Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Zowel Jeddah (de race neem ik aan dat je bedoeld?) als Monza waren geen driver error. Dat was een rode waas / bewuste actie.Bezulba schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:59:
Alleen 2021 was relatief close. En daar lag hij er ook een paar keer goed af. Jeddah en Monza om er maar een paar te noemen.
Jeddah de kwalificatie was dan wel een driver error maar volgens mij ging het over crashes bij inhalen / domme acties. Niet over in de kwalificatie net over het randje gaan en de muur raken.
Wordt, voor zover ik weet, gemeten op de middenlijn, dus het midden tussen de twee witte lijnen. Bij aanpassingen aan bochten moeten stukken opnieuw gemeten worden.Mania-92 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:45:
[...]
Hoe meer je eigenlijk de lengte van een circuit? Midden van het wegdek?
Mijn indruk was eigenlijk dat het beter kon. Nog iets teveel onderstuur. Denk dat dat Verstappen rustig rijdt omdat er nog veel te veel stof en te weinig rubber ligt. Rustig is natuurlijk altijd relatiefTreveo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:59:
Ik weet dat het pas FP1 is, maar de RB21 lijkt wel op rails te liggen? VER is rustig en clean aan het rondrijden.
[ Voor 37% gewijzigd door Kenhas op 03-10-2025 12:03 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tiende achter Lec, maar over ferarri hoeven we ons toch niet druk te maken.
Piastri ook nergens tot noch toe...
Dit kan hem wel eens gaan worden
Piastri doet dat vaker, die trekt wel weer bij.Luapper schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:16:
Net een fast lap met Verstappen mee gekeken... ziet er zeer goed uit.
Piastri heeft humor...
[ Voor 4% gewijzigd door saikol op 03-10-2025 12:27 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De kont van Mercedes en McLaren zwabbert nogal. Dat wordt nog wat.
Lijkt een positief begin van het weekend met de Red Bull van Max.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dit is al jaar en dag zo met Lewis. Maar zoals bij _alles_, wordt hem altijd de hand boven het hoofd gehoudenPierre schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:16:
Volgens mij moet Lewis aan de bril.
Mijn boefje is liev!
Niet echt, met het verstrijken van de jaren zie je bij Max echt dat hij veel meer met het verstand racet dan andere coureurs. Hij wordt voorlopig alleen beter en de rest moet hem voor blijven (mclaren) of verslaan.Bezulba schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Is dat zo?
Voor elke mooie Italië actie heb je ook een Hongarije actie.
Norris nog wel 2,2 tienden achter Piastri, dat is op zich ook wel mooi, want 'na het faire wisselen' zullen ze dat nu niet meer zomaar vragen lijkt mij. Dus ook hopen dat Pia voor Nor zit bij de qualificatie straks.
Volgens mij moet Max meer inlopen op PIA, dus juist hopen dat Norris voor Piastri zitjbdeiman schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:11:
[...]
Norris nog wel 2,2 tienden achter Piastri, dat is op zich ook wel mooi, want 'na het faire wisselen' zullen ze dat nu niet meer zomaar vragen lijkt mij. Dus ook hopen dat Pia voor Nor zit bij de qualificatie straks.
Niet alleen dat, NOR dichter op PIA betekent ook dat NOR meer bedreiging vormt en minder snel 2e viool zal spelen.Blik1984 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:14:
[...]
Volgens mij moet Max meer inlopen op PIA, dus juist hopen dat Norris voor Piastri zit
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Mijn boefje is liev!
En nog waanzinniger als ze elkaar van de baan rijden. Zak Brown mag aan de bakLynx schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:03:
Met nog zo weinig races te gaan en een reële kans op de titel zou het toch waanzin zijn als die oranje jochies elkaar kadootjes blijven geven.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Ik weet 't, FP1, zegt niks, kan nog van alles veranderen, maar...

Vooropgesteld: ik ben een F1 fan, geen Verstappen fan. Maar... ik hoop zó dat ie dit kampioenschap pakt. Dat zou echt de leipst mogelijke comeback zijn. En heel eerlijk, zo'n comeback gaat de komende races gegarandeerd voor vuurwerk zorgen en dat maakt de F1 fan in mij heel blij want dit seizoen was tot nu toe maar saai.
Dat zou de papaya op de taart zijnLZ86 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:00:
Ik lach me helemaal stuk als Verstappen het alsnog flikt en Piastri 1 punt tekort komt omdat ie die plek aan Norris moest geven
[ Voor 13% gewijzigd door SomerenV op 03-10-2025 14:08 ]

Iedereen die een kampioenschap in een ''Newey auto'' heeft gewonnen, heeft daarna geen kampioenschap meer gepakt
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hij is net zijn maatje verloren (Roscoe is maandag? overleden).JB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:59:
[...]
Dit is al jaar en dag zo met Lewis. Maar zoals bij _alles_, wordt hem altijd de hand boven het hoofd gehouden
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat zal ook niet helpen nee, maar het moet allemaal zo uitgemeten worden wederom, want Lewis...zonoskar schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:12:
[...]
Hij is net zijn maatje verloren (Roscoe is maandag? overleden).
Mijn boefje is liev!
LZ86 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:00:
Ik lach me helemaal stuk als Verstappen het alsnog flikt en Piastri 1 punt tekort komt omdat ie die plek aan Norris moest geven
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/apYJHklDl8DKgHFgjZlapmCP.jpg?f=user_large)
Vaak bu'j te bang!
Komt natuurlijk ook omdat het allemaal middelmatige coureurs warenbasvn schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:12:
Aangezien Max wel van het breken van een ''trend'' is
[Afbeelding]
Iedereen die een kampioenschap in een ''Newey auto'' heeft gewonnen, heeft daarna geen kampioenschap meer gepakt
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En daardoor de rode vlag !DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:19:
Russel heeft zijn nieuwe voorvleugel gesloopt.
Maar wat een tank lijkt die MER toch altijd weer...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:19:
Mijn boefje is liev!
Nee hoor, dat moet iemand anders zijn geweest. Hij heeft niet meer die kleine foutjes die hij een paar jaar terug had zeiden ze namelijk net.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:19:
Soort van dan, want zijn sessie zit er wel op.JB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:24:
[...]
Maar wat een tank lijkt die MER toch altijd weer...
Gaat niet gebeuren.LZ86 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:00:
De voorsprong is te groot van Piastri. Ook van McLaren. Eerst maar eens zien hoe het de komende races gaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Otto Jans op 03-10-2025 15:35 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Bortoletto? (meestal zou ik Stroll zeggen, maar laat ik eens wat origineels zeggen)
[ Voor 48% gewijzigd door Marc H op 03-10-2025 15:41 ]
NorrisMarc H schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:40:
Wie wordt de volgende?
Bortoletto? (meestal zou ik Stroll zeggen, maar laat ik eens wat origineels zeggen)
Norris blijkbaarMarc H schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:40:
Wie wordt de volgende?

idd, ja.

Je bedoelt LeClercPierre schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:47:
Wat een oen is het ook.
Zijn unsafe releases in training en kwali sessies niet altijd waarschuwingen / boetes voor het team? Wat ik ergens wel krom vindt hoor. Zeker in dit geval.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:50:
Nou ik denk dat Leclerc dit jaar weer niet gaat winnen. Want dat gaat denk ik een gridstraf worden...
Ja normaal wel. Maar normaal gesproken crashen ze niet. Daarom vermoed ik grid penalty.Aardappelbakker schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:52:
[...]
Zijn unsafe releases in training en kwali sessies niet altijd waarschuwingen / boetes voor het team? Wat ik ergens wel krom vindt hoor. Zeker in dit geval.
Maar het is de FIA, dus wie weet.
Dit was meer samenloop van omstandigheden.Aardappelbakker schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:52:
[...]
Zijn unsafe releases in training en kwali sessies niet altijd waarschuwingen / boetes voor het team? Wat ik ergens wel krom vindt hoor. Zeker in dit geval.
MCL heeft de pits naast de FER pit. Zeer waarschijnlijk was de Pitstraat vrij op het moment dat de FER monteur LEC eruit stuurde, reed NOR een fractie eerder weg.
Mijn boefje is liev!
Kijk even waar Pia nu staatLuapper schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:16:
Net een fast lap met Verstappen mee gekeken... ziet er zeer goed uit.
"When you grow up your heart dies"
Hij bedoeld dat hij in die ronde te traag was, en dus nog een hotlap wil ipv een mini long run.Quantor schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:00:
Dat was wel heel negatief commentaar van Lando "my driving is a half second off, not the car"
een treffende spreuk
Hamilton rijdt vrijwel elk weekend anderen in de weg in FPs. Maar heeft er nog nooit een duw voor gehad.zonoskar schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:12:
[...]
Hij is net zijn maatje verloren (Roscoe is maandag? overleden).
Heeft dus echt niks met Roscoe te maken, en snap ook niet echt waarom je dat er bij zou moeten halen.
Alle coureurs "zijn zichzelf niet" op het moment dat het vizier dicht gaat. Dus ik zou ook echt niet weten waarom Hamilton in de auto zou zitten te mijmeren over zijn (ex) hond. Dat zou in principe "onprofessioneel" zijn. Onder het racen moet 100% van de aandacht bij het racen zijn, anders kun je net zo goed niet rijden (want wordt je laatste of je crasht). En dus ook totaal niet vergelijkbaar met een baan die 90% van ons zal hebben. En bij een baan waar volle aandacht wel cruciaal is zou een baas ook horen in te grijpen als die merkt dat je tijd nodig hebt om zoiets te verwerken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Moet hierbij vooral denken aan de race van Schumacher die de GP van San Marino won... terwijl zijn moeder de dag ervoor was overleden.RobertMe schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:36:
[...]
Hamilton rijdt vrijwel elk weekend anderen in de weg in FPs. Maar heeft er nog nooit een duw voor gehad.
Heeft dus echt niks met Roscoe te maken, en snap ook niet echt waarom je dat er bij zou moeten halen.
Alle coureurs "zijn zichzelf niet" op het moment dat het vizier dicht gaat. Dus ik zou ook echt niet weten waarom Hamilton in de auto zou zitten te mijmeren over zijn (ex) hond. Dat zou in principe "onprofessioneel" zijn. Onder het racen moet 100% van de aandacht bij het racen zijn, anders kun je net zo goed niet rijden (want wordt je laatste of je crasht). En dus ook totaal niet vergelijkbaar met een baan die 90% van ons zal hebben. En bij een baan waar volle aandacht wel cruciaal is zou een baas ook horen in te grijpen als die merkt dat je tijd nodig hebt om zoiets te verwerken.
Maar je moeder acht ik factor 10 hoger dan een hond.
Hamilton is idd veel vaker in de fout tijdens FP en Q. Maar geef daarbij bij Ferrar ook deels schuld aan Race Engineer die te laat dingen opmerkt of niet doorgeeft.
Waarschijnlijk keihard werken tot die net zo is afgesteld als z'n RB nu.albino71 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:49:
Je vraagt je toch werkelijk af wat Max hier in die Vcarb zou doen, als je Hadjar zo hoog ziet staan.
Onderweg naar Tertius
Jij wel maar een heleboel mensen niet denk ik. Hamilton heeft te hoge verwachting gehad aan het begin dat de Ferrari wel even zijn problemen zou oplossen maar helaas. Ook de ferrari is een beetje een hok en Lewis wordt echt te oud.Kadett schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:49:
[...]
Moet hierbij vooral denken aan de race van Schumacher die de GP van San Marino won... terwijl zijn moeder de dag ervoor was overleden.
Maar je moeder acht ik factor 10 hoger dan een hond.
Hamilton is idd veel vaker in de fout tijdens FP en Q. Maar geef daarbij bij Ferrar ook deels schuld aan Race Engineer die te laat dingen opmerkt of niet doorgeeft.
Ik vind het vandaag allemaal erg rommelig, veel kantjesschaven door de teams. Verwacht morgen nog wel een paar rode vlaggen en in de race kan het ook zo gebeurd zijn. Singapore is wat dat betreft niets ontziend.
Hopelijk heeft Ferrari het nu uit hun systeem gegooid voor het weekend.

[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-10-2025 18:32 ]
Zwaar waar. Dat was zijn hobby al bij Mercedes.RobertMe schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:36:
[...]
Hamilton rijdt vrijwel elk weekend anderen in de weg in FPs. Maar heeft er nog nooit een duw voor gehad.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
unsafe release van het team. Kan Leclerc niets aan doen, hij kan namelijk niet goed achter zich kijken als hij de pitstraat uitdraaitgambieter schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:43:
Dat had een grid drop moeten zijn voor Leclerc. Wat een imbecielen bij Ferrari weer.
Team boete is de juiste wijze hierin.
lollipop kom er maar in
In de training of race is een unsafe release een tijdstraf. Hier ook wmb.Peter F schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:57:
unsafe release van het team. Kan Leclerc niets aan doen, hij kan namelijk niet goed achter zich kijken als hij de pitstraat uitdraait
Team boete is de juiste wijze hierin.
lollipop kom er maar in
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Is dat geen pleonasme?gambieter schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:43:
Wat een imbecielen bij Ferrari weer.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zou bijna denken dat ze een Technical directive hebben gehad.Snowhite0901 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:16:
Toch heb ik het gevoel dat mclaren hun bizarre voorsprong ineens kwijt zijn
Klopt, sinds Silverstone al maar toen viel het niet op omdat niemand in de buurt zat. Pas na de zomerstop toen Red Bull dichterbij kwam, ging het ook de kijkers meer opvallen.Snowhite0901 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:16:
Toch heb ik het gevoel dat mclaren hun bizarre voorsprong ineens kwijt zijn
Want in Silverstone heeft de FIA alle teams voorafgaand aan het raceweekend opgeroepen zich voor te bereiden op het gebruik van stalen skid blocks, ter vervanging van de gebruikelijke titanium varianten (bron). Deze stalen skid blocks slijten sneller slijten, waardoor McLaren de rijhoogte van hun auto heeft moeten verhogen, wat kan leiden tot minder neerwaartse druk en dus tragere rondetijden.
Dit lijkt mij de perfecte verklaring voor wat we nu allemaal zien bij Mclaren, maar ook ik kan het mis hebben dus " correct me if I am wrong"
Die andere blokken hoeven ze alleen te gebruiken als er risico is op bermbrandjes dus zou voor nu geen probleem hoeven te zijnG_Dragon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:53:
[...]
Klopt, sinds Silverstone al maar toen viel het niet op omdat niemand in de buurt zat. Pas na de zomerstop toen Red Bull dichterbij kwam, ging het ook de kijkers meer opvallen.
Want in Silverstone heeft de FIA alle teams voorafgaand aan het raceweekend opgeroepen zich voor te bereiden op het gebruik van stalen skid blocks, ter vervanging van de gebruikelijke titanium varianten.(bron. Deze stalen skid blocks slijten sneller slijten, waardoor McLaren de rijhoogte van hun auto heeft moeten verhogen, wat kan leiden tot minder neerwaartse druk en dus tragere rondetijden.
Dit lijkt mij de perfecte verklaring voor wat we nu allemaal zien bij Mclaren, maar ook ik kan het mis hebben dus " correct me if I am wrong"
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dank voor de snelle reactie, als dit niet is waarom ze opeens zo anders presteren dan weer ik het ook niet. Dacht dat ik het had gevonden maar niet dusSnowhite0901 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:54:
[...]
Die andere blokken hoeven ze alleen te gebruiken als er risico is op bermbrandjes dus zou voor nu geen probleem hoeven te zijn
Mijn inziens meer de remmende voorsprong.G_Dragon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:53:
[...]
Klopt, sinds Silverstone al maar toen viel het niet op omdat niemand in de buurt zat. Pas na de zomerstop toen Red Bull dichterbij kwam, ging het ook de kijkers meer opvallen.
Want in Silverstone heeft de FIA alle teams voorafgaand aan het raceweekend opgeroepen zich voor te bereiden op het gebruik van stalen skid blocks, ter vervanging van de gebruikelijke titanium varianten (bron). Deze stalen skid blocks slijten sneller slijten, waardoor McLaren de rijhoogte van hun auto heeft moeten verhogen, wat kan leiden tot minder neerwaartse druk en dus tragere rondetijden.
Maclaren doet nog beetje "finetunen", waardoor andere teams dichterbij komen, zoals een RB.
Waarvan al bekend is dat RB tot het eind seizoen wil blijven ontwikkelen, zolang ze een kans zien.
It aint over till the fat lady sings the blues
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |