Hier was gisteren de stroom er weer even af ivm de nieuwe groepenkast en toen kreeg ik in HA hetzelfde voor de kWh meter en voor pib 1, pib 2 bleef wel goed in HA. Na ongeveer 10 keer proberen de kWh meter er weer bij te krijgen was ik er zat van. Komt erg nauw met hoelang druk je het wifi symbooltje in, net een nanoseconde te lang en hij springt op AP, kun je het weer opnieuw proberen grrrr. Ook pib 1 wilde er niet meer op. Voor de zekerheid even de HA thin client herstart, daar was tenslotte ook de stroom af geweest en tot mijn verbazing zat alles er toen weer gewoon in. Mijn goto actie als HA zeurt om authenticatie nadat er iets van spanning is geweest is dus een complete reboot van de HA machine. Bij nieuwe apparaten toevoegen werkt dat natuurlijk niet, ze moeten er al wel inzitten.Devke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:35:
Hmmm. HW kWh meter, firmware 5.011
Heb er gister 2 aangesloten gekregen in de meterkast. Ze doen hun werk. Tellen import en export. Ze in HA krijgen is een licht geïrriteerde zaak geworden. Inmiddels zover dat de kWh meter die draait op 4.06 ook over authenticatie zeurt.
1 zit er netjes in. Nr 2 nieuw ziet zichzelf nu weer als energy socket aan de entiteit te zien. Na authenticatie (als deze lukt) direct weer:
[Afbeelding].
Iemand die stap voor stap kan beschrijven hoe je dit nu werkend krijgt in HA?
Edit : Direct na een succesvolle authenticatie verschijnt:
[Afbeelding]
Bij 1 van de 2 kWh meters. Die ander blijft netjes lopen.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid