Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:10
Ik kan niet meer goed terugvinden wie in dit topic een combinatie heeft van Marstek en Homewizard.

Iemand tips of opmerkingen voor mij?
NOM strategieën bij thuisbatterijen van meerdere vendors
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50
(RSH) schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:14:
Ik kan niet meer goed terugvinden wie in dit topic een combinatie heeft van Marstek en Homewizard.

Iemand tips of opmerkingen voor mij?
NOM strategieën bij thuisbatterijen van meerdere vendors
Alvast bedankt!
Ik heb hier Sessy en Homewizard met 2 aparte P1.
Hierdoor kunnen ze hun eigen NOM draaien.
Het NOM gedrag van elk merk is verschillend en moet op elkaar afgestemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas heeft vandaag mijn positieve ervaring een deuk opgelopen.
Een van de batterij is gestopt met E441.
Me door de chat heen geworsteld en de uitslag is dat er wordt omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
hanev001 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:09:
Hoeveel cycli zat er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
E441 duidt volgens mij op een cel probleem, dan is omruilen wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 19:49
Daniel28 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:46:
Goedemorgen tweakers, ik heb een vraag.
Gistermiddag heb ik de P1 update gedaan naar de laatste versie 6.0206.

Uit voorzorg alle HW apparaten uit gezet p1 opnieuw gestart daarna alle apparaten weer ingeschakeld. Alles kwam netjes weer terug.

Nu keek ik net in de app naar het verschil in de nacht na de update, en zag onderstaande.
Let hierbij op de periode gister ochten voor de update en gisteravond na de update. 2e foto zie je de piekjes goed.

Heeft iemand dit ook opgemerkt na de update? Is dit vreemd gedrag?

Vriendelijke groet. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Pak de grafiek van de batterij er ook even bij.

Ik heb dergelijke piekjes bij beide koelkasten in huis en de keukenboiler was ook een mooie. Die keukenboiler staat inmiddels achter een HomeWizard stekker met vaste opwarmtijden in de ochtend en middag, aangevuld met een regel dat teruglevering boven het vermogen van de boiler het ook aan zet. In de nacht staat het uit, waardoor de PiB's ook weer langer mee gaan.
Niet alle apparaten vinden dit even leuk. Vooral niet proberen bij zo'n dure instant warmwaterkraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:09:
Voor mij de vraag trad de fout op tijdens het laden of ontladen.
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:37:
[...]

Voor mij de vraag trad de fout op tijdens het laden of ontladen.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Heeft gisteren een SOC correctie gedaan en ik vermoed dat hij daar niet meer uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:57:
[...]

Heeft gisteren een SOC correctie gedaan en ik vermoed dat hij daar niet meer uitgekomen is.
Heb je daar een grafiek van

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:58:
[...]

Heb je daar een grafiek van
Waarom wil je dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kun je bekijken of je daar een foutmelding mee kan generen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:00:
[...]

Dan kun je bekijken of je daar een foutmelding mee kan generen
HUH?? Een foutmelding generen met een grafiek. Sorry maar dat slaat nergens op.
Bovendien er zijn geen grafieken per batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:06:
[...]

HUH?? Een foutmelding generen met een grafiek. Sorry maar dat slaat nergens op.
Bovendien er zijn geen grafieken per batterij.
Ik heb op homey per batterij afzonderlijke grafieken. Dus kan ik per batterij zien wat er gebeurt. Daarom heb ik voor elke batterij een energie socket en die kan ik gebruiken om mogelijke fout situatie te herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:09:
[...]

Ik heb op homey per batterij afzonderlijke grafieken. Dus kan ik per batterij zien wat er gebeurt. Daarom heb ik voor elke batterij een energie socket en die kan ik gebruiken om mogelijke fout situatie te herkennen
Ik gebruik geen HA of Homey. Heb daar geen enkele behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:09:
[...]

Hij gebruikt geen Homey
@hanev001 , ik hoop dat de nieuwe veel beter doet.

[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 23-09-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:18:
[...]

Hij gebruikt geen Homey
@hanev001 , ik hoop dat de nieuwe veel beter doet.
Ach ik raak niet gelijk in paniek.
Deze heeft het bijna zes maanden foutloos gedaan en de drie anderen werken rustig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:20
Stiekem gehoopt dat na update P1 naar 6.0206 het plotseling oranje knipperen E325 over zou zijn. Ik ben een plug-en-play gebruiker, nog geen HA geïnstalleerd. Dat gaat mij boven mijn pet.

Het is wel interessant om e.e.a. Hierover te lezen.

Ik heb sinds maart 1 pib en nooit iets gezien omtrent oranje knipperen en sinds begin sept de 2e pib en nu ineens wel. Zou het met het omschakelen liggen bij ontladen? Dat is hier wel eens beweerd. Ik wacht de oplossing maar weer af.

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:34
netappie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:02:
[...]

Pak de grafiek van de batterij er ook even bij.

Ik heb dergelijke piekjes bij beide koelkasten in huis en de keukenboiler was ook een mooie. Die keukenboiler staat inmiddels achter een HomeWizard stekker met vaste opwarmtijden in de ochtend en middag, aangevuld met een regel dat teruglevering boven het vermogen van de boiler het ook aan zet. In de nacht staat het uit, waardoor de PiB's ook weer langer mee gaan.
Niet alle apparaten vinden dit even leuk. Vooral niet proberen bij zo'n dure instant warmwaterkraan.
Die vraag van het plaatje van de accu werd vanochtend ook gevraagd, en staat er ook bij een aantal posts later. Maar hier nogmaals.

Het enige wat mij opvalt is dat sinds de update de frequentie van de pieken.
Ik heb een quooker kraan, en die staat altijd aan. Normaliter zag je om de zoveel tijd een piek ontstaan tussen de 150wh en 230wh.

Die zie ik vanaf gisteravond niet meer terug maar heel frequent 25 watt paar keer per uur.

Dat had ik nog nooit eerder gezien vandaar de vraag of meerdere mensen dit patroon herkennen.

Hier nogmaals de plaatjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlc1dmRerpGg3jfoK6Kx6Ea8huc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Krd2qzyFRaxZ55BXinLZdf6M.jpg?f=fotoalbum_large
Verschil voor en na update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYmo4jM7lFIx2hewZqnhJvE-aGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LxELg41mDieF3A8zeKzwE2G1.png?f=fotoalbum_large
Afgelopen uren. Batterij verbruik bovenste foto.
Veel schakelen onder. Zelfde tijdspanne.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVJU_ZuEYyLhYdTobQVZlHUxw4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iBOdE7YQPSQVn4lvzUNtj8K6.png?f=fotoalbum_large
Het kan dus zijn dat de nieuwe versie zoveel beter is geworden dat hij de schakelingen van de quooker beter kan verwerken. En voor die tijd te laat schakelde en meer verbruik meette.
Blijft het vreemd dat de quooker dan ineens zoveel schakelt en je het op de batterij niet terugziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:30
@Daniel28 ik herken dit niet. Ik heb ook een Quooker. Bij mij is de nom regeling van de laatste firmare 6.0206 van de P1 meter strakker dan de firmware daarvoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMA4QdELx4J3_NTFIYTymJbEEq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UQaTTF4DvfXkAtaejMmHy529.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcdDL9bY7aZebThghLvHCcl6x4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vcQcrtU9fc1WDuWHnQiR3wBw.png?f=fotoalbum_large

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Update m.b.t. zero_discharge_only etc.
Ik heb gisteren nagevraagd of de eerder benoemde features zoals zero_discharge_only nog uitgerold gaat worden (project nog actief is). Hierop het volgende antwoord gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d10QYZ2GYNLJHsgzCzSh2jz74LQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbcUVhXMGDMxyc7AYQHPBjn3.png?f=fotoalbum_large

Staat dus klaar maar we moeten nog even geduld hebben. To be continued.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjans19
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:40
Devke schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:28:
Update m.b.t. zero_discharge_only etc.
Ik heb gisteren nagevraagd of de eerder benoemde features zoals zero_discharge_only nog uitgerold gaat worden (project nog actief is). Hierop het volgende antwoord gekregen:

[Afbeelding]

Staat dus klaar maar we moeten nog even geduld hebben. To be continued.
Hopelijk wordt het snel uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daniel28 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:06:
[...]

Die vraag van het plaatje van de accu werd vanochtend ook gevraagd, en staat er ook bij een aantal posts later. Maar hier nogmaals.

Ik heb een quooker kraan, en die staat altijd aan. Normaliter zag je om de zoveel tijd een piek ontstaan tussen de 150wh en 230wh.

Die zie ik vanaf gisteravond niet meer terug maar heel frequent 25 watt paar keer per uur.

Dat had ik nog nooit eerder gezien vandaar de vraag of meerdere mensen dit patroon herkennen.

Hier nogmaals de plaatjes.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het kan dus zijn dat de nieuwe versie zoveel beter is geworden dat hij de schakelingen van de quooker beter kan verwerken. En voor die tijd te laat schakelde en meer verbruik meette.
Blijft het vreemd dat de quooker dan ineens zoveel schakelt en je het op de batterij niet terugziet.
Het probleem is dat je kijkt naar grafieken met verschillende resoluties. De eerste set is veel grover dan de tweede. Overigens zie je het wel degelijk terug in de batterij grafiek, dat is die zaagtand in 150w tot 200w range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:05
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kom in een soort endless loop met de chat service van homewizard. ik probeer een ophaalafspraak te maken voor mijn defecte batterij,

Dit zegt de chatbot:

"Ik begrijp dat je een afhaalafspraak wilt inplannen voor je defecte Plug-In Battery. Om dit te regelen moet je contact opnemen via de chat knop die je nu gebruikt.
Vraag daar specifiek om een afhaalafspraak voor je defecte Plug-In Battery. Onze collega's plannen dan de ophaling in en regelen de vervanging onder de Swap Service garantie.
Omdat je batterij binnen 2 jaar is gestopt met werken (met slechts 170 cycli), valt dit onder onze kostenloze garantievervanging - we halen hem gratis op en vervangen hem direct voor een nieuwe."

Ik vraag specifiek om een afhaalafspraak via de groene knop rechtsonder en dan blijf ik dit bericht ontvangen van de chatbot.... heel irritant.

Heb nu een keer of 3-4 aangegeven dat ik een ophaalafspraak wil en de chatbot blijft bovenstaande melden. sta ik nu ingepland of niet, heb geen flauw idee?

Heeft iemand ervaring mee hoe homewizard te contacten voor ophaalafspraak?
Ik ben er echt helemaal klaar mee, sta op het punt om mijn batterijen te retourneren, sorry voor mijn gefrustreerde houding, maar het gaat allemaal zo ingewikkeld....zou ze nog wel een kans geven als het wat gemakkelijker kan, bijvoorbeeld gewoon een helpdesk die je kan bellen maar dat zal niet meer van 2025 zijn.

Grt skywalker.

[ Voor 5% gewijzigd door sky_walker op 23-09-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:25
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind patroon op het patroon van een druppellader lijken. Van bijvoorbeeld de accu van je boormachine/heggenschaar een fiets? Daar ook niets aan staan wat de nacht ervoor niet zo was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Bericht homewizard op defecte batterij die nergens meer op reageert, geen lampjes, staat helemaal uit, ik ga dit morgen checken als ik terug ben uit buitenland;

Goedemiddag,
Misschien heb je het al gedaan maar zou je deze stappen kunnen proberen.
Zou je willen proberen om de ronde knop in de aan-stand te zetten, en daarna de touchbutton in te drukken. Als de batterij piept dan kan je de batterij ondanks dat de lampjes niet branden wel aan de app toevoegen door de button 5 seconden in te drukken.
Als dat gelukt is horen we het graag.
Mocht dat niet lukken probeer de batterij dan voor de zekerheid nog in een ander stopcontact, als dat niet helpt horen we dat uiteraard ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sky_walker schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:46:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kom in een soort endless loop met de chat service van homewizard. ik probeer een ophaalafspraak te maken voor mijn defecte batterij,

Dit zegt de chatbot:

"Ik begrijp dat je een afhaalafspraak wilt inplannen voor je defecte Plug-In Battery. Om dit te regelen moet je contact opnemen via de chat knop die je nu gebruikt.
Vraag daar specifiek om een afhaalafspraak voor je defecte Plug-In Battery. Onze collega's plannen dan de ophaling in en regelen de vervanging onder de Swap Service garantie.
Omdat je batterij binnen 2 jaar is gestopt met werken (met slechts 170 cycli), valt dit onder onze kostenloze garantievervanging - we halen hem gratis op en vervangen hem direct voor een nieuwe."

Ik vraag specifiek om een afhaalafspraak via de groene knop rechtsonder en dan blijf ik dit bericht ontvangen van de chatbot.... heel irritant.

Heb nu een keer of 3-4 aangegeven dat ik een ophaalafspraak wil en de chatbot blijft bovenstaande melden. sta ik nu ingepland of niet, heb geen flauw idee?

Heeft iemand ervaring mee hoe homewizard te contacten voor ophaalafspraak?
Ik ben er echt helemaal klaar mee, sta op het punt om mijn batterijen te retourneren, sorry voor mijn gefrustreerde houding, maar het gaat allemaal zo ingewikkeld....zou ze nog wel een kans geven als het wat gemakkelijker kan, bijvoorbeeld gewoon een helpdesk die je kan bellen maar dat zal niet meer van 2025 zijn.

Grt skywalker.
Vlgs mij kun je benoemen dat je een medewerker wilt spreken. Je wordt dan niet gebeld maar wellicht zet hij het zo direct door naar een medewerker. Lukt het dan?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:14

BKK

Derde PIB sinds gisteren in inactieve status en komt er niet meer uit. Ik heb een harde reset gegeven, apparaat verwijderd en weer toegevoegd, modus 100% opladen geprobeerd maar hij blijft inactief. Hij is wel online en witte leds branden maar dat is dan ook alles. Overigens andere twee pib’s laden vrolijk op en zijn inmiddels 100% maar dan blijft het stil ondanks zonoverschot. Iemand nog een tip wat ik kan doen voordat ik die vreselijke bot moet gaan contacten? Alvast dank

[ Voor 13% gewijzigd door BKK op 23-09-2025 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
BKK schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:17:
Derde PIB sinds gisteren in inactieve status en komt er niet meer uit. Ik heb een harde reset gegeven, apparaat verwijderd en weer toegevoegd, modus 100% opladen geprobeerd maar hij blijft inactief. Hij is wel online en witte leds branden maar dat is dan ook alles. Overigens andere twee pib’s laden vrolijk op en zijn inmiddels 100% maar dan blijft het stil ondanks zonoverschot. Iemand nog een tip wat ik kan doen voordat ik die vreselijke bot moet gaan contacten? Alvast dank
P1 ff loshalen (stroom eraf) en dan er weer in steken. Kan zijn dat P1 niet meer "weet" dat de PIB er is.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:16
Hoewel ik nu dus al vijf dagen wacht op een bevestiging voor een batterij wissel op aanstaande vrijdag van homewizard, heb ik vandaag wel de melding gehad dat mijn twee bestelde batterijen klaar staan voor levering.
Als dit nu even geregeld zou kunnen worden dan kan ik donderdag betalen en dan alles op vrijdag geregeld hebben.
En ja net als gisteren heb ik ook vandaag weer aangeklopt in de chat.
@HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:49
Ter info, 5 juni besteld vandaag betaal link ontvangen! Straks eindelijk ook 0 op de meter tijdens de waterkoker (mits er zon is zoals vandaag uiteraard ;D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK

BKK

@Tebbie
Al gedaan, geen effect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Devke schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:08:
[...]

Vlgs mij kun je benoemen dat je een medewerker wilt spreken. Je wordt dan niet gebeld maar wellicht zet hij het zo direct door naar een medewerker. Lukt het dan?
Yep contact! dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
Alle PIB's zelfde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK

BKK

@Tebbie yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
Dan wens ik je succes met Wizzi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen de airco aangezet voor een uur lang verwarming woonkamer. Hierna waren de batterijen nog niet leeg.
Dus gratis verwarming. Prima

[ Voor 77% gewijzigd door GL007 op 23-09-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:16
Zo. Dag vijf is voorbij. (kantoorbaan tijd)
Geen reactie meer gehad.
Echter was mijn eerst mogelijke dag voor de wissel morgen 24 september. Wat nou als ik deze had gekozen. Echt hoor....
Misschien moet homewizard maar een paar mensen inhuren via een uitzendbureau voor de klachten afhandelingen en of de defecte batterijen zelf omwisselen. Koop of huur een bus. Ga zelf op pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKK

BKK

@GL007
Ja. Verbaast dat jou dat de PIB het dan nog steeds niet doet? Inmiddels ben ik ook ervaringsdeskundige in de standaard problemen op te lossen. Maar deze inactieve PIB krijg ik niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidNewhouse
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:29
DavidNewhouse schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:51:
[...]

Even voor de kennis overdracht: antwoord via HW
Het gedrag dat je beschrijft—dat de thuisbatterij vrijdagavond niet te installeren was, maar na een nacht uitgeschakeld te zijn weer werkte—kan inderdaad vreemd lijken, maar komt vaker voor bij dit type batterij. Soms moet de batterij na een reset of na installatie even acclimatiseren; het kan helpen om de batterij langere tijd uitgeschakeld te laten voordat je het opnieuw probeert. Dit geeft de interne elektronica de kans om volledig te resetten. Het is bekend dat een harde reset (knop uit, 45 minuten wachten, dan weer aan) vaak problemen oplost, maar soms is een langere periode uitgeschakeld zijn nodig voordat de batterij weer normaal functioneert. Dit gedrag wijst meestal op een tijdelijk intern probleem, niet direct op een permanent defect, zolang de batterij daarna weer normaal werkt.

Intussen 5 cycli verder zonder problemen ;)
@BKK dit heeft mij een poosje terug geholpen intussen 90 cycli verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 19:49
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, het blijft lastig om precies te verklaren wat de piekjes veroorzaakt. Het kan best zijn dat ze de omvormer juist iets langzamer laten volgen om minder teruglevering te hebben bij korte vraag.

Als je het zeker wilt weten dan kan je natuurlijk gaan kijken met een homewizard stekker aan verschillende apparaten of op de voorspelbare tijd van de piek zorgen dat de quooker even uit het stopcontact is.

Ik zou mij er eerlijk gezegd niet zo druk om maken. Een piekje van 30W gedurende 5 minuten is 0,0025 kWh. Zelfs als die elk uur is heb je het over 0,06 kWh per etmaal of 21,9 kWh per jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:27
Is er een storing bij HW, display hier krijgt geen internet connectie. Ook niet na opnieuw koppelen, internet werkt gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje3FR
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20:44

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

ivo1969 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:43:
Is er een storing bij HW, display hier krijgt geen internet connectie. Ook niet na opnieuw koppelen, internet werkt gewoon
Hier hetzelfde

3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Oke bedankt voor je reactie, kan ik stoppen met zoeken 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:35
Wilde ook al bijna mij orbi systeem herstarten. Maar ligt niet aan mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Hier net weer hw display online🙃. Wel aparte melding dat ding geen internet connectie heeft, eigenlijk had die dat wel, maar ergens koppeling bij HW die dus even plat lag

[ Voor 66% gewijzigd door ivo1969 op 23-09-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Te vroeg gejuicht , zie dat display blijft hangen , stroomverbruik klopt niet, vrouw was net bezig met frituurpan uitkoken maar nu klaar, stroom verbruik blijft op 2412 w staan

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Toch nog sneller dan ik dacht, de hele set compleet :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVZD24tyYv4V6k9PqNL77-1lLGY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gggaNDxARcwvYv6aiSfLI76L.png?f=user_large

10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, NOM, standby, to_full, charge-only en discharge-only via Home Assistant, best een grote-mensen thuisbatterij zo.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_T
  • Registratie: Juli 2024
wouzer1977 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:59:
Wilde ook al bijna mij orbi systeem herstarten. Maar ligt niet aan mij dus.
Lijkt een server side issue te zijn met het Home Wizard Energy Display.
Bij mij heeft ie na vergeten en opnieuw installeren gewoon een IP adres, kan hem pingen, maar geen data. Alleen grijze cirkels, Reageert wel vanuit app op helderheidaanpassingen en dergelijke.
Nu 'geen internetverbinding' in diverse talen.
Afwachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn_T schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:30:
[...]

Lijkt een server side issue te zijn met het Home Wizard Energy Display.
Bij mij heeft ie na vergeten en opnieuw installeren gewoon een IP adres, kan hem pingen, maar geen data. Alleen grijze cirkels, Reageert wel vanuit app op helderheidaanpassingen en dergelijke.
Nu 'geen internetverbinding' in diverse talen.
Afwachten denk ik...
Ik heb hier hetzelfde probleem met het display
Software versie 1.30
Ik ga er van uit dat deze display ook aan de nieuwe server moet worden gekoppeld. En dus een update nodig heeft
Of zie ik dit verkeerd

[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 23-09-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
Hier ook dezelfde problemen. Display verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Niet echt goed getest HomeWizard! :(

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Nu online
SpeedingWilly schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:57:
Hier ook dezelfde problemen. Display verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Niet echt goed getest HomeWizard! :(
Het begin van het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
GL007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:35:
[...]

Ik heb hier hetzelfde probleem met het display
Software versie 1.30
Ik ga er van uit dat deze display ook aan de nieuwe server moet worden gekoppeld. En dus een update nodig heeft
Of zie ik dit verkeerd
Dat zal inderdaad, maar kan iemand mij uitleggen waarom het display verbinding nodig heeft met de cloud ) cq server? Van de app zelf kan ik het nog wel begrijpen.
Rare is dat bij nu in de app watt wel wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
ahhh .. ppfff gelukkig, ik was al het bekvechten met Wizzi..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmGKbhsB3UL6ILSFLwjTRh8Ewmc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3L1K8r82mC8qSXaDmRZSarpf.png?f=user_large

temperatuur en vochtigheid blijft hij ook gewoon doorgeven.. heel raar dit..
zo zie je maar hoe afhankelijk we zijn van HW :F |:(

[ Voor 22% gewijzigd door carpcatcher op 23-09-2025 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Nu online
ivo1969 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:00:
[...]

Dat zal inderdaad, maar kan iemand mij uitleggen waarom het display verbinding nodig heeft met de cloud ) cq server? Van de app zelf kan ik het nog wel begrijpen.
Rare is dat bij nu in de app watt wel wordt weergegeven.
In de app Werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:16
Hier ook drie displays die niet meer werken!
Hij zegt :geen internet verbinding .
Alle drie zijn ze niet meer werkend te krijgen.
Alle drie versie1.30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Nu online
Diaantje71 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:06:
[...]

De volgende omruil aktie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ja hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Diaantje71 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:06:
[...]

Drie? Waarom zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Nee joh, ik heb dit begin dit jaar al eens eerder gehad. Hier heb ik mbt HW wel vertrouwen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Check check dubbel check?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diaantje71
Op elke verdieping eentje, makkelijk te zien of bij zonoverschot nog bijv de wasmachine aan kan of dat ik beter even kan wachten met extra apparaten aan te doen.
En met snacht de batterij ontladen kan ik zien hoe leeg die al eventueel is.
Gewoon alles lekker bijhouden dus😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
voor als er één uitvalt .. oh wacht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
Hahhaha ja zoiets, ik hou graag de boel in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degast
Ik de router resetten, stroom er op en er af. Enz. Goed, probleem zit dus niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Degast schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:23:
Ik de router resetten, stroom er op en er af. Enz. Goed, probleem zit dus niet bij mij.
Volgende keer eerst in je app kijken?
Maar eerlijk is eerlijk ik dacht zelf eerst dat p1 meter geen connectie maakte met display

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Nu online
ivo1969 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:24:
[...]

Volgende keer eerst in je app kijken?
Maar eerlijk is eerlijk ik dacht zelf eerst dat p1 meter geen connectie maakte met display
Hun Windows 95 server heeft het begeven.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Misschien een tip voor HW om een actuele storings pagina in leven te roepen, denk niet dat alle gebruikers hier bij Tweakers zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degast
Tahoma doet t ook niet, dus dacht dan is t WiFi. Denk aanval op server? Of iig plat.. zie ook alle storingen.nl

Eigenlijk beetje offtopic, Maargoed je denkt gelijk aan de batterij als t HWschermpje t even niet doet.

Qua mentale gezondheid waarschijnlijk veelzeggend.. haha.

Edit:
Waren ze niet aan het overstappen op een nieuwe server. Meen dat hier gelezen te hebben. En dat daardoor updates ook langzaam gepusht werden.

[ Voor 21% gewijzigd door Degast op 23-09-2025 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
Degast schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:58:
[...]

Vind patroon op het patroon van een druppellader lijken. Van bijvoorbeeld de accu van je boormachine/heggenschaar een fiets? Daar ook niets aan staan wat de nacht ervoor niet zo was?
Nee niets van dat alles.
Alleen de quooker. Die wel heel vaak aanslaat merk ik.
Ik hou het maar op een hele goede update die de batterij sneller aanstuurt, en de quooker vaker aan slaat. Zou het kunnen testen door de kraan een nacht uit te zetten, maar gaan we niet doen.
Bedankt voor het meedenken allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Grafieken via website doen het trouwens wel als in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Hier doet display het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:09
Display is bij mij weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Hier ook weer. En wat hebben wij hier van geleerd? (behalve dat sommige dingen weer vanzelf overgaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Nu online
Prisma16 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:17:
[...]

Hier ook weer. En wat hebben wij hier van geleerd? (behalve dat sommige dingen weer vanzelf overgaan)
Geen HW spul meer kopen?
Pagina: 1 ... 213 214 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.