Ja hij is absoluut nog het snelste over een ronde, alhoewel het niet eerste keer was dat hij diep gaat in die bocht. Nou goed, daar zullen ze het vandaag nog wel even over hebben voor de volgende sessies.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:23:
En Norris vergat dus even om te remmen aan het einde van het rechte stuk.
Die schoot dus door en daarom was zijn ronde weg.
Quad schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:20:
Snap ik dit keer wel, heb je die 2 levensgrote spandoeken voor Hamilton gezien?
:strip_exif()/f/image/0mfqgIRBelebNfdMtnOraj07.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat wordt in Monza met de Tifosi alleen maar leuker...
Hadden zijn tijd wel helemaal mogen afpakken voor leaving the track, maar dat doen ze helaas niet consistent...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:23:
'First time .gif?'Otto Jans schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:21:
[...]
Met het verschil dat Red Bull vorig jaat het gat naar McLaren gedurende seizoen niet meer echt wist te dichten na Miami GP.
Dus waarom dit jaar wel?
McLaren heeft zo een gigantische voorsprong, dat dicht je niet 1.2.3.
Nee, McLaren gaat dit jaar easy constructeurs en rijderstitel binnen harken.
Hij brak zijn ronde af en ging de pitstraat in.Snowdog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:24:
[...]
Hadden zijn tijd wel helemaal mogen afpakken voor leaving the track, maar dat doen ze helaas niet consistent...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat, EN zijn 1e ronde was ook niet al te best...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:23:
Ik hou mijn hart vast voor de start. Dat wordt weer een clash tussen Lewis en Max en Oscar gaat ermee vandoor.
"When you grow up your heart dies"
Geen Interviews met Max of Oscar?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ooh, dat was z'n tweede ronde? Dacht die 1e, toch raar dat zijn 1e ronde zo traag was dan, want dat kan toch bijna niet alleen dat ene momentje dat de auto uitbrak zijn geweest zou je zeggen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:25:
[...]
Hij brak zijn ronde af en ging de pitstraat in.
Eerste was gewoon traag. Tweede was hij sneller dan Hamilton, totdat hij vergat te remmen en doorschoot.Snowdog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:26:
[...]
Ooh, dat was z'n tweede ronde? Dacht die 1e, toch raar dat zijn 1e ronde zo traag was dan, want dat kan toch bijna niet alleen dat ene momentje dat de auto uitbrak zijn geweest zou je zeggen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Met 8 sterren erop...Quad schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:20:
[...]
Snap ik dit keer wel, heb je die 2 levensgrote spandoeken voor Hamilton gezien?

Iemand ook gemerkt dat het geluid bij Max onboard niet synchroon liep? Echt niet om aan te kijken dan
Btw Max 2e
wordt een mooie sprint met Lando op 6 en Max vs Hamilton
Btw Max 2e

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-03-2025 09:30 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zolang McLaren morgen niet wint vind ik alles best 
Als je overduidelijk de snelste auto hebt en je domineert niet in zulke sessies verdien je het niet.
Als je overduidelijk de snelste auto hebt en je domineert niet in zulke sessies verdien je het niet.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik kwam deze reactie op Reddit tegen:Speedster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:18:
Tsunoda zit binnen de kortste keren in de Red Bull
RBR: if Lawson does not perform well in the next 5 races and Tsunoda keeps exceeding our expectations, it is not unthinkable that we may decide to replace Liam with Arvid.
Dat zie ik nog gebeuren ook

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hopelijk blijven ze zo een beetje aanrommelen.. Net als vorig jaar een oppermachtige wagen en ze weten het iedere keer te vernaggelen..uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:29:
Hoezo? Want je mag geen foutje maken? Juist leuk als ze er voor moeten vechten en we wat inhaalacties op de baan zien.uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:29:
Ik kreeg er meer zo'n cringe gevoel bij. Vakje met 44 alsof ze daar van die Noord Korea "ik moet voor HAM juichen" mensen neer hebben gezet
Mijn boefje is liev!
ik heb niet het idee dat je met volle aandacht hebt gekekenSnowdog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:26:
[...]
Ooh, dat was z'n tweede ronde? Dacht die 1e, toch raar dat zijn 1e ronde zo traag was dan, want dat kan toch bijna niet alleen dat ene momentje dat de auto uitbrak zijn geweest zou je zeggen.
in zijn eerste ronde maakte hij een foutje in bocht 12 (meen ik); gewoon binnen de lijntjes maar een stuurfoutje; is ook gewoon herhaald
Wie is Arvid?Mog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:31:
[...]
Ik kwam deze reactie op Reddit tegen:
RBR: if Lawson does not perform well in the next 5 races and Tsunoda keeps exceeding our expectations, it is not unthinkable that we may decide to replace Liam with Arvid.
Je mag van mij fouten maken in de snelste auto, maar dan gun ik je geen overwinning.Fauna schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:31:
[...]
Hoezo? Want je mag geen foutje maken? Juist leuk als ze er voor moeten vechten en we wat inhaalacties op de baan zien.
En dan deze week nog verkondigen dat de snelheid niet alleen aan de auto ligt maar ook echt wel aan de coureurs… en dan 3 en 6 kwalificeren.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-03-2025 09:35 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Tuurlijk mag dat wel maar als je wederom de snelste wagen lijkt te hebben en je zet de trend van vorig jaar door dan is het 'geen foutje' meer maar de normale gang van zaken.. Dus tja. Daar mag je als liefhebber wel wat kritischer over zijn.Fauna schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:31:
[...]
Hoezo? Want je mag geen foutje maken? Juist leuk als ze er voor moeten vechten en we wat inhaalacties op de baan zien.
Overigens hetzelfde als de Red Bull, dat die wagen nog niet on point is mag je RB ook aanrekenen..
Nou ondanks dat Russel het maar Pony vond, was dit een vermakelijke sessie!
Mijn boefje is liev!
ja klinkt heel logisch... dat als tsunoda heel goed blijft presteren, dat we ene Arvid in de RB gaan zetten... compleet logischMog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Maar die gast komt zeker niet in de Redbull. Dan zetten ze Yuki in de Redbull. En laat Liam dan maar bij de Bulls rijden, ik zie niet hoe die Arvid nu op de F1 grid komen zou. Heb nog nooit van die gast gehoord.Mog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:31:
[...]
@Wyke great minds enzo
Kijk vanmiddag wel terug, maar zo op het oog een verrassende uitslag. Zeker na die FP1 van VER.
Zie VER toch altijd liever als jager. Dan gebeurt er over het algemeen wel wat.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ben benieuwd hoe de sprint start gaat worden.
Hoe makkelijk het wordt om in te halen.
Ga ervanuit dat tijdens de race de MCL gewoon 1-2 staan. Beide rijders hebben nu gewoon de kwalie verprutst.
Hoe makkelijk het wordt om in te halen.
Ga ervanuit dat tijdens de race de MCL gewoon 1-2 staan. Beide rijders hebben nu gewoon de kwalie verprutst.
VER brak zn snelle run in FP1 af, de uitslag daarvan zegt echt niets. McLaren heeft het gewoon verprutst.Sepp14 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:38:
Kijk vanmiddag wel terug, maar zo op het oog een verrassende uitslag. Zeker na die FP1 van VER.
Recap:
Hamilton, Verstappen. Wow
Piastri, Leclerc: goed
Lando: oeps
Hulkenberg, Lawson, Alpine:
Hamilton, Verstappen. Wow
Piastri, Leclerc: goed
Lando: oeps
Hulkenberg, Lawson, Alpine:
Zal Hamilton dan eindelijk zijn eerste sprint winnen?
:strip_exif()/f/image/SCWGwaeJP6mr6TSBJRcimrwf.png?f=user_large)
winnaars tot nu toe
:strip_exif()/f/image/SCWGwaeJP6mr6TSBJRcimrwf.png?f=user_large)
winnaars tot nu toe
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Max gaat als eerste T1 in. Dan even afwachten of Hamilton kan aanhaken. Lando heeft er een aardige dobber aan om naar voren te komen, Russell, Leclerc, Piastri, Hamilton... Als beide McLaren's op het podium komen doen ze het goed.TrekDr0p schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:39:
Ben benieuwd hoe de sprint start gaat worden.
Braking under stress. Of was het nu breaking onder stress?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:27:
[...]
Eerste was gewoon traag. Tweede was hij sneller dan Hamilton, totdat hij vergat te remmen en doorschoot.
Lawson mag in de sprintrace data gaan vergaren.
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 21-03-2025 09:50 ]
Ik vermoed dat heel veel auto's problemen gaan krijgen met de linker voorband in de sprint-race. Laat dat nou precies de kracht zijn van de Mclarens. Ik denk het alsnog een 1-2 wordt voor PIA/NOR maar ze moeten er in ieder geval iets meer hun best voor doen. Inhalen is overigens wel makkelijk op dit circuit met een DRS naar een groot rempunt.
Dat had ik meegekregen dat hij de snelle ronde afbrak.meenkdrie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:41:
[...]
VER brak zn snelle run in FP1 af, de uitslag daarvan zegt echt niets. McLaren heeft het gewoon verprutst.
McLaren had last van FOMO, fear of missing ontknopping
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Lawson valt me tot nu toe toch wel tegen na wat hij vorig jaar heeft laten zien. Wellicht hadden ze toch Tsunoda naar RBR moeten promoveren en Lawson in de RB moeten zetten. Ook heel vet om te zien dat de top 3 binnen een tiende zit en bestaat uit 3 teams. Kom maar op met het vuurwerk dit weekend!
Dat Norris lijkt te bezwijken onder druk... zonde maar ik kijk er niet echt van op. Als je wereldkampioen wilt worden moet je ongelofelijk consistent zijn, ook als de druk immens is.
Dat Norris lijkt te bezwijken onder druk... zonde maar ik kijk er niet echt van op. Als je wereldkampioen wilt worden moet je ongelofelijk consistent zijn, ook als de druk immens is.
Tenzij die nieuwe directive over de flexibele vleugel roet in het eten heeft gegooid, wat ik eigenlijk wel hoop. Laat alles maar lekker dicht bij elkaar zitten.Chefbierrr schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:51:
Ik vermoed dat heel veel auto's problemen gaan krijgen met de linker voorband in de sprint-race. Laat dat nou precies de kracht zijn van de Mclarens. Ik denk het alsnog een 1-2 wordt voor PIA/NOR maar ze moeten er in ieder geval iets meer hun best voor doen. Inhalen is overigens wel makkelijk op dit circuit met een DRS naar een groot rempunt.
[ Voor 38% gewijzigd door SomerenV op 21-03-2025 09:54 ]
Zowel Stroll als Leclerc moeten zich melden bij de stewards
New document: Doc 20 - Summons - Car 18 - Alleged failure to follow Race Director's instructions (SC2-SC1 Time)
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 21 maart 2025
Published on 21.03.25 09:46 CEThttps://t.co/pQbPEkYYdA#F1 #Formula1 #FIA pic.twitter.com/mbC074atOE
New document: Doc 19 - Summons - Car 16 - Alleged failure to follow Race Director's instructions (SC2-SC1 Time)
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 21 maart 2025
Published on 21.03.25 09:41 CEThttps://t.co/34NAvjtFq1#F1 #Formula1 #FIA pic.twitter.com/VMktlkRnj6
[ Voor 52% gewijzigd door Extigo op 21-03-2025 09:55 ]
Hmm, dit zou zo maar weer een herhaling van 2024 kunnen worden; Max is misschien niet de snelste, maar d anderen jatten constant de punten bij elkaar weg en Max is de lachende derde. Als 5 man stuivertje wisselen wie de race wint maar Max elke race 2de wordt is hij ook gewoon wereldkampioen.
blup
Dat is onnodig langzaam rijden in een outlap? Zal wel een reprimande worden dan.Extigo schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:54:
Zowel Stroll als Leclerc moeten zich melden bij de stewards
[Twitter]
[Twitter]
Ik denk niet echt dat ze daar last van hebben. Ze hebben gewoon moeite in kwalificatie om geen fouten te maken. De auto is extreem snel en heeft een hoog plafond maar lijkt vrij nerveus in kwali-pace. Hoe dan ook heeft Norris zich volgens mij al meerdere malen verremd in die bocht, dus je zou zeggen dat hij gewoon 20 meter eerder moet gaan remmen.SomerenV schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:53:
Tenzij die nieuwe directive over de flexibele vleugel roet in het eten heeft gegooid, wat ik eigenlijk wel hoop. Laat alles maar lekker dicht bij elkaar zitten.
Ben heel benieuwd hoe de eerste bocht tussen Verstappen en Hamilton zal gaan, ze gunnen elkaar nooit de ruimte namelijk 
:strip_exif()/f/image/dF9V1PV0pKyKOmT7J9TncKwF.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zolang Max en Hamilton het clean houden wel.. Maar ik zie die twee nog wel in de eerste ronde met elkaar in contact komen zodat McLaren de lachende derde is.Bezulba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:56:
Hmm, dit zou zo maar weer een herhaling van 2024 kunnen worden; Max is misschien niet de snelste, maar d anderen jatten constant de punten bij elkaar weg en Max is de lachende derde. Als 5 man stuivertje wisselen wie de race wint maar Max elke race 2de wordt is hij ook gewoon wereldkampioen.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Exact dit, en dat weet ie. Maakt hem heel gevaarlijk als hij dat al niet wasBezulba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:56:
Als Hamilton slim is laat hij Verstappen voor gaan.
Laat Norris en Piastri zich maar stukbijten op Verstappen
Laat Norris en Piastri zich maar stukbijten op Verstappen
[ Voor 37% gewijzigd door Speedster op 21-03-2025 10:07 ]
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Respect voor Hamilton. Ik heb glimlachend gekeken hoe hij Leclerc eronder kreeg. Wat mij betreft begint ie nu de indruk te wekken dat ie echt goed is. Ik hoop nu maar dat Leclerc het mentaal aan kan en Ferrari ook trouwens, refererende aan de swap cars instructie...
Het wordt een leuke strijd met Max, hoop ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Boeryepes op 21-03-2025 10:06 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Hangt voor beide teveel vanaf. Hooguit wanneer Hamilton later in de sprint probeert Max in te halen..jdiezrequejo schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:02:
Zolang Max en Hamilton het clean houden wel.. Maar ik zie die twee nog wel in de eerste ronde met elkaar in contact komen zodat McLaren de lachende derde is.

Jammer dat Max niet op P1 staat, dan had het hele veld in de RBR sandwich gezeten
.
Ik vermoed overigens PIA en NOR op P1 en P2 na de sprint, je kunt hier goed inhalen zodra bij de rest de banden eraan gaan kunnen zij naar voren.
Ik vermoed overigens PIA en NOR op P1 en P2 na de sprint, je kunt hier goed inhalen zodra bij de rest de banden eraan gaan kunnen zij naar voren.
McLaren verrast negatief, TD toch geholpen?
Nee, waren by far het snelst, maar maakten foutenRRCreations schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:29:
PSN: Sluuz
Nee, SQ1 en 2 waren ze dominant. Norris en Piastri maakten allebei een fout in de laatste snelle ronde.RRCreations schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:29:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Net alles teruggekeken... MCL heeft de snelste auto, maar oprecht denk ik niet dat NOR en PIA het in zich hebben om kampioen te worden, maken te veel foutjes onder druk.
Als je een Perez-je doet in de McLaren sta je nog steeds op de tweede rij
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Een vorige race was het precies andersom....Boeryepes schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:06:
Respect voor Hamilton. Ik heb glimlachend gekeken hoe hij Leclerc eronder kreeg. Wat mij betreft begint ie nu de indruk te wekken dat ie echt goed is. Ik hoop nu maar dat Leclerc het mentaal aan kan en Ferrari ook trouwens, refererende aan de swap cars instructie...
Laten we eerst maar een paar races afwachten om te zien wie er beter is.
Is de race al geweest? Nee toch, Mclaren zal over de baan vliegen na rondje 6-8.mikkelnl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:33:
Net alles teruggekeken... MCL heeft de snelste auto, maar oprecht denk ik niet dat NOR en PIA het in zich hebben om kampioen te worden, maken te veel foutjes onder druk.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik was van plan om de sprint over te slaan en direct de Q in de ochtend te kijken maar denk nu toch eerst proberen de sprint te kijken want het is wel lekker spannend zo.
Alles dicht op elkaar, MCL duidelijk de snelste maar coureurs die kraken onder druk, FER die wel degelijk om de knikkers meedoet en Checo Lawson speelt ook weer rode lantaarn...
Alles dicht op elkaar, MCL duidelijk de snelste maar coureurs die kraken onder druk, FER die wel degelijk om de knikkers meedoet en Checo Lawson speelt ook weer rode lantaarn...
Ik beweer niet dat de race al geweest is? Slechts dat ik verwacht dat een PIA en NOR foutjes maken die de deur openzetten voor anderen.Amaze86 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:40:
[...]
Is de race al geweest? Nee toch, Mclaren zal over de baan vliegen na rondje 6-8.
Pas op hoor... achter het toetsenbord worden de echte mannen van de mindere mannen gescheidenmikkelnl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:53:
Ik beweer niet dat de race al geweest is? Slechts dat ik verwacht dat een PIA en NOR foutjes maken die de deur openzetten voor anderen.
Hak, als je wat verkeerds zegt
Geheel offtopic: CreativeS ben jij dat in een BMW in de Karussell op de Nürburgring?CreativeS schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:55:
[...]
Pas op hoor... achter het toetsenbord worden de echte mannen van de mindere mannen gescheiden
Hak, als je wat verkeerds zegt
Ahh de klassieke uitslagenanalyse.RRCreations schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:29:
[ Voor 3% gewijzigd door Bezulba op 21-03-2025 11:08 ]
blup
Williams heeft niet op tijd de video-opnames van het gedrag van beide vleugels aangeleverd en is de zaak doorgezet naar de stewards voor verdere beoordeling. Nu weten we tenminste ook dat de FIA camera's draadloos zijn.

en door naar de stewards

In de eerdere versie stond dat 22 maart op vrijdag was maar dat moet zaterdag zijn. De juiste staat er nu..

en door naar de stewards

In de eerdere versie stond dat 22 maart op vrijdag was maar dat moet zaterdag zijn. De juiste staat er nu..
[ Voor 39% gewijzigd door Chocoball op 21-03-2025 17:36 ]
Speedster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:05:
CreativeS ben jij dat in een BMW in de Karussell op de Nürburgring?
offtopic:
Ja. Dat redt dat oude beestje perfect...
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar zolang een auto dominant genoeg kan een beetje degelijke rijder prima met twee vingers in de neus kampioen worden. Norris is in elk geval een prima rijder, zeker niet de sterkste maar als de McLaren over een ronde een halve seconde sneller is dan de eerstvolgende auto maakt dat over een seizoen niet zo heel veel uit.mikkelnl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:33:
Het is een ander verhaal natuurlijk als Norris en Piastri echt aan mekaar gewaagd zijn, alleen lijkt wmb Norris over het algemeen sneller te zijn. Dus of dat veel uitmaakt?
De auto is zoveel beter dan de rest dat aan het eind van het seizoen het waarschijnlijk wel 1 van deze 2 ismikkelnl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:33:
(tenzij barcelona wat roet in het eten gooit
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Russell en Tsunoda waren ook under investigation - impeding, toch?
Er zijn er twee noted (/under investigation?) geweest in SQ1. Beiden no further action. Een was inderdaad Russell - Tsunoda. En ik meen nog een met Bearman?Thinlanet schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:30:
Russell en Tsunoda waren ook under investigation - impeding, toch?
De beste man is zeven keer wereldkampioen geweest maar deze kwalificatie was nodig om jou ervan te overtuigen dat hij echt goed is?Boeryepes schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:06:
Bedoelt hij niet de Ferrari?metofzonder schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:48:
[...]
De beste man is zeven keer wereldkampioen geweest maar deze kwalificatie was nodig om jou ervan te overtuigen dat hij echt goed is?
7x wereldkampioen, waarvan 6x in een auto die als het moest elke ronde een seconde sneller was dan de concurrentie en het team van bekend heeft dat ze niet op 100% reden omdat ze bang waren dat de FIA zou ingrijpen. Nu heeft die in 2007 en 2008 echt wel iets laten zien (als rookie bijna WDC (op 1 punt na) en het jaar erna WDC). Maar de 6 kampioenschappen in de Mercedes zijn wel wat geflatteerd. Ook als je meeneemt dat die 1 jaar verslagen is toen zijn teamgenoot wel echt de strijd met hem aan ging.metofzonder schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:48:
[...]
De beste man is zeven keer wereldkampioen geweest maar met deze kwalificatie was nodig om jou ervan te overtuigen dat hij echt goed is?
En los van het aantal WDCs. Hamilton stond er sinds 2022 nu niet echt goed op zeg maar. Gedeeltelijk zal de auto zo slecht zijn geweest. Maar gedeeltelijk was ook wel heel duidelijk dat Hamilton er echt geen zin in had. Nu bij een nieuw team, "droom team" Ferrari, is de motivatie er wel weer. En ook al is / zou de auto minder zijn gaat hij er nu wel weer voor de 100% voor. En dat was bij Mercedes gewoon niet zo (op hier en daar een race na als er iets te halen was).
En nog een keer onterecht wereldkampioen door crashgate, terwijl de FIA toen al wist dat het niet klopte en de race meteen ongeldig verklaard had moeten worden. Schandalig dat dat niet is gebeurd.RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:54:
[...]
7x wereldkampioen, waarvan 6x in een auto die als het moest elke ronde een seconde sneller was dan de concurrentie en het team van bekend heeft dat ze niet op 100% reden omdat ze bang waren dat de FIA zou ingrijpen. Nu heeft die in 2007 en 2008 echt wel iets laten zien (als rookie bijna WDC (op 1 punt na) en het jaar erna WDC). Maar de 6 kampioenschappen in de Mercedes zijn wel wat geflatteerd. Ook als je meeneemt dat die 1 jaar verslagen is toen zijn teamgenoot wel echt de strijd met hem aan ging.
En los van het aantal WDCs. Hamilton stond er sinds 2022 nu niet echt goed op zeg maar. Gedeeltelijk zal de auto zo slecht zijn geweest. Maar gedeeltelijk was ook wel heel duidelijk dat Hamilton er echt geen zin in had. Nu bij een nieuw team, "droom team" Ferrari, is de motivatie er wel weer. En ook al is / zou de auto minder zijn gaat hij er nu wel weer voor de 100% voor. En dat was bij Mercedes gewoon niet zo (op hier en daar een race na als er iets te halen was).
Klikken want FOM, maar vette video. Max z’n sprint kwali lap met Lewis als ghost. Super mooi om zo de verschillen in rijstijl te zien.
Is dat slijmbal gedrag ook weer terug ...
'First thing I want to say, big thank you to this amazing crowd we have here today, xiè-xie
Elleboog diep
Van nu af aan maar weer lekker maximaal 4de!
'First thing I want to say, big thank you to this amazing crowd we have here today, xiè-xie
Elleboog diep
Van nu af aan maar weer lekker maximaal 4de!
[ Voor 5% gewijzigd door Charles Hill op 21-03-2025 18:23 ]
Volgens mij is er geen enkele F1 wereldkampioen, wereldkampioen geworden in een bolide die niet aanzienlijk sneller was dan de overige bolides.RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:54:
[...]
7x wereldkampioen, waarvan 6x in een auto die als het moest elke ronde een seconde sneller was dan de concurrentie en het team van bekend heeft dat ze niet op 100% reden omdat ze bang waren dat de FIA zou ingrijpen. Nu heeft die in 2007 en 2008 echt wel iets laten zien (als rookie bijna WDC (op 1 punt na) en het jaar erna WDC). Maar de 6 kampioenschappen in de Mercedes zijn wel wat geflatteerd. Ook als je meeneemt dat die 1 jaar verslagen is toen zijn teamgenoot wel echt de strijd met hem aan ging.
Laten we even Michael Schumacher erbij pakken. Die kon nog 2e worden met de versnellingsbak vast in 1 versnelling. Dat was in 1994 Michael Schumacher zijn eerste WDC.
Michael Schumacher zijn jaren bij Ferrari die zijn overduidelijk.
Kortom, NEE de 6 WDC's van Sir Lewis Hamilton zijn niet geflatteerd.
Max vorig jaarSpeedster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Volgens mij is er geen enkele F1 wereldkampioen, wereldkampioen geworden in een bolide die niet aanzienlijk sneller was dan de overige bolides.
En 2021.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik ben nooit fan van hem geweest en hij had toch de zweem van de sterke Mercedes-motor over zich hangen. Vond ik...metofzonder schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:48:
[...]
De beste man is zeven keer wereldkampioen geweest maar deze kwalificatie was nodig om jou ervan te overtuigen dat hij echt goed is?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Die meer dan 2024. In 2024 is die nog steeds kampioen geworden door de snelste auto. Die snelste auto had hij dan niet het hele jaar. Maar de eerste races hebben hem wel een gat opgeleverd dat de rest niet meer kon overbruggen. Zonder het punten voordeel van de eerste races had dat seizoen heel anders kunnen lopen. Immers is het ook een "mentaal" dingetje. En kijk bv ook naar McLaren die eerst Norris niet voor trokken omdat hij er toch ver achter stond. McLaren ging Norris pas steunen toen het gat eigenlijk al niet meer realistisch te overbruggen was. Zou je dat seizoen omdraaien (McLaren die aan begin veel meer wint, Norris aan kop, en Verstappen die een eindsprint trekt) zou McLaren er waarschijnlijk wel meer aan doen om Norris' punten te maximaliseren (ten koste van Piastri).
Aston Martin Eddie Jordan tribute. Geen compleet gele livery, wel een rood klaverblad.
:strip_exif()/f/image/Tlry0JeNcsodKZsFqUBeLBb3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tlry0JeNcsodKZsFqUBeLBb3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K8he43Upo91ISg80arkTI22z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 21-03-2025 14:16 ]
Te kort dag voor een gele livery. Ik hoop dat Aston dat wel gaat doen voor de volgende race.sjaool schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:07:
Aston Martin Eddie Jordan tribute. Geen compleet gele livery, wel een rood klaverblad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het zou een heel mooi eerbetoon zijn aan Eddie Jordan!
Wat is dit dan weer voor leipe nieuwe soort video van de F1?Aardappelbakker schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:37:
[YouTube: Lewis Hamilton and Max Verstappen's Ghost Car Lap Comparison | 2025 Chinese Grand Prix]
Klikken want FOM, maar vette video. Max z’n sprint kwali lap met Lewis als ghost. Super mooi om zo de verschillen in rijstijl te zien.
Dat wordt morgen wat met HAM en VER op de 1e startrij.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Daar zijn er echt genoeg van geweest;Speedster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Volgens mij is er geen enkele F1 wereldkampioen, wereldkampioen geworden in een bolide die niet aanzienlijk sneller was dan de overige bolides.
Laten we even Michael Schumacher erbij pakken. Die kon nog 2e worden met de versnellingsbak vast in 1 versnelling. Dat was in 1994 Michael Schumacher zijn eerste WDC.
Verstappen 2021. Raikkonen 2007, Hamilton 2008, Schumacher 2003, Hakkinen 1999 als je alleen naar "redelijk recent" kijkt.
Natuurlijk zijn er meer geweest mét een duidelijk snellere auto, maar geen enkele is echt onzin.
Die Ferrari is illegaal! Zelfs met DRS en een slipstream komt Verstappen geen meter dichterbij!!Aardappelbakker schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:37:
[YouTube: Lewis Hamilton and Max Verstappen's Ghost Car Lap Comparison | 2025 Chinese Grand Prix]
/s
De optie om ineens in China de livery te veranderen is er niet.sjaool schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:07:
Wel goede tribute inderdaad.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Beetje flauwe opmerking van een overduidelijke Verstappen fanCharles Hill schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:35:
[...]
En nog een keer onterecht wereldkampioen door crashgate, terwijl de FIA toen al wist dat het niet klopte en de race meteen ongeldig verklaard had moeten worden. Schandalig dat dat niet is gebeurd.
Als we Hamilton WDCs gaan afnemen door fouten van de FIA moeten we Verstappen ook maar 3 WDCs geven.
Hoe het spel dat jaar gegaan is was die terecht WDC, heeft de FIA daarbij fouten gemaakt? Jazeker. En zou er daarmee eigenlijk een andere WDC zijn? Ja. Maar daar mag de coureur niet de dupe van zijn. Die heeft het spelletje immers eerlijk gespeeld.
En ja, jullie mogen raden of ik 2008 of 2021 bedoel. Oh wacht, het is op beide seizoenen van toepassing.
Dit is wel lekker kort door de bocht. Tal van F1 wereldkampioenen die niet met de snelste auto toch WDC werden (Rosberg '82, Piquet '83 en Prost '86. Anders bekeken er hebben tal van F1 WDC een spannend einde gehad doordat de snelste auto niet benut kon worden. 1997, 1999 bijv.Speedster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Spanje 1994 was dat Schumacher z'n bak vast zat in z'n 5e versnelling vanaf de 27e ronde van de race. Dat was notabene bij de eerste regelverandering na de dodelijke ongelukken van Senna en Ratzenberger; Williams en Schumacher waren een klasse apart, een hoop uitvallers en uitgewaaierd velt. Blundell in z'n Tyrell werd 3e die race. Dat zegt ook wel genoeg

Kan 2021 weer naar het topic van 4 jaar geleden? Thanks.
ping 127.212.23.124
Beetje flauw om de titels geflatteerd te noemen. Zoals al gezegd zijn er genoeg (niet elke) andere WDC's op dezelfe manier met de beste auto kampioen geworden. De McLaren in 1988 was ook een seconde sneller dan de rest van het veld en won 15 van de 16 races. Is Senna dan ook een geflatteerde kampioen? Of Schumacher met Ferrari van 2000 t/m 2004...RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:54:
[...]
En niet bij alle 6 de titels was de Mercedes een seconde sneller dan de rest. Dat was in de eerste paar seizoenen misschien zo, maar toen had hij wel strijd met Rosberg.
"Ook als je meeneemt dat die 1 jaar verslagen is toen zijn teamgenoot wel echt de strijd met hem aan ging."
Dus je wilt beweren dat Rosberg in de jaren voor 2016 niet echt probeerde om de strijd aan te gaan en er pas in 2016 een keertje goed voor ging zitten? Sorry hoor, maar wat een onzin...
Had ik ook wel verwacht hoor dat het niet zou gebeuren. Alhoewel wat stickers op AliExpress bestellen had toch prima gekund?YakuzA schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:34:
[...]
De optie om ineens in China de livery te veranderen is er niet.
Wel goede tribute inderdaad.
Het verschil is dat er in 1988 nog geen social media was en dat er ook nog geen fora waren. Oftewel het internet was nog niet zo'n ding zoals nu het geval is.Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:51:
[...]
Beetje flauw om de titels geflatteerd te noemen. Zoals al gezegd zijn er genoeg (niet elke) andere WDC's op dezelfe manier met de beste auto kampioen geworden. De McLaren in 1988 was ook een seconde sneller dan de rest van het veld en won 15 van de 16 races. Is Senna dan ook een geflatteerde kampioen? Of Schumacher met Ferrari van 2000 t/m 2004...
En niet bij alle 6 de titels was de Mercedes een seconde sneller dan de rest. Dat was in de eerste paar seizoenen misschien zo, maar toen had hij wel strijd met Rosberg.
"Ook als je meeneemt dat die 1 jaar verslagen is toen zijn teamgenoot wel echt de strijd met hem aan ging."
Dus je wilt beweren dat Rosberg in de jaren voor 2016 niet echt probeerde om de strijd aan te gaan? Sorry hoor, maar wat een onzin...
Ik bedoelde niet dat de titels niks waard zijn. Alleen dat het lastig is om het puur aan Hamiltons kunnen toe te schrijven. Hetzelfde als dat er nu kritiek is op Verstappens kampioenschap van 2023Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:51:
[...]
Beetje flauw om de titels geflatteerd te noemen. Zoals al gezegd zijn er genoeg (niet elke) andere WDC's op dezelfe manier met de beste auto kampioen geworden.
Zoals Hamilton, naar ik aanneem, in 2007 & 2008 heeft bewezen, en dan ook in 2021. Alhoewel in 2021 het vaker wisselen van motoren en daarmee een "opgevoerd" model pakken (/hogere engine modes voor meer performance) natuurlijk ook niet aan de kunde van Hamilton toe te schrijven is. Maar dan nog lag de druk er om te presteren en deed hij dat.
In 1988 bestond ik nog niet dus kan ik niks van zeggenDe McLaren in 1988 was ook een seconde sneller dan de rest van het veld en won 15 van de 16 races. Is Senna dan ook een geflatteerde kampioen? Of Schumacher met Ferrari van 2000 t/m 2004...
En mijn reactie was natuurlijk op iemand die puur 7x WDC erbij haalde als "zo goed is Hamilton". En dat vind ik persoonlijk een beetje scheef. Hij is zeker een goede coureur ("geweest"*), en heeft ook voldoende races (& kwalificaties) gehad waar hij met kop en schouder de beste was, los van de auto. (Die ene kwalificatie in Singapore van 2017? 2018? bv). Maar in die auto met als enige concurrent de teamgenoot is het wel wat "makkelijker" om (7x) WDC te worden. Zeker met een Bottas ernaast die steeds aan de kant moet en "duidelijk" niet het top niveau heeft.
* "geweest", in 2022-2024. De auto was crap. En bij Hamilton miste duidelijk vaker de inzet (/killer instinct) om het maximale te behalen. Vandaag heeft hij laten zien dat hij het echt nog wel kan. (Net zoals bv Silverstone vorig jaar in de race).
Rosberg heeft wel meermaals aangegeven dat hij in 2016 alles heeft moeten geven (en laten buiten de races) om het kunstje één keer te flikken. Daarom dat hij ook meteen is gestopt.En niet bij alle 6 de titels was de Mercedes een seconde sneller dan de rest. Dat was in de eerste paar seizoenen misschien zo, maar toen had hij wel strijd met Rosberg.
Dus je wilt beweren dat Rosberg in de jaren voor 2016 niet echt probeerde om de strijd aan te gaan? Sorry hoor, maar wat een onzin...
Dus bv: andere jaren stak hij de tijd er in die nodig was + wellicht wat extra. Terwijl die in 2016 (ervoor koos) om elke seconde van de dag bezig te zijn met het verbeteren van de performance van zijn races.
Dus zeg een Verstappen die nu bekend staat om zijn simracen ("vrije tijd") en vervolgens daarmee stopt zodat hij die tijd op de fabriek (of in race weekend in het paddock) kan doorbrengen om zichzelf en de auto te verbeteren.
Of esn Vettel waarvan bekend was dat die "het laatste het paddock verliet", of bv met Mario Isola een uitgebreid gesprek aan ging over de "werking" van de banden zodat het hem een voordeel in de race zou opleveren.
Dát zijn voorbeelden van een coureur die er alles aan doet om de boel te optimaliseren. On track gaan ze er allemaal voor. Maar off track is dat niet het geval en zijn er vele verschillen tussen coureurs (Hamilton die voorheen bekend vond dat hij de simulator niks vond bv). En ook daar valt winst te behalen. En dáár heeft Rosberg in 2016 meer aan gedaan dan de jaren daarvoor.
[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 21-03-2025 17:16 ]
Idd gaaf om te zien zo. HAM lijkt meer power te hebben op het rechte stuk, maar bij de bochten zie je dat VER weer op 'm inlooptAardappelbakker schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:37:
Steam/Epic: Deurstopper
Fijn te lezen dat er niet alleen toetsenbordridders aanwezig zijn in dit topic maar ook mensen met circuit ervaring. Oud beestje? Mijn beestje komt uit 1988 en komt nog aardig mee anno 2025...CreativeS schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:37:
[...]
offtopic:
Ik denk de RB meer downforce en de Merc Ferarri wat minder. Daardoor in de bochten langzamer en op de rechte stukken sneller.Deurstopper schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:55:
[...]
Idd gaaf om te zien zo. HAM lijkt meer power te hebben op het rechte stuk, maar bij de bochten zie je dat VER weer op 'm inloopt
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Idd, gave vergelijking, en wat klinkt die Honda lekker zeg.Deurstopper schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:55:
[...]
Idd gaaf om te zien zo. HAM lijkt meer power te hebben op het rechte stuk, maar bij de bochten zie je dat VER weer op 'm inloopt

Je ziet echter dat op een lang recht stuk de RBR langzaam op de Ferrari in lijkt te lopen, of zie ik dat fout?
Maar lastig zeggen of dat met vermogen of aero te maken heeft. Ze hebben sowieso allebei een andere rijstijl.
[ Voor 3% gewijzigd door ZeromaNoiS op 21-03-2025 18:05 ]
Het blijft wennenDamian schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:02:
[...]
Ik denk de RB meer downforce en de Merc wat minder. Daardoor in de bochten langzamer en op de rechte stukken sneller.
Hopelijk is Lewis al wel gewend. In het verleden bleek hij daar toch wel moeite mee te hebben.
https://youtu.be/HCOAlhrAKyw?si=xuhE0xgdKo0sUpjU
(Blijft lache die)
[ Voor 3% gewijzigd door ZeromaNoiS op 21-03-2025 18:08 ]
Zo lijkt het of Hamilton de eerste bocht mist. Wellicht een andere lijn, maar dat is niet te zien vanuit de auto van Verstappen. Dat zou in de cockpit van Hamilton wellicht wel te zien zijn.Deurstopper schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:55:
[...]
Redbull had bijna de hoogste topsnelheid, 337 met 335 voor Ferrari. Tsunoda reed 339 Btw. Ocon was het langzaamst met 329 km/uDamian schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:02:
Ik denk de RB meer downforce en de Merc Ferarri wat minder. Daardoor in de bochten langzamer en op de rechte stukken sneller.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |