• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:01
dawg schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:35:
[...]

Die gaan alleen niet weg. High trust samenleving, goed onderwijs, goede infrastructuur, goed functionerende rechtsstaat, goed belastingklimaat, weinig acute gevolgen van klimaatontwrichting, geen brandhaarden die kunnen overslaan.

Misschien een hoofdkantoor van een multinational maar daar zal het bij blijven.
Precies dat. Waar willen ze heen.... UK? Brexit, niet meer aantrekkelijk. USA? Trump, niet meer aantrekkelijk.
Ze betalen hier amper iets. Die winsten blijven ook mét meer bijdragen aan onze samenleving exorbitant hoog.

Laat ze dan maar opdonderen als het elders zoveel beter is. Dat bangmaken van mensen moet eens stoppen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:16
LZ86 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:01:
[...]

Precies dat. Waar willen ze heen.... UK? Brexit, niet meer aantrekkelijk. USA? Trump, niet meer aantrekkelijk.
Ze betalen hier amper iets. Die winsten blijven ook mét meer bijdragen aan onze samenleving exorbitant hoog.

Laat ze dan maar opdonderen als het elders zoveel beter is. Dat bangmaken van mensen moet eens stoppen.
Unilever betaalt hier gewoon nog belasting via de brievenbus die ze hier hebben. Dividentbelasting kunnen ze dan wel weer omzeilen via het hoofdkantoor in de UK.
Die brievenbus gaat echt niet weg, zeker zolang ze nog geheime deals met de belastingdienst kunnen sluiten.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

LZ86 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:28:
En hier wordt ik toch ook zo ziek van. Dat slappe VVD excuus dat telkens toch weer de kop op steekt.

Waarom niet wordt gekeken naar hogere belasting op winst of vermogen, wil Klaver (GL/PVDA) weten? Nu legt het kabinet de kosten zo eenzijdig bij de middenklasse? ,,We moeten oppassen dat we de rekening niet bij bedrijven neerleggen, want dan gaan ze weg. En dat zou iedere werknemer van dat bedrijf raken aldus Brekelmans (VVD)."
We hebben al 16 jaar VVD-beleid waarbij de rekening minder en minder bij de bedrijven wordt neergelegd, elke keer weer met dit (kul)argument.
En daar zit dan ook precies het probleem van neoliberaal beleid, het is nooit genoeg. We kunnen erover twisten wat de ideale lastenverhouding is, maar de meeste mensen zullen het er toch hopelijk mee eens zijn dat het blijven schuiven van die balans richting burger compleet onhoudbaar is.

Ik heb stille hoop dat dit kabinet de kentering is, nu de middenklasse daadwerkelijk geraakt lijkt te worden in hun portemonnee en de rijken alsmaar rijker worden. Maar dat is een hoop die alleen maar tot teleurstelling kan leiden.

Ik vind het krankzinnig dat we met z'n allen zogenaamd steeds welvarender worden maar dat twee full-time inkomens nodig zijn om een dak boven je hoofd te hebben, ik straks wel tot m'n 70e mag doorwerken en dan moet hopen dat ik niet te veel zorg nodig heb.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• Wat is (uiterst / radicaal / extreem) links en rechts? Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
• Wil je op iemand reageren? Citeer dan het betreffende bericht in plaats van alleen een @-mention te doen. Zo is de discussie beter te volgen voor iedereen.
In het algemeen geld ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid