[F1 2025] Race 18 GP van Singapore Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8XWjvbJxjGqoyKd4Z0ZK39U3.png
RONDE 18: SINGAPORE GRAND PRIX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/BRbjiadMWDIJDLdr7g51ErFW.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nbrSFOse8uUp6q65CBbKff_LVA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ru4t9Pm2mvgiAORZ3CJbyb52.png?f=user_large
vr 3 okt
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 11:30
Local time: 17:30
Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 21:00
za 4 okt
Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 11:30
Local time: 17:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 21:00
zo 5 okt
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 14:00
Local time: 20:00

Circuit
▸ Naam: Marina Bay Street Circuit▸ Aantal rondes: 62
▸ Locatie: Marina Bay, Singapore▸ Lengte circuit: 4,94 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 306,143 km
Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/c_fit,h_704/q_auto/v1740000000/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Singapore_Circuit.webp

Bandenoverzicht
Voor de race in Singapore zijn de volgende banden gekozen: Hard - C3, Medium - C4 en Soft - C5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rW3AI33c9sqMpPglBH5grdkMa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HF7yMLLjQLdPFvA08px2zCH7.jpg?f=fotoalbum_large

Terug naar boven

[ Voor 1% gewijzigd door Chocoball op 01-10-2025 08:06 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Hoewel de C6 band, speciaal bedoelt voor Monaco en eigenlijk alle stratencircuits vanwege de geringe bandenslijtage komt deze niet in actie in Singapore. Dat had misschien nog wat variatie opgeleverd bij de kwalificatie omdat de mediumband, afhankelijk van de condities, soms beter is. Teams moeten dan ook keuzes maken welke banden ze voor de kwalificatie willen gebruiken en welke willen bewaren voor de race.

Wat het weer betreft zijn er vrijdg en zaterdag onweersbuiten in de ochtend of avond en zondag lijkt droog en bewolkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Natuurlijk nog niks zinnigs over te zeggen, maar als die RB21 nu ook mee kan gaan doen... Hoe lekker zou dat zijn :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:31:
Hoewel de C6 band, speciaal bedoelt voor Monaco en eigenlijk alle stratencircuits vanwege de geringe bandenslijtage komt deze niet in actie in Singapore. Dat had misschien nog wat variatie opgeleverd bij de kwalificatie omdat de mediumband, afhankelijk van de condities, soms beter is. Teams moeten dan ook keuzes maken welke banden ze voor de kwalificatie willen gebruiken en welke willen bewaren voor de race.

Wat het weer betreft zijn er vrijdg en zaterdag onweersbuiten in de ochtend of avond en zondag lijkt droog en bewolkt te worden.
Ik denk op Monaco na (want dat is niet meer te redden) een verplichte 2 stopper en verplicht de 3 compounds gebruiken elke GP leuk zou zijn.
Dan kunnen en misschien moeten de coureurs meer pushen op elke band in plaatst van racen in banden sparen modes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:47

basvn

Breezand - NHN

Omslagpunt van het seizoen misschien wel!

Ben benieuwd hoe RBR(vooral Max) er bij staat op statistisch gezien zijn slechtste circuit, met maar 3 ronden aan de leiding hebben gelegen in totaal..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:58:
Natuurlijk nog niks zinnigs over te zeggen, maar als die RB21 nu ook mee kan gaan doen... Hoe lekker zou dat zijn :)
Als Max boven de mcLarens kan eindigen gaat het nog heel spannend worden. Dit wordt toch wel “de race”. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23

sjaool

Every life should have 9 cats

basvn schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:11:
Omslagpunt van het seizoen misschien wel!

Ben benieuwd hoe RBR(vooral Max) er bij staat op statistisch gezien zijn slechtste circuit, met maar 3 ronden aan de leiding hebben gelegen in totaal..
Het lijkt erop dat ze bij Red Bull de weg omhoog weer hebben gevonden. Mede door ook naar de intuïtie van hun topcoureur te luisteren en de nieuwe bodemplaat. Ik ben echt benieuwd of Singapore ook een succes gaat worden. De McLaren jongens zullen nu toch wel wat nerveuzer gaan worden nu het einde van het seizoen in zicht komt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik ben benieuwd wie hem dit jaar tijdens de qualy in de muur zet :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24
bove027 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:13:
[...]

Als Max boven de mcLarens kan eindigen gaat het nog heel spannend worden. Dit wordt toch wel “de race”. Zin in!
Worden ze vervolgens 11, 12 en 13 :+

Nog belangrijker dan voor de McLarens finishen is dat Verstappen alles moet winnen. Alleen daarmee heeft hij het nog enigszins in eigen hand (Piastri moet dan 1x? P3 worden en de rest heeft die aan P2 voldoende. En als Verstappen toch al alles zou winnen (onwaarschijnlijk) acht ik de kans groot dat Piastri niet elke race P2 wordt). Anders heeft die al het geluk nodig van nog een (eigenlijk meerdere?) dikke prut races van Piastri. Stel een Mercedes of Ferrari win met Verstappen P2 en de McLarens 3 en 4 zet helemaal geen zoden aan de dijk, 5 of 6 schamele puntjes max. Terwijl P1 vs P2 er al 7 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

bove027 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:13:
[...]

Klopt, als hij hier boven de Mclarens eindigt is er nog hoop. Als hij erachter eindigt schrijf ik het kampioenschap voor mij af. (Toch wel leuk dat er nog een kansje is, maakt het wel weer interessant)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Rekenkundig kan het gewoon. Maar de realiteit is weerbarstig denk ik.
Hoewel het zo maar kan det McLaren weer een ramp weekend heeft.
Cruciale race! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Enige kans is er nog als de MCLs een dnf nog ergens hebben denk ik. In elk geval Piastri. Anders is het eigenlijk al beslist.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:50
In theorie is de kans klein, maar aanwezig. In de praktijk vind ik het al leuk dat het geen gegeven is dat McLaren alles gaat winnen. Een stuk spannender om naar te kijken. Niet per se omdat Max kampioen zou kunnen worden, maar om te zien wat die druk met Piastri en Norris doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toke_gt schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:55:
In theorie is de kans klein, maar aanwezig. In de praktijk vind ik het al leuk dat het geen gegeven is dat McLaren alles gaat winnen. Een stuk spannender om naar te kijken. Niet per se omdat Max kampioen zou kunnen worden, maar om te zien wat die druk met Piastri en Norris doet.
Vooral dat laatste, dat onderscheid in mijn ogen echte kampioenen met "snelste wagen" kampioenen, druk vormt diamanten of stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De kans om wereldkampioen te worden is klein maar 2e worden is absoluut nog mogelijk. Maar ik denk dat ene MV daar helemaal niet mee bezig is. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sjaool schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:24:
De kans om wereldkampioen te worden is klein maar 2e worden is absoluut nog mogelijk. Maar ik denk dat ene MV daar helemaal niet mee bezig is. :)
Klopt, volgens mij heeft hij dit seizoen al afgeschreven. Gezien Lando z'n opmerkingen over Max z'n buiten-F1 race bezigheden zou ik het zooo leuk vinden als Max 2e wordt voor Lando.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:24:
Ik denk inderdaad niet dat Verstappen bezig is met zijn plek in het kampioenschap. Enige dat die wilt is winnen winnen winnen. En ja, dat betekent uiteindelijk dat je waarschijnlijk WDC wordt. Maar WDC is die al vaker dus die heeft die al afgevinkt zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mad-Matt schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Klopt, volgens mij heeft hij dit seizoen al afgeschreven. Gezien Lando z'n opmerkingen over Max z'n buiten-F1 race bezigheden zou ik het zooo leuk vinden als Max 2e wordt voor Lando.
Precies. Lando is nu alweer de underdog aan het uithangen met zijn mega dominante auto :/ Het is bijna zielig aan het worden. Zo van, ik dek me maar alvast in, mocht ik alsnog 3e worden met mijn gepruts.

Dan heb je Oscar nog, die de druk nu begint te voelen. Foutjes? Nog meer foutjes? Ik zie nog wel gekke dingen gebeuren. Vorig jaar was het ook nog billen knijpen op het eind, omdat de auto van Max al niet meer wilde, ook al leek het toen al lang beslist en ja het gat is nu groter maar Max is wel een ander kaliber "jager".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Men roept eigenlijk al vrij lang, dat Singapore niet het circuit is dat Red Bull ligt. Maar nu met de RB21 ook zo anders is dan voorgaande jaren, kan dat dan eigenlijk nog altijd wel gezegd worden van de Red Bull? Waar zit het hem dan precies in, waarom men zegt dat Singapore een circuit is dat RB niet zo ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:18:
Men roept eigenlijk al vrij lang, dat Singapore niet het circuit is dat Red Bull ligt. Maar nu met de RB21 ook zo anders is dan voorgaande jaren, kan dat dan eigenlijk nog altijd wel gezegd worden van de Red Bull? Waar zit het hem dan precies in, waarom men zegt dat Singapore een circuit is dat RB niet zo ligt?
Andere jaren zat het hem volgens mij in kerb riding? De auto wilde niet over de kerbstones heen terwijl dat wel vrij essentieel is om snel te gaan over een stratencircuit. Maar dat zal een mechanisch (/ophanging) iets zijn. Dus als ze het lek boven hebben met een nieuwe vloer lijkt mij dat geen verbetering te geven in kerb riding.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Oh oh what have you done F1
You made it personal now Max will win ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkWkW2L2XjY7_vw8lJzsgtQwEtk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JNRn53CPuk4gvJAjK89IINzw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Geldt het ook als "winnen" als iedereen uitvalt en VER is de laatste die hem in de muur zet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:24:
Geldt het ook als "winnen" als iedereen uitvalt en VER is de laatste die hem in de muur zet? :+
Als hij maar 90% van de race heeft gereden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amphiebietje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:24:
Zou kunnen, een limiet op minimum aantal auto's/coureurs in een race is er overigens niet. :) Laagste aantal geclassificeerd in een race is 4, Monaco 1966. (waarbij coureurs/auto's minimaal 90% van de race hebben afgelegd). Het laagste aantal dat ooit daadwerkelijk de finish heeft gezien, is ook in Monaco, 30 jaar later, tijdens de 1996 Monaco Grand Prix, waarbij 3 coureurs daadwerkelijk de race 100% hebben uitgereden en afgevlagd zijn. Daarbij waren overigens 6 uiteindelijk geclassificeerd, omdat die andere 3 ook meer dan 90% van de race hadden afgelegd.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Deze ga ik goed volgen, vorig jaar was Max 2e, nu gebrand om te winnen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd hoe Red Bull het hier gaat doen. Vorig jaar zette Norris hem bijna in de muur, volledig onbedreigd aan de leiding, laat Oscar dat komende race ook eens doen. Als dat gebeurt, begin ik te geloven in de titelaspiraties van Max, vooral omdat Lando en Oscar dan HEEL dicht op elkaar zitten qua punten (aangenomen dat Lando wel op p2 achter Max finisht). Dat voorkomt dat McLaren later dit seizoen toch een #1 rijder aanwijst waar de ander voor moet wijken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:13:
[...]

Precies. Lando is nu alweer de underdog aan het uithangen met zijn mega dominante auto :/ Het is bijna zielig aan het worden. Zo van, ik dek me maar alvast in, mocht ik alsnog 3e worden met mijn gepruts.

Dan heb je Oscar nog, die de druk nu begint te voelen. Foutjes? Nog meer foutjes? Ik zie nog wel gekke dingen gebeuren. Vorig jaar was het ook nog billen knijpen op het eind, omdat de auto van Max al niet meer wilde, ook al leek het toen al lang beslist en ja het gat is nu groter maar Max is wel een ander kaliber "jager".
Is dit nog wel de ‘mega dominante auto’ van het begin van het seizoen? Ik zat een side by side video te kijken van de Q3 rondes van Max en Lando waarbij de McLaren van Lando in de bochten duidelijk meer correcties nodig had/ de auto vaker uitbrak. Kan het niet zo zijn dat ze de auto (onbedoeld) snappier hebben gemaakt door updates? In dat geval zou meer druk op de coureurs de laatste races nog wat leuker maken })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:28
CH4OS schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:18:
In 2022 ging Max in Q3 met paars-Paars-paarse minisectoren de pits in omdat zijn brandstof op was, nadat hij al een paar keer een ronde had afgebroken. Daardoor startte hij P8, en omdat je in Singapore bijna niet kan inhalen, strandde hij op P7, terwijl hij hem had kunnen en moeten winnen (Perez won uiteindelijk). In de jaren van Mercedes dominantie is Ricciardo er regelmatig 2e geworden. in 2024 werd Max er 2e.
Dus alleen omdat in 2023 (het ultra dominante RB jaar) RB in Q2 werd uitgeschakeld, zou Singapore de RB niet liggen, ik vind het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
Nivado schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:59:
[...]

In 2022 ging Max in Q3 met paars-Paars-paarse minisectoren de pits in omdat zijn brandstof op was, nadat hij al een paar keer een ronde had afgebroken. Daardoor startte hij P8, en omdat je in Singapore bijna niet kan inhalen, strandde hij op P7, terwijl hij hem had kunnen en moeten winnen (Perez won uiteindelijk). In de jaren van Mercedes dominantie is Ricciardo er regelmatig 2e geworden. in 2024 werd Max er 2e.
Dus alleen omdat in 2023 (het ultra dominante RB jaar) RB in Q2 werd uitgeschakeld, zou Singapore de RB niet liggen, ik vind het wel meevallen.
Dit geeft hoop. De Quali gaat een hoop bepalen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:42
Nivado schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:59:
[...]

Dit, al was de quali in 2022 wel nat (op intermediates). Ik vond de race vorig jaar ook best meevallen; Norris weliswaar op 20 sec maar die was onbedoeld/onbezonne aan het pushen. Piastri eindigde 20 sec achter Verstappen toen hij z’n banden niet genoeg kon sparen bij het inhalen van beide Mercedessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Strategie en pitstops die niet fout gaan worden belangrijk :)
(En geluk met SC)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 01-10-2025 13:22 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Pitlane snelheid is verhoogd van 60 naar 80 km/h heb ik gelezen, wacht nog op officieel document

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bsZMcVULKgDMaftOpVjchma-3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dn4L8xXaTEWcCzZL7XmlgYhi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 01-10-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Max 1, Norris 2 en DNF Piastri. Dat zou de rest van het seizoen prachtig maken. Norris en Piastri vol onder druk omdat ze heel dicht bij elkaar staan qua punten en pitbull Verstappen die er met het bot vandoor zou kunnen gaan.

Toch ben ik huiverig voor een seizoen dat...
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExcDNmNWVmNmFxNDdoNnIxaWM4eWZibmlleTJoZDJjd3kzcnl0Z3lhaSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/4n1kDOsXgfrhMXn5LL/giphy.gif

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

OzzieMann schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:36:
Max 1, Norris 2 en DNF Piastri. Dat zou de rest van het seizoen prachtig maken. Norris en Piastri vol onder druk omdat ze heel dicht bij elkaar staan qua punten en pitbull Verstappen die er met het bot vandoor zou kunnen gaan.

[Afbeelding]
Voor hetzelfde geld is het een PIA op 1 en NOR op DNF en dan is het inderdaad wat minder spannend :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

OzzieMann schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:36:

[Afbeelding]
of Norris P4 Loopt Max nog wat verder in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:17
Ik vind het dit jaar gewoon geweldig. En het word alleen maar spannender. En geniet van de races die tot nu toe zijn gereden.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
Ik maak op uit de reacties:

De hoop is groot, de kans is klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jaapstobbe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:27:

Releastisch gezien is het ook niet mogelijk maar we hebben Max vaker dingen zien doen waarvan iedereen dacht dat het niet mogelijk was. Dus ja, de hoop is groot. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Norris werd ook gehyped ook al was het zeker dat hij Max niet kon inhalen. ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:51
Illegal_Alien schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:45:
Norris werd ook gehyped ook al was het zeker dat hij Max niet kon inhalen. ;)
Die kans was vorig jaar wel een flink stuk hoger dan de kans die Verstappen momenteel heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:17
Alles kan. Heb genoten afgelopen zaterdag tijdens de 4uur race Nürburgring van Max in zijn GT4. Hij kan gewoon bijna alles.

[ Voor 5% gewijzigd door Dolbyadt op 01-10-2025 14:53 ]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
Dolbyadt schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:52:
Alles kan. Heb genoten afgelopen zaterdag tijdens de 4uur race Nürburgring van Max in zijn GT4. Hij kan gewoon bijna alles.
Tenzij jij een andere race hebt gekeken dan de rest, was het een indrukwekkende overwinning in een GT3 ;)
https://nl.motorsport.com...en-nls9-cijfers/10763339/

Met een kleine voetnoot dat een aantal concurrenten niet meereed in de GT3 klasse.
Er was een overzicht, maar dat ben ik even kwijt.
Uit m'n hoofd waren er 3 of 4 teams niet in SP9/GT3

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:34

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik vind het vooral leuk om te zien wat RB op dit circuit kan doen. De kans dat Max nog kampioen word schat ik echt op minder dan 1%, ook al is er een perfecte uitslag. Maar we gaan het zien :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:28
Zijn we vorig jaar vergeten? toen was mclaren ook na het seizoenshelft opeens erg krachtig. hopelijk voor max nu dit senario met de RB

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bij de RB21 zijn wel twee dingen veranderd.
1) Ze hebben nieuwe brake ducts die op zijn minst lijken op die van McLaren.
2) Met de nieuwe vloer lijken ze merkbaar lager afgesteld te rijden, dus veel meer neerwaartse druk.

Nu is Singapore weer een apart circuit. Het is er altijd warm, de baan is alles behalve egaal wat laag afstellen lastiger maakt en je wil juist zoveel mogelijk neerwaartse druk vanwege alle bochten. Dat zet ook extra belasting op je banden. Het is dus echt afwachten wat er nu gebeurd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:50
raymondw schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:04:
[...]
Met een kleine voetnoot dat een aantal concurrenten niet meereed in de GT3 klasse.
Er was een overzicht, maar dar ben ik even kwijt.
Uit m'n hoofd waren er 3 of 4 teams niet in SP9/GT3
Maar degenen die wel reden waren zeker geen pannenkoeken. Zoals je ook uit de reacties van die mensen hebt kunnen opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jaapstobbe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:27:

Maar als iemand het kan, dan is het wel Max. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zra-kTC2TpS4rkI2YCam_jnj7DE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZrH3BpOSZcGDMnP4lm7tK7ij.png?f=fotoalbum_large
Vettel had in de laatste 9 races van 2013 de hoogste tree te pakken.
In de laatste 11 zelfs 10x en 1 x een 3e plek.
Het kan dus, al ben ik bang dat de huidge auto alleen goed zal werken op specifieke circuits.
De kans is klein maar het zou legendarisch zijn als het lukt voor Max, en ik hoop het natuurlijk dat het lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

Zou kunnen, een limiet op minimum aantal auto's/coureurs in een race is er overigens niet. :) Laagste aantal geklassificeerd in een race is 4 waarvan 3 auto's daadwerkelijk de finish haalden, Monaco 1966. Er is daarbij dus 1 auto alsnog geclassificeerd, omdat deze 90% van de race afstand had afgelegd.
Ik dacht, huh, zo oud ben ik toch niet. Maar in 1996 heben ze dat 3 finishen even overgedaan (die heb ik wel live gezien). Toen zijn er echter 6 auto's geclassificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:20
YakuzA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:27:
Ik ben benieuwd wie hem dit jaar tijdens de qualy in de muur zet :)
Max, en daarmee komt dan een eind aan alle what-if scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jake schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:05:
Ik dacht, huh, zo oud ben ik toch niet. Maar in 1996 heben ze dat 3 finishen even overgedaan (die heb ik wel live gezien). Toen zijn er echter 6 auto's geclassificeerd.
Ja, ik dacht op een gegeven moment cijfers door elkaar te halen, dus heb het uiteindelijk ook even helemaal uitgezocht, 1996 Monaco was ook zo'n verregende race inderdaad, maar daar waren wel weer meer auto's uiteindelijk geclassificeerd.

Ik heb de informatie over Monaco '66 uit Wikipedia: List of Formula One race records, ik zuig het dus ook niet uit de duim, sorry :$

EDIT:
En nu ik de pagina nogmaals lees, zie ik dat ik alsnog de jaartallen door elkaar heb gehaald... :')

EDIT2:
En mijn vorige bericht daarop nu aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2025 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wel weer zin in, Max heeft ervoor gezorgd dat het iig weer spannend is om te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kevlar01 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:04:
[Afbeelding]
Vettel had in de laatste 9 races van 2013 de hoogste tree te pakken.
In de laatste 11 zelfs 10x en 1 x een 3e plek.
Het kan dus, al ben ik bang dat de huidge auto alleen goed zal werken op specifieke circuits.
De kans is klein maar het zou legendarisch zijn als het lukt voor Max, en ik hoop het natuurlijk dat het lukt.
Stel VER wint vanaf nu alles en PIA wordt tweede, dan loopt VER elke race ook maar 7 punten op PIA in. Gezien het verschil in punten dat er is, wordt het dan best lastig om nog kampioen te worden. Al heeft VER dan ook wel weer het record van Vettel gebroken, door 10 races achter elkaar te winnen. ;) Dus dat zoiets kan, weet VER ook wel. :+

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:26
CH4OS schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

Stel VER wint vanaf nu alles en PIA wordt tweede, dan loopt VER elke race ook maar 7 punten op PIA in. Gezien het verschil in punten dat er is, wordt het dan best lastig om nog kampioen te worden. Al heeft VER dan ook wel weer het record van Vettel gebroken, door 10 races achter elkaar te winnen. ;) Dus dat zoiets kan, weet VER ook wel. :+
Maar dat record van 10 staat toch al op zijn naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mawlana schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:13:
[...]

Max, en daarmee komt dan een eind aan alle what-if scenario's.
Wanneer heeft Verstappen de laatste keer een auto in de muur gezet? Ik kom zo snel niet verder dan Saoedi Arabië '21.

Gokken op dat hij een auto in de muur zal zetten in een Q zou ik dus niet durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

Er zijn ook nog sprint races ;)

Volgens mij is één P3 van Piastri voldoende om kampioen te worden (als Verstappen alles wint).

En Verstappen heeft het record van 9 race wins op rij zowel al geëvenaard als overtroffen. Heeft een streak van 9 en een van 10 (2023, na Baku tot aan Singapore en na Singapore tot Australië 2024?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:57

Killjoy

Klingon lawn products

Kortom, om een lange discussie samen te vatten: Verstappen kan het kampioenschap niet zelfstandig winnen, maar Piastri kan het wel zelfstandig verliezen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
en die kans wordt steeds groter nu er wat druk op komt te staan. Norris en Piastri hebben minder ervaring met de kampioensdruk en zijn ook nog eens teamgenoten. Zonder teamorders werd het een slagveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Bvanham schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:52:
en die kans wordt steeds groter nu er wat druk op komt te staan. Norris en Piastri hebben minder ervaring met de kampioensdruk en zijn ook nog eens teamgenoten. Zonder teamorders werd het een slagveld.
Papaya rules to the rescue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

McLaren moet voor komend weekend al een nummer 1 racer aanwijzen. Die Papaya rules afschaffen. Als ze dat niet doen wordt de kans dat Max een heel eind komt alleen maar groter. Die 3 punten die ze hebben weggegeven tijdens die swap toen Norris een slechte stop had...... Kan hun de das om doen. Als ze niet opletten GAAT het hun de das omdoen. Let maar op.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:36:
Bij de RB21 zijn wel twee dingen veranderd.
1) Ze hebben nieuwe brake ducts die op zijn minst lijken op die van McLaren.
2) Met de nieuwe vloer lijken ze merkbaar lager afgesteld te rijden, dus veel meer neerwaartse druk.

Nu is Singapore weer een apart circuit. Het is er altijd warm, de baan is alles behalve egaal wat laag afstellen lastiger maakt en je wil juist zoveel mogelijk neerwaartse druk vanwege alle bochten. Dat zet ook extra belasting op je banden. Het is dus echt afwachten wat er nu gebeurd.
Op de vrijdagen reed het team nooit met vol vermogen en werd het theoretisch benaderd wat de wagen zou doen op vol vermogen. Op vol vermogen bleek de wagen vervolgens anders te reageren, was de balans anders of zat men te dicht bij de grond en moest de wagen hoger en daarme meer luchtweerstand. Daarom rijdt Red Bull ook met vol vermogen op de vrijdag om niet voor verrassingen komen te staan en dat de hele afstelling nog overhoop moet zoals in Zandvoort het geval was..Ook luistert het team nu meer naar de terugkoppeling van de coureurs en minder naar de data van de simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
As. zondag moet ik zelf mee als groom voor 4 wedstrijdrondes dressuur voor 2 ruiters, maar ben op tijd terug voor de race in Singapore... weet niet waar ik meer nerveus voor ben, de dressuur wedstrijden of de race }:O voelt een beetje als Silverstone/Monza 2021 dit seizoen op dit moment.
Denk dat ik helemaal leip wordt als Norris en Piastri eruit vliegen en Verstappen wint 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RobertMe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:18:
[...]
Gokken op dat hij een auto in de muur zal zetten in een Q zou ik dus niet durven.
Ik heb even gebabbeld met ChatGTP. Er zijn op dit moment geen gerenommeerde bookmakers die deze weddenschap aanbieden. Maar stel dat je een bookmaker vindt en een bescheiden bedrag inlegt, zeg 50 euro, en Max crasht, heb je een prima winst. Als de kans dat hij crasht op 2% wordt ingeschat ga je met 2500 euro naar huis. Als je die 50 euro niet boeit en just for fun, is het best een leuke gok.

Een weddenschap dat Max WDC wordt staat ongeveer op 1:5,5 dus kun je ook wat aan verdienen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chocoball schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:56:
[...]

Op de vrijdagen reed het team nooit met vol vermogen en werd het theoretisch benaderd wat de wagen zou doen op vol vermogen. Op vol vermogen bleek de wagen vervolgens anders te reageren, was de balans anders of zat men te dicht bij de grond en moest de wagen hoger en daarme meer luchtweerstand. Daarom rijdt Red Bull ook met vol vermogen op de vrijdag om niet voor verrassingen komen te staan en dat de hele afstelling nog overhoop moet zoals in Zandvoort het geval was..Ook luistert het team nu meer naar de terugkoppeling van de coureurs en minder naar de data van de simulator.
Oh dat ook? Dan vraag ik me wel af of ze niet een extra PU moeten nemen.
Daarnaast hebben ze blijkbaar ook een nieuwe voorvleugel die toch ook opvallend lijkt door te buigen.

Pagina: 1

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord