ik hoor over "enkel met lucht"
Daarmee lijkt lucht de enige mogelijkheid want ook zijn faseveranderede materialen bijna niet toegestaan.C11.5 Liquid cooling
Liquid cooling of the brakes is forbidden.
C15.3.1 Notwithstanding the list of permitted materials in Article C15.2, the following materials or
processes are forbidden:
a. Shape Memory Materials except for piezoelectric materials used in electrical sensors.
Nu de situatie in het Midden-Oosten zo instabiel is zat ik te denken...... Zou er nog tijd genoeg zijn om een alternatief circuit in te lassen? Een locatie waar dat mogelijk vlot zou kunnen?
Bijvoorbeeld Hockenheim of Maranello?
Of op een geprogrammeerde locatie twee races doen, het geplande weekend en dan bijvoorbeeld het weekend daarna ook. Zoals in de Corona tijd. Snap dat je met het publiek zit en de promotors.
De FOM heeft wel eens vaker 'een wondertje' verricht toch?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
In ieder geval in Europa zijn er ook geluidsnormen waardoor niet altijd direct een F1 race ingepland kan worden.
En zonder Helmut Marko en Dieter Mateschitz gaat Oostenrijk niet ook opnieuw 2x gereden worden, denk ik zo.
Er is altijd wel een land met een 'grote sterke leider' zoals Turkije waar de kalender van een circuit zo veranderd is.mavamal schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:42:
Italië staat altijd klaar met Emilia-Romagna (als daar geen overstromingen zijn), maar ik denk dat de meeste circuits op dit moment wel vol zitten met hun eigen planning.
Bahrein heeft nog wel genoeg invloed om naar de zomerstop of seizoen einde te verplaatsen.
SA zal gewoon doorgaan, gezien die aan de andere kant van het land is als waar Iran ligt dacht ik.
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2026 12:49 ]
PSN
Denk dat Fiorano net niet groot genoeg is voor een raceAvK schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:26:
Nu de situatie in het Midden-Oosten zo instabiel is zat ik te denken...... Zou er nog tijd genoeg zijn om een alternatief circuit in te lassen? Een locatie waar dat mogelijk vlot zou kunnen?
Verder probeer ik in mogelijkheden te denken en nogmaals ik snap dat het haken en ogen heeft.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Volgens een woordvoerder van de Formule 1 houden ze de situatie nauwlettend in de gaten. Voorlopig gaan de eerste 3 ronden (Australië, China en Japan) gewoon door volgens plan. Wel is er mogelijk een uitdaging om teampersoneel en fans die kant op te krijgen omdat Bahrein, Qatar en de VAE veelgebruikt worden als overstaplocatie naar andere bestemmingen.AvK schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:26:
Even een gedachten spinsel.....
Of op een geprogrammeerde locatie twee races doen, het geplande weekend en dan bijvoorbeeld het weekend daarna ook. Zoals in de Corona tijd. Snap dat je met het publiek zit en de promotors.
Als de acties langer dan 5 weken duren dan komen Bahrein en Saoedië-Arabië een week later wel in het gedrang. Formule 1 heeft mogelijk alternatieven achter de hand zoals Imola, Portimao en Istanboel. Het is afwachten.
Met corona werden er ook last minute wat extra GP’s geregeld. En als dat niet lukt gewoon minder races.AvK schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:26:
Even een gedachten spinsel.....
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Je verwijst nu naar een algemeen technische regel, niet specifiek voor remmen. En dat gaat over verandering van fysieke vorm dat dus tijdens gebruik van vorm verandert om daarna terug naar de originele vorm te gaan. Bij "phase-changing" gaat het niet om de vorm maar om de fase. De air intakes (om bij de remmen te blijven) mogen niet uitzetten als de boel te warm wordt. Een bepaald metaal dat goed warmte kan absorberen en vasthouden door kirstalvorming of zo, hoeft niet van vorm te veranderen om zijn werk te doen. Fase verandering is niet altijd van vast naar vloeibaar of omgekeerd.Chocoball schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:33:
[...]
Er staat niet letterlijk dat alleen lucht gebruikt mag worden maar wel dat vloeistofkoeling verboden is:
[...]
Daarmee lijkt lucht de enige mogelijkheid want ook zijn faseveranderede materialen bijna niet toegestaan.
[...]
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Daarnaast is phase change ook geen koeling maar absorptie van warmte, oftewel bufferen. Met liquid cooling wordt het verplaatsen van warmte d.m.v. vloeistof bedoeld.Kenhas schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:16:
[...]
Je verwijst nu naar een algemeen technische regel, niet specifiek voor remmen. En dat gaat over verandering van fysieke vorm dat dus tijdens gebruik van vorm verandert om daarna terug naar de originele vorm te gaan. Bij "phase-changing" gaat het niet om de vorm maar om de fase. De air intakes (om bij de remmen te blijven) mogen niet uitzetten als de boel te warm wordt. Een bepaald metaal dat goed warmte kan absorberen en vasthouden door kirstalvorming of zo, hoeft niet van vorm te veranderen om zijn werk te doen. Fase verandering is niet altijd van vast naar vloeibaar of omgekeerd.
Mijn gevoel is dat FIA en FOM als uitgangspunt gewoon vasthouden aan 24 races. Dat is het officiële maximum én het beoogde aantal. Historisch gezien wordt er eerst gekeken naar verplaatsen of vervangen, pas als laatste naar schrappen. Wat tot nu toe bekend is en logisch lijkt:
- F1 houdt de situatie nadrukkelijk in de gaten;
- De eerste races van het seizoen gaan volgens planning door;
- Bahrein en Saoedi-Arabië staan pas later in april op de kalender, dus er is nog enige beslisruimte;
- De grootste uitdaging zit waarschijnlijk niet in “is er een circuit?”, maar in logistiek. Teams werken 2 tot 3 races vooruit met vracht, en hubs als Dubai, Doha en Bahrein zijn belangrijke schakels in het transport.
Kortom: alternatieven zijn er waarschijnlijk wel, maar het is minder simpel dan even een andere baan aanwijzen.
Het mooie en deductieve regelgeving is dat er ook staat wat wel is toegestaan, in dit geval koeling door middel van vaste en gasvormige materialen/stoffen. Denk bijvoorbeeld aan vergroten van oppervlakte (luchtkoeling), geforceerde luchtkoeling, vergroten van massa (vertraagt opwarmen), maar waarschijnlijk ook lucht met een hogere vochtigheid en/of afgekoelde lucht (verdampt water / intercooler). Dat leidt tot meer koelcapaciteit in vergelijk met reguliere buitenlucht.Chocoball schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:33:
[...]
Er staat niet letterlijk dat alleen lucht gebruikt mag worden maar wel dat vloeistofkoeling verboden is:
[...]
Daarmee lijkt lucht de enige mogelijkheid want ook zijn faseveranderede materialen bijna niet toegestaan.
[...]
Divide and conquer.
Overzeese vracht loopt via DHL Express, die hebben als hubs Leipzig/Cincinatti/Hong Kong voor luchtverkeer.Woudloper schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:56:
- De grootste uitdaging zit waarschijnlijk niet in “is er een circuit?”, maar in logistiek. Teams werken 2 tot 3 races vooruit met vracht, en hubs als Dubai, Doha en Bahrein zijn belangrijke schakels in het transport.
UAE etc zijn vooral passagier hubs.
Het niet kunnen landen van de chassis via vliegtuig/niet aanmeren van de schepen zal vooral voor Bahrein een issue zijn idd.
SA ligt met Jeddah gewoon aan de Rode zee kant, dus daar zullen ze waarschijnlijk geen issues mee hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2026 14:34 ]
PSN
In het verleden is al gebleken dat de F1 redelijk flexibel is als het gaat om wisselen van circuit. Dus mocht het niet in het Midden Oosten kunnen dan zijn er genoeg Europese circuits waar de race gehouden kan worden. Laat maar komen zou ik zo zeggen.YakuzA schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:30:
[...]
Overzeese vracht loopt via DHL Express, die hebben als hubs Leipzig/Cincinatti/Hong Kong voor luchtverkeer.
UAE etc zijn vooral passagier hubs.
Het niet kunnen landen van de chassis via vliegtuig/niet aanmeren van de schepen zal vooral voor Bahrein een issue zijn idd.
SA ligt met Jeddah gewoon aan de Rode zee kant, dus daar zullen ze waarschijnlijk geen issues mee hebben.
"When you grow up your heart dies"
We moeten niet vergeten dat het inmiddels een enorme logistieke operatie is:
- Teams werken met meerdere freight-sets die rouleren tussen continenten.
- Er is luchtvracht, zeevracht én lokaal materiaal.
- Niet alleen de chassis en onderdelen moeten op tijd aankomen, maar ook duizenden teamleden, engineers, hospitalitycrew en leveranciers.
- Daarnaast reist ook de volledige media-karavaan mee.
Voor Bahrein is het aanmeren en landen zelf een factor. Voor Jeddah is de geografische ligging aan de Rode Zee inderdaad iets gunstiger. Maar het blijft afhankelijk van hoe breed eventuele restricties of veiligheidsmaatregelen worden.
Het is denk ik simpelweg nog te vroeg om stellige conclusies te trekken. De impact op logistiek, luchtruim, verzekeringen en personeelsstromen is lastig te overzien zolang de situatie dynamisch is.
Daarom vermoed ik dat F1 voorlopig vasthoudt aan 24 races als uitgangspunt, maar achter de schermen meerdere scenario’s klaar heeft liggen. Pas als duidelijk wordt hoe groot de praktische impact echt is, zal er geschakeld worden.
Klopt inderdaad.Woudloper schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:28:
Het is denk ik simpelweg nog te vroeg om stellige conclusies te trekken. De impact op logistiek, luchtruim, verzekeringen en personeelsstromen is lastig te overzien zolang de situatie dynamisch is.
Daarom vermoed ik dat F1 voorlopig vasthoudt aan 24 races als uitgangspunt, maar achter de schermen meerdere scenario’s klaar heeft liggen. Pas als duidelijk wordt hoe groot de praktische impact echt is, zal er geschakeld worden.
en een eventuele Europese vervanger gaat alles met de vrachtwagen, dus daar is meer flexibiliteit voor dan voor een overzeese race.
Bij sky ook nog een itempje:Had inderdaad niet bedacht dat de Pirelli test daar nog later was met mule cars
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2026 16:17 ]
PSN
Even terugbladeren naar zaterdagYakuzA schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:40:
[...]
Had inderdaad niet bedacht dat de Pirelli test daar nog later was met mule cars
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dat vind ik dus helemaal niet jammer nu (normaal wel hoorDamian schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:13:
He jammer, de regen is verdwenen op de voorspellingen voor het weekend
Denk dat het beter is dat de race droog verloopt omdat iedereen moet wennen aan de nieuwe regels en auto's.
Ik verwacht zonder regen al spektakel genoeg bedoel ik. Dus graag de eerste races 'normale' omstandigheden zodat een ieder een beetje zijn weg kan vinden.
Daarna graag Zandvoort 3 jaar geleden omstandigheden.
Ik verwacht een shitshow op een droge baan. Australië is super slecht qua mogelijkheden om te regenereren, dus ik verwacht weinig spanning en inhaalacties. Gaat dus ook echt geen referentie zijn of de nieuwe regels voor leuke wedstrijden gaan zorgen.AvK schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:44:
[...]
Dat vind ik dus helemaal niet jammer nu (normaal wel hoor)
Denk dat het beter is dat de race droog verloopt omdat iedereen moet wennen aan de nieuwe regels en auto's.
Ik verwacht zonder regen al spektakel genoeg bedoel ik. Dus graag de eerste races 'normale' omstandigheden zodat een ieder een beetje zijn weg kan vinden.
Daarna graag Zandvoort 3 jaar geleden omstandigheden.
Beetje regen gaat deze race in ieder geval leuk maken.
Ik zou het niet gek vinden, zat er een beetje aan de te komen...🚨 | NEW: Aston Martin may only set out to complete the formation lap and a few race laps in Australia, per @Motorsport_IT.
— formularacers (@formularacers_) 2 maart 2026
Reliability issues and a lack of spare parts make it unlikely the AMR26 can complete a race distance.
[ Voor 196% gewijzigd door Damian op 03-03-2026 16:01 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Altijd hele heldere en duidelijke uitleg, dit keer over de '26 wagens
Duidelijker kan het niet uitgelegd worden.
En nog is het ingewikkeld
[ Voor 15% gewijzigd door d-vine op 03-03-2026 18:56 ]
Duidelijke uitleg inderdaad.... Maar word er nou niet bepaald enthousiast vand-vine schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:54:
Chain Bear is back.
Altijd hele heldere en duidelijke uitleg, dit keer over de '26 wagens
Duidelijker kan het niet uitgelegd worden.
En nog is het ingewikkeld![]()
[YouTube: New for 2026! Straight Line Mode and Overtake Mode]
Grootste probleem: wagens die binnen een seconde zitten hebben wel 0,5MJ extra (9,0 ipv 8,5), en ze mogen tot een hogere snelheid hun elektrische energie gebruiken. Maar dit inhalen kost toch zoveel stroom dat je daarna een sitting duck bent?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
https://www.motorsport.co...ved-by-the-fia-/10801931/FIA approves Petronas sustainable fuels for Mercedes F1 power units
PSN
Plus krijgt men dit nooit goed uitgelegd aan veel mensen, denk ik.alexbl69 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:02:
[...]
Duidelijke uitleg inderdaad.... Maar word er nou niet bepaald enthousiast van.
Grootste probleem: wagens die binnen een seconde zitten hebben wel 0,5MJ extra (9,0 ipv 8,5), en ze mogen tot een hogere snelheid hun elektrische energie gebruiken. Maar dit inhalen kost toch zoveel stroom dat je daarna een sitting duck bent?
Het zal ook niet op de max gaan vanwege al dat managen, naast bandenmanagement. Dus mensen horen een hoop kabaal wat niet gaat matchen met de snelheid.
Ik denk dat er veel gezeik gaat komen voor de FIA, wat ze onder druk gaat zetten.
Olav Mol vertelde vorige week dat hij het een gemiste kans vond dat er geen voor het publiek en televisiekijkers duidelijk zichtbare batterijindicator op de auto's is aangebracht. Dan zou je in ieder geval de reden van langzaam rijden / eerder remmen / hoop kabaal nog visueel kunnen maken.dawg schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:23:
[...]
Plus krijgt men dit nooit goed uitgelegd aan veel mensen, denk ik.
Het zal ook niet op de max gaan vanwege al dat managen, naast bandenmanagement. Dus mensen horen een hoop kabaal wat niet gaat matchen met de snelheid.
Ik denk dat er veel gezeik gaat komen voor de FIA, wat ze onder druk gaat zetten.
Ben echt heel benieuwd wat dit gaat worden en kan me vinden in je eerdere opmerking dat de FIA commercieel flink onder druk zal komen te staan als de eerste paar races een flop blijken te zijn. Een flop is dan een saaie race met weinig inhaalacties, grote krachtsverschillen (of erger: een Uber-dominant team) en een vage manier van rijden.
Een batterij indicator, niet eens aan gedacht.alexbl69 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:03:
[...]
Olav Mol vertelde vorige week dat hij het een gemiste kans vond dat er geen voor het publiek en televisiekijkers duidelijk zichtbare batterijindicator op de auto's is aangebracht. Dan zou je in ieder geval de reden van langzaam rijden / eerder remmen / hoop kabaal nog visueel kunnen maken.
Ben echt heel benieuwd wat dit gaat worden en kan me vinden in je eerdere opmerking dat de FIA commercieel flink onder druk zal komen te staan als de eerste paar races een flop blijken te zijn. Een flop is dan een saaie race met weinig inhaalacties, grote krachtsverschillen (of erger: een Uber-dominant team) en een vage manier van rijden.
Maar inderdaad, we gaan het zien.
Daar is het crash infrastructure light aan de achterzijde enigszins voor?alexbl69 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:03:
[...]
Olav Mol vertelde vorige week dat hij het een gemiste kans vond dat er geen voor het publiek en televisiekijkers duidelijk zichtbare batterijindicator op de auto's is aangebracht. Dan zou je in ieder geval de reden van langzaam rijden / eerder remmen / hoop kabaal nog visueel kunnen maken.
Rood licht knippert 1x -De MGU-K levert minder dan de maximale 350 kW aan energie.
Rood licht knippert 2x -De MGU-K levert helemaal geen energie.
Rood licht knippert continue - De MGU-K is aan het laden en is de verbrandingsmotor op vol vermogen.
Simpel toch?
YouTube: F1's New Car Lights Explained 🚥 #fia #f1 #formula1
[ Voor 154% gewijzigd door Hijdaar95 op 04-03-2026 20:53 ]
Denk dat je de openingsrace van het WEC kampioenschap (langeafstandsrace) in Qatar bedoeld want die was in maart, de grand prix race van Qatar is pas in november.Hijdaar95 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:49:
De GP van Qatar is gecanceld. Of is dat oud nieuws?
Chocoball in "Endurance/Sportscar race topic 2026 editie"
Ja sorry. Ik las verkeerd.Chocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:53:
[...]
Denk dat je de openingsrace van het WEC kampioenschap (langeafstandsrace) in Qatar bedoeld want die was in maart, de grand prix race van Qatar is pas in november.
Chocoball in "Endurance/Sportscar race topic 2026 editie"
Dan wordt het helemaal een formule E. Fanboost nog even toevoegen en wat kunstmatige methodes om mensen af te remmen en MarioKart is compleet.dawg schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:08:
[...]
Een batterij indicator, niet eens aan gedacht.Maar ik denk dat dat niet uit zal maken. Ik denk terug aan dat korte filmpje met een proefstart, een paar weken terug. Lachwekkend en als het hele races zo gaat dan heeft men wel een probleem.
Maar inderdaad, we gaan het zien.
Dan moeten er ook schildpadschildjes, inktbommen en een raketmotor bij. Oh wacht, die raketmotor had Merc jarenlang. 🤔 Was het al Mario kart?Bvanham schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:04:
[...]
Dan wordt het helemaal een formule E. Fanboost nog even toevoegen en wat kunstmatige methodes om mensen af te remmen en MarioKart is compleet.
I have usernames older than you.
Waarvan de 3e variant (van het harvesten) 1 is die al sinds 2014 op de auto's zit. Fameus door Rosberg 2016 in SpanjeChocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:26:
[...]
Daar is het crash infrastructure light aan de achterzijde enigszins voor?
Rood licht knippert 1x -De MGU-K levert minder dan de maximale 350 kW aan energie.
Rood licht knippert continue - De MGU-K is aan het laden en is de verbrandingsmotor op vol vermogen.
Simpel toch?
Idd handig dat die uitgebreid is met deze 2 nieuwe modussen
PSN
Moeten de coureurs tegenwoordig bijna morsecode gaan leren...YakuzA schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:44:
[...]
Waarvan de 3e variant (van het harvesten) 1 is die al sinds 2014 op de auto's zit. Fameus door Rosberg 2016 in Spanje
Idd handig dat die uitgebreid is met deze 2 nieuwe modussen
Weet iemand waarom er niet gekozen is voor kleurtjes? Dus bijvoorbeeld
Paars (want blauw,groen, geel zijn al bezet voor de vlaggen) licht - De MGU-K levert minder dan de maximale 350 kW aan energie.
Oranje licht - De MGU-K levert helemaal geen energie.
Rood licht knippert continue (zelfde als voorheen, dus niet wijzigen) - De MGU-K is aan het laden en is de verbrandingsmotor op vol vermogen.
*sowieso
Paars betekent al dat de auto wel/niet veilig was voor de mashalls en geel/oranje/amber zijn de nieuwe knipperlichten om te laten zien op je spiegels welke kant je je voorganger gaat inhalenDonJunior schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:59:
[...]
Moeten de coureurs tegenwoordig bijna morsecode gaan leren...![]()
Weet iemand waarom er niet gekozen is voor kleurtjes? Dus bijvoorbeeld
Paars (want blauw,groen, geel zijn al bezet voor de vlaggen) licht - De MGU-K levert minder dan de maximale 350 kW aan energie.
Oranje licht - De MGU-K levert helemaal geen energie.
Rood licht knippert continue (zelfde als voorheen, dus niet wijzigen) - De MGU-K is aan het laden en is de verbrandingsmotor op vol vermogen.
PSN
Geweldig filmpje. Gewoon 26 minuten. Daarnaast worden we naast allerlei heerlijke verwijzingen gewoon even spelenderwijs meegenomen in de nieuwe regelementen. (heerlijk, dat geluid bij de nieuwe startprocedure)
Weer prachtig gemaakt inderdaad, en de nieuwe regelementen zijn zo ook goed te volgenjmderonde schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:21:
[...]
Geweldig filmpje. Gewoon 26 minuten. Daarnaast worden we naast allerlei heerlijke verwijzingen gewoon even spelenderwijs meegenomen in de nieuwe regelementen. (heerlijk, dat geluid bij de nieuwe startprocedure)
Vanavond eens kijken, ik vind hem zo sterk altijd.
Verder, ik ben toch niet alleen in het idee dat Aston Martin/Honda echt amateuristisch bezig is. Hoe kan dit nou met een team wat al meerdere jaren meedraait? Audi is volledig nieuw (soort van) en die komt bijna rennend de startblokken uit, Cadillac, compleet nieuw team, wel met Ferrari motoren doet het gewoon prima en dan AM met Newey als verlosser, de slechtste start dat ik me kan herinneren.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Je kan wel zeggen dat Honda een nieuwe motorleverancier is. Het team dat de oude RedBull/Racing Bulls motor ontwierp is al tijden uit elkaar. Een gedeelte is overgestapt naar de Red Bull motordivisie en de rest zijn naar andere afdelingen gegaan of helemaal vertrokken naar andere bedrijven. Honda had zich al teruggetrokken uit de F1. Toen kwam pa Stroll langs met een zak geld en ging Honda plotseling weer de F1 in. Ze hebben dus een heel nieuw team moeten vormen.Mad-Matt schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:31:
[...]
Vanavond eens kijken, ik vind hem zo sterk altijd.
Verder, ik ben toch niet alleen in het idee dat Aston Martin/Honda echt amateuristisch bezig is. Hoe kan dit nou met een team wat al meerdere jaren meedraait? Audi is volledig nieuw (soort van) en die komt bijna rennend de startblokken uit, Cadillac, compleet nieuw team, wel met Ferrari motoren doet het gewoon prima en dan AM met Newey als verlosser, de slechtste start dat ik me kan herinneren.
Er zullen best wel wat mensen tussen zitten van het oude team, maar even een nieuwe motor ontwerpen is geen makkelijke opgave,
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Dat, en Honda had al niet per se de beste trackrecord met een goede motor ontwikkelen bij overgang naar nieuwe reglementen (GP2 Engine, anyoneMarc H schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:41:
[...]
Je kan wel zeggen dat Honda een nieuwe motorleverancier is. Het team dat de oude RedBull/Racing Bulls motor ontwierp is al tijden uit elkaar. Een gedeelte is overgestapt naar de Red Bull motordivisie en de rest zijn naar andere afdelingen gegaan of helemaal vertrokken naar andere bedrijven. Honda had zich al teruggetrokken uit de F1. Toen kwam pa Stroll langs met een zak geld en ging Honda plotseling weer de F1 in. Ze hebben dus een heel nieuw team moeten vormen.
Er zullen best wel wat mensen tussen zitten van het oude team, maar even een nieuwe motor ontwerpen is geen makkelijke opgave,
Oh, en Audi is natuurlijk wel een bestaand team, en ook zeker niet nieuw in het bouwen van motoren met hybride systemen. Het valt me wel een beetje tegen dat ze niet voor een Dieselmotor gegaan zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 05-03-2026 13:56 ]
Het was andersom Mclaren had een bepaalde maat voor de motor waar de Honda niet paste, daardoor moesten appendages anders worden aangesloten en werd het een beetje een gebakje. nu dus weer blijkbaar. Verder is er een groot probleem met trillingen die de auto onaangenaam maken maar ook de coureurs letsel bezorgen.Wild Chocolate schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:48:
[...]
Dat, en Honda had al niet per se de beste trackrecord met een goede motor ontwikkelen bij overgang naar nieuwe reglementen (GP2 Engine, anyone). Als ik me niet vergis waren er destijds ook problemen met Honda die bepaalde welke vorm/afmetingen de motor zou hebben, en dat het team er maar omheen te bouwen had. Geen idee hoe dat er nu voor staat, maar vermoedelijk ook wel een cultuurding tussen Europa en Japan.
Oh, en Audi is natuurlijk wel een bestaand team, en ook zeker niet nieuw in het bouwen van motoren met hybride systemen. Het valt me wel een beetje tegen dat ze niet voor een Dieselmotor gegaan zijn
In de communicatie hebben ze het continue over 'risico op' letsel, er staat nergens dat ze er ook echt letsel van krijgen of hoe groot of klein die kans is.Bvanham schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:05:
[...]
Het was andersom Mclaren had een bepaalde maat voor de motor waar de Honda niet paste, daardoor moesten appendages anders worden aangesloten en werd het een beetje een gebakje. nu dus weer blijkbaar. Verder is er een groot probleem met trillingen die de auto onaangenaam maken maar ook de coureurs letsel bezorgen.
PSN
Die was vorig jaar zwanger toch? Dus kan me voorstellen dat ze inmiddels bevallen is en het er even van neemt.Drwho1 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:04:
Ik zie net een thumbnail van de Weekend Warm-up van F1(TV) op youtube. Valt me op dat die presentatrice van vorig jaar verdwenen is? De brunette waarvan de naam mij ontgaat, als "lead presenter". Was er in de pre-season testing ook niet bij.
Laura Winter bedoel je.Drwho1 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:04:
Ik zie net een thumbnail van de Weekend Warm-up van F1(TV) op youtube. Valt me op dat die presentatrice van vorig jaar verdwenen is? De brunette waarvan de naam mij ontgaat, als "lead presenter". Was er in de pre-season testing ook niet bij.
Die is nog steeds deel van het team, zie het overzicht hier: https://www.formula1.com/...es.4NSIEaN3T7NgKvLyq4T1QV.>
Alleen niet op de team fotomarkvl schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:15:
[...]
Laura Winter bedoel je.
Die is nog steeds deel van het team, zie het overzicht hier: https://www.formula1.com/...es.4NSIEaN3T7NgKvLyq4T1QV.>
einde van die aflevering vertellen ze dat ze nog wat tijd neemt met de baby. Wat ik kan begrijpen.Drwho1 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:04:
De vervangster deed het prima, en je mist IMHO niet heel veel als ze er niet bij is. De meeste kennis zit toch bij de andere hosts en zij leidt het gesprek in de juiste banen. Belangrijk, maar dat deed de vervangster ook prima.
Had geen idee dat ze een baby onderweg had. Logisch dan dat ze er (nog) niet bij is.Waah schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:33:
[...]
einde van die aflevering vertellen ze dat ze nog wat tijd neemt met de baby. Wat ik kan begrijpen.
De vervangster deed het prima, en je mist IMHO niet heel veel als ze er niet bij is. De meeste kennis zit toch bij de andere hosts en zij leidt het gesprek in de juiste banen. Belangrijk, maar dat deed de vervangster ook prima.
Laatste paar races had ze een aardige toeter anders..Drwho1 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:47:
[...]
Had geen idee dat ze een baby onderweg had. Logisch dan dat ze er (nog) niet bij is.
Wat is precies de gedachte achter het tonen van dergelijke statussen naar buiten?Chocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:26:
[...]
Daar is het crash infrastructure light aan de achterzijde enigszins voor?
Simpel toch?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
En alle flikker verlichting voor de veiligheid mocht het regenen of iets anders waarbij het zicht slecht is.
Zoiets dus
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Omdat je anders als achterligger een flinke onverwachte brake test krijgtevilution schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:40:
[...]
Wat is precies de gedachte achter het tonen van dergelijke statussen naar buiten?
PSN
Signature
https://www.fia.com/news/...iving-standards-penalties
Nu al een leuke uitdaging, de stewards mogen tot diskwalificatie overgaan bij een 'zeer extreme botsing'.
Causing a collision with apparent deliberate or reckless intent - For very extreme cases,
Disqualification or Suspension from the next race.
Weer een "Verstappen Rule". m.b.t. het Russel gedoe van vorig jaar?Chocoball schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:20:
De FIA heeft weer een nieuwe versie van de driving standards and penalties voor de stewards uitgebracht.
https://www.fia.com/news/...iving-standards-penalties
Nu al een leuke uitdaging, de stewards mogen tot diskwalificatie overgaan bij een 'zeer extreme botsing'.
[...]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Gezien er nu potentieel meer snelheid verschil tussen auto’s kan optreden, denk ik dat het een soort van visuele waarschuwing/kennisgeving is (persoonlijk had ik de verschillende modus een andere led-kleur gegeven)mr thee schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:56:
ik gok om de achterligger duidelijker te maken wat er gebeurd / of gaat gebeuren, omdat de mgu-k weinig/ niks doet.
En alle flikker verlichting voor de veiligheid mocht het regenen of iets anders waarbij het zicht slecht is.
Zoiets dus(of ik praat onzin, kan ook)
https://www.reuters.com/s...gulf-conflict-2026-03-06/
Vermoed dat dat ze het laatste zetje gaat gevenChocoball schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:04:
en mij ook allerlei aanpassingen aan de topic start besparen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Teams willen andere teams natuurlijk ook niet teveel info over de status van hun batterij geven.himlims_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:19:
[...]
Gezien er nu potentieel meer snelheid verschil tussen auto’s kan optreden, denk ik dat het een soort van visuele waarschuwing/kennisgeving is (persoonlijk had ik de verschillende modus een andere led-kleur gegeven)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Snowhite0901 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 01:21:
Ik mis hier de link naar de topicreeks onderin?
Nu in Nederlands en engels volledig werkend en ben nog bezig met Frans, Spaans en Duits. Ook darkmode zit er in.
Je kan hem hier vinden: https://evertjob.github.io/F1-Info/
Het ophalen van de sessie info kan wat duren in verband met technische beperking van de API, hij slaat het wel lokaal op.
Standen kan ik pas morgen daadwerkelijk controleren, de API spuugt nu namelijk nog helemaal niets uit
[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 07-03-2026 21:36 ]
Toppe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:37:
Voor de geintereseerde: Ik verveelde me en dacht ga Ai eens een app laten maken... Omdat moeders 25x per week vraagt wanneer de volgende race is, of wie kampioen is dacht ik laat ik een simpele app maken waar allerlei simpele feitjes in staan.
Nu in Nederlands en engels volledig werkend en ben nog bezig met Frans, Spaans en Duits. Ook darkmode zit er in.
Je kan hem hier vinden: https://evertjob.github.io/F1-Info/
Het ophalen van de sessie info kan wat duren in verband met technische beperking van de API, hij slaat het wel lokaal op.
Standen kan ik pas morgen daadwerkelijk controleren, de API spuugt nu namelijk nog helemaal niets uit
bizar wat je in elkaar kunt draaien door samen met AI te werken. Heb deze week mijn eerste extentie voor Chrome/firefox gepubliceerd, icm met AI een weekje mee bezig geweest. Normaal had me dat weken gekost
Vind wel nifty werken, best rapido ook
Nog niet, weet ook niet of dat er komt omdat er al genoeg iCal’s voor F1 te vinden zijnhimlims_ schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:56:
[...]offtopic:Mooie tool, koppeling voor shared calendar?
bizar wat je in elkaar kunt draaien door samen met AI te werken. Heb deze week mijn eerste extentie voor Chrome/firefox gepubliceerd, icm met AI een weekje mee bezig geweest. Normaal had me dat weken gekost
:strip_exif()/f/image/ZZ1X0Yau7EL9TFKnqPaarVqh.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.f1technical.n...ic.php?p=1333155#p1333155
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
:strip_exif()/f/image/3AKldBCQaJTrTkEWrRvvYgsI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KymyHVWzWdSfCApuTHU3vSuO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fhfygZ4JBQjjztEaCXMUzbBC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/23uTbHv2KHoO8S350JqRM2QG.jpg?f=fotoalbum_large)