Ik persoonlijk snap totaal niet dat Mona Keijzer een 'stemmenkanon' is, ik vind namelijk echt alles aan haar verschrikkelijk. Hoe kan iemand die standaard zo uit de hoogte praat, acteert en kijkt het 'gewone volk' aanspreken?
Wat zien mensen in hemelsnaam in die ontzettend opgeblazen maar erg lege huls?
Dit gezegd hebbende, Keijzer die de BBB verlaat is natuurlijk niet verrassend. Daar kon je op wachten.
Dat Vermeer het overneemt is logisch, BBB gaat terug naar haar roots. Zelfverrijking en alles in opdracht stellen van de agro industrie.
Wat betreft de VVD, hoe losgeslagen van de realiteit zijn de meeste VVD stemmers in hemelsnaam?
Getuige dit artikel:
https://eenvandaag.avrotr...este-binnengehaald-162657
De feiten zijn dat het huidige coalitieakkoord grotendeels punten betreft van de VVD:
"Zelfs een fundamentele koerswijziging noemde Jesse Klaver dit", vertelt Theulings. "Vanochtend stond in de Volkskrant een hele analyse over allerlei punten die in dat coalitieakkoord stonden."
Hij gaat verder: "En dan blijkt dat heel veel van die punten die erin staan, toch wel rechtstreeks uit de verkiezingsprogramma's van de VVD komen, zoals het niet aanpakken van de hypotheek renteaftrek."
Wat vindt echter de VVD stemmer:
VVD-stemmers zelf hebben dat beeld minder. Een aantal VVD-kiezers in het onderzoek vindt juist dat er te weinig gebeurt op het gebied van migratie, en ook wijzen ze op - de in hun ogen - te ambitieuze klimaat- en stikstofplannen. Zij hebben vaker het idee dat de standpunten van alle drie coalitiepartijen evenveel terugkomen.
En slechts 59% van de VVD stemmers vinden de standpunten van hun partij voldoende zichtbaar:
De meeste D66- (67 procent), VVD- (59 procent) en CDA-kiezers (67 procent) vinden wel dat de standpunten van 'hun' partij voldoende zichtbaar zijn.
Wat ook meteen duidelijk maakt hoeveel boter op hun hoofd veel D66 stemmers hebben
Maar nog het mooiste uit dat artikel:
D66- en CDA-stemmers zijn de enige kiezersgroepen die in meerderheid vertrouwen hebben in de politiek. Bij VVD-stemmers is dat 43 procent: ook zij zijn bang dat beleid de komende jaren 'te links' wordt, vooral door de invloed van GroenLinks-PvdA.
We trekken gemiddeld al vele jaren alleen maar verder naar rechts, waarbij ondertussen extreem-rechts al (bijna) genormaliseerd is, maar de gemiddelde VVD stemmer is bang voor links beleid...ik vind het echt bizar