De mclarens gaan nog wel een incident hebben, dat kan bijna niet anders. Zeker na vandaag. Piastri zal ook voelen dat hij t qua racepace sinds aanral races moet afleggen tegen Norris en ziet zijn voorsprong slinken.
En dat zie ik dus nog wel gebeuren. Het wordt steeds ongemakkelijker en de WCC is binnen…Holk schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:44:
[...]
En daarmee Lando meenemen, want anders schiet het niet op. Met deze manier is het gat veel te groot of het seizoen te kort
Mijn boefje is liev!
Dan ga je negen wedstrijden voor het einde als team beslissen dat Piastri wereldkampioen moet worden terwijl ook Piastri nog uit kan vallen zoals in Bakoe. En Norris weet dan dat ie negen wedstrijden lang Piastri voor moet laten gaan. Laat ze er gewoon voor vechten, zo overtuigend is het momenteel niet bij Piastri.ArcticWolf schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:30:
[...]
De race pace was echt heel vreemd bij Verstappen, gisteren lag die auto op rails, vandaag was het 62 rondes vechten.
[...]
Piastri ligt toch ruim voor? Dan moet je uiteindelijk kiezen voor een rijder, maar dat doen ze niet. Die call op Monza was al erg vreemd.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Jammer dat er na de race niet veel filmpjes gepost worden hier.
Ik zou het doen!
Russel vandaag klasse apart. Hield na het tweede gedeelte van de wedstrijd gewoon in.
Verstappen had de peace niet vandaag norris en Piastri waren sneller vandaag.
Feit blijft dat dit een van de mindere wedstrijden is voor de RB21 qua layout
63 punten over, niets is onmogelijk , het zou nog steeds spannend kunnen worden.
Ik vraag me af of die 9 punten die verstappen heeft ingeleverd door Russel te rammen in hongarije hem straks gaan opbreken, en anders die beuk die antoinelli gaf in oostenrijk.
Verstappen had de peace niet vandaag norris en Piastri waren sneller vandaag.
Feit blijft dat dit een van de mindere wedstrijden is voor de RB21 qua layout
63 punten over, niets is onmogelijk , het zou nog steeds spannend kunnen worden.
Ik vraag me af of die 9 punten die verstappen heeft ingeleverd door Russel te rammen in hongarije hem straks gaan opbreken, en anders die beuk die antoinelli gaf in oostenrijk.
Eh, Piastri lag toch voor op Monza na die pitstop, dat hij gevraagd werd om die plek terug te geven was dus blijkbaar een move van McLaren dat ze Norris WDC willen zien, anders ga je dat niet doen. Anders had Piastri nu meer punten gehad...Lekker Ventje schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:57:
[...]
Dan ga je negen wedstrijden voor het einde als team beslissen dat Piastri wereldkampioen moet worden terwijl ook Piastri nog uit kan vallen zoals in Bakoe. En Norris weet dan dat ie negen wedstrijden lang Piastri voor moet laten gaan. Laat ze er gewoon voor vechten, zo overtuigend is het momenteel niet bij Piastri.
Maar goed, we gaan het zien, ik denk dat we nog wel een dubbele DNF bij McLaren gaan zien door deze rare calls.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als George zich hier en daar tussen de McL’s kan wurmen komende races…. Dan kan het rap interessant wordenArcticWolf schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:03:
[...]
Eh, Piastri lag toch voor op Monza na die pitstop, dat hij gevraagd werd om die plek terug te geven was dus blijkbaar een move van McLaren dat ze Norris WDC willen zien, anders ga je dat niet doen. Anders had Piastri nu meer punten gehad...
Maar goed, we gaan het zien, ik denk dat we nog wel een dubbele DNF bij McLaren gaan zien door deze rare calls.
Als Verstappen in de resterende races maximaal scoort haalt hij 174 punten. Als Piastri in elke race 2e wordt haalt hij 129 punten. Een verschil van 45 punten. Het verschil is nu 63 punten. Piastri moet dus ergens 18 punten extra laten liggen. Het gaat lastig worden.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Er was een tijd dat KMag zowat iedere keer als de stewards maar dachten dat er iets aan zijn auto leek te wapperen/los zat de meatbal kreeg. Blijkbaar is dat wapperen/los zitten niet zo'n probleem als het aan de auto van een Britse rijder aan de orde is.
Jij gaat uit van PIA. Alsof NOR niet meer in beeld is. Die zie ik net zo goed nog het kunstje flikken. De o zo koele PIA valt vandaag toch ook weer door de mand… zit weinig pit (meer) in.Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:10:
Als Verstappen in de resterende races maximaal scoort haalt hij 174 punten. Als Piastri in elke race 2e wordt haalt hij 129 punten. Een verschil van 45 punten. Het verschil is nu 63 punten. Piastri moet dus ergens 18 punten extra laten liggen. Het gaat lastig worden.
Mijn boefje is liev!
Ik kijk alleen naar de kansen voor Verstappen en naar het verschil tussen Verstappen en de nummer 1.JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:12:
[...]
Jij gaat uit van PIA. Alsof NOR niet meer in beeld is. Die zie ik net zo goed nog het kunstje flikken. De o zo koele PIA valt vandaag toch ook weer door de mand… zit weinig pit (meer) in.
Dat snap ik, maar NOR gaat geheid ook nog roet in het eten gooien voor PIA (en wellicht ook VER)Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:13:
[...]
Ik kijk alleen naar de kansen voor Verstappen en naar het verschil tussen Verstappen en de nummer 1.
Mijn boefje is liev!
Meeste kampioenen zijn geen kampioen geworden door eerlijk en meelevend te zijn. Hoop dat vandaag het kantelpunt is door dit akkefietje en het binnenslepen van het WCC. Als we 6 races vuurwerk krijgen mogen ze allemaal WDC worden van mij, en krijgt het kampioenschap ook wat meer glansJB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:12:
[...]
Jij gaat uit van PIA. Alsof NOR niet meer in beeld is. Die zie ik net zo goed nog het kunstje flikken. De o zo koele PIA valt vandaag toch ook weer door de mand… zit weinig pit (meer) in.
Eens. Ik hoop dat het de laatste 2 races billen knijpen wordt. En wie dan kampioen wordt maakt mij niet uit.saikol schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:15:
[...]
Meeste kampioenen zijn geen kampioen geworden door eerlijk en meelevend te zijn. Hoop dat vandaag het kantelpunt is door dit akkefietje en het binnenslepen van het WCC. Als we 6 races vuurwerk krijgen mogen ze allemaal WDC worden van mij, en krijgt het kampioenschap ook wat meer glans
Terwijl Zak aan het praten is tegen Oscar denkt Piastri zoek het uit en midden in het gesprek trekt hij de stekker eruit
Dit zou weleens een seizoen kunnen worden waarin als twee honden vechten om een been, gaat de derde ermee heen.d0s schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:44:
De mclarens gaan nog wel een incident hebben, dat kan bijna niet anders. Zeker na vandaag. Piastri zal ook voelen dat hij t qua racepace sinds aanral races moet afleggen tegen Norris en ziet zijn voorsprong slinken.
Nieuw record op komst voor Max. Kampioen worden vanaf de grootste achterstand ooit.
Valt toch wel mee? Norris komt met geluk op p3 (geluk dat ie door mag met die kapotte vleugel, terwijl hij PIA bijna in de muur rijdt en Verstappen ook nog raakt) , vervolgens heeft PIA ook nog een slechte stop en finished alsnog binnen 2 seconden van Norris.d0s schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:44:
Norris heeft alle hulp van het team nodig, Piastri word vooral genaaid door ze. Zonder dat papaya rules gezeik stond PIA verder voor op NOR
Het is ook wel vechten tegen de bierkaai als je door je team genaaid wordt. In monza moest ie zn plek afstaan om niks, nu wordt ie aan de kant gebeukt en zegt t team sorry not sorry. Ik denk dat ie er behoorlijk alleen voor staat. Hopelijk gaat ie daar volgend jaar weg. Kan Mclaren opzoek naar een 3e rangs rijder die bereid is zich te laten piepelen naast het Wunderkind.JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:12:
[...]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Piastri kon niet aanhaken de eerste stint. En als Norris niet met Verstappen had gevochten had hij het gat ook niet zo kunnen dichten verwacht ik.LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:34:
[...]
Valt toch wel mee? Norris komt met geluk op p3 (geluk dat ie door mag met die kapotte vleugel, terwijl hij PIA bijna in de muur rijdt en Verstappen ook nog raakt) , vervolgens heeft PIA ook nog een slechte stop en finished alsnog binnen 2 seconden van Norris.
Norris heeft alle hulp van het team nodig, Piastri word vooral genaaid door ze. Zonder dat papaya rules gezeik stond PIA verder voor op NOR
Norris heeft duidelijk meer racepace gevonden na de zomerstop.
PIA had lekker die plek moeten behouden na die slechte stop van NOR onlangs. Die klonk nu echt goed geknakt en merk dat ik er weinig sympathie voor kan opbrengen. Verder mag wat mij betreft dit circuit ook wel van de kalender, ik kon er echt niet inkomen en heb tot ronde 45 een beetje doorgespoeld (keek later terug). Los van het negatieve, als TSU weer de benchmark is voor RBR op dit circuit, extra knap van VER om P2 te behouden met alles wat tegen zat
. Benieuwd naar de komende races.
Max leek een aardig onvoorspelbare auto te hebben. Tien tegen 1 dat de lovetap van Norris op z’n achterkant schade heeft veroorzaakt. Dit was niet de top RB21 die we vrijdag en zaterdag zagen. Desondanks een knappe race van Rus. Piastri slijpt de messen 😈
Ik verwacht ook nog wel een bericht over wat schade aan de vloer. Dat gezegd hebbende was er gezeur met remmen, schakelen en balans.Lynx schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:49:
Max leek een aardig onvoorspelbare auto te hebben. Tien tegen 1 dat de lovetap van Norris op z’n achterkant schade heeft veroorzaakt. Dit was niet de top RB21 die we vrijdag en zaterdag zagen. Desondanks een knappe race van Rus. Piastri slijpt de messen 😈
Norris ging inderdad vanaf het achterlicht richting de achterband met die vleugel. Zeker met de hoeveelheid downforce die ze van de vloer halen kan schade op de diffuser best wat effect gehad hebben.MikeyMan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:54:
[...]
Ik verwacht ook nog wel een bericht over wat schade aan de vloer. Dat gezegd hebbende was er gezeur met remmen, schakelen en balans.
Maar wat had het team vandaag dan anders moeten doen?DirtyBird schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:41:
[...]
Het is ook wel vechten tegen de bierkaai als je door je team genaaid wordt. In monza moest ie zn plek afstaan om niks, nu wordt ie aan de kant gebeukt en zegt t team sorry not sorry. Ik denk dat ie er behoorlijk alleen voor staat. Hopelijk gaat ie daar volgend jaar weg. Kan Mclaren opzoek naar een 3e rangs rijder die bereid is zich te laten piepelen naast het Wunderkind.
Mijn boefje is liev!
Ik ben benieuwd naar de volgende races, ik hoop echt dat Piastri echt iets heeft van "f*ck your papaya rules". Het was echt tenenkrommend hoe ze omgingen met die clash, eerst veilig wachten tot de wedstrijdleiding wat zei en dan pas een definitief antwoord geven.
Hopelijk geeft het flink geknetterd achteraf
Vaak bu'j te bang!
Dit is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Als je ziet hoevaak ie gewoon de bochten afsneed, dan heeft ie daar een oneerlijk voordeel uit behaald. Normaal gesproken had die auto aan de kant gemoeten, omdat ie bijna geen enkele bocht meer kon halen, of het niet eens meer probeerde 🤷♂️
Testing, one, two ...
Daarom hoop ik ergens dat het gewoonweg niet lukt voor MCL om dat WDC binnen te halen.-tom-562 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:10:
Ik ben benieuwd naar de volgende races, ik hoop echt dat Piastri echt iets heeft van "f*ck your papaya rules". Het was echt tenenkrommend hoe ze omgingen met die clash, eerst veilig wachten tot de wedstrijdleiding wat zei en dan pas een definitief antwoord geven.
Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ben het niet eens dat circuit van de kalender moet, op het einde zie je pas hoe zwaar de coureurs het hebben gehad. Dat er weinig actie is, is wel typisch aan het circuit, maar ze moeten er wel extra hard voor werken. Prachtig circuit, hopelijk blijft het nog even op de kalender staan.Southern Sun schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:48:
PIA had lekker die plek moeten behouden na die slechte stop van NOR onlangs. Die klonk nu echt goed geknakt en merk dat ik er weinig sympathie voor kan opbrengen. Verder mag wat mij betreft dit circuit ook wel van de kalender, ik kon er echt niet inkomen en heb tot ronde 45 een beetje doorgespoeld (keek later terug). Los van het negatieve, als TSU weer de benchmark is voor RBR op dit circuit, extra knap van VER om P2 te behouden met alles wat tegen zat. Benieuwd naar de komende races.
Nou ja, met die stop in Monza was inderdaad stom maar met zo'n incident als vandaag lijkt het me prima om de beoordeling van de stewards te laten bepalen, die hebben het als fair beoordeeld.DirtyBird schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:41:
[...]
Het is ook wel vechten tegen de bierkaai als je door je team genaaid wordt. In monza moest ie zn plek afstaan om niks, nu wordt ie aan de kant gebeukt en zegt t team sorry not sorry. Ik denk dat ie er behoorlijk alleen voor staat. Hopelijk gaat ie daar volgend jaar weg. Kan Mclaren opzoek naar een 3e rangs rijder die bereid is zich te laten piepelen naast het Wunderkind.
Zoveel spannendste gebeurd er toch niet tussen NOR en PIA bij de start? Dat er wat tikjes uit worden gedeeld links en rechts is toch redelijk normaal in de hectiek van de start. Als een PIA hem er op Monza 2024 lomp naast gooit is het allemaal geweldig. Nu ziet NOR een mogelijkheid en is het allemaal niet fair. Lekker laten racen. Brengt de spanning tenminste weer een beetje terug.
d-vine schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:32:
Piastri mocht op de foto met de team leden die wel willen dat hij wint![]()
Select groepje
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/iDgireCIpP6t0xQn3ElvldVg.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Piastri gaat volgend jaar bij een ander team rijden.
Ik zou het doen!
Laat hem maar ruilen met Max. Dan kan Max z'n lijstje aanvullen met Norris z'n naam.rammes schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:58:
Was hij daarvoor ook al aan het doen. Daarom liep Max in. George had daar al geantwoord trouwens. Max moest vooral Lando voorblijven dus die ging wel voor Max pace.d0s schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:23:
[...]
Ik denk het niet. Het remfoutje van Max was de kanteling, daarna zakte de pace weg. Tot dat moment hengelen Max George langzaam binnen. Het gat was 2.7sec op dat moment.
Daarna kon George zijn banden sparen.
een treffende spreuk
Piastri gaat er gewoon voor zorgen dat Norris geen kampioen wordt, ook al kost het hem zijn eigen kampioenschap.
Dat zou de beste uitkomst zijn. Titel pakken en lekker bij Mercedes gaan rijdenrammes schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:58:
Kan me niet voorstellen dat Webber hier niet mee bezig is..
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Piastri is saai…slaapverwekkend saai….Danfoss schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:08:
[...]
Dat zou de beste uitkomst zijn. Titel pakken en lekker bij Mercedes gaan rijden![]()
Lijkt me dat je een headliner wil. Iemand die er uit springt. Hamilton door z’n leven buiten F1 en stijl, Alonso en Max door hun strijdlust en karakter. Piastri heeft het charisma van een banaan. Zelfs Russel is opvallend op zijn manier. Ik zou marketingwaarde willen als ik zo’n groot team run. Zijn genoeg rijders gelijkwaardig die in een raket op wielen ook kampioen kunnen worden.
Overigens waar is toch dat sensationele banden overwicht van McLaren? Je ziet bijvoorbeeld in Monza, Bakoe en Singapore ook dat ze ineens geen superieure derde sector meer hebben in de kwali.
Webber kan zich beter op de mentale weerbaarheid van Piastri richten. Hij lijkt wel een verwend kind die niets kan hebben.Danfoss schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:08:
[...]
Dat zou de beste uitkomst zijn. Titel pakken en lekker bij Mercedes gaan rijden![]()
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Het gaat tenslotte om de wereldtitel. Hij zou niet in de Formule 1 horen als hij hier geen problemen mee hebben en hij heeft duidelijk laten horen hoe hij er over denkt. Qua mentale weerbaarheid is hij een van de betere in het veld. Daar heeft hij geen hulp bij nodigLekker Ventje schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:16:
[...]
Webber kan zich beter op de mentale weerbaarheid van Piastri richten. Hij lijkt wel een verwend kind die niets kan hebben.
Tsja, beetje lastig zeggen, niet? Ten eerste kennen we Piastri niet. Daarnaast is McLaren zelf van "alles eerlijk doen". Zie Hongarije vorig jaar, zie Monza dit jaar. Dan creëer je dus als team zelf de situatie dat dit soort dingen gevraagd worden. Als McLaren zich al die andere keren nergens mee bemoeid had om het "eerlijk" te maken wist Piastri (en de rest van de wereld) ook waar ze aan toe waren. Als Piastri dan nog steeds dit zou doen op de radio, ja, dan is het een verwend kind. Maar de situatie was nu anders, als je het gehele plaatje bekijkt.Lekker Ventje schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:16:
[...]
Webber kan zich beter op de mentale weerbaarheid van Piastri richten. Hij lijkt wel een verwend kind die niets kan hebben.
Gewoon lekker de mond houden en laten racen. In Hongarije vorig jaar, in Monza dit jaar, vandaag. Het team creëert zelf deze situatie met hun "eerlijk racen". Maar het is nooit eerlijk. Je kunt niet beide derde rijden bv en nouja, dan kun je elkaar tegen komen in T1 T3.JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:05:
[...]
Maar wat had het team vandaag dan anders moeten doen?
Natuurlijk was het gek geweest als het team vandaag wel "ingreep". Maar al die andere keren dat het team wel ingreep waren net zo gek. En ze hebben zelf het precedent gecreëerd dat deze vragen nu (en in Silverstone) gesteld worden.
Piastri valt de laatste tijd erg tegen inderdaad.Lekker Ventje schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:16:
[...]
Eerst mocht ik hem wel, maar de laatste tijd is het gewoon een verwend kind.
Hoop gedoe om niks? Zak heeft een hele ronde om zijn mond open te trekken en doet dat niet. Richting einde ronde vertelt Stallard hem om de motor uit te zetten en na 5 sec volledig uit. Met gewoon tellen kom ik uit op ~9 sec tussen de laatste pruttel van de motor en radio die uitvalt. En normaliter is er een ~5 sec vertraging in radio (bv te zien aan lampje op stuur dat de radio aan staat / duim die knopje in drukt en beginnen met praten). Dus Piastri zet gewoon na 5 sec de auto uit zoals gevraagd. Had Zak dus maar beter met zijn verhaal moeten beginnen.
Motorsport kopte ‘m dus vandaar gedeeld. Er is wel degelijk iets aan de hand bij MCL dus het helpt allemaal niet.RobertMe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:38:
[...]
Hoop gedoe om niks? Zak heeft een hele ronde om zijn mond open te trekken en doet dat niet. Richting einde ronde vertelt Stallard hem om de motor uit te zetten en na 5 sec volledig uit. Met gewoon tellen kom ik uit op ~9 sec tussen de laatste pruttel van de motor en radio die uitvalt. En normaliter is er een ~5 sec vertraging in radio (bv te zien aan lampje op stuur dat de radio aan staat / duim die knopje in drukt en beginnen met praten). Dus Piastri zet gewoon na 5 sec de auto uit zoals gevraagd. Had Zak dus maar beter met zijn verhaal moeten beginnen.
We gaan het zien komende weken.
Mijn boefje is liev!
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |