• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:37:
En weer lijkt het erop dat haar ego Keijzer in de weg zat.

https://www.ad.nl/politie...d-met-opstappen~aa9d5675/

[...]

Maar iets meer zelfreflectie is wel op zijn plaats

[...]
Wel weer mooi inzicht: het kijken naar iemands acties ipv uitspraken werkt echt.

Dat Mona een verkapte PVV'er was is al even duidelijk, maar dit lijkt me wel een goede bevestiging van die zaak.

Dat zit wel Schnorr.

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:29
CVTTPD2DQ schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:47:
[...]

Dit is de giftige dynamiek waar we in zitten. De middenpartijen hebben er belang bij om het gevaar van "de fascisten" sterk op te blazen, zodat het lijkt alsof de stormtroepen klaarstaan om met rijlaarzen de kamer in te marcheren.

Vervolgens stemmen veel linkse mensen schoorvoetend voor de "fatsoenlijke" kandidaat uit het midden. Die dan de kans krijgt om snoeihard te bezuinigen.

De VVD deed het met Mark Rutte. Jetten doet het nu, maar ook de carrière van Emanuel Macron is hier aan te danken.

Een vervelend neveneffect is dat mensen het woordje "fascisme" steeds minder serieus gaan nemen. Of oprecht denken dat ze dan maar fascist zijn.
Ik vind dit eerlijk gezegd een nogal denigrerend beeld van linkse kiezers. Alsof ze zich vooral laten leiden door angst en zich makkelijk laten manipuleren door “het midden”, en niet slim genoeg zouden zijn om door zulke simplistische frames heen te prikken.

Dat doet geen recht aan hoe mensen hun politieke keuzes maken, en zet ze ook nog eens slecht weg. Op deze manier worden wederom complexe afwegingen voor een politieke keuze teruggebracht tot over simplistische beweegredenen.

Bovendien blijkt uit een eerder gedeeld Ipsos-onderzoek dat 83% van de kiezers niet strategisch stemt. Zelfs bij GL-PvdA, waar dat het meest voorkomt, gaat het om 37%. Het idee dat “veel” linkse kiezers massaal uit angst naar het midden vluchten, wordt dus niet door de cijfers ondersteund.

Waar baseer je dat beeld eigenlijk op?

• Andyk125
defiant schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:58:
De arbeider die in de steek is gelaten door links is een verhaal dat al decennia wordt verteld, maar ik dat verhaal klopt al heel lang niet meer als je kijkt naar het kiezerspotentieel en bevolkingssamenstelling. Als je begint met de definitie van de arbeider, welke groep valt daar dan precies onder. Zie ook bijvoorbeeld:
Ik denk dat het verhaal van “de arbeider” gewoon niet meer past in de huidige context. Banen, werk en klassenstructuren zijn veranderd, waardoor het begrip eigenlijk achterhaald is. Daarom spreekt men tegenwoordig vaak van de ‘werkende klasse’ en gebruikt men het woord arbeider nauwelijks nog.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:43

Metro2002

Memento mori

Pukson schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:10:
[...]

Klopt inderdaad, zelf zie ik het niet voor mij. Werk zelf in de gezondheidszorg met gedragproblematiek. Fysiek is het zwaar, want ADL en alle randzaken maar ook mentaal gezien het gedrag van de bewoners. Ik ga dit niet volhouden tot 70/71.

Om mij heen hoor ik het ook al veel mensen die 36 uur werken, gaan naar 32 of zelfs 28. Maar zij kunnen het, hebben een huisje tegen nog lage rente of gewoonweg lage maandelijks lasten voor hun woning. Dan kan het, maar het zorgpersoneel wat net een huis heeft gekocht. Kunnen dat niet, althans nog niet. Helaas gaan de salarissen in de zorg niet zo hard omhoog. Blijft mij altijd verbazen, de docenten staken, krijgen meer etc, maja makkelijk als je kan zeggen vandaag blijft je kind thuis.

Staken in de zorg? Ho maar er vallen doden bij wijze van.
NIemand die net een huis heeft gekocht kan dat natuurlijk maar tegen de tijd dat je tussen de 50 en 60 bent heb je die hut natuurlijk wel geheel of gedeeltelijk afgelost en kun je ook gewoon minder gaan werken.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:33
LZ86 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:50:
[...]

Wilde m net posten. Maar zoals verwacht. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Incompetente en onbetrouwbare vrouw
En vergeet niet hypocriet. Beetje stikstof als argument gebruiken om de bouw van een tehuis voor dementerende bejaarden tegen te houden in haar buurt. Je weet wel... Datzelfde stofje wat volgens de BBB helemaal niet zo ernstig is. 8)7

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Andyk125 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat het verhaal van “de arbeider” gewoon niet meer past in de huidige context. Banen, werk en klassenstructuren zijn veranderd, waardoor het begrip eigenlijk achterhaald is. Daarom spreekt men tegenwoordig vaak van de ‘werkende klasse’ en gebruikt men het woord arbeider nauwelijks nog.
Arbeider is iemand die met zijn handen werkt. Of met zijn spieren, de praktisch opgeleiden.
Dat is maar een deel van de "werkende klasse"
Je vergeet de mensen die hun hoofd meer gebruiken, de theoretisch opgeleiden.
Beide zaken en groepen kunnen echter niet zonder elkaar, "hoofd en handen" niet maar ook niet de "theoretisch en praktisch opgeleiden". Ik ben ontzettend blij met installateurs, tuinmannen en dergelijke.

• Andyk125
W1ck1e schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:29:
[...]

Arbeider is iemand die met zijn handen werkt. Of met zijn spieren, de praktisch opgeleiden.
Dat is maar een deel van de "werkende klasse"
Je vergeet de mensen die hun hoofd meer gebruiken, de theoretisch opgeleiden.
Beide zaken en groepen kunnen echter niet zonder elkaar, "hoofd en handen" niet maar ook niet de "theoretisch en praktisch opgeleiden". Ik ben ontzettend blij met installateurs, tuinmannen en dergelijke.
Dat klopt allemaal, maar in de klassieke betekenis van het woord was het veel eenvoudiger: je was óf arbeider, óf directeur/ondernemer, er waren nauwelijks tussenlagen. Het begrip “arbeider” dekte toen een groot deel van de werkende bevolking, terwijl het nu veel minder representatief is. Daarom past “werkende klasse” tegenwoordig beter om dezelfde lading te dekken.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stukfruit schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:05:
[...]

Wel weer mooi inzicht: het kijken naar iemands acties ipv uitspraken werkt echt.

Dat Mona een verkapte PVV'er was is al even duidelijk, maar dit lijkt me wel een goede bevestiging van die zaak.
Sinds Wilders heeft geregeerd is het hefboomeffect voor een groot deel uitgewerkt. Yesilgöz/VVD is nu vergelijkbaar met PVV uit de beginjaren.

De gematigde liberale VVD’er zit nu vooral bij D66.

En Keizer is altijd al radicaal geweest, gepaard met een enorm ego. Dus eender welke partij ze ook terechtkomt gaat dezelfde interne partijpolitieke strijd opleveren, tenzij ze lijsttrekker is. Zo ging het en zal het weer gaan.

It’s the economy, stupid!

• W1ck1e
  • Nu online
Andyk125 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:42:
[...]

Dat klopt allemaal, maar in de klassieke betekenis van het woord was het veel eenvoudiger: je was óf arbeider, óf directeur/ondernemer, er waren nauwelijks tussenlagen. Het begrip “arbeider” dekte toen een groot deel van de werkende bevolking, terwijl het nu veel minder representatief is. Daarom past “werkende klasse” tegenwoordig beter om dezelfde lading te dekken.
Ik vind van niet (mening)

naast werkende klasse is er dan ook een "niet werkende klasse".
denk bijvoorbeeld aan gepensioneerden en mensen zonder inkomen uit huidig werk

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:49
Andyk125 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:16:
[...]

Alleen is 'werkende klasse' een te breed begrip. Daar zal wel onderscheid gemaakt moeten worden op basis van inkomen. Wat voor de ene kant van de normaalverdeling goed is, is niet per definitie goed voor de andere kant van de normaalverdeling. Per standaardafwijking zijn al flinke verschillen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Andyk125
W1ck1e schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:48:
[...]

Ik vind van niet (mening)

naast werkende klasse is er dan ook een "niet werkende klasse".
denk bijvoorbeeld aan gepensioneerden en mensen zonder inkomen uit huidig werk
Maar daar gaat mijn reactie toch helemaal niet over, waarom haal je de niet werkende klasse er bij, dit heeft toch niets met mijn reactie te maken?

Mijn reactie gaat over de definitie van “arbeider”: vroeger omschreef dat woord een grote groep binnen een eenvoudige arbeidsstructuur, terwijl het tegenwoordig niet meer dezelfde groep vertegenwoordigt. Daarom sluit het begrip “werkende klasse” beter aan bij de huidige context.
Joris748 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:16:
[...]

Alleen is 'werkende klasse' een te breed begrip. Daar zal wel onderscheid gemaakt moeten worden op basis van inkomen. Wat voor de ene kant van de normaalverdeling goed is, is niet per definitie goed voor de andere kant van de normaalverdeling. Per standaardafwijking zijn al flinke verschillen.
Mijn punt gaat niet over inkomens of verdelingen. Het gaat puur over de terminologie, waarom “arbeider” vroeger een specifieke groep omschreef en waarom “werkende klasse” tegenwoordig beter dezelfde groep werkenden in brede zin dekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Andyk125 op 24-02-2026 14:58 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Andyk125 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:52:
[...]

Maar daar gaat mijn reactie toch helemaal niet over, waarom haal je de niet werkende klasse er bij, dit heeft toch niets met mijn reactie te maken?

...
Omdat naar mijn mening "werkende klasse" niet de lading van arbeider dekt. En naast de werkende klasse is er ook een niet werkende klasse. Waar ik ook toe behoor, want ik werk nu niet. Wel gedaan. Ik voel mij ook totaal niet aangesproken met "hardwerkende Nederlander". Ik heb gewerkt (en laat even in het midden of dat hard genoeg was), en ik heb niet het idee dat de vvd het beste voor mij met mij voor heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 24-02-2026 15:11 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07
stylezzz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:29:
[...]

En vergeet niet hypocriet. Beetje stikstof als argument gebruiken om de bouw van een tehuis voor dementerende bejaarden tegen te houden in haar buurt. Je weet wel... Datzelfde stofje wat volgens de BBB helemaal niet zo ernstig is. 8)7
Van mij mogen ze heel Volendam teruggeven aan de zee :+

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:44

Baseman77

We move

Ik persoonlijk snap totaal niet dat Mona Keijzer een 'stemmenkanon' is, ik vind namelijk echt alles aan haar verschrikkelijk. Hoe kan iemand die standaard zo uit de hoogte praat, acteert en kijkt het 'gewone volk' aanspreken?
Wat zien mensen in hemelsnaam in die ontzettend opgeblazen maar erg lege huls?

Dit gezegd hebbende, Keijzer die de BBB verlaat is natuurlijk niet verrassend. Daar kon je op wachten.
Dat Vermeer het overneemt is logisch, BBB gaat terug naar haar roots. Zelfverrijking en alles in opdracht stellen van de agro industrie.

Wat betreft de VVD, hoe losgeslagen van de realiteit zijn de meeste VVD stemmers in hemelsnaam?
Getuige dit artikel:

https://eenvandaag.avrotr...este-binnengehaald-162657

De feiten zijn dat het huidige coalitieakkoord grotendeels punten betreft van de VVD:
"Zelfs een fundamentele koerswijziging noemde Jesse Klaver dit", vertelt Theulings. "Vanochtend stond in de Volkskrant een hele analyse over allerlei punten die in dat coalitieakkoord stonden."

Hij gaat verder: "En dan blijkt dat heel veel van die punten die erin staan, toch wel rechtstreeks uit de verkiezingsprogramma's van de VVD komen, zoals het niet aanpakken van de hypotheek renteaftrek."
Wat vindt echter de VVD stemmer:
VVD-stemmers zelf hebben dat beeld minder. Een aantal VVD-kiezers in het onderzoek vindt juist dat er te weinig gebeurt op het gebied van migratie, en ook wijzen ze op - de in hun ogen - te ambitieuze klimaat- en stikstofplannen. Zij hebben vaker het idee dat de standpunten van alle drie coalitiepartijen evenveel terugkomen.
En slechts 59% van de VVD stemmers vinden de standpunten van hun partij voldoende zichtbaar:
De meeste D66- (67 procent), VVD- (59 procent) en CDA-kiezers (67 procent) vinden wel dat de standpunten van 'hun' partij voldoende zichtbaar zijn.
Wat ook meteen duidelijk maakt hoeveel boter op hun hoofd veel D66 stemmers hebben 8)7

Maar nog het mooiste uit dat artikel:
D66- en CDA-stemmers zijn de enige kiezersgroepen die in meerderheid vertrouwen hebben in de politiek. Bij VVD-stemmers is dat 43 procent: ook zij zijn bang dat beleid de komende jaren 'te links' wordt, vooral door de invloed van GroenLinks-PvdA.
We trekken gemiddeld al vele jaren alleen maar verder naar rechts, waarbij ondertussen extreem-rechts al (bijna) genormaliseerd is, maar de gemiddelde VVD stemmer is bang voor links beleid...ik vind het echt bizar |:(

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
Joris748 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:37:
En weer lijkt het erop dat haar ego Keijzer in de weg zat.
En om die reden zie ik haar nooit aansluiten bij een andere partij op langer termijn. Zowel bij JA21 en zeker bij de PVV gaat dat nooit werken. Ze accepteert nooit een rol op de 2e plaats. Vermeer vind ik persoonlijk ook ongeschikt maar als je kijkt vanuit de partij is hem kiezen logischer dan Mona. Een fractievoorzitter moet de partij op 1 hebben staan. Bij Mona is dat op plek 690. Haar ego vult plek 1 t/m 689.

[ Voor 23% gewijzigd door martwoutnl op 24-02-2026 15:25 ]

• Andyk125
W1ck1e schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:02:
[...]

Omdat naar mijn mening "werkende klasse" niet de lading van arbeider dekt. En naast de werkende klasse is er ook een niet werkende klasse. Waar ik ook toe behoor, want ik werk nu niet. Wel gedaan. Ik voel mij ook totaal niet aangesproken met "hardwerkende Nederlander". Ik heb gewerkt (en laat even in het midden of dat hard genoeg was), en ik heb niet het idee dat de vvd het beste voor mij met mij voor heeft.
Het is prima als jij vindt dat die woorden niet dezelfde lading dekken.
Maar ik heb nog steeds geen inhoudelijke reactie gezien op mijn opmerking, zeker niet in de context van vroeger.

Dat jij je door deze woorden niet vertegenwoordigd of aangesproken voelt, staat volledig los van mijn reactie.
Het lijkt erop dat we langs elkaar heen praten en dat de kern van mijn reactie niet helemaal duidelijk is voor je.

• W1ck1e
  • Nu online
Andyk125 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:28:
[...]
...
Het lijkt erop dat we langs elkaar heen praten en dat de kern van mijn reactie niet helemaal duidelijk is voor je.
inderdaad

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 24-02-2026 15:32 ]

• stylezzz
  • Laatst online: 16:33
Baseman77 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:23:
Ik persoonlijk snap totaal niet dat Mona Keijzer een 'stemmenkanon' is, ik vind namelijk echt alles aan haar verschrikkelijk. Hoe kan iemand die standaard zo uit de hoogte praat, acteert en kijkt het 'gewone volk' aanspreken?
Zoals hierboven al staat. Mona haar ego is gigantisch, en dat levert gek genoeg stemmen op. Vergelijk het een beetje met trump.... De gemiddelde amerikaan wil gewoon een sterke leider met dito ego, dat er complete onzin uit komt is niet zozeer van belang.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:44

Baseman77

We move

Metro2002 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:20:
NIemand die net een huis heeft gekocht kan dat natuurlijk maar tegen de tijd dat je tussen de 50 en 60 bent heb je die hut natuurlijk wel geheel of gedeeltelijk afgelost en kun je ook gewoon minder gaan werken.
Euhm, 'natuurlijk wel geheel of gedeeltelijk afgelost' en 'kun je ook gewoon minder gaan werken'.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij gaat dit toch voor velen niet op.

Ik weet dat Tweakers niet model staat voor Jan Modaal, maar ik vind jou veel te positief over de financiën van de gemiddelde werknemer.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:24:
[...]

En om die reden zie ik haar nooit aansluiten bij een andere partij op langer termijn. Zowel bij JA21 en zeker bij de PVV gaat dat nooit werken. Ze accepteert nooit een rol op de 2e plaats. Vermeer vind ik persoonlijk ook ongeschikt maar als je kijkt vanuit de partij is hem kiezen logischer dan Mona. Een fractievoorzitter moet de partij op 1 hebben staan. Bij Mona is dat op plek 690. Haar ego vult plek 1 t/m 689.
Groep Markuszower zal haar ongetwijfeld al gepolst hebben.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:49
toolkist schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Groep Markuszower zal haar ongetwijfeld al gepolst hebben.
Nou, daar is ze inderdaad al op de koffie geweest. Echter het is niet duidelijk waar het initiatief lag. Gezien het ego van Mona, verwacht ik dat zij zelf het initiatief heeft genomen.

Joris748 in "De landelijke Nederlandse politiek 2026"

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ijdod
  • Laatst online: 19:26
Eens, maar dat werkt bij grote groepen stemgerechtigden kennelijk anders, als ik zo om me heen kijk in binnen- en buitenland.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:05:
[...]

PVV is nog tot daar aan toe, Gidi Markuszower is nog wel een geval apart. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat je je daar als politici mee zou willen inlaten, tenzij jezelf ook dezelfde gedragslijnen volgt zal ik maar zeggen.
In het geval van Markuszower trok de AIVD in 2010 al aan de bel, omdat hij een risico zou vormen voor de integriteit van Nederland. NRC onthulde destijds dat PVV-leider Wilders geïnformeerd was over het feit dat Markuszower betrokken was bij de overdracht van "informatie aan buitenlandse mogendheden". Bronnen van de krant vermoedden dat hij contact had gehad met de Israëlische inlichtingendienst Mossad.
bron

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:19
Er is een enorme groep stemmers die economisch in het midden of zelfs links van het centrum zitten, maar sterk tegen migratie zijn. Op het moment kunnen die stemmen op de PVV, een partij die, om het maar bot te zeggen, weinig van haar economische punten weet waar te maken, en bij tijden zich nogal onbeschoft uitlaat. Verder is er niet zoveel concurrentie - als je migratie belangrijk vindt is er verder nog de VVD, JA21, FVD ... de één nog economisch rechtser dan de andere.

Mona Keijzer zit politiek in dezelfde hoek, maar zegt dezelfde dingen op een "nette" manier. Keurige vrouw, met de opleiding en ervaring om serieus te worden genomen als bestuurder. Tegelijkertijd "volks" genoeg om herkenbaar te zijn voor de gewone man.

Natuurlijk heeft ze een enorm potentieel - alleen is het wel duidelijk dat vooral haar eigen ambitie haar telkens in de weg zit.

[ Voor 6% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 24-02-2026 17:26 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:25:. Keurige vrouw, met de opleiding en ervaring om serieus te worden genomen als bestuurder.
Ontslagen door Rutte. Ze is alles behalve keurig en serieus. Ze is een wandelende wanprestatie en ligt alleen goed bij een bepaalde bevolkingsgroep die dit soort shit wel fantastisch vindt.

Want wat heeft ze inhoudelijk nu bereikt, behalve in haar eigen partij gewipt te zijn?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07
https://www.ad.nl/politie...-van-tafel-gaat~afa7faec/

De bonden zijn wakker geworden. Mocht tijd worden dat iemand actie onderneemt deze die abominabele plannen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

LZ86 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:37:
https://www.ad.nl/politie...-van-tafel-gaat~afa7faec/

De bonden zijn wakker geworden. Mocht tijd worden dat iemand actie onderneemt deze die abominabele plannen.
Wat ik dan niet snap is hoe Jetten en consorten hier een meerderheid voor denken te krijgen, of ze maken en compromis en bereiken iets wat ze toch al wouden bereiken door eerst hoog in te zetten.

Elect a clown, expect a circus.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:16
Slasher schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:41:
[...]

Wat ik dan niet snap is hoe Jetten en consorten hier een meerderheid voor denken te krijgen, of ze maken en compromis en bereiken iets wat ze toch al wouden bereiken door eerst hoog in te zetten.
Het zou me niets verbazen als bezuinigingen als de WW, WIA, AOW etc vooral wisselgeld zullen zijn. De meeste mensen zullen denken dat het een ver van hun bed show is (opbouw WW is zo lang voordat je aan de max zit en hoop je toch korter gebruik van te maken, AOW is voor de jeugd nog zover weg dat het nog wel 10x veranderd voordat het zover is als het dan nog bestaat) of denken dat ze er nooit gebruik van hoeven te maken (WIA is maar voor een paar % van de mensen). Dus als links zich inzet om aan die dingen iets aan te passen dan moet het geld ergens anders vandaan gaan komen en dat zal dan waarschijnlijk meer mensen raken of concreter nu raken en dan is het weer de schuld van links. Doet links niets en laat het het gebeuren, is het weer de schuld van links omdat die rechts geen strobreed in de weg liggen als de zwakkeren van de samenleving geraakt worden.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:25:
[...]

Er is een enorme groep stemmers die economisch in het midden of zelfs links van het centrum zitten, maar sterk tegen migratie zijn. Op het moment kunnen die stemmen op de PVV, een partij die, om het maar bot te zeggen, weinig van haar economische punten weet waar te maken, en bij tijden zich nogal onbeschoft uitlaat. Verder is er niet zoveel concurrentie - als je migratie belangrijk vindt is er verder nog de VVD, JA21, FVD ... de één nog economisch rechtser dan de andere.

Mona Keijzer zit politiek in dezelfde hoek, maar zegt dezelfde dingen op een "nette" manier. Keurige vrouw, met de opleiding en ervaring om serieus te worden genomen als bestuurder. Tegelijkertijd "volks" genoeg om herkenbaar te zijn voor de gewone man.

Natuurlijk heeft ze een enorm potentieel - alleen is het wel duidelijk dat vooral haar eigen ambitie haar telkens in de weg zit.
Anti semitisme duiden als onderdeel van de islamitische cultuur was een “nette” manier?

Gebruik maken van stikstof wetgeving om en bouwproject in haar buurt te stoppen past ook heel “net” bij een BBB parlementslid?

Diverse malen de NOS verdacht maken ook heel “net”?

Vind het zelf nogal lastig om Keijzer als een nette politicus te duiden. Ze is heeft ook weer enige handigheid om populistische shit te roepen dat goed valt bij een deel van het electoraat, maar dat zijn nou geen nette zaken die ze roept.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• Wat is (uiterst / radicaal / extreem) links en rechts? Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
• Wil je op iemand reageren? Citeer dan het betreffende bericht in plaats van alleen een @-mention te doen. Zo is de discussie beter te volgen voor iedereen.
In het algemeen geld ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid