“McLaren dominance could bore fans”jaapstobbe schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:53:
1 en 2 McLaren zoals verwacht...
We weten zeker niet wat?StefanVerkerk schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:52:
Max tegen GP na afmaken rondje: "Same problem"
Waarschijnlijk dat de banden oververhit raken tegen het einde van de ronde.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Benieuwd hoe Leclerc daar mee omgaat als dit langer doorgaat.RogerSch schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:55:
Wow dat Hamilton Leclerc verslaat in kwalificatie is wel indrukwekkend...
Dan is Leclerc vaak te vinden in "cry room'.RogerSch schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:55:
Nee, maar Max zei ook aan het einde van Q2 al dat er een 'same problem' was.
INCIDENT INVOLVING CAR 6 (HAD) NOTED - UNSAFE RELEASE
22 Mar 2025, 08:59:40
22 Mar 2025, 08:59:40
Max kwam daar nog echt dichtbij.
Norris gooide het weer weg...
Norris gooide het weer weg...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Cadeautje voor Oscar.
"When you grow up your heart dies"
Oeh, netjes van RUS. Dat wordt een leuke start morgen.
Zo, die George.
Zodan! Russel zag ik even niet aankomen. Wordt weer leuk morgen!
PSN: xMaurice93
Hoppaaa. Leuke opstelling voor morgen.
Keurig gedaan van Hadjar ook trouwens!
Keurig gedaan van Hadjar ook trouwens!
[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 22-03-2025 09:03 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat wordt "I gave him plenty of room" morgen?
Piastri had die verbetering dus wel nodig, anders had Russel op P1 gestaan.
Mooie eerste? pole voor Piastri.
Mooie eerste? pole voor Piastri.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Eerste pole pas voor Piastri. Hopelijk pakt ie m morgen ook.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Yes! Dit willen we zien. Ik had deze opstelling zeker niet zien aankomen.Jasphur schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:02:
Hoppaaa. Leuke opstelling voor morgen.
Die verdwijnt morgen als die een goede start maakt.TinusXIII schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:03:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Niks cadeautje. Norris gooide alweer een ronde weg in S3.sjaool schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:01:
Cadeautje voor Oscar.
Hadjar in de RedBull dan maar?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Beter Hadjar in die Red Bull gezet. Lawson bakt er niks van................
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Hadjar zal gek zijn. Wie wel er dit jaar in die bak rijdenaveenhuysen schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:05:
Beter Hadjar in die Red Bull gezet. Lawson bakt er niks van................
De FIA kan weer uit eten binnenkort...
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 6 (HAD) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - UNSAFE RELEASE
22 Mar 2025, 09:05:47
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 6 (HAD) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - UNSAFE RELEASE
22 Mar 2025, 09:05:47
Hoezo?RogerSch schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:55:
Hamilton lijkt wel op z'n plek te zitten en heeft zijn mojo weer gevonden...happy driver = good driver
Wat er allemaal aan de hand is met die 2e Red Bull is mij een raadsel, je kan het niet helemaal afschuiven op Lawson....
[ Voor 19% gewijzigd door vhal op 22-03-2025 09:10 ]
Hij moet alleen wel wat vriendelijker doen tegen zijn race engineer.vhal schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:07:
[...]
Hoezo?
Hamilton lijkt wel op z'n plek te zitten en heeft zijn mojo weer gevonden...happy driver = good driver
Net als Maxsjaool schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:09:
[...]
Hij moet alleen wel wat vriendelijker doen tegen zijn race engineer.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Benieuwd hoe het gaat worden als Piastri en Norris elkaar blijven afwisselen. Dat kan nadelig worden als ze telkens stuivertje gaan wisselen met de prestaties. Wat ga je dan als team doen?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Bono, what is K1?sjaool schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:09:
[...]
Hij moet alleen wel wat vriendelijker doen tegen zijn race engineer.
Bono?
Maar dat krijg je met Ferrari. In ieder geval kwamen ze nog niet met "woorden van wijsheid".

Ach, Lando, Oscar deserved this pole.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:04:
[...]
Niks cadeautje. Norris gooide alweer een ronde weg in S3.
Lando verprutste het inderdaad zelf. Maar het wordt een leuk seizoen zolang alle overwinningen maar verdeeld worden over meerdere teams.
Tja, Norris lijkt iets sneller te zijn, maar is hardstikke inconsistent.Lekker Ventje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:10:
Benieuwd hoe het gaat worden als Piastri en Norris elkaar blijven afwisselen. Dat kan nadelig worden als ze telkens stuivertje gaan wisselen met de prestaties. Wat ga je dan als team doen?
Piastri is veel stabieler maar niet zo snel.
Dit is perfect voor Verstappen. Uiteindelijk is het zeker nu gewoon zoveel mogelijk scoren tot Barcelona. Dan gaat het echt beginnen met de FW aanpassing. Als Verstappen morgen dus niet kan winnen, dan is Piastri die wint ideaal. En als Verstappen dan tweede zou worden en Norris derde, dan leidt Verstappen het WDC al.
Ondertussen begint Marko ook al...
Helmut Marko told Sky Germany that they will analyse the data in regards to Liam Lawson and that thankfully they are well-positioned (when it comes to drivers), and when asked whether there will be a swap during the season, he replied:
— tami. (@Vetteleclerc) 22 maart 2025
"F1 is a competitive sport."
And by the sounds of it, Lawson does not have much time left to prove himself, especially with Marko also giving high praises to the performances of the Racing Bulls drivers.
— tami. (@Vetteleclerc) 22 maart 2025
[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2025 09:28 ]
Dit is inderdaad een hele mooie seizoenstart. Heerlijk dat het zo dichtbij elkaar zit. McLaren momenteel zeker de snelste, maar daar zorgt met name Norris voor de balans... 😬
Als dit stuivertje wisselen tussen de top teams blijft doorgaan, kan het nog een heel mooi seizoen worden!
Als dit stuivertje wisselen tussen de top teams blijft doorgaan, kan het nog een heel mooi seizoen worden!
Zo. Ik ben weer bij. Wat een toffe uitslag van de Sprint Race en kwalificatie. Zin in morgen!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik zie Verstappen alleen nog geen tweede worden morgenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:16:
[...]
Tja, Norris lijkt iets sneller te zijn, maar is hardstikke inconsistent.
Piastri is veel stabieler maar niet zo snel.
Dit is perfect voor Verstappen. Uiteindelijk is het zeker nu gewoon zoveel mogelijk scoren tot Barcelona. Dan gaat het echt beginnen met de FW aanpassing. Als Verstappen morgen dus niet kan winnen, dan is Piastri die wint ideaal. En als Verstappen dan tweede zou worden en Norris derde, dan leidt Verstappen het WDC al.
Lawson gaat voor de 'Nick de Vries' award...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:26:
En niet onterecht. Het is geen kleuterklas waar meedoen belangrijker is dan winnen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:26:
[Twitter]
[Twitter]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Je kan zeggen van Lawson wat je wil, consistent is ie wel.:+
Zolang ze dat helemaal vooraan doen kan dat geen kwaad. Mocht je de meeste races beide wagens op het podium krijgen, dan maken ze gewoon onder elkaar uit wie kampioen wordt. En zo lang ze respectvol met elkaar racen op de baan is er geen enkel probleem.Lekker Ventje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:10:
No keyboard detected. Press F1 to continue.
En dan denk ik: zet Lawson terug in een Racing Bull en hij rijdt evengoed in de top 10. Het blijven verschillende wagens met een andere wegligging. Zet je 1 van die 2 andere naast Max is de kans groot dat ze de eerste races ook ergens achteraan hangen. Voor alle kritiek die men Checo jarenlang gegeven heeft, deed die het uiteindelijk zo slecht nog niet. De Red Bull wagen is niet de snelste dit jaar en de ontwikkeling is meer gespitst op wat Max fijn vindt en om hem de snelst mogelijke wagen te geven. Het resultaat is nu dat anderen het er steeds moeilijker mee hebben om die wagen snel rond te krijgen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:26:
[Twitter]
[Twitter]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Verstappen moet het zoals gewoonlijk weer een seizoen alleen doen, wie er ook in die 2e wagen zit.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Tenzij je veel Mexicaans sponsorgeld meebrengt, dan mag je een paar jaar aanmodderen.uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:33:
[...]
En niet onterecht. Het is geen kleuterklas waar meedoen belangrijker is dan winnen.
ik denk dat in de basis op dit moment de racing bull auto beter is dan de red bull
(in door ontwikkeling zal de red bull vermoedelijk wel voor komen gedurende het jaar)
(in door ontwikkeling zal de red bull vermoedelijk wel voor komen gedurende het jaar)
Die had uiteraard ook eerder gewieberd mogen worden.mercapto schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:43:
[...]
Tenzij je veel Mexicaans sponsorgeld meebrengt, dan mag je een paar jaar aanmodderen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Maar ook voor constructor title wordt het weer een aanfluiting, de 3 andere teams hebben aardige niveau in beide coureurs, RBR zie ik zomaar 5de worden als Hadjar nog beetje consistent wordt, zal Racing Bull nog hoger gaan eindigen.Justevo schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:39:
Verstappen moet het zoals gewoonlijk weer een seizoen alleen doen, wie er ook in die 2e wagen zit.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
#omdenken, Max naar Racing BullsBlokker_1999 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:37:
[...]
En dan denk ik: zet Lawson terug in een Racing Bull en hij rijdt evengoed in de top 10.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Consistency is key dit seizoen. Je hoeft niet alles te winnen als je er altijd maar wel bent als het jouw kant op valt.
Zou wel intressant zijn
Checo en Yuki zijn al gebeldDaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:26:
[Twitter]
[Twitter]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De enige die ik een kans geef in die wagen is Hulkenberg, die rijdt net als Max en haalt ook vaak meer uit z'n wagen dan 'kan'.
Max heeft het er over dat ze vooral naar achteren moeten kijken en dat vanaf een vierde plek
Het lijkt bijna alsof de Racing Bulls een snellere auto hebben dan Red Bull....

:strip_exif()/f/image/Lekg3j54CIXzuP28RR496ZCC.png?f=user_large)
deze heb ik niet zien gebeuren.
edit:
hmm er staat car 6
gok dat het is wat te zien was met hadjar maar waarom ze max daar voor oproepen zo moeilijk is deze toch niet?
[ Voor 25% gewijzigd door hjvg op 22-03-2025 10:24 ]
Omdat hij had kunnen remmen voor Hadjar maar in plaats daarvan uitweek naar de slowlane?hjvg schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:21:
[Afbeelding]
edit:
hmm er staat car 6
Hadjar (6) kwam laat uit de pits en Max reed eromheen. Om uit te wijken en/of om er nog voor te komen.hjvg schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:21:
[Afbeelding]
edit:
hmm er staat car 6
Gezien de Sprint race, misschien zelfs buiten de top 5.TinusXIII schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:30:
Ik zie Verstappen alleen nog geen tweede worden morgen
Testing, one, two ...
Ze mogen de instellingen aanpassen tussen Sprint en Quali. En iedereen had last van de banden, dus elk team zal dat proberen te managen.hardware-lover schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:27:
[...]
Gezien de Sprint race, misschien zelfs buiten de top 5.
McLaren wordt normaliter 1 en 2, daarachter is het een loterij tussen Mercedes, Ferrari, RB en Max.hardware-lover schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:27:
Gezien de Sprint race, misschien zelfs buiten de top 5.
Voorlopig zijn de verschillen over een enkele ronde niet groot tussen de topteams. Het is het bandenmanagement die het verschil maakt.
Mercedes zit er goed bij.
Mercedes zit er goed bij.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verstappen voelt zich comfortabel in de RB21 maar het blijft een extreem lastige wagen om te rijden. Ook al was het verschil tussen Tsunoda en Lawson vorig jaar niet groot denkt hij dat Lawson sneller zal zijn in een Racing Bulls wagen omdat deze makkelijker te besturen valt.
Hadjar mag ook komen.hjvg schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:21:
[Afbeelding]
edit:
hmm er staat car 6
gok dat het is wat te zien was met hadjar maar waarom ze max daar voor oproepen zo moeilijk is deze toch niet?

RB lijkt een van de slechtste auto's van het veld te zijn. Lawson reed toch midfield vorig jaar? Max is zo extreem goed, dat ie zelfs met een Q1 auto het podium haalthjvg schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:47:
ik denk dat in de basis op dit moment de racing bull auto beter is dan de red bull
Dit dus.
Ik had Ricciardo nog wel willen zien... Twee jaar geleden, dat wel...hoevenpe schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:03:
[...]
De enige die ik een kans geef in die wagen is Hulkenberg, die rijdt net als Max en haalt ook vaak meer uit z'n wagen dan 'kan'.
Niet heel gek toch? Met Hamilton en Leclerc achter zich. Antonelli misschien ook nog wel.Exocet schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:21:
Max heeft het er over dat ze vooral naar achteren moeten kijken en dat vanaf een vierde plek![]()
Zag deze op reddit 
**Horner:** Yuki, so we’ve decided to move you up to Red Bull Racing.
**Yuki:** Yeah?
**Horner:** Yeah. You’ve been driving phenomenally, and we think you’re ready.
**Yuki:** What about Lawson.
**Horner:** He will be your teammate.
**Yuki:** Max?
**Horner:** Max will be moving to Racing Bulls. It’s a complicated situation, but this is the best move for everyone.
Zijn gewoon het 4e team momenteel, het is niet anders. Hoop voor Max dat ze met goede updates brengen, zo niet focussen op 2026 naar MercedesFunkyTrip schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:03:
[...]
RB lijkt een van de slechtste auto's van het veld te zijn. Lawson reed toch midfield vorig jaar? Max is zo extreem goed, dat ie zelfs met een Q1 auto het podium haalt
Maar ik snap Redbull ook niet, die jongen heeft al zo weinig gereden en dan toch pas op het allerlaatst naar buiten sturen voor 1 ronde .. stuur hem gewoon wat eerder naar buiten met een push cool push optie, maakt hij dan een foutje heeft ie iig nog een kans. Hij hoefde geen pole te rijden, hij hoefde alleen maar Q1 te overleven.. nu ligt hij eruit en mist hij nog meer ervaringGynnad schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:23:
Dat je niet in de buurt van Verstappen rijdt is niet eens een schande, maar laatste in de sessie met een Red Bull is echt niet OK. Zelfs Doohan staat voor je..
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-03-2025 13:21 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Laat Max een FP1 in de Racing Bulls doen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Jammer dat Verstappen in de sprintrace plek 2 niet wist vast te houden. Wat ook wel te verwachten was met een McLaren achter zich. Dat ook Mercedes en Ferrari al vechtend dichterbij kwamen is wel zorgelijk voor de race.
En dan net nog 4de in de kwalificatie, met Russell voor zich die in de sprintrace uiteindelijk sneller was aan het eind.
Gaat spannend worden, en zal een hoop afhangen van Verstappen, of hij zijn banden goed weet te houden zonder veel verlies van plaatsen, en wat de tactiek van Red Bull zal zijn.
Top 3 eindigen zou top zijn, maar gaat denk ik lastig worden op deze baan.
En dan net nog 4de in de kwalificatie, met Russell voor zich die in de sprintrace uiteindelijk sneller was aan het eind.
Gaat spannend worden, en zal een hoop afhangen van Verstappen, of hij zijn banden goed weet te houden zonder veel verlies van plaatsen, en wat de tactiek van Red Bull zal zijn.
Top 3 eindigen zou top zijn, maar gaat denk ik lastig worden op deze baan.
Ik denk dat het vooral een kwestie van ervaring met de auto (kilometers maken) en vertrouwen is (kilometers maken). Australië was natuurlijk een bizarre situatie/race. In de sprintrace deed Lawson het hartstikke goed, mooie acties en de durf en de wil om naar voren te willen knokken. Zou best nog wel een mooie race voor hem kunnen worden en hij doet meteen een bak ervaring op. Zolang hij hem maar heel houdt! Denk dat hij dat als prio 1 heeft gesteld, niet crashen.talkatoo schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:40:
Ik denk dat het verschil tussen een bekend en onbekend circuit niet veel uit gaat maken voor Lawson. Al die 'onbekende' circuits heeft hij al door en door gereden op de simulator...
Laten we niet vergeten dat er nog maar weinig getest kan worden en ook daar had Lawson veel pech. Vroeger gingen de teams meerdere dagen naar een circuit om te testen tot de zon onder ging. Tegenwoordig is het enkel nog de vrije training. Dat vind ik echt veel te weinig. Hoe zou Schumacher het gedaan hebben zonder die eindeloze testdagen bij Ferrari?
[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-03-2025 12:50 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
RB heeft een auto sneller gemaakt op een dusdanig manier dat hij heel snel reageert. Daardoor is de auto "nerveus". Vergelijkbaar met als je jouw muis in Windows op snelst zet. De één kan dan heel snel van ene naar ander kant scrollen. De ander kan er niet mee overweg.FunkyTrip schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:03:
[...]
RB lijkt een van de slechtste auto's van het veld te zijn. Lawson reed toch midfield vorig jaar? Max is zo extreem goed, dat ie zelfs met een Q1 auto het podium haalt
McClaren heeft de auto ook sneller gemaakt en je ziet dat de auto nerveuzer is en Norris al beetje aan klagen is dat de auto niet op zijn rijstijl gemaakt is. Daardoor is het aan elkaar knopen van snelle ronde. Als ze morgen ook gewoon normale bandenslijtage hebben als anderen, dan heb je een nerveuzer auto met meer stuur correcties. Waardoor de banden juist ook iets sneller slijten. Wat je eigenlijk in sprint race met Norris zag.
Je vraagt je steeds meer af wat voor ramp bak die Redbull eigenlijk wel niet is en hoeveel Max dat weet te verbloemen.. Stel dat Max minimaal 0,5s met zich mee brengt, dan is dit echt een middenveld auto itt een kampioenschap winner.jan390 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:45:
De vraag is meer, wie er wel met deze RB om kan gaan
Dit speelt Max weer mooi in de kaart allemaal, eerst Norris snelste, dan Hamilton en morgen Oscar die de punten pakt?.. en ondertussen sprokkelt Max rustig zijn puntjes binnen.TinusXIII schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:03:
Maar hoe lang hebben ze Perez niet aangehouden terwijl die ook nauwelijks meer uit Q3 kwam en roemloos achterin zijn rondjes reed? Lawson moet echt wel iets meer tijd krijgen dan dat iedereen nu al moord en brand roept. Dit is zijn eerste droge race en nota bene een sprint weekend. Niks geen 3 vrije trainingen om te zien wat werkt. 1 training en knallen. Ik mag toch echt hopen dat ze minstens tot de zomerstop gaan kijken wat dit wordt. Ik vond de sprint race toch echt wel hoopvol van die jongen!uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:33:
En niet onterecht. Het is geen kleuterklas waar meedoen belangrijker is dan winnen.
Lawson is echt geen pannekoek, hij had DTM kampioen geweest als ze hem er daar niet vanaf hadden gebeukt. Ik zie dit meer als bewijs dat de Redbull gewoon een hele listige wagen is. Zie dan maar eens een 2e Max Verstappen te vinden... dat is Yuki ook niet, bij lange na niet!
Misschien zou Russell het kunnen, die kon die Mercedes nog aardig temmen toen Hamilton liever modeshows deed dan nog 1 meter in die Mercedes te rijden. Verder zie ik weinig uitschieters op de grid..
[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-03-2025 13:15 ]
Geef het nou even wat meer tijd, tjongejonge..Justevo schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:39:
Ik ben het met je eens, maar op basis van de ervaringen met Perez zou het me niet verbazen als het team nu juist meteen ingrijpt.Alfa Novanta schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:17:
[...]
Geef het nou even wat meer tijd, tjongejonge..
Geen idee wat de opties zijn overigens
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat denk ik dus ook niet.Alfa Novanta schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Je vraagt je steeds meer af wat voor ramp bak die Redbull eigenlijk wel niet is en hoeveel Max dat weet te verbloemen.. Stel dat Max 0,5s met zich mee brengt, dan is dit echt een middenveld auto itt een kampioenschap winner.
Die auto moet forse inherente snelheid hebben. Verstappen mag dan een ongekend getalenteerde coureur zijn, ook hij heeft zich te houden aan natuurwetten.
Maar wat mij al jaren zo mateloos irriteert is de bekrompen houding die lijkt te bestaan rondom het coureurs vraagstuk. Eerst kwam Gasly die compleet door het ijs zakte. Die ging terug naar het tweede team, presteerde er weer goed en won er zelfs een race. Hij was ook beter dan Tsunoda in die tijd en kon toen gaan naar Alpine.
Albon kwam met een halfjaar ervaring in de Formule 1 in RBR te zitten. Hij deed het beter dan Gasly, maar ook niet veel beter. Hij miste enorm veel ervaring, kreeg veel meer moeite met de RB16 dan de RB15 die nog veel instabieler was. Toen kwam hij een jaar aan de kant te staan en uiteindelijk mocht hij naar Williams waar hij ook al jaren goed presteert.
Toen was de discussie voor 2021, Perez of Hulkenberg. Perez lijkt dat gewonnen te hebben omdat hij opeens die chaotische race in Bahrein won. Dat was toen Hamilton corona had, Russel in die auto gezet werd en zijn race totaal gesloopt is door Mercedes. Perez in de Mercedes kopie van het jaar ervoor, won toen. Hulkenberg was ondertussen ook gecrasht in de chaotische race in Duitsland waar hij een kans op een podiumplek had. Dat was een punt waar de ene na de ander eraf ging in de regen, inclusief Hamilton. Toen kwam die hilarisch slechte pitstop van Mercedes in hun retro kleding.
Perez kwam toen in 2021. Af en toe had hij een goede race, maar meestal was hij niet eens in de buurt van Verstappen in 2021 en 2022. In 2022 begon ook langzaam de ellende al. Maar in 2023 implodeerde hij echt. Terwijl Verstappen het meest dominante seizoen ooit had, kwam Perez regelmatig niet in Q2. Maar hij mocht doorgaan voor 2024 terwijl Hulkenberg weer beschikbaar was. Toen ging het in 2024 natuurlijk weer helemaal mis en kon hij gaan.
Dus toen Lawson maar erin gezet die nauwelijks meer ervaring heeft dan Albon had. Ondertussen is het veld steeds dichterbij elkaar aan het komen. En dan staat Lawson opeens weer laatste. Wat verwacht je nu? Dit zag iedereen toch gewoon aankomen?
Wat nu dan? Gaan ze Lawson eruit zetten na Suzuka en dan maar Tsunoda erin zetten? Wie denkt werkelijk dat het een groot verschil zal maken? Ik niet. Ze passeren Tsunoda echt niet omdat ze hem niet mogen of zo. Het is geen slechte coureur, maar hij kan nogal een heethoofd zijn en ook wisselvallig. Dat moet je vooral in RBR zetten.
Ondertussen kwam RBR er vorig jaar achter dat ze een forse ontwerpfout in hun auto hadden zitten die Verstappen maskeerde omdat hij zo bizar goed is. Perez werd compleet genegeerd totdat Verstappen er ook niet meer mee kon omgaan. En van de RB18 naar RB19 waren er ook aanpassingen gedaan waardoor Perez wat beter met die auto kon omgaan, totdat de RB19 die vloer met die ontwerpfout kreeg. Dat was dus de waarde die Perez wel bracht. Ervaring waardoor hij door had dat er iets verkeerd in die auto zat.
Alles bij elkaar, waarom word er niet eindelijk een ervaren coureur gezocht die goed om kan gaan met een auto die achterin instabiel is. Ze hadden nota bene drie opties in Hulkenberg, Ricciardo en Bottas. Want ook Bottas heeft een voorkeur voor een auto met overstuur en wat minder stabiel achter.
Want dit is gewoon beschamend aan het worden. Het is niet eens een verrassing meer dat het volgende nieuwe talent, afgeslacht gaat worden. En dan? Tsunoda ook laten afslachten en dan Hadjar ook maar?

Juist op basis van de ervaringen met de laatste 4 coureurs zou het team tot de conclusie moeten komen dat het niet aan de coureur ligt maar dat ze als de sodemieter aan dat hok moeten werkenBossie schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:40:
[...]
Ik ben het met je eens, maar op basis van de ervaringen met Perez zou het me niet verbazen als het team nu juist meteen ingrijpt.
Geen idee wat de opties zijn overigens
5.000 euro boete voor Racing Bulls voor een unsafe release van Hadjar die daardoor Verstappen hinderde.
Straks de sprint en qualificatie kijken.
Als ik zo het sentiment hier lees, is de RB21 een bitch om te besturen voor rookies. Misschien weer een carrière die door het putje gaat. Welke gaan er nog volgen. Ben het met @DaniëlWW2 eens wat hij schetst.
@CryptoNL Waarom zouden ze VER degraderen?
Als ik zo het sentiment hier lees, is de RB21 een bitch om te besturen voor rookies. Misschien weer een carrière die door het putje gaat. Welke gaan er nog volgen. Ben het met @DaniëlWW2 eens wat hij schetst.
@CryptoNL Waarom zouden ze VER degraderen?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Jajajaja, maar ondertussen was Sainz ook beschikbaar en die rijdt nu rondjes in de hondenhok25 ergens achteraan in plaats van terug bij RBR met de kennis en ervaring van Renault, Mclaren en Ferrari. Het halve veld en alle motoren had je dingen over kunnen weten. Ja, dan moet je inderdaad afspreken dat er een nummer 1 is, maar daar had die zich wel in geschikt - op papier in elk geval....DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:43:
[...]
Dat denk ik dus ook niet.
Die auto moet forse inherente snelheid hebben. Verstappen mag dan een ongekend getalenteerde coureur zijn, ook hij heeft zich te houden aan natuurwetten.
Maar wat mij al jaren zo mateloos irriteert is de bekrompen houding die lijkt te bestaan rondom het coureurs vraagstuk. Eerst kwam Gasly die compleet door het ijs zakte. Die ging terug naar het tweede team, presteerde er weer goed en won er zelfs een race. Hij was ook beter dan Tsunoda in die tijd en kon toen gaan naar Alpine.
Albon kwam met een halfjaar ervaring in de Formule 1 in RBR te zitten. Hij deed het beter dan Gasly, maar ook niet veel beter. Hij miste enorm veel ervaring, kreeg veel meer moeite met de RB16 dan de RB15 die nog veel instabieler was. Toen kwam hij een jaar aan de kant te staan en uiteindelijk mocht hij naar Williams waar hij ook al jaren goed presteert.
Toen was de discussie voor 2021, Perez of Hulkenberg. Perez lijkt dat gewonnen te hebben omdat hij opeens die chaotische race in Bahrein won. Dat was toen Hamilton corona had, Russel in die auto gezet werd en zijn race totaal gesloopt is door Mercedes. Perez in de Mercedes kopie van het jaar ervoor, won toen. Hulkenberg was ondertussen ook gecrasht in de chaotische race in Duitsland waar hij een kans op een podiumplek had. Dat was een punt waar de ene na de ander eraf ging in de regen, inclusief Hamilton. Toen kwam die hilarisch slechte pitstop van Mercedes in hun retro kleding.![]()
Perez kwam toen in 2021. Af en toe had hij een goede race, maar meestal was hij niet eens in de buurt van Verstappen in 2021 en 2022. In 2022 begon ook langzaam de ellende al. Maar in 2023 implodeerde hij echt. Terwijl Verstappen het meest dominante seizoen ooit had, kwam Perez regelmatig niet in Q2. Maar hij mocht doorgaan voor 2024 terwijl Hulkenberg weer beschikbaar was. Toen ging het in 2024 natuurlijk weer helemaal mis en kon hij gaan.
Dus toen Lawson maar erin gezet die nauwelijks meer ervaring heeft dan Albon had. Ondertussen is het veld steeds dichterbij elkaar aan het komen. En dan staat Lawson opeens weer laatste. Wat verwacht je nu? Dit zag iedereen toch gewoon aankomen?
Wat nu dan? Gaan ze Lawson eruit zetten na Suzuka en dan maar Tsunoda erin zetten? Wie denkt werkelijk dat het een groot verschil zal maken? Ik niet. Ze passeren Tsunoda echt niet omdat ze hem niet mogen of zo. Het is geen slechte coureur, maar hij kan nogal een heethoofd zijn en ook wisselvallig. Dat moet je vooral in RBR zetten.
Ondertussen kwam RBR er vorig jaar achter dat ze een forse ontwerpfout in hun auto hadden zitten die Verstappen maskeerde omdat hij zo bizar goed is. Perez werd compleet genegeerd totdat Verstappen er ook niet meer mee kon omgaan. En van de RB18 naar RB19 waren er ook aanpassingen gedaan waardoor Perez wat beter met die auto kon omgaan, totdat de RB19 die vloer met die ontwerpfout kreeg. Dat was dus de waarde die Perez wel bracht. Ervaring waardoor hij door had dat er iets verkeerd in die auto zat.
Alles bij elkaar, waarom word er niet eindelijk een ervaren coureur gezocht die goed om kan gaan met een auto die achterin instabiel is. Ze hadden nota bene drie opties in Hulkenberg, Ricciardo en Bottas. Want ook Bottas heeft een voorkeur voor een auto met overstuur en wat minder stabiel achter.
Want dit is gewoon beschamend aan het worden. Het is niet eens een verrassing meer dat het volgende nieuwe talent, afgeslacht gaat worden. En dan? Tsunoda ook laten afslachten en dan Hadjar ook maar?
Gelukkig heb ik geen 250.000.000 te besteden....
ping 127.212.23.124
Alsjeblieft niet. De Red Bull sloopt carrières.CryptoNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:03:
TSU naast VER aub
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Die van Tsunoda is waarschijnlijk na dit jaar toch klaar.Joris748 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:52:
[...]
Alsjeblieft niet. De Red Bull sloopt carrières.
Omdat men ineens denkt dat Verstappen in RB sneller is dan in de RBR.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
What are the most likely strategies for the #ChineseGP ? What's the difference between the three compounds in terms of grip at the start? And what is the breakdown of tyre sets available to each driver? You can find it here: 👇#F1 pic.twitter.com/FtjSFtOhBD
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 22 maart 2025
:strip_exif()/f/image/ikiwWwOnp0mb1ATvf04ghVmG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w66arMjeAX5sdptevzQn1Jpd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 22-03-2025 16:08 ]
Nou Lawson heeft wel genoeg banden over in ieder geval
Red Bull heeft zichzelf over de jaren in een hoek geschilderd. Ze waren met hun academy gestart om de Wereldkampioen te vinden. De eerste generatie bakte er niet veel van, uiteindelijk kochten ze Sebastian Vettel van BMW. Hij deed het idd fantastisch en werd meermaals WK. Daarna gingen ze fanatiek op zoek naar de nieuwe Vettel, maar iedereen die maar even niet aan de Vettel standaard voldeed of ruzie maakte met Dr Marko vloog eraf.Alfa Novanta schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Je vraagt je steeds meer af wat voor ramp bak die Redbull eigenlijk wel niet is en hoeveel Max dat weet te verbloemen.. Stel dat Max minimaal 0,5s met zich mee brengt, dan is dit echt een middenveld auto itt een kampioenschap winner.
Uiteindelijk vertrok Vettel naar Ferrari en kozen ze voor Max, zonder dat ie überhaupt voor de Academy gereden heeft. Ja ok, hij had in de laatste handvol weekends F3 een RBR livery op zijn Van Amersfoort auto maar veel was het niet. En meteen daarna de F1 in bij Toro Rosso. En achter hem? Leek alleen Danny Ricciardo en Carlos Sainz gelijkwaardig. De rest is zoals goed omschreven is door het ijs gezakt. Met alle junioren die Red Bull heeft weggestuurd voor je bij Tsunoda, Hadjar, Max en Lawson uitkomt kan je ondertussen drie raceklassen vullen.
Ik hoop eigenlijk dat Tsunoda NIET wordt gepromoveerd, hij gaat onder als dat gebeurt, net zoals Checo, Albon, Gasly en Ricciardo. Ik ben áls dat gebeurt wél benieuwd of Lawson in de Racing Bull weer iets van snelheid terug kan vinden. Hartelijk dank Christian Horner (schijnbaar had hij een veto over Tsunoda uit gesproken waardoor het toch Lawson is geworden)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |